Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 35 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 347.704 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:13:
Wordt toch maar eens tijd dat ik mijn setje toevoeg.

Versterking: Marantz 4001
Bron: Marantz DVD
Speakers: Quad 21L2
TV: LG 32" LCD
Speakerbekabeling: Nordost dreamcaster
HDMI: alles van AudioQuest

Pics:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi.
Waarom bi-wire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Omdat het kan :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:54:
[...]

Echt super gaaf, en mooi strak! Heb je mischien nog meer foto's van de rest van je woonkamer? :)
Toen ik die foto zag was ik al bang voor dit soort reacties (in mijn ogen ook geen goed idee om zo'n foto in dit topic te plaatsen, ook al geeft het wel gelijk een impressie van hoe het meubel in een kamer zou staan), aangezien veel mensen hier alleen plaatjes kijken en geen tekst lezen.

Het is dus NIET een foto van zijn woonkamer :z

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Laguna schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 03:10:
[...]

Toen ik die foto zag was ik al bang voor dit soort reacties (in mijn ogen ook geen goed idee om zo'n foto in dit topic te plaatsen, ook al geeft het wel gelijk een impressie van hoe het meubel in een kamer zou staan), aangezien veel mensen hier alleen plaatjes kijken en geen tekst lezen.

Het is dus NIET een foto van zijn woonkamer :z
buiten dat je enorm goed ziet dat het een render is ... dus plaatjes kijken lukt ze niet eens goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Damn wat klote, heb ik net me meubel binnen, kan me tv niet aan het beugel :( Dit omdat ik op mijn samsung VESA200 heb, dan zit voor het beugel een plaat voor de versterveging in de weg,

Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/1672/p1020373u.jpg

dan maar even voorproefje zonder tv eraan, ik ga maar een vesa verloopplaatje halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie smoes om een nieuwere grotere tv aan te schaffen toch >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:03:
vanmiddag gekocht :
[afbeelding]

Sony DAV IS 10 home cinema set, met speakers zo groot als golfballetjes. Maar toch goed geluid !

Met optische kabel aan me PS3 en tulp naar neer me tv.
Leuke set, alleen jammer dat het formaat wat er bij de speakers af is, bij de immense subwoofer er bij is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 10:27:
mooie smoes om een nieuwere grotere tv aan te schaffen toch >:)
haha ja dat is ook een oplossing een nieuwe tv in plaats van een vesa verloop plaat, beetje dure oplossing dat wel :p

maar gek genoeg heb ik heb nu een samsug 40m87 (40" full hd) en daar kunnen de beugels dus echt maar vesa 200mm x 200mm op gemoneerd worden. Ze zitten dus heel raar dicht op elkaar voor zo'n grote tv. De tv is niet zo heel erg zwaar dus het hoeft niet veel te houde. Heeft ook mede te maken met dat de connecties links onder aan de achterkant van de tv zitten. Maar de montage punten hadden zeker nog wat verder uit elkaar gekunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:50
duncanvdlinden schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:41:
[...]

Ga ik doen, over die CM9 gesproken, ik heb die gehoord met een Classe amp en een primare amp, de combinatie classe en cm9 was echt briljant, primare was ietsjes minder: met name in hotel calafornia klonk de classe de bas meer als een doffe klap zoals ie hoort te klinken, de primare iets krachtiger in het laag, maar wat een fantastische speakers. :9~
Als je toch al in de prijsklasse van Classé en Primare aan het luisteren bent. Probeer dan ook eens te luisteren naar Densen. Ik heb zelf icm. de CM1 een geïntegreerde versterker van Densen (B110) dat is nog de lichtste variant en deze kan de CM7's met gemak aan. Als je de mogelijkheid hebt raad ik je het sterk aan.

B&W zijn vaak wat voller van geluid. Het zogenaamde wollige. Voornamelijk te horen in de lage tonen. Densen heeft echt een heel neutraal geluid. De combinatie vind ik dan ook geweldig. Ik ben het met je eens dat de Primare een mindere match is. Maarja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Flatwhite schreef op zondag 28 juni 2009 @ 15:43:
[...]

Als je toch al in de prijsklasse van Classé en Primare aan het luisteren bent. Probeer dan ook eens te luisteren naar Densen. Ik heb zelf icm. de CM1 een geïntegreerde versterker van Densen (B110) dat is nog de lichtste variant en deze kan de CM7's met gemak aan. Als je de mogelijkheid hebt raad ik je het sterk aan.

B&W zijn vaak wat voller van geluid. Het zogenaamde wollige. Voornamelijk te horen in de lage tonen. Densen heeft echt een heel neutraal geluid. De combinatie vind ik dan ook geweldig. Ik ben het met je eens dat de Primare een mindere match is. Maarja....
Helaas ben ik zelf niet in deze prijsklasse aan het kijken, omdat ik toch net zo graag films kijk als ik muziek luister, denk ik dat mijn volgende upgrade iets in de prijsklasse van bijvoorbeeld Cambridge audio 640A (v2) wordt. Primare zit ik dan al ergens in de 3K! En Classe nog meer. Maar ik ga wel is mee met luisteren met iemand die wel in de primare prijsklasse zit te kijken. Tevens heeft hij al CM1 speakers, en een Cambridge audio stereo amp, ik vind het cambridge Audio zeer aangenaam, minder wollig als Marantz wat ik nu heb.

Toch bedankt voor de tip, want dan kan ik het hem vertellen.

[ Voor 8% gewijzigd door duncanvdlinden op 28-06-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Is het een vreemd idee om B&W CM1 als front te nemen, CM Center als center, en 686 als surrounds?
In eerst instantie zat ik te denken om als achterspeakers, wat eigenlijk alleem maar als effects gebruikt wordt 2 kleine satelietjes te nemen, maar aangzien die 600 serie nauwelijks duurder is deze, denk ik dat ik dat een 600 serie speaker goed past bij de rest.

Als ik achter ook CM1 zou nemen praat ik alweer over 400 euro extra! en met een gevoel dat er juweeltjes van CM1's staan die dan nix anders doen als af en toe een straaljager of een klappend publiek weergeven.
Het nadeel blijft dat het als geheel natuurlijk minder homogeen is.

Bovendien is het voor een niet al te grote ruimte, en zijn de achterspeakers veel minder mooi op te stellen. Ik ben gewoon erg fan van het geluid van de CM Serie, en met name de CM1 en CM9...

Als sub zit ik te denken aan BK XLS300/PR

[ Voor 15% gewijzigd door duncanvdlinden op 29-06-2009 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:13:
Wordt toch maar eens tijd dat ik mijn setje toevoeg.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Meubel zit er goed uit, beetje waar ik naar op zoek ben voor in nieuwe huis (vriendin wilt meubel dat bij voorkeur dicht is/kan)

Mag ik vragen waar je m vandaan hebt en wat deze gekost heeft?

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
duncanvdlinden schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:58:
Is het een vreemd idee om B&W CM1 als front te nemen, CM Center als center, en 686 als surrounds?
In eerst instantie zat ik te denken om als achterspeakers, wat eigenlijk alleem maar als effects gebruikt wordt 2 kleine satelietjes te nemen, maar aangzien die 600 serie nauwelijks duurder is deze, denk ik dat ik dat een 600 serie speaker goed past bij de rest.

Als ik achter ook CM1 zou nemen praat ik alweer over 400 euro extra! en met een gevoel dat er juweeltjes van CM1's staan die dan nix anders doen als af en toe een straaljager of een klappend publiek weergeven.
Het nadeel blijft dat het als geheel natuurlijk minder homogeen is.

Bovendien is het voor een niet al te grote ruimte, en zijn de achterspeakers veel minder mooi op te stellen. Ik ben gewoon erg fan van het geluid van de CM Serie, en met name de CM1 en CM9...

Als sub zit ik te denken aan BK XLS300/PR
Ik zou het gewoon proberen. Wellicht vind je een dealer die je het wil laten uitproberen en anders koop je de set en ruil je eventueel de 686 om voor CM1's als ze alsnog niet bevallen. Zolang de speakers voor het zelfde zijn, lijkt het mij niet echt een probleem. Maar zelf proberen is wel het belangrijkste.

[ Voor 13% gewijzigd door PHiXioN op 29-06-2009 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lichte cross-game-room topic-post maar dit is meer gericht op de TV en de bijbehorende hardware.

Eindelijk m'n kamer een beetje af zodat ik het kan laten zien.

Plaatjes uiteraard klikbaar!
Afbeeldingslocatie: http://paddoswam.nl/media/photo/New-ROOM/latest/HPIM5078_t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://paddoswam.nl/media/photo/New-ROOM/latest/HPIM5083_t.jpg

Opmerking: Dit is m'n tijdelijke opstellen, witte tafels gaan weg en er komt een bank op +/- 3 meter van het scherm.

Wat valt er te zien?
  • Samsung LE40M86BDX
    - achter het scherm 2x AC Ryan 30cm CCFL rood, zal vervangen worden door RGB-LED strip(s)
  • Logitech Z-5500
  • 2x IKEA kast
  • Lian Li Q07B (rechts naast de TV) - MediaCenter
  • Alle lichten bedienbaar met KlikAanKlikUit spullen, ook de ventilator.
Wat er nog moet komen:
  • RGB LED strip(s)
  • Wandbeugel voor TV
  • Speakerstandaard voor de rears
  • Witte tafels weg
  • Een voorzetwandje achter de zwarte kastjes voor alle bekabeling, door getrokken tot wand bureau wat nog moet komen.
  • Logitech Harmony One of een leuke PDA met RF

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 20:08 . Reden: TV type nummer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

philipnorth schreef op maandag 29 juni 2009 @ 00:00:
[...]

Meubel zit er goed uit, beetje waar ik naar op zoek ben voor in nieuwe huis (vriendin wilt meubel dat bij voorkeur dicht is/kan)

Mag ik vragen waar je m vandaan hebt en wat deze gekost heeft?
Thanks. Komt van de Trendhopper, koste 3 jaar geleden ongeveer €500. Volgens mij hebben ze het nog in hun assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

MaZo schreef op zondag 28 juni 2009 @ 10:28:
[...]
Leuke set, alleen jammer dat het formaat wat er bij de speakers af is, bij de immense subwoofer er bij is gekomen.
Gelukkig zetten veel mensen hun subwoofer prominent in het midden van hun woonkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ben inmiddels druk zoekende naar het perfecte audio-meubel voor mijn spullen.

Heb met m'n nieuwe aanwinst nu een redelijke verzameling apparatuur en eigenlijk wil ik alleen nog de TV (doh) surround receiver, CD-speler en de Playstation 3 in het zicht hebben.

De nieuwe opzet is namelijk dat mijn nieuwe surround receiver de NAD 370+C270 gaat gebruiken via de pre-outs om mijn fronts aan te sturen. De C422 tuner van NAD gaat naar m'n pa omdat die echt stof staat te happen en de Cambrigde 540RV2 ga ik misbruiken voor m'n thuisstudiootje.

Kom ik dus uit op drie versterkers, een cd-speler, een UPC mediabox en een Playstation 3. Nu wil ik eigenlijk een meubel dat in het midden zo'n 70~80cm "open" ruimte heeft om de receiver, CD-speler en PS kwijt te kunnen. En dan aan weerskanten een 100cm kast met deurtjes waarin ik de overige apparatuur kwijt kan, die schakelen toch automatisch in als ik de receiver aan zet en kunnen makkelijk hun warmte kwijt.

Tot op heden echt niets kunnen vinden wat er op lijkt, meeste meubels zijn maar 200cm~240cm, hebben dan weer geen "open" ruimte in het midden. Meubels van 100cm zijn niet te vinden zodat ik zelf wat kan knutselen of verbouwen voor in het midden. Heb wel al gekeken om alles in een NorStone Piu te frotten, maar dan verkracht je echt het design en de kracht van het meubel.

En dan moet er ook nog een 50" plasma op kunnen staan met een center-speakers ervoor, drama!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wootism schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:37:
[...]
Gelukkig zetten veel mensen hun subwoofer prominent in het midden van hun woonkamer...
Tja, verstoppen in een kast heeft weinig zin, niet waar? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

ConZito schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:52:
Ben inmiddels druk zoekende naar het perfecte audio-meubel voor mijn spullen.
.....
Ik zou eens kijken bij Hülsta, niet specifiek gericht op a/v meubelen. Maar ze hebben wel wat in hun assortiment zitten en de meeste series zijn modulair zodat het, weliswaar met enige beperkingen, zelf is te ontwerpen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
P. Mekes schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:34:
[...]

Ik zou eens kijken bij Hülsta, niet specifiek gericht op a/v meubelen. Maar ze hebben wel wat in hun assortiment zitten en de meeste series zijn modulair zodat het, weliswaar met enige beperkingen, zelf is te ontwerpen.
Ga ik daar ook nog even loeren, maar ik kon niet direct iets wijs worden van de website.

Kwam wel de Innova Podium PO283 tegen bij Bree's New World, 283 centimers breed, niet helemaal wat ik schets in mijn verhaal. Echter kan een schuifdeur waarachter ik mijn zooi kan verstoppen ook wel een optie zijn. Misschien kan ik zelfs wel een lade er voor misbruiken. Een showroom waar ze staan zit in Vlaardingen, dus dat is om de hoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
Ook maar eens een update van mijn kant :P

Ouwe situatie
Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/9677/02042009449.jpg

Nieuwe situatie
Meubel gesloten
Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/8097/30062009185.jpg

Meubel open
Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/694/30062009189.jpg

En ja ik weet dat die center vervangen moet worden maar ben nog steeds geen goeie tegen gekomen.

Wat zie je:
Samsung LE40-A656
Harman Kardon AVR 135
Harman Kardon HD970 Cd Speler
Harman Kardon DVD 27
Samung DCB-270R

Wat zie je niet
Sony Playstation 3
Nintendo Wii
Logitech Harmony 525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik nog niet doorscrolde hoopte ik bij "Nieuwe situatie" ook de kabeltjes van de lampjes niet meer terug te zien helaas, idee/tip voor je volgende update/upgrade zullen we maar zeggen.

En hangt je TV niet aan de hoge kant? Als ik het zo een beetje vergelijk met mijn situatie zit die van mij even hoog, echter ben ik van plan m'n bank op een mini podium te zetten van 20 cm. gewoon voor een iets betere kijkhoogte. (+ dat ik dan gelijk het podium op veren zet en mogelijk bass-shakers er onder monteer)

Voor de rest hele nette setup.

Edit: + ben je niet geneigd dat blauwe rondje weg te werken/uit te schakelen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Hey,

Ja die kabeltjes :P wil ze nog gaan voorzien van wit draad zodat ze minder opvallen in de meur vrezen zal hem niet gaan worden helaas.

Het midden van de T.V hangt op 125 cm de een vind het hoog maar wij vinden dit een mooie hoogte.

Edit: nee die irriteerd ons niet deurtje is meestal dicht :P maar hij kan eventueel uit net zoals het display van de avr.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:37:
Toen ik nog niet doorscrolde hoopte ik bij "Nieuwe situatie" ook de kabeltjes van de lampjes niet meer terug te zien helaas, idee/tip voor je volgende update/upgrade zullen we maar zeggen.

En hangt je TV niet aan de hoge kant? Als ik het zo een beetje vergelijk met mijn situatie zit die van mij even hoog, echter ben ik van plan m'n bank op een mini podium te zetten van 20 cm. gewoon voor een iets betere kijkhoogte. (+ dat ik dan gelijk het podium op veren zet en mogelijk bass-shakers er onder monteer)

[ Voor 6% gewijzigd door LightStar op 30-06-2009 14:41 . Reden: blauw lampje :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een optie is halve PVC/aluminium buizen te gebruiken als "smooth" kabelgoot, dat laatste is iets wat ik ga proberen voor mijn TV (hier iets boven te zien) wanneer ik hem aan een wandbeugel heb hangen.

Edit: en ja 't is natuurlijk maar net wat jezelf fijn vind ;) in een bioscoop kijk je ook iets omhoog dus opzich, ik moet toch de bank nog kopen dus ga dan wel eerst kijken wat ik voor zitting hoogte zoek ongeveer.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 15:07 . Reden: TV hoogte verhaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Vind de draadjes wel vet eigenlijk, het is niet zo storend als ik vaak vind van audio kabels. Geeft wel speels effect. Vind echter dat je wel moet oppassen met het mirroren van alle spullen. Zelfde lamp zelfde bloempot x2. Vind ik persoonlijk weer iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ksi schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:38:
Vind de draadjes wel vet eigenlijk
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Vind die draadjes zelf niet alles maar erger me er nog niet genoeg aan om ze te veranderen.

Dat van alles in 2 fout.... tja das een tik van bepaalde dingen moet je gewoon 2 hebben :Panders staat het niet.
Vind de draadjes wel vet eigenlijk, het is niet zo storend als ik vaak vind van audio kabels. Geeft wel speels effect. Vind echter dat je wel moet oppassen met het mirroren van alle spullen. Zelfde lamp zelfde bloempot x2. Vind ik persoonlijk weer iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
LightStar schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:40:
Hey,

Ja die kabeltjes :P wil ze nog gaan voorzien van wit draad zodat ze minder opvallen in de meur vrezen zal hem niet gaan worden helaas.

Het midden van de T.V hangt op 125 cm de een vind het hoog maar wij vinden dit een mooie hoogte.

Edit: nee die irriteerd ons niet deurtje is meestal dicht :P maar hij kan eventueel uit net zoals het display van de avr.
[...]
Hmz, dichtdoen is niet aan te raden aangezien mijn HK er na 3 jaar ook ineens mee kapte en daar stond het deurtje zelfs altijd open.
Dingen worden gewoon te warm om hem in een gesloten kastje te hebben dus pas ervoor op. Voel maar eens in het kastje als ie tijdje heeft aangestaan met deurtje dicht.

Ook zou ik je TV wat lager hangen, kijkt imho stukken beter lijkte me dan omhoog kijken.

Als tip voor de center zou ik je de CSC55 mee willen geven, ziet er wijs uit en klinkt goed!

[ Voor 4% gewijzigd door wimpie007 op 30-06-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Niet heel spectaculair maar wel erg mooi beeld en geluid, vind ik. Die achterste speakers moeten nog geplaatst worden, ze staan nou allemaal vooraan bij de meubel.

Samsung LE32A656
Samsung HT-BD2E
UPC HDTV Royaal + DVR

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/home_cinema/IMG_0007.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/home_cinema/IMG_0009.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/home_cinema/IMG_0010.JPG

Ben geen audio/video fanaat maar wilde een mooie en leuke set. Het geluid van de HT-BD2E is geweldig, het hele huis dreunt als je het volume opkrikt. Ook Anynet+ is makkelijk als je alles van hetzelfde merk hebt, TV gaat automatisch aan bij het inschuiven van een DVD'tje/Blu-Ray en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
LightStar schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:32:

Meubel open
[afbeelding]

En ja ik weet dat die center vervangen moet worden maar ben nog steeds geen goeie tegen gekomen.

Wat zie je:
Samsung LE40-A656
Harman Kardon AVR 135
Harman Kardon DVD 27
Samung DCB-270R
En welke zijn de speakers ;) .

Ziet er mooi uit dat tv dressior, al lijkt het me wel irritant dat je niet beide kanten tegelijk kunt open hebben. Ik vind dat blauw doorschijnend licht zo door dat matglas wel wat hebben eigenlijk. 8). En dat mirroren van de spullen vind ik zelf ook niks hebben. Zet dan de 2 bloempotjes naast elkaar aan een kant. (Maar dit is een persoonlijke mening) Ik vind het een altaar idee hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Doppert op 30-06-2009 18:22 ]

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
hehe wist dat dat nog ging komen :P

Fronts: JBL Northridge E80
Rear: JBL Norhtridge E60
Center: momenteel nog een Sony dingetje kan nog niet de correcte JBL EC35 center vinden

van die plantjes die heeft mijn vriendin daar neer gezet :P

Aan de linkerkant staat atm enkel de console's dus dat is geen probleem :)
Doppert schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 18:16:
[...]

En welke zijn de speakers ;) .

Ziet er mooi uit dat tv dressior, al lijkt het me wel irritant dat je niet beide kanten tegelijk kunt open hebben. Ik vind dat blauw doorschijnend licht zo door dat matglas wel wat hebben eigenlijk. 8). En dat mirroren van de spullen vind ik zelf ook niks hebben. Zet dan de 2 bloempotjes naast elkaar aan een kant. (Maar dit is een persoonlijke mening) Ik vind het een altaar idee hebben.
T.V hangt precies goed voor ons hebben ook een hoge bank. :)

en die csc55 is enkel in pianolak ?? dit is niet mijn smaak kwa speakers :P
wimpie007 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:28:
[...]
Ook zou ik je TV wat lager hangen, kijkt imho stukken beter lijkte me dan omhoog kijken.

Als tip voor de center zou ik je de CSC55 mee willen geven, ziet er wijs uit en klinkt goed!

[ Voor 24% gewijzigd door LightStar op 30-06-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:38
Doppert schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 18:16:
Zet dan de 2 bloempotjes naast elkaar aan een kant. (Maar dit is een persoonlijke mening) Ik vind het een altaar idee hebben.
wah ik denk eerder symmetrie..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draden zijn wel oke ja, maar dan moeten het wel echte draden zijn anders werk ik ze liever weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Symmetrie wordt al snel saai. Het is net als foto's nemen waarbij je altijd het onderwerp centreert op de foto. De kunst van inrichten zit nou juist in het zoeken van de juiste verhoudingen en een bepaalde "spanning" in het geheel brengen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08 22:36
@ Chimo:
Ik vind je tv niet zo heel mooi staan zo, ik zou hem eerder in het midden van het meubel zetten. Zoals Exirion al zegt, is symmetrie wel saai, maar hier zou ik het zeker doen.

Als je nou een ander meubel koopt, die volledig dicht kan, en alle kabels mooi wegwerkt, denk ik dat asymmetrisch inderdaad mooier is dan symmetrisch.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Off-topic:
Net5 dus ook al begonnen met reclames tijdens live verslagen, met zo'n belachelijk klein schermpje waar je het dan nog kan "volgen", dacht dat het in Nederland verboden was om reclames uit te zenden tijdens live verslagen. Ik ben blij dat ik het op de BBC zonder reclames kan volgen :)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
LightStar schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 18:27:
Center: momenteel nog een Sony dingetje kan nog niet de correcte JBL EC35 center vinden
Hoe bedoel je kan nog niet de juiste vinden? Volgens mij wordt de EC35 niet meer gemaakt, onderstaande vind ik ook wel goed:

http://www.besthomecinema.nl/es25c-zwart-p-501.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adware
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 11:05
Ik heb sinds een tijdje wat materiaal aangeschaft voor een home-cinema. Nu was ik eens aan het kijken voor een paar mooie meubels en ben ik terecht gekomen op de site van Hulsta. Met de planningssoftware van Hulsta (Furnplan) kun je gemakkelijk zelf je kamer ontwerpen en zien hoe alle meubels het best staan.

Mijn setje bestaat uit een 50 inch plasma van Samsung en een home theater van Philips nl. HTS6600 (http://www.kieskeurig.be/...m/philips/hts6600/182362/ ). Na wat prutsen ben ik uiteindelijk tot dit resultaat gekomen. De plasma komt nog aan een Vogels te hangen zodat hij gemakkelijk kan gedraaid worden. Alle meubels die er in staan komen van Hulsta (ook de zetels). De kamer is ongeveer 3.35m X 5.58m. Rechts in de hoek staat de sub onder een klein tafeltje. Graag commentaar, zodat ik er misschien nog iets aan kan veranderen.

Laat maar komen.

Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/5256/pic1n.png

Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/8812/pic2nwc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Adware schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:56:
Graag commentaar, zodat ik er misschien nog iets aan kan veranderen.

Laat maar komen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi spul dat Hülsta, hebben we zelf ook wat van (ik zal een keer mijn pic's posten nu het geheel redelijk af is). En volgens mij hebben we dezelfde ladenkast als jij laat zien waar de mini set op staat. Wij hebben de TV gewoon daar opstaan omdat dat voor ons de ideale hoogte is. Dus voordat je de TV gaat ophangen zou ik het eerst proberen met de TV op de kast. Blijkt het dan toch te laag te zijn, dan kan je 'm altijd nog ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Ben opzoek naar een goeie gebruikte EC35 in de kleur zwart maar die zijn niet zoveel te vinden. Wel is de EC35 nog leverbaar in de kleur Kers maar dat past hier absoluut niet :P.

De EC25 is idd nog leverbaar in het zwart ;) maar probeer toch een EC35 te krijgen, dit ivm de rest van de set.
wimpie007 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 02:07:
[...]

Hoe bedoel je kan nog niet de juiste vinden? Volgens mij wordt de EC35 niet meer gemaakt, onderstaande vind ik ook wel goed:

http://www.besthomecinema.nl/es25c-zwart-p-501.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48
LightStar schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:37:
Ben opzoek naar een goeie gebruikte EC35 in de kleur zwart maar die zijn niet zoveel te vinden. Wel is de EC35 nog leverbaar in de kleur Kers maar dat past hier absoluut niet :P.

De EC25 is idd nog leverbaar in het zwart ;) maar probeer toch een EC35 te krijgen, dit ivm de rest van de set.

[...]
heb je correct.nl website gekijken? Is een elektronicazaak in rotterdam. Ik had 4 jaar geleden mijn zwarte ec35 voor 120 euro gekocht, terwijl die elders 400 euro was! Inmiddels omgeruild voor een kersenkleur ec35 omdat mijn hele set van zwart naar kersen is veranderd.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
LightStar schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:37:

[...]
Ik stuurde een link naar de ES25C he ;-)
Dat is een iets nieuwere serie maar past goed bij de e80s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eens op marktplaats rondkijken, voor 169 heb je daar met een beetje mazzel voor dezelfde centen een center (van een beter merk) die normaal rond de 400 zit in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
frankK800i schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:07:
@ Chimo:
Ik vind je tv niet zo heel mooi staan zo, ik zou hem eerder in het midden van het meubel zetten. Zoals Exirion al zegt, is symmetrie wel saai, maar hier zou ik het zeker doen.

Als je nou een ander meubel koopt, die volledig dicht kan, en alle kabels mooi wegwerkt, denk ik dat asymmetrisch inderdaad mooier is dan symmetrisch.
Bedankt voor je tips maar dan staat ie voor het raam. Hij staat nu perfect voor beide banken. Meubel is vrij nieuw en was best duur dus weinig kans dat ik die ga vervangen.

Alleen die surround boxjes moeten nog een mooi plekje krijgen achter de banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
chimo schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:09:
[...]
Bedankt voor je tips maar dan staat ie voor het raam. Hij staat nu perfect voor beide banken. Meubel is vrij nieuw en was best duur dus weinig kans dat ik die ga vervangen.

Alleen die surround boxjes moeten nog een mooi plekje krijgen achter de banken.
Dan schuif je het meubel toch wat op naar rechts? Kan de TV in het midden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Eindelijk dan mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://www.doding.nl/img/tht2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.doding.nl/img/tht3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.doding.nl/img/tht4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.doding.nl/img/tht5.jpg

Wat je ziet:
Panasonic 42PZ8
NAD T737
Philips SLA5520
Wharfedale Evo 2-20
Wharfedale Diamond 9.SR
Philips luidsprekers ( van een MCD 709 set, en nog niet aangesloten)
Samsung decoder voor digitale tv
Logitech Harmony 785
Magnat subwoofer (type onbekend?)

Wat je niet ziet:
Wii
PS3
Monster HTS1000
Server voor draadloos streamen van muziek en film naar de SLA5520 en PS3 (in de kelderkast)

Wat er nog in de planning staat:
- een center speaker, alleen onduidelijk welke
- een NAD T587 BluRay speler

[ Voor 7% gewijzigd door ST10©DE op 01-07-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:22
Na lang alleen maar lezen van dit topic, dan ook maar eens mijn eigen setup. Hij staat nog niet lang, en ben voorlopig ook nog niet klaar.

Wat staat er;

Samsung plasma 50 inch: Samsung PS50A656
Humax 5000C
Popcorn Hour A110
Harman Kardon Cinefortune 11BQ

Tv hangt aan een verstelbare beugel, die je kan uitrekken en draaien. (goedkoop ding, 100E, maar werkt perfect)

Afbeeldingslocatie: http://www.hebjenognieuwefilms.nl/foto1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hebjenognieuwefilms.nl/foto2.jpg

Wat komt er nog:
Logitech Harmony One (besteld)
blu ray speler.

Wat moet er nog gedaan worden:
Draden richting de achter speakers wegwerken.

Sorry ik ben niet zo'n geweldige fotograaf
Toch een mooie setup voor een 24 jarige die net een jaartje werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@vincent44

Subwoofer past qua hoogte perfect bij je tv-meubel :)

Boondock Saints 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
T'is toch ongeloofelijk hoe lastig het is om een geschikt meubel te vinden!
De meeste TV kasten hebben lades...of zuijn niet diep genoeg (42cm terwijl ik toch echt wel 50 nodig heb)
Ik zoek iets van 2 meter, Hooglans wit met 1 of twee kleppen.
Ikea heeft niets, 5 meubelzaken niets. Zie je iets wat je leuk vindt betaal je gelijk 1200 Euro...
Iemand nog tips?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Cobb schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:21:
De meeste TV kasten hebben lades...of zuijn niet diep genoeg (42cm terwijl ik toch echt wel 50 nodig heb)
Ikea heeft niets, 5 meubelzaken niets. Zie je iets wat je leuk vindt betaal je gelijk 1200 Euro...
Iemand nog tips?
Je kan natuurlijk ook gewoon een ikea kast met lades kopen, er scharnieren aan hangen, en de lades weglaten. Je moet hem immers toch zelf in elkaar zetten en de onderdelen kun je gewoon bij Ikea halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Seth_Chaos op 02-07-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
vincent44 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:38:
Tv hangt aan een verstelbare beugel, die je kan uitrekken en draaien. (goedkoop ding, 100E, maar werkt perfect)
Totdat ie naar beneden donderd...
Toch een mooie setup voor een 24 jarige die net een jaartje werkt :)
Zeker.
blu ray speler.
Neem dan een PS3...

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

frankK800i schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:35:
Ik snap dit soort onzin nooit. Mensen denken bij een TV aan de muur meteen alsof het een olifant is die je ophangt. Een 50" weegt hooguit 50 kilo, en zelfs met een steun die je 50cm van de muur af kunt trekken zijn de krachten die erop staan nog beperkt. Een beetje constructie zal zelfs je eigen gewicht er nog bij kunnen dragen. Vooral een kwestie van goeie pluggen en schroeven gebruiken.

Ga maar eens kijken hoe een keukenkastje aan de muur hangt...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Exirion schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:02:
[...]

Ik snap dit soort onzin nooit. Mensen denken bij een TV aan de muur meteen alsof het een olifant is die je ophangt. Een 50" weegt hooguit 50 kilo, en zelfs met een steun die je 50cm van de muur af kunt trekken zijn de krachten die erop staan nog beperkt. Een beetje constructie zal zelfs je eigen gewicht er nog bij kunnen dragen. Vooral een kwestie van goeie pluggen en schroeven gebruiken.

Ga maar eens kijken hoe een keukenkastje aan de muur hangt...
keilbouten *bitch* ! 8)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je een TV van een paar honderd kilo wilt ophangen misschien :z ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Het liefst heb ik 1 die bij mijn serie hoort dat geeft vaak het mooiste geluid.
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:53:
Ik zou eens op marktplaats rondkijken, voor 169 heb je daar met een beetje mazzel voor dezelfde centen een center (van een beter merk) die normaal rond de 400 zit in de winkel.
Dit was ook altijd ons probleem ik zocht een meubel waar ik mijn versterker in kwijt kan en de meeste zijn idd niet diep genoeg. Ik heb er een jaar over gedaan het correcte meubel te vinden.

Een andere optie is natuurlijk zelfbouw... hier zat ik zelf ook aan te denken mocht ik geen goed meubel tegenkomen.

Suc6
Iemand nog tips?

[ Voor 19% gewijzigd door LightStar op 02-07-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LightStar schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:22:
Het liefst heb ik 1 die bij mijn serie hoort dat geeft vaak het mooiste geluid.
Ben ik niet helemaal met je eens.....

Ok, de 2 fronts en 2 rears moeten wel aan elkaar gelijk zijn, maar een center mag best verschillen van merk of model!
Als het rendement wat lager is of juist wat hoger, kun je dit altijd nog bijregelen met de receiver.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
frankK800i schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:35:
[...]

[...]

Zeker.

[...]

Neem dan een PS3...
Die tv hangt zo stevig als maar kan.
En een PS3 is echt niks voor mij, ik ben echt anti gamen, en heb ook geen zin dat andere vrienden dan bij mij thuis op zo'n ps3 komen gamen :)

Doe mij maar een goede film!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
oke zit wat in maar toch wil ik 1 die in de serie past ook om het geheel. :D
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:02:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens.....

Ok, de 2 fronts en 2 rears moeten wel aan elkaar gelijk zijn, maar een center mag best verschillen van merk of model!
Als het rendement wat lager is of juist wat hoger, kun je dit altijd nog bijregelen met de receiver.
Met de ps3 kan je meer dan alleen gamen he...

Je hebt idd de blu-ray optie maar ook kan je HD materiaal streamen vanaf je vaste pc mits je de juiste software en je ps3 bekabeld aansluit. Heb zelf ook een ps3 maar gebruik hem meer om films te streamen dan om te gamen.
vincent44 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:05:
[...]

Die tv hangt zo stevig als maar kan.
En een PS3 is echt niks voor mij, ik ben echt anti gamen, en heb ook geen zin dat andere vrienden dan bij mij thuis op zo'n ps3 komen gamen :)

Doe mij maar een goede film!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:39
Mijn TV beugel en meubel hangen beide met keilbouten aan de muur. Kan op het meubel gaan zitten als het moet 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@LightStar

Dan is een Popcorn Hour C-200 met blu-ray speler toch een veel betere investering voor hem dan een PS3. Aangezien de PS3 bij mijn weten geen .mkv kan afspelen en gewoon veel meer mogelijkheden heeft dan een PS3 behalve de mogelijkheid om te gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
wimpie007 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:44:
[...]

Dan schuif je het meubel toch wat op naar rechts? Kan de TV in het midden ;-)
Dan staat de kast niet meer gelijk met de bank en en de tafel en moet ik de hele boel opschuiven. Beetje overdreven..

Maar waarom moet ie perse in het midden? Ik heb het net geprobeerd en vind het niet mooi en ik verlies aan beide kanten zoveel ruimte, dat is gewoon zonde. Nu kan ik tenminste eens wat neerleggen links op de kast.

Hij staat nu zo dat vier mensen op beide banken het prima kunnen zien. Symmetrie is niet altijd logisch vind ik, 't is geen bioscoop waar je alleen recht voor een scherm zit voor een film, 't is ook nog eens een woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Dit kan de ps3 met het programme PS3 Media Server

Ready to launch and play. No codec packs to install. No folder configuration and pre-parsing or this kind of annoying thing. All your folders are directly browsed by the PS3, there's an automatic refresh also.
Real-time video transcoding of MKV/FLV/OGM/AVI, etc.
Direct streaming of DTS / DTS-HD core to the receiver
Remux H264/MPEG2 video and all audio tracks to AC3/DTS/LPCM in real time with tsMuxer when H264 is PS3/Level4.1 compliant
Full seeking support when transcoding
DVD ISOs images / VIDEO_TS Folder transcoder
OGG/FLAC/MPC/APE audio transcoding
Thumbnail generation for Videos
You can choose with a virtual folder system your audio/subtitle language on the PS3!
Simple streaming of formats PS3 natively supports: MP3/JPG/PNG/GIF/TIFF, all kind of videos (AVI, MP4, TS, M2TS, MPEG)
Display camera RAWs thumbnails (Canon / Nikon, etc.)
ZIP/RAR files as browsable folders
Support for pictures based feeds, such as Flickr and Picasaweb
Internet TV / Web Radio support with VLC, MEncoder or MPlayer
Podcasts audio/ Video feeds support
Basic Xbox360 support
FLAC 96kHz/24bits/5.1 support
Windows Only: DVR-MS remuxer and AviSynth alternative transcoder support
Laguna schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:30:
@LightStar

Dan is een Popcorn Hour C-200 met blu-ray speler toch een veel betere investering voor hem dan een PS3. Aangezien de PS3 bij mijn weten geen .mkv kan afspelen en gewoon veel meer mogelijkheden heeft dan een PS3 behalve de mogelijkheid om te gamen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door LightStar op 02-07-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
Ik heb nu al de Popcorn A110. Waarmee ik al mijn mkv bestanden afspeel. Opzich een leuk dingetje, maar op een gegeven moment zal er wel een gewone blu ray speler bijkomen. Gewoon om het plaatje compleet te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Zo, de fronts hier vervangen voor Mordaunt Short 908i's :9

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/ddyvpl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/qyy7g0.jpg

Klinken erg fijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:44:

[afbeelding]

[afbeelding]

Niet volgens de Dolby / THX norm? ;)
Nou vind ik dat ook echt b#llshit moet ik eerlijk wezen. Als je het zelf maar leuk vind klinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Nou...zeg het maar, doen of niet...ik ben er nog niet over uit. Het is natuurlijk een ranzige Sketchup-render, maar het geeft een idee. Het is wat minder aanwezig dan het meubel wat ik nu heb. Op een of andere manier oogt dit weer wat rommelig. Andere optie is om die Hulsta-kastjes door te trekken over de hele breedte...kost wel een vermogen die zooi, echt belachelijk.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/a9o5s1.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door ConZito op 02-07-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 18:43:
[...]

Nou vind ik dat ook echt b#llshit moet ik eerlijk wezen. Als je het zelf maar leuk vind klinken!
Hoe bedoel je? Ze staan qua graden wel netjes volgens de normen. Toe-in richting sweetspot, +/- 25 graden vanaf het midden. Center uiteraard precies in het midden en de rears op +/- 95 graden vanaf het midden. Sub staat rechts achterin het hoekje achter de bank, die hoef ik niet te zien :P

En het klinkt niet onaardig nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Laatst online: 22:11
Mijn muurbeugel hangt met 8 keilbouten vast. :)

Voordat ik de tv er aan heb gehangen, heb ik er eerst met mijn eigen volle gewicht (95 kilo) aangehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Baumans schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 01:17:
[...]

Mijn muurbeugel hangt met 8 keilbouten vast. :)

Voordat ik de tv er aan heb gehangen, heb ik er eerst met mijn eigen volle gewicht (95 kilo) aangehangen.
Daarom, ik heb mijn lg ook gewoon met keilbouten in de muur gejast... mijn muur is nogal brokkelig zeg maar, het kost geen drol en dan weet je zeker dat de pluggen niet met tv en al uit de muur gereten worden.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Sick Nick schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:37:
[...]

Hoe bedoel je? Ze staan qua graden wel netjes volgens de normen. Toe-in richting sweetspot, +/- 25 graden vanaf het midden. Center uiteraard precies in het midden en de rears op +/- 95 graden vanaf het midden. Sub staat rechts achterin het hoekje achter de bank, die hoef ik niet te zien :P

Beste breedhoek foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:52
Afbeeldingslocatie: http://i789.photobucket.com/albums/yy172/giembultje/10062009008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i789.photobucket.com/albums/yy172/giembultje/10062009016.jpg

Audio:
Pc met een Asus Xonar DX2
Stewart Audio PA500
B&W 640

TV:
Samsung LE40A558

Console:
PS 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

ksi schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 09:03:
[...]

Beste breedhoek foto ;)
Uiteraard :*) (16-35 F/2.8 op 16mm gemonteerd op een Alpha 900 full frame camera). Had ook de fisheye erop kunnen zetten, dan is het nog breder :+

@ hierboven, fijn setje speakers! Misschien nog iets van een kabelgootje tegen je plint aan om al die kabels doorheen te voeren? Oogt het geheel nog beter.

[ Voor 21% gewijzigd door Sick Nick op 03-07-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Laatst online: 22:52
Sick Nick schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:03:
[...]

Uiteraard :*) (16-35 F/2.8 op 16mm gemonteerd op een Alpha 900 full frame camera). Had ook de fisheye erop kunnen zetten, dan is het nog breder :+

@ hierboven, fijn setje speakers! Misschien nog iets van een kabelgootje tegen je plint aan om al die kabels doorheen te voeren? Oogt het geheel nog beter.
Ja kan wel iets netter ;) en wil ook nog een keer een andere meubel.

Speakers zijn super, echt met een mooie deal aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 14:04
Iemand nog tips?
Ben al wat verder, tv hangt al en banken en zo zijn al uit het plastic. zal binnenkort dus een update plaatsen. Onderstaande foto's zijn voor Cobb, dit zijn 2 kastjes van IKEA.. Origineel heeft elk kastje 2 deurtjes maar zoals al eerder is aangegeven kan je bij IKEA de kastjes zelf samenstellen. Ik heb dat dus ook gedaan en de middelste 2 vervangen voor een plankje en 2 lades.

Afbeeldingslocatie: http://www.destampertjes.net/blog/images/uploads/DSC01830.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.destampertjes.net/blog/images/uploads/DSC01832.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik denk dat ik die shit ook maar gewoon ga halen, maar dan 3 meter in totalio...even uitwerken hoe ik het neer gaat plempen dan. Want twee gleuven is met 5 audio items + een PS3 (die moet sowieso toch op de kast) alsnog te karig :+

Thx voor de pics, heb ik hem ook eens "live" gezien :)

[ Voor 11% gewijzigd door ConZito op 03-07-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperKneus schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:32:
[...]

Ben al wat verder, tv hangt al en banken en zo zijn al uit het plastic. zal binnenkort dus een update plaatsen. Onderstaande foto's zijn voor Cobb, dit zijn 2 kastjes van IKEA.. Origineel heeft elk kastje 2 deurtjes maar zoals al eerder is aangegeven kan je bij IKEA de kastjes zelf samenstellen. Ik heb dat dus ook gedaan en de middelste 2 vervangen voor een plankje en 2 lades.
Is een goed idee idd :+

Afbeeldingslocatie: http://www.vandutch.nl/images/ht/7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 08:09
Sick Nick schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:37:
[...]

Weet je het zeker? Op de foto kan je zien dat je linker front anders is ingedraaid dan je rechter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Iemand nog tips?
Ik heb zelf een tv meubel op maat laten maken van steigerhout, kan je alles indelen zoals jij wilt. Ik heb gekozen voor laag en lang. 55cm diep (mijn HTPC moet erin passen).

Jij wilt hoogglans, ik heb een keer iemand gezien die dit strak geverfd had en zag er echt super uit!!

Meubel op maat, 2,5m lang, 45cm hoog (2 etages, 1 van 20 cm en 1 van 12 cm, 5 naast elkaar van 45cm) en 55cm diep voor E265,-

[ Voor 31% gewijzigd door The Flow op 03-07-2009 18:41 ]

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Mooiste opstelling ooit :D ! (wat mij betreft dan)

[ Voor 16% gewijzigd door --help op 03-07-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:46

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 18:43:
[...]

Nee, waarschijnlijk volgens zijn eigen norm. Doe ik ook overigens, aangezien dhr THX Dolby niet bij mij thuis komt calibreren. :)

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Op een warme suffe vrijdagavond heb ik besloten om mijn set ook maar eens op het forum te zetten. Ik ben nog student en ben nu ongeveer een jaartje bezig met hifi. Ik ben begonnen met 2 wharfedale diamond 9.1 speakers in stereo maar al snel begon het te kriebelen en ben ik gegaan voor een 5.1 set.

De set is aangesloten op mijn pc, hiermee speel ik al men films af in full hd. De foto's zijn gemaakt met de brakke camera van men telefoon, binnenkort zal ik een keer bij iemand een digitale camera lenen. De set bestaat uit de volgende onderdelen:

Receiver: Yamaha RX-V663
Frontspeakers: Mordaunt Short 914i
Center: Mordaunt Short 905i
Rear: Wharfedale Diamond 9.1
Subwoofer: Geen, overkill op men kleine studentenkamer, de 914i's kunnen dit nog prima aan.
Monitor: Samsung 24 inch monitor aangesloten dmv hdmi via mijn receiver.
Verder: Digitenne van KPN, kutkwaliteit, maar beter dan de brakke analoge kabels die hier door het huis liggen.

Toekomstige aankopen: 32 of 40 inch lcd tv, de prijs maakt niet zoveel verschil, ik moet er alleen nog wel gewoon op kunnen werken. Misschien ga ik dan toch voor een draadloze muis en toetsenbord als ik een groter scherm neem.

Verder wil ik deze zomer of, een asus xonar hdav, of een auzentech hd geluidskaart kopen (die schijnt er nu echt aan te komen) Dit om gebruik te kunnen makken van truehd en dtshd.

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://ohmhyperion.homeserver.com/homecinema/home%20cinema%20thumb.jpg
Vooraanzicht

Afbeeldingslocatie: http://ohmhyperion.homeserver.com/homecinema/versterker%20center%20thumb.jpg
Receiver en Center

Afbeeldingslocatie: http://ohmhyperion.homeserver.com/homecinema/mordaunt%20short%20914i%20thumb.jpg
Front

Afbeeldingslocatie: http://ohmhyperion.homeserver.com/homecinema/wharfedale%209.1%20thumb.jpg
Rear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Sick Nick schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:44:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er goed uit! d:)b

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
@ Dane86

Kun je dan nu wel werken dan? Het lijkt mij erg beroerd om op dat bureau aan de slag te moeten :P
Voor de rest al een knap setje in die tijd periode.

[ Voor 19% gewijzigd door R0SSI op 03-07-2009 23:39 ]

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

R0SSI schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 23:38:
@ Dane86

Kun je dan nu wel werken dan? Het lijkt mij erg beroerd om op dat bureau aan de slag te moeten :P
Het lijkt me beroerd om uberhaupt in die kamer te moeten zijn :P Niet lullig bedoeld ofzo, maar zelfs in een kleine kamer kun je toch wel iets netters maken dan deze bende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ach, de dozen van de fronts kan je prima gebruiken als stands voor je rears :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
@ EXirion

Ik zou zelf ook totaal niet in zo'n volle kamer kunnen leven, kun een nodige schoonmaakbeurt gebruiken :P Maar ieder mens is anders en waarschijnlijk heeft hij er geen last van.

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
Haha, dat opruimen verhaal hoor ik wel vaker. De kamer is wel groter dan dat het lijkt op de foto's. Het is in totaal 28 m2 meter. De set is om mijn computer heengebouwd omdat ik daar ook tv op kijk. Als ik wat geld overhoudt deze zomer dan ga ik misschien het tweede deel van mijn kamer, wat ongeveer 5x3 is ombouwen tot home cinema gedeelte, inclusief meubel en lcd tv. Dan kan ik ook naar een 7.1 set gaan denken. Mijn motto is: eerst de apparatuur en daarna afwerken. Qua geluid is het iig super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Je zou voor de grap je motto eens moeten omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
Haha, dat is nu te laat helaas. Het is ook maar een studentenkamer. Zo vaak ben ik er niet. Ik hoop dat ik jullie kan verrassen over een maand of 3 met een nieuwe opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zelfs dan, is het de kunst om het toch netjes te maken en houden. Je hebt niet voor niets zo'n dure apparatuur dan mag je het ook laten zien en het netjes doen en er dus in mijn ogen ook trots op zijn. ;)
LightStar schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:32:

Ouwe situatie
[afbeelding]

Nieuwe situatie
Meubel gesloten
[afbeelding]

Meubel open
[afbeelding]

Wat zie je:
Samsung LE40-A656
Harman Kardon AVR 135
Harman Kardon DVD 27
Samung DCB-270R

Wat zie je niet
Sony Playstation 3
Nintendo Wii
Logitech Harmony 525
Ziet er goed uit, mag ik vragen hoe de E80 speakers bevallen?
Beetje random goed te noemen bij allerlei films en soorten muziek?
Niet nodig om een extra sub erbij te nemen?

Zit zelf nu ook naar deze speakers te kijken, heb ze zelf 'even' beluisterd en ze klonken erg goed vind ik. Heb nu bij elkaar geraapt 5.0 zooitje en ik wil terug naar stereo, of 2.1.
En deze speakers die kunnen mijn waardering wel wegdragen.

Ben dus opzoek naar wat ervaringen. :)

Toevallig nog meer shots van de speakers? Thnx! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 04-07-2009 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Wij gebruiken zelf ook geen subwoofer is totaal niet nodig.

Verder zijn ze super voor zowel film als muziek en mis dan zelfs een sub niet heb er wel tijdelijk 1 bij gehad maar deze had geen toegevoegde waarde.

Zal deze week even wat foto's maken van de luidsprekers zelf.
Joopieboy schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 00:40:
Zelfs dan, is het de kunst om het toch netjes te maken en houden. Je hebt niet voor niets zo'n dure apparatuur dan mag je het ook laten zien en het netjes doen en er dus in mijn ogen ook trots op zijn. ;)

[...]

Ziet er goed uit, mag ik vragen hoe de E80 speakers bevallen?
Beetje random goed te noemen bij allerlei films en soorten muziek?
Niet nodig om een extra sub erbij te nemen?

Zit zelf nu ook naar deze speakers te kijken, heb ze zelf 'even' beluisterd en ze klonken erg goed vind ik. Heb nu bij elkaar geraapt 5.0 zooitje en ik wil terug naar stereo, of 2.1.
En deze speakers die kunnen mijn waardering wel wegdragen.

Ben dus opzoek naar wat ervaringen. :)

Toevallig nog meer shots van de speakers? Thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje rondgekeken te hebben op dit forum en al jullie mooie kamers anschouwd te hebben dacht ik van he laat ik mijn trots is laten zien.
Het is geen supersetje zoals velen van jullie hebben maar het is een work in progress.
Foto is niet van superkwaliteit maar ik had even geen betere camera bij de hand dan mijn telefoon.
Afbeeldingslocatie: http://i40.photobucket.com/albums/e203/Thedutchbrick/IMG_0067.jpg

Wat je ziet

Samsung LE40A522 tv
Onkyo tx sr506 Versterker
Wharfedale cr2 10 fronts
De center, subwoofer en surround speakers zijn van een magnat metric setje.
Een ps3 voor bluerays, dvds en natuurlijk gamen
Een Htpc voor het weergeven van van films vanaf de server.

De wharfdales gaan waarschijnlijk binnenkort als surround speakers fungeren en dan wil
ik 2 mooie zuilspeakers als fronts gebruiken. Center moet ook vervangen worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
@ Brikster:
Je Wii/XBOX 360 worden iet gebruikt? Verder een mooi setje! Miss eens tijd voor een Logitech Harmony?

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@frankK800i
Ja worden wel gebruikt 8)7 en een logitech harmony heb ik ook al ben er alleen mee bezig om hem opnieuw in te stellen ivm aankoop nieuwe tv en versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

LightStar schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:34:
Wij gebruiken zelf ook geen subwoofer is totaal niet nodig.

Verder zijn ze super voor zowel film als muziek en mis dan zelfs een sub niet heb er wel tijdelijk 1 bij gehad maar deze had geen toegevoegde waarde.

Zal deze week even wat foto's maken van de luidsprekers zelf.

[...]
Ok dankjewel. Dus er zit toch genoeg laag in dat is erg fijn om te horen. Je leest zoveel verschillende verhalen hierover haha. :P
Ben benieuwd naar foto's trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
Na vaak hier gekeken te hebben, plaats ik mijn nieuwe aanwinst ook maar even.

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/9287/img0559mbf.jpg

Wat je ziet:
Samsung UE32B6000
Sony BDPS550
Humax 5000C
Logitech Z-5500
Een één of ander oud videorecorder crap geval. (SHARP)

We hebben de kast zo aangepast dat de TV aan een muurbeugel in de kast kan hangen (met steunbalken)
De TV had ook gewoon erin kunnen staan maar dan komt het voetstuk te ver naar voren waardoor de TV dieper in de kast moest staan, en dan verlies je zicht op het beeld als je iets van schuin opzij kijkt.
Vandaar dat we een wandje in de kast hebben gemaakt waar de TV aan hangt.

Ik had voor de S550 gekozen ipv de S350 omdat ik de Z-5500 analoog aan wilde sluiten voor de HD audio tracks, maar het signaal van de sub is te laag waardoor het niet klinkt. Dus heb ik hem nu maar via Coax aangesloten. De sub dB is ook niet te verhogen in het menu van de S550.
Verder heb ik het geluid een paar keer vergeleken tussen analoog HD MA en digital DTS, maar op de zwakkere sub op analoog na heb ik geen verschil kunnen waarnemen. Dat zou ook wel deels door de Z-5500 komen.

Ben zelf zeer tevreden over de beeldkwaliteit van de Samsung (wel autodimming uitgezet) Ook de Sony BDPS550 geeft heel mooi beeld. Blu Ray is echt geweldig ook met DVD upscaling is het bij bepaalde films echt super scherp. Bijvoorbeeld met The Matrix, het is bijna Blu-Ray scherpte terwijl met Mission Impossible 3 het gewoon DVD kwaliteit is. Zou wel aan de opname liggen.

De Z-5500 is natuurlijk geen super set voor Blu-Ray maar vergeleken met de JVC DVD digital cinema system TH-S1 die we eerst hadden staan is dit velen malen beter.

PS
Let niet op de vieze ramen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
SuperKneus schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:32:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Welke serie van de Ikea is dit? Heb het afgelopen half uur zitten rondklikken op de Ikea site en kan het niet terugvinden...

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
The Flow schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:40:
[...]

Ik heb zelf een tv meubel op maat laten maken van steigerhout, kan je alles indelen zoals jij wilt. Ik heb gekozen voor laag en lang. 55cm diep (mijn HTPC moet erin passen).

Jij wilt hoogglans, ik heb een keer iemand gezien die dit strak geverfd had en zag er echt super uit!!

Meubel op maat, 2,5m lang, 45cm hoog (2 etages, 1 van 20 cm en 1 van 12 cm, 5 naast elkaar van 45cm) en 55cm diep voor E265,-
Heb je ook foto's van die kast? En waar heb je die laten maken?

Had zelf namelijk ook het idee om een kast te maken van steigerhout.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.