Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299296

Er staat een review van de 42V10 op whathifi.com.... Hij krijgt 4 sterren. Bluray afspelen valt enigszins tegen. Ook spiegelt het scherm wat meer, kunnen de trotse bezitters daar al wat over zeggen?

Toch apart dat de 42G10 wel de hemel in geprezen werd door whathifi.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

ArChie schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:38:
[...]
Ja, er is een verschil. Wanneer een TV rechtstreeks het signaal binnenkrijgt dan beschikt de TV dus over de originele MPEG data die de TV dan zelf kan bewerken met de aanwezige MPEG chipset die als het goed is geheel is afgesteld op de karakteristieken van de TV. Bij gebruik van een digitale ontvanger met HDMI wordt de bewerking uitgevoerd door de MPEG chipset in de ontvanger en het resultaat van die bewerking wordt gedigitaliseerd overgezonden via de HDMI kabel. De TV krijgt in dat geval dus niet de beschikking over de originele MPEG data. Dat kan eventueel gevolgen hebben voor de beeldkwaliteit en lipsynchroniteit.
eeeh, hoe kom je aan die informatie? want dit wil ik graag als onwaar bestempelen. Je doet het overkomen alsof er voor de decode stap al beeldbewerkingen voor kleur, contrast en resolutieaanpassingen gedaan worden. In die panasonic zit gewoon een normale MPEG decoderchip. En in de aansturing voor het scherm zitten alle aanpassingen van het signaal.

Lipsync kan, maar dat komt alleen als je de decoder los op het scherm en op een versterker aansluit en het scherm het signaal vertraagt (bij veel beeldprocessing gebeurt dat). Dit is een effect dat ik bij deze panasonics nog niet gemerkt heb.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 22-05-2009 13:21 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296545

nou ik heb er nog niet goed naar gekeken en de review houden jullie dus nog zeker tegoed. Ik MOET nu grasmaaien en heb alleen nog maar analoge tv aangesloten en de oude xbox, blu-ray koop ik later pas aangezien NAD wel een speler heeft inmiddels maar deze kost nog ongeveer 1000eu.. Nog een half jaartje dus.. HD tv heb ik wel.. En uiteraard de xbox360.
Wat betreft spiegeling: de tv spiegelt nauwelijks meer dan mijn 50py70. De spiegeling die er is is verdwenen op het moment dat ik de tv aanzet.
De aansluitingen staan allemaal excl voeding naar achteren en dat is wel lastig en daar zal ik van die 90graden geknikte stukjes voor moeten kopen.. iemand daar nog een online adresje voor??
Verder zijn de menus erg overzichtelijk en werkt het viera cast erg goed. Qua bediening dan. De utp kabel is al getrokken en zet ik er vanavond op. Het is, net als alle plasma's overigens, wel echt een tv die je moet ophangen want het is een lekker dunne tv. Die 5cm dikte is echt dikke onzin want de tv is op sommige plekken net zo dik als de g serie volgens mij. Nou echte technische info volgt vanavond (voor zover ik als hulpverlener in dit jargon kan meepraten..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
JvS schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:20:
eeeh, hoe kom je aan die informatie? want dit wil ik graag als onwaar bestempelen. Je doet het overkomen alsof er voor de decode stap al beeldbewerkingen voor kleur, contrast en resolutieaanpassingen gedaan worden. In die panasonic zit gewoon een normale MPEG decoderchip. En in de aansturing voor het scherm zitten alle aanpassingen van het signaal.
Nee hoor, ik bedoel geen beeldbewerkingen voor kleur, contrast en resolutie aanpassingen voor de decode stap. Ik geef alleen aan dat de decode stap volgens mij plaatsvindt in de ontvanger. Zoniet dan hoor ik graag hoe dat wel gaat.

Edit:
Resolutie aanpassingen wordt trouwens al weer wat lastiger. De vraag is dan namelijk of de ontvanger een original modus ondersteunt. Om een voorbeeld te geven: De Humax IRHD-5000C had in eerste instantie geen original modus dus moest je kiezen voor een resolutie waar alles naar toe werd geschaald als de originele resolutie van het TV signaal niet overeen kwam met de ingestelde resolutie.

[ Voor 22% gewijzigd door ArChie op 22-05-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2020
Anoniem: 296545 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:38:
De aansluitingen staan allemaal excl voeding naar achteren en dat is wel lastig en daar zal ik van die 90graden geknikte stukjes voor moeten kopen.. iemand daar nog een online adresje voor??
www.allekabels.nl

of

www.electronica-online.nl

Heb er trouwens geen belang in, als iemand dat denkt ;)

[ Voor 53% gewijzigd door bjorntje424 op 22-05-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:16
Haha, respect. Een 50V10 uitpakken en dan gaan grasmaaien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:54
TeunVR schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:43:
[...]

Haha, respect. Een 50V10 uitpakken en dan gaan grasmaaien _/-\o_
Ik denk dat de v rouw met de deegroller klaar stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
Hij mocht de TV kopen als hij heel het jaar door het gras maait ;) Ik heb geluk, heb geen gras :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anchises
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-06 13:21
Having finally settled on the THX mode, it was time to sit back and enjoy. I picked out Warner/New Line's Region A Blu-ray Disc of Domino, which is highly stylised, highly detailed, and highly contrasty. Wow. The TX-P50V10 didn't let it down: the film looked gorgeous and the panel delivered all of the punch and all of the detail from this great-looking disc.
Bron: http://www.avforums.com/r...nic-TX-P50V10-Review.html

lijkt me toch een beetje tegenstrijdig met :
Only Full HD 1080p Blu-ray images disappoint, and even then only slightly.

The Panasonic doesn't retrieve quite as much fine detail as the best of its rivals, and consequently lacks a touch of insight into skin-textures and the like. Depth of images also suffers accordingly.
Bron: http://whathifi.com/Review/Panasonic-TX-P42V10/

Al bij al ben ik geen haar wijzer nu :) Ik ben me bewust dat ik hier een review van de 50" vergelijk met de 42", maar op zich kan dat niet zoveel schelen me dunkt.

Wat dat reflecteren betreft, dat valt wel mee denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door anchises op 22-05-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou viera cast is echt super.. het beeld is beter dan wanneer ik met de laptop op youtube zit. En nee ik maai uit mezelf het gras ik wil mijn tuin erg graag netjes hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300742

Kan je ook de gamma en greyscale aanpassen op de TX-P50V10 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 15:42
mrc16 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:38:
De V10 42'' en 50'' zijn binnen bij MM Utrecht. Morgen maar eens gaan kijken :D.
Definitief: De V10 is binnen, helaas nog niet in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Adlermann schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:02:
Ik denk dat de v rouw met de deegroller klaar stond :)
Ik denk dat het wel mee valt. Hij had al een 50" PY70 dus :)

Maar dat geintje had ik ook gedaan met pap: Had ik een 26" geplaatst en die 32" in mijn slaapkamer :+ Helaas voor hem was het toch geen grap dat de TV kapot was.

Ik zou dat geintje ook hier thuis willen uithalen, 50" ipv 42" en dan staalhard liegen dat de TV niet gegroeid is :+ Alleen heb ik niemand om tegen te liegen, pap zou het alleen maar geweldig vinden :+

[ Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 22-05-2009 16:59 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericfromnl
  • Laatst online: 18-11-2024
Vanmorgen even gekeken naar de 42 inch van de V serie. Ben erg teleurgesteld, laat de de 50 inch die we op het oog hadden dan ook maar schieten. We gaan nu voor een 50 inch Pioneer scherm. Ben over de streep getrokken door een demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ericfromnl schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:19:
Vanmorgen even gekeken naar de 42 inch van de V serie. Ben erg teleurgesteld, laat de de 50 inch die we op het oog hadden dan ook maar schieten. We gaan nu voor een 50 inch Pioneer scherm. Ben over de streep getrokken door een demo.
Wil je ook zeggen waarom je teleurgesteld bent? :) Wel zo fijn voor de mensen die de keuze ook nog moeten maken.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Toch niet bij MM hoop ik...En toch niet op de default settings hoop ik..Al die tv's staan op dynamisch. Super lelijk beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
mrc16 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:32:
[...]

Definitief: De V10 is binnen, helaas nog niet in de winkel.
Nu wel in de winkel. Vind de kleurweergave erg vet! Beetje met de instellingen klieren en dan komt ie er wel. Design wisten we al maar vind het er allemaal erg strak uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anchises
  • Laatst online: 14-06 13:21
Chevy454 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:36:
[...]

Wil je ook zeggen waarom je teleurgesteld bent? :) Wel zo fijn voor de mensen die de keuze ook nog moeten maken.
Ja, ik ben ook wel benieuwd. De Pio 5090 is tegenwoordig ook een viable optie aan het worden. Ik zie dat je hem al voor 2k-2.3k kan bestellen tegenwoordig. Zou graag eens een review zien die de P50V10 hier tegenover zet.

Ik zal zelf eens in de winkel gaan zien morgen naar de V - series. Als het me niet bevalt kan ik nog altijd voor de pio gaan, of mogelijk voor de samsung le52b750, die ziet er overigens ook fantastisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300742 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:15:
Kan je ook de gamma en greyscale aanpassen op de TX-P50V10 :?
ja bij geavanceerde instellingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 12:30
Pas op! Je moet natuurlijk wèl zelf echt testen en vooral de beeldinstellingen veranderen.

Allereerst zijn demo´s speciaal gemaakt om de slechte punten van een toestel niet te laten zien. Bovendien kan de Pana op Eco staan, waardoor het beeld er nogal dof of dim uitziet vanwege energiezuinige setting die een lager contrast en helderheid tonen.

Het met de handen over elkaar gaan kijken naar een demo zou voor mijzelf absoluut geen enkel argument kunnen geven om 1 van beide toestellen wel of niet te kopen.

Testen is gewoon noodzakelijk, anders heb je werkelijk geen flauw idee wat je koopt en wat je niet koopt.

---

Groetjes allen vanuit een warm Gran Canaria B-) vanwege ^) , waar ze ook al 10 jaar 2 Mediamarkten hebben! Als er eentje hier in de buurt is, ga ik ff kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ferry34 op 22-05-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:46

OMD

Ferry34 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:59:
[...]

Pas op! Je moet natuurlijk wèl zelf echt testen en vooral de beeldinstellingen veranderen.

Allereerst zijn demo´s speciaal gemaakt om de slechte punten van een toestel niet te laten zien. Bovendien kan de Pana op Eco staan, waardoor het beeld er nogal dof of dim uitziet vanwege energiezuinige setting die een lager contrast en helderheid tonen.

Het met de handen over elkaar gaan kijken naar een demo zou voor mijzelf absoluut geen enkel argument kunnen geven om 1 van beide toestellen wel of niet te kopen.

Testen is gewoon noodzakelijk, anders heb je werkelijk geen flauw idee wat je koopt en wat je niet koopt.

---

Groetjes allen vanuit een warm Gran Canaria B-) vanwege ^) , waar ze ook al 10 jaar 2 Mediamarkten hebben! Als er eentje hier in de buurt is, ga ik ff kijken.
Heel erg offtopic:

Gefeliciteerd en veel geluk :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Laatst online: 14-02-2014
Anoniem: 296545 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:45:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nogmaals er komt een nieuw kastje deze is besteld de tv wordt opgehangen en komt lager te hangen dan dat hij nu staat.. Even om commentaar voor te zijn.. Review volgt
Ziet er nice uit, maar kun je nog wat meer foto's maken en vooral grotere en duidelijkere. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300526

Anoniem: 296545 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:10:
Nou viera cast is echt super.. het beeld is beter dan wanneer ik met de laptop op youtube zit. En nee ik maai uit mezelf het gras ik wil mijn tuin erg graag netjes hebben..
Haha!

Wat een zelfbeheersing! _/-\o_

Als ik een nieuw audio/video speeltje thuis krijg, dan pak ik het snel, maar zorgvuldig uit, sluit het snel,. maar zorgvuldig aan, en ga vervolgens uren zitten pielen.

En dan verzoek ik mijn vriendin vriendelijk, doch dringend, om even te gaan winkelen of zo. })

En jij maait gras. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 300526 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:04:
Als ik een nieuw audio/video speeltje thuis krijg, dan pak ik het snel, maar zorgvuldig uit, sluit het snel,. maar zorgvuldig aan, en ga vervolgens uren zitten pielen.
Ik heb dat afgeleerd. Heel vaak kwam het neer op RTFM dus ga ik eerst de handleiding doornemen voordat ik het ga aansluiten. Dan moet je minder pielen :)
En dan verzoek ik mijn vriendin vriendelijk, doch dringend, om even te gaan winkelen of zo. })
En dat is ook een voordeel: je loopt er niet zo hard op leeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 21:32
Anoniem: 296545 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:45:

Nogmaals er komt een nieuw kastje deze is besteld de tv wordt opgehangen en komt lager te hangen dan dat hij nu staat.. Even om commentaar voor te zijn.. Review volgt
Nu nog even wat foto's van het beeld zelf met PIP aan. Ik zit erg te twijfelen of 500 - 600 euro verschil echt gaat uitmaken ( V of G )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Laatst online: 17-10-2024
gister kunnen onderhandelen met de lokale elektroboer...

P50G10 voor €1495,-

Ik wil zelf digitale (hd) televisie via Ziggo... standaard krijg je daar een samsung decoder bij. Bij de elektroboer kon ik ook voor 199,- een of ander apparaat van Humax kopen.. die scheen beter te zijn. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 08:15
Dacide schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 20:53:
Bij de elektroboer kon ik ook voor 199,- een of ander apparaat van Humax kopen.. die scheen beter te zijn. Iemand ervaring?
Humax is prima spul. Die samsungs ook (de HD dan) maar die zijn wat storingsgevoeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2023

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Anoniem: 296545 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:40:
Ik heb over 11 uur mijn v10 in de woonkamer staan. En dan zal er uiteraard een review volgen.. Let alleen niet op het tv kastje wat er tijdelijk staat en let ook niet op de bekabeling die ik nog netjes moet wegwerken. Het nieuwe tv meubel is besteld namelijk.
Heej Tom

hoe bevalt hij nu? HOe is de thx out of the box? En die 24p smooth? Ben benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die 24p smooth kan ik pas testen als ik een bluray heb staan, ik heb namelijk een Nad set en nad wacht meestal tot een nieuwe techniek kinderziektevrij is lanceert dan hun apparaat. 1000eu is me nog even te grotig aangezien hij net op de markt is. De xbox360 loopt erg mooi op de spel stand en forfos trailing wordt door mij niet opgemerkt. Ik vindt het echter wel jammer dat voet van het toestel zo massief is. Maar hij komt nog te hangen hoor!!! THX is echt een hele nette setting, kleuren zijn mooi ingesteld en de zwartwaarden zijn erg goed maar nog geen true black hoor. Het lijkt me ook onmogelijk om volledig zwart weer te geven want het scherm is van zichzelf toch echt grijzig in tegenstelling tot de randen. Ik had gisteren ook al een leuk stukje gepost maar tot mijn grote verbazing is deze nu verwijderd? Gamma e.d. is ook instelbaar dus ik zou me niet laten leiden door de reviews van britse sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71531

Beste heren,

Ik vroeg me af diegene die het V serie 50 inch hebben hoe het beeld nou precies is. Is het beter dan LED LCD TV, vorige plasma tv. Ik weet dat LCD en Plasma totaal verschillen maar, is het echt beter?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021

P50G10 voor €1495,-

Ik wil zelf digitale (hd) televisie via Ziggo... standaard krijg je daar een samsung decoder bij. Bij de elektroboer kon ik ook voor 199,- een of ander apparaat van Humax kopen.. die scheen beter te zijn. Iemand ervaring?
Ik ben zelf voor AlphaCrypt gegaan. Dat is goedkoper (100 €) voor HD en kan gelijk bediend worden met je Panasonic AB. En scheelt een kastje bij je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fybz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-01 16:14
Vandaag bij de MM en BCC de G10 bekeken. Wat me direct opviel was het zwarte randje op de glasplaat. Dus naast de normale plastic rand, zit er ook nog een zwarte rand op de glasplaat. Kheb er een tijdje naar staan kijken maar dat vind ik dus echt niet mooi. Het lijk wel of het beeld ook kleiner is als de vorige serie van Panasonic (bij BCC stonden de G10 en PZ85 boven elkaar). Is dit verder niemand opgevallen?

i7 2600k 4ghz/mugen 3/corsair ddr3-1600-16gb/asus p8p67 pro/crucial m4/sapphire hd5850 oc/iiyama e2473hds-b1/corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die formaten schelen misschien max 0,5 cm dus kan ik me dat niet voorstellen. Door het design zou het optisch wat kunnen vertekenen. En kijk uit met ziggo want ik heb nu ineens maar 15 zenders digitaal en de rest heeft het e19 label.. "previewperiode" voorbij en dat bij zenders als discovery en tmf die standaard in het z1 pakket zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Anoniem: 296545 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 23:37:
die 24p smooth kan ik pas testen als ik een bluray heb staan, ik heb namelijk een Nad set en nad wacht meestal tot een nieuwe techniek kinderziektevrij is lanceert dan hun apparaat. 1000eu is me nog even te grotig aangezien hij net op de markt is. De xbox360 loopt erg mooi op de spel stand en forfos trailing wordt door mij niet opgemerkt. Ik vindt het echter wel jammer dat voet van het toestel zo massief is. Maar hij komt nog te hangen hoor!!! THX is echt een hele nette setting, kleuren zijn mooi ingesteld en de zwartwaarden zijn erg goed maar nog geen true black hoor. Het lijkt me ook onmogelijk om volledig zwart weer te geven want het scherm is van zichzelf toch echt grijzig in tegenstelling tot de randen. Ik had gisteren ook al een leuk stukje gepost maar tot mijn grote verbazing is deze nu verwijderd? Gamma e.d. is ook instelbaar dus ik zou me niet laten leiden door de reviews van britse sites.
Ok..als je mij nu zou moeten adviseren nu je deze V hebt....en ik zou het design even weglaten....zou ik dan voor een 42v10 moeten gaan of een 46G10 en deze laten caliberen. Want de prijs is dan ca hetzelfde...Ik zit op 3,5m afstand en wij zijn van mening dat een 50" net even te groot is. Mijn ouders hebben nl. een 50 inch op 5,5 meter en dat geeft mooit beeld, maar vanaf 3,5 meter zie ik toch wel ruis (upc SD) zeg maar die ik op 5,5 meter daar niet zie.. Dus zitten dan te kiezen tussen de 42V10 of de 46G10. 42 is dan iets kleiner maar wellicht out of the box beste beeld.. de 46 geeft ons dan een iets groter beeld.. O JA,,,,wij hebben nu een 27" LCD van samsung,,,dus het zal iig groter worden, haha.

Wat betreft je laatste opmerking...betekent dit dat het V scherm op cinema stand gewoon FULL gecalibreerd kan worden door een ISF kundige? (voor later als de thx UUUUUUUUUUREN gespeeld heeft)

Ik heb hier een scherm vergelijking gedaan voor de grootte ervan, opzich wel grappig.. klik hier

[ Voor 10% gewijzigd door phemelrijk op 24-05-2009 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
Fybz schreef op zondag 24 mei 2009 @ 02:33:
Vandaag bij de MM en BCC de G10 bekeken. Wat me direct opviel was het zwarte randje op de glasplaat. Dus naast de normale plastic rand, zit er ook nog een zwarte rand op de glasplaat. Kheb er een tijdje naar staan kijken maar dat vind ik dus echt niet mooi. Het lijk wel of het beeld ook kleiner is als de vorige serie van Panasonic (bij BCC stonden de G10 en PZ85 boven elkaar). Is dit verder niemand opgevallen?
Is me ook onmiddellijk opgevallen. Dat ziet er inderdaad niet mooi uit.

Wat me ook opvalt op de foto's van de v10 is het grijze scherm in plaats van het pikzwarte scherm van de eerder gepubliceerde productfoto's. Dat valt toch ook wat tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 21:32
Anoniem: 296545 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 06:46:
die formaten schelen misschien max 0,5 cm dus kan ik me dat niet voorstellen. Door het design zou het optisch wat kunnen vertekenen. En kijk uit met ziggo want ik heb nu ineens maar 15 zenders digitaal en de rest heeft het e19 label.. "previewperiode" voorbij en dat bij zenders als discovery en tmf die standaard in het z1 pakket zitten.
volgens mij ben je dan afgesloten want 15 zenders is niet normaal! Hier heb ik +- 80 zenders voor 10 euro per maand. Eigenlijk alles zonder de turkse, arabische , gay en HD zenders enzo.

P50G10 voor €1495,-

Humax is gewoon echt goed. Ik heb nog wel een Fox IR maar dat ding is snel, werkt altijd en heb er nooit problemen mee voor al 2 jaar.

[ Voor 30% gewijzigd door freedzed6 op 24-05-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Kan iemand mij vertellen of dat ding een analoge audio out heeft? Dat ben ik vergeten te kijken voordat ik hem bestelde, dat vind ik een belangrijk punt namelijk.

Begin toch zo hier en daar toch behoorlijk wat negatieve dingen te lezen alsof Panasonic een scherm heeft geleverd die niet helemaal aan de aangekondigde verwachtingen voldoet, begin nou toch wel een beetje te twijfelen :/

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
OMD schreef op zondag 24 mei 2009 @ 17:12:
Kan iemand mij vertellen of dat ding een analoge audio out heeft? Dat ben ik vergeten te kijken voordat ik hem bestelde, dat vind ik een belangrijk punt namelijk.

Begin toch zo hier en daar toch behoorlijk wat negatieve dingen te lezen alsof Panasonic een scherm heeft geleverd die niet helemaal aan de aangekondigde verwachtingen voldoet, begin nou toch wel een beetje te twijfelen :/
Anders kijk gewoon op de Panasonic website, kun je alles vinden. Eigen initiatief is ook niet verkeerd.

Daarbij is het scherm juist over het algemeen heel erg positief beoordeeld, dus ik weet niet waarom je twijfelt?

Ik neem aan dat je het scherm niet zomaar hebt gekocht zonder zelf het ding te bekijken?

Dan is het vragen om problemen natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door bjorntje424 op 24-05-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

thnx voor de aannames die je doet ;)

Er is nog geen manual op de site van panasonic.

Ik leest toch nog veel over phosphor trails, zeker met gamen en aangezien ik eigenlijk alleen maar games speel omdat ik veel werk en af en toe een film kijk vind ik dat belangrijk.

Ik werk in een video/audio winkel met wat hogere klasse apparatuur. TV's uiteraard ook en ik weet dat bij veel merken analoge audio out niet word vermeld bij de specificaties.

En helaas heb ik wel het scherm gekocht zonder te kijken (dat is dan wel weer een juiste aanname) omdat er simpelweg bijna geen keus is in plasma. Ik vergeleek het met een Pioneer 438xD (7G) plasma, misschien stom achteraf maar ik kan het toestel nog af bestellen.
Samsung Plasma ga ik niet aan beginnen en Pioneer wordt me simpelweg te duur en ik kan er niet aan komen via mijn werk omdat we geen Pioneer dealer zijn en de LX5090 schermen steeds schaarser worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

heb je weleens gegamed op een willekeurige plasma? Dan weet je toch hoe fosfor trails eruit zien en of jij er last van hebt?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Vergeleken met m'n PZ80 heeft de G10 minder trailing. Maar het is er nog wel hoor! Bij m'n PZ80 zag ik het al als er ondertitels in de zwarte balken zaten. Dat is bij de G10 niet meer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

JvS schreef op zondag 24 mei 2009 @ 18:09:
heb je weleens gegamed op een willekeurige plasma? Dan weet je toch hoe fosfor trails eruit zien en of jij er last van hebt?
Ja op de Pioneer vermeld in mijn bovenstaande post, COD4 heb ik nog nooit iets gezien van vage groene strepen, eigenlijk geen enkel spel die ik heb gespeeld op die plasma en dat zijn er nogal wat.
Maar ik weet niet in hoeverre ik die Pioneer uit de 7e generatie kan vergelijken met een gloednieuw scherm van Panasonic. Ben er gewoon huiverig voor. Er staat wel her en der vermeld dat Pioneer dus nooit last heeft gehad van die trails. Maar verder heb ik dus alleen op LCD gegamed ( Loewe Xelos A37 HD ready en de Samsung LE40A656 )

Ik heb helaas geen enkele plasma in de winkel staan bij mij dus ik kan ook mijn PS3 niet proberen.

Audio out heb ik intussen gevonden, iemand van AVforums heeft pics gepost van de 42 inch en ook van de achterzijde en daar zie ik een analoge audio out. Ik neem dan aan dat die op de 50 inch ook zit, dit staat niet vermeld bij de specs zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
OMD schreef op zondag 24 mei 2009 @ 19:10:
[...]

Er staat wel her en der vermeld dat Pioneer dus nooit last heeft gehad van die trails.
Elke plasma heeft last van trailing. Inherent aan de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

blijkbaar ben ik er dan niet gevoelig voor. Je moet er geloof ik een beetje gevoelig voor zijn om de groene flares te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
OMD schreef op zondag 24 mei 2009 @ 18:05:
thnx voor de aannames die je doet ;)

Er is nog geen manual op de site van panasonic.

Ik leest toch nog veel over phosphor trails, zeker met gamen en aangezien ik eigenlijk alleen maar games speel omdat ik veel werk en af en toe een film kijk vind ik dat belangrijk.

Ik werk in een video/audio winkel met wat hogere klasse apparatuur. TV's uiteraard ook en ik weet dat bij veel merken analoge audio out niet word vermeld bij de specificaties.

En helaas heb ik wel het scherm gekocht zonder te kijken (dat is dan wel weer een juiste aanname) omdat er simpelweg bijna geen keus is in plasma. Ik vergeleek het met een Pioneer 438xD (7G) plasma, misschien stom achteraf maar ik kan het toestel nog af bestellen.
Samsung Plasma ga ik niet aan beginnen en Pioneer wordt me simpelweg te duur en ik kan er niet aan komen via mijn werk omdat we geen Pioneer dealer zijn en de LX5090 schermen steeds schaarser worden.
Anders kijk je gewoon bij specificaties op de website, staat er gewoon tussen. Ik l*l niet uit m'n nek.

Van de website:

Monitor uit RCA phono type connectoren (L, R) (1 set achter)

[ Voor 3% gewijzigd door bjorntje424 op 24-05-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
OMD schreef op zondag 24 mei 2009 @ 19:58:
blijkbaar ben ik er dan niet gevoelig voor. Je moet er geloof ik een beetje gevoelig voor zijn om de groene flares te zien.
Mooi meegenomen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

bjorntje424 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:11:
[...]

Anders kijk je gewoon bij specificaties op de website, staat er gewoon tussen. Ik l*l niet uit m'n nek.

Van de website:

Monitor uit RCA phono type connectoren (L, R) (1 set achter)
excuus, ik zie inderdaad dat die bij monitor uit staat, ik heb alleen bij audio uitgang gekeken en dus constant over die monitor uit gelezen. rustig maar hoor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 08:17
Inderdaad zit er gewoon een audio uitgang op... En de manuals staan er voor allerlei types al maanden op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
ik vroeg me het volgende af:
Ik ga deze week de 50" G10 bestellen.

Bedoeling is dat deze opgehangen wordt. Ik wil kiezen voor de ophangservice van de lokale elektroboer. Mocht er iets misgaan of wat dan ook, dan zijn hun verantwoordelijk.

Probleem is echter dat ik niet precies weet hoe hoog ik hem wil laten ophangen. We hebben een nieuw huis gekocht en we krijgen de TV voordat de hoekbank arriveert.

Maar als we nu kiezen voor een beugel zoals deze:
http://www.vogels.com/web...LASMALCD-WALLSUPPORTC.htm

Kan je deze dan aan de muur schroeven en later nog varieren met de gewenste ophanghoogte van de tv? (dus muurbeugel bevestigen op 1 vast punt aan de muur... en de tv kan dan nog varieren qua hoogte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dacide schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:16:
ik vroeg me het volgende af:

Probleem is echter dat ik niet precies weet hoe hoog ik hem wil laten ophangen. We hebben een nieuw huis gekocht en we krijgen de TV voordat de hoekbank arriveert.

Maar als we nu kiezen voor een beugel zoals deze:
http://www.vogels.com/web...LASMALCD-WALLSUPPORTC.htm

Kan je deze dan aan de muur schroeven en later nog varieren met de gewenste ophanghoogte van de tv? (dus muurbeugel bevestigen op 1 vast punt aan de muur... en de tv kan dan nog varieren qua hoogte)
Ooghoogte op midden van scherm is een goeie guideline.

Bankstel heeft+/- 40 ch zithoogte dus tel daar +/- 60cm bij op. Ervan uitgaand dat je niet kaarsrecht zit.
Dan kom je meestal op 120-140 bovenkant scherm

Wat vind je van deze?

http://www.tvbeugels.nl/c...0cd826039337344dcc22188ce

Is 2.5 cm plat en de strips kan je ook oneindig in hoogte variieren.

Je kan dus rustig vast de beugel aan de muur bevestigen. Zoek even een plaatje van de achterkant vanb de G10. Dan weet je ook meteen ongeveer in welke van de gaatjes de bouten komen.Is vrij simpel uit te rekenenen, mits je natuurlijk de hoogte van de gaatjes van de G10 hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296545 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 23:37:
die 24p smooth kan ik pas testen als ik een bluray heb staan, ik heb namelijk een Nad set en nad wacht meestal tot een nieuwe techniek kinderziektevrij is lanceert dan hun apparaat.
Mooi om te weten.

Dan koop ik mijn Blu-ray dezelfde maand dat Nad hem op de markt brengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maartenlambrech schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:56:
[...]

Wat me ook opvalt op de foto's van de v10 is het grijze scherm in plaats van het pikzwarte scherm van de eerder gepubliceerde productfoto's. Dat valt toch ook wat tegen...
Volgend jaar.

Denk ik...

(aangezien de Pioneer ingenieurs toch ERGENS aan de slag moeten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-06 08:59
Anoniem: 300526 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:46:
[...]
Dan koop ik mijn Blu-ray dezelfde maand dat Nad hem op de markt brengt
De tijd dat Blu-ray helemaal kinderziekte-vrij is laat nog wel even op zich wachten hoor ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OMD schreef op zondag 24 mei 2009 @ 18:05:

50V10 kost hetzelffe als de LX-5090. Voor 80,- meer heb je de h uitvoering MET DVB-S tuner, naast de analoge en DVB-T.

Wat betreft die audio uit. Die zit er vrijwel altijd op. Anders pak je hem via de scart. Gewoon een tulpsnoertje op de juist pennetjes zetten. Pennetje 1+3 + buitenkant

Zou JIJ moeten weten! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Anoniem: 300526 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:38:
[...]

Ooghoogte op midden van scherm is een goeie guideline.

Bankstel heeft+/- 40 ch zithoogte dus tel daar +/- 60cm bij op. Ervan uitgaand dat je niet kaarsrecht zit.
Dan kom je meestal op 120-140 bovenkant scherm

Wat vind je van deze?

http://www.tvbeugels.nl/c...0cd826039337344dcc22188ce

Is 2.5 cm plat en de strips kan je ook oneindig in hoogte variieren.

Je kan dus rustig vast de beugel aan de muur bevestigen. Zoek even een plaatje van de achterkant vanb de G10. Dan weet je ook meteen ongeveer in welke van de gaatjes de bouten komen.Is vrij simpel uit te rekenenen, mits je natuurlijk de hoogte van de gaatjes van de G10 hebt
Thanks voor je bericht... Die beugel lijkt me ook al goed genoeg ja.. had hem net al gezien op de site van Vogel's. Als ik maar weet dat ik na bevestiging van de beugel de TV nog kan laten varieren.. dan kan ik hem ook direct laten bevestigen.

Ik ga straks eens kijken hoeveel afstand ik nodig heb achter de TV... want de G10 heeft de meeste aansluitingen gewoon aan de achterzijde.... dus die kabels steken daar nog uit. (of raden jullie mij aan om gewoon soort van haakse connectors te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Deze lijkt me trouwens ook erg fijn... heb ik nog een kantelfunctie (voor het geval het zonlicht van bovenhinderlijk reflecteerd)

zie foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.planetdust.nl/pics/63_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.planetdust.nl/pics/63_6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dacide schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:04:

Ik ga straks eens kijken hoeveel afstand ik nodig heb achter de TV... want de G10 heeft de meeste aansluitingen gewoon aan de achterzijde.... dus die kabels steken daar nog uit. (of raden jullie mij aan om gewoon soort van haakse connectors te kopen?
Zou ik wel doen. Of eventueel tussensnoertjes met haakse stekkers.

Of heb je achter de muur van de TV nog een kamertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
nopes, is 2 onder 1 kap.. achter die muur zitten de buren..

We krijgen over 3 weken de sleutel... de G10 zou een week of 2 a 3 levertijd hebben, dus dat komt dan prima uit.

dan kies ik denk ik voor de kantelbare muurbeugel, dan kan ik altijd nog een beetje omlaag kantelen... of denk je dat dat onnodig is in deze opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dacide schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:41:
nopes, is 2 onder 1 kap.. achter die muur zitten de buren..

We krijgen over 3 weken de sleutel... de G10 zou een week of 2 a 3 levertijd hebben, dus dat komt dan prima uit.

dan kies ik denk ik voor de kantelbare muurbeugel, dan kan ik altijd nog een beetje omlaag kantelen... of denk je dat dat onnodig is in deze opstelling?
Haha!
Aankloppen bij je buren;

"Zeg ehhh... ik heb een HEEEEEEEEELE mooie plasma gekocht, maar ja... die kabels he!"
"Hebben jullie mischien bezwaar dat...
<geluid van dichtslaande deur en inzamelingsactie om "die nieuweling" weg te krijgen>

"Maar ik was nog niet uitgepraat!!!" bij het WK van 2010 zij jullie uiteraard uige..."
<geluid van pistoolschoten>

Wat betreft die lichtinvanval, maar je daar geen zorgen over.
Je bedoelt die kap van boven toch?
Hij zal uiteraard de kamer overdag meer licht geven, waardoor je contrast wat hoger moet, maar gezien de hoek zal het niet hinderlijk reflecteren. Het grappige van lichtreflecties is dat ze altijd 100% symmetrisch zijn.
En die kap zit 180-170 graden boven je TV. Stel dat je de reflecties zou WILLEN zien, dan zou je onder je TV moeten gaan liggen, met je hoofd zodanig schijn omhoog dat je vergaat van de pijn. })

Kantelbare beugels zijn duurder en steken enorm uit. Van afstand durf ik je, afgaande op je fotos, te garanderen dat zo een beugel geen enkele meerwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

anchises schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:24:
[...]

Bron: http://www.avforums.com/r...nic-TX-P50V10-Review.html

lijkt me toch een beetje tegenstrijdig met :

[...]

Bron: http://whathifi.com/Review/Panasonic-TX-P42V10/

Al bij al ben ik geen haar wijzer nu :) Ik ben me bewust dat ik hier een review van de 50" vergelijk met de 42", maar op zich kan dat niet zoveel schelen me dunkt.

Wat dat reflecteren betreft, dat valt wel mee denk ik.
Het zijn verschillende mensen die de producten die testen. dat blijft toch een beetje selectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
Bij de Harense Smid hebben ze nu ook de G11 te koop! Ligt dan mooi tussen de G10 en de V10 in en is aantrekkelijker geprijst dan de V10.

Zie op de website de folder waar hij in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

bjorntje424 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:45:
Bij de Harense Smid hebben ze nu ook de G11 te koop! Ligt dan mooi tussen de G10 en de V10 in en is aantrekkelijker geprijst dan de V10.

Moet dit de G15 voorstellen ofzo? Wat zou de G11 als meerwaarde moeten hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door Falcon2107 op 25-05-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274599

Kantelbare beugels zijn duurder en steken enorm uit.
Wat is in jouw ogen enorm? Je kan ze toch inklappen als je de tv weer netjes tegen de muur aan wilt hebben?

Anyways ik heb ook maar de P42G10 besteld bij meneer Coronel. Zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjorntje424 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:45:

We hadden toch al de G15?

Dus nu behalve de 10 & 15 nu ook de 11...
Wachten op de G12 dus.

Leuk detail.

Harense Smid beweert een "6 keer vloeiender beeld dankzij 600hz..."

Ik stel voor dat jij, Brad, Leon, Ferry, JVS & co bij de Harense Smid langsgaan om daar een verkoper urenlang het vuur aan de schenen te leggen hierover. })

Met de groeten van Peter, verkoper 6614 van het bedrijf waarvan de HS een aantal filialen heeft overgenomen.
Ik leek in eerste instantie in aanmerking te komen, tot ze mijn leeftijd hoorden (35+)

Niet dat ik boos ben, hoor... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Anoniem: 300526 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:15:
[...]

Wat betreft die lichtinvanval, maar je daar geen zorgen over.
Je bedoelt die kap van boven toch?
Hij zal uiteraard de kamer overdag meer licht geven, waardoor je contrast wat hoger moet, maar gezien de hoek zal het niet hinderlijk reflecteren. Het grappige van lichtreflecties is dat ze altijd 100% symmetrisch zijn.
En die kap zit 180-170 graden boven je TV. Stel dat je de reflecties zou WILLEN zien, dan zou je onder je TV moeten gaan liggen, met je hoofd zodanig schijn omhoog dat je vergaat van de pijn. })

Kantelbare beugels zijn duurder en steken enorm uit. Van afstand durf ik je, afgaande op je fotos, te garanderen dat zo een beugel geen enkele meerwaarde heeft.
thanks.. dan ga ik gewoon voor een standaard muurbeugel (een vaste)
Over die reflecties hoef ik me dan geen zorgen te maken... dat is fijn :)

Rondom heb ik ramen en een glazen schuifpui.. echter deze zijn voorzien van elektrische rolluiken.. kan dus "volledig" verduisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274599 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:02:
[...]

Wat is in jouw ogen enorm? Je kan ze toch inklappen als je de tv weer netjes tegen de muur aan wilt hebben?

Anyways ik heb ook maar de P42G10 besteld bij meneer Coronel. Zal mij benieuwen.
Tsja, wat is enorm?

Op een platte TV vind ik 10cm extra enorm. Op een CRT van 60cm diep is dat peanuts.
Ik denk trouwns dat je een uitzwenkbare beugel verward met een kantelbare.

Toppunt van hilariteit vind ik trouwens mensen die hun platte TV aan de VOORkant van hun meubel zetten.

Mooi he, zo een platte TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 20:23

DarkSide

theres no place like ::1

Heb nog niet gekeken naar de volledig spec van de G11. Maar volgens mij zijn dit series die voor bepaalde winkel ketens uitgebracht worden. Deze kunnen dus iets extra's hebben of zijn leuk geprijst.
Benieuwd wat de G11 heeft wat de G10 niet heeft. Hij is best duur 1200+ meen ik me te herinneren.
De G10 is er al voor zo'n €1040.

upd: €1249 zie ik. En ik zie niet veel specs op de site van de Harense. Maar zo te zien heeft hij alleen V audio pro tov van gewoon V audio.
En om daarvoor nu €200 meer voor te betalen :?

ps slogan HS: "wij zorgen ervoor dat uw klant blijft" als bovenstaande klopt dan wordt ik niet eens klant.

misschien dat iemand anders wel weet wat de 11 wel heeft wat de 10 niet heeft.

[ Voor 36% gewijzigd door DarkSide op 25-05-2009 12:24 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300526 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:14:
[...]

Tsja, wat is enorm?

Op een platte TV vind ik 10cm extra enorm. Op een CRT van 60cm diep is dat peanuts.
Ik denk trouwns dat je een uitzwenkbare beugel verward met een kantelbare.

Toppunt van hilariteit vind ik trouwens mensen die hun platte TV aan de VOORkant van hun meubel zetten.

Mooi he, zo een platte TV?
Tja ik bedoelde eigenlijk een kantelbare EN uitzwenkbare. Maar wat zijn die krengen duur zeg. 3 van die beugels en je hebt een G10. Overigens heeft de G10 ook een ingebouwde DVB-C tuner .. waarom zou ik er dan nog een kastje van Ziggo (Samsung of Humax) tussenplaatsen? Heeft dat allemaal met het kaartje te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dacide schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:12:
[...]

thanks.. dan ga ik gewoon voor een standaard muurbeugel (een vaste)
Over die reflecties hoef ik me dan geen zorgen te maken... dat is fijn :)

Rondom heb ik ramen en een glazen schuifpui.. echter deze zijn voorzien van elektrische rolluiken.. kan dus "volledig" verduisteren.
Heb je toevallig een vriend/kennis/collega/ met een beamer?

Die bereid is daarmee een dagje langs te komen?

Heb ik thuis gedaan. Kon boven de TV projecteren. Werd een beeld van 3.20m. Diagonaal bijna 4m dus.
Als jij kan verduisteren dan weet je niet wat je ziet. Allen het witte plafond en muren werken een beetje tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274599 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:20:
[...]

Tja ik bedoelde eigenlijk een kantelbare EN uitzwenkbare. Maar wat zijn die krengen duur zeg. 3 van die beugels en je hebt een G10. Overigens heeft de G10 ook een ingebouwde DVB-C tuner .. waarom zou ik er dan nog een kastje van Ziggo (Samsung of Humax) tussenplaatsen? Heeft dat allemaal met het kaartje te maken?
Top!

Dat wist ik niet eens. Ik dacht DVB T en S. Ik hoop dat de V dat ook heeft.

Je kan gewoon een abbonement nemen. Net als digitenne plaats je het kaartje in je TV, activeert hem, en ga je de zenders instellen. Dit geld ook voor DVB S, wat ik over een aantal maanden neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300526 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:27:
[...]

Top!

Dat wist ik niet eens. Ik dacht DVB T en S. Ik hoop dat de V dat ook heeft.
Hmm kut .. blijkbaar toch niet .. op Kieskeurig stond wel DVB-C .. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 274599 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:32:
En dan nog is het helemaal niet zeker of het allemaal hetzelfde werkt als wanneer je wel een decoder hebt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:58
Anoniem: 274599 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:32:
Land ook ingesteld op Zweden of Finland?
Zie ook de info uit deze posting: [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
is er eigenlijk al iemand die de G15 gekocht heeft? Of in de winkel heeft zien staan?
Is deze van uiterlijk dezelfde als de G10 alleen wat smaller?

Iemand die misschien ook weet waar de V10 al te bekijken valt? Welke mediamarkt ofzo? Belgie of nederland maakt niet uit. Woon in belgie maar werk in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Doman schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:44:
[...]

Zie ook de info uit deze posting: [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 2
Thx hier heb ik wat aan.

@fooraap .. alle Mediamarkten moeten nu toch wel zo die V10 hebben? in Groningen staan ze ook. Niet dat je daarvoor naar Groningen gaat, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
Anoniem: 274599 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:12:
[...]

Thx hier heb ik wat aan.

@fooraap .. alle Mediamarkten moeten nu toch wel zo die V10 hebben? in Groningen staan ze ook. Niet dat je daarvoor naar Groningen gaat, maar goed.
ok bedankt, dan zal ik eens binnenspringen in die van eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 09:40
The_Doman schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:44:
[...]

Ik ben hier wel erg benieuwd naar. Als je kijkt op de site van panasonic..... daar staat bij de g10 en g15 wel dvb-c en niet bij de v10... lijkt me vreemd en eerder een fout op de site.

groet,

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
MNTN schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:43:
[...]

Ik ben hier wel erg benieuwd naar. Als je kijkt op de site van panasonic..... daar staat bij de g10 en g15 wel dvb-c en niet bij de v10... lijkt me vreemd en eerder een fout op de site.

groet,

René
Klopt er zit gewoon DVB-C in. Heb het afgelopen vrijdag uitgebreid getest met als landinstelling Zweden, als je finland kiest moet je een regio kiezen en daarop vind ik geen kanalen. Via Zweden kon ik zelf de frequentie, netwerkid en symboolsnelheid invullen.

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:49 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Anoniem: 300526 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:03:
[...]

50V10 kost hetzelffe als de LX-5090. Voor 80,- meer heb je de h uitvoering MET DVB-S tuner, naast de analoge en DVB-T.

Wat betreft die audio uit. Die zit er vrijwel altijd op. Anders pak je hem via de scart. Gewoon een tulpsnoertje op de juist pennetjes zetten. Pennetje 1+3 + buitenkant

Zou JIJ moeten weten! 7(8)7
Scart gebruik ik liever niet.

Weet dat de toestellen ongeveer even duur zijn in de winkel echter koop ik de tv's voor een heel andere prijs dan in de winkel ;) en wij leveren geen pioneer dus dat scheelt me teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OMD schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:28:
[...]

Scart gebruik ik liever niet.

Weet dat de toestellen ongeveer even duur zijn in de winkel echter koop ik de tv's voor een heel andere prijs dan in de winkel ;) en wij leveren geen pioneer dus dat scheelt me teveel.
Scart is in feite gewoon een line.

Of wou je optisch of coaxiaal.

Wat betreft die winkelprijzen

LX 5090 is bij MM 2999, op internet 1000 minder. V50 is op internet slechts 200 minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

fooraap schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:26:
[...]

ok bedankt, dan zal ik eens binnenspringen in die van eindhoven.
Ik was gisteren in de MM Almere en die heeft hem op voorraad alleen was hij nog niet in de store zelf...de verkoper zei dat hij uiterlijk deze vrijdag als showmodel te bewonderen is naast de G10 die er wel al staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 21:21
Ik heb wel interesse in de 42G10. Alleen heb ik op mijn oude versterker geen HDMI en maar 1 spdif aansluiting. Is de spdif uitgang eentje die passthrough is? Dus als ik mijn xbox 360 en Blue Ray via HDMI aansluit werkt het glastouwtje dan naar mijn oude versterker in surround/DTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Laatst online: 14:54

Goku33

Ownage!

Helaas niet, de spdif out van de G10 is enkel stereo. Alles wordt door de televisie gedownmixed voordat het weer digitaal naar buiten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Anoniem: 300526 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:54:
[...]

Scart is in feite gewoon een line.

Of wou je optisch of coaxiaal.

Wat betreft die winkelprijzen

LX 5090 is bij MM 2999, op internet 1000 minder. V50 is op internet slechts 200 minder.
Probleem is vaak alleen de kwaliteit van de kabels, ik gebruik nogal een wat gevoelige versterker die het niet zo leuk vind die storingsgevoelige kabeltjes. Daarom heb ik nu mijn Vincent versterker direct aangesloten op de Samsung met van den Hull Name kabel en dat werkt perfect, een standaard kabeltje geeft bij mij een nare ruis op de een of andere manier. Zover ik weet zijn er geen goede Scartkabels met audio out eraan vast gemaakt, heb ze gewoon liggen op werk die standaard dingen maar heb toch liever iets goeds.

Zelf aan een scart kabel ga ik liever niet prutsen, dat is niets voor mij.

internetprijzen hoef ik geen rekening mee te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Ik heb net een Panasonic TX-P42G10E opgehaald bij de mediamarkt, alleen heb ik er een vraagje over;

ik heb de TV aangesloten op mijn Humax digitale decoder via HDMI, alleen als ik de TV aanzet, gaat hij telkens eerst naar analoog... En dus niet naar de HDMI. :'(

Is er een mogelijkheid om hem zo in te stellen dat hij als eerste naar HDMI 1 gaat?

Edit; ik heb het contrast en de helderheid beide even op 50% staan (kan tot 60, staat op 30), ik neem aan dat dat verstandig is met een plasma? En dan over een weekje of 3 a 4 alles wat opschroeven?

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 25-05-2009 20:01 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 20:23

DarkSide

theres no place like ::1

RappieRappie schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:43:
Ik heb net een Panasonic TX-P42G10E opgehaald bij de mediamarkt, alleen heb ik er een vraagje over;

ik heb de TV aangesloten op mijn Humax digitale decoder via HDMI, alleen als ik de TV aanzet, gaat hij telkens eerst naar analoog... En dus niet naar de HDMI. :'(

Is er een mogelijkheid om hem zo in te stellen dat hij als eerste naar HDMI 1 gaat?
zoek maar eens op Hotel mode in dit topic.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

DarkSide schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:48:
[...]

zoek maar eens op Hotel mode in dit topic.
Mijn dank is groot!!!

Geweldig! :) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 300526 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:08:
[...]

We hadden toch al de G15?

Dus nu behalve de 10 & 15 nu ook de 11...
Wachten op de G12 dus.

Leuk detail.

Harense Smid beweert een "6 keer vloeiender beeld dankzij 600hz..."

Ik stel voor dat jij, Brad, Leon, Ferry, JVS & co bij de Harense Smid langsgaan om daar een verkoper urenlang het vuur aan de schenen te leggen hierover. })

Met de groeten van Peter, verkoper 6614 van het bedrijf waarvan de HS een aantal filialen heeft overgenomen.
Ik leek in eerste instantie in aanmerking te komen, tot ze mijn leeftijd hoorden (35+)

Niet dat ik boos ben, hoor... O-)
Hoewel ik de service van Harendse Smid top vind en heb ruim de tijd mogen nemen om er te testen, geloof ik niet dat deze mensen zo technisch onderlegd zijn hoor ;)

Toen ik het probleem met de overscan destijds had, wisten zij ook geen oplossing en toen ik later meldde dat ik het grootste gedeelte van deze overscan via het servicemenu had weten op te heffen, wist die beste man echt niet waar ik het over had.

Waarschijnlijk denken ze dan de 600hz subfield techniek gewoon 6 keer sneller is dan 100 hz!
scorelord schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:39:
Ik heb wel interesse in de 42G10. Alleen heb ik op mijn oude versterker geen HDMI en maar 1 spdif aansluiting. Is de spdif uitgang eentje die passthrough is? Dus als ik mijn xbox 360 en Blue Ray via HDMI aansluit werkt het glastouwtje dan naar mijn oude versterker in surround/DTS?
Dat kan helaas niet vanwege kopieerbeveiliging etc. Je zult de optische kabel van de xbox direkt op de receiver aan moeten sluiten, net als van je blu-ray speler. Helaas zal je dan een switch moeten kopen of telkens de het kabeltje om moeten wisselen tussen de xbox en de blu-ray.

Je komt echter een bijzonder vervelend probleem tegen icm de xbox 360, omdat de gewone AV kabel waar je het optische geluid vandaan moet halen, niet tegelijkertijd past wanneer de hdmi in de xbox zit.
Google maar ff hier, ik heb meerdere malen uitgelegd hoe je dit kan doen door de kap van de oude componentenkabel te slopen zodat deze wèl past.
(ik zit nu niet thuis dus kan ff niet linken).

Laatst zag ik overigens op internet een link waarbij je bij een buitenlandse site de audio-dongle van Microsoft, die speciaal voor dit probleem op de markt is gebracht en lange tijd €50 kostte, nu voor €9 te koop was!

[ Voor 34% gewijzigd door Ferry34 op 25-05-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
Het heeft toch hetzelfde resultaat? Bij Samsung wordt bij de 100Hz techniek ook beelden toegevoegd net als bij deze Pana's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
bjorntje424 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:20:
Het heeft toch hetzelfde resultaat? Bij Samsung wordt bij de 100Hz techniek ook beelden toegevoegd net als bij deze Pana's.
Klopt, maar de Pana´s doen dit vele malen beter, aangezien de Panasonics een motion resolution hebben van 1080 en de Samsungs komen net over de helft.
Nu zijn dit gewoon specs dus je zult altijd gewoon zelf moeten kijken hoe je het vindt.

[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 25-05-2009 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283928

fooraap schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:05:
is er eigenlijk al iemand die de G15 gekocht heeft? Of in de winkel heeft zien staan?
Is deze van uiterlijk dezelfde als de G10 alleen wat smaller?

Iemand die misschien ook weet waar de V10 al te bekijken valt? Welke mediamarkt ofzo? Belgie of nederland maakt niet uit. Woon in belgie maar werk in nederland.
Bij Selexion sint pieters leeuw staat de TX-P42V10,schitterend beeld en design moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goku33 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:55:
Helaas niet, de spdif out van de G10 is enkel stereo. Alles wordt door de televisie gedownmixed voordat het weer digitaal naar buiten gaat.
Dus als ik het juist heb .. ik sluit de tv aan via HDMI op de PS3, de PS3 optisch met een Yamaha RX-V1400 ism een Logitech Z5500 en ik krijg enkel 2.0 geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:42
Nachtapotheker schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:38:
Heb mijn tv 42G10 nu precies 1 week up-and-running en ben zeer tevreden over het beeld, heb toch de instellingen veranderd naar Cinema met kleur warm, dat geeft zeker een natuurgetrouwer beeld!!
Er is me alleen opgevallen gisteren tijdens voetbal kijken dat bij snelle camera bewegingen (naar links en rechts) er aan de rechter kant van het beeld een soort van iets donkerdere band ontstaat over het groen van het veld... van 1 a 2 cm breed.. Zodra de camera weer stil staat is het veld weer egaal groen. Bij langzame of hele snelle camera bewegingen (van de een naar de andere kant van het veld in 1x) is het ook niet te zien.
(Heb het contrast nog laag staan (28 ofzo in cinema modus) als ik het contrast opschroef en de helderheid wat terugschroef lijkt dit zo goed als verdewenen. Is meer mensen dit opgevallen?

Het is overigens op meerdere bronnen waarneembaar (dvd recorder/decoder) dus het lijkt wel in de TV te zitten.
Nou ben toch even wat verder gaan onderzoeken en heb een groene afbeelding op de tv laten zien d.m.v. mijn dvd recorder en xbox... ik zie toch verticale lijnen, met voetbal zie je ze alleen bij snelle camera bewegingen... ik vraag me toch af of meer mensen dat hebben... bij andere kleuren is het ook te zien, maar een stuk minder, groen is echt het duidelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201046

Heeft iemand al AVCHD bestanden kunnen afspelen op bijv een 46G10, bij mij herkent hij de bestanden niet, foto's wel van de SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venem004
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01-2010
Wacht het wel af qua levering,.. in eerste instantie een keus gemaakt voor de G15 46inch,maar ga nu voor de V10 42 inch met een humax hd decoder.. verwacht dan toch een goed beeld??
PS: koop voor mien mam ook hetzelfde online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296314

Vandaag kwamen ze men 50G10 eindelijk vervangen vanwege dode pixel.Nieuwe toestel had er verdorie 4!!
De brave man heeft em dan maar terug meegenomen.Weer minimum een week wachten.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Ferry34 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:25:
[...]

Klopt, maar de Pana´s doen dit vele malen beter, aangezien de Panasonics een motion resolution hebben van 1080 en de Samsungs komen net over de helft.
Nu zijn dit gewoon specs dus je zult altijd gewoon zelf moeten kijken hoe je het vindt.
Poeh poeh, da's wel een beetje verkeerde indruk van de situatie geven =p

- Panasonic Plasma's zijn helemaal niet beter in interpoleren (hoogstwaarschijnlijk juist slechter, maar dat is lastig te controleren); het is enkel de plasma techniek die zorgt voor de hoge motionres. Bij LCD's is dit van nature lager, dus heeft LCD meer belang bij interpolatie, waardoor de software voor LCD's daarvoor hoogstwaarschijnlijk ook gevorderder is. (En aangezien Samsung vooral een LCD-merk is en Panasonic vooral een plasma, kun je de conclusie wel trekken welke meer ervaring met interpolatie heeft.)

Maar goed, ik (en met mij vele professionele TV-recensenten) blijf herhalen dat motionres echt niet zo'n big thing is; al helemaal tussen een goede 100Hz-TV en een plasma TV valt in normale content (geen testmateriaal) nagenoeg geen verschil waar te nemen. Het beste blijft om dat zelf te testen natuurlijk, maar voor mij zijn sites als HDTVtest.co.uk en Cnet.com toch wel redelijk te vertrouwen wat dat betreft. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Goku33 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:55:
Hmm, ik heb een optical kabeltje (is dat spdif?) van mijn G10 naar mijn versterker lopen. Via DVB-C (alphaCrypt) heb ik Ziggo HD kanalen. Mijn versterker geeft aan dat hij Dolbi Digital (3/2) ontvangt...
Het is dus niet alleen stereo (2/0).

Edit: ik val blijkbaar in herhaling t.o.v. Ferry34. Hij heeft het al een paar keer in dit forum uitgelegd.... _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door salgera op 26-05-2009 00:58 . Reden: Ferry34 knows best ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 236146 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 00:04:
[...]
Het beste blijft om dat zelf te testen natuurlijk, maar voor mij zijn sites als HDTVtest.co.uk en Cnet.com toch wel redelijk te vertrouwen wat dat betreft. =)
Mja, uit de laatste Samsung LCD test op HDTVTest:

"The auto-dimming can be thwarted by engaging [Game Mode] and then disabling [Dynamic Contrast], but this entails some heavy sacrifices in video processing, motion resolution and 1080p/24 handling… truly a case of being caught between a rock and a hard place."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Laatst online: 14:54

Goku33

Ownage!

Anoniem: 274599 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:52:
[...]

Dus als ik het juist heb .. ik sluit de tv aan via HDMI op de PS3, de PS3 optisch met een Yamaha RX-V1400 ism een Logitech Z5500 en ik krijg enkel 2.0 geluid?
Nee, dan heeft het geluid niks met je televisie te maken. Het geluid gaat in jouw situatie rechtstreeks van PS3 naar je receiver of z5500, dus dan ontvangt die gewoon dolby 5.1 etc. Alleen als je de PS3 via hdmi op je tv aansluit en dan de optical out van de G10 gebruikt om het geluid naar je receiver te sturen, krijg je 2.0.
salgera schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 00:13:
[...]

Hmm, ik heb een optical kabeltje (is dat spdif?) van mijn G10 naar mijn versterker lopen. Via DVB-C (alphaCrypt) heb ik Ziggo HD kanalen. Mijn versterker geeft aan dat hij Dolbi Digital (3/2) ontvangt...
Het is dus niet alleen stereo (2/0).

Edit: ik val blijkbaar in herhaling t.o.v. Ferry34. Hij heeft het al een paar keer in dit forum uitgelegd.... _/-\o_
Ja, bepaalde digitale televisiekanalen met digitaal (5.1) geluid worden door de G10 wel aan een versterker doorgegeven. Mijn antwoord had betrekking op de geluid pass through van gameconsole/bluray speler via televisie naar een versterker, dan wordt het 2.0.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.