Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-06 12:16
Anoniem: 236146 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:47:
Bij een dusdanige TV-prijs kan je toch wel verwachten dat de voeding genoeg vermogen kan geven? Losse PC-voedingen kunnen zo'n vermogen al leveren voor een zacht prijsje, terwijl die veel meer verbindingen hebben (en dus veel complexer zijn).
Losse pcvoedingen passen niet in een 5-10 centimeter behuizing.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:22
Brad Pitt schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:13:
[...]

Dat denk ik eerlijk gezegd wel ja. Net als vroeger op je CRT dat de geometrie veranderde als je beeldinhoud wisselde. Pompen noemden ze dat toen ook wel, als je de randen gewoon zag vervormen bij bijv. een clip op MTV.

Om de (toch al zwakke) voeding te besparen zal een plasma ook de intensiteit van het beeld verminderen naarmate het beeld meer gevuld is met lichte content. Een geheel wit scherm zal dan ook minder wit/fel zijn dan wanneer de helft van het beeld ermee is gevuld. Anders trekt de voeding ook dat niet.
Hmm.. klinkt logisch, echter is het bij mij niet het geval dat het beeld vervormd, of krom trekt. heb wat tests gedaan en , ondanks de verandering in de toonhoogte van de buzz , veranderd het scherm zeer weinig tot niets.

Ik denk dat ik het maar gewoon even moet aanzien dan, als het me echt stoort ruil ik 'm wel om, maar denk dat het wel meevalt.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Visgek24 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:59:
[...]

Hmm.. klinkt logisch, echter is het bij mij niet het geval dat het beeld vervormd, of krom trekt. heb wat tests gedaan en , ondanks de verandering in de toonhoogte van de buzz , veranderd het scherm zeer weinig tot niets.

Ik denk dat ik het maar gewoon even moet aanzien dan, als het me echt stoort ruil ik 'm wel om, maar denk dat het wel meevalt.
Je begrijpt zijn post niet helemaal. Lees het nog een keer opnieuw zou ik hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Adlermann schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:04:
[...]

Je begrijpt zijn post niet helemaal. Lees het nog een keer opnieuw zou ik hebben....
Wat zou ik er niet aan begrepen hebben volgens jou? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Ik ben wat aan het lezen gegaan over het buzz probleem op internet. hier vond ik het volgende stukje:

"Thank you for your e-mail enquiry. Firstly, please accept my sincere
apologies for the uncharacteristic delay in our response. Due to an
unexpected increase in the number of contacts we have recently received we
have been unable to provide as speedy a response as we would normally.

In response, I routed your email to our technical advisors who have advised
the following:

Plasma panel buzzing is a normal phenomenon. They work on a totally
different principle to colour televisions and have different operating
characteristics.
The level at which the operating buzz becomes noticeable is always
subjective, one person may hear it whilst another does not.

The following points help to understand the factors surrounding the
buzzing:

The picture scanning drive circuits operate at high frequencies and powers.
It is these circuits that cause the buzzing sound. The circuits are used to
create both the picture and reuse energy to keep the unit efficiency high
and panel heat emission low. This over-heating control is very important on
the panels that do not use fans i.e 37” and 42” The resulting loss of fans
makes for a quieter panel operation.

Due to the very high amount of power processing required, the 50” panels
have 4 cooling fans which will also contribute to the overall noise these
plasma panels will produce.

The buzz will appear more concentrated at the sides of the unit since this
is where the power circuit boards are situated.

Because we do not employ cooling fans, the buzz may be heard in very quiet
surroundings. Plasma buzzing is normal and will always occur, but the level
of buzz is what matters.

Generally speaking the buzz will only be heard in quiet surroundings [with
low levels of audio from whatever sound system used] and with the user
seated too close to the panel [less than12’ for 42” and 10’ for 37” panels.

A typical scenario is using the panel in the middle of the night when
listening to news broadcasts at low volume. In this situation buzz might be
heard during the silent breaks in the audio, but not so much during speech.
This is not abnormal nor does it indicate a faulty panel.

If the buzz is heard above normal ambient daytime noise and audio levels at
more that 12’ a problem might be present.

The method of panel installation will also affect the amount of noise
heard. Wall mounting the panel will cause buzz emitted from the back of the
panel to be reflected off the wall and into the room more than if the unit
is located on the pedestal which is seated 2 to 4 feet away.

Hard wall surface i.e. painted/wooden panels will be more effective
reflectors than say walls that are covered in softer finishes, wall papered
or curtained.

Changing the picture mode in the picture settings menu between
dynamic/normal cinema will also reduce the level of perceived noise since
this affects how much power the panel is processing and this the level of
power produced.

Having too much brightness and contrast with the dynamic mode setting on,
can overdrive the panel and cause louder buzz levels with strong picture
signals i.e. DVD or Sky digital signals. Changing these settings can lower
the level of buzz produced. Use ‘normal’ picture mode and lower
brightness/contrast settings to reduce this effect.

It is normal for the buzz tone and level to change the picture content
because the panel drive circuits are processing different amounts of power
and adapting their drive cycles.

Plasma panels do not run in total silence. They do buzz as a normal part of
their operation but this level of buzz is quite low and may be
intermittently noticed in quiet surroundings.

Please ensure these facts are understood and check your panel against a
dealers display unit before requesting service since abnormal levels of
buzz are not always ‘abnormal’ but just the normal operating buzz of plasma
technology.

I trust that the above information will be of assistance to you. However,
of course, if you should have any further queries, please do not hesitate
to contact us on 08705 357357 or customer.care@panasonic.co.uk and we will endeavour to assist."

Het lijkt me dan ook duidelijk dat mijn plasma tv niet defect is en ook niet gaat, en dat het een normaal iets is.

Tenzij iemand er anders over denkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301514

Tommy The Cat schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:44:
[...]

[...]

Antwoord van Panasonic op mijn vraag of Ci+ ondersteund wordt:

[...]

Gezien het feit dat de tv’s al in de huiskamer staan en niet bevestigd is dat ze Ci+ hebben, neem ik aan dat ze dat niet hebben.

Vandaag gesproken met een medewerker van een televisiespeciaal zaak en die was vrij stellig: geen Ci+ voor deze Panasonic lijn. Een ‘update’ achtte hij onwaarschijnlijk.

Mijn conclusie, je zult een settopbox moeten aanschaffen of alphacrypt gebruiken maar met dat laatste heb je geen gegarandeerde werking in de (nabije) toekomst.
Panasonic is mede oprichter van het CI+ forum sinds 2007.
Alle nieuwe toestellen met DVB-C ondersteunen CI+.........maar !!!!!!! Dat wil niet zeggen dat dit gaat matchen met de software die Ziggo er op los laat. Dit is namelijk provider afhankelijk.

We moeten niet blij zijn met CI+. Dit is weer een "Big Brother Is Watching You" feature.

Men kan bepalen wat jij mag zien en wat niet. Opnames kunnen na bv. 2 maanden niet meer gekeken worden en men kan bepalen dat je een opname bv. niet meer kan copieren. Daarnaast zit er een "Backwards Loop" in die de provider inzicht geeft, wat jij op het moment kijkt,zapt en opneemt. Een copy functie, die zich het beste laat omschrijven als een soort HDCP beveiliging (zit ook in HDMI en zie vaak de problemen/beperkingen hiermee). Hier wordt 1 partij slechts beter van en dat is de kabelaar !!!
Maar nu de grote hamvraag ........... zet Ziggo alle naar schatting 200.000 betalende AlphaCrypt gebruikers op zwart ? Of blijft alles backwards compatible en worden nieuwe abonnees alleen voorzien van de "Big Brother Functies" en Pay TV.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat ze naar CI+ willen omdat ze dan wellicht per programma kunnen instellen hoe je het kan opnemen. Kan handig zijn met aangekochte films en copyrighted zaken uit het buitenland ofzo. Maarja, alles wat ik echt lang wil bewaren, download ik wel. Mij zal het aan mn reet roesten. Als ik die losse samsung kabelunit maar weg kan gooien :P.

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 19-05-2009 23:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
Anoniem: 301514 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:55:
[...]

Panasonic is mede oprichter van het CI+ forum sinds 2007.
Alle nieuwe toestellen met DVB-C ondersteunen CI+.........maar !!!!!!! Dat wil niet zeggen dat dit gaat matchen met de software die Ziggo er op los laat. Dit is namelijk provider afhankelijk.

We moeten niet blij zijn met CI+. Dit is weer een "Big Brother Is Watching You" feature.

Men kan bepalen wat jij mag zien en wat niet. Opnames kunnen na bv. 2 maanden niet meer gekeken worden en men kan bepalen dat je een opname bv. niet meer kan copieren. Daarnaast zit er een "Backwards Loop" in die de provider inzicht geeft, wat jij op het moment kijkt,zapt en opneemt. Een copy functie, die zich het beste laat omschrijven als een soort HDCP beveiliging (zit ook in HDMI en zie vaak de problemen/beperkingen hiermee). Hier wordt 1 partij slechts beter van en dat is de kabelaar !!!
Maar nu de grote hamvraag ........... zet Ziggo alle naar schatting 200.000 betalende AlphaCrypt gebruikers op zwart ? Of blijft alles backwards compatible en worden nieuwe abonnees alleen voorzien van de "Big Brother Functies" en Pay TV.

:?
In de woorden van Ziggo zullen ze geen stappen zetten met de bedoeling om alphacrypt op zwart te krijgen, maar kunnen ze de werking ervan in de toekomst niet garanderen vanwege ontwikkelingen. Maar 'op zwart' vind ik te sterk aangezet, je kan altijd nog een settopbox aanschaffen en als je dat niet wil zeg je de boel op. Volgens mij is dat alphacrypt gebeuren nooit officieel ondersteund, dus het is een stukje eigen risico.

Dat alle DVB C tuners Ci+ zijn vind ik nogal een statement. Waar haal je die informatie vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Het zijn vooral de programmamakers die je voor deze grotere controle over digitale TV moet aanspreken, die eisen een dergelijke copy-bescherming aan Ziggo, wie dat weer moet doorvoeren, anders gaan de prijzen omhoog (dit had ik gelezen in een Interview met een vooraanstaand Ziggo-medewerker, niet de meest betrouwbare bron, maar het klinkt wel aannemelijk).

Ziggo is in principe van plan om de komende jaren weinig aan de CI-codering te veranderen; enkel programma's die zo'n copy-beveiliging eisen, vereisen de CI+ standaard in dat geval, de rest kan gewoon nog met een CI-kaart bekeken worden. Mjah, die man gaf geen beloftes, en de toekomst voor CI blijft zoals altijd in twijfel omhuld. (Met CI+ devices lijkt het erop dat wel alles bekeken kan gaan worden, alleen hebben programmakers via Ziggo meer controle over wat jij met hun materiaal doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hardware matig en qua architectuur zijn de Panasonic NEO-PDP toestellen al voorzien van CI+ , zo draaien ze in Scandinavie ook als op de nieuwe CI+ systemen van de kabelaanbieders van bv. Stockholm in Zweden (Telia en Somhem). Ik heb daar familie wonen en daar met een TX-P42G10E gespeeld :)

Let wel: Door de TV in de landmodus Zweden te zetten, laadt de CI+ zich softwarematig met de geldende "CI+ Certificaten" die gelden voor die providers aldaar en is deze klaar voor gebruik (DVB-C, MPEG4, H.264, dus HD en Full HD )
Dus dat is nog geen garantie dat Ziggo deze "CI+ Certificaten" ook vrij gaat geven. Maar dat is een kwestie van tijd, dat dit ook beschibaar komt. (Direct of in-direct ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 301514 op 20-05-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 07:24

Fitz

Vincent! We happy?

M@cer schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:30:
Waar de G serie bij MM niet meedeed vorige week, doet ie wel mee bij de actie van BCC.
Daar krijg je 200 euro korting op de 50G10, dus is 1499 ipv 1699
Afgelopen zaterdagmiddag heb ik bij de MM toch een 50G10 op de kop kunnen tikken voor de kortingsprijs! Ik heb voet bij stuk gehouden dat zij adverteren met ALLE lcd -en plasma tv's met 16% korting. Dus de G10 serie hoort daarbij. Ik heb uiteindelijk 1427,- betaald voor de G10, 100 euro goedkoper dan de goedkoopste webwinkel. Helaas hadden ze het toestel niet op voorraad, maar even wachten heb ik er voor deze prijs wel voor over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
@POLK HIGH, bedankt voor je info het geeft hoop in onzekere tijden ;). Eerst de lijst van Ziggo maar eens afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:47
Ik heb sinds gisteren de 42G10. Mooi schermpje :P

Er zaten wel een paar dooie subpixels op het scherm. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit een scherm gezien die helemaal perfect is. Op de ruim 2 miljoen pixels is het niet veel moet je maar denken.

Zelf zit ik op ongeveer 2,5 meter afstand, en het flikkeren van het scherm valt mij ook wel op bij vooral grijze vlakken. Maar van een grotere afstand ze het niet meer. De genoemde eco-mode had ik al uit gezet. Vandaag ga ik hem ook nog testen met de xbox360.

Verder heb ik hem ingesteld op DVB-C tuner. Dit werkt perfect i.c.m. Caiway. De ongecodeerde kanalen staan er allemaal op. Ook het ongecodeerde HDTV kanaal myZen.tv speelt hij af. Via mijn Humax 5050c bekijk ik wel de gecodeerde kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Mijn eerste ervaringen van een G10E (vergeleken met een PZ80 van vorig jaar).
- Het zwart is iets beter
- Minder phosphor lag! Normaal viel het me al op bij verdwijnende ondertitels op een zwarte achtergrond (ja zo gevoelig ben ik). Een stuk minder bij deze tv!
- IFC: ik zie geen verschil met aan of uit, maar ik heb dit nog niet uitvoerig getest
Kleuren: misschien iets minder goed dan de PZ80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Nice Guy Eddie schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:15:

Er zaten wel een paar dooie subpixels op het scherm. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit een scherm gezien die helemaal perfect is. Op de ruim 2 miljoen pixels is het niet veel moet je maar denken.
Ik heb mijn scherm laten omruilen voro die dooie pixels. Super irritant was het ;) Ik ahd nu ook het geluk dat m'n modle van vorig jaar werd omgeruild voor een 42G10. Voor het eerst in m'n leven heeft zeuren geholpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252616

Imperium schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:48:
[...]

Jazeker, toen ik de tv net had heb ik er een hele tijd last van gehad! gaat vanzelf weg is mijn conclusie. Zorg wel dat ECO mode uit staat.
Thx voor de tip. Ik heb de ECO stand eens op off gezet maar dan wordt het beeld weel heel erg donker. Te donker vind ik. Moet ik contrast/helderheid aanpassen als de ECO stand op uit staat? Zoja, welke waarde ongeveer ? Of is dat op het gevoel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Helderheid heb ik tot nu toe gevarieerd tussen 0 en +5. Contrast tussen de 30 en 36.

Wel zet ik overdag de TV op 'normal' en in de avond op 'cinema' (en met gamen altijd op game mode, geen idee wat dat doet, ziet er prima uit :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JvS schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:28:
Helderheid heb ik tot nu toe gevarieerd tussen 0 en +5. Contrast tussen de 30 en 36.

Wel zet ik overdag de TV op 'normal' en in de avond op 'cinema' (en met gamen altijd op game mode, geen idee wat dat doet, ziet er prima uit :P)
De game mode -zou- een sneller beeld op moeten leveren... Maargoed, heb daar ook nog niet zoveel van gemerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
bart_wbd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:52:
[...]

Zojuist mijn P42G10 ook aangesloten, zou graag ook de juiste calibratie instellingen willen weten. Ook krijg ik mijn xbox 360 niet aangesloten. Ik stop een hdmi 1.3 kabel achter in de xbox en in de tv. Maar krijg geen beeld en geluid?? iemand idee. Tv staat op juiste kanaal. Kabel is nieuw en werkt prima. Graag reactie...

*edit: het is al gelukt. Bleek toch aan de kabel te liggen. Ik had 2 kabels voor 10 euro gekocht nadat ik had gehoord dat er tussen de kabels geen verschil zou zitten. Is dat dus wel zo...?? kan iemand mij een goede hdmi kabel aanraadden voor een redelijke prijs?
Ik heb onlangs hetzelfde probleem gehad. Ik wou niet de goedkoopste kabel nemen (ondanks dat die 9/10 even goed presteert), maar ook geen 100 euro geven aan een Monster kabel of zo. Een Profigold HDMI kabel kostte bij de lokale elektrozaak 59 euro voor 2m. Deze kabel was wel een HDMI 1.3c kabel. Dat was een beetje overkill en ik vond het te duur. Dus ben ik op zoek gegaan naar een online shop en kwam ik uit bij een Nederlandse online shop waar ik deze high quality HDMI kabel tegenkwam. Ook vergulde aansluitingen en double shielded. En dat voor 14 euro (kabel van 1,5m). Ik moet wel bekennen dat ik hem nog niet getest heb, maar het ziet er alleszins topkwaliteit uit voor een betaalbare prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 08:15
bart_wbd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:52:
[...]
kan iemand mij een goede hdmi kabel aanraadden voor een redelijke prijs?[/i]
Van Den Hul 1 meter voor € 59,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Belachelijk en onnodig duur.

Bij de mediamarkt, PS3 sectie. Speedlink 1.7 meter :13,99. Shielded en verguld. Voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Adlermann schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:26:
[...]

Bij de mediamarkt, PS3 sectie. Speedlink 1.7 meter :13,99. Shielded en verguld. Voila.
Tja, wat zal ik daar eens op zeggen..... Niks dus.
Ga geen discussie voeren of het wel of geen nut hebben van duurdere (zal maar niet 'betere' schrijven) kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 21:32
-Leon- schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:38:
[...]

Tja, wat zal ik daar eens op zeggen..... Niks dus.
Ga geen discussie voeren of het wel of geen nut hebben van duurdere (zal maar niet 'betere' schrijven) kabels.
Daar is inderdaad dit topic voor:

HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Anoniem: 301514 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 00:41:
Hardware matig en qua architectuur zijn de Panasonic NEO-PDP toestellen al voorzien van CI+ , zo draaien ze in Scandinavie ook als op de nieuwe CI+ systemen van de kabelaanbieders van bv. Stockholm in Zweden (Telia en Somhem). Ik heb daar familie wonen en daar met een TX-P42G10E gespeeld
Opmerkelijk nieuws aangezien Ziggo het eerste kabelbedrijf is dat daadwerkelijk met CI+ aan de slag gaat. Ik denk dat je in de war bent de standaard DVB CI. De landen van de Nordig groep maken namelijk geen bezwaar tegen het gebruik van een Conditional Access Module (CAM). Een CI+ slot is backwards compatible met het standaard DVB CI slot waar dus ook de normale CAM in wil werken.
Let wel: Door de TV in de landmodus Zweden te zetten, laadt de CI+ zich softwarematig met de geldende "CI+ Certificaten" die gelden voor die providers aldaar en is deze klaar voor gebruik (DVB-C, MPEG4, H.264, dus HD en Full HD )
Dus dat is nog geen garantie dat Ziggo deze "CI+ Certificaten" ook vrij gaat geven. Maar dat is een kwestie van tijd, dat dit ook beschibaar komt. (Direct of in-direct ;) )
Ik heb nu al verschillende keren wat zitten lezen in de CI+ specificaties, maar over het "laden van CI+ Certificaten" ben ik nog niets tegen gekomen. Als ik bovenstaande lees lijkt het wel alsof iedere digitale TV provider zijn eigen certificaten uitgeeft wat niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

11 euro? 1,50, 3,00 of 11,00 euro bedoel je.

Ik heb gekozen voor een aanal HDMI kabels van 3 euro (zagen er net wat steviger uit dan de allercheapste dropveter) en DVI HDMI kabel van 5 euro. Ik heb ze al een tijdje in gebruik en het zijn prima kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 301514 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:55:
Huh? CI+ staat voor "Common Interface", een gemeenschappelijk interface dus die er voor moet zorgen dat een CI+ Conditional Access Module (CI+CAM) werkt in alle apparatuur met CI+ slot. Ik heb geen idee wat je bedoelt met "software van Ziggo".

Ik heb geen idee waar je die "Big Brother is Watching You" functionaliteit allemaal vandaan haalt, maar ik ben het in de CI+ specificaties nog niet tegen gekomen. Hoe moet een digitale TV provider nu precies kunnen raadplegen wat jij aan het doen bent als er in het apparaat geen retour kanaal zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05-2011
Hallo,

Ik lees deze topic al geruime tijd,en heb me zojuist geregistreerd.
Ik heb besloten te gaan kiezen voor een plasma uit de V-serie.
Alleen vind ik 50inch de minimum groote die ik wil hebben, en hoop dat
er in deze serie ook een maat groter zal verschijnen.

Ik heb een vraag over het CI+ gebeuren die ik nog niet heb gezien....
als je de decoder niet meer nodig hebt, waar sluit je dan je dvd recorder
op aan ??? Of is dit een stomme vraag, en sluit die gewoon direct op de tv aan ???

heb ik ook direct nog een vraag,
mijn huidige set-up is niet full hd, dus gewoon:
samsung decoder > pioneer dvd recorder (scart uit) > (scart in) plasma

als ik naar full hd wil gaan moet ik dus een nieuwe decoder aanschaffen,
maar ook mijn dvd recorder moet ik vervangen omdat deze geen hdmi heeft,
want ik neem aan dat de set-up dan word:

hd decoder (hdmi uit) > (hdmi in) dvd recorder (hdmi uit) > (hdmi in) full hd plasma

klopt dit...zijn er wel dvd recorders met hdmi in + uit ???
hoe zou ik dit dan anders moeten aan sluiten...
hoop dat iemand hier een antwoord op heeft !!!

alvast bedankt !!!
RAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-06 15:42
RAT-1962 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:49:
Ik heb besloten te gaan kiezen voor een plasma uit de V-serie.
Alleen vind ik 50inch de minimum groote die ik wil hebben, en hoop dat
er in deze serie ook een maat groter zal verschijnen.
De 58 inch en 65 inch modellen verschijnen in Engeland in respectievelijk augustus en september. Voor Nederland zijn ze (nog) niet aangekondigd. Ik wacht ook op het uitbrengen van deze modellen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
RAT-1962 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:49:
als ik naar full hd wil gaan moet ik dus een nieuwe decoder aanschaffen,
maar ook mijn dvd recorder moet ik vervangen omdat deze geen hdmi heeft,
Misschien een idee om te kijken naar een HD Decoder met HDD erin?
Zoiets bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
-Leon- schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:24:
[...]

Misschien een idee om te kijken naar een HD Decoder met HDD erin?
Zoiets bijvoorbeeld
bedankt, maar die optie is er voor mij niet...
ik gebruik een dvd recorder omdat ik de opnames (nadat ik ze op een dvd-rw)
brand op de pc wil bewerken...
voorzover ik weet zijn er nog geen decoders met hd met een usb of netwerkaansluiting
om de opnames naar de pc over te zetten....

edit:
sorry was even te snel met mijn antwoord...
volgens het stukje is het dus wel mogelijk....
dit is iets waar ik al jaren naar op zoek ben...
op deze manier kan ik het steeds moeten branden van dvd-rw's overslaan,
scheelt een hoop tijd !!!
ben alleen benieuwd hoe de decoder de files opslaat..
mpg2 of VOB files...
ik ga me er even in verdiepen...alle antwoorden zijn welkom :)

nogmaals dank supertip _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door RAT-1962 op 20-05-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAT-1962
-Moondust- schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:20:
[...]

De 58 inch en 65 inch modellen verschijnen in Engeland in respectievelijk augustus en september. Voor Nederland zijn ze (nog) niet aangekondigd. Ik wacht ook op het uitbrengen van deze modellen in Nederland.
bedankt,
ik hoop dat ze dan rond dezefde tijd hier verschijnen :)
zal dan zeker voor de 58inch gaan...
aan de 65inch zal wel een "Pioneer" achtig prijskaartje komen te hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:28:

En ECO-mode uit? Heb wat liggen spelen met helderheid en contrast waarbij ECO-mode uit staat...maar het beeld is dan echt dof. Wanneer ik ECO-mode terug aanzet dan "knalt" de tv toch veel meer hoor. Alleen is het beeld dan wel onrustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Eco mode zet de tv minder fel als het donker is in de woonkamer en wellicht feller als het erg licht is. Test je dit toevallig overdag? Prbeer het eens s'avonds? Want bij mij scheelt eco mode aan of uit niet echt schrikbarend veel. Cinema of normaal scheelt echt veel meer.

(cinema, helderheid +3. contrast 33, color 31, scherpte 5, Color management off, P-NR off, gamma 2.0).

Test het eens als er weinig omgevingslicht is?

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 20-05-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296545

Nou ben vandaag gebeld vrijdag om 9.30uur heb ik een V10 thuis staan... ik zal even wat pics maken.. Eindelijk, beetje jammer van hemelvaart. Als ik hem vandaag wou hebben moest ik hem ophalen. Dan maar even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2023

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Anoniem: 296545 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 19:00:
Nou ben vandaag gebeld vrijdag om 9.30uur heb ik een V10 thuis staan... ik zal even wat pics maken.. Eindelijk, beetje jammer van hemelvaart. Als ik hem vandaag wou hebben moest ik hem ophalen. Dan maar even wachten.
Spannend,hopen dat je kan slapen donderdag nacht :D haha. IK ben benieuwd naar je pics en je ervaringen wb 24p smooth, de thx stand etc...

welke kijk afstand en welke " heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 18:32:
Eco mode zet de tv minder fel als het donker is in de woonkamer en wellicht feller als het erg licht is. Test je dit toevallig overdag? Prbeer het eens s'avonds? Want bij mij scheelt eco mode aan of uit niet echt schrikbarend veel. Cinema of normaal scheelt echt veel meer.

(cinema, helderheid +3. contrast 33, color 31, scherpte 5, Color management off, P-NR off, gamma 2.0).

Test het eens als er weinig omgevingslicht is?
Jij gebruikt altijd(overdag en savonds) de cinema modus met die instellingen?

Idd als het donker is dan is dimt de ECO modus automatisch het beeld en is het verschil wel kleiner. Maar verhoogt eco modus dan de brightness, die je zelf ook kan instellen of doet dat iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300742

Anoniem: 296545 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 19:00:
Kan je ons laten weten of je ook de gamma en greyscale kan aanpassen? _/-\o_

Weet wel dat je in de thx mode niets kan aanpassen wat bijzonder jammer is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 252616 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 19:06:
[...]

Jij gebruikt altijd(overdag en savonds) de cinema modus met die instellingen?

Idd als het donker is dan is dimt de ECO modus automatisch het beeld en is het verschil wel kleiner. Maar verhoogt eco modus dan de brightness, die je zelf ook kan instellen of doet dat iets anders?
Ik gebruik normal als ik overdag F1 of een voetbalwedstrijd kijk. Ik gebruik game voor de xbox 360. Verder gebruik ik altijd cinema (ik kijk overdag verder geen films). En als ik het fel wil hebben, dan zet ik contrast wel hoog. Als ik een hele tijd tegen norma aankijk, vind ik cinema er ook dim uitzien... Toch kijk ik op cinemastand :).

Ik zie het probleem niet zo. Het is toch zeker niet alsof je tv niet fel genoeg is zonder eco modus? Maak je niet zo druk om het verschil. Dat trillen vind je irritant en het beeld zonder eco modus is toch goed? Ik vind dat je een beetje problemen aan het zoeken bent nu... als ik eerlijk ben :P.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 20-05-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anchises
  • Laatst online: 14-06 13:21
Hmm, ik heb vandaag de 50G10E in de MM gezien met zijn demo (bluray) disk aan het afspelen. Nu was het wel mijn impressie als je er dicht bij staat (ja het is mierenneuken) dat je toch niet zo'n superscherp beeld hebt. Als ik naar die samsung lcd ernaast keek (ook met zijn eigen demo disk) vond ik dat beeld eerlijk gezegd er toch veel scherper uitzien. Nu besef ik wel dat dat in de winkel zo is voorgesteld, maar als er rechtstreeks van bluray via een hdmi kabel op de tv geinput wordt, kan ik me wel inbeelden dat er niet zoveel aan de scherpte te klooien is?

Misschien dat er 1080i werd doorgegeven ipv 1080p? Het was in ieder geval wel full hd. Is dat misschien die dithering en/of posterization waar men het al over gehad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee dat is niet dithering of posterization.

Het kan aan het bronmateriaal liggen, maar een LCD is inderdaad een stuk scherper in pixelafbakening. Plasma is wat softer, wat vergeeflijker. Ik vind dat erg fijn (zeker met niet fullhd bronnen is het IMO een groot voordeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301049

Verder heb ik hem ingesteld op DVB-C tuner. Dit werkt perfect i.c.m. Caiway. De ongecodeerde kanalen staan er allemaal op. Ook het ongecodeerde HDTV kanaal myZen.tv speelt hij af. Via mijn Humax 5050c bekijk ik wel de gecodeerde kanalen.
Dit is interessant omdat ik zelf ook in een Caiway gebied woon en misschien mag ik je daarom een paar vragen stellen.
Heb je hiervoor geen extra "cam" kaart nodig?
Ik heb ook eredivisie live en dus een extra smartcard. Hiervoor zal ik dus nog steeds een decoder moeten plaatsen toch?

Je zou me aardig op helpen als je dit wilt beantwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296314

Zelf zit ik op ongeveer 2,5 meter afstand, en het flikkeren van het scherm valt mij ook wel op bij vooral grijze vlakken. Maar van een grotere afstand ze het niet meer. De genoemde eco-mode had ik al uit gezet. Vandaag ga ik hem ook nog testen met de xbox360.

Wat is het verschil tussen sub en gewone pixels?
Ik had een dode pixel en krijg een nieuw toestel van Panasonic.
Maandag komen ze het brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anchises schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:14:
Hmm, ik heb vandaag de 50G10E in de MM gezien met zijn demo (bluray) disk aan het afspelen. Nu was het wel mijn impressie als je er dicht bij staat (ja het is mierenneuken) dat je toch niet zo'n superscherp beeld hebt. Als ik naar die samsung lcd ernaast keek (ook met zijn eigen demo disk) vond ik dat beeld eerlijk gezegd er toch veel scherper uitzien. Nu besef ik wel dat dat in de winkel zo is voorgesteld, maar als er rechtstreeks van bluray via een hdmi kabel op de tv geinput wordt, kan ik me wel inbeelden dat er niet zoveel aan de scherpte te klooien is?

Misschien dat er 1080i werd doorgegeven ipv 1080p? Het was in ieder geval wel full hd. Is dat misschien die dithering en/of posterization waar men het al over gehad heeft?
Wat bedoel je?
1080i en 1080p?
Ik heb mijn 50G10 aangesloten met hdmi op telenet digicoder(fullhd)en die kan je toch ook maae enkel instellen op 720 of 1080i?
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

phemelrijk schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 19:02:
[...]

Spannend,hopen dat je kan slapen donderdag nacht :D haha. IK ben benieuwd naar je pics en je ervaringen wb 24p smooth, de thx stand etc...

welke kijk afstand en welke " heb je?
Ik ben nu al nerveus.. slapen is dus niet nodig de komende 35 uur.. Ik zit er op met de hoekbank 2,5 a 3,5 meter vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Bah ik zie net dat m'n nieuwe G10 ook een dode subpixel heeft. Recht in het midden. Echt helemaal precies in het midden een rode pixel. Ik hoefde er niet eens naar te zoeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300742 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 19:46:
[...]

Kan je ons laten weten of je ook de gamma en greyscale kan aanpassen? _/-\o_

Weet wel dat je in de thx mode niets kan aanpassen wat bijzonder jammer is. :'(
Ja maar de schema's van de calibratietest van de THX mode was erg netjes en binnen de waarden van een custom calibratie. En uiteraard post ik al mijn bevindingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:47
Anoniem: 296314 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:18:
[...]

Wat is het verschil tussen sub en gewone pixels?
Ik had een dode pixel en krijg een nieuw toestel van Panasonic.
Maandag komen ze het brengen.
Ik heb 1 pixel die eigenlijk altijd rood is. 1 die steeds blauw is, en volgens mij 2 pixels die het de ene keer wel, en de andere keer niet doen.

Maar ik kan het alleen maar zien binnen een meter afstand. Uiteraard zit ik verder van mijn scherm af, en dan zie je het totaal niet. Laten we zeggen, ik heb me aan ergere dingen gestoord met TV's.

[ Voor 19% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 20-05-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tjah,bellen en een nieuw toestel vragen he,ze hebben daar bij mij echt ni moeilijk over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ja

1080p he je bij BR. Bij die wannabee HD decoder van Telenet heb je de keuze uit 720p of 1080i omdat de bron te gelimiteerd is. Mijn ervaring met non BR HD materiaal: allemaal even ruk en kan je best de auto resolutie gebruiken met een deinterlacer.

Het verschil tusen één en één HD is dat de ondertitels beter zijn: de rest van het beeld is gewoon geupscalede rommel.

Als je naar een echte HD zender kijkt zoals MelodyZenTV dan is dat :9~

[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 21-05-2009 09:03 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Anoniem: 296545 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 22:47:
[...]

Ja maar de schema's van de calibratietest van de THX mode was erg netjes en binnen de waarden van een custom calibratie. En uiteraard post ik al mijn bevindingen..
Idd, die thx zal vanuit de fabriek al heel goed staan...Ik las wel dat ook deze mode n na een 1,5 jaar ongeveer zover kan zijn afgeweken dat een her calibr. wordt geadviseerd...maar die thx mode kunnen ze dan niet aanpassen, misschien dat pana in de tijd een sw update doet dat dit wel mogelijk word..zou toch jammer zijn dat ze dan een thx stand introduceren terwijl ze zelf ook weten dat deze waardes na een x aantal uur niet meer thx waardig zullen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2020
phemelrijk schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:08:
[...]

Idd, die thx zal vanuit de fabriek al heel goed staan...Ik las wel dat ook deze mode n na een 1,5 jaar ongeveer zover kan zijn afgeweken dat een her calibr. wordt geadviseerd...maar die thx mode kunnen ze dan niet aanpassen, misschien dat pana in de tijd een sw update doet dat dit wel mogelijk word..zou toch jammer zijn dat ze dan een thx stand introduceren terwijl ze zelf ook weten dat deze waardes na een x aantal uur niet meer thx waardig zullen zijn....
Net of je die minimale verschillen dan in een keer gaat merken. Dan moet je gewoon maandelijks calibreren als je het dan echt goed wilt doen. Heel dat calibreren is zo opgeblazen, net of een TV zonder ineens slecht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

bjorntje424 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:20:
[...]

Net of je die minimale verschillen dan in een keer gaat merken. Dan moet je gewoon maandelijks calibreren als je het dan echt goed wilt doen. Heel dat calibreren is zo opgeblazen, net of een TV zonder ineens slecht is...
Ik denk niet dat je dat meteen zal merken nee, maandelijks is ook overdreven, maar ik doel meer o het feit dat ALS je ooit je tv wil hercalibreren je die thx mode dan niet zou kunnen herstellen. Ik zeg zeker niet dat deze of een andere tv slecht is, ik ga er vanuit dat de huidige tvs erg goed zijn gezien de reviews! Ik ben zelf voornemens de 42"V aan te schafffen maar wil hem eerst even zien in de winkel voor het design zeg maar.

Ik ben er wel van overtuigd gezien de reviews dat calibraties op sommige tvs echt wel nut kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01-2022
Adlermann schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:26:
[...]

Welk nut heeft een vergulde stekkerkabel als het contact van je toestel niet is verguld !
Geen enkel toestel heeft een vergulde stekker ingang ... gewoon marketing volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
daxcer schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 10:24:
[...]

Welk nut heeft een vergulde stekkerkabel als het contact van je toestel niet is verguld !
Geen enkel toestel heeft een vergulde stekker ingang ... gewoon marketing volgens mij
Ja, ik denk het ook. Maar ik verwees ongeveer naar een zelfde kwaliteit kabel voor 1/5 van de prijs :)

Btw bij kassa/radar was laatst dus een test mbt exact hetzelfde onderwerp. Maar dit geraakt off topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taaiewillem
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02-2024
[...]

Sterker nog: goud-op-tin kontaktovergangen zijn na een tijdje onbetrouwbaar wegens de vorming van een slechtgeleidende (paarse) tussenlaag. Dit was al in de 50-er jaren bekend. Remedie is het van tijd tot tijd lostrekken van de stekkers en opnieuw induwen.

'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
bjorntje424 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:20:
[...]
Calibreren doe je 1x per jaar/anderhalf jaar als je het goed wilt doen. TV's zonder calibratie zijn zeker niet slecht, TV's die wel gecalibreerd zijn, zijn simpelweg perfect volgens de richtlijnen afgesteld, en neem maar van mij aan dat je het echt wel ziet. Ik had de mijne behoorlijk goed afgesteld voor de calibratie (volgens de calibrateur) maar de winst was zeker zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300526

[...]

Erger nog...

Het werkt als volgt;

Er word een TV verkocht. Daar zit, laten we eens een getal uit onze mouw schudden, zo een procent of 18 winst op. Daarmee bedoel ik niet 18% bovenop de inkoopprijs, maar 18% boven op de inkoopprijs + alle kosten zoals personeel, opslag vervoer (logistiek dus...)

Met die 18% krijg je een leuke prijs om mee te adverteren. Maar is eigenlijk te weinig. Dus krijgt men de zogenaamde "bijverkoop." })

In het geval van TVs gaat dit meestal om... kabels. En een verlengde garantie. Eventueel een meubeltje. Schoonmaaksetje voor het panel. etc, etc... Mischien zels een Blu-Ray. Heeft men meteen een excuus om nog meer kabels te verkopen. :Y

Op dure kabels zit een bizarre marge. Zo een 200-400%. Dus als je een TV koopt van 1499, met daarop 18% winst, dan is dat dus 270,-. Een dure HDMI kabel van zo een 100,- word voor 30,- ingekocht. 70 Euro EXTRA winst dus. Word dus 340 op 1499,- is al 23%. Schoonmaaksetje erbij en je zit al gauw op 26. *O*

De echte klapper komt met de verlenge garantie. Dan gaat men richting 40%. De meeste TVs die met een klein foutje de fabriek uitrollen gaan het eerste jaar stuk. Komt men het eerste jaar zonder kleerscheuren door, dan lukt de volgende 4 meestal ook wel. :Y

We leven nu eenmaal in een kapitalistsch systeem waar de consument met een hoge frequentie moet (her) consumeren. 8)7

Daarom worden we met kleine stapjes steeds nieuwe verbeteringen "gevoerd." Een TV mag niet 15 jaar meegaan. >:)

En je krijgt dingen zoals kabels die een "zichtbare verbetering in beeldkwaliteit geven." :N

Het meest lachwekkende zijn die Monster setjes die "vuile stroom uit het stopcontact" schoonmaken. De verkopers van BCC beweren dat dit duidelijk een verbetering geeft in beeld en geluid. Lachen.

Iedere TV en versterker heeft al een voeding die dat doet. 220AC word netjes gelijkgericht en met elcos en spoelen uitgevalkt en met transistoren gestabiliseerd.

Maar dat vergeten ze te vertellen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Nou, besloten om deze g10 ook maar weer om te ruilen. De deze dode sub pixel ziet prcies in het midden. Super irritant.. Ik heb wel weer geluk met deze dingen zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Adlermann schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:27:
Nou, besloten om deze g10 ook maar weer om te ruilen. De deze dode sub pixel ziet prcies in het midden. Super irritant.. Ik heb wel weer geluk met deze dingen zeg :)
Ben blij dat mijn 36 inch CRT nog prima speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
Wat komen die dode pixels trouwens vaak voor? Komt dat door de nieuwe NEO techniek die nu nog in de kinderschoenen staat? Kost Panasonic een hoop knaken met de omruilacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anchises
Vervangen ze ook voor 1 dode subpixel? En wat moet je dan precies doen? gewoon naar panasonic bellen? Heb je documenten nodig? factuur enzo , moet je die voorleggen of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjorntje424 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:55:
Wat komen die dode pixels trouwens vaak voor? Komt dat door de nieuwe NEO techniek die nu nog in de kinderschoenen staat? Kost Panasonic een hoop knaken met de omruilacties.
Dat begint mij ook inderdaad op te vallen.

Ik hoop dat het slechts om toeval gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
anchises schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:04:
Vervangen ze ook voor 1 dode subpixel? En wat moet je dan precies doen? gewoon naar panasonic bellen? Heb je documenten nodig? factuur enzo , moet je die voorleggen of?
Je moet bellen naar e-care (het publieke nummer). Dan komt er een mannetje langs, maakt foto's van de dode pixels en ze bestellen een nieuwe tv voor je. Dan ruilen ze hem om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anchises
Adlermann schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:17:
[...]

Je moet bellen naar e-care (het publieke nummer). Dan komt er een mannetje langs, maakt foto's van de dode pixels en ze bestellen een nieuwe tv voor je. Dan ruilen ze hem om :)
Cool, thanks :p. Dus je moet helemaal geen factuur voorleggen? ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
anchises schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:22:
[...]

Cool, thanks :p. Dus je moet helemaal geen factuur voorleggen? ;p
Alleen serienummer. Factuur kunnen ze om vragen. Deden ze bij mij iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje over de V50;

Op de site van Panasonic las ik dit;

1.241 x 774 x 83.5 mm (Paneldiepte: 54.8 mm)

Dit is dus al de afmeting ZONDER voet!

Vreemd dus dat er 2 verschillende dieptes worden opgegeven. Als er NL een uitstulping van bijna 3 cm bijzit kan mijn beugel van 2.5 cm niet gebruiken! Leek me mooi ICM de V serie, omdat de totale diepte dan slechts 8 cm gerkend vanaf de muur word.

Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
Volgens mij het is minst diepe deel al 55 mm.

Zie hier: http://av.watch.impress.co.jp/docs/20090203/pana2_11.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door bjorntje424 op 21-05-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:43:
[...]

De game mode -zou- een sneller beeld op moeten leveren... Maargoed, heb daar ook nog niet zoveel van gemerkt...
De "Game Mode" schakelt een andere processor in, hierdoor is de vertraging ) 1ms voor Wii, Xbox, Playstation.
Niets zo irritant als bewegen met je controller en niet direct zonder vertraging (ook als is dit milli seconden) op het scherm zien. Mijn Samsung LE32A656 heeft 22ms delay, dit vindt ik als gamer irritant, daarom ook voor de NEO PDP van Panasonic gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjorntje424 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:41:
Volgens mij het is minst diepe deel 55 mm, met de uitstulpingen 54,8.

Zie hier: http://av.watch.impress.co.jp/docs/20090203/pana2_11.jpg
Was ik al bang voor. Verdorie!

Ik hoopte dat die uitstulping dat randje aan de voorkant was.

Dit slaat werkelijk nergens op! Vreemd dat een merk als panasonic op deze manier adverteert. Het is gewoon een panel van 8,5 cm...

Die beugel van 2.5 cm gaat dus niet door. Jammer. Heel jammer.

3cm moet lukken als de afmetingen correct zijn opgegeven.

Bedankt voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303113

Voor iedereen die zit te wachten: gisteren het bericht ontvangen dat de Panasonic TX-P42V10E bij Cameranu.nl leverbaar zou zijn.

http://www.cameranu.nl/ar...Panasonic_TX-P42V10E.html

Helaas daar niet in de showroom te bekijken. De anderen zullen wel niet lang op zich laten wachten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArChie schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:19:
[...]

Huh? CI+ staat voor "Common Interface", een gemeenschappelijk interface dus die er voor moet zorgen dat een CI+ Conditional Access Module (CI+CAM) werkt in alle apparatuur met CI+ slot. Ik heb geen idee wat je bedoelt met "software van Ziggo".

[...]

Ik heb geen idee waar je die "Big Brother is Watching You" functionaliteit allemaal vandaan haalt, maar ik ben het in de CI+ specificaties nog niet tegen gekomen. Hoe moet een digitale TV provider nu precies kunnen raadplegen wat jij aan het doen bent als er in het apparaat geen retour kanaal zit?
Wat denk je zelf? Ziggo roept zaken als "Tv On Demand" en "wanneer jij dat wil" en
"leuk interactief spelletjes spelen" , roept dat niet een behoorlijk groot gevoel van
tweeweg communicatie op ?

Als er dus sprake is van "interactief" dan is er ook sprake van een
tweerichtingsverkeer dus ook een retoursignaal (duplex-connection).
Ziggo gaat "On Demand TV" en andere interactieve paketten toevoegen.
Dit is dan ook 1 van de redenen dat men over gaat stappen op CI+.
Als er alleen sprake is van digitale ontvangst, dan is tweerichtingsverkeer niet noodzakelijk, maar met interactieve media wel. En dat is juist wat men als extra de komende tijd wil gaan inzetten, waarbij dus veel informatie van de DVB-C ontvanger uitgelezen kan worden en worden ontvangen.

Even een simpele uiteenzetting over het CI principe;

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/img/cicam.png

Het principe van CI+ is te vergelijken met de HDCP-beveiliging zoals die nu op HDMI-verbindingen wordt gebruikt. Bij HDCP zal een decoder voor beveiligde zenders alleen een signaal op de uitgang zetten als decoder en scherm elkaar herkennen en vertrouwen. Als dat zo is wordt er een versleutelde verbinding opgezet. Aftappen van de verbinding heeft geen zin, alleen het scherm dat aan de decoder gekoppeld is kan de data decoderen.

Ook bij CI+ moeten CAM en Decoder (Host) elkaar vertrouwen om zenders door te geven die extra beschermd moeten worden. Voor 'gewone' zenders zal een CI+ CAM werken als een gewone CAM. Een CI+ cam in een gewone CI-decoder zou moeten werken als een gebruikelijke CAM, maar dan alleen voor kanalen waarvan de provider heeft aangegeven dat er geen extra beveiliging nodig is.

Voor beveiligde content wordt met certificaten een beveiligde verbinding opgezet tussen CAM en Host (bv. Ziggo). Alleen vertrouwde apparaten zullen samenwerken. Ook kan er een koppeling worden afgedwongen tussen smartcard, CAM en decoder.

Verder kunnen er beperkingen worden opgelegd aan wat er met de content gedaan mag worden. Zo kan bepaald worden dat HD content alleen in lagere resolutie op een analoge uitgang doorgegeven mag worden. Of kan er ingesteld worden of er wel, één of geen kopieën gemaakt mogen worden etc....

Mooi....................... maar niet iedereen zal dit leuk vinden. Wel de provider en filmaatschappijen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Anoniem: 303113 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:53:
Voor iedereen die zit te wachten: gisteren het bericht ontvangen dat de Panasonic TX-P42V10E bij Cameranu.nl leverbaar zou zijn.

http://www.cameranu.nl/ar...Panasonic_TX-P42V10E.html

Helaas daar niet in de showroom te bekijken. De anderen zullen wel niet lang op zich laten wachten... :P
In de kieskeurig lijst staan ook meedere groene vinkjes, dus ze beginnen idd op voorraad te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:47
Adlermann schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:27:
Ik heb wel weer geluk met deze dingen zeg :)
Bij een Pioneer gaat dit véél moeilijker hoor... Daar zijn ze niet zo omruilerig... De tv wordt alleen omgeruild als de pixel zichtbaar is op een "normale" afstand en tijdens het kijken naar "normale" content. Dus roepen dat je 1 kapotte subpixel ziet terwijl je een geheel groen scherm bekijkt hebben ze p**p aan... Chapeau voor Panasonic!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:09

OMD

Ik heb de 50 inch V10 gister maar besteld via mijn werk, wilde eerst de 5090 van Pioneer maar mijn werk is geen dealer van Pioneer dus dan maar Panasonic.

Moet eerlijk zeggen dat ik het beeld nog niet gezien heb maar aan de goede recensies te lezen moet dat wel goed zitten. Ben benieuwd wanneer ik hem krijg :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Brad Pitt schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:50:
[...]

Bij een Pioneer gaat dit véél moeilijker hoor... Daar zijn ze niet zo omruilerig... De tv wordt alleen omgeruild als de pixel zichtbaar is op een "normale" afstand en tijdens het kijken naar "normale" content. Dus roepen dat je 1 kapotte subpixel ziet terwijl je een geheel groen scherm bekijkt hebben ze p**p aan... Chapeau voor Panasonic!
Ja, maar dit zijn rode pixels. Midden in het scherm. Dus als je hem eenmaal ziet zie je hem tot 1.5-2 meter..... Op mijn 3 zitsbank is het niet te zien. Op mijn 2 zits bank vrij duidelijk.... Het is er nu maar 1, terwijl het heirvoor 3 waren. Dus misschien.. naja weet nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anchises schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:04:
lees het topic eens door dan worden al je vragen beantwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 301514 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:26:
Wat denk je zelf? Ziggo roept zaken als "Tv On Demand" en "wanneer jij dat wil" en
"leuk interactief spelletjes spelen" , roept dat niet een behoorlijk groot gevoel van
tweeweg communicatie op ?

Als er dus sprake is van "interactief" dan is er ook sprake van een
tweerichtingsverkeer dus ook een retoursignaal (duplex-connection).
Ziggo gaat "On Demand TV" en andere interactieve paketten toevoegen.
Dit is dan ook 1 van de redenen dat men over gaat stappen op CI+.
Sorry, maar je haalt een aantal zaken door de war. CI+ heeft op zich niets te maken met Interactieve TV of Video On Demand (VOD). De CI+CAM van Ziggo gaat er ook niet voor zorgen dat je straks opeens op je TV met CI+ slot gebruik kan maken van Interactieve TV of VOD diensten. Als je dat wil dan heb je een ontvanger nodig die daarvoor geschikt is en gebaseerd is op de OpenTV middleware die Ziggo toepast voor dat soort diensten.

De Common Interface Plus (CI+) specificatie is een specificatie die vastlegt welke hardware er gebruikt moet worden voor het Common Interface Plus slot in een apparaat (de host) en de Common Interface Plus Conditional Access Module (CI+CAM) en het daarbij behorende protocol om het apparaat via het CI+ slot met CI+CAM te kunnen laten communiceren. Het gaat daarbij alleen om de beveiling van de content en zegt niets over het apparaat waarin de CI+CAM te gebruiken is. Een TV met CI+ slot heeft bijvoorbeeld alleen een tuner voor de ontvangst van digitale TV kanalen. Zo'n TV beschikt dus niet over OpenTV middleware en een DOCSIS modem voor het retour signaal zoals bijvoorbeeld de Cisco 8455DVB HDTV/VOD/PVR van Ziggo.
Als er alleen sprake is van digitale ontvangst, dan is tweerichtingsverkeer niet noodzakelijk, maar met interactieve media wel. En dat is juist wat men als extra de komende tijd wil gaan inzetten, waarbij dus veel informatie van de DVB-C ontvanger uitgelezen kan worden en worden ontvangen.
Klopt, maar alleen met speciale door Ziggo ontwikkelde ontvangers met OpenTV middleware voor Interactieve TV en VOD diensten. De Cisco 8455DVB ontvanger en een Samsung HDTV/VOD ontvanger die nog geïntroduceerd moeten worden hebben geen CI+ slot en maken dus ook geen gebruik van een CI+CAM. In die ontvangers zit gewoon net als in alle andere door Ziggo goedgekeurde kabel ontvangers gewoon een Irdeto softCAM.
Even een simpele uiteenzetting over het CI principe;
De werking is mij bekend. De Common Interface Plus specificaties zijn gewoon door iedereen te downloaden van de www.ci-plus.com website.
Voor beveiligde content wordt met certificaten een beveiligde verbinding opgezet tussen CAM en Host (bv. Ziggo).
Host is in dit kader niet Ziggo, maar het apparaat met CI+ slot. Dus bijvoorbeeld een TV met CI+ slot. De certifcaten worden uitgedeeld door de CI Plus Trust Authority, niet door Ziggo.
Verder kunnen er beperkingen worden opgelegd aan wat er met de content gedaan mag worden. Zo kan bepaald worden dat HD content alleen in lagere resolutie op een analoge uitgang doorgegeven mag worden. Of kan er ingesteld worden of er wel, één of geen kopieën gemaakt mogen worden etc....

Mooi....................... maar niet iedereen zal dit leuk vinden. Wel de provider en filmaatschappijen. :/
Je hebt mij ook niet horen roepen dat ik een voorstander van Ci+ ben. Ik geef alleen aan dat je niet goed begrepen hebt wat CI+ inhoud. Common Interface Plus is een uitbreiding op de standaard DVB Common Interface (DVB-CI) specificaties waarbij Plus alleen extra beperkingen brengt voor de consumenten. Vanuit het perspectief van de consument had het dus beter Common Interface Minus (CI-) genoemd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anchises
Anoniem: 296545 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:50:
[...]

niet al mijn vragen.. lees jij maar eens het topic door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:47
anchises schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:53:
niet al mijn vragen.. lees jij maar eens het topic door..
Zeg jij, tegen hém?? :X

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:09

OMD

Jullie hebben het over DVB-C. Heeft de V10 ook een (niet aangegeven) DVB-C ingebouwd?
Kan het niet zo 1,2,3 vinden en sorry als ik niet goed gekeken heb,

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
Ja, is aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
_o- priceless :D

returning the favor ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hahah ja leuk ja volg het topic al ziekelijk sinds de start van het topic en heb het dus al redelijk doorgelezen en de vragen die jij stelt hebben ik en andere gebruikers al meerdere malen uitvoerig beantwoord. Maar idd vragen is gemakkelijker dan zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 11:58
De V10 42'' en 50'' zijn binnen bij MM Utrecht. Morgen maar eens gaan kijken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 21:32
Anoniem: 296545 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:50:
[...]

Zet jij je review van de toppie V10 er nou eens erop;) of heb je hem nog niet?
Anyway hoe is de PiP? Kan je hier een foto van maken?
Ik koop waarschijnlijk ook een V10 maar ik wacht nog even totdat redcoon de concurrenten
op zijn plek heeft gezet.

[ Voor 15% gewijzigd door freedzed6 op 21-05-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb over 11 uur mijn v10 in de woonkamer staan. En dan zal er uiteraard een review volgen.. Let alleen niet op het tv kastje wat er tijdelijk staat en let ook niet op de bekabeling die ik nog netjes moet wegwerken. Het nieuwe tv meubel is besteld namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
bij MM (Roermond) konden ze de 50G10 bestellen voor mij tegen de prijs van 1499,- euro.
Normaal is ie daar duurder, maar ik had hun verteld dat BCC momenteel een aktie heeft waarbij je 200,- korting krijgt op de 50G10 en dus maar 1499,- kost.

Toen gaf de verkoper van MM mij direct aan dat zij hem dan ook wel willen leveren voor 1499,-

zeker een hele mooie prijs.

De goedkoopste online shop die ik zag (CameraNu.nl) is nog duurder zelfs (€1529,- )

Denk dat de prijzen de komende paar maandjes ook niet echt veel lager zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theden
  • Laatst online: 06-11-2024
mrc16 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:38:
De V10 42'' en 50'' zijn binnen bij MM Utrecht. Morgen maar eens gaan kijken :D.
vraagje. weet jij zeker dat ze binnen zijn, heb je ze gezien... volgens panasonic zelf komen ze eind deze maand pas binnen bij panasonic en eer ze dan uitgeleverd zijn... hoop dat je gelijk hebt kan ik de 42v10 die ik al betaald heb bij mm rdam ook met spoed regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 11:58
theden schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:18:
[...]

vraagje. weet jij zeker dat ze binnen zijn, heb je ze gezien... volgens panasonic zelf komen ze eind deze maand pas binnen bij panasonic en eer ze dan uitgeleverd zijn... hoop dat je gelijk hebt kan ik de 42v10 die ik al betaald heb bij mm rdam ook met spoed regelen...
Nee, vanavond weet ik het zeker, dan ga ik even kijken. Ik hoorde 't van een collega. Ik laat het wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anchises
theden schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:18:
[...]

Ik weet zeker dat de 42" versie beschikbaar is : P42V10E staat reeds in stock bij enkele groothandels.
De P50V10E is voorlopig nog een pre order, althans toch bij de bronnen dat ik kan volgen. Ik geloof dat ie de 25ste beschikbaar komt.

Is natuurlijk nog een kwestie voor MM om ze zelf binnen te krijgen :)

[ Voor 5% gewijzigd door anchises op 22-05-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de v10 over een half uur hier in huis ze belden dat ze in de file staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301049

De vraag al eerder gesteld maar helaas nog geen antwoord op gehad.

Ik woon in een Caiway gebied en ben van plan om een 50V10 te kopen.
Hier zit een DVB-C tuner op en volgens mij geeft Caiway zijn signaal voor de "normale" zenders ongecodeerd door waardoor je de DVB-C tuner kunt gebruiken zonder CAM card.
Klopt dit?

Maar is er verschil in signaal tussen:
Rechtstreeks in de 50V10 of
Via een digitale decoder via HDMI naar de 50V10

Daarnaast heb ik ook Eredivisie Live maar ik denk dat op te lossen door mijn huidige decoder aan te sluiten op een andere ingang en zodoende dus te schakelen hiertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 301049 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:16:
Nee, tenzij die decoder er een potje van maakt met scaling ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 301049 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:16:Ik woon in een Caiway gebied en ben van plan om een 50V10 te kopen.
Hier zit een DVB-C tuner op en volgens mij geeft Caiway zijn signaal voor de "normale" zenders ongecodeerd door waardoor je de DVB-C tuner kunt gebruiken zonder CAM card.
Klopt dit?
Caiway geeft de digitale TV kanalen die in het basis pakket zitten zonder encryptie door. Daarvoor hoef je dus geen apart abonnement af te sluiten, geen smartcard aan te schaffen en geen CAM in de TV te hebben zitten. De enige voorwaarde is dat een TV beschikt over een DVB-C tuner. Als die er inzit en de TV is in staat om de digitale TV kanalen te vinden tijdens het scannen dan kan je de digitale TV kanalen uit basis pakket bekijken.
Ja, er is een verschil. Wanneer een TV rechtstreeks het signaal binnenkrijgt dan beschikt de TV dus over de originele MPEG data die de TV dan zelf kan bewerken met de aanwezige MPEG chipset die als het goed is geheel is afgesteld op de karakteristieken van de TV. Bij gebruik van een digitale ontvanger met HDMI wordt de bewerking uitgevoerd door de MPEG chipset in de ontvanger en het resultaat van die bewerking wordt gedigitaliseerd overgezonden via de HDMI kabel. De TV krijgt in dat geval dus niet de beschikking over de originele MPEG data. Dat kan eventueel gevolgen hebben voor de beeldkwaliteit en lipsynchroniteit.

Het mooie is echter dat je dit zelf kan uitproberen bij Caiway. Vergelijk de beeldkwaliteit van de kanalen uit het digitale basis pakket door die rechtstreeks via de TV weer te geven en door gebruik te maken van een (geleende) HDTV ontvanger.
Daarnaast heb ik ook Eredivisie Live maar ik denk dat op te lossen door mijn huidige decoder aan te sluiten op een andere ingang en zodoende dus te schakelen hiertussen.
Uiteraard is dat een mogelijkheid. Het grote voordeel bij Caiway is dat je de keuze hebt om zonder investeringen in extra hardware toch direct digitale TV te kijken. Maak daar dus gebruik van en schaf desnoods later een CAM aan als het je bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://fotoalbum.roofvisforum.nl/foto/56095.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotoalbum.roofvisforum.nl/foto/56096.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotoalbum.roofvisforum.nl/foto/56097.jpg

Nogmaals er komt een nieuw kastje deze is besteld de tv wordt opgehangen en komt lager te hangen dan dat hij nu staat.. Even om commentaar voor te zijn.. Review volgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 16-06 16:09
Tom, waar blijven die foto's en je ervaringen?!?! :)

Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Oh, maak ook effe een foto van iets dichterbij, zodat ik een indruk krijg hoe mijn 50" eruit gaat zien .. lol:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Je was me net voor :d

Mooie TV!!! Ik ben al jaloers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anchises
ik vraag me wel af of de opties die hier eerder getoond zijn op CNET op de G-series (die niet op de europese G series terug te vinden zijn), wel actief zullen zijn op de V-series in europa.

Beeldkwaliteit valt netjes te calibreren dan. Aangezien die THX mode nogal 'dim' eruit ziet. (zoals eerdere review aangetoond had toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theden
  • Laatst online: 06-11-2024
oke, ik heb net mm rdam gebeld, vanmorgen zijin ze uitgeladen..jheeee het wachten wordt beloond.

nu mijn spullen halen...de 42v10 en de bmp80.. jullie zien en horen hoe hij bevalt, zowel voor als na de calibratie.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.