WEAPONS , GIL & UPGRADES Pt 2
Elke organisch item kan je het beste verkopen behalve de
'otherworldly boone' Die gebruik je voor de multiplier x 3 te krijgen (24 stuks) a 80 gil per stuk.
Nadat je dat gedaan hebt, combineer je die met zoveel mogelijk mechanic items zoals de
'perfect conductor'
deze kosten 1600 gil per stuk. maar om wapen 1 naar naar level * te krijgen kost het ongeveer 50.000 gil
Omdat je de multiplier x 3 hebt gedaan. krijg je voor perfect conductor 751 x 3 = 2253 Exp points.
Als je budget het toelaat ( en dat zou moeten omdat je alles eigenlijk verkoopt )
dan zou je dus 23 Perfect conductors kunnen kopen 1600 x 23 = 36.000 gil.
en dan heb je gelijk de max level.
Daarna, als je erover beschikt kan je het wapen om laten zetten met behulp van een catalyst.
Die vind je zo nu en dan als treasure ( koop ze niet, want ze kosten verschrikkelijk duur )
Voor de mensen die twijfelen over welk wapen ze helemaal willen upgraden, is het een overweging van wat je wilt in de game. Het eerste wapen wat ik geupgrade had was Lightnings
Gladius en dat was het waard ook.
Voor de overige charachters niets gedaan totaan de laatste chapter. Omdat het simpeweg niet nodig is.
Houd er ook rekening mee dat elk geupgrade weapon, een speciale Synth abilliy heeft, en die kunnen zowel posiftief als negatief zijn, sommige wapens hebben namelijk Stagger Lock, inhoudend dat ze niet kunnen staggeren!! en dat is in mijn mening erg negatief.
Voor accesoires kan je ook heel veel verkopen, vind de accesoires en effecten daarvan echt behoorlijk tegenvallen. defence + 5 / 10. Elementen resisticen +20 / 25. ik heb gedurende de hele game
niet 1 van die accesoires gebruikt.
Degene die wel interresant zijn omdat je ze kunt upgraden en / of dismantelen zijn het volgende:
Warriors wristband: strength + 100 a 10.000 gil per stuk. equip in het begin 2 stuks aan lightning en Fang
Sorcceres Mask: magic + 100 a 10.000 gil , voor hope ook 2 stuks.
Hero's amulet; Critical Bravery, kan je vinden als treasure anders te koop voor slechts 5000
maar nu komt het als je deze upgrade ( zijn maar 2000 exp points of zo ) dus niet nodig
om eerst de multiplier x 3 te doen. gebruik een paar bomb shells of anders een paar perfect conductors
om dat te doen. en dan kan je met behulp van Perovskite catalyst upgraden naar Morale Talisman
en dan wordt het GEEN CRITICAL MAAR AUTO BRAVERY
Accesoire 2
Whistlewind scarf, zelfde verhaal als boven. wordt van ATB advantage naar FIRST STRIKE
echt super.
Nu mijn 2 belangrijkste accesoires tot nu toe!!!
Tetatedric Crown en
Tetatedric Tiara.
Het gaat eigenlijk om de Tetadric Tiara, maar omdat je ook de Tetadric Crown weer kan upgraden
en omzetten naar een Tiara zou ik dat zeker adviseren. het is zowel financieel als strategies de beste
zet die je kunt zetten. je krijgt namelijk de
sprint shoes!!! die zorgen voor AUTO HASTE
dat in combinatie met AUTO BRAVERY en 1x Strength + 100 of 150.
Is echt een killer combinatie.
Let wel op dat je eerst de Tetadric Tiara moet upgraden voor dat je dismanteled.
Overige interresante Accesoires zijn
Champions Badge (TP charge)
Collectors Catalog ( meer shrouds)
en ook upgradeable naar
Connoisieur Catalog (rare items freq drop )
Deze accesoires kan je allemaal vinden in treassures of kopen. ( koop alleen als je het echt noodzakelijk vind! Er zijn nog een paar andere accesoires maar die vind je niet zomaar. Die krijg je nadat je een Mark hebt verslagen. maar daar ga ik nu verder nog niet op in. Voor al het andere Verkopen!!!