Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304392

CobraX schreef op maandag 01 juni 2009 @ 14:33:
[...]

Goede vraag. Ze (G10 en V10) staan al op de website van de lokale elektrozaak, maar ik moet eerst nog enkele andere zaken in orde brengen. Oude coax kabels moet vervangen worden door Telenet Interkabel PVC-6 (2 TVs) en er moeten ook UTP kabels getrokken worden zodat alles klaar is voor Telenet DigitalTV. Dit is dus weer wat extra boorwerk. Verder moet ik bij Telenet nog gaan zeuren voor die waarborg van 2.000 BEF die je moest betalen voor de modem en zou terugkrijgen wanneer je Telenet Internet zou opzeggen (is al opgezegd in 2002 ofzo). Daarbuiten ook nog naar Belgacom bellen om het lijntype te veranderen van Classic naar Discovery. En dan zou ik de TVs bij de lokale elektrozaak nog moeten gaan testen en vergelijken (G10 vs V10).
Een G10 heeft (na calibreren) net zo goed beeld als een V10 en je hebt ook nog eens minder last van het spiegelen van de glasplaat. De THX stand van de V10 is leuk voor het eerste jaar, maar daarna is de fosforlaag zo veranderd dat die stand niet meer klopt. De overige extra's van de V10 laten ze bij de tests allemaal uit omdat het beeld er niet mooier van wordt. Blijft alleen nog over het design en Viera Cast. Ik vind het design van de V10 wel mooier, maar Viera Cast ga ik niet gebruiken. Voor mij geen moeilijke keuze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170839

Mag ik hier even vragen welke de beste keuze zou zijn voor een 42" Panasonic? Ik had tot nu toe altijd mijn oog op de TH42PZ85E, maar deze is niet meer te bestellen bij redcoon; enkel nog de G10 en PZ800. Budget is nogal ruim, misschien een maximum van 1000 tot 1300EUR.

Ik zie ook weinig verschillen tussen al deze soorten. De PZ800 is blijkbaar minder goed, maar is toch nog een stuk duurder. Is er iemand die het wil uitleggen aub? Of mij een Panasonic kan aanraden?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 17:42
Spiegelend glas is ook op de G10. Moet zeggen dat dit alleen zichtbaar (storend) is bij zwarte scenes in mijn geval.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Anoniem: 304392 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:04:
[...]

Een G10 heeft (na calibreren) net zo goed beeld als een V10 en je hebt ook nog eens minder last van het spiegelen van de glasplaat. De THX stand van de V10 is leuk voor het eerste jaar, maar daarna is de fosforlaag zo veranderd dat die stand niet meer klopt. De overige extra's van de V10 laten ze bij de tests allemaal uit omdat het beeld er niet mooier van wordt. Blijft alleen nog over het design en Viera Cast. Ik vind het design van de V10 wel mooier, maar Viera Cast ga ik niet gebruiken. Voor mij geen moeilijke keuze dus.
Je vergeet het belangrijkste punt nog op te noemen nl. 24p Smooth Film. Dit maakt bepaalde scenes vloeiender (en zorgt eventueel voor artifacts). Als ik een V10 zou verkiezen boven een G10, dan zou het voornamelijk zijn omwille van 24p Smooth Film, THX mode (totdat ik een ISF calibratie laat uitvoeren natuurlijk) en het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:28
CobraX schreef op maandag 01 juni 2009 @ 12:59:
[...]

BartIngels is een Belg en de shop waar hij z'n TV gekocht heeft, is ook geen NL shop. Dus nee er wordt geen bedrag overgemaakt aan Panasonic NL. ;)
Misschien wordt dit bedrag verrekend met de huur die België aan ons betaalt voor t wonen op onze grond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjk303
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-04 21:33
Weet iemand wat de afmetingen zijn van de p50v10-doos? Ik wil hem graag morgen afhalen, maar zelf rij ik een Prius en denk niet dat hij daar tussen de voorstoelen en achterbank rechtop kan staan. (+/- 130x25x100). Dus zal ik een vriend/collega met een grotere auto moeten vragen, want platleggen van de tv ga ik niet doen en het bezorgen kost bij die winkel 70,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 170839 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:40:
Mag ik hier even vragen welke de beste keuze zou zijn voor een 42" Panasonic? Ik had tot nu toe altijd mijn oog op de TH42PZ85E, maar deze is niet meer te bestellen bij redcoon; enkel nog de G10 en PZ800. Budget is nogal ruim, misschien een maximum van 1000 tot 1300EUR.

Ik zie ook weinig verschillen tussen al deze soorten. De PZ800 is blijkbaar minder goed, maar is toch nog een stuk duurder. Is er iemand die het wil uitleggen aub? Of mij een Panasonic kan aanraden?

Mvg
De PZ800 is het topmodel van vorig jaar. De G10 is het goede model van dit jaar. Voor een topmodel betaal je naar verhouding altijd een stuk meer, voor de kwaliteit die je ervoor krijgt.

Het middelhoge goede model van dit jaar is gewoon beter dan het topmodel van vorig jaar.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op maandag 01 juni 2009 @ 20:39:
[...]

De PZ800 is het topmodel van vorig jaar. De G10 is het goede model van dit jaar. Voor een topmodel betaal je naar verhouding altijd een stuk meer, voor de kwaliteit die je ervoor krijgt.

Het middelhoge goede model van dit jaar is gewoon beter dan het topmodel van vorig jaar.
Ahzo, nu snap ik het wat meer. Dus de 10G is echt een goede koop en beter in die prijsmarge zul je niet vinden? Ik ga die meestal gebruiken om te gamen, ga ik dan geen last hebben van inbranding van de HUD e.d.? Ook voor blu-ray en in combinatie met een popcorn hour...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tric
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 08:04
mjk303 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 20:21:
Weet iemand wat de afmetingen zijn van de p50v10-doos? Ik wil hem graag morgen afhalen, maar zelf rij ik een Prius en denk niet dat hij daar tussen de voorstoelen en achterbank rechtop kan staan. (+/- 130x25x100). Dus zal ik een vriend/collega met een grotere auto moeten vragen, want platleggen van de tv ga ik niet doen en het bezorgen kost bij die winkel 70,-.
Net even voor je opgemeten hoogte is 92 cm breedte 28 en lengte 140 cm.

Heb m zelf net een paar dagen staan bevalt erg goed moet ik zeggen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:00
tric schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:28:
Net even voor je opgemeten hoogte is 92 cm breedte 28 en lengte 140 cm.

Heb m zelf net een paar dagen staan bevalt erg goed moet ik zeggen.
:)
En de tv, ook fijn? ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tric
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 08:04
;)
uiteraard de tv erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304392

CobraX schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:54:
[...]

Je vergeet het belangrijkste punt nog op te noemen nl. 24p Smooth Film. Dit maakt bepaalde scenes vloeiender (en zorgt eventueel voor artifacts). Als ik een V10 zou verkiezen boven een G10, dan zou het voornamelijk zijn omwille van 24p Smooth Film, THX mode (totdat ik een ISF calibratie laat uitvoeren natuurlijk) en het design.
24p smooth film laten ze in de tests ook uit omdat het beeld er niet beter (eerder slechter) door wordt.
Maar het kan natuurlijk zijn dat sommige mensen het beeld met 24p smooth film wel beter vinden. Smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296314

CobraX schreef op maandag 01 juni 2009 @ 14:33:
[...]

Goede vraag. Ze (G10 en V10) staan al op de website van de lokale elektrozaak, maar ik moet eerst nog enkele andere zaken in orde brengen. Oude coax kabels moet vervangen worden door Telenet Interkabel PVC-6 (2 TVs) en er moeten ook UTP kabels getrokken worden zodat alles klaar is voor Telenet DigitalTV. Dit is dus weer wat extra boorwerk. Verder moet ik bij Telenet nog gaan zeuren voor die waarborg van 2.000 BEF die je moest betalen voor de modem en zou terugkrijgen wanneer je Telenet Internet zou opzeggen (is al opgezegd in 2002 ofzo). Daarbuiten ook nog naar Belgacom bellen om het lijntype te veranderen van Classic naar Discovery. En dan zou ik de TVs bij de lokale elektrozaak nog moeten gaan testen en vergelijken (G10 vs V10). M.a.w. ik zie er een beetje tegenop. Zoveel werk. Alle kabels zijn echter al gekocht (van Telenet Interkabel PVC-6 tot HDMI kabels en UTP kabels voor de HD Digicorder). Ik wacht ook nog op de V10E review van FlatpanelsHD. Ergens in juni zal ik hem gaan bestellen, neem ik aan.

Ondertussen al gewend geraakt aan je 50" of vind je hem nog altijd te groot?
Eh ik zou geen kleinere meer willen nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 170839 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 20:49:
[...]
Ahzo, nu snap ik het wat meer. Dus de 10G is echt een goede koop en beter in die prijsmarge zul je niet vinden? Ik ga die meestal gebruiken om te gamen, ga ik dan geen last hebben van inbranding van de HUD e.d.? Ook voor blu-ray en in combinatie met een popcorn hour...
Of dit de beste is, is smaakafhankelijk. Je andere vragen zijn hier al letterlijk tientallen keren gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 14:01
Anoniem: 304392 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 22:47:
[...]

24p smooth film laten ze in de tests ook uit omdat het beeld er niet beter (eerder slechter) door wordt.
Maar het kan natuurlijk zijn dat sommige mensen het beeld met 24p smooth film wel beter vinden. Smaken verschillen.
Tot nu toe is er toch alleen nog maar een review van de P50V10 UK versie die minder instelmogelijkheden heeft dan de versie die in NL wordt verkocht?

Of zijn er ook al reviews verschenen van de europese versie (dus niet de UK versie)?
Ik ben twee weken op vakantie geweest en zie in de reacties van de afgelopen twee weken geen links naar nieuwe reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Dlocks schreef op maandag 01 juni 2009 @ 23:27:
[...]
Tot nu toe is er toch alleen nog maar een review van de P50V10 UK versie die minder instelmogelijkheden heeft dan de versie die in NL wordt verkocht?

Of zijn er ook al reviews verschenen van de europese versie (dus niet de UK versie)?
Ik ben twee weken op vakantie geweest en zie in de reacties van de afgelopen twee weken geen links naar nieuwe reviews.
Voor zover ik weet zijn er nog geen reviews uit van de V10E. FlatpanelsHD heeft op 25 mei hun V10E binnengekregen om te reviewen dus ik vermoed dat de review snel online zal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

ChrisM schreef op maandag 01 juni 2009 @ 14:45:
[...]

Ik heb hem thuis staan en nu het zo zonnig is buiten, zie je het inderdaad wel iets meer spiegelen dan je graag zou willen. Maar het is zeker nog niet storend! En je kan altijd de gordijnen dicht doen. :-) Dus dat moet geen reden zijn om hem niet te kopen!
Dat blijf je met elke tv houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302741

Sinds zaterdag de P42G10 in huis :D
Blue ray films....fenomenaal... prachtig:)

PS3 gamen geweldig!
Het SD signaal ben ik nog niet 100% tevreden over. Ik lees vaak iets over calibreren. En dat daar profesionals voor langs moeten komen. Ik ben verder geen held v.w.b. de instellingen en wat elke instelling daadwerkelijk betekent.

Kan iemand helpen om zo goed mogelijke instellingen voor het SD Signaal te krijgen? Hoe kan ik calibreren?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Anoniem: 302741 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:37:

PS3 gamen geweldig!
Het SD signaal ben ik nog niet 100% tevreden over. Ik lees vaak iets over calibreren. En dat daar profesionals voor langs moeten komen. Ik ben verder geen held v.w.b. de instellingen en wat elke instelling daadwerkelijk betekent.

Kan iemand helpen om zo goed mogelijke instellingen voor het SD Signaal te krijgen? Hoe kan ik calibreren?

Mvg,
Bedoel je met SD analoge signaal of digitaal? Digitaal SD (en HD) kun je mijns inziens het best ontvangen met een AlphaCrypt-kaartje. Mijn Ziggo-SD-digitale-TV-ontvanger had alleen een SCART-aansluiting en daarmee haal je beduidend minder kwaliteit ontvangst.
Zo'n HD-ontvanger aangesloten via HDMI zal wel dezelfde kwaliteit opleveren.
Digitale SD ziet er prima uit bij mij trouwens, maar HD is wel veeeel beterder.... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 21:36

PS3 gamen geweldig!

Mvg,
Waar ben je niet tevreden over? Want calibreren doet niets anders dan de kleurweergave aanpassen zodat het zo natuurgetrouw mogelijk is. Ik verwacht dat je het beeld niet goed vind omdat het van mindere kwaliteit is, vergeleken met een HD signaal. Dat krijg je niet beter door calibreren.

Hoe krijg je het signaal binnen? Analoog? Digitaal? Zorg ervoor dat je een digitale ontvanger hebt (geen digitenne) het liefst met een hdmi kabel om je tv op aan te sluiten. Dan zou je het best mogelijke beeld ontvangen.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
morpheus schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:25:
[...]
Zorg ervoor dat je een digitale ontvanger hebt (geen digitenne) het liefst met een hdmi kabel om je tv op aan te sluiten. Dan zou je het best mogelijke beeld ontvangen.
Beeld via Scart vind ik op een Humax (5000) decoder mooier dan via HDMI. Helaas heb je geen mooi menu en geen mogelijkheid tot HD via Scart, anders was die kabel er hier gewoon in blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Brad Pitt schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:15:
[...]

Beeld via Scart vind ik op een Humax (5000) decoder mooier dan via HDMI. Helaas heb je geen mooi menu en geen mogelijkheid tot HD via Scart, anders was die kabel er hier gewoon in blijven zitten.
Is dat zo? Kun je daar een verklaring voor geven? Ik las op andere plekken dat mensen hun beeld "scherper" vonden via hdmi dan via scart. Iets dat door de techniek verklaard kan worden, minder informatieverlies omdat je het beeld via scart toch weer analoog verstuurd).

Als ik een nieuwe tv aanschaf, wilde ik mijn UPC decoder ook "upgraden" naar de HD versie.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 02-06 16:04
Hey mensen,

Ik zit al een tijd mee te lezen in dit topic, hiervoor ook al in het 2008 model topic.
Ik zie iedereen praten over de 10/15G en de V modellen. Her en der is er iemand die een X model heeft gekocht, maar ik zie helemaal niemand die een S model heeft gekocht.

Is hier een speciale reden voor? Zijn er meer mensen die hebben getwijfeld tussen een S en G model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nou ja, het "is" niet zo, ik vind dat zo.
Kun je daar een verklaring voor geven?
Nope. Misschien relatief brakke electronica die er in zit, die het signaal moet omzetten o.i.d.
Ik las op andere plekken dat mensen hun beeld "scherper" vonden via hdmi dan via scart.
Dat kan natuurlijk ook. Zijn ook mensen die het beeld mooier vinden op 720p dan op 576p. Vind ik ook niet. De scaler is ook geen wonder, dat doet de tv veel beter. Ben dan ook dolblij dat er nu weer een werkende Original stand op zit sinds de laatste update. Eindelijk weer SD-beeld in SD-resolutie.
Iets dat door de techniek verklaard kan worden, minder informatieverlies omdat je het beeld via scart toch weer analoog verstuurd).
Ja dat leek mij dus ook, vandaar ook de IrFox verwisseld voor de 5000. Maar goed, wellicht dat het bij een ander precies andersom is hoor. Ben echter niet de enige die dit denkt te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
ah, jij zegt dat als de tv beter in staat is om het beeld te upscalen naar HD dan een decoder dat kan. Valt wat voor te zeggen denk ik inderdaad. Ik heb geen idee of een hdmi kabel het beeld 1 op 1 kan oversturen zodat de tv dit kan afhandelen? Wel een puntje waar ik rekening mee wil houden.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
morpheus schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:31:
Ik heb geen idee of een hdmi kabel het beeld 1 op 1 kan oversturen zodat de tv dit kan afhandelen? Wel een puntje waar ik rekening mee wil houden.
Yes, je kan hem op 576i of 576p zetten zodat de tv het upscalen én deïnterlacen doet dan wel alleen upscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ossi schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:08:
Hey mensen,

Ik zit al een tijd mee te lezen in dit topic, hiervoor ook al in het 2008 model topic.
Ik zie iedereen praten over de 10/15G en de V modellen. Her en der is er iemand die een X model heeft gekocht, maar ik zie helemaal niemand die een S model heeft gekocht.

Is hier een speciale reden voor? Zijn er meer mensen die hebben getwijfeld tussen een S en G model?
Hier discussieren veelal de kwaliteitsfreaks en de G serie biedt het beste in prijs/kwaliteit (mooi diep zwart, goed contrast, goedkoopste scherm met NEO-PDP).

De X serie is een HD-ready budgetmodel. Ze bieden vaak veel beter beeld dan de vergelijkbare budget LCD modellen. Maar het "ik moet full HD hebben" gevoel is vaak sterker dan het "ik moet mooi beeld hebben" gevoel. De TV valt dus niet zo op en valt bij vergelijken op 'harde' specs vaak af (ten onrechte overigens, het bekende afstandstabelletje geeft in voldoende mate aan dat full HD op een 40" weinig meerwaarde biedt over HD ready op 2,5 of meer kijkafstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288956

Vraagje.
Heb een TX-P42V10E aangeschaft en inmiddels thuis staan.
Maar heb eens gelezen dat je je plasma scherm moet laten inspelen met een speciale dvd (200 uur oid).
Is dat ook nodig op de nieuwe plasma's

Dank joey,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:46
Anoniem: 288956 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:49:
Vraagje.
Maar heb eens gelezen dat je je plasma scherm moet laten inspelen met een speciale dvd (200 uur oid).

Dank joey,
Ik heb mijn vorige plasma (pz80) wel 200 uur laten inspelen met een burn in dvd. Maar na die 200 uur had ik ook nog image rentention like crazy en ik merkte verder niets. Ik heb mijn huidige G10 zoiets van. Fuck you, ik doe het zoals ik wil. Contrast staat op 40 en brightness op + 3. Er staat niets in de handleiding over inspelen, dus dan hoeft het ook niet meer wmb. Als het wel ernstig is, ach ik heb nog 1 dode sub pixel. Gebruik ik dat wel als omruilsmoes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Anoniem: 288956 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:49:
Vraagje.

Dank joey,
Misschien ook wel goede toevoeging aan de openingspost, net zoals de hotelmode optie.

Een inspeeldvd is NIET nodig. Het enige wat deze dvd speciaal maakt is dat het beeldvullend is en geen vaststaande elementen (logo's, ondertitels, etc) bevat.

Inspelen is minder nodig tegenwoordig. De meeste mensen doen het liever nog wel, om safe te zitten. Dat kun je dus met een inspeeldvd doen, maar je kan net zo goed zelf een beeldvullend beeld creëren zonder vaststaande elementen.

note ter bevestiging door anderen?: Volgens mij zou je in theorie de antenne ingang kunnen gebruiken die niet aangesloten is. Hierop is ruis te zien. Deze ruis zou volgens mij uitstekend gebruikt kunnen worden om het beeld in te spelen.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2023

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Noxa schreef op maandag 01 juni 2009 @ 13:31:
Net ff naar de mediamarkt geweest. Wat een bout tent is dat zeg. Achterlijk druk!! Personeel dat heel wijs staat te doen. Maar echt geen REET van tv's afweet. Wat heb ik me kapot staan ergeren. Hij kon (of ik denk wilde) niks laten zien. Alleen het show filmpje wat op al die tv's draaide. Moest enige info uit hem zien te wringen. Daar ga ik dus geen Pana kopen.

Anywayz, wat ik wel gezien heb is dat de V10 aardig spiegelende laag glas heeft. Mensen die dit hinderlijk ondervinden thuis? Vond het in de winkel niet echt op vallen. Maar kan me voorstellen dat bij daglicht dat wel storend is.

Wat betreft de beeld kwali van die Pana 42V10. Echt geweldig. Super scherp, volle kleuren. Mooi design ook. Ik denk dat ik mijn keus gemaakt heb.
Die spiegel valt echt wel mee, aan spiegelt het soms ietwat, maar echt niet hinderlijk, het valt heel erg mee vind ik. Uit is het natuurlijk wel een mooie spiegel, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

CobraX schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:54:
[...]

Idd die 24p smooth vind ik heel mooi werken! evenals de IFC pro natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288956

Adlermann schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 17:37:
[...]

Ik heb mijn vorige plasma (pz80) wel 200 uur laten inspelen met een burn in dvd. Maar na die 200 uur had ik ook nog image rentention like crazy en ik merkte verder niets. Ik heb mijn huidige G10 zoiets van. Fuck you, ik doe het zoals ik wil. Contrast staat op 40 en brightness op + 3. Er staat niets in de handleiding over inspelen, dus dan hoeft het ook niet meer wmb. Als het wel ernstig is, ach ik heb nog 1 dode sub pixel. Gebruik ik dat wel als omruilsmoes :)
Ik zag het wel staan in de handleiding op pag 3 bij opmerkingen, er staat voorkom langduurige weergave van een stilstaand beeld op de tv. Vandaar mijn vraag aangezien ik wel houd van een paar uurtjes nonstop gamen.

bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Anoniem: 288956 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:59:
[...]

Ik zag het wel staan in de handleiding op pag 3 bij opmerkingen, er staat voorkom langduurige weergave van een stilstaand beeld op de tv. Vandaar mijn vraag aangezien ik wel houd van een paar uurtjes nonstop gamen.

bedankt voor de reacties
Dat wel. Maar er staat geen woord in de handleiding over 200 uur inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 14:01
Anoniem: 288956 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:59:
[...]

Ik zag het wel staan in de handleiding op pag 3 bij opmerkingen, er staat voorkom langduurige weergave van een stilstaand beeld op de tv. [..]
Maar er staat in die handleiding niet dat je na 200 uur inspelen je niet meer zou hoeven te letten op (zeer) langdurige weergave van één specifiek beeld. Dus over het inspelen staat niets in de handleiding.

Maar goed, dit onderwerp komt bijna om de 15 pagina's terug en de meningen (met nadruk op meningen) blijven verschillen. Wel of niet inspelen lijkt mij dan ook eerder een emotionele beslissing dan een rationele beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Ik vergelijk het inspelen met het inrijden van een nieuwe auto. Daar ga je de eerste paar duizend kilometer toch ook niet in een hoog toerental rijden. :P

Hoe hatelijk het inspelen ook is, ik ga het toch doen. Alleen hoop ik maar dat ik geen dode pixel(s) heb, anders kan ik weer opnieuw beginnen met inspelen als ik een nieuwe TV krijg.

[ Voor 4% gewijzigd door CobraX op 02-06-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301049

Inspelen? ik krijg wat van dat inspelen. Laatst voor een paar leuke speakers gekeken en wat denk je die moeten ingespeeld worden want daar wordt je geluid enkel beter van maar dan wel een paar maandjes, 8)7 , maar ok. Mijn huidige plasma, natuurlijk een Pana, heb ik niet laten inspelen en tot op vandaag geen problemen mee gehad en ook geen spijt. Geen burn in of retentie of geef het beestje een naam. Dus ik denk dat het zeer persoonlijk is en niet echt gegrond op basis van technische argumentatie.

Maar daarnaast 200 uur wat is dat nou een dag of 10 _/-\o_ _/-\o_ kijken naar de P50V10.
Er zijn ergere dingen kan ik je melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 301049 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:20:
Geen burn in of retentie of geef het beestje een naam.
Nice. Iedere tot nu toe gemaakte plasma heeft, in meerdere of mindere mate, "last" van retentie hoor. Dat jij het (nu nog) niet ziet wil niet betekenen dat het er niet is. Waarmee ik niet wil beweren dat inspelen zin heeft, heb dat ook gedaan en heb ook gewoon (als je heel goed kijkt best veel) retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:09
Over dat inspelen: wat doen jullie met je TV?!?! Ik hou echt wel van een spelletje spelen, maar dan ziet je beeld er toch ook steeds anders uit (je switcht een keer over naar een map of inventory ofzo) en als je TV kijkt, heb je om de zoveel tijd reclame, waardoor je logootjes weer weg zijn of je flipt wat heen en weer tussen de kanalen... Ik ga niet inspelen... komt vast wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296545

zoals eerder al gezegd je ziet het niet tijdens uitzendingen maar in het service menu kun je volledige rode, blauwe, groene en witte schermen bekijken. Vooral in de witte schermen zie je wel eens een logo'tje staan. Maar als je het niet opmerkt tijdens het kijken naar content is dat geen probleem lijkt me..
Maar even de andere V10 eigenaren welke instellingen moet ik geactiveerd hebben en welke gedeactiveerd om een optimaal beeld te krijgen? En dan bedoel ik niet kalibreren maar gewoon tv instellingen. Eco modus staat in elk geval uit.... wat een K%tbeeld daarmee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Brad Pitt schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:24:
[...]

Nice. Iedere tot nu toe gemaakte plasma heeft, in meerdere of mindere mate, "last" van retentie hoor. Dat jij het (nu nog) niet ziet wil niet betekenen dat het er niet is. Waarmee ik niet wil beweren dat inspelen zin heeft, heb dat ook gedaan en heb ook gewoon (als je heel goed kijkt best veel) retentie.
De g10 heeft ook wel retentie hoor, alleen minder dan de PZ80. Je ziet bv heel goed als je naar een 2.35 or 4:3 film kijkt waar de zwarte balken hebben gezeten. Die izjn gewoon donkerder dan waar de film was. Dat is ook een vorm van retentie. Bij de pz80 had je wel veel meer last van dirty screen. DAt je kon zien waar de subs zaten e.d. Daar heeft de G10 nauwelijks last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:09
(jarig!)
Voor de Belgen onder ons:
Ik weet niet of jullie het al gezien hadden, maar momenteel loopt er een actie waarbij je bij aankoop van een G10-serie een gratis Bluray-speler krijgt!! :D

http://www.panasonic.be/f...Thtml_Dattachment/2387933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 14:04
Nieuwe review van de p42v10:
http://www.hdtvtest.co.uk...tx-p50v10-20090602153.htm
Kan niet wachten totdat mijn exemplaar donderdag binnenkomt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Fire69 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:54:
Ik weet niet of jullie het al gezien hadden, maar momenteel loopt er een actie waarbij je bij aankoop van een G10-serie een gratis Bluray-speler krijgt!! :D

Jup, vandaar dat de lokale elektrozaak een 50" G10 + Panasonic Bluray speler (BD60) aanbiedt voor 1.850 euro. Deze actie is geldig op elke G10 (en t.e.m. 27 juni geloof ik). Ik ben na het zien van die actie eens gaan kijken op de Belgische Panasonic site en zag dat ook staan. Erg netjes, maar ik had toch graag dat ze dit ook deden voor de V10. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300526

-Moondust- schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 12:35:
[...]

De reden zal gelegen zijn in het feit dat THX een strikte standaard is waarbij niet gerommeld mag worden met het beeld. Dan zou het immers niet meer voldoen aan de THX standaard.
Dan word ik wel nieuwsgierig naar die standaard.
Bij geluid weet ik het wel ongeveer, beeld niet.

Nou ja, behalve dan die minimale kijkhoek van 26 en optimale hoek van 36 graden (minimaal)
Maar dat heeft niet met de instellngen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CobraX schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:15:
Het enige waar ik eigenlijk een beetje schrik van heb bij plasma, is burn-in/image retention. Veel Bluray films zijn namelijk niet geheel beeldvullend. En in de toekomst wil ik toch vaak zo'n film gaan kijken (max 7x per week of zo). En ik heb geen zin om na de 200 break-in uren de zoom3 (?) mode te gebruiken zodat het beeldvullend is, maar een stuk van de film zich buiten het beeldoppervlak afspeelt.
Wacht even...

Mischien is dat wel een GOED idee!

Wat je mist zijn slechts de buitenrandjes. Ja, okay, je gaat van 2.35:1 naar 1.85:1.
De reden dat ik zelf niet doe is omdat DVD op mijn CRT te onscherp word. Pixels worden echt groot.

Met BR ICM met 1080 kan ik me dat niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op zondag 31 mei 2009 @ 01:10:
[...]

Heb de balken aan de zijkant meteen zwart gemaakt, grijs was niet om aan te zien vond ik.
Is dat niet altijd de bedoeling?

Ik bedoel, grijze zijbalken duiden toch op overdadige helderheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300742 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 17:05:
Ik heb een TX P46- G10 E, als de TV aanstaat hoor ik de 2 fans draaien maar ook een zoemend geluid,is dat normaal :? ,het begint me wat te storen vooral 's avonds 8)7

Kan je er iets tegen doen?
Eh... dat specifieke geluidje opnemen?

En dan in tegenfase afspelen. Schijnt ook te werken bij een 747.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op zondag 31 mei 2009 @ 01:10:
[...]

Ja dat snap ik wel. Een zoomstand die alleen de buitenkanten een beetje oprekt en het midden onaangetast laat is op zich prima naar te kijken. Je ziet dat zoomen dan wel bij horizontaal scrollende dingen en ook bij de subtitles (een letter aan de zijkant is dan breder dan dezelfde letter in het midden van het beeld). Dit valt echter meestal niet meer op na een tijdje te hebben gekeken. Stoor me zelf niet aan de balken aan de zijkant dus kijk 4:3 gewoon zoals het bedoelt is.
Ik dacht dat die specifieke zoom toch het beeld allen vergroot, en niet vertekent?

In tegenstelling dus tot "smart zoom" waar het beeld 30% in breedte word opgerekt en slechts 15% in hoogte
Waarmee je dus OOK die dikke koppen krijgt.

Die functie gebruik ik dus niet meer. Daar werd IK doodziek van.

Grappig is dat ik net als jij 4:3 geprobeerd heb te kijken op 4:3. Maar mij lukt het niet. Ik heb de indruk, na 6 jaar breedbeeld, door eeen soort patrijspoort te kijken.

De TV staat dus altijd op "volledig beeld" maar heb de digitenne ontvanger zo ingesteld dat 4:3 content beeldvullend (bijna, want links heb een balkje van 3cm, en de de onderste stukjes van de onderste ondertitels verdwijnen) word weergegeven, maar zonder vervorming.

Wist je trouwens dat er nog zat mensen zijn die op een 42 inch plasma 4:3 content bekijken in de 16:9 stand? Idereen 2 keer zo dik dus. Al meerdere keren gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 300526 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 07:36:
Is dat niet altijd de bedoeling?

Ik bedoel, grijze zijbalken duiden toch op overdadige helderheid?
Het is lichtgrijs, dus dat is dan de bedoeling. Op die manier krijg je geen inbrandverschijnselen, omdat het gemiddelde beeld dat wordt weergegeven ongeveer grijs is en het fosfor daar dus ongeveer net zo snel verouderd als in het midden van het scherm.

ps. Je hoeft niet elke quote in een nieuwe post neer te zetten. Met een beetje knippen en plakken kan het ook gewoon in één.

[ Voor 12% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 03-06-2009 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Faust schreef op zondag 31 mei 2009 @ 18:41:
[...]

Een 16:9 plasma dus niet geschikt om film te kijken? Aangezien haast al mijn blu rays 2.35:1 zijn, (batman imax shots daargelaten).
Mijn ouders willen vooral tv kijken, door veel mensen is plasma aangeraden. Maar als ik dit weer lees..
Hangt er vanaf.

Voor film en wat ik gehoord heb sportliefhebbers kijkt plasma veel prettiger.

Ik heb in de slaapkamer een 32 inch LCD, en die geeft een prima beeldje. Leuk om savonds laat nog een beetje langs de praatprogammas te zappen.

Maar wat ik ook heb geprobeerd, ik krijg de kleuren, en weergave in algemeen, niet hetzelfde als de CRT in de woonkamer. Met plasma lukt dat wel.

Voor mij word het dus een 50inch plasma.
Maar ik kan me voorstellen dat voor sommige mensen een 32-40 inch LCD een betere optie is.

De laatse generatie van Samsung, vooral de hogere modellen, zijn zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mastakilla schreef op zondag 31 mei 2009 @ 20:14:
[...]

Ik wou het scherm dan ook binnenkort bij (waarschijnlijk) bobshop.nl bestellen (misschien samen met een magnetron)
NEE! :X

Zoiets doe je niet!
Dat is hetzelfde als een geluids installatie kopen met nog even een scheerapparaat en een electrische tandenborstel erbij! 8)7

Dat is NOT DONE!
Ik heb nl laatst de koffer van mijn opel astra gemeten en op zich past hij daar wel in als ik hem plat leg (en eventueel past die magnetron er ook nog bovenop)
Je maakt een grapje...

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304392 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:04:
[...]

Een G10 heeft (na calibreren) net zo goed beeld als een V10 en je hebt ook nog eens minder last van het spiegelen van de glasplaat. De THX stand van de V10 is leuk voor het eerste jaar, maar daarna is de fosforlaag zo veranderd dat die stand niet meer klopt.
Met die intelligente electronica van tegenwoordig weet je maar nooit.

De ingenieurs van Panasonic zullen donders goed weten hoe de de gemmidelde plasma cel slijt/opraakt/mindere licht emmissie.

Zou mij niet verbazen als de THX modus gekoppeld is aan de teller in de TV.
MAW iedere halfwaardeperiode een tikje meer helderheid/contrast en mischien een toefje minder groen.

Zou mij ook niet verbazen dat binnen een paar jaar idere plasma TV electronica aan boord heeft die ervoor zorgt dat de waardes langzaam "meeschuiven" met het panel, zodat je na 10 jaar hetzelfde beeld hebt als na 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 300526 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:47:
[...]
Zou mij ook niet verbazen dat binnen een paar jaar idere plasma TV electronica aan boord heeft die ervoor zorgt dat de waardes langzaam "meeschuiven" met het panel, zodat je na 10 jaar hetzelfde beeld hebt als na 1 jaar.
Lijkt me niet waarschijnlijk. Dan moeten ze ook gaan bijhouden naar wat voor soort content je kijkt. Een voetbalfreak zal een ander groene-fosfor gebruik hebben dan iemand die alleen maar horror films kijkt.

Plus ze moeten een wel heel slim algoritme inbouwen die ook rekening houdt met welke contrastwaardes je zit te kijken etc. Als het allemaal zo makkelijk was waren dingen als dit niet meer nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PS3 gamen geweldig!

Mvg,
Je kan met behulp van PSP of iets dergelijkjs zelf wat testbeeldjes in elkaar zetten, heb ik ook gedaan.

Helderheid en kleur kan ik daarmaa 100% (naar mijn mening...) afstellen.

Contrast en RGB is iets moelijker. Maar wel te doen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302741

salgera schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:49:
[...]

Bedoel je met SD analoge signaal of digitaal? Digitaal SD (en HD) kun je mijns inziens het best ontvangen met een AlphaCrypt-kaartje. Mijn Ziggo-SD-digitale-TV-ontvanger had alleen een SCART-aansluiting en daarmee haal je beduidend minder kwaliteit ontvangst.
Zo'n HD-ontvanger aangesloten via HDMI zal wel dezelfde kwaliteit opleveren.
Digitale SD ziet er prima uit bij mij trouwens, maar HD is wel veeeel beterder.... :9~
Ik kijk SD via satelliet (Dreambox 500) met Scart. Een optie is om te ruilen voor een Dreambox 800HD alleen weet ik niet of deze een upscale functie heeft.
Na een paar dagen de G10 in bezit te hebben gehad moet ik toch terugkomen op mijn eerste post. Voetbal gaf de eerste dag vooral een slecht beeld. Maar dat bleek gewoon een slechte opname. Ik ben nu dik tevreden met het SD beeld :D

Maar blue ray....wauw.... The Dark Knight gekeken....echt bizar:) (ik kom van een 9 jaar oude Panasonic breedbeeld tv. Plasma, Full HD en Blue Ray is dus nog helemaal nieuw voor mij :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:13:
[...]

Nou ja, het "is" niet zo, ik vind dat zo.

[...]

Nope. Misschien relatief brakke electronica die er in zit, die het signaal moet omzetten o.i.d.
Ik heb hetzelfde waargenomen bij 2 verschillende beamers. Beeld was via S-video en composiet aansluiting een STUK mooier dan via de HDMI, en geen instelling kon daar wat aan veranderen.

Beide personen in kwestie hadden bij aanschaf beamer een kabel van respectievelijk 50 en 80 eoro btaald.

Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:08:
[...]

Lijkt me niet waarschijnlijk. Dan moeten ze ook gaan bijhouden naar wat voor soort content je kijkt. Een voetbalfreak zal een ander groene-fosfor gebruik hebben dan iemand die alleen maar horror films kijkt.
Waar, uiteraard.

Maar mischien een soort gemmidelde waarde.
Plus ze moeten een wel heel slim algoritme inbouwen die ook rekening houdt met welke contrastwaardes je zit te kijken etc. Als het allemaal zo makkelijk was waren dingen als dit niet meer nodig ;)
Wat bizar!

Ik blijf voorlopig wel lekker stoeien met zelf gefrabiceerde testbeeldjes. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 300526 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:30:
[...]
Ik blijf voorlopig wel lekker stoeien met zelf gefrabiceerde testbeeldjes. O-)
Bekijk ook deze eens... Is maar een 40MB download, uitgepakt 2GB, gefikt is het een high-def AVCHD en staat vol met leuke handige mooie calibratie plaatjes.

Ideaal vind ik deze, plus is gratis, en voldoet aan de (Rec 709) HD-color spec, iets dat niet bij elke calibratie disc een gegeven is. Probeer deze ook eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:06:
[...]

Het is lichtgrijs, dus dat is dan de bedoeling. Op die manier krijg je geen inbrandverschijnselen, omdat het gemiddelde beeld dat wordt weergegeven ongeveer grijs is en het fosfor daar dus ongeveer net zo snel verouderd als in het midden van het scherm.
Op die manier.
Ik dacht dat ging om balken die grijs werden IVM een te hoge helderheid.
ps. Je hoeft niet elke quote in een nieuwe post neer te zetten. Met een beetje knippen en plakken kan het ook gewoon in één.
Ah, okay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:03:
[...]

Bekijk ook deze eens... Is maar een 40MB download, uitgepakt 2GB, gefikt is het een high-def AVCHD en staat vol met leuke handige mooie calibratie plaatjes.

Ideaal vind ik deze, plus is gratis, en voldoet aan de (Rec 709) HD-color spec, iets dat niet bij elke calibratie disc een gegeven is. Probeer deze ook eens!
Hee, bedankt voor de link!

Ga ik zeker downloaden. Zal helaas moeten wachten met uittesten. Nou ja, kan natuurlijk alvast proberen op de CRT en LCD 720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Brad Pitt schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:51:
Bij een plasma gebeurt dat dus wél vanwege die reden. Wat tekst m.b.t laatste serie Pioneer plasma's:

"All phosphor-based display systems (CRT Television Systems—both direct view and projection televisions—as well as plasma display systems) may develop image retention, sometimes called burn-in if permanen. Recommended guidelines are as follows:
Do not display still images for long periods (such as fixed images from PC or TV game equipment, and/or time of day indicator or channel logo display).
Do not display content in the 4:3 aspect ratio (black or gray bars on left and right side of content) or letter-box content (black bars above and below of content) for extended periods of time, or use either of these viewing modes repeatedly within a short period of time."

Zelfs met grijze side-masks wordt langdurig kijken naar 4:3 content dus afgeraden. Niet zonder reden, lijkt mij.
Ik vind het enerzijds wel gek dat alle phosphor-based display systems hier last van hebben. Ten tijde van CRT TVs is daar nooit 1 woord over gerept geweest. Ik heb ook nog nooit gehoord van een CRT TV met een burn-in of image retention, laat staan dat ik het zelf gezien heb. Zou een plasma daar dan meer last van hebben of zou het meer opvallen omwille van de grote formaten van de TVs tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-06 23:54
-Leon- schreef op zondag 31 mei 2009 @ 10:39:
[...]

Smits dus. Hij hangt hier al 3 weken aan de muur te pronken ;) (En is inmiddels ook al door Frank gecalibreerd)
Reageerde alleen even met de door mij betaalde prijs aangezien jij dat alleen over de 600M kon zeggen.
Owww, had je bericht niet goed gelezen en realiseerde me dus niet dat je er al eentje hebt. Feli! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
CobraX schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:50:
[...]

Ik vind het enerzijds wel gek dat alle phosphor-based display systems hier last van hebben. Ten tijde van CRT TVs is daar nooit 1 woord over gerept geweest. Ik heb ook nog nooit gehoord van een CRT TV met een burn-in of image retention, laat staan dat ik het zelf gezien heb. Zou een plasma daar dan meer last van hebben of zou het meer opvallen omwille van de grote formaten van de TVs tegenwoordig?
Mijn oma had een CRT met het rtl 4 logo permanent erin. om 8:00 ging rtl 4 aan. Om 22:00 ging rtl 4 uit.
Je moest daarmee echt goed je best doen. Maar het was goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

CobraX schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:50:
Dan ben je denk ik vrij jong, want vroegâh, toen we ook nog CRT monitoren gebruikten (ipv die kekke LCD-schermpies van tegenwoordig) hadden we screensavers om inbranden te voorkomen. Maar zelfs dat bood niet altijd uitkomst want het kwam regelmatig voor dat je bij mensen de werkbalk van WordPerfect ingebrand zag zijn. Fosfor is echter steeds beter geworden waardoor het steeds moeilijker werd, maar ook met nieuwe schermen zal het je ongetwijfeld lukken als je maar hard genoeg je best doet.

offtopic:
Overigens kent LCD iets als image retention. Op de LCD van mijn notebook is dat goed te zien als ik urenlang hetzelfde scherm laat opstaan. Het kristal wordt dan star en je ziet tot weken erna dat ergens een bepaald schermpje heeft gestaan. Het trekt wel weg overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 12:30:
[...]
Maar zelfs dat bood niet altijd uitkomst want het kwam regelmatig voor dat je bij mensen de werkbalk van WordPerfect ingebrand zag zijn.
Of kijk eens in speelhallen, waar je vaak gewoon de naam van het spel of het woord Score altijd in beeld ziet. CRT's branden in als de neten, als je maar geduld hebt. Zal bij plasma echt niet veel anders zijn, alleen duurt het daar misschien (?) veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:28
Denk ook maar s aan die crt's die in Schiphol hingen, daar zag je dat toen ook! De laatste tijd is t me niet meer opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Zelfs bij oude plasma's op vliegvelden zie je soms bijna geen burn-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Faust schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:48:
Zelfs bij oude plasma's op vliegvelden zie je soms bijna geen burn-in.
U zei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 02-06 16:04
Hij zei ook soms :P
Dus meestal wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ossi schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:00:
[...]
Hij zei ook soms :P
Dus meestal wel ;)
Hij zei ook soms bijna geen.

Dus het is meestal wél aanwezig. Nou ja, zijn we het daar in ieder geval alsnog over eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Pfff stop maar met die burn-in verhalen, want ik krijg nog schrik en ga geen V10/G10 meer aanschaffen. :p
Ik heb een stuk of 3 CRT monitors gehad en op geen enkele daarvan heb ik ooit een burn-in gezien. En daar werd nochtans heel wat meer statische content op getoond dan dat ik op een Plasma TV ga tonen. Plus de technologie zal nu toch al iets meer gevorderd zijn, dus ik vermoed dat een burn-in onmogelijk is tenzij je een statisch beeld gedurende 6u non-stop of zo toont op je Plasma TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
CobraX schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:12:
Pfff stop maar met die burn-in verhalen, want ik krijg nog schrik en ga geen V10/G10 meer aanschaffen. :p
Ik heb een stuk of 3 CRT monitors gehad en op geen enkele daarvan heb ik ooit een burn-in gezien. En daar werd nochtans heel wat meer statische content op getoond dan dat ik op een Plasma TV ga tonen. Plus de technologie zal nu toch al iets meer gevorderd zijn, dus ik vermoed dat een burn-in onmogelijk is tenzij je een statisch beeld gedurende 6u non-stop of zo toont op je Plasma TV.
[lolbroek]
Had ik vorige week een meid op bezoek, had ik te lang naar de adult channel gekeken. Logo staat rechtsboven in gebrand. Leg dat maar eens uit. Had ik nu maar een LCD. :)
[/lobroek]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304700

Fire69 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:54:

Bedankt voor deze tip, ik was net van plan een G10 aan te kopen, dit is mooi meegenomen.
Nu enkel nog een winkel vinden waar dit toestel aan een goed prijs staat en de dvd speler erbij doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
  • Laatst online: 29-04-2020
nieuws: Panasonic toont zevental nieuwe lcd- en plasma-tv's met hdd

Had niet WEER nieuw modellen verwacht! (is trouwens niet zeker dat ze naar NL komen)

[ Voor 21% gewijzigd door bjorntje424 op 03-06-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer dat redcoon niet meedoet aan de actie, maar sowieso is hij (de G10) daar goedkoper (1118EUR) dan de volle pot te betalen en die blu-ray speler erbij te krijgen.

Even om te verduidelijken: het verschil tussen de PF en de P is gewoon die DVB-C (?) tuner? En wat kan men daar dan meer of minder mee doen als er hier toch geen digitale HD kanalen gratis worden gegeven tenzij je bv een Telenet HD DigiCorder hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:32
Op het werk zag ik laatst een tft van de bewaking waar altijd ideobeelden op worden getoond. Het raster is gewoon te zien als het ding uit staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 18:53

DarkSide

theres no place like ::1

zo heb ook maar de knoop door gehakt. Na lang zoeken, reviews lezen en tv's bekeken te hebben, net een p42g10 bij de MM gehaald. Vandaag 10% korting op de toch al geen slechte prijs. Was nu minder dan 1000 kwijt en dat was mijn grens. Binnenkort komt mijn htpc ook binnen en dan wordt het helemaal smullen.
Vrouwtje was iets minder blij. Zou nl voor een tefal actifry gaan. Maar die was te duur :)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_V
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-02-2024
En ik verwacht m'n 42V10 as zaterdag.... anticipation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 14:04
En ik verwacht morgenmiddag mijn 42v10!!! Iemand wat tips voor instellingen die hij gebruikt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Ik zal dan maar (half) meedoen zeker. Morgen ga ik een nieuw apple keyboard halen aangezien het mijne defect is en ga ik ook eens passeren in de mediamarkt om hopelijk de G10 en V10 voor de eerste keer te kunnen bewonderen. :p

Zal voornamelijk het design bekijken en de prijs noteren (kan van pas komen om te onderhandelen bij de lokale elektrozaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Adlermann schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:09:
[...]

[lolbroek]
Had ik vorige week een meid op bezoek, had ik te lang naar de adult channel gekeken. Logo staat rechtsboven in gebrand. Leg dat maar eens uit. Had ik nu maar een LCD. :)
[/lobroek]
Maar goed dat je die lolbroek tags gebruikt hebt of ik was erin getrapt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Adlermann schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:09:
[...]

[lolbroek]
[/lobroek]
Dat zelfde probleem heb ik met Nickelodeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
sNielz123 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:17:
Op het werk zag ik laatst een tft van de bewaking waar altijd ideobeelden op worden getoond. Het raster is gewoon te zien als het ding uit staat :)
Een TFT monitor die ingebrand is... Dat moet zowat bijna een unicum zijn? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:51
Ik heb sinds gisteren een 42GA11.. zeer nette tv .. het probleem is nu eigenlijk het analoge signaal maar daar komt binnenkort een digitaal pakketje voor in de plaats.. Wel appart dat hij nog nergens te vinden is hier in nederland (op internet) terwijl hij hier gewoon in de winkel te koop is.. ik ben er in ieder geval zeer tevreden over en kijk uit naar de eerste HD ervaringen met het scherm :)

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

CobraX schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 08:22:
Oscar Mopperkont in "[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V ..."

Bekend probleem hoor, tis alleen geen inbranden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 02-02 10:07
CobraX schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 08:22:
[...]

Nee hoor, ik had op mijn afstudeerplek een Acer monitor staan die al na een half uurtje een schaduw van een venster liet zien als je deze weg klikte.. Dan duurde het minstens 3 dagen voordat dit helemaal weg was.. Niet zo bijzonder voor LCD dus..

Om mijn post voor dit topic nog een beetje on-topic te houden, ik ga binnenkort eens in de winkel kijken naar een 42G15.. :)

[ Voor 7% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 04-06-2009 08:43 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Enkel de G10 gezien in de Mediamarkt (en ook de X10 maar die boeit me niet). Ik moet zeggen: ik vond m'n ouders hun PZ80 niet lelijk, maar nu ik de G10 gezien heb, vind ik de PZ80 niet echt mooi meer. :p

Best wel een mooi design. Minpunt is wel dat er buiten de buitenste zwarte randen ook nog eens zwarte randen zijn binnen het beeldoppervlak. Dit maakt het effectieve beeldoppervlak kleiner. En wederom gemerkt dat een 50" op 2,5m niet zoveel voorstelt. Niet eens echt groot. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303852

Twijfel echt tussen de P42V10 en de Philips LCD 42PFL9664 (200 hz, 1ms) die binnenkort uitkomt. Moet ze toch maar naast elkaar bekijken denk ik. Maar in de winkel heb je waarschijnlijk op de LCD toch beter beeld. Je zou ze eigemlijk thuis moeten uitproberen.

Ik hoorde van de CanalDigaal-installateur dat de nieuwste plasma's geen retentie hebben, omdat het beeld heel langzaam een beetje verschuift, klopt dit?

Is er überhaupt iemand die op 42V10 inbrandverschijnselen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Anoniem: 303852 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:58:
Twijfel echt tussen de P42V10 en de Philips LCD 42PFL9664 (200 hz, 1ms) die binnenkort uitkomt. Moet ze toch maar naast elkaar bekijken denk ik. Maar in de winkel heb je waarschijnlijk op de LCD toch beter beeld. Je zou ze eigemlijk thuis moeten uitproberen.

Ik hoorde van de CanalDigaal-installateur dat de nieuwste plasma's geen retentie hebben, omdat het beeld heel langzaam een beetje verschuift, klopt dit?

Anti-burn-in technieken bestaan al eventjes bij plasma. Deze technieken helpen tegen een burn-in, maar het garandeert natuurlijk niets. Ik geloof dat Panasonic dit Pixel Shifting noemt. Het beeld verschuift idd heel lichtjes over de pixels. Dit zou niet zichtbaar zijn. In de winkel geeft LCD vaak een beter beeld al moet ik zeggen dat ik de Panasonic G10 Plasma daarnet in de winkel mooier (qua beeld) vond dan pakweg een Samsung B6000/7000 LCD. Knallen kan een Plasma ook wel heb ik daarnet gemerkt, maar toch liever een mooi natuurlijk beeld dan dat knallerige. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303852

CobraX schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:16:
[...]

LCD. Knallen kan een Plasma ook wel heb ik daarnet gemerkt, maar toch liever een mooi natuurlijk beeld dan dat knallerige. :)
Knallen? Bedoel je dat een LCD een natuurlijker beeld geeft??

Ben ook beniewd of de 1 ms van de Philips 9664 het "streperige" bij bijvoorbeeld snelle sporten (voetbal/F1) volledig wegneemt.

Wat is trouwens de responstijd van een B7000? Staat nergens..... Of maakt dat niet meer uit bij LED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Anoniem: 303852 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:58:
Het toestel wordt krap 2 weken geleverd volgens mij. Als je nu al iemand hebt met inbranding, heeft ie dat toestel gewoon mishandeld.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Anoniem: 303852 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:08:
[...]

1) Knallen? Bedoel je dat een LCD een natuurlijker beeld geeft??

2) Ben ook beniewd of de 1 ms van de Philips 9664 het "streperige" bij bijvoorbeeld snelle sporten (voetbal/F1) volledig wegneemt.

3) Wat is trouwens de responstijd van een B7000? Staat nergens..... Of maakt dat niet meer uit bij LED?
1) Nee net niet. Maar vaak hoor je mensen die graag een knallend beeld zien, zeggen dat een Plasma niet kan knallen. Wat dus imo zever is. Een Plasma geeft btw net een natuurlijker beeld dan een LCD.

2) Motion resolution bepaalt hoeveel detail er verloren gaat bij snelle, bewegende beelden. M.a.w. hoeveel beeldlijnen de TV nog kan tonen. De G10 kan 1080 lijnen tonen van de 1080 bij snelle, bewegende beelden. Dit is dus een perfecte score. Als je bvb kijkt naar die B7000 dan krijg je deze resultaten: [100Hz Motion Plus] engaged: 550; “Off”: 300. Geen idee welke score die Philips haalt, maar LCD staat erom bekend om niet aan de Motion Resolution van Plasma te kunnen tippen.

3) 22ms in [Game Mode] or over VGA; 85ms otherwise

[ Voor 38% gewijzigd door CobraX op 04-06-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303852 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:08:
[...]

Knallen? Bedoel je dat een LCD een natuurlijker beeld geeft??
Met "knallen" word het tegengestelde bedoeld, DMV overdreven contast, kleursaturatie en extra blauw. Wit word witter, en groen (dat ook vaak blauw bevat) "knalt" van het scherm.

Door de hoge saturatie gaat rood al vanzelf mee.

Bij animatie of games kan het trouwens wel een leuk effect geven.
Ben ook beniewd of de 1 ms van de Philips 9664 het "streperige" bij bijvoorbeeld snelle sporten (voetbal/F1) volledig wegneemt.
Tsja.. bij plasma is 1 micro...
Wat is trouwens de responstijd van een B7000? Staat nergens..... Of maakt dat niet meer uit bij LED?
Ik ben bang dat we weer ouderwets worden belazerd.
Volgens mij is het de nieuwste generatie LED *backlight* in een L *C* D TV!

Ik hoop overigens dat ik me vergis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296545

is het dan ook zo dat een led tv een levensduur van kansloos lang heeft? Ik heb uit begin jaren 90 nog wel led lampjes ed die onverminderd licht geven..
Iemand nog voor de ideale settings op je tv voor de g10/ v10? IK heb een boel van de afkortingen namelijk wel maar de functie is me onduidelijk en het effect van de ene functie op de andere ook..
Kleurbeheer bijvoorbeeld doet wat??? Ja een echte noob wat het dit betreft maar ben lerende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Anoniem: 296545 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:07:
is het dan ook zo dat een led tv een levensduur van kansloos lang heeft? Ik heb uit begin jaren 90 nog wel led lampjes ed die onverminderd licht geven..
Iemand nog voor de ideale settings op je tv voor de g10/ v10? IK heb een boel van de afkortingen namelijk wel maar de functie is me onduidelijk en het effect van de ene functie op de andere ook..
Kleurbeheer bijvoorbeeld doet wat??? Ja een echte noob wat het dit betreft maar ben lerende..
Zowel bij HDTVTest als bij AVForums raden ze aan om Colour Management uit te zetten.

HDTVTest:
Activating [Colour Management] in “THX” [Viewing Mode] would render the originally accurate green primary colour point oversaturated and tilted towards blue, so it’s best to leave this off.

AVForums:
And yet again, we have Panasonic's "Colour Management" option, which doesn't allow you to actually manage anything! In most modes, this option will simply oversaturate colours, but in the THX mode, it simply does nothing (which is no loss).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300742

Brad Pitt schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:13:
Hier hoor ik die weer wel. Is meestal de trafo/voeding/aansturing van het paneel dat je hoort. Kan ook per content verschillen, hoe lichter (helderder) het beeld, hoe harder vaak de brom. Met geluid hoor je er echter niets van.
Er is vandaag een installateur gekomen omwille van een zoemend geluid als de TV aanstaat.

De man zei dat het zoemend geluid afkomstig is van de transformator/voeding en dat dat heel normaal is bij plasma's. 8)7

Had ik dat geweten had ik een TV andere gekozen. :(

Dus voor mensen die last hebben van een zoemend geluid, er is niets aan te doen het hoort erbij. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

CobraX schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:15:
[...]

Zowel bij HDTVTest als bij AVForums raden ze aan om Colour Management uit te zetten.

HDTVTest:
Activating [Colour Management] in “THX” [Viewing Mode] would render the originally accurate green primary colour point oversaturated and tilted towards blue, so it’s best to leave this off.

AVForums:
And yet again, we have Panasonic's "Colour Management" option, which doesn't allow you to actually manage anything! In most modes, this option will simply oversaturate colours, but in the THX mode, it simply does nothing (which is no loss).
Ik kan hier op de THX stand wel kleurbeheer aan zetten net als op de andere modussen zoals cinema e.d.

Bij THX zie je dan (op 999 kanaal van UPC) dat de kleuren net wat 'voller' worden... Het enige met de THX stand is dat de blacklevel ietwat te laag is...nu lees je in de reviews ook dat dat ontdekt is...en dat ze dit verhogennaar zwarte waarde 16 ofzo?..zal wel een nr op een chart zijn toch? ..maar hoeveel stapjes is dat dan op de tv? Iemand die dat weet?

Tja, de beste instellingen...het is OF THX als beste beeld, maar dan zonder de smooth 24p of IFC pro.....of cinema waar je dat evt wel hebt....kleuren en eco mode kunnen op beide toegepast worden.

Mijn vriendin in ik kijken nu eigenlijk alleen nog maar naar cinema en dan met IFC pro en 24p aan.
Wij hebben ook die eco mode getest...die past de helderheid aan aan de lichtomstandigheden in je kamer...het verandert niet echt opvallend iets aan de beeldkwaliteit viel ons op...Mn savonds, als je hem dan op normaal zet in een donkere kamer doet het pijn aan je ogen zo fel is het dan haha,,,zet je hem op eco aan kijkt het zeer relaxed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 300742 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:39:
Er is vandaag een installateur gekomen omwille van een zoemend geluid als de TV aanstaat.

De man zei dat het zoemend geluid afkomstig is van de transformator/voeding en dat dat heel normaal is bij plasma's. 8)7

Had ik dat geweten had ik een TV andere gekozen. :(

Dus voor mensen die last hebben van een zoemend geluid, er is niets aan te doen het hoort erbij. |:(
Dat is wel balen ja, als je dat niet van tevoren wist. De installateur heeft inderdaad gelijk dat dit er bij plasma´s (helaas) bijhoort. Wellicht kun je het geluid op een of andere manier dempen door vilt achter je tv op te hangen ofzo?

Anders eens contact opnemen met de winkel. Niet geschoten is immers altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
phemelrijk schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:41:
[...]

Ik kan hier op de THX stand wel kleurbeheer aan zetten net als op de andere modussen zoals cinema e.d.

Bij THX zie je dan (op 999 kanaal van UPC) dat de kleuren net wat 'voller' worden... Het enige met de THX stand is dat de blacklevel ietwat te laag is...nu lees je in de reviews ook dat dat ontdekt is...en dat ze dit verhogennaar zwarte waarde 16 ofzo?..zal wel een nr op een chart zijn toch? ..maar hoeveel stapjes is dat dan op de tv? Iemand die dat weet?

Tja, de beste instellingen...het is OF THX als beste beeld, maar dan zonder de smooth 24p of IFC pro.....of cinema waar je dat evt wel hebt....kleuren en eco mode kunnen op beide toegepast worden.

Mijn vriendin in ik kijken nu eigenlijk alleen nog maar naar cinema en dan met IFC pro en 24p aan.
Wij hebben ook die eco mode getest...die past de helderheid aan aan de lichtomstandigheden in je kamer...het verandert niet echt opvallend iets aan de beeldkwaliteit viel ons op...Mn savonds, als je hem dan op normaal zet in een donkere kamer doet het pijn aan je ogen zo fel is het dan haha,,,zet je hem op eco aan kijkt het zeer relaxed!
Euh ze zeggen toch nergens dat je het niet kan aanzetten bij THX, maar gewoon dat het geen zak uitmaakt daar. :p

Als ik voor de V10 ga, denk ik dat ik eerder THX mode zou gebruiken totdat ik een ISF calibratie heb laten uitvoeren. Voorlopig heb ik toch nog geen Bluray filmen/Bluray speler.

Verder denk ik ook dat ik alle shit (buiten eventueel IFC Pro & 24p Smooth Film) zou uitzetten. Stuff zoals Colour Management, Eco Mode, Sharpness, PNR etc. Dat zijn althans de dingen die ze meteen uitzetten in reviews. :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.