Anoniem: 300526 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:08:
[...]
We hadden toch al de G15?
Dus nu behalve de 10 & 15 nu ook de 11...
Wachten op de G12 dus.
Leuk detail.
Harense Smid beweert een "6 keer vloeiender beeld dankzij 600hz..."
Ik stel voor dat jij, Brad, Leon, Ferry, JVS & co bij de Harense Smid langsgaan om daar een verkoper urenlang het vuur aan de schenen te leggen hierover.
Met de groeten van Peter, verkoper 6614 van het bedrijf waarvan de HS een aantal filialen heeft overgenomen.
Ik leek in eerste instantie in aanmerking te komen, tot ze mijn leeftijd hoorden (35+)
Niet dat ik boos ben, hoor...

Hoewel ik de service van Harendse Smid top vind en heb ruim de tijd mogen nemen om er te testen, geloof ik niet dat deze mensen zo technisch onderlegd zijn hoor
Toen ik het probleem met de overscan destijds had, wisten zij ook geen oplossing en toen ik later meldde dat ik het grootste gedeelte van deze overscan via het servicemenu had weten op te heffen, wist die beste man echt niet waar ik het over had.
Waarschijnlijk denken ze dan de 600hz subfield techniek gewoon 6 keer sneller is dan 100 hz!
scorelord schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:39:
Ik heb wel interesse in de 42G10. Alleen heb ik op mijn oude versterker geen HDMI en maar 1 spdif aansluiting. Is de spdif uitgang eentje die passthrough is? Dus als ik mijn xbox 360 en Blue Ray via HDMI aansluit werkt het glastouwtje dan naar mijn oude versterker in surround/DTS?
Dat kan helaas niet vanwege kopieerbeveiliging etc. Je zult de optische kabel van de xbox direkt op de receiver aan moeten sluiten, net als van je blu-ray speler. Helaas zal je dan een switch moeten kopen of telkens de het kabeltje om moeten wisselen tussen de xbox en de blu-ray.
Je komt echter een bijzonder vervelend probleem tegen icm de xbox 360, omdat de gewone AV kabel waar je het optische geluid vandaan moet halen, niet tegelijkertijd past wanneer de hdmi in de xbox zit.
Google maar ff hier, ik heb meerdere malen uitgelegd hoe je dit kan doen door de kap van de oude componentenkabel te slopen zodat deze wèl past.
(ik zit nu niet thuis dus kan ff niet linken).
Laatst zag ik overigens op internet een link waarbij je bij een buitenlandse site de audio-dongle van Microsoft, die speciaal voor dit probleem op de markt is gebracht en lange tijd €50 kostte, nu voor €9 te koop was!
[
Voor 34% gewijzigd door
Ferry34 op 25-05-2009 21:24
]