Peter 1981 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:34:
Edit: ik heb nog even gekeken naar een BeQuiet! Dark Power 450W. Deze heeft wel 2 PCI-e aansluitingen en heeft ook kabels erbij zitten voor 7 HDD's (zowel component als SATA dus indien daar geen verschil tussen is zijn er 14), maar hij heeft maar 4 modulaire aansluitingen voor SATA. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is een soort stekker te kopen waar ik met 1 SATA aansluiting meerdere HDD's kan aansluiten of kan de aansluiting dat niet aan? Een andere optie was de Silentmaxx Eco-Silent 550W welke ook 2 PCI-e aansluitingen heeft en 6x 12V HDD en 4x SATA. Deze zou derhalve alleen een optie zijn indien de SATA gesplitst kan worden.
De
pricewatch: Nexus Value 430 is echt extreem stil, lees hier maar wat reviews van. Is waarschijnlijk de stilste 'normale' voeding.
Voor de rest is de
pricewatch: Corsair HX450W ook een mooie modulair en erg veel aansluitingen. Stil zal die ook wel zijn, maar voor sommigen is stil nog te luidruchtig. Over deze voedingen zijn iig ook wel reviews te vinden.
http://www.silentpcreview.com/Nexus_Value_430 bijvoorbeeld.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:28:
Ik wil dit systeem bestellen:
1 AMD PHENOM II X3 720 2.8GHZ BLACK SKT AM3 7 5MB 95W
1 ASUS M4A78-EM,sAM2/AM3
1 Coolermaster Sileo 500 black noPSU 5x5.25i 5x 3.25i
1 Corsair ATX,400W,24P,, 12CMFAN,V2.91
1 HPC CARDREADER INCL. USB ZWART INTERN 3.5 INCH
1 Kingston KVR800D2N5K2/4G, 4GB 800MHz DDR2 Non-ECC (Kit of 2x2GB)
1 Samsung SH-S223B/BEBE DVD+-R/RW/DL/RAM BULK BLACK INT
1 Sapphire ATI HD4890,1GB, GDDR5,HDTV,2xDVI,HDMI,PCIe
1 WD 1TB 32MB SATA 3Gb/s 7200rpm 3.5
Is de Corsair 400w genoeg? (ben niet van plan te gaan overklokken ofzo, het moet gewoon in 1x werken en dan koop ik over 4 jaar weer een nieuwe pc

)
Zou wel moeten werken al heb je wel een verloopje nodig omdat de voeding maar 1 PCIe stroom aansluiting heeft en de videokaart er twee vraagt, maar die zit voor 99% zeker bij je videokaart geleverd.

De 5600 neemt toch wel ongeveer de helft meer vermogen op dan een 6600LE, maar mooi dat het werkt dus.

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 06:11:
Ik zou graag wat informatie willen over de voeding die ik gekozen heb.
Gaat hij het goed kunnen runnen allemaal zonder ook maar iets te overclocken?
En als ik mijn CPU naar bijv. 4 GHz wil OCen, dan is de voeding net te min, of kantje boord?
Voeding kan het gemakkelijk aan ook als je de CPU naar 4GHz overklokt.
Alleen die voeding heeft twee nadelen hij 'mist' net zoals andere voedingen van 700 Watt en minder 2 PCIe stroom connectors dit is gelukkig wel op te lossen door twee verloopje te gebruiken van 2 keer molex naar PCIe, maar sommigen hebben dit liever niet.
Een ander nadeel is dat die soms erg gaat piepen (waarschijnlijk trillend spoeltje), maar dit hoeft niet bij jouw te gebeuren. Weet voor de rest ook niet hoe vaak het voorkomt, maar volgens mij wel duidelijk meer dan gemiddeld.
Alternatief is bijvoorbeeld de
pricewatch: Corsair HX750W.
• Modulair
• Wel 4 PCIe connectors
• 7 jaar garantie
• En de rest want imo is die stukken beter alleen iets duurder.

Ik hou niet erg van OCing maar ik wil het misschien wel gaan doen over 2 jaar als ik gfx card en ram bijvoorbeeld upgrade, zou denk ik deze CPU dan nog weel een volgende 2 jaartjes mee krijg, niet?
CPU zou nog wel even mee gaan, alleen upgraden van de CPU op dat mobo zal er zo het nu lijkt of niet echt inzitten of voor een asociale prijs.
Edit: Weet iemand ook misschien meteen of er een crossfire bridge bij de kaart ofwel mobo zit?
SLi bridges worden geleverd bij een SLi mobo en CrossFire bridges krijg je geleverd bij ATi kaarten.
[
Voor 57% gewijzigd door
-The_Mask- op 25-07-2009 12:07
]