Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Die nieuwe macbook pro 13" heeft alles wat ik op eigenlijk op mijne miste. Firewire en een sdcard slot. Maar ja ik ga daar geen nieuwe voor kopen. Heb deze pas een tijdje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Wat mij trouwens opvalt mbt de nieuwe macbook pro 13" dat je verlichte keyboard gratis krijgt ook bij de goedkoopste model.

(ik heb de oude unibody 2.0 geen verlichte keyboard voor mij :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:18
Wat ik me afvraag. Nu de batterij is ingebouwd. Zijn de harde schijf en het intern geheugen net zo makkelijk te vervangen als in de 'oude witte' macbooks? Zo ja, dan bestel ik morgen een unibody..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-06 03:41

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Wat me is opgevallen met de update is het verschil in prijs tussen België en Nederland wat betreft de MBP modellen (met uitzondering van het goedkoopste 13" model en het 17" model). Het verschil bedraagt telkens zo'n 50 euro, in het nadeel van België :(

Ik ben niet zeker maar volgens mij waren de prijzen vóór de update gelijk. Waarom dat nu niet meer zo is is mij een raadsel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:25
RobbieB schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 02:00:
Wat ik me afvraag. Nu de batterij is ingebouwd. Zijn de harde schijf en het intern geheugen net zo makkelijk te vervangen als in de 'oude witte' macbooks? Zo ja, dan bestel ik morgen een unibody..
Ja en Nee.

Ja, wanneer de plaat aan de onderkant van de nieuwe MBP is verwijderd zie je meteen de RAM en de HD zitten en kan je ze makkelijk vervangen

Nee, de onderkant van je MBP heeft ±8 schroeven die verwijderd moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276616

Ik ga in ieder geval mijn 1 week oude 2.4ghz MBP terugsturen, om vervolgens voor hetzelfde geld de 2.66 met 4gb en 320gb hd te krijgen. Ga die ExpressCard slot waarschijnlijk toch nooit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Ik ben benieuwd naar het snelheidsverschil tussen de luxe, oude Macbook en de goedkoopste, nieuwste Pro.

Specs oude Macbook:
T7700
Proc loopt op 2,4 GHz
800 MHz FSB
4 MB L2 cache
Geheugen 667 MHz

Specs nieuwe Macbook Pro:
P8400
loopt op 2,26 GHz
1066 MHz FSB
3 MB L2 cache
Geheugen 1066 MHz.

Dus samengevat, de oude Macbook (waar ik nu op typ) heeft een hogere processorsnelheid, en niet onbelangrijk, meer L2 cache. De nieuwe (pro) heeft echter een hogere bussnelheid en sneller geheugen.

Welke is nu sneller? :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Iemand enig idee wanneer de nieuwe laptops in de normale winkels te vinden zijn? Heb al een paar keer heel lang moeten wachten op Apple dus ga liever naar een fysieke winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:47
_Christiaan_ schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:18:
Ik ben benieuwd naar het snelheidsverschil tussen de luxe, oude Macbook en de goedkoopste, nieuwste Pro.

Specs oude Macbook:
T7700
Proc loopt op 2,4 GHz
800 MHz FSB
4 MB L2 cache
Geheugen 667 MHz

Specs nieuwe Macbook Pro:
P8400
loopt op 2,26 GHz
1066 MHz FSB
3 MB L2 cache
Geheugen 1066 MHz.

Dus samengevat, de oude Macbook (waar ik nu op typ) heeft een hogere processorsnelheid, en niet onbelangrijk, meer L2 cache. De nieuwe (pro) heeft echter een hogere bussnelheid en sneller geheugen.

Welke is nu sneller? :P
Geen van de 2. Ze zijn eigenlijk gelijkwaardig:
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

MM- schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:34:
Iemand enig idee wanneer de nieuwe laptops in de normale winkels te vinden zijn? Heb al een paar keer heel lang moeten wachten op Apple dus ga liever naar een fysieke winkel :)
Geen idee, maar ik heb juist precies de omgekeerde ervaring. Ik koop niet meer bij resellers omdat ze altijd te onduidelijk zijn met de leverdatum, bij Apple kwam het altijd precies op tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

daniëlpunt schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:53:
[...]
Geen idee, maar ik heb juist precies de omgekeerde ervaring. Ik koop niet meer bij resellers omdat ze altijd te onduidelijk zijn met de leverdatum, bij Apple kwam het altijd precies op tijd. :)
Ja het was meer het idee dat ik de winkel in wil lopen om hem gelijk mee te nemen ;) Misschien maar eens de gok wagen om hem online te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Laatst online: 05-06 12:02
fanatic_david schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 06:29:
Wat me is opgevallen met de update is het verschil in prijs tussen België en Nederland wat betreft de MBP modellen (met uitzondering van het goedkoopste 13" model en het 17" model). Het verschil bedraagt telkens zo'n 50 euro, in het nadeel van België :(

Ik ben niet zeker maar volgens mij waren de prijzen vóór de update gelijk. Waarom dat nu niet meer zo is is mij een raadsel :?
19 vs. 21% BTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Weet iemand al wat het precieze verschil in displays is?

Ik zie staan:

"Wanneer je je MacBook Pro opent, zie je een prachtig scherm dat meteen volledig helder is. Het scherm heeft een hoger contrast (700:1) en een 60% groter kleurbereik dan voorgaande modellen."

"The moment you open your new MacBook Pro you’re greeted by glorious, full screen brightness. But that’s only one gleaming quality of the glossy LED-backlit widescreen display. It offers a 60 percent greater colour gamut than previous generations for richer, more vibrant colours."

Ga je echt onwijs het verschil merken (als je bijv. kijkt naar fotobewerking)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Laatst online: 05-06 12:02
Tha BasZ schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:14:
Weet iemand al wat het precieze verschil in displays is?

Ik zie staan:

"Wanneer je je MacBook Pro opent, zie je een prachtig scherm dat meteen volledig helder is. Het scherm heeft een hoger contrast (700:1) en een 60% groter kleurbereik dan voorgaande modellen."

"The moment you open your new MacBook Pro you’re greeted by glorious, full screen brightness. But that’s only one gleaming quality of the glossy LED-backlit widescreen display. It offers a 60 percent greater colour gamut than previous generations for richer, more vibrant colours."

Ga je echt onwijs het verschil merken (als je bijv. kijkt naar fotobewerking)?
Voor zover ik gelezen heb zaten er in de vorige modellen LCD schermen met 6-bit kleur weergave. Misschien dat ze er nu 8-bit schermen in hebben gezet. En voor fotobewerking is dat best wel zichtbaar. Zeker omdat je camera in RAW vaak al op 12 of 14 bit de foto's schiet.

[ Voor 6% gewijzigd door Myrdhin op 09-06-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 19:17
fanatic_david schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 06:29:

21% vs 19% btw?

edit: Ok te laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:32

janklp

FortyTwo Capital

Na jarenlang windows gebruikt te hebben wil ik komende zomer een nieuwe 13" Macbook Pro aanschaffen. Ik ga een half jaar studeren in Canada en dan is een laptop wel handig. Nu heb ik eigenlijk een tweetal vragen waar ik nergens echt een duidelijk eenduidig antwoord op kan vinden.

- Hoe zit het met de garantie van Apple wereldwijd? Het scheelt namelijk aanzienlijk om een Macbook Pro in Canada aan te schaffen. Volgens mij heb ik dan gewoon garantie in Nederland bij terugkomst. Bij de iPhone weet ik dat dat niet het geval is namelijk.

- Hoe strikt is de controle op het student zijn? Ik studeer namelijk in een plaatsje bij Toronto en wil na het landen op het vliegveld in Toronto meteen een Macbook meenemen, anders ben ik namelijk computerloos. Uiteraard heb ik al wel inloggegevens van de universiteit in Canada, alleen nog geen pasje. Volgens mij heb je in Nederland bij bijvoorbeeld Surfsport alleen inloggegevens van de universiteit nodig.

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:40
Janusz schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:33:

- Hoe strikt is de controle op het student zijn? Ik studeer namelijk in een plaatsje bij Toronto en wil na het landen op het vliegveld in Toronto meteen een Macbook meenemen, anders ben ik namelijk computerloos. Uiteraard heb ik al wel inloggegevens van de universiteit in Canada, alleen nog geen pasje. Volgens mij heb je in Nederland bij bijvoorbeeld Surfsport alleen inloggegevens van de universiteit nodig.

Alvast bedankt voor de reacties!
Uit eigen ervaring:

Heb een half jaar in Amerika gestudeerd, toendertijd daar een macbook pro gekocht. Ik heb toen wel mijn id pasje van de uni daar moeten laten zien.

Maar ligt misschien ook een beetje aan de persoon achter de balie. Oftewel: het kan vriezen het kan dooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 07:30

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Myrdhin schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:21:
[...]

Voor zover ik gelezen heb zaten er in de vorige modellen LCD schermen met 6-bit kleur weergave. Misschien dat ze er nu 8-bit schermen in hebben gezet. En voor fotobewerking is dat best wel zichtbaar. Zeker omdat je camera in RAW vaak al op 12 of 14 bit de foto's schiet.
dat raw 14 bit is maakt voor de kleurweergave op je scherm volgens mij niets uit; je hebt meer speling bij het bewerken van foto's (bij een jpg is heel wat data al direct weggegooid, waardoor bijv. een aanpassing van het histogram gepaard gaat met meer kunstgrepen). Het klopt uiteraad wel dat een 8 bit vs een 6 bit scherm een verschil maakt, dus zeker een vooruitgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
zat net op de apple site dit:

Uw Mac op maat.

Geheugen

* 2GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x1GB
* 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB [+ € 90,00]
* 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x4GB [+ € 990,00]

van €90 4GB naar €990 8GB. dasss kassa voor 4GB extra.

ps hoe zit het met garantie als ik de macbook pro open schroeft om meer geheugen en hdd in te stoppen???

[ Voor 17% gewijzigd door icegodd op 09-06-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35919

4GB sticks kosten ook een stuk meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Ik was er zo van overtuigd dat de prijzen vóór de update gelijk waren dat ik totaal niet heb gedacht aan het verschil in BTW-tarief tussen BE en NL. Thanks voor de verduidelijking! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Janusz schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:33:
Na jarenlang windows gebruikt te hebben wil ik komende zomer een nieuwe 13" Macbook Pro aanschaffen. Ik ga een half jaar studeren in Canada en dan is een laptop wel handig. Nu heb ik eigenlijk een tweetal vragen waar ik nergens echt een duidelijk eenduidig antwoord op kan vinden.

- Hoe zit het met de garantie van Apple wereldwijd? Het scheelt namelijk aanzienlijk om een Macbook Pro in Canada aan te schaffen. Volgens mij heb ik dan gewoon garantie in Nederland bij terugkomst. Bij de iPhone weet ik dat dat niet het geval is namelijk.
De andere vraag weet ik niet maar de garantie op alle Apple hardware, behalve inderdaad de iPhone, is wereldwijd. Ook zonder Applecare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286606

fanatic_david schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:24:
[...]

Ik was er zo van overtuigd dat de prijzen vóór de update gelijk waren dat ik totaal niet heb gedacht aan het verschil in BTW-tarief tussen BE en NL. Thanks voor de verduidelijking! ;)
Het verschil in BTW was er voor de update ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:47
Had stilletjes gehoopt dat na de keynote de tweede hands markt ook wat zou bijtrekken, echter is het met Surfspot korting nog steeds voordeliger om gewoon een compleet nieuw exemplaar aan te schaffen. Al is het niet door de gebruikerssporen op die witte MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 18:17

Backspace-NL

New and Improved!

Gelukkig is de order voor mijn MacBook Pro van 1,5 week geleden aangepast naar het nieuwe model. Ik ben erg blij met deze 'service' van Apple! Kan niet wachten tot ik hem krijg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:01
Erg netjes van Apple idd. Ik denk dat ik eind deze maand maar eens ga kijken of mijn spaarpotje nog wat centen heeft :9 Mijn laptop trok het gisteren tijdens de Keynote al bijna niet meer (5 jaar oud, Asus V6). Ben ook wel benieuwd naar OS X namelijk.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Nou had ik pasgeleden een MBP (15.4 / 2.66ghz) besteld, die zou deze week geleverd worden.
Kijk ik daarstraks op http://store.apple.com/nl/beheermijbestelling

Hebben ze 'm geannuleerd en krijg ik het 'nieuwe' model volgende week !

Op zich wel netjes van Apple maar ben er nog niet helemaal uit of ik er ook wat mee opschiet of niet :)

[edit]

Oh net voor me iemand met hetzelfde :P

[ Voor 7% gewijzigd door Optical op 09-06-2009 14:20 ]

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250885

Zijn er hier mensen die "klik-problemen" hebben? Soms als ik ergens op "OK" wil klikken dan gebeurt er niets. (meestal bij een formulier o.i.d.)

Ook mijn avatar van Messenger for Mac kan ik niet wijzigen omdat ie niet reageert wanneer ik op "OK" klik.

Mijn vorige MacBook Pro 2008 (defect) had dit ook al...

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Anoniem: 286606 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:36:
[...]

Het verschil in BTW was er voor de update ook ;)
Ja, uiteraard. Ik heb in mijn oorspronkelijke post ook al aangegeven dat ik niet zeker ben dat de prijzen vóór de update gelijk waren ;)

EDIT: Als de prijzen verschillen omwille van de verschillende BTW-tarieven, waarom zijn de goedkoopste 13" en de (enige) 17" dan wel even duur? 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door fanatic_david op 09-06-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286606

fanatic_david schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:53:
[...]

Ja, uiteraard. Ik heb in mijn oorspronkelijke post ook al aangegeven dat ik niet zeker ben dat de prijzen vóór de update gelijk waren ;)

EDIT: Als de prijzen verschillen omwille van de verschillende BTW-tarieven, waarom zijn de goedkoopste 13" en de (enige) 17" dan wel even duur? 8)7
17" wordt wel bestempelt als luxe he ;) dus 21%

neen ik weet het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114361

Ik vroeg me iets af.
De standaard videodriver vanuit de leopard cd voor op de windows vista(bootcamp), is niet zo heel goed.
Via laptopvideo2go kan ik een betere installeren. Maar is dat wel mogelijk? Want dezelfde kaart wordt ook gebruikt in Leopard, kan het zo zijn dan dat hij straks niet meer goed functioneert in Leopard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 05-06 19:46
Zijn ze weer vergeten de resolutie van de 13 inch te verhogen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:00
Kaspers schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:31:
Zijn ze weer vergeten de resolutie van de 13 inch te verhogen..
En van de 15" :-(

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:00
Anoniem: 114361 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:30:
Ik vroeg me iets af.
De standaard videodriver vanuit de leopard cd voor op de windows vista(bootcamp), is niet zo heel goed.
Via laptopvideo2go kan ik een betere installeren. Maar is dat wel mogelijk? Want dezelfde kaart wordt ook gebruikt in Leopard, kan het zo zijn dan dat hij straks niet meer goed functioneert in Leopard?
De drivers in OS-1 hebben geen invloed op de dirvers in OS-2. (Tenzij je de bios van de chip gaat flashen) heeft het geen effect op het andere OS.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok bedankt Zpaz

De nieuwe safari laad bij mij vaak verkeerd!
Ik krijg buttons op verkeerde plekken
Graag wil ik ook snel een nieuwe tabblad openen net als bij firefox (met zo een plusje), maar ik kan het nergens vinden.

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 114361 op 09-06-2009 16:45 . Reden: probleem voor de helft opgelost. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 19:17
Wat dacht je ervan om hem gewoon weer terug te slepen vanuit finder naar dat linker menu :Y)

Beetje last van computer angst?

[ Voor 15% gewijzigd door lowfi op 09-06-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee het is mijn eerste mac ervaring. Dit ding is nauwelijk 1 week in huis, en zit alles uit te proberen. Maar ik had het al opgelost.

hoe kan ik trouwens de laadcyclus zien?
rechtsboven bij batterij heb ik alles zo een beetje doorzocht, maar kan het niet vinden.

Bij het uitzetten van de macbook, krijg ik altijd de vraag: weet je heeeeeeeel zeker dat je het wilt uitzetten?
Hoe kan ik dit weghalen? Dit is nog irritanter dan de windows beveiligingsvraag!

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 114361 op 09-06-2009 16:58 . Reden: baaterij gesjizzle en uitzetvraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:27
Damnit zeg :/ . Heb al 3 / 4 reparaties achter de rug, Macbook Pro 3-4 weken kwijt, en nu is het nog steeds niet goed. Eerst de topcase vervangen, toen het display vanwege het scharnier. Daarna opnieuw het display omdat de airport kaart niet werd herkent, nu dus het Logic Board. Helaas, weer herkent hij de Airport kaart niet... Fijn.

Apple toen maar aan de lijn gehad: Sorry, u komt niet in aanmerking voor een nieuw exemplaar. WTF? Ik heb nu al zoveel problemen hiermee, ik ben het zat. Maar omdat het logic board valt onder een 'grote reparatie' (whatever dat mag zijn) kan hij niet worden omgeruild.

Iemand weet wat ik nu het beste kan doen? Ik heb geen zin om weer naar de MacHouse te gaan en hem weer 1-2 weken kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Nu heb ik dus een Macbook unibody 13"

Zoals ik al in WWDC topic zei voel ik me wel genaaid. Ze hebben op de unibody 13" maar weer Firewire toegevoegd. Ik heb nu een soort verdwaalde Macbook Pro die eigenlijk nog niet af was en maar Macbook als naam heeft gekregen.
Ik weet dat ik niet moet zeuren over upgrades en hoe en wanneer ze dat doen want Apple doet het op dat vlak in de consument zijn ogen natuurlijk nooit goed, maar dit gaat over een downgrade die weer 'hersteld' is als het ware.

Maar mijn eigenlijke vraag: Hoe gaan we het doen met de topics? Zo'n beetje alle notebooks zijn Macbook Pro op het moment. Alleen nog de witte "crackbook" heeft het naamkaartje Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 114361 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:46:
hoe kan ik trouwens de laadcyclus zien?
rechtsboven bij batterij heb ik alles zo een beetje doorzocht, maar kan het niet vinden.
Als je laptop aan de adapter hangt dan bevat dat accu icoontje rechtsbovenin de tijd die nog nodig is om je accu vol te laden. Draait de laptop op z'n accu dan staat er de tijd die je nog op de accu kunt werken. Zo kun je er echter ook voor kiezen of je dat in percentage ipv tijd wil hebben of dat je alleen maar het icoontje wil hebben. Klik op het icoontje en kijk onder het menu Show (indien je OS X Engelstalig is).
Bij het uitzetten van de macbook, krijg ik altijd de vraag: weet je heeeeeeeel zeker dat je het wilt uitzetten?
Hoe kan ik dit weghalen? Dit is nog irritanter dan de windows beveiligingsvraag!
Wat je kunt doen is de option/alt toets ingedrukt houden, dan linksboven op dat appeltje klikken en voor Shutdown kiezen. Vrij simpel: als je dat appel menu gewoon opent dan zie je 3 puntjes achter Shutdown staan. Die 3 puntjes geven aan dat je nog een dialoog scherm krijgt. Druk je de option/alt toets in dan zie je die 3 puntjes niet meer wat aangeeft dat je daarmee niet meer dat scherm krijgt.

Je kunt het ook via een sneltoets doen dat afsluiten maar wat de meeste Mac mensen doen met hun Macs (of het nou een desktop of een laptop is) is gebruik maken van de slaapfunctie. Heel simpel te activeren door domweg je laptop dicht te klappen als je klaar bent. Wil je weer verder dan klap je je laptop open. Hoef je ook geen applicaties e.d. af te sluiten, je kunt gewoon weer verder gaan waar je gebleven was.

Voor verdere info zou ik eerst hier op het forum rondzoeken in de diverse faq's die er zijn en vooral ook eens op sites als macmiep.nl en macnoob.nl kijken. De handleiding die bij je laptop zit vertelt je ook al aardig wat over de basics.

[ Voor 64% gewijzigd door ppl op 09-06-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 13:24
Voor de geïnteresseerden: ik heb net even gebeld met Apple over de levertijd. De MBP's liggen in Tilburg (logistiek centrum Apple van Europa) en er zijn er meer dan genoeg op voorraad werd me verteld (alle modellen). Als je online bestelt en met creditcard betaalt wordt hij binnen 24 uur verzonden, het is dan dus zeer waarschijnlijk dat je hem binnen 48 uur in huis hebt.

edit: dit gaat natuurlijk wel om de standaardconfiguraties

[ Voor 7% gewijzigd door Melkbus op 09-06-2009 17:33 . Reden: laatste zin ]

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208610

Ik ben heel blij met de service van Apple!
Vrijdag MB besteld. Gister een mail dat ik nieuwer type krijg. En ik krijg nog 45euro retour.
Morgen wordt hij afgeleverd... kan niet wachten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:40
Anoniem: 250885 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:31:
Ook mijn avatar van Messenger for Mac kan ik niet wijzigen omdat ie niet reageert wanneer ik op "OK" klik.

Mijn vorige MacBook Pro 2008 (defect) had dit ook al...

Iemand?
Tot voor kort had ik dit probleem ook (MSN 7.0.2), maar 'plotseling' is 't opgelost, zonder ook maar iets gedaan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Melkbus schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:32:
Voor de geïnteresseerden: ik heb net even gebeld met Apple over de levertijd. De MBP's liggen in Tilburg (logistiek centrum Apple van Europa) en er zijn er meer dan genoeg op voorraad werd me verteld (alle modellen). Als je online bestelt en met creditcard betaalt wordt hij binnen 24 uur verzonden, het is dan dus zeer waarschijnlijk dat je hem binnen 48 uur in huis hebt.

Daar zit wel een addertje onder het gras! De beide standaard configuraties van de 13" MBP doen namelijk GEEN verlicht toetsenbord. Die optie zul je zelf moeten selecteren en kost je niets extra. Het nadeel is wel dat de tijd om het ding verzendklaar te maken van 24 uur wijzigt in 3 dagen (werkdagen that is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17772

ppl schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:40:
[...]

Daar zit wel een addertje onder het gras! De beide standaard configuraties van de 13" MBP doen namelijk GEEN verlicht toetsenbord. Die optie zul je zelf moeten selecteren en kost je niets extra. Het nadeel is wel dat de tijd om het ding verzendklaar te maken van 24 uur wijzigt in 3 dagen (werkdagen that is).
Is dit niet gewoon een 'glitch' in het bestelsysteem? Waarom zouden ze 13" MBPs maken zonder verlicht toetsenbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Anoniem: 114361 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:41:
Graag wil ik ook snel een nieuwe tabblad openen net als bij firefox (met zo een plusje), maar ik kan het nergens vinden.
Je kan gewoon naast de 1ste tabblad dubbel klikken en dan krijg je een nieuwe tab :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Ik gebruik altijd Command+T.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sspruijt
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-06 13:35
B0MBACI schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:57:
[...]

Je kan gewoon naast de 1ste tabblad dubbel klikken en dan krijg je een nieuwe tab :)
Goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 10-06 01:01

Sick Nick

Drop the top!

Anoniem: 17772 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:48:
[...]

Is dit niet gewoon een 'glitch' in het bestelsysteem? Waarom zouden ze 13" MBPs maken zonder verlicht toetsenbord...
Omdat ze nog een stapel toetsenborden zonder verlichting hebben liggen van de oude macbook unibody configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 10:13

Huig

Merino Fanatic

Backspace-NL schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:05:
Gelukkig is de order voor mijn MacBook Pro van 1,5 week geleden aangepast naar het nieuwe model. Ik ben erg blij met deze 'service' van Apple! Kan niet wachten tot ik hem krijg ;-)
Welke datum was dat precies? Ik heb op 29 mei een Unibody macbook besteld (basismodel) en voel me nu natuurlijk zwaar genaaid |:(. Morgen even bellen met apple om te kijken of er wat te regelen valt...

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 18:17

Backspace-NL

New and Improved!

Huig schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:19:
[...]

Welke datum was dat precies? Ik heb op 29 mei een Unibody macbook besteld (basismodel) en voel me nu natuurlijk zwaar genaaid |:(. Morgen even bellen met apple om te kijken of er wat te regelen valt...
27 mei eerste bestelling, die is de dag erna door iemand van Apple aangepast omdat ik wat korting kreeg, dus er kwam een nieuwe bestelling. 28 mei dus. Ik moet wel zeggen dat ik tot vorige week donderdag gewacht heb met betalen, dus hij heeft ald ie tijd in 'wordt beoordeeld' gestaan. Vanochtend toch even gebeld voor de zekerheid en de persoon aan de lijn wist mij te vertellen dat alle nog openstaande orders omgezet zouden worden. Later die dag was het dus ook daadwerkelijk aangepast in het order status scherm. Uiteindelijk 200 euro goedkoper uit en ik krijg er nog meer voor terug ook ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:50
ppl schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:40:
[...]

Ik denk dat dat een foutje is op de site. Het is immers duidelijk een andere optie (volledig NL), die anders is dan de andere opties gebaseerd op taal en niet alleen op verlichting. Bij de specs staat ook duidelijk backlit: http://www.apple.com/nl/macbookpro/specs-13inch.html :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Backspace-NL schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:24:
[...]

27 mei eerste bestelling, die is de dag erna door iemand van Apple aangepast omdat ik wat korting kreeg, dus er kwam een nieuwe bestelling. 28 mei dus. Ik moet wel zeggen dat ik tot vorige week donderdag gewacht heb met betalen, dus hij heeft ald ie tijd in 'wordt beoordeeld' gestaan. Vanochtend toch even gebeld voor de zekerheid en de persoon aan de lijn wist mij te vertellen dat alle nog openstaande orders omgezet zouden worden. Later die dag was het dus ook daadwerkelijk aangepast in het order status scherm. Uiteindelijk 200 euro goedkoper uit en ik krijg er nog meer voor terug ook ;-)
ai da's balen. Ik heb hem meteen betaald, en hij is nu verzonden sinds vrijdag. De order moet nog samengevoegd worden in Tilburg, heb er ook nog een iPod classic bij via de Back 2 school actie. Ik zal mogen in ieder gaval bellen, niet geschoten is altijd mis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162418

Melkbus schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:32:

Dat klopt. Heb gisteravond via apple.nl een MBP 13.3" 2.53 GHz gekocht. De status staat al tijdje op verzonden en komt morgen binnen. Gewoon de standaard configuratie.

Al met al vind ik het een zeer fijne update. Was aan het twijfelen tussen een 13.3" MacBook unibody en 15" MBP. Deze update heeft het toch een stuk makkelijker gemaakt.

Ga hem vooral gebruiken voor muziekproductie. Komt ter vervanging van mijn MacBook 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Anoniem: 162418 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:54:
[...]

Dat klopt. Heb gisteravond via apple.nl een MBP 13.3" 2.53 GHz gekocht. De status staat al tijdje op verzonden en komt morgen binnen. Gewoon de standaard configuratie.

Al met al vind ik het een zeer fijne update. Was aan het twijfelen tussen een 13.3" MacBook unibody en 15" MBP. Deze update heeft het toch een stuk makkelijker gemaakt.

Ga hem vooral gebruiken voor muziekproductie. Komt ter vervanging van mijn MacBook 2006.
Kan je wat foto's posten als je hem hebt? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 17772 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:48:
[...]

Dat gok ik ook maar aangezien gokken niet zeker weten is en het een kleine moeite is om het aan te passen vond ik het wel de moeite waard om het te melden. Dat mensen zich niet rijk rekenen en er dan achteraf gezien toch geen verlicht toetsenbord op zit. Zoals Hoedje al terecht aangeeft staat het onder de specs gewoon als standaard bij. Phil Schiller meldde dit ook tijdens de keynote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpenguin|IA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-02-2022
Goed te horen dat Apple zo gemakkelijk een laptop ruilt. Ik heb namelijk net een Macbook Pro besteld via Macuniverse, maar dit is dus een "oude". Waarschijnlijk wordt hij deze week bezorgd. Ik heb al contact gehad met MacUniverse of ze konden/willen ruilen, maar ze verwijzen me naar Apple.

Ik heb een mail gestuurd en ben benieuwd wat ervan komt. Weet iemand hoe ze omgaan met een laptop die niet in de Apple Store is gekocht? Kun je die ook gemakkelijk ruilen voor een nieuw model?

www.cshirts.nl - Creatieve, unieke en originele t shirts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208610

Bartjeee schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:06:
[...]

Kan je wat foto's posten als je hem hebt? :>
Zal ik ook ff doen. Ik verwacht hem ook morgen >:) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 05-06 19:46
Waarvan.. van die paar extra poorten die erbij zijn gekomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:37

pposthoorn

Constructeur

Nee, maar misschien wel van de onderkant, om te zien of het 1 geheel is of 2 delen zoals bij de 'oude' MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

...double

[ Voor 93% gewijzigd door Philflow op 09-06-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

...double

[ Voor 98% gewijzigd door Philflow op 09-06-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Foto's van het scherm zou ook leuk zijn.
(hoewel de kwaliteit natuurlijk lastig te zien is op foto's vind ik het toch leuk ;) )
evilpenguin|IA schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:39:
Goed te horen dat Apple zo gemakkelijk een laptop ruilt. Ik heb namelijk net een Macbook Pro besteld via Macuniverse, maar dit is dus een "oude". Waarschijnlijk wordt hij deze week bezorgd. Ik heb al contact gehad met MacUniverse of ze konden/willen ruilen, maar ze verwijzen me naar Apple.
Je hebt wettelijk 7 werkdagen bedenk termijn. Gewoon terug sturen die hap zou ik zeggen.
[...]
Ik heb op 29 mei een Unibody macbook besteld (basismodel) en voel me nu natuurlijk zwaar genaaid
Volgens mij heb jij ook wettelijke bedenk tijd. http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand

[ Voor 57% gewijzigd door Philflow op 09-06-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Apple zal geen bezwaar maken denk ik en 'em gewoon omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 16:51

rvd50

...................

Ik stel de vraag maar even hier, omdat ik bij Apple Sofware & Diensten niet het juiste topic kan vinden en een nieuwe starten onnodig vind.

Heb je bij Safari geen logo's op de tabbladen zelf, zoals bij firefox? Zou het geheel stuk overzichtelijker maken.

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-06 09:58
Zit net beetje te kijken heb nu een early 08 MBP

Wat mij heel erg tegen staat is dat er geen express cardslot in zit, nu kan ik dadelijk met OS 3 wel thetering doen.
Nu zit er een sd card lezer in. meeste DSL camera's hebben CF kaartjes.

Verder nete specs. Denk wel over na om deze aan te schaffen aan komende zomer.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Laatst online: 08-05 07:07
rodian50 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:29:
Ik stel de vraag maar even hier, omdat ik bij Apple Sofware & Diensten niet het juiste topic kan vinden en een nieuwe starten onnodig vind.

Heb je bij Safari geen logo's op de tabbladen zelf, zoals bij firefox? Zou het geheel stuk overzichtelijker maken.
Kijk eens naar Glims (http://www.machangout.com/), plugin die deze functie biedt (en overigens veel andere handige functies). Werkt ook goed met Safari 4 :)

Zonder Glims mist safari wat mij betreft te veel functies, maar met is het precies wat ik zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250885

Jolly_Jumper schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:35:
[...]

Tot voor kort had ik dit probleem ook (MSN 7.0.2), maar 'plotseling' is 't opgelost, zonder ook maar iets gedaan te hebben.
Dan heb jij geluk gehad, ik heb hiervoor al 2 nieuwe MacBook Pro's geretourneerd (vanwege defecten) en beide hadden dit probleem. Nu zit ik al maanden met dit probleem met mijn huidge MBP en het gaat maar niet weg... heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diac21
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-05 23:24
Wat ik me afvraag is of de beeldkwaliteit van de 13,3" V2 is toegenomen ten opzichte van de eerste 13,3" macbook unibody's.

Ik dacht namelijk gelezen te hebben dat 15" macbooks een beter scherm hadden dan de 13,3", maar heeft de 13,3" nou een gelijkwaardig scherm aan de 15 en 17 inch?

En hoeveel scheelt het oude batterijduur met de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
Flatwhite schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:03:
[...]

Ja en Nee.

Ja, wanneer de plaat aan de onderkant van de nieuwe MBP is verwijderd zie je meteen de RAM en de HD zitten en kan je ze makkelijk vervangen

Nee, de onderkant van je MBP heeft ±8 schroeven die verwijderd moeten worden...
volgens mij doet niemand in GOT de geheugen vervangen of upgraden. kon nix info over vinden (macbook met een dichte onderkant). ik zit te denken macbook 2GB kopen en later 4GB DDR bijdrukken of meteen 4GB kopen (liever niet ivm butget). is het makkelijk om zelf te doen. als ik kijk op youtube met een ouwe macbook is geen probleem. maar er is zelf geen video gemaakt over de newe macbook pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

icegodd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:06:
[...]

volgens mij doet niemand in GOT de geheugen vervangen of upgraden. kon nix info over vinden (macbook met een dichte onderkant). ik zit te denken macbook 2GB kopen en later 4GB DDR bijdrukken of meteen 4GB kopen (liever niet ivm butget). is het makkelijk om zelf te doen. als ik kijk op youtube met een ouwe macbook is geen probleem. maar er is zelf geen video gemaakt over de newe macbook pro.
is iets van 8 schroefjes los draaien en dan kan je dr zo bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:37

pposthoorn

Constructeur

[...]

Bij mijn weten gaat het met de nieuwe MBP 15.4" net zo als met de 17", oftewel zo:
http://www.youtube.com/watch?v=FGiOVKzNh7w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

[...]

Hij bestaat dan ook al 1 dag, wat verwacht je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-06 09:58
Anoniem: 193933 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:02:
[...]

LoL...

Dat Apple het voordoet denk ik ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 16:51

rvd50

...................

BloodDragon schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:46:
[...]

Kijk eens naar Glims (http://www.machangout.com/), plugin die deze functie biedt (en overigens veel andere handige functies). Werkt ook goed met Safari 4 :)

Zonder Glims mist safari wat mij betreft te veel functies, maar met is het precies wat ik zoek
Danku voor de gouden tip _/-\o_ Safari 4 is wel supersnel, maar laat veel steekjes vallen. Met Hyves heeft het problemen en op veel sites doen een aantal buttons het niet. Hopen op een update ;)

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 17:25
[...]

Dude... de (inmiddels) oude MacBook unibody (behalve 17") hadden allemaal een soort klepje aan de onderkant. De 17" had geen klepje omdat deze een vaste batterij heeft en dus een "dichte" onderkant. Waar je overigens wel bij mag, maar dan moet je meer schroeven verwijderen (tenminste bij de 17").

Maar het maakt ook helemaal niets uit. Met of zonder klepje zal je alsnog minimaal 8 schroeven moeten verwijderen voordat je bij de RAM modules kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Laatst online: 08-05 07:07
rodian50 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:09:
[...]
Met Hyves heeft het problemen en op veel sites doen een aantal buttons het niet. Hopen op een update ;)
Denk toch dat dit eerder aan de sites zelf ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Philflow schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:50:
Foto's van het scherm zou ook leuk zijn.
(hoewel de kwaliteit natuurlijk lastig te zien is op foto's vind ik het toch leuk ;) )
[...]
Zoals al eerder in dit topic aangegeven ben ik ook wel benieuwd naar het verschil in scherm!

Van zowel oud 13,3" vs. nieuw 13,3" als oud 15,4" vs. nieuw 15,4" ...

Denk dat vooral de 13,3" wel een wereld van verschil is aangezien de oude display van de 13 toch echt wel een stuk slechter was dan de 15...

Maar als iemand wat erover weet / ziet / eigen ervaring heeft... ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tha BasZ schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:55:
[...]
Zoals al eerder in dit topic aangegeven ben ik ook wel benieuwd naar het verschil in scherm!
Op NBR zijn berichten verschenen dat de MBP 13" nu een MBA scherm gebruikt. die zijn meestal erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 20:22
Ik twijfel.. of de nieuwe 13"(2.53) of de Air maar dan met SSD.

Welke raden jullie mij aan? Twijfel nogal..

Denk dat de 13 me de meeste performance zal geven.

[ Voor 41% gewijzigd door Daros op 10-06-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zou dat aan Apple vragen... Of iig op de website kijken, daar staan indicaties van levertijden.

Edit: Voor beide geldt: Verzenddatum: Binnen 24 uur

[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 10-06-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Zojuist gebeld met Apple om te kijken of ik m'n Macbook unibody nog kon omruilen voor een 13" MacBook Pro. Dat was niet meer mogelijk, omdat ie al was verzonden, maar ik heb 120 euro teruggekregen van Apple. Dat vind ik dan weer netjes, nu heb ik voor 980 euro een nieuwe Macbook Unibody. Dan maakt het me niet uit of ik een SD kaart slot, (toch geen digicam, en er zit usb op), 200 Mhz extra Cpu speed (alsof ik dat ga merken), 7 uur accuduur (oké, ik moet hem wat vaker opladen, maar kan wel zelf mn accu vervangen indien nodig) of een verlicht toetsenbord (Ik typ toch niet in het donker) heb. Ik ben wel erg tevreden met de oplossing die Apple mij aanbood. Zijn er meer mensen die 120 euro hebben teruggekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Huig, de kans bestaat wel dat je een minder scherm krijgt dan de MBP 13". Mocht je je nog bedenken, volgens mij kan dat gewoon met het retourbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Philflow schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:17:
@ Huig, de kans bestaat wel dat je een minder scherm krijgt dan de MBP 13". Mocht je je nog bedenken, volgens mij kan dat gewoon met het retourbeleid.
Inderdaad, volgens mij kan je gewoon volgens de nederlandse wet producten die je via het internet besteld binnen 7 dagen terugsturen en je geld terugvragen. Zie hier: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977 Kopje 'Herroepingsrecht'.
Niet dat ik je nu ga vertellen dat je hem moet gaan ruilen, maar de mogelijkheid is er dus wel ;)

Dan nog wat anders:
Ik heb mijn MBP nu ongeveer 2 jaartjes (op 2 maanden na ofzo), en mijn batterij gaat drastisch achteruit. Soms valt hij uit bij 80%, en een nachtje slapen overleeft hij ook al niet. Hij blijft gewoon leeglopen lijkt het wel. CoconutBattery geeft ook aan dat de batterij 45% is. Had niet verwacht dat dit al binnen 2 jaar zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ rob1n, soms zit het mee en soms zit het tegen. Maar het is niet heel gek dat je accu na 2 jaar ermee ophoudt. Vandaar dat Apple naar Li-Poly is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:47
Ik zou 'm zelf ruilen, ik zou een moord doen voor een verlicht toetsenbord om het maar even zo te zeggen...

Ik denk dat ik mn mid 2007 mbp nog gewoon hou totdat ie echt op is. Mijn accu ligt zo rond de 70% nu na bijna 520 cycles. Geen idee hoelang hij precies op de accu meegaat. Zeker 1,5 à 2 uur. De verleiding is overigens wel groot om een nieuwe MBP te houden, maar zelf ben ik totaal geen van glossy.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 17:39
Ik heb zojuist m'n eerste Mac aangeschaft *O*

MacBook Pro 13" 2,53 GHz, 4 GB en bij een andere winkel een Intel X25-M 160 GB SSD om de performance wat omhoog te kicken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Het probleem ligt een beetje met mijn uitwisseling volgend jaar. Ik heb hem daarvoor nodig, en op 2 juli vertrek ik al. Voor die tijd moet ik hem binnen hebben, en nu is de geschatte tijd van bestelling tot levering al 18 dagen. Ik ben bang dat ik hem niet op tijd heb, en dat scherm... Dat zal ik toch niet merken, ik kijk er maar naar 1 tegelijk en het is niet dat ik een 13" MBU en een 13" MBP naast elkaar voor m'n neus heb staan :+
Bovendien zal het MBU scherm best een verbetering zijn op mijn crappy iiyama tft die ik nu voor mn snufferd heb staan.

Oh: en ik heb er nu gratis een iPod classic bij, wat me ook over de streep trekt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Huig op 10-06-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar als jij je een beetje verdiept had in je aanschaf, had je geweten dat Apple ongeveer 2 x per jaar de Macbook update en dat je op www.macrumors.com een buyers guide staat die een indicatie geeft wanneer de Macbook wordt geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Foto's en info over de nieuwe 13" MBP op Macrumors. Display is 9C9F, zoals MBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
Anoniem: 193933 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:02:
[...]

van 1 dag nix. maar dat was mijn vraag ook niet. het ging over macbook pro met een dicht onderkant. naar mij weten was er 1 versie uit macbook pro 17".

en thx voor de youtube link . ik kon alleen video vinden over de andere MBP 17" met een remove accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Philflow schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:59:
Foto's en info over de nieuwe 13" MBP op Macrumors. Display is 9C9F, zoals MBA.
Er is toevallig ergens meer info over die type-aanduidingen en wat ze inhouden??
Ben dus vooral benieuwd naar de 15,4" display-verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tha BasZ schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:01:
[...]
Ben dus vooral benieuwd naar de 15,4" display-verbetering!
Die is er volgens mij niet. Check de posts van Airsin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17772

Huig schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:51:
Ik ben bang dat ik hem niet op tijd heb, en dat scherm... Dat zal ik toch niet merken, ik kijk er maar naar 1 tegelijk en het is niet dat ik een 13" MBU en een 13" MBP naast elkaar voor m'n neus heb staan :+
Je hebt kans dat er een 'nieuw' scherm op zit. Ze leverden die nieuwe schermen ook al bij sommige MBUs. Ik weet niet of dat de zelfde schermen zijn die nu op de MBP 13" zitten, maar ze waren i.i.g. wel beter dan die van de 2008 versie. (Bron: Ergens op Macrumors.)

Edit:
Uit de link hierboven:
a common complaint from original 13" mb alum owners is how bad the screen quality is (bad viewing angles, washed out blacks). this doesn't seem to be an issue for those who bought them in april/may (apple did some kind of silent update on the screens), but it's good to know that the model of the screen has changed entirely on the new 13" mbp.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 17772 op 10-06-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tha BasZ schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:01:
[...]
Er is toevallig ergens meer info over die type-aanduidingen en wat ze inhouden??
Die info is verspreid over het net, wat wil je precies weten?
De 9C85 is overigens de beste 15" display imo. (zie notebookcheck.com)

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 10-06-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Philflow schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:05:
[...]

Die is er volgens mij niet. Check de posts van Airsin.
Mmm ik lees het inderdaad.

De display van de 13" is zeker een stuk beter geworden (zelfde als de 15"), maar de 15" is dus the same als de oude 15" ?

Nog even de reviews afwachtend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tha BasZ schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:20:
[...]
maar de 15" is dus the same als de oude 15" ?
Is nog niet 100% duidelijk. Check hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Philflow schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:25:
[...]

Kortom we moeten dus nog even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 21:23
Philflow schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:25:
[...]

"The perfect balance of performance and portability, the 15-inch MacBook Pro now features a seven hour built-in battery, an SD card slot, an improved LED-backlit display with 60 percent greater color gamut and 4GB of RAM across the line at an entry price $300 less than before."

Dit volgens forums dezelfde aankondiging als bij de 17inch toentertijd die heeft ook dat betere scherm, dus als je het mij vraagt na wat forums doorspitten. JA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

stormfly schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:26:
[...]
Dit volgens forums dezelfde aankondiging als bij de 17inch toentertijd die heeft ook dat betere scherm, dus als je het mij vraagt na wat forums doorspitten. JA
Ja maar als je goed leest zie je ook dat er een Apple medewerker is die zegt dat alleen de 13" een nieuw scherm heeft. "The 15" Model there are no changes in regards to gamut. "

Rekentechnisch klopt het ook want eerst was de 13" 45% gamut. De 15" was al 72%. En zie van 45% naar 72% is 60% beter.

Mijn gok, de 15" heeft nog steeds 72% gamut.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 10-06-2009 13:35 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.