Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300526

Erhnam schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:26:
Ik heb een vraag met betrekking tot het doorsturen van mijn audio. Vanuit mijn computer gaan zowel video als audio over hdmi naar de panasonic tx-p42g10. De tv echter heeft niet zo'n goed geluid en ik zou dus liever het hdmi (geluid) signaal willen doorsturen naar mijn versterker. Kan dit vanuit de panasonic tx-p42g10?
Je hebt 2 mogelijkheden;

Je computer rechtstreeks op je versterker zetten of inderdaad "aftappen" vanuit je TV. Dit kan met line-out tulp of via de scart met verloopsnoer scart---> tulp.

Of met optisch of coax, ik weet niet welke de G heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

Erhnam schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:06:
[...]

Het lastige is dat ik alleen een stereo uitgang (analoog) op mijn HTPC heb zitten. Ik kan het dus alleen doen met HDMI. Is het mogelijk het signaal te verdubbelen en dan door te sturen naar tv en versterker?
je kan toch doorlussen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2023

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ik moet het nu nog even aansluiten, net uitgepakt, maar even 1e foto's, ik kom later terug op mijn bevindingen als hij niet ontploft na het aanzetten, haha. Op foto 3 zie je het verschil met mijn oude 27" lcdtje. Dat is idd een gameboy geworden. Ik moet wel aanmerken dat de foto's de boel echt verkleinen, ik zit op 3,5m, en dan is dit echt een kanon! De groothoek verkleint het wat. Ik ben wat betreft formaat echt tevreden en het had niet groter gehoeven voor mij.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotosop.nl/files/thumb_big_200905291216161207456714.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fotosop.nl/files/thumb_big_2009052912161698524726.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fotosop.nl/files/thumb_big_200905291216161830402746.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fotosop.nl/files/thumb_big_20090529121616500041012.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fotosop.nl/files/thumb_big_2009052912161650415301.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erhnam schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:06:
[...]

Het lastige is dat ik alleen een stereo uitgang (analoog) op mijn HTPC heb zitten. Ik kan het dus alleen doen met HDMI. Is het mogelijk het signaal te verdubbelen en dan door te sturen naar tv en versterker?
Verloopsnoer van 1 naar 2 tulpen.

Of van Scart---> Tulp vanuit je TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

phemelrijk schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:22:
Ik moet het nu nog even aansluiten, net uitgepakt, maar even 1e foto's, ik kom later terug op mijn bevindingen als hij niet ontploft na het aanzetten, haha. Op foto 3 zie je het verschil met mijn oude 27" lcdtje. Dat is idd een gameboy geworden. Ik moet wel aanmerken dat de foto's de boel echt verkleinen, ik zit op 3,5m, en dan is dit echt een kanon! De groothoek verkleint het wat. Ik ben wat betreft formaat echt tevreden en het had niet groter gehoeven voor mij.
Nou, jouw pinksterweekend kan waarschijnnlijk niet meer stuk. d:)b

Ik hoop dat je wat HD films in huis hebt.

Jammer dat het beeld pas optimaal is na een aantal weken...
Ben nog steeds benieuwd naar de kwaliteit in THX modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
ik veronderstel dat dit de 42V10 is en niet de 50V10?

het scherm ziet er echt wel zeer grijs/blauw uit. Ik had hier en op avforum gelezen dat dit door de flits komt, maar bij die andere scherm zie je toch wel zwarter uit.
Ik vraag me af of ik me hier niet aan zou storen.

Ik ga vanavond de V10 eens bekijken in de winkel, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:06
fooraap schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:46:
het scherm ziet er echt wel zeer grijs/blauw uit.
Elk plasma-scherm is gewoon grijs hoor. Daarom is het overdag, als er licht op valt, niet altijd een feest. In die gevallen is een LCD veel en veel beter. Pas als het iets donkerder is, en dat grijze dus ook wat meer naar "zwart(er)" gaat, heb je een beter beeld met meer contrast. Als het dan helemaal pikkedonker is ziet het er ook weer donkergrijs uit vanwege het gloeien van het scherm ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:53:
[...]

Elk plasma-scherm is gewoon grijs hoor. Daarom is het overdag, als er licht op valt, niet altijd een feest. In die gevallen is een LCD veel en veel beter. Pas als het iets donkerder is, en dat grijze dus ook wat meer naar "zwart(er)" gaat, heb je een beter beeld met meer contrast. Als het dan helemaal pikkedonker is ziet het er ook weer donkergrijs uit vanwege het gloeien van het scherm ;)
Dat doen die vervelende ingenieurs met opzet. })

Om ons te pesten. :X

Een vriend van mij heeft de 42pv70, en daarvoor de 36FS76, die ik nog steeds heb.
Meteen na aanschaf had ik bij hem een zwart beeld opgezet en toen een paar keer aan/uit, aan/uit.

He was not amused! _O-

Maar voor de rest prachtig beeld hoor...
(mmar die Sony is lekker beter *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Anoniem: 300526 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:11:
[...]

Helemaal mee eens.

Maar ik had de indruk dat het bij calibreren juist ging om de de TV zodanig in te stellen dat deze zo min mogelijk invloed heeft op het "werkelijke" plaatje. Dus niets toevoegen, maar ook niets weglaten. Dus als er BV een bepaalde kleur overheerst, dan word deze wat lager gezet en Vice Versa.

Wat mij opvalt is dat bij cinema het beeld bij lange na niet neutraal is.
Te flets, te rood. Wit word creme

Bij dynamisch te hard, te blauw. Wit word verblindend.

Een Pioneer out of the box lijkt geen van beide te doen. Prima beeld.

Ik vermoed dat de V10 in THX een beeld geeft wat daarop lijkt.
De dingen die jij beschrijft horen toch echt vaak bij de eerste ervaringen van mensen bij een gekalibreerde TV; de kleuren zijn veel warmer, en wit wordt daardoor inderdaad crèmig (en het beeld fletser); dát is echter de kleurtemperatuur van 6500, waar kalibraties naar streven, en waar TV's in cinema mode praktisch altijd het dichtste bij komen. Maar als je een paar films met zo'n kleurtemperatuur bekeken hebt en daarna weer terug gaat naar de oude instelling (normaal, koudere kleurtemperaturen), dan valt het op dat dat oude beeld onnatuurlijk was tov de cinema stand. Het beeld lijkt dan kunstmatig: je hebt minder schaduwdetail (daartegenover wel iets betere zwartwaarden), huidskleuren zijn onnatuurlijk, kleuren zijn vaak veels te gesatureerd (vooral bij een blauwe lucht is dat duidelijk) en wit doet haast pijn aan je ogen zo fel =p

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 29-05-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 236146 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 13:49:
[...]
en wit wordt daardoor inderdaad crèmig
Gecalibreerd "wit" is gewoon wit. Het wit voor het calibreren was blauw, daarom lijkt het crème. Zo goed als elke tv komt uit de doos met blauwig wit. Dat komt witter over. Elke normale computermonitor heeft ook blauw-wit. Als je die gaat calibreren met welke tool dan ook zal het er ook crèmig uit komen te zien.

Zet de gecalibreerde tv na een paar weken weer terug op de fabrieksinstellingen en je ziet meteen het blauwige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Anoniem: 300526 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:43:
[...]

Nou, jouw pinksterweekend kan waarschijnnlijk niet meer stuk. d:)b

Ik hoop dat je wat HD films in huis hebt.

Jammer dat het beeld pas optimaal is na een aantal weken...
Ben nog steeds benieuwd naar de kwaliteit in THX modus
Idd, die kan niet meer stuk haha, ik heb idd een paar BD discen liggen die ik even ga bekijken.

Wb de THX stand, ik kan alles maar zeggen, heel erg mooi beeld. Als je de verschillende modus naast elkaar bekijkt op een stilstaand beeld kun je goed zien dat THX gewoon heeeel goed in balans is itt tot de andere instellingen. Je zou haast zeggen dat zo een tv gewoon altijd zo een stand moet hebben en dat je dan zelf simpel weg het contrast en helderheid op eigen inzich kan aanpassen., Er zitten nu zoveel toeters en bellen op, (Bij deze instelling heb je die opties, bij die instelling de andere etc.) dat het toch even puzzelen is wat je neemt, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

fooraap schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:46:
ik veronderstel dat dit de 42V10 is en niet de 50V10?

het scherm ziet er echt wel zeer grijs/blauw uit. Ik had hier en op avforum gelezen dat dit door de flits komt, maar bij die andere scherm zie je toch wel zwarter uit.
Ik vraag me af of ik me hier niet aan zou storen.

Ik ga vanavond de V10 eens bekijken in de winkel, ben benieuwd.
Ja, dit is de 42 inch, de 50 is er volgens mij nog niet. Ik vind deze best groot, de foto vertekent wat (groothoeklens) voor de afstand van 3,5 meter waar ik maximaal op zit :)

Als je die foto van mij bekijkt vanaf de bank genomen zie je de kleur zonder flits op het beeld, zo is het. Het is idd grijzer dan mijn oude lcd (vergelijkingsfoto) maar het is niet zo dat je je er aan stoort (vind ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ik heb digital cinema colour bekeken met tekenfilms met veel kleuren. Ik zie een marginaal verschil. Je ziet dat de kleuren 'ietwat' levendiger/voller worden, maar nogmaals, minimaal. IK had echt niet zoiets van wooow wat gebeurd hier..dus mi overbodig eigenlijk.

Die 24p smooth heb ik getest. In THX idd niet mogelijk. Je ziet duidelijk verschil. 24p smooth is echt duidelijk vloeiender tov de normale 24p. Het is niet zo dat normale 24p storend is. Absoluut niet...Het homevideo effect wat sommige benoemen. Tja, ik snap nu wat ze daar mee bedoelen, het beeld gaat mooi vloeiend op 1 tempo door zeg maar. Het ziet er wel goed uit! Ik kan me voorstellen dat sommige mensen dat 'rustiger' vinden kijken..blijft gewoon een persoonlijk iets denk ik.

Ik denk dat ze een winnaar hadden gehad als je op de thx stand gewoon 24p smooth EN digital cinema colour kon activeren dan hadden mensen niet hoeven twijfelen, haha.

Wat betreft het dubbbele beeld ivm glasplaat. Dan moet je er echt op 1 meter afstand vandaag zitten en vanuit een schuine hoek kijken! Wie doet dat? Ik niet.
.

Ik ga er eens lekker mee kijken en straks lekker xboxen :)

Ik kan alleen maar zeggen, supermooi beeld! en zeer mooi design _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door phemelrijk op 29-05-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-06 23:54
Anoniem: 300526 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:45:
[...]
Nou... Aim high zullen we maar zeggen.
Wat ga je ervoor betalen als ik vragen mag?
Ik betaal 3750 euro INCLUSIEF Pioneer muurbeugel (van bijna 300 euro), HDMI-kabel van goede kwaliteit (Audioquest meen ik) en 3 jaar on-site garantie. En de tv wordt aan huis afgeleverd, ook wel fijn met dat formaat. De dealer Foto Video Smits (te Arnhem) werd door velen (met name op htforum.nl) geprezen om zijn service, betrouwbaarheid en zorgvuldigheid. Tot op heden kan ik dat beamen.
Ik begin nu zelf toch ook steeds meer richting Pioneer te neigen. Ik heb zelf ook steeds meer de indruk dat de V serie de Kuros niet evenaart. Tegenvaller vond ik ook die zogenamde "slechts 5.5 cm dik. :N
Toen langzaamaan duidelijk werd dat de V-serie mijn verwachtingen (zwartwaarde, dikte, betere vloeiendheid, etc.) niet kon waarmaken, heb ik besloten toch voor de Pioneer te gaan.
En een nog steeds ongeevenaarde zwartwaarde. Probleem is dat ik mijn aankoop pas einde dit jaar kan doen. Ik hoop dat de Pioneers dan nog te krijgen zijn.
Ik had hetzelfde probleem, maar heb dat opgelost door een aanbetaling te doen en de rest te betalen begin augustus. Was bij Foto Video Smits geen enkel probleem. Men zei dat ik net op tijd was, omdat Pioneer zijn voorraden gefaseerd levert aan dealers en hij voor de KRP-600M t/m augustus is uitverkocht. Ik meen dat nog 1 of 2 mensen een KRP-600M bij hem kunnen kopen en dan is de koek op. Wellicht kan jij eenzelfde deal sluiten voor een KRP-500A/M. Ik kan uiteraard geen exacte prijs noemen, maar ik vermoed dat je voor 2500 euro een KRP-500M met muurbeugel, HDMI-kabel en 3 jaar on-site garantie wel kan krijgen. Voor zover ik dat kan beoordelen biedt Foto Video Smits scherpe prijzen en een zeer goede service. En dat is altijd een prettige combinatie.

[ Voor 3% gewijzigd door -Moondust- op 29-05-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
klinkt goed!

de handleiding is trouwens ondertussen ook beschikbaar op de site van panasonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riley
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-04-2024
Nog steeds vraag ik me af wat nu het verschil is tussen ifc pro en smooth cinema. Ik heb nu nog een philips crt met digital natural motion, en deze maakt het beeld bij films (gewoon op tv of dvd, niet speciaal in 24p modus, dat ondersteunt de tv overigens ook niet) vloeiend. Dit wordt door velen als storend ervaren, maar zelf ben ik er, na even wennen, verslingerd aan geraakt.

Is het nu zo dat smooth cinema speciaal bedoeld is om een 24p-signaal (van bv. een blu-ray-speler die een 24p modus ondersteunt) vloeiend weer te geven? Of heb je smooth cinema ook nodig om films op tv en dvd (die dus oorspronkelijk in 24p zijn opgenomen, maar waarvan het signaal gewoon 25fps is) vloeiend weer te geven? Met andere woorden, als je alleen ifc pro aanzet (en geen smooth cinema, mocht deze ook op je tv zitten) merk je dan verschil bij films op tv?

Het zou mooi zijn als iemand hierop uit ervaring antwoord kan geven, want dan weet ik of een v10 model nodig is om het door mij zo geliefde 'soap opera effect' te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

riley schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:21:
Nog steeds vraag ik me af wat nu het verschil is tussen ifc pro en smooth cinema. Ik heb nu nog een philips crt met digital natural motion, en deze maakt het beeld bij films (gewoon op tv of dvd, niet speciaal in 24p modus, dat ondersteunt de tv overigens ook niet) vloeiend. Dit wordt door velen als storend ervaren, maar zelf ben ik er, na even wennen, verslingerd aan geraakt.

Is het nu zo dat smooth cinema speciaal bedoeld is om een 24p-signaal (van bv. een blu-ray-speler die een 24p modus ondersteunt) vloeiend weer te geven? Of heb je smooth cinema ook nodig om films op tv en dvd (die dus oorspronkelijk in 24p zijn opgenomen, maar waarvan het signaal gewoon 25fps is) vloeiend weer te geven? Met andere woorden, als je alleen ifc pro aanzet (en geen smooth cinema, mocht deze ook op je tv zitten) merk je dan verschil bij films op tv?

Het zou mooi zijn als iemand hierop uit ervaring antwoord kan geven, want dan weet ik of een v10 model nodig is om het door mij zo geliefde 'soap opera effect' te verkrijgen.
Zover ik nu kan zien kun je alleen 24p smooth activeren op het moment dat er een 24P invoersignaal is. Anders zal hij het niet activeren. Dus wat je zegt over die smooth cinema klopt, bd soepel maken.

Bij IFC staat dat het niet geldig is bij een 24p signaal en dat dit de beeldframesnelheid automatisch maakt om snelbewegende plaatjes zuiver weer te geven. (dus ga ervanuit bij standaard NIET 24p materiaal)

[ Voor 7% gewijzigd door phemelrijk op 29-05-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 17:30
riley schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:21:
Mijn schoonpa had dit altijd aanstaan op zijn TV. Vond dat altijd zo vreselijk irritant dat ik nooit meer een philips TV zal kopen. Niet dat dat ergens op slaat, maar ben bang dat iemand het toevallig aanzet en ik het were moet zien! hehe :)

Smaken verschillen zie je maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 15:56

jasjenl

Liab A Tymo

phemelrijk schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:49:
[...]

Zover ik nu kan zien kun je alleen 24p smooth activeren op het moment dat er een 24P invoersignaal is. Anders zal hij het niet activeren. Dus wat je zegt over die smooth cinema klopt, bd soepel maken.
Maar je kunt dus een dvd niet smooth maken? Dat kon namelijk de vorige generatie Panasonic wel: IFC werkte daar als het smoothing/homevideo/natural motion effect op elk soort signaal. Het lijkt erop dat IFC pro dus niet meer dat homevideo effect geeft? Maar dat alleen 24p smooth dat nu nog kan, maar dan alleen voor 24p bronnen? Dat is wel een achteruitgang, lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

jasjenl schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:55:
[...]

Maar je kunt dus een dvd niet smooth maken? Dat kon namelijk de vorige generatie Panasonic wel: IFC werkte daar als het smoothing/homevideo/natural motion effect op elk soort signaal. Het lijkt erop dat IFC pro dus niet meer dat homevideo effect geeft? Maar dat alleen 24p smooth dat nu nog kan, maar dan alleen voor 24p bronnen? Dat is wel een achteruitgang, lijkt mij...
Ik heb het net even bekeken met normaal tv..

bij die IFC AAN itt tot de UIT stand zie ik niet heel veel verschil eigenlijk. Het enige wat ik kan zien is dat scrollende txt bij bijvoorbeeld rtlznieuws wat scherper voorbij komt als die stand AAN staat. Wellicht komt dat omdat het normale beeld als soepel is.

Ik kan het nog even met een dvd bekijken zo. Kijken of het verschil tussen aan en uit daar opvalt..

Ik denk idd dat SMOOTH echt soepel is zoals het woord zegt...terwijl ze bij IFC meer over zuiver beeld praten bij snelheid, dus imo meer een scherper beeld met snelle bewegingen..

[ Voor 9% gewijzigd door phemelrijk op 29-05-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 13:54:
[...]

Gecalibreerd "wit" is gewoon wit. Het wit voor het calibreren was blauw, daarom lijkt het crème. Zo goed als elke tv komt uit de doos met blauwig wit. Dat komt witter over. Elke normale computermonitor heeft ook blauw-wit. Als je die gaat calibreren met welke tool dan ook zal het er ook crèmig uit komen te zien.

Zet de gecalibreerde tv na een paar weken weer terug op de fabrieksinstellingen en je ziet meteen het blauwige.
Ik bedoelde het precies zoals jij bedoelt hoor :9

Voor iemand die een koelere kleurtemperatur (meer blauwig) gewend is, ziet wit bij 6500 er crèmig uit.

Dat was wat ik probeerde duidelijk te maken, en wat jij zojuist nog wat duidelijker hebt gemaakt ;)

Waar ik trouwens benieuwd naar ben is of praktisch alle camera's in een kleurtemperatuur van 6500, of dat dat echt een filmcamera eigenschap is...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 29-05-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
24p Smooth Film is voor het vloeiender maken van een 24p film/video, IFC Pro voor het vloeiender maken van alle andere inputsignalen. De eerste zal geavanceerder zijn en helemaal toegespitst op de HD-ervaring. IFC Pro is een betere versie van de vorig jaar geintroduceerde IFC.

Zie heb ik het begrepen. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 236146 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 16:34:
Ik bedoelde het precies zoals jij bedoelt hoor :9
Oh sorry, was niet de bedoeling dat het overkwam als verbetering, inderdaad juist een beetje als aanvulling ;)
Waar ik trouwens benieuwd naar ben is of praktisch alle camera's in een kleurtemperatuur van 6500, of dat dat echt een filmcamera eigenschap is...
Normale camera's hebben dat ook wel, waarbij ook daar weer geldt dat een point-and-shoot (entry level) camera de kleuren vaak wat meer laat "knallen" dan een high-end DSLR. Op de laatste zal een boom (normaal gesproken) wat minder "heftig" zijn als op de eerste. Voor vakantiekiekjes is dat wat men meestal wil. Blauwe zee, groene boompjes, etc. Op de "correcte(re)" duurdere camera ziet het er dan ook vaak wat valer uit. Wat ook daar uiteraard niet zo *is*. Is uiteraard aan te passen, maar gemiddeld gesproken dan hè.

Maar ja, dan nog, als iemand vette kleuren mooier vindt, prima toch! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 29-05-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30

DarkSide

theres no place like ::1

Anoniem: 236146 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 16:34:
[...]

Als een camera een witbalans meter heeft. Kan je dit nagenoeg wel bereiken met een greycard. Dit is een 18% grijze kaart. Als je daarop meet zou je een 'perfecte' witbalans moeten hebben.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ik heb even gekeken, maar met dvd zie ik wel dat het met IFC idd vloeiender gaat dan zonder. Het heeft hetzelfde effect als de 24p smooth op 24p materiaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300742

Ik heb een TX P46- G10 E, als de TV aanstaat hoor ik de 2 fans draaien maar ook een zoemend geluid,is dat normaal :? ,het begint me wat te storen vooral 's avonds 8)7

Kan je er iets tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
dat hoort niet.. heb die dingen nog nooit gehoord

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hier hoor ik die weer wel. Is meestal de trafo/voeding/aansturing van het paneel dat je hoort. Kan ook per content verschillen, hoe lichter (helderder) het beeld, hoe harder vaak de brom. Met geluid hoor je er echter niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:13:
Hier hoor ik die weer wel. Is meestal de trafo/voeding/aansturing van het paneel dat je hoort. Kan ook per content verschillen, hoe lichter (helderder) het beeld, hoe harder vaak de brom. Met geluid hoor je er echter niets van.
Valt dit onder de garantie dat zoemend geluid?

Ga er anders terug mee naar de winkel en vragen dat ze TV omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 300742 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:39:
Valt dit onder de garantie dat zoemend geluid?
Bij die van mij niet, bij een Panasonic wellicht weer wel. Denk dat ze dan eerst een monteur langs sturen om te komen luisteren. Valt het binnen de (plasma-inherente) normen gaat het lastig(er) worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:49:
[...]

Bij die van mij niet, bij een Panasonic wellicht weer wel. Denk dat ze dan eerst een monteur langs sturen om te komen luisteren. Valt het binnen de (plasma-inherente) normen gaat het lastig(er) worden denk ik.
Als ik geen andere TV krijg of ze herstellen dit niet dan gaat die Panasonic hier buiten. |:(

Ik vind dat toch niet normaal dat, dat zoemend geluid erbij hoort bij je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:29
Anoniem: 300742 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:50:
[...]

Als ik geen andere TV krijg of ze herstellen dit niet dan gaat die Panasonic hier buiten. |:(

Hoe erg is het gezoem dan? Harder dan je tv volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291698

Anoniem: 300742 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:50:
[...]

Ik heb het probleem hier ook hoor. Ik heb een PZ800 en ik hoor toch ook om de 10 min een stoorend gezoem, hoe lichtere kleuren op het scherm komen hoe harder het geluid word. Dat en nog een ander probleem heeft van den Borre toch om een oplossing gezorgt en daardoor kan ik me nu de V10 aanschaffen.
Het geluid is waarschijnlijk trillende platen van een transfo die wat loshangen of niet goed behandeld zijn.
Je zal de technieker gewoon moeten overhalen dat het geen doen is. Want het geluid kan inderdaad luid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Adlermann schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 20:47:
[...]

Hoe erg is het gezoem dan? Harder dan je tv volume?
Het gezoem is constant, je hoort het op de achtergrond en vooral goed bij stilstaande fases van een film of programma. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

jasjenl schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:55:
[...]

We hebben gisteren gekeken, maar idd, je kunt een dvd goed smooth maken met IFC. Mijn vriendin kon het zelfs zien ;) en zijn vond het mooier kijken dan zonder. Ik vond het zelf ook wel mooi eigenlijk, het is gewoon allemaal wat smoother!

Alleen jammer dat het niet op de thx stand kan...ze moeten eigenlijk die optie activeren in het menu dat je met thx dat aan en of uit kan zetten! Want op cinema stand zijn de kleuren toch net even anders dan op de THX stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
phemelrijk schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 09:48:
[...]

We hebben gisteren gekeken, maar idd, je kunt een dvd goed smooth maken met IFC. Mijn vriendin kon het zelfs zien ;) en zijn vond het mooier kijken dan zonder. Ik vond het zelf ook wel mooi eigenlijk, het is gewoon allemaal wat smoother!

Alleen jammer dat het niet op de thx stand kan...ze moeten eigenlijk die optie activeren in het menu dat je met thx dat aan en of uit kan zetten! Want op cinema stand zijn de kleuren toch net even anders dan op de THX stand.
De reden zal gelegen zijn in het feit dat THX een strikte standaard is waarbij niet gerommeld mag worden met het beeld. Dan zou het immers niet meer voldoen aan de THX standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 08:15
-Moondust- schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:38:
Wellicht kan jij eenzelfde deal sluiten voor een KRP-500A/M. Ik kan uiteraard geen exacte prijs noemen, maar ik vermoed dat je voor 2500 euro een KRP-500M met muurbeugel, HDMI-kabel en 3 jaar on-site garantie wel kan krijgen. Voor zover ik dat kan beoordelen biedt Foto Video Smits scherpe prijzen en een zeer goede service. En dat is altijd een prettige combinatie.
€ 2598,- was mijn prijs voor de KRP-500M, maar hoorde toen ik hem kreeg dat de voorraad bij Pioneer NL al op was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
phemelrijk schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 09:48:
[...]

TV laten ISF calibreren (na 200u). Dan zullen ze de Cinema stand wel gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Het enige waar ik eigenlijk een beetje schrik van heb bij plasma, is burn-in/image retention. Veel Bluray films zijn namelijk niet geheel beeldvullend. En in de toekomst wil ik toch vaak zo'n film gaan kijken (max 7x per week of zo). En ik heb geen zin om na de 200 break-in uren de zoom3 (?) mode te gebruiken zodat het beeldvullend is, maar een stuk van de film zich buiten het beeldoppervlak afspeelt.

[ Voor 10% gewijzigd door CobraX op 30-05-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Elke zoom/rek-stand is per definitie naadje, vind ik dan. Kijk nu 1600+ uur naar 4:3 in 4:3 en 2.35:1 in 2.35:1. Vrijwel constant zwarte balken dus. Dan weer boven en onder, dan weer links en rechts. Alleen 16:9 materiaal is beeldvullend. Nergens last van voorlopig. Waarbij ik wel eerlijkheidshalve moet zeggen dat wanneer er nul content op het scherm is en de kamer is verduistert te zien is wáár de "4:3-balken" zijn geweest. Dat gedeelte van het scherm is toch anders qua zwartwaarde. Minimaal, wel te verstaan. Tijdens kijken van 16:9 content is hier dan ook niets van te zien.

Denk niet dat je je daar dus erg druk over hoeft te maken ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Brad Pitt op 30-05-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Brad Pitt schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:32:
Elke zoom/rek-stand is per definitie naadje, vind ik dan. Kijk nu 1600+ uur naar 4:3 in 4:3 en 2.35:1 in 2.35:1. Vrijwel constant zwarte balken dus. Dan weer boven en onder, dan weer links en rechts. Alleen 16:9 materiaal is beeldvullend. Nergens last van voorlopig. Waarbij ik wel eerlijkheidshalve moet zeggen dat wanneer er nul content op het scherm is en de kamer is verduistert te zien is wáár de "4:3-balken" zijn geweest. Dat gedeelte van het scherm is toch anders qua zwartwaarde. Minimaal, wel te verstaan. Tijdens kijken van 16:9 content is hier dan ook niets van te zien.

Denk niet dat je je daar dus erg druk over hoeft te maken ;)
Als het bij jou bij 4:3 content wel zichtbaar is, moet ik er mij misschien wel zorgen over maken? Is het misschien omdat de balken bij 4:3 (links en rechts dus) grijs zijn en de horizontale balken zwart? Bij de Panasonic van m'n ouders zijn de balken links en rechts in 4:3 mode toch grijs. Gewone TV zou ik wel beeldvullend kijken. Dat lichtjes uitrekken stoort mij daar minder, maar bij een Bluray film wil ik er ten volle van genieten en dat kan dus niet als je de aspect ratio verknoeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
-Leon- schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 13:37:
[...]

€ 2598,- was mijn prijs voor de KRP-500M, maar hoorde toen ik hem kreeg dat de voorraad bij Pioneer NL al op was.
Ik weet niet bij welke dealer je bent geweest, maar als het niet Foto Video Smits is zou ik die eens proberen. Ik heb begrepen dat Pioneer haar voorraad gefaseerd uitdeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
CobraX schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:10:
Als het bij jou bij 4:3 content wel zichtbaar is, moet ik er mij misschien wel zorgen over maken?
Bij 4:3 is het uiteraard juist niet zichtbaar omdat die balken er dan naast staan hè ;) Bij breedbeeld content zou je het dan theoretisch moeten kunnen zien maar nogmaals, het is ZO onnoemlijk gering dat het niet op kán vallen. Een grotere mierenn**ker zal je niet snel vinden dus ga niet af op déze specifieke ervaring ;)
Is het misschien omdat de balken bij 4:3 (links en rechts dus) grijs zijn en de horizontale balken zwart?
Heb de balken aan de zijkant meteen zwart gemaakt, grijs was niet om aan te zien vond ik.
Gewone TV zou ik wel beeldvullend kijken. Dat lichtjes uitrekken stoort mij daar minder, maar bij een Bluray film wil ik er ten volle van genieten en dat kan dus niet als je de aspect ratio verknoeit.
Ja dat snap ik wel. Een zoomstand die alleen de buitenkanten een beetje oprekt en het midden onaangetast laat is op zich prima naar te kijken. Je ziet dat zoomen dan wel bij horizontaal scrollende dingen en ook bij de subtitles (een letter aan de zijkant is dan breder dan dezelfde letter in het midden van het beeld). Dit valt echter meestal niet meer op na een tijdje te hebben gekeken. Stoor me zelf niet aan de balken aan de zijkant dus kijk 4:3 gewoon zoals het bedoelt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:59
CobraX schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:15:
Het enige waar ik eigenlijk een beetje schrik van heb bij plasma, is burn-in/image retention. Veel Bluray films zijn namelijk niet geheel beeldvullend. En in de toekomst wil ik toch vaak zo'n film gaan kijken (max 7x per week of zo). En ik heb geen zin om na de 200 break-in uren de zoom3 (?) mode te gebruiken zodat het beeldvullend is, maar een stuk van de film zich buiten het beeldoppervlak afspeelt.
Je hoeft je geen zorgen te maken hoor. Na de inspeelperiode hoef je daar weinig tot geen rekening mee te houden.
Ik heb geregeld internet explorer uren achtereen op mn pc staan en daar zie ik ook niks van terug.

Ook kijk ik geregeld blu-ray en hd-dvd's en ook daar geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 31-05-2009 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik lees dus dat er (tegen de 'mening' van veel mensen in blijkbaar): alsnog burn-in kan optreden?
Zelfs de verkoper heeft me verteld dat burn in enkel bij de eerste generatie van plasma was :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Faust schreef op zondag 31 mei 2009 @ 01:16:
Zelfs de verkoper heeft me verteld dat burn in enkel bij de eerste generatie van plasma was :S
Zélfs de verkoper ja?? ;) Maar ik denk dat ook dit allemaal gewoon onder retentie valt. Als je heel veel content in een bepaalde aspect ratio met balken kijkt zal je heus wel op een geheel zwart scherm daar het resultaat van zien. Kan ook best zijn dat dat gewoon weer weg trekt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Brad Pitt schreef op zondag 31 mei 2009 @ 01:22:
[...]

Zélfs de verkoper ja?? ;) Maar ik denk dat ook dit allemaal gewoon onder retentie valt. Als je heel veel content in een bepaalde aspect ratio met balken kijkt zal je heus wel op een geheel zwart scherm daar het resultaat van zien. Kan ook best zijn dat dat gewoon weer weg trekt hoor.
Hmm, maar Panasonic is zogenaamd het beste merk wat nog te koop is (nog gemaakt wordt, na de 'dood' van de Pioneers). Bij slechtere plasma's moet dat dan al helemaal merkbaar zijn?
Overigens kan het niet wegtrekken, met een beperkt aantal 'branduren' zijn die 'pixels' gewoon verder versleten en geven dus andere kleuren weer, denk ik.
edit: dit zijn voor dit topic offtopic, algemenere vragen over de techniek. Maar er lopen hier wel veel experts rond dus het lijkt me een goede plek voor een eventueel antwoord.

[ Voor 10% gewijzigd door Faust op 31-05-2009 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Faust schreef op zondag 31 mei 2009 @ 01:25:
[...]
Bij slechtere plasma's moet dat dan al helemaal merkbaar zijn?
Slechtere plasma's hebben inderdaad nóg meer retentie ja ;)
Overigens kan het niet wegtrekken, met een beperkt aantal 'branduren' zijn die 'pixels' gewoon verder versleten en geven dus andere kleuren weer, denk ik.
Oh dat zou best kunnen hoor. Ze maken die side-masks niet voor niets by default grijs natuurlijk :) Zal nog wel een keer zo'n break-in gebeuren draaien, kijken of dat nog iets scheelt, wel leuke test.

Maar goed, retentie trekt natuurlijk ook gewoon weg hè. En dan "zie" je ook als je er goed op let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Brad Pitt schreef op zondag 31 mei 2009 @ 01:10:
[...]

Bij 4:3 is het uiteraard juist niet zichtbaar omdat die balken er dan naast staan hè ;) Bij breedbeeld content zou je het dan theoretisch moeten kunnen zien maar nogmaals, het is ZO onnoemlijk gering dat het niet op kán vallen. Een grotere mierenn**ker zal je niet snel vinden dus ga niet af op déze specifieke ervaring ;)
Maar ik ga wel op 2,5m van een 50" zitten hé. Dat is vrij dichtbij dus ik hoop dat het niet gaat opvallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Brad Pitt schreef op zondag 31 mei 2009 @ 01:22:
[...]

Als het niet wegtrekt, heb je een burn-in, trekt het wel weg dan is het image retention. Bij jou is het zichtbaar, dus het is een lichte burn-in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
CobraX schreef op zondag 31 mei 2009 @ 02:01:
Als het niet wegtrekt, heb je een burn-in, trekt het wel weg dan is het image retention. Bij jou is het zichtbaar, dus het is een lichte burn-in?
Ben effe aan het kijken of het nog weg trekt, laat nu een tijdje even break-in kleurtjes loopen. Zo niet is het inderdaad burn-in ja. Iets dat me niet zal verbazen hoor, denk ook wel dat dat het gewoon is, waarom zou een plasma daar helemaal géén last van kunnen hebben tenslotte. Zoals al hier boven is gezegd hebben die cellen uiteraard ook maar een bepaalde levensduur en op deze manier zullen de side-mask-cellen inderdaad een ander slijtage patroon hebben.

Zit op 2.75 meter van de 50 inch plasma af en zie bij zowel normale content als wel single-color testschermen er helemaal niéts van hoor. Wél als er geen content wordt weergegeven. Maar goed, dan zie ik ook het Pioneer-bekende dirty screen effect, en onderin op de plek van de subtitles gewoon restanten tekst staan enz. Het zijn geen perfecte apparaten allemaal hoor, integendeel. Dat iemand er ongelooflijk blij kan zijn, prima (ben ik ook), maar ze hébben gewoon bepaalde techniek-specifieke punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

CobraX schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 15:39:
[...]

TV laten ISF calibreren (na 200u). Dan zullen ze de Cinema stand wel gebruiken. ;)
Ja, idd dat is een optie voor straks, maar het was goedkoper geweest de thx stand te gebruiken :) Ik begrijp het natuurlijk wel ja, het is een standaard dus die moet voldoen aan bepaalde eisen ja. Meeste consumers (niet de videofielen, die houden toch van het niet smoothe effect denk ik) hadden met de combi van thx en de smooth wel het mooiste beeld kunnen hebben. Nu moet je toch nog extern wat laten doen om het perfecte beeld te krijgen zeg maar. Mss kan pana een update doen, dat je thx preset kan gebruiken maar zelf alles kan instellen zodat je zelf kan maken wat je wilt, alleen dan niet onder de noemer thx :D

OVerall moet ik wel zeggen dat we een aantal films op thx en cinema bekeken hebben. Toch vinden mijn vriendin en ik wel dat cinema meer leeft, en we hebben in een donkere ruimte het beeld regelmatig gewisseld tussen cinema en thx. THX lijkt op sommige punt wat TE donker.,..als of je toch net even wat details in de donkere gebieden daardoor mist. De kleuren zijn dan wel in balans (out of the box dan) Dus de donkere waarde moet een stapje omhoog hier.

Op cinema zie je dat de kleuren net even wat voller zijn en icm smooth zal het daardoor ook wat levendiger lijken.

Het blijft leuk het vergelijken, hihi.

[ Voor 31% gewijzigd door phemelrijk op 31-05-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 08:15
-Moondust- schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:52:
[...]

Ik weet niet bij welke dealer je bent geweest, maar als het niet Foto Video Smits is zou ik die eens proberen. Ik heb begrepen dat Pioneer haar voorraad gefaseerd uitdeelt.
Smits dus. Hij hangt hier al 3 weken aan de muur te pronken ;) (En is inmiddels ook al door Frank gecalibreerd)
Reageerde alleen even met de door mij betaalde prijs aangezien jij dat alleen over de 600M kon zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door -Leon- op 31-05-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Maar hoe zit het nu met de THX stand. Elke tv is anders, dan kan ook een standaard THX optie toch geen rekening houden met verschillen tussen tv's? Nadeel van de Panasonic vind ik wel dat de kalibratie-opties zo karig zijn, ik heb zelf een Spyder-sensor om de boel te kunnen kalibreren. Het schijnt dat de Europese modellen wel iets meer opties hebben, maar als ik mij niet vergis dus niet de mogelijkheid tussen aanpassen van RGB?

Overigens heb ik ook gelezen dat zaken als Deep Cinema Colour (oid) totaal niet interessant zijn voor een tv en mogelijk zelfs "problematische" effecten in de kleuren kunnen opleveren (av-forums). Dus ik zou dan op een V10 alles uitzetten en waarschijnlijk via de cinema stand zoveel mogelijk proberen de THX stand te benaderen door te prutsen met de weinige opties die er zijn. Maar dan zou ik net zo goed de G10 kunnen kopen volgens mij...

[ Voor 34% gewijzigd door vgroenewold op 31-05-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:06
Iemand de nieuwe Panasonic p42v10 in huis. Heb een aantal reviews gelezen. En leek mij toch een uitmuntende keus. Kijkende naar het huidige schermen aanbod. Maar ben benieuwd of mensen em al hebben staan. (of ie uberhaupt al te koop is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Noxa schreef op zondag 31 mei 2009 @ 10:51:
Iemand de nieuwe Panasonic p42v10 in huis. Heb een aantal reviews gelezen. En leek mij toch een uitmuntende keus. Kijkende naar het huidige schermen aanbod. Maar ben benieuwd of mensen em al hebben staan. (of ie uberhaupt al te koop is).
Je hebt zeker nog niet terug gelezen...er zijn een aantal mensen die hem hebben ja, waaronder ik, ik ben er echt super tevreden mee! Heeel mooi beeld, naast een imo heel mooi design! En ja, hij is bij diverse leveranciers al leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

vgroenewold schreef op zondag 31 mei 2009 @ 10:50:
Maar hoe zit het nu met de THX stand. Elke tv is anders, dan kan ook een standaard THX optie toch geen rekening houden met verschillen tussen tv's? Nadeel van de Panasonic vind ik wel dat de kalibratie-opties zo karig zijn, ik heb zelf een Spyder-sensor om de boel te kunnen kalibreren. Het schijnt dat de Europese modellen wel iets meer opties hebben, maar als ik mij niet vergis dus niet de mogelijkheid tussen aanpassen van RGB?

Overigens heb ik ook gelezen dat zaken als Deep Cinema Colour (oid) totaal niet interessant zijn voor een tv en mogelijk zelfs "problematische" effecten in de kleuren kunnen opleveren (av-forums). Dus ik zou dan op een V10 alles uitzetten en waarschijnlijk via de cinema stand zoveel mogelijk proberen de THX stand te benaderen door te prutsen met de weinige opties die er zijn. Maar dan zou ik net zo goed de G10 kunnen kopen volgens mij...
Dat klopt, maar dat zul je alleen maar waar kunnen nemen met een meet apparaat. Of je moet er thuis 2 naast elkaar hebben staan, dan zul je wellicht misschien ietwat verschil kunnen zien, al vraag ik me af...of het verschil zo groot is tussen de modellen dat je het kunt waarnemen.

Die kleur toevoeging, het blaast idd de kleur wat op, het wordt wat overdreven allemaal. Het is een persoonlijk iets denk ik...maar het is niet natuurgetrouw zeg maar. Ik heb daarom beide kleurmodussen uit staan, omdat dat veel mooier is imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Faust schreef op zondag 31 mei 2009 @ 01:25:
[...]

Hmm, maar Panasonic is zogenaamd het beste merk wat nog te koop is (nog gemaakt wordt, na de 'dood' van de Pioneers). Bij slechtere plasma's moet dat dan al helemaal merkbaar zijn?
edit: dit zijn voor dit topic offtopic, algemenere vragen over de techniek. Maar er lopen hier wel veel experts rond dus het lijkt me een goede plek voor een eventueel antwoord.
Ik werd toen overtuigd door een verkoper die aantoonde dat de schermen in de winkel ook niet waren ingebrand terwijl deze werkelijk de hele dag door op DiscoveryHD stonden. Ik kon dat beamen want daar stonden ze inderdaad altijd op als ik weer s kwam neuzen.
Hij zei dat ik de tv gewoon op een andere zender kon zetten om te zien of het Discovery logo nog te zien was en dat bleek niet het geval. Zelfs wanneer er geen content werd getoond, zag je het niet.

De Pioneers hadden enkele jaren geleden nog bijzonder veel last van inbranden hoor! Nu niet meer, maar een model of 3-4 geleden wel, hele drama's waren dat.
Ik zie wel dat de nieuwe modellen echt een stuk minder last hebben van image retention dan de oudere. Ik heb mn PV70 echt wel moeten inspelen, maar mn PX80 helemaal niet. Dat verbaasde me echt.
vgroenewold schreef op zondag 31 mei 2009 @ 10:50:

Klopt, daarom kan je een Pana eigenlijk alleen door een bedrijf laten calibreren omdat je echt in het servicemenu moet zijn om alles te kunnen afstellen.
Bij een Samsung of Pioneer kan je volgens mij overal wel bij. Daar kan BradPitt meer over zeggen denk ik.

[ Voor 36% gewijzigd door Ferry34 op 31-05-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ah, "dus" het is *onmogelijk* om burn-in te hebben? Snap ik niet waarom al die waarschuwingen in de handleiding staan. Uiteraard kan een plasma nog steeds gewoon inbranden. Bij normaal gebruik zal dit echter niet voorkomen nee, dat is wat anders.

Waarom grijze side-masks? Omdat dat mooier is? Waarom van die trucjes die het beeld elke keer een stukje verschuiven, voor de lol? Tuurlijk niet. Ook een huidige plasma kan gewoon last hebben van burn-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2020
Brad Pitt schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:08:
Ah, "dus" het is *onmogelijk* om burn-in te hebben? Snap ik niet waarom al die waarschuwingen in de handleiding staan. Uiteraard kan een plasma nog steeds gewoon inbranden. Bij normaal gebruik zal dit echter niet voorkomen nee, dat is wat anders.

Waarom grijze side-masks? Omdat dat mooier is? Waarom van die trucjes die het beeld elke keer een stukje verschuiven, voor de lol? Tuurlijk niet. Ook een huidige plasma kan gewoon last hebben van burn-in.
Ik kan bij mijn LCD ook gewoon grijs instellen (standaard waarde zelfs), dus ja zegt vrij weinig over dat het specifiek voor plasma gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
phemelrijk schreef op zondag 31 mei 2009 @ 10:56:
[...]

Je hebt zeker nog niet terug gelezen...er zijn een aantal mensen die hem hebben ja, waaronder ik, ik ben er echt super tevreden mee! Heeel mooi beeld, naast een imo heel mooi design! En ja, hij is bij diverse leveranciers al leverbaar.
Mooi dat weet ik dat. Terug lezen is voor actieve mensen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
bjorntje424 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:25:
Ik kan bij mijn LCD ook gewoon grijs instellen (standaard waarde zelfs), dus ja zegt vrij weinig over dat het specifiek voor plasma gedaan wordt.
Bij een plasma gebeurt dat dus wél vanwege die reden. Wat tekst m.b.t laatste serie Pioneer plasma's:

"All phosphor-based display systems (CRT Television Systems—both direct view and projection televisions—as well as plasma display systems) may develop image retention, sometimes called burn-in if permanent. Recommended guidelines are as follows:
Do not display still images for long periods (such as fixed images from PC or TV game equipment, and/or time of day indicator or channel logo display).
Do not display content in the 4:3 aspect ratio (black or gray bars on left and right side of content) or letter-box content (black bars above and below of content) for extended periods of time, or use either of these viewing modes repeatedly within a short period of time."

Zelfs met grijze side-masks wordt langdurig kijken naar 4:3 content dus afgeraden. Niet zonder reden, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2020
Er staat nergens dat specifiek grijs ook aangeraden wordt voor plasma's, wordt ook zelfs afgeraden. Dus wat je hier neerzet beschrijft nog steeds niet dat grijs beter voor het scherm is.

En zo snel heb je geen burn in hoor, dan moet je echt uren lang achter elkaar content met balken afspelen. En dan heb ik het over toestanden als in de winkel dag in dag uit afspelen van balken.

[ Voor 34% gewijzigd door bjorntje424 op 31-05-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me wel beredeneerbaar dat grijs beter is; de pixels in de zijbalken hebben dan een gemiddelde lichtintensiteit, waardoor ze meer 'gelijk' verslijten met de pixels in het beeld dan wanneer je zwarte zijbalken zou hebben; dan verslijt het fosfor in de zijbalk immers bijna niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
"Do not display content in the 4:3 aspect ratio (black or gray bars on left and right side of content) or letter-box content (black bars above and below of content) for extended periods of time, or use either of these viewing modes repeatedly within a short period of time."
Een 16:9 plasma dus niet geschikt om film te kijken? Aangezien haast al mijn blu rays 2.35:1 zijn, (batman imax shots daargelaten).
Mijn ouders willen vooral tv kijken, door veel mensen is plasma aangeraden. Maar als ik dit weer lees..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:29
Faust schreef op zondag 31 mei 2009 @ 18:41:
[...]

Een 16:9 plasma dus niet geschikt om film te kijken? Aangezien haast al mijn blu rays 2.35:1 zijn, (batman imax shots daargelaten).
Mijn ouders willen vooral tv kijken, door veel mensen is plasma aangeraden. Maar als ik dit weer lees..
Je kan prima film kijken op een plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Is totaal geen probleem. Ik kijk 4:3 TV en 21:9 films en geen enkel probleem. Enkel dat ik niet genoeg tijd heb om meer films te kijken :P

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01
Mastakilla schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:26:
Hallo

Hier is nog een Belg met interesse in de G10 (46" of 50") van Panasonic :)

Ik was vorige weekend hier al in een aantal lokale winkels gaan kijken (Fnac, MM, Saturn, Van den Borre) en daar is bv de 50" altijd rond de1800 euro...
De garantie service verschilt wel aanzienlijk van winkel tot winkel:
* soms krijg je 2 jaar aan huis garantie door Panasonic zelf (dit lijkt me het beste)
* soms komt 1st een technieker van de winkel aan huis langs en als die het niet opgelost krijgt wordt het scherm naar Panasonic opgestuurd
* en soms moet je de monitor gewoon zelf naar de winkel brengen of naar Panasonic opsturen voor garantie

Nu zag ik dat hetzelfde scherm in NL al voor ongeveer 1530 euro te koop is (meer dan 250 euro verschil!!)

Dus heb ik laatst een mailtje gestuurd naar eshop.nl, bobshop.nl en plasma-discounter.nl met de vraag hoe hun garantie is voor klanten uit België

zowel eshop.nl als bobshop.nl garanderen me dat ik ook in België 2 jaar aan huis service van Panasonic zelf heb
plasma-discounter.nl zegt dat ik ofwel moet bij betalen voor garantie aan huis, ofwel het scherm moet binnenbrengen voor "gratis" garantie

Ik heb dan ook sterk de neiging om mijn plasma bij ofwel eshop.nl of bobshop.nl te kopen...

Weet iemand misschien of hier nog ergens een adder onder het gras zit?
Is er misschien 1 of andere bizarre reden waarom ik 250 euro meer zou betalen voor hetzelfde scherm in België?
Uit het gebrek aan antwoorden hoop ik te kunnen afleiden dat er geen adders onder het gras zitten ;)

Ik wou het scherm dan ook binnenkort bij (waarschijnlijk) bobshop.nl bestellen (misschien samen met een magnetron)

Nu vraag ik me af of het slim is om deze zelf te gaan ophalen? (heb tankkaart)

Ik heb nl laatst de koffer van mijn opel astra gemeten en op zich past hij daar wel in als ik hem plat leg (en eventueel past die magnetron er ook nog bovenop)
wou er ook nog een dekbed en wat kussens onder leggen om de schokken wat op te vangen...

nu vraag ik me af of dit wel "kan" met die grote glasplaat...
kan iemand me zeggen hoe gevoelig een plasma is voor schokken / vervoer als ie plat ligt?

uiteraard ga ik er wel voorzichtig mee rijden dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Helemaal zeker weet ik het niet, maar ik lees nog steeds regelmatig dat je een plasma staand moet vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
vgroenewold schreef op zondag 31 mei 2009 @ 20:40:
Helemaal zeker weet ik het niet, maar ik lees nog steeds regelmatig dat je een plasma staand moet vervoeren.
dat wordt aangeraden. Doe je dat niet dan kan het zijn dat je een LCD hebt op het moment dat je thuis bent :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291698

Het beste is om de plasma staand te vervoeren. Als je grote plasma schermen al liggend vervoeren dan komt er teveel druk op de glasplaat en kan deze breken. Nu is het scherm wel zeer goed ingepakt met piepschuim, maar dat garandeert niets. Als er iets met het toestel gebeuren tijdens het vervoer dan is het niet zeker dat dit onder garatie valt. Dit wordt toch gezegd tegen alle klanten in grote elektrozaken.

(Bij oudere plasma's kon door kleine schokjes het plasma in de tv die plat lag zich gaan verplaatsen naar beneden wat rampzalig was voor de tv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:00

Goku33

Ownage!

Ik kreeg ook te horen dat ik hem echt staand moest vervoeren, en het lijkt me al helemaal niet zo'n slim idee om er een magnetron bovenop te leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
[...]

We hebben het hier alleen over de inspeelperiode waarin je iets voorzichtig moet zijn. Daarom in de inspeelperiode het contrast niet hoger dan 50% zetten, daarna geen probleem.

Ik kijk alleen maar blu-rays met zwarte balken, ook geen enkel probleem.
Ik heb het er graag voor over: tijdens de inspeelperiode iets voorzichtig te zijn om jarenlang een mooier beeld te hebben dan welke lcd dan ook ;)
Een plasma is juist heel geschikt om er films op te kijken!

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 01-06-2009 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Ik blijf er toch een beetje schrik van hebben aangezien het in de manual staat en Brad Pitt hier afkwam met z'n verhaaltje. Misschien is Panasonic gewoon beter dan Pioneer op vlak van image retention/burn-in? Ik heb alleszins NOOIT enige vorm van image retention of burn-in gezien op mijn huidige CRT TV en die is nu al zo'n 12j oud. Image retention zou ik niet zo erg vinden, maar ik wil dus wel dat het wegtrekt als de TV uitstaat.

Op de PZ80 van m'n ouders heb ik de eerste 200u altijd fullscreen gekeken (dus zonder balken) en contrast en brightness stonden toen op zo'n 40%. Voor de rest nachten lang die break-in dvd laten runnen zodat de TV na zo'n 3 weken over de kaap van 200u zat.

[ Voor 25% gewijzigd door CobraX op 01-06-2009 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296314

Mastakilla schreef op zondag 31 mei 2009 @ 20:14:
[...]

Uit het gebrek aan antwoorden hoop ik te kunnen afleiden dat er geen adders onder het gras zitten ;)

Ik wou het scherm dan ook binnenkort bij (waarschijnlijk) bobshop.nl bestellen (misschien samen met een magnetron)

Nu vraag ik me af of het slim is om deze zelf te gaan ophalen? (heb tankkaart)

Ik heb nl laatst de koffer van mijn opel astra gemeten en op zich past hij daar wel in als ik hem plat leg (en eventueel past die magnetron er ook nog bovenop)
wou er ook nog een dekbed en wat kussens onder leggen om de schokken wat op te vangen...

nu vraag ik me af of dit wel "kan" met die grote glasplaat...
kan iemand me zeggen hoe gevoelig een plasma is voor schokken / vervoer als ie plat ligt?

uiteraard ga ik er wel voorzichtig mee rijden dan :D
IVM garantie,heb een frans toestel gekocht bij een belgische on line winkel voor 1495(50G10).Heb nu een dode pixel en Panasonic komt hem aan huis vervangen.Volgens Panasonic zelf maakt het geen zier uit waar in Europa hij ook vandaan komt,het moet enkel een europees toestel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chevy454 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 21:03:
[...]

dat wordt aangeraden. Doe je dat niet dan kan het zijn dat je een LCD hebt op het moment dat je thuis bent :+
Op de doos van het toestel staat uitdrukkelijk vermeld dat hij RECHTOP moet vervoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
En BartIngels hoe bevalt de TV je? Losstaand van het feit dat je nu al 2 TVs gehad hebt met dode pixels. Nog altijd geen spijt dat je niet gewacht hebt op de V10? En ga je hem na die 200u laten calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
CobraX schreef op maandag 01 juni 2009 @ 00:53:
Ik blijf er toch een beetje schrik van hebben aangezien het in de manual staat en Brad Pitt hier afkwam met z'n verhaaltje.
Is geen verhaaltje hoor. Je mag komen kijken. Nogmaals, tijdens wélk gebruik dan ook is het niét zichtbaar. Alléén in een heel donkere kamer zonder enig signaal op de tv wel (als ie aan staat dan hè), als je héél goed kijkt. Maar het IS er, daar ging het mij om. Het is zó gering dat het nooit zichtbaar zal zijn tijdens filmpje kijken.
Misschien is Panasonic gewoon beter dan Pioneer op vlak van image retention/burn-in?
Nou nee hoor ;)
Image retention zou ik niet zo erg vinden, maar ik wil dus wel dat het wegtrekt als de TV uitstaat.
Als je tv uit staat gebeurt er verder niet zo heel veel. Zodra je hem aanzet is de situatie hetzelfde als ervoor.
Op de PZ80 van m'n ouders heb ik de eerste 200u altijd fullscreen gekeken
Heb ik hier ook gedaan. Maakt niets uit, gewoon alsnog retentie. Dat de rest het (hier) niet ziet is toch prima? Gewoon kopen zo'n ding en genieten dus. Net weer een film gekeken (Hostel 2, dus kamer lekker donker) en niéts van kunnen zien. Alleen maar zitten genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 296314 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 00:55:
Op de doos van het toestel staat uitdrukkelijk vermeld dat hij RECHTOP moet vervoerd worden.
Rechtop kan je meer vervoeren B)

Je kan een plasma rustig plat vervoeren. Je moet gewoon oppassen en hoe groter het scherm hoe rustiger je moet rijden. Niettemin blijft rechtop de voorkeur houden maar plat kan ook als je maar voorzichtig bent.

Daarbij vind ik het gewoon belachelijk dat mensen zich echt over het vervoer druk maken. Kan die paar euro om het thuis te laten leveren er nu niet vanaf? Het zal wel aan mij liggen denk ik.

[ Voor 46% gewijzigd door Chevy454 op 01-06-2009 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 13:47

NiMu83

AFCA

Volgens mij heb ik hier hier gelezen maar kan het nergens meer vinden. Hoe kan je de 42X10 zo instellen, dat wanneer je deze aanzet dat deze automatisch start op bijvoorbeeld HDMI 1? Nu moet ik telkens switchen naar HDMI 1 omdat de tv uit de standby naar Analoog gaat.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:17
@Brainpower: het hotel menu. Bij mij krijg je dat door V- op de TV in te drukken en dan 3x op AV. Geen gekke dingen doen in het AV menu, alleen instellen welke kanaal hij moet beginnen. Kan je TV kapot maken...

Over dat vervoer: ik heb hem (P42V10) ook zelf vervoerd. Ik wilde hem wel laten bezorgen, maar ja... ik werk 40+u per week, en die bezorgdienst kan nooit aangeven wanneer ze er precies zijn! En... het duurt een dag langer, he! :-)

Trouwens: de upscaler die in de TV zit, die vind ik echt goed! Ik kijk nu een SD Poker after Dark aflevering (resolutie: 512x384) en dat ziet er ECHT goed uit op de TV. Superscherp gewoon! (Heb niks geen speciale dingen aan staan, juist zo weinig mogelijk, THX stand). Ook het Wii-en (op de spel stand), ziet er echt goed uit (voor zover Wii er goed uit kan zien enzo voor niet-HD graphics).

[ Voor 30% gewijzigd door ChrisM op 01-06-2009 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brainpower schreef op maandag 01 juni 2009 @ 09:15:
Volgens mij heb ik hier hier gelezen maar kan het nergens meer vinden. Hoe kan je de 42X10 zo instellen, dat wanneer je deze aanzet dat deze automatisch start op bijvoorbeeld HDMI 1? Nu moet ik telkens switchen naar HDMI 1 omdat de tv uit de standby naar Analoog gaat.
Ik had ook hetzelfde probleem.

Wat je moet doen is naar Hotelmode gaan (V- op de TV zelf ingedrukt houden, en dan drie keer AV op de afstandbediening drukken). Dan alleen twee opties gebruiken: Hotelmode aan, en input op hdmi zetten. Verder zou je max volume kunnen instellen. De andere opties niet gebruiken! Hiermee blokkeer je de knoppen op de AB, op de TV zelf of het Hotelmenu zelf. _/-\o_

Was iets te laat met dit bericht. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

hmmmmm... Overscan kan ik alleen uitzetten in game mode. Ook gaat overscan pas uit als ik eerst naar normal of cinema en dan weer terug naar game mode... is dit normaal?

ow jah ik heb de 50g10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CobraX schreef op maandag 01 juni 2009 @ 01:03:
En BartIngels hoe bevalt de TV je? Losstaand van het feit dat je nu al 2 TVs gehad hebt met dode pixels. Nog altijd geen spijt dat je niet gewacht hebt op de V10? En ga je hem na die 200u laten calibreren?
Nee hoor Is gewoon een prachtig toestel,negatieve punten zal je altijd wel vinden,de perfectie bestaat niet,en met het geld dat de G10 minder kost,ga ik me zo'n blue ray home cinema set van Panasonic aanschaffen.
Ga hem wel laten calibreren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 296314 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 00:54:
[...]

IVM garantie,heb een frans toestel gekocht bij een belgische on line winkel voor 1495(50G10).Heb nu een dode pixel en Panasonic komt hem aan huis vervangen.Volgens Panasonic zelf maakt het geen zier uit waar in Europa hij ook vandaan komt,het moet enkel een europees toestel zijn.
Het gaat er niet om welk landtype de tv heeft, maar of de tv via Panasonic NL is gekomen. Ik heb een Frans model en een EA (oostenrijk?) model en beide hebben de service aan huis.

Echter: sommige webwinkels doen aan paralelle import en dus buiten Panasonic NL en dan heb je geen service aan huis.
Ik verwacht dat er n bedrag aan Pana NL moet worden afgedragen om die service te krijgen. Alleen door uitdrukkelijk te vragen aan de webwinkel of door t serienummer door te bellen naar Pana NL, weet je zeker of jouw tv deze service hebt.
Let op: 2 jaar garantie heb je altijd want dat is wettelijk. De service aan huis is extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
coramoor schreef op maandag 01 juni 2009 @ 10:33:
hmmmmm... Overscan kan ik alleen uitzetten in game mode. Ook gaat overscan pas uit als ik eerst naar normal of cinema en dan weer terug naar game mode... is dit normaal?

ow jah ik heb de 50g10
Let op: de overscan kan je volgens mij alleen uitzetten wanneer je de Beeldaspect op 16-9 of op Auto hebt staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

Ferry34 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:11:
[...]
Let op: de overscan kan je volgens mij alleen uitzetten wanneer je de Beeldaspect op 16-9 of op Auto hebt staan!
volgens mij had ik hem op auto staan. Wil namelijk gewoon 1op1 pixelmapping met me pc. Ga vanavond ff checken.

Game mode voldoet alleen vind ik het heel irritant dat die om de half uur aangeeft hoelang je in die beeldmodus zit als je een film zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304392

Eddo-79 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:01:
Sinds gisteren ben ook ik de gelukkige bezitter van een P46G10. De eerste indrukken zijn overweldigend, waarbij wel gezegd moet worden dat ik hier zo ongeveer een TV uit het stenen tijdperk had. De eerste indruk was "Holy moly, wat een gigantisch scherm!!"
Volgens Panasonic is de P46G10 nog niet leverbaar (halverwege juni pas), maar ik zie dat een aantal mensen dit toestel al thuis hebben staan. Hebben jullie dan een buitenlands model of weten ze bij Panasonic niet waar ze over praten? Zij beweren dat alleen de 42 " nu te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:08:
[...]

Het gaat er niet om welk landtype de tv heeft, maar of de tv via Panasonic NL is gekomen. Ik heb een Frans model en een EA (oostenrijk?) model en beide hebben de service aan huis.

Echter: sommige webwinkels doen aan paralelle import en dus buiten Panasonic NL en dan heb je geen service aan huis.
Ik verwacht dat er n bedrag aan Pana NL moet worden afgedragen om die service te krijgen. Alleen door uitdrukkelijk te vragen aan de webwinkel of door t serienummer door te bellen naar Pana NL, weet je zeker of jouw tv deze service hebt.
Let op: 2 jaar garantie heb je altijd want dat is wettelijk. De service aan huis is extra.
Panasonic vertelde mij nogthans dat het toestel NIET via henzelf geleverd wordt aan de winkel waar ik de mijne kocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:59
Anoniem: 304392 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:57:
[...]

Volgens Panasonic is de P46G10 nog niet leverbaar (halverwege juni pas), maar ik zie dat een aantal mensen dit toestel al thuis hebben staan. Hebben jullie dan een buitenlands model of weten ze bij Panasonic niet waar ze over praten? Zij beweren dat alleen de 42 " nu te koop is.
Denk dat ze bij Pana een foutje maken ;)
Dat model stond een week of 6 geleden al bij de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
coramoor schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:23:
[...]

volgens mij had ik hem op auto staan. Wil namelijk gewoon 1op1 pixelmapping met me pc. Ga vanavond ff checken.

Game mode voldoet alleen vind ik het heel irritant dat die om de half uur aangeeft hoelang je in die beeldmodus zit als je een film zit te kijken.
Waarom kijk je een film in game-mode?

Overscan: de tv onthoudt volgens mij alleen een SD en een HD beeldaspectinstelling (16-9/auto/juist) en waarschijnlijk niet per source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 296314 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 12:15:
[...]

Panasonic vertelde mij nogthans dat het toestel NIET via henzelf geleverd wordt aan de winkel waar ik de mijne kocht
Ik denk dus dat er n bedrag overgemaakt wordt aan Pana NL om die service te betalen. Hebben ze daar iets over gezegd hoe dat gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Ferry34 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 12:22:
[...]

Ik denk dus dat er n bedrag overgemaakt wordt aan Pana NL om die service te betalen. Hebben ze daar iets over gezegd hoe dat gaat?
BartIngels is een Belg en de shop waar hij z'n TV gekocht heeft, is ook geen NL shop. Dus nee er wordt geen bedrag overgemaakt aan Panasonic NL. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 20:33
Anoniem: 304392 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:57:
[...]

ik heb m, net als vele anderen, al sinds half april... Waarschijnlijk bedoelen zij de G15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301049

Update........Update.......Update......

Zojuist gespot bij Correct in Rotterdam de TX-P50V10 ( :P kwijl, kwijl :9 ) voor het luttele bedrag van 2199,00.
Kwam net uit de doos en er was nog geen stekkertje aangesloten daarom helaas geen indruk kunnen krijgen van het beeld. Wel de 42 draaiende gezien maar volgens mij met slechte instelling/demo beeld was koud en niet echt vloeiend, eco modus!

Damn, jammer dat mijn bonus pas over drie weken gestort wordt, anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Net ff naar de mediamarkt geweest. Wat een bout tent is dat zeg. Achterlijk druk!! Personeel dat heel wijs staat te doen. Maar echt geen REET van tv's afweet. Wat heb ik me kapot staan ergeren. Hij kon (of ik denk wilde) niks laten zien. Alleen het show filmpje wat op al die tv's draaide. Moest enige info uit hem zien te wringen. Daar ga ik dus geen Pana kopen.

Anywayz, wat ik wel gezien heb is dat de V10 aardig spiegelende laag glas heeft. Mensen die dit hinderlijk ondervinden thuis? Vond het in de winkel niet echt op vallen. Maar kan me voorstellen dat bij daglicht dat wel storend is.

Wat betreft de beeld kwali van die Pana 42V10. Echt geweldig. Super scherp, volle kleuren. Mooi design ook. Ik denk dat ik mijn keus gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CobraX schreef op maandag 01 juni 2009 @ 12:59:
[...]

BartIngels is een Belg en de shop waar hij z'n TV gekocht heeft, is ook geen NL shop. Dus nee er wordt geen bedrag overgemaakt aan Panasonic NL. ;)
Zo is dat!!
Wanneer ga jij er eigenlijk een aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241244

De 50V10 staat voor 1729 euro op de website van Megapool. Dit lijkt wel erg goedkoop. Heeft iemand hem al besteld voor deze prijs of zou het een typefout zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Anoniem: 296314 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 14:07:
[...]

Zo is dat!!
Wanneer ga jij er eigenlijk een aanschaffen?
Goede vraag. Ze (G10 en V10) staan al op de website van de lokale elektrozaak, maar ik moet eerst nog enkele andere zaken in orde brengen. Oude coax kabels moet vervangen worden door Telenet Interkabel PVC-6 (2 TVs) en er moeten ook UTP kabels getrokken worden zodat alles klaar is voor Telenet DigitalTV. Dit is dus weer wat extra boorwerk. Verder moet ik bij Telenet nog gaan zeuren voor die waarborg van 2.000 BEF die je moest betalen voor de modem en zou terugkrijgen wanneer je Telenet Internet zou opzeggen (is al opgezegd in 2002 ofzo). Daarbuiten ook nog naar Belgacom bellen om het lijntype te veranderen van Classic naar Discovery. En dan zou ik de TVs bij de lokale elektrozaak nog moeten gaan testen en vergelijken (G10 vs V10). M.a.w. ik zie er een beetje tegenop. Zoveel werk. Alle kabels zijn echter al gekocht (van Telenet Interkabel PVC-6 tot HDMI kabels en UTP kabels voor de HD Digicorder). Ik wacht ook nog op de V10E review van FlatpanelsHD. Ergens in juni zal ik hem gaan bestellen, neem ik aan.

Ondertussen al gewend geraakt aan je 50" of vind je hem nog altijd te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:17
Noxa schreef op maandag 01 juni 2009 @ 13:31:
Anywayz, wat ik wel gezien heb is dat de V10 aardig spiegelende laag glas heeft. Mensen die dit hinderlijk ondervinden thuis? Vond het in de winkel niet echt op vallen. Maar kan me voorstellen dat bij daglicht dat wel storend is.

Wat betreft de beeld kwali van die Pana 42V10. Echt geweldig. Super scherp, volle kleuren. Mooi design ook. Ik denk dat ik mijn keus gemaakt heb.
Ik heb hem thuis staan en nu het zo zonnig is buiten, zie je het inderdaad wel iets meer spiegelen dan je graag zou willen. Maar het is zeker nog niet storend! En je kan altijd de gordijnen dicht doen. :-) Dus dat moet geen reden zijn om hem niet te kopen!
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.