Waarom vraag je het dan
[ Voor 33% gewijzigd door Hammer op 05-08-2009 07:31 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Waarom vraag je het dan
[ Voor 33% gewijzigd door Hammer op 05-08-2009 07:31 ]
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
IddEdmin schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 01:18:
Qua vermogen zit je wel OK,
Als het goed is wordt er wel een verloopje van molex naar sata meegeleverd met het moederbord, dus dan ben je er ook weer.maar volgens mij heeft de M620 maar 9 SATA aansluitingen en heb jij 10 SATA powered devices.
Nee hoor je hebt meer dan genoeg ruimte om naar hartenlust over te gaan klokken.
[ Voor 25% gewijzigd door -The_Mask- op 05-08-2009 09:32 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dat zou idd best eens kunnen...Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 04:07:
Die 2 Raptors hebben ws. ook een ouderwetse molex-aansluiting naast de sata-power-aansluiting.
Oeps, sorry vergeten.
[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 05-08-2009 14:29 ]
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 9% gewijzigd door micd33 op 05-08-2009 14:40 ]
Lees de review van de Nexus, laatste bladzijde 19dBA full load.micd33 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:34:
Zijn er dan stillere als die Zalman zm 850?
ik heb talloze reviews gelezen en deze kwam er als stilste uit.
Ok, niet de beste, maar de stilste met 17 dba... (niet full belast)
Die VGA kaart heb ik gekozen omdat ze stil was.
Ze heeft twee fans die je kan regelen, dus bij gewoon werk, niet gamen ofzo, hoor je ze niet.
@ The_Mask: Welke is de stilste in z'n soort?
AMD Nieuwsdiscussie
Dat is gewoon een trillend spoeltje, als je daar last van hebt kun je gewoon de voeding RMA sturen.micd33 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:58:
Ja, ben ik aan 't lezen...
Ook de andere links...
Daardoor vallen de Meeste Corsairs uit.
Onbelast stil, maar onder belasting beginnen ze te zingen LOL
http://www.youtube.com/watch?v=C4d23F2jehQ
Nee hoor meer dan genoeg.Die Nexus? Is dat niet te weinig power?
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
Waarschijnlijk omdat het een Duits merk is.micd33 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:57:
Schijnen zeer populair te zijn in Duitsland.
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 08-08-2009 14:45 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
AMD Nieuwsdiscussie
Het kan idd met minder, maar voor 34 euro kan ik zo snel geen alternatief bedenken.-The_Mask- schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:46:
Zijn alle twee wat overdreven, maar voor die prijs zul je naar mijn weten idd niks beters vinden.
[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 08-08-2009 14:51 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door martijn_tje op 09-08-2009 23:12 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Waarom upgraden als de oude nog volstaat?Salteh schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:38:
De Seasonic is zo'n 3 jaar oud nu, maar ik neig toch naar een 'upgrade'. (Tenzij iemand zegt dat dit onzin is?)
Welke 580 Watt voeding van Hiper?Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:27:
ik heb net m'n pc een upgrade gegeven en vroeg me af of m'n voeding wel zwaar genoeg is.
spec's
hiper 580w
Maar het draait dus al?de voeding maakt echt meer lawaai dan voor m'n upgrade en is het luidste onderdeel in m'n kast.
Een A-merk voeding van zo'n 550 Watt die minimaal 35 ampère kan leveren op de 12 voltlijnen.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:28:
ik ben aan het twijfelen tussen be quiet! 650 of coolermaster 700
wat raden jullie aan.
Kan gemakkelijk.martijn_tje schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:04:
Maar ik zit stilletjes te hopen dat ik m'n 3 jaar oude OCZ Powerstream 420 kan hergebruiken. Dat zou de aansafprijs van t nieuwe spul weer een mooi eindje drukken.
Voeding zou nog wel even mee moeten kunnen.Salteh schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:38:
De Seasonic is zo'n 3 jaar oud nu, maar ik neig toch naar een 'upgrade'. (Tenzij iemand zegt dat dit onzin is?)
[ Voor 50% gewijzigd door -The_Mask- op 10-08-2009 10:13 ]
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
Het gaat inderdaad om die pc. Beetje overkill die voeding, maargoed-The_Mask- schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:33:
Het gaat om de PC in je sign?
Dan kan ik het mij niet voorstellen.
Verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 22:30 . Reden: extra info ]
Lekker antwoord.de modilaire
Je bedoelt dat ik ook nog helemaal een merk moet uitzoeken, omdat de andere niet meer stil genoeg is?meer specifiek aubhahaha
Dat die het belangrijkste vergeet: ampère op de 12 voltlijnen.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:09:
wat zijn jullie ervaringen met eXtreme Power Supply Calculator Lite v2.5
klopt dit een beetje of totaal niet en kan ik het beter negeren.
[ Voor 36% gewijzigd door -The_Mask- op 10-08-2009 22:35 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Zegt idd vrij weinig en kan echt helemaal niks nuttigs vinden over de voeding dus dat belooft niet veel goeds.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:14:
Hey,
Ik vond dit topic via google. En ik denk dat ik hier m'n vraag wel kan stellen.
Ik heb namelijk een tweedehands systeempje gekocht, voor een leuke prijs. En het draait allemaal prima. Alleen de voeding ben ik niet zo zeker van. Het is een Mtek MK-550D.. en er is echt niets over te vinden op internet. De enige info die ik vond was dit: pricewatch: Mtek MK-550D Copper, 550W (ATX)
Daar staat dat het een 550 watt is, maar zoals ik hier al las zegt dat niet zoveel als het een B-merk is.
Denk niet dat dat een probleem gaat zijn met fans en waarschijnlijk heb je ook maar één 12 voltlijn.Ook is het een grote dradenbende in m'n kast, er zitten heel veel van die losse molex plugjes.. en ik heb geen idee waar die allemaal vandaan komen / heengaan. Ik wilde al een molex casefan aansluiten op één van die plugjes.. maar was (na het lezen van dit topic) opeens 'bang' dat ik de de 12v lijn dan misschien wel zou overbelasten.Het is allemaal gewoon wat onoverzichtelijk..
Zal wel niet zo goed zijn, maar niks over te vinden helaas. Een foto van de zijkant, waar de specs op staan zou mooi zijn.Dus daarom wat vragen:
- Kent iemand deze voeding? En is ie goed, of niet zo goed.
Een voeding die minimaal 28 ampère kan leveren (450/500 Watt) op de 12 voltlijnen zou wel handig zijn.- Wat voor nieuwe voeding kunnen jullie mij adviseren? (handig kabelsysteem zou fijn zijn)
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Ja hoor.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:05:
Die voeding gaat m'n systeem dus makkelijk van stroom voorzien? (incl. de hd 4850?) En is er nog genoeg ruimte over..
Voor een Phenom is dat geen lichte overklok, maar al bijna maxmocht ik in de toekomst een lichte overclock willen doen? (van 2,6 - 3 ofzo)
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
Dankje voor je reactie, ik begrijp het. Het is ook een tussenstap. Later wil ik een krachtigere pc (Core i7 bijv.) samenstellen en als tussenstap wil ik alvast een nieuwe videokaart in het huidige systeem zetten, zodat een aantal games beter speelbaar worden. Ik meen me trouwens te herinneren dat het moederbord de videokaart kan uitschakelen als die niet nodig is en de onboard videokaart voldoet.-The_Mask- schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:58:
Weet je wel zeker dat je een HD4890 wilt nemen samen met een 4850e?
Dat is namelijk wel een hele rare combi als je het mij vraagt.Je neemt dan namelijk een niet erg snelle maar vooral erg zuinig CPU met een erg snelle videokaart die niet erg zuinig is.
Beter gezegt de CPU kan al het geweld van de HD4890 gewoon niet bij houden.
Een HD4770 voor zo'n 80 euro lijkt mij een veel betere optie is ook nog eens lekker zuinig en dat kan de CPU wel bij houden.
Of anders een nieuwe CPU, alle huidige Athlon II's en Phenom II's van socket AM2 en AM3 passen er gewoon op.
Nee, kan niet met een HD4890.Artjuh schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:21:
Ik meen me trouwens te herinneren dat het moederbord de videokaart kan uitschakelen als die niet nodig is en de onboard videokaart voldoet.
Tja moeilijk.Blijft m'n vraag of de voeding het aan kan?
Zou wel gewoon moeten werken, maar de videokaart zal gewoon niet al zijn power kwijt kunnen.Daarnaast snap ik dat het een rare combinatie is en dat de videokaart niet ten volle wordt benut, maar moet ik dan ook haperingen oid verwachten? Het is toch wel bruikbaar verder lijkt me?
AMD Nieuwsdiscussie
De Smartpower was kwalitatief gezien erg slecht, misschien nog wel slechter dan de huidige Sweex, Trust, Qtec, MS-TECH of X-Gear voedingen.aarondk1 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:10:
Ik vroeg mij nu eigenlijk iets af, omdat ik zelf nogal veel Antec voedingen heb gehad.
En ook de bekende Smartpower serie die wel eens ontplofte, vraag ik mij af of ze kwalitatief gezien goed zijn.
Antec zelf (net zoals Corsair) maken zelf geen voedingen ze kopen ze in bij andere leveranciers en plakken hun eigen stickertje erop. Corsair voeding worden bijvoorbeeld gemaakt door Seasonic of CWT.Hier word veel verwezen naar Corsair voedingen, zitten Antec's op hetzelfde niveau?
Smartpowers worden niet meer gemaakt.Want de problemen met de Smartpower's waren toch vrij ernstig, zijn ze nu wel betrouwbaar?
AMD Nieuwsdiscussie
Dat ze gemaakt worden door de FSP Group zoals ik hierboven al zei.aarondk1 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 23:03:
En bijvoorbeeld de Basiq series? Weet jij daar iets van?
FSP, Sparkle, OCZ GameXstream, some In Win, Aopen, Power Man, some AmacroX, Powertech, some Zalman, Engelking, Sharkoon, some SilverStone, some Point of View, some SilenX, Antec Basiq line, some Tacens.
Goed, beter en best, ligt aan de serie.Je kan dus eigenlijk gewoon aannemen dat een Antec voeding goed is.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
AMD Nieuwsdiscussie
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X4 945 | € 148,50 | € 148,50 |
1 | Arctic Cooling Alpine 64 GT | € 5,68 | € 5,68 |
1 | Arctic Cooling Fan 8 (80mm, 20.0 dB, 3p, Zwart) | € 3,64 | € 3,64 |
1 | Asus M4A785D-M PRO | € 65,50 | € 65,50 |
1 | Chieftec Smart GPS-450AA-101A | € 43,65 | € 43,65 |
1 | OCZ Titanium XTC OCZ3T13334GK | € 66,95 | € 66,95 |
1 | Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E HDMI | € 92,90 | € 92,90 |
1 | Western Digital Caviar SE WD1600AAJS, 160GB | € 33,64 | € 33,64 |
Importeren | Totaal | € 460,46 |
Ja, maar er zijn misschien nog wel betere voedingen te vinden voor die prijs.AnnoHoekstra schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:45:
Is de bovenstaande voeding voldoende voor dit systeem ?
AMD Nieuwsdiscussie
Op de site van Sapphire staat dat de graka minimaal 450W nodig heeft. Of is dat vermogen gebaseerd op voedingen die eigenlijk geen 450W leveren (b.v. Huntkey, HKC). En gaan ze er dus vanuit dat de 'normale' consument niet op de efficiëntie van een voeding let.-The_Mask- schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:54:
[...]
Ja, maar er zijn misschien nog wel betere voedingen te vinden voor die prijs.
pricewatch: Corsair CX400W
Yes, but no.
Eigenlijk is dat nergens op gebaseerd, want het zegt namelijk vrij weinig als op de voeding staat 750 Watt/450 Watt. MS-Tech heeft namelijk een voeding van 750 Watt die een minder zware PC aan kan dan bijvoorbeeld de HX450W van Corsair. Dit komt onder ondere door het vermogen op de 12 voltlijnen (het belangrijkste) en gewoon gebruik van slechtere onderdelen en piekvermogen geven in plaats van continue.AnnoHoekstra schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:06:
Of is dat vermogen gebaseerd op voedingen die eigenlijk geen 450W leveren
AMD Nieuwsdiscussie
Bedankt voor de uitleg. Ik zal de Corsair CX400W toevoegen aan mijn bestellijst.-The_Mask- schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:19:
[...]
Eigenlijk is dat nergens op gebaseerd, want het zegt namelijk vrij weinig als op de voeding staat 750 Watt/450 Watt. MS-Tech heeft namelijk een voeding van 750 Watt die een minder zware PC aan kan dan bijvoorbeeld de HX450W van Corsair. Dit komt onder ondere door het vermogen op de 12 voltlijnen (het belangrijkste) en gewoon gebruik van slechtere onderdelen en piekvermogen geven in plaats van continue.
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Dat is het idd, maar vind maar eens goede voedingen van minder dan 300 Watt voor een normale prijs.StefanvanGelder schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:20:
De be quiet! Pure Power 300W is wel aardig, maar voor dit systeem eigenlijk nog dikke overkill
AMD Nieuwsdiscussie
Mhh, heb even gezocht op internet maar dat is wel eng-The_Mask- schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:29:
[...]
Dat is het idd, maar vind maar eens goede voedingen van minder dan 300 Watt voor een normale prijs.
Anders misschien eens naar PicoPSU's kijken.
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 13:40 ]
Genoeg, maar hoeveel geen idee.Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:38:
En hoeveel speling heb ik dan nog om later een of twee Samsung F1 1 TB HDD's hier aan toe te voegen?
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Nee hoor die moet gewoon werken.Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:53:
Bedankt voor je snelle reactie. Ik kan er dus iig vanuit gaan dat een 4670 geen probleem gaat vormen?
AMD Nieuwsdiscussie
Ja hoor prima zelfs.Lars93 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:37:
Dit moet lukken toch?
AMD Nieuwsdiscussie
Verwacht pieken van net over de 300 Watt dat uit het stopcontact zal worden getrokken.Lars93 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:50:
Zou je misschien een schatting kunnen doen hoeveel Watt dit zal vragen op 100% load?
Beetje wel maar zal nog wel net gaan verwacht ik.Ik sluit misschien een optie tot een tweede videokaart niet uit, maar dan wordt het een beetje krap ofniet?
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
(quote uit [BBG] Budget- / Basissysteem sep09 thread)-The_Mask- schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:20:
Alleen dat je dan een verloopje van molex naar 6 pins PCIe moet gaan gebruiken, maar die zet wel bij de meeste HD4870's
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Daar heb je verloopjes voorquartex schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:48:
[...]
(quote uit [BBG] Budget- / Basissysteem sep09 thread)
Het blijkt dat een HD4870-1GB 2 pci-e 6pin connectors nodig heb.. terwijl mijn CorsairCX400W er maar 1 heb.
M.a.w. De HD4870 gaat dus niet samen met mijn PSU?
[ Voor 6% gewijzigd door BGB4rn op 17-08-2009 12:59 ]
Signature
Voeding gaat het zeker wel aan kunnen, je hebt alleen een verloopje nodig van molex naar PCIe zoals ik al zei, maar die zit vaak al bij de videokaart.quartex schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:06:
Ik krijg namelijk nogal wat mixed reactions.. op OCClub zeggen ze dat de Corsair het niet aankan.. op Tomshardware weer wel. netzoals hier.
Als je de voeding te veel belast schakeld die gewoon uit.En ben geneigd jullie meer te vertrouwen, maar wil ook niet dat me hele pc "opblaast" =]
[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 17-08-2009 13:12 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Ik game niet echt vaak, zelden eerlijk gezegd, dus denk dat de kaart bijna nooit fully loaded zal draaien-The_Mask- schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:10:
Als je de voeding te veel belast schakeld die gewoon uit.
Al zou die dat wel doen dan nog moet die het gewoon aan kunnen, maar waarom een HD4870 dan?quartex schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:27:
[...]
Ik game niet echt vaak, zelden eerlijk gezegd, dus denk dat de kaart bijna nooit fully loaded zal draaien
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 9% gewijzigd door bullitnl op 18-08-2009 14:47 ]
Tja Speedfan is je probleem, de kans is groter dat het programma de voltages verkeerd uitleest dan dat die het goed doet. Maar ja wanneer leest die het dan wel (toevallig) goed uit en wanneer niet.bullitnl schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:45:
Ik heb net een nieuwe vidkaartje (XFX 4870 512MB) gekocht en speedfan geeft de volgende voltages aan:
+5V = 4,87V
+12V = 11,97V
-12V = -10,88V
-5V = -3,25V
+5V = 4,73V
Zijn deze waardes veel te laag om het systeem goed te laten draaien? Hij start gewoon goed op, maar ik wil graag iets meer zekerheid.
Grootste merk van computer elektronica (moederborden, videokaarten (vaak ook onder een andere naam) en ook onderdelen van moederborden, videokaarten, op veel plastic (socket, PS2 connectors, VGA poort) op moederborden staat ook de naam Foxconn aangezien zei ook die kleine onderdeeltjes maken voor andere fabrikanten) in de hele wereld en slecht nee niet echt, anders ben je ook niet de grootste.Dit staat op mijn voeding (van Winfast [Foxconn] niet echt een geweldig merk volgens mij):
Nee hoor voeding zou totaal geen probleem met de PC moeten hebben en aangezien je ook nergens last van hebt zal er ook niks mis met de voeding zijn.Heeft het veel nut als ik die eruit zou laten?
Zijn in compleet helaas.*EDIT* 1 van de online power calculators gaf bij deze setup rond de 380Watt aan. Ik weet dat ik hier niet vanuit moet gaan, maar toch.
AMD Nieuwsdiscussie
Oh ok, ik had niet verwacht dat speedfan 'onbetrouwbaar' zou zijn op dat gebied.-The_Mask- schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:33:
Reactie van The_Mask
[ Voor 5% gewijzigd door bullitnl op 18-08-2009 19:49 ]
Meer dan genoeg.barcawinner schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:42:
En dan nu de hamvraag: Heb ik genoeg aan 430 watt met mijn huidige systeem?
AMD Nieuwsdiscussie
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Een goede 400 Watt voeding moet genoeg zijn. Een goede voeding van 400 Watt kan minimaal 25 ampere leveren op de 12 voltlijnen en heeft een rendement van minimaal 80% bij een belasting tussen de 20 en 100%.Nobby schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:48:
Aangezien ik helemaal geen ervaring heb met consumenten voedingen zou ik graag een duwtje in de goede richting willen met de aankoop ervan.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Hoe bedoel je? Als de voeding dit niet eens aan kan is er iets goed mis mee.Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 18:35:
Ook ik zie me genoodzaakt mijn vraag hier neer te gooien. Ik heb op dit moment het volgende systeem:
E8400
MSI p7N Sli platinum
XFX GTS 250 (Core edition)
SB Audigy SE
6 GB Twinmos geheugen
Coolermaster CM690 (met 7 casefans
Coolermaster Realpower 520
In het laatste zit mijn probleem. Na uitvoerig testen blijkt mijn voeding niet te voldoen (ondanks 3 19A aansluitingen!
Kunnen zij dan via de telefoon of e-mail zien dat de voeding een probleem geeft?Dit is bevestigd na overleg door zowel Coolermaster als XFX)
Beter lezen dat is het verbruik van de hele PC.Volgens de meeste reviews verbruikt de kaart rond de 280 Watt
Een Intel Core 2 Duo E8400 neemt max zo'n 65 Watt.Kan iemand me ajb zeggen wat ik nu echt moet rekenen voor minimale capaciteit op de V12 lijn en een goede voeding aanraden? ik wil dus naar sli kunnen. Alvast bedankt.
AMD Nieuwsdiscussie
eagle
Gewoon de goedkoopste voeding nemen met een 80 plus certificaat.Brothar schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 20:58:
Iemand een aanvulling of een waarschuwing ?
AMD Nieuwsdiscussie
Berekening van 300 Watt is dus juist ?-The_Mask- schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:08:
[...]
Gewoon de goedkoopste voeding nemen met een 80 plus certificaat.
Deze dus: pricewatch: be quiet! Pure Power 300W
eagle
Nee, maar goede voedingen van minder dan 300 Watt vind je niet voor een normale prijs.
AMD Nieuwsdiscussie
Aan welke Antec voeding van 430 Watt dacht je precies?Pirate-Bozz schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:22:
Hoeveel ruimte hou ik hiermee nog over
AMD Nieuwsdiscussie
* 3 letterwoord, middelste de klinker "U", overige 2 letters zijn identiek".-The_Mask- schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:12:
[...]
Nee, maar goede voedingen van minder dan 300 Watt vind je niet voor een normale prijs.
eagle
AMD Nieuwsdiscussie
Een Intel Core i7 920 neemt max zo'n 130 Watt.LiquidSnake1989 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:05:
Hallo daar. Ik heb voor een klant enkele PC's moeten samenstellen, maar niet alle voedingen kunnen tijdig geleverd worden. Gezien de PC's wel op korte termijn functioneel moeten zijn, zit ik eraan te denken om tijdelijk wat simpelere voedingen te installeren zodat men in ieder geval aan de slag kan. Zodra de originele voedingen dan geleverd zijn, heb ik dus wat goedkope over...
Maar dan is het natuurlijk wel handig om te weten wat ik minimaal nodig heb voor de systemen.
Dus zou iemand mij kunnen vertellen wat het minimale is voor de volgende specs:
CPU- Intel Core i7 920 (stock)
Mobo- ASUS P6T Deluxe V2
GPU- Nvidia Quattro FX 1800
RAM- OCZ DDR3 1600Mhz 6GB
HDD- Western Digital VelociRaptor 300GB
Overige- Dvd speler.
Alvast bedankt!
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Alles is reeds nagekeken op mijn moederbord na. Wat er gebeurd is een shutdown als mijn systeem (grafisch) flink belast wordt. Load onder prime95/everest/Sisandra geeft geen enkel probleem (zelfs niet met 24uur draaien), temps zijn dik in orde, memtest geeft geen fouten, bij games/3DMark Vantage valt na een X aantal minuten de stroom ineens uit. andere grafische kaart (XFX 8800GT Alpha dog) geeft hetzelfde probleem, dus dat kan het ook niet zijn. Daar het een psu issue leek Coolermaster gecontacteerd welke aangaf dat de psu niet goed zal werken. XFX gaf na contact met hun aan dat je 26A op 1 V12 connector moet hebben zitten voor de 250 GTS, waarna coolermaster (toen ik dat aangaf) zei dat dat teveel zal zijn voor de Realpower 520.Een Intel Core 2 Duo E8400 neemt max zo'n 65 Watt.
Een HD en een DVD-RW nemen zo'n 20 Watt.
Een nVidia GeForce GTS 250 neemt max zo'n 110 Watt twee hiervan dus zo'n 220 Watt.
Plus nog eens 45 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 350 Watt of 29 ampère dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
En aangezien de huidige CM voeding van 520 Watt 408 Watt kan leveren op de 12 voltlijnen zou die geen enkel probleem mogen hebben met een tweede GTS 250.
Maar aangezien je nu al problemen hebt zou dat kunnen betekenen dat de voeding een beetje gaar is, maar het lijkt mij veel logischer dat een ander onderdeel het probleem geeft.
Als die ook een probleem geeft kan het toch bijna niet de voeding zijn een 8800GT neemt vrijwel niks (max 80 Watt),maar als het de voeding wel is is er iets goed mis met dat ding.Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:43:
andere grafische kaart (XFX 8800GT Alpha dog) geeft hetzelfde probleem
AMD Nieuwsdiscussie
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq