Maar klopt het dat als de voeding het niet zou trekken dat de processor en het moederbord dan schade kunnen oplopen?-The_Mask- schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:26:
[...]
Huntkey is nog wel te doen, denk wel dat het gaat werken.
Zou kunnen idd, maar dat kan in principe bij elke voeding met elke PC.-Reca- schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:31:
[...]
Maar klopt het dat als de voeding het niet zou trekken dat de processor en het moederbord dan schade kunnen oplopen?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Oké, ik denk dat ik het er gewoon op waag. Een andere voeding kopen kan altijd nog. Heel erg bedankt voor de hulp.-The_Mask- schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:05:
[...]
Zou kunnen idd, maar dat kan in principe bij elke voeding met elke PC.
Hoi allemaal,
ik heb nu het volgende systeem:
Opmerking: overklokken zal ik niet zo snel doen.
Mijn vraag is: kan de voeding een Asus 4890 aan?
ik heb nu het volgende systeem:
- Asus p5Q mobo;
Intel Q6600 Go revisie (niet overgeklokt);
EVGA 8800 GT SSC (niet overgeklokt);
2 schijven van Asus (400 gb & 1 Tb, beide SATA);
Antec 900 Kast met vijf fans waaronder drie met LED;
1 DVD/RW Sata;
Antec NeoPower 500-The_Mask- schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:57:
Welke Antec van 500 Watt?
mm je huidge kaart heeft een TDP van ongeveer 110 watt.westlym schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:56:
Hoi allemaal,
ik heb nu het volgende systeem:Ik wil heel graag een Asus 4890 ATI kopen, maar ik twijfel over mijn PSU. Die is een Antec PSU 500 watt.
- Asus p5Q mobo;
1 DVD/RW Sata;
Als ik nog even teruggrijp naar de review met 2 ati 4890's in crossfire verbruikte de voeding een slordige 500 watt, dus ik zou safe spelen en me toch maar een zwaardere aanschaffen.
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.
Ik heb het volgende in me systeem hangen:
4x Spinpoint F1
5x Western Digital Green power
1x Veloci Raptor
8800GT + 7600GT
Dit zit allemaal op een Gigabyte X38, met daarop een Intel Q9550
Ik heb dit momenteel verdeeld over 2 psu's (stacker),
De spinpoints + Greenpowers op een Coolermaster Realpower 620Watt,
en de rest van het systeem op een Be-quiet 600Watt.
Maar zit er over te denken om dit toch maar te gaan vervangen door 1 dikke voeding,.
want in principe verbruiken die Greenpowers amper wat, maar ik verwacht wel een redelijk aanloop/spinup voor al die hdd's, en ik heb niet de mogelijkheid tot staggered spinup.
omdat 2 voedingen redelijk overkill lijkt, wil ik dit vervangen door 1 zwaardere psu.:P , zou een 750Watt psu voldoen? of moet ik het toch zwaarder (en duurder
) gaan zoeken.
**Edit,
Er komen in de toekomst zeer zeker nog hdd's bij, zeker nog zo'n 3 a 4 stuks
4x Spinpoint F1
1x Veloci Raptor
8800GT + 7600GT
Maar zit er over te denken om dit toch maar te gaan vervangen door 1 dikke voeding,.
want in principe verbruiken die Greenpowers amper wat, maar ik verwacht wel een redelijk aanloop/spinup voor al die hdd's, en ik heb niet de mogelijkheid tot staggered spinup.
omdat 2 voedingen redelijk overkill lijkt, wil ik dit vervangen door 1 zwaardere psu.:P , zou een 750Watt psu voldoen? of moet ik het toch zwaarder (en duurder
**Edit,
[ Voor 7% gewijzigd door CrashOverDrive op 12-06-2009 19:14 ]
westlym schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:56:
Hoi allemaal,
ik heb nu het volgende systeem:Ik wil heel graag een Asus 4890 ATI kopen, maar ik twijfel over mijn PSU. Die is een Antec PSU 500 watt.
- Asus p5Q mobo;
1 DVD/RW Sata;
Een Intel Core 2 Quad Q6600 neemt zo'n 95 Watt.
2 HD's en een DVD-RW nemen zo'n 30 Watt.
Een ATi Radeon HD 4890 neemt max zo'n 145 Watt.
Plus nog eens 30 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 300 Watt of 25 ampere dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Jouw voeding kan dit gemakkelijk leveren, zelfs als je gaat overklokken.
Waarom heb je het verdeeld over 2 voedingen, want in principe moeten alle twee voedingen geen enkel probleem hebben met de PC.CrashOverDrive schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 19:04:
Ik heb het volgende in me systeem hangen:
4x Spinpoint F1
1x Veloci Raptor
8800GT + 7600GT
omdat 2 voedingen redelijk overkill lijkt, wil ik dit vervangen door 1 zwaardere psu.:P , zou een 750Watt psu voldoen? of moet ik het toch zwaarder (en duurder) gaan zoeken.
**Edit,
Sterker nog een goede 500/550 Watt voeding zou het ook nog wel werkend moeten kunnen houden.
Al kan de spin-ups van de HD's een voeding van 500 Watt wel te veel worden.
[ Voor 37% gewijzigd door -The_Mask- op 12-06-2009 19:25 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Omdat me Be-quiet de eerste psu was, en deze is niet modulair, simpel kabeltjes tekort dus (hele kast vol met verloopjes is ook niet handig), toen had ik er maar een 2e bijgezet, en dat werdt de coolermaster die ik nog had liggen.-The_Mask- schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 19:19:
[...]
Waarom heb je het verdeeld over 2 voedingen, want in principe moeten alle twee voedingen geen enkel probleem hebben met de PC.![]()
Sterker nog een goede 500/550 Watt voeding zou het ook nog wel werkend moeten kunnen houden.
Al kan de spin-ups van de HD's een voeding van 500 Watt wel te veel worden.
Maar als ik het zo lees, ga ik waarschijnlijk voor een Goede modulaire 650 / 700 Watt voeding. (met oog op uitbreiding)
Deze voedingen zijn meestal niet zo zuinig met aansluitingen en betere kwaliteit vindt je ook niet.CrashOverDrive schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 19:39:
Maar als ik het zo lees, ga ik waarschijnlijk voor een Goede modulaire 650 / 700 Watt voeding. (met oog op uitbreiding)
AMD Nieuwsdiscussie
Onlangs heb ik een mediacenter gebouwd in een Silverstone LC-19 kast. De kast is voorzien van een 120W DC/DC voeding en een 19v 120W AC/DC adapter.
Het systeem draait (Vista x64 Ultimate), maar niet geheel stabiel. Een HD mkv film kijken via HDMI op een full-hd scherm is over het algemeen geen probleem. Echter als ik bijvoorbeeld de Milkdrop visualisatie van winamp ga draaien en de gpu, cpu en hd moeten werken, dan wil Windows weleens een fatale fout melden en dat hij binnen 1 minuut gaat restarten ofzo. In de logboeken geeft hij dan een hardware error aan afkomstig van de gpu. Vaak recovert hij ook meestal wel, maar de toepassing die op dat moment draait klapt er wel uit.
Specs van het systeem zijn:
cpu: Core 2 E8400 (65w tdp)
mb: Asus P5Q-EM
mem: 2x 2GB OCZ
HD: 640GB WD Green
Verder een low-profile cpu koelertje en een slimline dvd brandertje.
Volgens mij is dit een teken dat het systeem op full load net niet voorzien kan worden van genoeg stroom en dat hij eruit klapt.
Nu ben ik van plan het geheel over te bouwen in een Antec NSK2480 kast met 380W voeding.
Dit moet toch ruim voldoende zijn voor de setup? (en vooral om m'n problemen met het systeem uit de wereld te helpen)
Het systeem draait (Vista x64 Ultimate), maar niet geheel stabiel. Een HD mkv film kijken via HDMI op een full-hd scherm is over het algemeen geen probleem. Echter als ik bijvoorbeeld de Milkdrop visualisatie van winamp ga draaien en de gpu, cpu en hd moeten werken, dan wil Windows weleens een fatale fout melden en dat hij binnen 1 minuut gaat restarten ofzo. In de logboeken geeft hij dan een hardware error aan afkomstig van de gpu. Vaak recovert hij ook meestal wel, maar de toepassing die op dat moment draait klapt er wel uit.
Specs van het systeem zijn:
cpu: Core 2 E8400 (65w tdp)
mb: Asus P5Q-EM
mem: 2x 2GB OCZ
HD: 640GB WD Green
Verder een low-profile cpu koelertje en een slimline dvd brandertje.
Volgens mij is dit een teken dat het systeem op full load net niet voorzien kan worden van genoeg stroom en dat hij eruit klapt.
Nu ben ik van plan het geheel over te bouwen in een Antec NSK2480 kast met 380W voeding.
Dit moet toch ruim voldoende zijn voor de setup? (en vooral om m'n problemen met het systeem uit de wereld te helpen)
Als volgens jouw 120 Watt net niet genoeg is, lijkt mij 380 Watt wel meer dan genoeg ja.jaco218 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:23:
AMD Nieuwsdiscussie
Die gedachte had ikzelf inderdaad ook-The_Mask- schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:33:
[...]
Als volgens jouw 120 Watt net niet genoeg is, lijkt mij 380 Watt wel meer dan genoeg ja.
Maar als je het geschatte verbruik van de componenten optelt, op hoeveel zou je dan ongeveer uitkomen? Het gaat er mij eigenlijk om dat ik ongeveer uit kan sluiten dat het ook daadwerkelijk m'n 120W voeding is die de problemen veroorzaakt. En dus ook niet voor niets upgrade naar de Antec kast.
De voeding zou het probleem wel eens kunnen zijn. De piekstroom van de voeding op de 12 voltlijn is 8 ampère en de continue stroom maar 6 ampère. Wat niet zo heel veel is.
AMD Nieuwsdiscussie
Hoeveel vermogen heb ik nodig voor een xfx 4890 BE in crossfire. icm een i7 systeem ~550
En hoezit het met die modulaire voedingen, kan ik er vanuit gaan dat die connectors goed zijn?
Ik heb namelijk slechte ervaring met het connector op connector gebeuren. vandaar dat ik liever een modulairloos psu heb, maar zonder die ongebruikte kabel is ook wel weer lekker
En hoezit het met die modulaire voedingen, kan ik er vanuit gaan dat die connectors goed zijn?
Ik heb namelijk slechte ervaring met het connector op connector gebeuren. vandaar dat ik liever een modulairloos psu heb, maar zonder die ongebruikte kabel is ook wel weer lekker
[ Voor 10% gewijzigd door ThaHandy op 14-06-2009 14:27 ]
600 Watt, die minimaal zo'n 42 ampère kan leveren op de 12 voltlijnen is meestal wel aan te bevelen.ThaHandy schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:21:
Hoeveel vermogen heb ik nodig voor een xfx 4890 BE in crossfire. icm een i7 systeem ~550
Slechte voedingen, worden normaal gesproken niet door A-merk fabrikanten verkocht.En hoezit het met die modulaire voedingen, kan ik er vanuit gaan dat die connectors goed zijn?
Zijn ook genoeg voedingen die niet modulair zijn, maar wel goed dus is maar net wat je wilt.Ik heb namelijk slechte ervaring met het connector op connector gebeuren. vandaar dat ik liever een modulairloos psu heb, maar zonder die ongebruikte kabel is ook wel weer lekker
AMD Nieuwsdiscussie
Anoniem: 262273
dag mensen, heb net mijn be quiet 350 watt voeding binnen gekregen.
heb ze ook onmiddellijk opengeschroefd (bye bye garantie).
op het eerste zicht zit er hetzelfde in als de 300w versie. (kan moeilijk maar lijkt wel).
de voeding draait nu en is idd heel stil. (en dan bedoel ik heel stil: mijn pc is zowiezo fluisterstil en de vorige voeding had de fan op 5v draaien en maakte meer lawaai: ik denk omdat de be quiet weinig onderdelen heeft steken, en ook de koellichamen vrij klein zijn (wat niet echt goed is) maar ze zorgen ervoor dat de lucht niet teveel weerstand ondervindt.
ben er heel blij mee, je kan voor betere voedingen gaan zoals de enermax 385, of nog beter de tagan 400 maar deze hebben ook allemaal hun kleine probleempjes. (zoals niet super stabiele 5v bij de enermax en de tagan zijn 12v is stabiel maar blijft altijd iets onder de 12v : ook zit tagan superdicht bepakt: heel goed materiaal maar airflow zal wel iets minder zijn dan bij de be quiet. (de tagan is beter dan de be quiet maar ook ongeveer twee keer de prijs).
ik heb ook de moeite gedaan om een foto te nemen en de condensators te bekijken, spijtig zijn er slechts enkele merken die echt moeite doen voor goede caps, maar dan vaak ook niet in de hele voeding. Ik ga er dus binnen een jaar of zo eens nieuwe condensatoren insteken; Samxon is degelijk materiaal en in nederland is er iemand die deze voor een goede prijs heeft. (ik dacht dat hj ook op dit forum zit: www.phenos.nl is zijn site; wil geen reclame maken maar ben deze site maar na een paar dagen surfen tegengekomen, eindigde altijd op aziatische shops met veel verzendingskosten).
soit, op die manier kan iedereen die wil recappen direct te weten komen wat er in een be quiet zit. al bij al een topvoeding.
wat ga ik er aan modden: 1) recappen 2)ingangscap vergroten naar 330uf 3)de koellichamen uitbreiden door een plaatje alu ertegen te draaien: maar deze ingrepen doe ik pas binnen een jaar wanneer de voeding al wat uren op zijn actief heeft.
op het eerste zicht zit er hetzelfde in als de 300w versie. (kan moeilijk maar lijkt wel).
de voeding draait nu en is idd heel stil. (en dan bedoel ik heel stil: mijn pc is zowiezo fluisterstil en de vorige voeding had de fan op 5v draaien en maakte meer lawaai: ik denk omdat de be quiet weinig onderdelen heeft steken, en ook de koellichamen vrij klein zijn (wat niet echt goed is) maar ze zorgen ervoor dat de lucht niet teveel weerstand ondervindt.
ben er heel blij mee, je kan voor betere voedingen gaan zoals de enermax 385, of nog beter de tagan 400 maar deze hebben ook allemaal hun kleine probleempjes. (zoals niet super stabiele 5v bij de enermax en de tagan zijn 12v is stabiel maar blijft altijd iets onder de 12v : ook zit tagan superdicht bepakt: heel goed materiaal maar airflow zal wel iets minder zijn dan bij de be quiet. (de tagan is beter dan de be quiet maar ook ongeveer twee keer de prijs).
ik heb ook de moeite gedaan om een foto te nemen en de condensators te bekijken, spijtig zijn er slechts enkele merken die echt moeite doen voor goede caps, maar dan vaak ook niet in de hele voeding. Ik ga er dus binnen een jaar of zo eens nieuwe condensatoren insteken; Samxon is degelijk materiaal en in nederland is er iemand die deze voor een goede prijs heeft. (ik dacht dat hj ook op dit forum zit: www.phenos.nl is zijn site; wil geen reclame maken maar ben deze site maar na een paar dagen surfen tegengekomen, eindigde altijd op aziatische shops met veel verzendingskosten).
soit, op die manier kan iedereen die wil recappen direct te weten komen wat er in een be quiet zit. al bij al een topvoeding.
wat ga ik er aan modden: 1) recappen 2)ingangscap vergroten naar 330uf 3)de koellichamen uitbreiden door een plaatje alu ertegen te draaien: maar deze ingrepen doe ik pas binnen een jaar wanneer de voeding al wat uren op zijn actief heeft.

opgelet niet elke condensator mag je zo maar vervangen door een grotere capaciteit !!!Anoniem: 262273 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:45:
dag mensen, heb net mijn be quiet 350 watt voeding binnen gekregen.
[afbeelding]
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
dat is waar, je kan wat ze noemen motorboating krijgen; of wanneer de capaciteit gigantisch groot zou worden kan de laadstroom zo groot worden dat de rest van de componenten die niet kunnen aanleveren en dus eronder bezwijken: maar van 180 naar 330 in het primaire circuit lijkt me niet problematisch.
ook zou ik in de output alle condensatoren vervangen door 16v en minsenst 2200uf.
je kan inderdaad geen 180F er gaan zetten, dat zou raar doen.
ook zou ik in de output alle condensatoren vervangen door 16v en minsenst 2200uf.
het enige waar je dan rekening mee moet houden als je die op de ingang vergroot is dat je een piekstroompje gaat krijgen als je de voeding in de stekker steekt, en dat kan je diodebrug om zeep helpenAnoniem: 262273 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:38:
dat is waar, je kan wat ze noemen motorboating krijgen; of wanneer de capaciteit gigantisch groot zou worden kan de laadstroom zo groot worden dat de rest van de componenten die niet kunnen aanleveren en dus eronder bezwijken: maar van 180 naar 330 in het primaire circuit lijkt me niet problematisch.
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
inderdaad, dat is waar, kzal even moeten kijken welke diodes erop zitten,
maar ik zou raar opkijken dat de diodebrug daarvan bezwijkt. nuja beter voorkomen dan genezen.
merci voor je tip. (ik zou die 180uf enkel maar vergroten omdat ik in een review had gelezen dat dit erg weinig was, misschien wel waar, maar op dit moment trekt mijn systeem minder dan 85 watt).
ik weet dat op de 300watt be quiet ook 180uf is gezet.
maar ik zou raar opkijken dat de diodebrug daarvan bezwijkt. nuja beter voorkomen dan genezen.
merci voor je tip. (ik zou die 180uf enkel maar vergroten omdat ik in een review had gelezen dat dit erg weinig was, misschien wel waar, maar op dit moment trekt mijn systeem minder dan 85 watt).
ik weet dat op de 300watt be quiet ook 180uf is gezet.
Hij zweeft hier idd ook wel eens rond.Anoniem: 262273 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:45:
(ik dacht dat hj ook op dit forum zit: www.phenos.nl is zijn site; wil geen reclame maken maar ben deze site maar na een paar dagen surfen tegengekomen, eindigde altijd op aziatische shops met veel verzendingskosten).
AMD Nieuwsdiscussie
Even een berichtje aan -The mask- !
Voor een maandje terug ofzo heb je mij het een en ander geadviseerd over een andere voeding.
Na wat langer nazoeken blijkt het dus dat ergens in de pc sluiting rond waard; vandaar de spontane herstarts. Naast dat staan ook er links en rechts ook enkele condensators in de voeding (Topower) bol, zelfs met twee die hun ingewanden al bloot hebben gegeven
(het hele systeem ligt inmiddels in partjes voor me)
Dus ja, het gaat dan toch sowieso een nieuwe voeding worden, en een fatsoenlijke behuizing erbij, zoals ik eerder al meldde, het gaat om een systeem met 9 interne hdd's, en dat wordt even een probleem, zo vaak kom je die niet tegen, maar dat wordt een topic in een andere afdeling! Nogmaals dank voor je hulp!
Voor een maandje terug ofzo heb je mij het een en ander geadviseerd over een andere voeding.
Na wat langer nazoeken blijkt het dus dat ergens in de pc sluiting rond waard; vandaar de spontane herstarts. Naast dat staan ook er links en rechts ook enkele condensators in de voeding (Topower) bol, zelfs met twee die hun ingewanden al bloot hebben gegeven
Dus ja, het gaat dan toch sowieso een nieuwe voeding worden, en een fatsoenlijke behuizing erbij, zoals ik eerder al meldde, het gaat om een systeem met 9 interne hdd's, en dat wordt even een probleem, zo vaak kom je die niet tegen, maar dat wordt een topic in een andere afdeling! Nogmaals dank voor je hulp!
Ik ben bezig met een systeem met:
Intel Q9630 en GeForce GTX 260 GS (niets overclocken)
Verder nog vier 12cm fans, een SATA harddisk en een DVD brander.
Nu is me iets niet helemaal duidelijk m.b.t. de videokaart. In de handleiding van MSI staat:
"Minimum 500W or greater system power supply (with a minimum 12V current rating of 36A)
**Minimum system power requirement based on a PC configured with an Intel Core2Extreme
processor Qx9650"
De GTX 260 heeft bovendien twee PCIe aansluitingen nodig. Heb ik nu een voeding nodig met meerdere 12v lijnen, twee of drie?
Zou b.v. een Antec BP500U met twee 12V lijnen van 18A voldoende zijn? Hoe zit het met de verdeling van het mainboard en de PCIe aansluitingen over de diverse 12V lijnen?
Bedankt!
Nu is me iets niet helemaal duidelijk m.b.t. de videokaart. In de handleiding van MSI staat:
"Minimum 500W or greater system power supply (with a minimum 12V current rating of 36A)
**Minimum system power requirement based on a PC configured with an Intel Core2Extreme
processor Qx9650"
De GTX 260 heeft bovendien twee PCIe aansluitingen nodig. Heb ik nu een voeding nodig met meerdere 12v lijnen, twee of drie?
Zou b.v. een Antec BP500U met twee 12V lijnen van 18A voldoende zijn? Hoe zit het met de verdeling van het mainboard en de PCIe aansluitingen over de diverse 12V lijnen?
Bedankt!
Wat in de handleiding staat, is altijd zwaar overdreven.PeterPan schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:45:
Ik ben bezig met een systeem met:
processor Qx9650"
Bedankt!
Een Intel Core 2 Quad Q9650 neemt zo'n 95 Watt.
1 HD en een DVD-RW nemen zo'n 20 Watt.
Een nVidia GeForce GTX260 core 216 neemt max zo'n 120 Watt.
Plus nog eens 40 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 275 Watt of 23 ampere dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een goede voeding van 400 Watt kan dit vaak al leveren.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb op dit moment een Antec EarthWatts 500W met 2x 22A op de 12V+ rail (dit staat op de voeding aangegeven).
Is dit genoeg voor mijn SLI opstelling? Ik lees zo'n beetje overal dat het niet genoeg is en dat mijn voeding er uit kan klappen binnenkort. Maar is dit ook waar? Ik heb de PSU calculator gedaan en dan kom ik uit op 321W dus dat kan voor geen meter kloppen natuurlijk?
Heeft iemand misschien de zelfde voeding? En is dit wel veilig?
Mijn specs zijn:
E5200 45NM
2x 8800GTS 320MB
EarthWatts 500W
6GB OCZ PC2-6400/800Mhz
1 Fancontroller
1 HDD
1 DVD-RW
Als iemand dit even recht zou kunnen zetten voor mij... voordat ik een dure voeding koop voor niks..
Hardstikke bedankt!
Is dit genoeg voor mijn SLI opstelling? Ik lees zo'n beetje overal dat het niet genoeg is en dat mijn voeding er uit kan klappen binnenkort. Maar is dit ook waar? Ik heb de PSU calculator gedaan en dan kom ik uit op 321W dus dat kan voor geen meter kloppen natuurlijk?
Heeft iemand misschien de zelfde voeding? En is dit wel veilig?
Mijn specs zijn:
E5200 45NM
2x 8800GTS 320MB
EarthWatts 500W
6GB OCZ PC2-6400/800Mhz
1 Fancontroller
1 HDD
1 DVD-RW
Als iemand dit even recht zou kunnen zetten voor mij... voordat ik een dure voeding koop voor niks..
Hardstikke bedankt!
Bedankt voor je snelle reactie -The Mask-!-The_Mask- schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:06:
[...]
Wat in de handleiding staat, is altijd zwaar overdreven.
Een Intel Core 2 Quad Q9650 neemt zo'n 95 Watt.
1 HD en een DVD-RW nemen zo'n 20 Watt.
Een nVidia GeForce GTX260 core 216 neemt max zo'n 120 Watt.
Plus nog eens 40 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Een goede voeding van 400 Watt kan dit vaak al leveren.
Hoe zit het dan met de verdeling van het vermogen over meerdere 12V lijnen? Ik zie voedingen met soms wel 3 12V lijnen.
Je hebt het al stabiel draaien dus dan zou ik me sowieso geen zorgen maken.johanschr schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:26:
Ik heb op dit moment een Antec EarthWatts 500W met 2x 22A op de 12V+ rail (dit staat op de voeding aangegeven).
Toch nog maar even een berekeninkje.Heeft iemand misschien de zelfde voeding? En is dit wel veilig?
Mijn specs zijn:
E5200 45NM
2x 8800GTS 320MB
EarthWatts 500W
6GB OCZ PC2-6400/800Mhz
1 Fancontroller
1 HDD
1 DVD-RW
Hardstikke bedankt!
Een Intel Core 2 Duo E5200 neemt zo'n 65 Watt.
Een HD en een DVD-RW nemen zo'n 20 Watt.
Een nVidia GeForce 8800GTS 320 neemt max zo'n 110 Watt twee hiervan dus zo'n 220 Watt.
Plus nog eens 45 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 350 of 29 ampere dit moet woden geleverd door de 12 voltlijnen.
En dit mag geen enkel probleem zijn voor de voeding.
Vraag me af wie dan zegt dat het niet kan?
AMD Nieuwsdiscussie
Het liefst wil je een enkele 12 voltlijn want dan weet je zeker dat je niet 1 overbelast en de anderen uit de neus zitten te eten.PeterPan schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:41:
[...]
Bedankt voor je snelle reactie -The Mask-!
Hoe zit het dan met de verdeling van het vermogen over meerdere 12V lijnen? Ik zie voedingen met soms wel 3 12V lijnen.
Wat meedere 12 voltlijnen samen kunnen leveren staat meestal wel op de site van de fabrikant, dit verschilt per voeding.
Goede voeding is imo de CX400W van Corsair.
AMD Nieuwsdiscussie
Meeste mensen bij Guru3D die raden het mij af.
Vroeg mij al af waarom die niet afsloeg bij 2 uur gamen (COD5).
Zal ik veilig zijn om een overclock boven de 3.44Ghz uit te voeren? Het heeft goed gelopen voor 2 weken totdat ik het toch maar voor veiligheid terug heb geclocked.
Zal ik veilig zijn om een overclock boven de 3.44Ghz uit te voeren? Het heeft goed gelopen voor 2 weken totdat ik het toch maar voor veiligheid terug heb geclocked.
Gamen moet wel gewoon kunnen en die overklok is ook geen enkel probleem.johanschr schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:49:
Meeste mensen bij Guru3D die raden het mij af.
Maar wat de voeding misschien niet leuk gaat vinden is Furmark en IntelBurnTest tegelijk (of PSU test van OCCT is hetzelfde principe), want dat is zoveel zwaarder dan games.
Zie ook XBit-Labs: http://xbitlabs.com/artic...stem-wattage_8.html#sect0
Hier testen ze:
# Processor: Intel Core i7-920 (2.66GHz)
# Mainboard: Gigabyte GA-EX58-UD3R (iX58 chipset)
# System memory: 3x1GB Samsung (PC3-10666, 1333MHz, CL9)
# Hard disk drive: 1000GB Seagate Barracuda 7200.11 ST31000333AS
# Graphics card: PCI-E 1792MB ASUS ENGTX295/2DI
# Optical drive: DVD±RW Optiarc AD-7201S

Dit is wel zoveel zwaarder dan jouw PC en toch max maar 500 Watt verbruik.
[ Voor 31% gewijzigd door -The_Mask- op 15-06-2009 15:08 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Zou die daarvan wel kunnen klappen? Geeft me toch geen fijn gevoel. Was wel van plan al een zwaardere voeding te halen. De PC P&C 910W Silencer had ik op het oog, dus misschien dat ik toch een andere overweeg voor toekomstgericht en veiligheid.
Nee, een goede voeding valt gewoon uit bij teveel belasting.johanschr schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:10:
Zou die daarvan wel kunnen klappen?
Ik weet niet wat voor PC je wilt maar er zijn er maar heeeel weinig PC's die zo'n voeding nodig hebben.De PC P&C 910W Silencer had ik op het oog, dus misschien dat ik toch een andere overweeg voor toekomstgericht en veiligheid.
AMD Nieuwsdiscussie
The Mask, heel erg bedankt voor je informatie. Voel me dan nu ook weer wat veiliger. Was nogal bang achteraf alles op RMA te sturen of nieuw te moeten kopen. Zal het dan ook nog wel overwegen deze gewoon een tijd te houden. Fijne dag!
Hoi ik heb een vraagje, heb nu een computer van HP en ben van plan een nieuwe videokaart te kopen (Hd 4850/4870 of 260 GTX)
Mijn vraag is of ik een nieuwe voeding nodig heb.
Wat er nu in zit:
Q6600
Nvidea 8500 GT 512mb
2 Gb ram
2 dvd spelers/branders
1 floppy drive
1 HDD's
1 case fan aan de achterkant
1 kaartlezer
300W voeding
Wat er nu in zit:
Q6600
Nvidea 8500 GT 512mb
2 Gb ram
2 dvd spelers/branders
1 floppy drive
1 HDD's
1 kaartlezer
300W voeding
300 Watt zegt niet zoveel.xera schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:00:
Hoi ik heb een vraagje, heb nu een computer van HP en ben van plan een nieuwe videokaart te kopen (Hd 4850/4870 of 260 GTX)
Wat er nu in zit:
Q6600
Nvidea 8500 GT 512mb
2 Gb ram
2 dvd spelers/branders
1 floppy drive
1 HDD's
1 kaartlezer
300W voeding
Hoeveel ampere kan de voeding op de 12 voltlijn(en) leveren?
Weet je dit niet, dan kan je ook een foto van de zijkant van de voeding maken en hier plaatsen.
Wat sowieso gaat werken is een HD 4770 en deze is ongeveer even snel als een HD 4850.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik zou niet weten hoeveel ampere hij op de 12 voltlijn levert.-The_Mask- schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:03:
[...]
300 Watt zegt niet zoveel.
Hoeveel ampere kan de voeding op de 12 voltlijn(en) leveren?
Weet je dit niet, dan kan je ook een foto van de zijkant van de voeding maken en hier plaatsen.
Wat sowieso gaat werken is een HD 4770 en deze is ongeveer even snel als een HD 4850.
Ik heb alleen geen fotocamera op het moment tot mijn beschikking, kun jij mij vertellen waar ik moet kijken?
En ik herinner me net dat ik ook nog een 350 watt voeding van mijn andere pc heb liggen.
Dit is een SHA350-8P.
De getalletjes die op de sharkoon staan van links naar rechts:
Output (DC): +3,3 / +5 / +12 v1 / +12 v2 / -12 / +5 vsb
Max. Output Current: 22A / 21A / 18 A / 16A / 0.3 A / 2A
kun je hier iets mee?
Nog eentje:
PC met een Intel E8400, twee harddisks, een Blu-ray brander en een 12cm case fan.
Mijn voeding is een Antec / Earthwatts 430 (430W) met twee 12V lijnen van 17A en 16A.
Ik wil de onboard video vervangen door een ietswat overclockte nVidia GTX275 (MSI N275GTX Twin Frozr OC).
Gaat dit lukken of moet ik echt naar een zwaardere voeding? M'n huidige voeding heeft ook maar 1x 6 Pin PCI-E. Zijn daar verloopjes voor, bijvoorbeeld van Molex naar PCI-E?
PC met een Intel E8400, twee harddisks, een Blu-ray brander en een 12cm case fan.
Mijn voeding is een Antec / Earthwatts 430 (430W) met twee 12V lijnen van 17A en 16A.
Ik wil de onboard video vervangen door een ietswat overclockte nVidia GTX275 (MSI N275GTX Twin Frozr OC).
Gaat dit lukken of moet ik echt naar een zwaardere voeding? M'n huidige voeding heeft ook maar 1x 6 Pin PCI-E. Zijn daar verloopjes voor, bijvoorbeeld van Molex naar PCI-E?
Heb alles gevonden van de voeding van betreffende HP pc.
Merk: Lite-on
300 W
Output: +5V / 25A Max +12V / 19A Max
(Chinese tekens): +3.3V / 18A Max -12V / 0.8A Max
Voor de rest veel chinees gebrabbel erop geschreven.
Model nummer: PS-5301-08HF
Als toevoeging op mijn vorige post. Sorry voor de soort dubbel post.
Kun je mij vertellen of 1 van deze 2 voedingen het houdt met een 4870 (fabrieks oc) / 260 gtx / 4850
Merk: Lite-on
300 W
Output: +5V / 25A Max +12V / 19A Max
(Chinese tekens): +3.3V / 18A Max -12V / 0.8A Max
Voor de rest veel chinees gebrabbel erop geschreven.
Model nummer: PS-5301-08HF
Kun je mij vertellen of 1 van deze 2 voedingen het houdt met een 4870 (fabrieks oc) / 260 gtx / 4850
[ Voor 24% gewijzigd door xera op 15-06-2009 16:29 ]
Ik zou er niet meer aan hangen dan een GTX260 Core 216 55nm of HD 4870.PeterPan schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:22:
Nog eentje:
Misschien dat een HD4890 en GTX275 ook nog net gaan werken, maar dan zou ik geen Furmark of ander extreem programma gaan draaien.
Grote kans dat die OC versies van de HD4890 en GTX275 helemaal niet leuk gaat vinden.
[ Voor 74% gewijzigd door -The_Mask- op 15-06-2009 16:51 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Voor de Lite-on voeding is de HD4770 de snelst mogelijke videokaart.xera schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:28:
Voor de Sharkoon zou de HD 4850,4870 en de GTX260 core 216 55nm wel mogelijk moeten zijn.
Wel opletten dat de GTX260 geen 65nm kaart is, want dat is misschien net te veel van het goede.
AMD Nieuwsdiscussie
Helaas niet.-The_Mask- schreef op maandag 01 juni 2009 @ 16:02:
[...]
De huidige voeding houd het nog wel even vol.
Uit de voeding kwam gisteren een brandende plastic geur. Vandaag toch nog maar even geprobeerd en toen begon het te knetteren en zelfs te roken. Er lijkt wat plastic gesmolten te zijn rondom een spoeltje. Lijkt mij een kwestie van oververhitting en geen overbelasting? Hoe dan ook, ik ben dus op zoek naar een nieuwe voeding.
Intel Core 2 Duo E6600 65W
Gigabyte GA-965P-DS3, P965 40 watt
1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 30W 10 watt
Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E 130 watt
Samsung Spinpoint HD103UJ 15 watt
Samsung Spinpoint HD161HJ 15 watt
Samsung Spinpoint HD321KJ 15 watt
Dit systeem vergt dus ruim 24A op de 12V-lijn. Nu ik weet dat ik later de processor wil upgraden naar een i5 en deze vraagt 95W (Staat zoiets al vast?). Het nieuwe systeem vraagt dan 29A op de 12V-lijn. (Rekening houdend met een nieuw moederbord, extra geheugen)
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Oke, bij aanschaf van de nieuwe kaart zal ik de sharkoon voeding overzetten naar de hp computer!-The_Mask- schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:40:
[...]
Voor de Lite-on voeding is de HD4770 de snelst mogelijke videokaart.
Voor de Sharkoon zou de HD 4850,4870 en de GTX260 core 216 55nm wel mogelijk moeten zijn.
Wel opletten dat de GTX260 geen 65nm kaart is, want dat is misschien net te veel van het goede.
Bedankt voor snelle hulp.
Ps; ook nog een priveberichtje gestuurd omdat ik een offtopic-vraag heb.
Zei toch ook even, niet weken.
Of gewoon aan het einde van zijn leven en versleten.Uit de voeding kwam gisteren een brandende plastic geur. Vandaag toch nog maar even geprobeerd en toen begon het te knetteren en zelfs te roken. Er lijkt wat plastic gesmolten te zijn rondom een spoeltje. Lijkt mij een kwestie van oververhitting en geen overbelasting? Hoe dan ook, ik ben dus op zoek naar een nieuwe voeding.
Niet alles vraag vermogen van de 12 voltlijnen.Intel Core 2 Duo E6600 65W
Gigabyte GA-965P-DS3, P965 40 watt
1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 30W 10 watt
Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E 130 watt
Samsung Spinpoint HD103UJ 15 watt
Samsung Spinpoint HD161HJ 15 watt
Samsung Spinpoint HD321KJ 15 watt
Dit systeem vergt dus ruim 24A op de 12V-lijn. Nu ik weet dat ik later de processor wil upgraden naar een i5 en deze vraagt 95W (Staat zoiets al vast?). Het nieuwe systeem vraagt dan 29A op de 12V-lijn. (Rekening houdend met een nieuw moederbord, extra geheugen)
Maar met een voeding van 450/500 Watt die minimaal 31 ampère kan leveren op de 12 voltlijnen, zie ik eerst geen probleem.
AMD Nieuwsdiscussie
Beste mensen,
Ik wil een nieuw systeem gaan bestellen, te weten:
- Asus Radeon HD4890 1GB
- Phenom II 720 BE
- GigaByte GA-MA790FX-UD5P
- Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
- OCZ Memory Platinum 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 7, Non-ECC, Kit Of 2
en nog 2 oudere Sata schijven en een dvd brander.
Nu heb ik nog een oude Antec True430 voeding liggen en dit staat er op:
+5v= 36.0 A
+12v=20.0 A
+3.3V=28.0A
-5= 0.5 A
-12= 1.0A
+5v=2.0 A
Ik ben van plan om er later nog een 2e videokaart bij te zetten en dan ook de
voeding te vervangen, maar het zou me nu goed uitkomen als ik voorlopig met
deze voeding aan de slag kan...
Alvast bedankt!
- Asus Radeon HD4890 1GB
- Phenom II 720 BE
+5v= 36.0 A
+12v=20.0 A
+3.3V=28.0A
-5= 0.5 A
-12= 1.0A
+5v=2.0 A
Alvast bedankt!
Hallo luitjes!
Heb de laatste tijd wat upgrades doorgevoerd, en vroeg of de occasional bluescreen nu wordt veroozaakt door mijn voeding.
Heb al sinds een flinke tijd een Zalman 400 watt voeding. Heeft het altijd perfect gedaan in m'n athlon xp systeempje.
Ben nu over naar het volgende:
Asus M4A78Pro
AMD Athlon 7750BE
Sapphire 4770 512mb
4gb ddr2
4x Samsung 103uj 1gb
Sound Blaster Audigy
Floppydrive
DVD Brander
Stuk of vier fans
Zit eigenlijk niet echt te wachten op nog meer uitgaven, maar als het moet moet het...
Heb de laatste tijd wat upgrades doorgevoerd, en vroeg of de occasional bluescreen nu wordt veroozaakt door mijn voeding.
Heb al sinds een flinke tijd een Zalman 400 watt voeding. Heeft het altijd perfect gedaan in m'n athlon xp systeempje.
Asus M4A78Pro
AMD Athlon 7750BE
Sapphire 4770 512mb
4gb ddr2
4x Samsung 103uj 1gb
Sound Blaster Audigy
Floppydrive
DVD Brander
Stuk of vier fans
Zit eigenlijk niet echt te wachten op nog meer uitgaven, maar als het moet moet het...
Ik geef je minder dan 50% kans dat die alles stabiel gaat draaien.pres1dent schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:55:
Beste mensen,
- Asus Radeon HD4890 1GB
- Phenom II 720 BE
+5v= 36.0 A
+12v=20.0 A
+3.3V=28.0A
-5= 0.5 A
-12= 1.0A
+5v=2.0 A
Alvast bedankt!
Wat betreft de nieuwe voeding die moet minimaal 38 ampère leveren op de 12 voltlijnen.
Een goede voeding van 550 Watt kan dit vaak wel.
Welke 400 Watt voeding van Zalman?MikeyMan schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:13:
[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 15-06-2009 20:24 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Daar was ik al bang voor... Nog even sparen dan.
Bedankt
Bedankt
Zie startpost-The_Mask- schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:21:
[...]
Ik geef je minder dan 50% kans dat die alles stabiel gaat draaien.
Wat betreft de nieuwe voeding die moet minimaal 38 ampère leveren op de 12 voltlijnen.
Een goede voeding van 550 Watt kan dit vaak wel.
[...]
Welke 400 Watt voeding van Zalman?
Nee, was het inderdaad vergeten... Tis een ZM400B-APS... Verschillen die veel onderling dan?
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 15-06-2009 21:33 ]
Anoniem: 303634
Hoi,
Ik ben op zoek naar een voeding voor mijn systeem, omdat mijn huidige (maxpower pl-350 (350 Watt dus)) waarschijnlijk stuk is, zie Problemen moederbord/videokaart?:
* moederbord (http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P4I65G)
* videokaart (http://www1.sapphiretech....pecifications.php?gpid=49)
* CPU: Pentium 4, 3 Ghz, 1 mb cache
* RAM : 2x256 mb DDR PC-3200 Adata
* 3 hard disks: Seagate ST330621A (10 gb), Maxtor 91021U2 (30 gb) en maxtor 6y160m0 (160 gb)
* Ik heb ook nog een firewire kaart van sweex erin en een DVD brander van LiteOn.
Ik heb een goedkope gevonden van Sweex (ik heb nooit problemen met mijn Sweex apparatuur vandaar dat ik het overweeg): http://www.alternate.nl/h...Voedingen&l3=tot+400+Watt
Ik heb ook een wat duurdere gezien die 2 fans heeft: http://www.alternate.nl/h...Voedingen&l3=tot+400+Watt
Denken jullie dat deze goed genoeg zijn of raad je mij een betere aan?
Bedankt alvast.
Ik ben op zoek naar een voeding voor mijn systeem, omdat mijn huidige (maxpower pl-350 (350 Watt dus)) waarschijnlijk stuk is, zie Problemen moederbord/videokaart?:
* 3 hard disks: Seagate ST330621A (10 gb), Maxtor 91021U2 (30 gb) en maxtor 6y160m0 (160 gb)
* Ik heb ook nog een firewire kaart van sweex erin en een DVD brander van LiteOn.
Ik heb een goedkope gevonden van Sweex (ik heb nooit problemen met mijn Sweex apparatuur vandaar dat ik het overweeg): http://www.alternate.nl/h...Voedingen&l3=tot+400+Watt
Ik heb ook een wat duurdere gezien die 2 fans heeft: http://www.alternate.nl/h...Voedingen&l3=tot+400+Watt
Bedankt alvast.
MikeyMan schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:13:
Hallo luitjes!
Asus M4A78Pro
AMD Athlon 7750BE
Sapphire 4770 512mb
4gb ddr2
4x Samsung 103uj 1gb
Sound Blaster Audigy
Floppydrive
DVD Brander
Stuk of vier fans
Een AMD Athlon 64 X2 7750BE neemt zo'n 95 Watt.MikeyMan schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:33:
[...]
Zie startpost
Nee, was het inderdaad vergeten... Tis een ZM400B-APS... Verschillen die veel onderling dan?
4 HD's een DVD-RW en een diskette station nemen zo'n 55 Watt.
Een ATi Radeon HD 4770 neemt max zo'n 70 Watt.
Plus nog eens 30 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 250 Watt of 21 ampere dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Jouw voeding kan 18 ampere continue leveren en 19,5 piek.
Misschien dat het gaat werken, maar stabiliteit onder stress kan tegenvallen.
Een nieuwe voeding van 350 Watt zou al voldoende kunnen zijn mits die meer dan 21 ampere kan leveren op de 12 voltlijnen.
AMD Nieuwsdiscussie
Hmm... Das een tegenvallertje...
Hoewel ik moet zeggen dat ik vandaag geen bluescreens meer heb gehad...
Ik kijk het nog even aan, maar dan weet ik iig dat het kritisch is...
Thanks voor de info iig!
Thanks voor de info iig!
Games zijn ook niet zo heel zwaar als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de PSU test van OCCT.MikeyMan schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:07:
Hmm... Das een tegenvallertje...
Thanks voor de info iig!
Al zou ik het ook maar niet gaan proberen, want of de voeding gaat het niet leuk vinden of de PC.
Met een Sweex voeding koop je eigenlijk een hoopje gebakken lucht.Anoniem: 303634 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:49:
Hoi,
Bedankt alvast.

Die dingen zijn niks waard.
Een beetje voeding kost toch wel minimaal 30 euro, deze bijvoorbeeld: pricewatch: be quiet! Pure Power 300W
En als het goedkoop moet kijk dan even naar tweedehands voedingen, elke 300 Watt A-merk voeding zal wel voldoen.
AMD Nieuwsdiscussie
Bedoel je die test uitvoeren of de huidige situatie aankijken?-The_Mask- schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:25:
[...]
Games zijn ook niet zo heel zwaar als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de PSU test van OCCT.
Al zou ik het ook maar niet gaan proberen, want of de voeding gaat het niet leuk vinden of de PC.
Anders haal ik morgen meteen maar een nieuwe voeding...
En ik maar denken dat ik een voeding met toekomst had gekocht
Zit overigens net naar een coolermaster silent pro te kijken... Maar om hem echt stil te hebben moet ik een 700 watt uitvoering kopen...
Daar gaat je 80% efficiency
[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 16-06-2009 21:55 ]
hallo, mijn broer heeft net een andere videokaart in z'n pc gepropt, namenlijk de: HIS ATI Radeon X1950 Pro IceQ3 Turbo 512Mb AGP. Alleen wat blijkt... z'n voeding is niet sterk genoeg... Hij deed het eerst wel na een fomat en alles dus er stonden alleen de windows drivers op en hij boote wel enz. Toen mijn broer eenmaal die driver installeerde en opnieuw installeerde kwam hij niet meer door z'n boot heen... probeerde wel, maar eenmaal halverwege die windows boot kapt hij er gewoon mee. dus ik denk dat de voeding niet sterk genoeg is, maar we zijn ff snel een fix nodig (voor vrijdag, want dan heeft hij een LAN). Dus ik had de gedachte gewoon een oude voeding erbij in te proppen, want wij hebben nog een 200 watt voeding (wel een B-merk, denk ik) liggen. Kan dit zo maar? Ik weet zo niet de specificaties van Voltages en Amperes, die zal ik morgen even posten.
-Edit-
Hij heeft de originele drivers gebruikt die op de cd staan... en een hitte probleem kan het haast ook niet zijn met die aftermarket cooler en hij is ook nog getest terwijl de kast open stond, dus dan wordt het aardig moeilijk ofniet?
-Edit-
Hij heeft de originele drivers gebruikt die op de cd staan... en een hitte probleem kan het haast ook niet zijn met die aftermarket cooler en hij is ook nog getest terwijl de kast open stond, dus dan wordt het aardig moeilijk ofniet?
[ Voor 11% gewijzigd door Lubbers92 op 16-06-2009 23:10 ]
Zou gewoon de huidige voeding houden totdat er een nieuwe PC komt of als de PC instabiel wordt natuurlijk.MikeyMan schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:48:
[...]
Bedoel je die test uitvoeren of de huidige situatie aankijken?
Anders haal ik morgen meteen maar een nieuwe voeding...
En ik maar denken dat ik een voeding met toekomst had gekocht
Zit overigens net naar een coolermaster silent pro te kijken... Maar om hem echt stil te hebben moet ik een 700 watt uitvoering kopen...
Daar gaat je 80% efficiency
Heb je niet gewoon een driver probleem, dat lijkt me veel logischer. Dan werkt veilige modus vaak nog wel trouwens, dus nog even wat meer testen.Lubbers92 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:50:
hallo, mijn broer heeft net een andere videokaart in z'n pc gepropt, namenlijk de: HIS ATI Radeon X1950 Pro IceQ3 Turbo 512Mb AGP. Alleen wat blijkt... z'n voeding is niet sterk genoeg... Hij deed het eerst wel na een fomat en alles dus er stonden alleen de windows drivers op en hij boote wel enz. Toen mijn broer eenmaal die driver installeerde en opnieuw installeerde kwam hij niet meer door z'n boot heen... probeerde wel, maar eenmaal halverwege die windows boot kapt hij er gewoon mee. dus ik denk dat de voeding niet sterk genoeg is, maar we zijn ff snel een fix nodig (voor vrijdag, want dan heeft hij een LAN). Dus ik had de gedachte gewoon een oude voeding erbij in te proppen, want wij hebben nog een 200 watt voeding (wel een B-merk, denk ik) liggen. Kan dit zo maar? Ik weet zo niet de specificaties van Voltages en Amperes, die zal ik morgen even posten.
-Edit-
Hij heeft de originele drivers gebruikt die op de cd staan...
AMD Nieuwsdiscussie
omg... net drivers geuninstalled via veilige modus en hij deed het weer... dus ik normaal opstarten helemaal opgestart ik wou de resolutie iets omhoogschroeven en boven (eigen pc) kan ik hem tot het einde schuiven dus ik dacht dat doe ik hier ook gewoon... geeft het scherm aan out of range -.- dus ik start hem weer opnieuw op en weer zelfde error... (het lijkt er op dat die error van het scherm zelf is, bijna zeker) iemand een fix
cmos reset? maar dat gaat toch niet werken, omdat het een windows instelling is?
[ Voor 4% gewijzigd door Lubbers92 op 16-06-2009 23:35 . Reden: typo ]
PC opnieuw opstarten en F8 rammen en kiezen voor VGA modus?Lubbers92 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:33:
omg... net drivers geuninstalled via veilige modus en hij deed het weer... dus ik normaal opstarten helemaal opgestart ik wou de resolutie iets omhoogschroeven en boven (eigen pc) kan ik hem tot het einde schuiven dus ik dacht dat doe ik hier ook gewoon... geeft het scherm aan out of range -.- dus ik start hem weer opnieuw op en weer zelfde error... (het lijkt er op dat die error van het scherm zelf is, bijna zeker) iemand een fixcmos reset? maar dat gaat toch niet werken, omdat het een windows instelling is?
Maar het hoort hier dus duidelijk niet thuis.
AMD Nieuwsdiscussie
hehe ik weet
maar het heeft wel gewerkt... heb nu nieuwe drivers gedownload van de website en zal ik zo installeren... moet ik dan ccleaner draaien ofzo?
nieuwe drivers geinstalleerd weer zelfde probleem... tijdens de installatie kreeg ik wel een error dat ik frameworks network ish 2.0 moest hebben ofzo... zal windows morgen wel helemaal updaten en probeer ik het dan weer... vreemd verhaal
nieuwe drivers geinstalleerd weer zelfde probleem... tijdens de installatie kreeg ik wel een error dat ik frameworks network ish 2.0 moest hebben ofzo... zal windows morgen wel helemaal updaten en probeer ik het dan weer... vreemd verhaal
[ Voor 43% gewijzigd door Lubbers92 op 17-06-2009 00:24 ]
.NET Frameworks ofzo zeker, nieuwste is 3.5 volgens mij.Lubbers92 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:54:
hehe ik weetmaar het heeft wel gewerkt... heb nu nieuwe drivers gedownload van de website en zal ik zo installeren... moet ik dan ccleaner draaien ofzo?
Maar deze heb je niet nodig als je alleen de driver installeert, jij installeert nu ook Catalyst Control Center mee.
Dus eerst eens proberen zonder CCC te installeren.
Als dit ook niet werkt, dan een paar Driver Sweeper/Cleaners proberen (google is your friend
En dan de nieuwste driver installeren voor jouw videokaart, deze is te vinden op ATI.AMD.COM.
Werkt dit ook niet, dan wordt het waarschijnlijk een nieuwe windows instal, of je start een nieuw topic of je plaatst je vraag ergens anders waar het hoort.
AMD Nieuwsdiscussie
zal ik zo ff proberen-The_Mask- schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 00:42:
[...]
.NET Frameworks ofzo zeker, nieuwste is 3.5 volgens mij.
Maar deze heb je niet nodig als je alleen de driver installeert, jij installeert nu ook Catalyst Control Center mee.
Dus eerst eens proberen zonder CCC te installeren.
is er miss 1tje die je kan aanraden want ik neem aan dat daar nog wel een verschil tussen zit? is ccleaner bijv goede? (moet wel freeware zijnAls dit ook niet werkt, dan een paar Driver Sweeper/Cleaners proberen (google is your friend)
ik heb de niewste al gedownload dat was met ccc 9.6 en die is net uitgekomen dus...En dan de nieuwste driver installeren voor jouw videokaart, deze is te vinden op ATI.AMD.COM.
ik zie er nu al tegen op... aangezien hij voor vrijdag klaar moet zijn...Werkt dit ook niet, dan wordt het waarschijnlijk een nieuwe windows instal, of je start een nieuw topic of je plaatst je vraag ergens anders waar het hoort.
Intel Core i7- 920
Asus P6T
OCZ Platinum OCZ3P16004GK
4x OCZ Vertex 30 GB
4x Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Antec P182
2x XFX 4890 black edition
Samsung SATA DVD brander
Ik heb nu bovenstaande config, met 2x Sapphire 4850, 512 MB in plaats van de 2x 4890, op een Coolermaster Real Power M620. Is de 620 watt voldoende voor 2x4890? En wat als ik er nog 4x Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB harddisks bijplaats?
Alvast bedankt
Asus P6T
OCZ Platinum OCZ3P16004GK
4x OCZ Vertex 30 GB
4x Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Antec P182
2x XFX 4890 black edition
Samsung SATA DVD brander
Ik heb nu bovenstaande config, met 2x Sapphire 4850, 512 MB in plaats van de 2x 4890, op een Coolermaster Real Power M620. Is de 620 watt voldoende voor 2x4890? En wat als ik er nog 4x Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB harddisks bijplaats?
Alvast bedankt
[ Voor 2% gewijzigd door Marc H op 17-06-2009 16:05 . Reden: Damn, DVD brander vergeten erbij te zetten ]
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Zou toch gaan voor een voeding van 700 Watt die minimaal 42 ampere kan leveren op de 12 voltlijnen.
Games zullen waarschijnlijk wel gewoon werken, maar stress testen voor de videokaart en CPU is wel erg zwaar voor de voeding. Misschien gaat het net, maar de voeding loopt wel op zijn teentjes onder full load.
Games zullen waarschijnlijk wel gewoon werken, maar stress testen voor de videokaart en CPU is wel erg zwaar voor de voeding. Misschien gaat het net, maar de voeding loopt wel op zijn teentjes onder full load.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik had het topic al even doorgelopen, en ik had ook al het idee dat het wel eens aan de krappe kant kon worden. Ik denk dat ik er om aan de safe side te zitten een 800 Watt erin ga hangen. Je weet bij mij nooit wat er plotseling nog meer in moet. Enige adviezen waar op te letten?
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Sowieso een voeding nemen met een minimaal rendement van 80% en modulair als je dat nodig vindt.Marc H schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:04:
Enige adviezen waar op te letten?
AMD Nieuwsdiscussie
Iemand overigens ervaring met de Nexus Value 430?
Stil ding, 4x 12v @ 20a en nog lekker compact ook... En dat alles voor een leuke prijs!
Misschien een aanrader voor hier?
http://www.nexustek.nl/NX...supply-80plus-430watt.htm
Stil ding, 4x 12v @ 20a en nog lekker compact ook... En dat alles voor een leuke prijs!
Misschien een aanrader voor hier?
http://www.nexustek.nl/NX...supply-80plus-430watt.htm
Excuses had een nieuwe topic gemaakt zag deze over4 het hoofd, dus post ik hem nog eens hier:
copy/paste:
Hallo allemaal,
Ik denk erover straks bij paradigit langs te gaan om een XFX 260 GTX 896MB XXX te gaan halen, (om precies te zijn de GX-260N-ADDF)
Op de site van paradigit raden ze een 500 watt PSU aan.
Op de site van XFX staat dat de kaart 600 watt slurpt
En de PSU calculator van extreme zegt dat op 100% load mijn systeem met deze kaart net onder 400 watt zal vragen van m'n PSU.
M'n systeem is als volgt:
AMD Athlon X2 4200+ (stock speeds)
MSI K9N SLI mobo
2048 MB DDR2-667
2x Western Digital SATA-2 (500gb en 320 gb) beide blue line.
1 extra usb 1.1 PCI kaart
En als ik flight sim Saitek yoke rudder en throttle set
NIC en audio zijn onboard.
M'n voeding is een coolermaster extreme 420 watt.
Elke bron zegt dus iets anders, advies van een mede tweaker die misschien zelf een gelijkaardige setup draait zou erg fijn zijn. Hij zal vast booten enz. maar stabiliteit is mij belangrijker natuurlijk.
De kaart die wordt vervangen is overigens een xfx 7600gt 256mb (wordt tijd dus al draaide hij Crysis destijds fijn op een combi van medium en low op 1680x1050)
Groetjes, Kaell en bij voorbaat dank voor het lezen van m'n vraag.
EDIT verder moet ik toegeven dat ik niet zo heel veel weet van de elektro kant van pc's dus misschien voldoet 420 watt wel maar de 12v rails van deze voeding niet en dergelijke, iemand hier heeft daar vast meer verstand van. Nogmaals dank voor het lezen en hopende op een reactie.
(ps ja weet dat de cpu een bottleneck zal zijn voorlopig
(reactie op m'n topic
)
copy/paste:
Hallo allemaal,
Ik denk erover straks bij paradigit langs te gaan om een XFX 260 GTX 896MB XXX te gaan halen, (om precies te zijn de GX-260N-ADDF)
En de PSU calculator van extreme zegt dat op 100% load mijn systeem met deze kaart net onder 400 watt zal vragen van m'n PSU.
MSI K9N SLI mobo
2048 MB DDR2-667
NIC en audio zijn onboard.
Elke bron zegt dus iets anders, advies van een mede tweaker die misschien zelf een gelijkaardige setup draait zou erg fijn zijn. Hij zal vast booten enz. maar stabiliteit is mij belangrijker natuurlijk.
De kaart die wordt vervangen is overigens een xfx 7600gt 256mb (wordt tijd dus al draaide hij Crysis destijds fijn op een combi van medium en low op 1680x1050)
EDIT verder moet ik toegeven dat ik niet zo heel veel weet van de elektro kant van pc's dus misschien voldoet 420 watt wel maar de 12v rails van deze voeding niet en dergelijke, iemand hier heeft daar vast meer verstand van. Nogmaals dank voor het lezen en hopende op een reactie.
(ps ja weet dat de cpu een bottleneck zal zijn voorlopig
@ Kaell
als je je cpu ook nog eens upgrade ga ik twijfelen over die psu,
ik draai dezelfde kaart eh een e8400 stock, 2gb ram (en de rest is niet zo boeiend)
en ik heb een 620 watt coolermaster voeding, mischien wat te veel, maar zeker niet te weinig
ik draai dezelfde kaart eh een e8400 stock, 2gb ram (en de rest is niet zo boeiend)
en ik heb een 620 watt coolermaster voeding, mischien wat te veel, maar zeker niet te weinig
Een AMD Athlon X2 4200+ neemt zo'n 89 Watt max.Kaell schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:49:
MSI K9N SLI mobo
2048 MB DDR2-667
2 HD's en een DVD-RW nemen zo'n 30 Watt.
Een nVidia GeForce GTX260 55nm neemt max zo'n 110 Watt
Plus nog eens 46 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Moet je zelf even controleren als de voeding dit kan leveren, staat op de zijkant van de voeding.
offtopic:
Je weet dat er voor die prijs _veel_ snellere kaarten zijn?
Je weet dat er voor die prijs _veel_ snellere kaarten zijn?
Is wel leuk natuurlijk maar een goede 350/400 Watt voeding kan ook al genoeg zijn.Adramalech schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:26:
@ Kaell
AMD Nieuwsdiscussie
Dank jullie wel voor de reacties.
Is het erg schadelijk voor de hardware mocht een voeding het niet rekken of krijg je gewoon rare fratsen, bluescreen of power down maar verder geen echte schade mocht het niet voldoen?
Het zou als het verder geen kwaad kan misschien de moeite waard zijn gewoon die gpu erin te zetten en te kijken hoe het loopt? Mocht het niet stabiel zijn dan kan alsnog een nieuwe psu erin.
Tenzij dit natuurlijk m'n hardware zou schaden?
Ach het is dat m'n vakantiegeld dit jaar al grotendeels bezet is door andere dingen anders was het simpel opgelost
Mijn idee was de gpu eerst te vervangen met eentje die redelijk toekomstvast is, ik weet wel dat de cpu hem van z'n maximum potentieel zou houden maar als ik bv empire total war speel dan heeft de pc het relatief zwaar op een combi van laag en medium settings op 1680x1050 (m'n native) maar als ik dan naar de cpu kijk dan zit die zich te vervelen en de 7600gt is 100% bezig te zwoegen, dus bottleneck of niet het zou wel wat betere prestaties moeten opleveren denk ik zo.
Een nieuwe cpu kan dan altijd nog later dit jaar als er weer wat budget voor luxe over is en games meer last krijgen van de cpu bottleneck idd en het volle potentieel van de gtx belangrijker wordt.
Ik ben niet persee opzoek naar 80fps met 8x aa en 16x fa.
Is het erg schadelijk voor de hardware mocht een voeding het niet rekken of krijg je gewoon rare fratsen, bluescreen of power down maar verder geen echte schade mocht het niet voldoen?
Het zou als het verder geen kwaad kan misschien de moeite waard zijn gewoon die gpu erin te zetten en te kijken hoe het loopt? Mocht het niet stabiel zijn dan kan alsnog een nieuwe psu erin.
Tenzij dit natuurlijk m'n hardware zou schaden?
Ach het is dat m'n vakantiegeld dit jaar al grotendeels bezet is door andere dingen anders was het simpel opgelost
Mijn idee was de gpu eerst te vervangen met eentje die redelijk toekomstvast is, ik weet wel dat de cpu hem van z'n maximum potentieel zou houden maar als ik bv empire total war speel dan heeft de pc het relatief zwaar op een combi van laag en medium settings op 1680x1050 (m'n native) maar als ik dan naar de cpu kijk dan zit die zich te vervelen en de 7600gt is 100% bezig te zwoegen, dus bottleneck of niet het zou wel wat betere prestaties moeten opleveren denk ik zo.
Een nieuwe cpu kan dan altijd nog later dit jaar als er weer wat budget voor luxe over is en games meer last krijgen van de cpu bottleneck idd en het volle potentieel van de gtx belangrijker wordt.
Ik ben niet persee opzoek naar 80fps met 8x aa en 16x fa.
Als je psu het niet trekt valt je pc gewoon uit voorzover ik weet, maar het is niet schadelijk voor je pc.
Of de voeding ontploft en neemt de hele PC mee in zijn dood.Adramalech schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:12:
Als je psu het niet trekt valt je pc gewoon uit voorzover ik weet, maar het is niet schadelijk voor je pc.
Maar die kans is klein.
AMD Nieuwsdiscussie
Komen we binnenkort achter dan, heb maar een veiligheidsbril mee besteld-The_Mask- schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:28:
[...]
Of de voeding ontploft en neemt de hele PC mee in zijn dood.![]()
Maar die kans is klein.
edit en oeps, ben net thuis is een 430 watt voeding.. klein verschil maar, toch even melden
[ Voor 14% gewijzigd door Innsewerants op 19-06-2009 00:03 ]
Binnenkorte tijd vervang ik bepaalde onderdelen
Antec 1200 kast
Intel bad axe 2 mobo (tijdelijk tot core i5 borden/cpu's komen)
9x Samsung HD103SI 1 TB (Alternate -> 90W bij elkaar)
Intel Q9450 95 Watt (heb ik al)
2 DVDRW branders (wellicht in de toekomst een BluRay brander)
Midrange videokaart (4850/70 in gedachten 157Watt zag ik voor 1)
Bij elkaar opgeteld kom ik ongeveer rond de buurt van de 400Watt
Ik zou hiervoor dus een Antec TruePower 550Watt willen aanschaffen.
Mijn vraag is zijn er haken en oog voor de voeding gezien de opstelling en ook met het punt van dat de Intel Core i5 serie erin komt.?
Antec 1200 kast
Intel bad axe 2 mobo (tijdelijk tot core i5 borden/cpu's komen)
9x Samsung HD103SI 1 TB (Alternate -> 90W bij elkaar)
Intel Q9450 95 Watt (heb ik al)
2 DVDRW branders (wellicht in de toekomst een BluRay brander)
Midrange videokaart (4850/70 in gedachten 157Watt zag ik voor 1)
Ik zou hiervoor dus een Antec TruePower 550Watt willen aanschaffen.
Mijn vraag is zijn er haken en oog voor de voeding gezien de opstelling en ook met het punt van dat de Intel Core i5 serie erin komt.?
[ Voor 3% gewijzigd door crzyhiphopazn op 18-06-2009 23:45 ]
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Welke voeding heb ik nodig?

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB
Ik ook.crzyhiphopazn schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:40:
Geen slechte keuze.Ik zou hiervoor dus een Antec TruePower 550Watt willen aanschaffen.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar wilde toch even een korte maar redelijk simpele vraag stellen.
Vandaag mijn nieuwe systeem in elkaar geknutseld in een Antec P182. Schitterende kast met de voeding onderin. Nu heb ik daar een OCZ 500 watt voeding in gezet. Maar het probleem is dus, doordat de voeding onderin zit krijg ik met geen mogelijkheid de 4 polige 12v atx cpu stekker ingestoken. Aangezien de connector helemaal bovenaan op het moederbord zit. Wat ik dus nodig heb is een verlengkabel.
Heb ook al gegoogled op deze kabel en vond in Nederland zosnel maar 2 zaken waar ze dit in het assortiment hebben. Nu is mijn vraag is dit echt zo slecht verkrijgbaar, of zal ieder zichzelf respecterende computerzaak dit zo op vooraad hebben liggen?
Of ben ik gedoemd om dit kabeltje online te bestellen met de nodige wachttijden vandien.
Vandaag mijn nieuwe systeem in elkaar geknutseld in een Antec P182. Schitterende kast met de voeding onderin. Nu heb ik daar een OCZ 500 watt voeding in gezet. Maar het probleem is dus, doordat de voeding onderin zit krijg ik met geen mogelijkheid de 4 polige 12v atx cpu stekker ingestoken. Aangezien de connector helemaal bovenaan op het moederbord zit. Wat ik dus nodig heb is een verlengkabel.
Heb ook al gegoogled op deze kabel en vond in Nederland zosnel maar 2 zaken waar ze dit in het assortiment hebben. Nu is mijn vraag is dit echt zo slecht verkrijgbaar, of zal ieder zichzelf respecterende computerzaak dit zo op vooraad hebben liggen?
Of ben ik gedoemd om dit kabeltje online te bestellen met de nodige wachttijden vandien.
http://raptr.com/Doppert/about
Tnx 4 the quick reply.
550Watt moet zelfs genoeg zijn om een High End kaart met 9 schijven, een Core i5 CPu en 2 opticals te voeden.
Stel dat ik 30 Watt over heb en ik neem dus de Antec TP550W zou dat stabiel draaien of zou die soms hikken?
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Ik zou eerder voor een Seasonic S12-II 550 gaan dan voor een Antec, dan heb je tenminste zeker weten iets goeds. Antec zou goed moeten zijn, maar valt in de praktijk nog wel eens tegen
[ Voor 5% gewijzigd door NNF op 19-06-2009 10:20 ]
Je kunt natuurlijk eerst eens langsgaan in de lokale pc-zaak, of eens bellen.Doppert schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 01:26:
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar wilde toch even een korte maar redelijk simpele vraag stellen.
Kun je er zelf geen stuk tussen solderen?
Die Antec is hoogst waarschijnlijk ook een Seasonic.NNF schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:20:
Ik zou eerder voor een Seasonic S12-II 550 gaan dan voor een Antec, dan heb je tenminste zeker weten iets goeds. Antec zou goed moeten zijn, maar valt in de praktijk nog wel eens tegen
Garantie is soms wel handig om te hebben.glennvho schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:28:
[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 19-06-2009 10:35 ]
AMD Nieuwsdiscussie
ik heb een pc met de volgende hardware
videokaart: 8800GTS
cpu; Q9400
mobo: asus P5N-D
ddr2: 2*2 gb kingston 800mhz
2 dvdbranders
heb ik aan 620 watt modulair voldoende of is dit een beetje overkill ( ik wil overclocken en volgend jaar een high end videokaart gaan kopen)
cpu; Q9400
2 dvdbranders
heb ik aan 620 watt modulair voldoende of is dit een beetje overkill ( ik wil overclocken en volgend jaar een high end videokaart gaan kopen)
They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.
8800GTS met 512MB?jorg5 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:40:
ik heb een pc met de volgende hardware
cpu; Q9400
2 dvdbranders
CoolerMaster voeding?
AMD Nieuwsdiscussie
ja 512mb 8800 gts en ja coolermaster voeding rest zie hierboven
They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.
Een Intel Core 2 Quad Q9400 neemt zo'n 95 Watt.
Een HD en 2 DVD's nemen zo'n 30 Watt.
Een nVidia GeForce 8800GTS 512MB neemt zo'n 105 Watt.
Is samen 275 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Wat versta je onder nieuwe highend kaart?
Denk trouwens ook wel dat de 520 Watt versie genoeg is, dan mag de videokaart max zo'n 225 Watt nemen.
Een HD en 2 DVD's nemen zo'n 30 Watt.
Een nVidia GeForce 8800GTS 512MB neemt zo'n 105 Watt.
Is samen 275 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Wat versta je onder nieuwe highend kaart?
Denk trouwens ook wel dat de 520 Watt versie genoeg is, dan mag de videokaart max zo'n 225 Watt nemen.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb idd geprobeerd om een pci-e powerconnector die ik bij mijn vga kaart kreeg om te toveren in de pinlayout van de 4p atx 12v stekker. Maar aangezien daar de 12v en de GND omgedraait zijn dacht ik dat wel te kunnen omsteken aan het gedeelte waar ja die pci-e kabel in de voeding steekt. Maar aangezien je normaal maar 1 x 12v hebt en 2 x gnd kon ik dit niet omdraaien.glennvho schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:28:
[...]
Je kunt natuurlijk eerst eens langsgaan in de lokale pc-zaak, of eens bellen.
Ben dus deze morgen maar in de telefoon geklommen om wat zaakjes af te bellen. Moest er toch nog 5 bellen om een te vinden die zo'n kabeltje op vooraad had liggen.
Dus wat het kabeltje betreft ben ik geholpen. Nu alleen nog een probleem met een 1TB seagate 7200.12 schijfje. (die laat soms mijn systeem incl zichzelf hangen) Alleen jammer dat de diagnostics tools van seagate geen fout kunnen vinden.
http://raptr.com/Doppert/about
mijn beeld valt soms uit tijdens zware spellen waarna ik niks meer kan doen.
ik vroeg me af of het misschien de voeding kon zijn dat die gewoon te weinig stroom levert.
daarom mijn vraag:
is een PC Power & Cooling Silencer 470 ATX voeding goed genoeg voor dit systeem?
Asus P5Q-E
Intel Core 2 Duo E8400
Gainward 9800GTX+
2x2GB kingston valueram
draadloos internet kaart
Arctic Cooling Freezer 7 Pro
500GB samsung spinpoint
dvdrewriter
ik vroeg me af of het misschien de voeding kon zijn dat die gewoon te weinig stroom levert.
daarom mijn vraag:
is een PC Power & Cooling Silencer 470 ATX voeding goed genoeg voor dit systeem?
Asus P5Q-E
Intel Core 2 Duo E8400
Gainward 9800GTX+
2x2GB kingston valueram
draadloos internet kaart
500GB samsung spinpoint
dvdrewriter
[ Voor 3% gewijzigd door Jelte12345 op 21-06-2009 13:10 ]
Hallo,
Ben van plan binnenkort de volgende onderdelen te bestellen.
Ik vroeg me af of mijn 400W Coolermaster voeding dit kan trekken?:
- Mobo: XFX MI-A78S-8209 GeForce 8200
- Proc: AMD Phenom X3 8650 2.3GHz
- Video: XFX GeForce GTS250 512MB DDR3
- RAM: Kingston HyperX 4x1 GB DDR2-1066
- Overige: 2x 160gb IDE HDD's, 4 FAN's, Fancontrollertje, DVD speler.
In principe moet de voeding het gemakkelijk aan kunnen.Jelte12345 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:07:
mijn beeld valt soms uit tijdens zware spellen waarna ik niks meer kan doen.
daarom mijn vraag:
Asus P5Q-E
Intel Core 2 Duo E8400
Gainward 9800GTX+
2x2GB kingston valueram
draadloos internet kaart
500GB samsung spinpoint
dvdrewriter
Welke CoolerMaster voeding heb je er zijn er wel meer te vinden van 400 Watt. En hoeveel vermogen kan die op de 12 voltlijnen leveren?LiquidSnake1989 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 16:58:
Hallo,
offtopic:
Ook zou ik hier eens kijken: [BBG Aanschaf] Mainstream en high-end gamesysteem mei 2009 want ik denk niet dat je echt blij wordt van die CPU.
Ook zou ik hier eens kijken: [BBG Aanschaf] Mainstream en high-end gamesysteem mei 2009 want ik denk niet dat je echt blij wordt van die CPU.
AMD Nieuwsdiscussie
Goede middag,
Ik ben een heel aantal pagina's ver gekomen in dit topic, maar ben tot de conclusie genomen dat dit onderdeel van een PC samenstelling mij boven het hoofd gaat.
Ik ben namelijk mijn oude PC zat en wil een nieuwe PC samenstellen, dus ik ben bij de pricewatch gaan samenstellen (ik heb nog niet gecontroleerd of alles compatible is, hoewel ik wel rekening heb gehouden met socket van moederbord t.o.v. processor en het geheugen zou moeten werken met het moederbord). Nu heb ik dus een mooi lijstje alleen mijn voeding mist nog. Trouwens misschien mist er nog iets van een extra cool fan? Geen idee hoe heet dit allemaal wordt:
Dus hoe zit het? 600watt was mijn beste gok (niet lachen a.u.b.
)
Oh en als je nog iets ziet dat niet klopt (of gewoon dom is) in de samenstelling, hoor ik dat natuurlijk ook graag (ook al is het offtopic
) Ben trouwens niet van plan om over te klokken hoor!
Ik ben een heel aantal pagina's ver gekomen in dit topic, maar ben tot de conclusie genomen dat dit onderdeel van een PC samenstelling mij boven het hoofd gaat.
Ik ben namelijk mijn oude PC zat en wil een nieuwe PC samenstellen, dus ik ben bij de pricewatch gaan samenstellen (ik heb nog niet gecontroleerd of alles compatible is, hoewel ik wel rekening heb gehouden met socket van moederbord t.o.v. processor en het geheugen zou moeten werken met het moederbord). Nu heb ik dus een mooi lijstje alleen mijn voeding mist nog. Trouwens misschien mist er nog iets van een extra cool fan? Geen idee hoe heet dit allemaal wordt:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Cooler Master Elite 331 Zwart | € 28,50 | € 28,50 |
1 | Intel Core i7 920 | € 223,90 | € 223,90 |
1 | LG GGC-H20L | € 87,04 | € 87,04 |
1 | Linksys Wireless-N USB Network Adapter with Dual-Band WUSB600N | € 27,10 | € 27,10 |
1 | Logitech S220 | € 18,86 | € 18,86 |
1 | MSI X58 Pro-E | € 158,28 | € 158,28 |
1 | OCZ Gold OCZ3G13334GK | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Samsung SH-S223F | € 18,- | € 18,- |
1 | Samsung Syncmaster 2343NW | € 149,- | € 149,- |
1 | Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB | € 71,74 | € 71,74 |
1 | XFX GTX260 896MB DDR3 PCI-E | € 164,95 | € 164,95 |
Importeren | Totaal | € 1.007,27 |
Dus hoe zit het? 600watt was mijn beste gok (niet lachen a.u.b.

Oh en als je nog iets ziet dat niet klopt (of gewoon dom is) in de samenstelling, hoor ik dat natuurlijk ook graag (ook al is het offtopic
Ga het systeem eerst maar eens verbeteren.
Maar dat mag hier wel: [BBG Aanschaf] Mainstream en high-end gamesysteem mei 2009
Edit: Zo verkeerd is die ook weer niet maar er zijn altijd verbeterpunten en wie wil nu niet extra prestaties voor minder geld.
Maar dat mag hier wel: [BBG Aanschaf] Mainstream en high-end gamesysteem mei 2009
Edit: Zo verkeerd is die ook weer niet maar er zijn altijd verbeterpunten en wie wil nu niet extra prestaties voor minder geld.
[ Voor 30% gewijzigd door -The_Mask- op 21-06-2009 17:28 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Mnnn had ik nog zo mijn best op gedaan
, ga wel even in het Aanschaf topic vragen wat er aan scheelt (wil natuurlijk wel leren waarop ik moet letten).

Op mijn voeding staat het volgende:Welke CoolerMaster voeding heb je er zijn er wel meer te vinden van 400 Watt. En hoeveel vermogen kan die op de 12 voltlijnen leveren?
+12V1: 14A
+12V2: 15A
+5V: 28A
+3.3V: 30A
+5Vsb: 2A
-12V: 0.8A
Dan is het geen enkel probleem voor de voeding.
AMD Nieuwsdiscussie
Goedenavond, ik zou graag willen weten wat de beste voeding voor dit systeem zou zijn:
[table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4]
[tr]
[td bgcolor=#ededed align=center]#[/td]
[td bgcolor=#ededed]Product[/td]
[td bgcolor=#ededed]Prijs[/td]
[td bgcolor=#eded
De voeding die je ertussen ziet staan ben ik nu van plan om te kopen.
En ik moet er ook rekening mee houden dat er ook nog stuk of 8 licht strips van 30cm in komen + een water koel systeem!
Alvast bedankt!
[table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4]
[tr]
[td bgcolor=#ededed align=center]#[/td]
[td bgcolor=#ededed]Product[/td]
[td bgcolor=#ededed]Prijs[/td]
[td bgcolor=#eded
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus DRW-22B1ST | € 25,87 | € 25,87 |
1 | Asus P5Q-E | € 112,34 | € 112,34 |
1 | Cooler Master HAF 932 | € 119,- | € 119,- |
1 | Cooler Master Real Power Pro M850 | € 130,25 | € 130,25 |
1 | Intel Core 2 Quad Q9550 | € 186,50 | € 186,50 |
1 | OCZ Gold OCZ2G8008GQ | € 92,41 | € 92,41 |
1 | Philips 220CW9FB | € 144,30 | € 144,30 |
2 | Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB | € 63,65 | € 127,30 |
1 | Terratec Aureon 5.1 PCI | € 16,29 | € 16,29 |
1 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | € 168,40 | € 168,40 |
Importeren | Totaal | € 1.122,66 |
En ik moet er ook rekening mee houden dat er ook nog stuk of 8 licht strips van 30cm in komen + een water koel systeem!
Alvast bedankt!
[ Voor 10% gewijzigd door Trucker Her op 23-06-2009 19:59 ]
Gestoord word je toch...
Denk dat die voeding een prima keuze is.Trucker Her schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:33:
Goedenavond, ik zou graag willen weten wat de beste voeding voor dit systeem zou zijn:
# Product Prijs Subtotaal 1 Asus P5Q-E € 112,34 € 112,34 1 Cooler Master HAF 932 € 119,- € 119,- 1 Cooler Master Real Power M620 € 75,90 € 75,90 1 Intel Core 2 Quad Q9550 € 187,75 € 187,75 1 OCZ Gold OCZ2G8008GQ € 90,03 € 90,03 1 Philips 220CW9FB € 144,30 € 144,30 2 Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB € 63,- € 126,- 1 Terratec Aureon 5.1 PCI € 16,29 € 16,29 1 XFX HD 4890 1024MB DDR5 PCI-E (HD-489A-ZDDC) € 178,- € 178,- Importeren Totaal € 1.049,61
Alvast bedankt!
Waarom neem je trouwens niet de pricewatch: XFX Radeon HD 4890 Black Edition is goedkoper en stuk sneller.
AMD Nieuwsdiscussie
Hmmm, inderdaad wat is dan het verschil tussen GDDR5 geheugen en DDR5? en is mijn lijst zo compleet?
Gestoord word je toch...
Zitten alle twee GDDR5 geheugen op de Black Edition is alleen wat verder overgeklokt.Trucker Her schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:40:
Hmmm, inderdaad wat is dan het verschil tussen GDDR5 geheugen en DDR5? en is mijn lijst zo compleet?
AMD Nieuwsdiscussie
Dit topic is gesloten.