Toon posts:

Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 35 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 345.069 views

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 293552 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 23:31:
@ tsurany.

Dat is wel een optie, maar waarom achter je tv? Dan blokkeerd hioj dat geluid tog alleen maar?

Er kmt denk ik gewoon een soundbarretje. Lekker plat en ziet er nogeens netjes uit.
Dat kan wel ja, maar het is wel netjes weggewerkt dus het valt niet op, soundbar valt wat meer op. Maar dat kan natuurlijk ook netjes gedaan worden, dat is het probleem niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-06 00:38
Exirion ziet er weer goed uit! Ruim appartement lijkt me ook wel, netjes hoor :)

Fotootje, had ik nog beloofd :+

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 16:19

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik zal ook maar eens mee doen dan. Volg het topic al zolang inmiddels.Wishlist wordt iig steeds kleiner. Binnenkort ga ik toekomen aan de rest van mijn flat opknappen hoop :p Maar die stond nu eenmaal niet zo hoog op het lijstje, evenals stoffen ;)

Woonkamer:

Toshiba 42" X3030d Hull HD LCD
HD Beamer Canon VPL-CS5
Onkyo TX-SR606
Mordaunt Short Carnival 5.1
Xbox met XBMC
PS3
Humax IRHD-5000c HD Decoder
Belkin Vision N1 Modem/Router/Gigabit switch

Slaapkamer

LG 42PG3000 42" HD Plasma
Samsung DCB-B270R SD Decoder
HDX-1000
Logitech Z-5500

Computerhoek

2x 22" Full HD LCD's van LG
Core i7 920 systeempje met Ati 4890 videokaart
Logitech Z-2300
Logitech G19 LCD Keyboard
Nova Slider X600 gaming muis

17" HP en Logitech desktop setje met Aten 4-poorts KVM voor klussen.

Nu alleen nog 2 goede staande speakers en dan kan ik er weer even tegenaan :p

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 100386 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:42:
Die speakers; Doet me bijna denken aan een Visaton zelfbouw project ?
Zelfbouw, ja. Visaton, nee ;)

Binnenkort zal ik de volledige setup weer eens posten, met een beschrijving van wat het allemaal is. Hier een close-upje van de speaker (oude foto).

Het zijn Peerless units in een daline systeem (TL-variant).
ConZito schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:32:
Exirion ziet er weer goed uit! Ruim appartement lijkt me ook wel, netjes hoor :)
Ja, 43m2 huiskamer (totaal 115) :P Een grote vooruitgang.
Fotootje, had ik nog beloofd :+

[afbeelding]
Oei, dat past ook maar net :+ Bij mij hetzelfde, met de XLR aansluitingen achter de voorsterker en de eindbakken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ConZito
Ik moet ook ooit nog eens verhuizen...ach nog een paar jaartjes uitzingen in de ghetto van zuid, heel goedkoop en 90m2 ;)

Maar het past opzich helemaal niet, daarom ook die achterpaneeltjes precies op maat uitgezaagd. Nu is het wachten op de glasplaat dan kan die plasma ook weer naar achter toe, die staat nu best spannend op het randje :P

En die luidsprekers in die grijze afwerkingen blijven echt stoer.

Anoniem: 85217

Heren,

Niet een "wat moet ik kopen?" vraag maar een "moet ik het doen?" vraag.

Ik kan een showroom model denon avr 1909 krijgen voor 550,-.
Doen of niet?
Wat is jullie ervaring met showroom modellen?

Hij draait een maand en ziet er nog goed uit.
Voordelen:
- Ingespeeld.
- Hij doet het in ieder geval
- het scheelt 150 euro.

Nadelen:
- Hij staat er al een tijd
- Iedereen zit er met de vingers aan.
- Normaliter ben ik niet zo'n voorstander van showroommodellen.

Ter informatie.
Ik ga er 4x kef q5 speakers aan koppelen en een q6c.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je een leuke korting kan krijgen waarom niet?
Meestal word er niet raar mee omgegaan (ok media markt en die zaken even erbuiten gelaten) en als ie er goed uitziet en geen gekke dingen doet, en als je mss nog meer korting krijgt zou ik het doen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Anoniem: 287157

Zoals belooft fotos van hoe mijn setup er nu uitziet:

Wat je ziet

Tv: Samsung Le40A552
Versterker: Onkyo tx sr 506
Front luidsprekers: Mordaunt short 904i
Center: Kef Q6c
Surround luidsprekers: Wharfdale cr2 10
Subwoofer: Magnat betasub 25A
Htpc:
Xbox 360
Ps3
Wii
Joytech av control center 245c

Wat je niet ziet

Server in de meterkast waarvandaan ik mijn films stream naar de htpc

Anoniem: 85217

Joopieboy schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:15:
Als je een leuke korting kan krijgen waarom niet?
Meestal word er niet raar mee omgegaan (ok media markt en die zaken even erbuiten gelaten) en als ie er goed uitziet en geen gekke dingen doet, en als je mss nog meer korting krijgt zou ik het doen. :)
Hehe ja hij is wel van de mediamarkt dat is idd een nadeel.

Anoniem: 100386

Exirion schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 13:53:
[...]

Zelfbouw, ja. Visaton, nee ;)

Binnenkort zal ik de volledige setup weer eens posten, met een beschrijving van wat het allemaal is. Hier een close-upje van de speaker (oude foto).

[afbeelding]

Het zijn Peerless units in een daline systeem (TL-variant).
[...]
Ik zou een "build project" draadje ook erg gewaardeerd hebben. Heb hier de info liggen van het daline principe, maar ik ben niet slim genoeg om te begrijpen hoe ik het daadwerkelijk zou kunnen uitrekenen.

Ik zou sowieso niets op die onkyo zetten. Die wordt nogal heet uit zichzelf, en nu kan hij ook niet meer ventileren. (zie ook de manual waarin volgens mij staat dat dat niet mag).

[Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 11-07-2009 14:45]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Anoniem: 85217 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:22:
[...]

Daar zou ik geen show model halen, teveel gewoon volk wat eraan zit te prutten. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• OswaldDeformed
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 12:23
Anoniem: 85217 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:22:
[...]

Smits heeft momenteel ook een Denon 1909 demomodel voor €549.

http://www.smitsarnhem.nl...Path=2_30&products_id=901

• Rephlexer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 17:32
Na veel rondkijken en afwegen eindelijk zelf een home cinema setje samengesteld.
Het resultaat is als volgt:

Wat je ziet:

- Pioneer KRP-500A
- Yamaha RX-V 1900 + YDS-11 ipod dock
- WD HD TV + 500 GB Passport
- PS3 (wired aangesloten naar PC boven)
- Digicorder
- B&W 683 fronts
- B&W 685 rears (op B-Tech BT608 vloerstandaard)
- B&W HTM62 center
- Logitech harmony ONE

Op komst:

- B&W ASW610 subwoofer (eerste was DOA...)

Momenteel liggen de kabels naar de achterste speakers nog over de grond.
Die worden binnenkort weggewerkt in het plafont.

[Voor 0% gewijzigd door Rephlexer op 14-07-2009 11:23. Reden: HTM62 ipv HTM61]

• rwooding
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-06 08:28
Na jaren volgen van deze serie topic's, is het ook eens aan mij om wat te plaatsen.

zie hier:

Close ups

DVD, Blu-ray& & PS3 collectie:

Server

Mijn apparatuur:
  • Sony KDL-52X3500
  • Denon AVR-4308A
  • Denon DVD-2500BT
  • Kef KHT 3005
  • Acer Aspire X1700
  • Acer Aspire EasyStore H340
  • Logitech Harmony 525
  • Sony Playstation 3
  • Logitech Squeezebox Duet
  • Meubel = Eigen ontwerp
Sinds kort in het bezit van een Windows Home Server (WHS) en via m'n squeezebox nu al m'n cd's onder één vinger

Wensen:
Hopelijk dit jaar nieuwe speakers, de B&W FPM of Monitor Audio Silver serie.
Ik ben er nog niet uit.

Tot de volgende keer 8)

[Voor 15% gewijzigd door rwooding op 11-07-2009 18:41]

• strikepro
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-01 12:54
Mijn setup :

Wat je ziet:

-Samsung le32a756
-Sony s6000 speakers
-Onkyo 507
-Playstation 3

-kabels die nog weggewerkt moeten worden
-stuk van mijn bed.

foto's zijn gemaakt met een omnia.. slechte kwaliteit dus..

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:29

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Anoniem: 100386 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:43:
[...]
Ik zou sowieso niets op die onkyo zetten. Die wordt nogal heet uit zichzelf, en nu kan hij ook niet meer ventileren. (zie ook de manual waarin volgens mij staat dat dat niet mag).
In de manual van bijna elk apparaat staat wel iets van dat het niet mag om te weinig ruimte boven een apparaat te hebben. Ook bij mijn Denon stond dat er in, alleen wel zonder afmetingen. En hier staat er ook gewoon een DVD-speler op met maar een paar centimeter ruimte ertussen. Tot op heden geen problemen ondervonden. Al hebben die Onkyo's wel de neiging om wat warmer te worden dan een Denon. Denon's worden maar een paar graden hoger dan kamertemperatuur, mijn oude Onkyo 806 vond het nodig om 65 graden te worden...

Maar zo lang het goed gaat en de receiver niet in de beveiliging schiet kan het toch niet zo'n kwaad...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:22

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Omdat het hier toch meer een plemp mijn setup neer begint te worden, in plaats van laat ik ook eens een reactie geven, wil ik zeggen dat de drie picture posts boven me een erg mooie setup hebben staan.

Vooral jij rwooding en Rephlexer, petje af voor je gelikte interieur, plafondafwerking boven je eettafel en uiteraard strakke audio visuele setup! _/-\o_

discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Light
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Mr_Light

Zo-i-Zo de gekste.

Als je die openhaard een paar keer opstookt is het wel weer gedaan met je tv, of zie ik het systeem waarmee je hem een stuk naar boven schuift over het hoofd?

Wij hebben ook allemaal papier en andere dingen op de (metale) schouw en dat gaat prima daar niet van maar dat heeft iets solide er tussen. Ik zal ook de eerste zijn die zou zeggen dat het allemaal wel aan de schouw kan... maar de onderkant van jouw tv is open en bloot? :7

Of wordt je openhaard alleen door (roet)zwarte piet gebruikt? <+:)

IceManX schreef: sowieso

Acties:
  • 0Henk 'm!

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

FeaR1986 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:54:
[...]

In de manual van bijna elk apparaat staat wel iets van dat het niet mag om te weinig ruimte boven een apparaat te hebben. Ook bij mijn Denon stond dat er in, alleen wel zonder afmetingen. En hier staat er ook gewoon een DVD-speler op met maar een paar centimeter ruimte ertussen. Tot op heden geen problemen ondervonden. Al hebben die Onkyo's wel de neiging om wat warmer te worden dan een Denon. Denon's worden maar een paar graden hoger dan kamertemperatuur, mijn oude Onkyo 806 vond het nodig om 65 graden te worden...

Maar zo lang het goed gaat en de receiver niet in de beveiliging schiet kan het toch niet zo'n kwaad...
Da's ook mijn ervaring. Ik heb het in het begin regelmatig gecontroleerd, maar de temp blijft best binnen de perken gelukkig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mr_Light schreef op zondag 12 juli 2009 @ 01:38:
Als je die openhaard een paar keer opstookt is het wel weer gedaan met je tv, of zie ik het systeem waarmee je hem een stuk naar boven schuift over het hoofd?

Wij hebben ook allemaal papier en andere dingen op de (metale) schouw en dat gaat prima daar niet van maar dat heeft iets solide er tussen. Ik zal ook de eerste zijn die zou zeggen dat het allemaal wel aan de schouw kan... maar de onderkant van jouw tv is open en bloot? :7

Of wordt je openhaard alleen door (roet)zwarte piet gebruikt? <+:)
Bij de verbouwing wilde ik aanvankelijk de schouw eruit slopen (al zit ik op de hoogste en enige verdieping waar ze nog gebruikt mogen worden) maar ik heb 'm toch maar laten zitten. Toch is ie inderdaad alleen nog decoratief ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43
Anoniem: 85217 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:07:
Heren,

Niet een "wat moet ik kopen?" vraag maar een "moet ik het doen?" vraag.

Ik kan een showroom model denon avr 1909 krijgen voor 550,-.
Doen of niet?
Wat is jullie ervaring met showroom modellen?

Hij draait een maand en ziet er nog goed uit.
Voordelen:
- Ingespeeld.
- Hij doet het in ieder geval
- het scheelt 150 euro.

Nadelen:
- Hij staat er al een tijd
- Iedereen zit er met de vingers aan.
- Normaliter ben ik niet zo'n voorstander van showroommodellen.

Ter informatie.
Ik ga er 4x kef q5 speakers aan koppelen en een q6c.
Ik zou hem in Duitsland nieuw kopen voor €459:

http://www.idealo.de/prei...8058_-avr-1909-denon.html

Inspelen is onzin bij een versterker. Het zijn electronische circuits. Voor speakers kan je een case maken dat het rubber van de ophanging wat stug is na maanden in onbruik te zijn geweest, maar voor electronica...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Khil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:00
rwooding schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 16:54:

Hopelijk dit jaar nieuwe speakers, de B&W FPM of Monitor Audio Silver serie.
Ik ben er nog niet uit.
Gezien je sjieke versterker zeg ik: Monitor Audio GS20 in metallic silver.

Toon de skills in je profiel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

FeaR1986 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:54:
[...]mijn oude Onkyo 806 vond het nodig om 65 graden te worden... [...]
Vertle mij wat, mijn 875 kan ook een flinke hoop warmte afgeven. Toch blijf ik erbij, de ventilatie niet belemmeren. Dat ie niet in beveiliging gaat, wil niet zeggen dat het allemaal goed is voor dat ding. Tenzij je elke paar jaar weer een nieuwe wilt gaan kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 100386 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 14:10:
Tenzij je elke paar jaar weer een nieuwe wilt gaan kopen.
Moet je toch sowieso doen wil je bij blijven met de nodige codecs en aansluitngen. Daarom dat ik zelf ga kijken naar een losse processor en eindtrap.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Chevy454 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 14:12:
[...]

Moet je toch sowieso doen wil je bij blijven met de nodige codecs en aansluitngen. Daarom dat ik zelf ga kijken naar een losse processor en eindtrap.
Voorlopig denk ik dat ik goed zit. BD en DTS-MA/TrueHD blijven voorlopig wel. Vandaar dat ik momenteel aan het wachten ben op de beschikbaarheid van de Oppo bdp-83 (al dan niet de hacked / NON-EU versie).

Voor externe audio & video heb ik dan weer mijn PC met ffdsow. Geen gebrek aan codecs daar. Vandaar dat ik in de markt ben voor een ASUS HDAV1.3 kaar, met HDMI1.3 ondersteuning. Kan ik alles weer streamen, wanneer nodig :) Dus met 2 HDMI inputs kan ik dan alles :)

TV heb ik nog niet digitaal, pas wanneer Sicko (sorry Ziggo) een fatsoenlijk (HD) aanbod heeft, dan zal ik dat verder overwegen. Of anders de concurrent, nu de kabel is/wordt vrijgegeven (eindelijk) :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 100386 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 14:10:
[...]
Vertle mij wat, mijn 875 kan ook een flinke hoop warmte afgeven. Toch blijf ik erbij, de ventilatie niet belemmeren. Dat ie niet in beveiliging gaat, wil niet zeggen dat het allemaal goed is voor dat ding. Tenzij je elke paar jaar weer een nieuwe wilt gaan kopen.
Aangezien er zo veel mensen zijn die zeggen dat mijn set-up niet goed is ben ik toch maar eens gaan kijken naar een nieuwe kast. Maar nergens is te vinden wat ik wil. Die brede kasten van de IKEA zijn wel oké, maar die zijn 2,40 meter en dat kan ik niet kwijt. Wordt dus met die kasten als voorbeeld zelf wat in elkaar zetten. Nu heb ik gelukkig wel een handige oom die timmerman is geweest dus dat "zelf" maken gaat wel lukken.

Alleen vraag ik me wel af of alle apparatuur naast elkaar ook niet "slecht" is. Zo komt de warmte van mijn PS3 en XBox er aan de zijkanten uit. Dus als daar een apparaat naast staat dan wordt die toch ook weer warm?

DVD-speler en Blu-ray speler kunnen wel op elkaar lijkt me, want DVD-spelers worden niet warm en die Blu-ray heeft een fan aan de achterkant. Maar dan zit ik nog wel met mijn Denon 2809, PS3 en XBox 360.... Wordt toch wel lastig denk ik. Of ik moet vakken maken dat elk apparaat in een eigen vak komt te staan. Dus in totaal dan vier vakken. Maar dan wordt de ruimte door die tussenwanden wel weer kleiner wat ook weer nadelig is voor de warmte |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 274599

Hmm best een leuke tv wand. Zette me tot het googlen en kwam hier terecht: TV wand

Heb je de wand zelf gemaakt of gemaakt naar voorbeeld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Klein vraagje toch maar even tussendoor over subwooferkabels.

Ik ga mijn subwoofer verplaatsen en die komt nu zeker 7 - 8 meter van mijn receiver te staan (gemeten langs de plinten). Dus de kabel die ik nu heb moet vervangen worden.

Ik heb nu één meter gewone (dus geen HQ of wat dan ook) tulp-kabel. En dan van mono naar stereo (dus 1 x male naar 2 x male).
Hoe kan ik deze kabel het best verlengen?
  • Niet en gewoon 10 meter kabel kopen met aan de ene kant 1 maal RCA Male en aan de andere kant 2 maal RCA Male.
  • Kabel in mijn receiver laten zitten en dan 10 meter RCA kabel kopen met aan de ene kant 2 maal RCA Female en aan de andere kant 2 maal RCA Male (mits die kabel bestaat).
  • Of 10 meter RCA Male - Male kabel kopen (mono) en dan op het eind een splitter naar 2 maal RCA Male.
Of zou het met deze afstanden toch wel nodig zijn een goede "echte" subwoofer kabel te kopen. Al zijn die veelal maar 2 meter en dan al tegen de €50,-. En de ene van 8 meter die ik heb gevonden was €149,- om precies te zijn. En dat vind ik wat te veel eigenlijk :X

[Voor 6% gewijzigd door FeaR op 12-07-2009 17:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een hele dure kabel kopen lijkt mij in ieder geval niet nodig. Ik heb een kabel van 15 meter van het merk Goldkabel en die werkt perfect. Dat kabeltje heeft me toen zo'n 60 euro gekost.

[Voor 76% gewijzigd door _TP_ op 12-07-2009 17:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dus er zijn wel subwoofer kabels die betaalbaar zijn (€60,- voor 15 meter vind ik niet slecht) en ook dus aan één stuk? Want ik vind lange afstanden niet zo heel eng eigenlijk, maar als het met splitters moet en analoge signalen ben ik wat voorzichtiger. Ook omdat de subwoofer niet echt van een übermerk is (Magnat).

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 258013

Ik hoor graag jullie mening over het volgende,

Ik heb op internet de Western Digital TV HD Mediaplayer gezien. Als ik het zo lees lijkt het een ideaal apparaat voor hd films. Wat ik ervan begrijp speelt het eigenlijk alles af en het kost geen drol. Dat is waar ik begin te twijfelen... Als je kijkt naar die Dvico Tvix players of popcornhours, die zijn veel duurder maar dit apparaat lijkt t zelfde te kunnen.

Streamen is voor mij niet belangrijk, dat doe ik nu ook niet met mijn PS3 maar ik moet wel mijn mkv files omzetten met tsmuxer en splitten omdat de PS3 alleen fat32 ondersteund dus files van maximaal 4gb. Dat lijkt met de Western Digital niet meer te hoeven.
Ik kan niet echt heel uitgebreide beschrijvingen vinden van wat er nou allemaal afgespeeld wordt, bijvoorbeeld of Dolby true hd nettjes wordt doorgegeven naar mijn versterker enzo.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 293552

Anoniem: 274599 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:34:
[...]

Hmm best een leuke tv wand. Zette me tot het googlen en kwam hier terecht: TV wand

Heb je de wand zelf gemaakt of gemaakt naar voorbeeld?
Die lijkt er wel heel veel op inderdaad.

Heb hem zelf bij zuiderster gekocht. Staat nu te koop trouwens voor een mooi prijsje.

Iemand interesse heeft dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 293552

Anoniem: 258013 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 18:56:
Ik hoor graag jullie mening over het volgende,

Ik heb op internet de Western Digital TV HD Mediaplayer gezien. Als ik het zo lees lijkt het een ideaal apparaat voor hd films. Wat ik ervan begrijp speelt het eigenlijk alles af en het kost geen drol. Dat is waar ik begin te twijfelen... Als je kijkt naar die Dvico Tvix players of popcornhours, die zijn veel duurder maar dit apparaat lijkt t zelfde te kunnen.

Streamen is voor mij niet belangrijk, dat doe ik nu ook niet met mijn PS3 maar ik moet wel mijn mkv files omzetten met tsmuxer en splitten omdat de PS3 alleen fat32 ondersteund dus files van maximaal 4gb. Dat lijkt met de Western Digital niet meer te hoeven.
Ik kan niet echt heel uitgebreide beschrijvingen vinden van wat er nou allemaal afgespeeld wordt, bijvoorbeeld of Dolby true hd nettjes wordt doorgegeven naar mijn versterker enzo.

Wat denken jullie?
Kom op er bestaan 10tallen topics over dat ding.

Conclusie wereld ding speelt alles. Dus gewoon kopen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 293552 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:14:
[...]

Doet ie dan ook DTS-MA en TrueHD ?
Want dat doet de PS3 niet eens streamend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 157535

Topicstarter
Anoniem: 100386 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:27:
[...]

Doet ie dan ook DTS-MA en TrueHD ?
Want dat doet de PS3 niet eens streamend.
Dat nou ook weer niet (tenminste nog niet, want hij wordt continu geupdate), maar voor de rest speelt hij alle container bestanden af, wat wil je nog meer van een apparaatje van +- 90,- euro ? Bovendien mis je die TrueHD en DTS MA echt niet. Het zijn leuke dingen, maar je kunt veel beter geld stoppen in een basic stereo dan in iets met alle frutseltjes eraan.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 12-07-2009 20:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 157535 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:09:
[...]

Dat nou ook weer niet (tenminste nog niet, want hij wordt continu geupdate), maar voor de rest speelt hij alle container bestanden af, wat wil je nog meer van een apparaatje van +- 90,- euro ? Bovendien mis je die TrueHD en DTS MA echt niet. Het zijn leuke dingen, maar je kunt veel beter geld stoppen in een basic stereo dan in iets met alle frutseltjes eraan.
Naja, ik ben gelukkig in de positie dat ik al die zaken er wel bij kan hebben. Wat dat betreft ben ik al helemaal op HD over, inclusief HD-audio. En ik kan je zeggen; Als je eenmaal aan High Def + TrueHD/DTS-MA bent, dan doet DVD het gewoon niet meer, laat staan xvid'jes met mp3.

Mijn advies is dus; DEnk vooruit of voorwaarts. Spaar door totdat je iets kan aanschaffen wat voldoet aan de moderne eisen. Duurder, maar dan spaar je jezelf weer geld in de toekomst, omdat je al klaar bent.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 12-07-2009 20:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _TP_
  • Niet online
FeaR1986 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:47:
Dus er zijn wel subwoofer kabels die betaalbaar zijn (€60,- voor 15 meter vind ik niet slecht) en ook dus aan één stuk? Want ik vind lange afstanden niet zo heel eng eigenlijk, maar als het met splitters moet en analoge signalen ben ik wat voorzichtiger. Ook omdat de subwoofer niet echt van een übermerk is (Magnat).
Ja gewoon 1 stuk.. zie foto's:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
FeaR1986 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:47:
http://www.bluejeanscable.co.uk/store/subwoofer/index.htm

Mooie kabels voor mooie prijzen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

60 euro voor 15 meter? Dat kan makkelijk voor de helft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rwooding
Alcatrash schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:53:
[...]

Gezien je sjieke versterker zeg ik: Monitor Audio GS20 in metallic silver.
Zou graag de gold serie van MA willen, alleen de kosten van van deze speakers (vooral als 5.1) is fors duurder.

Dus echt de B&W FPM of de MA Silver. ik neig naar de B&W's. geluid is super en ze zijn net als m'n kef'jes op te hangen naast de tv.

Iemand ervaring met de FPM's?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

_TP_ schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:28:
[...]
Ja gewoon 1 stuk.. zie foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]
Bedankt heren _/-\o_

Ben blij om te zien dat er gewoon kabels zijn uit één stuk.
En die Bluejeans-kabels zien er wel duur uit terwijl de prijs wel mee valt eigenlijk.

Heb hier thuis wel een adapter liggen van twee maal RCA Female naar één male RCA Male, dus in combinatie met een 10 meter lange 2 x RCA Male - Male kabel zou dat ook werken, maar zie dat toch liever niet met analoge signalen. Een zien wat de verzendkosten/betaalmogelijkheden en dergelijke zijn die Engelse store, want anders gaan we even bestellen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik heb het bij mij gedaan met auto kabels. 4-aderig, gouden aansluitingen, goede isolatie. En zijn vaak wat goed komer als voor standaard hifi kabels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 274599

Anoniem: 293552 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:11:
[...]

Die lijkt er wel heel veel op inderdaad.

Heb hem zelf bij zuiderster gekocht. Staat nu te koop trouwens voor een mooi prijsje.

Iemand interesse heeft dan hoor ik dat graag.
Wat moet hij kosten? Mail naar Martijn_Wieringa @ hotmail dot com

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 274599 op 12-07-2009 23:05]

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 10:41

Tank80

Cyanide&&Happiness

FeaR1986 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:55:
[...]

[...]

Bedankt heren _/-\o_

Ben blij om te zien dat er gewoon kabels zijn uit één stuk.
En die Bluejeans-kabels zien er wel duur uit terwijl de prijs wel mee valt eigenlijk.

Heb hier thuis wel een adapter liggen van twee maal RCA Female naar één male RCA Male, dus in combinatie met een 10 meter lange 2 x RCA Male - Male kabel zou dat ook werken, maar zie dat toch liever niet met analoge signalen. Een zien wat de verzendkosten/betaalmogelijkheden en dergelijke zijn die Engelse store, want anders gaan we even bestellen :)
goedkoper kan ook nog wel hoor
Zijn geen kabels gesmeed door elfen enzovoort (het ook geen dropveters hoor), maar voor een beetje dreun uit een magnat sub zullen ze denk ik prima voldoen ;)

[Voor 4% gewijzigd door Tank80 op 13-07-2009 01:18]

Je imiteert me mateloos.

• ConZito
Gisteren toevallig nog een center en twee bipolaire surrounds gescored van Def. Tech. Was aangenaam verrast door de prestaties van de center. de afwerking is misschien niet geweldig, maar dat ding ligt toch in de kast dadelijk.

Heb center ook vergeleken met de B&W CM Center, maar ik vond de Def. Tech toch net even wat voller. Daarbij zit bij de meeste center de bass-reflex poort aan de achterkant en dat gaat even niet werken icm. dat ding in een kast leggen. Hij is wel euhm, groot :+

Ik ging eigenlijk kijken naar de Mythos-serie, maar die missen gewoon enorm veel body en dan is het de upgrade niet waard. Dit is wel goed in verhouding zo, had gisteren zelfs even met alleen de center aan TV zitten staren en dat is zelf gewoon goed kamervullend.

Anoniem: 157535

Topicstarter
Anoniem: 100386 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:25:
[...]

Naja, ik ben gelukkig in de positie dat ik al die zaken er wel bij kan hebben. Wat dat betreft ben ik al helemaal op HD over, inclusief HD-audio. En ik kan je zeggen; Als je eenmaal aan High Def + TrueHD/DTS-MA bent, dan doet DVD het gewoon niet meer, laat staan xvid'jes met mp3.

Mijn advies is dus; DEnk vooruit of voorwaarts. Spaar door totdat je iets kan aanschaffen wat voldoet aan de moderne eisen. Duurder, maar dan spaar je jezelf weer geld in de toekomst, omdat je al klaar bent.
Misschien komt het omdat ik meer een muziekliefhebber ben, maar ik geef zelf gewoon liever geld uit aan de basics. Heb een 2.0 set van 5k en die ondersteund niet eens de standaard formaten. Gewoon lekker een basic pre-amp met rca aansluitingen, een end-amp, lekkere cd-speler, en ik ben er blij mee :). Bovendien blijft de waarde hiervan stukken beter behouden omdat hij geen last heeft van nieuwe snufjes.

De tv (46PZ800) heeft daarentegen wel hdmi aansluitingen waar ik graag gebruik van maak om toch van 1080P te genieten. Icm de stereo geeft dit gewoon een mooi totaalplaatje.

Denk dat het net zoals bij auto's is. De één heeft liever een carrosserie, stuur en een dikke motor terwijl de ander liever een kleinere motor maar graag de leren bekleding, airco, abs en satnav wil.

• Niet online
Anoniem: 157535 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:18:
[...]

Misschien komt het omdat ik meer een muziekliefhebber ben, maar ik geef zelf gewoon liever geld uit aan de basics. Heb een 2.0 set van 5k en die ondersteund niet eens de standaard formaten. Gewoon lekker een basic pre-amp met rca aansluitingen, een end-amp, lekkere cd-speler, en ik ben er blij mee :). Bovendien blijft de waarde hiervan stukken beter behouden omdat hij geen last heeft van nieuwe snufjes.

De tv (46PZ800) heeft daarentegen wel hdmi aansluitingen waar ik graag gebruik van maak om toch van 1080P te genieten. Icm de stereo geeft dit gewoon een mooi totaalplaatje.

Denk dat het net zoals bij auto's is. De één heeft liever een carrosserie, stuur en een dikke motor terwijl de ander liever een kleinere motor maar graag de leren bekleding, airco, abs en satnav wil.
Het hele HD-Audio gebeuren is in de meeste gevallen echter gewoon een placebo effect :)

Anoniem: 159816 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:08:
[...]

Het hele HD-Audio gebeuren is in de meeste gevallen echter gewoon een placebo effect :)
Tenzij je natuurlijk een beetje knappe setup hebt. Hier in huis hoor je het verschil echt wel hoor !

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 100386 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:12:
Tenzij je natuurlijk een beetje knappe setup hebt. Hier in huis hoor je het verschil echt wel hoor !
Ik geloof er niks van. De zwakste schakel in de meeste apparatuur is het analoge signaalpad, en vandaar ook dat er CD-spelers van een paar duizend euro zijn die hoorbaar beter zijn dan een speler van pakweg 500 euro. En hoeveel bits of samplerate je er ook tegenaan smijt, een receivertje van een paar honderd euro die alle digitale standaarden ondersteunt, klinkt toch nog slechter dan goeie apparatuur die gewoon 44.1KHz PCM speelt :)

• Chevy454
  • Niet online
Als we de kwaliteit van de apparatuur even buiten beschouwing laten dan kan het geluid van een HD stream beter klinken als een normale DD / DTS stream.

Met de bourne triologie op BR klinkt het geluid beter als de DVD variant.
En hoeveel bits of samplerate je er ook tegenaan smijt, een receivertje van een paar honderd euro die alle digitale standaarden ondersteunt, klinkt toch nog slechter dan goeie apparatuur die gewoon 44.1KHz PCM speelt :)
Hier heb je gelijk in :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-05 09:35
Exirion schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:33:
[...]

Ik geloof er niks van. De zwakste schakel in de meeste apparatuur is het analoge signaalpad, en vandaar ook dat er CD-spelers van een paar duizend euro zijn die hoorbaar beter zijn dan een speler van pakweg 500 euro. En hoeveel bits of samplerate je er ook tegenaan smijt, een receivertje van een paar honderd euro die alle digitale standaarden ondersteunt, klinkt toch nog slechter dan goeie apparatuur die gewoon 44.1KHz PCM speelt :)
Een van de extras van de hdmi 1.3a standaard (waar ook de HD audio codecs ondervallen voor mij) is PCM geluid hoor.... En het analoge signaalpad, bedoel je daar de audiokabels dan mee? En wie heeft het over een paar honderd euro voor een reciever? Ze zijn er tegenwoordig (met HD audio codec) ook van vele duizenden euros hoor.

Overigens ben ik enigszins wel bekeerd. Eerder dacht ik minder verschil te horen dan de laatste tijd. Waardoor ik in vroegere posts wel eens heb beweerd dat het verschil niet te horen was. Nu is dit wel iets anders. Persoonlijk denk ik een groot gedeelte van dat verschil ligt in het anders afmixen van de audio mixen. Echter verklaart dit maar ten dele het verschil.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ksi schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:51:
Persoonlijk denk ik een groot gedeelte van dat verschil ligt in het anders afmixen van de audio mixen.
Exact. Hetzelfde als met SACD en CD: het gros van de opnamen op SACD is anders gemasterd en als je dezelfde master op CD zet hoor je het verschil alleen op hele goeie apparatuur.

Fabrikanten zoeken steeds naar nieuwe manieren (standaarden) om nieuwe apparatuur te slijten en omzet te maken. Veel mensen zijn slachtoffer van de geslepen marketing machines ;)

• JvS
  • Laatst online: 22:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 100386 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:25:
[...]

Mijn advies is laat je niet gek maken door al die nieuwe formaten. Want de grootste stap hebben we gemaakt van Dolby Prologic naar Dolby Digital. Zelfs de stap naar DTS is echt onnoemelijk moeilijk te horen bij het kijken van een film.

Ik sluit me aan bij Koeitje, HD audio is meer marketing dan echt nodig. Koop liever een betere centerspeaker :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:08

Royz

Kleurenblind!!

JvS schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:26:
[...]
Mijn advies is laat je niet gek maken door al die nieuwe formaten. Want de grootste stap hebben we gemaakt van Dolby Prologic naar Dolby Digital. Zelfs de stap naar DTS is echt onnoemelijk moeilijk te horen bij het kijken van een film.

Ik sluit me aan bij Koeitje, HD audio is meer marketing dan echt nodig. Koop liever een betere centerspeaker :P.
Dolby Digital naar DTS is toch geen stap maar slechts een andere (concurrerende) variant?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Exirion schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:33:
[...]

Gelukkig dan dat ik geen stereo-tje heb die een paar honderd euro kost, en dat ik ook geen speakertjes heb die ditto kosten. En echt wel dat je het verschil hoort; Schakel maar eens bij "The dark knight" tussen het TrueHD track en de DolbyDigital variant. Doe dat tijdens de tunnel-chase/lorry flip-over en je weet wat ik bedoel.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Royz schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:29:
[...]
Dolby Digital naar DTS is toch geen stap maar slechts een andere (concurrerende) variant?
Van Dolby Digital naar DTS is inderdaad geen stap te noemen.
Er is overigens wel wat verschil, maar niet echt dat het te merken is. In sommige films kan je het wel horen omdat het geluid echt anders is, maar of het daardoor ook beter is.

Hier staat wat meer uitleg. Vooral het stukje over de bitjes, sampling en de Hz-en zitten wat verschillen.

Al zet ik op één of andere manier altijd wel DTS aan als die codec op de DVD aanwezig is.

• boomr
  • Laatst online: 05-06 19:54
Rephlexer schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 15:50:
Na veel rondkijken en afwegen eindelijk zelf een home cinema setje samengesteld.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:

- Pioneer KRP-500A
- Digicorder
- B&W 683 fronts
- B&W HTM61 center
- Logitech harmony ONE

Op komst:

Leuke setup...maar ben eigenlijk wel erg benieuwd naar wat je boven je hoofd heb hangen:) Ik heb ook zo'n lchtbak gemaakt van MDF zoals jij boven de eettafel heb hangen (ik zal deze week es wat strakke pica's maken van me crib:) ) en ben eigenlijk wel benieuwd naar die lichtbak boven je zithoek. Kun je daar es wat meer van posten (wat donkere foto's met lichtjes aan etc. en misschien een paar foto's van hoe je het gemaakt heb?)?

Thanks...ben ERG benieuwd!!!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 20:25
Rephlexer schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 15:50:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:

- Pioneer KRP-500A
- Digicorder
- B&W 683 fronts
- B&W HTM61 center
- Logitech harmony ONE

Op komst:

Wat voor kleurcode heeft die verf die je aan de muur hebt? Wij zijn op zoek naar zoiets en al verschillende kleuren geprobeerd, maar nog niet gevonden wat we willen.

• ConZito
Gut zijn we nu aanbeland op "het mijn set is duurder dan die van jou dus ik hoor het lekker wel want ik heb een perfect gehoor"...

Dan blijven we weer een tijdje weg :w

• Niet online
Chevy454 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:50:
[...]

Als we de kwaliteit van de apparatuur even buiten beschouwing laten dan kan het geluid van een HD stream beter klinken als een normale DD / DTS stream.

Met de bourne triologie op BR klinkt het geluid beter als de DVD variant.

[...]

Hier heb je gelijk in :)
Wat vergelijk je dan? Het kan zijn dat de AC3 stream (bijv) gewoon anders is. Dan is het een oneerlijke vergelijking. Je zou DTS core (1.5mbit) vs DTS HD op de blu-ray moeten vergelijken.

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-03 20:55
ConZito schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:56:
Gut zijn we nu aanbeland op "het mijn set is duurder dan die van jou dus ik hoor het lekker wel want ik heb een perfect gehoor"...

Dan blijven we weer een tijdje weg :w
je kunt cynisme ook overdrijven natuurlijk. Ik heb hier ook een fijne setup met BR speler, Denon AVR-4308 en een 5.1 set met Audiovector speakers en er is echt duidelijk veel verschil te horen. TrueHD/DTS-MA is echt wel een klap beter dan Dolby Digital. Iedereen hier die zegt geen verschil te horen heeft imo nooit echt goed kunnen luisteren.

Als iemand dit niet wil geloven is hij welkom om eens te komen kijken/luisteren. Ik weet zeker dat je overtuigd wordt. :*)

Non taken

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-06 13:07
Over de HD varianten wil ik me stil houden maar ik had gelezen dat Dolby True HD en DTS HD-MA weinig verschilt.
Als ik geluid vergelijk (wellicht appels met peren) dan hoor ik duidelijk verschil tussen DTS en Dolby Digital. Als ik bijvoorbeeld DTS in Quantum of Solace hoor dan klinkt het velenmalen beter dan Dolby Digital in Hancock. Ik weet het, het zijn 2 verschillende films en verschillende kwaliteit, maar beide op Blu-ray afgespeeld. Ik vind het jammer dat Dolby True HD soundtracks gedownsampeled worden naar gewoon Dolby, terwijl DTS HD wel DTS is, en dat klinkt mooier, scherper, helderder en voller. Dolby Digital is gewoon wat dof.

Persoonlijk heb ik alleen nog maar (op een ongeschikte set) verschil vergeleken tussen DTS HD en DTS.
De Dolby True HD disks heb ik nog niet vergeleken, zal ik morgen eens doen.

Het probleem was met DTS HD testen, dat ik audio prioriteit op analoog moet zetten, en als ik dan switch naar coax om te vergelijken met gewoon DTS dan klinkt het slechter dan DTS als ik prioriteit op digital output zet.

Bulls schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 02:39:
Over de HD varianten wil ik me stil houden maar ik had gelezen dat Dolby True HD en DTS HD-MA weinig verschilt.
[...]
Dat zou moeten kloppen. Beide zijn immers lossles codecs, en als dezelfde master wordt gebruikt komt er dus hetzelfde geluid uit. Ik heb alleen geen films waarbij zowel een truehd als een dts-ma zijn gegeven (of 2 verschillende versies van dezelfde film met 2 verschillende tracks).

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 14-07-2009 08:23]

• ConZito
Maareuh dat TrueHD geneuzel is toch ook weer dikke paniek. Als jij een zeer respectabele BR-speler hebt die TrueHD kan decoden dan heb je die toch niet digitaal aan je receiver hangen, maar gewoon met directe analoge inputs, het zal je receiver jeuken wat jij analoog dat ding in pompt.

En een fatsoenlijke BR-speler kost nog altijd minder dan een nieuwe receiver aanschaffen die TrueHD snapt. En je speler upgraen is IMHO maar een kleine stap.

Ik gebruik overal de PS3 voor, misschien niet ideaal, maar een dedicated BR-speler komt er heus nog wel.

[Voor 16% gewijzigd door ConZito op 14-07-2009 08:34]

ConZito schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 08:32:
Maareuh dat TrueHD geneuzel is toch ook weer dikke paniek. Als jij een zeer respectabele BR-speler hebt die TrueHD kan decoden dan heb je die toch niet digitaal aan je receiver hangen, maar gewoon met directe analoge inputs, het zal je receiver jeuken wat jij analoog dat ding in pompt.
[...]
Ik heb een eenvoudige BD speler, die alles streamed. Mijn receiver (Onkyo TX-SR875) die decodeert.

Mgoed, back on topic. Pics moeten er geplaatst. Zal eerst een statiefje moeten lenen om mijn setup weer eens vast te leggen, maar goed. Zal eens zien hoe ver ik kom zonder :)

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:41

Mystikal

It never hurts to help

Anoniem: 293552 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:14:
[...]

offtopic:
Ik zou anders voor deze gaan: [Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 1

Basement Bios ---- Exo-S

• ksi
@Rephlexer volgens mij is dat een htm62 als center of niet?

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Bulls schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 02:39:
Als ik geluid vergelijk (wellicht appels met peren) dan hoor ik duidelijk verschil tussen DTS en Dolby Digital. Als ik bijvoorbeeld DTS in Quantum of Solace hoor dan klinkt het velenmalen beter dan Dolby Digital in Hancock. Ik weet het, het zijn 2 verschillende films en verschillende kwaliteit, maar beide op Blu-ray afgespeeld. Ik vind het jammer dat Dolby True HD soundtracks gedownsampeled worden naar gewoon Dolby, terwijl DTS HD wel DTS is, en dat klinkt mooier, scherper, helderder en voller. Dolby Digital is gewoon wat dof.
Dat ligt aan de afronding van de track, niet aan DD of DTS. Je vergelijking tussen DTS 007 en DD Hancock is idd appels met peren.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
Mag ik vragen waar je dit DVD/Blu-ray rek vandaan hebt? Ik zoek namelijk ook nog iets voor m'n nieuwe appartement..

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Rephlexer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 17:32
lj_tree schreef op maandag 13 juli 2009 @ 18:55:
[...]

Leuke setup...maar ben eigenlijk wel erg benieuwd naar wat je boven je hoofd heb hangen:) Ik heb ook zo'n lchtbak gemaakt van MDF zoals jij boven de eettafel heb hangen (ik zal deze week es wat strakke pica's maken van me crib:) ) en ben eigenlijk wel benieuwd naar die lichtbak boven je zithoek. Kun je daar es wat meer van posten (wat donkere foto's met lichtjes aan etc. en misschien een paar foto's van hoe je het gemaakt heb?)?

Thanks...ben ERG benieuwd!!!
Ik heb deze lichtbakken niet zelf gemaakt. Die waren reeds aanwezig toen ik het huis kocht.
Vorige eigenaar wa een goeie doe-het-zelver. Ik zelf zou niet weten hoe eraan te beginnen vrees ik.
Zal vanavond wat fotos maken in het donker met de lichtjes aan.
Kan die trouwens van kleur laten veranderen of vast zetten op een bepaald kleur. Beetje zolas een kerstboom :)
Cougar schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:31:
[...]

Wat voor kleurcode heeft die verf die je aan de muur hebt? Wij zijn op zoek naar zoiets en al verschillende kleuren geprobeerd, maar nog niet gevonden wat we willen.
De muur was ook reeds in dit kleur toen ik het gekocht heb.
Maar misschien heb ik ergens nog een restje verf staan, zal eens checken.
ksi schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:44:
@Rephlexer volgens mij is dat een htm62 als center of niet?
Dat klopt, het is een HTM62.
Ik vergis me steeds in die reeks nummers van B&W.
(Misschien omdat een duurder model een kleiner nummer heeft?)
Ben er in ieder geval zeer tevreden over!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:03
Tijd voor mijn cinema :-) Het is natuurlijk niet echt een home cinema met losse speakers en receiver, maar ik als 17-jarige mag er wel trots op zijn vind ik. Foto`s van Sony Ericsson W800i

Het geluid van de subwoofer trekt wel ontzettend in de linkerhoek, maar is in de rest van de kamer niet slecht. Hij kan eigenlijk enkel alleen naar rechts, niet naast de bank door de kabels. Er lopen 2 zwarte kabeltjes aan de zijkant van de subwoofer, van de 2 rear-speakers die momenteel op de leuning van de bank staan. De zwarte muur word nog wit geverft, echt een zwart gat.. :P

"overview" ben de speakertjes vergeten neer te zetten, maar die staan dus op de leuningen van de bank.

U ziet :
Philips PFL5603D 42"
Logitech G51 Speakerset
Samsung BDP-1600 Blu-ray speler
Creative DDTS-100
Xbox 360 Premium
En nog veel meer natuurlijk :-)

Afstandsbedieningen.. pff..

Het enige dat ik mis is nog een (leuke) vriendin.. ;(

[Voor 4% gewijzigd door BastiaanCM op 14-07-2009 11:52]

• boomr
  • Laatst online: 05-06 19:54
Rephlexer schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:21:
[...]

Ik heb deze lichtbakken niet zelf gemaakt. Die waren reeds aanwezig toen ik het huis kocht.
Vorige eigenaar wa een goeie doe-het-zelver. Ik zelf zou niet weten hoe eraan te beginnen vrees ik.
Zal vanavond wat fotos maken in het donker met de lichtjes aan.
Kan die trouwens van kleur laten veranderen of vast zetten op een bepaald kleur. Beetje zolas een kerstboom :)
Haha lucky basterd:) lol.
Ik heb zelf een lichtbak van MDF gemaakt maar wil eigenlijk boven mijn zithoek ook zo'n grote zoals jij heb. Ik denk alleen dat dat een project gaat worden wanneer ik een koophuis heb. We zitten nu nog huur. Eind van t jaar gaat dat veranderen als het goed is. Ik zal dan ook wel wat foto's maken tijdens t bouwen. Misschien wel leuk voor hier. Ik heb in mijn bak nu alleen hallogeen licht zitten. Nog geen rbg-ledjes dus:(...da gaat in de nieuwe situatie dus wel gebeuren:P

Ben benieuwd naar je fotos vanavond.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 21:31
BastiaanCM schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:51:

moet je minder met al je afstandsbedieningen spelen :+

• Tsolodimos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-11-2022
@ BastiaanCM:

Je tv-meubel is een Billy boekenkast van de Ikea toch? Volgens mij passen daar nét nét nét apparatuur als versterkers en media spelers in, op elkaar gestapeld. Dat zou wel leuk zijn.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:03
Tsolodimos schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:28:
@ BastiaanCM:

Je tv-meubel is een Billy boekenkast van de Ikea toch? Volgens mij passen daar nét nét nét apparatuur als versterkers en media spelers in, op elkaar gestapeld. Dat zou wel leuk zijn.
Het is zeker van de Ikea maar of het een Billy boekenkast is weet ik niet..

Volgens mij past de apparatuur er juist net niet in, zoals mijn blu-ray speler.. De xbox 360 past er wel plat in.
Ik heb het eventjes opgemeten en de gaten zijn 35.5x35.5 cm, en de diepte van het blok 39cm.

Volgens mij is apparatuur juist net zo breed als mijn blu-ray speler (43 cm) en dus te breed, maar als ik er een tussenschot eruit haal dan past het natuurlijk wel. Lijkt me wel wat moeilijker dan het in elkaar zetten dus ik hou het lekker zo :P

• ConZito
Apparatuur is 43cm~44cm breed over het algemeen, waarom dat zo is, al sla je me dood :+

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:52
BastiaanCM schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:37:
[...]

Het is zeker van de Ikea maar of het een Billy boekenkast is weet ik niet..

Volgens mij past de apparatuur er juist net niet in, zoals mijn blu-ray speler.. De xbox 360 past er wel plat in.
Ik heb het eventjes opgemeten en de gaten zijn 35.5x35.5 cm, en de diepte van het blok 39cm.

Volgens mij is apparatuur juist net zo breed als mijn blu-ray speler (43 cm) en dus te breed, maar als ik er een tussenschot eruit haal dan past het natuurlijk wel. Lijkt me wel wat moeilijker dan het in elkaar zetten dus ik hou het lekker zo :P
Het lijkt op een Lack kast maar dan met smallere schotjes er tussen :)

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Anoniem: 95166

TroonStaal schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:46:
Het lijkt op een Lack kast maar dan met smallere schotjes er tussen :)
Ikea Expedit
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20116274

• Bulls
ConZito schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 08:32:

En een fatsoenlijke BR-speler kost nog altijd minder dan een nieuwe receiver aanschaffen die TrueHD snapt. En je speler upgraen is IMHO maar een kleine stap.

Ik gebruik overal de PS3 voor, misschien niet ideaal, maar een dedicated BR-speler komt er heus nog wel.
Ik neem aan dat dit een reactie is op mijn post, in dat geval:

Ik heb maar een (crap) Z-5500 setje, en als ik die analoog aansluit dan klinkt het voor geen meter in vergelijking met DTS via digital.

bijv:
BR audio prioriteit op multikanaals analoog en de Z-5500 op 6 channel direct input (heb ik zogenaamd HD audio) Maar veel te lage bass.
Als ik op deze setting de Z-5500 omswitch naar digitaal krijg ik alleen stereo (of nep upmix door het setje)

Zet ik de BR op digitaal output (coax/optic) dan decodeerd de Z-5500 zelf DTS of DD maar heb ik geen HD, en toch klinkt het dan beter. Als ik dan op deze setting de Z-5500 omswitch naar 6 ch. direct. dan klinkt het nog slechter als analoog.

Ik heb het vanmiddag ook even getest met Dolby TrueHD en was hetzelfde verhaal als met DTS HD MA.
Conclusie, de Z-5500 is crap voor HD audio ;)

Maar als ik een keer een oude receiver op de kop tik, kan ik hem toch analoog aansluiten op de S550

• ConZito
Het was gewoon meer een algemene opmerking ;)

• Bulls
ConZito schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:31:
Het was gewoon meer een algemene opmerking ;)
Oh ik zie het al weer, ik trek het mij teveel aan 8)

• Tsolodimos
Je hebt gelijk. Ik bedoelde eigenlijk de Lack-meubel. Daar zouden ze wel netjes in passen.

190 cm / 4 = 47,5 cm (-2,5 cm per vak ongeveer voor de scheidingen) = +- 45 cm per vak

Moet goed te doen zijn 8)

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00045560

• rwooding
Bart schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:39:
[...]

Mag ik vragen waar je dit DVD/Blu-ray rek vandaan hebt? Ik zoek namelijk ook nog iets voor m'n nieuwe appartement..
Is de 'Aladdin' van 'Avec', heb ik zelf vorig jaar bij de V&D gekocht.
Hij is verstelbaar voor cd/dvd danwel BR. ok is hij stabelbaar zie http://www.avec.com.hk
Volgens mij is de kleur wit niet meer leverbaar.

Enige persoonlijk nadeel vind ik dat het een open meubel is, dus afstoffen op z'n tijd ontkom je niet aan.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:51
SuperKneus schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:32:
[...]

Ben al wat verder, tv hangt al en banken en zo zijn al uit het plastic. zal binnenkort dus een update plaatsen. Onderstaande foto's zijn voor Cobb, dit zijn 2 kastjes van IKEA.. Origineel heeft elk kastje 2 deurtjes maar zoals al eerder is aangegeven kan je bij IKEA de kastjes zelf samenstellen. Ik heb dat dus ook gedaan en de middelste 2 vervangen voor een plankje en 2 lades.

[afbeelding]

[afbeelding]
Zoiets zoek ik, geheel hoogglans (dus geen metalen rand aan de deurtjes) en dan één zo'n deel waar jij er 2 van hebt staan. Hij moet wel in zijn geheel dicht kunnen. Welk meubel is dit? En is ie zo'n 50 cm diep?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tsolodimos schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:57:
[...]

Je hebt gelijk. Ik bedoelde eigenlijk de Lack-meubel. Daar zouden ze wel netjes in passen.

190 cm / 4 = 47,5 cm (-2,5 cm per vak ongeveer voor de scheidingen) = +- 45 cm per vak

Moet goed te doen zijn 8)

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00045560
Nee, die vakken zijn net te klein. Die planken zijn iets van 6cm dik en er zijn er 5, geen 4.Ik heb er drie vakken van gemaakt, dan gaat het wel goed.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

BastiaanCM schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:51:
Eerst alles kopen betreffende home cinema wat je leuk vind en dan pas aan een vriendin beginnen.
Want negen van de tien gaan dikke staande speakers, lompe subwoofers en dergelijke niet leuk vinden. Laat staan dat je er ook eentje treft die snapt hoe alles werkt als je een receiver hebt waar alles door moet...

Maar ach, mijn ex zag het verschil niet eens tussen een DVD en Blu-ray.
Nu snap ik dat wel als ik die DVD up laat scalen door mijn receiver naar 1080p, maar in dit geval was het gewoon via scart |:(

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:52
Wat Fear zegt idd. Eerst de apparatuur, dan pas de vrouw. Weg met de WAF! :P

zo sprak een verstokte vrijgezel :P

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Chevy454
  • Niet online
FeaR1986 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 22:03:
Eerst alles kopen betreffende home cinema wat je leuk vind en dan pas aan een vriendin beginnen.
Want negen van de tien gaan dikke staande speakers, lompe subwoofers en dergelijke niet leuk vinden. Laat staan dat je er ook eentje treft die snapt hoe alles werkt als je een receiver hebt waar alles door moet...
De belangrijkste tip :)

• _TP_
  • Niet online
[...]
Maar ach, mijn ex zag het verschil niet eens tussen een DVD en Blu-ray.
Nu snap ik dat wel als ik die DVD up laat scalen door mijn receiver naar 1080p, maar in dit geval was het gewoon via scart |:(
Dus toen heb je haar gelijk gedumpt? :P

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

_TP_ schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 08:47:
[...]

Dus toen heb je haar gelijk gedumpt? :P
Moah, als je het op een 32" bekijkt is het verschil ook niet zo dramatisch (op 3m en verder praktisch niet zichtbaar zelfs).

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:31
Nu snap ik dat wel als ik die DVD up laat scalen door mijn receiver naar 1080p
Want dat zorgt voor een hogere resolutie? Upscaling door een afspeelapparaat is dé marketinghype van de laatste paar jaar. Er zijn zó veel mensen die daarvoor een andere speler hebben gekocht, dus het werkt wel. Op welke speler je ook een DVD afspeelt, nooit en te nimmer kan 'ie ook maar Blu-ray benáderen.

Nickname does not reflect reality

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Men neme:
  • Een Philips 32PFL5322 LCD met 2 HDMI in
  • Een Sony HT-SS1300 Home Cinema met 3 HDMI in
  • Een Xbox 360 Falcon met HDMI
Maar ja, dat neemt een beetje veel ruimte in:

Dus ik heb even een kastje van MDF in elkaar geschroefd. Uiteraard zie je pas op de foto's dat je een paar plekjes niet zo goed hebt geverfd. De achterkant is qua kabels een béétje een rommel, daarom een thumbnail :P
De achterkant

En zo ziet het er dan van dichtbij uit:

En dan is dit het totaalplaatje:

:)

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
CodeCaster schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:32:
Men neme:
[afbeelding]

Dus ik heb even een kastje van MDF in elkaar geschroefd. Uiteraard zie je pas op de foto's dat je een paar plekjes niet zo goed hebt geverfd. De achterkant is qua kabels een béétje een rommel, daarom een thumbnail :P
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Is wel georganiseerder maar vind het persoonlijk jammer dat het kastje zo "vierkant" is. Ik had het mooier gevonden als je kastje net zo breed was als je TV, dan lijkt het wat minder op een blokkentoren. Maar nofi, ik zie mezelf met mijn linkerhandjes nog niet eens zoiets in elkaar schroeven :P

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 20:42
CodeCaster schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:32:
Men neme:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er netjes uit, alleen is je TV wel eens stuk omhoog gekomen zo, kijkt dat niet rot?

Thx voor de tip. Gisteren een HDMI kabel besteld (F2 series bonded-pair, 25 foot/7.62 meter), vandaag het bericht dat ie al is verstuurd. Ze versturen per fed-ex, en zeggen dat ze in zelfs in de EU in ongeveer "3 buisnessdays" kunnen leveren. Netjes Fed-ex track/trace nummertje erbij, en momenteel ligt de kabel in Memphis te wachten om de lucht in te gaan. Erg netjes so-far moet ik zeggen.

En deze positieve ervaring in het shoppen & versturen enzo maakt ook dat het je vertrouwen in de kabel zelf eigenlijk ook best goed is; Zelfs als ik hem nog niet heb. Kan je nagaan hoe de shop-ervaring bijdraagt in het de ervaring van het product (terwijl het eigenlijk los van elkaar staat).

Laat wel weten hoe de kabel werkt :)

Nu op jacht naar een ASUS Xonar HDAV1.3 Slim voor eenzelfde mooie prijs.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sander schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:38:
Is wel georganiseerder maar vind het persoonlijk jammer dat het kastje zo "vierkant" is. Ik had het mooier gevonden als je kastje net zo breed was als je TV, dan lijkt het wat minder op een blokkentoren. Maar nofi, ik zie mezelf met mijn linkerhandjes nog niet eens zoiets in elkaar schroeven :P
Dan had ik weer dikker MDF moeten nemen in verband met doorbuigen, en dan had ik er meerdere vakken in moeten maken om bijvoorbeeld DVD's in te zetten omdat ik die ruimte anders kwijt zou zijn. Daar had ik geen zin in. Ik heb enkele ontwerpjes getekend en deze stond me het meest aan.
wimpie007 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:13:
Ziet er netjes uit, alleen is je TV wel eens stuk omhoog gekomen zo, kijkt dat niet rot?
M'n tv staat nu 23 centimeter hoger dan eerst, en dat is juist wel prettig, omdat ik in de oude situatie precies over de rand van m'n bed heen naar het scherm moest kijken :) Dit kijkt een stuk ontspannender.

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• ksi
Erg leuk codecaster, goede diy ook :)

Wel benieuwd nog naar een iets grotere overview foto eigenlijk...

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

JvS schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 08:48:
[...]

Moah, als je het op een 32" bekijkt is het verschil ook niet zo dramatisch (op 3m en verder praktisch niet zichtbaar zelfs).
Ik dacht even dat je bedoelde 3m breed scherm (beamer) maar toen dacht ik... ah hji heeft het vast over de afstand ;)

• Tsolodimos
Breezaaahhh!!
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee