Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 35 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 347.697 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:41:
[...]

Af studeren aan de hoge school, dus je bent een jaar of 23 a 24? Waar haal je het geld voor zo'n mooie set, appertementje etc. vandaan als ik vragen mag? Doe je gewoon je nickname eer aan? Of heb je een gat in de markt gevonden? :P
Gezien de signature van Workaholic waarin staat: MCP MCDST MCTS MCSA MCSE MCITP MCNPS MCPS, gok ik zomaar dat het een deeltijd studie was. Met zo een zooi aan certificeringen stop je waarschijnlijk niet even met werken om een voltijd studie op te gaan pakken. Dan ben je veel te veel gewend aan je inkomsten.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konijntje11
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 17:18
bulldoze schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 19:52:
Paar foto's van de setup zoals ie was.. later van de nieuwe.

[afbeelding]

[afbeelding]

Sony KDL-32P3000 32"
Flying Mole CAS30 stereo module (integrated met Alps volume)
Hong kong diy DAC
Dali Concept One speakers
Partington Triple stands 70cm
Kimber kable PBJ interconnect
Kelvin K120 4.2qmm2 kabel/Viablue bananas
Bron: PC met HDMI out en losse SPDIF kabel

Nieuwe setup in aanbouw bestaat uit een HTPC in Lian Li case, TAG McLaren AV32R preamp, Dali's verplaatst als rear speakers, Dynaudio BM6 als fronts, Flying Mole DAD-M100 Pro BB monoblokjes, zelfbouw Peerless XLS10 sub met Crest versterker en DBX crossover... en hoop Kimber Timbre XLR kabels. 8)
Zou ik jou mogen vragen welke behuizingen jij hebt gebruikt voor je stereo modules?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

konijntje11 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:04:
[...]

Zou ik jou mogen vragen welke behuizingen jij hebt gebruikt voor je stereo modules?
Die komen van Conrad. Even zoeken op aluminium behuizing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:41:
[...]

Af studeren aan de hoge school, dus je bent een jaar of 23 a 24? Waar haal je het geld voor zo'n mooie set, appertementje etc. vandaan als ik vragen mag? Doe je gewoon je nickname eer aan? Of heb je een gat in de markt gevonden? :P
Ik ben inderdaad 23 jaar :) Ik heb al vanaf mijn 18de een eigen ICT onderneming. Door een strategische keuze/verandering draai ik pas de laatste twee jaar erg goed.

Veel geld hoef ik niet in mijn onderneming te investeren, ik heb een dienst geörienteerde onderneming, weinig vaste lasten/kosten, veel netto winst, maar helaas soms wel erg lange weken.

Eigen baas zijn heeft zo zijn voor en nadelen ;)
Als me vriendin me niet dwars had gezeten had ik vorige week een A6 gekocht (bouwjaar 08). past niet bij mijn leeftijd/bedrijf zei ze :| Maar voorlopig is dit idd mijn auto.
Johny58 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:28:
[...]

Gezien de signature van Workaholic waarin staat: MCP MCDST MCTS MCSA MCSE MCITP MCNPS MCPS, gok ik zomaar dat het een deeltijd studie was. Met zo een zooi aan certificeringen stop je waarschijnlijk niet even met werken om een voltijd studie op te gaan pakken. Dan ben je veel te veel gewend aan je inkomsten.
Het is een voltijd studie (Small business management) en je mag je eigen bedrijf, probleemstukken, strategieën en projecten inzetten als studiepunten. Super opleiding!! Helaas hebben ze later wel assessments in het leven geroepen om dat er veel kritiek was op de opleiding. Ik heb de afgelopen twee jaar toch wat avonden theorie moeten stampen.. desondanks toch een hbo diploma kunnen halen en + - 40-50 uur in de week gewerkt.

Genoeg offtopic.. ;)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45
Workaholic schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:31:
[...]

Ik ben inderdaad 23 jaar :) Ik heb al vanaf mijn 18de een eigen ICT onderneming. Door een strategische keuze/verandering draai ik pas de laatste twee jaar erg goed.

Veel geld hoef ik niet in mijn onderneming te investeren, ik heb een dienst geörienteerde onderneming, weinig vaste lasten/kosten, veel netto winst, maar helaas soms wel erg lange weken.

Eigen baas zijn heeft zo zijn voor en nadelen ;)

[...]

Als me vriendin me niet dwars had gezeten had ik vorige week een A6 gekocht (bouwjaar 08). past niet bij mijn leeftijd/bedrijf zei ze :| Maar voorlopig is dit idd mijn auto.

[...]

Het is een voltijd studie (Small business management) en je mag je eigen bedrijf, probleemstukken, strategieën en projecten inzetten als studiepunten. Super opleiding!! Helaas hebben ze later wel assessments in het leven geroepen om dat er veel kritiek was op de opleiding. Ik heb de afgelopen twee jaar toch wat avonden theorie moeten stampen.. desondanks toch een hbo diploma kunnen halen en + - 40-50 uur in de week gewerkt.

Genoeg offtopic.. ;)
_/-\o_

23 jaar en nu al een topstart! Ik ben ook 23 en ben ook bezig met afstuderen aan het hbo, alleen heb weer zo een opleiding (commerciele economie) gedaan waar ik op dit moment geen degelijke baan mee kan vinden.

De link voor je auto doet t niet! Ik ben ook audi-fan :9 dus ben benieuwd...! Past niet bij je leeftijd/bedrijf? Armin van Buuren heeft ook een A6 en hij is ook niet zo oud:) Dikke wagen die van hem, ging bij hem internet aansluiten en had em toen pas gekocht!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Na, net als velen hier al geruime tijd rond te kijken, heb ik besloten ook maar eens wat foto's en info te posten!

Afbeeldingslocatie: http://dl.quindorian.org/pictures/thumb_homecin_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dl.quindorian.org/pictures/thumb_homecin_2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dl.quindorian.org/pictures/thumb_homecin_3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dl.quindorian.org/pictures/thumb_homecin_4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dl.quindorian.org/pictures/thumb_homecin_5.JPG

Wat je hier ziet is het volgende:

TV : Toshiba Regza 42Z3030D
Reciever : Onkyo 605
Front : Final Sound 300i
Center : Technics ding
Surround : Philips matchline speaker gevallen
Sub1 : Final Sound 220 (12" gesloten) (rechts)
Sub2 : RA Subs Model 2 (10" gepoort) (ook bekend als BK Gemini II) (links)
Power : Monster Power HTS800
Kabels : Beetje een mix, front = final sound kabel, center + rear is bouwmarkt 2.5mm kabel
HTPC : Zelfbouw AMD x3 8450, 2GB mem, 320GB hdd, Gbit netwerk naar 10TB fileserver, USB-IR, Ninja Mini passief met alleen casefans van de Silverstone GD02
Game : PS3 40GB met 160GB disk + PS eye + Charger stand
Switch : Netgear GS105

Opmerkingen, vragen, complimentjes of afkraken allemaal welkom! ;)

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 09:58

Laguna

Connaisseur

Rainesh schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:56:
[...]

De link voor je auto doet t niet!
Ik heb zo'n vermoeden dat die post in het Huiskamer gedeelte staat en daar hangen nogal wat eisen aan om daar toegang tot te krijgen O-)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:03
Quindor schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:41:
Na, net als velen hier al geruime tijd rond te kijken, heb ik besloten ook maar eens wat foto's en info te posten!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat je hier ziet is het volgende:

TV : Toshiba Regza 42Z3030D
Reciever : Onkyo 605
Center : Technics ding
Surround : Philips matchline speaker gevallen
Sub1 : Final Sound 220 (12" gesloten) (rechts)
Sub2 : RA Subs Model 2 (10" gepoort) (ook bekend als BK Gemini II) (links)
Power : Monster Power HTS800
Kabels : Beetje een mix, front = final sound kabel, center + rear is bouwmarkt 2.5mm kabel
HTPC : Zelfbouw AMD x3 8450, 2GB mem, 320GB hdd, Gbit netwerk naar 10TB fileserver, USB-IR, Ninja Mini passief met alleen casefans van de Silverstone GD02
Game : PS3 40GB met 160GB disk + PS eye + Charger stand
Switch : Netgear GS105

Mooi 'setje'! Die electrostaten blijven indrukwekkend om te zien altijd. Planten zijn ook erg mooi! Alleen krijg ik de koude rillingen op mijn rug als ik die vissenkom zo op het hoekje van die, eigenlijk veel te volle, salontafel zie staan :P Ook lekker, die 10TB fileserver.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

EraZor

Don't mention the war

Workaholic schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 12:21:
Misschien wel de laatste keer dat het geheel er zo uit ziet, dus toch nog maar een keer showen.

[afbeelding]

De 50" tv staat te koop en de rotel versterker is gisteren eindelijk verkocht na het niet opkomen dagen van eerdere kopers.

Als de TV weg is komt er een 60" Pioneer voor de in de plaats, de versterker ben ik nog niet uit.. moet nog tijd zien vrij te maken om te gaan luisteren..

Deze week afstuderen aan de hoge school en hierna verhuizen naar een nieuw huis..kortom, hopelijk binnenkort een hoop nieuw spul om te showen :).
Waarom doe je die Rotel weg, eigenlijk? Ga je naar een losse voor/eind combi? Ik heb stomtoevallig net een 1065 aangeschaft (geen ruimte voor een 7.1 opstelling, dus de 1065 was zat), maar heb toch weinig meer te wensen, eerlijk gezegd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:37
Workaholic schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 12:21:
Misschien wel de laatste keer dat het geheel er zo uit ziet, dus toch nog maar een keer showen.

[afbeelding]

De 50" tv staat te koop en de rotel versterker is gisteren eindelijk verkocht na het niet opkomen dagen van eerdere kopers.

Als de TV weg is komt er een 60" Pioneer voor de in de plaats, de versterker ben ik nog niet uit.. moet nog tijd zien vrij te maken om te gaan luisteren..

Deze week afstuderen aan de hoge school en hierna verhuizen naar een nieuw huis..kortom, hopelijk binnenkort een hoop nieuw spul om te showen :).
Waarom de rotel alweer weg?

Ok iemand was me voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
EraZor schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:20:
[...]

Waarom doe je die Rotel weg, eigenlijk? Ga je naar een losse voor/eind combi? Ik heb stomtoevallig net een 1065 aangeschaft (geen ruimte voor een 7.1 opstelling, dus de 1065 was zat), maar heb toch weinig meer te wensen, eerlijk gezegd....
De rotel kan bij lange na niet genoeg leveren voor de huidige 8 serie B&W Speakers. Er ontbreekt bass en het geluid is rommelig op hoog volume.

Verder kan rotel mij niet echt bekoren, het geluid is relatief schel en te hoog voor lange luister sessies.

Als audio leek had ik niet verwacht dat ik dit ook zou horen..hier was ik namelijk al eerder voor gewaarschuwd.

Er komt een voor + eind trap combinatie voor terug, eindtrap van parasound, voorkant denk ik een classe.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Vreemd dat is niet de ervaring die ik heb met rotel. Al zijn mijn speakers wel kleiner.

Als je alles van classe neemt heb je alles uit het zelfde straatje (b&w, classe, rotel :P)

Zelf vind ik dit wel een mooie set zo met vloer, muur etc

Afbeeldingslocatie: http://i98.photobucket.com/albums/l269/vancouver_03/HPIM1975.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
lowfi schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:32:
Vreemd dat is niet de ervaring die ik heb met rotel. Al zijn mijn speakers wel kleiner.

Als je alles van classe neemt heb je alles uit het zelfde straatje (b&w, classe, rotel :P)

[afbeelding]
ziet er mooi uit... vind alleen die witte kabelgeleider van je tv naar je meubel niet mooi, het breekt het geheel een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Nu online

EraZor

Don't mention the war

Workaholic schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:19:
[...]

De rotel kan bij lange na niet genoeg leveren voor de huidige 8 serie B&W Speakers. Er ontbreekt bass en het geluid is rommelig op hoog volume.

Verder kan rotel mij niet echt bekoren, het geluid is relatief schel en te hoog voor lange luister sessies.

Als audio leek had ik niet verwacht dat ik dit ook zou horen..hier was ik namelijk al eerder voor gewaarschuwd.

Er komt een voor + eind trap combinatie voor terug, eindtrap van parasound, voorkant denk ik een classe.
Haha blijkt wel weer dat geluid idd érg persoonlijk is. Ik heb méér dan voldoende vermogen voor mijn gevoel (zowel met Kef Q7's als met B&W 804s'en). Ook geen schel/hoog geluid imho. Ik vind 't zelfs wat warmer aandoen dan met m'n voriuge receiver (NAD).

Wbt Classé: mooi spul, maar juist 't geluid dáárvan kan me niet zo bekoren. Parasound heb ik geen (uitvoerige) ervaringen mee. Overigens: ik merk qua geluids'kleur' sowieso niet zo ontzettend veel verschil bij verschillende versterkers hoor; de speakers doen veel meer met het geluid is mijn ervaring, mits je versterker maar voldoende kan leveren. Moet wel zeggen dat ik voornamelijk stereo draai en weinig surround (90%-10% schat ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Zozo dikke bak zeg!

Specs please ;-)

Ik doe wat verkeerd ;-(

Auto's uit de HK mogen kennelijk wel verspreid worden ;-) dit i.t.t. vriendinnenfoto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Who Am I? schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 07:27:
[...]
Mooi 'setje'! Die electrostaten blijven indrukwekkend om te zien altijd. Planten zijn ook erg mooi! Alleen krijg ik de koude rillingen op mijn rug als ik die vissenkom zo op het hoekje van die, eigenlijk veel te volle, salontafel zie staan :P Ook lekker, die 10TB fileserver.
Thnx's. Ja, de tafel is nog een beetje een "work in progress", altijd eigenlijk, ben een werkend mens en dan pleur je nog wel eens wat op de tafel. Heb dan ook niets geprepareerd voor de foto's, anders had ik wel ff wat dingen aan de kant gelegd. ;)

En die viskom, nou ja, mijn vis, na maanden trouwe dienst was zo super gezond dat ie op een dag besloten heeft om gewoon UIT zijn kom te springen.... Ik toen vond hem toen ik thuis kwam. Helaas pindakaas. Nog niet de moed verzamelt een nieuwe te gaan kopen, dus de kom is op dit moment leeg. Vandaar ook dat deze ergens een beetje in het hoekje van de tafel staat te staan.

Maar ontopic. Ik ben erg tevreden over het geluid welke de electrostaten produceren. In het begin eventjes wennen, en vooral, de juiste plaatsing in de kamer zien te vinden, want dat is echt echt heel erg lastig met deze dingen. De opstelling zoals ie nu is, is een comprimie tussen geluid en handigheid en looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpiderPig schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 12:39:
[...]

Even een reactie op een wat oudere post.

suyker, ben in principe opzoek naar een soort gelijke meubel.
Is het nog te koop? Waar heb je het gekocht?
Hij is nog te koop ja.

Toendertijd gekocht bij Zuiderster voor 900,- Bon heb ik geloof ik nog. Hij is er nu niet meer te vinden als je wou kijken. Mail me anders even op suyker18@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 12-09 19:45
wimpie007 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:41:
[...]

Zozo dikke bak zeg!

Specs please ;-)

Ik doe wat verkeerd ;-(

Auto's uit de HK mogen kennelijk wel verspreid worden ;-) dit i.t.t. vriendinnenfoto's
Ok nu ben ik echt zwaaaaaaaaaar benieuwd naar je auto! :9

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:22:
[...]

Ok nu ben ik echt zwaaaaaaaaaar benieuwd naar je auto! :9
hier een open dirretje voor je, omdat je er zo op aandringt ;)

maar nu echt genoeg over mij en mijn auto's etc, als we zo door gaan komt ook nog mijn vriendin voorbij :+
EraZor schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:35:
[...]

Haha blijkt wel weer dat geluid idd érg persoonlijk is. Ik heb méér dan voldoende vermogen voor mijn gevoel (zowel met Kef Q7's als met B&W 804s'en). Ook geen schel/hoog geluid imho. Ik vind 't zelfs wat warmer aandoen dan met m'n voriuge receiver (NAD).
Ik ben absoluut geen audiofiel of expert, maar de huidige rotel lijkt echt te weinig power te hebben voor de B&W 804.

Ik heb deze speakers mogen beluisteren op een rotel RMB 1090 (wat een apparaat!!) en deze deed het wel erg goed. Het geluid bleef nog wel iets te hoog naar mijn smaak, maar laag was er zeker! Dit heeft de huidige rotel niet.. helaas :(
Wbt Classé: mooi spul, maar juist 't geluid dáárvan kan me niet zo bekoren. Parasound heb ik geen (uitvoerige) ervaringen mee. Overigens: ik merk qua geluids'kleur' sowieso niet zo ontzettend veel verschil bij verschillende versterkers hoor; de speakers doen veel meer met het geluid is mijn ervaring, mits je versterker maar voldoende kan leveren. Moet wel zeggen dat ik voornamelijk stereo draai en weinig surround (90%-10% schat ik)
Ik moet verschillende combinaties gaan beluisteren, 1 ding is zeker, een voor + eind trap moet een stuk beter zijn dan de huidige rotel.

[ Voor 62% gewijzigd door Workaholic op 04-06-2009 16:58 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Ik heb eigenlijk een vraag aan de mensen die de IKEA Besta Burs bezitten (deze dus). Past in die middelste opbergruimtes een PlayStation 3?

[ Voor 3% gewijzigd door AvanCade op 04-06-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Nu online

EraZor

Don't mention the war

Workaholic schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:54:
[...]

[...]

Ik ben absoluut geen audiofiel of expert, maar de huidige rotel lijkt echt te weinig power te hebben voor de B&W 804.

Ik heb deze speakers mogen beluisteren op een rotel RMB 1090 (wat een apparaat!!) en deze deed het wel erg goed. Het geluid bleef nog wel iets te hoog naar mijn smaak, maar laag was er zeker! Dit heeft de huidige rotel niet.. helaas :(

[...]

Ik moet verschillende combinaties gaan beluisteren, 1 ding is zeker, een voor + eind trap moet een stuk beter zijn dan de huidige rotel.
Rotel heeft idd een klankbeeld dat vaak als 'sprankelend' oid wordt omschreven (ben ook geen hocuspocus audiofiel ;)), Het zou me niet vebazen als je meer van wat 'warmer'(engels) geluid houdt,gezien je keuze voor B&W (die vaak als 'warm' worden omschreven). Wellicht gewoon een voor jou niet lekker klinkende combi. Gebrek aan puur vermogen kan ik me echter niet voorstellen.
Heb je een RB 1090 geluisterd (stereo) of RMB 1095 (surround)? Beide stevige bakken idd, maar qua power moet de rsx-1067 die 800's makkelijk kunnen trekken....

Ben benieuwd naar je ervaringen met Classé.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08 22:36

[afbeelding]
Idd prachtige sfeer!

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/04/1244133776-120.jpg

Waar ik het op dit moment als student op mijn zolderkamer thuis mee moet doen :)

Panasonic 42" Plasma P42G10
Logitech Z-5500 Speakers
Xbox 360 - 20 GB
2 Guitar Hero gitaren
Playstation 3 - 80 GB
Ikea Benno kastje (wieltjes eraf, dat is echt té gammel)
PC (C2D E6300, 2GB, nVidia 7900GTO) via HDMI (buiten beeld)

Ik heb al wel zitten kijken naar een Onkyo 607 receiver icm een Harman Kardon HKTS 11 satelliet systeem, maar dat kan ik op dit moment mijn moeder en mijn portemonnee niet aandoen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Goku33 op 04-06-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:52

[afbeelding]
ik ben zeer benieuwd naar de rest van je huis, heb je daar misschien pics van? altijd leuk om in iemands huisje te kijken. bedankt alvast.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 09:58

Laguna

Connaisseur

Goku33 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:22:
[afbeelding]

Waar ik het op dit moment als student op mijn zolderkamer thuis mee moet doen :)

Wel jammer dat je TV kleiner wordt als je niet langer op de zolderkamer zit, maar een eigen woning hebt. Dat merk ik nu dan, terwijl het nog steeds 42" is. Heeft me broertje toch beter voor mekaar die van 25" naar ruim 100" is gegaan bij het verlaten van het nest (beamer :z). Maar die nieuwe reeks van Panasonic is erg nice, goeie keus.

Mijn Pana komen ze als het goed is aanstaande woensdag repareren, aangezien ie kortsluiting heeft veroorzaakt en nu nogal dood is zeg maar...

[ Voor 14% gewijzigd door Laguna op 05-06-2009 00:37 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VaioVip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:43
[afbeelding]

Logitech Z-5500 Speakers
Xbox 360 - 20 GB
2 Guitar Hero gitaren
Playstation 3 - 80 GB
Ikea Benno kastje (wieltjes eraf, dat is echt té gammel)
PC (C2D E6300, 2GB, nVidia 7900GTO) via HDMI (buiten beeld)

Ik heb al wel zitten kijken naar een Onkyo 607 receiver icm een Harman Kardon HKTS 11 satelliet systeem, maar dat kan ik op dit moment mijn moeder en mijn portemonnee niet aandoen :P
Ontopic: Zeer strak TV'tje & Audiosetje! _/-\o_

offtopic:
Staat het een beetje stabiel op het kastje? Zakt dat niet door? Want ik zoek ook een AV meubel voor m'n tv & PS3. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Laguna schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:42:
Wel jammer dat je TV kleiner wordt als je niet langer op de zolderkamer zit, maar een eigen woning hebt. Dat merk ik nu dan, terwijl het nog steeds 42" is. Heeft me broertje toch beter voor mekaar die van 25" naar ruim 100" is gegaan bij het verlaten van het nest (beamer :z). Maar die nieuwe reeks van Panasonic is erg nice, goeie keus.

Mijn Pana komen ze als het goed is aanstaande woensdag repareren, aangezien ie kortsluiting heeft veroorzaakt en nu nogal dood is zeg maar...
Ja ik ben zeker heel tevreden met deze TV, de nieuwe pana plasmas zijn echt heerlijk. Deze is ook gekocht met in het achterhoofd dat ie dan later ook meegaat naar de huiskamer van de toekomstige woning (zal nog tegen de 2 jaar duren; nieuwbouw). Dus vriendin is er ook bij betrokken geweest en ik moest min of meer beloven niet groter dan 42" te gaan. Dat vond zij al heel groot om in de woonkamer aan de muur te hebben. Ik merk echter wel dat het heel snel went en dat het straks wellicht leuker is om 46" of 50" te hebben... maarja, je kan niet alles hebben. We zien tegen die tijd wel weer verder :P
Succes nog met de jouwe! Volgens mij is de service wel goed.
VaioVip schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:15:
Ontopic: Zeer strak TV'tje & Audiosetje! _/-\o_
offtopic:
Staat het een beetje stabiel op het kastje? Zakt dat niet door? Want ik zoek ook een AV meubel voor m'n tv & PS3. Thnx
Thanks! Beiden zijn zeker aanraders met een geweldige prijs/kwaliteit verhouding!
De televisie weegt 28kg en officieel geeft Ikea aan dat hij tot 30kg hebben kan. Het lijkt prima te staan, maar als ik vanaf de zijkant echt langs de bovenste plank heen kijk, valt wel op dat het heel iets doorzakt. Eens kijken hoe dat verder gaat, van de voorkant zie je nu nog niks, maar anders ga ik mooi terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
AvanCade schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:17:
Ik heb eigenlijk een vraag aan de mensen die de IKEA Besta Burs bezitten (deze dus). Past in die middelste opbergruimtes een PlayStation 3?
Yep, dat past prima hier! :) (ik heb 'm in het onderste vak met deurtje ervoor, de bovenste 2 zijn open..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
bureno schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 01:09:
[...]

Yep, dat past prima hier! :) (ik heb 'm in het onderste vak met deurtje ervoor, de bovenste 2 zijn open..)
Ah mooi! Maar de vakjes zijn toch alle drie met een klep? Of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 10:13

Exirion

Gadgetfetisjist

tom_aagten schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:32:
ik ben zeer benieuwd naar de rest van je huis, heb je daar misschien pics van? altijd leuk om in iemands huisje te kijken. bedankt alvast.

gr
Als je even beter leest: hij zegt niet dat het zijn woonkamer is. Alleen dat ie het een mooie setup vindt :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

AvanCade schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 03:12:
[...]

Ah mooi! Maar de vakjes zijn toch alle drie met een klep? Of begrijp ik je verkeerd?
Ja de vakken zijn alle drie met klep. De PS3 past hier zonder problemen in, maar als je gaat spelen is het wel aan te raden om de de klep(pen) open te zetten ivm warmte.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheperdeschep
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-08 21:57

enzo
Erg mooie tv!! Heb em zelf ook 3 weken geleden gekocht. >:)
Zal in deze dagen is wat foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Nou eindelijk zal ik dan ook maar eens mijn fototje posten!
Niet high-end spul maar ik vind het leuk spul voor de prijs die ik ervoor heb betaald.

(denk om popups excuses hiervoor)
Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/2771/dsc01506q.th.jpg

U ziet:

Samsung LE40A557 (40" LCD)
Pioneer home-cinema RCS-505H
Humax 5050C HD Decoder\recorder
Sony Playstation 3
Nintendo Wii (zwarte cover wordt besteld)
Alles is weggefreesd in de muren, ook alle speakerkabels zowel voor als achter.
Alles is middels optisch aangesloten aan de Pioneer set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

VaioVip schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:15:
[offtopic] Staat het een beetje stabiel op het kastje? Zakt dat niet door?
Zo te zien op de foto wel ;) Hij zou eigenlijk een schotje in het midden moeten hebben ter ondersteuning.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:05

FeaR

In GoT we trust

Who Am I? schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:13:
[...]
Ik zal eens kijken of ik mijn standaard nog ergens kan vinden, ik gebruik hem niet. Bij mij donderde hij er steeds af. Mocht je er geen toegestuurd krijgen van Philips EN ik kan mijn houder vinden moet je maar even mailen.m'n e-mail staat op m'n Gallery pagina.
Niet echt ontopic, maar wel even "netjes" om te melden:
Vandaag lag deze jongen in de brievenbus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gMz6Ey0ynZbWAURpg6OiHW2X/full.jpg

Heb dus een losse Living Colors-houder toegestuurd gekregen door Philips.
Het is maar een kleinigheidje, maar ik vind het best netjes van ze.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55

murphsy

Product Monkey

En zo hoort dat. Philips is in mijn ogen weer een beetje een toffer merk geworden, klanten horen met dit soort dingetjes gewoon op één te staan. Die lampen zijn helemaal niet goedkoop.

Leuke setjes, is er toevallig iemand die wil dit topic leest maar nog niet gepost heeft die een leuke Rega Apollo cd-speler kan showen? Ik wil er graag eens eentje in het wild zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Ben voor mijn nieuwe huis ook aan het kijken voor dat Besta Burs tv meubel. Twijfel alleen om mijn PS3 erin te zetten vanwege de warmte. Hij staat toch vrij krap erin en er wordt altijd aangeraden dat ding niet in een kast te zetten (en al helemaal niet zo'n kleine).

Verder een vraag: past in zo'n vakje met zo'n klep een degelijke receiver (Onkyo, Marantz, HK)? Die dingen zijn meestal niet echt heel mooi dus wil ze liefst uit het zicht kunnen plaatsen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:19
Sluuz schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:31:
Ben voor mijn nieuwe huis ook aan het kijken voor dat Besta Burs tv meubel. Twijfel alleen om mijn PS3 erin te zetten vanwege de warmte. Hij staat toch vrij krap erin en er wordt altijd aangeraden dat ding niet in een kast te zetten (en al helemaal niet zo'n kleine).

Verder een vraag: past in zo'n vakje met zo'n klep een degelijke receiver (Onkyo, Marantz, HK)? Die dingen zijn meestal niet echt heel mooi dus wil ze liefst uit het zicht kunnen plaatsen.
Als je dit tv meubel bedoeld:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bijl0621/ht05.jpg

Ik was eerst ook aan het twijfelen of ik mijn Xbox 360 erin zou zetten ivm met de warmte, maar het gaat prima! De achterkant van het tv meubel is open, daar kan hij prima zijn warmte kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Dat meubel bedoel ik inderdaad. En de PS3 is wat dat betreft iets anders dan de Xbox 360. De PS3 blaast zijn warme lucht uit aan de zijkant. Maar zo te zien heeft hij dan nog wel wat ruimte als ik hem niet in het midden zet.
Zie trouwens dat een receiver hier niet in gaat passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Je zou, om er een receiver in te zetten, één van de plankjes weg kunnen laten. Dan zit je receiver zeg maar achter twee klepjes. Is weer eens wat anders :)

Ik denk wel dat de diepte een probleem gaat worden, maar uitsteken kan natuurlijk ook. Die achterwand die je ziet is heel makkelijk kleiner te maken, zodat de diepte minder snel een probleem is. Geeft ook meer ademruimte.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Verbal Kint schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:02:
Je zou, om er een receiver in te zetten, één van de plankjes weg kunnen laten. Dan zit je receiver zeg maar achter twee klepjes. Is weer eens wat anders :)

Ik denk wel dat de diepte een probleem gaat worden, maar uitsteken kan natuurlijk ook. Die achterwand die je ziet is heel makkelijk kleiner te maken, zodat de diepte minder snel een probleem is. Geeft ook meer ademruimte.
Okay, dat wordt dan even modden. Vriendin zat al scheef te kijken bij het zien van een receiver óp het kastje. "Dat moet ik niet hoor" haha. Kijken of het zo op te lossen is, anders heeft ze pech.

Nog een vraagje over het verwerken van kabels in de muur. Natuurlijk de mooiste oplossing, echter weet ik vantevoren nooit zo goed welke kabels ik nodig ga hebben. Dus het zou wel handig zijn om de kabels nog te kunnen verwisselen (ook met het oog op upgrades enz). Moet ik dan denken aan buizen in de muur of zijn er andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:57

Ethirty

Who...me?

Je moet in de muur sowieso buizen gebruiken. Het is niet slim en bouwtechnisch volgens mij niet toegestaan om kabels rechtstreeks in de muur te stoppen.

Daarnaast moet je rekening houden met niet te scherpe bochten en voor een interconnect buis moet je voldoende diameter nemen zodat de stekkers erdoor kunnen: het scheelt nogal of je scart of hdmi door een buisje wil trekken ;)

Andere oplossingen zitten niet in de muur, maar erop of erachter.

[ Voor 8% gewijzigd door Ethirty op 06-06-2009 14:32 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 10:19
Ik heb mijn speakerkabels ook in de muur zitten, ik heb 16mm flexibele pijp gebruikt, de kabels die ik gebruik zijn 2,5mm2.

Ik zou anderen toch aanraden om 19mm vaste pijp te gebruiken, vooral als ik soms zie dat mensen 4mm2+ spreakerkabels gebruiken. Vooral mijn achterspeaker was lastig, deze gaan ongeveer door 10M flexibele pijp, het is dat ze onder de vloer doorlopen en dat ik erbij kon, anders had ik de kabels er nooit doorgekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

SNEAK-NL schreef op maandag 01 juni 2009 @ 12:50:
Ook maar eens een update.

oud
[afbeelding]

nieuw
[afbeelding]

Te zien:
Pioneer PDP-LX5090
Onkyo TX-SR876
Samsung DCB-H360R
Humax 5050C
Philips DVDR5597H
Oppo DV-981HD
Sony BDP-S350 (regio a en b )
Toshiba HD-E1
Playstation 60GIG versie
Wii

Jamo s6 serie in 7.0
Rel STORM5 de .1
Toshiba HD-E1 is eruit en er staat nu een EP35 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danielson schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 12:01:
[...]

Als je dit tv meubel bedoeld:

[afbeelding]

Ik was eerst ook aan het twijfelen of ik mijn Xbox 360 erin zou zetten ivm met de warmte, maar het gaat prima! De achterkant van het tv meubel is open, daar kan hij prima zijn warmte kwijt...
jammer dat je de klepjes er op hebt gezet , ik heb hem zelf ook en heb ze weg gelaten en dat ziet er helemaal niet verkeerd uit .

aangezien ik ook bang was voor de hitte met de xbox en de klepjes toch open moeten zijn anders reageren de afstandsbedieningen toch niet , heb ik ze er maar niet opgezet .
veder een top meubeltje :)

zal later nog even een foto posten .

Afbeeldingslocatie: http://i193.photobucket.com/albums/z10/DJjorgen/Foto009-1.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2009 14:52 . Reden: hier dus de foto met open kastjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:25:
[...]

jammer dat je de klepjes er op hebt gezet , ik heb hem zelf ook en heb ze weg gelaten en dat ziet er helemaal niet verkeerd uit .

aangezien ik ook bang was voor de hitte met de xbox en de klepjes toch open moeten zijn anders reageren de afstandsbedieningen toch niet , heb ik ze er maar niet opgezet .

[afbeelding]
Waarvoor is 2 x 360 handig? Een media center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
1 omgebouwd 1 voor xbox live om niet geband te worden denk ik :P :+

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Possible schreef op zondag 07 juni 2009 @ 19:03:
1 omgebouwd 1 voor xbox live om niet geband te worden denk ik :P :+
Dat kan wel uit de XBOX is toch niet zo duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GeeMoney: vind het een mooie stijvolle opstelling. Kabels netjes weggewerkt ook. Alleen een beetje jammer van die sub die naast het meubel staat (is mijn persoonlijke mening uiteraard). Ik ben hier in huis ook aan het nadenken over hoe ik mijn HT ga opstellen (meubel en apparatuur heb ik al, gaat vooral over het wegwerken van de kabels en sub). Ik denk er over om de sub onder een bijpassend tafeltje te zetten met een plant of beeld iets dergelijks er op, zodat hij minder opvallend aanwezig is.
Edit: ik denk dat je rechterspeaker iets lager hangt dan je linkerspeaker. Vraag me ook af of ik daar een ongebruikt stopcontact zie rechtsonder? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:30:
[...]

Waarvoor is 2 x 360 handig? Een media center?
een europese , en een amerikaanse voor import games :+
( goedkoper met games , en sommige games komen pas een half jaar later in europa uit )
mijn pc staat rechtstreeks in verbinding met mijn tv dus een media center is niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:58:
@GeeMoney: vind het een mooie stijvolle opstelling. Kabels netjes weggewerkt ook. Alleen een beetje jammer van die sub die naast het meubel staat (is mijn persoonlijke mening uiteraard). Ik ben hier in huis ook aan het nadenken over hoe ik mijn HT ga opstellen (meubel en apparatuur heb ik al, gaat vooral over het wegwerken van de kabels en sub). Ik denk er over om de sub onder een bijpassend tafeltje te zetten met een plant of beeld iets dergelijks er op, zodat hij minder opvallend aanwezig is.
Edit: ik denk dat je rechterspeaker iets lager hangt dan je linkerspeaker. Vraag me ook af of ik daar een ongebruikt stopcontact zie rechtsonder? :)
Thanks! leuk om te horen :) (nou is de foto ook iets scheef zie ik maar ik zal kijken)
Dat idee van de speaker iets lager had ik ook, ik zal het nog eens nameten :-) ze hangen aan zelfgemaakte beugeltjes dus ik kan nog wat rommelen .
De sub is tevens versterker (home-cinema setje) en voorkeur voor sub is toch voor. Echter heb ik verder geen ruimte waar ik hem kan bergen dus maar naast het meubel, ik kon toch echt niet zonder :-)

En inderdaad rechtsonder is een ongebruikt stopcontact, deze wordt weleens gebruikt voor de strijkbout of de stofzuiger :9

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 08-06-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]
Ik vind het juist mét klepjes er veel strakker uitzien... zonder klepjes oogt het altijd zo rommelig met die apparatuur en kables.... verder is het meubel wel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
[...]

[afbeelding]
Ik kan er slecht tegen dat niet alles in een lijn staat ;-)

Je Tv t.o.v het schilderij, tv staat niet in het midden van het meubel, de xboxen niet haha.

Ben ik de enige me't die tik? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:38:
[...]

Je Tv t.o.v het schilderij, tv staat niet in het midden van het meubel, de xboxen niet haha.

Neej hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Hier met de rolmaat de tv precies in het midden van het meubel gezet, center speaker ook precies in het midden, de fronts op dezelfde afstand vanaf de center en dezelfde hoek, etc. Dus je bent niet de enige die het netjes wil hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Quindor schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:41:

cool, een mede-electrostatengebruiker :) zie je niet zo veel op GoT

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:52
Sick Nick schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:43:
Hier met de rolmaat de tv precies in het midden van het meubel gezet, center speaker ook precies in het midden, de fronts op dezelfde afstand vanaf de center en dezelfde hoek, etc. Dus je bent niet de enige die het netjes wil hebben :P
idd same here, alles netjes opgemeten in huis niet alleen met apparatuur maar ook met meubels e.d.

trouwens ik vindt het zonder klepjes wel mooi, aangezien het apparatuur is die gezien mag worden, alleen dan wel recht onder elkaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

powerflux schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:45:
[...]

cool, een mede-electrostatengebruiker :) zie je niet zo veel op GoT
Thnx's, ja, je ziet ze inderdaad nog steeds niet zoveel. Het concept is toch al wel zo'n 35 jaar oud geloof ik. ;) Het zijn dan ook wel 'lastige' speakers in die zin, maar persoonlijk ben ik er heel erg tevreden over!

Heb je zelf staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:31
Ook maar eens posten hier, ons huisje is eindelijk een beetje ingericht en hier alvast wat foto's van mijn home cinema hoek.

In aanbouw:
Afbeeldingslocatie: http://onsnieuwehuisje.nl/wp-content/uploads/2009/05/week-21-039.jpg

Aan de muur:
Afbeeldingslocatie: http://onsnieuwehuisje.nl/wp-content/uploads/2009/05/week-22-015.jpg

Klaar:
Afbeeldingslocatie: http://onsnieuwehuisje.nl/wp-content/uploads/2009/05/week-22-019.jpg
Afbeeldingslocatie: http://onsnieuwehuisje.nl/wp-content/uploads/2009/05/week-22-021.jpg

Wat er op de foto's te zien is:
  • Ikea LACK kast hangend aan de muur
  • Samsung LE40A656
  • Xbox 360 Arcade HDMI
  • UPC Digital reciever
  • Sony versterker
  • Sony tuner
In de toekomst wil ik in het rechtervak een mediacenter PC plaatsen en de Xbox verhuist dan naar het midden.

Het valt je vast op dat er nog geen speakers staan ;). Binnenkort gaan we eens rondkijken voor een leuk setje 5.1 met subwoofer met een bijpassende versterker. De speakers mogen niet te groot zijn, de fronts komen naast de TV aan de muur en de rears boven de bank. Iemand tips waar ik naar moet kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Nou heb je heel mooi de kabels in een goot geplaatst onder de tv maar in het meubel ziet het eruit alsof iemand een bord spaghetti heeft laten vallen....

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:31
Haha dat klopt, ik wil de kabels nog gaan bundelen en wegwerken maar op het moment van de foto had ik het net een beetje op z'n plek staan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:03
sh4dow schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:49:

[...]

Het valt je vast op dat er nog geen speakers staan ;). Binnenkort gaan we eens rondkijken voor een leuk setje 5.1 met subwoofer met een bijpassende versterker. De speakers mogen niet te groot zijn, de fronts komen naast de TV aan de muur en de rears boven de bank. Iemand tips waar ik naar moet kijken?
Misschien een KEF KHT-2005.3 setje? Schijnen wel hele goede speakers te zijn. Wel vrij prijzig, maar jij wilt kleine speakers dus dan heb je geen keuze. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ sh4dow.

Leuke setup, lijkt wel een beetje op de mijne :-) op de boxen na
tv, meubel (IKEA), xbox360 :-)

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/leendech/schuin.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/leendech/front1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 07:54
De woonkamer
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.89/592100001-592150000/592103101-592103200/592103181_6_GS_4.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.116.20/592100001-592150000/592103201-592103300/592103294_6_n9vf.jpeg

Audio/Video
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.43/592150001-592200000/592165401-592165500/592165420_6_sTOn.jpeg

Zijn wat donkere foto's.

Je ziet:
Sony KDL40W4500
Sony DAV-DZ260
Sony Playstation 3 320GB
UPC Royaal DVR ( HD in bestelling )

De DAV-DZ260 is misschien niet een uber-setje maar ik ben dan ook niet zo'n audiofiel. Het werkt gewoon lekker met bravia sync en heb geen gezeur met afstandsbedieningen plus dat het vrouw-vriendelijk is. Ja, een harmony is mogelijk maar dan voor de versie die ik wil ben je weer gelijk € 150,- kwijt en daar zit ik niet echt op te wachten.

Meubels? Alles van de ikea :+ behalve de banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Binnenkort zal ik m'n volledige setup weer eens posten maar in ieder geval staat nu net na de verhuizing m'n nieuwe meubel :)

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSC_2390_2.jpg

Ben er erg blij mee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
Neefdave schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:07:

De DAV-DZ260 is misschien niet een uber-setje maar ik ben dan ook niet zo'n audiofiel. Het werkt gewoon lekker met bravia sync en heb geen gezeur met afstandsbedieningen plus dat het vrouw-vriendelijk is. Ja, een harmony is mogelijk maar dan voor de versie die ik wil ben je weer gelijk € 150,- kwijt en daar zit ik niet echt op te wachten.

Meubels? Alles van de ikea :+ behalve de banken.
zijn dat afzonderlijke speakerhouders of zitten die in de set. Welke zijn het dan?

Ik ben namelijk op zoek naar een interessante stand voor twee sattelite speaker achteraan.
iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 20:40
Wow, die is inderdaad wel erg strak.
Wellicht ietwat groot/hoog, maar app past er wel erg goed bij zo.
Ben wel benieuwd naar volledige set-up.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Exirion schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:27:
Binnenkort zal ik m'n volledige setup weer eens posten maar in ieder geval staat nu net na de verhuizing m'n nieuwe meubel :)

[afbeelding]

Strak meubeltje hoor, erg netjes! Moet je niet je DVD speler onder de versterker doen? Die kan nu z'n hitte aan de bovenkant helemaal niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Sick Nick schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:39:
Strak meubeltje hoor, erg netjes! Moet je niet je DVD speler onder de versterker doen? Die kan nu z'n hitte aan de bovenkant helemaal niet kwijt.
Is een CD-speler, maar dat terzijde ;) DVD-speler komt er nog bij (PS3) maar die moet nog bij Sony vandaan komen na een defect. De versterker die je ziet is een voorversterker dus die wordt niet zo warm. De eindversterkers zijn die 2 apparaten eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ah op die manier, dacht dat zijn 2 laatjes ofzo :P Lekker stealth op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 07:54
fooraap schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:37:
[...]

zijn dat afzonderlijke speakerhouders of zitten die in de set. Welke zijn het dan?

Ik ben namelijk op zoek naar een interessante stand voor twee sattelite speaker achteraan.
iemand suggesties?
http://www.bcc.nl/product/temium-std2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
dat is niet duur.
ik was ondertussen al aant kijken naar sanus standen, maar die zijn stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:38:
[...]

haha nee heb er zelf geen last van , ik heb mijn tv zo neer gezet dat die precies recht voor mijn bankstel staat . en als dat dan niet recht onder het schilderij is tja dat maakt mij dan niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:51:
[...]

haha nee heb er zelf geen last van , ik heb mijn tv zo neer gezet dat die precies recht voor mijn bankstel staat . en als dat dan niet recht onder het schilderij is tja dat maakt mij dan niet uit
Ja maar ook niet in het midden van het meubel ;-), ik zou dan of bank of meubel verschuiven ;-) Of schilderij verhangen haha

En de rest van de apparatuur moet ook gewoon recht, noem het dwang, noem het netjes ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:02:
[...]

Ja maar ook niet in het midden van het meubel ;-), ik zou dan of bank of meubel verschuiven ;-) Of schilderij verhangen haha

En de rest van de apparatuur moet ook gewoon recht, noem het dwang, noem het netjes ;-)
beide ;) , maar kan me goed voorstellen dat sommige daar last van hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Exirion schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:43:
[...]

Is een CD-speler, maar dat terzijde ;) DVD-speler komt er nog bij (PS3) maar die moet nog bij Sony vandaan komen na een defect. De versterker die je ziet is een voorversterker dus die wordt niet zo warm. De eindversterkers zijn die 2 apparaten eronder.
Nice! AV700 en P1000?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 20:57
Exirion schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:27:

[afbeelding]

Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12

Heb mijn PS3 in het onderste vakje, en de ps3 had in het begin wat last van de warmte en heb toen besloten om de achterkant van het kastje af te halen. Sindsdien geen problemen meer. Wat betreft de receiver, ik heb het bovenste plankje eruit gehaald en de versterker staat nu bovenop de HD box van UPC. Past perfect en staat ook nog netjes vind ik zelf.

Als ik tijd heb plaats ik wel een foto van de situatie nu.

[ Voor 80% gewijzigd door Quido op 10-06-2009 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wel de AVP700 inderdaad, maar de eindversterkers zijn zelfbouw opgebouwd in deze kasten:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3638_2.jpg

In de grote zitten 4 eindversterkers met aparte voeding en in de kleinere zit hetzelfde voor 2 kanelen.
goosche schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:52:
Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?
Het is de Aldenkamp Q7068 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• This-is-life
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-04 20:53
Quido schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:48:
[...]

Heb mijn PS3 in het onderste vakje, en de ps3 had in het begin wat last van de warmte en heb toen besloten om de achterkant van het kastje af te halen. Sindsdien geen problemen meer. Wat betreft de receiver, ik heb het bovenste plankje eruit gehaald en de versterker staat nu bovenop de HD box van UPC. Past perfect en staat ook nog netjes vind ik zelf.

Als ik tijd heb plaats ik wel een foto van de situatie nu.
graag een foto ik ben ook van plan de meubel te kopen en er moet ook een ps3 en receiver in als dat mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:58:
Wel de AVP700 inderdaad, maar de eindversterkers zijn zelfbouw opgebouwd in deze kasten:

[afbeelding]

In de grote zitten 4 eindversterkers met aparte voeding en in de kleinere zit hetzelfde voor 2 kanelen.
De onvermijdelijke vraag;

Hoe zien de eindbakken er van binnen uit? Chip-amps/Klasse D/Solid state/Buizen? En ik durf bijna niet te vragen wat je voor die mooie behuizingen hebt betaald. Die zullen samen wel in dezelfde prijscategorie zitten als dat grote meubel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:30:
[...]
En ik durf bijna niet te vragen wat je voor die mooie behuizingen hebt betaald. Die zullen samen wel in dezelfde prijscategorie zitten als dat grote meubel....
Ik gok dat dit de behuizingen zijn: link

Staat echt ontzettend mooi bij elkaar in die kast. Het is eigenlijk bijna jammer om daar nog een PS3 bij te legen terwijl alles nu juist zo goed bij elkaar past...

[ Voor 3% gewijzigd door Dick op 10-06-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:30:
De onvermijdelijke vraag;

Hoe zien de eindbakken er van binnen uit? Chip-amps/Klasse D/Solid state/Buizen? En ik durf bijna niet te vragen wat je voor die mooie behuizingen hebt betaald. Die zullen samen wel in dezelfde prijscategorie zitten als dat grote meubel....
Voor die behuizingen heb ik een paar jaar terug 300 euro betaald, inclusief verzending. Dat viel dus erg mee want het zijn degelijke zware kasten. Binnenkort zal ik m'n hele setup weer eens posten met nieuwe foto's. De eindversterkers zijn mosfet eindtrappen met grotendeels discrete opbouw, afgezien van een opampje. Elke eindtrap z'n eigen voeding met een flinke elcobuffering. De mosfets staan ingesteld op een bescheiden ruststroom maar ze hebben een tijd in klasse-A gedraaid. Ze zijn overigens met inputtransformatortjes via XLR aangesloten op de Arcam aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
This-is-life schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:18:
[...]

graag een foto ik ben ook van plan de meubel te kopen en er moet ook een ps3 en receiver in als dat mogelijk is
Heb even snel met mn TEL foto's gemaakt, geeft je een idee!

Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/399/71583176.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/8805/imag0102.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/2825/77809586.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-08 14:25
Oef.. te zwaar? Wieltje van je schitterende ikea tv meubel staat beetje aan de scheve kant :o !

<edit>

Laat maar, staat ook op pootjes 8)7

</edit>

[ Voor 24% gewijzigd door Unixor op 11-06-2009 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
Unixor schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 00:02:
Oef.. te zwaar? Wieltje van je schitterende ikea tv meubel staat beetje aan de scheve kant :o !

<edit>

Laat maar, staat ook op pootjes 8)7

</edit>
Is wieltje van de lade, en gezichtsbedrog. Staat gewoon recht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Quido schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 01:07:
[...]

Is wieltje van de lade, en gezichtsbedrog. Staat gewoon recht! :)
Leuk om te zien dat iedereen dit kastje van de ikea anders indeelt. Lade open/lade dicht. Ik persoonlijk heb de witte variant en heb het bovenste laatje er niet in gemonteerd. Om nou steeds dat ding open te zetten als ik mijn digi-reciever aan wil zetten.... De xbox wel achter t laatje, die hoeft niet eens open om de xbox aan te zetten. Is dat met je ps3 ook niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 12-09 14:56
Update van mijn HiFi opstelling. Het geluid is meer gecentreerd en de bastonen klinken veel strakker.
M.a.w. veel beter!!! _/-\o_ :D

BEFORE
Afbeeldingslocatie: http://web.me.com/batakan/Site/Hifi_files/IMG_0370.jpg

AFTER
Afbeeldingslocatie: http://web.me.com/batakan/Site/Hifi_files/DSC_0002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://web.me.com/batakan/Site/Hifi_files/DSC_0001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://web.me.com/batakan/Site/Hifi_files/DSC_0003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://web.me.com/batakan/Site/Hifi_files/DSC_0005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 12:55
Hoe heb je je laptop verbonden met je tv?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
thefabiman88 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:41:
HDMI is tegenwoordig wel dé manier denk ik.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Veel beter inderdaad :) Zo komt alles meer tot z'n recht, al zul je wat last van het glas hebben als de gordijnen open staan. Maar het is hoe dan ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
thefabiman88 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:41:
Vroeg je het aan mij? Ik heb mn MacBook niet gekoppeld aan de TV. Er staat een Mac mini die ik als mediacenter gebruik. ;) Gekoppeld via DVI > HDMI...
Exirion schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:55:
[...]

Veel beter inderdaad :) Zo komt alles meer tot z'n recht, al zul je wat last van het glas hebben als de gordijnen open staan. Maar het is hoe dan ook beter.
Nee eigenlijk helemaal geen last van reflectie. En als het echt donker moet dan doe ik de rolgordijnen naar beneden ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Flatwhite schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:11:
Nee eigenlijk helemaal geen last van reflectie. En als het echt donker moet dan doe ik de rolgordijnen naar beneden ;) :)
Het ging me niet om het licht maar om het geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
Biatch schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:51:
[...]

Leuk om te zien dat iedereen dit kastje van de ikea anders indeelt. Lade open/lade dicht. Ik persoonlijk heb de witte variant en heb het bovenste laatje er niet in gemonteerd. Om nou steeds dat ding open te zetten als ik mijn digi-reciever aan wil zetten.... De xbox wel achter t laatje, die hoeft niet eens open om de xbox aan te zetten. Is dat met je ps3 ook niet zo?
Ja klopt, kan ik aanzetten zonder open te doen. Maar ben bang dat hij dat wat te warm word en het is een kleine moeite om de klepjes open en dicht te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Exirion schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:19:
[...]

Het ging me niet om het licht maar om het geluid ;)
Ohhww haha! Nou de paneelgordijnen hangen altijd zo. Achter de gordijnen dus nog een Rolgordijn die 's avonds naar beneden gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

@Burkan: Echt hele mooie speakers. Ik vind ze heerlijk klinken. Mooie opstelling ook. Interieur ook erg netjes. Ik woon al een aantal maanden op mezelf en wil het ongeveer in dezelfde style inrichten. Die speakers wil ik ook hebben, maar eerst ga ik de MA RS-1 die ik nu heb aanpassen om de klankbeeld ervan te verbeteren, want ik vind ze toch te schel klinken. Na ruim een jaar geluisterd te hebben, kan ik nu dus met zekerheid zeggen wat ik wel mooier vind klinken. De CM1 neem ik qua hoogte als referentie, want die klinken zuiverzacht. (Toch, Burkan? :) )

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Na tijden ook maar weer eens mijn setjes posten. Het zijn er inmiddels drie, want je hebt natuurlijk bij elke bezigheid fatsoenlijk geluid nodig ;)

Kreeg het even niet voor elkaar met zo weinig licht fatsoenlijk close-ups te trekken, dus die komen nog wel een keer.

Stereo: Voor het betere luistwerk op bank
- NAD C370 - Geintergreerde versterker (hoog)
- NAD C270 - Eindversterker voor (laag)
- NAD C521 - CD-Speler
- NAD C422 - Radio
- Infinity Delta 70 - Bi-wired 4-weg zuilluidsprekers (staan op de nominatielijst om vervangen te worden)

Surround: Puur en alleen voor de films
- Cambridge Audio 540R V2 - Geintergreede surround receiver
- Cambridge Audio DVD89 - HDMI DVD-Speler
- Sony SS-LAP305 - 2-weg surround luidsprekers
- KEF PSW2010 - 10" Subwoofer

Computer: Voor tijdens het pr0n browser :+
- KRK Rokit RP8 G2 - Aktieve studio monitoren
- KRK 10s - Aktieve subwoofer die ingesteld staat op -27dB (tov. de monitoren) omdat je anders sterft

Overige speeltjes
- Pioneer LX-508XD - 50" plasma televisie met voet en luidspreker
- Sony Playstation 3 - Game console en eenvoudige media center oplossing

Overview woonkamer:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2s1n9md.jpg

Overview stereo setup:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2u6fryq.jpg

Overview eetkamer/bureau:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/zvips.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/10xekqq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdveek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-02 08:10
@consito
Ziet er strak uit man. Mooi spul allemaal en leuke inrichting

Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow, die tft's wat voorn werk doe je? Iets met muziek?

Er mooie setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
Die Tft's zien der inderdaad goed uit :), misschien tijd voor een Ergotron Tripple X Standaard ? xD
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.