Toon posts:

Welke voeding heb ik nodig? Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.189 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03-2024
Bedankt voor de reactie. Ik las nu eigenlijk over de Silverstone Nightjar 400W Fanless. Deze lijkt me ook wel interessant. In mijn kast (Lian Li A77B) zou die onderin komen en zou derhalve direct koele lucht aan kunnen trekken. Daarnaast zouden er voor in de kast twee of drie fans komen en achterin twee fans (outtake). Denken jullie dat een fanless voeding genoeg frisse lucht krijgt en derhalve voldoende koel blijft of is het alleen maar aan te raden een fanless voeding bovenin te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt the mask :)

Ik ga het aanpassen en meteen bestellen bij Alternate.

Had eerder ook al die Corsair HX750 geselecteerd, volgens verschillende reviews op verschillende sites moet hij inderdaad goed zijn.

xUTY_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 06:11:
Morgen Tweakers,

Heb onlangs het volgende systeem samengesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Nine Hundred Two Zwart€ 99,53€ 99,53
1Arctic Silver 5 (3.5gr)€ 4,50€ 4,50
1Asus P6T SE€ 164,67€ 164,67
2Club3D HD 4890 1024MB GDDR5€ 157,76€ 315,52
1Cooler Master Silent Pro M700€ 92,39€ 92,39
1Intel Core i7 920€ 222,85€ 222,85
1OCZ Intel i7 Triple Channel OCZ3X1333LV6GK€ 104,45€ 104,45
1Samsung SH-S202J€ 17,95€ 17,95
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,24€ 32,24
2Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB€ 59,91€ 119,82
ImporterenTotaal€ 1.173,92

Ik zou graag wat informatie willen over de voeding die ik gekozen heb.

Gaat hij het goed kunnen runnen allemaal zonder ook maar iets te overclocken?

En als ik mijn CPU naar bijv. 4 GHz wil OCen, dan is de voeding net te min, of kantje boord?

Ik hou niet erg van OCing maar ik wil het misschien wel gaan doen over 2 jaar als ik gfx card en ram bijvoorbeeld upgrade, zou denk ik deze CPU dan nog weel een volgende 2 jaartjes mee krijg, niet?

Edit: Weet iemand ook misschien meteen of er een crossfire bridge bij de kaart ofwel mobo zit?

Dank u :)

xUTY_
Middag.

Ik heb inmiddels bovenstaande setup besteld.

Maar nu echter ben ik aan het twijfelen of ik wel genoeg PCI-e 6-pins heb.

Bij deze voeding zitten er 2.

Mijn videokaarten, hebben die niet 2 per stuk nodig?
Enige oplossingen?

Ik heb er niet aan gedacht, niemand heeft het blijkbaar opgemerkt (Heb dit 2 dagen terug gepost in dit topic).

Edit: Na ff zoeken heb ik Dit filmpje kunnen vinden. Kijk eens bij de 40 seconden. Daar zie je er 2.

Wat gaat dit inhouden voor mijn Crossfire setup?

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

dan moet je een real power versie nemen van coolermaster deze heeft er meer ;)

pricewatch: Cooler Master Real Power M850

[ Voor 45% gewijzigd door Xenomorphh op 26-07-2009 17:58 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damnit. Hopelijk kan ik de order nog aanpassen.

Ik moest de kaarten al aanpassen naar de Asus versies (Vandaar de asus review in mijn post hierboven).

Het pakket zou maandag verzonden worden volgens sales@alternate.
Even snel een mailtje sturen...

Thanks.

xUTY_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2009 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
er zitten verloopstekkertjes bij de videokaart, voor de voeding
Je hoeft dus niets te veranderen.
Deze verloopstekkertjes veranderen weinig gebruikte molex-stekkers in pcie-stekkers.

Afbeeldingslocatie: http://www.keuren.eu/images/72.2MOLEX-PCIe.gif

Je voeding is zwaar genoeg voor 2 hd4890's, al weet ik niet of een behoorlijke overklok nog mogelijk is. Dat kan The Mask beter uitrekenen.

[ Voor 73% gewijzigd door Quacka op 26-07-2009 18:22 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verloop stekkertjes?

Dus van molex naar pci-e of wat?

Sorry ben best noob op gebied van voedingen :P

EDIT: Bedankt voor je edit :)

Ik zie dat er 2 molex gebruikt moeten worden om naar èèn pci-e te gaan, klopt dat?

Zo ja, dan heb ik dus 4 niet-gebruikte molex nodig en dat heeft mijn voeding ook niet volgens mij :(
EDIT2: De voeding een paar posts hierboven (M 700W Silent Pro) heeft 5x 5.25" molex stekkers.
Ik heb èèn enkele dvd+-RW drive. Volgens mij ga ik nog 1 van de overige 4 gebruiken voor een van de casefans omdat het mobo daar 3 aansluitingen voor heeft en in mijn case zitten er 4.
Dus met andere woorden, ik moet toch een nieuwe voeding kopen,

Klopt dit een beetje? :P

Thanks

xUTY_

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste mede tweakers, ik zou graag gebruik willen maken van jullie PC kennis.
Ik heb net een nieuw mobo gekocht met processor en video kaart.
Maar.. dit doet het allemaal niet. Dus ik naar de PC winkel en daar doet alles het wel!!!
Ik denk dus dat het aan mijn voeding ligt. Het is ook geen merk voeding maar wel 400 watt.
Hier mijn specs van mijn systeem:

gibabyte ga-k8n-sli
AMD athlon 64 X2 4400+
4 gig ram
tosiba 4025 HD
medion 7250 Nvidia
2x plextor dvd drive
cooler master musketeer2
400 watt voeding elan vital geeft 15 ampere op 12v. 3.3 and 5 samen geeft 210 watt

Ik denk dat mijn voeding teweinig ampere geeft op 12v. Dat is nu 15 maar 20 moeten zijn.
Wat is jullie mening? advies? mijn voeding heeft nu een temperatuur sensor die de fan aanstuurt. Dat wil ik ook in mijn nieuw pc maar zijn daar ook goeie van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Och, dat je nog wat andere dingen erop aansluit mag geen probleem opleveren.
Deze voeding heeft ook nog eens 1 12V-rail: Bij meerdere 12V-rails kan je nog het gevaar lopen dat je 1 van de 12V-rails een beetje overbelast. Dat zal met deze niet kunnen gebeuren.

Wil je echt het zekere voor het onzekere nemen, dan moet je die zwaardere nemen. Die beslissing moet je zelf nemen.
De 700W is echt genoeg.
En ik kan me de BBG-discussie herinneren waarin The Mask een 600W wel goed genoeg vond voor een HD4890-CF setup. Dus dan is 700W zeker goed genoeg voor ook nog wat overklok-potentieel.
(dat was nog even iets waar ik over zat te twijfelen)

De molex bestaat trouwens maar uit 2 kabels, met aan de een 3 aansluitingen en aan de ander 2 (blijft 1 over voor de oude floppy...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 18:55:
Hallo beste mede tweakers, ik zou graag gebruik willen maken van jullie PC kennis.
Ik heb net een nieuw mobo gekocht met processor en video kaart.
Maar.. dit doet het allemaal niet. Dus ik naar de PC winkel en daar doet alles het wel!!!
Ik denk dus dat het aan mijn voeding ligt. Het is ook geen merk voeding maar wel 400 watt.
Hier mijn specs van mijn systeem:

gibabyte ga-k8n-sli
AMD athlon 64 X2 4400+
4 gig ram
tosiba 4025 HD
medion 7250 Nvidia
2x plextor dvd drive
cooler master musketeer2
400 watt voeding elan vital geeft 15 ampere op 12v. 3.3 and 5 samen geeft 210 watt

Ik denk dat mijn voeding teweinig ampere geeft op 12v. Dat is nu 15 maar 20 moeten zijn.
Wat is jullie mening? advies? mijn voeding heeft nu een temperatuur sensor die de fan aanstuurt. Dat wil ik ook in mijn nieuw pc maar zijn daar ook goeie van?
Helemaal niets?
Ik kan me niet voorstellen dat een te zwakke voeding ervoor zorgt dat een computer helemaal niet wil proberen op te starten.

Temperatuursensor. Poeh. Niet elke voeding heeft die. Ik meen dat de nieuwe Scythe-voedingen dat in elk geval wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op zondag 26 juli 2009 @ 19:10:
Och, dat je nog wat andere dingen erop aansluit mag geen probleem opleveren.
Deze voeding heeft ook nog eens 1 12V-rail: Bij meerdere 12V-rails kan je nog het gevaar lopen dat je 1 van de 12V-rails een beetje overbelast. Dat zal met deze niet kunnen gebeuren.

Wil je echt het zekere voor het onzekere nemen, dan moet je die zwaardere nemen. Die beslissing moet je zelf nemen.
De 700W is echt genoeg.
En ik kan me de BBG-discussie herinneren waarin The Mask een 600W wel goed genoeg vond voor een HD4890-CF setup. Dus dan is 700W zeker goed genoeg voor ook nog wat overklok-potentieel.
(dat was nog even iets waar ik over zat te twijfelen)

De molex bestaat trouwens maar uit 2 kabels, met aan de een 3 aansluitingen en aan de ander 2 (blijft 1 over voor de oude floppy...)
Dat de voeding genoeg vermogen levert dat weet ik wel :) Toch bedankt.

Wat ik eigenlijk bedoelde, is of er genoeg molex kabeltjes aan de eerste keuze (de Silent Pro M 700W) gaat zitten om dus 2x een pci-e van te maken met die verloopstekkertjes.

Het kan zijn dat ik veel te ver aan het denken ben, aangezien dat jij het wel ziet zitten :P

Ik dacht het volgende ; op de Silent Pro M 700W zitten:
2x PCI-E stekkers.
5x Molex (5.25").

Dus, ik heb 4x een PCI-E nodig (2x2 HD4890's).
Heb er 2 bij de voeding, dus nog 2 nodig.
Van 4 molex kan ik die 2 maken mbv zo'n verloopstekkertje?

Of wordt 1 molex kabeltje vanuit de voeding (waar ik er dus 5 van heb) onderverdeeld in meerdere?
Dat zou alles uitleggen, en ook jou antwoord "weinig gebruikte molex" that makes sense too in dat geval als er dus 2 apparaten bijvoorbeeld op 1 molex zou zitten :P

Sorry ik begrijp er niet veel van :+

Bedankt.

xUTY_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op zondag 26 juli 2009 @ 19:18:
[...]

Helemaal niets?
Ik kan me niet voorstellen dat een te zwakke voeding ervoor zorgt dat een computer helemaal niet wil proberen op te starten.

Temperatuursensor. Poeh. Niet elke voeding heeft die. Ik meen dat de nieuwe Scythe-voedingen dat in elk geval wel hebben.
Wel met een andere voeding doet hij het wel. misschien is mijn voeding niet compatible met dit mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

voeding heeft geen compatibiliteiten..
het werkt of het werkt niet.

waarschijnlijk is je voeding gewoon gaar..en aangezien het ook niet een A-merk voeding is zal ik toch maar is kijken naar een vervanger. (coolermaster of corsair oid als het maar een A-merk is)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Xenomorphh schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:37:
voeding heeft geen compatibiliteiten..
het werkt of het werkt niet.
Helaas is dat niet zo, lees de TS maar eens onder het kopje Turn-on delay. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

-The_Mask- schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:40:
[...]

Helaas is dat niet zo, lees de TS maar eens onder het kopje Turn-on delay. ;)
hmm ja ik zie het wist ik niet.

Maar dan nog lijkt me dit niet geval ( heb het ook nog nooit meegemaakt misschien omdat ik t niet wist hoor :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:06:
[...]

Dat de voeding genoeg vermogen levert dat weet ik wel :) Toch bedankt.

Wat ik eigenlijk bedoelde, is of er genoeg molex kabeltjes aan de eerste keuze (de Silent Pro M 700W) gaat zitten om dus 2x een pci-e van te maken met die verloopstekkertjes.

Het kan zijn dat ik veel te ver aan het denken ben, aangezien dat jij het wel ziet zitten :P

Ik dacht het volgende ; op de Silent Pro M 700W zitten:
2x PCI-E stekkers.
5x Molex (5.25").

Dus, ik heb 4x een PCI-E nodig (2x2 HD4890's).
Heb er 2 bij de voeding, dus nog 2 nodig.
Van 4 molex kan ik die 2 maken mbv zo'n verloopstekkertje?
Ja.
Van die 5 molex-stekkers kan je er wel 100 maken. (niet dat dit echt goed is voor de kwaliteit / realistisch is: het kan alleen wel).
De meeste kastkoelers die ik ken die hebben een soort doorloop stekker. Dus deze stekker sluit je aan op een molex-stekker en op die stekker kan je weer een andere molexstekker aansluiten.
Of wordt 1 molex kabeltje vanuit de voeding (waar ik er dus 5 van heb) onderverdeeld in meerdere?
Dat zou alles uitleggen, en ook jou antwoord "weinig gebruikte molex" that makes sense too in dat geval als er dus 2 apparaten bijvoorbeeld op 1 molex zou zitten :P
Zoals ik al zei kunnen er aan de voeding 2 kabels. Aan die 2 kabels zitten 2 en 3 aansluitingen. Samen 5.
Het zijn dus maar 2 kabels.
Nu zou ik voor elke videokaart 1 normale pcie-kabel combineren met 1 verloop-kabel. Dit om de molexkabel niet te zwaar te belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:57:
Zoals ik al zei kunnen er aan de voeding 2 kabels. Aan die 2 kabels zitten 2 en 3 aansluitingen. Samen 5.
Het zijn dus maar 2 kabels.
Nu zou ik voor elke videokaart 1 normale pcie-kabel combineren met 1 verloop-kabel. Dit om de molexkabel niet te zwaar te belasten.
Dat had ik al in gedachten inderdaad. 1x pci-e en 1x de molex conversie.

Bedankt voor de goede uitleg :)

Nog 1 kort vraagje, die verloopstekker gaat die erbij zitten denk je?

Anders moet ik die ff erbij kopen?

xUTY_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:21:
[...]

Dat had ik al in gedachten inderdaad. 1x pci-e en 1x de molex conversie.

Bedankt voor de goede uitleg :)

Nog 1 kort vraagje, die verloopstekker gaat die erbij zitten denk je?

Anders moet ik die ff erbij kopen?

xUTY_
Club3D doet ze er normaal gesproken wel bij anders even googlen of de site van de fabrikant bezoeken. :z

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
-The_Mask- schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:25:
[...]

Club3D doet ze er normaal gesproken wel bij anders even googlen of de site van de fabrikant bezoeken. :z
http://www.club3d.nl/prod...ith_id.cfm?product_id=166
Daar staat het niet hoor...

productreview: Club3D HD 4890 1024MB GDDR5 review door BdK9001
Ook hier niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ze zaten anders wel bij mij in de doos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had al gepost dat ik ze aan heb gepast naar de Asus EAH 4890's.

De club3d versies waren niet leverbaar :(

Maar anyway. Bedankt voor de hulp allemaal.

Het is een beetje ingewikkeld voor mij aangezien ik er nog nooit mee heb gewerkt eigenlijk :P

Weet dus niet wat ik precies nodig ga hebben.
Of ik nu dus eenmalig een verloopstekker nodig heb, of tweemalig, en of ik dan die 4 pins to 6 pins kabel nodig heb, en of ik wel genoeg molex over ga hebben om dit allemaal te doen 8)7

Ik begrijp hoe het werkt, ik heb echter zeer weinig zin om uit te gaan zoeken welke erbij gaan zitten en welke ik dan alsnog erbij moet gaan halen, en wanneer zijn die dan hier etc etc.

Ik ga de order gewoon aanpassen naar de Cooler Master Real Power 850W. Dan zal ik zonder problemen alles kunnen aansluiten, en ook nog eens rustig bekijken hoe die kabels werken :)

Het is tenslotte een goede voeding en hij heeft wel mooi 4x pci-e 2.0 connectors. Ook is hij niet al te veel duurder.

Je moet het toch leren...

Nogmaals bedankt voor de reacties.

Fijne avond nog verder.

xUTY_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Neem dan een Corsair HX750 of HX850. Die zijn imho een stukje beter en zweven qua prijs om die CM heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Edmin schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:42:
Ze zaten anders wel bij mij in de doos ;)
Kijk! :)
Edmin schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:48:
Neem dan een Corsair HX750 of HX850. Die zijn imho een stukje beter en zweven qua prijs om die CM heen.
Wilde ik ook zeggen, behalve dat ze niet op voorraad zijn bij alternate.
En als alles klaar staat om verzonden te worden, dan wil ie denk ik niet weer langer wachten.
Maar ik zou dus ook voor 1 van de Corsairs kiezen.

[ Voor 15% gewijzigd door Quacka op 26-07-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou aangezien dat jullie beiden de corsair adviseren,

Zal ik deze nemen?

http://www.alternate.nl/h...wRatings&page=1#tabberBox

Dat is de corsair 750TX. Die is wel op voorraad. de HX versie niet.

Wat is het verschil other than de extra paar S-ATA kabels bij de HX versie?
De prijzen verschillende een beetje en de HX versie heeft een klein aantal dingetjes meer. 80 plus, klein beetje betere efficiëntie etc.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Modulair is het grote verschil.

Voor de rest is het de maker: Seasonic/CWT.
Garantie.

Rest zijn kleine verschillen.

[ Voor 59% gewijzigd door -The_Mask- op 26-07-2009 23:13 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De TX750 is absoluut een goede PSU, daarom heb ik hem ook in de BBG van mei vermeld. De HX serie is net uit en gewoon nog een tikje beter (zie Mask) en modulair..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed.

Bedankt mensen :)

Heb daarnet meteen een mailtje gestuurd naar Alternate om hem aan te passen naar de Corsair 750W TX versie. Hopelijk kunnen ze het nog aanpassen aangezien dat ze zaterdag, na de videokaartwijziging hebben gezegd "hier is uw nieuwe orderbevestiging, het pakket wordt in orde gemaakt en maandag aan TNT aangeboden."

Nogmaals bedankt voor de suggesties en nog een prettige avond.

xUTY_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avond.

Tja,

"Bedankt voor uw bericht.

Uw bestelling is bij ons al verwerkt en verzonden.

Wij kunnen uw bestelling helaas niet meer aanpassen."

Dat houdt in dat ik nu lekker de hele avond kan uit gaan zitten zoeken of de kabels wat ik nodig heb erbij gaan zitten :+

Als iemand het zo weet zou dat zeer fijn zijn. Zal het nog even omschrijven.

Heb dus : 2x de HD 4890's. Deze hebben 2x PCI-E connectors nodig dus ik heb er 4 nodig in totaal voor beide kaarten.

Mijn voeding pricewatch: Cooler Master Silent Pro M700 heeft maar 2 PCI-E connectors. Kom dus 2 PCI-E connectors te kort.

De voeding heeft 5x Molex (5.25") connectors.
Van deze Molex heb ik (volgens mij) er 2 nodig. 1 voor mijn enigste HDD, en 1 voor mijn optische drive.
Alhoewel het wel eventueel mogelijk gaat zijn om die optische drive, na het installeren van W7 RC, weer eraf te koppelen. Dus kortgezegd ik hou 4 molex over.

Mijn Mobo (p6t se) gebruikt er geen toch? en de cpu fan en case fans hebben al een aansluiting eraan neem ik aan.

Dat houdt dus in dat ik 2 extra PCI-E nodig ga hebben. 4 Molex over om dit te doen?

Mogelijkheden? :)

Bedankt.

xUTY_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het simpelst zou natuurlijk zijn je gaat 1 HD4890 gebruiken dit is namelijk ook wel genoeg zolang je resolutie niet boven of 2500x1600 is. Anders heb je ook genoeg aan 1 HD4890. :)

Andere voeding kopen is natuurlijk ook een optie.

En anders hebben we ook nog altijd molex splitters.
Afbeeldingslocatie: http://store.redbarncomputers.com/mmRBC/Images/PYO2l.jpg
Er is natuurlijk ook altijd nog een molex naar PCI-e verloopje.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v228/tweaker69/d5_1_b.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 27-07-2009 19:04 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dan wordt het;

1) Kijken of ik minstens 2 van die verloopjes heb bij de voeding ofwel de videokaarten (heb 4 molex over normaal gezien dus een splitter is in eerste instantie niet nodig).

of

2) 1 HD4890 aansluiten met beide PCI-e connectors en wachten tot volgende maand ofzo als ik een nieuwe voeding koop + nog wat andere kleine dingetjes wat ik nodig heb.

Ik hoop echt dat het erbij gaat zitten, maar goed je hebt wel gelijk op 1 HD4890 kan ik wel een maandje leven. zijn goeie kaarten tenslotte.

Maak me hier veel te druk hierover, hehe :P

Ik ga het hierbij laten :)

Bedankt voor de moeite.

xUTY_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
je mag trouwens binnen 7 dagen de voeding terug sturen, maar dan krijg je dus wel de verzendkosten terug naar alternate en weer terug naar jou.

Nog geen probleem. Voor 10 euro heb je de voeding naar alternate.
Dan bestel je op een van de goedkopere adressen een hx750. Incl verzendkosten ben je dan nog niet duurder uit dan bij alternate. 8)

pricewatch: Corsair HX750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martindeman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 10:54
Ik wil mijn pc upgraden met een 8800 gts 640 mb die ik vandaag heb gekregen.
Nu begin ik mij toch zorgen te maken over de voeding. In het kort:

c2q q6600
4x 1 gb 667 mhz ddr2
creative x-fi xtreme music
2 x samsung spinpoint 500 gb (niet raid)
dvd + cardreader
Ga-p35-ds3p moederbord

Deze zitten op een Be quiet straightpower 450 Watt. Deze geeft aan 12v1: 25A en 12v2: 18A.

Via de extreme power calculator kom ik met de 8800gts op 375 W.

Is dit dan te krap voor de voeding die ik nu heb om stabiel te gamen en hd video renderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
martindeman schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:58:
Is dit dan te krap voor de voeding die ik nu heb om stabiel te gamen en hd video renderen?
Nee waarom denk je dat?

Een A-merk voeding kan gewoon leveren wat erop staat 24/7, vaak zelfs nog wel 50 Watt meer.
Daar naast ga je de 375 Watt niet halen met jouw PC onder full load. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martindeman
-The_Mask- schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:02:
[...]

Nee waarom denk je dat?

Een A-merk voeding kan gewoon leveren wat erop staat 24/7, vaak zelfs nog wel 50 Watt meer.
Daar naast ga je de 375 Watt niet halen met jouw PC onder full load. :)
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik dacht dat het advies van die site een soort minimum was. Goed om te weten dat het kan!
Ik probeerde de 8800 gts er deze ochtend in te zetten, maar bij het opstarten kreeg ik een soort brandalarm :P (niet uit mijn speakers, die waren niet aangesloten). Toen was ik bang dat mijn voeding overbelast was. Dat probleem moet dus ergens anders liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
martindeman schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:09:
[...]
Ik probeerde de 8800 gts er deze ochtend in te zetten, maar bij het opstarten kreeg ik een soort brandalarm :P
Is dat niet het geluid van een niet aangesloten power connector op de videokaart?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martindeman
-The_Mask- schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:14:
[...]

Is dat niet het geluid van een niet aangesloten power connector op de videokaart?
Dat kan goed kloppen,
Ik ben er nu achter dat deze kaart een 6pin ingang heeft die ik niet had aangesloten. De kabel zat ook niet bij de kaart die ik gekregen had. Erg dom van mij dus. In ieder geval bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
martindeman schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:31:
[...]

Dat kan goed kloppen,
Ik ben er nu achter dat deze kaart een 6pin ingang heeft die ik niet had aangesloten. De kabel zat ook niet bij de kaart die ik gekregen had. Erg dom van mij dus. In ieder geval bedankt voor je reactie :)
Die aansluiting zit toch gewoon op je voeding?
Maar dan is dat het dus. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martindeman
-The_Mask- schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:34:
[...]

Die aansluiting zit toch gewoon op je voeding?
Maar dan is dat het dus. ;)
Ja inderdaad ik heb het vandaag gechecked en alles werkt! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moederbord: Gigabyte Motherboard ATX X58 LGA1366 Socket

Geheugen: OCZ DDR3 High Performance Memory 6GB 1600 Gold (8-8-8-20) 3K

Behuizing: Cooler Master CoolerMaster MidiTower Centurion 590 Black / 9x5.25 Exposed / 4x3.5 Hidden + 1xExposed / noPSU

Processor: Intel Core i7-920/2.66GHz 8MB QPI DDR3 LGA1366

Software: Microsoft Windows Vista Home Premium, SP1, 64bit, DVD, OEM, NL

CPU Koeler: Scythe Mugen 2 SCMG-2000

Video kaart: Asus VGA ASUS NVD GTS275 / PCIe2.0 / 896MB@ / DDR3 / 448bit / DX10 / 2xDVI / Fan / SLI

Optische Drive: NEC SONY DVD/RW AD-7240S-0B BLACK SATA

HDD: 2x Samsung Spinpoint F1 320GB Raid 0

Fans: Cooler Master CoolerMaster Casefan 120x120x25mm LED fan 22 dBA/1800rpm/23 cfm blue 6x

Monitor: Samsung SM2494HS/23.6" 16:9 5ms 1920x1080 MM Blk

Heb ik een Cooler Master PSU,Real Power, 700W nodig of de Cooler Master PSU,Real Power, 850W?

Graag informatie hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:54:
Heb ik een Cooler Master PSU,Real Power, 700W nodig of de Cooler Master PSU,Real Power, 850W?
600/620W is al ruim ruim genoeg. De 520W kan denk ik ook wel, maar dan heb je weer wat minder marge.

Ik zou het gezien de prijsverschillen zou ik voor een M600, m620 of m700 gaan. Het is maar net bij welke shop je gaat kopen.

http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een goede 450/500 Watt die minimaal 30 ampère kan leveren op de 12 voltlijnen is al genoeg. :)
Of heb je misschien twee videokaarten, dan moet je kijken naar een goede voeding van zo'n 650 Watt minimaal.

offtopic:
Zou trouwens zo maar kunnen dat je PC eens crashed, maar dat is hier een beetje offtopic maar [BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009 daar niet. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik 2x de Asus VGA ASUS NVD GTS275 / PCIe2.0 / 896MB@ / DDR3 / 448bit / DX10 / 2xDVI / Fan / SLI neem dan is de m700 ook ruim genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja, je zal alleen wel 2 verloopjes van PCIe naar molex moeten gebruiken, maar die zit normaal gesproken wel bij de videokaart. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke mooi :), en ik neem aan dat de Cooler Master Real power m700 ook wel genoeg ampere heeft voor 2x de GTS275 (GTX275) + de andere producten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja, alleen die HD's in RAID is vragen om problemen, maar zoals ik al zei kijk hier eens: [BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009 zou niet weten waarom je twee GTX275's zou willen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is dat vragen om problemen wat zijn de risico's dan behalve dat als bestanden van de ene weg zijn dat de andere dan ook weg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:04:
Waarom is dat vragen om problemen wat zijn de risico's dan behalve dat als bestanden van de ene weg zijn dat de andere dan ook weg zijn?
Dat de Samsung F1's probleem schijven zijn in RAID en dus data weg/kapotte HD's/data corruptie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat de Gtx 275 beter zijn dan de HD4890 :) dit kwam uit jullie eigen test:
reviews: GTX275 vs HD 4890 vs GTX260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:17:
omdat de Gtx 275 beter zijn dan de HD4890 :) dit kwam uit jullie eigen test:
reviews: GTX275 vs HD 4890 vs GTX260
Daarom is het ook een slechte review, zoals de meeste reviews van Tweakers ;)
En DirectX 10.1 en prijs vergeten. ;)

Maar zoals ik al zei offtopic hier. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 29-07-2009 16:12 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icam0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
hee,

ben van plan om een systeem te kopen alleen twijfel ik nog tussen de
AOpen 450W Component Pro en de MS-TECH MP-600S 600Watt

ben zelf van plan de volgende onderdelen te kopen:

intel core 2 quad q9400
asus p5q se plus
club 3d 4850 (standaard)
500gb harde schijf
2gb geheugen 800mhz (breid ik later nog uit)

ze kosten allebei 33 euro, maar heb graag dat ik alles bij een winkel koop maar als ik het niet red met de 450 dan neem ik maar de 600 watt, maar is de 450w genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
icam0 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:38:
hee,

ben van plan om een systeem te kopen alleen twijfel ik nog tussen de
AOpen 450W Component Pro en de MS-TECH MP-600S 600Watt

ze kosten allebei 33 euro, maar heb graag dat ik alles bij een winkel koop maar als ik het niet red met de 450 dan neem ik maar de 600 watt, maar is de 450w genoeg?
:/
Denk dat de AOpen nog meer vermogen kan leveren ook.
De MS-Tech (uber flut voeding) kan maar 24 ampère leveren op de 12 voltlijnen. Er zijn genoeg voedingen van 350 Watt die nog meer kunnen leveren dan dat crap ding.
ben zelf van plan de volgende onderdelen te kopen:

intel core 2 quad q9400
asus p5q se plus
club 3d 4850 (standaard)
500gb harde schijf
2gb geheugen 800mhz (breid ik later nog uit)
Een Intel Core 2 Quad Q9400 neemt zo'n 95 Watt.
Een HD en een DVD brander nemen zo'n 20 Watt.
Een ATi Radeon HD 4850 neemt max zo'n 110 Watt.
Plus nog eens 25 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 250 Watt of 21 ampère dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een goede voeding van 350/400 Watt kan dit al leveren.

Maar koop dan iig een goede voeding: pricewatch: Corsair CX400W bijvoorbeeld kan veel meer leveren dan de MS-Tech. Aopen zou ik niet weten wat die hebben 10 verschillende voedingen van 450 Watt. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icam0
@the mask

thanks voor je reactie! zit nu zelf ook over te denken om die corsair te kopen alleen ben je in je optel som van hoeveel Watt je nodig hebt t moederbord vergeten, weet je miss hoeveel een asus p5q se plus ongeveer verbruikt? ik weet iig wel dat hij ook de asus epu 4 engine heeft die ervoor zorgt dat oa je cpu enzo minder verbruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
icam0 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:57:
@the mask

thanks voor je reactie! zit nu zelf ook over te denken om die corsair te kopen alleen ben je in je optel som van hoeveel Watt je nodig hebt t moederbord vergeten, weet je miss hoeveel een asus p5q se plus ongeveer verbruikt? ik weet iig wel dat hij ook de asus epu 4 engine heeft die ervoor zorgt dat oa je cpu enzo minder verbruikt
Er staan hier alleen maar onderdelen die vermogen vragen van de 12 voltlijn en het moederbord neemt er maar heel weinig van. Berekening is ook niet helemaal precies, dat is niet te doen. Het verbruik zal waarschijnlijk nog een aardig stuk lager komen te liggen, dit is maar het theoretische max vermogen. ;)
Bijvoorbeeld het vermogen wat de CPU vraagt is al een stuk lager dan 95 Watt, eerder rond de 60 Watt max. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icam0
ok dus als ik van die 3 de voeding wil met het meest watt kan ik het best de corsair kopen?
en daar heb ik ook genoeg aan als ik een hd4870 neem?
en zoniet is deze dan niet beter?: pricewatch: LC Power LC6550 - Black V2.0, 550W (ATX12V 2.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
icam0 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 16:42:
ok dus als ik van die 3 de voeding wil met het meest watt kan ik het best de corsair kopen?
De Corsair kan in ieder geval een zwaardere PC aan dan de andere twee.
en daar heb ik ook genoeg aan als ik een hd4870 neem?
Ja
Denk niet dat die meer kan leveren, eerder minder. Maar vindt geen info over die voeding voor de rest. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icam0
ok bedankt voor de hulp! ben er denk ik wel uit. (neem de corsair)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
  • Laatst online: 19-09 15:09
Hallo iedereen,
ik ben van plan mijn computer te gaan upgraden met een nieuwe videokaart. Mijn oude kaart(deze:http://www.overclockersclub.com/reviews/sapphire2600xt/ volgens mij) voldoet niet meer. Ik heb uitgezocht dat ik een HD4770 wil hebben(deze:http://tweakers.net/pricewatch/239247/sapphire-hd-4770-512mb-gddr5-pci-e.html).
Alleen ik heb een probleem met de voeding. Dit is er een van sweex die uit productie is(en derhalve niet te traceren is). De voeding heeft 400watt. Die voeding moet dus (waarschijnlijk) ook geüpgraded worden. Maar welke voeding ik moet hebben is mij een raadsel. Ik schijn namelijk -5v nodig te hebben. Dit zit echter op bijna geen enkele redelijk geprijsde voeding(redelijk geprijsd is voor mij 0-60). Kan iemand mij helpen met de juiste voeding? Of heb ik wellicht geen nieuwe voeding nodig?

Mijn overige specs zijn:
core2duo e6770(stockkoeler)
msi p35 mobo
2hdd's
1dvd
1cardreader
2x1gb memory
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een Intel Core 2 Duo E6750 neemt zo'n 65 Watt.
2 HD's en een DVD-RW nemen zo'n 30 Watt.
Een ATi Radeon HD4770 neemt max zo'n 60 Watt.
Plus nog eens 45 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 200 Watt of 17 ampere dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een A-merk voeding van zo'n 300/350 Watt kan dit vaak al leveren. :)
pricewatch: be quiet! Pure Power 350W bijvoorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
-The_Mask- schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:53:
Een Intel Core 2 Duo E6750 neemt zo'n 65 Watt.
Een ATi Radeon HD4770 neemt max zo'n 60 Watt.
Plus nog eens 45 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 200 Watt of 17 ampere dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een A-merk voeding van zo'n 300/350 Watt kan dit vaak al leveren. :)
pricewatch: be quiet! Pure Power 350W bijvoorbeeld.
Dus aan mijn oude 400w heb ik al genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
anaal_schaapje schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 16:53:
[...]

Dus aan mijn oude 400w heb ik al genoeg?
Als jij Sweex onder A-merk zet en die minimaal 17 ampère continue kan leveren op de 12 voltlijnen wel.

Maar dat zal wel niet. :+

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
Right. Ok bedankt. Maar ik zie net dat deze voeding geen -5v heeft. Dus die valt af

[ Voor 66% gewijzigd door HerrJasper op 01-08-2009 17:24 . Reden: omdaarom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
anaal_schaapje schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 17:22:
Right. Ok bedankt. Maar ik zie net dat deze voeding geen -5v heeft. Dus die valt af
Ik zie geen reden waarom jij -5 volt nodig zou hebben.

Ik verwacht bijvoorbeeld geen ISA sloten op jouw moederbord. :p

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 01-08-2009 17:33 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
Jamaar ik heb gehoord van iemand (die er echt wel wat van weet) dat ik zo'n ding nodig heb dus ik loop liefst niet het risico dat is zo'n ding toch nodig heb en het niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
anaal_schaapje schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 17:53:
Jamaar ik heb gehoord van iemand (die er echt wel wat van weet) dat ik zo'n ding nodig heb dus ik loop liefst niet het risico dat is zo'n ding toch nodig heb en het niet heb.
De kans dat jij het werkelijk nodig hebt is kleiner dan 1% en als je vertelt welk moederbord je hebt kan ik het je helemaal wel vertellen. Al bestaan er naar mijn weten toch geen moederborden van MSI met een P35 chipset die -5 nodig hebben. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkii
  • Laatst online: 02-01 16:08
Denk dat het tijd is om een beetje te upgrade.

Intel E2140
4GB 1066mhz ram
2x 1TB in raid 0
2x 3870 in CF

Voor de rest overclock ik best wel veel ;)

Ik wil al een hele tijd een voeding. Maar steeds denk ik dat het overkill zal zijn als ik een 600w voeding neem van een A-merk. Dus eigenlijk ben nieuwsgierig naar wat goed bij mij systeem past. Bespaart me dan gelijk ook een hoop geld. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
okkii schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 18:01:
Denk dat het tijd is om een beetje te upgrade.

Intel E2140
4GB 1066mhz ram
2x 1TB in raid 0
2x 3870 in CF

Voor de rest overclock ik best wel veel ;)

Ik wil al een hele tijd een voeding. Maar steeds denk ik dat het overkill zal zijn als ik een 600w voeding neem van een A-merk. Dus eigenlijk ben nieuwsgierig naar wat goed bij mij systeem past. Bespaart me dan gelijk ook een hoop geld. :D
Ik denk ook dat 600 Watt nogal overdreven is. ;)

Een Intel Pentium Dual Core E2140 neemt zo'n 65 Watt.
Een ATi Radeon HD3870 neemt max zo'n 85 Watt twee hiervan dus zo'n 170 Watt.
Plus nog eens 85 Watt voor overklokken en voor andere onderdelen.
Is samen 350 Watt of 29 ampere dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een A-merk voeding van zo'n 450/500 Watt kan dit vaak al leveren. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkii
Ow. Super :D

Welke raad je me aan. Als Bang for my lovely buck :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
okkii schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 18:36:
Ow. Super :D

Welke raad je me aan. Als Bang for my lovely buck :$
Moet die ook modulair zijn?

[ Voor 62% gewijzigd door -The_Mask- op 01-08-2009 18:47 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkii
Mijn voeding zit nu boven in mijn kast. Ik heb een keer met mijn voeding onderin geprobeerd, Maar mijn kabels kwamen te kort. Dus wil ik wel dat ze nu lang genoeg zijn. Voor als ik mijn case ooit zal up-graden.

En modulair. Dat zou nog fijner zijn omdat mijn setup vaak op de benchbank werkt als ik overclock. Dan is het wel fijn als er geen hele kabelbos bij zit. :D

En nog een keer Bedankt voor je inzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkii
Die ziet er wel erg mooi uit, Maar voor die prijs heb ik wel een paar 500/600 watt voedings langs zien gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
okkii schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 18:54:
Die ziet er wel erg mooi uit, Maar voor die prijs heb ik wel een paar 500/600 watt voedings langs zien gaan
Nooit naar het opschrift 'zoveel' Watt kijken.
pricewatch: Sweex Power Supply 650W kan bijvoorbeeld een veel minder zware PC aan als de Corsair HX450W.
Daarnaast kan de Corsair waarschijnlijk ook gewoon wel meer dan 500 Watt leveren continue en de Sweex zal dan waarschijnlijk allang zijn ontploft. ;) (letterlijk)

Laat staan het verschil in rendement, garantie en kwaliteit. :D

Maar waar dacht jij dan aan. :)

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 01-08-2009 19:05 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkii
Een beetje aan een coolermaster voeding ofzo.

Want eerlijk is eerlijk. Voor dat prijs kan ik een 500w met meer amperes krijgen toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
okkii schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:14:
Een beetje aan een coolermaster voeding ofzo.

Want eerlijk is eerlijk. Voor dat prijs kan ik een 500w met meer amperes krijgen toch ?
De pricewatch: Cooler Master Real Power M520 bedoel je?

Denk dat ze alle twee ongeveer evenveel kunnen leveren. De Corsair is alleen wat betere kwaliteit, beter rendement, langere garantie, twee 6/8 pins PCIe aansluitingen inplaats van 2x6 of 1x8, single 12 voltrail en zo zijn er nog wel een paar te verzinnen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel mensen zeggen tegen me dat ik een te lichte voeding er in heb....
Hij is ook wel aan de lichte kant dat weet ik zelf ook wel.
Maar hij valt nooit uit ofzo.Maar goed omdat ik er zoveel commentaar op krijg..Dacht ik:Laat ik het hier eens na vragen.

Dus als iemand hier zijn licht eens over kan laten schijnen...

Behuizing:
Antec Ninehundred

Processor:
Intel q6600 op 3.6ghz

Moederbord:
Gigabyte GA-P35-DS3

Grafische kaart:
ati radeon hd4870x2

Geheugen:
Corsair CM2X1024-6400C4DHX
(4 Modules van 1042MB)

PSU:
Cooler master Real Power M520
(520 Watt modulaire voeding)

CPU Cooler:
Scythe NINJA 2

En 3 hardeschijven.en dvd brander

Bij voorbaat dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 00:15:
Veel mensen zeggen tegen me dat ik een te lichte voeding er in heb....
Je hebt ook een vrij lichte voeding. ;)
Maar zolang het zwaarste wat je ermee gaat doen gamen is denk ik wel dat die het vol houd.
Je moet iig geen PSU test gaan draaien van OCCT, want denk niet dat de voeding dat leuk gaat vinden, dat is namelijk veel en veel zwaarder dan een game of bijvoorbeeld 3DMark.
Maar dus zolang je nergens last van hebt zou ik mij nergens zorgen over maken, maar ga iig geen rare dingen ermee doen want dat zal niet echt bevordelijk zijn voor je voeding en de rest van je PC. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor de zekerheid zometeen al een bequiet darkpower pro 850 watt ophalen iig bedankt voor de info.(Ik kan het maar beter op zeker spelen).lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:04:
Ik ga voor de zekerheid zometeen al een bequiet darkpower pro 850 watt ophalen iig bedankt voor de info.(Ik kan het maar beter op zeker spelen).lol.
Dat is dan wel weer erg overdreven. ;)
Een 600 Watt voeding is ook genoeg en zolang je geen quad-crossfire/sli gaat draaien heb je ook niks aan een 850 Watt voeding. ;)
En anders zou ik eerder naar bijvoorbeeld deze voeding kijken. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ben ik mischien wel met je eens maar deze kost me 85 euro en is maar 3 maanden oud.Dus met garantie.Dus is een goede 2e keus dacht ik zelf zo...
edit:trouwens prime 95 doet hij ook stabiel is dat net zoiets als occt??
@mask Dat dacht ik ook!!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:21:
Dat ben ik mischien wel met je eens maar deze kost me 85 euro en is maar 3 maanden oud.Dus met garantie.Dus is een goede 2e keus dacht ik zelf zo...
Goede eerste keuze dan. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mask zie mijn edit hierboven.Trouwens occt heb ik even gedownload maar hij zegt dat ik een geforce 9 of hoger nodig heb....lol.Ik kan de gpu memtest niet draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:30:
@mask zie mijn edit hierboven.Trouwens occt heb ik even gedownload maar hij zegt dat ik een geforce 9 of hoger nodig heb....lol.Ik kan de gpu memtest niet draaien....
Nee, GPU memtest kan volgens mij alleen maar met een nVidia videokaart en dus minimaal een GeForce 9 serie.
Maar ik had het ook over de PSU test van OCCT, maar dat is misschien niet echt goed voor je onderdelen. ;)
Weet trouwens niet of die ook 2 GPU's kan stressen. :)
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:21:
edit:trouwens prime 95 doet hij ook stabiel is dat net zoiets als occt??
Prime95 test alleen de CPU en OCCT heeft ook een Prime95 in zich, OCCT is zeg maar Linpack, Furmark en Prime in 1 programma. :)

[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 02-08-2009 14:36 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha.Weet ik dat ook weer het kan straks vast geen kwaad met die nieuwe psu toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 21:03
AMD Phenom II X3 720 95 watt
XFX HD 4870 135 watt
1 500 GB HDD en 2 DVD branders 30 watt
Reserve 40 watt

Totaal dus 300 watt over de 12 volt lijnen.

En verder nog 4 GB geheugen, volgens mn eigen berekeningen moet de OCZ StealthXStream 400 Watt genoeg zijn. Die kan namelijk 372 watt leveren over de 12 volt lijnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.ocztechnology.com/drivers/SXS400w_WattChart.jpg

Kan iemand dit bevestigen? :9 400 watt klinkt zo weinig :)

[ Voor 13% gewijzigd door Stefanovic45 op 02-08-2009 20:38 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 14:55

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

er staat geen mobo mee gerekent, zelfde verhaal met RAM.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:07

jeroenathome

Een regel tekst

Ik ben aan het kijken naar een voeding voor mijn nieuwe PC, maar de calculators van verschillende sites komen allemaal met andere waarden. De waarden verschillen nogal.

De calculator van Corsair geeft 520W voeding als keuze.
De link aan het begin van de topic komt tot 670W verbruik.

De PC bestaat uit de volgende onderdelen waarbij de waterkoeling nog bijkomt.

Behuizing: NZXT Panzerbox
Motherboard: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P
CPU: AMD Phenom X4 955
RAM: Corsair TW3X4G1600C9DHX 4GB 1600MHz

SSD: OCZ Vertex 30 GB Sata 300 2x
HD: Samsung Spinpoint EcoGreen F2 1.5 TB, 5400 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
GPU: XFX Radeon 4890 1024MB DDR5 XXX

Kan dit alles met de 520W voeding of moet ik toch een 650W aanschaffen?

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 21:03
BGB4rn schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:42:
er staat geen mobo mee gerekent, zelfde verhaal met RAM.
Dat klopt, die ga er er uiteraard wel bij bestellen, maar als ik zo door dit topic kijk zegt bijna niemand die erbij. Dus wat heeft het dan voor invloed op het totale verbruik. Wellicht is het reserve hier oa voor bedoeld :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 14:55

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

ik weet het niet zeker maar ik geloof dat de mem en mobo toch wel wat meer gebruiken dan dat..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:36:
En verder nog 4 GB geheugen, volgens mn eigen berekeningen moet de OCZ StealthXStream 400 Watt genoeg zijn. Die kan namelijk 372 watt leveren over de 12 volt lijnen.
Denk het wel dat het gaat werken, maar omdat de 12 voltlijnen weer in tweeën zijn verdeeld kan het natuurlijk zijn dat 1 wordt overbelast en dat de ander niks te doen heeft. Een alternatief zou pricewatch: Corsair CX400W deze voeding zijn. Die werkt sowieso. :) ]
BGB4rn schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:07:
ik weet het niet zeker maar ik geloof dat de mem en mobo toch wel wat meer gebruiken dan dat..
Maar de CPU verbruikt doorgaans minder, is allemaal maar ongeveer, maar nog wel ruim genomen. :)
jeroenathome schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:57:
Kan dit alles met de 520W voeding of moet ik toch een 650W aanschaffen?
Een goede 520 Watt voeding is meer dan genoeg, een slechte 650 Watt voeding is veel te weinig. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 02-08-2009 22:27 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nu zeker dat het te weinig was mijn cooler master m520.Want gta 4 schokte heel af en toe met alles maxed out.Maar nu dus niet meer.Ik dacht zal het nog even laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil zeker weten of mijn
Corsair CX400W Power Supply het gaat redden met;

intel pentium e2140(die ik wil gaan overklokken)
4gig ram 2x2gig
hd4850
1 hdd
1 dvd/cd writer
mobo(duhh)
2 fans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ja.

Zo, nu weet je het zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaspaas
  • Laatst online: 22-09 22:18
Ik heb al een tijdje geleden een volledig systeem gekocht van Q-motion. Mijn videokaart is aan vervanging toe maar ik vraag me af of ik als ik een nieuwe videokaart koop ook een nieuwe voeding nodig zou hebben.

Mijn systeem:
Q6600 (Niet overclocked, stock koeling)
ASUS P5KPL-VM
2x 2gb 800mhz geheugen (ocz, geen koelers of iets dergelijks)
2 standaard 500gb schijven
Een dvd-drive
Een simpele case met een kleine fan aan de achterkant

Dit draait alleemaal op een coolermaster voeding van 350watt. De videokaart die er nu inzit is een simpele 8500gt 512mb, en ik wil hem vervangen met een hd4850 of hd4870. Zou de huidige voeding dit kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Haaspaas schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:28:
Dit draait alleemaal op een coolermaster voeding van 350watt. De videokaart die er nu inzit is een simpele 8500gt 512mb, en ik wil hem vervangen met een hd4850 of hd4870. Zou de huidige voeding dit kunnen draaien?
Zou zeggen nee net niet, maar gaat het om deze voeding?
Alternatief zou de HD4770 zijn ongeveer even snel (iets langzamer) als de HD4850 maar wel zuiniger en zou wel waarschijnlijk wel werken met de huidige voeding.

Wil je wel een HD4850/70 dan is deze voeding een mooi alternatief: pricewatch: Corsair CX400W :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:07

jeroenathome

Een regel tekst

@The mask: Bedankt voor je reactie. Ik had er eerst overheen gelezen en dacht al waarom helpt hij mij niet. Kan ik eindelijk de juiste voeding erbij zoeken en de bestelling gaan plaatsen.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:34

Boedha

Niks

Dit is het systeem dat ik wil gaan halen cq updaten.

Mobo: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P
CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Geh: OCZ nVIDIA SLI DDR3 1800MHz 4GB Kit (2x 2gb)
GPU: Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5
CPU koeler: Corsair Hydro H50

+ 1x dvd brander
+ 2x WD raptors 74gb
+ 7x 1,5 tb WD green power
+ 3x casefan 12 cm

Cooler Master Real Power M 620W zou dan als voeding moeten gaan dienen.

Thanks in advanced _/-\o_ _/-\o_

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Qua vermogen zit je wel OK, maar volgens mij heeft de M620 maar 9 SATA aansluitingen en heb jij 10 SATA powered devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij word het wel net aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 2 Raptors hebben ws. ook een ouderwetse molex-aansluiting naast de sata-power-aansluiting.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.