Zijn drie schermen handiger in gebruik dan 1 heel groot scherm voor je computer?
Beetje afhankelijk van wat je doet en over wat voor resolutie schermen je praat. Ik gebruik inmiddels al een jaar of 2 3 schermen van 19 inch met ieder een resolutie van 1280x1024 (dus 3840x1024). En hoewel dat ideaal is voor browsen, office gebruik, mail etc merk ik toch dat ik bij bijvoorbeeld het gebruik van een iets als Visual Studio of Photoshop nog een 4e groot scherm erbij zou willen hebben, hoewel ik veel kan oplossen door alle toolbars naar 1 scherm te slepen en een ander scherm dedicated te gebruiken om in te werken.Nico111 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:51:
Zijn drie schermen handiger in gebruik dan 1 heel groot scherm voor je computer?
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
Johny58 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:06:
En hoewel dat ideaal is voor browsen, office gebruik, mail etc merk ik toch dat ik bij bijvoorbeeld het gebruik van een iets als Visual Studio of Photoshop nog een 4e groot scherm erbij zou willen hebben,
"In der Beschränkung zeigt sich der Meister"
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ach je bouwt het langzaam op. Als je voor het eerst achter een computer zit mis je geen 2e scherm. Als je er eenmaal aan 2 gewend bent kan je bijna niet meer zonder. Probeer je een keer 3, dan denk je de eerste keer dat het overdreven is, de 2e keer dat het toch wel fijn is en na een tijdje dat je nooit meer anders kan...
En zo gaat het langzaam door.
Ik heb hier op GoT ook weleens een webdevver voorbij zien komen die nog veel meer schermen had staan. Iets van 2x 1600x1200 voor het designen. Een klein schermpje voor debug output, een los schermpje voor mail, een voor muziek etc etc. Niet hoeven te minimaliseren werkt gewoon ontzettend efficient.
edit: En nog wat voorbeelden: http://thehottestgadgets....ulti-monitor-setups-00848
Ik heb hier op GoT ook weleens een webdevver voorbij zien komen die nog veel meer schermen had staan. Iets van 2x 1600x1200 voor het designen. Een klein schermpje voor debug output, een los schermpje voor mail, een voor muziek etc etc. Niet hoeven te minimaliseren werkt gewoon ontzettend efficient.
edit: En nog wat voorbeelden: http://thehottestgadgets....ulti-monitor-setups-00848
[ Voor 7% gewijzigd door Johny58 op 12-06-2009 10:32 ]
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
Hmm multiscreen is wel leuk, maar ik zou toch liever 1 groot oppervlak hebben dan meereder displays. Die randen tussen de beelden lijken me helemaal niets. Ik zou dan liever iets als een HD beamer nemen ofzo.Johny58 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:25:
Ach je bouwt het langzaam op. Als je voor het eerst achter een computer zit mis je geen 2e scherm. Als je er eenmaal aan 2 gewend bent kan je bijna niet meer zonder. Probeer je een keer 3, dan denk je de eerste keer dat het overdreven is, de 2e keer dat het toch wel fijn is en na een tijdje dat je nooit meer anders kan...
Lol @ de 24 screen stock-trader setup, met zn kleine muismatje is hij een halfjaar bezig van links boven naar rechts onder te gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Bulls op 12-06-2009 11:25 ]
Ik heb het overwogen, maar ik ben er nog niet over uit of ik daar nou 200 euro aan uit wil geven, het staat wel enorm netjes natuurlijk.Mektheb schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:46:
Die Tft's zien der inderdaad goed uit, misschien tijd voor een Ergotron Tripple X Standaard ? xD
Thx!mvdveek schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:01:
@consito
Ziet er strak uit man. Mooi spul allemaal en leuke inrichting
Ik ben inderdaad vrij veel bezig met muziek, met name afmixen en een beetje freubelen. Is gewoon leuk om thuis ook iets te kunnen wat betreft afmixen, maar meestal gebeurt het grote werk toch in de studio.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:16:
wow, die tft's wat voorn werk doe je? Iets met muziek?
Er mooie setup.
Wat betreft het multiscreen gebeuren, als je een goede applicatie zoals UltraMon oid., dan is het zeer zeker de moeite waard om meerdere losse schermen te hebben. Op die manier kan je eenvoudig met hotkeys schermen verplaatsen en maximaliseren naar een specifiek scherm. Op een groot scherm is zoiets veel lastiger omdat je gewoon een enorme desktop hebt.
Verder vind ik het handig om de lijst van de monitor als physieke scheiding te gebruiken, doe je veel met film-editing oid, dan kan ik me voorstellen dat een 24" widescreen + een enkele 19" voor je tools prettiger is.
Maar voor mijn werkzaamheden is dit even de lekkerste oplossing
Het is juist heel erg fijn om 2 schermen te hebben, op het kantoor heb ik er zelfs drie, waarvan de laatste een aparte pc is en met synergy is gekoppeld aan dezelfde muis/toetsenboard.
Het opstellen van een offerte, het inloggen op een remote desktop, je e-mail open hebben.. etc.. multitasking is ideaal.
Je kunt meerdere dingen tegelijk doen, sneller gegevens overnemen, full screen werken op een externe pc en de andere lokaal etc etc etc.
Thuis heb ik aan 2x 24" voldoende, met daarbij een tvtje voor muziek/film/tv.
Het opstellen van een offerte, het inloggen op een remote desktop, je e-mail open hebben.. etc.. multitasking is ideaal.
Je kunt meerdere dingen tegelijk doen, sneller gegevens overnemen, full screen werken op een externe pc en de andere lokaal etc etc etc.

Synergy gebruik ik op precies dezelde manier @ work (ook drie schermen) om een workstation aan te sturen vanaf m'n laptop, mooi en handig stukje softwareWorkaholic schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:42:
Het is juist heel erg fijn om 2 schermen te hebben, op het kantoor heb ik er zelfs drie, waarvan de laatste een aparte pc is en met synergy is gekoppeld aan dezelfde muis/toetsenboard.
De IKEA Galant bureaus zijn overal te vinden zie ik
Dat dacht ik ook totdat ik mijn 2de scherm eraan hing. De scheiding is juist fijn.Bulls schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:20:
Hmm multiscreen is wel leuk, maar ik zou toch liever 1 groot oppervlak hebben dan meereder displays. Die randen tussen de beelden lijken me helemaal niets.
Links heb ik de code open / calibratiesoftware, rechts heb ik metingen / outlook. Is juist heerlijk werken.
In de auto heb ik enkel mijn laptop en moet ik de hele tijd ALT+TAB doen om van programma te wisselen. Of als ik bepaalde parameters moet gaan selecteren dan moet ik de naam onthouden terwijl ik gewoon op het bureau naar het andere scherm kijk.
[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 12-06-2009 11:47 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ja als je met vensters werkt dat is de scheiding wel fijn, maar ik doel meer op de multiscreen setups waar ze 1 beeld op meerdere displays tonen, zoals een game of film etc. Je ziet dan duidelijk dat het beeld opgesplitst is en 3cm verderop weer verder gaat. Het zou misschien prettiger ogen als ze de ruimte tussen de screens ook van het beeld weglaten zodat het toch een aan een gesloten geheel wordt.Chevy454 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:45:
[...]
Dat dacht ik ook totdat ik mijn 2de scherm eraan hing. De scheiding is juist fijn.
Links heb ik de code open / calibratiesoftware, rechts heb ik metingen / outlook. Is juist heerlijk werken.
In de auto heb ik enkel mijn laptop en moet ik de hele tijd ALT+TAB doen om van programma te wisselen. Of als ik bepaalde parameters moet gaan selecteren dan moet ik de naam onthouden terwijl ik gewoon op het bureau naar het andere scherm kijk.
Als je in de Buurt woont van Veenendaal heb ik een er 1 voor jeConZito schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:34:
[...]
Ik heb het overwogen, maar ik ben er nog niet over uit of ik daar nou 200 euro aan uit wil geven, het staat wel enorm netjes natuurlijk.
[...]
Thx!
[...]
Ik ben inderdaad vrij veel bezig met muziek, met name afmixen en een beetje freubelen. Is gewoon leuk om thuis ook iets te kunnen wat betreft afmixen, maar meestal gebeurt het grote werk toch in de studio.
Wat betreft het multiscreen gebeuren, als je een goede applicatie zoals UltraMon oid., dan is het zeer zeker de moeite waard om meerdere losse schermen te hebben. Op die manier kan je eenvoudig met hotkeys schermen verplaatsen en maximaliseren naar een specifiek scherm. Op een groot scherm is zoiets veel lastiger omdat je gewoon een enorme desktop hebt.
Verder vind ik het handig om de lijst van de monitor als physieke scheiding te gebruiken, doe je veel met film-editing oid, dan kan ik me voorstellen dat een 24" widescreen + een enkele 19" voor je tools prettiger is.
Maar voor mijn werkzaamheden is dit even de lekkerste oplossing
Koop een 42" TV en ga op 1m afstand zitten. Ben je goedkoper uit.Bulls schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:57:
zoals een game of film etc. Je ziet dan duidelijk dat het beeld opgesplitst is en 3cm verderop weer verder gaat.
De meeste mensen die over een multiscreen setup gebruiken die voor andere dingen als games dan wel films. Ik kijk geen film op mijn 2x19" scherm, daar heb ik een TV voor. Lekker languit op de bank met bier en popcorn.
[ Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 12-06-2009 12:25 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Inderdaad maar als ik aant werk ben vind ik het echt niet vervelend op me 2e scherm 24 te kijken, en op de ander te photoshoppen en op me laptop te surfe, ieder ze ding zeg ik zelfChevy454 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:23:
[...]
Koop een 42" TV en ga op 1m afstand zitten. Ben je goedkoper uit.
De meeste mensen die over een multiscreen setup gebruiken die voor andere dingen als games dan wel films. Ik kijk geen film op mijn 2x19" scherm, daar heb ik een TV voor. Lekker languit op de bank met bier en popcorn.
Zo game ik ook tegelijk met films / series kijken, waarom omdat het kan ? x)
Zullen we weer ontopic gaan?

Ik was in ieder geval van plan de Inifity Delta's deze of volgende maand te vervangen voor B&W CM9's. Afgezien dat ze gewoon degelijk klinken zien ze er echt fantastisch uit
Waarom ga je je Infinity's vervangen als ik vragen mag? Heb ze zelf ook en vind het geluid voortreffelijk...ConZito schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 00:08:
Na tijden ook maar weer eens mijn setjes posten. Het zijn er inmiddels drie, want je hebt natuurlijk bij elke bezigheid fatsoenlijk geluid nodig
Stereo: Voor het betere luistwerk op bank
- NAD C370 - Geintergreerde versterker (hoog)
- NAD C270 - Eindversterker voor (laag)
- NAD C521 - CD-Speler
- NAD C422 - Radio
- Infinity Delta 70 - Bi-wired 4-weg zuilluidsprekers (staan op de nominatielijst om vervangen te worden)
Ze zijn natuurlijk wel wat aan de grote kant

edit: net de vraag beantwoord zie ik ........
[ Voor 3% gewijzigd door MJdaBOMB op 12-06-2009 13:47 ]
Ze zijn echt heel groot en de afwerking is gewoon achterhaald. Heb met het idee gelopen ze te laten spuiten, maar aangezien ik deze toevallig goed kan verkopen ga ik maar gewoon voor iets nieuws 
Er zijn sowieso nog wel wat meer zuilen die ik wil gaan beluisteren, maar de CM9 staat sowieso op het lijstje en past goed in het budget.
Er zijn sowieso nog wel wat meer zuilen die ik wil gaan beluisteren, maar de CM9 staat sowieso op het lijstje en past goed in het budget.
Ik heb eigenlijk een hieraan gerelateerd vraagje; zonder direct op merk/model te focussen, maar kan een boekenplank speaker ooit zo goed presteren als een zuiltje? En dan heb ik 't natuurlijk niet over aldi zuiltjes, maar uit een vergelijkbare prijsklasse? (Bijv B&W CM5's vergeleken met B&W 684's) Ik kan me niet voorstellen dat je met boekenplankertjes zo laag kunt gaan... zit je per definitie vast aan een aparte sub? (meestal niet zo'n muzikale oplossing). het gaat me niet specifiek om dit type (ben sowieso niet zo'n B&W liefhebber), maar vanwege de WAF zijn boekenplankertjes toch wel te verkiezen boven zuiltjes..
Ik draai Dynaudio Focus 220's op mijn Rotel RSX 1065, maar overweeg de overstap naar boekenplankers. Voordat ik uitgebreid ga luisteren vraag ik me toch af wat jullie ervaringen hiermee zijn. Het gaat me met name om muziek (80%) maar uiteraard is home cinema ook belangrijk....
Ik draai Dynaudio Focus 220's op mijn Rotel RSX 1065, maar overweeg de overstap naar boekenplankers. Voordat ik uitgebreid ga luisteren vraag ik me toch af wat jullie ervaringen hiermee zijn. Het gaat me met name om muziek (80%) maar uiteraard is home cinema ook belangrijk....
Wauw, echt waar wat een supermooie speakers zeg, imo een hele mooie combinatie van uiterlijk en formaat. Kga maris ff kijken naar de 90i of 150i zodra de belastingteruggave van 2008 binnen is als vervanging voor m'n Magnat Needle 9000 Alu frontsQuindor schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:41:
[afbeelding]
Wat je hier ziet is het volgende:
Front : Final Sound 300i
Grote speakers kunnen makkelijker lager gaan. Maar er is meer dan laag gaan. Er is ook nog kwaliteit van het geluid.EraZor schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:26:
Ik heb eigenlijk een hieraan gerelateerd vraagje; zonder direct op merk/model te focussen, maar kan een boekenplank speaker ooit zo goed presteren als een zuiltje? En dan heb ik 't natuurlijk niet over aldi zuiltjes, maar uit een vergelijkbare prijsklasse? (Bijv B&W CM5's vergeleken met B&W 684's) Ik kan me niet voorstellen dat je met boekenplankertjes zo laag kunt gaan... zit je per definitie vast aan een aparte sub? (meestal niet zo'n muzikale oplossing). het gaat me niet specifiek om dit type (ben sowieso niet zo'n B&W liefhebber), maar vanwege de WAF zijn boekenplankertjes toch wel te verkiezen boven zuiltjes..
Kleine speakers kunnen best bruikbaar laag komen (60Hz en soms ook wel lager) en als het betere ontwerpen zijn, kunnen ze simpelweg veel beter klinken. Ik vind een B&W 805bv veel beter klinken dan een 684.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Jaja ik begrijp uiteraard dat er (veel) verschil in kwaliteit zit. Wat ik me meer afvraag of een boekenplankmodel an sich laag genoeg kan gaan (bij normale volumes) of dat je persé aan een sub vast zit. Dat laatste kan ik me nauwelijks voorstellen, maar je zit wel aan de fysieke eigenschappen van zo'n kleiner kastje vast, natuurlijk...JvS schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:08:
[...]
Grote speakers kunnen makkelijker lager gaan. Maar er is meer dan laag gaan. Er is ook nog kwaliteit van het geluid.
Kleine speakers kunnen best bruikbaar laag komen (60Hz en soms ook wel lager) en als het betere ontwerpen zijn, kunnen ze simpelweg veel beter klinken. Ik vind een B&W 805bv veel beter klinken dan een 684.
Natuurlijk kan (over het algemeen) een boekenplankspeaker minder laag dan een vloerstaander (of, preciezer, kan een tweewegsysteem minder laag dan een meerwegsysteem). Maar als je op zoek bent naar een tweeweg die toch een groot deel van het spectrum bestrijkt, dan zijn er wel opties. Denk aan Dynaudio's Contour 1.4 of Confidence C1 bijvoorbeeld - allebei geweldige speakers met een bovengemiddeld laag.EraZor schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:11:
[...]
Jaja ik begrijp uiteraard dat er (veel) verschil in kwaliteit zit. Wat ik me meer afvraag of een boekenplankmodel an sich laag genoeg kan gaan (bij normale volumes) of dat je persé aan een sub vast zit. Dat laatste kan ik me nauwelijks voorstellen, maar je zit wel aan de fysieke eigenschappen van zo'n kleiner kastje vast, natuurlijk...
Helaas slaat dit stukje als een tang op een varkendtjv schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:38:
(of, preciezer, kan een tweewegsysteem minder laag dan een meerwegsysteem).
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hmm de confidence is echt een tikkie boven budgetdtjv schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:38:
[...]
Natuurlijk kan (over het algemeen) een boekenplankspeaker minder laag dan een vloerstaander (of, preciezer, kan een tweewegsysteem minder laag dan een meerwegsysteem). Maar als je op zoek bent naar een tweeweg die toch een groot deel van het spectrum bestrijkt, dan zijn er wel opties. Denk aan Dynaudio's Contour 1.4 of Confidence C1 bijvoorbeeld - allebei geweldige speakers met een bovengemiddeld laag.
Maar goed; al met al begriijp ik dat het dus zeker kàn. Ik ga maar eens wat afspraken voor luistersessies maken... Thx!
Okee, op zich valide punt. Behalve dat je voor diep laag grotere woofers nodig hebt, die weer minder geschikt zijn voor het weergeven van hogere tonen, waardoor ze in de practijk uitsluitend gebruikt worden voor het laag. Maar inderdaad, theoretisch kun je een tweewegsysteem maken met een 18 inch mid/laag unit, die dan heel laag kan.Exirion schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:42:
[...]
Helaas slaat dit stukje als een tang op een varkenDe woofer en de klankkast bepalen hoe laag de speaker komt. Of de woofer ook belast is met de weergave van een stuk middengebied is hiervoor niet relevant.
Ik gebruik zelf deze speakers en die zijn ruim goedkoper dan ook de Contour S1.4 terwijl ze nagenoeg dezelfde tweeter en bass/midrange units hebben.EraZor schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:54:
[...]
Hmm de confidence is echt een tikkie boven budget
Maar goed; al met al begriijp ik dat het dus zeker kàn. Ik ga maar eens wat afspraken voor luistersessies maken... Thx!
Frequency Response
(+/- 3 dB) 43 Hz - 20 kHz
Verwijderd
Paar dagen terug nieuwe speakerskabels besteld, de Canare 4s11 starquad. Hoop dat ik ze snel binnen krijg. Ik wil deze gaan gebruiken om mijn B&W 685 bi-amp aan te sluiten op mijn onkyo tx-sr606. Heeft iemand enig idee welke banaanstekkers ik heb beste hiervoor kan gebruiken? Wil er namelijk niet al te veel geld voor uitgeven aangezien de kabel voor 6 meter incl verzenden maar 33 euro ofzo was. Of kan ik ze het beste bare-wired aansluiten? En moet ik ook adereindhulzen ofzo gebruiken ter bescherming vd kabel? Ik hoor graag jullie mening hierover.
Echte Broods?
I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
Time for some upgrades!

Gearlist (v.l.n.r.):
* Dean Acoustic Starter + versterker en Ultimate Guitar Stand
* Server met daarbovenop KPN Bordeaux 10, Fritz!Box Fon 7110 en aan de muur een ISDN NT1, Siemens Pentavox ISDN, KPN Quadrovox en Hirschmann antenne-versterker.
Speakers: Magnat Art 145-060
Receiver: Bang & Olufsen Beomaster 2000
Tape: Beocord 2000
Phono: Akai ATT05U
CD/DVD: Medion noname play-it-all met progressive component output
HTPC: Apple Mac Mini
Set Top Box: UPC Mediabox HD-DVR
Remote: Logitech DiNovo Edge
Scherm: De muur boven de Beosystem 2000
Niet in beeld:
Viewsonic PJ513D (DLP, SVGA, 2500 ANSI lumen), Nintendo Wii
Wishlist:
Beogram 2000. Dat Akai draaitafeltje is maar een goedkope beltdrive, niet mooi maar werkt, de Beogram 2000 heeft onder andere een Datalink-module zodat je met een enkele knop de hele set in kan schakelen en de plaat kan starten. Met touchkeys!
Werkende tuner-module voor mijn Beomaster 2000, die is ooit overleden na een bliksem-attack. De Beomaster heb ik inmiddels weer prima werkend gekregen maar doet voorlopig nog dienst als veredelde eindtrap. Als ik die opgesnord heb kan ik ook gelijk de bedrading binnenin even schoonmaken en eventueel door nieuwe vervangen, hier en daar een condensatortje opfrissen enz. De kapotte tuner-print is ook de reden dat de Standby-knop niet meer goed werkt.
Passend spanningsregelaartje voor mijn Beocord 2000. Niet dat ik zoveel cassettebandjes draai, maar uit historisch oogpunt (om de hele set weer in originele staat te hebben). Een of andere flutreparateur heeft daar ooit een verkeerde regelaar ingezet waardoor alle bandjes met +10% pitch afgespeeld worden
Beogram CD 5000. Hoort origineel niet bij de set, maar ondersteunt Datalink dus zou ook met de 2000 serie moeten werken. Al kom ik dan wel met aansluitingen in de knoei, mocht dat een probleem worden dan kan ik altijd nog een andere goeie CD-speler eraan knopen.
Ooit nog een setje Beovox S40 of S45, dan is het hele Beosystem weer dealer-compleet
... De Magnatjes heb ik voor het geluid gekocht, er zit een prima klank in maar een complete Bang & Olufsen set heeft IMO wel een behoorlijke show-factor. Het IKEA Oppli meubel past er overigens (op de centimeter) perfect onder!
Goeie 37-40" full HD LCD TV, maar die hou ik nog even tegoed tot ik verhuisd ben.

Gearlist (v.l.n.r.):
* Server met daarbovenop KPN Bordeaux 10, Fritz!Box Fon 7110 en aan de muur een ISDN NT1, Siemens Pentavox ISDN, KPN Quadrovox en Hirschmann antenne-versterker.
Niet in beeld:
Wishlist:
Beogram 2000. Dat Akai draaitafeltje is maar een goedkope beltdrive, niet mooi maar werkt, de Beogram 2000 heeft onder andere een Datalink-module zodat je met een enkele knop de hele set in kan schakelen en de plaat kan starten. Met touchkeys!
Werkende tuner-module voor mijn Beomaster 2000, die is ooit overleden na een bliksem-attack. De Beomaster heb ik inmiddels weer prima werkend gekregen maar doet voorlopig nog dienst als veredelde eindtrap. Als ik die opgesnord heb kan ik ook gelijk de bedrading binnenin even schoonmaken en eventueel door nieuwe vervangen, hier en daar een condensatortje opfrissen enz. De kapotte tuner-print is ook de reden dat de Standby-knop niet meer goed werkt.
Passend spanningsregelaartje voor mijn Beocord 2000. Niet dat ik zoveel cassettebandjes draai, maar uit historisch oogpunt (om de hele set weer in originele staat te hebben). Een of andere flutreparateur heeft daar ooit een verkeerde regelaar ingezet waardoor alle bandjes met +10% pitch afgespeeld worden
Beogram CD 5000. Hoort origineel niet bij de set, maar ondersteunt Datalink dus zou ook met de 2000 serie moeten werken. Al kom ik dan wel met aansluitingen in de knoei, mocht dat een probleem worden dan kan ik altijd nog een andere goeie CD-speler eraan knopen.
Ooit nog een setje Beovox S40 of S45, dan is het hele Beosystem weer dealer-compleet
Goeie 37-40" full HD LCD TV, maar die hou ik nog even tegoed tot ik verhuisd ben.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
42" TV heeft een max. resolutie (waar het eigenlijk om gaat) van 1920*1080. 2x 24 betekent 3840*1200. Wat dus echt een stuk meer is...Chevy454 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:23:
[...]
Koop een 42" TV en ga op 1m afstand zitten. Ben je goedkoper uit.
MVG, Frank
Voor films of games is een resolutie van 1920 x 1080 meer als voldoendefrankK800i schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:52:
42" TV heeft een max. resolutie (waar het eigenlijk om gaat) van 1920*1080. 2x 24 betekent 3840*1200. Wat dus echt een stuk meer is...
Voor programma's zoals photoshop, webdesign, data analyse etc snap ik het helemaal, ik gebruik het namelijk ook zo
[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 14-06-2009 13:09 ]
Volledig gelijk. Alleen hebben sommige mensen geen ruimte voor een werkkamer én een home cinema, dus gebruiken ze hun 'werk' equipment ook voor home cinema en vice versa.Voor films of games is een resolutie van 1920 x 1080 meer als voldoendeOf jij moet een ongelofelijk dure pc hebben welke games op een dergelijke resolutie kan aansturen. Ik vind een multiscreen setup om film te kijken onzinnig. Koop dan gewoon een grote TV.
MVG, Frank
Verwijderd
Ik quote me zelf maar evenVerwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:25:
Paar dagen terug nieuwe speakerskabels besteld, de Canare 4s11 starquad. Hoop dat ik ze snel binnen krijg. Ik wil deze gaan gebruiken om mijn B&W 685 bi-amp aan te sluiten op mijn onkyo tx-sr606. Heeft iemand enig idee welke banaanstekkers ik heb beste hiervoor kan gebruiken? Wil er namelijk niet al te veel geld voor uitgeven aangezien de kabel voor 6 meter incl verzenden maar 33 euro ofzo was. Of kan ik ze het beste bare-wired aansluiten? En moet ik ook adereindhulzen ofzo gebruiken ter bescherming vd kabel? Ik hoor graag jullie mening hierover.
Had hiervoor een simpel kabeltje waarvan ik er 4 heb gemaakt om te bi-ampen. Door inlezen kwam ik op de Canare 4s11 starquad uit. Schijnen erg goede kabels te zijn voor niet al te veel geld en leek me een perfecte vervanging.
Heb de kabel inmiddels binnen en heb de volgende banaanstekkers gezien, de W&M BS-511 en BS-512. Volgens mij is het enige verschil dat de ene hol is en de ander niet. Komt in totaal wel op het zelfde bedrag uit als de kabel voor 16 stekkers, maar zien er erg mooi uit en vergeleken met andere stekkers redelijk goedkoop €2,90 per paar.
Wat adviseren jullie mij? Heb ook wat gelezen over het kromtrekken van holle banaanstekkers bij speakers waarvan de kabelpoorten hoog hangen dus dat het gewicht van de kabel de stekkers krom trekt.
Hoor graag jullie mening op dit en vorig bericht aangezien ik na veel lezen van dit topic (ook wel eens mijn setup geplaatst) gezien heb dat er veel kennis te vinden is hier.
Ik vind zelf "holle" bananen wel erg praktisch, passen namelijk ook op de "BFA" terminals die je nog wel eens tegenkomt op Britse versterkers (Linn, Arcam).
Great minds think alike!
Verwijderd
Besmet met het B&O virus?Stoney3K schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 18:43:
Time for some upgrades!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gearlist (v.l.n.r.):
Niet in beeld:
Wishlist:
Beogram 2000. Dat Akai draaitafeltje is maar een goedkope beltdrive, niet mooi maar werkt, de Beogram 2000 heeft onder andere een Datalink-module zodat je met een enkele knop de hele set in kan schakelen en de plaat kan starten. Met touchkeys!![]()
Ooit nog een setje Beovox S40 of S45, dan is het hele Beosystem weer dealer-compleet... De Magnatjes heb ik voor het geluid gekocht, er zit een prima klank in maar een complete Bang & Olufsen set heeft IMO wel een behoorlijke show-factor. Het IKEA Oppli meubel past er overigens (op de centimeter) perfect onder!
Verwijderd
Zijn er buiten dat het praktisch is daarvoor, ook nog voordelen t.o.v. de niet "holle" stekkers? Het lijkt mij dat niet holle stekkers wat sterker zijn? En heeft iemand enige ervaring met b&w en onkyo betreffende banaanstekkers?Verbal Kint schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:39:
Ik vind zelf "holle" bananen wel erg praktisch, passen namelijk ook op de "BFA" terminals die je nog wel eens tegenkomt op Britse versterkers (Linn, Arcam).
@ Stoney3k
Mooie vintage B&O set. Een mooie beogram cd zou er zeker niet bij misstaan (of je moet upgraden naar een 4500 wandmeubel).
Mooie vintage B&O set. Een mooie beogram cd zou er zeker niet bij misstaan (of je moet upgraden naar een 4500 wandmeubel).

Nieuw in m'n set zijn de Mission 754 Freedom-5 speakers. 110cm hoog, 3 wegsysteem met een Audax aerogel midwoofers en in iedere speaker een 20cm woofer die via het bandpass systeem de lage tonen weergeeft.
Enorme kasten met een krachtig en strak geluid.
Enorme kasten met een krachtig en strak geluid.

Het is niet echt een home cinema alleen dat duurt niet lang meer wand in over een maand ga ik een leuke beamer kopen. Dat maakt het denk ik helemaal af !.
Gebruik het om rustig lp'tjes mee te draaien en soms voor een feestje. De driade luidsprekers zijn geen disco speakers alleen door de krachtige Denon kunnen ze ook op pijnlijk volume spelen (heb nooit verder gedurfd dan 3 uur). Alleen de speakers zijn natuurlijk gemaakt om nederlandse kwaliteit te leveren !

Voor versterker : Denon pma-1500
Eind versterker : Denon poa 2200
Cd-speler : Denon dcd-615
Draaitafel : Thorens TD-320 met Grado gold
Tuner : Akai 2250
Luidsprekers : Driade 103 MKII
Interlinks : monster I-250 (alle)
Luidspreker bekabeling : Progold bassflex met vergulde banaan stekkers
Ben 16 jaar en ben er heel tevreden mee !
Heb op het net nog een oude foto gevonden van hoe het 1 jaar geleden was. Toch wel aardig wat verbetering dacht ik zo !
Gebruik het om rustig lp'tjes mee te draaien en soms voor een feestje. De driade luidsprekers zijn geen disco speakers alleen door de krachtige Denon kunnen ze ook op pijnlijk volume spelen (heb nooit verder gedurfd dan 3 uur). Alleen de speakers zijn natuurlijk gemaakt om nederlandse kwaliteit te leveren !

Voor versterker : Denon pma-1500
Eind versterker : Denon poa 2200
Cd-speler : Denon dcd-615
Draaitafel : Thorens TD-320 met Grado gold
Tuner : Akai 2250
Luidsprekers : Driade 103 MKII
Interlinks : monster I-250 (alle)
Luidspreker bekabeling : Progold bassflex met vergulde banaan stekkers
Ben 16 jaar en ben er heel tevreden mee !
Heb op het net nog een oude foto gevonden van hoe het 1 jaar geleden was. Toch wel aardig wat verbetering dacht ik zo !

[ Voor 17% gewijzigd door Roderiktweaker op 16-06-2009 20:33 ]
Mooie set hoor, helemaal voor iemand van jouw leeftijd 
Weinig mensen van 16 met zo'n versterker en speakers, laat staan met nog zo'n eindversterker erbij
Weinig mensen van 16 met zo'n versterker en speakers, laat staan met nog zo'n eindversterker erbij
[ Voor 3% gewijzigd door mac1987 op 15-06-2009 17:43 ]
Zo, voor iemand van 16 heb je een leuk setje! Vooral die Denon eindversterker ziet er wel leuk uit, die rode streepverlichting doet me denken aan Knightrider
Live life to the fullest!
Ben zelf erg tevreden over de driade 103MKII tjes omdat dat echt een heel zeldzame klassieker is (nieuwprijs van 3000 gulden p/s als ik mij niet vergis). Die Denon is echt een krachtpatser.
In de toekomst komt er nog een buizen voorversterker bij
[ Voor 13% gewijzigd door Roderiktweaker op 15-06-2009 18:14 ]
Verwijderd
Ook een nieuw meubel ?Roderiktweaker schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:14:
Ben zelf erg tevreden over de driade 103MKII tjes omdat dat echt een heel zeldzame klassieker is (nieuwprijs van 3000 gulden p/s als ik mij niet vergis). Die Denon is echt een krachtpatser.
Moet eigenlijk wel alleen dat loopt vaak al aardig in de papieren.
De kogel is door de kerk.. een Classe SSP 300 (exact hetzelfde als op het plaatje, maar ander type nr)

en de parasound 1206 (geupgrade en gemodificeerd door een hifi specialist)

En als laatste..
een 50" Pioneer LX5090

De Parasound heb ik vergeleken met de Rotel RMB 1095, Primare i30 en de Rotel RSX 1067, de parasound twv 600 euro speelde ze er allemaal uit... kortom ondanks zijn looks.. zeer snel een besluit genomen!!
Uiteindelijk is het wel de bedoeling is om de parasound eind bak te vervangen voor of een classe eind bak uit dezelfde serie als de SSP 300, of een parasound A51. Maar voor 600 euro kon ik dit beestje niet laten staan!!
Binnenkort echte foto's.. heb de hele avond mogen vergelijken en luisteren.. heeerlijk! De primare i30 was trouwens ook een zeer goed apparaat, maar kwam niet in de buurt van de parasound + classe combinatie. Hierbij ging het ook om een stereo versterker.. zonder upgrade mogelijkheden of surround.
* Workaholic Is blij!! Nu nog een nieuwe sub en de rest van mijn surround setup.. de parasound ga ik wellicht gewoon uit het zicht zetten in het nieuwe huis, dan valt het weer te overzien
PS: Die classe is echt gaaf, hoog gadget gehalte zo'n touch screen met settings en video..:D

En als laatste..
een 50" Pioneer LX5090

De Parasound heb ik vergeleken met de Rotel RMB 1095, Primare i30 en de Rotel RSX 1067, de parasound twv 600 euro speelde ze er allemaal uit... kortom ondanks zijn looks.. zeer snel een besluit genomen!!
Uiteindelijk is het wel de bedoeling is om de parasound eind bak te vervangen voor of een classe eind bak uit dezelfde serie als de SSP 300, of een parasound A51. Maar voor 600 euro kon ik dit beestje niet laten staan!!
Binnenkort echte foto's.. heb de hele avond mogen vergelijken en luisteren.. heeerlijk! De primare i30 was trouwens ook een zeer goed apparaat, maar kwam niet in de buurt van de parasound + classe combinatie. Hierbij ging het ook om een stereo versterker.. zonder upgrade mogelijkheden of surround.
* Workaholic Is blij!! Nu nog een nieuwe sub en de rest van mijn surround setup.. de parasound ga ik wellicht gewoon uit het zicht zetten in het nieuwe huis, dan valt het weer te overzien
PS: Die classe is echt gaaf, hoog gadget gehalte zo'n touch screen met settings en video..:D
[ Voor 24% gewijzigd door Workaholic op 15-06-2009 22:32 ]

M'n huidige setje. Meeste spul is redelijk instap. Ik heb beeld en muziek en van vind ik het prima.
wat zie je:
philips 37" hd ready tv (37PFL-7562D/10)
denon 1306 receiver
upc mediabox
xbox 360
denon luidsprekers + subwoofer
harmony one
en een htpc in een antec kastje.
Alles behalve de receiver is verstop en die kan ik bedienen met het marmitek ding wat nou nog steeds slordig naast de centerspeaker staat.
@ workaholic:
Je vergeet de tennister
@ Kaasplank:
Jammer dat je alle kabels op een paar na hebt weggewerkt.
Mompelt iets over wie A zegt moet ook B zeggen
Je vergeet de tennister
@ Kaasplank:
[ Voor 83% gewijzigd door frankK800i op 16-06-2009 20:01 ]
MVG, Frank
Sinds ik op mezelf woon stoor ik me aan de akoestiek van mijn woonkamer. Ik heb net zoals de 2 voorbeelden hieronder een harde vloer (laminaat). Zowel Daniel_N als en (vooral) Workaholic hebben hele mooie speakers staan en voorzover ik kan zien genoeg potentie om de de klankbeeld van de speakers te verkloten. Ik vraag me dus af of jullie en anderen met een harde vloer en andere echo versterkende woonkamer materiaal wel optimaal genieten van jullie speakers. Ik moet eerlijk toegeven dat mijn woonkamer nog best leeg is en vierkant is. Niet echt optimaal, maar zoals velen van jullie ook hebben, verwacht ik ook niet dat het echo dood is. Bij mij is het geluid dus echt niet rustig. Het komt van alle kanten op me af en klinkt daarom dus erg verstoord. Vooral bij hogere volume. Totaal niet prettig om naar te luisteren. Hoe ervaren jullie dit? Staan jullie hier uberhaupt wel bij stil?
...en waarom?
Interessante vraag. Zit ik zelf ook een beetje mee. Heb mijn setje Kef iQ90's binnen die ik ga neerzetten in mijn appartement waar ik binnen een paar weken intrek. Zit daar ook met parket, kale muren en veel ramen...
Ben bang dat ik niet ga ontkomen aan gordijnen en een vloerkleed. Maar vraag me af hoe anderen dit ervaren.
Ben bang dat ik niet ga ontkomen aan gordijnen en een vloerkleed. Maar vraag me af hoe anderen dit ervaren.
Die kabels moeten inderdaad nog bij de kabelgoot in. Komt nog wel een keer maar het is een ontzettend pokkewerk omdat die goot echt bomvol zitfrankK800i schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:57:
Je moet wat aan die muur achter je doen (als je bank tenminste net zo staat als op de afbeeldingen). Je krijgt het geluid van voren en het kaatst gelijk weer terug van de muur achter je (hoe harder je hem zet hoe meer je het van alle kanten hoort omdat de golven sterken worden). De optimale luisterpositie is normaal ook niet voor niks op 2/3 van je kamer.Younes schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:20:
Sinds ik op mezelf woon stoor ik me aan de akoestiek van mijn woonkamer. Ik heb net zoals de 2 voorbeelden hieronder een harde vloer (laminaat). Zowel Daniel_N als en (vooral) Workaholic hebben hele mooie speakers staan en voorzover ik kan zien genoeg potentie om de de klankbeeld van de speakers te verkloten. Ik vraag me dus af of jullie en anderen met een harde vloer en andere echo versterkende woonkamer materiaal wel optimaal genieten van jullie speakers. Ik moet eerlijk toegeven dat mijn woonkamer nog best leeg is en vierkant is. Niet echt optimaal, maar zoals velen van jullie ook hebben, verwacht ik ook niet dat het echo dood is. Bij mij is het geluid dus echt niet rustig. Het komt van alle kanten op me af en klinkt daarom dus erg verstoord. Vooral bij hogere volume. Totaal niet prettig om naar te luisteren. Hoe ervaren jullie dit? Staan jullie hier uberhaupt wel bij stil?
Wat je kan doen is alles 90o draaien en de bank op 2/3 zetten (denk niet dat je dat wil aangezien je alles moet verslepen), maar je kan ook kijken of je het met wat akoestische panelen kan oplossen. Ook dat hoeft niet foeilelijk te zijn. Je kunt ook afbeeldingen op canvas voor het paneel spannen zodat het net op een schilderij lijkt. Om te weten welke panelen je nodig hebt kun je het beste even een foto mailen naar een akoestische shop.
Hier staat ook veel info waar je misschien wat aan hebt: http://www.soundscapes.nu/
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 09:57 ]
Ik draai in een te kleine ruimte voor mijn speakers, ik heb last van te veel laag met de nieuwe versterker omdat de muren dicht op elkaar staan 
Het nieuwe huis zal wat meer ruimte hebben en kan ik beter spelen met de plaatsing van mijn speakers.
Wat ik wel gemerkt heb is dat het gebruiken van spikes ERG veel geholpen heeft. Met name het "dreunen" van de bass en het mee trillen van de vloer etc is weg.. bass is een stuk strakker. Dus absoluut aan te raden.
Het nieuwe huis zal wat meer ruimte hebben en kan ik beter spelen met de plaatsing van mijn speakers.
Wat ik wel gemerkt heb is dat het gebruiken van spikes ERG veel geholpen heeft. Met name het "dreunen" van de bass en het mee trillen van de vloer etc is weg.. bass is een stuk strakker. Dus absoluut aan te raden.
@Workaholic: mooie apparatuur en speakers
Alleen die JBL sub steekt een beetje af tegen de rest imo, ik neem aan dat die sowieso niet gebruikt wordt voor stereoweergave?
Ik heb diezelfde sub hier gehad in een zeer kleine kamer (~30m³) gehad en vergeleken met 2 andere sets uit zijn (prijs)klasse, een Infinity PS-8 en een Yamaha YST-SW[??]. Daarvan vond ik de JBL toch het meest 'boemerig', en als ik de bass-reflex poort dichte met een doek, dan was gelijk het volume een stuk minder, en als je dat achterop dan weer naar een normaal niveau zet, was het geluid er niet bepaald beter op geworden (maargoed hij is ook niet designed om met poort dicht gebruikt te worden).
Iedere sub op meerdere locaties in de kamer getest, zowel op de vloer met rubbervoetjes als met spikes als op een grote zware tegel. De Infinity bleef overigens het strakst met zowel muziek als film, en leek ook het diepst te kunnen weergeven (waarschijnlijk door de net wat grotere inhoud ook). De Infinity was wel wat moeilijk (fysiek) te plaatsen in de kamer t.o.v. de Yamaha, op sommige plaatsen ontstonden dan staande golven o.i.d. waardoor daar het laag helemaal wegviel. Als ik weer wat meer geld heb uit te geven, gaat dit waarschijnlijk naar een BK Gemini sub.
In mijn kamer ligt al (mid-polig) vloerbekking, en omdat de zitplaats slechts een meter van de muur is, is er een witte doek vullend op de muur aangebracht. Maar nog max. een jaar en dan op mezelf wonen, op een slaapkamer komen de Wharfedale luidsprekers nu gewoon niet helemaal tot hun recht en dat is wel jammer.
Morgen bij daglicht (cheap-ass Kodak camera...) maar eens wat foto's schieten van de huidige set-up.
Alleen die JBL sub steekt een beetje af tegen de rest imo, ik neem aan dat die sowieso niet gebruikt wordt voor stereoweergave?
Ik heb diezelfde sub hier gehad in een zeer kleine kamer (~30m³) gehad en vergeleken met 2 andere sets uit zijn (prijs)klasse, een Infinity PS-8 en een Yamaha YST-SW[??]. Daarvan vond ik de JBL toch het meest 'boemerig', en als ik de bass-reflex poort dichte met een doek, dan was gelijk het volume een stuk minder, en als je dat achterop dan weer naar een normaal niveau zet, was het geluid er niet bepaald beter op geworden (maargoed hij is ook niet designed om met poort dicht gebruikt te worden).
Iedere sub op meerdere locaties in de kamer getest, zowel op de vloer met rubbervoetjes als met spikes als op een grote zware tegel. De Infinity bleef overigens het strakst met zowel muziek als film, en leek ook het diepst te kunnen weergeven (waarschijnlijk door de net wat grotere inhoud ook). De Infinity was wel wat moeilijk (fysiek) te plaatsen in de kamer t.o.v. de Yamaha, op sommige plaatsen ontstonden dan staande golven o.i.d. waardoor daar het laag helemaal wegviel. Als ik weer wat meer geld heb uit te geven, gaat dit waarschijnlijk naar een BK Gemini sub.
In mijn kamer ligt al (mid-polig) vloerbekking, en omdat de zitplaats slechts een meter van de muur is, is er een witte doek vullend op de muur aangebracht. Maar nog max. een jaar en dan op mezelf wonen, op een slaapkamer komen de Wharfedale luidsprekers nu gewoon niet helemaal tot hun recht en dat is wel jammer.
Morgen bij daglicht (cheap-ass Kodak camera...) maar eens wat foto's schieten van de huidige set-up.
Ik heb mijn set al eens eerder gepost, maar nooit in mijn nieuwe woonomgeving:Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:02:
[...]
Je moet wat aan die muur achter je doen (als je bank tenminste net zo staat als op de afbeeldingen). Je krijgt het geluid van voren en het kaatst gelijk weer terug van de muur achter je (hoe harder je hem zet hoe meer je het van alle kanten hoort omdat de golven sterken worden). De optimale luisterpositie is normaal ook niet voor niks op 2/3 van je kamer.
Wat je kan doen is alles 90o draaien en de bank op 2/3 zetten (denk niet dat je dat wil aangezien je alles moet verslepen), maar je kan ook kijken of je het met wat akoestische panelen kan oplossen. Ook dat hoeft niet foeilelijk te zijn. Je kunt ook afbeeldingen op canvas voor het paneel spannen zodat het net op een schilderij lijkt. Om te weten welke panelen je nodig hebt kun je het beste even een foto mailen naar een akoestische shop.
[afbeelding]
Hier staat ook veel info waar je misschien wat aan hebt: http://www.soundscapes.nu/

Dit is dus de ruimte met de waardeloze akoestiek
Ow ja.. en wat je ziet:
- Sony KV28FX65B Breedbeeld CRT TV
- Logitech Squeezebox3 Classic
- Kiss dp-1500
- KPN Digitenne ontvanger
- Marantz SR4001 receiver
- Dynaudio SUB-30A
- Monitor Audio RS-1 Speakers
...en waarom?
Wat dacht je van de boel een beetje inrichten? gordijntje, kleedje, boekenkast? eventueel een schilderijtje aan de muur?
Op deze foto lijkt het voor mij een beetje alsof je in een verbouwing/verhuizing zit in een lege woonkamer.
Heb jouw foto's vergeleken met je eerder geplaatste foto's van anderen (in deze post: Younes in "Post hier pics en specs van je home cine...")
en bovengenoemde zaken zijn toch echt grote verschillen:
tov Daniel_N: kleed, banken, kussens, schilderij, schuine hoek in de kamer, speakers licht naar binnen gedraaid.
tov Workaholic: Gordijn, bank, tafel, 1 speaker gedraaid tov de andere.
nu weet ik niet exact of deze zaken allemaal meehelpen voor wat betreft jouw probleem, maar het zijn wel verschillen die ik zie. wellicht kun je hier iets mee!
post ook eens een foto vanaf de apparatuur richting luisterpositie, misschien dat iemand daar nog wat tips op kan loslaten!
Op deze foto lijkt het voor mij een beetje alsof je in een verbouwing/verhuizing zit in een lege woonkamer.
Heb jouw foto's vergeleken met je eerder geplaatste foto's van anderen (in deze post: Younes in "Post hier pics en specs van je home cine...")
en bovengenoemde zaken zijn toch echt grote verschillen:
tov Daniel_N: kleed, banken, kussens, schilderij, schuine hoek in de kamer, speakers licht naar binnen gedraaid.
tov Workaholic: Gordijn, bank, tafel, 1 speaker gedraaid tov de andere.
nu weet ik niet exact of deze zaken allemaal meehelpen voor wat betreft jouw probleem, maar het zijn wel verschillen die ik zie. wellicht kun je hier iets mee!
post ook eens een foto vanaf de apparatuur richting luisterpositie, misschien dat iemand daar nog wat tips op kan loslaten!
[ Voor 60% gewijzigd door Firestorm op 17-06-2009 14:21 ]
Ja, precies. Zo klinkt geen enkele kamer lekkerFirestorm schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:45:
Wat dacht je van de boel een beetje inrichten? gordijntje, kleedje, boekenkast? eventueel een schilderijtje aan de muur?
Al hang je maar wat handdoeken op een paar plekken, of leg je een kleed op de vloer.
Verwijderd
ik zal m'n opstelling ook ns posten.

specs:
tv : Samsung LE40F86B (full hd, 100hz)
amp : Yamaha HTR - 6030 + Yamaha speaker set
console : Playstation 60GB + externe hdd 350GB met hd films
indi digitale tv hd-recorder box
hdmi kabel: MONSTERCABLE HDMI 1000EX-1M (2x)
32K vergulde optische kabel (merk vergeten
) (2x)
voor de achterste speakers had ik nog staanders van oud 5.1 systeem van creative van vorige pc en heb daar de speakers op gemonteerd. vooraan gewoon tegen muur met vijs. lcd is gemonteerd met beugel van vogels.
kastjes komen van IKEA
ik heb deze set-up nu ong. 2 jaar zo staan en ben er zeer tevreden mee.
weet iemand trouwens waar ik de perfecte opstelling kan vinden voor m'n versterker? voor de bass regeling enzo. ik vind het goed nu, maar mss kan het nog beter
GRTZ

specs:
console : Playstation 60GB + externe hdd 350GB met hd films
voor de achterste speakers had ik nog staanders van oud 5.1 systeem van creative van vorige pc en heb daar de speakers op gemonteerd. vooraan gewoon tegen muur met vijs. lcd is gemonteerd met beugel van vogels.
kastjes komen van IKEA
weet iemand trouwens waar ik de perfecte opstelling kan vinden voor m'n versterker? voor de bass regeling enzo. ik vind het goed nu, maar mss kan het nog beter
GRTZ
De JBL is alleen in gebruik met films, hierbij gebruik ik tevens mijn oude jbl surrounds om het surround idee nog levend te houden.DnnSke schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 01:39:
@Workaholic: mooie apparatuur en speakers![]()
Alleen een subwoofer kan zorgen voor het "foute" en overdreven laag, de JBL doet dat juist prima
De jbl surrounds worden later vervangen voor 805jes en de jbl sub gaat ook wat anders worden..
[ Voor 9% gewijzigd door Workaholic op 17-06-2009 17:41 ]
De kamer is gewoon veeeeel te kaal. Je kunt blijven schuiven of voor de allerduurste speakers en versterkers gaan, het zal nooit goed klinken.Younes schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:40:
[...]
Dit is dus de ruimte met de waardeloze akoestiekD
Toen ik net verhuisd was kreeg ik het geluid ook niet goed. Maar er kwamen later gordijnen en meer spul in de woonkamer waardoor het allemaal een stuk beter werd. Het is zelfs zo dat als ik er echt voor ga zitten om van muziek te genieten, ik een gordijn half dichttrek. Subtiel maar merkbaar verschil
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik trek ze zelfs helemaal dichtAbbadon schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:59:
Het is zelfs zo dat als ik er echt voor ga zitten om van muziek te genieten, ik een gordijn half dichttrek. Subtiel maar merkbaar verschil
Wauw, das wel supersuperzuiver zeg, 133% puur goudVerwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:08:
32K vergulde optische kabel (merk vergeten) (2x)
Die kun je om je nek hangen als je gaat cruisen met je homies.Helox-in-a-box schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:39:
Wauw, das wel supersuperzuiver zeg, 133% puur gouden dat voor optische kabels haha
En wie is die hifi specialist dan wel?Workaholic schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:29:
[afbeelding]
Erg mooi ding die parasound
[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 17-06-2009 23:04 ]
Verwijderd
ja idd, ik hang die rond m'n nek samen met m'n homies. als dit zo'n forum is me van die spasten ziede mij hier nimeer. ik doe dit gewoon vr de fun m'n setup erbij zetten. ipv wat deftige uitleg te geven dat da ni bestaat of weet ik wat. nee direct belachelijk doen.Exirion schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:59:
[...]
Die kun je om je nek hangen als je gaat cruisen met je homies.
...
Dude.... vat jij alles in het leven zo serieus op?Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:24:
ja idd, ik hang die rond m'n nek samen met m'n homies. als dit zo'n forum is me van die spasten ziede mij hier nimeer. ik doe dit gewoon vr de fun m'n setup erbij zetten. ipv wat deftige uitleg te geven dat da ni bestaat of weet ik wat. nee direct belachelijk doen.
Ziet er netjes uit, maar volgens mij hangt/staat je TV scheef ;-)Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:08:
ik zal m'n opstelling ook ns posten.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
specs:
console : Playstation 60GB + externe hdd 350GB met hd films![]()
kastjes komen van IKEA
weet iemand trouwens waar ik de perfecte opstelling kan vinden voor m'n versterker? voor de bass regeling enzo. ik vind het goed nu, maar mss kan het nog beter![]()
GRTZ
Enne:
Optisch=licht wat heeft vergulden dan voor zin? Vergulden is alleen van toepassing zodat bij contactpunten elektrische stromen beter geleiden/contact maken.
[ Voor 7% gewijzigd door wimpie007 op 18-06-2009 00:56 ]
Ook dat klopt volgens mij niet helemaal. Bij verguld (goud) is er zelfs een wat mindere geleiding, maar corrosie van de connectoren wordt wel vertraagd. Als er eenmaal corrosie ontstaat kan het snel achteruit gaan en in dat geval zal een dergelijke vergulde aansluiting op den duur beter/optimaler geleiden. Maar dus alleen op langere termijn, of bij vaak verwisselen relevant.wimpie007 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:54:
[...]
Ziet er netjes uit, maar volgens mij hangt/staat je TV scheef ;-)
Enne:
Optisch=licht wat heeft vergulden dan voor zin? Vergulden is alleen van toepassing zodat bij contactpunten elektrische stromen beter geleiden/contact maken.
Voor optische verbinding is het vergulden van connectoren uiteraard nutteloos, op het eventuele esthetische aspect na. Mijn ervaring met optische toslink kabel is dat het vooral stevige connectoren dient te hebben, waar dit precies van gemaakt is, is mij wat minder van belang. Allerlei schielding technieken e.d. lijken me daar ook vrij nutteloos. Maargoed ik heb nooit een 'high-end' optische kabel gehad, dus misschien heb ik al die jaren wel een hoop bits gemist of waren de bits op een of andere manier beïnvloedt waardoor ze de andere binaire waarde kregen

CorrectDnnSke schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 01:18:
Ook dat klopt volgens mij niet helemaal. Bij verguld is er zelfs een wat mindere geleiding, maar het verkomt corrosie. Als er eenmaal corrosie ontstaat kan het snel achteruit gaan en in dat geval zal een dergelijke vergulde aansluiting op den duur beter geleiden.
Volgens mij geleiden koper en goude beide niet zo goed als het gaat om het geleiden van een lichtsignaal.Exirion schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 01:20:
[...]
CorrectIn principe geleidt koper beter dan goud.
Zoals ooit in een eerder stadium beloofd mijn setup. het staat er net en vergt alleen nog qua geluid wat fine tuning. Een kleed op de vloer is al in aantocht om de akoestiek wat te verbeteren. Maar goed genoeg gelul, wat plaatjes!

Apparatuur
Versterker: Marantz SR7500 (In TV Meubel)
DVD-Speler: Marantz DV7600 ((In TV Meubel)
CD-Speler: Marantz DV6400 met Van Medevoort Modificatie
Platenspeler: Marantz TT15 (Nog niet op de foto staat nog in opslag)
Phonotrap: Jasmine Phono
Streaming: Logitech Squeezebox Classic
Front-Speakers: B&W 805S
Center: B&W HTM-2
Rear-Speakers: JBL L4
Subwoofer: Rel Stadium III
TV: Panasonic TH46PZ85
Digitale TV Decoder Humax 5000C Decoder (In TV Meubel)
In de toekomst worden de JBL L4 speakers vervangen door de 805S die nu als Front worden gehanteerd. De 803D komt daarvoor in de plaats. Verder gewoon maar genieten
*Edit* Als men zich afvraagt waarom het plastic nog op de tv zit. Ik ben nog aan het klussen, dus er zit nog veel stof in dit pand. En dan is dat plastic voorlopig wel even handig. Binnenkort verdwijnt dat uiteraard van de tv
Apparatuur
In de toekomst worden de JBL L4 speakers vervangen door de 805S die nu als Front worden gehanteerd. De 803D komt daarvoor in de plaats. Verder gewoon maar genieten
*Edit* Als men zich afvraagt waarom het plastic nog op de tv zit. Ik ben nog aan het klussen, dus er zit nog veel stof in dit pand. En dan is dat plastic voorlopig wel even handig. Binnenkort verdwijnt dat uiteraard van de tv
[ Voor 9% gewijzigd door Wicked-Game op 18-06-2009 09:12 ]
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
ziet er goed uit! lekker strak zonder ongezellig te worden. zou je een foto willen plaatsen van de rest van het interrieur?
TV hangt wel erg hoog!
[ Voor 5% gewijzigd door fabian92ff op 18-06-2009 09:54 ]
U vraagt wij draaien...Firestorm schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:48:
ziet er goed uit! lekker strak zonder ongezellig te worden. zou je een foto willen plaatsen van de rest van het interrieur?
Zit er net 2 dagen nu in... en moet nog wat klusjes gebeuren maar goed het is "bewoonbaar"
Dit kan nog worden aangepast, voorlopig vind ik het zelf vanaf de kijkpositie reuze meevallen. Maar goed ik kan nog 10cm zakken mits noodzakelijk. Maar goed zoals ik al eerder poste is het finetunen nog niet gebeurt, en dan zal de TV ook nader bekeken worden.
[ Voor 17% gewijzigd door Wicked-Game op 18-06-2009 09:58 ]
@Wicked-Game
Ziet er goed uit. Mooie hifi spullen, maar ook je inrichting. 803D als fronts en dan je 805's als surround. Klinkt als een goed plan
Zal binnenkort ook weer even mijn nieuwe set showen. Paar leuke upgrades
Ziet er goed uit. Mooie hifi spullen, maar ook je inrichting. 803D als fronts en dan je 805's als surround. Klinkt als een goed plan
Zal binnenkort ook weer even mijn nieuwe set showen. Paar leuke upgrades
Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91
Verwijderd
@ Wicked game
Nice inrichting, alleen surround right zit wel wat achter de bank "gepropt"... maar dat zal wel bij de finetuning horen neem ik aan
Nice inrichting, alleen surround right zit wel wat achter de bank "gepropt"... maar dat zal wel bij de finetuning horen neem ik aan
Mooie inrichting Wicked Game, idd lekker strak maar toch warm. Ik heb binnen kort ook een nieuw appartement in te richten, al zal die grotendeels gevuld worden met een samenraapsel van studenten meubels van mij en mijn vriendin.
Moet nog wel even een manier vinden om mijn enorme jaren 80 CRT beamer een beetje verdekt op te stellen, aangezien mijn aanstaande die waarschijnlijk niet op een plank(je) aan de muur wil hebben
.
Moet nog wel even een manier vinden om mijn enorme jaren 80 CRT beamer een beetje verdekt op te stellen, aangezien mijn aanstaande die waarschijnlijk niet op een plank(je) aan de muur wil hebben
Heb daarachter nog de ruimte dus behoort nog tot het finetunen. Met DVD is het nu ook nog lang niet perfect, maar moet even mijn kleed afwachten alvorens ik aan de instellingen ga sleutelen.Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:24:
@ Wicked game
Heb wel een afstelmicrofoon dus die maar eens een keertje erop loslaten. Normaal stelde ik de apparatuur altijd handmatig af, maar dit keer wil ik eens zien wat de receiver ervan maakt. Bevalt het niet gaan we weer op de handmatige tour
Inderdaad! Het is eigenlijk vragen naar de bekende weg.Abbadon schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:59:
[...]
De kamer is gewoon veeeeel te kaal. Je kunt blijven schuiven of voor de allerduurste speakers en versterkers gaan, het zal nooit goed klinken.
Toen ik net verhuisd was kreeg ik het geluid ook niet goed. Maar er kwamen later gordijnen en meer spul in de woonkamer waardoor het allemaal een stuk beter werd. Het is zelfs zo dat als ik er echt voor ga zitten om van muziek te genieten, ik een gordijn half dichttrek. Subtiel maar merkbaar verschil

...en waarom?
Om dan toch iets te zeiken te hebben
zijn die keukenkastjes wit of crème?
Nou, op de foto's met flits lijkt dat me toch overduidelijk te zien.Neefdave schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:36:
Om dan toch iets te zeiken te hebbenzijn die keukenkastjes wit of crème?
@Wicked-Game, dat is een verdomd mooi AV-meubel. Kun jij mij aangeven wat het merk en type is? Mocht je dat niet meer weten, zou je dan kunnen vertellen waar je hem gekocht hebt?Wicked-Game schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:09:
Zoals ooit in een eerder stadium beloofd mijn setup. het staat er net en vergt alleen nog qua geluid wat fine tuning. Een kleed op de vloer is al in aantocht om de akoestiek wat te verbeteren. Maar goed genoeg gelul, wat plaatjes!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Apparatuur
Het is het Cielo programma welke te koop is bij Goossens Meubelen. Heb het AV-Meubel alleen laten vermaken naar 1,80m breed. Dit i.v.m. plaatsing van de AV-Receiver.dencoupe schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:14:
[...]
@Wicked-Game, dat is een verdomd mooi AV-meubel. Kun jij mij aangeven wat het merk en type is? Mocht je dat niet meer weten, zou je dan kunnen vertellen waar je hem gekocht hebt?
Het is een hele lichte creme kleur. Compleet wit word heel steriel en geeft een kil uiterlijk. Dit is de reden om een hele lichte creme soort te hanteren.Neefdave schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:36:
Om dan toch iets te zeiken te hebbenzijn die keukenkastjes wit of crème?
Thanx, binnenkort ff bezoekje brengen aan Nuenen ... kijken of ze hem ook iets kleiner kunnen leveren .. kan maximaal 145cm kwijtWicked-Game schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:01:
[...]
Het is het Cielo programma welke te koop is bij Goossens Meubelen. Heb het AV-Meubel alleen laten vermaken naar 1,80m breed. Dit i.v.m. plaatsing van de AV-Receiver.
HahahahaExirion schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:59:
[...]
Die kun je om je nek hangen als je gaat cruisen met je homies.

Moest echt lachen, vooral na het zien van zijn tafel.
[ Voor 14% gewijzigd door Wootism op 18-06-2009 21:00 ]
Verwijderd
Had een week terug mijn canare 4s11 kabel ontvangen, dit was een saaie grijze kabel. Vandaag heb ik ze aangepast met gevlochten isolatiekous en krimpkousjes, alleen de banaanstekkers moeten er nog opgezet worden. Hier het resultaat

De volgende pluggen komen er op.

Ben erg tevreden over het resultaat

ik heb nog van dat simpel zwart rood draad, maar hoe zit dat met zo'n banaanstekker hoe moet je de kabel dan aansluiten aan je versterker? Ik wil namelijk binnenkort ook upgraden naar fatsoenlijke speakerdraad.Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:32:
Had een week terug mijn canare 4s11 kabel ontvangen, dit was een saaie grijze kabel. Vandaag heb ik ze aangepast met gevlochten isolatiekous en krimpkousjes, alleen de banaanstekkers moeten er nog opgezet worden. Hier het resultaat![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
@This-is-life
Dit hangt er vanaf of je versterker ingangen heeft voor banaanstekkers. Anders gewoon bare-wired in je versterker en met banaanstekkers in je speakers.
Dit hangt er vanaf of je versterker ingangen heeft voor banaanstekkers. Anders gewoon bare-wired in je versterker en met banaanstekkers in je speakers.
ik heb de onkyo tx-sr507 kunnen daar banaanstekkers bij gebruikt worden ?Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:58:
@This-is-life
Verwijderd
Volgens mij wel. Volgens mij moet je alleen wel de zwarte dopjes uit de aansluitingen halen.
Heb zelf de onkyo tx-sr606 daarbij het zelfde verhaal. Moet alleen toegeven dat ik het nog niet heb geprobeerd.
Heb zelf de onkyo tx-sr606 daarbij het zelfde verhaal. Moet alleen toegeven dat ik het nog niet heb geprobeerd.
Wicked game...eettafel van goosens....die hebben wij ook:)
ERG nette inrichting!!!
ERG nette inrichting!!!
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Verwijderd
Wellicht lichtelijk off-topic, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb laatst ergens een hifi meubel gezien wat ik erg mooi vond. Ik ben alleen vergeten welk merk het was.
Het is een vrij simpel meubel, waarbij de poten door middel van een X met elkaar zijn verbonden, waarop je je HIFI spul zet.
Weet iemand het merk/model misschien?
Ik heb laatst ergens een hifi meubel gezien wat ik erg mooi vond. Ik ben alleen vergeten welk merk het was.
Het is een vrij simpel meubel, waarbij de poten door middel van een X met elkaar zijn verbonden, waarop je je HIFI spul zet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Bovenaanzicht dus: o o \ / X / \ o o |
Spider rackVerwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:57:
Wellicht lichtelijk off-topic, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
code:
1 2 3 4 5 6 7 Bovenaanzicht dus: o o \ / X / \ o o
Van Finite Elemente: http://www.finite-elemente.de/
Great minds think alike!
Ik had het zelfde met een Pioneer versterker. Jaren gedacht dat die banenstekkers er gewoon weg niet in konden...Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 00:44:
Volgens mij wel. Volgens mij moet je alleen wel de zwarte dopjes uit de aansluitingen halen.

Maar het kan dus wel, die dopjes zijn er redelijk lastig uit te krijgen, al gaat het als volgt heel eenvoudig.
Pak een schroef en schroef die een klein stukje in de bananenplug. Echt de schroef hoeft maar net even vast te zitten, vervolgens trek je aan de schroef en je trekt het plastic prulletje er zo uit!.
Hiero het resultaat:

Dit topic is gesloten.