Zijn er mensen met Win7 op deze notebook? Heb nog XP, maar ik vind hem traag....
Ja, ik heb het er op staan. Werkt prima, niet bijzonder veel sneller, maar wel met aero en alles erop en deran. Werkt gewoon vlot, niks op aan te merken!Megamind schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:54:
Zijn er mensen met Win7 op deze notebook? Heb nog XP, maar ik vind hem traag....
Dan kun je beter kijken naar je instellingen en je harde schijf. Van Windows 7 wordt je NC10 echt niet sneller.Megamind schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:54:
Kijk bijvoorbeeld eens naar Mijn computer, eigenschappen, geavanceerde instellingen. Daar kun je hem op beste prestaties zetten.
Verder kunnen background processen en je virus scanner je systeem flink langzamer maken.
Op Google kun je veel tips vinden om XP sneller te maken.
[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 16-12-2009 22:08 ]
Ja ok, maar ik merk dat hij vaakt hangt en het eindeloos duurt om in hybernate te gaan en eruit te komen.
Dan is je installatie naar de klote. Dat ligt niet aan de snelheid van XP.
Oplossing: een schone installatie (best) of met de recovery het originele systeem terugzetten (goed).
Oplossing: een schone installatie (best) of met de recovery het originele systeem terugzetten (goed).
Heb hier Windows 7 Ultimate met Aero aan. En dat draait goed, wel iets langzamer als Windows XP op maximale prestaties. Wi-Fi driver in Windows 7 werkt beter dan in XP, bij zwak signaal valt ie niet weg.Megamind schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:54:
[ Voor 63% gewijzigd door RAAF12 op 21-12-2009 02:33 ]
Verwijderd
Op mijn netbook NC10 heb ik Samsung update plus natuurlijk handig om de nieuwe uddates van Samsung binnen te halen. Alleen vindt ik het wat overdreven dat ik steeds de zelfde updates meldingen krijg terwijl ik ze al een paar keer binnen heb gehaald. Kan iemnd mij vertellen hoe dit zit. Het gaat om de volgende up-dates.
Update for suporting Easy Resolution ERM 1.0.0.5
Atheros WLAN XP-driver update 7.7.0.329
Al vast bedankt.
Groeten,
Hennie.
Al vast bedankt.
Groeten,
Hennie.
Er zijn betere programma's om drivers te updaten, zoals Drivermax. Dat Samsung tooltje kan dan de vullisbak in.Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 18:50:
Op mijn netbook NC10 heb ik Samsung update plus natuurlijk handig om de nieuwe uddates van Samsung binnen te halen. Alleen vindt ik het wat overdreven dat ik steeds de zelfde updates meldingen krijg terwijl ik ze al een paar keer binnen heb gehaald. Kan iemnd mij vertellen hoe dit zit. Het gaat om de volgende up-dates.
Al vast bedankt.
Groeten,
Hennie.
Een aantal issues met Windows 7 worden verholpen door de laatste BIOS te installeren.Megamind schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:11:
Ja ok, maar ik merk dat hij vaakt hangt en het eindeloos duurt om in hybernate te gaan en eruit te komen.
En nee, ik heb helaas verder geen details...
Welke Wifi-n kaart is beter geschikt voor dit netbook? De Intel 5100 of de Broadcom? Ik ben niet van plan om er Mac OS op te zetten, dus alleen Linux en Windows ondersteuning is noodzakelijk.
Ik heb goede ervaring met Broadcom. Ik meen dat die Intels 3 antenne aansluitingen hebben, de NC10 heeft 2 antenne's.KarlMarX schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:50:
Welke Wifi-n kaart is beter geschikt voor dit netbook? De Intel 5100 of de Broadcom? Ik ben niet van plan om er Mac OS op te zetten, dus alleen Linux en Windows ondersteuning is noodzakelijk.
Nee de Intel 5100 serie heeft ook 2 antennes. De 5300 serie heeft er drie. Maar in mijn huidige laptop zit ook een Intel 4xxx wifi-n kaartje met drie antenne aansluitingen en slechts 2 ervan gebruikt. Dat werkt ook prima.
Is je bereik of speed niet minder met maar 2 antenne's aangesloten? Ik meende dat je de 300 Mbps niet haalt met 2.KarlMarX schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:39:
Nee de Intel 5100 serie heeft ook 2 antennes. De 5300 serie heeft er drie. Maar in mijn huidige laptop zit ook een Intel 4xxx wifi-n kaartje met drie antenne aansluitingen en slechts 2 ervan gebruikt. Dat werkt ook prima.
Ander ow. Vodafone levert de NC10 nu met interne dongle.
c/p
De Samsung NC10 beschikt over de Samsung Y3100 Multimode (HSUPA/HSDPA/UMTS/EDGE/GPRS/GSM). Deze netbook beschikt ook over bluetooth, de batterij gaat tot 6 uur mee en wordt geleverd met Windows 7.
€ 0,00
Prijs i.c.m. abonnement
€ 429,00
Prijs van los product
Kies een kleur Black
Specificaties
Toestel
Afmetingen (hxbxd) 261 x 185,5 x 30,3 mm
Gewicht (gram) 1,29 Kg
Batterij 6 cell
Intern geheugen (MB) 1024 MB
Scherm 10,2 inch
Besturingssysteem Windows 7
Harde schijf 160GB
Processor Intel Atom 1.6GHz
Webcam Ja, 1.3MPx
Verbinding
UMTS/3G Ja
WLAN/wifi 802,11 g/n
USB dataverbinding 3 poorten
Bluetooth Ja
--------------------------------------------------------------------------------
Verwijderd
Hoe werkt OSX nu op de NC10? Werkt alles, wifi, BT, geluid?bjkmemo8 schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:47:
[...]
Ja, ben nog steeds tevreden met mijn sammy, ik heb triple boot met OSX, XP en WIN7, ik ga van de week een linux variant proberen
,batterij duur is wel minder geworden, maar niet zo drastisch. Ben wel van plan om een nieuwe accu aan te schaffen
Ik ben nu bezig met OSX op de NC10. Heb gister een installatie (eindelijk) succesvol afgerond. Ik ben nog wel heel erg bezig met fine tunen, nouja, ook wat grove dingen zoals het touchpad.
Ik vraag me wel af: wat is nou de beste ISO om mee te beginnen? Er zijn zóveel guides die allemaal hun sterke/zwakke punten hebben. En welke versie is het meest gebruikelijk?
De WiFi kaart ga ik binnenkort vervangen, heb net 5 minuten geleden een Dell 1490 op Ebay gekocht.
Ach, lekker aan kloten, daar zijn we tweakers voor, hé
Ik vraag me wel af: wat is nou de beste ISO om mee te beginnen? Er zijn zóveel guides die allemaal hun sterke/zwakke punten hebben. En welke versie is het meest gebruikelijk?
De WiFi kaart ga ik binnenkort vervangen, heb net 5 minuten geleden een Dell 1490 op Ebay gekocht.
Ik heb er de mystiquemac distro opstaan, dat is Leopard 10.5.6 werkt prima. Het enige wat niet werkt in de interne microfoon boven de Insert toets.stijnos1991 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:51:
Ik ben nu bezig met OSX op de NC10. Heb gister een installatie (eindelijk) succesvol afgerond. Ik ben nog wel heel erg bezig met fine tunen, nouja, ook wat grove dingen zoals het touchpad.
Installatie is erg stabiel heb die er al maanden opstaan zonder problemen.
Ik draai mijn NC10 vanaf december 2008. Werkt prima. Tijd terug Win 7 gedraait naast de originele XP. Voegde voor mij niets toe dus weer eraf gegooid.
Battery wear is 10%, 52,2 Wh over van de originele 57,7 Wh, best netjes maar wel altijd netjes opladen en niet eindeloos aan de oplader laten hangen.
Verder een 2 GB update uitgevoerd en het virtueel geheugen naar 2 Mb gezet. Voldoende intern geheugen, dus geen geswap meer en langere accuduur doordat de HDD het minder druk heeft. Systeem is lekker responsief en vlot genoeg voor dagelijks gebruik.
Enige probleem dat ik af en toe heb, 1 x per maand is dat de bluetooth muis af en toe weg is en opnieuw aangemeld moet worden. Hiermee heb ik wel leren leven.
Battery wear is 10%, 52,2 Wh over van de originele 57,7 Wh, best netjes maar wel altijd netjes opladen en niet eindeloos aan de oplader laten hangen.
Verder een 2 GB update uitgevoerd en het virtueel geheugen naar 2 Mb gezet. Voldoende intern geheugen, dus geen geswap meer en langere accuduur doordat de HDD het minder druk heeft. Systeem is lekker responsief en vlot genoeg voor dagelijks gebruik.
Enige probleem dat ik af en toe heb, 1 x per maand is dat de bluetooth muis af en toe weg is en opnieuw aangemeld moet worden. Hiermee heb ik wel leren leven.
Het scherm van mijn Nc10 (dec 08) heeft het begeven.. Mooi zuur..
Het begon met wat trillen van scherm, en een soort licht 'negatief' filter over het scherm. Na verloop van tijd blauwe strepen en trillen tot er niet meer mee te werken was.
Extern beeldscherm pakt ie gewoon.. Maar mooi fraai dus.
Weet iemand of ik mijn nc10 niet bij reparatie gewoon kan omruilen met bijbetaling, voor een n510?
Heb m bij mediamarkt gekocht.
Enfin, morgen is langs voor garantie, heb net met behulp van extern beeldscherm alles er al afgegooid..
Wat denken jullie? plakken ze er een nieuw beeldscherm op, of krijg ik een heel nieuw exemplaar?
Het begon met wat trillen van scherm, en een soort licht 'negatief' filter over het scherm. Na verloop van tijd blauwe strepen en trillen tot er niet meer mee te werken was.
Weet iemand of ik mijn nc10 niet bij reparatie gewoon kan omruilen met bijbetaling, voor een n510?
Enfin, morgen is langs voor garantie, heb net met behulp van extern beeldscherm alles er al afgegooid..
Wat denken jullie? plakken ze er een nieuw beeldscherm op, of krijg ik een heel nieuw exemplaar?
Denk dat een sjip op de printplaat van het scherm kapot is. Waarschijnlijk krijg je een refurbished scherm erop. Goed checken op dooie pixels en beschadigingen als je hem terugkrijgt.Orfu schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:26:
[ Voor 11% gewijzigd door RAAF12 op 13-01-2010 21:00 ]
Ja, heb m gisteren gebracht.. Hij wordt opgestuurd, duurt 20 werkdagen
. Waarschijnlijk is het de verbinding in het beeldscherm of de chip inderdaad.
Heb m in mint condition gebracht, dus verwacht m in mint condition terug
.. Wel jammer dat ze me niet gewoon een nieuwe geven, of een upgrade.. Het kan toch bijna niet uit om netbookjes te repareren lijkt me?
Kosten voor verzending, reparatie (onderdelen+manuren), administratie.. Als ik Sammy was gaf ik mij gewoon een nieuwe.
Ben benieuwd als ie straks terug is. Ik ga in ieder geval een fresh install doen, misschien windows 7.. Had voordat ik m om reparatie bracht alles eraf gegooid. Vertrouw ze niet met mijn bestanden!
Heb m in mint condition gebracht, dus verwacht m in mint condition terug
Kosten voor verzending, reparatie (onderdelen+manuren), administratie.. Als ik Sammy was gaf ik mij gewoon een nieuwe.
Ben benieuwd als ie straks terug is. Ik ga in ieder geval een fresh install doen, misschien windows 7.. Had voordat ik m om reparatie bracht alles eraf gegooid. Vertrouw ze niet met mijn bestanden!
Ah, jammer dat je 'm bij de MM hebt ingeleverd en niet rechtstreeks bij Samsung hebt aangemeld... Dat had je minimaal 2 weken gescheeld in reparatietijd....
En ja, alle netbookjes worden gewoon gerepareerd. Samsung maakt weinig wegwerpproducten
En ja, alle netbookjes worden gewoon gerepareerd. Samsung maakt weinig wegwerpproducten
Ik heb overal gezocht, maar ik krijg het niet voor elkaar om Wake On Wlan aan de praat te krijgen. Iemand bij wie het toevallig wel gelukt is? Ik zie bij de Wifi connector (Atheros) geen energiebeheer-tab staan.
Uiteindelijk gaat ie wel kapot (scherm, keyboard, accu ed) Rechtstreeks aanmelden, hoe moet dat?arnoud_h schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:01:
Ah, jammer dat je 'm bij de MM hebt ingeleverd en niet rechtstreeks bij Samsung hebt aangemeld... Dat had je minimaal 2 weken gescheeld in reparatietijd....
Eerste aanspreekpunt is toch echt de leverancier. Bovendien kost het geld om het apparaat naar Samsung te sturen.
Natuurlijk kan je eerste aanspreekpunt je leverancier zijn, maar deze zal daarna ook contact met Samsung moeten opnemen om het apparaat te laten repareren.RAAF12 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:33:
[...]
Rechtstreeks aanmelden, hoe moet dat?
Eerste aanspreekpunt is toch echt de leverancier. Bovendien kost het geld om het apparaat naar Samsung te sturen.
Rechtstreeks aanmelden is simpel: je belt 0900-SAMSUNG.
En je hoeft je geen zorgen te maken over verzendkosten, want er zit 2 jaar Pick up & Return garantie op een Samsung netbook, dus Samsung betaald voor de verzendkosten en stuurt een UPS koerier langs om 'm op te halen en direct naar het reparatiecentrum te brengen.
Hey bendankt voor je advies :thumbsup:arnoud_h schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:19:
[...]
Natuurlijk kan je eerste aanspreekpunt je leverancier zijn, maar deze zal daarna ook contact met Samsung moeten opnemen om het apparaat te laten repareren.
Rechtstreeks aanmelden is simpel: je belt 0900-SAMSUNG.
En je hoeft je geen zorgen te maken over verzendkosten, want er zit 2 jaar Pick up & Return garantie op een Samsung netbook, dus Samsung betaald voor de verzendkosten en stuurt een UPS koerier langs om 'm op te halen en direct naar het reparatiecentrum te brengen.
Verwijderd
Ik heb dit ook net met mijn NC20, alleen echter bij het opstarten (samsung opstartscherm is volledig zwart/blauw) en trillende strepen tot aan het welkomscherm van XP. Is dit voor mij het begin van een kapot scherm?Orfu schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:26:
Verandert het als je het scherm beweegd? Dan kan het ook de connector of de kabel zijn (zit achter het scharnier van het scherm)Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:06:
[...]
Ik heb dit ook net met mijn NC20, alleen echter bij het opstarten (samsung opstartscherm is volledig zwart/blauw) en trillende strepen tot aan het welkomscherm van XP. Is dit voor mij het begin van een kapot scherm?
Verwijderd
ja, als ik het scherm beweeg dan komt het beekld weer goed. Kan ik dit dus zelf oplossen?RAAF12 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:13:
[...]
Verandert het als je het scherm beweegd? Dan kan het ook de connector of de kabel zijn (zit achter het scharnier van het scherm)
Ik weet niet hoe handig je bent en je verliest de garantie als je zelf sleutelt. Bij mij was de draadboom en stekker op het moederbord goed maar zat het in de aansluiting op het display.Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 00:47:
[...]
ja, als ik het scherm beweeg dan komt het beekld weer goed. Kan ik dit dus zelf oplossen?
Van belang is een goed passende schroevenddraaier, die kleine boutjes zijn Posidrv en geen Phillips kruiskop, die draai je in 1 keer kapot met de verkeerde schroevendraaier.
Als je het spul open hebt kan je testen waar de fout zit. Sluit de computer aan op de netspanning, zonder batterij, en beweeg de draad/connectors heen en weer.
Verwijderd
gaan we dus niet doenRAAF12 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:36:
[...]
Ik weet niet hoe handig je bent en je verliest de garantie als je zelf sleutelt. Bij mij was de draadboom en stekker op het moederbord goed maar zat het in de aansluiting op het display.
Van belang is een goed passende schroevenddraaier, die kleine boutjes zijn Posidrv en geen Phillips kruiskop, die draai je in 1 keer kapot met de verkeerde schroevendraaier.
Als je het spul open hebt kan je testen waar de fout zit. Sluit de computer aan op de netspanning, zonder batterij, en beweeg de draad/connectors heen en weer.
Verwijderd
Goed,
Het kost een paar uurtjes, maar ik heb de hele thread even doorgelezen. Ben namelijk op zoek naar de ultieme netbook voor veeleisende maar gierige mensen en kom dan toch al gauw uit bij de Samsung (Asus Eee PC 1000HE is ook niet meer te vinden). Dan ga je vergelijken
NC10
+Beproefd en uitstekend beoordeeld
+Mat scherm
- (anno 2010) moeilijk verkrijgbaar
- 'verouderd'
N110
+Goede accu (al blijken de specs van 10,5 uur gebaseerd op de 5900mAh en niet op de geleverde 5200mAh)
+'Grote' keys
-Glanzend scherm
-moeilijk verkrijgbaar (betaalbaar en in het zwart dan...)
-enigszins 'verouderd'
N120
+Goede accu (maar in reviews juist vaak mínder dan de N110 - tegenstrijdige berichten)
+Nog groter toetsenbord
+subwoofer
+iets makkelijker verkrijgbaar dan de N110
- onduidelijkheid over accuprestaties
-verschil in versies maakt het onoverzichtelijk (geld ook in mindere mate voor N110 en zeker voor N140 en nieuwer, al die JA's en KA's)
-glanzend scherm
N140
+naar verluid nog een betere accu
+het matte scherm is terug!
-Minder 'beproefd' cq minder reviews
- Windows 7 (?)
N150
+nieuw
- volgens mij een baggerbak, zeker qua accu
Goed, ik kom dus uit bij de N140 (maar hoor het graag als men betere alternatieven kent). Vind overigens het gedoe met al die verschillende subtypes met verschillende accu's of iig verschillende Windows-versies wel wat onhandig, te meer omdat de specs niet altijd duidelijk zijn cq kloppen bij webshops. Nu afwachten of ik die N140 (of jullie alternatief) ergens onder de magische grens van 300,00 euro vind!
Groet,
egs
Het kost een paar uurtjes, maar ik heb de hele thread even doorgelezen. Ben namelijk op zoek naar de ultieme netbook voor veeleisende maar gierige mensen en kom dan toch al gauw uit bij de Samsung (Asus Eee PC 1000HE is ook niet meer te vinden). Dan ga je vergelijken
NC10
+Beproefd en uitstekend beoordeeld
+Mat scherm
- (anno 2010) moeilijk verkrijgbaar
- 'verouderd'
N110
+Goede accu (al blijken de specs van 10,5 uur gebaseerd op de 5900mAh en niet op de geleverde 5200mAh)
+'Grote' keys
-Glanzend scherm
-moeilijk verkrijgbaar (betaalbaar en in het zwart dan...)
-enigszins 'verouderd'
N120
+Goede accu (maar in reviews juist vaak mínder dan de N110 - tegenstrijdige berichten)
+Nog groter toetsenbord
+subwoofer
+iets makkelijker verkrijgbaar dan de N110
- onduidelijkheid over accuprestaties
-verschil in versies maakt het onoverzichtelijk (geld ook in mindere mate voor N110 en zeker voor N140 en nieuwer, al die JA's en KA's)
-glanzend scherm
N140
+naar verluid nog een betere accu
+het matte scherm is terug!
-Minder 'beproefd' cq minder reviews
- Windows 7 (?)
N150
+nieuw
- volgens mij een baggerbak, zeker qua accu
Goed, ik kom dus uit bij de N140 (maar hoor het graag als men betere alternatieven kent). Vind overigens het gedoe met al die verschillende subtypes met verschillende accu's of iig verschillende Windows-versies wel wat onhandig, te meer omdat de specs niet altijd duidelijk zijn cq kloppen bij webshops. Nu afwachten of ik die N140 (of jullie alternatief) ergens onder de magische grens van 300,00 euro vind!
Groet,
egs
Het is vrij simpel:
xxx-JAxxNL modellen worden geleverd met Windows 7 Starter, de xxx-KAxxNL modellen zijn de Windows XP modellen.
Er zijn nog wel NC10 modellen beschikbaar in het kanaal, maar pas op met de NC10-KB02NL model, deze heeft een 3-cells batterij, geen 6-cells.
De N120 heeft dezelfde 5200mAh batterij als de N110 en NC10, pas vanaf de N140-JAxx modellen zit er een 5900mAh batterij in de netbooks.
Bij de N150 krijg je een 4400mAh 6 cells batterij. Bagger zou ik het niet noemen, maar wel minder dan de 5900mAh batterij welke in de nieuwe N210 / N220 terug vindt.
xxx-JAxxNL modellen worden geleverd met Windows 7 Starter, de xxx-KAxxNL modellen zijn de Windows XP modellen.
Er zijn nog wel NC10 modellen beschikbaar in het kanaal, maar pas op met de NC10-KB02NL model, deze heeft een 3-cells batterij, geen 6-cells.
De N120 heeft dezelfde 5200mAh batterij als de N110 en NC10, pas vanaf de N140-JAxx modellen zit er een 5900mAh batterij in de netbooks.
Bij de N150 krijg je een 4400mAh 6 cells batterij. Bagger zou ik het niet noemen, maar wel minder dan de 5900mAh batterij welke in de nieuwe N210 / N220 terug vindt.
Verwijderd
Aha arnoud_h!
Thx voor de heldere toelichting. En daar zeg je wat. Dacht ik net dat ik een samsung-shortlist had, kom ik die Samsung N210/N220 tegen. Het is om gek van te worden. Dus wat is nu het verschil tussen de N140 en de N210? Voor zover ik kan zien met name de processor. Maar als de processor van de N210 beter is, en de accuduur hetzelfde, waarom is ie dan ongeveer evenduur als de N140? Maw: is de N210 op een ander punt mínder (beeldscherm/toetsenbord etc) dan de N140?
Thx voor de heldere toelichting. En daar zeg je wat. Dacht ik net dat ik een samsung-shortlist had, kom ik die Samsung N210/N220 tegen. Het is om gek van te worden. Dus wat is nu het verschil tussen de N140 en de N210? Voor zover ik kan zien met name de processor. Maar als de processor van de N210 beter is, en de accuduur hetzelfde, waarom is ie dan ongeveer evenduur als de N140? Maw: is de N210 op een ander punt mínder (beeldscherm/toetsenbord etc) dan de N140?
Ik zou sowieso voor een met een mat beeldscherm gaan. Daar zit je tenslotte tegenaan te kijken. Reflecties van lampen en zon zijn erg irritant.Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:31:
Aha arnoud_h!
Ja, ik geef het toe, het kan verwarrend zijnVerwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:31:
Dacht ik net dat ik een samsung-shortlist had, kom ik die Samsung N210/N220 tegen. Het is om gek van te worden. Dus wat is nu het verschil tussen de N140 en de N210? Voor zover ik kan zien met name de processor. Maar als de processor van de N210 beter is, en de accuduur hetzelfde, waarom is ie dan ongeveer evenduur als de N140? Maw: is de N210 op een ander punt mínder (beeldscherm/toetsenbord etc) dan de N140?
De N210/N220 is de opvolger van de N140, en ook op ongeveer hetzelfde prijspunt.
Het grootste verschil is inderdaad dat de N210/N220 op het nieuwe Pinetrail ATOM platform van Intel is gebaseerd en dat de batterij dezelfde is geworden als de batterij uit de Samsung X-serie.
De rest is hoofdzakelijk uiterlijk.
Ik heb een dell WiFi kaartje gekocht op Ebay (type nr even kwijt), ding blijkt 2e hands en wordt niet herkent door de NC10.
Heel raar, denk dat het kaartje stuk is o.i.d. (geen driver issue, ding is niet te vinden in device manager)
Verder: nog prima tevreden met m'n NC10! Ding doet het nog prima, draait Windows 7 echt heel soepel (wel 2GB RAM aangeschaft) en is heerlijk voor onderweg, of ook thuis op een groter scherm aangesloten.
Ook meenemen naar klanten is perfect!
Heel raar, denk dat het kaartje stuk is o.i.d. (geen driver issue, ding is niet te vinden in device manager)
Verder: nog prima tevreden met m'n NC10! Ding doet het nog prima, draait Windows 7 echt heel soepel (wel 2GB RAM aangeschaft) en is heerlijk voor onderweg, of ook thuis op een groter scherm aangesloten.
Rood kruis of uitroepteken? Mischien dat Windows update de hardware wel herkend. Voor mijn N card met Broadcom WLAN chip was er een nieuwe (Win7) driver.stijnos1991 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:52:
Ik heb een dell WiFi kaartje gekocht op Ebay (type nr even kwijt), ding blijkt 2e hands en wordt niet herkent door de NC10.
Pas op, Wehkamp houdt de mensen een beetje voor de gek met verzendkosten van 25 euro.
Als je die er bijtelt het is het een redelijke aanbieding, meer niet.
Als je die er bijtelt het is het een redelijke aanbieding, meer niet.
Philflow, kwam er zelf ook achter, schandalig veel geld en uitleg geven ho maar.....!
Nu staat er ondertussen ook alweer een prijs van 299.
Verwijderd
Is het iemand al gelukt om 720p BluRay rips (mkv) af te spelen op de NC10? Ik krijg ze wel spelend maar het geluid loopt dan niet synchroon.
Mensen,
Ik wil graag Ubuntu Netbook Remix installeren op mijn netbook.
Het gaat om de 9.04, en dit via een usb stick.
Alles gaat perfect, tot aan het keuzemenu.
Als ik hier kies: Try ... of Install... krijg ik eerst een ubuntu laad teken
en daarna een zwart scherm.
Weet iemand hiervoor de oplossing?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Verwijderd
Heb je de guide helemaal gevolgd om alles op de USB-Stick te zetten ? met de Liveusb-creater van Fedoralifeofsoccer schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 22:53:
Mensen,
Alvast bedankt!
https://help.ubuntu.com/community/Installation/FromUSBStick
Zit nu op school dus kan het even niet uitproberen op mijn nc10
Verwijderd
Hoi,
Ik had dit geplaatst in het algemeen netbook topic maar het is hier natuurlijk veel beter op z'n plaats:
Ik heb me vanmorgen een 2e hands nc10 aangeschaft (eindelijk). Nu wil ik graag via mn usb stick die samsung cd booten om weer opnieuw te partitioneren / installeren etc. Ik ben al zover dat hij van usb boot (ik heb een stick met linux Ping voor partitiebackups) maar nu nog de goeie bootimage.
Ik heb iets dat heet 'wintoflash' geprobeerd maar die zegt dat de samsung cd een 'invalid windows' bevat, zal best, het is geen gewone windows seztup cd.
Zijn er mensen die dit bij de hand gehad hebben en wie het gelukt is via usb van die samsung cd op te starten / installeren? Het liefst installeer ik namelijk van die cd, dan heb ik meteen alle drivers etc goed.
Thx.
Edit: Is die cd die erbij zit, 'System Software Media' wel een cd die windows installeert? Ik heb het ding net even in zn geheel op de stick gezet en vandaaruit Autorun.exe op de laptop opgestart maar die geeft alleen maar installatie van samsung software en drivers, geen windows setup..
Ik had dit geplaatst in het algemeen netbook topic maar het is hier natuurlijk veel beter op z'n plaats:
Ik heb me vanmorgen een 2e hands nc10 aangeschaft (eindelijk). Nu wil ik graag via mn usb stick die samsung cd booten om weer opnieuw te partitioneren / installeren etc. Ik ben al zover dat hij van usb boot (ik heb een stick met linux Ping voor partitiebackups) maar nu nog de goeie bootimage.
Ik heb iets dat heet 'wintoflash' geprobeerd maar die zegt dat de samsung cd een 'invalid windows' bevat, zal best, het is geen gewone windows seztup cd.
Zijn er mensen die dit bij de hand gehad hebben en wie het gelukt is via usb van die samsung cd op te starten / installeren? Het liefst installeer ik namelijk van die cd, dan heb ik meteen alle drivers etc goed.
Thx.
Edit: Is die cd die erbij zit, 'System Software Media' wel een cd die windows installeert? Ik heb het ding net even in zn geheel op de stick gezet en vandaaruit Autorun.exe op de laptop opgestart maar die geeft alleen maar installatie van samsung software en drivers, geen windows setup..
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 19:21 ]
Verwijderd
Bioj de aanschaf van de NC10 word er aangeboden een recovery partitie te maken. Vervolgens word er dan een volledige backup van de windows (XP) installatie op die partitie gezet. Deze partitie is verborgen.
Als de vorige eigenaar dit netjes gedaan heeft, dan zou je langs die weg de installatie kunnen herstellen.
PS
die recovery partitie is de eerste partitie op de schijf, dus in linux (hd0,0)
Als de vorige eigenaar dit netjes gedaan heeft, dan zou je langs die weg de installatie kunnen herstellen.
PS
die recovery partitie is de eerste partitie op de schijf, dus in linux (hd0,0)
Verwijderd
Ja, maar die recovery kun je ook door tijdens boot F4 te duwen herstellen. Alleen die wat er op staat is geen 'schone' windows en je krijgt bv geen keuze voor partitioneren meer.
Ik denk dat ik maar een verse windows erop zet en vandaaruit verder ga met drivers etc.
Ik denk dat ik maar een verse windows erop zet en vandaaruit verder ga met drivers etc.
Bij een NC10 zaten origineel twee CDs in de doos: de roze met de gebundelde software/drivers en een donkerblauwe met daarop Windows XP install. Die laatste zul je moeten hebben om 't systeem schoon te installeren.
Verwijderd
Bedankt zover.
De verkoper houdt vol dat die cd er niet bij zat. Ik heb samsung gemaild, benieuwd hoe ze reageren.
Ondertussen heb ik wel xp erop gezet, drivers ook, alleen het toetsenbord doet raar. Om een j te krijgen moet ik de blauwe functietoets gebruiken anders geeft toets j een 1, en k geeft 2, l, geeft 3 en zo zijn er nog een paar die raar doen. De samsung utilities en googelen leveren nog niets op.
Edit: Dit bleek dus simpel aan num lock te liggen die aanstond.
De verkoper houdt vol dat die cd er niet bij zat. Ik heb samsung gemaild, benieuwd hoe ze reageren.
Ondertussen heb ik wel xp erop gezet, drivers ook, alleen het toetsenbord doet raar. Om een j te krijgen moet ik de blauwe functietoets gebruiken anders geeft toets j een 1, en k geeft 2, l, geeft 3 en zo zijn er nog een paar die raar doen. De samsung utilities en googelen leveren nog niets op.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2010 15:10 ]
Dat laatste probleem heb ik ook ooit een keer eerder gezien. Toevallig niet de verkeerde landinstellingen gepakt?Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:18:
Bedankt zover.
Iemand?
[ Voor 10% gewijzigd door Prx op 05-03-2010 14:41 ]
CDROM met Windows XP Home SP3 en DVD met drivers wordt bijgeleverd.Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:18:
Bedankt zover.
Install vanaf USB stick staat hier beschreven
http://www.eeeguides.com/...ws-xp-from-usb-thumb.html
Verwijderd
Tis allemaal gelukt. WinToFlash gebruikt om een usb stick bootable te maken, de samsung cd met drivers er ook op gezet. Easeus (gratis) partitiemanager gebruikt om te partitoneren (Partition Manager bleef vallen over de hidden partitie zonder driveletter, dat freeware ding had er geen problemen mee).
Nu gaat Ping met unetbootin weer naar de stick voor de backups.
Bedankt.
Nu gaat Ping met unetbootin weer naar de stick voor de backups.
Bedankt.
Van de week ook een NC10 opgepikt van marktplaats, leuk apparaat al is de resolutie soms net te klein en passen popups verticaal niet op het scherm..
Echter na 1x de accu helemaal verbruikt te hebben, wil deze niet meer opladen! De battery manager geeft aan dat hij op 0% zit, maar na aan de stroom te hangen met de AC adapter laadt hij niet meer op. Heb de accu er al een paar uur uit gehad, een paar flinke tikken verkocht en ik probeer hem nu in de vriezer (weet niet of dat bij lion-li ook werkt) maar wel klote..
Iemand ervaringen hiermee?!
Echter na 1x de accu helemaal verbruikt te hebben, wil deze niet meer opladen! De battery manager geeft aan dat hij op 0% zit, maar na aan de stroom te hangen met de AC adapter laadt hij niet meer op. Heb de accu er al een paar uur uit gehad, een paar flinke tikken verkocht en ik probeer hem nu in de vriezer (weet niet of dat bij lion-li ook werkt) maar wel klote..
Iemand ervaringen hiermee?!
Heb je een originele factuur er bij gekregen? Weet je hoe oud de netbook precies is?
Er zit namelijk een jaar garantie op de batterij, dus mogelijk is hij nog onder garantie...
En 'een paar tikken verkopen' valt niet onder de aanbevolen stappen
Er zit namelijk een jaar garantie op de batterij, dus mogelijk is hij nog onder garantie...
En 'een paar tikken verkopen' valt niet onder de aanbevolen stappen
Nee het factuur heb ik helaas niet meer, die paar flinke tikken zullen ze idd niet in de to-do lijst hebben staan om een accu weer te reviven maar ik heb zo wel vaker dingen gemaakt (en ook stuk gemaakt
)
Zal morgen Samsung eens bellen, wellicht kunnen ze nog wat voor me betekenen.
Breuk in het adaptersnoer kan ook, normaal komt er zo'n 20 V uit (meten)Jarnowtje schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:39:
Nee het factuur heb ik helaas niet meer, die paar flinke tikken zullen ze idd niet in de to-do lijst hebben staan om een accu weer te reviven maar ik heb zo wel vaker dingen gemaakt (en ook stuk gemaakt)
Mijn accu werkt weer! Na 2 dagen goed verpakt in 2 boterhamzakjes dicht getaped in de vrieskist en daarna direct in laptop om op te laden. Ik had geen condensvorming en het lampje wat normaal meteen groen was, werd nu oranje wat aangeeft dat hij de accu oplaad!
Daarnaast ook de accu goed aangedrukt en meteen in de netbook. Geen idee of dit aan te bevelen is maar hij werkt nu weer (voorlopig).
Verbaas me nog steeds dat "oudere" games nog zo soepel lopen op de NC10, UT2004 met lage instellingen blijkt nog vrij speelbaar te zijn!
Daarnaast ook de accu goed aangedrukt en meteen in de netbook. Geen idee of dit aan te bevelen is maar hij werkt nu weer (voorlopig).
Verbaas me nog steeds dat "oudere" games nog zo soepel lopen op de NC10, UT2004 met lage instellingen blijkt nog vrij speelbaar te zijn!
Verwijderd
Gelukkig maar !Jarnowtje schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:37:
Mijn accu werkt weer! Na 2 dagen goed verpakt in 2 boterhamzakjes dicht getaped in de vrieskist en daarna direct in laptop om op te laden. Ik had geen condensvorming en het lampje wat normaal meteen groen was, werd nu oranje wat aangeeft dat hij de accu oplaad!
En ja ik was ook erg goed te spreken hoe vooral oudere games het toch best goed doen op de NC10. Al bleek World of Warcraft toch te hoog gegrepen helaas.
Vooral de Worms games doen het goed op school
Verwijderd
Mame draait perfect.Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:41:
[...]
Gelukkig maar !
En ja ik was ook erg goed te spreken hoe vooral oudere games het toch best goed doen op de NC10. Al bleek World of Warcraft toch te hoog gegrepen helaas.
Vooral de Worms games doen het goed op school
Verwijderd
Sinds gister heb ik opeens bij 'Mijn Computer' 2 DVD Station schijven erbij gekregen..
Een beetje vreemd natuurlijk aangezien er geen dvd speler laat staan spelers inzitten.
Kent iemand dit probleem?
Het is begonnen sinds dat ik torrent download via utorrent.
Een beetje vreemd natuurlijk aangezien er geen dvd speler laat staan spelers inzitten.
Ik zou maar eens iets van spyware en andere troep gaan verwijderenVerwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:31:
Sinds gister heb ik opeens bij 'Mijn Computer' 2 DVD Station schijven erbij gekregen..
Dat zijn zaken die je installeert, en als je dat niet kan herinneren dan is er iets goed mis
GerkeP
Verwijderd
Dank! Dan gaan we vanavond even een complete systeem herstel doen. Ben gelukkig zo slim geweest voor dat ik begon met torrent een complete backup te maken..Loveparade schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:37:
[...]
Ik zou maar eens iets van spyware en andere troep gaan verwijderen
Dat zijn zaken die je installeert, en als je dat niet kan herinneren dan is er iets goed mis
Had mijn NC10 aan mijn broer uitgeleend voor een weekje. Kreeg vanavond telefoontje dat een vriend van hem de katrol had weggetrokken waaraan hij aan de oplader lag.
Schijnbaar is aan de onderkant van het scherm wat mis met de klemmetjes o.i.d. Morgen maar eens Samsung bellen wat de procedure is voor reparaties.
Bah....
Bah....
Dat mocht niet
[ Voor 94% gewijzigd door DaMarcus op 13-03-2010 20:46 ]
Jij nog blij.Prx schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:48:
Had mijn NC10 aan mijn broer uitgeleend voor een weekje. Kreeg vanavond telefoontje dat een vriend van hem de katrol had weggetrokken waaraan hij aan de oplader lag.Schijnbaar is aan de onderkant van het scherm wat mis met de klemmetjes o.i.d. Morgen maar eens Samsung bellen wat de procedure is voor reparaties.
Bah....
Zonder gein. Moeder is vannochtend over mijn Weekendtas heengereden waar m'n NC10 in zit.
Foetsie NC10 dus.
Harddisk ook kapot?Tomino schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:20:
[...]
Jij nog blij.
Zonder gein. Moeder is vannochtend over mijn Weekendtas heengereden waar m'n NC10 in zit.
Foetsie NC10 dus.
Gecondoleerd.Tomino schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:20:
[...]
Jij nog blij.
Foetsie NC10 dus.
Ondertussen was er bij mijn broer een vriend van mij langsgereden die monteur is bij een andere notebook leverancier, en die heeft het kunnen repareren, gelukkig.
Nee, HDD intact maar echt heel het scherm vernaggeld. Gelukkig heb ik zoiezo Dropbox, dus ook al was het erger, dan was alles veilig.
Nu op zoek naar een andere netbook. Ik denk dat ik een maandje wacht op de ION2
Beste mensen,
Ik heb van de week mijn sammy terug gekregen van samsung. De fontje van de scherm zat vol met haarscheurtjes, nu is er een hele nieuwe scherm in
. Dus ik dacht vandaag laptop weer helemaal mooi en nieuw dus ga ik maar xp herstellen met de f4 knop tijdens booten, echter werkt dit niet meer, hij geeft weer invalid recovery area ntld is missing, toen ben ik gaan kijken bij geheugenbeheer, en hij staat er nog steeds!! dus wat doe ik fout of wat moet ik doen zodat ik mijn sammy helemaal kan herstellen.
MEMO
Ik heb van de week mijn sammy terug gekregen van samsung. De fontje van de scherm zat vol met haarscheurtjes, nu is er een hele nieuwe scherm in
MEMO
Ja ik zie het maar moet ik dan mijn recovery partitie die ik overigens nog heb verwijderen? en hoe maak ik een nieuwe aan? ik neem aan dat die usb jou recovery partitie is
.
Zonder speciale software (die niet vrij verkrijgbaar is) krijg je die recovery partitie niet weer aangemaakt als je 'm wist.
Maar in het ergste geval zit er een XP cd bij je NC10 waarmee je een clean install kunt doen toch?
Maar in het ergste geval zit er een XP cd bij je NC10 waarmee je een clean install kunt doen toch?
Dat is het punt, ik wil de recovery partitie wel behouden. Stel xp reageert niet meer, dan kan ik gwn tijdens het booten f4 klikken voor recovery. Hoopte echt dat iemand zelfde ervaring had, zodat ik optie heb weetje, ik denkdat ik nog een weekje ga wachten voordat ik standaard xp erop zet die meegeleverd is als los cdtje
[ Voor 33% gewijzigd door bjkmemo8 op 19-03-2010 18:13 ]
Hoe de F4 key weer werkend te krijgen is staat hierbjkmemo8 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:11:
Dat is het punt, ik wil de recovery partitie wel behouden. Stel xp reageert niet meer, dan kan ik gwn tijdens het booten f4 klikken voor recovery. Hoopte echt dat iemand zelfde ervaring had, zodat ik optie heb weetje, ik denkdat ik nog een weekje ga wachten voordat ik standaard xp erop zet die meegeleverd is als los cdtje
http://www.sammynetbook.c...rum_viewtopic.php?39934.0
Overigens vind ik een restore partitie weinig zinvol als de harde schijf crashed na de garantieperiode, dan zal je toch zelf met een externe CDROM drive of USB stick een oplossing moeten vinden.
Met een goede backup heb je een dood systeem weer snel up & running.
Maurits
Thnx ga het morgen proberen, Ja een goede backup is handig als je sammy je enigste laptop is! ik gebruik sammy alleen voor simple tekstverkers, internet en email. Dus backup is niet relevant voor mij, wel gebruik ik dropbox om bestanden te backupenRAAF12 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:02:
[...]
Hoe de F4 key weer werkend te krijgen is staat hier
http://www.sammynetbook.c...rum_viewtopic.php?39934.0
Overigens vind ik een restore partitie weinig zinvol als de harde schijf crashed na de garantieperiode, dan zal je toch zelf met een externe CDROM drive of USB stick een oplossing moeten vinden.
Met een goede backup heb je een dood systeem weer snel up & running.
Maurits
Ey maurits die link die jij hebt gegeven verwijs door naar een handleiding, In die handleiding staat dat ik een iso bestand moet downloaden genaamd admintool srs4 35016 mb, ik krijg daarbij een link van megaupload, maaar die link werkt echter niet meer. Toen ben ik gestuit op uploading.com maar hier echter gaat hij niet verer dan 15% downloaden. Ik vraag mij af of jij nog ideeen hebt om die file te bemachten
Verwijderd
Ik heb de recovery partitie verwijderd ja. Ik heb de sammy 2e hands en er zat geen windows cd bij, de mensen van wie ik hem kocht houden bij hoog en laag vol dat die er niet bijzat. Ik heb samsung gemaild en in eerste instantie vroegen ze me m'n adres en zouden ze een cd opsturen, maar in de 2e mail trokken ze dat weer terug, over service gesproken..
Maar ik gebruik de usb stick inderdaad als backup van de c:\ partitie (met Ping http://ping.windowsdream.com/ ), en eigenlijk vind ik dat ook prettiger.
Maar ik gebruik de usb stick inderdaad als backup van de c:\ partitie (met Ping http://ping.windowsdream.com/ ), en eigenlijk vind ik dat ook prettiger.
Daar kan ik je niet aan helpen. Ik heb de restore partitie gewist en heb bootable install files van W7/XP/OSX/Ubunto op USB sticks gezet.bjkmemo8 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:55:
Ey maurits die link die jij hebt gegeven verwijs door naar een handleiding, In die handleiding staat dat ik een iso bestand moet downloaden genaamd admintool srs4 35016 mb, ik krijg daarbij een link van megaupload, maaar die link werkt echter niet meer. Toen ben ik gestuit op uploading.com maar hier echter gaat hij niet verer dan 15% downloaden. Ik vraag mij af of jij nog ideeen hebt om die file te bemachten
Maar is het niet zo dat je elke herinstallatie van xp alle drivers weer opnieuw moet installeren. Als dit niet zo is ga ik ook gelijk jou manier aanpakken! ik vraag mij dan wel af hoe je quadboot kan behouden als bv. xp crasht en je wilt het opnieuw installeren dan stop je tijdens het booten de usb stick van bootable xp erin en dan wijs hij tog automatische partitie aan!RAAF12 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:50:
[...]
Daar kan ik je niet aan helpen. Ik heb de restore partitie gewist en heb bootable install files van W7/XP/OSX/Ubunto op USB sticks gezet.
Kan je die bootable install files ook voorinstalleren met de software die ik elke dag gebruik?
nee, drivers en app's moeten apart geinstalleerd worden. Tenzij je een bootable image maakt met Ghost ect.bjkmemo8 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 21:53:
[...]
Maar is het niet zo dat je elke herinstallatie van xp alle drivers weer opnieuw moet installeren. Als dit niet zo is ga ik ook gelijk jou manier aanpakken! ik vraag mij dan wel af hoe je quadboot kan behouden als bv. xp crasht en je wilt het opnieuw installeren dan stop je tijdens het booten de usb stick van bootable xp erin en dan wijs hij tog automatische partitie aan!
Kan je die bootable install files ook voorinstalleren met de software die ik elke dag gebruik?
Drivers en app's staan bij mij ook op een USB stick.
Oki, dan ga ik jou manier aanpakken, drivers en apps hoef ik maar 1 keer te installeren dan een goede backup maken zodat ik later niet nog een keer drivers moet installeren! Maar kan je mijn vertellen hoe je die bootable usb sticks gemaakt hebt! misschien een guide ofso?
http://forums.mydigitallife.info/forums/16-Windows-7bjkmemo8 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 17:53:
Oki, dan ga ik jou manier aanpakken, drivers en apps hoef ik maar 1 keer te installeren dan een goede backup maken zodat ik later niet nog een keer drivers moet installeren! Maar kan je mijn vertellen hoe je die bootable usb sticks gemaakt hebt! misschien een guide ofso?
http://www.eeeguides.com/...ws-xp-from-usb-thumb.html
Voor Ubunto en OS X Leopard even zoeken, heb de links niet meer.
Beste Maurits,
Bedankt voor al je advies ik ga er morgen mee aan de slag.
Ik vraag mijn af hoeveel gb hdd je hebt, want jij draat 4 os neem ik aan
Welke versie osx heb je? snow leopard? ik had paar maanden terug 10.5.8! maar niet usb bootable
Ik zou ook graag willen weten hoe jij al die apps en drivers van orginele sammy xp op een usb hebt geset!
Ik heb nog vele vragen maar die bewaar ik voor een andere keer
Nogmaals dank voor al jou hulp
MEMO
Bedankt voor al je advies ik ga er morgen mee aan de slag.
Ik vraag mijn af hoeveel gb hdd je hebt, want jij draat 4 os neem ik aan
Welke versie osx heb je? snow leopard? ik had paar maanden terug 10.5.8! maar niet usb bootable
Ik zou ook graag willen weten hoe jij al die apps en drivers van orginele sammy xp op een usb hebt geset!
Ik heb nog vele vragen maar die bewaar ik voor een andere keer
Nogmaals dank voor al jou hulp
MEMO
Hallo
Ik vroeg me af wat het verschil is tussen de N210 en N220. Kan het nergens vinden, ook niet op de Samsung site.
Ik vroeg me af wat het verschil is tussen de N210 en N220. Kan het nergens vinden, ook niet op de Samsung site.
Het verschil zit enkel in de behuizing: de N220 heeft een rode achterkant, de N210 is wit of zwart. Verder heeft de N220 een chromen randje rond de display behuizing, bij de N210 is dit transparant.xopsterx schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:50:
Hallo
Verder zitten er technisch geen verschillen tussen de beide modellen (identieke batterij, CPU, etc).
Bij mij zijn inmiddels alle 5 rubber dopjes verdwenen, laten spontaan los. Apparaat schuift nu alle kanten op in de trein, niet echt handig dus.
Via Samsung nu een adres gekregen waar je die dopjes kunt bestellen.
5 dopjes gaan kosten 23,80 euro
en worden onder rembours verstuurd.
Dat het niet voor niets kan, snap ik (alhoewel 2 jaar garantie zou ook daarvoor moeten gelden), maar dit vind ik toch wel een absurd bedrag voor 20 cent aan materieel
Via Samsung nu een adres gekregen waar je die dopjes kunt bestellen.
5 dopjes gaan kosten 23,80 euro
Dat het niet voor niets kan, snap ik (alhoewel 2 jaar garantie zou ook daarvoor moeten gelden), maar dit vind ik toch wel een absurd bedrag voor 20 cent aan materieel
edit:
Mailtje gestuurd, kan ook afhalen in Arnhem, dan wordt het 8,95 euro, klinkt een heel stuk beter
Mailtje gestuurd, kan ook afhalen in Arnhem, dan wordt het 8,95 euro, klinkt een heel stuk beter
[ Voor 12% gewijzigd door GerkeP op 06-04-2010 15:33 . Reden: afhalen is goedkoper ]
GerkeP
De spatiebalk van mijn toetsenbord doet sinds enkele dagen gek aan de rechterkant. Weet iemand of je deze er ook gewoon uit kan wippen zoals bij een normaal toetsenbord (de key dus, niet het hele bord)?
De keys kan je eruit wippen die klemmen vast met een rondje. Waarschijnlijk zit ie niet vast. BIj het elektrische kontakt kan je niet komen vanaf de bovenkant, dan moet het hele keyboard eruit. Dat kan door de schroefjes gemerkt kb aan de achterkant te lossen. Maar voor 15 euro heb je een nieuw kb op eBay...Prx schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:33:
De spatiebalk van mijn toetsenbord doet sinds enkele dagen gek aan de rechterkant. Weet iemand of je deze er ook gewoon uit kan wippen zoals bij een normaal toetsenbord (de key dus, niet het hele bord)?
Ik had 2 maand geleden mijn sammy opgestuurd naar samsung ivm haarscheurtjes in plastic, 3 weken later had ik hem nog niet gekregen dus heb ik een mailtje (met alle gegevens over mij en mijn sammy) gestuurd naar samsung en gevraagd naar de status van reperatie of levering. De dag nadat ik die mailtje had gestuurd kreeg ik me sammy bezorgd aan de deur. Dus ik heb sindsdien helemaal niet meer aan de mailtje gedacht, ik was helemaal blij dat ik mijn sammy in goede staat terug had. Afgelopen donderdag kreeg ik telefoontje van samsung ze had de mailtje op haar scherm en vertelde dat er problemen zijn met mijn sammy (ik vertelde niet dat ik hem al terug had) ik vroeg wat er aan de hand is, zij vertelde dat door een storing in het systeem mijn gegevens verloren zijn gegaan en dat volgens haar mijn sammy zoek is geraakt, Dus verteld ze dat ik een gehele nieuw sammy zou krijgen :lol: ze bood zelfs haar excuses aan voor het ongemak. We hebben nog ff de mijn gegevens doorgenomen op juistheid en namen afscheid. je zou zeggen dat het te mooi om waar te zijn, maar raad eens wat er vandaaag gebeurde
bij deze dank ik samsung voor de storing hahahahaa
Zeer kansloos dat jij op deze manier misbruik maakt van de goede service van Samsung. Mensen zoals jij verpesten het voor anderen!bjkmemo8 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 02:18:
Ik had 2 maand geleden mijn sammy opgestuurd naar samsung ivm haarscheurtjes in plastic, 3 weken later had ik hem nog niet gekregen dus heb ik een mailtje (met alle gegevens over mij en mijn sammy) gestuurd naar samsung en gevraagd naar de status van reperatie of levering. De dag nadat ik die mailtje had gestuurd kreeg ik me sammy bezorgd aan de deur. Dus ik heb sindsdien helemaal niet meer aan de mailtje gedacht, ik was helemaal blij dat ik mijn sammy in goede staat terug had. Afgelopen donderdag kreeg ik telefoontje van samsung ze had de mailtje op haar scherm en vertelde dat er problemen zijn met mijn sammy (ik vertelde niet dat ik hem al terug had) ik vroeg wat er aan de hand is, zij vertelde dat door een storing in het systeem mijn gegevens verloren zijn gegaan en dat volgens haar mijn sammy zoek is geraakt, Dus verteld ze dat ik een gehele nieuw sammy zou krijgen :lol: ze bood zelfs haar excuses aan voor het ongemak. We hebben nog ff de mijn gegevens doorgenomen op juistheid en namen afscheid. je zou zeggen dat het te mooi om waar te zijn, maar raad eens wat er vandaaag gebeurdebij deze dank ik samsung voor de storing hahahahaa
Inderdaad beetje jammer dat je niet op een gegeven moment in dat gesprek hebt aangegeven dat je jouw netbook alweer terug gekregen had. Wat ik dan wel weer zeer goed vind is hoe samsung dus met dergelijke "problemen" omgaat.
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Ik hoop dat Samsung hier meeleest, en je alsnog gaat aanpakken, zo moeilijk is niet te traceren wie je bent nav dit bericht.
GerkeP
Je had inderdaad beter je post niet kunnen plaatsen hier. Kan je wel zeggen dat als ik in dezelfde situatie was beland, ik precies hetzelfde had gedaan.
Er zal binnenkort wel een knokploeg bij bjkmemo8 langs gaan, die Koreanen zijn niet van halve maatregelen
beste mensen ik zeg niet dat ik hem gekregen heb
, ik zeg ''raad eens wat er vandaag gebeurde''.......
Terugkrabbelen noem ik dat, dit zijn geen geintjes.bjkmemo8 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:19:
beste mensen ik zeg niet dat ik hem gekregen heb, ik zeg ''raad eens wat er vandaag gebeurde''.......
Je baalt er van dat je dit hebt gepost, en nu moet je op de blaren gaan zitten.
Draaikonten heet dat.maar raad eens wat er vandaaag gebeurdebij deze dank ik samsung voor de storing hahahahaa
[ Voor 16% gewijzigd door GerkeP op 08-04-2010 14:56 ]
GerkeP
Nee, zulke dingen posten we nietLoveparade schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:55:
[...]
Terugkrabbelen noem ik dat, dit zijn geen geintjes.
[...]
Draaikonten heet dat.
[ Voor 8% gewijzigd door DaMarcus op 12-04-2010 13:49 ]
Verwijderd
bjkmemo8 heeft gelijk dat hij de laptop houdt. door Samsung erop te attenderen ontneemt hij Samsung de kans om hun administratie op orde te houden. Nu merken ze het 'the hard way' en zullen ze in de toekomst zorgvuldiger de kapotte laptops registreren. In the long end zal Samsung hem dankbaar zijn.Loveparade schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:55:
[...]
Terugkrabbelen noem ik dat, dit zijn geen geintjes.
[...]
Draaikonten heet dat.