MrVegeta schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:15:
Nee, ze moeten ook dps'en. Oh nee, nou dan moeten ze healen, oh wacht ook niet.
Nou dan moeten ze ehm zorgen dat de mobs de DPS/Healers niet aanvallen, oh ja dat wel. En natuurlijk af en toe wat uit voidzones bewegen.
Op een gevecht als Sath3D is tanken al een stuk moeilijker dan bv mimiron, dat wel. Maar daarvan zijn niet veel encounters.
Ik heb alle bazen in Ulduar onderhand gezien, zal ik eens een lijstje maken met lastige boss tanks?
Flame Levetian, nope.
Razorscale, MT niet. Offtank moeten adds oppikken.
Ignis, MT moet boss rond kiten, dat kan lastig zijn als je tank niet kan lopen. Offtanks hebben het hier lastiger.
XT-002. MT hoeft niet te bewegen, offtank pakt de pummelers thats it.
Iron Council, tja gewoon tank en spank.
Kologarn, tank en spank.
Crazy cat lady, tank en spank.
Thorim en Hodir ook, alleen Hodir kan lastig zijn als je tank niet kan bewegen.
Freya is natuurlijk helemaal een lachertje.
Mimiron ook.
General Fuckface, mjah kan iets lastiger zijn omdat je tank rekening moet houden met waar de vapors kapot gaan etc.
Yogg Soran, weet ik nog niet precies maar phase 1 is daar wat kiten.
Af en toe moet een tank interupten maar wat nog meer dan?
Ik herhaal een goede en voor mij herkenbare quote:
Ryack schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:13:
Misschien moet je een keer een tank spelen, dan weet je wat er fout kan gaan. Tanken is niet alleen aggro houden.
Je beweert zelf iets zonder tank ervaring te hebben? Dan inventariseer je de bossfights waar je als niet-tank in gespeeld hebt. En dan concludeer je dat een tank moet 'tank en spanken', soms een beetje moet kiten en op moet letten waar hij/zij loopt.
Ik raad je aan zelf eens te gaan tanken. Aggro opbouwen is sinds wotlk gemakkelijker geworden (betere aggro genererende spells/talents/etc). Maar dat is het niet alleen.
Je moet weten wat een boss doet en (wanneer) gaat doen. Anticiperen dus. Dan je rotatie voor aggro.
Dan je overzicht houden welke partymember wat doet (wel of niet interveniëren / taunten).
Dan je positie in de gaten houden, meebewegen of niet.
Dan de 'oh-shit' moves achter de hand houden.
Dan de samenwerking met de healers: gaat het (bijna) fout, moet je een tandje bijzetten (LoH ftw

)?
En zo zijn er nog wel wat dingen. (Dan heb ik het nog niet eens over addons gebruiken / monitoren etc, want dat gaat in meer of mindere mate op voor elke toon die je speelt.)
Het is hetzelfde om tegen iemand te zeggen dat men maar de tactics moet lezen om een boss om te leggen.
Iets weten wil nog niet zeggen dat je iets kunt. Ervaring vergt leren. (En nee, dat heb je niet gezegd. Het is een opmerking van mij.)
Ik vind tanken erg leuk om te doen, en niet zo gemakkelijk als dps (maar dat is persoonlijk natuurlijk).
Overigens gebruik ik erg weinig addons (Omen, Recount en GroupCalender voor intekenen op de guildraids) of macro's (alleen voor Righteous Defense, slacker dat ik ben

).
Met m'n healer blijf ik als een frenzied owlbeast op m'n knoppen rammen. Dat geeft mij zelf meer bevrediging bij het spelen en meer het gevoel dat ik zelf alles stuur.