[Ervaringen] Visual Studio 2010

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mede-auteur:
  • harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06 23:31

harrald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb hem geprobeerd en hij is veel te traag via een VM. De WPF based UI is gewoon nog niet snel genoeg. Men zegt dat ze hopen dicht in de buurt van vs.net 2008 snelheid te komen, maar ik ben niet hoopvol. Ook is de text nog blurry (WPF-gerelateerd) en men verwacht dit op te lossen door een backport van een fix voor win7 voor dit naar .NET 3.5/4.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 10:43
Het lijkt erop dat de beta nu niet via een vm hoeft toch? Dus ik ga hem eens uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
- peter - schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:49:
Het lijkt erop dat de beta nu niet via een vm hoeft toch? Dus ik ga hem eens uitproberen
Q. Will it work side-by-side with VS 2008?
A: Yes, Visual Studio 2010 will work side-by-side with VS 2008

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:51

Arethusa

Niet die server

Dit filmpje is ook zeer interessant:
10-4-Episode-20-Downloading-and-Installing-Visual-Studio-2010-Beta-1

De andere 10-4 episodes overigens ook: http://channel9.msdn.com/shows/10-4/

Edit: Ik zie net dat het filmpje ook in de link van de TS staat.

[ Voor 9% gewijzigd door Arethusa op 21-05-2009 14:00 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
- peter - schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:49:
tja, het is jouw systeem natuurlijk. (ik heb een iets eerdere build geprobeerd overigens (interne MS build)) Beta's van vs.net hebben nogal wat problemen met uninstallen in veel gevallen, dus dit installeren op een productiebak zou ik niet doen.

dat daargelaten, veel developers gebruiken VMs, bv 1 VM per klant waar ze voor werken of 1 VM per project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EfBe schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:58:
[...]
tja, het is jouw systeem natuurlijk. (ik heb een iets eerdere build geprobeerd overigens (interne MS build)) Beta's van vs.net hebben nogal wat problemen met uninstallen in veel gevallen, dus dit installeren op een productiebak zou ik niet doen.
dat daargelaten, veel developers gebruiken VMs, bv 1 VM per klant waar ze voor werken of 1 VM per project.
Dit heb ik ook meegemaakt, kreeg de beta van VS2008 niet ge-uninstalled. Erg lastig.
Maar ik heb VS2010 gewoon geinstalleerd, als ik problemen krijg met het uninstallen. Dan
doe ik wel een format. Daar is mn systeem toch wel weer aan toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Ik ben vooral geintresseerd in C++, en een paar interessante C++0x features zitten er in elk geval in :)
- lambda's
- auto keyword
- move semantics / rvalue references
Tevens de claim dat Intellisense werkt ;) Dat zou zeker weten mooi meegenomen zijn!

Vandaag eens downloaden, zien wat het doet en hoe goed het het doet. Hopelijk in de volgende cycle concepts en een profiler :)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
http://www.microsoft.com/...roducts/2010/default.mspx
Daar kan je ook kiezen tussen professional en teamsystem editie.

Jammer trouwens dat ASP.NET MVC support pas in beta 2 komt.

En dan die afschuwelijke blurry fontrendering.... Een totale showstopper voor me. Anderen daar geen last van?

[ Voor 40% gewijzigd door - peter - op 21-05-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:46

beany

Meeheheheheh

Ik kreeg em binnen 5 minuten al hangend. Deed niks anders dan wat vensters slepen...

Maar goed, het is een beta. Verbetering aan het intellisense voor C++ zou idd erg welkom zijn, zal daar eens mee gaan spelen.

Heb verder wel het idee dat de UI wat traag is, maar het schijnt dat dat in de final niet zo zal zijn.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

- peter - schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:37:
http://www.microsoft.com/...roducts/2010/default.mspx
En dan die afschuwelijke blurry fontrendering.... Een totale showstopper voor me. Anderen daar geen last van?
Dat is het eerste dat ik altijd af zet op elke windows installatie. ( http://www.mydigitallife....e-fonts-in-windows-vista/ ) Werkt dat niet? Sommige panels negeren idd die settings.

Ik ben nu volledig overgestapt op Eclipse/CDT (ik werk vrijwel uitsluitend met C++) intellisense werkt ook daar helaas niet perfect. Als VC2010 ook template dingen en boost in de intellisense weet te krijgen is het wel interessant; anders niet echt.

[ Voor 19% gewijzigd door Zoijar op 21-05-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:45

Sebazzz

3dp

Zoijar schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:17:
[...]

Dat is het eerste dat ik altijd af zet op elke windows installatie. ( http://www.mydigitallife....e-fonts-in-windows-vista/ ) Werkt dat niet? Sommige panels negeren idd die settings.
Dat dubbele cleartype wat jullie zien heb ik ook in WPF applicaties, zelfs al WPF applicaties gemaakt in VS2008 of de designer voor WPF in 2008. Maar WPF doet niets met cleartype, dus het is niet dat het dubbel toegepast wordt. Nee, de oorzaak van deze blurryness ligt aan de zogenoemde Device Independent Pixels, een techniek van WPF. Op internet is daar al genoeg over te lezen als je zoekt op "WPF blurry" of op "Device Independent Pixels". In het verleden heb ik in DTE daar ook al over geklaagd, maar niemand die me kon helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sebazzz op 21-05-2009 17:06 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
Het schijnt dat in .Net 4 het blurry gebeuren wordt opgelost las ik ergens, maar goed, dat moet dus maar blijken. Lijkt me erg onprettig om dan in WPF te ontwikkelen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
- peter - schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:48:
Het schijnt dat in .Net 4 het blurry gebeuren wordt opgelost las ik ergens, maar goed, dat moet dus maar blijken. Lijkt me erg onprettig om dan in WPF te ontwikkelen tot nu toe.
Ja ik postte eerder in deze thread hoe ze dat gaan doen ;)

Ergo: het wordt opgelost, maar pas in RTM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 17:49
EfBe schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:58:
[...]

Idd; ik zou ook geen beta van VS.NET op m'n dev-bak @ work installeren. Ik wil liever geen tijd verliezen met het proper uninstallen, of weet ik wat er nog allemaal kan bij komen kijken om een beta van VS.NET op m'n machine te installeren of te verwijderen.
Doe ik sinds kort ook op m'n werk en dat werkt eigenlijk wel fijn.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er nu multimonitor ondersteuning in vs2010. vind dat nog 1 vd dingen die ik mis in vs2008. Heeft iemand de multimonitor optie al getest?.

Hopelijk stopt microsoft vs2010 snel in hun action pack als de release er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik vind dat F# er wel grappig uitzien :P
Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
open System
Console.WriteLine("F# @ work")
Console.WriteLine("GoT moet ook F# proberen vindt deze applicatie")

(* Fibonacci nummers *)
let rec fib n =
    match n with
    | 0 | 1 -> n
    | _ -> fib (n - 1) + fib (n - 2)

let rec fibs = seq {
    yield! [1; 1];
    for (x, y) in Seq.zip fibs (Seq.skip 1 fibs) -> x + y }

[1 .. 10]
|> List.map     fib
|> List.filter  (fun n -> (n mod 2) = 0)
|> printlist

Console.WriteLine("Type een getal tussen 0 en 3 om af te sluiten");

(* God wat een taal... *)
let blaat = Convert.ToInt32(Console.ReadLine())

if blaat = 2 then (
    Console.WriteLine("Goedzo!");

Console.WriteLine("Druk een toets!");
    Console.ReadKey();
) else (
    Console.WriteLine("Epic fail!");

Console.WriteLine("Druk een toets!");
    Console.ReadKey();
)

[ Voor 22% gewijzigd door Sebazzz op 22-05-2009 12:20 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:20

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zoijar schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:17:
Ik ben nu volledig overgestapt op Eclipse/CDT (ik werk vrijwel uitsluitend met C++) intellisense werkt ook daar helaas niet perfect. Als VC2010 ook template dingen en boost in de intellisense weet te krijgen is het wel interessant; anders niet echt.
Visual Assist ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Kende ik niet; ziet er goed uit! :) Ik wordt er zo moe van dat 50% van m'n boost shared pointers niet door de intellisense worden herkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dude :D. 't Is al sinds Visual Studio 5 dé must-have addon voor C++ coders :). Hij is niet altijd 100% perfect, maar wel erg goed en snel. En behalve de verbeterde intellisense maak ik erg veel gebruik van de "switch to source/header", "open file in workspace" en "find symbol in workspace" features. Waarbij je met die eerste direct naar de bijbehorende source of header springt als je in resp. de header of source staat, en met de laatste twee krijg je een dialog waarin je een substring invoert waarbij hij een lijst laat zien met resp. files in je solution of symbols die eraan matchen, en dan kun je daar direct naartoe browsen. Ik gebruik ook nog amper de solution explorer om een file te openen. En natuurlijk de altijd hippe "goto definition". Gewoon alt-g op een symbol in de editor en hij springt direct naar de definitie ervan.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 22-05-2009 13:40 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:55

Haan

dotnetter

Maar werkt het nu wel of niet goed in een VM? Ik heb ook niet zo'n zin om m'n eigen dev omgeving om zeep te helpen namelijk ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Volgens MS (marketingpraat) is de nieuwe Intellisense in VC++ gebaseerd op de compiler, en zet hij nu dus de rode "krinkeltjes" waar de compiler een error geeft. Het schijnt dat Intellisense dus minder snel "genept" word door ingewikkelde/complexe constructies, met de logica dat als de compiler het kan compilen, dan kan Intellisense er informatie over geven :)

Desondanks gebruik ik al langere tijd VA X icm VS2008, en die geeft toch een iets intuitievere Intellisense ervaring (autocomplete etc) die de nieuwe Intellisense in VS2010 (nog) niet levert.

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

.oisyn schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:38:
Dude :D. 't Is al sinds Visual Studio 5 dé must-have addon voor C++ coders :). Hij is niet altijd 100% perfect, maar wel erg goed en snel. En behalve de verbeterde intellisense maak ik erg veel gebruik van de "switch to source/header", "open file in workspace" en "find symbol in workspace" features. Waarbij je met die eerste direct naar de bijbehorende source of header springt als je in resp. de header of source staat, en met de laatste twee krijg je een dialog waarin je een substring invoert waarbij hij een lijst laat zien met resp. files in je solution of symbols die eraan matchen, en dan kun je daar direct naartoe browsen. Ik gebruik ook nog amper de solution explorer om een file te openen. En natuurlijk de altijd hippe "goto definition". Gewoon alt-g op een symbol in de editor en hij springt direct naar de definitie ervan.
Haha, geweldig... na deze tip ben ik ook maar eens in eclipse gaan zoeken, en daar zitten ook al die dingen in. Nooit aan gedacht dat dat kon :P ctrl-shift-tab: toggle header/source, dat wordt m'n nieuwe toetscombinatie :D F3: goto declaration, ctrl-shift-t: find/open element. Stom zeg, nou programmeer ik iedere dagen uren in C++, en ik heb nog nooit de moeite genomen om eens goed te kijken wat je allemaal kan in de dev environments...
Sebazzz schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:17:
Ik vind dat F# er wel grappig uitzien :P
Het lijkt op Haskell... dat ziet er niet grappig uit :P The horrors... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Zoijar op 22-05-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 04:59
Hmz, ik code altijd zonder enige vorm van Intellisense. Ik vind het dan ook veel belangrijker dat een IDE vlot en stabiel werkt, en daar heeft Visual Studio sinds versie 6 grote moeite mee, helaas (hoewel VS 2005 en 2008 stukken beter lijken te werken dan 2003 destijds).
Zoijar schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:34:
Het lijkt op Haskell... dat ziet er niet grappig uit :P The horrors... ;)
Met die mix van imperatieve en functionele elementen lijkt het meer op een soort van OCaml, vind ik. Trouwens, als je Haskell al erg vind, neem ik aan dat je nooit met Lisp of Scheme of iets dergelijks hebt hoeven werken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 17:49
Soultaker schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:11:
Hmz, ik code altijd zonder enige vorm van Intellisense.
Heb je daar een reden voor ? :?
Ik bedoel: Intellisense heeft het leven van een developer zoveel vergemakkelijkt; ik zou het ondertussen niet meer willen/kunnen missen.
Ik vind het dan ook veel belangrijker dat een IDE vlot en stabiel werkt, en daar heeft Visual Studio sinds versie 6 grote moeite mee, helaas (hoewel VS 2005 en 2008 stukken beter lijken te werken dan 2003 destijds).
VS.NET 2003 had een probleem met z'n designers, is opgelost dmv gebruik te maken van partial classes. 2005 heb ik nooit echt deftig gebruikt, maar 2008 crasht bij mij idd af en toe zonder aanwijsbare reden (kan ook aan Vista liggen).

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

whoami schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:29:
[...]
Ik bedoel: Intellisense heeft het leven van een developer zoveel vergemakkelijkt; ik zou het ondertussen niet meer willen/kunnen missen.
Liever geen dan slecht werkend, denk ik :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
[...]
Het is een combinatie van gewend zijn man-pages/header files/online documentatie te lezen, en beroepsmatig veel coden onder Linux en FreeBSD in C/C++, waarvoor simpelweg minder grafische development tools beschikbaar zijn, en waarin wellicht de API's minder bloated zijn.

Ik ben dus niet principieel tegen of zo, maar ik heb slechte ervaringen met tools die niet goed of snel werken. Als ik een paar seconden moet wachten op de auto-completion (waar Eclipse b.v. vaak last van heeft) of als de background compilation het systeem te veel vertraagd, dan hoeft het van mij niet. Dan heb ik liever een editor waarin ik snel kan doortypen en dan kijk ik zelf wel in de documentatie als ik een functie niet ken, anders zit ik me steeds aan de IDE te ergeren en dat werkt ook niet lekker.

Het hangt er waarschijnlijk maar net vanaf wat je jezelf aanleert, en op wat voor soort platform je werkt. Het .NET platform heeft bijvoorbeeld zo debiel veel classes dat het voordeel van auto-completion groter wordt. Als ik voor de native Win32 API moet coden dan hou ik gewoon de MSDN in een browser window open en kan ik de meeste dingen die ik wil weten wel snel vinden.

Overigens ben ik niet de enige die twijfels heeft over de mixed blessing van Intellisense; zie b.v. Does Visual Studio Rot the Mind? van Charles Petzold (misschien bekend bij sommigen van de Windows API boeken die hij geschreven heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:43

Peetman

Tjah....

Ik heb een paar weken geleden met een pre-beta gespeeld, maar was toen nog niet zo onder de indruk van performance en stabiliteit. Binnenkort toch maar eens downloaden, ben vooral benieuwd naar de verbeterde Silverlight designer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

[...]
Microsoft heeft natuurlijk graag dat iedereen aan de C# gaat, misschien is dat een reden?
[...]
VS.NET 2003 had een probleem met z'n designers, is opgelost dmv gebruik te maken van partial classes. 2005 heb ik nooit echt deftig gebruikt, maar 2008 crasht bij mij idd af en toe zonder aanwijsbare reden (kan ook aan Vista liggen).
Wat ik soms wel eens krijg, is dat de compiler vreemd gaat doen. Of de IDE vreemd gaat doen. Niet crashen, maar gewoon rare dingen. Bijvoorbeeld onverklaarbare exceptions zoals EngineExceptions. Een repair brengt dan alles weer naar de goede, juist werkende, staat. Komt misschien ook wel door de plugins die in VS2008 hebt draaien, ReSharper, DPack, Kumo, dotTrace profiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:46

beany

Meeheheheheh

Wanneer crashed VS2008 bij jou? Is dat in een WPF project? Blijft hij dan hangen of crashed hij hard?

Er zijn overigens verschillende hotfixes beschikbaar voor verschillende problemen. Zoek eens op connect.microsoft.com waar je vaak anderen vindt met soortgelijke problemen en vaak ook oplossingen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
.oisyn schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:38:
En natuurlijk de altijd hippe "goto definition". Gewoon alt-g op een symbol in de editor en hij springt direct naar de definitie ervan.
Weet je toevallig of er ook een toestcombinatie is om terug te gaan van waar je "goto definition" gebruikte? Dat vond ik in de VB6 IDE altijd een geweldige combinatie maar ik heb em in VS nog niet kunnen vinden.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Sebazzz schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:55:
[...]
Microsoft heeft natuurlijk graag dat iedereen aan de C# gaat, misschien is dat een reden?

[...]
Wat ik soms wel eens krijg, is dat de compiler vreemd gaat doen. Of de IDE vreemd gaat doen. Niet crashen, maar gewoon rare dingen. Bijvoorbeeld onverklaarbare exceptions zoals EngineExceptions. Een repair brengt dan alles weer naar de goede, juist werkende, staat. Komt misschien ook wel door de plugins die in VS2008 hebt draaien, ReSharper, DPack, Kumo, dotTrace profiler.
Alhoewel Microsoft dat inderdaad graag wil is dat niet een reden om C++ te ditchen, ook hierin blijven ze vooruitgang boeken, alhoewel ze met C# natuurlijk veel meer kanten op kunnen omdat het uit eigen huis is.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
farlane schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:13:
[...]

Weet je toevallig of er ook een toestcombinatie is om terug te gaan van waar je "goto definition" gebruikte? Dat vond ik in de VB6 IDE altijd een geweldige combinatie maar ik heb em in VS nog niet kunnen vinden.
Met Resharper is dat gewoon CTRL-Min, of CTRL-SHIFT-Min om weer verder in je history te springen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Woy schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:25:
[...]

Met Resharper is dat gewoon CTRL-Min, of CTRL-SHIFT-Min om weer verder in je history te springen.
Ook in gewoon VS.NET ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
O dat is dus geen Resharper short-cut ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
C# zal nooit C++ volledig de markt uitdrukken, daar is C++ te kritisch voor.

IntelliSense is win, en misschien is het leuk om daar een apart topic voor te openen? Ik meen me te herinneren dat er al een keer een topic over was een tijd terug, maar ik weet het niet zeker. Ikzelf ben veel met Java bezig, en zoals de Java ontwikkelaars die dit lezen waarschijnlijk wel weten, zijn er echt heel veel libraries voor Java beschikbaar. Om voor elk van die libraries een browser te openen en de javadocs op te zoeken... nee bedankt, :+. In veel gevallen zijn de functienamen beschrijvend genoeg voor hun functie, en kun je zo heel snel programmeren. Ik vindt overigens wel dat de online versie van een Javadoc veel beter leest (voor grote hoeveelheden documentatie, wat vaak aanwezig is bij de belangrijkere Java classes) dan dat kleine windowtje in de IDE's.

@topic, ik heb in mijn beperkte ervaringen alleen een tijd met VS 200...5 of 7 gewerkt, de Express Edition voor C++, en ik had liever Eclipse met al z'n content assist functies. Ik gebruik vooral vaak ctrl+klik op een klasse of functienaam (zowel in source als documentatie) om de declaratie te bekijken of om snel te kunnen navigeren. Dit werkt ook als je niet de sourcecode van een library hebt, waar je een gedecompilede versie te zien krijgt (in leesbare bytecode). Niet dat ik een expert in bytecode ben oid.

Overigens wil ik met deze post geen Eclipse VS VS-war starten - VS heeft geen Java support (vzviw), en Eclipse kan nog niet goed met C++, C#, of VB omgaan (vzviw). Beetje kromme vergelijking dus, of ik heb het verkeerd. Die post in de OP is wel imposant, VS lijkt heel veel te kunnen met grafieken, integratie met andere Microsoft (Office) producten te hebben, projectmanagement, etc. Eclipse (daar is 'ie weer) heeft dat ook, maar da's veel beperkter (en heb ik nog niet uitgeprobeerd).

Overigens,
quote: Soultaker
Als ik een paar seconden moet wachten op de auto-completion (waar Eclipse b.v. vaak last van heeft) of als de background compilation het systeem te veel vertraagd, dan hoeft het van mij niet. Dan heb ik liever een editor waarin ik snel kan doortypen en dan kijk ik zelf wel in de documentatie als ik een functie niet ken, anders zit ik me steeds aan de IDE te ergeren en dat werkt ook niet lekker.
Daar heb ik gelukkig geen last van, maar ik moet wel toegeven dat Eclipse behoorlijk zwaar is - compilen in de achtergrond en veel andere van dat soort taken. Een dual of quadcore met 2GB+ geheugen is geen overbodige luxe, 4GB+ ook niet aangezien je vaak naast Eclipse ook nog je Java programma draait (of een Java webserver als Tomcat). Ik heb Eclipse net aangezet en z'n geheugengebruik is nog op een magere 170 MB, maar dat gaat zo naar de 3, 4 en 500 MB, en da's pas na een 20 weken gebruik op m'n huidige werk / stageplek. Hoe zit dat in VS overigens?

Maar ikzelf vindt: zolang de performance acceptabel blijft mag Eclipse doen wat 'ie wil. D'r zit heel veel behulpzame functionaliteit in, en ik zou sowieso tweemaal, zo niet nog meer keren zo langzaam ontwikkelen zonder zo'n tool.

Een snelle review van m'n post geeft aan dat er meer Eclipse dan VS in deze post zit, mijn excuses daarvoor, :/.

F# ziet er geinig uit, herinnert me aan zo'n wiskundige programmeertaal (of hoe dat soort talen ook heet) genaamd Amanda, die we op de opleiding een tijd moesten gebruiken. Lastig, maar geinig. Wat voor soort programma's (of programmaonderdelen) worden met deze en dit soort talen gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
YopY schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:39:
F# ziet er geinig uit, herinnert me aan zo'n wiskundige programmeertaal (of hoe dat soort talen ook heet) genaamd Amanda, die we op de opleiding een tijd moesten gebruiken. Lastig, maar geinig. Wat voor soort programma's (of programmaonderdelen) worden met deze en dit soort talen gebouwd?
Het is een andere manier van programmeren. Ik ken F# niet, wel Haskell en die is erg sterk in het compact uitdrukken van bepaalde algoritmen, ik kan me voorstellen dat het daarvoor handig is. En misschien nuttig voor dingen als geen side-effects en eenvoudigere auto-parallelization, maar ik weet niet in hoeverre dat opgaat voor F# / .Net.

[ Voor 9% gewijzigd door user109731 op 25-05-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb Eclipse net aangezet en z'n geheugengebruik is nog op een magere 170 MB, maar dat gaat zo naar de 3, 4 en 500 MB, en da's pas na een 20 weken gebruik op m'n huidige werk / stageplek. Hoe zit dat in VS overigens?
Ik heb VS nu 31 dagen open staan met een solution van ~4300 files, en hij gebruikt 170MB.
F# ziet er geinig uit, herinnert me aan zo'n wiskundige programmeertaal (of hoe dat soort talen ook heet)
Functionele programmeertalen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 25-05-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik denk niet dat ik van F# mijn primaire taal maakt :p Het is leuk om mee te klooien maar vereist een andere manier van denken, een manier die voor mij niet erg makkelijk is. Ik hou het wel bij de C-stijl talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:35:
[...]
Ik heb VS nu 31 dagen open staan met een solution van ~4300 files, en hij gebruikt 170MB.
Het hangt maar af wat je gebruikt natuurlijk. Hier VS.NET 2008 met R# 4.5 een paar uur open en een C# solution met 331 files (3MB aan C#) en hij zit op 480MB memory usage ;). Overigens wel voorn. door R#, maar goed jij gebruikt ook een add-in, die kennelijk wel veel beter met de resources omgaat.

Ik moet wel zeggen dat de debugger in 2010 echt te traag is. Die history debugging vreet 15% extra tijd, maar ik heb nog niet echt een zinvolle repro meegemaakt dat het ook zinnig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is overigens VS 2005 die ik open heb staan, we zijn nog niet geswitched naar 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Woy schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:25:
Aaah dank :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:56

RayNbow

Kirika <3

Ik ben niet bekend met F#, maar er is een zeer flexibele tiling window manager in de functionele taal Haskell gebouwd. Verder zijn er nog proof of concepts als een 3D shooter en een OS. Een lijstje van welke bedrijven Haskell gebruiken kun je hier vinden. Meningen over F# vanuit een Haskell en een ML perspectief zijn te vinden in deze blog post + comments.

Edit: zelf vind ik trouwens F# er afschuwelijk uitzien met statements @ top level... :+

[ Voor 4% gewijzigd door RayNbow op 26-05-2009 00:03 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja, dat het kan wil nog niet zeggen dat het ook handig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Laatst online: 11:09
Ligt het nu aan mij, of werkt de code completion "out of the box" niet in VS2010 meer zoals in VS2008?

Als ik de eerste letters intyp dan komt wel de dropdownbox, maar puur op spatie drukken om het aan te vullen werkt niet, moet dan met de pijltjestoetsen gaan werken.

Iemand ervaring hoe dit weer naar de oude stijl terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik zou het niet weten, ik gebruik altijd TAB daarvoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

FaZe schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:15:
Ligt het nu aan mij, of werkt de code completion "out of the box" niet in VS2010 meer zoals in VS2008?

Als ik de eerste letters intyp dan komt wel de dropdownbox, maar puur op spatie drukken om het aan te vullen werkt niet, moet dan met de pijltjestoetsen gaan werken.

Bij mij werkt Intellisense niet eens in C# :S Instellingen staan zoals het moet. Nee, ik blijf lekker bij 2008 want eerst werkte het wel. Monodevelop werkt nu lekkerder dan VS2010 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
In VS.NET 2008 en eerder kan je dit gedrag aanpassen in Options->Text Editor->C# ->IntelliSense -> En dan de options bij Selection In Completion List

Het zal in 2010 waarschijnlijk wel iets dergelijks zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Woy op 27-05-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Klopt, en ik heb ook niets aangepast maar het werkt nu gewoon niet meer. Eerst wel. Zal ook wel een bug zijn. Ik krijg nu op geen enkele manier intellisense meer aan de gang.
Soultaker schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:53:
[...]

Het hangt er waarschijnlijk maar net vanaf wat je jezelf aanleert, en op wat voor soort platform je werkt. Het .NET platform heeft bijvoorbeeld zo debiel veel classes dat het voordeel van auto-completion groter wordt. Als ik voor de native Win32 API moet coden dan hou ik gewoon de MSDN in een browser window open en kan ik de meeste dingen die ik wil weten wel snel vinden.
De Win32 API is ook niet gedocumenteerd in intellisense, AFAIK (maar sinds C# wil ik toch geen C++ meer coden. Op Windows Visual Studio en op Debian Monodevelop) Het enige wat je kan doen is je prototypes in je header files beschrijvend parameternamen geven, wat je toch al deed ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Sebazzz op 27-05-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De Win32 API is ook niet gedocumenteerd in intellisense, AFAIK
Wat bedoel je met "gedocumenteerd in intellisense"? VS parsed gewoon je code (en dus ook de Win32 API headers) voor de definities. Nee, idd, je hebt geen MSDN uitleg erbij staan in comments, dus zie je dat ook niet, maar meestal wil je dat ook niet meer weten als je al hebt besloten om 'm aan te roepen. En anders ram je met het grootste gemak natuurlijk net zo goed op F1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
Bij de instellingen van intellisense staat standaard al aan:
"commited by pressing the space bar" aan. Echter werkt die dus niet :(

Maar bedankt voor de tip van de TAB. Wist ik niet. Had allemaal combinaties met , enter, alt+spatie, ctrl+spatie, ctrl+shift+spatie etc. getest zonder geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sowieso nooit begrepen hoe de text-rendering van WPF gedurende 2 (3?) jaar zo heeft kunnen zijn. Daar heeft iemand bij Microsoft QA echt zitten slapen, of de hele QA afdeling is overgeslagen ofzo.

Visual Studio 2010 is waarschijnlijk de grootste WPF applicatie tot nu toe qua gebruikers, en met de feedback site krijgt Microsoft nu in eens de klachten hierover om hun oren. En niet bij de framework afdeling (waar men hier dus geen boodschap aan heeft, blijkens de .NET 3.0 en 3.5 releases), maar bij een product team dat een applicatie oplevert. Deze hebben blijkbaar genoeg invloed kunnen uitoefenen dat text rendering in WPF nu dan eindelijk wel verbeterd wordt.

Het feit dat het pas in Beta 2 of RC gebeurt geeft aan dat het óf heel moeilijk is, óf dat ze tot begin dit jaar echt nog steeds zaten te slapen en er nu pas aan beginnen.

Misschien is de ervaring van wazige fonts in WPF een persoonlijke, en is het daarom nooit opgevallen, maar ik overdrijf echt niet als ik zeg dat ik VS 2010 nooit zou gebruiken zolang het niet verbeterd wordt. Het geeft echt binnen 30 minuten hoofdpijn gewoon.

Zo, dat was mijn rant over WPF.

Verder is VS 2010 echt iets te veeleisend voor mijn on-board graka. Beetje resizen van de panelen en de hele UI begint te 'scheuren' tot deze 2 seconden later dan toch geresized is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:38:
Verder is VS 2010 echt iets te veeleisend voor mijn on-board graka. Beetje resizen van de panelen en de hele UI begint te 'scheuren' tot deze 2 seconden later dan toch geresized is.
Ik denk dat je onboard graka daar maar weinig mee te maken heeft. Dat soort code is voornamelijk CPU bound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

.oisyn schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:15:
Ik denk dat je onboard graka daar maar weinig mee te maken heeft. Dat soort code is voornamelijk CPU bound.
Ja, waarom is er nog geen CUDA/OpenCL C++ compiler en intellisense? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Inderdaad, maar Yahoo Messenger was toch ook al een WPF app? Tot nu toe ben ik er niet veel tegengekomen, waarschijnlijk om die reden. In Visual Studio 2008 was trouwens de WPF editor ook al blurry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Ik moet zeggen dat ik in VS 2010 bezig ben met onder andere WPF een media center voor mijn BMW te bouwen, en dat de beta 2 (end-user) runtime op XP (sp3) best wel goed draait en zelfs beter dan op mijn workstation (development runtime).

Mijn workstation is een i7 920 met 6gb ram en een HD4850 vga kaart. Het automotive systeem bestaat o.a. uit een C2D E8400 met 2GB ram en een onboard intel 915 (uit m'n hoofd) videokaart. Resource intensieve taken (zoals opbouwen van rapportages, indexeren van (nieuw toegevoegde) audio bestanden) kunnen worden uitbesteed aan twee nano-itx boardjes met daarop een atom cpu.

Ik vermoed dan ook dat de development versie van .NET 4.0 in debug mode is gebuild, terwijl de redistributable runtime in 'release' mode draait. Voor een beta zou ik die keus ook wel kunnen begrijpen.

De reden dat ik voor WPF heb gekozen heeft vooral met de databinding mogelijkheden in animaties/rendering van objecten te maken. Via de databinding is het erg eenvoudig om de naald van een gauge te updaten. Dit is efficiënter dan het gebruik van images (zoals in mijn huidige systeem).

Daarnaast heb ik geen last van wazige fonts, maar dat kan ook komen omdat ik mijn standaard font-sizes best wel groot zijn.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:15:
[...]
Nee, WPF is gebouwd zodanig dat het hardware acceleration gebruikt voor UI operaties, dus geen CPU bound spul meer ala GDI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mijn punt was eigenlijk dat het voornamelijk zat in de window management code. De parent window resized, en relayout z'n child windows, wat weer zorgt voor resize events voor die windows, etc. Verder moet het nog door het hele gebeuren aan visual styles heen... Het daadwerkelijk tekenen is het probleem niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Niemand_Anders schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:14:
Mijn workstation is een i7 920 met 6gb ram en een HD4850 vga kaart. Het automotive systeem bestaat o.a. uit een C2D E8400 met 2GB ram en een onboard intel 915 (uit m'n hoofd) videokaart. Resource intensieve taken (zoals opbouwen van rapportages, indexeren van (nieuw toegevoegde) audio bestanden) kunnen worden uitbesteed aan twee nano-itx boardjes met daarop een atom cpu.
Eventjes voor mijn beeld, de E8400 heeft te weining processing power om die taken zelf te doen? En je besteedt ze daarom uit aan een atom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En om daaraan toe te voegen: een BMW? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

farlane schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:57:
[...]

Eventjes voor mijn beeld, de E8400 heeft te weining processing power om die taken zelf te doen? En je besteedt ze daarom uit aan een atom?
Nee, maar er zit ook een navigatie systeem in het systeem en de (her)berekening kan dan best wel wat resources vragen. De twee atoms kunnen taken oppakken uit een message queue. De E8400 heeft een directe (seriele) interface met de canbus (ODB-II) voor de koppeling met het motor management systeem.
Via het navigatie systeem krijgt ik ook de maximale snelheid. Deze wordt vergeleken met de gereden snelheid en geeft indien ik te hard rijd een signaal. En er zijn nog wel een aantal 'real-time' taken welke door de E8400 uitgevoerd moet worden. Taken met een lage prioriteit kunnen worden uitbesteed aan de atom procs.

Het E8400 systeem is ook aan een velleman 8000 boardje gekoppeld. Dit is een simpel input/output boardje waarop onder andere een lichtsensor is aangebracht. Een ander projectje waarmee ik bezig ben is de lane assist waarbij ik twee kleine infrarood camera's gebruik om de belijning van de weg te volgen. Als ik over de lijn ga, zonder richting aan te geven dan klinkt er een harde piep uit de audio installatie. Het automatisch herkennen van verkeersborden lukt mij nog niet (helemaal) goed. Althans hij herkent wel de snelheids borden, maar ziet geen verschil tussen een stikker achterop een vrachtwagen (maximaal 80) en een verkeersbord. Soms als iemand Abraham of Sara ziet wordt er ook weleens een bord met 50 in de tuin gezet. Erg vervelend dat je dan 'ineens' 50 mag in een woonwijk..
En om daaraan toe te voegen: een BMW? :+
Ja, een BMW 325i E46 uit 2002. Auto van de zaak. Echter onder de motorkap is er al aardig wat aangepast (o.a. Stage 2 turbo, zwaardere remschrijven+schoenen, flyweight koppeling platen, shortstick, spaghetti spruitstuk en uitlaat systeem, maar met een redelijk standaard einddemper). Extern mag ik niets wijzigen omdat klanten liever geen auto uit de DTM serie zien staan. Wel zitten onder de auto wat stevigere banden zodat het (rem) vermogen goed op de weg komt. Voordat de turbo erop zat had de auto volgens de dynobank 231 PK en nadat de turbo was geïnstalleerd had deze 346PK. Over enkele weken wordt de auto gechiptuned en met het vermogen nog wat hoger liggen. Dan komt er ook een aangepaste nokkenas en verzwaarde distributieriem erin. Het vermogen moet dan naar +/- 360 PK gaan bij 5900rpm en een maximum koppel van 330 nm bij 4600rpm. Ook dan gaat ie weer op de dynobank (voor het optimaal afstellen van de chiptuning).

Het systeem heeft ook een soort van bigsister (monitoring) functionaliteit. Ik kan van welke meetwaarde aangeven wat de warming- en critical limiet mis. Dit wordt ook allemaal bijgehouden in een SQL Express database en deze waardes zijn ook allemaal terug te lezen inclusief de geografische locatie.

Sommige mensen gaan wandelen, andere spelen games en ik knutsel aan mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

_/-\o_

Zal wel een redelijk prijzige hobby zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Klinkt als een leuk project :)

( Het is en blijft een BMW tho :P )
Althans hij herkent wel de snelheids borden, maar ziet geen verschil tussen een stikker achterop een vrachtwagen (maximaal 80) en een verkeersbord.
De borden hebben als het goed is vaste groottes, maar daar heb je alleen wat aan als je weet hoe ver het bord van je verwijderd is. ( Tenminste, volgens mij doen de 'officiele' systemen dat zo )

[ Voor 47% gewijzigd door farlane op 09-06-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Data-base
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-07 22:52
farlane schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:13:
[...]

Met de C# settings is dat ctrl-shift 8 en ctrl-shift 7 (resp omhoog en omlaag in de goto-def stack)

(En evt f12 en shift f12 voor resp goto def en find all references, ik vind alt-g namelijk niet zon handige shortcut tov f12)

[ Voor 13% gewijzigd door Data-base op 10-06-2009 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Data-base schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:01:
[...]

Met de C# settings is dat ctrl-shift 8 en ctrl-shift 7 (resp omhoog en omlaag in de goto-def stack)

(En evt f12 en shift f12 voor resp goto def en find all references, ik vind alt-g namelijk niet zon handige shortcut tov f12)
Ik dacht dat je met Ctrl+- (min dus) ook terugsprong naar de plek waar je goto def hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

farlane schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:04:
De borden hebben als het goed is vaste groottes, maar daar heb je alleen wat aan als je weet hoe ver het bord van je verwijderd is. ( Tenminste, volgens mij doen de 'officiele' systemen dat zo )
Ja, maar op de snelweg zijn de borden een stuk groter dan in de bebouwde kom. Dat heeft te maken met de snelheid en de tijd welke je nodig hebt om het bord te verwerken. Daarnaast zijn nog lang niet alle borden europees gestandariseerd zowel wat betreft inhoud als afmetingen. Theoretisch heb ik bord herkenning ook niet nodig want de navigatie software weet waar ik ben en dus ook hoe hard je ergens mag rijden. Maar bij wegwerkzaamheden gelden aangepaste snelheden en juist die wil ik eigenlijk oppakken.

Helaas heb ik geen Opel Insignia in de buurt om te kijken hoe die ermee omgaat. Daarnaast gaat het mij meer om de algoritmes welke erachter zitten. Maar dat geld eigenlijk voor het gehele project. Hier spelen hele andere issues dan waar ik in mijn werk mee te maken krijg en ik moet eerlijk bekennen dat mijn wiskundige kennis in de loop der jaren toch wel wat verloren is gegaan.
Zal wel een redelijk prijzige hobby zijn denk ik?
Ik vind het wel meevallen. Ik heb de auto al zo'n 4 jaar en ik ken de juiste mensen. Dus zal per maand zo'n 150 euro kwijt zijn. M'n vriendin kost (veel) meer.

En wat betreft de BMW. Ik heb totaal geen problemen met BMW. Ik vond mijn vorige auto's (Volvo S40, Opel Vectra en Seat Ibiza). We krijgen ietwat offtopic te gaan, maar welke auto heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Niemand_Anders schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:42:
En wat betreft de BMW. Ik heb totaal geen problemen met BMW. Ik vond mijn vorige auto's (Volvo S40, Opel Vectra en Seat Ibiza). We krijgen ietwat offtopic te gaan, maar welke auto heb jij dan?
Ik ook niet, dat was meer ongein :)

Een vriend van me rijdt een BMW motorfiets, waarmee we de spot drijven omdat het eigenlijk niet meer zo mag heten: autoradio, sigarettenaansteker en dat soort stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Net Visual Studio 2010 even getest, en er rzou support moeten zijn voor multimonitors.

Nu kan ik mijn solution explorer undocken, en draggen naar mijn secondary monitor.

Maar dat kon ik ook al in VS2k8, dus ik vraag mij af wat er nieuw is qua multimonitor support?

Ik heb het over de Beta 1 op Windows Vista SP2 :)

[ Voor 9% gewijzigd door Snake op 11-06-2009 12:27 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
FaZe schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:15:

Ineens zag ik het: Het kan wel op de oude manier, is een leuke sneltoets zag ik net: CTRL+ALT+SPATIE

Hiermee kun je switchen tussen 2 modi van code completion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Snake schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:25:
Net Visual Studio 2010 even getest, en er rzou support moeten zijn voor multimonitors.

Nu kan ik mijn solution explorer undocken, en draggen naar mijn secondary monitor.

Maar dat kon ik ook al in VS2k8, dus ik vraag mij af wat er nieuw is qua multimonitor support?

Ik heb het over de Beta 1 op Windows Vista SP2 :)
Ik was ook nogal teleur gesteld over de multi monitor opties die ik gevonden heb. Het enige wat je nu wel kunt doen is echt alle windows undocken. In VS.NET 2008 kon je bijvoorbeeld geen code windows undocken.

Ik zou echter graag gewoon een 2e ( per scherm 1 ) docking container willen hebben. Ik heb het niet zo op floating windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Woy schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:04:
[...]

Ik was ook nogal teleur gesteld over de multi monitor opties die ik gevonden heb. Het enige wat je nu wel kunt doen is echt alle windows undocken. In VS.NET 2008 kon je bijvoorbeeld geen code windows undocken.

Ik zou echter graag gewoon een 2e ( per scherm 1 ) docking container willen hebben. Ik heb het niet zo op floating windows.
- Ultramon -> click wide button (dus over 2 monitoren)
- Tweede document openen (is 2e tab)
- RMB op tab header -> New Vertical TabGroup
- Schuif vertical divider zo dat hij net op de grens van de 2 monitoren zit. Voila

Kan ook al met oudere versies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat bloedirritant is als je monitoren niet dezelfde resolutie hebben. En zelfs mét gelijke monitoren heb ik de stretch-to-desktop feature van ultramon echt nog nooit gebruikt omdat ik 'm echt totaal niet nuttig vind. De window is dan ook niet echt gemaximized.

Nee, ik dock liever de solution explorer, output view en watch windows met elkaar op m'n tweede monitor, en hou m'n code op de eerste :)

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 30-06-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Idd, die optie heb ik ook nog nooit serieus gebruikt. Op mijn werk heb ik een groot scherm en een kleinere, dus de verticale resolutie komt niet met elkaar overeen.

Thuis heb ik wel twee dezelfde schermen maar ook dat is irritant over 2 schermen aangezien je dan telkens aan het resizen bent als je bijvoorbeeld een tool-box iets groter of kleiner maakt.

Ik zou het gewoon fijn vinden als ik echt op mijn andere scherm zou kunnen docken.

Op zich werkt het met floating windows ook wel redelijk, maar het zou allemaal toch wat lekkerder werken als je ze ook kan docken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:34:
Wat bloedirritant is als je monitoren niet dezelfde resolutie hebben. En zelfs mét gelijke monitoren heb ik de stretch-to-desktop feature van ultramon echt nog nooit gebruikt omdat ik 'm echt totaal niet nuttig vind. De window is dan ook niet echt gemaximized.
Mwah, ik vind het wel meevallen. Als ik 2 code windows naast elkaar moet bekijken dan zijn de stappen die ik aangaf erg handig want je hebt het zo voor elkaar zonder alles opnieuw op te zetten.
Ik heb wel 2 dezelfde monitoren (20" tfts)

Ik heb echter veelal meerdere solutions open en dus heb ik noodzaak om 2 docs naast elkaar te bekijken niet zo vaak.
Nee, ik dock liever de solution explorer, output view en watch windows met elkaar op m'n tweede monitor, en hou m'n code op de eerste :)
Hoe doe je dat dan? (of gebruik je 2010?)

[ Voor 6% gewijzigd door EfBe op 30-06-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Data-base
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-07 22:52
Is het iemand opgevallen dat de forms designer niet backwards compatible is? Althans niet in de beta?

Ik heb forms met controls van DevExpress maar ik krijg die op geen enkele manier werkend in design mode. Of mn designer geeft een melding dat ik geen design window kan laten zien of heel VS crasht, terwijl dezelfde code in 2005 & 2008 feiloos werkt.

Iemand dezelfde ervaring (en liefst ook nog ene oplossing :p)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
EfBe schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 18:13:
[...]

Mwah, ik vind het wel meevallen. Als ik 2 code windows naast elkaar moet bekijken dan zijn de stappen die ik aangaf erg handig want je hebt het zo voor elkaar zonder alles opnieuw op te zetten.
Ik heb wel 2 dezelfde monitoren (20" tfts)
Als ik 2 documenten naast elkaar moet bekijken dan open ik eerder een tweede VS.NET, het is dan alleen jammer dat je niet in dezelfde solution scope werkt.
Ik heb echter veelal meerdere solutions open en dus heb ik noodzaak om 2 docs naast elkaar te bekijken niet zo vaak.
Dat heb ik ook vaak, en die manier met 2 visual studio's werkt perfect. Het zou alleen handig zijn als je binnen een VS.NET instance op dezelfde manier zou kunnen werken.
Hoe doe je dat dan? (of gebruik je 2010?)
Ik denk dat hij op die manier zou willen werken, ander zou ik ook wel willen weten hoe je dat kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kunt floating windows gewoon met elkaar docken hoor. Het blijven wel floating windows, dus je kunt ze niet makkelijk maximizen naar je tweede scherm, maar het kan weldegelijk.

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://oisyn.nl/pics/vsmultimon.png

Rechts twee codewindows naast elkaar op 1 (16:10) scherm. Links zie je twee watchwindows (bovenin naast elkaar), daaronder een aantal tabs voor output, find in files, breakpoints, etc., en rechts in de volledige lengte een solution explorer.

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 01-07-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.oisyn schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:11:
Je kunt floating windows gewoon met elkaar docken hoor. Het blijven wel floating windows, dus je kunt ze niet makkelijk maximizen naar je tweede scherm, maar het kan weldegelijk.
:Y
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JVGb0kWzu1H0cJj4lFuBG1uh/thumb.png
3 schermen ook :Y)

Enige nadeel is als je (bijv.) eens waagt te terminallen naar de PC waarop VS open staat dan is 'ie daarna compleet over de zeik qua schermen/docking/layout. Afsluiten van VS slaat die layout dan ook op :| En alles terugzetten/slepen is wel een pielwerkje. Maar ook dat is met 1 klikje (macro) opgelost die de (juiste) ge-exporteerde settings opnieuw importeert. Ik werk al jaren zo en wil nooit meer anders.

(Hier 3x 19" 1280x1024)

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 01-07-2009 11:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
:D dat ik dat nooit geprobeerd heb :X

Ik werk nu altijd met van die losse floating windowtjes. Dit is wel een stuk beter, nog een maximaliseer knop erbij en het is precies wat ik wil _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens mij kan dat al sinds VS 2002 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

.oisyn schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:11:

Screenshot:
[afbeelding]

Rechts twee codewindows naast elkaar op 1 (16:10) scherm. Links zie je twee watchwindows (bovenin naast elkaar), daaronder een aantal tabs voor output, find in files, breakpoints, etc., en rechts in de volledige lengte een solution explorer.
weinig comments? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Beter, die setups met meerdere schermen! Ik heb hier ook twee schermen naast elkaar, maar werk via een mstsc, waardoor ik maar een scherm kan gebruiken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Wat een gigantische schermen.... Ik hou het wel hier bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb thuis 2 * 20" 1600 * 1200, maar ik denk dat ik er binnenkort nog een 24" bij koop, het enige probleem is dat ik geen triple-head kaart heb, en er dan dus een video kaart bij zou moeten nemen.

Op mijn werk het ik 19" 1280 * 1024 + 22" 1680 * 1050

Maar ik zou echt niet meer zonder multi-monitor setup willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit... Ik ga eens kijken of ik die op een VPC kan zetten op mijn werk. Mooie plaats om hem te testen toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Soultaker schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:06:
Wat een gigantische schermen.... Ik hou het wel hier bij.
You're kidding right? PHP schrijven via VI kan ik nog wel geloven, maar iedere zichzelf respecterende devver wilt toch wat meer.

Hoe kijk je naar je locals en dergelijke? Breakpoints? Watches?

*zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:16:
Ziet er goed uit... Ik ga eens kijken of ik die op een VPC kan zetten op mijn werk. Mooie plaats om hem te testen toch ;)
Pak VMware, die heeft support voor multimonitor :) Als je er 2 hebt kan je direct die funtionaliteit testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als je heel goed kijkt zie je dat dat testprojectjes zijn. Dan typ ik doorgaans niet zoveel comments ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:14:
Ik heb thuis 2 * 20" 1600 * 1200, maar ik denk dat ik er binnenkort nog een 24" bij koop, het enige probleem is dat ik geen triple-head kaart heb, en er dan dus een video kaart bij zou moeten nemen.

Thuis: 22" TFT 1680x1050 + 22" CRT 1600x1200
Werk: 3x 20" TFT 1680x1050, maar 1 is voor Xbox/PS3 dus die kan ik niet gebruiken als desktop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
RobIII schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:20:
[...]

:Y
[afbeelding]
3 schermen ook :Y)

Enige nadeel is als je (bijv.) eens waagt te terminallen naar de PC waarop VS open staat dan is 'ie daarna compleet over de zeik qua schermen/docking/layout. Afsluiten van VS slaat die layout dan ook op :| En alles terugzetten/slepen is wel een pielwerkje. Maar ook dat is met 1 klikje (macro) opgelost die de (juiste) ge-exporteerde settings opnieuw importeert. Ik werk al jaren zo en wil nooit meer anders.

(Hier 3x 19" 1280x1024)
Dat heb ik ook wel eens, als ik vanaf thuis m'n pc op het werk overneem (of andersom). Een andere oplossing is VS niet afsluiten maar het devenv.exe process killen, dan worden de settings niet opgeslagen. Het wordt tijd dat microsoft dat remote desktop eens op de schop gooit, ik wil m'n pc gewoon overnemen zoals de zaken er op dat moment staan (ala VLC zegmaar).

Hier overigens 3x 20" 1600x1200 thuis en 2x 30" 2560x1600 op werk >:)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Woy schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:30:
:D dat ik dat nooit geprobeerd heb :X
Heh ken er nog een ;). Nooit aan gedacht dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Woy schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:14:

Op mijn werk heb 2 24" schermen op 1920 x 1200 en thuis heb twee 22" schermen (1680 x 1050) staan. Echter heb ik VS 'slechts' gemaxed op 1 scherm staan. Op het andere scherm heb ik dan de browser(s), SSMS, PerfMon, logviewer en/of thunderbird staan.

Als ik vanaf thuis via TS ingelogd ben geweest doe ik altijd WinKey+M en dan de programma's in de taakbalk weer aanklikken en alles staat weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

.oisyn schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:39:
[...]

Als je heel goed kijkt zie je dat dat testprojectjes zijn. Dan typ ik doorgaans niet zoveel comments ;)
Nop zag ik niet :+

Zou je een screenshot kunnen maken van je IDE op ware grote, kan ik eens kijken, misschien dat je wat leuke toolbars hebt ofzo :+ Seniors moeten Juniors helpen toch? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb geen leuke toolbars / plugins. Alleen Visual Assist, en een eigen toolbar voor Perforce gemaakt met macros.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 01-07-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

.oisyn schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:56:
Ik heb geen leuke toolbars / plugins. Alleen Visual Assist, en een eigen toolbar voor Perforce gemaakt met macros.
Oh, ik gebruik momenteel Resharper (had licentie gewonnen). Vind ik ook wel netjes, meer functies als devexpress lite (of free edition, weet het niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik code alleen C++, dus ik heb niets aan Resharper ;)

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 15-07-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 14:42
Heeft iemand als een een achterlijk groot project geopend gehad in VS2010 ? Ik werk namelijk redelijk vaak met een ASP.Net web project met 5k aan aspx files (als in 5000+ aspx files).
In VS2008 is de performance matig tot slecht, vooral de markup editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
D-Raven schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:56:
Heeft iemand als een een achterlijk groot project geopend gehad in VS2010 ? Ik werk namelijk redelijk vaak met een ASP.Net web project met 5k aan aspx files (als in 5000+ aspx files).
In VS2008 is de performance matig tot slecht, vooral de markup editor.
Goed; dat de IDE('s) wat mankeert is nog tot daar aan toe, maar wat voor monster van een project is dat dan? :X

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Snake schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:35:
Zou je een screenshot kunnen maken van je IDE op ware grote, kan ik eens kijken, misschien dat je wat leuke toolbars hebt ofzo :+ Seniors moeten Juniors helpen toch? O-)
Het enige toolbar element dat ik eigenlijk gebruikte was de solution configuration dropdown. Dus nu staan de toolbars uit...
Verder heb ik ook altijd ruzie met die floating windows. Goto header file is gewoon Context + H. Ctrl + - wist ik niet, erg handig!

VS 2010 beta vind ik trouwens erg traag, ik hoop echt dat ze 2008 kunnen benaderen. De nieuwe C++ compiler heeft ook leuke features, alleen mis ik de range based for loop (en een hele hoop andere dingen).

[ Voor 15% gewijzigd door Olaf van der Spek op 01-07-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Olaf van der Spek schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 17:35:
De nieuwe C++ compiler heeft ook leuke features, alleen mis ik de range based for loop (en een hele hoop andere dingen).
Ach, met lambdas wordt std::for_each zowaar nuttig ;)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste