^ Ik heb dat ook weleens, dan verander ik weer van wlan driver en dan gaat het weer een tijd goed. (heb 3 verschillende drivers)
Verwijderd
Het volgende heeft gewerkt:
In de draadloze netwerken overzicht (voorkeursnetwerken heet het geloof ik) daar heb ik voorgaande netwerk verwijderd. En ook dáár met de hand weer toevoegd met een andere naam (ssid) (en de wpa en wachtwoord natuurlijk)
Dan forceert ie kennelijk een nieuw netwerk en hij update zelf de ssid naam naar het correcte ssid.
De clou lijkt 'm in de ssid te zitten.
Eerst even een niet correcte opgeven, hij wordt vanzelf gecorrigeerd.
Ben benieuwd of dit een semi blijvende oplossing is.
In de draadloze netwerken overzicht (voorkeursnetwerken heet het geloof ik) daar heb ik voorgaande netwerk verwijderd. En ook dáár met de hand weer toevoegd met een andere naam (ssid) (en de wpa en wachtwoord natuurlijk)
Dan forceert ie kennelijk een nieuw netwerk en hij update zelf de ssid naam naar het correcte ssid.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2009 20:39 ]
Wat is een goede internetshop voor 2GB geheugen?
Rechtsklik op het draadloze internet icon op de taakbalk > Herstellen werkt ook niet?Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 19:08:
Gezellig... sinds vandaag blijf ik hangen op ip netwerkadres verkrijgen. Terwijl er niets gewijzigd is.
Herstart, hibernate, drivers geupdate, totale system restore... Niets, noppes, nada.
En veel gegoogled én geen definitieve oplossing gevonden.
Verwijderd
Nee gek genoeg niet. Herstellen, weggooien van de verbinding, updaten drivers, retrofitten oude drivers, restore et etc dat werkte allemaal niet. Statisch ip toekennen en in de router het mac address invoeren wel, maar ja, dat is ook niet weer de bedoeling.RAAF12 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 22:03:
[...]
Rechtsklik op het draadloze internet icon op de taakbalk > Herstellen werkt ook niet?
Ook de wizards leverden niets op. Bij beschikbare netwerken verscheen ie dan wel dan niet.
Tot nu toe werkt mijn eerdere oplossing. Ik houd het even in de gaten, aangezien het best veel voorkomt. Zou leuk zijn als dit een oplossing is die voor de meesten werkt.
Vervelend probleem, voor 20 euro heb je een B/G N-draft card van Broadcom die ook in HP en DELL laptops zit.Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:35:
Het volgende heeft gewerkt:
Die doet het prima, zelfs met streaming video op een 20 Mbps ADSL line.
Maar Atheros zou dit probleem moeten solven, zij geven wel snelle en betere updates voor Vista.
(volgens anderen, ik doe niet aan Vista)
Verwijderd
Vandaag gaat het nog prima, maarja de eerste 3 dagen was dat ook. En ik heb nog geen andere netwerken tussendoor gebruikt, dus misschien schopt dat ook verwarring. We gaan Sammy nog even flink mangelen de komende dagen.RAAF12 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:11:
[...]
Vervelend probleem, voor 20 euro heb je een B/G N-draft card van Broadcom die ook in HP en DELL laptops zit.
Die doet het prima, zelfs met streaming video op een 20 Mbps ADSL line.
Maar Atheros zou dit probleem moeten solven, zij geven wel snelle en betere updates voor Vista.
(volgens anderen, ik doe niet aan Vista)
Blijft toch een raar verhaal met die wlan drivers. Thuis op de bank op 10 meter van m'n Sitecom WL-026:
Met de driver uit 2008 haal ik zo'n 80 KByte/sec (7.6.1.210) vanaf speedtest.nl
De driver uit 2007 haalt 500 KByte/sec (5.3.045)
Met de driver uit 2008 haal ik zo'n 80 KByte/sec (7.6.1.210) vanaf speedtest.nl
De driver uit 2007 haalt 500 KByte/sec (5.3.045)
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 21-05-2009 23:01 ]
Eindelijk met de nieuwe Bluetrack muis kan je tenminste normaal muizen onderweg. Een usb receiver van een paar cm is geen optie dan imo. Jammer dat er nog geen bluetooth versie van gemaakt wordt want dan zou het helemaal af zijn 
Wat betreft die DealExtreme hoes. Het is een beetje een truttig ding om te zien maar het is een stuk beter dan dat stukje doek wat je van Samsung er zelf bij krijgt en voor een tientje kan je het al helemaal niet laten
Wat betreft die DealExtreme hoes. Het is een beetje een truttig ding om te zien maar het is een stuk beter dan dat stukje doek wat je van Samsung er zelf bij krijgt en voor een tientje kan je het al helemaal niet laten
[ Voor 32% gewijzigd door Hakker op 21-05-2009 23:12 ]
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Verwijderd
Ik zie er de meerwaarde eerlijk gezegd niet van in. Ik heb nu een lasermuisje met nanoreceiver en ik kan er overal mee muizen: dekbed, broek, gladde tafel.Hakker schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 23:11:
Eindelijk met de nieuwe Bluetrack muis kan je tenminste normaal muizen onderweg. Een usb receiver van een paar cm is geen optie dan imo. Jammer dat er nog geen bluetooth versie van gemaakt wordt want dan zou het helemaal af zijn
Ik denk dat het meer een marketing ding is.
En bluetooth slurpt ook weer batterij duur.
PS. Ik doe het trouwens gewoon met de touchpad, eerst even wennen maar naar verloop van tijd hoef ik geen muis meer.
PS. Ik doe het trouwens gewoon met de touchpad, eerst even wennen maar naar verloop van tijd hoef ik geen muis meer.
Verwijderd
Ik kwam zojuist dit tegen:
http://www.opusshop.com/d...prod.asp?l=ned&pdid=12220
Zou daar een nc10 inpassen? Het ziet er wel degelijk uit iig.
Ziet er inderdaad erg degelijk uit. Denk ook dat het best stevig is. Qua passen, zou ik even contact opnemen met opus om de binnenmaten op te vragen. Dan zelf de nc10 opmeten in buitenmaten en je weet het. Mijn gok is dat het net zal passen.Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:46:
Ik kwam zojuist dit tegen:
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Ieder voordeel heb ook ze nadeel; bluetooth muizen vallen in slaap als een tijdje niet gebruikt worden om energie te besparen. Als je dan de muis een minuut of vijf niet hebt gebruikt dan moet je eerst een seconde of vier wachten voordat de muis pas reageert. Dat ergert mij dusdanig dat ik er een heb gekocht met een andere techniek dan bluetooth.Hakker schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 23:11:
Dat is geen eigenschap van Bluetooth muizen, bijv. de Logitech V470 BT lasermuis blijft actief tenzij die met de knop onderop wordt uitgeschakeld. Zelfs zonder het gebruik van de Logitech Control Center blijft de muis actief en reageert direct.robertwebbe schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:40:
[...]
Ieder voordeel heb ook ze nadeel; bluetooth muizen vallen in slaap als een tijdje niet gebruikt worden
Waarschijnlijk heb je stroombesparende maatregelen ingeschakeld of is je BT muis hardwarematig niet uit zijn slaapstand te zetten. Om welke BT muis gaat het?
Overigens vind ik de meerwaarde van een BT lasermuis nou net dat je de hoge dpi waarde van een laser hebt, incl. het gebruik op bijna elke ondergrond. Zoals het bovenbeen in trein en vliegtuig, erg makkelijk.
En geen uitstekende receivers in de USB sockets. Mooi alles in de kast houden.
Een touchpad is niet aan mij besteed dat hadden ze er wel af mogen laten.
[ Voor 47% gewijzigd door RAAF12 op 23-05-2009 23:13 ]
Voor de N120 is er een progje van Samsung dat heet Batterylife extender. Zorgt ervoor dat de accu tot 80% wordt opgeladen waardoor de accu langer meegaat. Is er al iemand die heeft geprobeerd of het op de NC10 kan worden geinstalleerd?
Edit: ben het nu zelf aan het proberen. Helaas: This model is not supported.
[ Voor 41% gewijzigd door Philflow op 24-05-2009 09:52 ]
Gisteren een Samsung 2433BW gekocht, zodat ik thuis mijn NC-10 lekker kan aansluiten. In combinatie met mijn Logitech Wave Cordless ben ik dan eindelijk klaar met de set-up hier thuis. Externe DVD speler heb ik ook al (toevallig ook van Samsung
).
Heb mijn NC-10 nu iets meer dan een maand en ben nogsteeds reuze tevreden. Het is zo lekker mobiel en mijn accu gaat toch met full brightness nog een 4,5 uur mee (Windows 7).
Heb mijn NC-10 nu iets meer dan een maand en ben nogsteeds reuze tevreden. Het is zo lekker mobiel en mijn accu gaat toch met full brightness nog een 4,5 uur mee (Windows 7).
Deze batterylife extender software is een verlengstuk/frontend van een BIOS functie, en deze is niet aanwezig in de NC10. Dus nee, dit gaat inderdaad niet werken.Philflow schreef op zondag 24 mei 2009 @ 09:34:
Voor de N120 is er een progje van Samsung dat heet Batterylife extender. Zorgt ervoor dat de accu tot 80% wordt opgeladen waardoor de accu langer meegaat. Is er al iemand die heeft geprobeerd of het op de NC10 kan worden geinstalleerd?
Zijn er hier nog mensen die overklokken hebben geprobeerd?
http://www.sammynetbook.c.../forum_viewtopic.php?1108
Lijkt me wel mooi om HD flash beter af te spelen.
http://www.sammynetbook.c.../forum_viewtopic.php?1108
Lijkt me wel mooi om HD flash beter af te spelen.
Verwijderd
Sinds een paar dagen in bezit van deze mini notebook en moet zeggen dat die mij tot nu toe erg goed bevalt. Wat wel jammer is, is dat de draadloze adapter minder sterk is dan die in mijn toshiba laptop. Helaas kan ik niet in de tuin zitten internetten. De snelheid van het internet in de buurt van de router is verder top.
Over de accuduur ben ik ook tevreden. De powersaver maakt lezen van beeldscherm wel erg lastig, maar dit kan je verder zelf aanpassen. Het toetsenbord is even wennen (met name pijltjes, enter en backspace), maar dat is niet meer dan logisch.
Nu nog een mooie hoes. Dit wordt hoogstwaarschijnlijk de caselogic lneo.
Over de accuduur ben ik ook tevreden. De powersaver maakt lezen van beeldscherm wel erg lastig, maar dit kan je verder zelf aanpassen. Het toetsenbord is even wennen (met name pijltjes, enter en backspace), maar dat is niet meer dan logisch.
Klopt het kaartje is niet super super sterk. Wat je eventueel kan doen:Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:42:
Sinds een paar dagen in bezit van deze mini notebook en moet zeggen dat die mij tot nu toe erg goed bevalt. Wat wel jammer is, is dat de draadloze adapter minder sterk is dan die in mijn toshiba laptop. Helaas kan ik niet in de tuin zitten internetten. De snelheid van het internet in de buurt van de router is verder top.
Antennes van de router richten naar de tuin.
xmit power verhogen (indien je router dit kan, DD-WRT, Tomato)
Lijkt vloeiend af te spelen op mijn N120 (2GB geheugen).Philflow schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:40:
Is er iemand die dit vloeiend kan afspelen op z'n NC10? Bij mij gaat het net niet vloeiend. Vraag me af of er nog wat te tweaken valt of dat dit gewoon de limieten van het beestje zijn.
Ik zit er aan te denken om de nc10 te kopen. Maar zag dat er ook een aantal nieuwe versie uit waren. Zoals de n120 en de nc20 (of moet ik voor de laatste bij ander topic zijn)
Nu vroeg ik me een aantal dingen af.
Wat is het grootste verschil tussen nc10 en n120 alleen de accu toch? Als het veel scheelt ben ik bereid om er wel 100 euro meer voor te betalen (Dat is nu het prijs verschil) .
Maar voor die 100 euro meer heb je ook de nc20 met 12 inch..
En heeft iemand al mac os er opgezet en getest? Zoals je hier ziet:
http://www.youtube.com/wa...GB&hl=en-GB&v=c1H_gmvnRaE
Ik zag een aantal mensen zeggen dat ze 2gb geheugen hebben deze kan je dus zelf uitbreiden bij de samsung modellen? of moet je hem aanschaffen met 2gb?
Nu vroeg ik me een aantal dingen af.
Wat is het grootste verschil tussen nc10 en n120 alleen de accu toch? Als het veel scheelt ben ik bereid om er wel 100 euro meer voor te betalen (Dat is nu het prijs verschil) .
Maar voor die 100 euro meer heb je ook de nc20 met 12 inch..
En heeft iemand al mac os er opgezet en getest? Zoals je hier ziet:
http://www.youtube.com/wa...GB&hl=en-GB&v=c1H_gmvnRaE
Ik zag een aantal mensen zeggen dat ze 2gb geheugen hebben deze kan je dus zelf uitbreiden bij de samsung modellen? of moet je hem aanschaffen met 2gb?
[ Voor 1% gewijzigd door thaisie op 26-05-2009 21:59 . Reden: typefouten ]
@ Thaisie, geheugen is zelf uit te breiden. N120 heeft een groter toetsenbord en een subwoofer. PS. dit soort dingen kun je vinden in de reviews van pcmag.com en laptopmag.com bijv.
Het scherm van de NC10 is beter dan dat van de N120/N110 (zie notebookjournal.de).
En als je deze thread doorleest kun je de precieze accu capaciteiten vinden
Het scherm van de NC10 is beter dan dat van de N120/N110 (zie notebookjournal.de).
En als je deze thread doorleest kun je de precieze accu capaciteiten vinden
@Philflow
thanx voor snell reactie, ik had overigens al een aantal reviews al gelezen. Maar wilde toch checken of er nog specifieke dingen waren. Dat van die schermen wist ik niet..En zag idd net hier dat je met de 6celige accu erg lange batterij duur hebt..
Ben nu nog benieuwd naar de osx instalatie..zag dat er al mensen zijn die het geinstalleerd hebben, en enige wat niet werkt is dus de scroll pad en het geluid..
Ik zag ook ergens rumours staan dat er een nieuwe versie uitkomt met tv-tuner en hdspa weet iemand daar meer van?
En voor de mensen die nog een sleeve zoeken, ik kwam deze tegen..
http://www.amazon.co.uk/d...pc-2nd-ce-21&linkCode=asn
thanx voor snell reactie, ik had overigens al een aantal reviews al gelezen. Maar wilde toch checken of er nog specifieke dingen waren. Dat van die schermen wist ik niet..En zag idd net hier dat je met de 6celige accu erg lange batterij duur hebt..
Ben nu nog benieuwd naar de osx instalatie..zag dat er al mensen zijn die het geinstalleerd hebben, en enige wat niet werkt is dus de scroll pad en het geluid..
Ik zag ook ergens rumours staan dat er een nieuwe versie uitkomt met tv-tuner en hdspa weet iemand daar meer van?
En voor de mensen die nog een sleeve zoeken, ik kwam deze tegen..
http://www.amazon.co.uk/d...pc-2nd-ce-21&linkCode=asn
[ Voor 25% gewijzigd door thaisie op 27-05-2009 07:42 ]
Iemand die me kan helpen met het zoeken naar de juiste uitbreiding van het geheugen naar 2GB voordat ik de verkeerde aanschaf. Zie op het net door de bomen het bos niet meer.
Thx....
Thx....
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR667D2S5/2GMirel01 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:23:
Iemand die me kan helpen met het zoeken naar de juiste uitbreiding van het geheugen naar 2GB
Als je liever wil ophalen: bij Paradigit en Computerland hebben ze 2GB voor 24,95.
PS. Weet je wel zeker dat je het nodig hebt? XP heeft in 95% v.d. gevallen geen baat bij meer dan 1GB. Vista/7/OS X is een ander verhaal.
[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 28-05-2009 14:01 ]
Verwijderd
Hallo allemaal!! Ik heb deze week de Samsung NC10 besteld en binnen gekregen, het is een heel mooi laptopje alleen zit ik met 1ding, zou graag willen weten hoe dit bij jullie zit!
Als de laptop dicht is staat deze volledig stabiel
Zodra ik de laptop open klapt is het stabel staan verleden tijd. Het rechter pootje (als je de laptop voor je he staan) komt niet meer op de tafel. Hierdoor komt het rechter gedeeldte pas op tafel zodra je gaat typen.
In het begin vond ik dit (dacht ik) niet zo hinderlijk maar je gaat er automatisch steeds meer op letten.
Nu kan ik deze retour doen en een nieuwe krijgen maar als jullie dit nu ook hebben is het denk ik overbodig..
Bedankt! hoor het graag
Als de laptop dicht is staat deze volledig stabiel
Zodra ik de laptop open klapt is het stabel staan verleden tijd. Het rechter pootje (als je de laptop voor je he staan) komt niet meer op de tafel. Hierdoor komt het rechter gedeeldte pas op tafel zodra je gaat typen.
In het begin vond ik dit (dacht ik) niet zo hinderlijk maar je gaat er automatisch steeds meer op letten.
Nu kan ik deze retour doen en een nieuwe krijgen maar als jullie dit nu ook hebben is het denk ik overbodig..
Bedankt! hoor het graag
Thanks voor de snelle reactie. Weet nu wat ik moet bestellen en ga dat ook maar doen. Gebruik windows 7, en wil voor die paar euro tientjes kijken of het verschil maakt.Philflow schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:57:
[...]
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR667D2S5/2G
Als je liever wil ophalen: bij Paradigit en Computerland hebben ze 2GB voor 24,95.
PS. Weet je wel zeker dat je het nodig hebt? XP heeft in 95% v.d. gevallen geen baat bij meer dan 1GB. Vista/7/OS X is een ander verhaal.
Sow...........Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:46:
Mirel01 kan jij mij misschien antwoord geven???
Als je geduld hebt, wordt alles gewoon beantwoord
Terug sturen..
Verwijderd
Haha sorry
ik zag dat je net naar mij een bericht antwoorde en dacht miss ben je nog op het forum 
bedankt voor je advies, ik neem dan aan dat jij er geen last van hebt
bedankt voor je advies, ik neem dan aan dat jij er geen last van hebt
Verwijderd
Is er iemand die ervaring heeft met de pokersoftware PKR (www.pkr.com) of de moeite wil nemen
om deze freeware te installeren? Dit is namelijk de voornaamste reden waarom ik een NC10 wil aanschaffen.
Alvast bedankt!

Alvast bedankt!
Verwijderd
Niet dat ik het ga installeren, maar je hebt hier wel een punt mee te pakken.Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 00:19:
Is er iemand die ervaring heeft met de pokersoftware PKR (www.pkr.com) of de moeite wil nemenom deze freeware te installeren? Dit is namelijk de voornaamste reden waarom ik een NC10 wil aanschaffen.
Alvast bedankt!
Sommige spellen/applicaties kunnen niet goed omgaan met de afwijkende 1024x600 resolutie. Als je deze dan wijzigd in 1024x768 zijn ze weer blij. Nadeel is dan wel dat je een 'scrollend' scherm hebt.
En deze eis kan voor de GMA950 ook wel lastig zijn:Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:48:
[...]
Niet dat ik het ga installeren, maar je hebt hier wel een punt mee te pakken.
Sommige spellen/applicaties kunnen niet goed omgaan met de afwijkende 1024x600 resolutie. Als je deze dan wijzigd in 1024x768 zijn ze weer blij. Nadeel is dan wel dat je een 'scrollend' scherm hebt.
Nog heel eventjes geduld hebben zou ik zeggen...Graphics Card 32 Mb with DirectX 9.0c compatible drivers (Nvidia GeForce3/ATi Radeon 8500 or equivalent)
Vertelarnoud_h schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:53:
[...]
Nog heel eventjes geduld hebben zou ik zeggen...
Verwijderd
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van de NC10. Ik heb systeemherstel (nog) niet nodig gehad, maar bij het uitproberen van de bijgeleverde software kreeg ik de volgende melding bij het opstarten van Samsung Recovery Solution:
'U bent niet gemachtigd om de Samsung Recovery Solution te gebruiken. Meld u aan met een beheerdersaccount om de Samsung Recovery Solution uit te voeren'.
Ik ben echter de enige gebruiker en beheerder. Enig idee hoe dit is op te lossen?
Bedankt - Louis
'U bent niet gemachtigd om de Samsung Recovery Solution te gebruiken. Meld u aan met een beheerdersaccount om de Samsung Recovery Solution uit te voeren'.
Ik ben echter de enige gebruiker en beheerder. Enig idee hoe dit is op te lossen?
Bedankt - Louis
Dat is voorlopig het enige wat ik er over ga zeggen. Geduld is een schone zaak.
Verwijderd
Ik heb net een NC110 gekocht. geweldige machine. Graag wil ik op de D: schijf win 7 plaatsen. Jij schrijft dat je dat van USB heb geinstalleerd. Hoe deed je dat?? Ik vind nergens een instelling om het bootmenu zo aan te passen dat hij vanaf usb kan booten. Zelfs van een virtuele Deamon schijf lukt het niet omdat dan de melding verschijnt dat "deze vesie van windows hier niet geschikt voor is " Ergo: Hoe doe ik dit?Matthijs Hoekstra schreef op zondag 10 mei 2009 @ 19:48:
Heb net Windows 7 RC (nl-nl) op de NC10 gezet. Dat ging echt super rap (vanaf USB). alle hardware wordt in 1 keer herkend.
Heb er nog maar 1 GB geheugen inzitten, daar komt nog wel een 2Gb dingetje in (voor 17,50 is dat niet duur)
Mijn vrouw is er in ieder geval erg blij mee
Hoe zet ik win7 op D: in dual boot????
Steven
USB stick formatteren als FAT32 en partitie markeren als active. Alle bestanden van de Windows 7 DVD kopiëren naar je stick. USB stick erin en booten maar. Er is zeker weten wél een optie voor 'Removable media'
En natuurlijk zorgen dat er geen kritieke bestanden meer op de D: schijf staan.
En natuurlijk zorgen dat er geen kritieke bestanden meer op de D: schijf staan.
Sinds ik in december de NC10 aangeschaft heb, gebruik ik de NC10 naar volle tevredenheid op een externe 22" monitor (Samsung T220; 1680x1050). Dual screen (extended desktop), primair de externe monitor + secundair NC10 monitor. Werkt verbazingwekkend goed: snel, zonder haperingen.
Nu wil ik een 24" monitor aanschaffen (met een resolutie van 1920x1200). Heeft iemand ervaring met een monitor met dergelijke resolutie op de NC10? Zal het net zo goed werken als in mijn huidige situatie?
Nu wil ik een 24" monitor aanschaffen (met een resolutie van 1920x1200). Heeft iemand ervaring met een monitor met dergelijke resolutie op de NC10? Zal het net zo goed werken als in mijn huidige situatie?
Ja volgens mij moet dat kunnen. Ik heb 'm een keer aan een FullHD TV gehangen en toen had ik geen problemen met het afspelen van een DVDtje.
Verwijderd
Ik ben al langere tijd in bezit van mn NC10 en bij het doorlezen van het gehele forum van dit apparaatje heb ik toch een paar vraagjes:
1) Is er een goede indicatie voor wanneer je je zorgen moet gaan maken om je batterij? Laatst had ik hem helemaal opgeladen en had ik 50 processen lopen (is dit sowieso veel???) incl firefox en word en had ik maar 5,5 uur over. Hij liep op normale battery modus (niet in speed) en brightness op 3 streepjes.
2) Is er een mogelijkheid om je webcam gemakkelijk aan en uit te zetten? Wanneer ik hem niet gebruik lijkt het mij handig om hem uit te kunnen zetten eventueel ook om de batterij te sparen.
3) Het kan zijn dat mij dit ontgaan is, maar er is op dit forum gesproken over het online registreren van je windows account. Is dit verplicht en hoe kun je nagaan of je dit gedaan hebt (of niet)?
4) Ik ken het verschil tussen de slaapstand (gebruik ik echter nooit) en de hybernate. Maar ik vraag me af in welk geval je voor welke moet kiezen?
5) Er is gesproken over een HDtest. Ik heb de FUJITSU en hoor af en toe een tik (waar ik me na het lezen van dit forum geen zorgen over maak) en ik zou graag mijn schijf willen controleren. Wie kan mij helpen aan de juiste test?
6) Hoe kun je het automatisch aanpassen van de brightness bij het veranderen van de battery modus voorkomen? Tis niet hinderlijk, maar het zou gewoon fijn zijn als het niet gebeurd.
Zo genoeg vragen om je er mee bezig te houden, maar hopelijk zijn we er dan ook meteen vanaf!
Alvast bedankt.
1) Is er een goede indicatie voor wanneer je je zorgen moet gaan maken om je batterij? Laatst had ik hem helemaal opgeladen en had ik 50 processen lopen (is dit sowieso veel???) incl firefox en word en had ik maar 5,5 uur over. Hij liep op normale battery modus (niet in speed) en brightness op 3 streepjes.
2) Is er een mogelijkheid om je webcam gemakkelijk aan en uit te zetten? Wanneer ik hem niet gebruik lijkt het mij handig om hem uit te kunnen zetten eventueel ook om de batterij te sparen.
3) Het kan zijn dat mij dit ontgaan is, maar er is op dit forum gesproken over het online registreren van je windows account. Is dit verplicht en hoe kun je nagaan of je dit gedaan hebt (of niet)?
4) Ik ken het verschil tussen de slaapstand (gebruik ik echter nooit) en de hybernate. Maar ik vraag me af in welk geval je voor welke moet kiezen?
5) Er is gesproken over een HDtest. Ik heb de FUJITSU en hoor af en toe een tik (waar ik me na het lezen van dit forum geen zorgen over maak) en ik zou graag mijn schijf willen controleren. Wie kan mij helpen aan de juiste test?
6) Hoe kun je het automatisch aanpassen van de brightness bij het veranderen van de battery modus voorkomen? Tis niet hinderlijk, maar het zou gewoon fijn zijn als het niet gebeurd.
Zo genoeg vragen om je er mee bezig te houden, maar hopelijk zijn we er dan ook meteen vanaf!
Alvast bedankt.
Klinkt niet heel gek. 50 is vrij veel ja, ik had er 36 incl. AV. Cclean is wel makkelijk om een aantal processen (tijdelijk) te disablen. Je kunt je battery health controleren met RMClok of Everest.Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 05:16:
Ik ben al langere tijd in bezit van mn NC10 en bij het doorlezen van het gehele forum van dit apparaatje heb ik toch een paar vraagjes:
Kan d.m.v. apparaat beheer (device manager).2) Is er een mogelijkheid om je webcam gemakkelijk aan en uit te zetten? Wanneer ik hem niet gebruik lijkt het mij handig om hem uit te kunnen zetten eventueel ook om de batterij te sparen.
Ik zou zeggen als je hem langer dan een half uur/uur uitzet: hibernate. Korter: slaapstand.4) Ik ken het verschil tussen de slaapstand (gebruik ik echter nooit) en de hybernate. Maar ik vraag me af in welk geval je voor welke moet kiezen?
Maar nog beter stel de slaapstand zo in dat ie na een half uur vanzelf hibernate. (configuratie scherm/energie)
Rechter muisklik op de battery manger in de taskbar > autodimming > disable.6) Hoe kun je het automatisch aanpassen van de brightness bij het veranderen van de battery modus voorkomen?
Of je kunt de battery manager openen en daar is het een menuutje.
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 08-06-2009 09:09 ]
Verwijderd
hoi allemaal!
sinds vandaag in bezit van een nc10. prachtig dingetje,
loop nu alleen tegen een probleem aan.
hopelijk kunnen jullie me helpen!!!
als ik gebruik wil maken van de mjkluiop letters moet ik steeds de fn toets gebruiken.
anders krijg ik de cijfers.... niet handig!!! hoe zet ik dit uit????
bedankt alvast!!!
sinds vandaag in bezit van een nc10. prachtig dingetje,
loop nu alleen tegen een probleem aan.
hopelijk kunnen jullie me helpen!!!
als ik gebruik wil maken van de mjkluiop letters moet ik steeds de fn toets gebruiken.
bedankt alvast!!!
Klik hier om te zien hoe je de oplossing kunt vinden: fn+F11Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:03:
[ Voor 17% gewijzigd door robertwebbe op 08-06-2009 23:30 ]
jahoor, schroefje aan de onderkant losdraaien, klepje openen, geheugen erin doen, klepje dicht, schroefje erin.
39
Ah tres simpel dusFietsbel schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:23:
jahoor, schroefje aan de onderkant losdraaien, klepje openen, geheugen erin doen, klepje dicht, schroefje erin.
Ik zag in de TS twee links naar OS X tutorials. Iemand hier al mee aan de slag gegaan en goed werkende gekregen?
Dat zeg ik!
Verwijderd
Bedankt Philflow voor je antwoorden, maar met de laatste vraag bedoelde ik iets anders. Het gaat namelijk niet om het auto dimmen, maar om het veranderen van de brightness naar maximaal zodra je de modus veranderd.
Daarnaast nog iemand een antwoord op vraag 5?
Tot slot heb ik nog een nieuwe vraag over recovery solutions, want ik heb een paar probleempjes met wat software en traag opstarten.
Tot nu toe heb ik de C schijf gebruikt voor windows en enkele andere programma's en de D voor data. Is het nou mogelijk om windows opnieuw te installeren al dan niet door D te formateren, maar geen gebruik te maken van een externe DVD of USB stick? De usersguide is mij niet duidelijk genoeg.
Je kan gewoon de image terugzetten via de Samsung Recovery software. Daarbij wordt alleen je C: partitie overschreven. Data op de D: blijft behouden.
De Windows image staat trouwens op een verborgen partitie, op je hardeschijf zodat je geen externe media nodig hebt.
De Windows image staat trouwens op een verborgen partitie, op je hardeschijf zodat je geen externe media nodig hebt.
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Vanavond werd ik door schoonpa ingeschakeld om wat zaken in te stellen op zijn nieuwe nc10.
Bij instellen e-mail adres ging t mis: de @ kon ik niet produceren via het toetsenbord.
Zijne is een uk versie van komplett, de @ zit boven de ' naast de l en niet boven de 2.
Regional settings al naar uk english gezet, maar van de toetsenbord indeling klopt nog niet veel.
Wel heeft schoonpa wat valuta instellingen enzow daar zitten anpassen.
Maar hoe krijg ik de juiste keyboard map weer terug?
Bij instellen e-mail adres ging t mis: de @ kon ik niet produceren via het toetsenbord.
Zijne is een uk versie van komplett, de @ zit boven de ' naast de l en niet boven de 2.
Regional settings al naar uk english gezet, maar van de toetsenbord indeling klopt nog niet veel.
Wel heeft schoonpa wat valuta instellingen enzow daar zitten anpassen.
Maar hoe krijg ik de juiste keyboard map weer terug?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
en welke is de juiste?
UK english niet, US english niet?
Grr, language en keyboard beide op uk english gezet en dat werkt t....
UK english niet, US english niet?
Grr, language en keyboard beide op uk english gezet en dat werkt t....
[ Voor 41% gewijzigd door Tacoos op 12-06-2009 00:05 ]
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van de NC10. Ik heb systeemherstel (nog) niet nodig gehad, maar bij het uitproberen van de bijgeleverde software kreeg ik de volgende melding bij het opstarten van Samsung Recovery Solution:
-----------------------------------------
Heb, als enig gebruiker, zelfde probleem. Los dat op door oude image terug te zetten via opstarten-F4.
Begrijp overigens niet waarom dit probleem zich voordoet.
-----------------------------------------
Heb, als enig gebruiker, zelfde probleem. Los dat op door oude image terug te zetten via opstarten-F4.
Begrijp overigens niet waarom dit probleem zich voordoet.
Marezathus
Verwijderd
Nou ik heb mijn laptop opgestuurd en heb vandaag een nieuwe gehad, maar het rechter pootje voor (als je de laptop voor je hebt staan) staat nog steeds los van de ondergrond, waardoor die wiebelt.
Heb ik nou zoveel pech of ben ik niet de enige met dit probleem????
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 17:04 ]
Dit had ik in het begin ook.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:58:
Nou ik heb mijn laptop opgestuurd en heb vandaag een nieuwe gehad, maar het rechter pootje voor (als je de laptop voor je hebt staan) staat nog steeds los van de ondergrond, waardoor die wiebelt.
Aan de onderkant zitten die rubber voetjes, bij mij was de middelste die onder het touchpad zit wat scheef gaan zitten, nadat ik die wat terug geduwt had, was hert probleem bij mij verholpen.
Of 3e optie, jij bent heel sterk gefocused op het rechter voetje?Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:58:
Ik heb er nooit last van gehad, heb hier een stuk of 3 NC10's gehad.
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 11-06-2009 17:49 ]
Verwijderd
ik heb eens goed naar die rubbertjes gekeken maar die zijn niet krom of iets., ze zitten er allemaal goed in. ook maakt het niet uit of de accu er in doet of niet. dus het ligt egt aan de notebook zelf..
wanneer die dicht is is het pootje bijna in zijn geheel op de ondergrond maar wanneer je hem open klapt is het pootje vrij van de ondergrond..
het enige wat ik met de nieuwe notebook heb gedaan is uit de doos gehaald, op bureau gezet en gekeken, dus daar komt niet zoveel kracht bij kijken
wanneer die dicht is is het pootje bijna in zijn geheel op de ondergrond maar wanneer je hem open klapt is het pootje vrij van de ondergrond..
het enige wat ik met de nieuwe notebook heb gedaan is uit de doos gehaald, op bureau gezet en gekeken, dus daar komt niet zoveel kracht bij kijken
Verwijderd
Warempel, je hebt gelijk.
Is me nooit opgevallen maar hier hetzelfde.
Als die dicht is steunen al de 4 de pootjes. Maar opengeklapt is het rechtervoorvoetje iets van de tafel.
Lijkt me een bouwfoutje.
Heb er in het gebruik verder geen last van gehad maar nu ga je er op letten hé
Is me nooit opgevallen maar hier hetzelfde.
Als die dicht is steunen al de 4 de pootjes. Maar opengeklapt is het rechtervoorvoetje iets van de tafel.
Lijkt me een bouwfoutje.
Heb er in het gebruik verder geen last van gehad maar nu ga je er op letten hé
Nou hier alle pootjes van mijn nieuwe NC10 netjes op het aanrechtblad. Zijn jullie tafels niet gewoon scheef?
Groetjes, FaceDown.
Omdat ik veel foto's en HD Content (Film) verwerk op vakantie lijkt het mij wel handig om een mini laptop aan te schaffen om de data meteen te kunnen overzetten en eventueel te kunnen bewerken. Natuurlijk ook altijd handig voor thuis en onderweg....
Na veel onderzoek ben ik uitgekomen op de Samsung NC10, N110 en de N120, maar welke moet ik nu kiezen..... Ik neig naar de N120, maar is dit de juiste keuze????
Ik heb de volgende bevindingen zelf al gedaan, maar twijfel of ik het bij het rechte eind heb zeg maar.
Het gaat mij dus om de meerwaarde van een N110 of N120, dus is het extra geld waard???
Mijn bevindingen:
Samsung NC10: Is duidelijk hier is het allemaal mee begonnen en heeft zijn potentie reeds waar gemaakt!
Samsung N110: Zo ver ik kan vinden alleen een grotere mousepad en een betere accu?
Samsung N120:Zo ver ik kan vinden alleen een kleine subwoofer, grotere mousepad, betere chipset en een betere accu ten opzichte van de N110? O ja, en slecht leverbaar! Mag ik dus hier uit opmaken dat dit de populairste is van het stel?
Graag jullie toelichting want ik ben een klein beetje de weg kwijt........
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Na veel onderzoek ben ik uitgekomen op de Samsung NC10, N110 en de N120, maar welke moet ik nu kiezen..... Ik neig naar de N120, maar is dit de juiste keuze????
Ik heb de volgende bevindingen zelf al gedaan, maar twijfel of ik het bij het rechte eind heb zeg maar.
Het gaat mij dus om de meerwaarde van een N110 of N120, dus is het extra geld waard???
Mijn bevindingen:
Samsung NC10: Is duidelijk hier is het allemaal mee begonnen en heeft zijn potentie reeds waar gemaakt!
Samsung N110: Zo ver ik kan vinden alleen een grotere mousepad en een betere accu?
Samsung N120:Zo ver ik kan vinden alleen een kleine subwoofer, grotere mousepad, betere chipset en een betere accu ten opzichte van de N110? O ja, en slecht leverbaar! Mag ik dus hier uit opmaken dat dit de populairste is van het stel?
Verschillen zijn minimaal en ik vond de N110 en N120 de meerprijs niet waard. Voor vakantie is de laptop idd ideaal, ik heb hem nu ook bij me! (op vakantie dus ;-)). Echter voor HD Video zou ik mezelf nog eens goed achter de oren krabben. Ik denk dat je dan beter naar een goede normale laptop kunt kijken...Vjenne-ICT schreef op zondag 14 juni 2009 @ 01:57:
Omdat ik veel foto's en HD Content (Film) verwerk op vakantie lijkt het mij wel handig om een mini laptop aan te schaffen om de data meteen te kunnen overzetten en eventueel te kunnen bewerken. Natuurlijk ook altijd handig voor thuis en onderweg....
Mijn bevindingen:
@ Vjenne-ICT Ik sluit me aan bij Sander, HD Content bewerken op een Atom netbook met GMA950 zou ik niet aan beginnen, dan wordt het een hele lange vakantie.
Als je toch een netbook wil nemen, hou er dan rekening mee dat de display van de NC10 een stuk beter geschikt is voor buiten gebruik dan de N110 en N120.
Als je toch een netbook wil nemen, hou er dan rekening mee dat de display van de NC10 een stuk beter geschikt is voor buiten gebruik dan de N110 en N120.
[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 14-06-2009 09:53 ]
Bedankt voor jullie reacties!Philflow schreef op zondag 14 juni 2009 @ 09:52:
@ Vjenne-ICT Ik sluit me aan bij Sander, HD Content bewerken op een Atom netbook met GMA950 zou ik niet aan beginnen, dan wordt het een hele lange vakantie.
HD Content is ook bijzaak hoor het gaat mij meer om het weg kunnen zetten van mijn geschoten materiaal en kunnen internetten op vakantie.
Wat is er beter aan het scherm van de NC10 dan ten opzichte van de N120? N120 is toch alleen Glossy of is er nog meer?
Waarom is de N120 zo slecht leverbaar dan? Toch wel ene teken dat die populair is toch?
Heeft iemand hier de N120 in zijn bezit die mij wat meer er over kan vertellen?
EDIT: Welk geheugen moet ik hebben om uit te breiden? PC2-5300 OF PC2-6400?
[ Voor 4% gewijzigd door Vjenne-ICT op 14-06-2009 11:01 ]
Verwijderd
Nou..... als die dicht is is de tafel dus recht, en open is de tafel ineens scheef.... lolbroekFaceDown schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:16:
Nou hier alle pootjes van mijn nieuwe NC10 netjes op het aanrechtblad. Zijn jullie tafels niet gewoon scheef?
'K vind het niet zo'n punt hoor, maar omdat ik er opmerkzaam werd gemaakt blijkt het hier ook zo te zijn.
Zitten trouwens 5 pootjes onder dus. Ik ruil hem er niet voor in.
Vjenne-ICT schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:34:
[...]
Bedankt voor jullie reacties!
HD Content is ook bijzaak hoor het gaat mij meer om het weg kunnen zetten van mijn geschoten materiaal en kunnen internetten op vakantie.
Wat is er beter aan het scherm van de NC10 dan ten opzichte van de N120? N120 is toch alleen Glossy of is er nog meer?
Waarom is de N120 zo slecht leverbaar dan? Toch wel ene teken dat die populair is toch?
Nope, verkeerde gedachtengang, latere modellen met een hoger modelnummer zijn niet perse beter, mooier, duurder.
De NC10 heeft een mat, non glossy scherm wat beter presteert onder lichte omgevingscondities. Denk dan aan reflecties van TL buizen en veel zonlicht.
Omdat het scherm zo'n allesbepalend onderdeel is van een nertbook moet daar je eerste aandacht naar uitgaan voor de aankoop
Heeft iemand hier de N120 in zijn bezit die mij wat meer er over kan vertellen?
EDIT: Welk geheugen moet ik hebben om uit te breiden? PC2-5300 OF PC2-6400?
Glossy met een backlight van net 200 nits gaat sterk reflecteren buiten.Vjenne-ICT schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:34:
[...]
Als je de reviews leest op www.notebookjournal.de zijn een hoop van je vragen beantwoord.
Geheugen: PC2-5300
[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 14-06-2009 13:00 ]
Bedankt voor je antwoord! Ik ga de review doornemen.....Philflow schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:58:
[...]
Glossy met een backlight van net 200 nits gaat sterk reflecteren buiten.
Als je de reviews leest op www.notebookjournal.de zijn een hoop van je vragen beantwoord.
Geheugen: PC2-5300
Reviews he. Je hebt er 3 te lezenVjenne-ICT schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:55:
[...]
Bedankt voor je antwoord! Ik ga de review doornemen.....
Ik zou ook naar de NC10 neigen. Of Asus 1000HE. Toch betere, contrast rijkere displays dan de nieuwe Samsungs. (bij de Asus heb je wel Eeectl nodig om de brightness goed te krijgen).
[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 14-06-2009 14:02 ]
Maak het mij nog even wat makkelijkerPhilflow schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:01:
[...]
Reviews he. Je hebt er 3 te lezen
Ik zou ook naar de NC10 neigen. Of Asus 1000HE. Toch betere, contrast rijkere displays dan de nieuwe Samsungs. (bij de Asus heb je wel Eeectl nodig om de brightness goed te krijgen).
Toch neig ik echt naar de Samsung N120..... Langer met de accu, beter geluid (subwoofer) en grotere toetsenbord. Ik zal toch bijna nooit overdag bij aanwezigheid van zon met deze laptop gaan werken, dus van dat scherm ga ik niet zo veel merken denk ik..... Of heb ik dit verkeerd?
Als je een groter toetsenbord wil hebben dan is de N120 een goede keus ja.Vjenne-ICT schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:54:
[...]
Toch neig ik echt naar de Samsung N120..... Langer met de accu, beter geluid (subwoofer) en grotere toetsenbord. Ik zal toch bijna nooit overdag bij aanwezigheid van zon met deze laptop gaan werken, dus van dat scherm ga ik niet zo veel merken denk ik..... Of heb ik dit verkeerd?
Contrast en de verticale kijkhoek van de NC10 zijn wel wat beter. Maar een kniesoor (ik dus) die daar op let
Geluid zal wel wat beter zijn van de N120, maar het blijft een laptop. Een koptelefoontje klink veel beter.
het scherm is toch waar je de hele tijd naar kijkt.
Mocht je nog een samsung NC10 goedkoop willen, ik doe de mijne weg. deze heb ik alleen gebruikt al mediatank voor filmpjes en foto's toen ik een maand op vakantie was. DM of email me maar even
Mocht je nog een samsung NC10 goedkoop willen, ik doe de mijne weg. deze heb ik alleen gebruikt al mediatank voor filmpjes en foto's toen ik een maand op vakantie was. DM of email me maar even
39
Ja, daar zit wat in idd, maar kan mij niet voorstellen dat het scherm zo veel slechter is dan de NC10. Als er een goed is in schermen maken dan is Samsung dat wel toch...... Tevens denk ik dat ze dit bewust hebben gedaan om de accutijd te bevorderen.....Fietsbel schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:04:
Besluit staat nog niet 100% vast, maar word denk ik toch de N120..... tenzij mij iemand nog kan overtuigen voor een ander type te gaan....
Ik wil terouwens voor een nieuw type gaan, maar als je er een leuke prijs van kunt maken dan is het wellicht wel wat voor mij.... stuur maar een PM met een voorstel....
Zoals je kunt zien bij Notebookjournal:Vjenne-ICT schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:18:
[...]
Ja, daar zit wat in idd, maar kan mij niet voorstellen dat het scherm zo veel slechter is dan de NC10. Als er een goed is in schermen maken dan is Samsung dat wel toch...... Tevens denk ik dat ze dit bewust hebben gedaan om de accutijd te bevorderen.....
N120 2 van de 5 sterren
NC10 3.5 van de 5 sterren.
Bij notebookjournal komen die ratings niet uit de lucht vallen, daar wordt serieus gemeten. Deutsche gründlichkeit. De reden dat Samsung is terug gegaan naar een minder scherm is kosten besparing, als je het mij vraagt.
Neemt niet weg dat je met het scherm van de N120 prima kunt werken. Een tweedehands NC10 vind ik ook een goed idee, er zit toch nog wel garantie op als je de bon erbij krijgt. (zie V&A en marktplaats)
PS. Kijk ook even hier : http://www.notebookcheck.com/
Rechts, bovenaan kopje: "Top 5 eigene Tests"
90% Apple Macbook Pro 17“ 2..
90% Asus Eee PC 1002HA
90% Samsung NC10
90% is dus de hoogste rating die ze ooit hebben gegeven. Zo nu stop ik met mijn NC10 promotie
[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 14-06-2009 16:31 ]
Bedankt voor de toelichting......... Ik ga vanavond beslissen welke het wordt....Philflow schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:28:
[...]
Zoals je kunt zien bij Notebookjournal:
N120 2 van de 5 sterren
NC10 3.5 van de 5 sterren.
Bij notebookjournal komen die ratings niet uit de lucht vallen, daar wordt serieus gemeten. Deutsche gründlichkeit. De reden dat Samsung is terug gegaan naar een minder scherm is kosten besparing, als je het mij vraagt.
Neemt niet weg dat je met het scherm van de N120 prima kunt werken. Een tweedehands NC10 vind ik ook een goed idee, er zit toch nog wel garantie op als je de bon erbij krijgt. (zie V&A en marktplaats)
PS. Kijk ook even hier : http://www.notebookcheck.com/
Rechts, bovenaan kopje: "Top 5 eigene Tests"
90% Apple Macbook Pro 17“ 2..
90% Asus Eee PC 1002HA
90% Samsung NC10
90% is dus de hoogste rating die ze ooit hebben gegeven. Zo nu stop ik met mijn NC10 promotie
EDIT:
1. Hoeveel geheugensloten hebben de NC10, N110 en de N120? Gewoon twee of eentje?
2. Past de N120 ook gewoon in een tas voor een 10 inch minilaptop? Hezien dat de N120 wat grote uitvalt.
[ Voor 8% gewijzigd door Vjenne-ICT op 14-06-2009 23:20 . Reden: Vraag ]
Verwijderd
Hee, ik heb wel interesse. Kan alleen niet de PM functie vinden op dit forum en je email heb je niet ingevuld. Zou je mij even een berichtje willen sturen als deze nog steeds te koop is?Fietsbel schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:04:
eentjeVjenne-ICT schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:44:
[...]
1. Hoeveel geheugensloten hebben de NC10, N110 en de N120? Gewoon twee of eentje?
Bedakt voor je antwoord. Wat kan er maximaal in dan?
Ik heb Ubuntu geinstalleerd afgelopen weekend en dat draait eigenlijk best lekker. Van het veelbesproken probleem met de mousepad heb ik eigenlijk geen last. Wel staat de brightness een stuk lager dan maximaal in bijv. Windows XP. De Fn-toetsen werken wel, maar ook al zet ik deze op maximaal, dan nog is de brightness misschien net de helft van wat 'ie in XP kan zijn. Maw; als ik in de zon ga zitten zie ik geen steek. Iemand enig idee of er een oplossing is hiervoor?
Groetjes, FaceDown.
2 GBVjenne-ICT schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:31:
[...]
Bedakt voor je antwoord. Wat kan er maximaal in dan?
Hoe warm wordt jullie NC10?
Ik heb momenteel op een houten tafel en op een redelijk warme zolder de volgende temperaturen:

Is dit wel goed? Lijkt mij namelijk wat aan de hoge kant..
In de woonkamer (20 graden) word de CPU Diode gemiddeld 65 graden.
Ik heb momenteel op een houten tafel en op een redelijk warme zolder de volgende temperaturen:

Is dit wel goed? Lijkt mij namelijk wat aan de hoge kant..
In de woonkamer (20 graden) word de CPU Diode gemiddeld 65 graden.
[ Voor 8% gewijzigd door Vinze op 15-06-2009 19:36 ]
Is het verstandig om 2 GB HyperX er in te doen?
HyperX ken ik niet, maar upgraden naar 2GB heeft onder XP geen effect, tenzij je rare dingen doet zoals heftig Photoshoppen. Met Windows 7/Vista/OS X heeft het wel effect.Vjenne-ICT schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:11:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 15-06-2009 22:29 ]
Na lang wikken en wegen de SAMSUNG N120 besteld..... Hopelijk een juiste keuze....
Link geheugen: Kingston HyperX KHX5300S2LLK2/4G
Kleine vraag, zal deze tas wel passen? Heb hem wel besteld op de gok.... Het zit vast op 2mm in de lengte van de tas, dus denk zelf dat het wel goed komt.....
Link tas: Case Logic BUA-10K Attachétas
Kleine vraag, zal deze tas wel passen? Heb hem wel besteld op de gok.... Het zit vast op 2mm in de lengte van de tas, dus denk zelf dat het wel goed komt.....
Link tas: Case Logic BUA-10K Attachétas
Workaround: In het bootmenu kun je de brightness maximaal zetten en dat onthoudt ie. Ik heb wel auto brightness uitgezet in de bios, en in de Ubuntu instellingen onder powersaving ook alle autodim instellingen uit staan.FaceDown schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:39:
Ik heb Ubuntu geinstalleerd afgelopen weekend en dat draait eigenlijk best lekker. Van het veelbesproken probleem met de mousepad heb ik eigenlijk geen last. Wel staat de brightness een stuk lager dan maximaal in bijv. Windows XP. De Fn-toetsen werken wel, maar ook al zet ik deze op maximaal, dan nog is de brightness misschien net de helft van wat 'ie in XP kan zijn. Maw; als ik in de zon ga zitten zie ik geen steek. Iemand enig idee of er een oplossing is hiervoor?
Nu merk ik wel dat regelmatig na herstarten de gekozen themes / kleuren niet onthouden worden. Weet iemand hoe dat kan? Ik ben nogal een Linux noob.
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Ik heb dezelfde vraag maar dan voor de Samsung NC-10. Ik wil er graag foto's op bewerken (RAW-files van ong. 10MB). Is dit geheugen dan een performance verbetering t.o.v. normaal 2GB geheugen en werkt het in deze netbook?Vjenne-ICT schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:31:
Na lang wikken en wegen de SAMSUNG N120 besteld..... Hopelijk een juiste keuze....
Verwijderd
En welke raden jullie eventueel aan van deze:
http://tweakers.net/price...&n59=2&i55=&a55=&x=13&y=6
Werkt die Corsair PC6400 ook in de NC10 en is dat noemenswaardig sneller dan een goedkopere optie?
http://tweakers.net/price...&n59=2&i55=&a55=&x=13&y=6
Werkt die Corsair PC6400 ook in de NC10 en is dat noemenswaardig sneller dan een goedkopere optie?
Neem Kingston ValueRAM KVR667D2S5/2G
Volgens mij heeft sneller geheugen geen enkel effect. Het blijft gewoon op 667 MHz draaien.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:51:
[...]
Ik heb dezelfde vraag maar dan voor de Samsung NC-10. Ik wil er graag foto's op bewerken (RAW-files van ong. 10MB). Is dit geheugen dan een performance verbetering t.o.v. normaal 2GB geheugen en werkt het in deze netbook?
Je bent je er wel van bewust dat dat 2X 2GB is?Vjenne-ICT schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:31:
Verwijderd
Ja, maar dat hyperx geheugen is ook wel als 1x 2GB verkrijgbaar. Is dat nu echt sneller?
Zou je me misschien kunnen linken naar de snelst mogelijke 2GB geheugen voor in de NC10? Sneller is zonde van het geld en langzamer is zonde van de performance. Maar ik ben niet zo thuis in welke ik nu exact moet hebben. Zou echt super zijn!
Zou je me misschien kunnen linken naar de snelst mogelijke 2GB geheugen voor in de NC10? Sneller is zonde van het geld en langzamer is zonde van de performance. Maar ik ben niet zo thuis in welke ik nu exact moet hebben. Zou echt super zijn!
Dit zou ik ook wel willen weten......Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:28:
Ja, maar dat hyperx geheugen is ook wel als 1x 2GB verkrijgbaar. Is dat nu echt sneller?
Waar je wel wat van gaat merken is al je er zoiets in zet.
Benchmarks: http://www.techreport.com/articles.x/17010/4
Benchmarks: http://www.techreport.com/articles.x/17010/4
[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 16-06-2009 19:36 ]
Dan zou ik er eerder een SSD in zetten. Minder stroom, sneller (vooral accestime) en stil. Op zich heb je de Vertex voor 115 nu, voor een netbook is die prima.
Is inderdaad een stuk sneller en zuiniger. Helaas heb je dan maar 30GB. En gezien de wensen van beide heren lijkt me dat niet ideaal in hun situatie.Neo schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:46:
Dan zou ik er eerder een SSD in zetten. Minder stroom, sneller (vooral accestime) en stil. Op zich heb je de Vertex voor 115 nu, voor een netbook is die prima.
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 16-06-2009 19:50 ]
Oh sorry daar had ik even overheen gelezen. Dan is jouw tip veel beter. Ik wil er zelf wel een SSD in gaan zetten zodra ik hem binnen heb,
Ja, dat weet ik, maar heb er twee nodig namelijk. Als ik zo kijk dan is hyperx nog goedkoper ook per 2X4GB....Philflow schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:21:
Neem Kingston ValueRAM KVR667D2S5/2G
[...]
Volgens mij heeft sneller geheugen geen enkel effect. Het blijft gewoon op 667 MHz draaien.
[...]
Je bent je er wel van bewust dat dat 2X 2GB is?
Prijs Valua
Prijs HyperX
Gaat HyperX wel werken en kan er niet sneller geheugen in dan de PC2-5300 of heeft dat gen zin omdat de mini deze dan terugklokt?
Graag nog een keer goed advies, dan is mijn bestelling compleet...... Thanks!
Verwijderd
Voor mij feitelijk dezelfde vraag als Vjenne maar dan voor 1x 2gig in de netbook. Hyper of value?