Problemen moederbord/videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het volgende probleem.

Je kent vast wel die melding die je krijgt als je je monitor aandoet en je pc niet (dat ie geen signaal kan vinden of niet kan connecten of wat dan ook). Deze melding krijg ik wanneer ik mijn pc aan doe en mijn monitor ook, dat hoort dus niet. Dan moet ik mijn pc een aantal malen resetten en soms gewon uitdoen. Dan als ik het later probeer doet ie het soms wel. Wanneer ik die melding krijg en mijn pc is uit, dan hoor ik ook het piepje van het moederbord niet.

Ik heb al een aantal malen geformatteerd en windows opnieuw erop gezet, maar het hielp niet.

Ik heb gedacht dat het aan mijn videokaart (http://www1.sapphiretech....pecifications.php?gpid=49) lag, maar ik heb het toen geprobeerd met de interne videokaart van mijn moederbord (http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P4I65G). Ik heb ook een andere monitor geprobeerd maar dat lukte ook niet.

Soms krijg ik dus mijn pc wel opgestart, maar zelfs als je hem dan met rust laat, start ie vanzelf opnieuw op en krijg ik weer die problemen.

Ik hoop dat iemand hier mij ermee kan helpen, ik heb dit probleem al een tijdje. Weten jullie misschien waar het aan kan liggen en hoe ik het op kan lossen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat uw voeding defect is.
Probeer eens met een andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-09 00:16
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 00:50:
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat uw voeding defect is.
Probeer eens met een andere voeding.
Of je kan dmv het stressen van je processor en/of gpu je voeding testen. Je kan gewoon 3DMark gebruiken, of OCCT, of een combo van bijvoorbeeld SuperPi en Furmark

Als dat niets geeft, test ook het RAM geheugen eens !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:17:
Wanneer ik die melding krijg en mijn pc is uit, dan hoor ik ook het piepje van het moederbord niet.
Natuurlijk kan je moederbord niet piepen als je pc uit is.
Ik heb al een aantal malen geformatteerd en windows opnieuw erop gezet, maar het hielp niet.
Als je scherm zegt dat het geen signaal is dan ligt dat niet aan windows, zo vroeg in het boot proces is er nog geen sprake van een OS
Ik heb gedacht dat het aan mijn videokaart (http://www1.sapphiretech....pecifications.php?gpid=49) lag, maar ik heb het toen geprobeerd met de interne videokaart van mijn moederbord (http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P4I65G). Ik heb ook een andere monitor geprobeerd maar dat lukte ook niet.
Die andere monitor, heb je die op dezelfde kabel aangesloten? Het lijkt me dat de kabel niet meer heel juist is of dat de connector niet heel goed contact maakt.
Soms krijg ik dus mijn pc wel opgestart, maar zelfs als je hem dan met rust laat, start ie vanzelf opnieuw op en krijg ik weer die problemen.
Krijg je wel beeld als je met de kabel rammelt? Start windows wel op? Krijg je de geluiden van de pc die je zou moeten horen als windows opstart? En de boot beep enzo?

Het is al een oud moederbord, heb je laatst iets veranderd waardoor het probleem begonnen is? Een nieuwe videokaart, een nieuwe monitor of je monitor verplaatst waardoor je kabel strak is komen te zitten.

Als je een nieuwe grafische kaart hebt, heb je die juist aangesloten? Eventuele externe voeding gebruikt, zo ja wat voor voeding heb je, misschien is die niet sterk genoeg voor een nieuwe/snellere grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal bedankt voor jullie reply en tips, ik ga zeker alles proberen.
Kosty schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 00:56:
[...]

Of je kan dmv het stressen van je processor en/of gpu je voeding testen. Je kan gewoon 3DMark gebruiken, of OCCT, of een combo van bijvoorbeeld SuperPi en Furmark

Wat is stressen? Ook al weet ik het niet, ik ga wel
de software regelen.
kluyze schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:07:

[...]
Natuurlijk kan je moederbord niet piepen als je pc uit is.
[...]
Oh ja, ik bedoel, het piept niet, als mijn pc aan is en mijn monitor zegt dat die geen connectie kan maken.
[...]
Die andere monitor, heb je die op dezelfde kabel aangesloten? Het lijkt me dat de kabel niet meer heel juist is of dat de connector niet heel goed contact maakt.
[...]
Krijg je wel beeld als je met de kabel rammelt? Start windows wel op? Krijg je de geluiden van de pc die je zou moeten horen als windows opstart? En de boot beep enzo?
Nee op een andere kabel aangesloten. Ik heb niet geprobeerd aan de kabel te rammelen, maar hij zit stevig erin geschroeft. Die geluiden, de boot beep, die krijg ik niet te horen wanneer ik de melding krijg dat mijn monitor geen contact maakt.
Het is al een oud moederbord, heb je laatst iets veranderd waardoor het probleem begonnen is? Een nieuwe videokaart, een nieuwe monitor of je monitor verplaatst waardoor je kabel strak is komen te zitten.
Ik had problemen: de LAN deed het niet meer, toen een aparte LAN kaart erin gedaan. Ook had ik een tv kaart erin gedaan. Volgens mij zijn de problemen begonnen door de pc kaart. Ik heb de boel eruit gehaald en geformatteerd (ik weet niet meer welke volgorde, maar ik heb voor en na het eruit halen geformatterd, meerdere malen erna zelfs), maar daarna had ik de problemen nog steeds.
Als je een nieuwe grafische kaart hebt, heb je die juist aangesloten? Eventuele externe voeding gebruikt, zo ja wat voor voeding heb je, misschien is die niet sterk genoeg voor een nieuwe/snellere grafische kaart.
Die kaart is volgens mij wel goed aangesloten enzo, want daaraan had ik niets veranderd toen ik de problemen kreeg. Ik moet eens even kijken hoeveel watt het is. Ik dacht 200 ofzo.

Ik ga binnenkort wel die hele pc stofzuigen, ik weet niet of dat zal helpen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Stressen is strestesten of belasten. Dwz gedurende een langere tijd een bepaalde component op 100% belasting laten draaien. Dat kan met software als 3DMARK of Sandra.

Kan je de grafische kaart in een andere pc proberen? Of eventueel een oud PCI kaartje in een slot steken? Al denk ik niet dat het aan de grafische kaart ligt omwille dat de interne ook niets doet, of is die misschien uitgeschakeld in het bios?

Kan je de volledige specs van je pc eens posten, een 200W voeding is niet teveel al deed hij het ervoor natuurlijk wel goed. Misschien ergens kortsluiting gemaakt bij het plaatsen of verwijderen van de pci kaarten.

Zuiver maken zou kunnen werken, misschien dat door stof ophopingen ergens een component te warm wordt. Maar dan zou je een verschil moeten merken tussen een koude en warme start.

[ Voor 12% gewijzigd door kluyze op 26-05-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan je de grafische kaart in een andere pc proberen? Of eventueel een oud PCI kaartje in een slot steken? Al denk ik niet dat het aan de grafische kaart ligt omwille dat de interne ook niets doet, of is die misschien uitgeschakeld in het bios?
Ik heb geen andere pc waarin ik die grafische kaart kan doen, maar die interne was zeker niet uitgeschakeld in de bios.
Kan je de volledige specs van je pc eens posten, een 200W voeding is niet teveel al deed hij het ervoor natuurlijk wel goed. Misschien ergens kortsluiting gemaakt bij het plaatsen of verwijderen van de pci kaarten.
Is goed, wat moet ik allemaal posten? Behalve, moederbord, videokaart, voeding, ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Moederbord en grafische kaart heb je al vermeld,
* de cpu
* het ram geheugen
* de hdd's (vooral het aantal, en de grootte)
* de voeding en het merk ervan.
* eventuele andere insteekkaarten (aantal)
* eventuele overclock die je op eender welke component hebt.

* Welk scherm is misschien ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CPU: Pentium 4, 3 Ghz, 1 mb cache
RAM : 2x256 mb DDR PC-3200 Adata
3 hard disks:
Seagate ST330621A (10 gb)
Maxtor 91021U2 (30 gb) en maxtor 6y160m0 (160 gb)

Voeding: maxpower pl-350 (350 Watt dus)
Ik heb ook nog een firewire kaart van sweex erin en een DVD brander van LiteOn.

Monitor: Iiyama LS 704U

Ik heb niets ge-overclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:04

Bene

list incomprehension

[b][message=32001240,noline]
Voeding: maxpower pl-350 (350 Watt dus)
Ik zou eens een andere voeding proberen. Maxpower is niet zo'n best merk en zeker met verloop van tijd zakt het nog wel eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bene schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:17:
[...]

Ik zou eens een andere voeding proberen. Maxpower is niet zo'n best merk en zeker met verloop van tijd zakt het nog wel eens in.
Ok, bedankt. Heb je een tip voor een goed merk. Is 350 Watt wel voldoende?

Kan je een voeding ergens ook ruilen? Want stel dat het probleem niet oplost, dan zit ik ermee :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:04

Bene

list incomprehension

Een 350 watt voeding van een goed merk is al meer dan genoeg voor jouw wat oudere systeempje. Er is hier een topic waar je terecht kan - vergeet niet om naast je vraag je setup op te nemen in het bericht. Voor het terugbrengen van een voeding zou je of de zaak gewoon kunnen uitleggen aan de lokale computerboer en wat coulance vragen, of gebruik maken van de 7 dagen kopen op afstand regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kosty schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 00:56:
[...]

Ik heb geprobeerd de software te draaien, ook MemTest, maar terwijl deze software draait, loopt mijn pc vast of start opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm
Defecte LAN op moederbord voorspeld weinig goeds...
Werkt de LAN opnieuw na herinstalleren (drivers/windows)?

Maar gewoon al door het feit dat hij soms niet wil opstarten en soms wel zou ik toch eerst eens proberen met een andere voeding. Heb je geen 2e PC of kan je niet van iemand een voeding ff gebruiken?
Indien niet kan ga dan naar een PC winkel en vraag of ze eens willen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:07:
Hmm
Defecte LAN op moederbord voorspeld weinig goeds...
Werkt de LAN opnieuw na herinstalleren (drivers/windows)?

Maar gewoon al door het feit dat hij soms niet wil opstarten en soms wel zou ik toch eerst eens proberen met een andere voeding. Heb je geen 2e PC of kan je niet van iemand een voeding ff gebruiken?
Indien niet kan ga dan naar een PC winkel en vraag of ze eens willen uitproberen.
Ja nu werkt die LAN wel. Ik ben bezig om een andere voeding te regelen. Ik heb een oude pc ja, ik zal het daar eens mee problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het een beetje druk met school vandaar dat ik even niet meer heb gereageerd en nog niks heb gedaan. Ik heb net voor de gein mijn pc aangezet en tot mijn verbazing heeft hij ruim 3 uren gewoon zitten draaien. Ik heb zitten mailen, word gebruiken etc. Ik heb hem later maar uitgedaan. Ik vind het vreemd, maar ik wilde het even melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Dat zou alsnog een symptoom kunnen zijn van een stervende voeding, soms doet ie het wel en soms niet. Had je er inmiddels al een keer een andere voeding in gezet?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bene schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:17:
[...]

Yep, is weer zo'n hakkietakkie merk met inkoop van 10 euro ofzo =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 07:18:
Dat zou alsnog een symptoom kunnen zijn van een stervende voeding, soms doet ie het wel en soms niet. Had je er inmiddels al een keer een andere voeding in gezet?
Nee nog niet, ik ga dat in de komende tijd proberen te doen en kom erop terug zodra ik het heb gedaan.

Thanks allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een andere voeding in mijn pc gezet, het is een oude van compaq de HP-146SNQ: http://www.hcditrading.co...886095/vpcsid/0/SFV/29664

Deze heeft geen ATX 12V Connector (ATX12V1) , zie nummer 2 in de manual van mijn moederbord http://www.asrock.com/mb/manual.asp?Model=P4i65G&s=478

Ik weet niet of dat allemaal wat uitmaakt, ik had net alledrie de harde schijven aan en ik probeerde met OCCT een power supply test te doen. Tijdens dat proces liep de pc vast. Ik heb ook geprobeerd een willekeurig video bestand proberen om te zetten naar iPod formaat (want tijdens dat proces viel de pc ook uit), maar ook hier viel het uit.

Ik heb nu alleen 1 harde schijf aangesloten en ik kijk even verder hoe het gaat nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:51
Die voeding lijkt me wel erg weinig. Je zal denk toch minimaal wel een goede 300W voeding erin moeten stoppen. Wat je ook nog kan proberen is om verschillende componenten (zoals je DVD-ROM drive etc.) even los te halen en kijken of je nog steeds problemen hebt. Zo sluit je die componenten ook meteen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn pc open gemaakt, de boel eruit gehaald en even zitten stofzuigen. Ik wil nog even testen of het nu fout gaat, anders koop ik van de week een nieuwe voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer er achter te komen of ik mijn dualcore (intel pentium D 820) pc kan upgraden naar een core 2 duo. Veel tegenstrijdige info tot nu toe. Mijn moederbord is een voor Fujitsu Siemens gemaakt moederbord van asus, model P5SD2-FM (op de asus website was het serie nummer P5SD2-VM (als ik me niet vergis) wat er het meest op leek. Dacht zelf eerst dat als je maar een socket 775 lga had dat het dan kon, maar dat gaat niet op, ver3. Er staat nog ergens aangegeven (met zo'n programaatje, C-PUZ) -chipset sis 649 en - southbrige sis 966, Leek me wel nuttige info (voor zover ik iets wijs ben geworden van wat ik er tot nu over gelezen heb). Hoop dat iemand toevallig het fijne erover weet. P.S. Ben voor het eerst hier ( en voor de 2de keer uberhoubt op een forum), maar ik neem aan dat ik over een paar dagen hier maar weer eens om het hoekje zie, of iemand geantwoord heeft, zal de gang van zaken wel zijn lijkt me. Voor degene die hier serieus op in gaat, WEET dat ook ik op een volgend verzoek van een willekeurig persoon, serieus in zal gaan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, ik ben niet de voor sommige mensen bekende politicus Geert Wilders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

als je een probleem heb een nieuwe topic maken want nu kaap je dit topic..

ik heb wat gegoogled en ik zie dat het gewoon een socket 775 is nou zou dat een duocore aan moeten kunnen ( koop een goedkoop 2e hands ding en test het voordat je een nieuwe koopt ;) )

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kluyze schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:21:
Zuiver maken zou kunnen werken, misschien dat door stof ophopingen ergens een component te warm wordt. Maar dan zou je een verschil moeten merken tussen een koude en warme start.
Dit lijkt tot nu toe te hebben gewerkt. Er zat flink wat stof tussen dat metalen ding op de processor (k weet even niet hoe het heet) en die fan. Daar zat het meest, verder heb ik overal nog de kaarten en RAM eruitgehaald en gestofzuigd. Zo lang de problemen niet weer opspelen laat ik het zo.

Bedankt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Koelblok of koelplaat
Pagina: 1