Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

P-Nut schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 01:34:
Olla mede FF spelers.... Inmiddels ben ik bij het huis van HOPE en heb hier een (farm loop) gevonden...

ik loop een rondje in het huis en dan spawnen er continue 2 groeps van die soldiers.... fijne hiervan is dat ze best regelmatig "incentive chips" droppen.... deze leveren geen ene drol op voor het upgraden van je wapens ECHTER zijn deze bij de shop voor 2,500 te verkopen! Hiervan kan je weer andere items kopen die veel meer opleveren voor het upgraden van je wapens.... inmiddels half uurtje loop gedaan en voor 100000 aan geld verdient aan verkopen incentive chips haha :P maar kzal wel verder gaan wapen is inmiddels level 15 van Lightning (nog steeds eerste wapen dus misschien maar over stappen naar die falcion met stagger maintanence)

//EDIT
ben blijkbaar niet de enige die deze farm loop heeft gevonden haha
http://www.youtube.com/watch?v=Ky8vZfHc5JY
Ondanks dat er betere farmplekken schijnen te zijn heeft deze me toch echt wel wat opgeleverd. Gisteravond even lekker een uurtje het rondje gelopen (boekje erbij om niet verveeld te raken en vrijwel alleen op A rammen) en dat heeft me bijna 13k cp opgeleverd, een stuk of 15 Phoenix Downs en 21 Incentive Chips. Als je linksom loopt dan heb je een hele goeie kans dat je de tweede groep first striked. Meteen een Quake erop en ze zijn alledrie staggered, dan heb je ze met een seconde of 30 neer wat bij mij ongeveer 20k punten oplevert. Daar heb ik meerdere keren 2 Incentives en een Phoenix Down tegelijk gehad.

Vanavond nog maar eens een paar rondjes lopen en dan weer lekker verder met het spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
_Johannn_ schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:34:
[...]

Ik zit nu zelf in chapter 9 en daar kun je ook rondjes lopen en daar van die PSICOM mannetjes afmaken. 1 rondje geeft meestal 10-12 van die chips, easy money ook heb je na 1 rondje 6k cp :) Zit nu op 170k gil :)

Ga daar ff door totdat ik bij alle char alle roles helemaal vol heb met CP :)

Oh en voor degene die een wapen guide nodig hebben, het enige wat ik tot op heden ben tegengekomen is: http://ff-13.info/category/weapons/
Ben daar nu ook aan het farmen :P

Videootje met info om daar goede wapen upgrades te maken: (115/115 atk is niet slecht :P )
http://www.youtube.com/watch?v=ViQZFhQKh7o

ga ook even doorsparen voor een Power Glove
http://s496.photobucket.c...iew&current=lightning.jpg
heb je 200k voor nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Ike. op 13-03-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:19
Ike. schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:09:
[...]

Ben daar nu ook aan het farmen :P

Videootje met info om daar goede wapen upgrades te maken: (115/115 atk is niet slecht :P )
http://www.youtube.com/watch?v=ViQZFhQKh7o

ga ook even doorsparen voor een Power Glove
http://s496.photobucket.c...iew&current=lightning.jpg
heb je 200k voor nodig.
Ik ga vandaag ook knallen tot chapter 9 en dan blijf ik een hele tijd farmen daar :)

die gloves zien er super uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Goed spel alleen wat is het begin ontzettend ingewikkeld te begrijpen. Ik twijfel of spelers die de Final Fantasy reeks niet kennen dit waarderen en hier doorheen spelen. Want later op het spel wordt wel duidelijker.

Ben zojuist de eerste ''moeilijkere'' boss (die schildpad met een paddenstoel) tegen gekomen. Dat was als van ouds Final Fantasy :P (wel moeilijk hoor).

Als mensen tips hiervoor willen PM me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
aaaido schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:53:
Goed spel alleen wat is het begin ontzettend ingewikkeld te begrijpen. Ik twijfel of spelers die de Final Fantasy reeks niet kennen dit waarderen en hier doorheen spelen. Want later op het spel wordt wel duidelijker.

Ben zojuist de eerste ''moeilijkere'' boss (die schildpad met een paddenstoel) tegen gekomen. Dat was als van ouds Final Fantasy :P (wel moeilijk hoor).

Als mensen tips hiervoor willen PM me maar.
pulse, purge, l'chie, fal chie, sanctarum :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nu 16 uurtjes op zitten en ik vind de game best wel tof. In het begin moest ik er echt wel even inkomen. Ik vind het jammer dat game wel vreselijk lineair is. Je hoeft totaal geen keuzes te maken. Ik ben nu in chapter 6 en ik krijg met gemak dat hele crystal apparaat vol. Het meeste nutteloze wat ik in de game ben tegengekomen is het ontmantelen van je wapens. Ik had een wapen van Vanille die 1200 (lvl 2) waard was en toen ik die ging ontmantelen kreeg ik een upgrade die 6xp waard was. Waardeloos.. Voor datzelfde geld kan je items kopen die een totaalwaarde hebben van 600xp. Ik heb nu twee keer iets proberen te ontmantelen en ik ga het zeker niet weer doen ;) De eindbaas van chapter 5 was zeker het vetste stukje tot nu toe, ook de meeste lastige vond ik zelf. Nog meer mensen hier die trouwens wel genoeg filmpjes met vuurwerk hebben gezien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Na Chapter 10 word het Crystarium systeem ietsjes lastiger. Upgrades gaan duizenden CP kosten waardoor je niet meer alle classes per personage kan 'vullen' (tenzij je echt een hele lange tijd gaat grinden).

Heb nu de Blazefire Saber☆ (115/115) voor Lighting, weet nog niet of je vanaf Chapter 09 ook zulke krachtige wapens kan maken voor de andere personages.

grinden word nu wel een beetje saai >:) heb 250.000 gil verzameld. je kan helaas in Chapter 09 nog geen Power Glove maken omdat Scarletite nog niet te koop is :( heb al wel de Uraninte via een drop gekregen bespaart me 40k :)

Weet iemand de formule voor de Cure spells? Hope healed volgens mij niet meer HP als ik hem 2 50+ magic items geef.

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 13-03-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Eindelijk uitgespeeld,

Nu beginnen aan de Side Quests, Volledige Review komt binnenkort.
Voor de mensen die nog vragen hebben over de weapon upgrade. Het volgende.

Het beste is om alle organische compenenten te verkopen. (behalve Otherwordly Boone) ,
deze is ook te koop voor 80 gil per stuk. die moet je hebben om je Bonus te vermenigvuldigen.

Dus stap 1, een wapen of accesoire sellecteren. dan 24 Otherworldly Boone gebruiken (om de multilpier x 3) te krijgen. en dan combineren/vermenigvuldigen met de Mechanische componenten (Perfect Conductor)
ook te koop voor 1600 per stuk.

Rekensom. 1x perfect conductor is 751 exp, X 3 van de bonus is 2253
Daarom ook zoveel mogelijk perfect conductors gebruiken in 1x

Verkoop nooit Catalyst items. die heb weer nodig om een wapen te veranderen (upgraden)

Het kost ongeveer 50.000 exp om van level 1 naar de max level * te gaan.
Je kan dus ongeveer met 24 Perfect conductors je wapen tot max upgraden.

TIP Verkoop nog niet je wapens. sommige wil je nadat je ze FULLY UPGRADED hebt dismantelen
om items te krijgen.

ben nu hard bezig om mijn eerste Trapezohedron te krijgen zodat ik eindelijk een OMEGA WEAPON kan creeren.

Oh en voor de mensen die het nog niet weten het Crystarium wordt pas na het uitspelen geupgrade
na de laatste level. 1 vakje kost nu 30.000 - 60.000 PER STUK!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 13-03-2010 20:36 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:44

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Ike. schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:03:
Na Chapter 10 word het Crystarium systeem ietsjes lastiger. Upgrades gaan duizenden CP kosten waardoor je niet meer alle classes per personage kan 'vullen' (tenzij je echt een hele lange tijd gaat grinden).

Heb nu de Blazefire Saber☆ (115/115) voor Lighting, weet nog niet of je vanaf Chapter 09 ook zulke krachtige wapens kan maken voor de andere personages.

grinden word nu wel een beetje saai >:) heb 250.000 gil verzameld. je kan helaas in Chapter 09 nog geen Power Glove maken omdat Scarletite nog niet te koop is :( heb al wel de Uraninte via een drop gekregen bespaart me 40k :)

Weet iemand de formule voor de Cure spells? Hope healed volgens mij niet meer HP als ik hem 2 50+ magic items geef.
Welke chapter en waar ging je grinden?

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:44

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Zijn er geen stukjes waar je dit eerder kan doen? Ben namelijk bij het einde van chapter 4 pas :$

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sorry, heb net de youtube link bekeken, maar dit is echt dom. 15 uur bezig zijn met de
Credit en Incentive chips te krijgen, respectievelijk 500 en 2500 per stuk.

In 15 uur zit je allang in Chapter 12, waar je de enemy Sacrafice kunt verslaan.
Normale item is Perfume a 12500 per stuk, en rare item de Catalyst scarletite

heb overigens geen 1 item gekocht in de winkels.

alleen maar bij de Creature shops om up te graden, maar wapens/accesoires zijn niet eens nodig
als je een goede combinatie van paradigms maakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 13-03-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Destianto schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:49:
[...]

Sorry, heb net de youtube link bekeken, maar dit is echt dom. 15 uur bezig zijn met de
Credit en Incentive chips te krijgen, respectievelijk 500 en 2500 per stuk.

In 15 uur zit je allang in Chapter 12, waar je de enemy Sacrafice kunt verslaan.
Normale item is Perfume a 12500 per stuk, en rare item de Catalyst scarletite

heb overigens geen 1 item gekocht in de winkels.

alleen maar bij de Creature shops om up te graden, maar wapens/accesoires zijn niet eens nodig
als je een goede combinatie van paradigms maakt.
15 uur in de tekst van de video word bedoelt als speeltijd totdat je op dat punt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ike. schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:56:
[...]

15 uur in de tekst van de video word bedoelt als speeltijd totdat je op dat punt bent.
Mijn fout dan, toch zou ik het niet aanraden om te lang te focussen op geld.
zolang je gewoon regelmatig vecht, krijg je genoeg scraps die je kunt verkopen.
vanaf Chapter 11 gaat het allemaal heel snel, even doorbijten en dan komt de rest vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Destianto schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:09:
[...]

Mijn fout dan, toch zou ik het niet aanraden om te lang te focussen op geld.
zolang je gewoon regelmatig vecht, krijg je genoeg scraps die je kunt verkopen.
vanaf Chapter 11 gaat het allemaal heel snel, even doorbijten en dan komt de rest vanzelf.
maar hoe weet je welke items je wel en niet moet verkopen? :+
misschien een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Wat denken jullie dat beter is voor Lightning? Gladius of Axis Blade?
Gladius is erg goed omdat je hem vroeg in het spel krijgt en het een super hoge +str krijgt maar Axis Blade valt daar in tegen weer super snel aan ondanks dat hij super weinig str en magic geeft. Ik gebruik Lightning op dit moment vooral als COM maar als ik later zoiets als Hauteclaire krijg dan kan ik Lightning natuurlijk ook eens gaan gebruiken als RAV en last moment save MED (in case dit ooit nodig zou zijn, which i highly doubt).

Stats van de wapens als ze max lvl en Omega Weapon zijn:

Naam: STR MAG Ability
Hauteclaire +711 +711 NoBreaks (weet iemand wat dit betekend?), ATB+1
Gladius +723 +210 ATB+1
Axis Blade +315 +315 Recovers ATB on attacks, ATB+1
Sorry voor lelijke opmaak, maar als je bij GOT meerdere spaties achter elkaar gebruikt maakt her er automatisch 1 van.

TL;DR: Wat is het beste wapen voor lightning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu 50 uur erop zitten en ben nu vlakbij de eindbaas. Wat een geweldig spel is dit weer.

Ik heb een vraag wat voegt een role lvl nu precies toe.heb al wat zitten googlen maar kan er niets over vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
noobynater schreef op zondag 14 maart 2010 @ 00:22:
Wat denken jullie dat beter is voor Lightning? Gladius of Axis Blade?
Gladius is erg goed omdat je hem vroeg in het spel krijgt en het een super hoge +str krijgt maar Axis Blade valt daar in tegen weer super snel aan ondanks dat hij super weinig str en magic geeft. Ik gebruik Lightning op dit moment vooral als COM maar als ik later zoiets als Hauteclaire krijg dan kan ik Lightning natuurlijk ook eens gaan gebruiken als RAV en last moment save MED (in case dit ooit nodig zou zijn, which i highly doubt).

Stats van de wapens als ze max lvl en Omega Weapon zijn:

Naam: STR MAG Ability
Hauteclaire +711 +711 NoBreaks (weet iemand wat dit betekend?), ATB+1
Gladius +723 +210 ATB+1
Axis Blade +315 +315 Recovers ATB on attacks, ATB+1
Sorry voor lelijke opmaak, maar als je bij GOT meerdere spaties achter elkaar gebruikt maakt her er automatisch 1 van.

TL;DR: Wat is het beste wapen voor lightning?
Insueer je hier nou mee, dat je elk wapen tot een omega variant kan upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
PacinoAllstars schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:10:
[...]

klopt. elk wapen kan een Omega wapen worden alleen verschillen de stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
Ik heb nog wat zitten denken, maar ik denk dat ik met de Axis Blade ga en dan met +str items zodat het verschil in verhouding minder groot is.
De Axis Blade is vooral goed omdat je enemy's in de lucht kunt houden tijdens een stagger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 10:06:
ik heb nu 50 uur erop zitten en ben nu vlakbij de eindbaas. Wat een geweldig spel is dit weer.

Ik heb een vraag wat voegt een role lvl nu precies toe.heb al wat zitten googlen maar kan er niets over vinden :(
Het grote boek zegt:
These are far more important than they may initially seem, as they offer a meaningful enhancement to a character's proficiency in the related role, plus a smaller boost to their companions. This (invisible) upgrade is applied immediatly once you unlock the crystal. You can learn about the full benefits of reaching each Role Level on page 146

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Ike. schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:23:
[...]

klopt. elk wapen kan een Omega wapen worden alleen verschillen de stats
Waarom maak je dan niet beiden? Of kan men maar 1 omega wapen tegelijk bezitten?

(Vanmiddag moet ik naar ajax - psv, maar wil final fantasy spelen, tijd geleden zeg dat ik dit met een spel had!!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ike. schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:21:
[...]

maar hoe weet je welke items je wel en niet moet verkopen? :+
misschien een tip?
WEAPONS , GIL & UPGRADES Pt 2

Elke organisch item kan je het beste verkopen behalve de 'otherworldly boone' Die gebruik je voor de multiplier x 3 te krijgen (24 stuks) a 80 gil per stuk.

Nadat je dat gedaan hebt, combineer je die met zoveel mogelijk mechanic items zoals de 'perfect conductor'
deze kosten 1600 gil per stuk. maar om wapen 1 naar naar level * te krijgen kost het ongeveer 50.000 gil

Omdat je de multiplier x 3 hebt gedaan. krijg je voor perfect conductor 751 x 3 = 2253 Exp points.
Als je budget het toelaat ( en dat zou moeten omdat je alles eigenlijk verkoopt )
dan zou je dus 23 Perfect conductors kunnen kopen 1600 x 23 = 36.000 gil.
en dan heb je gelijk de max level.

Daarna, als je erover beschikt kan je het wapen om laten zetten met behulp van een catalyst.

Die vind je zo nu en dan als treasure ( koop ze niet, want ze kosten verschrikkelijk duur )

Voor de mensen die twijfelen over welk wapen ze helemaal willen upgraden, is het een overweging van wat je wilt in de game. Het eerste wapen wat ik geupgrade had was Lightnings Gladius en dat was het waard ook.
Voor de overige charachters niets gedaan totaan de laatste chapter. Omdat het simpeweg niet nodig is.
Houd er ook rekening mee dat elk geupgrade weapon, een speciale Synth abilliy heeft, en die kunnen zowel posiftief als negatief zijn, sommige wapens hebben namelijk Stagger Lock, inhoudend dat ze niet kunnen staggeren!! en dat is in mijn mening erg negatief.

Voor accesoires kan je ook heel veel verkopen, vind de accesoires en effecten daarvan echt behoorlijk tegenvallen. defence + 5 / 10. Elementen resisticen +20 / 25. ik heb gedurende de hele game
niet 1 van die accesoires gebruikt.

Degene die wel interresant zijn omdat je ze kunt upgraden en / of dismantelen zijn het volgende:

Warriors wristband: strength + 100 a 10.000 gil per stuk. equip in het begin 2 stuks aan lightning en Fang
Sorcceres Mask: magic + 100 a 10.000 gil , voor hope ook 2 stuks.

Hero's amulet; Critical Bravery, kan je vinden als treasure anders te koop voor slechts 5000
maar nu komt het als je deze upgrade ( zijn maar 2000 exp points of zo ) dus niet nodig
om eerst de multiplier x 3 te doen. gebruik een paar bomb shells of anders een paar perfect conductors
om dat te doen. en dan kan je met behulp van Perovskite catalyst upgraden naar Morale Talisman
en dan wordt het GEEN CRITICAL MAAR AUTO BRAVERY

Accesoire 2 Whistlewind scarf, zelfde verhaal als boven. wordt van ATB advantage naar FIRST STRIKE
echt super.

Nu mijn 2 belangrijkste accesoires tot nu toe!!!
Tetatedric Crown en Tetatedric Tiara.
Het gaat eigenlijk om de Tetadric Tiara, maar omdat je ook de Tetadric Crown weer kan upgraden
en omzetten naar een Tiara zou ik dat zeker adviseren. het is zowel financieel als strategies de beste
zet die je kunt zetten. je krijgt namelijk de sprint shoes!!! die zorgen voor AUTO HASTE
dat in combinatie met AUTO BRAVERY en 1x Strength + 100 of 150.
Is echt een killer combinatie.

Let wel op dat je eerst de Tetadric Tiara moet upgraden voor dat je dismanteled.
Overige interresante Accesoires zijn Champions Badge (TP charge) Collectors Catalog ( meer shrouds)
en ook upgradeable naar Connoisieur Catalog (rare items freq drop )

Deze accesoires kan je allemaal vinden in treassures of kopen. ( koop alleen als je het echt noodzakelijk vind! Er zijn nog een paar andere accesoires maar die vind je niet zomaar. Die krijg je nadat je een Mark hebt verslagen. maar daar ga ik nu verder nog niet op in. Voor al het andere Verkopen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ike. schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:56:
[...]

Het grote boek zegt:

[...]
Dat is per Rol verschillend, voorbeeld commando is het de damage boost voor jou
en voor je mede characters. oplopend per level van X 2.0 tot level 5 X 2.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Destianto schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:43:
[...]

WEAPONS , GIL & UPGRADES Pt 2

Elke organisch item kan je het beste verkopen behalve de 'otherworldly boone' Die gebruik je voor de multiplier x 3 te krijgen (24 stuks) a 80 gil per stuk.

Nadat je dat gedaan hebt, combineer je die met zoveel mogelijk mechanic items zoals de 'perfect conductor'
deze kosten 1600 gil per stuk. maar om wapen 1 naar naar level * te krijgen kost het ongeveer 50.000 gil

Omdat je de multiplier x 3 hebt gedaan. krijg je voor perfect conductor 751 x 3 = 2253 Exp points.
Als je budget het toelaat ( en dat zou moeten omdat je alles eigenlijk verkoopt )
dan zou je dus 23 Perfect conductors kunnen kopen 1600 x 23 = 36.000 gil.
en dan heb je gelijk de max level.

Daarna, als je erover beschikt kan je het wapen om laten zetten met behulp van een catalyst.

Die vind je zo nu en dan als treasure ( koop ze niet, want ze kosten verschrikkelijk duur )

Voor de mensen die twijfelen over welk wapen ze helemaal willen upgraden, is het een overweging van wat je wilt in de game. Het eerste wapen wat ik geupgrade had was Lightnings Gladius en dat was het waard ook.
Voor de overige charachters niets gedaan totaan de laatste chapter. Omdat het simpeweg niet nodig is.
Houd er ook rekening mee dat elk geupgrade weapon, een speciale Synth abilliy heeft, en die kunnen zowel posiftief als negatief zijn, sommige wapens hebben namelijk Stagger Lock, inhoudend dat ze niet kunnen staggeren!! en dat is in mijn mening erg negatief.

Voor accesoires kan je ook heel veel verkopen, vind de accesoires en effecten daarvan echt behoorlijk tegenvallen. defence + 5 / 10. Elementen resisticen +20 / 25. ik heb gedurende de hele game
niet 1 van die accesoires gebruikt.

Degene die wel interresant zijn omdat je ze kunt upgraden en / of dismantelen zijn het volgende:

Warriors wristband: strength + 100 a 10.000 gil per stuk. equip in het begin 2 stuks aan lightning en Fang

Hero's amulet; Critical Bravery, kan je vinden als treasure anders te koop voor slechts 5000
maar nu komt het als je deze upgrade ( zijn maar 2000 exp points of zo ) dus niet nodig
om eerst de multiplier x 3 te doen. gebruik een paar bomb shells of anders een paar perfect conductors
om dat te doen. en dan kan je met behulp van Perovskite catalyst upgraden naar Morale Talisman
en dan wordt het GEEN CRITICAL MAAR AUTO BRAVERY

Accesoire 2 Whistlewind scarf, zelfde verhaal als boven. wordt van ATB advantage naar FIRST STRIKE
echt super.

Nu mijn 2 belangrijkste accesoires tot nu toe!!!
Tetatedric Crown en Tetatedric Tiara.
Het gaat eigenlijk om de Tetadric Tiara, maar omdat je ook de Tetadric Crown weer kan upgraden
en omzetten naar een Tiara zou ik dat zeker adviseren. het is zowel financieel als strategies de beste
zet die je kunt zetten. je krijgt namelijk de sprint shoes!!! die zorgen voor AUTO HASTE
dat in combinatie met AUTO BRAVERY en 1x Strength + 100 of 150.
Is echt een killer combinatie.

Let wel op dat je eerst de Tetadric Tiara moet upgraden voor dat je dismanteled.
Overige interresante Accesoires zijn Champions Badge (TP charge) Collectors Catalog ( meer shrouds)
en ook upgradeable naar Connoisieur Catalog (rare items freq drop )

Deze accesoires kan je allemaal vinden in treassures of kopen. ( koop alleen als je het echt noodzakelijk vind! Er zijn nog een paar andere accesoires maar die vind je niet zomaar. Die krijg je nadat je een Mark hebt verslagen. maar daar ga ik nu verder nog niet op in. Voor al het andere Verkopen!!!
Klinkt goed, vanaf welke chapter kan ik beginnen met het upgraden van die gladius? (zit nu in 3 of 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

PacinoAllstars schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:10:
[...]

Persoonlijk gekozen voor Gladius, en dan tranformeren naar de Helter Skelter.

Uiteindelijk gekozen voor Lionheart natuurlijk, het heeft niet de meeste Strength,
maar heeft als Synth Abillity ( inhoudelijk dat je het moet combineren met een Accesoire)
QUICK STAGGER en dat maakt alles goed. Spendeer daarom dus niet te veel geld aan het vroeg FULLY upgraden. simpelweg upgraden naar het 2de wapen is voldoende. Om up te graden naar een OMEGA weapon. zou ik ik maar 1 ultiem wapen per charachter kiezen. Tenzij je zin hebt om vele tientallen uren te spenderen. Heb de game nu ook uitgespeeld, en ben ongeveer op de helft van de Marks, Kan niet wachten totdat ik eindelijk een GENJI GLOVE heb, die kan je namelijk Dismantelen, (na fully upgrade) en krijg je
de waardevolle catalyst trapozedhron om te tranformeren naar OMEGA WEAPON.

Heb tot nu toe alleen 2 charachter weapon upgrades gedaan, dat in combinatie met genoemde accesoires.
echt overweldigend. Lighting ULTIMATE WEAPON (upgrd van Lionheart) en Fang GUNGIR ( upgd van Gae Bolg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Na 22 uur spelen (zag dat het spel een intern speelklokje heeft :P) was ik op het punt dat ik alle 6 de hoofdpersonages bij elkaar kreeg, en ik kan nu dus zelf mijn battleteam samenstellen, daar wordt het spel wel een stukje leuker van omdat je dan zelf je favo characters kunt kiezen (en niet meer verplicht met Vanille rond hoeft te huppelen :P)

Weet zo niet welk chapter dat is maar de mensen die al zover zijn weten dan wel waar ik ben.

Inmiddels ben ik nog een stukje verder op ongeveer 25 uur en zit nu bij een eindbaas waar ik even niet doorheenkom: Barthandlus

Begin gaat prima, zijn "wapens" aan de zijkant gaan gemakkelijk daarna de eerste keer tot staggerd is ook een makje, maa rdna komt hij met een hele krachtige magic attack waardoor mijn characters in 1x dood zijn. Ik speel met Ligtning, Fang en Hope de rollen die ze gebruiken zijn volledig geupgrade. en voor zover ik ze had heb ik ze attributen gegeven die max HP en magic resist boosten maar dat helpt niet.

Iemand een tip?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Chaoss schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:26:
Na 22 uur spelen (zag dat het spel een intern speelklokje heeft :P) was ik op het punt dat ik alle 6 de hoofdpersonages bij elkaar kreeg, en ik kan nu dus zelf mijn battleteam samenstellen, daar wordt het spel wel een stukje leuker van omdat je dan zelf je favo characters kunt kiezen (en niet meer verplicht met Vanille rond hoeft te huppelen :P)

Weet zo niet welk chapter dat is maar de mensen die al zover zijn weten dan wel waar ik ben.

Inmiddels ben ik nog een stukje verder op ongeveer 25 uur en zit nu bij een eindbaas waar ik even niet doorheenkom: Barthandlus

Begin gaat prima, zijn "wapens" aan de zijkant gaan gemakkelijk daarna de eerste keer tot staggerd is ook een makje, maa rdna komt hij met een hele krachtige magic attack waardoor mijn characters in 1x dood zijn. Ik speel met Ligtning, Fang en Hope de rollen die ze gebruiken zijn volledig geupgrade. en voor zover ik ze had heb ik ze attributen gegeven die max HP en magic resist boosten maar dat helpt niet.

Iemand een tip?
Volgens mij gebruikte ik 2 synergists (Hope en Saszh(?)) in die battle zodat je alle boosts hebt en haste O+

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
[...]

Gladius is inderdaad een van de beste wapens, maar de Axis Blade geeft 20% ATB gauge met elke klap las ik ergens waardoor je een enemy in de lucht kunt locken tijdens een stagger dus kun je je andere characters ook mee laten aanvallen wat natuurlijk een groot pluspunt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:43
Vreemd, de verhaallijn in de Final Fantasy series is mijns inziens altijd heel belangrijk, echter hoor ik hier niemand over het verhaal... Ik maak hier op uit dat deze dan niet zo sterk is, gezien iedereen anders wel heel lovend zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
SCIxX schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:35:
Vreemd, de verhaallijn in de Final Fantasy series is mijns inziens altijd heel belangrijk, echter hoor ik hier niemand over het verhaal... Ik maak hier op uit dat deze dan niet zo sterk is, gezien iedereen anders wel heel lovend zou zijn.
Persoonlijk vind ik het verhaal echt super geweldig, maar redelijk wat mensen denken daar anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

noobynater schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:23:
[...]

Gladius is inderdaad een van de beste wapens, maar de Axis Blade geeft 20% ATB gauge met elke klap las ik ergens waardoor je een enemy in de lucht kunt locken tijdens een stagger dus kun je je andere characters ook mee laten aanvallen wat natuurlijk een groot pluspunt is.
Op zich heb je gelijk, maar de Strength van Axis blade ligt op ongeveer 75,
upgrade naar Enkindler strength op 150.

Gladius strength op 175, upgrade naar Helter Skelter 475 !

lijkt me dus niet zo'n moeilijk keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
Destianto schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:08:
[...]

Op zich heb je gelijk, maar de Strength van Axis blade ligt op ongeveer 75,
upgrade naar Enkindler strength op 150.

Gladius strength op 175, upgrade naar Helter Skelter 475 !

lijkt me dus niet zo'n moeilijk keuze.
Ik zal aanstaande nacht de wapens eens vergelijken en morgen hier de resultaten posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

SCIxX schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:35:
Verhaal is prima, hier end aar een beetje overodne/te cheesy maar dat hoort er ook bij. Maar buiten dat prima van opbouw, goed uitgedacht en het is leuk gedaan hoe de verhalen van de verschillende hoofdrolspelers bij elkaar komen.

Uiteraard is dit een van de sterke punten van de game, het moedigt enorm aan om verder te willen spelen, en je merkt het ook aan de cutscenes waar gewoon veel tijd aan besteed is.... en er zitten heel wat uren aan cutscenes in deze game :P

Maar wat moet je er verder over posten, het verhaal op zich hoef je niet te bespreken is voor iedereen hetzelfde en je krijgt dan toch alleen maar spoilers.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 14-03-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik vind FF13 wel leuk maar niet echt wow, wat ik eigenlijk altijd met nieuwe FF heb. Nu helaas dus niet.

Grootste minpunten tot nu toe (Ben bij chapter 4 geloof ik?).
- Lineair (Je moet van A naar B rennen, zonder echte opstakels).
- Geen dorpen/steden om te verkennen.
- Ik mis het RPG/puzzels gedeelte. Nu is het voor mij meer een actie game dan een echte RPG.
- Steeds switchen tussen personages.

Voor de rest een leuke game en een must have voor de PS3 :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ken schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:29:
Ik vind FF13 wel leuk maar niet echt wow, wat ik eigenlijk altijd met nieuwe FF heb. Nu helaas dus niet.

- Ik mis het RPG/puzzels gedeelte. Nu is het voor mij meer een actie game dan een echte RPG.

Ik heb hem van de week binnen gekregen en net een uurtje gespeeld. Final fantasy VII geloof ik half gespeeld, maar dit zou je als mijn eerste kunnen zien.

Indruk tot nu toe:
- ziet er mooi uit!
- wat heeft dat meisje (vanilla geloof ik?) een irritante stem...
- dit is tot nu toe het makkelijkste spel ooit? Ik loop wat tegen gasten aan, klik zo snel mogelijk op auto battle en een vijand en ik win? Mag toch hopen dat er iets meer uitdaging bij komt kijken, moet wel toegeven dat ik het nog niet helemaal snap, maar dan nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Weapons, Gil & Upgrades Pt 3

Voor degene die al wat verder in de game zijn, en alles aan het maximizen zijn.
Ik heb eindelijk een trapozhederon kunnen bemachtigen door het verslaan van Adamantoise ( Ja die grote dinosaurus met kettingen aan zn poten) , was wel een hele klus!!. Begonnen met een Full Uprade van Fang's Shamanic Spear om zo haar Kain's lance te krijgen.

Na een grote investering geld van 23x otherworldly boones en Ultra Compact Reactors
van 40.000 exp points a 50.000 gil per stuk, dit wapen dismanteld om zo
3x traozhederon te krijgen. en nog een paar andere items.

Ik heb nu moeite met het kiezen welk wapen te upgraden naar Omega wilde eigenlijk gaan voor Lightnings lionheart --> Ultimate Weapon --> Omega weapon maar ik twijfel door de niet al te hoge Strength van het wapen ( natuurlijk wel Quick Stagger ), de andere optie is Hauteclaire --> Durendal - Omega Weapon, maar de term Stagger Lock is mij niet helemaal duidelijk, het lijkt met dat wanneer jij aanvalt de Stagger balk dus niet oploopt ( daar kan ik wel mee leven ) ik vraag me alleen af, wanneer een enemy toch ge-staggered is, of je dan wel kan aanvallen ( na bijvoorbeeld een launch attack van Fang ) Is er iemand die dit kan bevestigen?

Heb zojuist een poging gedaan om Lionheart te upgraden naar Omega, en kan met mijn gil, tot aan met level 76 komen.

En heeft iemand de shop Gilgamesh Inc al Unlocked door middel van Mark 46,

Oh En voor de nieuwschierige er staat nu precies 91.00 hr op de teller
En vermaak me nog steeds. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 14-03-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:17
de andere optie is Hauteclaire --> Durendal - Omega Weapon, maar de term Stagger Lock is mij niet helemaal duidelijk, het lijkt met dat wanneer jij aanvalt de Stagger balk dus niet oploopt ( daar kan ik wel mee leven ) ik vraag me alleen af, wanneer een enemy toch ge-staggered is, of je dan wel kan aanvallen ( na bijvoorbeeld een launch attack van Fang ) Is er iemand die dit kan bevestigen?
Lijkt mij dat Stagger Lock juist inhoudt, dat de stagger-balk niet afloopt wanneer je met dit wapen aanvalt.
Dus dat de stagger-fase langer duurt. Nog niet getest overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
morm schreef op maandag 15 maart 2010 @ 06:45:
[...]

Lijkt mij dat Stagger Lock juist inhoudt, dat de stagger-balk niet afloopt wanneer je met dit wapen aanvalt.
Dus dat de stagger-fase langer duurt. Nog niet getest overigens.
Nee, Stagger Lock betekend dat je je vijand niet kunt staggeren met het character dat een Stagger Lock wapen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:17
noobynater schreef op maandag 15 maart 2010 @ 08:43:
[...]

Nee, Stagger Lock betekend dat je je vijand niet kunt staggeren met het character dat een Stagger Lock wapen heeft.
In dat geval lijkt het me een uitstekend wapen voor Commander. Deze zorgt toch enkel dat de stagger-bar gehandhaafd blijft. En de hoge stats op wapens met stagger-lock zijn een mooie upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:29:

Vind het knap dat sommige mensen die de game net 5 uurtjes hebben gespeeld, nu al hun oordeel klaar hebben liggen. :-)

Valt het jullie trouwens op dat er op TV alleen reclame wordt gemaakt voor de X360 versie van deze game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
[...]

Thanks voor al je info!! 8)

Wat zijn de beste items voor een Ravanger str of ma?
Mij lijkt +magic omdat ravanger toch (bijna) alleen maar magic aanvallen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:16:
[...]

Vind het knap dat sommige mensen die de game net 5 uurtjes hebben gespeeld, nu al hun oordeel klaar hebben liggen. :-)

Valt het jullie trouwens op dat er op TV alleen reclame wordt gemaakt voor de X360 versie van deze game?
Ja wat ik eerder ook al zei het spel is ERG traag van opbouw, ik had constant het gevoel dat ik qua gameplay een intro aan het spelen was qua gameplay.

Na 22-23 uur spelen kom je op het punt dat je beschikking hebt over al de 5 haafdspelers tegelijk, toen aps had ik het gevoeld at het qua gameplay echt ging beginnen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 15-03-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:16:
[...]

Niet echt, Wel weet ik dat Veronica een deal heeft met Microsoft om na elke multiplatform titel een klein stukje "Beschikbaar op Xbox360" reclame te laten zien.

Gisteren eindelijk op het "Free roaming" stuk gekomen, meteen een Adamantoise aan proberen te vallen en dik gefailed.

Ik heb trouwens hier nog maar gemiddeld 2000HP's, Loop ik achter en moet ik gaan CP farmen of is dit normaal?

spoiler:
Wat is Gran pulse toch mooi! ik wist niet dat het spel zo kleurrijk zou worden tegen het eind :D. Is het slim om de Cie'th missies te doen voordat ik naar Oebra ga, Of nadat ik daar ben geweest?

[ Voor 31% gewijzigd door TeGek op 15-03-2010 09:52 ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Ben nou aan het begin van chapter 5

't voor mij zowel mn eerste jrpg als final fantasy, dus wat dat betreft ben ik wel easily impressed ;) maar vooralsnog wordt het imo alleen maar beter en beter naarmate je vordert. Ik dacht eerst ook "huh, auto combat?" maar je krijgt zat te doen tijdens een gevecht om dat zelfs onmisbaar te maken. Als de party weer eens verandert maak ik nu ook al standaard mn eigen paradigm configuraties aan, en verbeeld ik me dat ik al best tactisch shift ;)

* Clay is verkocht :Y)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ike. schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:40:
[...]

Thanks voor al je info!! 8)

Wat zijn de beste items voor een Ravanger str of ma?
Mij lijkt +magic omdat ravanger toch (bijna) alleen maar magic aanvallen doen
Mijn Ravanger (Hope) heeft 1 Sorccerres Mask MP + 150 nu in combinatie met Sprint Shoes , Auto Haste ,
en Catalog voor Rare Items. (in het begin toen ik nog die de benodigde accesoires had,3x Sorcceres Mask equiped.

Mijn 2de Ravanger ( Lightning ) heb ik niet eens magiq equipment geveven, Auto Haste / Auto Bravvery / First Strike / En de champion Badge.

Voor ravanger kan je echt een Killer Paradigim maken.

Lightning - Fang - Hope

RAV SAB RAV

Doe dan 6 fire/ice/thunder spells om de Stagger snel op te laden,
Terwijl Fang alles saboteerd, Slow/ Imperial / etc,

Zodra je stagger bent,

Switch naar COM COM RAV

Er is geen ene reguliere vijand die ik neit binnen 25 sec hiermee afmaak.
altijd 5 sterren.

LET OP

Wanneer er meerdere enemies zijn, zal Fang ( je krachtigste COM ) niet de Staggered enemy aanvallen.
Maar je kan de AI beinvloeden als je het slim speelt, de AI wilt automatisch namelijk niet dat iedereen op dezelfde vijand aanvalt. Maar als jij oplet wie Fang aanvalt, kan jij snel besluiten om die ook aan te vallen,
en zal ze als nog de staggered enemy aanvallen. i.p.v dat je dan 6 attacks doet, doe je er 1 en Cancel je snel, en dan is het binnen secondes afgelopen. 5 *****

[ Voor 27% gewijzigd door Greatsword op 15-03-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hangt dat dan vand e Paradigm af? want Fang valt bij mij we dezelfde enemy aan,

ok de eerste attack niet omdat mijn commander dan nog niet aangevallen heeft, maar zodra mijn commander aanvalt gaat Fang naar dezelfde vijand.
Cidolfas schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:10:
[...]

Volgens mij gebruikte ik 2 synergists (Hope en Saszh(?)) in die battle zodat je alle boosts hebt en haste O+
ok zal het eens proberen, maar overleefde jij die magic attack zonder problemen dan?

[ Voor 41% gewijzigd door Chaoss op 15-03-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Laatst online: 12-09 13:32
Vanwege mijn afstuderen speel ik echt te weinig :(, maar gelukkig kan ik hier de ervaringen lezen wat het allemaal weer wat dragelijker maakt :D. Zelf ben ik net het bos uit en moet ik weer met Sazh en Kathleen van K3 spelen. Maar op een of andere manier heb ik daar helemaal geen zin in.. Ook moet ik toegeven dat ik niet meer zo erg geniet van de omgevingen (hoewel ze mooi zijn) en irriteer ik me mateloos aan het rechte pad elke keer. Ik hoop dat ik snel verder kom in de game, na de “tutorial” want dan schijnt het wat beter te worden lees ik zo.
Oh En voor de nieuwschierige er staat nu precies 91.00 hr op de teller
En vermaak me nog steeds.
Dit is nice om te horen, heb nog veel te doen dus!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Chaoss schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:15:

ok de eerste attack niet omdat mijn commander dan nog niet aangevallen heeft, maar zodra mijn commander aanvalt gaat Fang naar dezelfde vijand.

[...]

ok zal het eens proberen, maar overleefde jij die magic attack zonder problemen dan?
om de magic attacks te overleven had ik Light tijdelijk een magic resistance + 10% armbandje gegeven en deze geüpgrade naar +19. ik had Snow en Light allebei als commando en Vanille als medic als eerste paradigm om de stagger balken van de 4 hoofden wat langer vol te maken,daarna Tri-disaster om ze allemaal te staggeren en weer Tireless assault om ze te finishen, Het grote hoofd was daarna best snel neer door gebruik te maken van
spoiler:
Je Odin summoning
op het goede moment, als je die namelijk gebruikt komt je party met full health terug.

[ Voor 22% gewijzigd door TeGek op 15-03-2010 10:28 ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

[quote]Chaoss schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:15:

Let maar op wanneer je 3 aanvallende charachters hebt, en meerder enemies, zullen Ligthning Als COM en Hope als Rav dezelfe enemie aanvallen, maar fang kiest altijd een andere enemy uit. (Dit bij de sterkere enemies, niet 1 die je zo in de pan hakt. Op welke chapter zit je? wat zijn je achievements, welke accesoires gebruik je en wat heb je waarom geupgrade? Wat is je gemiddelde ranking na een battle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Kraziey schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:15:
Vanwege mijn afstuderen speel ik echt te weinig :(, maar gelukkig kan ik hier de ervaringen lezen wat het allemaal weer wat dragelijker maakt :D. Zelf ben ik net het bos uit en moet ik weer met Sazh en Kathleen van K3 spelen. Maar op een of andere manier heb ik daar helemaal geen zin in.. Ook moet ik toegeven dat ik niet meer zo erg geniet van de omgevingen (hoewel ze mooi zijn) en irriteer ik me mateloos aan het rechte pad elke keer. Ik hoop dat ik snel verder kom in de game, na de “tutorial” want dan schijnt het wat beter te worden lees ik zo.

[...]

Dit is nice om te horen, heb nog veel te doen dus!! :D
De game is zodanig gemaakt dat je eerst de Storyline moet volgen, vanaf chapter 11 heb je eindeiljk vrijheid om wat dingen te doen. ( kleine sidequest hier en daar, het verslaan van de Ultieme Marks ( heb tot en met mark 41 geen problemen gehad) Maar het word sterk geadviseerd om toch in 1x uit te spelen. ( chapter 13 ) omdat je dan pas de laatste Crystarium veld krijgt.

Na het uitspelen begint pas de uitdaging, Upgraden tot Omega Weaopons !!! dat is een flinke klus.
en daarna alle marks verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Destianto schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:42:
[...]

De game is zodanig gemaakt dat je eerst de Storyline moet volgen, vanaf chapter 11 heb je eindeiljk vrijheid om wat dingen te doen. ( kleine sidequest hier en daar, het verslaan van de Ultieme Marks ( heb tot en met mark 41 geen problemen gehad) Maar het word sterk geadviseerd om toch in 1x uit te spelen. ( chapter 13 ) omdat je dan pas de laatste Crystarium veld krijgt.

Na het uitspelen begint pas de uitdaging, Upgraden tot Omega Weaopons !!! dat is een flinke klus.
en daarna alle marks verslaan.
Ja dat begrijp ik :D, maar bij eerdere FF games had ik toch een stuk minder moeite met het doorkomen van de storyline. Maar goed, ik moet minder bitchen en gewoon doorgaan :P. .

Dus als tip geef jij niet teveel side shizzle doen, maar maar gewoon doorspelen naar het einde en na de endgame pas beginnen met side quests?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Chaoss schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:26:

Iemand een tip?
Gebruik de twee shrouds (Aegisol and Fortisol) vlak voor de battle. Ikzelf had Lightning, Sazh, Vanille, met maar twee Paradigms nodig: Com, Rav, Rav (wellicht was Rav, Rav, Rav achteraf ook wel handig geweest) en Med, Rav, Med, nodig voor de occasional quick heal (met 2 medics heb je maar 3/4 secs nodig en iedereen zit weer vol). 5 sterren, 3 pogingen nodig gehad, waarbij ik poging 1+2 zonder de shrouds deed :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
Chaoss schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:15:
Dat hangt daar vanaf ja. Met twee COM's zal de tweede COM over het algemeen een andere enemy aanvallen dan de eerste COM. Dat staat ook uitgelegd in de uitleg text van dit Paradigm. Een RAV zal altijd de eerst COM volgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 15-03-2010 11:21 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Kraziey schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:53:
[...]

Ja dat begrijp ik :D, maar bij eerdere FF games had ik toch een stuk minder moeite met het doorkomen van de storyline. Maar goed, ik moet minder bitchen en gewoon doorgaan :P. .

Dus als tip geef jij niet teveel side shizzle doen, maar maar gewoon doorspelen naar het einde en na de endgame pas beginnen met side quests?
Ik begrijp wat je bedoelt, het verhaal moet je aantrekken. Inderdaad gewoon even volhouden, af en toe een uurtje nemen om te battelen/levelen. Bij Chapter 11 Aankomst in Grand Pulse, natuurijk wel even genieten,
en een paar Treassures openen en proberen de Behemoth's te verslaan voor de CP.

Je kan natuurlijk al wel een paar Marks daar verslaan, maar je krijgt een Trophy (ps3) weet niet hoe het bij xbox is. Als je alle Marks op 5 sterren verslagen hebt. Het is daarom verstandig om hiermee te wachten aangezien je nog niet sterk genoeg bent voor 5 sterren. De items die je krijgt als bonus zijn in het begin ook nog niet zo aantrekkelijk. Dus daar hoef je het niet voor te doen. Liever gewoon in 1x doorgaan. En dan versla je de Marks zonder problemen. mits je de juiste strategie toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

StarWolf schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:12:
[...]

Gebruik de twee shrouds (Aegisol and Fortisol) vlak voor de battle. Ikzelf had Lightning, Sazh, Vanille, met maar twee Paradigms nodig: Com, Rav, Rav (wellicht was Rav, Rav, Rav achteraf ook wel handig geweest) en Med, Rav, Med, nodig voor de occasional quick heal (met 2 medics heb je maar 3/4 secs nodig en iedereen zit weer vol). 5 sterren, 3 pogingen nodig gehad, waarbij ik poging 1+2 zonder de shrouds deed :X
Maar overleefden je characters dan die magic attack zodner problemen? Tís eht die ene attack die me de nek om doet.

De laatste keer had ik al mijn chars op 100% health, en toch overleefden ze het niet, gewoon in 1x dood :P (of iig Lightning en dan ist game over. Terwijl het afmaken van dei hoofden vlot ging.

Vanavond weer even proberen, zit nu @ work :( :P

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 15-03-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben 2 dagen geleden begonnen en ben nu beland in chapter 06. Ik heb tot nu toe maar een klein beetje CP gefarmed in chapter04 door gebruik te maken van de save/load respawn. Voor zover ik weet is dit, to nu toe, de enige methode om een respawn te triggeren en dus CP te farmen. Klopt dit?

Wat betreft de rollen. Zit er verschil in de rollen tussen de verschillende characters? Bijvoorbeeld Lightning: Commander en Sazh Commander. Dit in verband met het toekennen van CP aan bepaalde rollen bij characters en de efficiency ervan zodat ik straks na 50 uur er niet achter kom dat Sazh een gigantisch goede skill heeft in Commander die broodnodig is en Lightning niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Waarom hebben jullie zoveel moeite met die baas? Was er ergens een difficulty setting die ik ergens over het hoofd heb gezien? Ik heb em in één keer gehaald met Light, Sahz & Vanille. Grotendeels gespeeld met 'COM, RAV, RAV' & 'COM, RAV, MED'. Af en toe nog even een beetje SYN & SAB. En die ene zware attack van hem haalt maar de helft van mijn HP weg? Hebben jullie wel CP uitgegeven aan jullie karakters? :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Chester schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:37:
Waarom hebben jullie zoveel moeite met die baas? Was er ergens een difficulty setting die ik ergens over het hoofd heb gezien? Ik heb em in één keer gehaald met Light, Sahz & Vanille. Grotendeels gespeeld met 'COM, RAV, RAV' & 'COM, RAV, MED'. Af en toe nog even een beetje SYN & SAB. En die ene zware attack van hem haalt maar de helft van mijn HP weg? Hebben jullie wel CP uitgegeven aan jullie karakters? :P
Jullie? geloof dat ik de enige ben hoor..=]

Nouhja had maar 2 pogingen gedaan, toen moest ik stoppen :P

vreemd dat jij zoveel HP overhoud dan... ik heb al mijn CP uitgegeven. de classes die ik gebruik zitten op lvl3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:42:
[...]

Jullie? geloof dat ik de enige ben hoor..=]

Nouhja had maar 2 pogingen gedaan, toen moest ik stoppen :P

vreemd dat jij zoveel HP overhoud dan... ik heb al mijn CP uitgegeven. de classes die ik gebruik zitten op lvl3
Bij mij ook allemaal op lvl3. Verder hebben ze allemaal een accesory met minstens +150HP. Vanille & Sahz hebben nog een +50 Magic accesory en Lightning heeft er één van +50 Strength. Verder zijn hun wapens +/- lvl 18. Waarbij het wapen van Lightning meer richting strength gericht is en die van Sahz en Vanille meer richting magic.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mijn attack is het probleem niet, die hoofden waren geen probleem.

Zal eens mijn magic resist attributen wat upgraden of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Hmz, raar, ik heb echt helemaal geen magic resist items. Hoeveel HP hebben je karakters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Moek eens naar kjken, want het niet specifiek van lightning maar ik meende iets van rond de 1000 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ah, ik zit met Lightning en Sahz ergens in de 1400 en met Vanille in de 1300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
Chaoss schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:34:
[...]
Maar overleefden je characters dan die magic attack zodner problemen? Tís eht die ene attack die me de nek om doet.
Ja. Zorg dat je full health bent, voor/als hij charged (wat dus heel snel kan met de Medics), en ga op dat moment vooral niet afwachten en/of met een Sentinel aan de gang. Op het moment dat hij charged/Destructo cast, moet je juist aanvallen. Hij begint dan te morren dat je hem interrupt.

Bij mij verloor ik hierdoor 1 keer maar de helft van de HP van 1 character, en de andere keer de helft van de HP van 2 characters, wat snel te herstellen is met 2 Medics. Overigens had ook ik had geen enkele resistance, wel een volle CP bar + de twee actieve shrouds bij alle 3 de characters... echter dat is niet de truck bij deze baas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Destianto schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:26:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt, het verhaal moet je aantrekken. Inderdaad gewoon even volhouden, af en toe een uurtje nemen om te battelen/levelen. Bij Chapter 11 Aankomst in Grand Pulse, natuurijk wel even genieten,
en een paar Treassures openen en proberen de Behemoth's te verslaan voor de CP.

Je kan natuurlijk al wel een paar Marks daar verslaan, maar je krijgt een Trophy (ps3) weet niet hoe het bij xbox is. Als je alle Marks op 5 sterren verslagen hebt. Het is daarom verstandig om hiermee te wachten aangezien je nog niet sterk genoeg bent voor 5 sterren. De items die je krijgt als bonus zijn in het begin ook nog niet zo aantrekkelijk. Dus daar hoef je het niet voor te doen. Liever gewoon in 1x doorgaan. En dan versla je de Marks zonder problemen. mits je de juiste strategie toepast.
Ah, ok. Dat klinkt alweer gaaf moet ik zeggen. Neem aan de Marks zoiets zijn als het monster hunting in FF XII? Daar zaten er ook een paar lastige tussen waar je echt goed voorbereid moest zijn. Dus nog ff voor de zekerheid :P, na de endgame kan je gewoon doorspelen met alle sidequests?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Lukin schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:35:
Ik ben 2 dagen geleden begonnen en ben nu beland in chapter 06. Ik heb tot nu toe maar een klein beetje CP gefarmed in chapter04 door gebruik te maken van de save/load respawn. Voor zover ik weet is dit, to nu toe, de enige methode om een respawn te triggeren en dus CP te farmen. Klopt dit?

Wat betreft de rollen. Zit er verschil in de rollen tussen de verschillende characters? Bijvoorbeeld Lightning: Commander en Sazh Commander. Dit in verband met het toekennen van CP aan bepaalde rollen bij characters en de efficiency ervan zodat ik straks na 50 uur er niet achter kom dat Sazh een gigantisch goede skill heeft in Commander die broodnodig is en Lightning niet.
Je hoeft niet perse de save/load tactiek toe te passen. Als je meestal een rondje loopt van het begin naar het einde van de map, zijn er al weer vijanden terug gekomen.

Ook is het niet vanzelfsprekend dat elke character dezelfde Abillities krijgt ook al volgen ze het zelfde pad als bijvoorbeel COM. Overigens speel ik zelf niet met Sazh omdat ik hem te zwak vind. Sazh is een betere charachter als Syntheist of als Ravanger in mijn mening ( dit wordt ook geadviseerd )

Ik heb de hele game gespeeld met Lighting / Fang / Hope.
De sterkste combinatie in mijn mening.

Lightning fungeert prima als COM of RAV
terwijl Fang, uitstekend als Prioriteit op COM, wannner genoodzaakt op SEN,
of om het heel makkelijk te maken op SAB

dit in combinatie met Hope als RAV als priortieit, wanneer HP dropt,
snel even swichtend naar een Medic.

Brute combinaties; Lighting - Fang - Hope

Paradigms Tactiek

COM COM RAV (zware attack)
COM COM MED (even switchen en dan weer terug naar boven)

RAV SEN RAV ( perfect om te staggeren) daarna switchen naar 1 / Sen neemt alle damage jij bent vrij.
RAV SAB RAV ( tegen moeilijkere vijanden ) Stagger opbouwen en fang saboteerd met iperial/slow etc

MED SAB SYN ( strategies, vijand word gesaboteerd ) en jij wordt geboost ( haste/protect/shell) daarna na 1
MED SEN MED ( wanner het te heet onder de voeten word, snel cure-en en dan switchen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Chester schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:52:
Ah, ik zit met Lightning en Sahz ergens in de 1400 en met Vanille in de 1300.
Hmm ok nou ga het vanavond eens bekijken, vraag me dan wel af waar jouw extra HP vandaan komt als we beide LVL3 chars hebben.
StarWolf schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:55:
[...]

Ja. Zorg dat je full health bent, voor/als hij charged (wat dus heel snel kan met de Medics), en ga op dat moment vooral niet afwachten en/of met een Sentinel aan de gang. Op het moment dat hij charged/Destructo cast, moet je juist aanvallen. Hij begint dan te morren dat je hem interrupt.

Bij mij verloor ik hierdoor 1 keer maar de helft van de HP van 1 character, en de andere keer de helft van de HP van 2 characters, wat snel te herstellen is met 2 Medics. Overigens had ook ik had geen enkele resistance, wel een volle CP bar + de twee actieve shrouds bij alle 3 de characters... echter dat is niet de truck bij deze baas :)
full health was ik, magoed zal inderdaad die shrouds eens proberen, had eentje daarvan al eens gecast, maar die was alweer afgelopen toen ik op dat punt in de battle kwam :P

Wanneer zijn die shrouds normaal gepsroken afgelopen? zijn ze actief voor een bepaalde tijd?

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 15-03-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Kraziey schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:57:
[...]

Ah, ok. Dat klinkt alweer gaaf moet ik zeggen. Neem aan de Marks zoiets zijn als het monster hunting in FF XII? Daar zaten er ook een paar lastige tussen waar je echt goed voorbereid moest zijn. Dus nog ff voor de zekerheid :P, na de endgame kan je gewoon doorspelen met alle sidequests?
Inderdaad, het is zelfs de bedoeling, ik zeg maar dan begint FF XIII pas echt. heb eigenlijk in de hele
game geen echte challenge gehad. En nu tot mark 41 geen problemen gehad, Maar nu heb ik echt
serieuze charachters tegenover me, en ben bezig met het upgraden van mijn Omega Weapon.

Monster Hunting FF X bedoel je zeker, Dat vond ik tot nu toe 1 van de tofste side quests ever.
het lijkt er inderaad op. Het is nu alleen iets slechter uitgewerkt na mijn mening. Je kan namelijk de
Cieth stone op plaats A vinden. maar de vijand op plaats B, dit zorgt voor vele wandelingen in het begin.
daar heb ik me wel een beetje aan geirriteerd. Pas na Mark 12-14 krijg je de chocobo, en worden de lange afstanden iets korter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Eigenlijk bedoelde ik die hunts in FF XII, daar kon je geloof ik naar een bord toe lopen om hunts te krijgen. Vervolgens moest je de monsters zoeken en killen. Maar goed, dit klinkt ook erg leuk en ben zeer benieuwd. Ben blij dat er nog een hoop te doen valt na de endgame en ik ga vanavond gewoon even doorhalen. :D Thnx voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Gisteren ook FFXIII gekocht voor de Xbox360. Zat eraan te denken om een PS3 ervoor te kopen maar achteraf niet gedaan, toch wat overdreven voor 1 spel. Daarnaast heb ik een HD-ready en moet zeggen dat de Xbox versie er zeer goed uitziet. Hier heeft een HD-ready toch nog wat voordelen :P

Helaas maar een 20gb HDD en vond het ook overdreven de Xbox bundel met FFXIII en 250gb HDD te kopen. Maar gelukkig kan je ook 1 DVD naar de HDD kopieren. Scheelt een hoop lawaai in ieder geval.

Wil los een 120gb HDD kopen maar deze zijn niet overal meer verkrijgbaar. Vreemde is dat de 250gb HDD niet in Europa uitgebracht wordt, althans dit is wat Microsoft aangeeft. Even afwachten maar.

Over dat lineaire, ik heb vroeger zelf FFVII, FFVIII en FFX/FFX-2 gespeelt en kan mij er niet aan storen. Het bevalt mij eigenlijk wel.Niet meer doelloos rondvliegen en/of -wandelen maar gewoon lekker verder met het verhaal.

Autobattle probeer ik niet te gebruiken en hadden ze van mij eruit mogen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Zo wat gaan sommige van jullie hard zeg, ongelovelijk! Ik zit nu zelf op 17 uur playtime en ben nu net in chapter 9 aangekomen. Ik doe heerlijk rustig aan en geniet van al het moois. Moet wel zeggen dat ik het lineaire nu wel langzamerhand een beetje zat aan het worden ben. Kan niet wachten tot ik lekker m'n eigen team kan samen stellen en lekker kan gaan exploren en de boel gaan levelen :) Eens kijken hoe ver ik vanavond ga geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele weekend niet kunnen spelen ivm sociale bezigheden... Hopelijk vanavond even wat uurtjes inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Ben het spel nu sinds vrijdag aan het spelen, gisteren in Gran Pulse aangekomen... Maar ik moet toch zeggen dat ik me door menig beest echt afgeslacht wordt. Verder gaan met de verhallijn is zo wat ingewikkeld.

Enig advies wat de makkelijkste manier is om een beetje te kunnen overleven daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

X-t-r-e-m-e schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:53:
Gisteren ook FFXIII gekocht voor de Xbox360. Zat eraan te denken om een PS3 ervoor te kopen maar achteraf niet gedaan, toch wat overdreven voor 1 spel. Daarnaast heb ik een HD-ready en moet zeggen dat de Xbox versie er zeer goed uitziet. Hier heeft een HD-ready toch nog wat voordelen :P

Helaas maar een 20gb HDD en vond het ook overdreven de Xbox bundel met FFXIII en 250gb HDD te kopen. Maar gelukkig kan je ook 1 DVD naar de HDD kopieren. Scheelt een hoop lawaai in ieder geval.

Wil los een 120gb HDD kopen maar deze zijn niet overal meer verkrijgbaar. Vreemde is dat de 250gb HDD niet in Europa uitgebracht wordt, althans dit is wat Microsoft aangeeft. Even afwachten maar.

Over dat lineaire, ik heb vroeger zelf FFVII, FFVIII en FFX/FFX-2 gespeelt en kan mij er niet aan storen. Het bevalt mij eigenlijk wel.Niet meer doelloos rondvliegen en/of -wandelen maar gewoon lekker verder met het verhaal.

Autobattle probeer ik niet te gebruiken en hadden ze van mij eruit mogen laten.
Ik heb persoonlijk mijn Xbox verkocht om een ps3 te halen ( voor 200 euro ) heb ik mijzelf er 1 kunnen bemachtigen. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen zo loyaal is. Final Fantasy blijft natuurlijk qua graphics
altijd indrukwekkend, met name de FMV's . Je zult vast en zeker even stil staan bij hoe mooi het allemaal er uit ziet, ook op een HD ready (720p) tv, maar denk dat je toch verbaast zal zijn, wanneer je het op een ps3 in combinatie met een FULL/HD scherm ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Splendid schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:56:
Zo wat gaan sommige van jullie hard zeg, ongelovelijk! Ik zit nu zelf op 17 uur playtime en ben nu net in chapter 9 aangekomen. Ik doe heerlijk rustig aan en geniet van al het moois. Moet wel zeggen dat ik het lineaire nu wel langzamerhand een beetje zat aan het worden ben. Kan niet wachten tot ik lekker m'n eigen team kan samen stellen en lekker kan gaan exploren en de boel gaan levelen :) Eens kijken hoe ver ik vanavond ga geraken.
Haha 91 uur is idd wel veel op de teller, maar had ook een week vrij genomen om dit te kunnen bereiken.
Vanaf chapter 11 (Grand Pulse) heb je de mogelijkheid om even wat anders te doen dan de storyline volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

detheavn schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:05:
Ben het spel nu sinds vrijdag aan het spelen, gisteren in Gran Pulse aangekomen... Maar ik moet toch zeggen dat ik me door menig beest echt afgeslacht wordt. Verder gaan met de verhallijn is zo wat ingewikkeld.

Enig advies wat de makkelijkste manier is om een beetje te kunnen overleven daar?
Zie mijn voorgaande Paradigms Tactiek.

Blijf alleen uit de buurt van de dinosaursen en Behemoth Kings.

De rest zou geen problemen moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25
Spel mogen lenen van vriend, ben erg erg erg impressed :D Ben pas een uur of 5 onderweg, dus totaal nog niet ver in het spel. Combat is weer flink wennen, maar moet je gaandeweg ook je andere characters gaan besturen of blijf je er maar enkel 1 besturen?

Nadeel wat ik altijd bij de FF vond, begin gaat moeilijkheid lineair omhoog, tot ver in het spel het torenhoog vliegt. Meestal rond dat punt haak ik af, mogelijk dat nieuwe combat systeem (wisselen van Paradigm is heel leuk) daar wat verandering in brengt.

Verhaal zit vooralsnog redelijk in elkaar, lijkt alleen statisch. Characters zijn grappig, al vind ik Hope een sukkeltje en die rasta gast helemaal niets. Hopelijk mag je later wel je eigen party gaan samenstellen? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

SinergyX schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:25:
Verhaal zit vooralsnog redelijk in elkaar, lijkt alleen statisch. Characters zijn grappig, al vind ik Hope een sukkeltje en die rasta gast helemaal niets. Hopelijk mag je later wel je eigen party gaan samenstellen? :P
Wat ik eerder poste, na zo'n 23 uur spelen ben je op het punt je eigen party samen te stellen.

Tot die tijd wordt het voor je bepaald dmv de verhaallijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

SinergyX schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:25:
Spel mogen lenen van vriend, ben erg erg erg impressed :D Ben pas een uur of 5 onderweg, dus totaal nog niet ver in het spel. Combat is weer flink wennen, maar moet je gaandeweg ook je andere characters gaan besturen of blijf je er maar enkel 1 besturen?

Nadeel wat ik altijd bij de FF vond, begin gaat moeilijkheid lineair omhoog, tot ver in het spel het torenhoog vliegt. Meestal rond dat punt haak ik af, mogelijk dat nieuwe combat systeem (wisselen van Paradigm is heel leuk) daar wat verandering in brengt.

Je krijg later in game de mogelijkheid om je andere charachters als Leader te sellecteren.
Of je dat wilt en gunstig vind is een 2de.

(Chaoss was me net voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25
Chaoss schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:29:
[...]

Wat ik eerder poste, na zo'n 23 uur spelen ben je op het punt je eigen party samen te stellen.

Tot die tijd wordt het voor je bepaald dmv de verhaallijn.
Dat wordt dus nog even tijdje spelen :P Ben wel onder de indruk van de kleine details die ze hebben ingebouwd, de korte animatie als je equipment van je character kiest, pauze menu, en dan toch alles snel te laten verschijnen (vooralsnog amper laadtijden).

Qua ontwikkeling van je character, moet je daar al vanaf start flink aan gaan werken? Nu zit ik maar beetje CP's links en rechts te spenderen (sommige hebben zelfs 3 'jobs'), of is dit weer zo'n 'perfect vanaf het begin' FF issue?

(mischien de TS eens een flinke remake geven?)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:42:
[...]

Dat wordt dus nog even tijdje spelen :P Ben wel onder de indruk van de kleine details die ze hebben ingebouwd, de korte animatie als je equipment van je character kiest, pauze menu, en dan toch alles snel te laten verschijnen (vooralsnog amper laadtijden).

Qua ontwikkeling van je character, moet je daar al vanaf start flink aan gaan werken? Nu zit ik maar beetje CP's links en rechts te spenderen (sommige hebben zelfs 3 'jobs'), of is dit weer zo'n 'perfect vanaf het begin' FF issue?

(mischien de TS eens een flinke remake geven?)
CP kan je gewoon uitgeven aan de 3 'basisrollen'. als je dit niet doet heeft het hele paradigm systeem geen nut.
Later unlock je alle 6 de classes voor ieder personage alleen is het zonde van je CP om daar ook punten in te stoppen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ike. op 15-03-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had trouwens niet verwacht dat ik het zou trekken om met een chick te spelen, maar Lightning is toch wel erg cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

SinergyX schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:42:
[...]

Ook het upgraden van wapens en accesoires raad ik ten zeerste af tot en met de Gladius het wapen van Lightning. Weapon upgrades is pas interresant nadat je eigenlijk de game uitgespeeld hebt. Het is zonder problemen allemaal haalbaar, en zoals Ike al aangaft, idd gewoon alle 3 de rollen volledig gebruiken wanneer mogelijk. Zie ook mijn voorgaande post's qua Weapon upgrades & Paradigm Tactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:52:
Had trouwens niet verwacht dat ik het zou trekken om met een chick te spelen, maar Lightning is toch wel erg cool.
Idd, na Yuna in FF X-2 had ik de hoop op vrouwelijke main chars opgegeven, maar Light is wel cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Laatst online: 28-04 19:33
Ik twijfel of ik de guide nog zal gaan halen. Staat hier ook veel informatie in over het upgraden van wapens en accesoires? Bijvoorbeeld wat elk organic item oplevert qua multiplier bonus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
Destianto schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:01:
[...]
Ook het upgraden van wapens en accesoires raad ik ten zeerste af tot en met de Gladius het wapen van Lightning. Weapon upgrades is pas interresant nadat je eigenlijk de game uitgespeeld hebt.
Ik heb in chapter 9 alleen die Gladius maximaal geupgrade (via die chips die je daar krijgt, die je voor redelijk veel GIL kunt verkopen en dan met 36 vibrant oozes (x3) en een hoog lvl material exp (ff de naam kwijt), maar vraag me achteraf wel af of dit nu wel het slimste wapen was... :X

Zie nl. lightning, en ik gebruik haar toch redelijk vaak als RAV:

SNOW: http://www.flickr.com/photos/48263855@N04/4422702471/
VANILLE: http://www.flickr.com/photos/48263855@N04/4423467724/
SAZH: http://www.flickr.com/photos/48263855@N04/4423466578/
FANG: http://www.flickr.com/photos/48263855@N04/4423466066/
HOPE: http://www.flickr.com/photos/48263855@N04/4423465518/
LIGHTNING: http://www.flickr.com/photos/48263855@N04/4423464950/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

StarWolf schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:42:
[...]

Ik heb in chapter 9 alleen die Gladius maximaal geupgrade (via die chips die je daar krijgt, die je voor redelijk veel GIL kunt verkopen en dan met 36 vibrant oozes (x3) en een hoog lvl material exp (ff de naam kwijt), maar vraag me achteraf wel af of dit nu wel het slimste wapen was... :X

Zie nl. lightning, en ik gebruik haar toch redelijk vaak als RAV:

SNOW: http://www.flickr.com/photos/48263855@N04/4422702471/
VANILLE: http://www.flickr.com/photos/48263855@N04/4423467724/
SAZH: http://www.flickr.com/photos/48263855@N04/4423466578/
FANG: http://www.flickr.com/photos/48263855@N04/4423466066/
HOPE: http://www.flickr.com/photos/48263855@N04/4423465518/
LIGHTNING: http://www.flickr.com/photos/48263855@N04/4423464950/
Ik heb ook de gladius geupgrade, zoals ik al aangaf is dit de slimste keuze. Zie ook mijn chapter Weapons, Gil * UPgrades pt2. Je kan het beste 24 Otherworldly Boones gebruikten om de multliplier x3 te krijgen. Dit in combinatie met Perefect conductors a 1600 gil per stuk a 751 exp per stuk.

Dit wapen toen nog omgezet met de catalyst naar Helter Skelter.
Daarna uiteindelijk gegaan voor Lionheart into Ultimate into Omega.

ook is het geen probleem als je dit als RAV gebruikt, omdat je juist die tactiek neerzet zoals besproken in mijn Paradigm Tacktiek. Eerst 2 persone RAV om snel te staggeren, en daarna switchen eenmaal staggered naar COM.

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 15-03-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benieuwd naar de T.net review. Wanneer komt die online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:45:
Benieuwd naar de T.net review. Wanneer komt die online?
Geen Idee, maar ben wel van plan mijn eigen review een dezer dagen te plaatsen,
als trouwe final fantasy fan, die menig alles tot aan de puntjes wilt uitwerken,
lijkt me dat ik ik wel een duidelijk beeld kan schetsen. Ben nu nog bezig met het
verslaan van de laatste Marks en andere Omega Weaopons. Dan zal ik een uitgebreid
oordeel doen. Tot voor als nog zeer positief, en weinig Teleurstelling. Wel vraag ik me af
of alle reviews die inmiddels zijn geplaatst echt door trouwe Final Fantasy fans zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ja maar reviews door trouwe FF fans zijn niet echt goed imo. Een review moet objectief zijn, en niet door een fanboy geschreven zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Of juist wel. Want eigenlijk zijn er 2 soorten publiek die het spel ontvangen. Fans van de serie en casual gamers. Waar de meeste gewone reviews van sites / gamebladen voor de casual fan geschreven zijn (objectief), kan het ook prettig zijn om een gedetailleerde review van een fan, voor de fans te maken en te lezen. Ik zelf zou het wel prettig vinden want fans kijken toch over het algemeen anders en kritischer naar een game dan de casual gamer die FF voor het eerst speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik zal zeer zeker objectief mijn oordeel doen, Ik bedoel de reviews die je nu allemaal leest zijn redelijk negatief, iedereen heeft het over het Lineare gedeelte. Maar ik denk dat alleen een Fan kan oordelen of het de Final Fantasy feeling heeft. Ik bedoel voorheen waren er inderdaad steden/rust punten.
Maar waar het op neer komt is dat je altijd tot punt X moest komen, en dan pas de mogelijkheid had om alle belangrijke dingen te doen. Net zoals nu het geval is bij Chapter 11 Grand Pulse.

[ Voor 33% gewijzigd door Greatsword op 15-03-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, word. Daarom lees ik denk ik liever de review van een FF fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:28:
Haha, word. Daarom lees ik denk ik liever de review van een FF fan.
Ik probeer er deze week nog aan toe te komen. Zit nu nog op kantoor. wat gaat de tijd toch langzaam op het werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

kloos2 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:37:
Ik twijfel of ik de guide nog zal gaan halen. Staat hier ook veel informatie in over het upgraden van wapens en accesoires? Bijvoorbeeld wat elk organic item oplevert qua multiplier bonus?
Het linkje in mijn e-mail van de FRS werkt niet meer, en ik zie de guide ook niet meer op de site staan... Iemand die 'm nog wel kan vinden?

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 19:23
Ik hou dit topic op mijn werk altijd in de gaten, en krijg dan telkens meer en meer zin om te spelen! Heb nu pas 4 uur gespeeld, en kan gewoon niet meer spelen ivm mijn werk/vriendin/huisje. Daar baal ik echt van! Ik wil namelijk zsm naar chapter 11! :P

edit; Ik heb trouwens in een opwelling 2 wapens verkocht een paar dagen terug (eerste van lightning en de eerste van vanille, was dat een domme zet, en zo ja; kun je ze ook terugkopen? :/ )

[ Voor 27% gewijzigd door TFDev op 15-03-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killed-1 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:49:
Ik hou dit topic op mijn werk altijd in de gaten, en krijg dan telkens meer en meer zin om te spelen! Heb nu pas 4 uur gespeeld, en kan gewoon niet meer spelen ivm mijn werk/vriendin/huisje. Daar baal ik echt van! Ik wil namelijk zsm naar chapter 11! :P
Haha, lekker herkenbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Destianto schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:34:
[...]

Ik probeer er deze week nog aan toe te komen. Zit nu nog op kantoor. wat gaat de tijd toch langzaam op het werk ;)
Hier ook, pff. Vind het wel leuk dat er meerdere mensen zijn die rond deze tijd veel op dit forum zitten en savonds weer aan de slag gaan :). Ben ook zeer benieuwd naar je review Destianto, zeker vanuit een fan zijn oogpunt.
Pagina: 1 ... 10 ... 23 Laatste