Winforms is niet gebouwd op MFC maar direct op de win32 api.Snake schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:53:
WPF is een volledig nieuw renderengine, gebruik makend van DirectX. WPF heeft dus niets te maken met Winforms, het is compleet wat anders.
Winforms daarintegen is gebouwd op MFC. Dus je kan er niet meer mee dan MFC zelf.
Silverlight is ook geen subset van WPF, het is een aparte runtime, die wel veel dingen gemeen heeft met wat WPF biedt en als je je WPF code maar compatible houdt met de silverlight runtime, je code kunt hergebruiken.Silverlight is een subset van WPF, gebruik makend van XAML om te renderen. Je kan zeker business ready applications maken (databinding ed is zeker ondersteund). Silverlight 4 is wel het beste.
Natuurlijk wel:Silverligt ondersteunt ook animaties, maar niet zo uitgebreid als WPF, en WPF kan ook de GPU gebruiken, Silverlight niet.
http://blogs.msdn.com/sil...t-cached-composition.aspx
Silverlight is gebouwd op een aparte runtime, en je code die de UI ondersteunt moet dus ook op die runtime runnen. Voor een hele dunne client is dat dus wel mogelijk, maar voor een desktop applicatie wordt dat al lastig of gewoonweg niet mogelijk. WPF is dan dus beter, je kunt altijd terugpoorten naar silverlight voor een thin clientWil je een nieuwe app gaan gebruiken dan kan je beter Silverlight gebruiken. Waarom? Easy deployment, en met RIA services spreek je met een service async alsof het in dezelfde app zit.
Silverlight is een UI framework dat draait op de client. Dus niet op je webserver en kan ook geen backups uitvoeren.Sven_Vdb schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:50:
Ik heb kennis van de gewone Vb.Net dus met windows forms. En ga met een vriend een soort backup systeem ineen knutselen. Eigenlijk een online backup. Waar je dus ook online alles kan bekijken.
Dit omdat we allebei extra kennis van (VB).NET willen ontwikkelen en zowel applicatie als web. Daarom dat ik mij afvroeg wat het beste zou zijn. Als ik jullie zo hoor zou ik het beste silverlight gaan gebruiken.
[ Voor 16% gewijzigd door EfBe op 02-05-2010 10:58 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com