C# zal nooit C++ volledig de markt uitdrukken, daar is C++ te kritisch voor.
IntelliSense is win, en misschien is het leuk om daar een apart topic voor te openen? Ik meen me te herinneren dat er al een keer een topic over was een tijd terug, maar ik weet het niet zeker. Ikzelf ben veel met Java bezig, en zoals de Java ontwikkelaars die dit lezen waarschijnlijk wel weten, zijn er echt heel veel libraries voor Java beschikbaar. Om voor elk van die libraries een browser te openen en de javadocs op te zoeken... nee bedankt,

. In veel gevallen zijn de functienamen beschrijvend genoeg voor hun functie, en kun je zo heel snel programmeren. Ik vindt overigens wel dat de online versie van een Javadoc veel beter leest (voor grote hoeveelheden documentatie, wat vaak aanwezig is bij de belangrijkere Java classes) dan dat kleine windowtje in de IDE's.
@topic, ik heb in mijn beperkte ervaringen alleen een tijd met VS 200...5 of 7 gewerkt, de Express Edition voor C++, en ik had liever Eclipse met al z'n content assist functies. Ik gebruik vooral vaak ctrl+klik op een klasse of functienaam (zowel in source als documentatie) om de declaratie te bekijken of om snel te kunnen navigeren. Dit werkt ook als je niet de sourcecode van een library hebt, waar je een gedecompilede versie te zien krijgt (in leesbare bytecode). Niet dat ik een expert in bytecode ben oid.
Overigens wil ik met deze post geen Eclipse VS VS-war starten - VS heeft geen Java support (vzviw), en Eclipse kan nog niet goed met C++, C#, of VB omgaan (vzviw). Beetje kromme vergelijking dus, of ik heb het verkeerd. Die post in de OP is wel imposant, VS lijkt heel veel te kunnen met grafieken, integratie met andere Microsoft (Office) producten te hebben, projectmanagement, etc. Eclipse (daar is 'ie weer) heeft dat ook, maar da's veel beperkter (en heb ik nog niet uitgeprobeerd).
Overigens,
quote: Soultaker
Als ik een paar seconden moet wachten op de auto-completion (waar Eclipse b.v. vaak last van heeft) of als de background compilation het systeem te veel vertraagd, dan hoeft het van mij niet. Dan heb ik liever een editor waarin ik snel kan doortypen en dan kijk ik zelf wel in de documentatie als ik een functie niet ken, anders zit ik me steeds aan de IDE te ergeren en dat werkt ook niet lekker.
Daar heb ik gelukkig geen last van, maar ik moet wel toegeven dat Eclipse behoorlijk zwaar is - compilen in de achtergrond en veel andere van dat soort taken. Een dual of quadcore met 2GB+ geheugen is geen overbodige luxe, 4GB+ ook niet aangezien je vaak naast Eclipse ook nog je Java programma draait (of een Java webserver als Tomcat). Ik heb Eclipse net aangezet en z'n geheugengebruik is nog op een magere 170 MB, maar dat gaat zo naar de 3, 4 en 500 MB, en da's pas na een 20 weken gebruik op m'n huidige werk / stageplek. Hoe zit dat in VS overigens?
Maar ikzelf vindt: zolang de performance acceptabel blijft mag Eclipse doen wat 'ie wil. D'r zit heel veel behulpzame functionaliteit in, en ik zou sowieso tweemaal, zo niet nog meer keren zo langzaam ontwikkelen zonder zo'n tool.
Een snelle review van m'n post geeft aan dat er meer Eclipse dan VS in deze post zit, mijn excuses daarvoor,

.
F# ziet er geinig uit, herinnert me aan zo'n wiskundige programmeertaal (of hoe dat soort talen ook heet) genaamd Amanda, die we op de opleiding een tijd moesten gebruiken. Lastig, maar geinig. Wat voor soort programma's (of programmaonderdelen) worden met deze en dit soort talen gebouwd?