bjkmemo8 ik wil hem voor een redelijke prijs wel van je kopen, loveparade vindt je het gek dat bjkmemo8 hier op tweakers niet direct zeg dat hij hem heeft gekregen want dat komt door mensen als jij, je hoopte dat samsung meeleest dus je bent gewoon een nietsgunner, je kan er gewoon niet tegen dat andere mensen profiteren van de situatie waar jij geen profijt van kan hebben
, davidgilmour heeft een goede punt die ik ook steun, door dit soort fouten kan samsung hun administratieve organisatie verbeteren
, dus ieder partij heeft er profijt van
Dit heeft niets met geluk te maken, dit is volgens de wet oplichting (sterker nog, het is diefstal), hij heeft kansen genoeg gehad om aan te geven dat er iets niet klopte. Wanneer jij hem koopt ben je heler.Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 20:34:
bjkmemo8 ik wil hem voor een redelijke prijs wel van je kopen, loveparade vindt je het gek dat bjkmemo8 hier op tweakers niet direct zeg dat hij hem heeft gekregen want dat komt door mensen als jij, je hoopte dat samsung meeleest dus je bent gewoon een nietsgunner, je kan er gewoon niet tegen dat andere mensen profiteren van de situatie waar jij geen profijt van kan hebben, davidgilmour heeft een goede punt die ik ook steun, door dit soort fouten kan samsung hun administratieve organisatie verbeteren
, dus ieder partij heeft er profijt van
Dit is een van de redenen dat de boel naar de kl*te gaat, vroeger had je nog respect, eigen waarde en een stuk opvoeding, tegenwoordig is het alleen maar ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
Overigens wel leuk, je registreert je vandaag, en reageert in dit topic met bovenstaande, benieuwd wie van de 4 gebruikers je werkelijk bent die proberen het bericht van bjkmemo8 in een positief daglicht te stellen, sterker nog volgens mij ben je bjkmemo8
Blijkt weer uit hoe je je in het nauw gedreven voelt
[ Voor 12% gewijzigd door GerkeP op 11-04-2010 14:38 ]
GerkeP
Dit hoort niet
[ Voor 94% gewijzigd door DaMarcus op 12-04-2010 07:59 ]
GerkeP
O mensen, laat ons niet verzanden in een "oorlog" om een netbook. Als het echt om het punt maken richting samsung gaat dan lijkt me dat doorverkopen niet gebeurd en dat er na contact met samsung deze netbook retour afzender gaat.
Verder denk ik dat samsung niet wakker zal liggen van een netbook, dus gaat het hier vooral om een stuk eer. Bjkmemo8 moet nu vooral zelf kiezen en doen waar hij het beste bij zal slapen, daar moeten wij als "buitenstaanders" geen invloed op willen uitoefenen. Wat ik zou doen is bekend, wat WonderfullWorld zou doen ook wel denk ik, de rest is helemaal aan Bjkmemo8.
Verder denk ik dat samsung niet wakker zal liggen van een netbook, dus gaat het hier vooral om een stuk eer. Bjkmemo8 moet nu vooral zelf kiezen en doen waar hij het beste bij zal slapen, daar moeten wij als "buitenstaanders" geen invloed op willen uitoefenen. Wat ik zou doen is bekend, wat WonderfullWorld zou doen ook wel denk ik, de rest is helemaal aan Bjkmemo8.
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
En dit ook niet
[ Voor 159% gewijzigd door DaMarcus op 12-04-2010 07:59 ]
Een vraag stellen mag kennelijk niet?Loveparade schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:39:
[MBR]Dit hoort niet[/MBR]
GerkeP
ik ben nog steeds erg benieuwd naar het antwoord wat ik helaas niet heb kunnen lezenPrx schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:44:
[MBR]En dit ook niet[/MBR]
GerkeP
Je antwoord heb je.Loveparade schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:49:
[...]
ik ben nog steeds erg benieuwd naar het antwoord wat ik helaas niet heb kunnen lezen
Ik heb mijn verzameling laptops/netbooks verrijkt met een Samsung N150. Ik wilde een Atom N450 processor netbook met een goed (mat) scherm en prettig toetsenbord. Maar eens bij de PCWorld langs gegaan, met de verschillende Acer, Asus en HP netbooks gespeeld, en gevallen voor de N150.
Windows 7 Starter is echt een grote verzameling bagger en is nu foetsie; gewoon een XP erop gezet. Tot nu toe bevalt het dingetje erg goed, iets zwaarder dan ik had verwacht, maar het toetsenbord en de touchpad zijn goed, scherm ook, en de processor is snel genoeg voor XP Pro met Avira en Office 2003.
Een collega wilde hem ook, maar hij was uitverkocht en hij kocht de HP 210 netbook. Wat een verschil: vervelende touchpad, en de bloatware in Windows 7 Starter is nog veeeeeel erger dan op de Samsung. Ook is het toetsenbord een stuk minder goed, dus ik ben blij dat ik voor de Samsung gekozen heb
.
(verstuurd vanaf de N150)
Windows 7 Starter is echt een grote verzameling bagger en is nu foetsie; gewoon een XP erop gezet. Tot nu toe bevalt het dingetje erg goed, iets zwaarder dan ik had verwacht, maar het toetsenbord en de touchpad zijn goed, scherm ook, en de processor is snel genoeg voor XP Pro met Avira en Office 2003.
Een collega wilde hem ook, maar hij was uitverkocht en hij kocht de HP 210 netbook. Wat een verschil: vervelende touchpad, en de bloatware in Windows 7 Starter is nog veeeeeel erger dan op de Samsung. Ook is het toetsenbord een stuk minder goed, dus ik ben blij dat ik voor de Samsung gekozen heb
(verstuurd vanaf de N150)
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Kan iemand testen voor mij; Is er beeld van de POST(bios) als je extern monitor op je NC10 aansluit?
Heb het even voor je getest, en nee je krijgt extern geen post meldingen.
Dat is echt heel zonde. Scherm is kapot en willen ubuntu erop zetten via extern beeldscherm. Lastig om zo je bootsequence aan te passen om via extern een installer te starten.. grrr
Thnx anyway!
Thnx anyway!
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=330414702445Tomino schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:31:
Dat is echt heel zonde. Scherm is kapot en willen ubuntu erop zetten via extern beeldscherm. Lastig om zo je bootsequence aan te passen om via extern een installer te starten.. grrr
Thnx anyway!
43 euro voor een 10.2' scherm (er zijn ook NC10's met 10.1' scherm) maar jij zat hier ook tijdens de introductie van de allereerste NC10 al dus zal jij een KA04NL hebben
Even doorzoeken kan ook, waarschijnlijk zijn er wel goedkopere via Hongkong ofzo te vinden. Scherm is makkelijk te wisselen, 4 dopjes eruit, schroefjes losdraaien, nagels ertussen, dan heb je het kader los. Accu los en scherm losmaken. Gevalletje geen garantie zeker?
Dit soort losse onderdelen zijn veel goedkoper via ebay dan bij een reguliere Samsung vertegenwoordiging.
[ Voor 25% gewijzigd door RAAF12 op 24-04-2010 22:10 ]
Hey Raaf12 voor dat geld kun je dat inderdaad nog best een keer proberen. Valt me niks tegen die prijs voor een schermpje.
Tomino graag gedaan, maar goed kan helaas niet wat aan de uitkomst veranderen. Heb nog even zitten spelen of dat je tijdens het starten nog wat kunt met [fn]+[f4] om zo het scherm om te schakelen, maar kennelijk word dat pas actief als je op het login scherm bent (veel te laat voor jouw dus).
Tomino graag gedaan, maar goed kan helaas niet wat aan de uitkomst veranderen. Heb nog even zitten spelen of dat je tijdens het starten nog wat kunt met [fn]+[f4] om zo het scherm om te schakelen, maar kennelijk word dat pas actief als je op het login scherm bent (veel te laat voor jouw dus).
Ter info: de NC10-KA*NL modellen hebben allemaal een 10,2" scherm, de NC10-KB*NL en NC10-KC*NL hebben het 10.1" scherm.RAAF12 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 20:41:
[...]
43 euro voor een 10.2' scherm (er zijn ook NC10's met 10.1' scherm) maar jij zat hier ook tijdens de introductie van de allereerste NC10 al dus zal jij een KA04NL hebben
Hallo,
Ik heb me hier vandaag geregistreerd omdat ik graag enkele tips had gehad i.v.m deze netbook.
Ik heb me er 1 op de kop kunnen tikken voor 175EUR en zal die morgen gaan halen.
Nu vroeg ik me af of het verstandig is om Windows 7 starter en MS Office 2007 (word, ppt, excell) op deze netbook te zetten. Kan deze netbook dit aan?
Verder vroeg ik ma af of ik bepaalde drivers beter meteen update? (zoals die voor het netwerkkaartje)
Ik heb al wat zitten rondneuzen in de 2 voorgaande delen, maar laat me die aub niet allemaal volledig lezen
Ik heb me hier vandaag geregistreerd omdat ik graag enkele tips had gehad i.v.m deze netbook.
Ik heb me er 1 op de kop kunnen tikken voor 175EUR en zal die morgen gaan halen.
Nu vroeg ik me af of het verstandig is om Windows 7 starter en MS Office 2007 (word, ppt, excell) op deze netbook te zetten. Kan deze netbook dit aan?
Verder vroeg ik ma af of ik bepaalde drivers beter meteen update? (zoals die voor het netwerkkaartje)
Ik heb al wat zitten rondneuzen in de 2 voorgaande delen, maar laat me die aub niet allemaal volledig lezen
Thnx, maar we hebben een andere oplossing. Scherm eraf en fungeert nu in de huiskamer van ons studenten huis als audio pc met ubuntu 24/7 aanRAAF12 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 20:41:
[...]
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=330414702445
43 euro voor een 10.2' scherm (er zijn ook NC10's met 10.1' scherm) maar jij zat hier ook tijdens de introductie van de allereerste NC10 al dus zal jij een KA04NL hebben![]()
Even doorzoeken kan ook, waarschijnlijk zijn er wel goedkopere via Hongkong ofzo te vinden. Scherm is makkelijk te wisselen, 4 dopjes eruit, schroefjes losdraaien, nagels ertussen, dan heb je het kader los. Accu los en scherm losmaken. Gevalletje geen garantie zeker?
Dit soort losse onderdelen zijn veel goedkoper via ebay dan bij een reguliere Samsung vertegenwoordiging.
Damn seg,
nu ontving ik net een mail waarin staat dat de nettop een qwerty toetsenbord heeft..
nu ontving ik net een mail waarin staat dat de nettop een qwerty toetsenbord heeft..
Verwijderd
Het lijkt er op of de n210 voor mij de ideale netbook is, gezien de fenomenale accuduur. Maar nu zijn er verschillende versies... JA02NL, JA03NL, JB01NL, JB02NL.
Wat is het verschil tussen deze versies? Ik zou denken dat de JB serie iets nieuwer is dan de JA serie, maar in de pricewatch zijn juist de JB versies iets goedkoper.
Wat zijn de subtiele verschillen?
EDIT: Aha... de kleur is het verschil tussen 02 en 03. Nu nog het verschil tussen JA en JB.
Wat is het verschil tussen deze versies? Ik zou denken dat de JB serie iets nieuwer is dan de JA serie, maar in de pricewatch zijn juist de JB versies iets goedkoper.
Wat zijn de subtiele verschillen?
EDIT: Aha... de kleur is het verschil tussen 02 en 03. Nu nog het verschil tussen JA en JB.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 22:16 ]
Het enige verschil tussen de JA en de JB is de vorm van de achterkant van de displaycover. In de JB versie sluit die als de netbook dicht is net iets beter aan.
Ben vandaag mijn nc10 gaan halen. ik heb er ondertussen windows 7 starter edition op geinstalleerd.
Straks office 2007 nog.
Ik ben verwonderd, de netbook is sneller dan ik verwacht had.
Ik hb om te testen farcry geinstalleerd welke redelijk goed werkt.
Zou iemand mij kunnen zeggen welke updates ik het best zou doen?
en van waar kan ik de nieuwe update manager downloaden?
Is de bios update tevens de moeite waard?
grts
Straks office 2007 nog.
Ik ben verwonderd, de netbook is sneller dan ik verwacht had.
Ik hb om te testen farcry geinstalleerd welke redelijk goed werkt.
Zou iemand mij kunnen zeggen welke updates ik het best zou doen?
en van waar kan ik de nieuwe update manager downloaden?
Is de bios update tevens de moeite waard?
grts
Die update manager van Samsung zou ik niet installeren. Die deed bij mij weinig goeds.
Als je netbook goed werkt kun je sowieso afvragen of je updates zou moeten installeren. Als je wel graag updates installeer zou ik ze gewoon handmatig ophalen bij de fabrikant van het onderdeel.
Als je netbook goed werkt kun je sowieso afvragen of je updates zou moeten installeren. Als je wel graag updates installeer zou ik ze gewoon handmatig ophalen bij de fabrikant van het onderdeel.
de netbook werkt wel goed, maar sommige knopjes bv Fn en F8 tesamen indrukken werkt niet naar mijn idee 
EDIT: heb net geupgrade naar windows 7 home premium maar nu merk ik dat ik nog steeds geen language pack kan installeren, is hier echt geen manier voor zonder dat ik naar 7 pro moet upgraden?
EDIT: heb net geupgrade naar windows 7 home premium maar nu merk ik dat ik nog steeds geen language pack kan installeren, is hier echt geen manier voor zonder dat ik naar 7 pro moet upgraden?
[ Voor 47% gewijzigd door killerbie op 02-05-2010 21:36 ]
Verwijderd
Dat zou de Display Manager kunnen zijn.killerbie schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:43:
de netbook werkt wel goed, maar sommige knopjes bv Fn en F8 tesamen indrukken werkt niet naar mijn idee
Deze utility kan je apart downloaden van de Samsung site en werkt op Win7.
Language packs kan volgens mij alleen maar op de Prof en Ultimate versie, maar er is altijd wel ergens een achterdeurtje te verzinnen... Ik ben hier ook wel benieuwd naar.
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:37:
[...]
Dat zou de Display Manager kunnen zijn.
Deze utility kan je apart downloaden van de Samsung site en werkt op Win7.
Language packs kan volgens mij alleen maar op de Prof en Ultimate versie, maar er is altijd wel ergens een achterdeurtje te verzinnen... Ik ben hier ook wel benieuwd naar.
Win 7 starter is very basic, Ultimate draait goed op een NC10 (en OS X ;-) zoals hier op deze NC10
[...]
[b][mes
[...]
sage=33
[...]
932887,
[...]
noline]
[...]
EiSl sc
[...]
hreef o
[...]
p maand
[...]
ag 03 m
[...]
ei 2010
[...]
@ 14:3
[...]
7[/message]:[
[...]
/b]
[...]
Da
[...]
t zou de Disp
[...]
lay Manager k
[...]
unnen zijn.
D
[...]
eze utility k
[...]
an je apart d
[...]
ownloaden van
[...]
de Samsung s
[...]
ite en werkt
[...]
op Win7.
Lan
[...]
guage packs kan volgens mij alleen maar op de Prof en Ultimate versie, maar er is altijd wel ergens een achterdeurtje te verzinnen... Ik ben hier ook wel benieuwd naar.
Met wat zoekwerk kan je wel wat meer vinden over gepatchte biossen, oemstrings en W7 versies. Zoals bekend staat de VNU polici niet toe illegale links te plaatsen.
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Blauwe Samsung NC10. Bevalt me prima, gaat lekker lang mee. Echter maakt de hardeschijf best wel veel geluid in verhouding met alle andere netbooks die ik heb gehad. Hebben jullie ook dat het best wel een ratelgeluidje is bij lees/schrijfacties?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Dat is vaak een teken van ouderdom..... Ik heb de mijne nu bijna 1 jaar, maar die hoor je niet.MsG schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 02:36:
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Blauwe Samsung NC10. Bevalt me prima, gaat lekker lang mee. Echter maakt de hardeschijf best wel veel geluid in verhouding met alle andere netbooks die ik heb gehad. Hebben jullie ook dat het best wel een ratelgeluidje is bij lees/schrijfacties?
Die ik heb gekocht is ook maar 1 jaar oud, weinig gebruikt en geen bad sectors. Nou ja ik zie wel, vind het opzich niet heel storend.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
de mijne zijn batterij ging na aankoop ongeveer 6h mee met wifi en blauwetant aan, nu na een maand gebruik gaat de batterij amper 4h mee met BT af en met wifi aan
Ik heb de NC10 in het wit sinds 1 feb 2009 en het was prima in gebruik tot 24 jan 2010. Toen had ik hem aan de oplader zitten, met helderheid op 100%. Op een gegeven moment werd het scherm wit. Zodra ik het scherm inklapte of iig qua draaihoek veranderde verscheen hetgeen dat ik op dat moment open had staan op de NC10. Ik dus googlen, blijkt het wsod te zijn waar de NC10 om bekend staat. Schijnt dat de bekabeling vanuit het moederbord naar het scherm in geval dat de NC10 aan de oplader ligt ervoor kan zorgen dat het scherm tijdelijk niks op wit na toont. Gebeld naar de winkelier, reactie: contacteer Samsung. Gedaan, opgestuurd via UPS. Net voordat ie 1 jaar werd dus viel nog binnen de fabrieksgarantie. Kreeg hem twee weken later weer terug, het scherm was vervangen voor een gloednieuw exemplaar. 
Ben er wel over te spreken de NC10. Ondertussen zijn er echter mooiere netbooks te vinden dus ik ga hem tweedehands verkopen en dan een andere halen. Waarschijnlijk de N510 van Samsung. Groter mat scherm dus eindelijk een betere resolutie en grafisch tot meer toe in staat. Goed, moet er wel wat voor toeleggen maar ach..
Ben er wel over te spreken de NC10. Ondertussen zijn er echter mooiere netbooks te vinden dus ik ga hem tweedehands verkopen en dan een andere halen. Waarschijnlijk de N510 van Samsung. Groter mat scherm dus eindelijk een betere resolutie en grafisch tot meer toe in staat. Goed, moet er wel wat voor toeleggen maar ach..
Ter jouwer informatie: alle Samsung net- en notebooks hebben twee jaar garantie, dus het 'op het nippertje' viel wel mee :-)Joosie200 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:28:
Net voordat ie 1 jaar werd dus viel nog binnen de fabrieksgarantie. Kreeg hem twee weken later weer terug, het scherm was vervangen voor een gloednieuw exemplaar.
Sinds enkele weken heb ik ontzettend last van backlight bleeding op mijn NC-10. Het lijkt ook steeds erger te worden. Weet iemand hier of dit zou kunnen vallen onder garantie? Wilde het eerst even hier vragen alvorens ik in de wacht ga hangen bij Samsung.
Verwijderd
Vandaag de Samsung N150 (zwarte versie) gehaald. Fijn ding, even wennen, maar heel fijn voor lightweight taken, precies waar een netbook voor is bedoeld.
Er is een actie waarbij je 'gratis' een design hoes krijgt, maar die actie is beeindigd op 31 mei.
Ben dus een paar dagen te laat. Ik heb me wel aangemeld, hopelijk zijn ze coulant.
ZIjn er nog andere mensen met deze netbook?
Er is een actie waarbij je 'gratis' een design hoes krijgt, maar die actie is beeindigd op 31 mei.
Ben dus een paar dagen te laat. Ik heb me wel aangemeld, hopelijk zijn ze coulant.
Ik heb voor 2 dochters een witte en een zwarte aangeschaft. Leuk die Lappiebag, maar de N150 past er dus niet inVerwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 19:48:
Vandaag de Samsung N150 (zwarte versie) gehaald. Fijn ding, even wennen, maar heel fijn voor lightweight taken, precies waar een netbook voor is bedoeld.
GerkeP
Verwijderd
Echt waar? Dan toch maar weer een hoes gaan kopen.Loveparade schreef op maandag 07 juni 2010 @ 09:30:
[...]
Ik heb voor 2 dochters een witte en een zwarte aangeschaft. Leuk die Lappiebag, maar de N150 past er dus niet in

Heb uiteindelijk maar een Targus hoes voor beiden gekocht http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=TSS079EU , die geeft ook nog een behoorlijke bescherming tegen klemzitten in de schooltassen.Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:56:
[...]
Echt waar? Dan toch maar weer een hoes gaan kopen.
GerkeP
Zie mijn productreviewVerwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 19:48:
[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 07-06-2010 16:47 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb een Samsung N120 en neem die a.s. zomer voor de tweede keer met veel genot mee op vakantie, maar zit met een probleem/vraag.
Ik kijk er voornamelijk films op en dan is een 160GB HDD niet zo groot, dus ik wil er een andere HDD inzetten, maar heeft dit effect op de net-book?
Ik wil er een 500GB HDD in zetten, maar wat heeft dat voor een effect op de duur van de accu en warme ontwikkeling? Heb ik het bij het rechte eind dat dit niet anders zal zijn als bij de huidige 160GB?
Zit te denken aan een Samsung HDD, maar andere suggesties zijn welkom.
Ik kijk er voornamelijk films op en dan is een 160GB HDD niet zo groot, dus ik wil er een andere HDD inzetten, maar heeft dit effect op de net-book?
Ik wil er een 500GB HDD in zetten, maar wat heeft dat voor een effect op de duur van de accu en warme ontwikkeling? Heb ik het bij het rechte eind dat dit niet anders zal zijn als bij de huidige 160GB?
Zit te denken aan een Samsung HDD, maar andere suggesties zijn welkom.
Ik weet niet hoeveel films jij wilt gaan kijken, maar een dvd is afgerond 5GB groot en dan passen er minimaal 30 films op.Vjenne-ICT schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:46:
Ik heb een Samsung N120 en neem die a.s. zomer voor de tweede keer met veel genot mee op vakantie, maar zit met een probleem/vraag.
En Ik denk niet dat hij blue-ray kan afspelen.
Waar laat jij dan je OS?jeroendh schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 09:33:
[...]
Ik weet niet hoeveel films jij wilt gaan kijken, maar een dvd is afgerond 5GB groot en dan passen er minimaal 30 films op.
En Ik denk niet dat hij blue-ray kan afspelen.
Verwijderd
win 7 is maar zo'n 30GB met alles erop en eraan.
maar films tikken sneller aan dan je denkt: een goede 1080p film is zo'n 8GB, pak er daar 10 van en je komt in de buurt van een volle HDD
een externe is ook geen slecht idee.
maar films tikken sneller aan dan je denkt: een goede 1080p film is zo'n 8GB, pak er daar 10 van en je komt in de buurt van een volle HDD
yepVjenne-ICT schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:46:
Heb ik het bij het rechte eind dat dit niet anders zal zijn als bij de huidige 160GB?
ik zou gewoon een goedkope 500GB pakken, misschien ook 640GB als de prijzen gunstig zijn.Zit te denken aan een Samsung HDD, maar andere suggesties zijn welkom.
een externe is ook geen slecht idee.
en die 1080p ga je ook kijken op je netbook ?
dream on
dream on
GerkeP
Verwijderd
ik heb geen netbook, maar een 15" met full-HD
het was ook maar een voorbeeld: 160B is vandaag helemaal niet zoveel meer
We hebben het in deze thread over de Samsung NC10 en verwantenVerwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 23:30:
ik heb geen netbook, maar een 15" met full-HD
Ik heb 160 GB en er staan nu ongeveer 70 films op mijn schijf, gewoon in Xvid, ik snap echt niet waarom je een grotere schijf nodig hebt in je netbook.
En anders haal je toch lekker een externe schijf voor die paar keer dat je die extra ruimte nodig hebt?
En 30 GByte voor je Windows 7 ????????????
Volgens mij moet je dan je installatie eens kritisch bekijken
[ Voor 9% gewijzigd door GerkeP op 13-06-2010 06:57 ]
GerkeP
Ik heb nu Os X op mijn NC10 gezet. Dat wifi niet werkte wist ik, maar dat LAN ook niet werkt wist ik niet. Hebben jullie dat wel aan de praat? Verder loopt het behoorlijk soepeltjes
Ik heb vandaag een NC10 van iemand overgenomen. Helaas wel met een 3-Cell accu, maar een 6-Cell is reeds onderweg!
Opvallend vind ik hoe mooi Windows 7 loopt met slechts 1GB geheugen. Ook het matte scherm spreekt mij erg aan. Mooi en helder.
Ik zal nog meer ervaringen gaan verzamelen de komende tijd.
Ik heb nu een DVB-T Stick in de Netbook gedrukt en ga eens kijken hoever ik kom in een voetbalwedstrijd!
Opvallend vind ik hoe mooi Windows 7 loopt met slechts 1GB geheugen. Ook het matte scherm spreekt mij erg aan. Mooi en helder.
Ik zal nog meer ervaringen gaan verzamelen de komende tijd.
Ik heb nu een DVB-T Stick in de Netbook gedrukt en ga eens kijken hoever ik kom in een voetbalwedstrijd!
[ Voor 15% gewijzigd door Jassy op 18-06-2010 13:46 ]
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Verwijderd
beste tweakers,
Kan 1 van jullie de orginele boot.ini bestand van nc10 aan mij doorgeven, mijn neefje is er mee lopen klote hij dacht dat hij wist hoe de boot loader werkt (niet dus). de mijne ziet er nu zo uit, ik mis volgens mij alleen een lijnt voor de recovery
[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT
dank u
Kan 1 van jullie de orginele boot.ini bestand van nc10 aan mij doorgeven, mijn neefje is er mee lopen klote hij dacht dat hij wist hoe de boot loader werkt (niet dus). de mijne ziet er nu zo uit, ik mis volgens mij alleen een lijnt voor de recovery
[boot loader]
timeout=0
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT
dank u
Ik ben erg blij met mn N210, alleen er moet wel geheugen bij, want dat 1 gig met windows 7 gaat toch niet helemaal soepel. Alleen al met basic handelingen moet ie soms even nadenken. Nu weet ik niet of dit alleen geheugen (te kort) is. Maar kwaad kan het natuurlijk niet, een gigje er bij prikken.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Verwijderd
Dat zal niet lukken, je hebt maar 1 geheugenslotje! Je moet dus een 2gb reepje aanshaffen.SithWarrior schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 20:19:
Nu weet ik niet of dit alleen geheugen (te kort) is. Maar kwaad kan het natuurlijk niet, een gigje er bij prikken.
Ja dat heb ik natuurlijk ook gedaan, maar er zat al een gig in, en straks dus 2 (een reepje), dus dan zit er een gigje bij
[ Voor 7% gewijzigd door SithWarrior op 24-06-2010 22:57 ]
Verwijderd
haha okiSithWarrior schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 22:57:
Ja dat heb ik natuurlijk ook gedaan, maar er zat al een gig in, en straks dus 2 (een reepje), dus dan zit er een gigje bij
1 entry klopt gewoon hoor. indien je de recovery partitie weghaalt moet je die partitionnumber wel veranderen, anders krijg je een fout bij het starten van Windows.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 03:41:
beste tweakers,
[boot loader]
timeout=0
[operating systems]
dank u
Had overigens 2 x een NC10, 1tje op 100% battery en de andere 86,5% (beide in Ubuntu). De andere zegt nu ook ineens 86,5% precies. Komt dit door de bios calibratie ofzo? Wat is jullie capacity in Ubuntu?
[ Voor 11% gewijzigd door MsG op 25-06-2010 22:21 ]
Er draait windows 7 op, die heeft geen boot.ini (Net als vista trouwens).Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 23:49:
[...]
haha oki, kan jij misschien jouw boot.ini bestand hier online plaatsen? ik had die 2 berichten terug al gegeven maar niemand heeft nog gereageerd. Je kan je boot.ini bestand inzien, door naar start te gaan rechtermuis deze computer vervolgens eigenschappen en dan geavanceerd daarna opstart- herinstellingen die instellingen knopje klikken, daar zie je bewerken klik daarop dan opent een kladblok met gegevens en die gegevens heb ik nodig
, alvast bedankt
Mijn NC10 met 6 cell accu geeft sinds vandaag in de tray van Windows 7 de melding 'Overweeg de accu te vervangen' en een rood kruis naast het stekkertje symbool.Jassy schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:29:
Ik heb vandaag een NC10 van iemand overgenomen. Helaas wel met een 3-Cell accu, maar een 6-Cell is reeds onderweg!
In november wordt ie 2 jaar en als alles aanstaat, vol brightness, WiFi ect doet ie het 2 uur.
Blijkbaar niet zo'n beste accu of is dit een normale levensduur? (model NP-NC10 eerste type)
Verwijderd
doorgaans gaan die dingen na 3 jaar stuk.
die melding betekent dat je accu onder de 40% capaciteit zit, hij doet het dus nog gewoon
die melding betekent dat je accu onder de 40% capaciteit zit, hij doet het dus nog gewoon
Yep, geeft alleen geen geschatte accutijd meer aan maar die melding. Zal maar eens op zoek gaan naar een nieuwe accu.Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:42:
doorgaans gaan die dingen na 3 jaar stuk.
Inmiddels gedaan, een extra grote accu gekocht voor €41,41
Dealextreme leverde die in 7 dagen vanuit Hongkong.
NC10H 7800mAh Replacement Lithium Battery Pack for Samsung NC10-14613/KA04/KA03
Objectnr. 22496
Maurits
[ Voor 24% gewijzigd door RAAF12 op 04-09-2010 18:08 ]
LAN werkt gewoon met de goede driver, en voor wlan moet er een ander kaartje in met een Broadcom chip.MsG schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 01:09:
Ik heb nu Os X op mijn NC10 gezet. Dat wifi niet werkte wist ik, maar dat LAN ook niet werkt wist ik niet. Hebben jullie dat wel aan de praat? Verder loopt het behoorlijk soepeltjes
Heb je een linkje naar de goede lan driver dan? Ik kan het nergens vinden.
Je kan hem hier vandaan halen http://www.insanelymac.co...0&p=1019450&#entry1019450MsG schreef op maandag 28 juni 2010 @ 01:16:
Heb je een linkje naar de goede lan driver dan? Ik kan het nergens vinden.
Voor Wlan een mini PCIe kaartje kopen van Apple, HP, Dell ed. met een Broadcom BCM43.. chip daarvoor zit native ondersteuning in OS X.
Ik heb er gigje bij geprikt, en ik moet zeggen, stukken beter. Zo zouden ze hem eigenlijk gewoon moeten leveren. Nu valt er wel gewoon heel erg goed mee te werken, 1 gig voor windows 7 is toch net te weinig.
Het probleem is dat dit van Microsoft niet mag. Als je Windows 7 Starter wilt verkopen mag er max 1GB RAM in zitten...SithWarrior schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:33:
Ik heb er gigje bij geprikt, en ik moet zeggen, stukken beter. Zo zouden ze hem eigenlijk gewoon moeten leveren. Nu valt er wel gewoon heel erg goed mee te werken, 1 gig voor windows 7 is toch net te weinig.
En het scherm mag max. 10.2 inch zijn, geen HDD groter dan 250GB of SSD max 64GB en single core CPU max 2GHz.arnoud_h schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 15:08:
[...]
Het probleem is dat dit van Microsoft niet mag. Als je Windows 7 Starter wilt verkopen mag er max 1GB RAM in zitten...
Velen zetten er iets anders dan W7 starter op.
Nou met die starters versie kan ik nog leven, als je hem voor wat mailen en internetten gebruikt, dan bevat het genoeg. Alleen die traagheid.
Dat weten ze zelf natuurlijk ook wel, aangezien W7 starter een limiet heeft van 2 gig ipv 1 en netbook fabrikanten weten het ook wel. Anders waren de opties om geheugen bij te plaatsen / vervangen niet aanwezig of moeilijker gemaakt.
Dat weten ze zelf natuurlijk ook wel, aangezien W7 starter een limiet heeft van 2 gig ipv 1 en netbook fabrikanten weten het ook wel. Anders waren de opties om geheugen bij te plaatsen / vervangen niet aanwezig of moeilijker gemaakt.
Voor zulke simpele devices als netbooks zie ik überhaupt het nut van alles boven XP niet.
Dat heb ik ook pas gedaan op m'n N210, maar merk weinig verschil. Verder heb ik nog steeds het probleem dat muziek/video en internetten etc. niet echt samengaat. Haperingen zijn dan nog steeds aanwezig en ik had gehoopt dat dit wat minder zou worden. Verder duurt het ook nog steeds zo lang voordat die browser is geladen... heel irritant. Maar ja, voor de rest niks te klagen over de N210 en het schijnt ook de beste keus te zijn op dit moment.SithWarrior schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:33:
Nu weet ik dat evaringen over snelheid / traagheid subjectief zijn, maar dit zijn niet mijn ervaringen. Ik kan bijvoorbeeld prima de tour streamen, met 6 tabs van de browser open gaat alles vrijwel zonder hapering.
Voor dat ik er geheugen bij geprikt had, merkte ik het wel, als ik wat afsloot en dan snel weer iets opende, dat hij even bleef hangen. FTD bijvoorbeeld, daar zag ik de load schermen niet eens meer van, die zie ik nu netjes voorbij komen.
Ik dien er misschien nog wel bij te vertellen dat ik aardig heb lopen snoeien in wat er allemaal standaard mee start met windows.
Voor dat ik er geheugen bij geprikt had, merkte ik het wel, als ik wat afsloot en dan snel weer iets opende, dat hij even bleef hangen. FTD bijvoorbeeld, daar zag ik de load schermen niet eens meer van, die zie ik nu netjes voorbij komen.
Ik dien er misschien nog wel bij te vertellen dat ik aardig heb lopen snoeien in wat er allemaal standaard mee start met windows.
Ga zometeen een NC10 ophalen bij iemand voor 150 euro, wel een goede prijs denk ik. Waarschijnlijk een 3 Cells accu met 1 GB ram.
Alleen, wel met windows XP.
Ik ga er gelijk Windows 7 op pleuren, vanaf USB ( Heb hier gelezen dat Ultimate goed werkt, maar is Starter niet sneller?) En ik neem aan dat ik er gewoon 32 Bit op moet zetten, en geen 64?
Ik heb voor de rest http://www.ademiller.com/...-rtm-on-the-samsung-nc10/ deze link doorgenomen. Na installatie zou mijn NC10 dus up2date zijn?
Nog andere tips?
Ow ja; een DVB-T ontvangertje kopen, kost maar 15 euro. Eventueel, als het me erg tegenvalt een 6 cells accu. OSX is ook wel leuk, maar ik ben nog n00bish qua Mac OSX.

Ik ga er gelijk Windows 7 op pleuren, vanaf USB ( Heb hier gelezen dat Ultimate goed werkt, maar is Starter niet sneller?) En ik neem aan dat ik er gewoon 32 Bit op moet zetten, en geen 64?
Ik heb voor de rest http://www.ademiller.com/...-rtm-on-the-samsung-nc10/ deze link doorgenomen. Na installatie zou mijn NC10 dus up2date zijn?
Nog andere tips?
Ow ja; een DVB-T ontvangertje kopen, kost maar 15 euro. Eventueel, als het me erg tegenvalt een 6 cells accu. OSX is ook wel leuk, maar ik ben nog n00bish qua Mac OSX.
[ Voor 4% gewijzigd door SalimRMAF op 28-07-2010 19:05 ]
Gulfstream G650
Starter is sneller, maar Ultimate draait redelijk, zet evt. de Aero desktop uit. Alleen 32 bit werkt op de NC10SalimRMAF schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:02:
Ga zometeen een NC10 ophalen bij iemand voor 150 euro, wel een goede prijs denk ik. Waarschijnlijk een 3 Cells accu met 1 GB ram.Alleen, wel met windows XP.
Nog andere tips?![]()
OS X Leopard werkt prima er is een aangepaste distro voor de NC10 van insanelymac
Kijk even naar de accuduur, die gaat vrij snel achteruit nieuwe kosten rond de 50 euro.
Heb hem binnen, ZGAN!
Nadelen wist ik van tevoren; mousepad en die NET te lage resolutie, maar daar kan ik mee leven.
Bon heb ik niet meer, Manufacturing Date was 2009; aan de instellingen te zien heeft ie maar max 50 uur aangestaan. Maar zal vast geen garantie meer opzitten denk ik.
Ow ja, hoe weet je of je een 6 cells hebt?
De mijne heeft wel een "beuk" erin.
NP-NC-10-KA0BNL JUN 2009
Bon heb ik niet meer, Manufacturing Date was 2009; aan de instellingen te zien heeft ie maar max 50 uur aangestaan. Maar zal vast geen garantie meer opzitten denk ik.
Ow ja, hoe weet je of je een 6 cells hebt?
De mijne heeft wel een "beuk" erin.
NP-NC-10-KA0BNL JUN 2009
[ Voor 15% gewijzigd door SalimRMAF op 28-07-2010 23:45 ]
Gulfstream G650
De NC10-KA0BNL heeft een 6-cells batterij, en er zit 2 jaar garantie op de hardware dus die is nog bijna een jaar geldig.
Ik vind in het algemeen Win7 Starter trager aanvoelen dan Home Premium of Ultimate op een netbook.
Ik vind in het algemeen Win7 Starter trager aanvoelen dan Home Premium of Ultimate op een netbook.
Heb er gisteravond ultimate op gezet.
Echt retesnel man... Had het niet verwacht.
Ik las in de BIOS dat de laptop voor het 1st in gebruik werd genomen in Mei 2010. De bouwjaar is Jun2009, maar vanaf Mei geldt dus de garantie? Ik heb alleen geen bon en dergelijke gekregen. Net wel mijn netbook geregistreerd, maar ik hoefde nergens mijn serienummer in te voeren; vind ik een beetje raar.

Youtube 720P lukt niet...
Ik las in de BIOS dat de laptop voor het 1st in gebruik werd genomen in Mei 2010. De bouwjaar is Jun2009, maar vanaf Mei geldt dus de garantie? Ik heb alleen geen bon en dergelijke gekregen. Net wel mijn netbook geregistreerd, maar ik hoefde nergens mijn serienummer in te voeren; vind ik een beetje raar.

Youtube 720P lukt niet...
Gulfstream G650
Wat is daar
aan. In de NC10 zit geen HD decodingschip en een atompje is niet echt capabel genoeg om flash + HD content snel te laten weergeven. Bovendien heb je daar ook niets aan met 600 verticaal.
Op mijn 1101HA met broadcom HD chip werkt overigens 720P youtube ook niet, dat wordt gewoon door de CPU gerenderd. Een mkv'tje op 720P echter wél.
Op mijn 1101HA met broadcom HD chip werkt overigens 720P youtube ook niet, dat wordt gewoon door de CPU gerenderd. Een mkv'tje op 720P echter wél.
Je zult dan toch echt een bon nodig gaan hebben om die garantie ook echt te kunnen claimen... Ik zou met de verkoper van je netbook contact opnemen om die alsnog boven water te krijgen.SalimRMAF schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:43:
Ik las in de BIOS dat de laptop voor het 1st in gebruik werd genomen in Mei 2010. De bouwjaar is Jun2009, maar vanaf Mei geldt dus de garantie? Ik heb alleen geen bon en dergelijke gekregen.
Oeh nee dan laat ik het erbij, de verkoper was niet zo fris. *man-x2* :xarnoud_h schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:18:
[...]
Je zult dan toch echt een bon nodig gaan hebben om die garantie ook echt te kunnen claimen... Ik zou met de verkoper van je netbook contact opnemen om die alsnog boven water te krijgen.
Zit nu te browsen in Chrome met het beeld ingesteld op 90%, en met F11 ingedrukt (FullScreen). Dit computert best wel fijn, welke browser hebben jullie?
Gulfstream G650
Chrome, omdat die veruit het snelst is en de minste onzin. Met chrome is surfen nog best oke op een netbook.
Ja want ik heb gemerkt dat ie gewoon erg snel is. Nu zit ik met 1 GB best tegen de grenzen aan; na een reboot is mn ram voor 700MB vol, en hij botst soms nog wel tegen de 1GB aan.MsG schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:17:
Chrome, omdat die veruit het snelst is en de minste onzin. Met chrome is surfen nog best oke op een netbook.

Gulfstream G650
Dan heb je wel een hele bloated xp. Ik heb toevallig eentje gekocht met 2gb maar heb vaak genoeg netbooks gehad met 1gb. Werkte altijd prima hier. Ubuntu is ook wel Oké op een netbook.
Ging om Windows7.
Gulfstream G650
ik heb ook een 2e hands NC10 op de kop kunnen tikken en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik ken Ubuntu (eerder gedraaid op een oudere laptop) en windows 7.
Er zit in de NC 10 nu 1GB, wil er 2GB van maken (indien noodzakelijk), maar twijfel tussen Ubuntu Netbook of Windows7 (welke versie maakt niet uit).
Wat hebben jullie op jullie netbook staan, of wat raden jullie aan?
Er zit in de NC 10 nu 1GB, wil er 2GB van maken (indien noodzakelijk), maar twijfel tussen Ubuntu Netbook of Windows7 (welke versie maakt niet uit).
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Sun Solaris, Windows XP Prof, Windows 7 Ultimate, OS-X Leopard 10.5.6groxgrox schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:30:
ik heb ook een 2e hands NC10 op de kop kunnen tikken en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik ken Ubuntu (eerder gedraaid op een oudere laptop) en windows 7.
Welk OS je kiest hangt af van welke apps je nodig hebt. Als developer of coder heb je andere eisen als een tiepmiep of een surfer.
Ik had er Ubuntu op, maar heb er weer XP opgezet, multitouch werkt daar namelijk stukken beter dan op Ubuntu en ook de accuduur is langer. Windows 7 is imo overkill voor netbooks
Mn Windows 7 werkt stukken sneller op mn NC10 dan WIndows XP... Had de neiging om mn netbook gister uit het raam te gooien (1e x naar XP geswitched in een maand/multiboot)
Ga er komend week waarschijnlijk 2GB in proppen, kijken of het veel uitmaakt.
Ga er komend week waarschijnlijk 2GB in proppen, kijken of het veel uitmaakt.
Gulfstream G650
2GB zit er al een tijdje in, bijna gaan verschil. Ach ja, ben op zoek om mijn NC10 weer een beetje verder up te tunen. Dit wil ik doen door een 9Cells accu en een SSD te gaan kopen. Wie heeft er tips?
[ Voor 13% gewijzigd door SalimRMAF op 10-09-2010 19:32 ]
Gulfstream G650
Deze heb ik net gekocht, 41 euro was binnen een week thuisbezorgd.SalimRMAF schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:32:
2GB zit er al een tijdje in, bijna gaan verschil. Ach ja, ben op zoek om mijn NC10 weer een beetje verder up te tunen. Dit wil ik doen door een 9Cells accu en een SSD te gaan kopen. Wie heeft er tips?
https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22496
Hmm, k zit te twijfelen over de grootte van de accu. Zou je misschien een foto kunnen maken? (k)
Gulfstream G650
Foto staat op de Dealextreme site, accu steekt 2 cm uit, gemeten vanaf de vlakke onderkant. Met alle toeters en bellen (BT, WifI brigtness op max) aan haalt de accu 5 en een half uur in Windows 7 Ultimate.SalimRMAF schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:25:
Hmm, k zit te twijfelen over de grootte van de accu. Zou je misschien een foto kunnen maken? (k)
Op zuinige mode moet ie makkelijk 10 u kunnen halen!
Wie heeft er eigenlijk best wel vaak last met z'n wireless? Die dingen zijn niet goed in de NC10 neem ik van aan.. verschillende drivers geprobeerd en allemaal kunnen ze niet goed connecten..
Zelfs mn iphone heeft beter connectivity
Zelfs mn iphone heeft beter connectivity

Nooit problemen hier met het ontvangst... Wat zijn je preciese problemen?
Gulfstream G650
Kijk now we're talking.
Die nf310 is precies wat ik zoek in een netbook.Samsung NF310, NF210, NF110 Announced
Thu, Sep 2, 2010 at 11:28 am
Samsung
Samsung have just announced their new NF series of netbooks to the world.
This new series consists of three new models, the Samsung NF310, the NF210 and the NF110. The NF310 as you might expect is the new highend model, with the NF210 taking the middle place, and the NF110 listed as the bargain model, which doesn’t look set to have a US release.
The top two models make use of the new Intel Atom dual core N550 processor for even faster performance.
This latest Samsung NF series of netbooks are due to be available in both the US and Europe as soon as next month (October).
I have always been very keen on Samsung’s netbooks, and these newest models both look and sound great.
Samsung NF310
The Samsung NF310 is the new highend netbook from Samsung. The 10.1-inch netbook stands out from the rest of the netbook market by featuring an “HD” 1366 x 768 pixel design, along with having a high quality chassis and metallic trackpad. It is powered by the dual core Atom N550 processor or single core Atom N455. It also features 1 or 2 GB of DDR2 RAM, a 250GB hard drive, 3D SRS Premium sound, 802.11b/g/n WiFi, Bluetooth 3.0, a chicklet keyboard, and optional 3G.
As it is powered by the dual core processor, it is powerful enough to playback HD videos on the HD display.
It runs Windows 7 Starter and has an 11 hour 48Wh 6-cell battery,
It will be available for $399 in October.
Samsung NF210
The Samsung NF210 can be seen as the middle range model, but in my eyes this still seems to be a premium netbook. It has an identical chassis to the NF310 but with a glossy lid. The trackpad is flush to the palm rest with small raised dots on the trackpad.
It has a 10.1-inch display with a standard 1024 x 600 pixel resolution and matte finish. It’s nice to see Samsung has kept the matte finish, as this helps to cut down on reflections. It is also powered by the dual core Intel Atom N550 or N455 processors, along with 1 or 2 GB of DDR3 RAM, a 250GB hard drive, 802.11b/g/n WiFi, Bluetooth 3.0, SRS 3D surround sound and Windows 7 starter.
The battery on the Samsung NF210 has a very high capacity and rating of 14.5 hours / 66Wh 6-cell.
The Samsung NF210 will apparently be exclusive to Sam’s Club in the US for $379, but available elsewhere in Europe.
Samsung NF110
The Samsung NF110 is their “affordable” model, which looks set to replace the N150. It has the same keyboard as found on the N150, and a slightly cheaper plastic finish. It isn’t bad at all though, with the Intel Atom N475 processor, and 1 or 2GB of DDR3 RAM, a 250GB hard drive and Windows 7 Starter Edition/.
Last of all, the base NF110 model. Plastics look a little cheaper. Matte white on the inside, glossy black lid and screen bezel. Samsung keyboard as the N150 so I’m guessing this will be the new N150. We’ve got a single core Atom N475 processor, 1 / 2GB DDR3 RAM, 250GB HDD and Windows 7 Starter.
All photos below are of the Samsung NF210.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Cool, weer een 10" 1366 * 768 scherm. Dat mag wat mij betreft wel vaker.
Precies, daar heb ik ook op gewacht. Mat scherm, hogere resolutie, snellere processor zodat 720p filmpjes in principe afgespeeld kunnen worden en een mooi design.
De NF310 zal trouwens in Nederland enkel met de N550 dual core ATOM worden geleverd, de N455 wordt niet in dit model gebruikt.
Vind ik prima geef mij maar een dual core :-p
Nu nog een officiële release datum.
Nu nog een officiële release datum.
Ik vind het design dan wel weer erg lelijk
, dat is weer jammer.
De 1005PR leek me ook wel leuk, alleen daar hoor je niks meer van.
De 1005PR leek me ook wel leuk, alleen daar hoor je niks meer van.
Eerste leveringen verwacht ik half oktober.
Design is kwestie van smaak. Ik vind die ronde vormen wel mooi.
Arnoud, weet je ook al iets over prijzen? Wordt dus nog even spannend of ik hem voor de herfstvakantie in huis heb of niet.
Arnoud, weet je ook al iets over prijzen? Wordt dus nog even spannend of ik hem voor de herfstvakantie in huis heb of niet.
In ieder geval beneden de 400 euro, maar exact weet ik het niet.
Dat klinkt niet verkeerd, en zeker voor die 600+ verticale pixels zou ik er nog wel over willen nadenken. Kom nu namelijk met de 1024*600 van de nc10 in de breedte niks te kort maar in de hoogte is het soms net niet genoeg.arnoud_h schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:27:
In ieder geval beneden de 400 euro, maar exact weet ik het niet.
Misschien toch maar eens kijken of ik nog wat voor die nc10 kan terug krijgen.