Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:14
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:45:
Voor mij feitelijk dezelfde vraag als Vjenne maar dan voor 1x 2gig in de netbook. Hyper of value?
Had jij nou de NC10 van fietsbel gekocht? Zo ja, voor welk bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:00:
En welke raden jullie eventueel aan van deze:
http://tweakers.net/price...&n59=2&i55=&a55=&x=13&y=6

Werkt die Corsair PC6400 ook in de NC10 en is dat noemenswaardig sneller dan een goedkopere optie?
Duur geheugen is nooit noemenswaardig sneller dan goedkoop geheugen. Het verschil zie je alleen in benchmarks en niet in dagelijks gebruik. Cognitieve dissonantie zorgt ervoor dat men duurder geheugen als sneller ervaart.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:52:
[...]

Had jij nou de NC10 van fietsbel gekocht? Zo ja, voor welk bedrag?
Nope, nooit een reactie van hem gehad. Gekocht via marktplaats voor 249. Wel Azerty keys, maar ik typ toch nooit blind.

@Facedown, bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 06:52:
[...]

Nope, nooit een reactie van hem gehad. Gekocht via marktplaats voor 249. Wel Azerty keys, maar ik typ toch nooit blind.

@Facedown, bedankt!
Nette prijs zeg 249 euro! Ik bestel gewoon de hyperx want die is nog goedkoper ook..... Jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:04:
[...]

Nette prijs zeg 249 euro! Ik bestel gewoon de hyperx want die is nog goedkoper ook..... Jij dan?
Heb de gewone bestel bij Pixmania omdat de Freecom Mobile XXS 320GB die ik wilde hebben daar ook het goedkoopst was en zo scheelt het weer in de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat het tig keer al voorbij is gekomen:
Er valt weinig te tweaken aan de geheugen (er is ook maar 1 geheugen-bank), dus als het voldoet aan PC2-5300 (DDR2-SODIMM module) dan is het uitstekend.
Het enige waar je eventueel wat aan zou hebben is dat je geheugen neemt met lage latency/CL (dus lage CAS-waarde).

Oh en ten overvloede.... ik snap even niet waarom die z.g. kits tussen jullie suggesties staan: er kan dus maar 1 module geplaatst worden.

Zelf heb ik de Kingston ValueRam variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:04:
[...]

Heb de gewone bestel bij Pixmania omdat de Freecom Mobile XXS 320GB die ik wilde hebben daar ook het goedkoopst was en zo scheelt het weer in de verzendkosten.
Hmmm... ik heb wat slechte ervaringen met dit ding, maar dat zal wel een productfout zijn geweest. De HDD's zijn van Samsung en daar heb ik persoonlijk geen problemen mee. Heb zat Terrabytes van hun in mijn HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor slechte ervaringen precies en hoe was de service van Freecom? Nieuwe gekregen?

Ik lees me altijd goed in, nu zeker omdat deze schijf mijn fotobackup op reis wordt. Hij mag dus echt niet kapot gaan! Alle reviews die ik heb gelezen zijn niets minder dan lovend. Enorm klein schijfje (kleinste ter wereld, grootte van een pen, gewicht < 200 gram) én dan ook nog eens een hele competitieve prijs. Heb zelf iets van 65 euro betaald voor de 320 gig versie. Ander voordeel is dat die heel stil en energiezuinig is en geen aparte voeding nodig heeft. Enige nadeel is dat de schijf niet supersnel is (doch ook zeker niet traag).
Bijna te mooi om waar te zijn dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Een portable externe harde schijf is gewoon een behuizing met een schijfje erin. Verder zit er een stekkertje in dat van USB naar SATA gaat en that's it. Daar kun je niet veel verkeerd aan doen. Wat voor merk je koopt maakt weinig uit, want zelfs als je een Seagate koopt kan er een Samsung schijf inzitten, om maar eens een dwarsstraat te noemen. En aangezien USB toch de bottleneck is worden snelheidsverschillen schromelijk overschat.
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:38:
Enorm klein schijfje (kleinste ter wereld, grootte van een pen, gewicht < 200 gram) én dan ook nog eens een hele competitieve prijs. Heb zelf iets van 65 euro betaald voor de 320 gig versie. Ander voordeel is dat die heel stil en energiezuinig is en geen aparte voeding nodig heeft. Enige nadeel is dat de schijf niet supersnel is (doch ook zeker niet traag).
Bijna te mooi om waar te zijn dus?
Ik heb een merkloze behuizing van Paradigit met een 320GB schijf die al die eigenschappen ook heeft. De zuinigheid wordt bepaald door wat voor harde schijf ze erin hebben gezet.

[ Voor 46% gewijzigd door Philflow op 17-06-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ik heb mijn Samsung N120 binnen en been er zeer tevreden over nu al naar enkele keren er mee gespeelt te hebben!

Ik kan echter niet plaatsen dat iedereen zo zeurt om het scherm wat minder moest zijn want ik ben er dik tevreden over en als ik hem vergelijk met de NC10 van mijn zwager dan zie ik geen verschil zo niet dat deze beter is.

Tas past ook keurig, dus ik ben een blij man!

Vanavond alleen nog even geheugen bestellen.... Wordt denk ik gewoon HyperX, dit gaat toch wel gewoon werken niet dat samsung een lijst heeft met hardware/geheugen wat er in moet/mag???

Mochten er nog mensen zijn die er wat meer over willen weten, dan moet je het maar laten weten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Niemand een antwoord....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

De NC10 is de betere keuze, zoals al vele keren hier vermeld, die is wel te gebruiken in de zon. Mja er zijn altijd types die liever door schade en schande wijs worden ;-)

Case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha RAAF12 :P

inderdaad is het lekker om een mat scherm te hebben. naast de nc10 heb ik ook een dell 13,3 inch die gossy is en waar ik buiten echt niks op kan zien (in combinatie met zon)! op die momenten heb ik gelukkig de nc10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Zijn er meer mensen die The KMPlayer gebruiken om (720p) films mee af te spelen?
Ik heb het er zelf namelijk al een tijdje op staan en werkt perfect, 720p films spelen van begin tot eind bijna zonder haperingen af. Dit is op een NC10 met Windows XP Pro en 2GB ram.

En wat ik me nog afvroeg; zodra ik een externe monitor aansluit, moet de laptop open blijven. Wanneer ik hem dicht klap gaat hij in de standby modus. Is het niet zo in te stellen dat hij gewoon blijft draaien wanneer ik hem dichtklap met een externe monitor eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:52
Vinze schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:20:
Zijn er meer mensen die The KMPlayer gebruiken om (720p) films mee af te spelen?
Ik heb het er zelf namelijk al een tijdje op staan en werkt perfect, 720p films spelen van begin tot eind bijna zonder haperingen af. Dit is op een NC10 met Windows XP Pro en 2GB ram.

En wat ik me nog afvroeg; zodra ik een externe monitor aansluit, moet de laptop open blijven. Wanneer ik hem dicht klap gaat hij in de standby modus. Is het niet zo in te stellen dat hij gewoon blijft draaien wanneer ik hem dichtklap met een externe monitor eraan?
Ik vrees dat je het dichtklappen en niet op standby gaan enkelt permanent kunt regelen en dus niet afhankelijk van of er een extern scherm aanhangt.

Voor het instellen onder XP.
[control panel]
[power options]
[advanced]
En dan onder "When i close the lid of my portable computer" "do nothing" selecteren.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is krijg ik mijn NC10 vandaag binnen.
Weten jullie of het mogelijk is om een 22 inch TFT erop aan te sluiten en toch nog redelijk beeld te krijgen? Of gooit de max resolutie van de netbook dan roet in het eten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-08 07:18
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:32:
Weten jullie of het mogelijk is om een 22 inch TFT erop aan te sluiten en toch nog redelijk beeld te krijgen? Of gooit de max resolutie van de netbook dan roet in het eten?
Via de VGA aansluiting kun je in DualView stand zonder problemen 1920x1200 halen op een NC10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:32:
Weten jullie of het mogelijk is om een 22 inch TFT erop aan te sluiten en toch nog redelijk beeld te krijgen?
Gaat hier prima. Denk dat 1900*1200 ook nog wel lukt maar dat kan ik niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een 22inch met 1920x1080. werkt zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi! Dan gaat de PC de deur uit! Ik game toch nooit meer en dan gebruik ik de netbook gewoon thuis als PC icm USB toetsen/bord muis en 22 inch beeldscherm en 2.1 geluidssetje. Prima voor mijn internet en tekstverwerkingsdoeleinden. Externe harde schijven bieden dan wel ruimte voor opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hij is binnen hoor en bevalt prima! Speelt zelfs 720p materiaal soepel af (heb er dan ook wel 2gig geheugen ingestopt). Maar doordat ik een Belgisch/Franse versie heb (voor 249 euro ipv minimaal 360 hier!) heb ik een Azerty toetsenbord. Dit vind ik toch wat vervelend en ik wil het graag iig softwarematig terug veranderen en misschien verander ik het dan ook nog wel een keer fysiek met gedrukte witte stickertjes.

Ik ga ook zelf nog googlen maar ik vroeg me of iemand misschien uit ervaring bekend is met een programma dat deze conversie kan maken? Of kan dit zelfs al in Windows zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 08:36:
Nou hij is binnen hoor en bevalt prima! Speelt zelfs 720p materiaal soepel af (heb er dan ook wel 2gig geheugen ingestopt).
Ohja maar met 2GB speelt ie 720p wel soepel af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 08:44:
[...]

Ohja maar met 2GB speelt ie 720p wel soepel af :P
Dat zeg ik toch ;)

Je moet overigens niets anders runnen dan, dat wordt toch teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ik maakte een geintje. 2GB in XP heeft geen effect op 720p afspelen. Je videokaart, codecs en software hebben er wel mee te maken. XP met 512MB kan al prima 720p afspelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 25-06-2009 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
@Patrick87

Start -» Configuratiescherm -» Landinstellingen -» Tabblad "Talen" -» Klik op de knop Details en voeg het toetsenbord Verenigde Staten (Internationaal) toe.
Volgens mij zou het zo moeten werken, tenzij het toetsenbord andere keycodes verstuurd dan een QWERTY uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Crossposten mag eigenlijk niet maar dit is ook wel relevant voor hier:
Aanbiedingen bij de Dixons: Samsung NC10 336,- Samsung N110 352,- Samsung NC20 419,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werk, dank!
Weet iemand of het veilig is om toetsen te verplaatsen? Of toch maar toetsenbordstickers?
(softwarematig werkt het nu dus, maar ik wil graag de lettertoetsen verplaatsen naar QWERTY indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightH4wk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Philflow schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:10:
Aanbiedingen bij de Dixons: Samsung NC10 336,- Samsung N110 352,- Samsung NC20 419,-
Interessant. Maar staat die extra 80 euro in verhouding tot de Via chip en 2" extra?

Btw, de NP-N310 heeft dezelfde inhoud als de NC10 alleen een .1" kleiner scherm plus ander keyboard. De performace en scherm is dus nagenoeg hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:03
Een paar vraagjes over de NC10 en N110:

1) De N110/120 heeft twee USB poorten die stroom afgeven als de computer uit staat. Zit dat toevallig ook al op de NC10?

2) Ik las in deze thread dat iemand een N110 met 5200mAh accu had ontvangen, maar ik las hier dat er nogal wat verschillende verhalen rond gaan door Europa. Weet iemand een link met de officiele spec voor Nederland? Op de Samsung site staan nog geen specs over de N110.

3) Bij de NC10 is mijn enige zorg de grootte van de touchpad. Bestaat er software om het touchpad te bedienen als ware het een trackstick (zo'n knobbeltje tussen je toetsen)? Dus je plaatst je vinger ergens op de touchpad, en de cursur beweegt met de snelheid die evenredig is aan de verplaatsing van je vinger ten opzichte van dat middenpunt.
Ik heb geen idee of dit lekker werkt, maar ik ben fervent trackstick gebruiker, dus lijkt me misschien wel een aardig alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

richair schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:33:
2) Ik las in deze thread dat iemand een N110 met 5200mAh accu had ontvangen, maar ik las hier dat er nogal wat verschillende verhalen rond gaan door Europa.
Op Notebookjournal.de hebben ze beide getest: 5200mAh.
3) Bij de NC10 is mijn enige zorg de grootte van de touchpad.
Ik dacht ook dat de grootte van het touchpad een probleem zou zijn. Na een week was ik volledig gewend. Met deze tweaks werkte het zelfs perfect:
- control panel, mouse, maximize the pointer speed (if it's too fast at first you'll get used to it.)
- tab device settings, settings, scrolling, disable horizontal scrolling (this makes the touchpad larger)
- disable 'chiral motion'
- Firefox, tools, options, advanced, enable smooth scrolling (better scrolling than IE or Chrome in my opinion.)

PS. die software die jij zoekt bestaat volgens mij niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 26-06-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inyaro
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06-2024
Zijn jullie tevreden over de webcam Namuga 1.3Mp ?
De beeldkwaliteit is bij mij goed, maar bewegende beelden haperen serieus en zijn enorm vertraagd. Eerst dacht ik dat dit normaal was (nooit een webcam gehad :z )
Maar vandaag heb ik ergens een Hercules webcam van dezelfde kwaliteit geplaatst, en die videobeelden zijn vloeiend ??
De laatste driver zit er hier in (343.2001.4001.7), resolutie 64O x 480, freq. 50Hz ingesteld.
De beelden zijn bij mij reeds zo slecht als ik gewoon het 'play camera' progje draai. Internetsnelhed zit er dus niet als dader tussen.
Wat doe ik fout? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde hier, erg vertraagde beelden. Valt me ook tegen.
Is dit op te lossen of zijn het hardwarebeperkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

nvm

[ Voor 97% gewijzigd door assass op 30-06-2009 01:42 . Reden: nvm (sorry) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmor
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-03-2021
Inyaro schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:04:
Zijn jullie tevreden over de webcam Namuga 1.3Mp ?
De beeldkwaliteit is bij mij goed, maar bewegende beelden haperen serieus en zijn enorm vertraagd. Eerst dacht ik dat dit normaal was (nooit een webcam gehad :z )
Maar vandaag heb ik ergens een Hercules webcam van dezelfde kwaliteit geplaatst, en die videobeelden zijn vloeiend ??
De laatste driver zit er hier in (343.2001.4001.7), resolutie 64O x 480, freq. 50Hz ingesteld.
De beelden zijn bij mij reeds zo slecht als ik gewoon het 'play camera' progje draai. Internetsnelhed zit er dus niet als dader tussen.
Wat doe ik fout? :'(
Met Windows7 loopt de camera veel beter dan onder xp heb ik zelf ondervonden, onder xp liep het idd te schokkerig maar onder 7 loopt het zeer vloeiend. Was er zelf iig erg verbaasd over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
richair schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:33:
Een paar vraagjes over de NC10 en N110:

1) De N110/120 heeft twee USB poorten die stroom afgeven als de computer uit staat. Zit dat toevallig ook al op de NC10?
Nee, alleen de N110, N120 en N310 hebben deze functie.
2) Ik las in deze thread dat iemand een N110 met 5200mAh accu had ontvangen, maar ik las hier dat er nogal wat verschillende verhalen rond gaan door Europa. Weet iemand een link met de officiele spec voor Nederland? Op de Samsung site staan nog geen specs over de N110.
De N110 en N120 hebben in Nederland een 5200mAh batterij. De 5900mAh is alleen als accessoire leverbaar.
3) Bij de NC10 is mijn enige zorg de grootte van de touchpad. Bestaat er software om het touchpad te bedienen als ware het een trackstick (zo'n knobbeltje tussen je toetsen)? Dus je plaatst je vinger ergens op de touchpad, en de cursur beweegt met de snelheid die evenredig is aan de verplaatsing van je vinger ten opzichte van dat middenpunt.
Ik heb geen idee of dit lekker werkt, maar ik ben fervent trackstick gebruiker, dus lijkt me misschien wel een aardig alternatief.
Het trackpad van de N110 is een stukje groter dan de NC10, mocht je deze op de NC10 toch te klein vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

nou ik heb hem ook :) de nc10, voor 300 euro niet verkeerd volgens mij

trouwens,.. deze aanbieding is ook niet verkeerd: http://drimmelen.laptoppl...msung-nc10-ka04nl/147883/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmor schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 08:25:
[...]

Met Windows7 loopt de camera veel beter dan onder xp heb ik zelf ondervonden, onder xp liep het idd te schokkerig maar onder 7 loopt het zeer vloeiend. Was er zelf iig erg verbaasd over...
Ja maar Windows 7 daarom erop zetten is ook weer zo rigoreus. Zeker omdat het systeem er in het algemeen niet sneller op zal worden t.o.v. XP, gezien de hogere systeemeisen van Windows 7.
Is er nog een andere oplossing? Schijnbaar zit er bij Windows 7 ergens een driver die het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Iets duidelijker plaatje van de Samsung N510
http://www.techtree.com/I..._July/551-103776-893.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Niet alleen een 'iets' duidelijker plaatje, want het plaatje wat gisteren bij het nieuwsartikel stond was een (slechte) Photoshop klus. Dat stond op de Franse pagina er ook bij, maar niet op tweakers.

De meneer van nVidia wordt vast heel populair in Korea... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

arnoud_h schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:20:
[...]
De meneer van nVidia wordt vast heel populair in Korea... 8)
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Omdat hij zich heeft laten fotograferen met het apparaat?

http://www.blogeee.net/20...ue-ion-et-116-de-samsung/

Laten we zo zeggen: het duurt nog eventjes voordat hier informatie over naar buiten had mogen komen...

(oh, en de informatie is niet foutloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

arnoud_h schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:24:
[...]
Laten we zo zeggen: het duurt nog eventjes voordat hier informatie over naar buiten had mogen komen...
Ah grappig... Er zit wel HDMI op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Je denkt nou toch niet dat ik je dat ga vertellen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn alle voedingen van de NC10 uitgerust met een tweepolige eurostekker of zijn er ook recente exemplaren met een driepolige geaarde stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

arnoud_h schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:39:
Je denkt nou toch niet dat ik je dat ga vertellen? :P
Ik blijf proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind wel dat mensen een beetje panisch doen over de glossy buitenkant. De zogenaamde vingerafdrukkenmagneet wordt vanzelf schoongeveegd door mijn logic sleeve. De hardnekkerige vlekken laten zich prima verwijderen door een brillenpoetsdoekje, maar deze zul je ook op een normale buitenkant moeten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik heb het idee dat de batterij wel aardig snel leegloopt met Ubuntu. Hebben meer mensen die ervaring en is er iets aan te doen?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn indruk tijdens de eerste dagen gebruik is ook dat beloofde 6,5 uur volgensmij niet gehaald wordt, meer een uurtje of 5.

Of is die 6,5 alleen op de allerlaagste power saving modus? (dan wordt het scherm heel donker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
Philflow schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:10:
Waar? Op hun site staat ie nog voor 400 euro. Zag laatst idd wel de n110 staan (wat is het verschil eigenlijk tussen de nc10?) maar ze hadden geen nc10.
assass schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:06:
nou ik heb hem ook :) de nc10, voor 300 euro niet verkeerd volgens mij

trouwens,.. deze aanbieding is ook niet verkeerd: http://drimmelen.laptoppl...msung-nc10-ka04nl/147883/
Alleen is ie geen 300 maar 330. En ik wil geen witte ;)

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightH4wk
t_o_c schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:17:
[...]

Waar? Op hun site staat ie nog voor 400 euro. Zag laatst idd wel de n110 staan (wat is het verschil eigenlijk tussen de nc10?) maar ze hadden geen nc10.
De actie liep tot afgelopen zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
FaceDown schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:24:
Ik heb het idee dat de batterij wel aardig snel leegloopt met Ubuntu. Hebben meer mensen die ervaring en is er iets aan te doen?
Je hebt dan niet de Samsung batterij tool in gebruik (geen cpu scaling). Heb er in één van de topics iets over gelezen. Weet niet meer of dat de NC10/NC20 of de N110/120 was. Zal zo eens kijken of ik het nog kan vinden.

Edit:
O.a. hier in het topic van de NC20: timsnepscheut in "[Ervaringen] Samsung NC20 - Deel 1"
Zul je vast ook kunnen gebruiken op de NC10

[ Voor 17% gewijzigd door -MD- op 02-07-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

t_o_c schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:17:
[...]
Zag laatst idd wel de n110 staan (wat is het verschil eigenlijk tussen de nc10?) maar ze hadden geen nc10.
dat wordt reviews lezen ;) Notebookjournal.de is goed, Laptopmag.com ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Philflow schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:35:
[...]

dat wordt reviews lezen ;) Notebookjournal.de is goed, Laptopmag.com ook.
Die op laptopmag is prima, hij staat: hier.

Ook Notebookjournal.de heeft er één: hier.

Let wel op het verschil in schermtype tussen de N10 en de N110..., schijnt dat het type in de N110 niet echt geschikt is voor bij buitengebruik ivm. reflectie ed.
Edit: Lezend blijkt dat het scherm van de N110 wel degelijk goed is: Helligkeit des Panels 209,00

[ Voor 41% gewijzigd door i2Paq op 03-07-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

ik ben op zoek naar een goed netbook voor op de camping, waar ik nu tussen twijfel is:

NC10
N110
asus 1000HE

De 1000HE is wel groter/zwaarder maar daardoor ms iets steviger, anderszijds zijn de 2 Samsung's volgens mij veel beter geschikt voor buiten gebruik (tis een camping dus we hopen wel op zon).

Zijn er buiten het glossy scherm (ondanks dat toch goed voor buitengebruik heb ik begrepen) nog nadelen aan de N110 tov de NC10 ?

Edit2: iemand ervaring met buiten gebruik van de NC10 en de N110 ?

[ Voor 29% gewijzigd door tismij op 03-07-2009 13:33 ]

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan alleen spreken over mijn ervaringen met de NC10 en zelfs buiten in de zon kun je daarop nog alles volgen op je scherm. Als je dan ook nog eens stroom hebt is het nog beter, want dan kan de helderheid weer wat omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

tismij schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:11:
Edit2: iemand ervaring met buiten gebruik van de NC10 en de N110 ?
NC10 kan net in de volle zon. N110 gaat nooit lukken volgens mij.

Asus 1000HE lukt alleen als je EEEctl installeert, daarmee kun je je display feller zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Philflow schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:54:
[...]

NC10 kan net in de volle zon. N110 gaat nooit lukken volgens mij.

Asus 1000HE lukt alleen als je EEEctl installeert, daarmee kun je je display feller zetten.
Voordeel van een glossy screen is wel dat je de haren erin kan kammen, geen spiegel meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Ik ga binnenkort waarschijnlijk een maand naar Japan dus heb toch maar besloten dat ik wel een laptop (netbook in dit geval) moet kopen. Nou wou ik gelijk maar voor de n110 gaan aangezien mij dat de beste lijkt maar komt de n110 in nederland nou wel met de zwaarste accu? anders kan ik net zo goed een nc10 kopen lijkt mij. En is dat glossy scherm erg glossy? Wil niet de hele tijd naar me eigen spiegelbeeld kijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

N110 is echt glossy. En heeft een 5200mAh accu, net als de NC10. Maar volgens mij doet de N110 er langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Hmm waarom komt ie hier niet met de 5900 dan? In de USA, uk en spanje komt ie wel met de 5900 volgens berichten op het internet. Met de 5200 accu gaat die volgens mij niet langer mee want de hardware is precies hetzelfde dus dan lijkt het me lastig om er een uur extra gebruik uit de krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

t_o_c schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:10:
Met de 5200 accu gaat die volgens mij niet langer mee want de hardware is precies hetzelfde dus dan lijkt het me lastig om er een uur extra gebruik uit de krijgen.
De N110 haalt net iets meer uit de 5200mAh. Kijk maar op Notebookjournal.de bijvoorbeeld.

De hardware is overigens niet precies hetzelfde. Ze gebruiken een andere display en andere harde schijf. Verder zouden er nog wel meer dingen anders kunnen zijn, zoals de BIOS of sommige chips bijvoorbeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 05-07-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 13:30
Is deze geheugenkaart geschikt voor de NC10? Ik ben van plan om er eentje aan te schaffen voor de vakantie maar zou er wel graag fatsoenlijk mee willen kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightH4wk
Jan,

http://www.intel.com/desi...id=ipp_embed+chip_945GSE&

De chipset is single-channel en dat geheugen bestaat uit twee repen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:43
Damn netjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Zo heb gisteren de n110 gekocht. Bevalt best aardig tot nu toe. Vrij klein, maar ook weer niet zo klein dat het onprettig is. Alles voelt stevig aan en ziet er redelijk goed afgewerkt uit al ziet die rode rand er een beetje cheap uit vind ik zelf. Het scherm is ook mooi, lekker scherp al moet je niet met je desktop vergelijken want dan valt het opeens toch wel tegen. Zolang je niet in de buurt van een raam zit (of de brightness heel hoog hebt staan) valt de reflectie van het scherm wel mee maar toch zou een normaal scherm beter zijn geweest denk ik.

Performance is zoals verwacht denk ik al had ik misschien toch wel wat meer van de IGP verwacht. HL1 met standaard settings loopt soms nog onder de 20fps en dat is toch wel heel oud. Aan de andere kant lijkt het erop dat met wat prutsen met de settings mafia en max payne 2 nog best aardig speelbaar zijn. Ga vandaag of morgen ook nog die gmabooster gebruiken en dan denk ik dat de oude games toch wel speelbaar moeten zijn. Voor de rest lijkt alles gewoon redelijk te gaan al doet firefox er wel vrij lang over om op te starten vind ik en ook het afspelen van video wil nog niet helemaal goed gaan maar dat komt waarschijnlijk omdat ik die stream en 1. de wifi chip echt debiel traag is (max payne 2 over wifi installeren duurde meer dan 1.5 uur) doet ook me servertje een beetje vaag dus dat zal daar wel door komen. Zelfs me telefoon kan perfect complete topgear eps zonder reencode afspelen dus dan moet een atom dat toch ook wel kunnen ;)

Accu duur kan ik nog niet zoveel over zeggen. Heb alles meteen op max performance gezet maar tijdens de windows install en tig keer rebooten heeft ie het volgens mij toch al een uur of 3 a 4 volgehouden. De echte proef komt van de week als ik naar Japan ga en 11 uur moet creperen in het vliegtuig (al hoop ik heel erg dat er een stopcontact in me stoel zit, volgens mij is dat redelijk standaard op grotere vliegtuigen als de 747? JAL had dat iig wel maar ik ga met KLM).

Weet iemand trouwens welke setting je in je energie beheer moet nemen om cpu throttling aan te krijgen? Pakt ie dat gewoon met laptop instellingen?

Op zich ben ik wel tevreden maar ik denk dat als je slim bent je beter af bent met een ander model. Je krijgt eigenlijk alleen iets minder gewicht en iets meer accu duur tov modellen die 100 tot 150 euro goedkoper zijn. Tenzij je dus echt veel hecht aan die 2 dingen ben je met een ander model denk ik beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

t_o_c schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 00:30:
Weet iemand trouwens welke setting je in je energie beheer moet nemen om cpu throttling aan te krijgen? Pakt ie dat gewoon met laptop instellingen?
In je taakbalk staat de battery manager, daar kun je max. battery profiel selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Is het mogelijk om net als bij de N110 ook op de NC10 stroom over USB te krijgen terwijl de laptop uit staat?
Vooral nu met vakantie lijkt me dat ideaal, wellicht dat iemand al een bios 'hack' gevonden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Vinze schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:12:
Is het mogelijk om bij de N110 ook op de NC10 stroom over USB te krijgen terwijl de laptop uit staat?
Bij de N110 wel, bij de NC10 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerulean
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-05 17:56
MistaDevine schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:58:
[...]
Je hebt dan niet de Samsung batterij tool in gebruik (geen cpu scaling). Heb er in één van de topics iets over gelezen. Weet niet meer of dat de NC10/NC20 of de N110/120 was. Zal zo eens kijken of ik het nog kan vinden.
Je hebt op Linux nooit de Samsung batterijtool(Windows) in gebruik uiteraard. De Gnome Power Manager gebruikt een andere manier om de restererende batterij tijd te meten gebaseerd op het daadwerkelijke gebruik. Deze geeft daarom minder tijd aan voor de batterij. Het verschil is dus niet zo groot als het lijkt maar op Linux worden het scherm en de CPU automatisch minder geknepen dan op Windows. Via de standaard functietoetsen kun je het scherm even donker zetten als op XP en kun je de CPU in powersave modus zetten. Verder via de sneltoetsen evt ook webcam, wifi en bluetooth uitzetten en er zijn geen verschillen meer. (voor Ubuntu evt aangevuld met scripts van linuxonmysamsung.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Even een kleine update over de accuduur van de n110, voor die dat interessant vind. De accu houd het nu al 3.5 uur vol met het scherm op max helderheid terwijl er full screen een dvd aan het afspelen is en op de achtergrond +/- 1.5 uur wifi heeft aangestaan met het kopieren van bestanden en daarna wifi uit en bestanden kopieren via lan (omdat wifi zo enorm traag is dat ik anders volgende maand nog niet klaar zou zijn met kopieren). De accu geeft nu nog iets minder dan een half uur aan. Totaal tijd zal dus op zo'n 4 uur neerkomen. Toch best knap denk ik. De helderheid van het scherm en wifi zullen er behoorlijk inhakken denk ik en de accu was niet 100% vol (94% ofzo).

Met Wifi uitgeschakeld en het scherm op een hele lage helderheid hoop ik toch dat er een uur of 6 inzit met intensief gebruik.

Ook nog een kleine update van de performance. GMAbooster doet volgens mij in de meeste spellen helemaal niets. Counterstrike liep wel soepeler (maar nogsteeds niet soepel genoeg om echt goed speelbaar te zijn. Vraag me af wat valve daarmee heeft gedaan, dat een game die op mijn p2 350Mhz en crappy 8mb ati 3d rage pro gewoon speelbaar was nu nagenoeg niet draait op een systeem wat toch een stuk sneller zal zijn).

Games die iig wel goed lopen zijn Red Alert 2 (al heb ik geen groot leger gemaakt) en Need For Speed 4 en Driver. Mafia lijkt speelbaar al duikt de fps regelmatig naar de 12 en ook max payne 1 lijkt te doen maar max payne 2 duikt toch wel zo vaak naar de 10fps (en dan nog geeneens in de echt grote levels) dat dat als shooter niet echt meer te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Voor de netbook gamers: Total Annihilation is ook een aanrader!
Speelde het vroeger ook altijd, en nu kan ik het overal spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik heb nou de NC10 een tijd in gebruik. Ik ben nooit een linux fan geweest, maar ik heb ervaring met Windows XP, Windows 7 en Ubuntu op de NC10 en Ubuntu draait met afstand toch het beste. Windows begint bij tijd en wijle toch te ratelen en reageert een tijdje niet meer. Met Ubuntu hier geen last van. Opstarten gaat ook een stuk sneller. Updaten en software installeren is een eitje, en alles gratis natuurlijk.
CPU trottling werkt ook goed nu.

Toevoeging: Leuk spel gevonden dat perfect werkt op de NC10: FreeCol, ziet er beter uit dan FreeCiv en is een Colonization clone (gebaseerd op oude eerste versie).

[ Voor 15% gewijzigd door FaceDown op 16-07-2009 16:25 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik blijf te spreken over Windows 7 op m'n NC10. Vlot genoeg en veel functionaliteit :) Dualboot is er ook uit bij mij, heb nu slechts 20GB in gebruik, puur wat basic programma's en een aantal persoonlijke docs,muziek,foto's. Perfect voor onderweg troubleshooting bij mensen thuis. God wat is het toch een mooie apparaat he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:18

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik wil m'n nc10 meenemen op vakantie, en ben dus op zoek naar een geschikte tas.
De tas moet goede bescherming bieden en ruimte voor adapter en een muis.

Ik vind tot nu toe de case-logic bua-10 de meest geschikte, maar twijvel nog of er betere zijn.

Zijn hier mensen die goeie tips hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Case Logic LNEO-10 bij mijn nieuwe Wind U123 en die bevalt prima. Je mist alleen de schouderband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 14:20:
Ik heb zelf de Case Logic LNEO-10 bij mijn nieuwe Wind U123 en die bevalt prima. Je mist alleen de schouderband.
Zit je dan niet te klooien met de kabels van de adapter enzo die er aan de buitenkant uitkomen steeds ?
Volgens mij is dat vak aan de buitenkant aan 2 zijdes helemaal open ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ritsje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Heb het even bekeken in de winkel, maar vond de Bua-10 wat steviger en iets meer plaats in voor
een muisje, adapter en nog wat zaken.
Die heb ik dus mezelf maar kado gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik zit even te zoeken naar een snellere wlan kaart voor in de nc10.
Voor zover ik kan beoordelen moet dat een pci-e type kaart zijn met de N standaard.

Alleen zit ik dan met hetvolgende probleem.

De standaard kaart heeft slechts 2 antenne aansluitingen, de snellere N kaarten hebben er 3

Zijn er mensen die de standaard kaart hebben vervangen door een snellere en zo ja hoe hebben jullie dat opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:19

MaxPoweR

-=StopTech=-

Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:41:
Voor zover ik kan beoordelen moet dat een pci-e type kaart zijn met de N standaard.

De standaard kaart heeft slechts 2 antenne aansluitingen, de snellere N kaarten hebben er 3

Zijn er mensen die de standaard kaart hebben vervangen door een snellere en zo ja hoe hebben jullie dat opgelost ?
Ik heb de Intel 5300 en 5350 en beide werken gewoon goed op de NC10 met 2 antenne aansluitingen. Ik heb nog een andere laptop en daar zat maar 2 antenne aansluitingen, heb er een derde bij geplaatst, maar ik merk geen verschil kwa ontvangst en performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

MaxPoweR schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:49:
[...]

Ik heb de Intel 5300 en 5350 en beide werken gewoon goed op de NC10 met 2 antenne aansluitingen. Ik heb nog een andere laptop en daar zat maar 2 antenne aansluitingen, heb er een derde bij geplaatst, maar ik merk geen verschil kwa ontvangst en performance.
Dus dan heb je maar 2 van de 3 antenneaansluitingen gebruikt ?
De 2 buitenste ofzo ? of maakt dat allemaal niks uit ?

Kon je duidelijk snelheidsverschil merken ?
Ze schijnen tot 300mbit te kunnen lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:58:
[...]
Dus dan heb je maar 2 van de 3 antenneaansluitingen gebruikt ?
De 2 buitenste ofzo ? of maakt dat allemaal niks uit ?

Kon je duidelijk snelheidsverschil merken ?
Ze schijnen tot 300mbit te kunnen lees ik.
Als je maar twee antennes hebt, dan dien je de buitenste twee connectortjes te gebruiken (TR1 en TR2).
Een derde antenne zorgt voor een nog betere diveristy signaal waardoor je nog verder kunt komen en een stablielere snelle verbinding houdt. Die 300 Mbps zie je even voorbij komen als je connect maar tijdens gewoon werken zie dat de snelheid dynamisch omlaag wordt geschroeft. En dat is maar goed ook want waarom zou je onnodig energie verbruiken? Daar gaat de accu alleen maar sneller van leeg. Je laat de turbo toch ook niet aan als je 50 door een dorp rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

robertwebbe schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:36:
[...]

Als je maar twee antennes hebt, dan dien je de buitenste twee connectortjes te gebruiken (TR1 en TR2).
Een derde antenne zorgt voor een nog betere diveristy signaal waardoor je nog verder kunt komen en een stablielere snelle verbinding houdt. Die 300 Mbps zie je even voorbij komen als je connect maar tijdens gewoon werken zie dat de snelheid dynamisch omlaag wordt geschroeft. En dat is maar goed ook want waarom zou je onnodig energie verbruiken? Daar gaat de accu alleen maar sneller van leeg. Je laat de turbo toch ook niet aan als je 50 door een dorp rijdt?
Klinkt goed, ik zal ens gaan shoppen voor zo'n kaartje
Heb je tips ? (via pm)

Ps. is je accu sneller leeg met zo'n kaartje ? Veel sneller ??

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 23-07-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:19

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik heb al me kaartjes via Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:41:

Gewoon een kaartje met 2 antenne aansluitingen kopen zoals deze
http://cgi.ebay.nl/Apple-...1399%7C293%3A1%7C294%3A25

Ben je voor 15 euro klaar incl. verzenden. Voordeel: kaart werkt ook onder Apple OS-X

Kaartje werkt prima kijk maar op http://home.deds.nl/~corvus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Doet ie het ook met backtrack? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Vinze schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:46:
Voor de netbook gamers: Total Annihilation is ook een aanrader!
Speelde het vroeger ook altijd, en nu kan ik het overal spelen :)
goeie ouwe tijd :)

Uhm, daarvoor moest toch de originele CD in de drive, of is daar een oplossing voor. Ik heb het spel liggen(origineel) en was van plan een netbook aan te schaffen, vandaar mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07-2024
stijnos1991 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:25:
Ik blijf te spreken over Windows 7 op m'n NC10. Vlot genoeg en veel functionaliteit :) Dualboot is er ook uit bij mij, heb nu slechts 20GB in gebruik, puur wat basic programma's en een aantal persoonlijke docs,muziek,foto's. Perfect voor onderweg troubleshooting bij mensen thuis. God wat is het toch een mooie apparaat he :)
Ik ben aan het experimenteren met Windows7. Heb dus dual-boot. Hád dual boot, want het begin-/keuze-scherm is verdwenen. Weet iemand hoe ik dat scherm weer terugkrijg, zodat ik weer bij Windows7 kan?
Was overigens zeer tevreden over 7.

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
USB stik erin en bootrec /fixboot <enter>
bootrec /fixmbr <enter>
Of werkt dit alleen bij Vista? Anders zou je VistaBootPro kunnen proberen, maar daar geld weer hetzelfde; werkt het ook onder Windows 7.
Voor zover ik weet is de bootloader niet veranderd, dus het is zeker het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Indoubt schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:33:
[...]

goeie ouwe tijd :)

Uhm, daarvoor moest toch de originele CD in de drive, of is daar een oplossing voor. Ik heb het spel liggen(origineel) en was van plan een netbook aan te schaffen, vandaar mijn vraag
Er is een No-CD patch beschikbaar voor het spel.
Even totala2.hpi en totala4.hpi kopieren naar de install dir, de No-CD patch eroverheen en klaar :)
Echter doet de muziek het niet, maar die speel ik dan op de achtergrond wel af in m'n mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wub
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 13:45

Wub

Ik heb een vraag, misschien dat iemand anders dit al eerder heeft meegemaakt: Ik heb de laptop een aantal maand nu en sinds de laatste maand krijg ik last van iets raars. Af en toe dan wordt het scherm compleet wit. Windows draait dan nog wel want na een poosje gaat het witte scherm weg en dan ben ik nog steeds in Windows, het is niet dat de laptop vast loopt.
Als ik de brightness hoger of lager zet dan gaat het witte scherm meestal ook wel weg, maar op de hoogste brightness stand krijg ik vaak het witte scherm weer.

Ik krijg er nu steeds vaker last van, is mijn beeldscherm kapot aan het gaan of is dit iets software matig? Service medewerker van Samsung had er nog nooit van gehoord en rade mij aan een bios update te doen, maar ik zou graag eerst willen kijken of er hier iemand anders is die er van gehoord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Wub schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:14:
Ik heb een vraag, misschien dat iemand anders dit al eerder heeft meegemaakt: Ik heb de laptop een aantal maand nu en sinds de laatste maand krijg ik last van iets raars. Af en toe dan wordt het scherm compleet wit.
Beeldscherm kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Misschien vinden mensen het interessant om te weten: de Samsung NC10 is sinds deze week bij Vodafone met embedded 3G modem verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
arnoud_h schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:16:
Misschien vinden mensen het interessant om te weten: de Samsung NC10 is sinds deze week bij Vodafone met embedded 3G modem verkrijgbaar.
Ik zou het leuk vinden als dat 3g modem los inbouwbaar was. Dan hoefde ik niet me huidige nc10 in te leveren voor een andere. Naja hoefde denk niet dat ik het doe, maar 3g modem built in lijkt me wel erg prettig functioneren.

Ondertussen onlangs weer een dagje gezeik gehad met de draadloze netwerkkaart en zijn drivers. Het probleem blijft zich af en toe de kop op steken maar is niet stabiel te reproduceren. Ik gebruik op dit moment weer versie 7.6.1.210 van de driver. (Geloof dat dat ook de orginele is die samsung op de site heeft staan.) Iemand met deze of andere versies een feitelijke verandering gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
nsa1984 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 05:17:
[...]

Ik zou het leuk vinden als dat 3g modem los inbouwbaar was. Dan hoefde ik niet me huidige nc10 in te leveren voor een andere. Naja hoefde denk niet dat ik het doe, maar 3g modem built in lijkt me wel erg prettig functioneren.
Achteraf inbouw is helaas niet nodig. Behalve het 3G modem heb je nog de antenne's en het simcard slot nodig. Deze worden niet standaard ingebouwd. Verder ontbreekt op het logicboard de aansluiting voor het modem. Dus nee, dit is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
arnoud_h schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:54:
[...]

Achteraf inbouw is helaas niet nodig. Behalve het 3G modem heb je nog de antenne's en het simcard slot nodig. Deze worden niet standaard ingebouwd. Verder ontbreekt op het logicboard de aansluiting voor het modem. Dus nee, dit is niet te doen.
Verwachte ik alwel, hebben ergens eerder in het topic ook al gekeken of het simpel het slot aanbrengen was.Toen bleek al dat de logica niet op het moederbord was aangebracht. Stiekem hoopte ik dat er nu toch een trucje gevonden waardoor die achteraf ingebouwd had kunnen worden.

Aan de andere kant de bluetooth verbinding naar mijn mobiel en dan het web op werkt ook goed, dus eigenlijk heb ik niks te klagen. (Sterker nog is soms wel een voordeel, kan mobiel meenemen en nc10 thuis laten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben wel geinteresseerd om er 1 te gaan kopen, vooral omdat de batterij 6 uur zou halen.

maar: ik zie nc10 met 3-cell, en anderen met 6-cell.

hoe zit dit nu? wat is de standaard batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:16:
ben wel geinteresseerd om er 1 te gaan kopen, vooral omdat de batterij 6 uur zou halen.
maar: ik zie nc10 met 3-cell, en anderen met 6-cell.
hoe zit dit nu? wat is de standaard batterij?
De NC10 heeft een 6 cell accu. Het is een erg goede netbook maar de prijs van 370,- eur is zwaar achterhaald imo. Voor 100 euro minder heb je een Asus 1005HA-M die vrijwel hetzelfde scoort, maar alleen geen Bluetooth heeft.
http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 23-08-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Philflow schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:22:
[...]

De NC10 heeft een 6 cell accu. Het is een erg goede netbook maar de prijs van 370,- eur is zwaar achterhaald imo. Voor 100 euro minder heb je een Asus 1005HA-M die vrijwel hetzelfde scoort, maar alleen geen Bluetooth heeft.
http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0
Vlgs mij zag ik de nc10 bij dixons in de folder voor 299 euro nu
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste