Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Een link wordt altijd op prijs gesteld:
http://www.netbookreviews.net/samsung/nf310-nf210-nf110/

Dat gaat 'm niet worden voor mij met zo'n design.

[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 21-09-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
Weet dat een link gewaardeerd wordt maar op mn tel in buitenland met brak internet is niet ideaal dus bedankt voor de link.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-08 07:18
Tsja, smaken verschillen he?

Ik vind het helemaal zo gek nog niet in real life, maar naar mijn mening komt het design beter tot zijn recht in de 13" modellen.

Maar hoe dan ook, een betaalbare netbook met HD resolutie en een dual core processor, daar ben ik al erg blij mee...

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja ik dus ook. Kan me voorstellen dat met grotere schermen het design net even wat beter uit komt ivm de verhoudingen maar voor mij zo op het eerste gezicht een prima mooi compact netbookje.

Edit:
Zie net op sammynetbook.com dat via een Duitse website de NF310 te pre orderen is voor 399. Krap onder de 400 dus. Verwachte leeftijd is 21 oktober.

[ Voor 29% gewijzigd door 13art op 23-09-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

l3art schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:46:
Ja ik dus ook. Kan me voorstellen dat met grotere schermen het design net even wat beter uit komt ivm de verhoudingen maar voor mij zo op het eerste gezicht een prima mooi compact netbookje.

Edit:
Zie net op sammynetbook.com dat via een Duitse website de NF310 te pre orderen is voor 399. Krap onder de 400 dus. Verwachte leeftijd is 21 oktober.
Misschien een domper op de vreugde, maar wel met een duitse Windows en duits toetsenbord erop......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

nsa1984 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:34:
[...]

Dat klinkt niet verkeerd, en zeker voor die 600+ verticale pixels zou ik er nog wel over willen nadenken. Kom nu namelijk met de 1024*600 van de nc10 in de breedte niks te kort maar in de hoogte is het soms net niet genoeg.

Misschien toch maar eens kijken of ik nog wat voor die nc10 kan terug krijgen.
Euro 180 tot 250 op Marktplaats
http://computer-software....ng-nc10-ka05nl-blauw.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik ga hem ook echt niet daar bestellen in Duitsland. Was meer om aan te geven wat de verwachte levertijd is en wat hij gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:52
Hmmm hmmm dat is iets waar ik echt even over moet gaan nadenken, voor 200 euro een nieuwe met net wat meer verticale pixels is op zich geen slechte deal lijkt me.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Ik heb even 2 vraagjes over mijn NC10:

- 1 van de scharnieren is het metalen "bandje" los van elkaar. Is dit puur een esthetisch versiersel of het scharnier zelf?

- 2 Ik heb de NC10 handmatig geherinstalleerd vanaf CD. Heb toen de drivers van internet gehaald, maar bluetooth is nu engels met Bluetooth places enzo. Is dat standaard ook zo? De multilanguage drivers maken het hier helaas engels.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• RAAF12

RAAF12

*.*

MsG schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:45:
Ik heb even 2 vraagjes over mijn NC10:

- 1 van de scharnieren is het metalen "bandje" los van elkaar. Is dit puur een esthetisch versiersel of het scharnier zelf?

- 2 Ik heb de NC10 handmatig geherinstalleerd vanaf CD. Heb toen de drivers van internet gehaald, maar bluetooth is nu engels met Bluetooth places enzo. Is dat standaard ook zo? De multilanguage drivers maken het hier helaas engels.
Een afdek plastic beugeltje, daaronder zit het metalen scharnier,
Als de beugeltjes los zijn kan je de 2 helften (klik) in elkaar drukken.

2. Je kan dan beter de restore draaien met de F4 toet s tijdens de boot ingedrukt. Die installeert een versie copie incl. alle drivers vanaf de hidden herstelpartitie.
Standaard is de Bluetooth omgeving helemaal nederlandstalig. Neem aan dat je XP SP3 draait?
Je hebt 1 CDROM met het OS en een DVD met de drivers erbij gekregen.
Die laatste kan je ook op een PC met DVD station op een USB stick zetten en zo op de NC10 installeren.
USB 2 driver zit standaard in SP3

[ Voor 7% gewijzigd door RAAF12 op 25-09-2010 22:21 ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

nsa1984 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:28:
[...]

Hmmm hmmm dat is iets waar ik echt even over moet gaan nadenken, voor 200 euro een nieuwe met net wat meer verticale pixels is op zich geen slechte deal lijkt me.
Je kan er nog meer voor krijgen als je er Hacintosh van maakt, evt multi boot. Veel mensen zijn wild op een OS-X Leopard look en feel zonder de dure Apple hardware ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

RAAF12 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:13:
[...]

Een afdek plastic beugeltje, daaronder zit het metalen scharnier,
Als de beugeltjes los zijn kan je de 2 helften (klik) in elkaar drukken.

2. Je kan dan beter de restore draaien met de F4 toet s tijdens de boot ingedrukt. Die installeert een versie copie incl. alle drivers vanaf de hidden herstelpartitie.
Standaard is de Bluetooth omgeving helemaal nederlandstalig. Neem aan dat je XP SP3 draait?
Je hebt 1 CDROM met het OS en een DVD met de drivers erbij gekregen.
Die laatste kan je ook op een PC met DVD station op een USB stick zetten en zo op de NC10 installeren.
USB 2 driver zit standaard in SP3
Die van de CD is idd nederlands. Bedankt. De versie op de website is weliswaar nieuwer, maar ondanks "multilanguage" toch engels. Volgens mij is mijn scharnierkapje gebroken, de haakjes klikken niet in elkaar, volgens mij hoort dat wel zo. Opzich niet zo'n ramp, maar toch. Op internet zijn die kapjes veel te duur dus ik laat het maar zo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

RAAF12 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 23:04:
[...]

Je kan er nog meer voor krijgen als je er Hacintosh van maakt, evt multi boot. Veel mensen zijn wild op een OS-X Leopard look en feel zonder de dure Apple hardware ;-)
Ik ben dit dus aan het proberen maar ik heb het PPF bestand " jas to nc10 10.5.6 ppf" nodig, weet iemand waar ik die kan vinden?

• arnoud_h
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 07:36:
[...]

Ik ben dit dus aan het proberen maar ik heb het PPF bestand " jas to nc10 10.5.6 ppf" nodig, weet iemand waar ik die kan vinden?
Ik zou gewoon even naar NetbookInstaller zoeken, en daarna bij een Mac winkel een retail DVD van Snow Leopard halen, dat werkt prima.

Verwijderd

arnoud_h schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:43:
[...]

Ik zou gewoon even naar NetbookInstaller zoeken, en daarna bij een Mac winkel een retail DVD van Snow Leopard halen, dat werkt prima.
Oke hartelijk bedankt voor je antwoord, weet jij toevallig of deze: http://gizmodo.com/538916...mate-snow-leopard-netbook methode ook op de NC10 werkt?

• arnoud_h
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:56:
[...]

Oke hartelijk bedankt voor je antwoord, weet jij toevallig of deze: http://gizmodo.com/538916...mate-snow-leopard-netbook methode ook op de NC10 werkt?
Even snel er doorheen gescrolled, maar dat ziet er wel uit zoals het zo'n beetje zou werken inderdaad.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hier nog wat random NC10 shizzle voor OS X: http://rapidshare.com/#!linklist|4GZUA1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik heb nog een nieuwe 80GB Intel X-25M over die ik overweeg om in de netbook (sammy nc10) te stoppen.

Nu heb ik even naar de windows experience index gekeken en hier staat bij CPU de laagste subscore van 2.2. De HDD heeft zelfs een 5.4 betekent dit dat het zo goed als geen verschil gaat maken om de netbook te upgraden met een SSD door de CPU als bottleneck?

Heeft iemand ervaring met Atom 1ste generatie + SSD??

Ik ben erg benieuwd naar iemand die hier ervaring mee heeft voordat ik de ssd inbouw of verkoop..

Alvast bedankt.

Ook maar even aan onze SSD guru Phil gevraagd en hij denkt dat het wel gaat schelen dus misschien toch maar ff inbouwen

[ Voor 10% gewijzigd door jordi.c op 20-10-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik heb een 40GB X25-V schijf in een N310 ingebouwd, en dat maakt wel degelijk flink verschil in hoe zo'n netbook aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Arnoud_H bedankt voor je reactie. Ik ga het volgende week eens inbouwen als ik ff wat tijd heb... Ben iig benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb vanmorgen een nieuwe n210 gekocht en ben al een paar uur aan het proberen om xp erop te zetten via usb.
Ik heb nu 3 progs geprobeerd. Flashboot, Usbmultiboot en U_XP_SET, nog geen resultaat.
De errors die ik krijg varieren van niet willen booten van de stick tot LBA not available" of "CHS not available" (van flashboot) of gewoon 'disk error'.
U_XP_SET zegt dat de stick niet ok is (drive not valid).
Ik ben al een andere usb stick gaan halen maar probleem blijft.
Van m'n andere stick met ping (linux partitie recovery tool) wil hij wel booten, die is met unetbootin gemaakt. (ik zou dus nog kunnen testen of hij wel van deze stick wil booten met unetbootin, maar op de een of andere manier denk ik dat hij dat wel wil, de usb stick lijkt me gewoon ok, kinston traveller, 3 gb).
Ik kon wel wat hulp gebruiken.
Thx.

Edit, omdat ik de stick niet vertrouwede heb ik er unetbootin met een ubuntu iso opgezet om te testen. En dat blijkt dus ook niet te kunnen, setup begint met grafische schil, en valt dan naar cmdline met errors als: SQUASHFS error, read data failed, en unable to read page block xxxx etc.
is het dan toch de usb stick?

Ik zou mn andere stick kunnen proberen maar, 1 die is 16 gig en dat gaat extra lang duren met testen en formatteren, en 2, daar staat een goed werkende unetbootin met ping op die ik dan later weer terug moet zetten, ook heel gedoe dus.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 18:04 . Reden: info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik wilde het ook eens proberen. Windows 7 leent zich er wel voor, met XP is het geloof ik altijd wel gekloot. Ik heb het uiteindelijk met een geleende CD-brander gedaan. Daarna zelf 1 aangeschaft op MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
JeanC en MsG
ik ben tegen hetzelfde probleem aangelopen met mijn nc10. Flashboot had een uitstekende helpdesk die constant nieuwere versies uitbracht maar geen enkele heeft gewerkt (tot nog toe).
Uiteindelijk kwam ik novicorp WinToFlash tegen, dit werkt voor mij met een samsung nc10 en windows XP perfect. En best off all, het is nog gratis ook. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook deze wil niet, hij begint hoopgevend met 'Setup is loading files...'
Maar dan ineens: windows could not start because the following file is missing or corrupt
<winsys>system32\hal.dll
please reinstall a copy of above file.

Er is ook een optie 'debug (in case of missing hal.dll errors)' maar die doet verder niks.

Ik ga kijken of ik met die hal error (hardware abstraction layer als ik me niet vergis) met de hand kan repareren maar ik zie het zwaar in.

Verder klooien... :(

Edit: ook na hal.dll met de hand toevoegen dezelfde meldingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Hmmm JeanC dat is jammer, hier functioneert het zoals gezegd wel lekker. Weet je zeker dat je bron in orde is? Ik bedoel dat je CD / iso geen leesfouten bevat.

Blijkbaar zit er dus toch nog een stukje andere techniek tussen de nc10 en jouw n210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die cd en de iso al tig keer gebruikt, dat zit wel snor.
Overigens had ik dit op de nc10 vroeger niet.. Dat ging prima destijds (die staat nu op marktplaats).
Ik heb een alternatief boot.ini gevonden op het novicorp forum, deze lijkt wel wat te doen, ik laat nog weten hoe het gaat.

Edit: na het alternatieve boot.ini ook op de laptop zelf te hebben gezet kan ik xp booten. Ik denk dat de problemen komen door al die partities die het ding vanzelf al heeft, er is nu behalve de recovery ook nog een of ander alternatief snelstart os die een partitie heeft, ik zag er zo snel een stuk of 4.
Misschien, achteraf, was het sneller geweest als ik eerst een partitiemanager had gebruikt en al die extra partities had samengevoegd.
In ieder geval morgen eerst met partitiemanager aan de gang (easeus, ook freeware en aanrader, heeft me eerder ook uit de problemen geholpen waar anderen het af lieten weten).

Maar wat een brak gedoe is die standaard install met al die troep die erbij zit zeg en op de achtergrond wacht om je te gaan naggen, het lijkt wel 1 grote virusbak. Blij als ik straks weer een strak clean systeem erop heb.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Die melding zegt niet zoveel, die krijg je ook als je een Windows-partitie kopieert zonder de MBR van de partitie mee te kopiëren. Vrij algemene melding is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe dat ook alweer zit als het toetsenbord 'raar doet', ik moet bv om een J te krijgen de blauwe FN toets gebruiken.

Met de nc10 had ik dat probleem vroeger ook en ook een oplossing voor gevonden destijds, maar ben die nu weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
JeanC ik neem aan dat je bedoeld dat je een 1 krijgt als je op de J drukt, en dus de numlock functie aan staat.
[FN]+[F11] om de numlock weer om te schakelen naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest vanavond ook aan Fn - F11 denken. :)
Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze post kan weg. Sorry.

[ Voor 174% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:42:
Hoi,

Ik heb vanmorgen een nieuwe n210 gekocht en ben al een paar uur aan het proberen om xp erop te zetten via usb.
Geen problemen als je het zo doet
http://www.eeeguides.com/...ws-xp-from-usb-thumb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:42

W84

Ik heb al een tijdje een N210 en alles is goed, maar ik erger me nog steeds aan iets. Als ik de Netbook openklap en op internet wil gaan met zowel IE als FF duurt het vrij lang voordat ik de startpagina te zien krijg. De browser start wel, maar de verbinding lijkt niet direct gemaakt te kunnen worden. Iemand een idee wat dit kan zijn? Voor de rest is alles supersnel en heb ik 2GB geheugen aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Waar ik mee zit, is dat wanneer ik de laptop openklap, ik de brightness NIET kan aanpassen! Hij blijft op hetzelfde niveau waarop je hem laat booten. Alleen in de bios kun je hem aanpassen. Welk software regelt de brightness? :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ik heb een Samsung N220 met interne dongel. Hoe stel ik de volgorde in van WIFI en 3G internet?

Of maakt de laptop standaard gebruik van Wifi en als dat niet mogelijk is 3G.

En is er toevallig een programma dat eenvoudig mijn 3G dataverkeer bijhoud?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
SalimRMAF schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:51:
Waar ik mee zit, is dat wanneer ik de laptop openklap, ik de brightness NIET kan aanpassen! Hij blijft op hetzelfde niveau waarop je hem laat booten. Alleen in de bios kun je hem aanpassen. Welk software regelt de brightness? :)
De brightness toetsen (en de andere extended Fn-keys) worden aangestuurd door de Samsung Easy Display Manager. Als deze niet geinstalleerd is zul je de brightness niet kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
groggy schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:56:
ik heb een Samsung N220 met interne dongel. Hoe stel ik de volgorde in van WIFI en 3G internet?

Of maakt de laptop standaard gebruik van Wifi en als dat niet mogelijk is 3G.
Windows werkt in een vaste volgorde zijn netwerkadapters af, in volgorde van voorkeur:

- (wired) LAN
- wireless LAN
- 3G

Als je een werkende Internet verbinding via LAN hebt aangesloten zal de 3G verbinding niet gebruikt worden.

Maar een N220 met intern modem? Heb je een model geimporteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 04:30
Een vraagje:

Ik heb sinds kort een Samsung N150 Plus met 2 GB RAM.
Het netbookje draait Win7 starter, wat an sich best draait maar ik zou er graag XP op zetten.

Nu probeer ik er via een USB dvd-rom drive XP op te zetten, maar blijkbaar heeft het ding dan losse SATA drivers nodig, en je raadt het al: Die zijn op de samsung site nergens te vinden... :(

Heeft een van jullie een idee waar ik die kan vinden? 2 uur googelen heeft mij geen resultaat opgeleverd...

Nu weet ik dat een install vanaf die USB drive werkt, ik heb nl. alle rotzooi die er op stond eraf geveegd en een clean install van Win7 gedaan. En dat draait honderd keer beter dan de meegeleverde installatie.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:34:
.....

Maar wat een brak gedoe is die standaard install met al die troep die erbij zit zeg en op de achtergrond wacht om je te gaan naggen, het lijkt wel 1 grote virusbak. Blij als ik straks weer een strak clean systeem erop heb.
I couldn't agree more on that! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Richub schreef op zondag 16 januari 2011 @ 07:55:
Een vraagje:

Ik heb sinds kort een Samsung N150 Plus met 2 GB RAM.
Het netbookje draait Win7 starter, wat an sich best draait maar ik zou er graag XP op zetten.

Nu probeer ik er via een USB dvd-rom drive XP op te zetten, maar blijkbaar heeft het ding dan losse SATA drivers nodig, en je raadt het al: Die zijn op de samsung site nergens te vinden... :(

Heeft een van jullie een idee waar ik die kan vinden? 2 uur googelen heeft mij geen resultaat opgeleverd...

Nu weet ik dat een install vanaf die USB drive werkt, ik heb nl. alle rotzooi die er op stond eraf geveegd en een clean install van Win7 gedaan. En dat draait honderd keer beter dan de meegeleverde installatie.

[...]

I couldn't agree more on that! 8)
Zet in het bios de harddisk mode, geen idee hoe het exact heet, van AHCI gewoon naar IDE. Je merkt daar helemaal niets van en je hebt dan geen drivers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Had ik al geprobeerd, maar werkte ook niet, helaas.

Wel goeie tip, btw. :) Dit is nu typisch iets waar minder ervaren gebruikers tegenaan kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Raar, dan werkte het bij mij altijd prima. lijkt me dat het dan een ander probleem is. Krijg je een BSOD bij de installatieCD als je geen F6 intypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Het systeem start gewoon opnieuw op op het moment dat je het eerste installatiescherm zou moeten gaan zien, zonder 'n zichtbaar blauw scherm of zoiets.

Edit:
Net nog eens geprobeerd met zowel AHCI op automatisch als uitgezet in de BIOS: Maakt geen verschil.

Ook nog met een andere engelse XP cd, een nederlandse XP cd en een Pliek XP dvd geprobeerd: Allemaal geven ze die reboot. :(

Edit 2:

Inmiddels is het gelukt. :)

Het blijkt dat je bij de overgang naar XP altijd 1 reboot krijgt, dan zet de BIOS van de Samsung N150 de AHCI dus uit. (dus gewoon in de BIOS op auto laten staan)
Bij de 2de opstart vanaf cd ziet XP de harde schijf wel en kun je gewoon partities verwijderen en aanmaken.

En ik statte dus altijd meteen weer van Win7 op na de eerste reboot. |:( Impatient me... :|

[ Voor 122% gewijzigd door Richub op 17-01-2011 04:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-04-2024

Skv

Ik heb zojuist de FN 310 besteld. De reviews die ik had gelezen waren erg positief. Een minpuntje dat veel wordt aangegeven is de accuduur. Ik ben van plan het netbookje te gebruiken voor het maken van aantekeningen tijdens colleges. Wat zou ik kunnen verwachten qua accuduur op zo'n moment? Ik denk dat ik 6 á 7 uur werktijd wel minimaal nodig heb (wifi kan dan wel uit, brightness laag).

Mocht het een probleem zijn, zou het dan wat zijn om een externe lader (zoals deze http://www.dealextreme.co...-cellphone-adapters-51288) er aan te hangen? Of zou dat niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Een volle extra accu meenemen is even duur en veel makkelijker. Dat universele pack is wel breder inzetbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De NF310 moet 6-7 toch wel kunnen trekken. Ik neem aan dat je die uren niet vol bezig bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al een tijdje de NC10, maar wil er een SSD inzetten (de prijzen zijn nu nl. wat aantrekkelijker geworden) zodat het systeem wat sneller wordt.
Nu heb ik ergens gelezen dat de Atom processor wat beperkingen heeft m.b.t. SSD snelheid.
Iemand een tip over een SSD (tot 120GB) die geschikt is voor de NC10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:28
Ik heb niks gelezen over beperkingen door een atom processor. Het enige wat ik me kan voorstellen dat de atom te weinig kracht heeft voor een aantal taken.

In mijn nc 10 zit een SSD van 64 gb en die werkt gewoon supersnel. Heerlijk apparaatje zo.

Enige vervelende is dat het beeldscherm niet meer 100% is. soms krijg ik een soort blauwe verkleuring in bepaalde gebieden van het scherm. Duurt maar even en dan geen last meer ervan. Mja t beestje is ook al bijna 3 jaar oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Euhm, ik wilde eigenlijk een SSD in mn nc10 stoppe, maar ik vindt m echt SUPERSNEL. Met 2GB dan, en ik sluit de klep gewoon altijd: standby is binnen 1 seconde gewoon weer op de desktop. De SSD op de PC gaat er nooit uit haha, de HDD daar is wel sloom. :p

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Iedere netbook wint toch een hoop aan werkbare snelheid door een SSD.

Natuurlijk is de Atom processor een vrij effectieve bottleneck, je krijgt er toch een stuk prettiger aanvoelend stuk hardware voor terug.

Ik zou het geld voor een 256GB variant er niet meer insteken, maar een kleine van rond de 100 euro doet al wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een NC10 sinds november 2008 en ben er altijd heel tevreden mee geweest. Helaas is pas geleden mijn ventilator kapot gegaan, waardoor hij nu een enorme herrie gaat maken als hij aanstaat. Daarom wil ik dus de ventilator vervangen, maar ik kon bij het openmaken van mijn netbook geen typenummer op de ventilator zien staan. Heb er verder niet heel veel verstand van. Kan iemand mij mss zeggen welke ventilator ik nodig heb en wat het me ongeveer kost om een nieuwe te kopen?

Verwijderd

Mijn NC10 vertoont de laatste tijd een schokkend beeldscherm, als ik het scherm in een andere positie zet is het weer voorbij. Zal dus iets te maken hebben met de bedrading of iets dergelijks en niks software-matig. Iemand hier ook problemen mee gehad en wellicht een oplossing? Bedankt

• arnoud_h
Hoe oud is je NC10? Als hij minder dan 2 jaar oud is zou ik contact met Samsung opnemen...

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Ik kon het niet laten dit topic nog eens te kicken.

Heb mijn NC10 nu een jaar of 5, nog steeds bijzonder tevreden mee. Direct het geheugen geupgrade naar 2GB. Heb een tijdje terug de wifi-kaart eruit gehaald en vervangen door een broadcom crystal HD kaartje en gebruik een klein USB wifi dongletje. Door dat broadcom kaartje kan ik gewoon 1080p vloeiend afspelen, zodat ik niet hoef te selecteren welke series/films ik kan kijken op mijn NC10. Hiervoor had ik al geprobeerd om windows 7 te draaien, maar dat liep niet echt soepel. Hierna heb ik windows 8.1 erop gezet en dat draait als een zonnetje. Ik denk dat de NC10 inmiddels mijn beste electronica aankoop ooit is. Heeft waarschijnlijk van die 5 jaar, 2 jaar aangestaan, is de hele wereld overgeweest, van antarctica tot thailand (op die laatste plek had ie wel wat problemen, waarschijnlijk door de extreme luchtvochtigheid). Accu gaat nog steeds 5 uur mee, alles werkt prima. Zelfs 2 keer gevallen, alleen een barstje in de omlijsting van het scherm. Misschien binnenkort nog een SSD erin, zit nu in mijn mediacenter PC, maar die heeft eigenlijk weinig baat bij een SSD.

_/-\o_ NC10 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Leuk om te horen :-)

Mijn ervaring is dat de NC10 batterijen er vooral niet tegen kunnen om niet gebruikt te worden. Leg je ze een jaar ongebruikt op de plank, en je hebt een goede kans dat ze nooit meer tot leven komen, blijf je ze gebruiken gaan ze vrij lang mee.

Ik ben zelf van netbookjes over gestapt naar Chromebooks en die vind ik toch net even iets fijner. En Windows missen doe ik ook niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roywall.e
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-08 22:05
Nu net op mijn NC10 een Ubuntu versie op gezet en hij werkt nog prima. En de batterij gaat ook nog zo'n 4 uur mee met deze Zorin versie. Win10 is niet zo lekker vooral qua scherm is het gewoon te klein. Maar deze linux werkt prima. En nog lekker met updates ook.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste