“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Mijn vooronderzoek is voor Jan Doedel geweest
Toch bedankt voor jullie reacties
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=209902
Klopt, jammer dat er voor C++ programmeurs niet heel veel veranderd is (tenminste, ik heb niet meer dan een heel kort lijstje kunnen vinden...). Wel is er support toegevoegd voor AVX; op het moment misschien niet zo heel relevant omdat Sandy Bridge CPUs nog niet heel mainstream zijn maar wel handig dat ze er op tijd mee zijn :-).IntoDevel schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:33:
Service Pack 1 is, als ik me niet vergis, nu ook beschikbaar voor mensen zonder MSDN account.
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=209902
Verwijderd
Service pack 2 uur laten draaien.. (bleef steken op 30-40%) de sp maar afgebroken.
met als resultaat VS2010 starte niet meer op. grr... nu nog een poging om hem te installeren anders maar weer VS2010 op nieuw installeren
edit.....
mhhh.........
The removal of Microsoft Visual Studio 2010 Service Pack 1 may put this computer in an state in which projects cannot be loaded and Service Pack 1 cannot be reinstalled. For instructions about how to correct the problem, see the readme on the Microsoft Download Center website.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 21:45 ]
Maar voordat je een update uitvoert, maak je toch eerst een backup?
If it isn't broken, fix it until it is..
What if it takes longer?
According to Heath Stewart (Visual Studio installer guru), average SP1 installs take roughly 45 minutes. An installation which takes hours to complete may be a sign of a problem: see his post Visual Studio 2010 Service Pack 1 installing for over 2 hours could be a sign of a problem.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
De installatie loopt nu bij mij als test voor de rest. Ben benieuwd. (ik ben de enige die nu mijn machine makkelijk een uurtje kan missen, nog bezig met andere dingen)..oisyn schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 00:31:
Maar kom op, een whopping 45 minuten. Windows installeert sneller dan dat
Momenteel 15 min and counting
Jij bent anders gewend bij service packs voor Visual Studio.oisyn schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 00:31:
Maar kom op, een whopping 45 minuten. Windows installeert sneller dan dat
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ik zei toch ook niet dat die wél normaal waren?beany schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:18:
[...]
Jij bent anders gewend bij service packs voor Visual StudioIk weet niet beter
[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 11-03-2011 10:18 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd
backup's genoeg, maar scheelt dat het op mn prive laptop is dus dan is het alleen maar vervelend dat vs niet doet.Niemand_Anders schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:41:
Bij ons is vorige week de SP1 update uitgerold op 18 PC's en geen enkele update is blijven hangen of gecrashed.
Maar voordat je een update uitvoert, maak je toch eerst een backup?
Misschien maar een mooie gelegenheid om mn laptop opnieuw te installeren
Typisch current state of IT. We hebben thuis beter materiaal dan op werk. Wat nou professioneelsig69 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:04:
20 minuutjes hier (SSD). Op het werk zet ik 'm wel aan als ik naar huis ga, dat gaat waarschijnlijk iets langer duren op...
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Mwa, valt bij mij wel mee. We hebben stevige laptops, met SSD, Intel I7, 23inch schermen(1920x1200), 4GB geheugen en .... Win7 32bitsOMX2000 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:53:
[...]
Typisch current state of IT. We hebben thuis beter materiaal dan op werk. Wat nou professioneel
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
32-bits Windows
23-inch laptop?
We are shaping the future
wait, what?beany schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 22:51:
[...]
Mwa, valt bij mij wel mee. We hebben stevige laptops, met SSD, Intel I7, 23inch schermen(1920x1200), 4GB geheugen en .... Win7 32bits
Dat hoort toch gewoon niet meer?
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Mwa, tenzij je veel geheugen hebt (en dat heeft 'ie, dus in dit geval is het beter) maakt het natuurlijk niet zoveel uit. Moet persoonlijk de eerste fabrikant die geen 32-bit versie meer uitbrengt nog tegenkomen.
Ik zou een moord doen voor zo'n ontwikkelbak

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Beetje off-topic, maar goed: ik juist niet. Al helemaal niet bij desktop software development. Even een stom voorbeeld om te vertellen waarom in dat vind:
In de brugklas was een vriend van mij groot star was fan en vertelde hij over de website die hij had gemaakt in frontpage. Ik wilde dat natuurlijk zien, dus thuisgekomen vaderlief gevraagd of ik een kwartiertje op internet mocht (we hadden ISDN). Pagina geopend: bleek 5MB groot te zijn. Hij gebruikte overal bmp-bestanden. Wat bleek: hij had thuis het duurste kabel pakket van @Home, leverde toen 8Mbit dacht ik. Hij was niet zo into computers, dus hij was zich van geen schuld bewust.
Ik wil niet zeggen dat developers allemaal de intelligentie niet bezitten om te weten dat niet iedereen zo'n snel systeem heeft, maar soms heb je niet eens door dat bepaalde code zwaar zou kunnen zijn voor lichtere systemen. Wat mij betreft heeft een gemiddelde development machine een mainstream cpu, een groot scherm en veel werkgeheugen. Voor de developers die het echt nodig hebben, kun je dan nog een zwaardere cpu erin proppen.
Daar heb je toch testmachines voor? Ik wil echt niet op een mainstream machine devven, alles is al trager als de debugger er aan hangt, het builden de hele tijd, ja lekker wachten de hele dag op je mainstream cpugerrymeistah schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:42:
[...]
Wat mij betreft heeft een gemiddelde development machine een mainstream cpu, een groot scherm en veel werkgeheugen. Voor de developers die het echt nodig hebben, kun je dan nog een zwaardere cpu erin proppen.

Daarnaast, @Avalaxy: ik start mijn IDE gemiddeld een keer per dag op. Mijn oude core 2 duo laptop (inmiddels sub-mainstream) met 2GB werkgeheugen tovert Visual Studio dan in een dikke 10 secondes op mijn scherm. En dan draaien in de achtergrond nog apps als Google Chrome met aardig wat tabs, Outlook 2010, Photoshop CS5 en sporadisch ook nog Eclipse. Ik zie het probleem niet zo...
Maar goed, we dwalen een beetje af. Om even weer een beetje on-topic te komen: Ik heb SP1 nog niet geinstalleerd, toch maar eens kijken of het de moeite voor mij waard is.
Developers kosten toch (veel) meer computers? Besparen op computers is dan niet slim als developers daardoor minder productief zijn.gerrymeistah schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:47:
Ik heb dan tot nu toe ook altijd in kleine bedrijven gewerkt, waar men het zich nog niet kan veroorloven bakken met geld uit te geven aan testbakken en high-end machines voor de developers.
Het bedrijf waar ik werk is 35 personen groot, de ontwikkelafdeling 7,1 FTE. En geen enkele PC van een developer is langzamer dan een Core i7 920 met 6GB geheugen en allemaal uitgerust Windows 7 64b en 2x 1920x1080. Waarom 200 euro besparen op je hardware als dit op termijn gewoon geld kost?gerrymeistah schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:47:
Ik heb dan tot nu toe ook altijd in kleine bedrijven gewerkt, waar men het zich nog niet kan veroorloven bakken met geld uit te geven aan testbakken en high-end machines voor de developers.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Bij ons op de R&D-afdeling krijgt iedereen elke 3 jaar een nieuwe PC. We hebben twee smaakjes; De ene opstelling heeft twee Xeon-quadcores (voor de software-ontwikkelaars) en de andere heeft een rappe Xeon-quadcore (voor de FPGA-ontwikkelaars).AtleX schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:07:
Het bedrijf is 35 personen groot, de ontwikkelafdeling 7,1 FTE. En geen enkele PC is langzamer dan een Core i7 920 met 6GB geheugen en allemaal uitgerust Windows 7 64b en 2x 1920x1080. Waarom 200 euro besparen op je hardware als dit op termijn gewoon geld kost.
Beide systemen hebben ook 2 x 1920*1080 en 12GB geheugen aan boord (4 x 3 in de SW bak, 3 x 4 in de HW bak). Daarnaast draaien ze of Ubuntu 10.04 x64 met Win7 x64 in een VM. Of ze draaien native Win7 x64.
De syteempjes kosten 4000 en 4500 euro voor SW en HW development resp..
Fiscaal is het ook nog een keer aftrekbaar ook, ik snap niet dat managers dat niet inzien.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Het moet niet overdreven zijn. Maar als we het hebben voor een ontwikkelmachine voor een .NET/Java ontwikkelaar, zou een ontwikkellaptop volgens mij een goed scherm (geen claustrofobische resoluties) ,minimaal 4GB geheugen, processor is niet een zo belangrijk, en voldoende opslagruimte. Een supersnelle quadcore i7, een SSD en 16GB intern geheugen is leuk, maar da's meer icing on the cake.gerrymeistah schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:42:
[...]
Beetje off-topic, maar goed: ik juist niet. Al helemaal niet bij desktop software development. Even een stom voorbeeld om te vertellen waarom in dat vind:
In de brugklas was een vriend van mij groot star was fan en vertelde hij over de website die hij had gemaakt in frontpage. Ik wilde dat natuurlijk zien, dus thuisgekomen vaderlief gevraagd of ik een kwartiertje op internet mocht (we hadden ISDN). Pagina geopend: bleek 5MB groot te zijn. Hij gebruikte overal bmp-bestanden. Wat bleek: hij had thuis het duurste kabel pakket van @Home, leverde toen 8Mbit dacht ik. Hij was niet zo into computers, dus hij was zich van geen schuld bewust.
Ik wil niet zeggen dat developers allemaal de intelligentie niet bezitten om te weten dat niet iedereen zo'n snel systeem heeft, maar soms heb je niet eens door dat bepaalde code zwaar zou kunnen zijn voor lichtere systemen. Wat mij betreft heeft een gemiddelde development machine een mainstream cpu, een groot scherm en veel werkgeheugen. Voor de developers die het echt nodig hebben, kun je dan nog een zwaardere cpu erin proppen.
Wat ik gewoon vreemd blijf vinden is dat ik zelf bereid ben om geld uit te geven aan hardware zodat ik beter mijn werk kan doen, terwijl het vaak zo is dat je werkgever niet inziet dat een bepaalde upgrade (SSD bijv.) een enorme verbetering kan zijn voor je dagelijkse werkzaamheden.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Zelf overigens ook VS2010 SP1 geïnstalleerd, maar ik merk geen verschil eigenlijk
Ik ben echter op zoek naar de 'aanbevolen hardware requierements'. Heeft iemand die al een keer gevonden ?
Hetzelfde overigens voor Windows 7 en windows 8. Ik ben namelijk aan het uitzoeken wat er nodig is om deze effectief te kunnen draaien.
[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 18-06-2012 08:29 ]
[LTS][MTS][HTS]
Wat is jouw definitie van effectief?Emiel1984 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:29:
Ik ben namelijk aan het uitzoeken wat er nodig is om deze effectief te kunnen draaien.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Dat is een hele goede
De ervaring tot nu toe is dat de systemen wel voldoen aan de minimale eisen. Echter als je een hele dag erop moet werken aan een groot project ontstaat er ergenis omdat het systeem regelmatig onwerkbaar wordt.
Voor wat onderzoek wil ik wat harde getallen op tafel hebben(naast de minimale hardware eisen), buiten de metingen die we ook nog gaan verrichten op de systemen. Dan kunnen we beter onderbouwen naar welke hardware we uiteindelijk zouden moeten gaan om de komende jaren weer vooruit te kunnen.
[LTS][MTS][HTS]
Minimale eisen? 1 ghz en 1 gb bedoel je? Dat is toch flauwekul?Emiel1984 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:08:
De ervaring tot nu toe is dat de systemen wel voldoen aan de minimale eisen.
Wat doe je met VS? Als je grote C++ projecten hebt wil je misschien een 16-core machine met 32 gb geheugen. Heb je simpele projecten dan kan een 2-core machine met 4 of 8 gb genoeg zijn.
Voor Windows geldt hetzelfde. De eisen van Windows doen er niet (echt) toe, het gaan om de apps die je draait.
[ Voor 11% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-06-2012 00:23 ]
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Ik heb nu dus visual studio 2010 geinstalleerd en heb een silverlight project gemaakt nu wil ik graag simpel een 'lijn' trekken op een canvas. En ik kan deze lijnen programmeren maar ik zou het liefst 'paint style' de lijnen gewoon kliken en slepen. Is dit mogelijk of kan deze IDE dat simpelweg niet?
Ik heb de lijn toegevoegd aan de toolbox maar als ik deze in mijn veld sleep maakt hij een vierkant aan waarin ik nog steeds mijn x en y coordinaten moet opgeven. Is het dus mogelijk om deze ook gewoon te drag en droppen (net als het tekenen van een lijn in paint zeg maar)?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Verwijderd
ah ok bedankt ik zal dit is proberen. Het dingetje wat ik probeer te maken met silverlight is redelijk simpel (geen connecties met db of webservices of iets in die trend). In principe kan ik het ook met html en javascript maken maar wilde graag is silverlight proberenHaan schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:26:
Ik denk dat je daarvoor Expression Blend nodig hebt (zelf overigens geen ervaring mee). Blend is zeg maar meer voor het designen en Visual Studio meer voor de business logica als het om Silverlight gaat.

maar wat ik wel persoonlijk onduidelijk vind en misschien min punt is dat er niet duidelijk staat weergegeven hoe je iets bouwt, neem bijv. als je een program schrijft en wilt een embedded database, krijg niet terug gevonden hoe of wat.

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-08-2012 16:06 ]
*kuch*Olaf van der Spek schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:54:
Het is bijna tijd voor een 2012 topic, maar ik wacht nog op XP support.
Maar gaat dat überhaupt komen? Dat is drie (!) besturingssystemen terug, daar wil je toch niet eens meer op werken?
MSDN is your friend. Maar dat is iets wat imho ook geen fluit met een IDE te maken heeft, maar alles met het framework waar je tegenaan ontwikkeld.RvTurnhout schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:27:
Misschien geheel ander onderwerp in deze topic maar mijn ervaringen met VS2010 is perfect, nooit een probleem met de kleine dingen die ik doe (wat ik op dit moment nog weet)![]()
![]()
maar wat ik wel persoonlijk onduidelijk vind en misschien min punt is dat er niet duidelijk staat weergegeven hoe je iets bouwt, neem bijv. als je een program schrijft en wilt een embedded database, krijg niet terug gevonden hoe of wat.![]()
nogmaals heb niets slechts over VS2010 te melden
Idd. XP was een briljant OS, maar is vandaag de dag toch wel ernstig ouderwets aan het wordenHaan schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:21:
[...]
*kuch*
Maar gaat dat überhaupt komen? Dat is drie (!) besturingssystemen terug, daar wil je toch niet eens meer op werken?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Een IDE is niet bedoeld om je te leren programmeren, een IDE is bedoeld om je makkelijk de tools die je daarvoor nodig hebt aan te reiken. Dat sommigen daarbij ook een complete help hebben voor het gebruikte framework zoals Borland dat deed in zijn IDE's voor onder andere de VCL wil niet zeggen dat dat een primair doel van de IDE is. Sterker nog, de meeste ontwikkelaars zullen die bloat kunnen missen als kiespijn omdat ze toch liever meer recente info opzoeken op het internet.RvTurnhout schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:27:
Misschien geheel ander onderwerp in deze topic maar mijn ervaringen met VS2010 is perfect, nooit een probleem met de kleine dingen die ik doe (wat ik op dit moment nog weet)![]()
![]()
maar wat ik wel persoonlijk onduidelijk vind en misschien min punt is dat er niet duidelijk staat weergegeven hoe je iets bouwt, neem bijv. als je een program schrijft en wilt een embedded database, krijg niet terug gevonden hoe of wat.![]()
nogmaals heb niets slechts over VS2010 te melden
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Sterker nog: in VS2012 (en afaik VS2010 ook) kun je bij na installatie kiezen voor iets als:NMe schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:23:
Sterker nog, de meeste ontwikkelaars zullen die bloat kunnen missen als kiespijn omdat ze toch liever meer recente info opzoeken op het internet.
en heb je dat dus precies 'tzelfde als "Borland" deed wanneer je "offline" kiest.
[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 28-08-2012 18:32 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ja, MS komt in het najaar met een update. XP marktaandeel is nog verre van insignificant, dus ik wil wel dat m'n apps daar op draaien en ik ben vast niet de enige.Haan schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:21:
[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-08-2012 18:30 ]
Ah, maar dan heb je het over software die je met Visual Studio schrijft. Dat hoeft je nu toch niet tegen te houden om te upgraden?Olaf van der Spek schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:29:
[...]
Ja, MS komt in het najaar met een update. XP marktaandeel is nog verre van insignificant, dus ik wil wel dat m'n apps daar op draaien en ik ben vast niet de enige.
ik lees nu net in het VS2012 topic iets over C++ runtimes die niet compatible zijn met XP, dat verklaart e.e.a. Ik vergeet soms dat je niet alleen .NET kan doen in VS
[ Voor 17% gewijzigd door Haan op 28-08-2012 20:04 ]

Op de 1 of andere hele enge reden staat er bij mij ook nog 4.0.2 tussen. Dat er een .net 4.0 is en een 4.0.2 terwijl ik dit eigenlijk niet wist baart mij zorgen. Ook weet ik niet precies wat het verschil is.
edit: ah, SQL Server Express Local Database Runtime support in SqlClient en nog wat kleine dingetjes.
[ Voor 10% gewijzigd door beany op 29-08-2012 22:04 ]
Je kunt als je wilt hele specifieke versies van de .Net runtime targetten. Daar zijn de multi-targetting packs volgens mij voor. Hier op kantoor targetten we alles naar 4.0.1, volgens mij omdat dat voor Azure wat beter uitkomtbeany schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:03:
[...]
Op de 1 of andere hele enge reden staat er bij mij ook nog 4.0.2 tussen. Dat er een .net 4.0 is en een 4.0.2 terwijl ik dit eigenlijk niet wist baart mij zorgen. Ook weet ik niet precies wat het verschil is.
edit: ah, SQL Server Express Local Database Runtime support in SqlClient en nog wat kleine dingetjes.
Xbox