Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Erg fijne links bedankt!
De 7200.4 (die ik heb) komt er toch wel erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Gianni Rombios schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 18:05:
[...]
De 7200.4 (die ik heb) komt er toch wel erg goed uit.
Jazeker. Alleen zijn het allemaal synthetische benchmarks, en is het onzeker hoe goed de 7200.4 in het echt is. Daar is enige twijfel over ontstaan door de I4u review waarin de 5K500.b iets sneller is in een niet synthetische benchmark. Jammer dat er geen niet-synthetische benchmarks bestaan tussen de WD3200BEKT en 7200.4. Dat zou een hoop duidelijkheid verschaffen.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 15-05-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Wel appart dat Xbench best wat sneller is met de WD5000BEVT tov. de Hitachi 5K500.B, terwijl hij in sommige testen juist weer gunstiger er uit komt dan de 7200.4.
Maar ik ben tevreden met de 5K500.B, hij is mooi stil en energiezuinig, en best wat sneller dan mijn oude 160GB hitachi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219

duncanvdlinden schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:30:
Wel appart dat Xbench best wat sneller is met de WD5000BEVT tov. de Hitachi 5K500.B, terwijl hij in sommige testen juist weer gunstiger er uit komt dan de 7200.4.
Maar ik ben tevreden met de 5K500.B, hij is mooi stil en energiezuinig, en best wat sneller dan mijn oude 160GB hitachi.
Is hij ook net zo stil als de stock schijf die er eerst in zat? Want ik zit ook naar dat model te kijken, een 7200 heb ik niet echt nodig, zolang het schijfje maar koel en vooral stil en trillingsvrij is. De fujitsu die nu in mijn alu macbook zit is qua trilling en geluid prima, dus in die richting alleen met meer ruimte. Biedt die Hitachi dat? En voor eigenaars van de WD5000BEVT, hoe is het daar mee gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257404

Anoniem: 189219 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 10:56:
[...]
En voor eigenaars van de WD5000BEVT, hoe is het daar mee gesteld?
Ik heb de WD5000BEVT nu bijna een week en ben zeer tevreden. Zeer stil, hoor geen verschil met de originele Fujitsu 160GB schijf. Hij is ook merkbaar sneller. Dus alleen maar voordelen t.o.v van mijn vorige schijf, goede koop dus! :)
Hier nog de Xbench resultaten voor de geinteresseerden. Weet niet of deze resultaten een beetje behoorlijk zijn. Weet niet echt wat een maatstaf is.
Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/277946/xBench.png

Edit: Ohja hij wordt trouwens gebruikt in een White MacBook 2.4Ghz 2GB DDR2 mid 2008.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 257404 op 16-05-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry Tower
  • Laatst online: 29-04 22:25
Hier ook maar even de scores plaatsen van de Western Digital 320GB. Best goed vind ik. Iets luideruchtiger dan de vorige Hitachi, maar minimaal.
Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/1531/afbeelding1.png

[ Voor 18% gewijzigd door Henry Tower op 16-05-2009 12:28 ]

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Anoniem: 189219 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 10:56:
[...]

Is hij ook net zo stil als de stock schijf die er eerst in zat? Want ik zit ook naar dat model te kijken, een 7200 heb ik niet echt nodig, zolang het schijfje maar koel en vooral stil en trillingsvrij is. De fujitsu die nu in mijn alu macbook zit is qua trilling en geluid prima, dus in die richting alleen met meer ruimte. Biedt die Hitachi dat? En voor eigenaars van de WD5000BEVT, hoe is het daar mee gesteld?
Stiller dan de stock schijf.

Ik zie trouwens wel dat de sequentiele snelheid wel hoger is bij de Hitachi 5K500.B ten opzichte van de WD5000BEVT.
De Random snelheid is daarintegen lager bij de Hitachi t.o.v. de WD, wat is belangrijker eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik weet het ook niet 100% maar dit is wat ik denk: Sequential is als het aan 1 stuk weg geschreven of gelezen kan worden, Random is als het van (/naar) willekeurige verschillende plekken moet worden gelezen (/geschreven). Bij Random wordt de toegangstijd dus erg belangrijk, die van de WD sneller is. Voor video editing is sequential belangrijker, voor bijvoorbeeld het lezen van internetcache is random belangrijker.

Hier trouwens een mooi overzichtje van de WD t.o.v. de Hitachi. Stuivertje wisselen tussen de twee. Maar de Hitachi is wel zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Het maakt denk ik niet veel uit welke je van de 2 neemt. Voor mij was het gevoelsmatig dat ik een Hitachi genomen heb. Ik heb eigenlijk altijd maar IBM/Hitachi laptop hdd's gehad, en sommige hebben het ook best wel zwaar te verduren gehad (in externe behuizing laten stuiteren, en me vorige laptop heb ik ook wel is laten stuiteren). Hitachi hdd's geven daar geen kick van. Zeer betrouwbaar dus...........

In de pc ben ik juist weer erg onder de indruk van Western Digital, kwa laptop hdd's komen ze nog maar net kijken in vergelijking met Hitachi.

Verder heb ik geen ervaring met laptop hdd's van Western Digital, misschien zijn die wel minstens zo betrouwbaar als die van Hitachi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Na een update naar 10.5.7 en alweer wat dingen geinstalleerd te hebben en er op gewerkt te hebben, is de benchmark beter geworden

2 nieuwe benchmarks:

Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/1412/xbenchnew.png

Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/7075/xbenchnieuwquicksilver.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-04 10:28

Qris

Captain Obvious

Het lijkt wel of iedereen hier dezelfde apparaten in huis heeft :) Oude schijf uit je MacBook in je PS3, nieuwe schijf in je MacBook, probleem opgelost! Nou, dat wordt dus even een 5000BEVT halen.

[off topic]
Bestaat er een manier om de heartbeat led te gebruiken om schijfactiviteit weer te geven? Of CPU activiteit

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier een beetje het topic doorgelezen over het overzetten van de data. Maar het is me niet helemaal duidelijk wat nu het makkelijkst is als je gewoon een nieuwe schijf in je macbook wil doen en de oude in een behuizing als backup oid wil gebruiken. Kan je de nieuwe schijf in de externe behuizing doen en de boel via de disk utility kopieren, moet ik de nieuwe in de macbook doen, een schone OS X install en dan overzetten met disk utility of time machine, of is carbon copy cloner de makkelijkste en veiligte oplossing? Let wel: time machine is wat onhandig aangezien ik wat mappen niet laat backuppen wegens te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zie dat de Seagate 7200.4 250GB minder dan de helft van de 500GB kost. Dat moet ook wel een aardige schijf zijn. Heeft maar 1 platter en zou daardoor een tikkeltje zuiniger en stiller moeten zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
De 7200.4 is nu eindelijk op voorraad bij shops, het werd een keer tijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Laatst online: 21-04 21:57
Hmmm, wat zal ik doen... 7200.4 doen omdat hij (synthetisch) de snelste is en omdat het mn hoofdwerkbak is, of voor een wat goedkopere (en langzamere) 5K500.B gaan...

What to do, what to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Of de 7200.4 in de praktijk echt sneller is dan een WD5000BEVT is nog steeds niet aangetoond.
Sterker nog, in de enige niet synthetische test die ik heb gezien klopte de 5K500.b de 7200.4

Maarja, dat was waarschijnlijk de 7200.4 met eerste firmware, die inmiddels verbeterd schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik aan de gang met een phillips #0, had #00 moeten zijn. gevolg: het boterachtige schroefje dat de hdd op zijn plek houdt aan gort. de hdd zit nog wel gewoon op z'n plek, net als het schroefje zelf, maar op deze manier wordt vervangen knap moeilijk. heeft iemand dit al eerder meegemaakt? zo ja, is er een beetje een goede oplossing om het ding alsnog eruit te krijgen en is er een manier om aan precies zo'n schroefje te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Behoorlijk wat druk zetten met de goeie schroevendraaier?
Schroevengrip is anders misschien wat http://pdf.conrad.nl/pdf/9A/lo/9A_0546.pdf
Hier nog wat opties http://answers.yahoo.com/...qid=20070404052359AAA5OFX

@Philflow: ik heb die "5GB file copy test" nog eens bekeken. Eigenlijk zegt die test heel weinig omdat we niet weten wat de system drive is waar vanaf en naartoe gekopieerd wordt. Alleen als hij aanzienlijk sneller is dan de te testen schijf vormt hij geen bottleneck. Mogelijk moet de 7200.4 zelfs wachten op de system drive (met name bij het terugkopiëren (=lezen)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Gianni, dat is inderdaad belangrijk. Persoonlijk denk ik wel dat ze dat bij I4U ook snappen en dus een snelle systeem schijf hebben gebruikt. Maar zeker weten doe ik dat niet.

Maar stel dat jouw theorie klopt, en ze hebben een te langzame systeem schijf hebben gebruikt, dan nog is het opmerkelijk dat de Hitachi de schrijf opdracht 3 seconde sneller deed.

Voorlopig is er echter geen zekerheid, totdat er iemand op een betrouwbare manier een aantal real world benchmarks uitvoert. Ik heb mijn hoop gezet op Anandtech, Techreport of Laptopmag. Helaas zijn die de laatste tijd meer in SSDs geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Languh
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
Anoniem: 189219 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:44:
Ik heb hier een beetje het topic doorgelezen over het overzetten van de data. Maar het is me niet helemaal duidelijk wat nu het makkelijkst is als je gewoon een nieuwe schijf in je macbook wil doen en de oude in een behuizing als backup oid wil gebruiken. Kan je de nieuwe schijf in de externe behuizing doen en de boel via de disk utility kopieren, moet ik de nieuwe in de macbook doen, een schone OS X install en dan overzetten met disk utility of time machine, of is carbon copy cloner de makkelijkste en veiligte oplossing? Let wel: time machine is wat onhandig aangezien ik wat mappen niet laat backuppen wegens te groot.
ik zit hier ook mee, en aangezien ik nog met tiger werk kan ik time machine niet gebruiken. Wat is de beste methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-04 20:31
Ik heb, omdat ik de volgende dag weer aan het werk moest, eerst een 1 op 1 kloon gemaakt met carbon copy cloner. Dit werkt prima, maar eigenlijk wilde ik liever een "schone" install doen. Dus de dag erop heb ik de nieuwe schijf geformateerd, install gedraaid en vervolgens met migration assistant (bij de eerste keer opstarten) selectief data (je kan ook alles terugzetten) teruggezet. Dus migration assistant kan met je oude schijf overweg, maar ook met je time machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Over de discussie wat nu de snelste schijf is, is deze benchmark ook wel interessant.

Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/72004_hdtune_access2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/143932.png

De WD1600BEKT doet dat dus wat sneller dan de 7200.4. Daar moet ik bij zeggen dat de WD benchmark op een netbook met Atom is uitgevoerd, wat me niet echt bevorderlijk lijkt voor de prestaties (hoewel ik dat niet zeker weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Languh
ik heb dus de WD5000BEVT gekocht, maar moet ik die eerst nog van te voren formatteren? Ik neem aan dat ie standaard FAT32 is. Ik heb hiernaast nl ook een behuizing gekocht voor mn oude schijf (dus daar zou ik die nieuwe in kunnen steken om te formatteren)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:41
Ik heb afgelopen dinsdag mijn MacBook schijf vervangen voor de WD5000BEVT. Dat ging heel gemakkelijk! In het begin zag Time Machine (opgestart via de Mac OS X installatie dvd) de nieuwe harde schijf niet. Even geformatteerd met het schijfhulpprogramma en opnieuw gestart met de installatie dvd. Daarna was het een fluitje van een cent. Time machine backup aanklikken en lekker z'n gang laten gaan. Het leuke van alles is dat je met hetzelfde systeem werkt maar nu met een grotere en snellere schijf. Echt een pluim voor Apple! :P

De WD5000BEVT is merkbaar vele malen sneller dan de Fujitsu MHY2080BH (80GB) van de standaardconfiguratie. De Fujitsu is dan ook van 16-10-2007.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24zeven
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-02 16:52
Inmiddels heb ik ook de hitachi schijf an mijn alu macbook vervangen voor de WD5000BEVT. Achteraf had ik waarschijnlijk toch liever de hitachi 5k500 gehad. Ik vindt deze WD-schijf veel meer geluid produceren, dan de orginele 160GB schijf. Verder wel tevreden en de extra ruimte is erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Languh
-roberth- schreef op zondag 31 mei 2009 @ 18:47:
Ik heb afgelopen dinsdag mijn MacBook schijf vervangen voor de WD5000BEVT. Dat ging heel gemakkelijk! In het begin zag Time Machine (opgestart via de Mac OS X installatie dvd) de nieuwe harde schijf niet. Even geformatteerd met het schijfhulpprogramma en opnieuw gestart met de installatie dvd. Daarna was het een fluitje van een cent. Time machine backup aanklikken en lekker z'n gang laten gaan. Het leuke van alles is dat je met hetzelfde systeem werkt maar nu met een grotere en snellere schijf. Echt een pluim voor Apple! :P

De WD5000BEVT is merkbaar vele malen sneller dan de Fujitsu MHY2080BH (80GB) van de standaardconfiguratie. De Fujitsu is dan ook van 16-10-2007.
Ik had ook bijna dezelfde schijf: Fujitsu MHV2080BH (80GB) en deze kwam uit september 2006 en begon toch al bij hevig gebruik flink geluid te maken. En ik moet zeggen dat je met de WD5000BEVT wel een enorm verschil ziet, zowel als in snelheid als in grootte. Ook vind ik deze zeer stil...
Installeren is overigens bij mij via tiger gegaan en de migratieassitent gebruikt bij het opstarten, ik had de eerste keer een verse install gedaan, maar dat leverde mer gedoe op dan een cloon van mijn vorige schijf...
thanks voor hulp btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:52

Quakie

quakelen

Ligt het aan mij of is een T6 torax niet gangbaar? Ik heb hier een mooie doppensetjes incl gangbare Torax begint bij jawel . T8..

Ik probeer mijn Macbook late 2008 te voorzien van een andere schrijf. hij ligt er nu los in te dartelen wat me niet echt goed lijkt... zo domper. helemaal blij.. en totdat je daadwerkelijk begint.. ik weet het voorbereiding....:(

[ Voor 47% gewijzigd door Quakie op 03-06-2009 23:11 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 16:39

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ze zijn zeker wel gangbaar, maar niet bij een doppenset natuurlijk. Dat is meer voor het grote werk. Je kunt bijv. bij Conrad.nl een setje precisie schroevendraaiers kopen (voor weinig geld) daar zit alles in, de kleine Philips schroevendraaiers en T5 en T6.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gewoon een losse T6 bij de praxis gekocht, voor een euro of vijf heb je een goeie waar je niet meteen den boel mee stuk draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Sry bedoelde kleine doppensetje.. met allemaal on mogelijke maten (behalve T6)

Ik ga even snuffelen bij Conrad, want ik wil ook mijn geheugen uitbreiden en ik vermoed dat je dat bedoeld met precisie PH schroevendraaiers.

Uiteraard weer geen idee waar te zoeken op hun site :$...

deze vermoed ik?

andere setje

Ik sta op punt om de 30delig setje te bestellen. Krijg ik hiermee de Macbook open? Volgens mij worden er 3 verschillende maten gebruikt bij de Unibody..

[ Voor 100% gewijzigd door Quakie op 04-06-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
T6 t/m T10 zie je hier en daar als "apple torx setje"
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...2BUCI%26otn%3D4%26ps%3D41
Dat is wel een handig dingetje (en goedkoop) maar natuurlijk geen hoge kwaliteit.

Bij Conrad moet je rechts op de bladzij "directe productlink" kiezen anders werkt de link niet.
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=820937
Dat lijkt me een mooi setje (23 euro, gratis verzending boven 20 euro).

Werk je twee links even bij voor het gemak.

[ Voor 23% gewijzigd door Gianni Rombios op 04-06-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Mmm het is goedkoop maar geef liever iets meer uit aan kwaliteit en aan totaal oplossing.

Ik zoek nu dus minimaal T6, PH00, PH0 PH1 (dat hebben beiden setjes) en kruiskopschroevendraaiers.
2mm 2,5mm en 13.5mm als ik me goed herinneer om overige 8 schroeven van Macbook late 2008 open te krijgen. En volgens mij hebben beiden setjes niet alles? Nu heb ik geen kaas gegeten van enige gereedschap :S

edit: thx, wist ik niet even links aangepast zodat ze daadwerkelijk werken.

[ Voor 9% gewijzigd door Quakie op 04-06-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03-2023
Kan er niet een nieuw topic worden geopend met het een en ander qua informatie in de openingspost,
om nu informatie te zoeken in dit topic is een hell! :'(

Mijn HD loopt nu langzaam vol, dus ik ben ook opzoek naar een snelle, stille, niet warme schijf.
Nu lees ik zoveel verschillende dingen over de Seagate Momentus, dat ik erg een beetje sceptisch van word.
Is 7200 nu echt zoveel sneller? En weegt dit wel op tegen de nadelen die er bij komen: hitte, trillen, lawaai?
Wat is anders het beste alternatief, de Hitachi 5k500?

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Justinski, volgens mij ligt het zo:
Voor het snelste intensief multi tasken: WD3200BEKT
Voor snelste single tasken: Seagate 7200.4 500GB
Voor laagste vibratie niveau en langste accuduur: Hitachi 5K500.b & Toshiba MK5055GSX

Afgaande op je post denk ik dat de Hitachi of Toshiba het beste aansluit bij jouw wensen.

Edit: Mijn woorden zijn inmiddels gedeeltelijk achter haald: http://techreport.com/articles.x/17010/4

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 05-06-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Misschien wel goed om even een aparte post van te maken i.v.m. met mensen die mijn edit niet heb gelezen. WD5000BEVT is volgens bovenstaande review dus de snelste en stilste 500GB drive. Alleen in power consumption doet de Hitachi 5K500.b het beter.
WD3200BEKT is nog iets sneller dan de WD5000BEVT. http://www.techreport.com/articles.x/15079/7

[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 05-06-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Philflow schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:18:
Misschien wel goed om even een aparte post van te maken i.v.m. met mensen die mijn edit niet heb gelezen. WD5000BEVT is volgens bovenstaande review dus de snelste en stilste 500GB drive. Alleen in power consumption doet de Hitachi 5K500.b het beter.
WD3200BEKT is nog iets sneller dan de WD5000BEVT. http://www.techreport.com/articles.x/15079/7
Goed, what to do, what to do :P
Zijn deze tests trouwens niet gedaan met de 7200.4 met de oude firmware? Zijn er uberhaupt al wat tests uitgevoerd tussen de nieuwe en de oude 7200.4?

[edit]
Nevermind, zie dat de test van 6 juni is, dus dan is het (waarschijnlijk) wel de nieuwe firmware. Dan blijft het dus bij mij hangen tussen de tragere 5000BEVT en de kleinere maar snellere 3200BEKT.

Ik neig naar de 3200BEKT omdat het mn hoofdbak is en ik dus het liefst snelheid heb, en 320GB is sowieso een veelvoud van de 120GB die ik nu heb ;)

[ Voor 34% gewijzigd door FailFr8er op 05-06-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Red Nalie schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:18:
[...]
Zijn deze tests trouwens niet gedaan met de 7200.4 met de oude firmware?
Zou best kunnen, ik heb het gevraagd in de comments. Of dat veel uitmaakt valt te bezien. Mijn WD1600BEKT heeft snellere I/O dan de 7200.4.
Red Nalie schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:18:
[...]
Goed, what to do, what to do :P
Lijkt me nogal simpel: WD5000BEVT.

[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 05-06-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:14

amphora

Websites & Fotografie

Philflow schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:08:
[...]
Lijkt me nogal simpel: WD5000BEVT.
So simpel vind ik het niet. De 7200.4 heeft ook z'n voordelen maar techreport geeft aan WD de voorkeur ook vanwege de lagere prijs. Als prijs geen issue is (die 30 euro boeien me niet zo) dan vind ik het nog niet zo'n uitgemaakte zaak.

De WD3200BEKT is nog steeds de snellere maar daar is (nog?) geen 500GB versie van.

Wil zelf de 7200.3 (320GB) in mijn MBP upgraden naar een 500GB Harddisk (meer vanwege ruimte maar wil dan ook wel snelheid winnen). Misschien toch maar wachten tot WD een 7200 rpm 500GB uit gaat brengen.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

amphora schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:50:
[...]
So simpel vind ik het niet. De 7200.4 heeft ook z'n voordelen maar techreport geeft aan WD de voorkeur ook vanwege de lagere prijs. Als prijs geen issue is (die 30 euro boeien me niet zo) dan vind ik het nog niet zo'n uitgemaakte zaak.
Qua snelheid doet de WD het iets beter dan de Seagate
Qua prijs is de WD goedkoper dan de Seagate
Qua stroomverbuik doet de WD het beter dan de Seagate
Qua geluid doet de WD het beter dan de Seagate

Ik vind dat dus wel simpel....

Welke voordelen voor de 7200.4 zie je?
amphora schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:50:
[...]
Wil zelf de 7200.3 (320GB) in mijn MBP upgraden naar een 500GB Harddisk (meer vanwege ruimte maar wil dan ook wel snelheid winnen). Misschien toch maar wachten tot WD een 7200 rpm 500GB uit gaat brengen.
Lijkt me een goed plan ja. Maar zelfs als je upgrade naar een WD Scorpio Black 500GB gaat het lastig worden de verschillen in performance op te merken zonder een stopwatch.

[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 05-06-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Philflow schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 18:05:
[...]

Qua snelheid doet de WD het iets beter dan de Seagate
Qua prijs is de WD goedkoper dan de Seagate
Qua stroomverbuik doet de WD het beter dan de Seagate
Qua geluid doet de WD het beter dan de Seagate

Ik vind dat dus wel simpel....

Welke voordelen voor de 7200.4 zie je?
Stroom, geluid en prijs boeit me niet. Snelheid is voor mij het enige wat telt en in sommige testen komt de seagate er goed van af. Ook in de vergelijking van techreport zijn er gebieden waar de seagate beter scoort. Dus een duidelijke winnaar qua snelheid vind ik het niet. Die andere factoren wel, maar nogmaals, die vind ik niet belangrijk. De WD3200BEKT daarentegen scoort wel vrijwel overal beter. Ik ga dus maar wachten op de WD5000BEKT

[ Voor 6% gewijzigd door amphora op 05-06-2009 18:41 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
amphora schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 18:40:
[...]

Stroom, geluid en prijs boeit me niet. Snelheid is voor mij het enige wat telt en in sommige testen komt de seagate er goed van af. Ook in de vergelijking van techreport zijn er gebieden waar de seagate beter scoort. Dus een duidelijke winnaar qua snelheid vind ik het niet. Die andere factoren wel, maar nogmaals, die vind ik niet belangrijk. De WD3200BEKT daarentegen scoort wel vrijwel overal beter. Ik ga dus maar wachten op de WD5000BEKT
Is er al iets meer bekend over de WD5000BEKT? Ik kan er iig niets over vinden. Mij gaat het ook vooral om snelheid, geluid boeit me wel een klein beetje maar ik kan nergens (los van een paar 'klikjes') iets vinden over problemen daarmee.

Ik denk dat ik dus maar ga voor de 3200BEKT en dan later een externe schijf kopen wanneer ik echt ruimte te kort kom. Het laatste is onwaarschijnlijk omdat ik hier ook nog een MacMini heb staan met een 1.5TB HD eraan vast, dus daar kan ik eventueel foto's op storen :).

@Quakie:
Misschien handig om erbij te zetten welke je hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Afbeeldingslocatie: http://www.quakie.nl/www/MacBookFirstSSDrun.png

Eerst run na verse install, met een halve ingebouwde schrijf..

edit: ja wel handige welke schrijf en book :P

ziet plaatje vaag eruit:S

[ Voor 23% gewijzigd door Quakie op 06-06-2009 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Languh
ik heb nog een vraagje.
De WD5000BEVT zit nu in mn mbp, maar moet die sudden motion sensor nu nog uitgezet worden ofzo? Ik heb er namelijk geen last van (moet dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Languh schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:17:
De WD5000BEVT zit nu in mn mbp, maar moet die sudden motion sensor nu nog uitgezet worden ofzo? Ik heb er namelijk geen last van (moet dat?)
De WD5000BEVT heeft volgens mij geen motion sensor, je hoeft die van je MB dus niet uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Philflow schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:27:
De WD5000BEVT heeft volgens mij geen motion sensor, je hoeft die van je MB dus niet uit te zetten.
Die heeft 'ie wel, maar: niet aankomen als het werkt. Het werkt, dus... gaan we er aan zitten pielen?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

burne schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:51:
[...]

Die heeft 'ie wel, maar: niet aankomen als het werkt. Het werkt, dus... gaan we er aan zitten pielen?
Volgens WD heeft ie er geen.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 07-06-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 05:46
Ik had ook de 5000bevt scorpio blue in mijn oude witte macbook zitten, maar toen kwam de blikseminslag. Laptop kaduk, maar harde schijf nog goed. Gelukkig dus! Zulke dingen maak je niet vaak mee, maar een blikseminslag overleeft deze schijf dus zelfs nog.

Ik ga hem volgende week inbouwen in de nieuw bestelde macbook pro 13 inch. Kijken of dat net zo mooi werkt....

Ik vind het persoonlijk een goede schijf, maar hij werd in mijn oude macbook soms toch wel best warm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 21:38
Red Nalie schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:03:
[...]
Is er al iets meer bekend over de WD5000BEKT? Ik kan er iig niets over vinden. Mij gaat het ook vooral om snelheid, geluid boeit me wel een klein beetje maar ik kan nergens (los van een paar 'klikjes') iets vinden over problemen daarmee.
Ik weet dat WD momenteel nog geen plannen heeft deze te lanceren, ze zijn simpelweg niet zover om 1 platter te maken waar 500GB aan info op past.

Seagate slaagt hier wel in met hun ST9500420AS. Dus je kan die kopen? Of wachten totdat WD zover is?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tekn0z schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:30:
[...]

Ik weet dat WD momenteel nog geen plannen heeft deze te lanceren, ze zijn simpelweg niet zover om 1 platter te maken waar 500GB aan info op past.

Seagate slaagt hier wel in met hun ST9500420AS. Dus je kan die kopen? Of wachten totdat WD zover is?
2.5" platters met 500GB erop bestaan nog niet.

Seagate 7200.4 500GB en WD5000BEKT zijn 2 platter schijven met 250GB per platter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Ik heb er nu een 3200BEKT in zitten, duidelijk merkbaar sneller OS. Ook duidelijk merkbaar meer geluid en trillingen. Ding vibreert aardig wanneer ik mn handen eropleg... Wel een beetje jammer, maar 90% van de tijd staat ie op een mount, dus dat komt wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 05:51
Red Nalie schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:03:
[...]

Ik denk dat ik dus maar ga voor de 3200BEKT en dan later een externe schijf kopen wanneer ik echt ruimte te kort kom. Het laatste is onwaarschijnlijk omdat ik hier ook nog een MacMini heb staan met een 1.5TB HD eraan vast, dus daar kan ik eventueel foto's op storen :).

@Quakie:
Misschien handig om erbij te zetten welke je hebt :P
Ik had de 320gb versie. Nu een nieuwe MacBook gekocht dus wil nu eigenlijk wel de 500. dus de WD500BEKT is dat dan. Heeft WD vaste momenten dat je HDD aankondigen? Of is het gewoon afwachten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

grrr ik zit ook al sinds ik mijn unibody MBP heb te wachten op een 7200 500GB schijf die dus echt presteert als bijv. de WDD***BEKT
ongeveer 8 maanden aan het wachten duurt best lang in computerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
randje schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:36:
grrr ik zit ook al sinds ik mijn unibody MBP heb te wachten op een 7200 500GB schijf die dus echt presteert als bijv. de WDD***BEKT
ongeveer 8 maanden aan het wachten duurt best lang in computerland
ik weet dat je geen glazen bol hebt maar heb je wel een verwachting? Zal hij er wel komen? En zoja, wanneer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Daros schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:48:
[...]
ik weet dat je geen glazen bol hebt maar heb je wel een verwachting? Zal hij er wel komen? En zoja, wanneer..
Ik gok binnen 1 maand dat er een officele aankondiging is.
Nu is er alleen dit: http://pcgamingcorner.com/wordpress/?p=526

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Philflow schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:25:
[...]

Ik gok binnen 1 maand dat er een officele aankondiging is.
Nu is er alleen dit: http://pcgamingcorner.com/wordpress/?p=526
Daar dan maar even op wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
eclipsejos schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:05:
Ik had ook de 5000bevt scorpio blue in mijn oude witte macbook zitten, maar toen kwam de blikseminslag. Laptop kaduk, maar harde schijf nog goed. Gelukkig dus! Zulke dingen maak je niet vaak mee, maar een blikseminslag overleeft deze schijf dus zelfs nog.

Ik ga hem volgende week inbouwen in de nieuw bestelde macbook pro 13 inch. Kijken of dat net zo mooi werkt....

Ik vind het persoonlijk een goede schijf, maar hij werd in mijn oude macbook soms toch wel best warm!
HELP!!!

Ik heb mijn nieuwe macbook pro 13 inch vandaag van de postbode mogen ontvangen. Natuurlijk gelijk mijn scorpio blue uit mijn oude macbook gehaald en in de nieuwe macbook pro gezet. Opstarten en ja hoor, hij doet het!

Maar!

Ik heb geen geluid meer???? Als ik harder zachter doe staat er het geluidsicoon met een streep erdoor.
Wie o wie weet wat er aan de hand kan zijn? Ik hoop echt dat het te verhelpen is, anders wordt het weer een heel gedoe......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

eclipsejos schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:44:
[...]
Ik heb mijn nieuwe macbook pro 13 inch vandaag van de postbode mogen ontvangen. Natuurlijk gelijk mijn scorpio blue uit mijn oude macbook gehaald en in de nieuwe macbook pro gezet. Opstarten en ja hoor, hij doet het!
Heb je de HD gewoon overgezet of ook heel OSX opnieuw geinstalleerd. Dat lijkt me namelijk wel noodzakelijk aangezien audio drivers anders kunnen zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
Na even nuchter te hebben nagedacht heb ik dat ook inderdaad gedaan. Dat was inderdaad noodzakelijk. Het werkt nu allemaal weer perfect. Toch al wel knap dat alles werkte behalve het geluid dan. Zit toch compleet andere videokaart en spul in de nieuwe macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 13:53
Gistermiddag heb ik de HD van mijn MBP vervangen met een Hitachi 5k500.B. Opnieuw geïnstalleerd (alles opnieuw, geen migration wizard oid) en al mijn programma's weer erop gezet.

Nu ben ik even wat aan het afspelen met VLC, stopt de hele MBP steeds (beachball, istat menu loopt wel gewoon verder.

In de console zie ik dan dit:
code:
1
18-06-09 09:34:23 [0x0-0x8a08a].org.videolan.vlc[975] [00000398] avcodec decoder error: more than 5 seconds of late video -> dropping frame (computer too slow ?)

en dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
18-06-09 10:11:45 /usr/sbin/spindump[1242] process 1025 is being monitored 
18-06-09 10:11:45 /usr/sbin/spindump[1242] process 829 is being monitored 
18-06-09 10:11:45 /usr/sbin/spindump[1242] process 217 is being monitored 
18-06-09 10:11:45 /usr/sbin/spindump[1242] process 196 is being monitored 
18-06-09 10:11:45 /usr/sbin/spindump[1242] process 217 is being no longer being monitored 
18-06-09 10:11:45 /usr/sbin/spindump[1242] process 1025 is being no longer being monitored 
18-06-09 10:11:46 /usr/sbin/spindump[1242] process 953 is being no longer being monitored 
18-06-09 10:11:46 /usr/sbin/spindump[1242] process 829 is being no longer being monitored 
18-06-09 10:11:46 /usr/sbin/spindump[1242] process 196 is being no longer being monitored 
18-06-09 10:11:46 /usr/sbin/spindump[1242] process 196 is being no longer being monitored

XBench geeft wel gewoon een goede score:
Afbeeldingslocatie: http://www.quicksnapper.com/files/3550/4140444294A39F65833DF3.png

Edit: Safari 4.01 opnieuw geïnstalleerd, nog geen spindumps gehad tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252616

Ik twijfel een beetje tussen de Seagate 500gb 7200rpm (ST9500420AS) en de western digital WD5000BEVT. De western digital is, volgens wat ik kan lezen, een zeer snelle (ondanks de 5400rpm) en stille(belangrijk issue voor mij) schijf.

Produceert de seagate merkbaar meer warmte en geluid en heeft deze een merkbaar minder accuduur tov de WD ? Of valt dat allemaal best goed mee, en rechtvaardigt zijn extra snelheid dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 252616 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:00:
Of valt dat allemaal best goed mee, en rechtvaardigt zijn extra snelheid dit?
Hij heeft alleen geen extra snelheid. Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Vandaag begaf de harde schijf van mijn 1st Gen MacBook (early 2006) het. Tijdens het internetten liep hij vast, en na een harde reset kreeg ik het befaamde icoontje van een folder met daarin een vraagteken. De harde schijf werd niet meer herkend via de Disk Utility of System Profiler via de Leopard Install DVD.

Ik heb de harde schijf uit mijn MacBook gehaald en via een sata->USB ding aan de MacBook van mijn huisgenoot gehangen. Daar werd hij ook niet herkend. Harde schijf lijkt dus stuk te zijn. Net dus maar even een nieuwe HDD gekocht (320GB 5400rpm) en deze in mijn MacBook gezet. Echter werd ook deze niet herkend door de System Profiler of de Disk Utility. Heb een aantal keren gereboot zonder resultaat. HDD er weer uit gehaald en via sata->usb ding aan de MacBook van mijn huisgenoot gezet. Daar werd de nieuwe schijf netjes herkend. Deze via Disk Utility maar even geformatteerd naar het juiste bestandsformaat en weer in mijn MacBook gezet. Echter nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand enig idee wat er mis gaat of wat ik nog meer zou kunnen proberen? Heb dit topic al doorgelezen en wat op Google gezocht, maar geen resultaat. Enige wat ik daar vind is dat hij het op een gegeven moment toch gaat doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
1,5 jaar geleden een 200GB Hitachi schijf gekocht. Gister rond 17:00 issie overleden. Zit me nu af te vragen hoeveel fabrieksgarantie daarop zat. iemand een idee ?

daarbij wil ik mogelijk de seagate 500GB 7200rpm aanschaffen maar zie dat ie SATA2 is. Mijn witte MB komt uit het jaar 2006 en heeft als ik het goed heb een SATA1-interface. Is dit een probleem?

[ Voor 37% gewijzigd door whitehouse op 28-06-2009 07:37 ]

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

whitehouse schreef op zondag 28 juni 2009 @ 07:34:
1,5 jaar geleden een 200GB Hitachi schijf gekocht. Gister rond 17:00 issie overleden. Zit me nu af te vragen hoeveel fabrieksgarantie daarop zat. iemand een idee ?

daarbij wil ik mogelijk de seagate 500GB 7200rpm aanschaffen maar zie dat ie SATA2 is. Mijn witte MB komt uit het jaar 2006 en heeft als ik het goed heb een SATA1-interface. Is dit een probleem?
als het goed is 5 jaar meen ik ooit gelezen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
mexel schreef op zondag 28 juni 2009 @ 07:39:
[...]

als het goed is 5 jaar meen ik ooit gelezen te hebben
ik heb het zojuist gevonden: 3 jaar. Nu op zoek naar waar het ding heen moet (zou niet meer weten waar ik hem heb besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

whitehouse schreef op zondag 28 juni 2009 @ 07:45:
[...]
ik heb het zojuist gevonden: 3 jaar. Nu op zoek naar waar het ding heen moet (zou niet meer weten waar ik hem heb besteld).
Hier kun je controleren of je HDD inderdaad garantie heeft:
http://www.hitachigst.com...0a3050a7760062f6aac4f0a0/

Ik zelf zou altijd rechstreeks naar de fabrikant gaan. Waarom indirect als het direct kan zeg maar.
Hitachi Global Storage Technologies
European Logistics Centre
C/O UPS Supply Chain Solutions
Attn RMA Department
Marie Curieweg 20
6045 GH Roermond
The Netherlands
http://www.hitachigst.com/hdd/support/warranty/dutch.htm

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 28-06-2009 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

Philflow schreef op zondag 28 juni 2009 @ 08:14:
[...]

Hier kun je controleren of je HDD inderdaad garantie heeft:
http://www.hitachigst.com...0a3050a7760062f6aac4f0a0/

Ik zelf zou altijd rechstreeks naar de fabrikant gaan. Waarom indirect als het direct kan zeg maar.
Hitachi Global Storage Technologies
European Logistics Centre
C/O UPS Supply Chain Solutions
Attn RMA Department
Marie Curieweg 20
6045 GH Roermond
The Netherlands
http://www.hitachigst.com/hdd/support/warranty/dutch.htm
ik wou net het adres posten maar je was me voor
en idd je kunt beter naar de fabrikant gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
maar dan moet ik mijn hdd naar de fabrikant opsturen (en hopen dat ze ALS ze de HDD kunnen fixen niet mijn data jatten) . 'Gewoon' via RMA via hun internationale site? (never done this)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Je moet niet verwachten dat je dezelfde schijf weer terug krijgt, waarschijnlijk een refurbished model van dezelfde serie.

Hoe kom ik erachter of de sudden motion sensor nog werkt na het vervangen van de HDD in een unibody MBP? Op 17 juni heb ik een Hitachi 5k500.B ingebouwd, alles werkt gewoon zonder problemen en SMS staat aan volgens pmset -g.

Echter, als ik de laptop oppak dan hoor ik de HDD niet uitschakelen, wat al heel snel het geval was met de originele schijf (hoorbare klik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
mmmm zit nu ff af te wegen of ik hem ga opsturen en ondertussen een ST9500420AS (seagate 7400RPM) ga kopen of hem ga opsturen en ga wachten tot ik hem (of replacement) terug krijg.

Als ik het goed heb kan ik een SATA2 gewoon in mijn SATA(1) macbook stouwen? (waarbij de SATA2 zich aanpast aan max. doorvoersnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
SATA is volgens de specificatie reverse compatible dus dat moet gewoon gaan werken. Denk bv. aan de nieuwe MacBook Pro's waar de controller standaard op SATA 1 mode werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Falconey op 29-06-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

whitehouse schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:17:
mmmm zit nu ff af te wegen of ik hem ga opsturen en ondertussen een ST9500420AS (seagate 7400RPM) ga kopen of hem ga opsturen en ga wachten tot ik hem (of replacement) terug krijg.
Volgens Techreport.com is de Seagate 7200.4 langzamer dan de WD5000BEVT. Daarnaast is ie duurder, gebruikt meer stroom en maakt meer geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Philflow schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:45:
[...]

Volgens Techreport.com is de Seagate 7200.4 langzamer dan de WD5000BEVT. Daarnaast is ie duurder, gebruikt meer stroom en maakt meer geluid.
kan daar geen artikel vinden over de WD500... ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

whitehouse schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:11:
[...]
kan daar geen artikel vinden over de WD500... ?!
Hier is ie: http://www.techreport.com/articles.x/17010. 14 pagina's ofzo. Als je gelijk de conclusie wil weten moet je op de laatste blz zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb de 7200.4 ASG, maar zou hem nooit meer kopen, je ziet in de test: lezen prima schrijven slecht. Wil je 500GB neem dus de WD5000BEVT, wil je de snelste schijf koop dan de WD3200BEKT (7200rpm), de laatste is ook nog eens spotgoedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Deze week heb ik mijn hardeschijf vervangen. Althans, een poging tot gedaan.
Wat er is gebeurd begrijp ik nog steeds niet, maar het lijkt erop dat aan de interface kant in de laptop er een rubber zit. Deze lijkt nu niet goed meer te zitten waardoor de SATA-interface van mijn harde schijf niet meer aansluit op de mac, en de schijf dus niet meer in mijn macbook kan.

Maandag heb ik een afspraak bij HTR Veenendaal waarbij dit probleem wordt verholpen. Hoop dan een fototoestel mee te nemen om er een mooie foto van te maken. Ter lering en vermaek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:24

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Gianni Rombios schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:19:
Ik heb de 7200.4 ASG, maar zou hem nooit meer kopen, je ziet in de test: lezen prima schrijven slecht. Wil je 500GB neem dus de WD5000BEVT, wil je de snelste schijf koop dan de WD3200BEKT (7200rpm), de laatste is ook nog eens spotgoedkoop.
die asg moet je ook niet hebben daar zit een sensor in die in de weg kan zitten met de g sensor van je macbook. ik heb de 7200.4 as en die doet het perfect in me juli 2009 macbook pro. hoor hem helemaal niet. osx is lekker snel en stroom verbruik zal misschien 5% meer zin dan een 5400 toeren schijf.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hubert schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:51:
[...]
die asg moet je ook niet hebben daar zit een sensor in die in de weg kan zitten met de g sensor van je macbook. ik heb de 7200.4 as en die doet het perfect in me juli 2009 macbook pro. hoor hem helemaal niet. osx is lekker snel en stroom verbruik zal misschien 5% meer zin dan een 5400 toeren schijf.
Heheh volgens mij heeft Gianni helemaal geen Macbook. Ik normaal gesproken ook niet maar nu wel.

Waar ie het over heeft is dat de prestaties van de 7200.4 tegenvallen. Niet slecht maar zeker niet zo goed als op basis van de specificaties zou mogen worden verwacht. Als jij er blij mee bent is natuurlijk mooi, maar op dit moment is er geen reden om hem te kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 24-07-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indeblauwezon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11-2024
Anoniem: 189219 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:44:
Ik probeer Leopard op mijn nieuwe hardeschijf te installeren, maar krijg steeds een foutmelding dat de essentials niet geladen kunnen worden vanaf de disc. Het schijnt dat het wellicht een RAM probleem is. Nu heb ik het RAM vervangen, maar ik behoud het probleem.

De enige oplossing die ik nog heb is om alles(inclusief Leopard) van mijn oude hardeschijf naar mijn nieuwe hardeschijf te kopieeren. Mijn vraag is, hoe doe ik dit? Met een externe harde schijf behuizing? Hoe precies?

Dank u! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:37
Zie: http://www.youtube.com/watch?v=qlRJv2HUVyA
Bedoeld voor een SSD, maar komt op hetzelfde neer natuurlijk...

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indeblauwezon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11-2024
Thanks! Dat is duidelijk.

Is deze behuizing geschikt?
http://www.paradigit.nl/info.php?group=10&art=10018331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:37
Iedere standaard SATA naar USB behuizing zou moeten werken, ja dus lijkt me :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:32
Ik wil morgen een macbook pro 17 inch bestellen. Maar nu zit ik heel erg te twijfelen of ik fabrieksaf een 7200 RPM harddisk moet inbouwen voor 45 euro maar dan wel 3 weken moet wachten.
Of dat ik hem morgen ophaal en zelf een Seagate Momentus 7200 RPM 500 gig bestel voor 105 euro en een case erbij voor 20 euro.

Dan ben ik dus 80 euro meer kwijt. Ik heb wel ervaring met harddisk overbouwen.

Wat is het perfomance verschil dus de fabrieksaf 7200 RPM en de Seagate 7200RPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

joke_name schreef op zondag 26 juli 2009 @ 00:05:
Wat is het perfomance verschil dus de fabrieksaf 7200 RPM en de Seagate 7200RPM.
Is beide dezelfde schijf. Op Techreport.com komt ie zeer matig uit de benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 18:10
Ik heb een macbook alluminium van eind 2008 en heb sinds kort een fujitsu MJA2500BH-G2, qua prestaties ben ik zeer tevreden maar qua geluid twijfel ik nog een beetje.

In mijnmacbook hoorde je met de oude fujitsu 160gb helemaal niet maar met de nieuwe 500gb hoor ik een duidelijke whoeish alsof de fans van de macbook wat harder aan staan. Hij is nog wel aardig stil maar niet zoals hij was. Ik lees veel verschillende meningen over het geluid van de scorpio blue 500gb de een zegt maakt meer geluid als de stock harde schijf de ander zegt ik hoor geen verschil.

Helaas kan ik nergens een review vinden met de fujitsu en de wd scorpio blue over de geluids productie.

Horen jullie bij de scorpio blue ook een lichte ruis alsof de fans iets harder aan staan?

Alvast bedankt.

De prestaties

Afbeeldingslocatie: http://www.2nrg.nl/xbench.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door -NRG- op 26-07-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

-NRG- schreef op zondag 26 juli 2009 @ 10:06:
Horen jullie bij de scorpio blue ook een lichte ruis alsof de fans iets harder aan staan?
Geen enkele harde schijf is hetzelfde. De ene WD maakt een woosh geluid, de andere niet. Het is wel een vaker voorkomende klacht van de WD5000bevt. Ik zou zeggen koop er een bij een shop met goede service. Dan kun je hem uit proberen en terug sturen als hij niet bevalt. Je hebt daar immers recht op volgens de wet koop op afstand.

Op newegg.com kun je zeer veel customer reviews lezen, je kunt daar een indruk krijgen van hoe vaak het voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274892

@joke_name
minpunten
1. je bent 80 euro MEER kwijt
2. het kost je energie

pluspunten
1. je hebt je macbook eerder

er zitten meer minpunten aan dan pluspunten. Tenzij je je laptop per direct nodig hebt kun je misschien beter even geduld hebben. Haastige spoed is zelden goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45

Japie.G

Colour Classic

Ik wil voor mijn nieuwe MacBook Pro 13 inch een nieuwe schijf kopen. Een supersnelle, van het liefst +/- 500GB. Nu lees ik zoveel tegenstrijdige berichten, en zo veel keuzes.. Is er iemand die weet of ik ergens een overzichtje kan vinden van welke schijven op dit moment top zijn?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Japie.G schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:26:
Ik wil voor mijn nieuwe MacBook Pro 13 inch een nieuwe schijf kopen. Een supersnelle, van het liefst +/- 500GB. Nu lees ik zoveel tegenstrijdige berichten, en zo veel keuzes.. Is er iemand die weet of ik ergens een overzichtje kan vinden van welke schijven op dit moment top zijn?
Als je bij blz. 35 begint te lezen wordt je vraag beantwoordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:24

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Japie.G schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:26:
ik heb in mijn juni 2009 macbook pro de Seagate Momentus 7200.4 ST9500420AS zitten.
werkt snel, geruisloos en tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.
ik draai oa vmware fusion/ bootcamp vista partitie voor games en download nogal veel unrarren etc. allemaal zeer vlot.

kwa overzich zou je op toms hardware eens kunnen kijken naar de verschillende testen van 500gb 7200 toeren laptop hdd's deze scoort ieder geval zeer goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Hubert op 31-07-2009 14:16 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
Ik heb zelf een fujitsu MJA2500BH-G2 en had ook de Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT gekocht en getest. De scorpio blue scoorde beter in access times en schrijf snelheden. Maar de Fuijitsu presteert bij mij een stuk beter met lezen, wat ik zelf blelangrijker vind. Kwa geluid was de WD iets stiller maar het verschil was nihil maar vanwege de hogere lees snelheden blijf ik toch bij de fujitsu.Bij de tests van tom's hardware was de wd wel beter, maar die van mij niet. Bij vista scoorde de fujitsu ook een 5.9 en de WD een 5.6.

Zoals gezegd even iets terug lezen en je hebt al weer een stukje meer info en kijk even op tom's hardware en techreport.

Waar ik overigens ook achter ben gekomen is dat de hardeschijven iets meer herrie maken door een dunner afdek plaat en stikker ik heb zelf nu wat folie tussen de harde schijf en het klepje gedaan waardoor de afdekplaat van de hardeschijf niet meer zo sterk resoneert en de hdd dus nu een stuk stiller is.

[ Voor 20% gewijzigd door -NRG- op 31-07-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Iemand vertelde mij dat álle WD5000BEVT soort 'swoosh' geluiden maken. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Philflow schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:48:
Iemand vertelde mij dat álle WD5000BEVT soort 'swoosh' geluiden maken. Klopt dit?
Ik heb er twee, een in de laptop, eentje in de macmini en beiden hebben nog nooit enig hoorbaar geluid gemaakt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

burne schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:48:
[...]
Ik heb er twee, een in de laptop, eentje in de macmini en beiden hebben nog nooit enig hoorbaar geluid gemaakt.
Ok thanks goed om te horen. Ik heb ook nog even een poll gemaakt op Macrumors want ik ben wel benieuwd wat de kans op geluiden is: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=762762

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bij mij is het meer een zacht geruis zonder onderbreking. Shhhhhhhh. iig "luidruchtiger" dan de originele fujitsu. Wel een voordeel is dat er geen verschil is tussen idle en veel lees en schrijfacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Ik heb hetzelfde met mijn MBP, als je op de rechterhoek drukt (daar zit dus de hdd) dan wordt het wat stiller.

Het is niet irritant, maar wel goed hoorbaar in een stille ruimte.

Edit: Ik heb geen Scorpio Blue, hetzelfde is hoorbaar met Hitachi 7k320 en 5k500.b.

[ Voor 19% gewijzigd door Falconey op 10-08-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
De WD500BEVT maakt een woesh geluid niet heel hard maar wel stukie meer als de standaard schijf.
Lees anders mijn bevindingen hier iets boven nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-04 21:57

wally21

psn: Wally224

Zo net maar de WD5000BEVT besteld. Wou eerst voor de seagate gaat maar naar het zien van de benchmarks en bevindingen hier toch mar voor de Western Digital gegaan.Straks ff ophalen in vanavond inbouwen in de macbook :D
Zal nog wel even een xbench draaien om te kijken hoe groot het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:38
^^met hem :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.