[Ervaringen] Visual Studio 2010

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Alex) schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:43:
[afbeelding]

Amazing dat er zoveel knoppen en toolbars inzitten. :)
Wie dat zo gebruikt moet ik nog tegenkomen, sowieso gebruik ik al amper iets van de toolbar.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb inmiddels de boel ook weer gereset naar de default settings... wat een rotwerkje was het om al die toolbars in beeld te krijgen. Heeft me echt wel een minuut of 10 gekost zowat...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
NickThissen schreef op woensdag 14 april 2010 @ 18:39:
Zolang je niet met één project werkt kun je trouwens wel prima VS2008 en VS2010 naast elkaar gebruiken, net zoals met VS2005 en VS2008.
Hoe kan je dat doen dan? Ik heb een multi project solution, maar als ik die open worden eerst alle projecten geconverteerd naar VS2010 formaat.

Vandaag voor het eerst VS2010 geprobeerd en meteen al een fout te pakken. Als ik een form in Design mode open en de code bekijk en vervolgens het project probeer te builden krijg ik de melding:
Kan bestand of assembly {naam} of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden. Poging om een programma te laden met een onjuiste indeling.
Als fout locatie geeft hij het resx bestand aan van het form en op de regel van een ImageStream data van een ImageList met wat images. Voorlopig maar even VS2008 blijven gebruiken.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
urk_forever schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:27:
[...]

Hoe kan je dat doen dan? Ik heb een multi project solution, maar als ik die open worden eerst alle projecten geconverteerd naar VS2010 formaat.
Sorry, ik bedoel natuurlijk zolang je niet met één solution werkt. Je kunt niet één solution in VS2008 en VS2010 tegelijk gebruiken, omdat hij elke keer zal converteren (tenzij je steeds weer handmatig terug gaat converteren). Maar je kunt wel gewoon beide VS naast elkaar geinstalleerd hebben.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Same here, of ja. Bij mij ziet het er zo uit.

Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/cxc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

God zeg, dat helpsysteem is idd een brakheid van jewelste :(. Geen index, en geen fatsoenlijk browsable ToC. En met de search vind ik ook de helft van de keren niet wat ik zoek (en die 10 results per pagina gaat natuurlijk ook nergens over). Kut met peren, fantastisch gedaan MS :/
EfBe schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:15:
Er is een betere help viewer beschikbaar trouwens, uiteraard niet van MS, maar van de HelpWare mannen:
http://mshcmigrate.helpmvp.com/viewer

Bookmarks, index, contents etc. allemaal tenminste netjes geregeld en niet meer in een browser window. Er wordt uiteraard nog aan gewerkt, maar het begin is er.
Maar snel even proberen dan :)

[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 16-04-2010 12:02 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

.oisyn schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:00:
God zeg, dat helpsysteem is idd een brakheid van jewelste :(. Geen index, en geen fatsoenlijk browsable ToC. En met de search vind ik ook de helft van de keren niet wat ik zoek (en die 10 results per pagina gaat natuurlijk ook nergens over). Kut met peren, fantastisch gedaan MS :/

[...]

Vind de nieuwe MSDN site ook slecht, vroeger kon ik alles makkelijk vinden maar nu valt het tegen. Misschien moet ik er nog wat aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:00:
[...]
Zie zelf liever ook de "oude" .hlp of .chm help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Phyxion schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:39:
[...]

Vind de nieuwe MSDN site ook slecht, vroeger kon ik alles makkelijk vinden maar nu valt het tegen. Misschien moet ik er nog wat aan wennen.
Ik juist niet, ik vind altijd wat ik zoek. Ik ga wel via Google :P MSDN TreeView oid :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:24:
[...]

Zie zelf liever ook de "oude" .hlp of .chm help
Klopt, in VS6 was hij nog uitstekend, en sindsdien is het bergafwaarts gegaan.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik gebruik nooit de ingebouwde help, altijd gewoon google. Als je op MSDN "..." zoekt vind je ook alles. Bij mij duurde het altijd minuten voordat de ingebouwde help functie geladen was, en dan was ik nog niet eens begonnen met zoeken. Weet niet of dat anders is in VS2010 (heb msdn niet eens geinstalleerd dit keer).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zoek dus nooit, ik gebruik gewoon de index. Dan vindt je dingen instantaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
.oisyn schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:58:
Als je de documentatie van een of ander type op MSDN wilt hebben dan kun je 99% van de tijd gewoon "MSDN <type name>" googlen (zonder quotes) en dan zal het eerste resultaat precies de pagina zijn die je zoekt, dus in principe werkt dit net zo goed als de index gebruiken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:32

Sebazzz

3dp

Of gewoon Firefox instellen met de MSDN zoekmachine en vertellen dat msdn als sleutelwoord moet worden gebruikt. Dan typ je in je adresbalk gewoon 'msdn List(T)' of 'msdn SendInput' en hoppa, niets is sneller dan dat. Zeker dat het sneller is dan die trage ingebouwde help.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

(jarig!)
Meestal gebruik ik ook de index. Je komt altijd gelijk op de juiste pagina ("about ... class"/"all members"), niet op een pagina waar het zoekwoord ook op voorkomt of op een pagina met een andere .NET versie.

Die viewer (http://mshcmigrate.helpmvp.com/viewer) die hier is getipt vind ik net zo goed werken. Fijn dat er toch zo'n tool is voor Visual Studio 2010.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NickThissen schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:27:
[...]

Als je de documentatie van een of ander type op MSDN wilt hebben dan kun je 99% van de tijd gewoon "MSDN <type name>" googlen (zonder quotes) en dan zal het eerste resultaat precies de pagina zijn die je zoekt, dus in principe werkt dit net zo goed als de index gebruiken.
Behalve dan dat je die niet kunt filteren op categorie. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in Windows CE functies, terwijl die precies dezelfde namen hebben als hun Windows counterpart. Leuk dat het voor het .Net framework goed werkt, maar daar wil ik zelden iets over weten.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 16-04-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

.oisyn schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:14:
[...]

Behalve dan dat je die niet kunt filteren op categorie. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in Windows CE functies, terwijl die precies dezelfde namen hebben als hun Windows counterpart. Leuk dat het voor het .Net framework goed werkt, maar daar wil ik zelden iets over weten.
In google krijg je meest gezichte/relevante keus bovenaan, het werkt prima als je voor Win32 zoekt. Lijkt me irritanter als je wel voor CE zoekt :)

Maar goed, ik ben ook niet heel blij met de huidige help. De enige reden dat ik dat ding gebruiktte is omdat hij sneller was dan internet (gewoon beginnen met typen in index, en die scrollt mee met wat je typt), en exact de relevante dingen bevat. Nu wil die help altijd het internet op (als ie iets niet lokaal kan vinden), en dan moetje weer 10s wachten tot ie met het onvermijdelijke foute/geen antwoord komt (omdat het een typo was :P).

En de F1 in de IDE is helemaal waardeloos :P

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MLM schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:42:
[...]

In google krijg je meest gezichte/relevante keus bovenaan, het werkt prima als je voor Win32 zoekt. Lijkt me irritanter als je wel voor CE zoekt :)
Waarom vind ik dat altijd steevast CE onderwerpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

.oisyn schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:44:
[...]

Dat vraag ik mij ook af, ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een Windows CE functie ben tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:24

Haan

dotnetter

Haan schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:19:
Kut, met de msdn subscription van m'n werk blijk ik niet de ultimate versie te kunnen downloaden, alleen de professional versie :( Gelukkig dat de RC 77 nog dagen geldig is, kan ik in de tussentijd even uitzoeken wat nou eigenlijk de verschillen zijn :P
Balen, alle leuke features zitten dus niet in de Professional versie (IntelliTrace, coded UI tests, code analysis, load testing, code metrics, architecture etc. ) dus dat is ;w op 1 juni, want ik denk niet dat ik $12k los ga kunnen weken bij m'n baas..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

[...]

Waarschijnlijk omdat je andere zoektermen gebruikt? Misschien een rare taalsetting ofzo?
Gewoon "MSDN functienaam" werkt goed, en werkt een stuk sneller dan MSDN search ;)
Krijg jij een CE functie bij iets als dit: http://www.google.nl/search?q=MSDN+CreateFile ? Ik toch echt niet :)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
.oisyn schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:58:
Het rare is dat de index gewoon in die help service zit die wordt opgestart. h3viewer gebruikt die ook. het is ietsje trager dan help2, het systeem van 2005/2008, maar op zich wel te doen.

Als je groepering wilt per topic, gewoon Rob Chandler van helpware even mailen die de h3viewer gemaakt heeft, bouwt hij het zo voor je in. Ik ben iig erg blij met de h3viewer voor 2010, want wat MS aan het prutsen is met die help is tranentrekkend. Ook de tools die ze nu aan het bouwen zijn om de help te verbeteren worden het gewoon niet, en het gaat allemaal zoooo laaannggzzaaaaamm, terwijl Rob in zn eentje die viewer in een paar dagen in elkaar geklust had.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

[...]

Zoek eens op:
Createfile -CE

Die zoektip staat nota bene op de hoofdpagina van de MSDN search engine ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Haan schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:14:
[...]

Balen, alle leuke features zitten dus niet in de Professional versie (IntelliTrace, coded UI tests, code analysis, load testing, code metrics, architecture etc. ) dus dat is ;w op 1 juni, want ik denk niet dat ik $12k los ga kunnen weken bij m'n baas..
VS2010 trial is 30 + 90 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Phyxion schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 08:07:
[...]

Dat vraag ik mij ook af, ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een Windows CE functie ben tegengekomen.
Ik nu ook niet idd met Google. Ik denk dat ik in de war ben met MSDN's eigen search op de site. Nog voor de redesign trouwens, dus dat is alweer een tijdje geleden. Maar ja, ik gebruik dan ook altijd de offline help ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Phyxion schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 14:59:
[...]

VS2010 trial is 30 + 90 dagen :)
Ik had niet goed gekeken, we kunnen wel de Premium versie downloaden, alleen niet Ultimate :*) Dan mis je alleen nog de IntelliTrace en wat architecture en testing tools, maar die gebruikte ik toch al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:00
heb het topic door gezocht maar nog niemand heeft last van dit probleem volgens mij.

heel vaak wil vs2010 niet goed copy/pasten hij passed gewoon nix, als ik cut gebruik doet ie dat soms wel en soms niet, maar dan wil die vaak ook niet pasten.
zeer frustrerend :(

ga je ff goegelen en krijg je dit : http://connect.microsoft....paste-issue-in-vs-2010-rc

niet genoeg tijd gehad om het in de rtm te proppen, sorry hoor maar dit is imho een vitaal onderdeel van een ide :/ ik ga gewoon terug naar 2008 , moet alleen nog ff zien hoe ik me projecten terug convert, heb wel backups maar zit al een paar dagen nietvrolijk te coden in 2010

de gui vind ik er ook niet super uit zien, al die donker blauw balken niet vind het maar onoverzichtenlijk, tabs zie je alleen als je met je muis er overheen hovered

edit : voor mensen die willen weten hoe je terug kan converten : http://blogs.msdn.com/rex...e/2009/07/06/9819189.aspx werkt hier goed :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sc0tTy op 18-04-2010 23:43 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sc0tTy schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:07:
moet alleen nog ff zien hoe ik me projecten terug convert, heb wel backups maar zit al een paar dagen nietvrolijk te coden in 2010
Waarom zou je zomaar out of the blue overstappen zonder überhaupt het een en ander getest te hebben :?. Ik heb 2010 ook al geïnstalleerd, maar ik ga nog zeker niet al m'n projectjes converten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

Ik heb de laatste tijd een issue in C++ files waarbij de VS2010 cursor niet meewerkt.
Bij de invoer van sommige tekens (die normaal gezien de inspringing van de huidige/volgende regel veranderen) zoals : { } etc, spring de cursor naar het begin van de regel, en blijft daar. Als je dan de scope dinges* :: probeert te gebruiken, zet je 1 : aan het eind, en de 2e aan het begin van die regel. Waar de fsck slaat dat nou weer op :x

Het is een per-file probleem, de file sluiten en heropenen fixt het meestal, maar het is toch vrij irritant...
Tot nu toe alleen gebeurt in header files... Ik gok op een IntelliSense-related-probleem.

* volgens mij was "scope resolution operator" de officiele naam, maar daar wil ik van af zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door MLM op 19-04-2010 09:01 . Reden: tag :x ]

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Sc0tTy schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:07:
heb het topic door gezocht maar nog niemand heeft last van dit probleem volgens mij.

heel vaak wil vs2010 niet goed copy/pasten hij passed gewoon nix, als ik cut gebruik doet ie dat soms wel en soms niet, maar dan wil die vaak ook niet pasten.
zeer frustrerend :(

ga je ff goegelen en krijg je dit : http://connect.microsoft....paste-issue-in-vs-2010-rc
Irritant probleem inderdaad als je er last van hebt, ik ben er zelf gelukkig niet tegen aan gelopen, terwijl ik sinds Beta 2 al een hoop projecten in VS2010 heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
.oisyn schreef op maandag 19 april 2010 @ 02:37:
[...]

Waarom zou je zomaar out of the blue overstappen zonder überhaupt het een en ander getest te hebben :?. Ik heb 2010 ook al geïnstalleerd, maar ik ga nog zeker niet al m'n projectjes converten.
mjah dit waren mn eige projectjes :) twee stuks, dit was dus mijn test :P
Haan schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:18:
[...]

Irritant probleem inderdaad als je er last van hebt, ik ben er zelf gelukkig niet tegen aan gelopen, terwijl ik sinds Beta 2 al een hoop projecten in VS2010 heb gedaan.
ja het schijnt alleen bij win7 x64 voor te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Sc0tTy schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:32:
[...]

ja het schijnt alleen bij win7 x64 voor te komen
Ik gebruik ook alleen maar win7 x64..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sc0tTy schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:32:
[...]
mjah dit waren mn eige projectjes :) twee stuks, dit was dus mijn test :P
Maar hoe veel werk is het nou om je oude solutions weer up to date te brengen? Je code files verschillen immers niet tussen de versies. Aan je solution/project file veranderd doorgaans niet zo enorm veel. Wat nieuwe files toevoegen is niet zo enorm veel werk.

Of heb je al erg veel nieuwe functionaliteit van .net/c++ gebruikt?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
Van de week ook even gespeelde met de RTM. Was heel blij om te zien dat watch en quickwatch nu direct in je contextmenu zichtbaar zijn, ipv onder een submenu zoals dat in beta 2 geloof ik nog was :)

[ Voor 10% gewijzigd door BM op 19-04-2010 11:20 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Woy schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:18:
[...]

Maar hoe veel werk is het nou om je oude solutions weer up to date te brengen? Je code files verschillen immers niet tussen de versies. Aan je solution/project file veranderd doorgaans niet zo enorm veel. Wat nieuwe files toevoegen is niet zo enorm veel werk.

Of heb je al erg veel nieuwe functionaliteit van .net/c++ gebruikt?
Neehoor , ik was ook zo klaar, maar de vs2010 converter had een paar dingen in de .sln en .csproj files aangepast waardoor vs2008 ze nie meer wou openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Visual Studio is wel lekker snel zonder al die add-ons :P Geen Resharper, geen DPack, geen CodeRush, geen Stylecop. Alleen AnkhSVN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Sebazzz schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:28:
Visual Studio is wel lekker snel zonder al die add-ons :P Geen Resharper, geen DPack, geen CodeRush, geen Stylecop. Alleen AnkhSVN.
Scheelt inderdaad een hoop, het scheelt nog veel meer als je geen 3th party components gebruikt (DevExpress, Telerik, etc), dat kost echt een hele hoop opstarttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond resharper in vs2008 al een ramp wat word het daar langzaam van zeg.
in vs2010 komt dus echt niet meer die "zooi" in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:38:
ik vond resharper in vs2008 al een ramp wat word het daar langzaam van zeg.
in vs2010 komt dus echt niet meer die "zooi" in
Mwa, ik mis die refactorings toch hoor als ik het niet installeer ;)

Heb eigelijk iets geks aan de hand met Visual Studio 2010.

In m'n Silverlight app krijg ik geen raw view meer van mijn list (ik zie de items niet). Ook niet bij een Dictionary oid. Maar in een gewone console app wel... is dat normaal?

[ Voor 28% gewijzigd door Snake op 19-04-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik heb wel een vreemd probleem, fouten of missende imports worden niet rood onderlijnd of uberhaupt aangegeven. Ik moet er bij het builden achterkomen. Is dit een feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Sebazzz schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:49:
Ik heb wel een vreemd probleem, fouten of missende imports worden niet rood onderlijnd of uberhaupt aangegeven. Ik moet er bij het builden achterkomen. Is dit een feature?
Had ik ook bij C# in ieder geval. Kun je aanzetten in de opties (editor --> C#, nog iets, weet niet precies meer, en dan 'underline errors'). Beetje raar dat dit uitstaat inderdaad :S

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ja je hebt gelijk, dat is het. Vreemd dat is by default uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Misschien komt het door ReSharper, je zei een paar posts geleden dat je dat had geinstalleerd (op VS2008 neem ik aan). Ik ook. Ik denk dat ReSharper die optie uitzet omdat het z'n eigen error checking heeft. Bij installatie van VS2010 worden dan de opties van VS2008 over genomen, dus underline errors staat uit.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

NickThissen schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:21:
Misschien komt het door ReSharper, je zei een paar posts geleden dat je dat had geinstalleerd (op VS2008 neem ik aan). Ik ook. Ik denk dat ReSharper die optie uitzet omdat het z'n eigen error checking heeft. Bij installatie van VS2010 worden dan de opties van VS2008 over genomen, dus underline errors staat uit.
Volgens mij had ScottGu hier een blog post over gemaakt. Ik zal ff kijken.

edit:

Hmm nee helaas, dat was een ander issue (geen intellisense) dat wel gerelateerd is (qua oorzaak):

http://weblogs.asp.net/sc...rc-and-how-to-fix-it.aspx

[ Voor 17% gewijzigd door HMS op 22-04-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Dit is trouwens een blogpost over de verbeteringen in de VS2010 debugger: http://weblogs.asp.net/sc...tatips-import-export.aspx
Ik heb alleen het idee dat met ASP.NET de debugger wat trager is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las een paar post terug veel over de slechte help van vs 2010 en dat men veel liever chm files gebruikt.
Dit kwam ik een jaar geleden tegen. http://packagethis.codeplex.com/
Je kan er delen van de msdn library mee downloaden en in een chm file stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
Ik weet niet of dit het juiste topic is. Maar het gaat toch om visual studio 2010.

In de nieuwe visual studio zie je veel over WPF , Silverlight.
Maar wat bieden ze nu meer dan gewone windows forms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Silverlight is voor het web (ala Flash). WPF ziet er beter uit en ondersteund volgens mij ook animatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Als ik het goed versta , silverlight wordt gebruikt voor webbased , nooit voor offline applicaties.
WPF is eigenlijk de "blingbling" van windows forms.

Want als je kijkt, zijn er bij WPF toch meerdere bestanden( xaml, ... ) dan bij een windows form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

WPF is een volledig nieuw renderengine, gebruik makend van DirectX. WPF heeft dus niets te maken met Winforms, het is compleet wat anders.

Winforms daarintegen is gebouwd op MFC. Dus je kan er niet meer mee dan MFC zelf.

Silverlight is een subset van WPF, gebruik makend van XAML om te renderen. Je kan zeker business ready applications maken (databinding ed is zeker ondersteund). Silverlight 4 is wel het beste.

Silverligt ondersteunt ook animaties, maar niet zo uitgebreid als WPF, en WPF kan ook de GPU gebruiken, Silverlight niet.

Wil je een nieuwe app gaan gebruiken dan kan je beter Silverlight gebruiken. Waarom? Easy deployment, en met RIA services spreek je met een service async alsof het in dezelfde app zit.

WPF kan je ook makkelijk deployen met ClickOnce, maar tenzij je effectief WPF features nodig hebt zou ik voor Silverlight gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Snake schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:53:
Winforms daarintegen is gebouwd op MFC. Dus je kan er niet meer mee dan MFC zelf.
Ik dacht dat het direct op de Windows API zat?
Silverlight ondersteunt ook animaties, maar niet zo uitgebreid als WPF, en WPF kan ook de GPU gebruiken, Silverlight niet.
Fout, het kan wel ;)
Leesvoer: http://msdn.microsoft.com.../ee309563%28VS.95%29.aspx + http://msdn.microsoft.com.../dd833062%28VS.95%29.aspx

[ Voor 7% gewijzigd door Sebazzz op 01-05-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Ik heb kennis van de gewone Vb.Net dus met windows forms. En ga met een vriend een soort backup systeem ineen knutselen. Eigenlijk een online backup. Waar je dus ook online alles kan bekijken.
Dit omdat we allebei extra kennis van (VB).NET willen ontwikkelen en zowel applicatie als web. Daarom dat ik mij afvroeg wat het beste zou zijn. Als ik jullie zo hoor zou ik het beste silverlight gaan gebruiken.

Zijn er hier eigenlijk ook mensen die ervaring hebben met de Team Foundation Server? Ik hoor af en toe dat die niet zo prettig werkt. Af en toe zelfs niet reageren. Nog mensen met problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Snake schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:53:
WPF is een volledig nieuw renderengine, gebruik makend van DirectX. WPF heeft dus niets te maken met Winforms, het is compleet wat anders.

Winforms is niet gebouwd op MFC maar direct op de win32 api.
Silverlight is een subset van WPF, gebruik makend van XAML om te renderen. Je kan zeker business ready applications maken (databinding ed is zeker ondersteund). Silverlight 4 is wel het beste.
Silverlight is ook geen subset van WPF, het is een aparte runtime, die wel veel dingen gemeen heeft met wat WPF biedt en als je je WPF code maar compatible houdt met de silverlight runtime, je code kunt hergebruiken.
Silverligt ondersteunt ook animaties, maar niet zo uitgebreid als WPF, en WPF kan ook de GPU gebruiken, Silverlight niet.
Natuurlijk wel:
http://blogs.msdn.com/sil...t-cached-composition.aspx
Wil je een nieuwe app gaan gebruiken dan kan je beter Silverlight gebruiken. Waarom? Easy deployment, en met RIA services spreek je met een service async alsof het in dezelfde app zit.
Silverlight is gebouwd op een aparte runtime, en je code die de UI ondersteunt moet dus ook op die runtime runnen. Voor een hele dunne client is dat dus wel mogelijk, maar voor een desktop applicatie wordt dat al lastig of gewoonweg niet mogelijk. WPF is dan dus beter, je kunt altijd terugpoorten naar silverlight voor een thin client
Sven_Vdb schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:50:
Ik heb kennis van de gewone Vb.Net dus met windows forms. En ga met een vriend een soort backup systeem ineen knutselen. Eigenlijk een online backup. Waar je dus ook online alles kan bekijken.
Dit omdat we allebei extra kennis van (VB).NET willen ontwikkelen en zowel applicatie als web. Daarom dat ik mij afvroeg wat het beste zou zijn. Als ik jullie zo hoor zou ik het beste silverlight gaan gebruiken.
Silverlight is een UI framework dat draait op de client. Dus niet op je webserver en kan ook geen backups uitvoeren.

[ Voor 16% gewijzigd door EfBe op 02-05-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Hoe bedoel je silverlight kan geen backups maken? Het is de bedoeling dat wij dit gaan programmeren. :)
Maar uit jullie ervaring zou ik dus beter voor de WPF gaan. Daar je met WPF mooiere applicaties kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Visueel mooier ja, maar is dat een requirement? Anders kan je net zo goed voor Windows Forms gaan, dat werkt prima, is licht, en integreert goed in de Vista omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Sebazzz schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:55:
Visueel mooier ja, maar is dat een requirement? Anders kan je net zo goed voor Windows Forms gaan, dat werkt prima, is licht, en integreert goed in de Vista omgeving.
Ik vind visueel mooier echt een ruk argument om WPF te gaan gebruiken. Leuke bijkomstigheid maar zelfs dan moet je het nog goed kunnen maken.
Er zijn genoeg andere voordelen van WPF om dat in te zetten in plaats van WinForms.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Sven_Vdb schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:22:
Hoe bedoel je silverlight kan geen backups maken? Het is de bedoeling dat wij dit gaan programmeren. :)
Maar uit jullie ervaring zou ik dus beter voor de WPF gaan. Daar je met WPF mooiere applicaties kan bouwen.
Silverlight == ander (gelimiteerd) .NET runtime framework. Hoe denk jij daar file copy etc. mee te gaan doen op os level (bv shadow copy) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Silverlight kan NIET aan de lokale bestanden. Tenzij je het installeert op je desktop en uitgebreide permissies geeft.

Dan kan het aan x aantal folders in Users[Username]\. Videos, Pictures, Documents en nog een of 2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sebazzz schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:55:
Mooier is geen argument. Splitsing van code en UI is wel gemakkelijker met WPF/Silverlight.

Het is niet altijd evident maar het gaat wel.

En ik vind -persoonlijk dus- dat met WPF het gemakkelijker is een UI te maken die leuk resizable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Snake schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:04:
Silverlight kan NIET aan de lokale bestanden. Tenzij je het installeert op je desktop en uitgebreide permissies geeft.

Dan kan het aan x aantal folders in Users[Username]\. Videos, Pictures, Documents en nog een of 2. :)
In Silverlight 4 wel. Zie hier en hier dmv Out-of-Browser settings etc.
crap |:( beter lezen de volgende keer.

[ Voor 3% gewijzigd door MTWZZ op 02-05-2010 18:22 ]

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Snake schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:07:
[...]

Mooier is geen argument.
Ook niet mijn argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RobIII schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:23:
Hoe zit 't eigenlijk met de (voor mij onmisbare) PowerCommands? Ze schijnen even beschikbaar te zijn geweest voor VS2010 maar zijn nu nergens (meer) te bekennen. Nu is VS2010 nog nat achter de oren dus 't kan best even duren maar misschien kijk ik er wel langs?
http://visualstudiogaller...dc-4912-bca3-91147db95b99 *O*

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03

Matis

Rubber Rocket

Ik zag vandaag dat ik VS 2010 (Premium, Prof en Ultimate) van MSDNAA kan downloaden. Toen ik op de site wilde inloggen bleek mijn wachtwoord nog -70 dagen geldig te zijn :')

Ik heb een mailtje naar de ICT-balie gestuurd of ze mijn wachtwoord kunnen resetten (ik zit al een half jaar niet meer op school, maar dat weten zij vast niet :P ).

Dan kan ik eindelijk ongelimiteerd VS2010 proberen *O*

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

(jarig!)
Ik was zelf ook blij verrast toen ik Visual Studio 2010 Ultimate zag staan tussen de beschikbare software op MSDNAA. Voor Visual Studio 2008 stond alleen de Prof versie (en de Express Editions) erop.

Wel jammer dat met hardware-acceleratie (standaard optie) de interface er bij mij wazig uit ziet zodra ik het venster maximaliseer. Acceleratie uit en alles was weer scherp.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

TheCoolGamer schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:37:
Ik was zelf ook blij verrast toen ik Visual Studio 2010 Ultimate zag staan tussen de beschikbare software op MSDNAA. Voor Visual Studio 2008 stond alleen de Prof versie (en de Express Editions) erop.

Wel jammer dat met hardware-acceleratie (standaard optie) de interface er bij mij wazig uit ziet zodra ik het venster maximaliseer. Acceleratie uit en alles was weer scherp.
Dat probleem heb ik ook, soms zijn alle fonts ontzettend wazig, even minimaliseren of het scherm verplaatsen verhelpt dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Matis schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:34:
Ik zag vandaag dat ik VS 2010 (Premium, Prof en Ultimate) van MSDNAA kan downloaden. Toen ik op de site wilde inloggen bleek mijn wachtwoord nog -70 dagen geldig te zijn :')

Ik heb een mailtje naar de ICT-balie gestuurd of ze mijn wachtwoord kunnen resetten (ik zit al een half jaar niet meer op school, maar dat weten zij vast niet :P ).

Dan kan ik eindelijk ongelimiteerd VS2010 proberen *O*
Of je download 'm gewoon via de minder legale manier. Feitelijk is er ook compleet geen verschil, aangezien je toch geen gebruik meer mag maken van de license die je had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

@ .oisyn

Volgens mij mag je de licentie nog gewoon gebruiken, alleen niet voor commerciele doeleinden. Staat wel in de EULA die je moet accepteren voordat je mag downloaden.

Maar als je geen recht meer hebt op MSDNAA is het sowieso illigaal, dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EfBe schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:15:
Er is een betere help viewer beschikbaar trouwens, uiteraard niet van MS, maar van de HelpWare mannen:
http://mshcmigrate.helpmvp.com/viewer

Bookmarks, index, contents etc. allemaal tenminste netjes geregeld en niet meer in een browser window. Er wordt uiteraard nog aan gewerkt, maar het begin is er.
Heb 'm inmiddels geprobeerd, I like it :). 't Is net de oude help. Er zijn alleen (nog?) geen categoriën, al moet ik zeggen dat ik de MSDN van 2008 ook voor het overgrote deel op "(unfiltered)" had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 22:19

xehbit

Hmm XNA Game studio 3.0 werkt er niet meer, omdat ik nu VS2010 heb i.p.v. VS2008 :(

En ben stiekem oom opzoek naar een boek over VS C# 2010 voor beginners :P

[ Voor 31% gewijzigd door xehbit op 19-05-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:21
Dragon707 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:21:

En ben stiekem oom opzoek naar een boek over VS C# 2010 voor beginners :P
Dat ga je niet vinden, want VS C# , dat bestaat niet. :P

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

.oisyn schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:41:
[...]

Of je download 'm gewoon via de minder legale manier. Feitelijk is er ook compleet geen verschil, aangezien je toch geen gebruik meer mag maken van de license die je had.
Als aanvulling: Een licentie die je hebt gekregen als student mag je nog wel gebruiken als je geen student meer bent, maar nog steeds niet voor commerciële doeleinden.

Ik werk sinds oktober trouwens dagelijks met VS2010 op mijn werk, maar ik ben er nog niet over uit of ik het ook voor thuis ga kopen. Ik gebruik daar al een jaar of 2 VS2008 (gekocht) en eerlijk gezegd vind ik de nieuwe framework features en VS2010 als omgeving niet eens zoveel meerwaarde bieden voor mijn hobbyprojecten. En 1000 euro afschrijven in 2 jaar op een VS2008 licentie doet me persoonlijk ook nogal pijn. :X

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 19:58

beany

Meeheheheheh

whoami schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:23:
[...]

Hmmmmmmmmmmmmmm http://www.microsoft.com/express/Downloads/#2010-Visual-CS :?

Dat is Visual Studio(Express editie) met alleen C#.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

AtleX schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:31:
[...]

Als aanvulling: Een licentie die je hebt gekregen als student mag je nog wel gebruiken als je geen student meer bent, maar nog steeds niet voor commerciële doeleinden.

Ik werk sinds oktober trouwens dagelijks met VS2010 op mijn werk, maar ik ben er nog niet over uit of ik het ook voor thuis ga kopen. Ik gebruik daar al een jaar of 2 VS2008 (gekocht) en eerlijk gezegd vind ik de nieuwe framework features en VS2010 als omgeving niet eens zoveel meerwaarde bieden voor mijn hobbyprojecten. En 1000 euro afschrijven in 2 jaar op een VS2008 licentie doet me persoonlijk ook nogal pijn. :X
De Express editie voldoet voor jou niet omdat ... ?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

beany schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:34:
[...]

Hmmmmmmmmmmmmmm http://www.microsoft.com/express/Downloads/#2010-Visual-CS :?

Dat is Visual Studio(Express editie) met alleen C#.
Dat heet VC# (Visual C#), niet VS C# (Visual Studio C#) ;)
beany schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:35:
[...]

Geen add-on support. Dus geen R#, Visual Assist, etc.

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 19-05-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

[...]

Die is te beperkt en heeft geen ondersteuning voor plugins zoals Resharper, geen Intellitrace, enz...

(ja ik gebruik intellitrace!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

[...]

...het gebruik van plugins en support voor ontwikkeling voor .NET Compact framework (mobiel spul) niet ondersteunt worden.

[ Voor 5% gewijzigd door AtleX op 19-05-2010 14:42 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 22:19

xehbit

whoami schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:23:
[...]

Whooooops :$

Gelijk heb je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Snake schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:41:
[...]

Die is te beperkt en heeft geen ondersteuning voor plugins zoals Resharper, geen Intellitrace, enz...

(ja ik gebruik intellitrace!)
Maar IntelliTrace zit alleen in de Ultimate versie (duur!), het lijkt me onwaarschijnlijk dat iemand die voor wat hobby-projectjes thuis aan gaat schaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Met quiet output verbosity zijn C++ error messages (met templates) onbruikbaar. Quiet output is erg handig, behalve met dit. Heeft iemand hier een oplossing voor?

http://connect.microsoft....ages-when-verbosity-quiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wat voor plugins gebruikt iedereen voor Visual Studio 2010 om het allemaal wat makkelijker te maken?

Ik gebruik op dit moment:
- ReSharper. Bevalt hier echt prima, gebruik het vooral veel voor betere completion en quick fixes. Minpuntje is dat het helaas behoorlijk traag is.
- CodeRush. Vooral voor wat extra layout om de code heen, zoals aantal regels, quick switch tussen private, public e.d.

Ben wel benieuwd wat iedereen gebruikt en waarom daar voor gekozen is samen met wat voor en tegens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik gebruik ReSharper, omdat ik het toch gratis krijg... en die refactoring-, analyse- en code completion-opties zijn echt zo fijn.

CodeRush vind ik maar irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik loop de laatste tijd tegen een irritant verschijnsel op. Bij het ontwikkelen van webforms, valt regelmatig de Intellisense weg, je moet dan de solution opnieuw openen en dan werkt het weer een tijdje. Ik begin me er nu behoorlijk aan te irriteren :( Ik heb dit op drie verschillende omgevingen, dus aan brakke installatie o.i.d. zal het niet liggen, het gaat in alle omgevingen om een VS2010 Premium met ReSharper.

Hebben meer mensen hier toevallig last van?

edit:
Intellisense is nog wel tevoorschijn te toveren met CTRL + space, maar dat werkt ook niet echt lekker)

[ Voor 11% gewijzigd door Haan op 29-07-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 11-09 18:27
Phyxion schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:01:
Wat voor plugins gebruikt iedereen voor Visual Studio 2010 om het allemaal wat makkelijker te maken?

- ReSharper. Bevalt hier echt prima, gebruik het vooral veel voor betere completion en quick fixes. Minpuntje is dat het helaas behoorlijk traag is.
- CodeRush. Vooral voor wat extra layout om de code heen, zoals aantal regels, quick switch tussen private, public e.d.

Ben wel benieuwd wat iedereen gebruikt en waarom daar voor gekozen is samen met wat voor en tegens :)
Ik heb zelf CodeRush geinstalleerd omdat het bij onze licentie van DevExpress zit. Na een tijdje van gewenning vindt ik het wel goed werken.
Daarnaast heb ik de Productivity Power Tools geprobeerd, maar daarin zaten vooral dingen die CodeRush ook al heeft, dus heb ik ze weer gedisabled.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 21:56

Hoogie2004

Whohooooo

Phyxion schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:01:

Ik gebruik CodeRush hier op werk, incl ReFactorPro. Werkt als een tierelier. Ik houd echt van de omschrijffuncties (bijvoorbeeld) waarbij "" + "" omgezet wordt in string format, en de highlighting bijv. bij het vergeten van een using.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen van C++ ontwikkelaars op VS2010.
Ikzelf heb net VS2010 aangeschaft en ben driftig mijn VS2008 projecten gaan converteren.
Die zijn geschreven in C#, VB.NET en C++.

Bij de C# en VB.NET projecten heb ik geen problemen. Ik compileer met VS2010 voor .NET3.5

Voor de C++ projecten kan ik alleen maar voor .NET4 compileren of ik moet ook VS2008 installeren.
Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar het blijkt dat dat 'By Design' is:
http://social.msdn.micros...bf-4639-add8-e14157e0a690

Zelf ben ik geen C++ programmeur, ik compileer die solutions alleen maar, maar ik vind het wel wat vreemd.
Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden of moet ik mijn klanten maar gaan vertellen dat ze .NET4 moeten gaan installeren (zonder dat de code er gebruik van maakt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Zijn het native of managed C++ apps? Dat maakt nogal uit qua runtime components die wel/niet geinstalleerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Als de conversie in de eerste instantie zoveel problemen oplevert, waarom blijf je dan niet in VS2008 werken en laat je het 'porten' van de C++ (managed danwel native) naar .NET 4 over aan die ervaren C++ programmeurs..

De meeste C++ projecten welke bij .NET projecten worden opgenomen zijn zogenaamde wrapper projecten welke een native C++ api/driver beschikbaar maken voor .NET. Je kunt er ook voor kiezen in dergelijke gevallen om in je projecten alleen naar de assembly (dus niet het project zelf) te refereren..

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn native C++ apps. De meeste gebruiken make files and eentje build een OCX.
BTW. Het gaat hier om het Open-Source GIS pakket MapWindow GIS (www.mapwindow.org).
De supporting libraries (GDAL, GEOS, etc.) zijn in Native C++.

The OCX (C++) gebruikt de supporting libraries.

Omdat ik al tijden alle binaries compileer met VS2008 voor het project, lijkt me het logische dat ik dat ook met VS2010 kan blijven doen.
Het gaat dus niet om het porten van de code naar .NETv4. Dat hoeft niet en is ook niet nodig omdat de code prima compileert.

Het gaat erom dat ik nu de gebruikers moet verplichten om .NETv4 te installeren als ik het in VS2010 compileer.
De reden dat ik over gegaan ben naar VS2010 is dat we niet goed een 64Bit versie van de OCX kunnen maken in VS2008. De gegenereerde interop dlls blijven nl. 32Bit.

Overigens heb ik nog niet getest of VS2010 wel 64Bit interop dlls genereert.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 13:49 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het lijkt me dat je sowieso iets fout doet, want native C++ projecten hebben in principe helemaal geen .NET nodig. Heb je wel het goede project type gekozen?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Native C++ gebruikt geen .Net. Dus of het is geen native C++ of er is een ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu gaan jullie me ingewikkelde C++ vraagjes stellen ;)
Dit ga ik uitzoeken en kom ik op terug.

Ik weet alleen dat het merendeel van de supporting libs ook op linux en Mac draaien, dus dacht ik dat het geen managed C++ kon zijn en dus native.
Maar ik zit er waarschijnlijk helemaal naast. (dat krijg je als je met de grote jongens wilt mee doen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Klein schopje :)

Voor een zakelijk project dat ik in mijn vrije tijd ga uitvoeren ga ik tegen een .Net-API aan programmeren in C#. Daarvoor wil ik VS 2010 gebruiken.
Nu ben ik bekend met de Express-varianten van C# 2010, maar ik weet niet of ik die in mijn specifieke geval mag gebruiken. Ik weet dat ik het na 30 dagen moet registreren, maar ik kan niet vinden of je het ook zakelijk kan gebruiken. Het is me ook niet duidelijk waar de restrictie in de Express-editie zit. Ik wil dus graag weten of de volgende mogelijkheden uberhaupt in de Express-editie gebruikt kunnen/mogen worden.
Hier een summiere opsomming van mijn eisen/wensen:
  • Inladen / gebruiken van een .Net-API
  • Programmeren in C# cross-OS compatibele mbv Mono .Net 4.0 wordt in meerdere maten ondersteund
  • WPF-functionaliteit / ondersteuning
Het is zakelijk, maar ik wil niet onnodig geld uitgeven aan een licentie van VS2010 (á 1000 euro), terwijl ik ook met de Express-editie af kan.
Tevens wil ik ReSharper kunnen gebruiken als plugin/extentie op VS 2010 (Express) C#.

Graag jullie idee hierover :)

Edit; Ik vond wel dit draadje, waarin wordt beweerd dat de WPF-ribbon niet in de Express-editie ondersteund wordt, maar dat is een bericht van oktober vorig jaar. Misschien is dit ondertussen al gefixt.
Edit 2; Op deze site wordt alleen maar gesproken over de 2008-versie van VS Express. Daar staat overigens wel dat je deze voor commercieel gebruik mag toepassen.

[ Voor 26% gewijzigd door Matis op 03-03-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

VC-express kan je commercieel gebruiken, zie de bijbehorende FAQ (sorry, heb even geen link). VC-express ondersteunt geen extensies. WPF zit erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Express wordt afaik ook niet geleverd met profiler en andere tools. En je moet wat meer zelf doen om bepaalde dingen werkend te krijgen.

Extensies zijn idd nooit ondersteund geweest in deze versies. Verwacht daarom niet dat dit gaat komen in de toekomst.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Sebazzz schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:13:
VC-express kan je commercieel gebruiken, zie de bijbehorende FAQ (sorry, heb even geen link).
Ik denk dat je deze FAQ bedoelt: http://www.microsoft.com/express/support/support-faq.aspx
offtopic:
Had die link overigens al in mijn originele post genoemd.
VC-express ondersteunt geen extensies. WPF zit erin.
Bedoel je met extensies ook externe extensies zoals (in mijn specifieke geval) Resharper?
In dat geval is de Express-editie dus geen optie voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Met extensies worden ook add-ins als ReSharper, GhostDoc en Regionerate This bedoeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Duidelijk, thnx voor jullie reacties :)

Ik ga mijn baas porren voor een VS2010 profi licentie en een Resharper licentie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Matis schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:56:
Duidelijk, thnx voor jullie reacties :)

Ik ga mijn baas porren voor een VS2010 profi licentie en een Resharper licentie :D
Tip: als je je baas toch gaat porren voor 1000 euro, probeer er dan een MSDN licentie uit te slepen. Zorg dat je de juiste versie pakt. Daar zit VS2010 PRO in, als ook Windows licenties, SQL Server lis, Office licenties, etc. Niet alles mag je zomaar in productie gebruiken, maar Windows 7 mag je bijvoorbeeld gewoon op je ontwikkel PC installeren. Kost iets van 1200 euro per jaar. Dan heb je altijd toegang(en licenties) tot de laatste versies van een hoop software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

beany schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 08:29:
Tip: als je je baas toch gaat porren voor 1000 euro, probeer er dan een MSDN licentie uit te slepen. Zorg dat je de juiste versie pakt. Daar zit VS2010 PRO in, als ook Windows licenties, SQL Server lis, Office licenties, etc. Niet alles mag je zomaar in productie gebruiken, maar Windows 7 mag je bijvoorbeeld gewoon op je ontwikkel PC installeren. Kost iets van 1200 euro per jaar. Dan heb je altijd toegang(en licenties) tot de laatste versies van een hoop software.
Dat begrijp ik niet zo goed :$ Ik weet dat er 3 betaalde smaakjes van VS2010 zijn, te weten: Ultimate,
Premium en Professional. Waar Ultimate de meeste features heeft en Professional de minste.
Maar we hebben zakelijk al Win Server 2k8 R2, meerdere SQL-server licenties en iedereen draait al Win7x64 (zij het in een VM) met Office 2007 professional.
Dan heb ik toch de niet de Professional-versie nodig?
Als ik de vergelijkingstabel bekijk, dan zie ik eigenlijk (in mijn specifieke geval) geen toegevoegde waarde voor de MSDN-subscription :/
Misschien lees ik ergens gruwelijk overheen, maar die licenties zijn zakelijk al geregeld.
Edit, TFS gebruiken we sws niet. Dit omdat het hoogst uitzonderlijk is dat we een project in C#/VS2010 gaan maken.
Normaal doen we alles in C99 met een CVS-server op Linux ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Matis op 04-03-2011 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Mja, als je alles al hebt is een MSDN account misschien niet het handigste om te doen.

Andere tip dan: download en installeer de express versie van Visual Studio. Registreer hem. Je kan nu Visual Studio Professional 2010 kopen voor de upgrade prijs. (ik heb hier geen linkje van, maar ergens op microsoft.com is te vinden dat dit zo kan. Ze raden het zelfs aan.)

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste