"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Makkelijker aan te sluiten?P. Mekes schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:23:
Een beetje OT, maar wat is nou het grote voordeel van die banaanpluggen? Ik heb de kabel (2,5 mm2) nu "bloot" aangesloten op zowel de receiver (NAD) als de luidsprekers (Wharfedale).
...en waarom?
Je gaat ook echt elke dag je speakers af- en aankoppelenYounes schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:26:
Makkelijker aan te sluiten?
Volgens mij hebben mensen banenplugjes alleen graag voor de looks, want technisch heeft het totaal geen nut. Je kunt beter schroefklemmen hebben die je goed aandraait.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Inderdaad, dat was dan ook echt het enige wat ik me kon bedenkenExirion schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:48:
[...]
Je gaat ook echt elke dag je speakers af- en aankoppelen
Volgens mij hebben mensen banenplugjes alleen graag voor de looks, want technisch heeft het totaal geen nut. Je kunt beter schroefklemmen hebben die je goed aandraait.
...en waarom?
Ik heb ooit op Ebay eens voor een paar knaken een rol 4mm2 speakersnoer gekocht. Da's nauwelijks meer in je terminals te krijgen. Wederom op ebay voor een paar dollar een set banaanstekkers gekocht (zoek maar 's op Nakamichi) en daar m'n kabels in vastgeschroefd. Maakt qua geluid idd geen bal uit (net zo min als dat 4mm2 draad
Als je de kabel in de plug soldeert oxideert die niet meer en hoef je niet 1x in de zoveel tijd je kabel opnieuw te strippen.P. Mekes schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:23:
Een beetje OT, maar wat is nou het grote voordeel van die banaanpluggen? Ik heb de kabel (2,5 mm2) nu "bloot" aangesloten op zowel de receiver (NAD) als de luidsprekers (Wharfedale).
Verwijderd
is dat wel goed voor speakerdraad? niet te warm solderen?mac1987 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 16:15:
[...]
Als je de kabel in de plug soldeert oxideert die niet meer en hoef je niet 1x in de zoveel tijd je kabel opnieuw te strippen.
Makkelijker te monteren. En soms is dat wel fijn als je zit te klooien met bi-ampen of niet.P. Mekes schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:23:
Leve de banaanpluggenEraZor schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:42:
Ik heb ooit op Ebay eens voor een paar knaken een rol 4mm2 speakersnoer gekocht. Da's nauwelijks meer in je terminals te krijgen.

die 4mm er tussen friemelen was me teveel werk. Zeker als je moet gaan testen met bi-amp.
[ Voor 34% gewijzigd door Chevy454 op 20-06-2009 09:34 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Da's een kwestie van de juiste terminals. Ik heb altijd speakerkabel van 4mm2 gehad en dat past gewoon makkelijk.EraZor schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:42:
Ik heb ooit op Ebay eens voor een paar knaken een rol 4mm2 speakersnoer gekocht. Da's nauwelijks meer in je terminals te krijgen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Correctlj_tree schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:52:
Wicked game...eettafel van goosens....die hebben wij ook:)
ERG nette inrichting!!!
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Tsja, ik laat de keuze van een receiver niet echt afhangen van de gebruikte terminalsExirion schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 10:12:
[...]
Da's een kwestie van de juiste terminals. Ik heb altijd speakerkabel van 4mm2 gehad en dat past gewoon makkelijk.
Bij m'n vorige NAD revceiver hadden de terminals dwarsgaten waardoor het snoer gestoken moest worden voor het aandraaien, dat gat was gewoon te klein. Bij m'n huidge Rotel ontbreken die gaten helemaal en moeten de aders onder de draaiende terminal geklemd worden. kansloos dus, want door het aandraaien, draai je de aders er tussenuit...
Maar goed, om daarom nou van aanschaf af te zien.....
Klopt, of banaanstekkers he? (zie een stukkie terugVerwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:14:
Een vork-kabelschoen aan de kabel knijpen, dan kunnen de aders nergens meer heen.

- Panasonic TX-P46G10 plasma
- Harman Kardon AVR347 versterker
- Harman Kardon HKTS-7 BQ speakers
- Xbox360
- Wii
- HDX1000
Verwijderd
heb je geen last met inbranding in je plasma bijv, games of logo's van zenders zoals sbs6
die setjes van H/K zijn goed.
oja het is hkts-7 geen 11
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 16:44 ]
Gaude et aude
Dinosaurs: http://www.imdb.com/title/tt0101081/thefabiman88 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:39:
@Corne, uit welke serie komt je avatar ook alweer?
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
Verwijderd
Hoe dicht zit je op die tv? Wel wat groot voor een slaapkamer of niet?
[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 17:09 ]
Nee nog totaal niks gemerkt van inbranding, al heb ik het contrast van de plasma nu wel onder de 25 staan.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:37:
@corne Netjes hoor.
heb je geen last met inbranding in je plasma bijv, games of logo's van zenders zoals sbs6
die setjes van H/K zijn goed.
Heb em ook pas 4/5 weken, dus ik hou het contrast nog even laag voordat ie helemaal ingespeeld is.
woopsoja het is hkts-7 geen 11
Smiling as the shit comes down...
Achja tegenwoordig is de maatstaf voor de kijkafstand behoorlijk veranderd met de komst van HD zoals het 1080P formaat. Vroeger werd er voor de ideale kijkafstand 4,5x je beelddiagonaal geadviseerd, maar nu is dat dus verminderd naar 1,5x je beelddiagonaal (zie ook deze chart).Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:43:
@ Corné
Hoe dicht zit je op die tv? Wel wat groot voor een slaapkamer of niet?:P
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dawn of the dead toch?corné schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:34:
Mijn setje:
[afbeelding]Plasma wil ik nog gaan ophangen en een mooier meubel voor de overige spullen, maar dat komt nog wel
- Xbox360
- Wii
- HDX1000
Dat kan soms toch wel een voordeel zijn ja...
Oude foto:

Front-speakers zijn gebiwired, en dat was echt geen pretje om aan te sluiten.

Ik heb al een aantal jaar niets mee aan mijn set gewijzigd trouwens. 3x raden waarom niet.
dit zijn 6mm2 kabels trouwens...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ongeveer 4 meter, het is een woonkamerVerwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:43:
@ Corné
Hoe dicht zit je op die tv? Wel wat groot voor een slaapkamer of niet?:P
Bijna goed: Shaun of the Dead
[ Voor 29% gewijzigd door corné op 23-06-2009 08:18 ]
Verwijderd
Zelf zou ik ook betere speakers overwegen. Je hebt alles "groot", en dan van die kleine speakertjes; Niet alleen misstaat dat, maar ook je versterker komt niet tot zijnn recht op die manier imho.corné schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:34:
Mijn setje:
[afbeelding]Plasma wil ik nog gaan ophangen en een mooier meubel voor de overige spullen, maar dat komt nog wel
- Xbox360
- Wii
- HDX1000
Verwijderd
Sorry hoor, maar wat een bende!Xander schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:46:
[...]
Oude foto:
[afbeelding]
Front-speakers zijn gebiwired, en dat was echt geen pretje om aan te sluiten.Het kastje helpt daar ook niet echt aan mee, het is vrij diep en je kunt er van achteren nauwelijks bij... Plugjes die je zo erin kunt prikken zijn dan toch praktischer.
Ik heb al een aantal jaar niets mee aan mijn set gewijzigd trouwens. 3x raden waarom niet.
Heeft trouwens wel 1 groot voordeel: Goede smoes om een nieuwe versterker aan te schaffen!
Je ziet een paar kabels die de versterker/receiver in gaan en jij noemt dat gelijk een bende? Ben benieuwd hoe jij zoiets aansluit dan, zonder kabels misschien?Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:53:
[...]
Sorry hoor, maar wat een bende!
Heeft trouwens wel 1 groot voordeel: Goede smoes om een nieuwe versterker aan te schaffen!
Bij mij gaat het precies hetzelfde, al heb ik mijn speakers niet via Bi-Wire aangesloten. Je ziet niets van deze kabels hoor, die zitten toch weggestopt in een kastje..
[ Voor 8% gewijzigd door LuPo op 23-06-2009 08:57 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Neej hoor, als die zwarte dopjes uithaalt op de eerder besproken manier, passen er perfect bananenstekker inVerwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:53:
[...]
Wat is het voordeel van Bi wiren als je niet Bi amped?Xander schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:46:
[...]
Oude foto:
[afbeelding]
Front-speakers zijn gebiwired, en dat was echt geen pretje om aan te sluiten.Het kastje helpt daar ook niet echt aan mee, het is vrij diep en je kunt er van achteren nauwelijks bij... Plugjes die je zo erin kunt prikken zijn dan toch praktischer.
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Verwijderd
Ik zie het voordeel niet in van Bi-ampen op deze manier. Alle kabels zitten tegen elkaar aan, gecrossed, en verstoren elkaar juist op deze manier. En zoals al eerder is opgemerkt, als je goed wil bi-wiren, is bi-ampen eigenlijk ook wel nodig...LuPo schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:55:
[...]
Je ziet een paar kabels die de versterker/receiver in gaan en jij noemt dat gelijk een bende? Ben benieuwd hoe jij zoiets aansluit dan, zonder kabels misschien?![]()
Bij mij gaat het precies hetzelfde, al heb ik mijn speakers niet via Bi-Wire aangesloten. Je ziet niets van deze kabels hoor, die zitten toch weggestopt in een kastje..
Zo goed als niéts inderdaad. Bi-ampen, okay. Bi-wiren, nou nee.LangTall schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:09:
Wat is het voordeel van Bi wiren als je niet Bi amped?
Nickname does not reflect reality
Een bende?Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:53:
[...]

Maargoed, ik probeerde juist aan te geven dat banaanstekkertjes een voordeel kunnen zijn. Ik neem aan dat je dat met me eens bent dan?
Je ziet er aan de voorkant inderdaad niets van...LuPo schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:55:
[...]
Je ziet een paar kabels die de versterker/receiver in gaan en jij noemt dat gelijk een bende? Ben benieuwd hoe jij zoiets aansluit dan, zonder kabels misschien?![]()
Weinig, maar ik had kabel over en heb besloten om het maar eens te proberen. Niet zo raar toch? Ik hoor totaal geen verschil, maar ik had ook geen zin meer om het los te halen toen alles eenmaal zat.LangTall schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:09:
[...]
Wat is het voordeel van Bi wiren als je niet Bi amped?
Het is dan ook geen bi-ampen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:23:
[...]
Ik zie het voordeel niet in van Bi-ampen op deze manier.
Ook alleen maar voor de foto zodat je ziet hoe het in de connectors zit. De kabels maken nu een vrij korte bocht naar de achterwand van het kastje toe en zijn per paar gebundeld...Alle kabels zitten tegen elkaar aan, gecrossed, en verstoren elkaar juist op deze manier.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verder ben ik driftig op zoek naar goede net vormgegeven (surround)receiver die uitgerust is met fatsoenlijke DACs en pre-outs. Ding moet namelijk puur en alleen gaan fungeren als pre-amp en ook niet direct de hoofdprijs kosten.
Dus als mensen nog tips hebben
Aangezien jij nogal into NAD bent: NAD T-163. DACs zijn echter niet super, maar het ding klinkt goed.ConZito schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:49:
Verder ben ik driftig op zoek naar goede net vormgegeven (surround)receiver die uitgerust is met fatsoenlijke DACs en pre-outs. Ding moet namelijk puur en alleen gaan fungeren als pre-amp en ook niet direct de hoofdprijs kosten.
Dus als mensen nog tips hebben
Een veel beter tweehandsje: http://link.marktplaats.nl/260324748
(Nieuwprijs was 2300 euro dus dit is een super prijs)
Heb 'm zelf ook
Mjah ik zag al een NAD T753 staan. Ding gaat heel oneerbiedig gebruikt worden om de digitale uitgang van m'n computer door te fratsen naar m'n KRK monitoren. En om er "snel" andere geluidsbronnen aan te snokken/radio te luisteren. Losse DAC zat ik ook aan te denken, maar ik wil ook nog extra inputs...lastig lastigExirion schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:53:
[...]
Aangezien jij nogal into NAD bent: NAD T-163. DACs zijn echter niet super, maar het ding klinkt goed.
Een veel beter tweehandsje: http://link.marktplaats.nl/260324748
(Nieuwprijs was 2300 euro dus dit is een super prijs)
Heb 'm zelf ook
Die Arcam is heel mooi, maar budgettechnisch voor wat het moet gaan doen net even te duur., 400 euro is ongeveer wat ik er aan kwijt wil.
De reden dat ie zo goedkoop is geworden, is dat Arcam z'n hele Diva lijn om economische redenen heeft laten vallen en zich alleen nog op het hogere segment richt. Bovendien heeft het model alleen een HDMI switch die passief beeld en geluid doorlust, wat inmiddels gedateerd raakt. Verder is het in alle opzichten nogsteeds een geweldig ding en is 450 euro echt een belachelijk lage prijsbulldoze schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 01:07:
Zag die Arcam een paar keer op ebay.co.uk voor omgerekend 450 euro (nieuw van een winkel).
Vanaf de bank:

De bank, met links en rechts de achterspeakers, de hond is aan het logeren

De warboel aan kabels...receiver staat nog niet op de definitieve plek (komt waarschijnlijk te staan op de plek van de xbox360). Oh en het bloemetjes behang gaat ook nog weg

En waarmee ik alles bedien (bestaat er al een harmony waarmee ik ook de ps3 kan bedienen?):

Alles bij elkaar staat er het volgende:
- Samsung LE-32R72b
- Onkyo TX-SR606
- Inifinity HCS
- Playstation 3
- Xbox 360
- ICIDU 500gb mediaplayer
- Vogels muurbeugel om de boel mee op te hangen
- Nyko Frontman plastic gitaar voor de ps3
- 14 jaar oude teckel ^^
In de planning staat:
- een 40" LED tv van Samsung
- 2 staande speakers om zo een 7.1 set te maken en ideaal voor muziek natuurlijk
- Wielen van de TV meubel af halen...handig, maar lelijk
Ik zal de set updaten wanneer de complete inrichting er is.
Genieten & genieten
De setup past niet in de meubel.. gelukkig komt daar in het nieuwe huis een ander meubel voor in de plaats!
Toevallig een lelijk mens in beeld bij de laatste foto.. maar het geeft wel goed weer hoe scherp het beeld op de pioneer is
Verder moet ik de Classe nog goed aansluiten en instellen. De video preview kon ik niet laten zien op de foto, hiervoor moet ik nog een dvd speler neer zetten
[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 24-06-2009 20:13 ]

[ Voor 80% gewijzigd door Roamor op 24-06-2009 21:08 ]

Wel een mooie set hoor, nette TV ook, heb z'n oudere broertje, de 508 serie. Maar jij hebt dus altijd je hele setup aan als je TV kijkt, ik zie geen overpriced Pioneer TV-speakers
Haha ja! Met alle respect voor die mevrouw, maar ik kreeg al een hartverzakking tijdens het nieuws...
Ga ik lekker ontspannen op tweakers.net mooie woonkamertjes zitten kijken...Kom ik der verdorie weer tegen!
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Verwijderd
Ja, voor muziek is het niet nodig. Dat is de algemene consensus bij monitors en groter. Maar bij films wil je zo strak en laag mogelijk. Dat geblubber is ook bij films niet leuk.ConZito schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:07:
Denk dat je met die B&W's die sub op standje uit kan houden. Ik zou hem persoonlijk alleen aan doen tijdens films ofzo, dan volstaat zoiets best, gewoon net aan, erg laag gefilterd, voor een beetje punch en filmisch bass-geblubber.
Dat vind ik ook, maar iedereen heeft een andere smaak daarin. Mijn sub staat op "music", als ik hem op "cinema" knal dan gaat het ook heel naar lopen blubberen en is elke vorm van strakheid en definitie ver te zoeken.Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:18:
[...]
Ja, voor muziek is het niet nodig. Dat is de algemene consensus bij monitors en groter. Maar bij films wil je zo strak en laag mogelijk. Dat geblubber is ook bij films niet leuk.
Is een KEF PSW2010 overigens, ben er wel over te spreken voor de centen die het toen heeft moeten kosten.
Verwijderd
Ik zal binnenkort een nieuwe shots maken van mijn home cinema setup.
Er komt vervanging na een belachelijk "ongelukje" wat de denon AVC-A10se de dood heeft gekost...naast de hd-dvd speler en de sanyo projector.... Een direct bliksem inslag op koppelaar (alle stroomlijnen hier in zuidfrankrijk lopen boven gronds) heeft onze complete video surviance systeem, verwarming en homecinema gesloopt...ondanks de zogenaamde "bliksem inslag stekker dozen". Die dingen werken alleen voor bepaalde pieks in het stroomnet.
Of het wordt de AVR-4310 of AVC-A1HDA, ligt er aan of de verkoper/dealer een goeie deal doet tesamen met een 2500bt speler en Sony VPL-VW60 die mijn vader en ik op het oog hebben.
Om even jullie geheugen op te frissen waar ik en mijn vader mee begonnen zijn... clique!
Ben je verzekerd? Volgens mij is zelfs door veel van die merken een bedrag waar ze garant voor staan, mocht de zekering er niet uit zijn geklapt.Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:48:
Tijd voor een REL Stadium III sub...
Ik zal binnenkort een nieuwe shots maken van mijn home cinema setup.
Er komt vervanging na een belachelijk "ongelukje" wat de denon AVC-A10se de dood heeft gekost...naast de hd-dvd speler en de sanyo projector.... Een direct bliksem inslag op koppelaar (alle stroomlijnen hier in zuidfrankrijk lopen boven gronds) heeft onze complete video surviance systeem, verwarming en homecinema gesloopt...ondanks de zogenaamde "bliksem inslag stekker dozen". Die dingen werken alleen voor bepaalde pieks in het stroomnet.
clique!
Haha, elke keer als ik deze foto's laat zien klaagt men over mijn oude jbl sub
Deze staat alleen aan bij films, omdat ik de overdreven bass wel kan waarderen.. alles trilt lekker en bij sommige films kan ik dat wel waarderen
Bij muziek staat hij mooi op stereo
De B&W's geven meer dan voldoende laag overigens, maar ze trillen niet na zodat je het getril in je stoel idee krijg.. de speakers geven kort en snel laag.. erg mooi.. maar niet altijd goed genoeg naar mijn smaak tijdens films:)
[ Voor 22% gewijzigd door Workaholic op 24-06-2009 22:55 ]
@workahloic erg mooi spul, classe kwijl en die bws zijn ook zeker niet mis.
Als sidenote/kritiek is toch echt die ikea meubels. Ben ik de enigste die me hier zo aan stoort?
Ik ben pas recent klaar met mijn HBO, was dus nog student, dus alles is van de ikeaksi schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:04:
Als sidenote/kritiek is toch echt die ikea meubels. Ben ik de enigste die me hier zo aan stoort?
Andere meubels waren destijds niet betaalbaar, we zijn momenteel op zoek naar een nieuwe woning en dan gaat alles op marktplaats
Verwijderd
Zeker weten dat we verzekerd zijn. Alles wordt gewoon vergoed door onze inboedel verzekering in een bedrag van de nieuwe aankoopwaarde van het kapot gegaande materiaal. Wel beetje gezeik, ze moeten de aankoopbonnetjes hebben (En die fransen lezen niet zo goed nederlands). Gelukkig bewaren we die goed.PHiXioN schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:49:
[...]
Ben je verzekerd? Volgens mij is zelfs door veel van die merken een bedrag waar ze garant voor staan, mocht de zekering er niet uit zijn geklapt.
Ja je moet goed kunnen gamen he ^^ksi schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:04:
@ditani360 erg netjes spul, ook lekker de ps3 en de xbox360
@workahloic erg mooi spul, classe kwijl en die bws zijn ook zeker niet mis.
Sja, ikea meubels zijn gewoon makkelijk om mee te starten. Het zijn niet de beste kwaliteit meubels, maar toch weer wat beter dan bv de leenbakker. Ik vind een goede bank en vooral een goed bed belangrijker dan een salontafel/tv meubel a 500/1000 euro per stuk. Morgen ga ik bij de Ikea dan ook 2 dvd-opbergmeubels en een salontafel halen.
Het dure spul komt wel wanneer zowel ik als mijn vriendin werk hebben
Genieten & genieten
@ditani360 Als student snap ik het ook best wel. Maar dan nog waarom niet eens kijken bij de 2e hands zaken in de buurt? Vaak veel leukere originelere dingen en zeker ook wel betaalbaar.
@ConZito Wie heeft het over salontafels van 1000 euro? Alleen over 100in1 ikea meubels die weinig originaliteit en gewoon ook vaak lelijk zijn. Zeker in combinatie met mooie av-apparatuur.
Aangezien ik nu met 2 lage IKEA kastjes zit op wieltjes, die ongeveer een 80cm breed per stuk zijn, en ik dan nog niet eens een center in het midden kan leggen, heb ik iets beters gevonden.
Ik heb voor een meubel gekozen met mogelijkheid om de tv eraan te hangen omdat ik met een schuin dak zit, ik kan dus geen tv aan de muur hangen.
http://www.norstone-design.com/EN/Produits/Beos.html
deze is het geworden... praktisch om de center onder te leggen, en je kan er prima een versterker inzetten en nog 2 componenten. DVD's etc. horen daar niet thuis
Maar altijd dat spastische gebeuren dat iets orgineel moet zijn en niet mainstream, boeiend, als het nou gewoon z'n ding doet en er leuk uitziet ben je toch klaar. Over smaak valt te twisten natuurlijk, dat meubel wat Workaholic heeft zou ook niet mijn keuze zijn, maar om het nou direct lelijk te noemen.
Ach mijn spullen staan op een twee half verbouwde IKEA Lack tafeltjes van 10 euro het stuk

Overigens past goossens ook dat soort truukjes toe en betaal je wel de hoofdprijs
Zie: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20153172
Verwijderd
Of ik moet het heel erg fout hebben (en dat heb ik volgens mij niet); http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40105627Lordsauron schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:15:
Wat ik zo jammer vind is dat ze het bovenstaande meubel niet meer verkopen bij ikea
Lekker off-topic bezig.
Verwijderd
Bij dit soort meubels geldt altijd: gelijk is ongelijk. Het zou nog een lelijker gezicht zijn als de zijkanten exact gelijk stonden met het bovenblad terwijl de randen van het bovenblad zijn afgerond. Dan krijg je zo'n vreemde naad tussen de panelen en kun je tevens het spaanplaat van de staanders kunnen zien.lowfi schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:07:
Misschien erg offtopic. Maar waar ik me bij ikea aan irriteer is dat alles gemaakt is om net niet te passen. Zoals het kastje hierboven. De zijkanten zijn te opzichte van de bovenkant iets naar binnen geplaatst. Helaas zijn het die details waar je dan gelijk weer grof voor moet gaan betalen.
Overigens past goossens ook dat soort truukjes toe en betaal je wel de hoofdprijs
Wel jammer dat Ikea meubels soms erg doorzakken als je er veel apparatuur in zet......
Heb nu SR5001 als receiver.
-Bi-amped aangesloten, op wharfedale 9.5 zuiltjes.
-2x tannoy mxm-1's achter
-1x tannoy mxm-c center
Buiten dat de kleuren totaal niet bij elkaar passen, de tannoy's zijn kersen, de wharfedales zwart.
Wil ik eigenlijk ook ietsjes hoger in de ladder, met speakers die nog makkelijk winst kunnen behalen uit een update aan de versterking.
Ik ben altijd al onder de indruk geweest van B&W speakers, wat mij opvalt is altijd, dat ze echt veel meer in hun mars hebben wanneer je de versterking verbeterd. Meer merken zullen dat wel hebben, maar ik ervaar B&W altijd wel als een beetje iets speciaals, ze springen er in mijn oren altijd vaak uit als ik aan de knoppen draai.
Verder wil ik van het veel te warme doch wat saaie geluid van wharfedale af. Ik vind dat ze zeker erg gedtaileerd zijn, dat is echt subliem in die prijsklasse, en ook een erg goed stereobeeld. Maar ik heb het idee dat marantz en wharfedale een overbloed aan warmte geeft!
Ik zit zelf aan de CM serie of de 600 serie te denken, ik heb een paar keer de CM1 gehoort en ik ben echt weg van dat ding, wat een geluid! En wat een verrassend krachtige bas voor zo'n klein speakertje.
Als ik voor de CM serie ga dan wil ik dus mijn surround speakers en wellicht de center in eerst instantie door kleine B&Wtjes (van die "melkpakjes") uit een goedkopere serie gebruiken. Ik heb niet zo'n hele grote ruimte, en CM1 als surround speakers vind ik best wat overkill.
Mijn vraag aan jullie:
Maar wat ik mij afvraag, hoe ervaren mensen het van een vrij krachtige vloerstaander terug te gaan naar zoiets als een boekenplank luidspreker? Ik ben bang dat ik de bas toch wel erg ga missen! Alhoewel de CM1 wel een bas heeft om je vingers bij af te likken. Of is het dan wellicht verstandig om toch een zuil uit de 600 serie te pakken?
De cm7 is mij vooralsnog te duur, en de cm9 ook! De CM serie vind ik in het lakzwart erg mooi, en de serie toch net wat verfijnder en waardevoller.
Ik was overigens aan het kijken naar de CM9, maar heb nu besloten de zuilen die ik nu heb gewoon op te knappen
Ik heb zelf de CM1's en kan inderdaad beamen dat de bas weergave erg goed is. Echter moet je jezelf wel de volgende vraag stellen.duncanvdlinden schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:18:
Ik zit zelf te denken om mijn nu wat bij elkaar geraapte HT te upgraden met in eerst instantie nieuwe speakers.
Heb nu SR5001 als receiver.
-Bi-amped aangesloten, op wharfedale 9.5 zuiltjes.
-2x tannoy mxm-1's achter
-1x tannoy mxm-c center
Buiten dat de kleuren totaal niet bij elkaar passen, de tannoy's zijn kersen, de wharfedales zwart.
Wil ik eigenlijk ook ietsjes hoger in de ladder, met speakers die nog makkelijk winst kunnen behalen uit een update aan de versterking.
Ik ben altijd al onder de indruk geweest van B&W speakers, wat mij opvalt is altijd, dat ze echt veel meer in hun mars hebben wanneer je de versterking verbeterd. Meer merken zullen dat wel hebben, maar ik ervaar B&W altijd wel als een beetje iets speciaals, ze springen er in mijn oren altijd vaak uit als ik aan de knoppen draai.
Verder wil ik van het veel te warme doch wat saaie geluid van wharfedale af. Ik vind dat ze zeker erg gedtaileerd zijn, dat is echt subliem in die prijsklasse, en ook een erg goed stereobeeld. Maar ik heb het idee dat marantz en wharfedale een overbloed aan warmte geeft!
Ik zit zelf aan de CM serie of de 600 serie te denken, ik heb een paar keer de CM1 gehoort en ik ben echt weg van dat ding, wat een geluid! En wat een verrassend krachtige bas voor zo'n klein speakertje.
Als ik voor de CM serie ga dan wil ik dus mijn surround speakers en wellicht de center in eerst instantie door kleine B&Wtjes (van die "melkpakjes") uit een goedkopere serie gebruiken. Ik heb niet zo'n hele grote ruimte, en CM1 als surround speakers vind ik best wat overkill.
Mijn vraag aan jullie:
Maar wat ik mij afvraag, hoe ervaren mensen het van een vrij krachtige vloerstaander terug te gaan naar zoiets als een boekenplank luidspreker? Ik ben bang dat ik de bas toch wel erg ga missen! Alhoewel de CM1 wel een bas heeft om je vingers bij af te likken. Of is het dan wellicht verstandig om toch een zuil uit de 600 serie te pakken?
De cm7 is mij vooralsnog te duur, en de cm9 ook! De CM serie vind ik in het lakzwart erg mooi, en de serie toch net wat verfijnder en waardevoller.
Luister ik meer naar muziek dan dat ik naar films kijk?
Zo ja, wat voor soort muziek?
Ik kijk nl. meer naar films dan dat ik naar muziek luister en dan vind ik de CM1's meer dan voldoende bas weergeven. Ga ik echter naar muziek luisteren die veel bas hebben (bv. dance/electro etc.) dan mis je gewoon de punch van de bas. Overigens blijft deze wel erg strak. Luister je meer naar klassiek en bv. filmmuziek (bv. Pirates/Gladiator etc.) dan klinken ze geweldig!! Heel veel detail en juist geen overheersing van de bas.
Ik luister meer naar rock/pop, indierock als coldplay of starsailor, maar ook wel is wat hardere rock als green day, muse, maar ook bruce springsteen etc. beetje in dat genre. Maar ik kan ook genieten van muziek als dat van dire straits, eagles, echt de muziek wat audiofiele speakers een beleving maken.Flatwhite schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:44:
[...]
Ik heb zelf de CM1's en kan inderdaad beamen dat de bas weergave erg goed is. Echter moet je jezelf wel de volgende vraag stellen.
Luister ik meer naar muziek dan dat ik naar films kijk?
Zo ja, wat voor soort muziek?
Ik kijk nl. meer naar films dan dat ik naar muziek luister en dan vind ik de CM1's meer dan voldoende bas weergeven. Ga ik echter naar muziek luisteren die veel bas hebben (bv. dance/electro etc.) dan mis je gewoon de punch van de bas. Overigens blijft deze wel erg strak. Luister je meer naar klassiek en bv. filmmuziek (bv. Pirates/Gladiator etc.) dan klinken ze geweldig!! Heel veel detail en juist geen overheersing van de bas.
[ Voor 6% gewijzigd door duncanvdlinden op 25-06-2009 13:01 ]
Verwijderd

Accuphase E211
Nautilus 805
Sharp 46" LCD
HTPC Dualcore 4850e met Gigabyt MA 78GDSH3 (M-Audio soundcard), 160Gb haalt alle Video's van mijn Homeserver 6 *1Tb.
Geluid van deze set is echt heel erg goed, blijf me nog steeds verbazen hoe het mogelijk is met zulke kleine speakers. Momenteel alleen nog stereo multikanaal is echt niet te betalen van Accuphase, terwijl je toch zou verwachten dat met klasse D versterkers de prijs naar beneden zou moeten gaan.
Mijn Droom Hometheater zou uiteindelijk moeten zijn:
Lexicon surround versterker (klasse D)
Nautlus 802 als hoofdspeakers (2e hands) en 805 verhuizen dan naar achter.
55" LCD, 46 is lekker maar 55" is toch net iets beter voor deze kamer.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 09:42 ]
Leuk spul, maar ik mag toch hopen dat je dat behang niet zelf hebt uitgezochtVerwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:08:
Mijn Home Cinema:
[afbeelding]
Accuphase E211
Nautilus 805
Sharp 46" LCD
HTPC Dualcore 4850e met Gigabyt MA 78GDSH3, 160Gb haalt alle Video's van mijn Homeserver 6 *1Tb.
Geluid van deze set is echt heel erg goed, blijf me nog steeds verbazen hoe het mogelijk is met zulke kleine speakers. Momenteel alleen nog stereo multikanaal is echt niet te betalen van Accuphase, terwijl je toch zou verwachten dat met klasse D versterkers de prijs naar beneden zou moeten gaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Ja dat heb ik wel, wij houden van een klassiek moderne inrichting. Niet iedereens smaak maar wel de mijne.The Eagle schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:19:
[...]
Leuk spul, maar ik mag toch hopen dat je dat behang niet zelf hebt uitgezocht
Dat is in principe muziek waar veel gebeurd in het midlaag en daar zullen de CM1's zeker niet teleur stellen. Dus gewoon een keer gaan lusiterenduncanvdlinden schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:00:
[...]
Ik luister meer naar rock/pop, indierock als coldplay of starsailor, maar ook wel is wat hardere rock als green day, muse, maar ook bruce springsteen etc. beetje in dat genre. Maar ik kan ook genieten van muziek als dat van dire straits, eagles, echt de muziek wat audiofiele speakers een beleving maken.
Ga ik doen, over die CM9 gesproken, ik heb die gehoord met een Classe amp en een primare amp, de combinatie classe en cm9 was echt briljant, primare was ietsjes minder: met name in hotel calafornia klonk de classe de bas meer als een doffe klap zoals ie hoort te klinken, de primare iets krachtiger in het laag, maar wat een fantastische speakers.ConZito schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:31:
[...]
Dat is in principe muziek waar veel gebeurd in het midlaag en daar zullen de CM1's zeker niet teleur stellen. Dus gewoon een keer gaan lusiteren
ik ga niet zeuren over je behangVerwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:08:
Mijn Home Cinema:
[afbeelding]
Accuphase E211
Nautilus 805
Sharp 46" LCD
HTPC Dualcore 4850e met Gigabyt MA 78GDSH3, 160Gb haalt alle Video's van mijn Homeserver 6 *1Tb.
Ik heb alleen de vraag of je je tv meubel ook gaat vervangen. Ik zou een lage brede tv meubel in de zelfde kleur bruin als tafel / bank beter bij je huiskamer vinden passen. Ik vind hem wat te smal voor je grote tv.
Verwijderd
Wel een burberry kleedjeVerwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:08:
Mijn Home Cinema:
[afbeelding]
Accuphase E211
Nautilus 805
Sharp 46" LCD
Verwijderd
ooit zou ik wel een meubel van Copulare willen http://www.tricell-ent.com/Copulare.htm (betaal je wel de hoofdprijs), ik zou echter geen meubel willen wat ook van hetzelfde hout is als mijn salontafel ik hou meer van wat contrast af en toe, hoewel het niet lelijk zou zijn dat ben ik met je eens.Nico111 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:03:
[...]
ik ga niet zeuren over je behangIk heb zelf ook wel apart behang.
Ik heb alleen de vraag of je je tv meubel ook gaat vervangen. Ik zou een lage brede tv meubel in de zelfde kleur bruin als tafel / bank beter bij je huiskamer vinden passen. Ik vind hem wat te smal voor je grote tv.
Hoe leuk is het om met dat behang aan de LSD of paddo's te gaan
Overigens ben ik het met je eens dat zo'n modern ogend tv-meubel wel breekt bij de rest van het interieur. Al denk ik dat je met een 55" tv (nooit geweten dat die bestaan overigens, dacht altijd dat je dan meteen aan de 60" zat) het meubel wel wat te klein/smal wordt. Een iets lager en breder meubel zou dan niet misstaat, maar dat kan natuurlijk wel weer mindere uitwerkingen hebben op de kijkhoogte...
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Off-topic:ksi schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:27:
@workaholic Super dat je binnenkort gaat verhuizen. En inderdaad die ikea meubels zou ik dan ook echt weg doen. Je hebt zulk mooi (en duur) spul staan. Verdient toch echt wat beters om op te staan toch.
@ditani360 Als student snap ik het ook best wel. Maar dan nog waarom niet eens kijken bij de 2e hands zaken in de buurt? Vaak veel leukere originelere dingen en zeker ook wel betaalbaar.
@ConZito Wie heeft het over salontafels van 1000 euro? Alleen over 100in1 ikea meubels die weinig originaliteit en gewoon ook vaak lelijk zijn. Zeker in combinatie met mooie av-apparatuur.
Ikea kan ook best origineel zijn, ik heb in ieder geval nog niemand voorbij zien komen die hetzelfde meubel als mij heeft staan.

Overigens moet je met 2de hands ook geluk hebben dat er iets voor je bijzit en dan moet je het nog zien te combineren met andere meubels, dan is Ikea toch gewoon een betere optie als je met een beperkt budget zit. Design meubels zijn naar mijn mening ook overpriced.
Ik denk dan ook dat de meeste mensen in dit topic liever veel geld in hun apparatuur steken, dan in hun meubels.
[ Voor 4% gewijzigd door Laguna op 25-06-2009 18:59 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik ken het meubel, is inderdaad best mooi. Wel héél erg massief, moet je van houden denk ik. Overigens zou ik wel die schuifpanelen eruit halen, die dingen zijn hondslelijk in dat hoogglans gedoeLaguna schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:31:
[...]
Off-topic:
Ikea kan ook best origineel zijn, ik heb in ieder geval nog niemand voorbij zien komen die hetzelfde meubel als mij heeft staan.
[afbeelding]
Overigens moet je met 2de hands ook geluk hebben dat er iets voor je bijzit en dan moet je het nog zien te combineren met andere meubels, dan is Ikea toch gewoon een betere optie als je met een beperkt budget zit. Design meubels zijn naar mijn mening ook overpriced.
Verwijderd

Sony DAV IS 10 home cinema set, met speakers zo groot als golfballetjes. Maar toch goed geluid !
Met optische kabel aan me PS3 en tulp naar neer me tv.
Ben niet de man van de mini setjes, maar kan me heel goed voorstellen dat je hier voor gaat. Zeker mooier weg te werken vaak.
Verwijderd
En toch twijfel ik daaraan. Denk niet dat ze het halen bij full-size vloerstaanders, qua bereik en met name positionering van geluid enzo.Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:03:
[...]
met speakers zo groot als golfballetjes. Maar toch goed geluid !
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2009 19:49 ]
Daar twijfel ik ook niet aan.Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:48:
[...]
En toch twijfel ik daaraan. Denk niet dat ze het halen bij full-size vloerstaanders, qua bereik en met name positionering van geluid enzo.
Sowieso zal het laag van een zuilspeakers vele malen beter zijn.
Maar let ook op de prijs van die gehele set. Dat ben je al kwijt voor een beetje speaker per stuk.
Maar voor iemand die niet van opzichte speakers houdt en tevreden is met het geluid wat er uit die "golfballetjes" komt is het best aardig...
Edit:
In de gebruiksaanwijzing valt zo niets te vinden over de specificaties als het gaat om bereik. Staat alleen "luidsprekersysteem met volledig bereik".
Wel stevige steunen gebruiken als je die speakers op gaat hangen trouwens. Dingen wegen namelijk dik 0,07 kilo
[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 25-06-2009 20:00 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Het is duidelijk dat goed relatief isVerwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:48:
En toch twijfel ik daaraan. Denk niet dat ze het halen bij full-size vloerstaanders, qua bereik en met name positionering van geluid enzo.
[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 25-06-2009 20:55 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
Ik ook niet, ze waren max 1000 gulden het stuk. En ik heb ze dus al behoorlijk lang, alleen een "rebuild tussendoor". Alles bij elkaar dus een goed uitgaaf, die me uiteindelijk gewoon geld bespaard; En dat telt voor mij ook mee voordat ik iets aanschafChevy454 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:54:
[...]
Het is duidelijk dat goed relatief isDat iemand geen 3000 euro uitgeeft voor speakers kan ik begrijpen.
Dat heet glas en geeft het geheel juist wat extra's, zonder die schuifpanelen vind ik het maar een saai meubel. Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen smaakosc4r schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:32:
[...]
Ik ken het meubel, is inderdaad best mooi. Wel héél erg massief, moet je van houden denk ik. Overigens zou ik wel die schuifpanelen eruit halen, die dingen zijn hondslelijk in dat hoogglans gedoe

Minimalistisch maar toch ff wat mooier door het strakke design en de totale zwarte kleur.
Het behang vind ik niet zo erg, ik had het alleen wel gebroken door die koker over te slaan ofzo.Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:22:
[...]
Ja dat heb ik wel, wij houden van een klassiek moderne inrichting. Niet iedereens smaak maar wel de mijne.
Verplaats jij je speakers of is dat geen deur?
Hoe bevalt die kijk hoogte? zou je lager willen of juist niet?
IceManX schreef: sowieso
Ziet er strak uit en inclusief beugel voor de tv zie ikduncanvdlinden schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 01:28:
Ik heb zelf een norstone beos besteld, deze ziet er zo uit:
[afbeelding]
Minimalistisch maar toch ff wat mooier door het strakke design en de totale zwarte kleur.
als je daar teveel apparatuur in gooit dan verdwijnt ook compleet de waarde van zon mooie meubel...Workaholic schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 06:02:
[...]
Ziet er strak uit en inclusief beugel voor de tv zie ikJammer dat hij niet groot genoeg is voor al mijn apparatuur
Genieten & genieten
Wel keilbouten gebruiken dan heFeaR1986 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:51:
Wel stevige steunen gebruiken als je die speakers op gaat hangen trouwens. Dingen wegen namelijk dik 0,07 kilo
Ik denk dat mensen met een boel apparatuur zowiezo beter er een extra rack bij moeten zetten, helemaal de mensen die losse eind en voorversterkers hebben. Voor mensen die veel apparatuur hebben, maar niet extreem veel, dan is in zulke gevallen een meubel van 3 componten breed wel handiger. Veel hoger dan dit moet een meubel ook weer niet zijnWorkaholic schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 06:02:
[...]
Ziet er strak uit en inclusief beugel voor de tv zie ikJammer dat hij niet groot genoeg is voor al mijn apparatuur
Verwijderd
Echt super gaaf, en mooi strak! Heb je mischien nog meer foto's van de rest van je woonkamer?duncanvdlinden schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 01:28:
Ik heb zelf een norstone beos besteld, deze ziet er zo uit:
[afbeelding]
Verwijderd
Versterking: Marantz 4001
Bron: Marantz DVD
Speakers: Quad 21L2
TV: LG 32" LCD
Speakerbekabeling: Nordost dreamcaster
HDMI: alles van AudioQuest
Pics:

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 14:16 . Reden: pics gefixed ]
Je pics doen het niet, althans niet bij mijVerwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:13:
Wordt toch maar eens tijd dat ik mijn setje toevoeg.
Versterking: Marantz 4001
Bron: Marantz DVD
Speakers: Quad 21L2
TV: LG 32" LCD
Speakerbekabeling: Nordost dreamcaster
HDMI: alles van AudioQuest
Pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
mooie set! mooie boel kabels achter je meubel
Genieten & genieten
Inderdaad, het is net zo'n magische illusie, als je je hoofd draait zie je de rondjes gaan draaienThe Eagle schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:19:
[...]
Leuk spul, maar ik mag toch hopen dat je dat behang niet zelf hebt uitgezocht
ik zou er gillend gek van worden.
Dit topic is gesloten.