Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 35 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 347.706 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:37

FeaR

In GoT we trust

Bulls schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:31:

Verder heb ik het geluid een paar keer vergeleken tussen analoog HD MA en digital DTS, maar op de zwakkere sub op analoog na heb ik geen verschil kunnen waarnemen. Dat zou ook wel deels door de Z-5500 komen.
Volgens mij was dat ook al een paar keer gezegd in je topic waar je eerst een Panasonic BD80 analoog op de Z-5500 aan wilde sluiten... Over het geen verschil horen tussen DTS en DTS HD op een Z-5500.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
FeaR1986 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:44:
[...]

Volgens mij was dat ook al een paar keer gezegd in je topic waar je eerst een Panasonic BD80 analoog op de Z-5500 aan wilde sluiten... Over het geen verschil horen tussen DTS en DTS HD op een Z-5500.
Nouja het eerst horen dan geloven he :) Ik wilde het gewoon testen. Maar dat het in plaats van beter juist minder klonk vind ik een beetje jammer. Nu heb ik het idee dat ik zonder reden teveel heb betaald.

Maar ok maakt verder niet uit ik ben er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Joopieboy schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 16:05:
[...]

Ok dankjewel. Dus er zit toch genoeg laag in dat is erg fijn om te horen. Je leest zoveel verschillende verhalen hierover haha. :P
Ben benieuwd naar foto's trouwens. :)
Ik heb ook de JBL e80's en ik vind de bass tegenvallen hoor. Heb zelf een Harman kardon sub erbij en bij films vind ik die onmisbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:16
Ik heb ooit die E80's beluisterd en ik vond het laag _veel_ te overheersend. :X

En wat leren we hier weer van? Geluid is smaakgebonden. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja idd, maar qua mijn muziek smaak en dat ik toch wel van wat bass houd, tja. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Xander schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 23:16:
Ik heb ooit die E80's beluisterd en ik vond het laag _veel_ te overheersend. :X

En wat leren we hier weer van? Geluid is smaakgebonden. :P
Ja idd, maar kom dan ook van 2 subs in mijn auto ;-)
dan is alles al gauw minder bass ;-)

Maar er zit veel verschil tussen de sattelieten en de e80s que bass maar voor explosies is de subs imho onmisbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimpie007 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 01:02:
[...]

Ja idd, maar kom dan ook van 2 subs in mijn auto ;-)
dan is alles al gauw minder bass ;-)

Maar er zit veel verschil tussen de sattelieten en de e80s que bass maar voor explosies is de subs imho onmisbaar
Kijk aan, als je zoiets bent gewent dat praat je wel anders. Ik heb in mijn auto ook puur voor de extra kick een 'simpele' kicker c10 van 150watt rms, het hoeft allemaal niet zo onwijs lomp.

Hier thuis is het een ander verhaal, ik zit op de bovenste verdieping vol op het beton, beetje laag van de speakers zelf is best lekker, en een aparte sub kan als aanvulling best lekker zijn. Maar dat zal toch niet hard staan hier. Ik heb nu 2 pa speakers staan (erg triest met mijn receiver) maar het volume gaat hier niet boven -60 anders trilt het door het hele huis...

Dus ik denk dat ik binnenkort eens serieus ga luisteren naar de e80's, eigen cd'tje mee en luisteren maar. :)
Lekker terug naar stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoopnl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-02-2019
Ik laat de foto's voor zichzelf spreken
Details van de HTPC kunnen hier gevonden worden

Details:
Scherm: Limitview (2.04m x 1.15m, WideScreen)
Audio: Harman/Kardon (AVR350) 7.1 surround (Active subwoofer, 2 HDMI in, 1 HDMI out)
Beamer: Sanyo Z2000 (LCD, Full HD, verbonden via HDMI)
Kast: Zelf ontworpen en gebouwd (met verbogen ruimte voor kabel overlengtes)
Netwerk: 1Gb (HTPC verbonden met 4Tb NAS, FreeNAS)
Console: Xbox 360 Elite (Via HDMI)
DVD: Harman/Kardon DVD 29 (Via Component S-Video, Audio via Optical)
HTPC: Silverstone LC04 black (Via HDMI)
Cables: Weggewerkt in vloer en plafond.
Network: 1GB Switch voor HTPC en XBOX 360 (Hardwired voor Streaming)

Foto's (klik op foto voor slide show)
Afbeeldingslocatie: http://i765.photobucket.com/albums/xx300/shoopnl/IMG_0495-1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door shoopnl op 05-07-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsolodimos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-02-2024
netjes weggewerkt shoopnl!
Ik blijf een zwak houden voor die woofer van harman/kardon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Maar waarom staat je sub in een kast? Dat is niet echt bevorderlijk voor het geluid hoor.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoopnl
Tsolodimos schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:01:
netjes weggewerkt shoopnl!
Ik blijf een zwak houden voor die woofer van harman/kardon..
Bedankt, die woofer doet zijn werk goed tijdens games en films ;)
(Zeker nu hij ingebouwd is in een kast met 30mm MDF eromheen)

[ Voor 11% gewijzigd door shoopnl op 05-07-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

bornin7ty2 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:15:
Maar waarom staat je sub in een kast? Dat is niet echt bevorderlijk voor het geluid hoor.
Valt voor een sub wel mee. Je krijgt er gratis 6db extra geluid door (die moet je daardoor wel wat zachter zetten).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 00:07
Deze kwam ik nog tegen op het net van iemand die cratief was omgegaan met het 'kabelprobleem' en vond het wel de moeite waard om te posten :9
Afbeeldingslocatie: http://media1.break.com/dnet/media/2009/7/97%20enough%20power.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
gebruikershaes schreef op zondag 05 juli 2009 @ 16:39:
Deze kwam ik nog tegen op het net van iemand die cratief was omgegaan met het 'kabelprobleem' en vond het wel de moeite waard om te posten :9
[afbeelding]
hij ziet er wel nep uit :P maar gaaf als je het echt hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
ja idd, ook lijken die trillingen me niet bevordelijk voor de rest van je apparatuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

wimpie007 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 16:55:
[...]

ja idd, ook lijken die trillingen me niet bevordelijk voor de rest van je apparatuur!
Sony heeft een keer een set gemaakt waarbij de sub onderdeel was van de audiokast. En geloof me, die set trilde meer en had slechtere en meer mechanische componenten dan die versterkers van tegenwoordig.

Bevorderlijk is het vast niet. Maar kwaad kan het ook echt niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
JvS schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:17:
[...]

Sony heeft een keer een set gemaakt waarbij de sub onderdeel was van de audiokast. En geloof me, die set trilde meer en had slechtere en meer mechanische componenten dan die versterkers van tegenwoordig.

Bevorderlijk is het vast niet. Maar kwaad kan het ook echt niet.
Sony heeft momenteel zelfs nog een set die dat heeft. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoopnl
Moest die Woofer toch ergens kwijt, en achter het gordijn zag het er niet uit, verder is er geen plek in de kamer, dit ziet er wel gelikt uit (vind ik).
Tot nu toe is er niets los getrild, ook slaat de DVD niet over tijdens heftige scene's dus dat zal allemaal wel meevallen. Ook de HD van de HTPC functioneert goed.
Al die apparaten staan op hun eigen trilling opvangende voetjes (zo beweren de fabrikanten), zo ook de woofer. En de apparatuur zit niet in de woofer maar ernaast.
Mocht er iets stuk gaan zien we wel weer verder (goede reden om een nieuw setje te kopen)

Het enige wat meetrilt is het raampje boven de deur naar de overloop, maar dat gebeurde ook al toen de kast nog niet af was ;)

Geluid klinkt hetzelfde met of zonder kast, in de kast moest ik wel de woofer iets zachter zetten, want die klonk wat harder, dus naar mijn idee is het wel degelijk bevorderlijk voor het geluid >:)

[ Voor 26% gewijzigd door shoopnl op 05-07-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:46
@shoopnl: Wat een onwijs, maar dan bedoel ik ook onwijs, gave set heb je staan zeg! Voornamelijk hulde voor het wegwerken van de kabels echt helemaal gaaf gedaan.. respect dat je het zo strak hebt.. de HK set is ook echt een mooi set!!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 14:04
Het is idd de Besta serie, op de site kan je hem niet goed vinden maar ik weet dat ze hem nog hebben, ik heb hem een maand of 2 terug gekocht.

Ik heb op dit moment mijn tv al hangen maar moet mijn front speakers nog ophangen, beugels van vogel heb ik al maar ik twijfel nog een beetje waar ik ze ga plaatsen. Volgens mij is de thx norm iets van 0.5 tot 1m van je tv, op de site van onky zie ze dichterbij de tv hangen

Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/20232140_3b30771afd.jpg

Vraag me af wat ik nu het beste kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O na een 8 weekse verbouwing ben ik eindelijk over in me nieuwe huis. EN het is prachtig geworden.

Foto's volgen later.

NU heeft mijn kat mijn mission 774 speaker latren vallen en nu komt er bijna geen geluid meer uit het het bovenste speaker. De trillingen die ze normala moeten maken lukt niet meer. Uit elkaar gehaald gekeken, maar niet kunnen oplossen.

Wat kan ik nu het beste doen?

2 nieuwe front speakers aanschaffen? maakt dit uit of het geen missions zijn?

Zo ja, welke.

Liefst heb ik flinke zuilen hoogglans zwart met ingebouwde sub-speakers aangezien ik geen plaats heb nog voor mijn subwoofer. Vond zelf de Kef q7 wel aardig.

Iemand anders nog ideeen? Foto's van speakers zijn welkom

Verder heb ik een pioneer vsx919 reciever gehaald vorige week

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• This-is-life
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-04 20:53
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:43:
O na een 8 weekse verbouwing ben ik eindelijk over in me nieuwe huis. EN het is prachtig geworden.

Foto's volgen later.

NU heeft mijn kat mijn mission 774 speaker latren vallen en nu komt er bijna geen geluid meer uit het het bovenste speaker. De trillingen die ze normala moeten maken lukt niet meer. Uit elkaar gehaald gekeken, maar niet kunnen oplossen.

Wat kan ik nu het beste doen?

2 nieuwe front speakers aanschaffen? maakt dit uit of het geen missions zijn?

Zo ja, welke.

Liefst heb ik flinke zuilen hoogglans zwart met ingebouwde sub-speakers aangezien ik geen plaats heb nog voor mijn subwoofer. Vond zelf de Kef q7 wel aardig.

Iemand anders nog ideeen? Foto's van speakers zijn welkom

Verder heb ik een pioneer vsx919 reciever gehaald vorige week
de jamo s606's zijn er in zwart hoogglans en heeft een ingebouwde woofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:15
Welke HTPC behuizing staat in jullie Ikea Lack kast? De kast is 38cm diep en de behuizingen die ik tegenkom en aanspreken zijn allemaal 41cm diep. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste luitjes

Ik heb op de vorige pagina mijn huidige setup laten zien.
Nou is het geval dat ik morgen naar correct ga en daar nieuwe fronts en een center ga halen.
Ik heb een budget van 240 euro ik weet het niet genoeg voor echte hifi maar raden jullie mij nog iets aan of om naar bepaalde merken te gaan luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:03:
Beste luitjes

Ik heb op de vorige pagina mijn huidige setup laten zien.
Nou is het geval dat ik morgen naar correct ga en daar nieuwe fronts en een center ga halen.
Ik heb een budget van 240 euro ik weet het niet genoeg voor echte hifi maar raden jullie mij nog iets aan of om naar bepaalde merken te gaan luisteren?
Tja lastig antwoord op te geven, ik ken de winkel correct niet.. en dit is niet het wat moet ik kopen forum... (no offense :) ) vaak wordt je hier toch geadviseerd zelf te luisteren. En als je nu zelf aangaf welk merk luidsprekers je interesse hebben hadden we in ieder geval een leidraad.. maar 2 fronts en 1 center das 60 euro per luidspreker en dan kun je zelf wel bedenken of je voor 60 euro een leuke luidspreker hebt... (eltax misschien of een ander budget merk)

De KEF IQ3's zijn iig leuk, ik zou zeggen, twee van die komt genoeg volume uit... en dan spaar je nog maar wat voor de center

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja klopt ik weet dat het eigenlijk niet z,n forum is sorry.
bij die winkel hebben ze wel een koopjeskelder wat ik al gezien heb op de site is:
mission M-33i
Mordaunt Short MS-904i
Wharfdale EVO2-20

Deze ga ik morgen dan ook beluisteren en kijken of het wat voor me is:)
Maar dan is mijn vraag heeft iemand van jullie enige ervaring met deze speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:18:
bij die winkel hebben ze wel een koopjeskelder wat ik al gezien heb op de site is:
mission M-33i
Mordaunt Short MS-904i
Wharfdale EVO2-20

Maar dan is mijn vraag heeft iemand van jullie enige ervaring met deze speakers?
Ik heb een set van de mordaunt shorts; 906i's, 902i's en de 905i center. Ik ben er heel erg tevreden over, de kleine woofertjes produceren een hele strakke bas en gaan dieper dan ik ooit had verwacht. De prijs kwaliteit is gewoon super bij mordaunt short! Kijk ook eens op marktplaats, staan nu leuke setjes van mordaunt short op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

En ondanks dat dit inderdaad niet het 'wat moet ik kopen' topic is: de mission M-33i klinken tevens super. Geheel persoonlijke smaak dus. De Mordaunt Shorts zijn wel duidelijk beter afgewerkt. (toch voor de Mission's gekozen)

[ Voor 7% gewijzigd door bartvl op 06-07-2009 22:48 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:18:
mission M-33i
Mordaunt Short MS-904i
Wharfdale EVO2-20

En ik heb de Wharfedale's. (inderdaad, ook gekocht bij Correct ;) ) Daar ben ik zeer over te spreken, voor dat geld een heel mooi zuiltje!

(zie ook mijn setup)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
Na Veel gekwijl :9~
Ga ik ook maar is mijn set neerzetten.
De foto's zijn niet helemaal scherp :S nokia 5800 is niet zo best.

Mijn Htpc met Samsung scherm type LE32A330J1 met mijn Pioneer
cd/dvd receiver XV-DV323 Die ik alleen gebruik als surround set
verder zie je nog mijn nieuwste aanwinst de harmony one :D
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/07/1246963025-950.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/07/1246963026-541.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/07/1246963027-152.jpg
Niet zichtbaar: Xbox
en media server voor al mijn films en mp3

Volgend project is een nieuwe versterker

[ Voor 3% gewijzigd door chimera2 op 07-07-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Long time no see jongens!
Maar ik heb dan ook lang niets kunnen tonen... tot nu. Ik ben nu helemaal Celestion-aanhanger, de laatste luidsprekers die ik nog had die geen Celestions waren, mijn Eltax Camargue Sattelites, heb ik (met wat spijt in het hart, maar toch) weggedaan en deze jongens zijn er in de plaats gekomen:

Celestion AVF 302

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/CelestionAVF1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/CelestionAVF2.jpg

14mm dik Italiaans glas! :9~ Sexy, niet?
Ergens in diepe krochten van het internet bij een Britse audiodealer hun "long term storage" kunnen krijgen. Demo-modellen in nieuwstaat.

En ze klinken echt hemels, zeker voor dit soort luidsprekers.

(De Celestion 15 kasten ernaast zijn ook "nieuw". Die waren tijdelijke vervangers. Daar heb ik nu 2 paar van, goedkoop gescoord.)

Mijn Celestion collectie is inmiddels al aardig:
Celestion C3 (1 paar), Celestion C4-C Center (1), Celestion C6-s Subwoofer (1), Celestion C2 Rear-Center (1), Celestion CS-6 (1 paar), Celestion 15 (2 paar) en deze nieuwe Celestion AVF 302.

Mag ik al spreken van een verzameling? :+

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Mooie speakertjes hoor, maar neem aan dat ze niet op hun uiteindelijke positie staan? Rear zo dicht naast de front enzo. Wel zonde dat je ze naar achteren moet halen want dan zie je ze niet meer staan :P Zijn daar ook grotere varianten als fronts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Sick Nick schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:29:
Mooie speakertjes hoor, maar neem aan dat ze niet op hun uiteindelijke positie staan? Rear zo dicht naast de front enzo. Wel zonde dat je ze naar achteren moet halen want dan zie je ze niet meer staan :P Zijn daar ook grotere varianten als fronts?
Dit is een stereo-opstelling hoor.
Maar dit is maar hun tijdelijke thuis.
De 15's blijven hier staan bij mijn moeder thuis, en de AVF 302's verhuizen met mij en mijn vriendin naar een duplex, als stereo-speakers.

Dit zijn trouwens de grote varianten :) . Als je in een zetel zit, staan ze mooi op oorhoogte met de tweeters.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag ook mijn missions 774 vervangen door de jamo s606. Echt verschil kan ik nog niet horen , maar de missions waren dan ook gewnn goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
Joopieboy schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 16:05:
[...]

Ok dankjewel. Dus er zit toch genoeg laag in dat is erg fijn om te horen. Je leest zoveel verschillende verhalen hierover haha. :P
Ben benieuwd naar foto's trouwens. :)
Bij deze de foto's :P

Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/6558/07072009206.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/6973/07072009207.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/1024/07072009208.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/7394/07072009209.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/8990/07072009211.jpg

Zijn niet de beste foto's maar ach :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de speakers gehaald:)
Ben gegaan voor de mordaunt short 904i als fronts
en een kef Q6c als center.
Ben er echt superblij en zoals gezegt hierboven komt er er echt veel bas uit.
Ook het hoog vind ik persoonlijk erg goed.
Ik zal morgen even fotos plaatsen van hoe het er nu bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

LightStar schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:25:
[...]

Bij deze de foto's :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zijn niet de beste foto's maar ach :P
Thnx, ziet er goed uit! :)

Ook vergulde bi-wire aansluitingen, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:58:
Ik heb vandaag de speakers gehaald:)
Ben gegaan voor de mordaunt short 904i als fronts
en een kef iQ 6c als center.
Ben er echt superblij en zoals gezegt hierboven komt er er echt veel bas uit.
Ook het hoog vind ik persoonlijk erg goed.
Ik zal morgen even fotos plaatsen van hoe het er nu bij staat.
Goede keus!

Wacht maar tot ze goed zijn ingespeeld, gaat nog een stuk schelen. Laat de conussen de komende tijd maar eens flink op en neer gaan, veel plezier met de aankoop ;)

PS: Waarom ben je niet voor de 905i center gegaan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@_Diesel_
gebrek aan geld:P deze kon ik meekrijgen voor 30 euro.
Het is al een hele verbetering op het magnat sateliet centertje wat er stond en mischien als ik weer geld heb een betere gaan halen. al vind ik persoonlijk dat er goed geluid uit deze kef centerspeaker komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:59:
@_Diesel_
gebrek aan geld:P deze kon ik meekrijgen voor 30 euro.
Het is al een hele verbetering op het magnat sateliet centertje wat er stond en mischien als ik weer geld heb een betere gaan halen. al vind ik persoonlijk dat er goed geluid uit deze kef centerspeaker komt.
Das een koopje! op marktplaats vragen ze er 2de hands nog 70 euro voor!
Uit de koopjeskelder meegekregen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Gisteren begonnen met het bouwen van het audio-meubel, 75% IKEA en de rest eigen inzicht en verbeterpuntjes. Het wordt dus de IKEA Besta, 3000mm breed, verdeeld over twee kastjes van 1200mm met deurtjes en een kastje van 600mm. Het 600mm kastje komt in het midden precies de dikte van de deurtjes naar voren (ongeveer 18mm) geplaats. Hierin zit de receiver en cd-speler erin, de overige spullen komen in het kastje ernaast.

Bovenop het meubel komt dadelijk een zwarte glazen plaat van 3030mm bij 450mm bij 10mm. Aan de beide zijden van het meubel monteer ik nog twee IKEA Besta deurtjes in hoogglans zwart, als afwerking. Deze kan ik desgewenst op maat zagen, maar in mijn situatie is het zelf handiger dit niet te doen vanwege die twee schoorstenen in mijn woonkamer, zo kan ik namelijk perfect mijn kabels eromheen leiden.

Uiteindelijk lijkt het meubel dus uit een geheel te bestaan, aan de voorkant is het ook helemaal strak zonder rare inhammen omdat ik het middelste kastje dus precies genoeg naar voor haal. De zijkanten in hoogglans zwart breekt het geheel, matcht goed met de zwarte glazen plaat en m'n Pioneer scherm.

Nu dus hopen dat het net zo mooi wordt als ik denk dat het wordt :+
In Google SketchUp zag het er in ieder geval goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@the blob
Ik had wel een typfoutje gemaakt het is een kef q6c
Maardan nog vind ik het een koopje
En inderdaad komt uit de koopjeskelder;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Koopjeskelder is af en toe net een graaibak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
SuperKneus schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:20:
[...]

Het is idd de Besta serie, op de site kan je hem niet goed vinden maar ik weet dat ze hem nog hebben, ik heb hem een maand of 2 terug gekocht.

Ik heb op dit moment mijn tv al hangen maar moet mijn front speakers nog ophangen, beugels van vogel heb ik al maar ik twijfel nog een beetje waar ik ze ga plaatsen. Volgens mij is de thx norm iets van 0.5 tot 1m van je tv, op de site van onky zie ze dichterbij de tv hangen

[afbeelding]

Vraag me af wat ik nu het beste kan doen.
Is er iemand die mijn vraag nog kan beantwoorden? Ik ben dus benieuwd waar ik de speakers het best kan plaatsen aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Waar je speakers komen hangt volledig af tov. hoever je van je scherm zit. Bij 3 meter kijkafstand moet de hoek van de speakers tussen 24 en 28 graden liggen tov. je oren.

Check de Dolby website zou ik zeggen ;) De hoogte moet gewoon op oorhoogte zijn, iig voor de mids en highs, dat werkt vaak het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
Hallo GoTters,

Ik vroeg me af of hier iemand misschien weet waar ik op dit moment nog Kef IQ5 speakers (kleur : dark apple) vandaan kan halen... Ik heb enige tijd geleden een surround set gebouwd en wil nog twee IQ5's maar ze zijn volgens mij niet echt meer te koop. Weet iemand een adresje ? PM is natuurlijk ook cool.

p.s. vandaag in de koopjeskelder geweest maar die hadden ze niet (meer).

[ Voor 13% gewijzigd door FreeRider op 08-07-2009 18:14 ]

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:38
Bij de normale hifi afdeling ook niet? daar heb ik ze 3weken geleden nog gekocht. Anders worden het toch IQ50ers denk ik aangezien je ze verder nergens meer kunt krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door WesleyZ op 08-07-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

ConZito schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:00:
Waar je speakers komen hangt volledig af tov. hoever je van je scherm zit. Bij 3 meter kijkafstand moet de hoek van de speakers tussen 24 en 28 graden liggen tov. je oren.

Check de Dolby website zou ik zeggen ;) De hoogte moet gewoon op oorhoogte zijn, iig voor de mids en highs, dat werkt vaak het beste.
En hoe groot je scherm is. Geen enkele reden om deze graden aan te houden als je een mega scherm hebt (of juist een kleintje). Het geluid is dan totaal uit onbalans met het scherm. Een halve meter naast je scherm is netjes denk ik (als je een center hebt). Zou zelf voor nog dichter gaan als je geen center hebt.
Verschilt ook of je hem voor films en/of muziek gebruikt. Muziek liever wat verder uit elkaar en bij film juist wat dichter tegen het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
WesleyZ schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:47:
Bij de normale hifi afdeling ook niet? daar heb ik ze 3weken geleden nog gekocht. Anders worden het toch IQ50ers denk ik aangezien je ze verder nergens meer kunt krijgen.
Ik had ze vrij kort geleden ook nog op de website gezien, zojuist een mailtje gestuurd. Zou wel cool zijn als ik er nog twee te pakken krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOg een korte vraag?

Weet iemand waar een losse center van Jamo te koop is?

En op mijn nieuwe pioneer receiver krijg ik telkens pcm te zien in plaats van neo-dts of dolby prologic etc etc. Zowel met bluray ( transformers ) als met dvd ( Black hawk down ). Wat is PCM precies? Gewoon een codering?

Oja.

Mijn missions zijn 4 t0t 8 ohm geloof ik en de jamo's 6 ohm. Nu heb ik mijn receiver op 6 ohm gezet. Wat houd het precies in?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
ksi schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:21:
[...]

En hoe groot je scherm is. Geen enkele reden om deze graden aan te houden als je een mega scherm hebt (of juist een kleintje). Het geluid is dan totaal uit onbalans met het scherm. Een halve meter naast je scherm is netjes denk ik (als je een center hebt). Zou zelf voor nog dichter gaan als je geen center hebt.
Verschilt ook of je hem voor films en/of muziek gebruikt. Muziek liever wat verder uit elkaar en bij film juist wat dichter tegen het scherm.
Ook dat is waar, het is gewoon een beetje spelen, ligt er ook aan nog hoe die satelietjes afstralen. Ik had zelf bij m'n 50" de satelietjes op zo'n meter staan en dan iets ingedraaid. Voor mij werkte dat in ieder geval.

Maareuh sneak van het nieuwe meubel idee.

Sketchupje:
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2h58l6r.jpg

Hoever we nu zijn:
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/20hvry1.jpg

Nog even betere verbindingsschroeven scoren, want die zooi die er standaard bij zit is kut. En eventueel dat ding toch nog op pootjes horken, ben ik nog niet helemaal uit.

En ik draag in mn vrije tijd panties :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
PCM is Pulse Code Modulation, wat meestal betekent dat de versterker het signaal behandelt als een digitaal stereo signaal (of het wordt echt zo uitgestuurd door je speler). Wellicht moet je instellen dat de versterker op 'auto' staat voor de ingang, zodat deze het SPDIF signaal herkent en omschakelt naar Dolby Digital , DTS etc.

Ohm is de weerstand van de speakers. Als algemeen regeltje geldt dat hoe lager het de weerstand (uitgedrukt in Ohms, hoe hoger het wattage. Speakers met een hogere weerstand hebben een zwaardere versterker nodig en omgekeerd. Hier staat een verhaaltje (in het engels) wat het aardig uitlegt.

[ Voor 20% gewijzigd door FreeRider op 08-07-2009 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:38
ConZito schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:04:
[...]

Ook dat is waar, het is gewoon een beetje spelen, ligt er ook aan nog hoe die satelietjes afstralen. Ik had zelf bij m'n 50" de satelietjes op zo'n meter staan en dan iets ingedraaid. Voor mij werkte dat in ieder geval.

Sketchupje:
[afbeelding]

Hoever we nu zijn:
[afbeelding]

Nog even betere verbindingsschroeven scoren, want die zooi die er standaard bij zit is kut. En eventueel dat ding toch nog op pootjes horken, ben ik nog niet helemaal uit.

Heb even een vraagje, waar heb je die tegels vandaan die onder je speakers liggen? ben al een tijd opzoek naar zwarte tegels maar tot op heden nog niets gevonden. Eventueel een idee waar ik nog zou kunnnen kijken? ben al bij tuincentra's e.d geweest maar zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Dat zijn tegels die over waren toen ik mijn keukenvloer aan het leggen was. Daarna twee van die keukentegels gepakt, op elkaar geplakt met kit en klaar :)

Dus kijken of je bij een tegelhandel een m2 tegels kan scoren, dat zijn er meestal in dat formaat zo'n 6. Ben je als je voor graniet oid. gaat zo'n 60 euro verder voor de hele m2. Normalere tegels hangen rond de 30 euro gok ik. Wel een vlakke tegel pakken, anders kan je ze niet op elkaar plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Ben gisterenavond bij de Ikea geweest en, na de afgelopen week een aantal mooie voorbeelden te hebben gezien in de topic, denk ik dat ook voor mij de Besta serie een mooie oplossing is.

De mooiste opstelling vind ik echter de kleine kastjes met lade waarbij er een open vak openblijft van 10 cm hoog, zoals Superkneus ook al in dit topic liet zien (SuperKneus in "Post hier pics en specs van je home cine..."). Nu heb ik van de meeste apparaten die ik bezit (UPC HD mediabox, ps3, versterker etc) en/of op korte termijn zal gaan bezitten (Popcornhour C200) opgezocht wat de afmetingen zijn. Deze lijken, op 1 of minder dan 2 cm na, allemaal redelijk in de buurt te komen van 10 cm hoog. Moet ik mij zorgen maken om warmte afvoer en toch voor een andere opstelling gaan? Wat denken jullie?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Johny58 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 08:11:
Ben gisterenavond bij de Ikea geweest en, na de afgelopen week een aantal mooie voorbeelden te hebben gezien in de topic, denk ik dat ook voor mij de Besta serie een mooie oplossing is.

De mooiste opstelling vind ik echter de kleine kastjes met lade waarbij er een open vak openblijft van 10 cm hoog, zoals Superkneus ook al in dit topic liet zien (SuperKneus in "Post hier pics en specs van je home cine..."). Nu heb ik van de meeste apparaten die ik bezit (UPC HD mediabox, ps3, versterker etc) en/of op korte termijn zal gaan bezitten (Popcornhour C200) opgezocht wat de afmetingen zijn. Deze lijken, op 1 of minder dan 2 cm na, allemaal redelijk in de buurt te komen van 10 cm hoog. Moet ik mij zorgen maken om warmte afvoer en toch voor een andere opstelling gaan? Wat denken jullie?
PS3 in een vakje van 10cm hoog is iets dat je niet wil. De PS3 is namelijk 98mm hoog als je hem plat legt. De ventiliatie gaat via een enkele zijkant. Zo'n kastje is aan drie kanten afgesloten, warme lucht kan niet omhoog en er is geen sprake van enige vorm van luchtcirculatie. De PS3 wordt gewoon goed heet als je een uurtje of wat gaat zitten gamen, zelfs met simpel DVD kijken wordt het kreng al best warm. Een PS3 zou ik vrijwel altijd op de kast zetten.

Een versterker hecht opzich ook waarde aan wat frisse lucht, dus als het maar net past zou ik het niet doen. 100mm is namelijk echt ontzettend weinig in mijn ogen. De mediabox is 70mm hoog, dus dat moet geen probleem zijn, die wordt ook warm, maar die is van de UPC, dus als die stuk is krijg je gewoon een nieuwe. Maar die zou ik tezamen met de popcornhour weer niet in het zicht willen hebben omdat ze fucking lelijk zijn om te zien.

Maar een PS3 in een kastje...ik had het eerst ook, maar dat ding stond te blazen als een malle. Daarna op de kast en altijd fluister stil geweest.

Het grote probleem met die Besta serie is dat de kastjes te ondiep zijn (380mm wie verzint het) en ze een kast hadden moeten hebben die ongeveer 500mm hoog is, precies tussen de 380mm en 640mm in.

[ Voor 4% gewijzigd door ConZito op 09-07-2009 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Had niet eens stilgestaan bij de diepte. Moet nog maar eens het een en ander gaan opmeten ben ik bang...

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

ConZito schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 08:19:
PS3 in een vakje van 10cm hoog is iets dat je niet wil. De PS3 is namelijk 98mm hoog als je hem plat legt. De ventiliatie gaat via een enkele zijkant. Zo'n kastje is aan drie kanten afgesloten, warme lucht kan niet omhoog en er is geen sprake van enige vorm van luchtcirculatie. De PS3 wordt gewoon goed heet als je een uurtje of wat gaat zitten gamen, zelfs met simpel DVD kijken wordt het kreng al best warm. Een PS3 zou ik vrijwel altijd op de kast zetten.
Als je het over 60GB modellen hebt, heb je absoluut gelijk. Wegens een defect is mijn 60GB voor een 80GB omgeruild en dat scheelt enorm in warmte.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Exirion schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:27:
[...]

Als je het over 60GB modellen hebt, heb je absoluut gelijk. Wegens een defect is mijn 60GB voor een 80GB omgeruild en dat scheelt enorm in warmte.
Ik heb een 80GB en die vind ik ook gewoon warm worden. Als ik bijvoorbeeld GTA4 speel of Fallout dan merk ik dat de PS3 het er serieus zwaar mee heeft, dus goed warm wordt. In het kastje, van 60x15x45 had hij het toch minder naar zijn zin dan op de kast. Het zal er niet direct stuk van gaan, maar het maakt gewoon meer geluid dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

ConZito schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:47:
Ik heb een 80GB en die vind ik ook gewoon warm worden. Als ik bijvoorbeeld GTA4 speel of Fallout dan merk ik dat de PS3 het er serieus zwaar mee heeft, dus goed warm wordt. In het kastje, van 60x15x45 had hij het toch minder naar zijn zin dan op de kast. Het zal er niet direct stuk van gaan, maar het maakt gewoon meer geluid dan nodig.
Mjah, het zal misschien ook schelen dat mijn meubel aan de achterkant helemaal open is, dus hij kan goed koele lucht aanzuigen. Met GTA4 en KZ2 bleef ie gisteren na een uurtje of 2 nog koele lucht blazen en voelde de onderkant van de kast lauw.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:52
[...]

Sketchupje:
[afbeelding]

Hoever we nu zijn:
[afbeelding]

haha _/-\o_ panties zijn geil ;)

OT, misschien wat meer uitleg, waar dienen de "bakken" voor waar de broodjes aanhangen en welk spul heb je er staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

WesleyZ schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:49:
[...]

Heb even een vraagje, waar heb je die tegels vandaan die onder je speakers liggen? ben al een tijd opzoek naar zwarte tegels maar tot op heden nog niets gevonden. Eventueel een idee waar ik nog zou kunnnen kijken? ben al bij tuincentra's e.d geweest maar zonder succes.
Ik heb ook tegels onder mijn speakers liggen en in mijn geval heb ik twee natuurstenen plaatjes op maat laten maken bij de lokale grafzerkenboer. Daar kun je het materiaal uitkiezen (ik heb gezoet Belgisch hardsteen) en precies de maten opgeven die je wilt. Kost je rond de 70 euro.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Exirion schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:50:
[...]

Mjah, het zal misschien ook schelen dat mijn meubel aan de achterkant helemaal open is, dus hij kan goed koele lucht aanzuigen. Met GTA4 en KZ2 bleef ie gisteren na een uurtje of 2 nog koele lucht blazen en voelde de onderkant van de kast lauw.
Meer schieten! ;) Maar de achterkant open helpt enorm, dat had ik niet, noujah klein stukje dan voor de kabels.
tom_aagten schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:12:
[...]

haha _/-\o_ panties zijn geil ;)

OT, misschien wat meer uitleg, waar dienen de "bakken" voor waar de broodjes aanhangen en welk spul heb je er staan?
Uitleg komt als het af is, alle apparatuur staat nu even afgesloten en opgeborgen. Morgen ben ik vrij, dan ga ik alle shit weer aansluiten en daar heb ik wel een dagje voor nodig om het netjes te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Thanks voor de reactie's ga ze dan iets van 0.5m van mijn tv hangen. Ik heb een 94cm samsung, afstand tot de tv is ongeveer 2 a 3 meter.

Ik ben wel van plan om de uitbreiding set van onkyo te kopen. Er komen dus nog een center speaker en 2 rear speakers. De rear speakers kan ik helaas niet direct achter mijn bank plaatsen (staan dan in de weg als je naar het balkon wil lopen). Ik ga ze dus achter me aan de muur ophangen. Niet ideaal want die afstand is ongeveer 2 maal zo groot als mijn afstand tot de front speakers maar volgens mij moet je dat kunnen oplossen door de rear speakers wat harder te zetten.
[...]

Leuk om te zien hoeveel er wel niet mogelijk is met die ikea kastjes. Mooie setup heb je er van gemaakt. Ik had ook al last van die verbindingsschroeven. Ik geloof dat er bij mij 2 zijn afgebroken.

[ Voor 30% gewijzigd door SuperKneus op 09-07-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:27

erikver

Ik zeg...

FreeRider schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:11:
Hallo GoTters,

Ik vroeg me af of hier iemand misschien weet waar ik op dit moment nog Kef IQ5 speakers (kleur : dark apple) vandaan kan halen... Ik heb enige tijd geleden een surround set gebouwd en wil nog twee IQ5's maar ze zijn volgens mij niet echt meer te koop. Weet iemand een adresje ? PM is natuurlijk ook cool.

p.s. vandaag in de koopjeskelder geweest maar die hadden ze niet (meer).
Als je mailadres in je profiel klopt, check je mail. ;)

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hier mijn setupje dan maar eens.
Pas wat dingen vernieuwd, en ben erg blij met het resultaat tot nu toe :)

Public
Publieke map
Mijn PC206BW schermBeamer aan overdag
Bureau met PS3 & 206BWSubwoofer van Z-5500 + KabeltroepSpeakers gemonteerd aan muur
Speaker van Z-5500

Op de 2e foto is te zien hoe mijn BenQ MP512ST beamer z'n werk doet. En dat is overdag, zonder dichte gordijnen of lamellen.
Verdere stuff:
- Z-5500 (gemonteerd aan muur, te zien op foto 3 & 6)
- Philips AmBx Set
- Yorcom Miles PC met GTX250
- Sony PS3 aangesloten via Optisch op de Z-5500
- Logitech Sphere webcam
- Samsung 206BW scherm
- KPN Digitenne kastje(aangesloten op beamer)

Ik ben er blij mee :) Kijkt heerlijk film op zo'n beamer :9
Edit : Oja, het is echt een kabeltroep, daar moet ik binnenkort nog wat mee doen :P

[ Voor 7% gewijzigd door DennusB op 09-07-2009 19:55 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
[...]

Sketchupje:
[afbeelding]

Hoever we nu zijn:
[afbeelding]

Mooi d:)b
Mooie inrichting en mooie schilderijen. :)

Hoe heb je trouwens zo'n "sketchupje" gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:39

Ethirty

Who...me?

Met Google Sketchup :?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreeRider schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:25:
PCM is Pulse Code Modulation, wat meestal betekent dat de versterker het signaal behandelt als een digitaal stereo signaal (of het wordt echt zo uitgestuurd door je speler). Wellicht moet je instellen dat de versterker op 'auto' staat voor de ingang, zodat deze het SPDIF signaal herkent en omschakelt naar Dolby Digital , DTS etc.

Ohm is de weerstand van de speakers. Als algemeen regeltje geldt dat hoe lager het de weerstand (uitgedrukt in Ohms, hoe hoger het wattage. Speakers met een hogere weerstand hebben een zwaardere versterker nodig en omgekeerd. Hier staat een verhaaltje (in het engels) wat het aardig uitlegt.
Ok duidelijk, maar de surround staat op auto detect. Me ps3 is verbonden met een hdmi aan me versterker. Versterker met hdmi aan de tv.

Bij muziek kan ik wel gewoon neo of prologic kiezen. Bij video bronnen gata hij auto op pcm dan.

Snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere vraag.

Ik heb ook nog een set z5500 liggen. Kan ik deze gewoon los op me pc aansluiten zonder dat ik ze via de sub moet laten lopen. Wil namelijk nog wat boxjes in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel heel toevallig. ik zit de engelse magazine Home theater door te balderen in pdf. Staat ier het antwoord op me vraag.

PS3 PCM
I was getting ready to buy a new A/V
receiver to take advantage of the new
audio formats Blu-ray has to off er, but I
found out my PS3 will not pass Dolby
TrueHD or DTS-HD Master Audio
bitstreams. Instead, it decodes them to
PCM internally. Will the PCM signal
be as good in quality? Or do I need to
buy a new Blu-ray player and receiver?
Should I buy a Blu-ray player with 7.1
analog outputs and hook that up to my
existing Denon receiver’s multichannel
inputs? It does not have HDMI inputs.
Jonathan Cola
You don’t need to buy a new player—the
decoded PCM should sound just as good
as the Dolby TrueHD and DTS-HD
Master Audio bitstreams. Both codecs
are lossless, so when the PS3 decodes
them to uncompressed PCM, they should
be indistinguishable from the original.
However, for most folks, our experience
so far suggests that the diff erences
between decoding to PCM in the player
versus decoding in an AVR or surround
processor fall below the threshold of
perception. Some audiophiles think that
multichannel analog outputs sound the
best, but I’m not convinced that it makes
enough diff erence to warrant buying a
new player and extra cables. In addition,
some players have more limited bass
management and audio processing than
what surround processors and A/V
receivers typically off er. And because the
PS3 decodes the advanced audio codecs,
you don’t need an A/V receiver that
does. However, you do need an AVR
with HDMI inputs to accept the PS3’s
PCM audio stream and high-def video,
but it can be any version of HDMI—
you’re not limited to HDMI 1.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Heel toevallig, denk dat het op het forum ook al een stuk of 10 keer voorbij is gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:13:
Andere vraag.

Ik heb ook nog een set z5500 liggen. Kan ik deze gewoon los op me pc aansluiten zonder dat ik ze via de sub moet laten lopen. Wil namelijk nog wat boxjes in de keuken.
Nee dit kan helaas niet.
De console(het stuk waar je volume enzo op regelt) moet echt worden aangesloten op de subwoofer.
Daarbij moeten de speakertjes zelf ook op de subwoofer worden aangesloten, zonder subwoofer kan je ze dus niet zomaar op je pc aansluiten. Helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Laatst online: 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

DennusB schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:50:
Hier mijn setupje dan maar eens.
Pas wat dingen vernieuwd, en ben erg blij met het resultaat tot nu toe :)

Public
Publieke map
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Op de 2e foto is te zien hoe mijn BenQ MP512ST beamer z'n werk doet. En dat is overdag, zonder dichte gordijnen of lamellen.
Verdere stuff:
- Z-5500 (gemonteerd aan muur, te zien op foto 3 & 6)
- Philips AmBx Set
- Yorcom Miles PC met GTX250
- Sony PS3 aangesloten via Optisch op de Z-5500
- Logitech Sphere webcam
- Samsung 206BW scherm
- KPN Digitenne kastje(aangesloten op beamer)

Ik ben er blij mee :) Kijkt heerlijk film op zo'n beamer :9
Edit : Oja, het is echt een kabeltroep, daar moet ik binnenkort nog wat mee doen :P
Waarom zo hoog??? Speakers plaats je toch op oorhoogte voor een optimale weergave? Al het geluid komt nu van boven. Lijkt me niet heel erg prettig zo.

Stel dat je, laten we zeggen 8.1, hebt en zo elke hoek in een kamer voorziet van een speaker plus de bijbehorende centerspeaker dus 9.1 hebt, dan kan ik de hoogte wel begrijpen. Dan krijg je van werkelijk elke hoek geluid. Als een vliegtuig dan neerstort van rechtsboven naar linksonder, dan hoor je dat ook zo. :) Dat lijkt me heel gaaf!

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

DennusB schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:50:
Op de 2e foto is te zien hoe mijn BenQ MP512ST beamer z'n werk doet. En dat is overdag, zonder dichte
Wel erg donker zo overdag bij jou. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de oude settup in het oude huis.
Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/773/cimg1271v.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/2168/cimg1272f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier het nieuwe huis. Fronts dus vervangen voor Jamo s606. Als ik de center ergens kan bemachtigen wat niet zo makkelijk is want kan hem nergens vinden wordt die ook vervangen.

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/4151/cimg1351z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img389.imageshack.us/img389/2879/cimg1332.jpg

Dan de keuken.

Een Samsung 2333HD aangesloten op en Pc. Waarschijnlijk komt er nog een soundbar onder want het geluid is barslecht van dat ding.

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/518/cimg1327.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
TomSwinnen schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:36:
[...]

Wel erg donker zo overdag bij jou. ;)
Komt door de camera, het is in het echt best licht in de kamer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Younes schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:31:
[...]

Waarom zo hoog??? Speakers plaats je toch op oorhoogte voor een optimale weergave? Al het geluid komt nu van boven. Lijkt me niet heel erg prettig zo.

Stel dat je, laten we zeggen 8.1, hebt en zo elke hoek in een kamer voorziet van een speaker plus de bijbehorende centerspeaker dus 9.1 hebt, dan kan ik de hoogte wel begrijpen. Dan krijg je van werkelijk elke hoek geluid. Als een vliegtuig dan neerstort van rechtsboven naar linksonder, dan hoor je dat ook zo. :) Dat lijkt me heel gaaf!
Dat hoor ik nu ook zo hoor. Het is totaal niet vervelend dat ze zo hoog hangen, het geluid komt wel naar beneden en verder klinkt het perfect :)

Edit : Sorry voor dubbel post
Jij wilt een keer komen voor een luister-demo hoor ik ? :P haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dip
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 07:59:
Een Samsung 2333HD aangesloten op en Pc. Waarschijnlijk komt er nog een soundbar onder want het geluid is barslecht van dat ding.
Hoe bedien je die pc nu dan? Ik neem aan dat je ergens een muis en toetsenbord in de buurt hebt liggen :)

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

dip schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:39:
[...]

Hoe bedien je die pc nu dan? Ik neem aan dat je ergens een muis en toetsenbord in de buurt hebt liggen :)
Eh, kijk eens op dezelfde foto, linksonder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dip
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

KoppenSneller schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:46:
[...]

Eh, kijk eens op dezelfde foto, linksonder :P
Zucht... ik ben echt scheel!! :9

Ik vind het overigens een erg blitse opstelling. Vooral de TV in de keuken is mooi. Eens kijken of ik dat er hier thuis ook doorheen krijg :)

[ Voor 26% gewijzigd door dip op 10-07-2009 11:13 ]

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
@suyker
Dat is echt nice vooral die tv in de keuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 20:12

Valkyre

Kitesurf FTW!

dip schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:39:
[...]

ik zat ook al te kijken, maar links onder liggen een muis + mobo ;)

Te laat.

Maar wat doe je eigenlijk met een TV of eigenlijk een monitor in je keuken?
Of zit er nog een tv kaart in?

[ Voor 17% gewijzigd door Valkyre op 10-07-2009 11:18 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Recepten opzoeken :+

[ Voor 69% gewijzigd door ConZito op 10-07-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ziet er strak uit, maar de manier waarop je je hifi apparatuur etc op foto 1 hebt hangen zou er bij mij thuis niet doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tv/monitor fungeert als internet medium. Kan ik lekker aan me kookeiland zitten en internetten. Tevens heb ik een slingbox in de woonkamer om tv te kijken op de monitor of er komt een cammodule in voor digitenne. Pc staat in de voorraadkast precies achter de monitor. Gat door de muur geboord en hop kabels erdoorheen.

IS het eigenlijk mogelijk om een soundbar op je pc aan te sluiten?

En sander je vriendin/vrouw wil cker geen apparaten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Ik denk eerder de draden daar en onder je hangsysteem. :) Daar zou mijn vrouw het meeste moeite mee hebben.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:03

BrammT

The one and only!

Gohan-san schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:17:
[...]

ik zat ook al te kijken, maar links onder liggen een muis + mobo ;)

Te laat.

Maar wat doe je eigenlijk met een TV of eigenlijk een monitor in je keuken?
Of zit er nog een tv kaart in?
ik zag z'n muis en toetsenbord al wel liggen, maar zijn mobo(moederbord) nog niet, beetje raar om op de keukentafel te leggen, maar goed :+

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:43:
IS het eigenlijk mogelijk om een soundbar op je pc aan te sluiten?
Waarom geen kleine speakers en deze achter de tv in de muur plaatsen? Die sluit je zo op je pc aan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Je zou verbaasd zijn te zien/horen wat mensen met mobo's doen hier..mompelt iets over Terw..

Suyker welke type boxen heb je boven de bank hangen, en wat dat is dat zwarte rondje onder de subwoofer ?

[ Voor 15% gewijzigd door Yippie op 10-07-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn missions rear speakers. Dat rondje onder de center ( dus niet de sub ) is een balletje voor de katten hahhaha.

@ Nital. Je weet zelf hoeveel kabels er komen kijken bij een beetje suttup en dan nog niet te spreken over de adapters cq voeding.

Leuk van vogels zo'n beugel in een advertentie met een dvd speler erop zonder kabels, maar je ontkomt er niet aan. Tevens is het nog niet helemaal af. Waarschijnlijk bouw ik een box om me Belkin av-verdeler zodat dat allemaal netjes is.

IEmand adres voor Jamo centerspeaker???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Tsurany

Hoe bedoel je in de muur plaatsen?

Ik zou er wel 2 naast kunnen hangen, maar weet niet welke dit zouden moeten worden. Daarom zat ik aan een soundbar te denken. Geluid zou hierbij genoeg wezen in de keueken denkik.

Alleen lees ik mindere verhalen over de Wireless Sub ( samsung ) die nogal wat zoom geluid maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:17:
@ Tsurany

Hoe bedoel je in de muur plaatsen?

Ik zou er wel 2 naast kunnen hangen, maar weet niet welke dit zouden moeten worden. Daarom zat ik aan een soundbar te denken. Geluid zou hierbij genoeg wezen in de keueken denkik.

Alleen lees ik mindere verhalen over de Wireless Sub ( samsung ) die nogal wat zoom geluid maakt.
Nou aangezien er een voorraad kast achter zit is het, lijkt mij, een simpel dun muurtje. Kan je daar geen gat in maken zodat je de speakers zo in de muur hangt dat ze gelijk lopen met de muur en je je TV er voor kan hangen? Dan zie je ze niet maar zitten ze er wel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Nou de eerste shijt staat, best netjes zo, goed bekabeld ook, ben er blij mee.

Morgen nog even iets "proberen", aangezien ik de front kanalen van de receiver niet gebruik en mijn center echt niet in verhouding is met de front wil ik proberen de center pre-out te splitten naar de main-in left/right op de versterker zodat ik de twee oude fronts als center kan inzetten zonder geklooi :)

Sneakje komt er misschien nog wel aan als ik op wil staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Bij mij ook wat work-in-progress plaatjes :) Er moet nog de nodige afwerking gedaan worden maar het spul staat te spelen en de TV hangt.

Om een indruk van de ruimte te krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSC_2161_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSC_2163_2.jpg

De AV spullen:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSC_2423_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSC_2429_2.jpg

Een kleed en rolgordijnen zullen de akoestiek nog wel erg verbeteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 14:31

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Hier het nieuwe huis. Fronts dus vervangen voor Jamo s606. Als ik de center ergens kan bemachtigen wat niet zo makkelijk is want kan hem nergens vinden wordt die ook vervangen.

[afbeelding]
[afbeelding]

Dan de keuken.

[afbeelding]
Die keuken vind ik erg mooi, zeer strak. Hou ik wel van! Kan je tenmiste ook een beetje fatsoenlijk kokenrellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 00:07

[afbeelding]
[afbeelding]

Dan de keuken.

[afbeelding]
Heb je seriues die mooie houten vloer vervangen door die tegels? Of is alles verplaatst naar een andere plek?

Hoe klinken de Jamo's btw? Vind ze ook wel interessant.

Edit: leren lezen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die jamo's, wat kan ik zeggen. Ze zijn gewoon goed. Goede bas ook. Kan niet echt zeggen dat ze beter als me missions waren. Dat hoor ik gewoon 1,2,3 niet.

@ tsurany.

Dat is wel een optie, maar waarom achter je tv? Dan blokkeerd hioj dat geluid tog alleen maar?

Er kmt denk ik gewoon een soundbarretje. Lekker plat en ziet er nogeens netjes uit.

@ aight.

Ik ben er ook erg blij mee, Ben van allles voorzien. Heerlijke cappucino's uit de muur. Ijsblokjes uit de koelkast. 90cm gasplaat met powerwok.

Alles is van siemens 2009 line. Kost een vermogen maar dan heb je ook wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 22:50:
Bij mij ook wat work-in-progress plaatjes :) Er moet nog de nodige afwerking gedaan worden maar het spul staat te spelen en de TV hangt.

Om een indruk van de ruimte te krijgen:

[afbeelding]

[afbeelding]

De AV spullen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Een kleed en rolgordijnen zullen de akoestiek nog wel erg verbeteren :P
Die speakers; Doet me bijna denken aan een Visaton zelfbouw project ?
(Althans de drivers lijk ik te herkennen ?).
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.