Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Hubert schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:51:
[...]
die asg moet je ook niet hebben daar zit een sensor in die in de weg kan zitten met de g sensor van je macbook. ik heb de 7200.4 as en die doet het perfect in me juli 2009 macbook pro. hoor hem helemaal niet. osx is lekker snel en stroom verbruik zal misschien 5% meer zin dan een 5400 toeren schijf.
Heheh volgens mij heeft Gianni helemaal geen Macbook. Ik normaal gesproken ook niet maar nu wel.

Waar ie het over heeft is dat de prestaties van de 7200.4 tegenvallen. Niet slecht maar zeker niet zo goed als op basis van de specificaties zou mogen worden verwacht. Als jij er blij mee bent is natuurlijk mooi, maar op dit moment is er geen reden om hem te kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 24-07-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indeblauwezon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11-2024
Anoniem: 189219 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:44:
Ik heb hier een beetje het topic doorgelezen over het overzetten van de data. Maar het is me niet helemaal duidelijk wat nu het makkelijkst is als je gewoon een nieuwe schijf in je macbook wil doen en de oude in een behuizing als backup oid wil gebruiken. Kan je de nieuwe schijf in de externe behuizing doen en de boel via de disk utility kopieren, moet ik de nieuwe in de macbook doen, een schone OS X install en dan overzetten met disk utility of time machine, of is carbon copy cloner de makkelijkste en veiligte oplossing? Let wel: time machine is wat onhandig aangezien ik wat mappen niet laat backuppen wegens te groot.
Ik probeer Leopard op mijn nieuwe hardeschijf te installeren, maar krijg steeds een foutmelding dat de essentials niet geladen kunnen worden vanaf de disc. Het schijnt dat het wellicht een RAM probleem is. Nu heb ik het RAM vervangen, maar ik behoud het probleem.

De enige oplossing die ik nog heb is om alles(inclusief Leopard) van mijn oude hardeschijf naar mijn nieuwe hardeschijf te kopieeren. Mijn vraag is, hoe doe ik dit? Met een externe harde schijf behuizing? Hoe precies?

Dank u! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46
Zie: http://www.youtube.com/watch?v=qlRJv2HUVyA
Bedoeld voor een SSD, maar komt op hetzelfde neer natuurlijk...

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indeblauwezon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11-2024
Thanks! Dat is duidelijk.

Is deze behuizing geschikt?
http://www.paradigit.nl/info.php?group=10&art=10018331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46
Iedere standaard SATA naar USB behuizing zou moeten werken, ja dus lijkt me :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:52
Ik wil morgen een macbook pro 17 inch bestellen. Maar nu zit ik heel erg te twijfelen of ik fabrieksaf een 7200 RPM harddisk moet inbouwen voor 45 euro maar dan wel 3 weken moet wachten.
Of dat ik hem morgen ophaal en zelf een Seagate Momentus 7200 RPM 500 gig bestel voor 105 euro en een case erbij voor 20 euro.

Dan ben ik dus 80 euro meer kwijt. Ik heb wel ervaring met harddisk overbouwen.

Wat is het perfomance verschil dus de fabrieksaf 7200 RPM en de Seagate 7200RPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

joke_name schreef op zondag 26 juli 2009 @ 00:05:
Wat is het perfomance verschil dus de fabrieksaf 7200 RPM en de Seagate 7200RPM.
Is beide dezelfde schijf. Op Techreport.com komt ie zeer matig uit de benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 00:13
Ik heb een macbook alluminium van eind 2008 en heb sinds kort een fujitsu MJA2500BH-G2, qua prestaties ben ik zeer tevreden maar qua geluid twijfel ik nog een beetje.

In mijnmacbook hoorde je met de oude fujitsu 160gb helemaal niet maar met de nieuwe 500gb hoor ik een duidelijke whoeish alsof de fans van de macbook wat harder aan staan. Hij is nog wel aardig stil maar niet zoals hij was. Ik lees veel verschillende meningen over het geluid van de scorpio blue 500gb de een zegt maakt meer geluid als de stock harde schijf de ander zegt ik hoor geen verschil.

Helaas kan ik nergens een review vinden met de fujitsu en de wd scorpio blue over de geluids productie.

Horen jullie bij de scorpio blue ook een lichte ruis alsof de fans iets harder aan staan?

Alvast bedankt.

De prestaties

Afbeeldingslocatie: http://www.2nrg.nl/xbench.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door -NRG- op 26-07-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

-NRG- schreef op zondag 26 juli 2009 @ 10:06:
Horen jullie bij de scorpio blue ook een lichte ruis alsof de fans iets harder aan staan?
Geen enkele harde schijf is hetzelfde. De ene WD maakt een woosh geluid, de andere niet. Het is wel een vaker voorkomende klacht van de WD5000bevt. Ik zou zeggen koop er een bij een shop met goede service. Dan kun je hem uit proberen en terug sturen als hij niet bevalt. Je hebt daar immers recht op volgens de wet koop op afstand.

Op newegg.com kun je zeer veel customer reviews lezen, je kunt daar een indruk krijgen van hoe vaak het voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274892

@joke_name
minpunten
1. je bent 80 euro MEER kwijt
2. het kost je energie

pluspunten
1. je hebt je macbook eerder

er zitten meer minpunten aan dan pluspunten. Tenzij je je laptop per direct nodig hebt kun je misschien beter even geduld hebben. Haastige spoed is zelden goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:05

Japie.G

Colour Classic

Ik wil voor mijn nieuwe MacBook Pro 13 inch een nieuwe schijf kopen. Een supersnelle, van het liefst +/- 500GB. Nu lees ik zoveel tegenstrijdige berichten, en zo veel keuzes.. Is er iemand die weet of ik ergens een overzichtje kan vinden van welke schijven op dit moment top zijn?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Japie.G schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:26:
Ik wil voor mijn nieuwe MacBook Pro 13 inch een nieuwe schijf kopen. Een supersnelle, van het liefst +/- 500GB. Nu lees ik zoveel tegenstrijdige berichten, en zo veel keuzes.. Is er iemand die weet of ik ergens een overzichtje kan vinden van welke schijven op dit moment top zijn?
Als je bij blz. 35 begint te lezen wordt je vraag beantwoordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-06 16:59

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Japie.G schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:26:
ik heb in mijn juni 2009 macbook pro de Seagate Momentus 7200.4 ST9500420AS zitten.
werkt snel, geruisloos en tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.
ik draai oa vmware fusion/ bootcamp vista partitie voor games en download nogal veel unrarren etc. allemaal zeer vlot.

kwa overzich zou je op toms hardware eens kunnen kijken naar de verschillende testen van 500gb 7200 toeren laptop hdd's deze scoort ieder geval zeer goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Hubert op 31-07-2009 14:16 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
Ik heb zelf een fujitsu MJA2500BH-G2 en had ook de Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT gekocht en getest. De scorpio blue scoorde beter in access times en schrijf snelheden. Maar de Fuijitsu presteert bij mij een stuk beter met lezen, wat ik zelf blelangrijker vind. Kwa geluid was de WD iets stiller maar het verschil was nihil maar vanwege de hogere lees snelheden blijf ik toch bij de fujitsu.Bij de tests van tom's hardware was de wd wel beter, maar die van mij niet. Bij vista scoorde de fujitsu ook een 5.9 en de WD een 5.6.

Zoals gezegd even iets terug lezen en je hebt al weer een stukje meer info en kijk even op tom's hardware en techreport.

Waar ik overigens ook achter ben gekomen is dat de hardeschijven iets meer herrie maken door een dunner afdek plaat en stikker ik heb zelf nu wat folie tussen de harde schijf en het klepje gedaan waardoor de afdekplaat van de hardeschijf niet meer zo sterk resoneert en de hdd dus nu een stuk stiller is.

[ Voor 20% gewijzigd door -NRG- op 31-07-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Iemand vertelde mij dat álle WD5000BEVT soort 'swoosh' geluiden maken. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Philflow schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:48:
Iemand vertelde mij dat álle WD5000BEVT soort 'swoosh' geluiden maken. Klopt dit?
Ik heb er twee, een in de laptop, eentje in de macmini en beiden hebben nog nooit enig hoorbaar geluid gemaakt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

burne schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:48:
[...]
Ik heb er twee, een in de laptop, eentje in de macmini en beiden hebben nog nooit enig hoorbaar geluid gemaakt.
Ok thanks goed om te horen. Ik heb ook nog even een poll gemaakt op Macrumors want ik ben wel benieuwd wat de kans op geluiden is: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=762762

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bij mij is het meer een zacht geruis zonder onderbreking. Shhhhhhhh. iig "luidruchtiger" dan de originele fujitsu. Wel een voordeel is dat er geen verschil is tussen idle en veel lees en schrijfacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 20:12
Ik heb hetzelfde met mijn MBP, als je op de rechterhoek drukt (daar zit dus de hdd) dan wordt het wat stiller.

Het is niet irritant, maar wel goed hoorbaar in een stille ruimte.

Edit: Ik heb geen Scorpio Blue, hetzelfde is hoorbaar met Hitachi 7k320 en 5k500.b.

[ Voor 19% gewijzigd door Falconey op 10-08-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
De WD500BEVT maakt een woesh geluid niet heel hard maar wel stukie meer als de standaard schijf.
Lees anders mijn bevindingen hier iets boven nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 14:51

wally21

psn: Wally224

Zo net maar de WD5000BEVT besteld. Wou eerst voor de seagate gaat maar naar het zien van de benchmarks en bevindingen hier toch mar voor de Western Digital gegaan.Straks ff ophalen in vanavond inbouwen in de macbook :D
Zal nog wel even een xbench draaien om te kijken hoe groot het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-06 11:50
^^met hem :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.