Wat draait er dan volgens jou niet? Welke software heb je nodig waarvan je niet zeker bent dat er ook een Mac-versie van bestaat? Vraag het even, misschien kent iemand hier wel Mac-varianten

Uiteraard kan je snellere hardware vinden voor een lagere prijs. Maar de kwaliteit is dan wel beduidend slechter. Slechtere interne componenten, slechtere externe componenten (daarmee bedoel ik dan touchpad, scherm, toetsenbord, speakers) en vooral slechtere bouwkwaliteit. Om nog maar te zwijgen over design.
Het enige merk dat qua design en bouwkwaliteit in de buurt komt van Apple, is Sony. En hun prijzen liggen meer op het niveau van Apple. De enige andere — voor zover ik weet althans — die in de buurt komt qua bouwkwaliteit, is Lenovo (Thinkpads).
Ja dus, zie het bovenstaande. Vergis je niet, OS X suckt. Maar het suckt gewoon 10 keer minder dan Windows. Het is niet feilloos, maar je hebt sowieso veel minder problemen/bugs/frustraties/… dan op Windows.
Anoniem: 302468 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:37:
Toch.. denk er misschien aan om er één te kopen. Ik ben nu al een tijdje gestopt met gamen, en die desktop staat hier nu maar. Ik gebruik hem nog wel en ben er tevreden van.. maar hij was eigenlijk bedoelt om te gamen. Verkopen en mij een macbook aanschaffen?
op apple.be ziek hem staan voor 1.269,00 €, daar gaat normaalgezien nog een studenenkorting vanaf?
Ja, da's 7% geloof ik. Als je even op
4ucampus.be (gratis) registreert dan krijg je nog 2% meer korting. (De percentages zijn misschien niet helemaal correct, maar ik zit er hooguit 1 of 2 procent naast telkens.)
Ik stond in een gelijkaardige situatie 3 jaar geleden. (Desktop pc, game niet meer, Windows-geklooi beu.) Ik ben héél erg blij dat ik de overstap heb gemaakt. En er is niets dat ik niet in OS X kan wat ik wel in Windows kon. In 90% van de gevallen is het zelfs makkelijker/handiger.