Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Ik wil één ding zeggen, wat slecht zeg dit systeem. :/

Ik had meer iets verwacht in de trend van battlefield, haal een bepaalde aantal punten met een class en krijg een unlock. Dit is gewoon totaal random, totaal geen logica in.

Speel je een half uur met soldier en sta je onderaan aan de ranking? Oh jij verdient wel een huntsman. Maar die speler die al de hele tijd boven aan staat heeft al twee uur niets gehad. 8)7

Had dit echt niet verwacht, nog erger zelfs dat je twee keer dezelfde unlocks kan krijgen. Ik zou zeer graag terug willen naar het oude systeem wat teminste wel wat logica had, alleen dan dat sommige achievements die niet haalbaar zijn door normaal spelen aangepast werden. Dit had teminste nog te maken met het spelen van de class en skill, niet een soort loterij.

Oja:
Ambassador schiet door gate.
Taunt kill terwijl je onzichtbaar ben.

:D :P

[ Voor 31% gewijzigd door Fox op 22-05-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:24
Brainstorm schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:52:
Op 1 van de servers zitten wat mensen AFK om weapons te farmen 8)7
het schijnt dat je zelfs nog unlockables krijgt als je een local server start, spectate mode kiest en gewoon weer alt-tabbed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-09 13:02
Jammer dat het compleet random is geworden, gekoppeld aan achievs was ook niks, maar een beetje beloning voor prestaties is toch leuker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2021

GonzoNL

You call that breaking a spine

Spectate mode is niet eens nodig.

Thuis staat de computer lekker op wa.. uh, afk server 1.

GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterha
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 14:48
Het idee achter het nieuwe unlock systeem is dat je harder moet werken ze te krijgen. Iedereen ging namelijk op achievementservers zitten om zsm unlocks te vergaren.
Prima hoor dat je nu beter je best moet doen en niet meer de makkelijke weg kan kiezen, maar ik word niet echt gemotiveerd als ik supergoed bezig ben als spy en na 1 uur een Boink! freaking energy drink krijg die ik al lang heb terwijl het ventje dat ik voor de 7de keer af slacht even een Ambassador in zijn schoot geworpen krijgt.
Achievementservers waren nog altijd leuker dan een eigen server starten, spectator gaan, alt-tabje doen en een seizoen NCIS gaan kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

Jee, wat jammer van dat nieuwe achievement systeem. Ontworpen met goede intenties, maar niet echt slim uitgewerkt :/
Het hele idee van de unlockables was toch dat ze gebalanceerd zijn met de standaard wapens? Zo erg is het dan toch niet dat mensen in 1 keer alle unlocks halen op achievement servers? Ikzelf vind het juist leuk om gewoon het spel te spelen en af en toe ineens een achievement message voor mijn neus te krijgen. Snap niet echt wat de fun is van een achivement server.

En dan de pyro :( ... De toepasbaarheid van de class was al beperkt, maar nu kunnen er wel 3 classes extinguishen (medic, pyro, sniper), dus zelfs hit 'n run in de fik zetten heeft niet zoveel zin meer :(
De burn damage per tick had dan wel iets meer gemogen ter compensatie (of snellere burn).

Spy krijgt dan weer heel veel verbeteringen. Betere spy disguise, betere medic disguise, teleporters gebruiken. Maar ja, dat van die classes is opzich niet zo erg, want je zag onderhand toch bijna alleen maar demo spies. Vreemd trouwens dat er niet een beetje is gewerkt aan de facestabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

En dan de pyro :( ... De toepasbaarheid van de class was al beperkt, maar nu kunnen er wel 3 classes extinguishen (medic, pyro, sniper), dus zelfs hit 'n run in de fik zetten heeft niet zoveel zin meer :(
De burn damage per tick had dan wel iets meer gemogen ter compensatie (of snellere burn).
Ik moet zeggen dat ik dat eigenlijk nog niemand heb zien doen, dat blussen. Zelf heb ik er ook niet aan gedacht toen ik pyro speelde.

Een medic is (als het goed is) bewust bezig met het healen/blussen van teamleden, maar ik zie een sniper nog niet zo snel stoppen met snipen om andere te gaan blussen. In ieder geval niet op een pub, en in clanwars komt de pyro sowieso weinig/niet voor. Niks aan de hand dus, imho :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31

The Zep Man

🏴‍☠️

Gizz schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:12:
[...]

Ik moet zeggen dat ik dat eigenlijk nog niemand heb zien doen, dat blussen. Zelf heb ik er ook niet aan gedacht toen ik pyro speelde.
Ik heb het al meerdere malen gedaan. Vaak met verbaasde (maar blije) reacties. Je kan met één blast meerdere teamgenoten tegelijk blussen al staan ze dicht genoeg op elkaar.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Soldiers vind je niet zo snel meer. Nadeel is dat je dan zelf ook een andere class moet kiezen omdat het niet meer te doen is... Spys wachten om het hoekje cloacked, loopt langs boem.... mes in je rug.. En als dat niet gebeurd schiet één van de honderden snipers je in je kop.

Nee, je moet scout spy of sniper spelen. Leuk die updates altijd, kun je meteen 2 weken niet meer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

RedHat schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:16:
Nee, je moet scout spy of sniper spelen. Leuk die updates altijd, kun je meteen 2 weken niet meer spelen.
Irritante is dat mensen met die classes gaan spelen, terwijl ze er misschien geen unlocks voor hebben. Bij de eerdere updates werd er natuurlijk ook met de class gespeeld die zijn unlocks ontving, maar die deden dat tenminste nog met een reden. Nu is er totaal geen reden waarom er plots 4 snipers en 5 spies in een team moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

RedHat schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:16:
Gewoon op servers spelen met classlimits? Ook wordt op sommige servers waar ik speel hard opgetreden door admins: als je niet doorwisselt van class maar de hele tijd spy/sniper blijft puur voor de achievements, dan mag je tijdelijk ergens anders spelen :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon scouten. Te snel voor snipers en spy's. Daarnaast zijn scouts toch de tofste class.

(P.s., ik heb nog niet post-update gespeeld :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

skndd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:08:
Jee, wat jammer van dat nieuwe achievement systeem. Ontworpen met goede intenties, maar niet echt slim uitgewerkt :/
Het hele idee van de unlockables was toch dat ze gebalanceerd zijn met de standaard wapens? Zo erg is het dan toch niet dat mensen in 1 keer alle unlocks halen op achievement servers? Ikzelf vind het juist leuk om gewoon het spel te spelen en af en toe ineens een achievement message voor mijn neus te krijgen. Snap niet echt wat de fun is van een achivement server.

Spy krijgt dan weer heel veel verbeteringen. Betere spy disguise, betere medic disguise, teleporters gebruiken. Maar ja, dat van die classes is opzich niet zo erg, want je zag onderhand toch bijna alleen maar demo spies. Vreemd trouwens dat er niet een beetje is gewerkt aan de facestabs.
Backburner is 100% crit van achteren, je kan wel blussen wat je wilt maar daar overleef je het echt niet mee.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Phyxion schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:23:
[...]

Backburner is 100% crit van achteren, je kan wel blussen wat je wilt maar daar overleef je het echt niet mee.
Voor de rest is de Backburner waardeloos. De hoek waarbij je iemand van achteren moet aanvallen voor critical hits is veels te klein. De compression blast heb je zoveel meer aan (wegduwen van vijanden, projectielen, blussen van je medespelers). Plus, de gewone flamethrower kan op de 'normale' manier crits krijgen, net als alle andere wapens.

De backburner zou weer nut hebben al zat de +50 HP bonus er weer bij. Maar ik denk niet dat dat nog gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL

GonzoNL

Ik verwacht heel veel rocketjump spy kills. Die vind ik altijd zo leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-06 15:43
Sinds de update krijg ik maar 38 servers in mijn lijst te zien :(
En heb net ontdekt dat het allemaal cracked server zijn, hoe kan dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
het is wel echt complete chaos op de servers xD heeft iemand al de payloadrace pipeline gespeeld? ik vond m zelf wel erg leuk, ondanks dat je constant door je kop werd geschoten door snipers... (sommige servers doen class limit van 2 op de ge-update classes, dat werkt wel goed imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Laatst online: 22:40

Side-Kick

Timmy!

Valve is ook nog eens een achievement vergeten

Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/2013/ubermensh.png

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Tk55 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:09:
het is wel echt complete chaos op de servers xD heeft iemand al de payloadrace pipeline gespeeld? ik vond m zelf wel erg leuk, ondanks dat je constant door je kop werd geschoten door snipers... (sommige servers doen class limit van 2 op de ge-update classes, dat werkt wel goed imo)
Helaas doen de meeste servers dat niet. Het is geen uitzondering dat er in je team 5 snipers zitten (die voornamelijk bezig zijn met andere snipers af te schieten: nutteloos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

GonzoNL schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:19:
Spectate mode is niet eens nodig.

Thuis staat de computer lekker op wa.. uh, afk server 1.
Ja fijn, :( die heeft dus kennelijk geen auto-afk-kick. Daar schiet ik weinig mee op. :o 8)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL

GonzoNL

Eigen server aanmaken, die heeft het ook niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice... vijf minuten op de Warserver van GoT en gelijk al een Huntsman. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

Nou heb een tijdje gewoon in m'n eentje op m'n eigen server gezeten. (Die gemaakt via ingame create server).

Uurtje oid maar helemaal niks gekregen... Vraag me af of deze methode wel werkt. Moet zeker een dedicated server zijn oid maar heb daar niet echt verstand van...

Ich will Huntsman.

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

The Zep Man schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:34:
[...]
Voor de rest is de Backburner waardeloos. De hoek waarbij je iemand van achteren moet aanvallen voor critical hits is veels te klein. De compression blast heb je zoveel meer aan (wegduwen van vijanden, projectielen, blussen van je medespelers). Plus, de gewone flamethrower kan op de 'normale' manier crits krijgen, net als alle andere wapens.

De backburner zou weer nut hebben al zat de +50 HP bonus er weer bij. Maar ik denk niet dat dat nog gaat gebeuren.
Ik heb de backburner als standaard, werkt prima, gewoon inspelen op het wapen en zorgen dat je crits hebt, dan win je het makkelijk van een flamethrower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Laatst online: 09-09 00:29
LUH-3417 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:48:
Nice... vijf minuten op de Warserver van GoT en gelijk al een Huntsman. :)
Wrijf het er maar in :+

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

GonzoNL schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:47:
Eigen server aanmaken, die heeft het ook niet :p
Heb je dit van horen zeggen of werkt het bij jou? just curious

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
Oké, dit is echt raar. Sinds de update zie ik mijn server list alleen maar servers van css.setti ==> cracked servers.
Hoe kan dit? En ja TF2 is hier legaal gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phyxion schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:56:
[...]

Ik heb de backburner als standaard, werkt prima, gewoon inspelen op het wapen en zorgen dat je crits hebt, dan win je het makkelijk van een flamethrower.
<3 backburner pyro's. Die kunnen net zo goed +explode aan lmb1 binden tegen elke andere class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Speel nu enkele uren. Nog niets gekregen, zelfs geen dubbele unlock. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 21:47
Fatihtjuh schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:10:
Oké, dit is echt raar. Sinds de update zie ik mijn server list alleen maar servers van css.setti ==> cracked servers.
Misschien filter je op alleen unsecure servers? Anders kun je proberen je game data te valideren, misschien dat de update een bestand beschadigd heeft.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47
Fatihtjuh schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:10:
toevallig eerst een illegaal kopie gedownload. en niet goed gede-installeerd

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een geklaag over wapens.
Oeh, 5 uur gespeeld en nog geen nieuw wapen. Nee, natuurlijk niet. Deze update zal ons de komende 2 maanden moeten vermaken dus ga er maar van uit dat het nog een week duurt voor je iets krijgt.

Ik ben dolblij dat de unlocks niet meer aan de achievements hangen, want daar kreeg je alleen maar gelame van. Ik weet nog niet hoe de loterij me bevalt want heb nog niet gespeeld, maar het lijkt me hoe dan ook een verbetering. +1 voor Valve voor luisteren naar community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z3R0
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Cabo GIFje? 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/ca14cfa3b7de25f277dd4478b71ced03.png

[ Voor 47% gewijzigd door Z3R0 op 22-05-2009 20:01 . Reden: GIFje fixed ]

If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Hotlink protection op dat plaatje.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
RocketKoen schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:32:
[...]

toevallig eerst een illegaal kopie gedownload. en niet goed gede-installeerd
Nee, maar ik zal zeker steam opnieuwen moeten installeren samen met TF2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu de Huntsman en Bonk. Ik vind dit eigenlijk ook wel leuk. Het is veel leuker om per abuis een achievement te halen in plaats van er eerst 24 te moeten scoren voor de unlocks. Wapens random vinden... ach, beetje gerage op de servers is altijd wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Fatihtjuh schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 19:37:
[...]

Nee, maar ik zal zeker steam opnieuwen moeten installeren samen met TF2?
Heb je al gevalideerd eerst? Dat kun je doen bij de properties van een spel in Steam (zelfde tabblad als de defrag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Ik heb ook issues na de update:
Disconnected: Server is enforcing consistency for this file: particles/water_dx80.pcf

Verifying game files...... Voor de derde keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die nog steeds niks hebben gevonden, er schijnt ergens een bug te zitten waardoor sommige mensen niks krijgen.

http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=870820

Persoonlijk vind ik dit loterij systeem nog steeds niks.Doe dan de simpele oplossing, geef iedereen gewoon alle unlocks en stop alleen bijzondere dingen zoals de hoedjes in die grote TF2 tombola.

edit: net op een arena map in spectator mode jarate gekregen. Waar gaat dit nog over? :?

[ Voor 10% gewijzigd door CapTVK op 22-05-2009 21:53 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

DeX schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:19:
Disconnected: Server is enforcing consistency for this file: particles/water_dx80.pcf
Die melding heb ik ook gehad, maar alleen op de servers van 1 toko (infenox of iets dergelijks geloof ik). Andere servers zoals GoT doen het wel normaal, dus volgens mij is er gewoon iets raars met de servers waar je die error krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Ja dat kan inderdaad, dan moet die server even een consistency check op de server data draaien zodat de corrupte file opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Na de derde verify werken alle servers weer.. Was dus iets met mijn client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 21:35
Lol, vrijdag 91 kills op de GoT server met de Axtinguisher :D . Zo speel je pyro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Alle spy unlocks binnen :).

Ambassador: Dit wapen kan medics, snipers, scouts, engineers en spies omleggen alsof het papier is.
Cloak & dagger: Herlaad cloak bij stilstaan (geen fan, cloak gaat snel op)
Dead Ringer: Als je het gebruikt kan je niet aanvallen. Als je het gebruikt en iemand schiet, dan komt er meteen een ragdol op de grond en je cloaked instant voor een x aantal secondes. Handig in bepaalde maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TF2 update, check trouwens de laatste pagina! :)

http://www.teamfortress.com/
Why did we build a new system?

* With our first four class updates we were tying the new weapons for each class to a set of achievements. Our intention was to make a set of achievements that eventually all players would get, and would be fun to get along the way. In some cases we did a good job at this (Scout), and in some cases we did a bad one (Medic). Across all of the class packs we were disappointed in the number of people that got to play with the new weapons, and feedback from the community was generally not favorable with this approach.

What did we do?

* For the last number of months we've been working on using the Steam Cloud to store a player's inventory. With that finally in place, we were able to deploy a new system focused on the giving of items to players. That new system watches the amount of time that players are playing TF2, and gives them a chance to find items at regular intervals. They aren't guaranteed to get the item at those points, but they have a pretty good chance. We based the system on granting items on the amount of time played because we don't want players to have to do weird things like join achievement grinding servers to get new content. Basing it off time also has the benefit of ensuring that if you play a lot of TF2, you're going to get more items than players who don't.

How long do I have to play to get an item?

* When we were tuning this system we first looked at the average amount of time that players spend playing TF2 daily. From there, we set the goal of most players having around 20 items in their inventory after a couple of weeks of play. If you're someone who plays a lot of TF2, you're going to get items a lot faster than that. In the first few hours after the release yesterday, we had some issues that prevented the system from working properly, so that timeframe was not indicative of the system as it's designed.

Is this the way we'll find items from now on?

* Like everything else we build, we'll be iterating on this system for a while, and have a lot of features planned. Some of the next things we have planned are:

- Item trading. This is why you're finding duplicates.

- Giving players a method to influence the system so they can work directly toward getting specific items.

- Adding more rare items like the hats.

We're going to be working on and rolling these out while we're also working on the next class pack, with the goal being to get it all released before then.
Het is dus tijd gebaseerd, achievement servers passé dus? Nou nee, omdat prestaties er niet toe doen maar alleen op tijd gebaseerd is hoef je alleen te wachten. Wat ik verwacht is dus achievement servers waar je je karakter 's avonds inparkeerd en de volgende dag weer mee verder gaat. Meer AFK 'ers die doodleuk servers opzoeken en dan AFK blijven is ook iets wat ik verwacht maar dat kan server side opgelost worden. Probleem is wel dat je in de tussentijd wel met een man minder speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Wat een hatelijk systeem (in z'n huidige vorm) is dat toch. Na 20u gamen heb ik:

- 2x bonk (3 in totaal)
- 2x sandman (3 in totaal)
- 1x backburner (2 in totaal)
- 1x flaregun (2 in totaal)
- 2x axtinguisher (3 in totaal)
- 1x sandvich (2 in totaal)
- 1x KGB (2 in totaal)
- 1x übersaw (2 in totaal)
- 1x razorback (1 in totaal)

1 nieuw item m.a.w. terwijl andere alle spy of sniper wapens al hebben. Je hebt er totaal geen invloed op. Best wel frustrerend. Van "Most Wanted Update Ever" naar "Worst Update Ever". :r |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Laatst online: 19:20
Liefde en haat zijn nooit veraf he :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-07 13:54
Cabo, lucky!

Maar kan je helemaal niet aanvallen met de dead ringer, of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ja, leg eens uit, want het idee van de Dead Ringer is dat je een ragdoll dropt en instant cloakt, zodat je achter hun kan komen om hun te backstabben (los van het harde uncloak-geluid). Dus wanneer kun je wel en wanneer kun je niet aanvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:49

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

En toch denk ik dat Valve bij deze update even meer heeft gemikt op nieuwe players dan ons de bestaande spelers. Als je dit spel nu pas begint met spelen (en dat zijn er elke update redelijk wat) en je krijgt om de zoveel uur een cadeautje is het alleen maar leuk. Alles is welkom en grappig en houd je constant bezig nieuwe wapens en classes uit te proberen. Vanuit dat perspectief: Hulde!

Voor spelers die alleen maar zitten te wachten op de nieuwe mappen en unlocks zuigt dit hard. De Arenamappen vind ik cool, de cart battle is grappig in idee, maar de map nog niet echt geniaal. 1 lange gang met aan weerszijden snipers, engineers en spies die heen en weer lopen? Nee dankje! Je kan wel omlopen maar dan neem je ook direct geen deel meer aan de actie waar het gebeurd: bij de carts! Dat ik (en velen met mij) gister de flaregun en de KGB heb verdiend is ronduit zuur. Voor mij is dat helemaal geen cadeau, geen motivatie om andere wapens/classes te proberen, het is alleen een teken dat ik nieuwe content niet mag proberen (nog niet althans). En dat vind ik voor mij als long time tf2 lover redelijk vervelend, het lijkt wel of ze niet aan ons gedacht hebben bij deze update.

Ach het blijft een leuk spel en ik zal vast nog wel eens een spy unlockje doen of een afro verdienen. Maar totdat er genoeg items zijn die voor mij kunnen droppen en interessant zijn hoeft dit systeem van mij niet. Achievements servers zijn misschien lame, maar iedereen kon tenminste wel kiezen hoe snel en op welke manier je de unlocks wil verdienen. Nu moet je wachten op de gratie van meneer Valve.

Toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Na een tijdje gespeeld te hebben:
2x Sandvich
1x Boxing Gloves
1x Force-A-Nature
1x Dead Ringer

Beetje matig allemaal, had liever een bow gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

- Item trading. This is why you're finding duplicates.
Leuk bedacht, maar je vindt vooral duplicates van dingen die iedereen al heeft. Wie gaat er nou een zeldzaam hoedje ruilen tegen (nog) een backburner, sandvich en blutsauger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Lt. Marx schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 11:11:
En toch denk ik dat Valve bij deze update even meer heeft gemikt op nieuwe players dan ons de bestaande spelers. Als je dit spel nu pas begint met spelen (en dat zijn er elke update redelijk wat) en je krijgt om de zoveel uur een cadeautje is het alleen maar leuk. Alles is welkom en grappig en houd je constant bezig nieuwe wapens en classes uit te proberen. Vanuit dat perspectief: Hulde!

Voor spelers die alleen maar zitten te wachten op de nieuwe mappen en unlocks zuigt dit hard. De Arenamappen vind ik cool, de cart battle is grappig in idee, maar de map nog niet echt geniaal. 1 lange gang met aan weerszijden snipers, engineers en spies die heen en weer lopen? Nee dankje! Je kan wel omlopen maar dan neem je ook direct geen deel meer aan de actie waar het gebeurd: bij de carts! Dat ik (en velen met mij) gister de flaregun en de KGB heb verdiend is ronduit zuur. Voor mij is dat helemaal geen cadeau, geen motivatie om andere wapens/classes te proberen, het is alleen een teken dat ik nieuwe content niet mag proberen (nog niet althans). En dat vind ik voor mij als long time tf2 lover redelijk vervelend, het lijkt wel of ze niet aan ons gedacht hebben bij deze update.

Ach het blijft een leuk spel en ik zal vast nog wel eens een spy unlockje doen of een afro verdienen. Maar totdat er genoeg items zijn die voor mij kunnen droppen en interessant zijn hoeft dit systeem van mij niet. Achievements servers zijn misschien lame, maar iedereen kon tenminste wel kiezen hoe snel en op welke manier je de unlocks wil verdienen. Nu moet je wachten op de gratie van meneer Valve.

Toch jammer.
Helemaal mee eens, daarnaast begint dit spel steeds meer op een RPG te lijken :'(.

Jammer overigens dat valve geen optie heeft gegeven om de scorelist te tonen in de oude mode (dus zonder stomme icons maar gewoon met text)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was in de veronderstelling dat ik na een aantal uur spelen nog geen items had gekregen. Zie ik net in mijn itemlist opeens de Ambassador staan.
Lekker dan, wist niet eens dat ik hem had. Ging er van uit dat je zo een grijs scherm krijgt met een grote afbeelding van de unlock, zoals dat voorheen gebeurde.

@falcon4ever
Die tekst past niet meer. Op die plaats zie je nu hoeveel dominations iemand heeft, en wie jouw nemesises zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door frickY op 23-05-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Salomon schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 10:09:
Cabo, lucky!

Maar kan je helemaal niet aanvallen met de dead ringer, of?
Als je de ambassador gebruikt lijkt je alles aan te kunnen, zo zijn angryzor en ik van mening:

[quote]
2009-05-23 -129 94,188 0d 02:09:21h 100 117 0 0.00 0.85 0.0%
2009-05-22 643 94,317 0d 04:49:18h 190 150 4 0.02 1.27 0.0%
[quote]
8)7

Gamplay legt 't beter uit:
Het is wel lachen :D
link

Ik kan met mijn setup beter geen filmjes maken...jammer

[ Voor 5% gewijzigd door Cabo op 23-05-2009 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat krijg je alleen te zien als je de juiste class hebt geselecteerd. Ik kreeg vandaag de huntsmen en werd gefeliciteerd met het standaard grijze schermpje en de vraag of je hem wil equipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterha
CapTVK schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 07:07:
Het is dus tijd gebaseerd, achievement servers passé dus? Nou nee, omdat prestaties er niet toe doen maar alleen op tijd gebaseerd is hoef je alleen te wachten. Wat ik verwacht is dus achievement servers waar je je karakter 's avonds inparkeerd en de volgende dag weer mee verder gaat. Meer AFK 'ers die doodleuk servers opzoeken en dan AFK blijven is ook iets wat ik verwacht maar dat kan server side opgelost worden. Probleem is wel dat je in de tussentijd wel met een man minder speelt.
Gewoon een server createn werkt ook ben ik achter gekomen. Wilde even de nieuwe maps scouten en terwijl ik rondliep kreeg ik gewoon een unlock (een medicgun maar goed). Het klink misschien flauw om een server te maken en AFK te gaan en een alt-tabje te doen, maar ik speel niet zoveel TF2 en ik vind het na een uurtje niet meer leuk. Toch wil ik die unlocks dus dan is dit de enige oplossing. Vind dat Valve met dit systeem de casual gamers een beetje uit het oog heeft verloren. De hardcores hebben die unlocks met een beetje geluk wel in een week. Ik, met mijn 4 uurtjes tf2 in de week, kan dan hopen dat ik met kerst zo'n beetje alle nieuwe unlocks heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:15

User

S3

Ze moeten die drops gewoon koppelen aan de tijd hoeveel je een class speelt. Ik speel veel sniper en de eerste unlock (en de enige) is van de spy, een class die ik eigenlijk nooit speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De deadringer ben ik een paar keer tegengekomen, voordeel voor ons niet-spies is dat een spy niet langer kan cloaken en met een disguise (red of blue) moet rondrennen. Plus wie goed oplet hoort max 8 sec later ook dat decloaking geluid. Dus dan weet je zeker dat het om een deadringer gaat.

Oh ja, Jarate werkt ook uitstekend tegen spies. Geweldig spul :)

[ Voor 3% gewijzigd door CapTVK op 23-05-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@pieterha
Jij zou het eerlijker vinden als de casuals hetzelfde werden beloond als de die-hards?
Ik als die-hard vind van niet :)

Meer werken = meer beloning.

Maar zelfs met 4 uurtjes per week kun je, als je het blog mag geloven, er van uitgaan dat je binnen 4 maanden 20 items hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door frickY op 23-05-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Laatst online: 15:45
Ik speel dit spel dus dit weekend voor het eerst en wow wat een cool spel :D.

Ik snap der nog geen drol van waar jullie het allemaal over hebben maar dat zal wel met de tijd komen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

frickY schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:20:
Ik was in de veronderstelling dat ik na een aantal uur spelen nog geen items had gekregen. Zie ik net in mijn itemlist opeens de Ambassador staan.
Lekker dan, wist niet eens dat ik hem had. Ging er van uit dat je zo een grijs scherm krijgt met een grote afbeelding van de unlock, zoals dat voorheen gebeurde.

@falcon4ever
Die tekst past niet meer. Op die plaats zie je nu hoeveel dominations iemand heeft, en wie jouw nemesises zijn.
Die krijg je niet altijd, lijkt wat random te gebeuren, de eerste keren had ik het wel.
Inmiddels ook de Ambassador, nu de Huntsman nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

frickY schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 13:40:
Maar zelfs met 4 uurtjes per week kun je, als je het blog mag geloven, er van uitgaan dat je binnen 4 maanden 20 items hebt.
Ik heb sinds na de laatste blogpost meer dan 4 uur gespeeld. Resultaat: nog steeds 0 items. Dat was 4 uur voor deze week. Voor de laatste blogpost was dat ook al 4 uur.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 23-05-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

The Zep Man schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 14:43:
[...]
Ik heb sinds na de laatste blogpost meer dan 4 uur gespeeld. Resultaat: nog steeds 0 items. Dat was 4 uur voor deze week. Voor de laatste blogpost was dat ook al 4 uur.
Er staat ook 4 maand niet 4 uur 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
My god, ik ben net thuis wil toch eens even de updates van TF2 bekijken en helaas lukt het niet :s
Ik blijf volgende fout krijgen: "De steam-servers kunnen je aanvraag vanwege de drukte op dit moment niet verwerken. Probeer het over enkele minuten opnieuw."
Moet ik nu echt om de zoveel minuten proberen om mijn spel te spelen? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Een later tijdstip eventueel. free weekend he... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Goeie update, eindelijk van dat gegrind af maar dat gezeur vandie zogenaamde hardcore mannetjes is wel bijna net zo irritant. Waar mensen zich druk om maken zeg, oh nee ik kan niet grinden voor mijn shit waardoor ik gedoemd ben om op gelijke voet te lopen met het klootjes volk. PPfffff speel gewoon het spelletje.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Phyxion schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 15:04:
[...]

Er staat ook 4 maand niet 4 uur 8)7
Maar het is een beetje lame om na 'een week' nog steeds geen voortgang te zien.

Laat maar zitten. Heb mijn eigen server al opgezet waar mijn account op ingelogd kan zijn. Maar even kijken hoe ver ik daar mee kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je eigen server aanmaken in-game en daarna sv_lan 0, sv_pure 1 en map <mapnaam> werkt in ieder geval. Op deze manier heb ik net namelijk de jarate "gekregen".

[ Voor 3% gewijzigd door RAJH op 23-05-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik heb nog nooit TF2 gespeeld eigenlijk, hoewel het er erg leuk uitziet. Alleen is het zo kut om nieuwe spelletjes te leren: overal n00b hier, n00b daar :(

Edit: ik heb de game trouwens al een tijdje legaal ;) (Valve Pack)

[ Voor 18% gewijzigd door YellowOnline op 23-05-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
YellowOnline schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:02:
Ik heb nog nooit TF2 gespeeld eigenlijk, hoewel het er erg leuk uitziet. Alleen is het zo kut om nieuwe spelletjes te leren: overal n00b hier, n00b daar :(
Ik moet zeggen, ik kwam gisteren voor het eerst erop met het free weekend en ik stond binnen no time derde in de ranglijst, probeer wat classes uit en kijk wat je het lekkerste ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:47
TF2 is vrij goed gebalanceerde game hoor! Zelfs mensen die er net mee beginnen kunnen aardig wat :) Ik zou zeggen, draai het freeweekend eens mee, en kijk of je het wat vind :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

Heb met een beetje spectaten heel geluk gehad al.
Razorback en Dead Ringer ;p

Ook nog KGB en Sandwich.

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TF2 is vrij makkelijk instappen. Het kan ook geen kwaad om in spectator te kijken wat de rest doet (of terwijl je dood bent en moet wachten op respawn) en proberen te ontdekken waarom men dat doet. Zo ontdek je op een gegeven moment dat een engineer zijn buildings kan upgraden, dat de healthcabinets in de spawn ammo en health geven, dat soldiers en demo's zichzelf kunnen lanceren, etcetera.

Start hem eens op, bij voorkeur dit weekend. Het is namelijk Free Weekend dus de servers zitten vol met nieuwe mensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Mja, ik probeer momenteel te spectaten op de GoT server, maar de ene is vol en de andere, met wachtwoord beveiligd, is me niet echt duidelijk waar ie toe dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

RAJH schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:01:
Je eigen server aanmaken in-game en daarna sv_lan 0, sv_pure 1 en map <mapnaam> werkt in ieder geval. Op deze manier heb ik net namelijk de jarate "gekregen".
Was je toen gespawned op je eigen server of bleef je als spectator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:57

Christiano007

Ich bin der champion

Ik speel het net, maar ik snap er echt de bállen van :D

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Publics stellen geen fluit voor (Ook de GoT server, het niveau daar is ook alleen maar leuk als het vol zit men clanmembers), ik zou gewoon lekker gaan spelen als ik jou was :).
YellowOnline schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:25:
Mja, ik probeer momenteel te spectaten op de GoT server, maar de ene is vol en de andere, met wachtwoord beveiligd, is me niet echt duidelijk waar ie toe dient.
Dat zijn de warservers voor de clan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 16:59
Christiano007 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:58:
Ik speel het net, maar ik snap er echt de bállen van :D
Same :+, gewoon doorspelen het wordt steeds duidelijker. Ik vind het op pubs (geldt ook voor L4D trouwens) een stuk minder leuk dan destijds met CS 1.5/6, ik denk dat dat komt omdat je zo afhankelijk van je team bent bij dit soort spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maks schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:03:
[...]

Same :+, gewoon doorspelen het wordt steeds duidelijker. Ik vind het op pubs (geldt ook voor L4D trouwens) een stuk minder leuk dan destijds met CS 1.5/6, ik denk dat dat komt omdat je zo afhankelijk van je team bent bij dit soort spellen.
Dan ga je competief spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Wat de rest zegt: het is makkelijk beginnen met TF2.
Na ongeveer een week iets van 5 uur te hebben gespeeld had ik al steeds meer in de gaten waar het om ging, wat redelijke tactieken waren etc.. TF2 is makkelijk geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Pimorez schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:44:
[...]

Wat de rest zegt: het is makkelijk beginnen met TF2.
Na ongeveer een week iets van 5 uur te hebben gespeeld had ik al steeds meer in de gaten waar het om ging, wat redelijke tactieken waren etc.. TF2 is makkelijk geleerd ;)
Practische tip: ga op maps op zoek naar healthpack spots en leer ze uit je hoofd. Heb je heel erg veel aan, plus dat het je redt van een aantal o-zo-vervelende deaths door de afterburn van de pyro. ;)

Ik heb donderdag trouwens mee mogen spelen in een mix-war van GoT. Was errug leuk om te doen, merk alleen wel dat ik, zelfs met een beetje pickup-ervaring, nog een aantal denkfouten maakte die me de kop kostten(zoals het verspillen van een uber door dood te gaan, of je teammate dood laten gaan terwijl je uber hebt :( ).

Heb na de update eigenlijk vrijwel nog niet gespeeld, wel even wat pyro en spy gespeeld. Die geupdate airblast is leuk om een brandende vriendelijke medic te blussen, zijn ze je erg dankbaar voor, ik met m'n medic ervaring wel iig. :) Verder zijn de nieuwe backstab animaties voor de spy zelf best nuttig... Kan je tenminste goed zien hoe ver je nou precies van je target staat(doel op het omdraaien van je mes).

[ Voor 3% gewijzigd door Fl4pp13 op 23-05-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:28
Maks schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:03:
[...]
Het is dan ook Team Fortress en L4D is een co-op game. Ik vind het net belangrijk dat 1 figuur niet heel de pubplay kan domineren. Dat maakt cheating ook heel wat minder doeltreffend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Fl4pp13 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:29:
[...]

Practische tip: ga op maps op zoek naar healthpack spots en leer ze uit je hoofd. Heb je heel erg veel aan, plus dat het je redt van een aantal o-zo-vervelende deaths door de afterburn van de pyro. ;)
Leer ook vooral hoe je snel van de ene healthpack naar de andere komt. Vaak als een pyro langs is geweest rent iedereen naar een healthpack.

Ik speel sinds dit weekend ook weer. Heb vroeger veel als heavy gespeeld, maar nu meer demoman. Erg leuk, mensen om hoekjes beschieten en stickies. :P

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

ROFLOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterha
haha cool filmpje.

Ook wat tips voor de nieuwkomers:
Volg eens iemand van je eigen class om te kijken wat ie doet. Kijk waar snipers gaan staan, scout paden volgen etc. Het leuke van het spel is dat je elke class op een totaal andere manier moet spelen. De een is stealth (spy duh) de soldier wat meer heads-on, de scout pakt punten etc.
Let ook niet te veel op je dead-kill ratio (zoals bij CS) dit zegt met TF niets. Sommige classes zoals de medics killen nauwelijks maar gaan wel vaker dood. Dat wil dan niet zeggen dat het slechte medics zijn bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 21:35
Omg hoe oud is dat filmpje :X .

Daarnet een 2e Death Ringer gehad :') . Heb niet eens de andere Spy wapens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterha
ik heb het vandaag voor elkaar gekregen om 3 extra Boinks en 2 extra Flare guns te krijgen. Wordt wel erg frustrerend om, als je al iets krijgt eens in de 2 uur, steeds hetzelfde te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nog wat tips voor de engies,
  • 1) je draait buildings met de RMB;
  • 2) buildings gaan sneller als je er op slaat met je wrench;
  • 3) help elkaar met bouwen door samen met je wrench erop te slaan. Hoe meer engies aan een SG werken hoe sneller hij staat ( drie full metal [200] engies hebben in een halve minuut een lv3 sg staan). ;
  • 4) vergeet de teleports niet naar het front;
  • 5) upgrade zo snel mogelijk je teleports naar lv3;
  • 6) probeer SG's zo neer te zetten dat ze elkaar dekken;
  • 7) het is niet aan te raden om SG's naast elkaar te zetten, dan heeft een uber demo ze binnen een paar tellen allemaal neer;
  • 8 ) wees creatief met plaatsen, zelfs een lv1 SG kan een hoop schade doen;
  • 9) Wees niet bang om je spullen te verplaatsen als het nodig is (blijf niet bij SG op cp2 campen als het team al bij cp4 is);
  • 10) zet je dispenser als het kan neer op een plek waar de rest van het team er ook wat aan heeft (dat kan naast je SG zijn maar dat hoeft niet);
  • 11) via jumpen op je buildings en met teleports kan je op plaatsen komen waar je als engy normaal nooit bij kan;
  • 12) Leer de goede spots, er lopen een hoop engies op GoT1 rond die weten hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

13) Bouw sentries ook eens op slechtere plekken. Een verrassing is altijd leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterha
om even aan te vullen:

Zie een SG (Sentry Gun) niet als een statisch iets, je kan ze ook in de aanval gebruiken. Wees niet bang dat ze kapot gaan. Zoals boven al is gezegd, een level 1 SG doet al flink schade. Bouw dus snel SG's op een battleground. De meeste tegenstanders zullen jou niet als eerste targetten maar eerder een heavy, soldier of pyro. Bouw in de hectiek snel een SG (een paar klappen extra met je wrench en hij staat in 5 seconden) en je hebt zo een paar kills en je teamgenoten geholpen. Zodra ze kapot zijn, ammo van de gevallenen pakken en verderop weer 1 bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
14) Doe ook wat moeite om teleporters van teamgenoten te upgraden, zelfs als je geen engineer bent. Kost zo weinig moeite als je net spawnt en ziet dat teleporters nog level 1 zijn om even engineer te gaan en te upgraden. Heeft je hele team plezier van. Zie het nog regelmatig gebeuren dat mensen of een uur staan te wachten bij de teleporter of er gewoon vol langslopen en alsnog het hele eind moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

En eindelijk mijn eerste 'nieuwe' unlocks binnen: een Dead Ringer en een FAN. Dead Ringer is wel stoer. FAN kan ik niet dual wielden, dus waardeloos. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat is eigenlijk de snelste/beste methode om Sentry lvl 3 op te bouwen?
Wat ik meestal doe is:

Sentry
Metal
Dispenser
Metal
Sentry
Sentry
Metal
Dispenser
Dispenser

(Sentry = sentry plaatsen/Upgraden (zelfde bij Dispenser)
(Metal = ammo halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Pimorez schreef op zondag 24 mei 2009 @ 09:30:
Wat is eigenlijk de snelste/beste methode om Sentry lvl 3 op te bouwen?
Beginnen met zoveel mogelijk metal te genereren.

-Dispenser.
-Metal halen (in de tussentijd laad je dispenser al wat op, zie het als een buffer).
-Sentry plaatsen.
-Metal uit dispenser aan sentry toevoegen.
-Metal halen.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe ver de dichtstbijzijnde ammo pack ligt en hoe groot hij is. Al is het een ammo pack waar je maar 41 metal uit haalt, doe dan maar geen moeite met lopen als het meer dan ~8 seconden weg is. 100 en vooral 200 zijn altijd interessant. In de buurt van een 200 (zoals in dat hok tussen het derde en vierde capture point in Badwater Basin) kan je overwegen om de dispenser te laten wachten totdat je level 3 sentry op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hangt van de situatie af en wat voor soort ammo boxes er op loop afstand in de buurt staan. Soms maakt het niet uit wat voor level een SG is zolang er maar SG staat. Soms is het handiger om een SG of dispenser op te zetten terwijl je metal pakt. Als je terug bent is het build balkje meestal bijna klaar en kan je gelijk upgraden. Als je SG vlak naast een large ammobox staat hoef je niet eens een dispenser te bouwen, metal zat. Wapens oppikken is ook een optie bij het front maar dat is voor eigen risico. Ik doe het wel eens als offensive engy.

Soms is het handiger om eerst de dispenser neer te zetten omdat er gewoon te weinig metal in de buurt is (bijvoorbeeld bij castle4 stage 1 CP2, de enige ammobox in de buurt is meestal te gevaarlijk om te pakken en dan kan je maar beter eerst een dispenser hebben: 100 metal over, dispenser rushen=25 + 40 metal na 5 sec (165 metal is genoeg voor de 130 van een lv1 SG) => totale tijd voor neerzetten lv1 SG met eerst dispenser= 20/2+5 sec+ 10/2= 20 sec (bij constant wrenchen en tel daarbij nog wat tijd om de lv1 SG op een juiste plek te zetten). Je moet dan wel teammates hebben die een oogje in het zeil houden.

[ Voor 13% gewijzigd door CapTVK op 24-05-2009 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de liefhebbers, de spy en snipers dominations:

Sniper
http://www.youtube.com/watch?v=8vptexno3Hc
"DOMINATED!, YOU MINIATURE DELINQUENT!"

Spy
http://www.youtube.com/watch?v=YwYu8LAmNvg
"Medic, mediiiic, mediiiiiiiiiiic, hahahahaaaa"
"May I borrow your earpiece? "This is scout, rainbows make me cry, over!""

En als bonus, Jarate comments! :)
http://www.youtube.com/watch?v=ExMlxjxKLFw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
eSCe schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 15:05:
My god, ik ben net thuis wil toch eens even de updates van TF2 bekijken en helaas lukt het niet :s
Ik blijf volgende fout krijgen: "De steam-servers kunnen je aanvraag vanwege de drukte op dit moment niet verwerken. Probeer het over enkele minuten opnieuw."
Moet ik nu echt om de zoveel minuten proberen om mijn spel te spelen? :s
Ik had hetzelfde probleem, Ik had 2 problemen zelfs.
Eerst kreeg ik de update niet binnen toen heb ik in de steam instellingen engeland geselecteerd.
Toen 4 of 5 x het probleem gehad dat ik allemaal fouten kreeg met tf2 onder het server joinen.

Daarna de zelfde melding als jou, toen de files uit de steam dir maar gebackupped en steam opnieuw geinstalleerd. Resultaat alles werkt weer.

Bijkomend maar waarschijnlijk toeval, voor de nieuwe install 2 items waaronder backburner en nog zo iets raars.
Na de install heb ik alles op de jarate na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 16:59
Mantis schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 20:23:
[...]

Het is dan ook Team Fortress en L4D is een co-op game. Ik vind het net belangrijk dat 1 figuur niet heel de pubplay kan domineren. Dat maakt cheating ook heel wat minder doeltreffend.
Ja natuurlijk, alleen vond ik de verhoudingen bij CS beter liggen. Dat is heel strategisch maar in pubs niet zo afhankelijk van je team.
Pagina: 1 2 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.