Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Fabula Nova Crystallis

is based on various worlds and different characters, but each game will be "ultimately based on and expand upon a common mythos." According to Square Enix, they all take place in the same world but in different time periods and there is no cooperation between the teams of the various titles, the only connection being a "vague crystal theme. ( die je tevens ontvangt bij het unlocken van Platinum trophy op PSN )

[ Voor 13% gewijzigd door Greatsword op 20-01-2011 15:24 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:32
Ok, dat wordt dus XIII-2 voor mij :P (zolang Fang en Vanille ook weer terug komen :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:23:
Ok, dat wordt dus XIII-2 voor mij :P (zolang Fang en Vanille ook weer terug komen :P).
spoiler:
Ik denk dat Lightning de enige is van Final Fantasy XIII die weer 'speelbaar' zal zijn.
Fang en Vanille zitten vast in het kristal wat die wereld in de lucht houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ike. schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:29:
spoiler:
Ik denk dat Lightning de enige is van Final Fantasy XIII die weer 'speelbaar' zal zijn.
Fang en Vanille zitten vast in het kristal wat die wereld in de lucht houdt.
spoiler:
Denk het ook, zelf vond ik Hope maar een loser als healer, Fang vond mooier spelen dan Snow. Meeste gare vond ik wel na de laatste scene, je doodleuk weer verder kan spelen met Fang en Vanille voor die challenges. Sazh vond ik geweldig met zijn guns, maar de character zelf vond ik te matig.

Maar zoals ze in de trailer met soort van 'engeltjes veren' rondloopt, gok ik op een soort van alter-ego die dus de 'dark' krachten heeft zoals zij ze heeft. Neem aan dat die fal'Cie nog niet weg is, of er zat er nog ergens anders eentje :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Waarom gebruiken jullie eigenlijk spoiler tags? Het is toch enkel speculatie, je geeft toch geen geconfirmeerde verklappende informatie weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311177

Destianto schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:09:
Waarom gebruiken jullie eigenlijk spoiler tags? Het is toch enkel speculatie, je geeft toch geen geconfirmeerde verklappende informatie weg?
?

In die spoiler tag van Ike staat het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Nu eindelijk ff13 uitgespeeld.
En het einde was toch die ruim 100 uren spelen compleet waard.
Hoop echt dat vanille en fang terug komen in 13-2 maar dat zal wel niet,heel mischien 5 minuten aan het einde...
Van alle games die ik heb gespeeld,vind ik het toch verreweg beste einde die ik ooit heb gezien.
Vooral die laaste zinnen.
Alleen heb nu meteen niet meer zo zin om verder te spelen voor de trophies,omdat nu ik het einde ken.. Het een beetje vreemd en stom vind om met die bepaalde mensen verder te spelen...aangezien het dus niet kan.

Ik geef het hele spel toch in totaal een 9,5... enige minpunt echt vond ik hope,(vooral die zeikstem)..

Maar ff13-2 zou duisterder worden zie ik op dit topic,weet niet of dat nou zo goed is..
Vind final fantasy altijd juist zo leuk omdat het het tegenovergestelde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Destianto schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:09:
Speculatie gedeelte had ik inderdaad niet in spoiler hoeven zetten, maar eerste stukje geeft toch redelijk goed aan hoe het spel afloopt.

Mooiste stuk vind ik nog steeds Sazh vs Vanille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Anoniem: 338166 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:05:
Nu eindelijk ff13 uitgespeeld.

Alleen heb nu meteen niet meer zo zin om verder te spelen voor de trophies,omdat nu ik het einde ken
Nu pas beginnen de echte uitdagingen, het uitspelen is zelfs een vereiste om de laatste Sphere grid te unlocken en je characthers te maximizen. Als je dat niet doet ,heb je na mijn mening de game niet echt uitgespeeld, maar enkel de verhaallijn doorlopen.

Ga er voor, en je zal zien hoeveel extra plezier je er nog aan zal ondervinden, en de moeilijkheidsgraad zal zeker toenemen, dat garandeer ik je.

De sidemissions en Ultimate Bosses zijn een groot onderdeel van Final Fantasy, waar je meestal het meeste plezier aan ondervindt.

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 26-01-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

Nu pas beginnen de echte uitdagingen
Yup :X ben d'r ook nog steeds mee bezig, en heb nu zo'n 56 marks gehad.

Ik had - bijna - mn eertse genji glove disassembled voor de trapezohedron, maar met wat betere voorbereiding kon ik die Adamantortoises toch wel aan, en hoezee de 3e gaf me er al een \o/ Dus Fang windfallt er nou lustig op los met een per platinum ingot beter wordende Kain's Lance d:)b

De Adamantoise is nog een brug te ver, had er bijna een neer, maar die stond na een stagger op met nog 10% van zn hits, om me vervolgens in 1 keer dood te roaren :'(

Ik lag trouwens wel in een deuk nadat ik van Lighting op Fang was overgestapt als party leader. Army of one is leuk, maar windfall is gewoon te komisch bruut.

[ Voor 12% gewijzigd door Clay op 27-01-2011 10:32 ]

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik heb aantal van die bosses nog als bonus gedaan, maar daarna werd het wat irritant. (wat had ik een ... hekel aan die enorme rock boss die spawnt ergens op een clif, deed behoorlijk wat damage en ik helaas nog te weinig :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Clay

Windfall? Bedoel je niet Highwind? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Precies net als de Limit Break van CID in final fantasy VII ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begin eerst maar even overnieuw..Heb nu toch een week vrij vanaf morgen dus tijd genoeg om paar dagen door te halen..
Om nu verder te spelen heeft niet zoveel zin denk ik aangezien ik alles had verkocht wat ik niet nodig had..
Wat vinden jullie de beste party leader?
Ik speelde voorheen met Lighting,Fang,Vanille(zoals bijna iedereen.) Snow zou ik ook wel mee willen spelen maar dan zou ik fang moeten opofferen.. en that's not gonna happen. :P ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

Anoniem: 311177 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:43:
@ Clay

Windfall? Bedoel je niet Highwind? :P
euh ja die ;)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Party leader had ik bijna altijd Lightning, COM/RAV/MED was altijd handige basis als leader, SYN en SAB vond ik vaak te moeilijk qua volgorde van buffs/debuffs, de AI doet dat een stuk beter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begon meestal(met de sterkere tegenstanders dan)
Lightning Fang Vanille Rav Sab Rav.. Dan als die stagger is.
Com Com Rav
Als ik bijna dood ga tussen door even snel Med Sen Med ertussen door..
Enige tegenstander waar ik altijd zeer veel moeite mee had was tegen het einde aan de Behemoth King.
Op ze`n laaste stukje health dat die oppeens 5 sunders eruit gooit...Vonden men mensen niet zo fijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Final Fantasy XIII-2

Enkele notes

1 Het verhaal begint na het einde van XIII, zal donkerder en meer mysteries zijn en zal zich concentreren op godin Etro.
2 Behalve Lightning, zullen de andere charachters terugkeren in onverwachtte verschijningen, sommige zullen flinke veranderingen ondergaan
3 De game zal (gelukkig) niet pop-achtig zijn zoals X-2
4 Het battle system zal gelijkwaardig / en iets verbeterd zijn ten opzichten van XIII.
5 Misschien komen er verschillende moeilijkheidsgraden

[ Voor 21% gewijzigd door Greatsword op 27-01-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Battle systeem iets verbeteren? Ik ben benieuwd, vind het namelijk perfect zo.
Verschillende moeilijkheidsgraden ben ik niet zo'n voorstander van met dit soort RPG's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-07 23:46

Audione0

Strijdt der titanen

Destianto schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:35:
[...]

De sidemissions en Ultimate Bosses zijn een groot onderdeel van Final Fantasy, waar je meestal het meeste plezier aan ondervindt.
Voor jou ja! Voor mij is het 1 grote ergenis:P

IK ben er altijd zo lang mee bezig en als ik zo'n ultimate boss eenmaal bijna op zn knieen heb dan komt hij/zij met een gigantsche klap dat ik weer opnieuw kan beginnen..

DAN HEB IK ER AL GEEN ZIN MEER IN!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Anoniem: 311177 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:34:
Battle systeem iets verbeteren? Ik ben benieuwd, vind het namelijk perfect zo.
Verschillende moeilijkheidsgraden ben ik niet zo'n voorstander van met dit soort RPG's..
FF13 is wel een vak apart, you love it or you hate it, was zo'n beetje de algemene visie van reviewers en gamers. Persoonlijk had het verhaal iets minder lineair gemogen, maar de cutscenes waren echt geweldig (zat even mijn posts door te lezen, zeker dit stuk kan ik me nog goed herinneren :P)

Ik ben wel voorstander van F13-2, 1 van de weinig games die me echt kon boeien van begin tot einde (samen met Bayonetta).

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 27-01-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Audione0 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:47:

Voor mij is het 1 grote ergenis:P

DAN HEB IK ER AL GEEN ZIN MEER IN!
Voor mij is Final Fantasy perfect, ik moet er niet aan denken dat ik na 40 uur gameplay al klaar ben met de game en dan er niks meer mee kan doen. Niet te spreken over games met kortere gameplay en moeilijkheidsgraden en waardeloze unlockables of DLC.

Final Fantasy is altijd volwaardig en overtreft zichzelf keer op keer, het duurt daarom ook altijd zo lang voor er weer een nieuw deel van verschijnt. Maar je krijgt tenmiste wel waar voor je geld. Dat kan ik van menig ander game niet zeggen.

Bij geen enkele titel heb ik ooit zoveel dynamiek gezien, Grafisch overweldigend, Muziek magisch, Battle systems, allemaal uniek en vernieuwend.

Als je een simpele game wilt, met een makkelijke eindbaas dan moet je geen Final Fantasy spelen. En je gaat me toch niet zeggen dat je Final Fantasy alleen speelt voor het verhaal of omdat het er zo mooi uitziet.
Het zijn juist de Ultimate Bosses die je moet verslaan,de sidemissions die wilt halen zodat je uitendelijk kan zeggen. wauw het is me gelukt. Wat een strijd was dit, een bevredigend gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Square: Keep your FFXIII saves for FFXIII-2
Final Fantasy XIII owners may want to keep hold of their save game file for FFXIII-2, according to producer Yoshinori Kitase and director Motomu Toriyama.

For what specific reasons, the pair didn’t say. But you can probably expect to see some sort of surprise or goods for FFXIII-2 when you buy it.

The pair also dropped a couple more details for the game to Famitsu, but they’re pretty spoilerific for those who have yet to complete FFXIII itself.

Andriasang has all the details translated here.

Final Fantasy XIII-2 releases next winer in the west for PS3 and 360
Maar goed dat ik FFXIII nog niet 100% heb uitgespeeld anders had ik mijn savefile(s) misschien al verwijderd :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ike. op 28-01-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Grote kans dus de wapens, je moest er al aardig wat voor doen om die tot bepaalde status te krijgen, denk dat deze dus indirect effect hebben op deeltje 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Het zal waarschijnlijk een verrasing zijn in de vorm van content, of een goodie bij de aankoop van deeltje 2.. Maar geloof me (geupgrade) weapons van XIII zullen ze nooit toestaan.

Street figher had dat bijvoorbeeld ook, als je een save game daarvan had op je console, dan je bij Super Street fighter een extra Alternative costume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik zeg ook 'indirect', net zoals GW2 op basis van je behaalde resultaat in GW je bepaalde goodies geeft, gok ik dat vanuit deeltje 1 je dus ook bepaalde dingen krijgt. Maar als het puur zou gaan om het 'hebben van' deel 1, dan hoef je je savegame toch niet te bewaren (je maakt gewoon even een nieuwe aan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Laatst online: 20-07 23:46

Audione0

Strijdt der titanen

Destianto schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:47:
[...]

Voor mij is Final Fantasy perfect, ik moet er niet aan denken dat ik na 40 uur gameplay al klaar ben met de game en dan er niks meer mee kan doen. Niet te spreken over games met kortere gameplay en moeilijkheidsgraden en waardeloze unlockables of DLC.

Final Fantasy is altijd volwaardig en overtreft zichzelf keer op keer, het duurt daarom ook altijd zo lang voor er weer een nieuw deel van verschijnt. Maar je krijgt tenmiste wel waar voor je geld. Dat kan ik van menig ander game niet zeggen.

Bij geen enkele titel heb ik ooit zoveel dynamiek gezien, Grafisch overweldigend, Muziek magisch, Battle systems, allemaal uniek en vernieuwend.

Als je een simpele game wilt, met een makkelijke eindbaas dan moet je geen Final Fantasy spelen. En je gaat me toch niet zeggen dat je Final Fantasy alleen speelt voor het verhaal of omdat het er zo mooi uitziet.
Het zijn juist de Ultimate Bosses die je moet verslaan,de sidemissions die wilt halen zodat je uitendelijk kan zeggen. wauw het is me gelukt. Wat een strijd was dit, een bevredigend gevoel.
JA, weet ik ook wel, maar soms gooi ik dan het liefst de controller door mijn Sony braviaatje.. :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-01 15:21

Ezr

SinergyX schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:35:
[...]

FF13 is wel een vak apart, you love it or you hate it, was zo'n beetje de algemene visie van reviewers en gamers. Persoonlijk had het verhaal iets minder lineair gemogen, maar de cutscenes waren echt geweldig (zat even mijn posts door te lezen, zeker dit stuk kan ik me nog goed herinneren :P)

Ik ben wel voorstander van F13-2, 1 van de weinig games die me echt kon boeien van begin tot einde (samen met Bayonetta).
Enige verbeteringen die ik zou willen zien tov FF13 bij FF13-2 zijn:
- Meer epische momenten (grotere bosses meer ulti attacks)
- Meer gear en upgrade mogelijkheden
- Een town waar je dingen kunt kopen en minigames, sidequests of dergelijke kunt spelen om even uit de storyline te gaan

Voor de rest vond ik FF13 in elk opzicht gewoon goed. Genoeg uitdagingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

EZR,

Heb jij wel alles eruit gehaald wat er in zat? Naar mijn menig waren er toch aardig wat marks die je moest verslaan, en als je ook nog eens een trophy wilde behalen moest je de meeste zelfs meerdere keren doen om 5 sterren te behalen.

Grotere bosses? volgens mij zijn je charachters nog nooit zo klein geweest in verhouding tot de eindbazen. of zelfs sommige normale vijanden ( Adamantoise enzo )

Gear en upgrade weinig op aan te merken, om je Ultimate Weapon te maxen ben je echt ontiegelijk lang bezig, ( maar zeker de moeite waard )

Towns en mingames, Sluit ik me helemaal bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395452

Een tijdje terug heb ik eindelijk mijn platinum trophy weten te bemachtigen !
Wat een gedoe met die ultimate weapons, afschuwelijk :P
Over het algemeen is het een goed spel, hoewel ik de andere delen stukken beter vond ! (8 en 9)
Nu is het op naar XIII-2 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
De marks en ultimate heb ik nooit gehaald, ik speel liever iets wat 'onderdeel is van', dan dat je dit achteraf nog via een bonus/extra content werk moet gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dan mis je naar mijn mening het grootste onderdeel van Final Fantasy, kan me niet voorstellen dat ik plezier zal ondervinden aan het niet verslaan van de sterkste vijanden in de game.

FF VII Ruby / Emerald Weapon / FF VIII Omega Weapon / FF IX Ozma / FF X Dark Aeons en Penance / FF XII Yiazmat / FF XIII Vercingetorix

Dit soort battles zijn episch, gaat veel voorbereiding aan af, strategie. En door de tijd die je er in moet steken haal je echt de meeste gameplay uren uit de game, en daarom is Final Fantasy ook elke cent waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik speel FF voor het verhaal, vond ik al meer dan genoeg. Zeker die wapens was gewoon een belachelijke grind, als ik zo nodig mats moet gaan 'farmen', ga ik wel een MMO spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Destianto schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:05:
Dan mis je naar mijn mening het grootste onderdeel van Final Fantasy, kan me niet voorstellen dat ik plezier zal ondervinden aan het niet verslaan van de sterkste vijanden in de game.

FF VII Ruby / Emerald Weapon / FF VIII Omega Weapon / FF IX Ozma / FF X Dark Aeons en Penance / FF XII Yiazmat / FF XIII Vercingetorix

Dit soort battles zijn episch, gaat veel voorbereiding aan af, strategie. En door de tijd die je er in moet steken haal je echt de meeste gameplay uren uit de game, en daarom is Final Fantasy ook elke cent waard.
Ik ben het helemaal met je eens, maar begrijp ook de kritiek wel. Je moet het spel eerst uitspelen voordat je de moeilijkste battles kan gaan doen. Voor zover ik weet is dit de eerste keer bij FF dat het zo is!

[ Voor 61% gewijzigd door Coolsnarf op 08-02-2011 10:20 . Reden: quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Laatst online: 11-07 12:10
Wat SinergyX zegt heb ik ook. Al heb ik wel alle marks gehaald, maar die platinum trophy gaat me te ver. In mijn ogen komt dit door de opzet van XIII. Alle extra content doe je pas nadat je het spel hebt uitgespeeld en dan is voor mij de motivatie er een beetje af, dan lijkt het teveel op grinden. Als ze dit nu beschikbaar hadden gemaakt tijdens het verhaal had ik er wel meer moeite voor gedaan. Als ik me niet vergis, is alweer vele jaren geleden, kon je de sterkste vijanden in 7 en 8 gewoon tijdens het verhaal killen. Net als het kweken van chocobos voor de ultimate summon in 7.

Een ander minpunt aan dit deel vond ik de summons. In mijn ogen zijn de summons onderdeel van FF, en ik kan me niet herinneren dat ik er 1 heb gebruikt gedurende het verhaal. Ja, om te kijken hoe de cutscene eruit zou zien, en dat is zoals altijd prachtig, maar het gegeven dat ik niet elke gewenste summon kon uitvoeren, maakte het voor mij al minder. Dit zal waarschijnlijk in 13-2 helaas niet anders zijn. Toch ga ik die halen, want het is een FF game hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Roxors schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:22:
Alle extra content doe je pas nadat je het spel hebt uitgespeeld en dan is voor mij de motivatie er een beetje af, dan lijkt het teveel op grinden. Als ze dit nu beschikbaar hadden gemaakt tijdens het verhaal had ik er wel meer moeite voor gedaan.
Coolsnarf schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:19:
[...]

Je moet het spel eerst uitspelen voordat je de moeilijkste battles kan gaan doen.
Je kan / kon er natuurlijk ook voor kiezen om de marks al tijdens het verhaal te verslaan. Je krijgt enkel nadat je de game hebt uitgespeeld het laaste Sphere Grid vrij, dat overigens volgens mij niet eens abillities had. Grinden moet dus sowieso, of je er nu kiest om het tijdens de storyline te doen of erna. Het is uiteraard wel makkelijker als je sterker bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
De Marks die moesten voor de story (of om dat 2de gebied in te komen), heb ik gewoon gedaan. Daarna was de lol er toch echt vanaf, ik zou niet eens weten hoeveel ik er totaal gedaan heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Laatst online: 11-07 12:10
Destianto schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:26:
Je kan / kon er natuurlijk ook voor kiezen om de marks al tijdens het verhaal te verslaan. Je krijgt enkel nadat je de game hebt uitgespeeld het laaste Sphere Grid vrij, dat overigens volgens mij niet eens abillities had. Grinden moet dus sowieso, of je er nu kiest om het tijdens de storyline te doen of erna. Het is uiteraard wel makkelijker als je sterker bent ;)
Hmm, okay. Kon je alles doen tijdens het verhaal? Alweer een tijd geleden dat ik het spel heb uitgespeeld. Ik denk dat ik gewoon de hele opzet minder vond als 7 en 8 bijvoorbeeld, een open wereld waar je met je 'schip' lekker overal naar toe kon vliegen als je wou, naar die ene plek waar je het effectiefst je exp kon farmen, of die plek voor sp om je magic uit te breiden (echt te lang geleden dat ik het gespeeld heb merk ik wel, ben alle termen kwijt haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik ben er ook al lang en breed mee klaar en volgens mij lag de game een maand na release al stof te happen in de kast. Dus ook bij mij is alles uit het bolletje ;) De opzet is inderdaad wat anders, en jammer dat je bijna niet terug kan gaan naar de eerst bezochten plekken, dat zag er allemaal erg mooi en kleurrijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-01 15:21

Ezr

Destianto schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:02:
EZR,

Heb jij wel alles eruit gehaald wat er in zat? Naar mijn menig waren er toch aardig wat marks die je moest verslaan, en als je ook nog eens een trophy wilde behalen moest je de meeste zelfs meerdere keren doen om 5 sterren te behalen.

Grotere bosses? volgens mij zijn je charachters nog nooit zo klein geweest in verhouding tot de eindbazen. of zelfs sommige normale vijanden ( Adamantoise enzo )

Gear en upgrade weinig op aan te merken, om je Ultimate Weapon te maxen ben je echt ontiegelijk lang bezig, ( maar zeker de moeite waard )

Towns en mingames, Sluit ik me helemaal bij aan.
Ik heb nog niet alle marks gehaald ben nu volgens mij bij mark 63 die grootste boss die binnen de open veld loopt ik ben nu ook bezig met het maxen van mijn ulti weapon heb ook bijna alle chars op alle classes op lvl 5

maar mijn fout wat betreft (grotere bosses) wat ik bedoel is niet grotere bosses maar betere sfeer, langer en wat moeilijker en ik vind dat de marks niet echt sfeer geven van dit is nou een boss die gevoel had ik wel bij barthendulus die 5 hoofdige boss dat vond ik gewoon een zeer leuke bossfight bij marks had ik dat gevoel minder soms was het zelfs saai dat geeft opzich niet het kan niet dat iedere mark een story krijgt ofz maar ik geef gewoon aan dat dat het spel leuker zou maken.

de gear betreft was het vooral je wapen upgraden grinden naar items/gil en maar upgraden ik had toch liever gehad dat er meer slots waren voor gear bijv voor armor derbij ofz inplaats van telkens hetzelfde item upgraden.

Ik zit nu met mijn achievments op rond de 750(xbox achievment points) vind dat aardig veel ik ga wel voor de 1000 points maar ik denk dat ik op dit moment genoeg gespeeld heb om een oordeel te geven op het spel

Je kan van mening verschillen en misschien heb ik een mening over het spel dat totaal niet past in de FF reeks maar als deze elementen bij de volgende versie zitten dan zou ik het gewoon geweldig vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet om je te bashen ofzo, maar doe eens wat meer moeite met typen als je een bericht plaatst.. Het is bijna onleesbaar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Heb het spel nu al 3maanden niet meer aangeraakt.
Sinds ik op Calm lands ben is het erg saai.
De wereld is wel eindelijk ´open´ maar er valt niks te doen. er zijn geen steden (terwijl er wel overlevende waren toch?)

Met een RPG is het juist leuk om af en toe een stad tegen te komen, voor ff dat veilige gevoel, het gevoel dat je niet alleen bent.

Zal in mijn volgende vakantie ff alle quest en huntings op de calm lands behalen en vervolgens weer doortrekken

Het spel is aardig maar NIKS NIKS NIKS vergeleke bij FFX...

[ Voor 6% gewijzigd door AlphaWierie op 09-02-2011 19:05 ]

Archylte Steppe.. ;)

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Terra Incognita... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 10-02-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-07 14:20
En uitgespeeld... :)

spoiler: einde
Het einde was een grafisch spektakel, maar de muziek en de feeling van het einde vallen in het niet bij het einde van bijvoorbeeld Final Fantasy X. Daar zat nog veel meer emotie in.

Ik heb me wel aardig vermaakt met deze game maar realiseer me helaas wel dat toekomstige Final Fantasy games voor mij nooit meer de sensatie en beleving kunnen geven als toen ik het als 12 jarige voor het eerst aanraakte ( FF III )

Desondanks zal ik FF games blijven spelen, want het zijn voor mij nou eenmaal de mooiste games die er zijn. Elke FF heeft weer iets unieks en een verhaallijn waar je in wordt meegesleurd, sommige beter dan de andere natuurlijk maar het blijft me altijd wel boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Gisteren FFXIII bij de FRS opgepikt in de actie (2 voor 25 euro). Ben ooit gestopt bij FF7 of 8 op de PSX, daarna nooit meer gespeeld. Ik heb hem alleen even opgestart en tot het eerste of tweede savepoint gespeeld, maar het heeft me wel weer te pakken. Het vechten is wel even wat anders dan ik gewend was, maar heeft ook zo zijn charme. Verhaal snap ik nog geen bal van, intro zag er als vanouds mooi uit maar is voor mij nog totaal niet duidelijk wat er aan de hand is, behalve iets van opstand :p.

Ben benieuwd of dit me weer net zo goed kan bezighouden als deel 8, die heb ik in totaal 5 keer uitgespeeld en er steeds 80 tot 120 uur aan 'verspeeld'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Als je een echte fanaat bent ga je zeker de uren halen en waarschijnlijk zelfs overschrijden. Afhankelijk van de manier waarop je speelt en of je een echte grinder bent ;) De game zit zo in elkaar dat het uitspelen van de verhaallijn een must is, om door te kunnen gaan met de sidemissions (marks) waar de meeste tijd in zal zitten. Hopelijk bezit je wel over een flinke portie doorzettingsvermogen, dat is een harde eis bij FF ;)

Anyway succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

ook de game gehaald bij de frs en de game valt niet tegen, zeker niet voor 12,50. De australische stemmen zijn echt jammer en op een gegeven moment ben ik een hoop vijanden voorbij gelopen omdat ik verder wilde met het verhaal.
Dat leide ook meteen weer tot een paar keer backtracking en toch monsters afmaken aangezien ik de primarch en raines niet doodkreeg.
Nu zit ik vast bij de eidolon van vanille. De drie basis takken volgeleveleld totdat de lvl's zo duur worden 4kper stap. Ik weet dat ik moet debuffen, healen een tank gebruiken, af en toe wat klappen geven. Maar ik kom iedere keer net niet aan de volle gestalt bar.
Morgen maar nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Als je ook voor trophies/achievements wil gaan dan moet je wel even opletten. Want er zijn wat missables die invloed daarop hebben. Dus zoek dat dan even op via internet (scheelt je een hoop tijd en frustratie).
Ik moet wel zeggen dat het opzich wel meevalt. Als je elk "kistje" opent en gewoonweg niks verkoopt dat kun je ook niet echt iets missen, maar goed.....

Interesseert je het helemaal niets, gewoon gaan genieten van de game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coolsnarf schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:37:
Als je ook voor trophies/achievements wil gaan dan moet je wel even opletten. Want er zijn wat missables die invloed daarop hebben. Dus zoek dat dan even op via internet (scheelt je een hoop tijd en frustratie).
Ik moet wel zeggen dat het opzich wel meevalt. Als je elk "kistje" opent en gewoonweg niks verkoopt dat kun je ook niet echt iets missen, maar goed.....

Interesseert je het helemaal niets, gewoon gaan genieten van de game!
Ik ben al zeker 1 kistje misgelopen, omdat ik ff een hoekje te ver om gekeken heb en toen het spel weer verder ging. Maar ben er wel meer misgelopen. Ik speel zonder guide, misschien iets voor de tweede keer. Maar het duurt wel erg lang voordat je echt aan het spelen ben (soort van tutorial gevoel van 20/40 uur). Plus ik hou er wel van om echte builds te maken, maar volgens mij kun je hier elk lvling gaatje uiteindelijk wel volmaken ipv dat je echt moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
er blijven wel specialisaties per persoon, maar je kan niet echt kiezen. Uiteindelijk vul je de gaatjes allemaal op.
Juist omdat het begin wat linear is ben ik blij dat ik dat niet meer opnieuw hoef te doen voor 1 trophy, maar goed ieder zijn eigen ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik speel bijna nooit voor de cheevo's, gaat mij toch vooral om het spel zelf (afgezien van Bully en Viva Pinata, daar zit geen doel in behalve de achievements halen :p). Zal dan ook nooit met guide spelen. Ik lees vaak wel even van te voren wat er allemaal te halen valt en hoe, maar als het teveel werk lijkt laat ik het wel zitten. Verzameldingen doe ik bijna nooit, maar ben gelukkig wel te krenterig in het spel om alles te verkopen en probeer alle gratis kistjes mee te pikken als ik ze zie. Voorlopig nog niets dan plezier, ondanks inderdaad de lange introductie/tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:47
Gisteren nog even een rondje door sommige stukken gelopen, voor de fun.
Maar als je alle wapens max hebt is de uitdaging eigenlijk wel weg...
Alles hak je binnen no-time de pan in, behalve misschien de grote mammoeten.
De eindbaas heeft me in alle 3 de vormen echt geen moeite gekost.
Toch gaat het schijfje zo nu en dan nog de PS3 in, voornamelijk om te genieten van de omgevingen :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
als het overkwam dat ik met een guide speel, dat bedoelde ik niet zo! Het is inderdaad dat ik van te voren even kijk of er dingen zijn die je kunt missen (zoals in FF XII de zodiac spear bv) en daar hou ik dan rekening mee.

Ik zet even op een lijstje wanneer er iets te doen is wat je kan missen en dan zoek ik zelf uit wat en hoe precies. Het is alleen dat ik dan weet dat er iets te doen is wat je kan missen.
Ik wist voor de zodiac spear dat je dus 4 kistjes moest laten staan en in welke gebieden, maar niet precies welke...dus liet ik alle kistjes daar staan :P
Overigens is de zodiac spear een slecht voorbeeld, omdat die missable echt te triest voor woorden was omdat je met geen mogelijkheid ervan kon weten (doordat mensen bv tips erover gaven)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

euh ik ben nu bezig tegen de 2de bart. Gaat hem niet worden. Gestorven aan doom terwijl hij 1kk+ aan hp had. Wanneer komt het punt dat je vrij kunt reizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels is de 2de bart dood dankzij tot nu toe het meest vermakelijke gevecht voor mij.

Pas toen ik niet meer verder kon even om me heen gekeken en uitgevogeld hoe je kunt fast travellen dmv die cieth stones. Maar goed na de 1ste sieth stone had ik een gat van 20. Dus de enige waypoints die ik had waren er 2 op het einde. Ik helemaal terug gelopen om een eerdere waypoint te activeren. En door die lange reis meteen wat exp meegenomen.
Vervolgens had ik hope als team leader gekozen aangezien de ai redelijk op de aanvalsknop kan drukken maar effectief buffen niet echt.
De battletime op slow gezet en de cursor van de auto attack button gegooid en handmatig lopen buffen. Ook voor het eerst een handel anti curse accs en items gekocht en de items gebruiken terwijl mijn atb meter aan het laden was.
Ik had zoveel xp dat ik zelfs een kijkje kon nemen in de andere roles dus ik had ook nieuwe formations als sen-sen-sen en med-med-med.

Al met al een vermakelijke battle ik had niet eens door dat hij dood was omdat ik zo druk bezig was met items gebruiken, handmatig de juiste abilities vinden en formatie wisselingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 25-03-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Het is officieel bekend geworden dat FF XIII-2 op korte termijn zal worden released.

Japan: December 2011
North America : Januari 2012
Europa : Early 2012

Aangezien er nog geen nieuw topic over dit deel bestaat, zal ik hem binnekort lanceren.

Keep you guys posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik vind het toch erg snel, na de release van XIII. Hoe lang is die game wel niet in ontwikkeling geweest?
Ok, de engine is klaar en content zal vast wel sneller te maken zijn dan voorheen, maar toch. Al die CGI cutscenes moeten toch ook gemaakt worden?

Kijk er echter wel zeker naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Er was tijdens de maak van XIII nog ongelooflijk veel content over.

Geruchten gingen over aankomende DLC, uiteindelijk hebben ze nog wat bijgeknutseld en een hele game weten te creeren. Heel veel dingen zijn overgenomen, battle system, hier en daar een paar tweaks etc.

Overige info zal ik in een later stadium in het daadwerkelijke topic plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Wel jammer dat Hope erin blijft,
spoiler:
terwijl Fang en Vanille dus pleite zijn, als XIII-2 verder gaat waar XIII gestopt is.

Maar pas volgend jaar, zal met de tijd wel meer informatie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik hoop dat het niet waar is wat je zegt, ook al denk ik van wel ;)
XIII vond ik wel super, dus grote kans dat deel 2 er ook gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-07 14:49
SinergyX schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:30:
Wel jammer dat Hope erin blijft,
spoiler:
terwijl Fang en Vanille dus pleite zijn, als XIII-2 verder gaat waar XIII gestopt is.

Maar pas volgend jaar, zal met de tijd wel meer informatie komen.
He bah ik heb een schurft aan hope. Whiner. Ik ben nu nog bezig met deel 1 en wil nog een paar achievements pakken (laatste boss met 5 sterren en de b missions) maar doe dit met de gehele female party. Die gasten vind ik drie keer niks en dan met name hope.

Wel een uitstekend spel om de zomermaand op te vullen want ik heb er al 105 uur ingestopt sinds ik hem juni j.l. gekocht had voor 20€.

[ Voor 10% gewijzigd door Kaasje123 op 17-08-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 11:41

FikkieHo

Wokmaster

Ik heb ook een hekel aan Hope en gebruikte altijd Vanille als Medic, maar het laatste chapters kwam ik niet door zonder Hope. Had namelijk weinig zin om ook nog eens de hele Enchant tree van Vanille te grinden.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417061

Ik ben een ronduit fanatieke role-player en FF is alpha en omega als het om RPG gaat voor mij. De Tales serie een concurrent maar anders. Ik zou graag o.a. jullie mening willen weten over de richting die FF is opgegaan vergeleken met hun start. Ikzelf vind FF IIX een van de leukste verhaal lijnen die ik in lange tijd ben tegen gekomen. Maar ik moet toegeven dat het oog ook wat wil dus zitten we nu geloof ik op XIV. Weet iemand hoe je die Gameplay fatsoenlijk kan krijgen op een PC? Ik ben oldschool en het liefst wil ik een paal tussen mijn handen (lees: Joystick of Gamepad). Hoeveel knoppen en layout heb je uberhaubt nodig om fatsoenlijk je gevecht door te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Nou ja, XIV online is eigenlijk een geheel andere categorie. Voor zulke mmo's ben je bijna verplicht om een toetsenbord te gebruiken. Maar je kan beter wachten tot hij misschien een keer op ps3 verschijnt.

En trouwens, officieel schrijf ff8 FFVIII :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-07 06:47
Destianto schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:16:
Er was tijdens de maak van XIII nog ongelooflijk veel content over.

Geruchten gingen over aankomende DLC, uiteindelijk hebben ze nog wat bijgeknutseld en een hele game weten te creeren. Heel veel dingen zijn overgenomen, battle system, hier en daar een paar tweaks etc.

Overige info zal ik in een later stadium in het daadwerkelijke topic plaatsen.
Ik heb Kitase en Toriyama mogen interviewen op de E3 en dat is dus niet waar. Er is niets dat het eerste deel niet gehaald heeft gebruikt in dit deel. Het verhaal vonden ze niet af en zijn van daaruit verdergegaan om een game te maken, geen DLC. Ik mag aannemen dat ze de modellen wel hergebruiken :P

Het battlesysteem is inderdaad hetzelfde, met wat aanpassingen, waaronder quickevents zoals in God of War bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
video: Final Fantasy XIII-2
PAX XIII-2 trailer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Aan alle Final Fantasy fans, ik wil jullie van harte welkom wensen in mijn nieuwe topic Final Fantasy XIII-2.

Dit is mijn eerste alleenstaande topic, en heb er aardig wat tijd aan besteed, hopelijk zijn jullie tevreden met het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420876

Mensen ik had een vraagje, ik ben bij Hecatonchair (Vanille dr Eidolon), alleen is haar ATB gauge maar op 3 en heb ik al haar CP al verbruikt, ik kom telkens net tijd te kort om die Eidolon te verslaan, is het nog te doen met atb level 3? Of zit ik gewoon vast in de game en kan ik er maar beter mee stoppen...

bvd

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 16:40
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 16:03 ]

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Hmm.. Hoewel je Hope kut vind, is hij wel 1 van de makkelijkere endgame characters die je kan gebruiken als je niet teveel wilt grinden. Ik heb zonder hem het spel niet kunnen uitspelen (ala ik was te lui om te grinden). Zijn medic + syn is gewoon super handig later. Maar zonder hem lukt het ook wel.

Met Sazh lack je wat damage (immers je bouwt hem wss Syn en Blaster, dus Fang voor als Defender en Attack (en als het moet ook jammer). En verder natuurlijk Vanille als Medic en Jammer. En zonder wapens upgraden kom je der ook :P

Zo zie ik het, je kan ook Lightning als medic gebruiken, maar dan mis je weer alle dispels. Tis maar hoeveel tijd je erin wilt steken :P

• SaphuA
  • Laatst online: 06-05 16:40
.

[ Voor 101% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 16:03 ]

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Yes, lijkt mij prima, behalve dat je bij fang ipv RAV juist SAB neemt. Je hebt later de stopga enzo hard nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
De special attack van Fang (weet de naam niet meer) heb je nodig om de poten van de adamantoises te oneshotten ;) Haar weapon dus als eerste volledig upgraden. Is veruit de sterkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
High Wind ;)
Die is inderdaad dodelijk als de poten eenmaal staggered zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk dat ik hier vanmiddag mee ga beginnen om hem op platinum tehalen.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Platinum is volgens mij inclusief alle 'bosses' van het einde, daar zal je aardig tijdje mee bezig zijn. Ik heb nooit mijn wapens volledig geupgrade, dan heb je meteen een flinke achterstand.

Ik dacht trouwens dat Sazh 1 van de sterkste was, vanwege blitz in stagger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
@just_jan:
Hoever ben je al met je trofeeën en welke moet je nog?
Anders is het lastig tips geven ;)

Voor alle wapens te upgraden raad ik je aan Mark 63 te doen, over and over and over....
Laat ie niks vallen: savegame laden en opnieuw (spaart je de 20 minuten teruglopen naar de Cie'th Stone)
Platinum Ignots hark je zo lekker binnen en af en toe een Trapezohedron, die je nodig hebt.
Tegen de tijd dat je genoeg traps hebt, heb je zoveel gil verzameld dat je je daar niet meer druk om hoef te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nu net begonnen , (heb net Snow zijn eidelon gehaald met zeer veel gemak) heb hem al een keer uitgespeeld maar was toen zoveel dingen vergeten te doen , en alle wapens verkocht.
dat ik hem nu toch eindelijk een keer op platinum wil hebben voordat deeltje 13-2 uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Oke dan, dan heb ik maar 1 tip voor je:
sla niks over en verkoop niks ;)
Als je alle cutscenes skipt en alles pakt wat je maar kan dan moet je er in een uur of 80 wel doorheen zijn denk ik.
Succes in ieder geval en veel plezier weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dvdkiwi schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:28:
Oke dan, dan heb ik maar 1 tip voor je:
sla niks over en verkoop niks ;)
Als je alle cutscenes skipt en alles pakt wat je maar kan dan moet je er in een uur of 80 wel doorheen zijn denk ik.
Succes in ieder geval en veel plezier weer :P
Dat gaat zeker wel lukken , denk dat ik die platinum wel binnen 2 weekjes binnen heb.. en zoals ik al zei ik ben een groot Final fantasy fan.

Ik heb Nr 7 6 keer uitgespeeld.
En ffx 5 keer (5 kee ruim 100 uur :P )
dus komt wel goed met plezier haha :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Anoniem: 338166 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:36:
[...]

Dat gaat zeker wel lukken , denk dat ik die platinum wel binnen 2 weekjes binnen heb.. en zoals ik al zei ik ben een groot Final fantasy fan.

Ik heb Nr 7 6 keer uitgespeeld.
En ffx 5 keer (5 kee ruim 100 uur :P )
dus komt wel goed met plezier haha :P :P
OT: Heb je penance ook verslagen in ffx? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Laatst online: 22-07 08:00
Zo, even een topicbump.

ik ben laatst ook weer opnieuw begonnen met FFXIII. De vorige keer was ik "gestopt" bij aankomst op gran pulse, kon toen niet verder ivm mijn huis. Ik heb er nu ong 28 uur in zitten, en loop eindelijk echt rond op gran pulse. Maar dat is me een partij lastig soms! Waar je in chapter 1 t/m 10 alle role's kon maxen kom je nu gewoon zwaar CP tekort, evenals dat er vijanden zijn (behemoth king) die je met 1 klap dood hebben (hurl). Dus daar loop ik maar omheen... Verder voordat ik verder ga met de story line eerst maar een paar marks afronden voor wat CP...

Tot op heden eigenlijk nog niets geupgrade, op het feit na dat ik 1 set sprint shoes heb gemaakt uit de tetric crown die je krijgt in chapter 10.

Kan het trouwens kwaad om eerst een par cieth stones te pakken voordat je verder gaat met de main story-line?

ik wil hem namelijk wel fatsoenlijk uitgespeeld hebben voordat deeltje XIII-2 komt. En ook komt er van FFX een HD remake!! Ik heb FFX, FFX-2 en FFXII nogsteeds liggen met een verstofte PS2. omdat ik die nogsteeds een keer (uit) moet spelen! Speciaal daarvoor aangeschaft. Alleen wacht ik daar denkik wel mee tot de HD remake :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik ben vrij linieair door hele verhaal heen gegaan, aantal punten heb ik opnieuw gedaan om wat extra CP bij te sprokkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Killed-1 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:18:
ik wil hem namelijk wel fatsoenlijk uitgespeeld hebben voordat deeltje XIII-2 komt. En ook komt er van FFX een HD remake!! Ik heb FFX, FFX-2 en FFXII nogsteeds liggen met een verstofte PS2. omdat ik die nogsteeds een keer (uit) moet spelen! Speciaal daarvoor aangeschaft. Alleen wacht ik daar denkik wel mee tot de HD remake :)
hehe...ik was weer aan FFX begonnen (een uur of 50) toen ik hoorde dat die een remake krijgt. Meteen de disk uit mijn PS3 getrokken en lekker even wachten tot die er is :p

Ik moet FFXIII ook nog (helemaal) uitspelen voordat XIII-2 komt, maar kan me er nog niet echt toe zetten.
Heb het spel wel uitgespeeld en moet nu gaan grinden om de laatste mark te verslaan (met 5* rating), zo'n uber schildpad neer te meppen en alle wapens te maken :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Ug, als je alle wapens wilt maken ben je super veel tijd kwijt aan het verzamelen van catalysts :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:07
Gisteren samen met mijn vrouw opnieuw begonnen aan FFXIII (Na FFXIII-2 gekocht te hebben).
We waren los van elkaar begonnen waarbij mijn vrouw het verste was, maar besloten om samen te spelen. Dit zodat we verder komen ipv ieder hetzelfde te moeten doen.

We hebben het begin gedeelte nu in een avond door gespeeld, dus wellicht vanavond weer verder. Ben benieuwd. Het spel ziet er nog steeds mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Lekker samen aan het spelen.
Enige wat ik nog niet aandurf/snap is het upgraden van items en wapens. Iets met organisch verhoogd onzichtbare exp en mechanisch verhoogt zichtbare exp.
Daarnaast nog iets met X1, X2 en X3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Even googelen hier en daar, en zijn spreadsheatjes te vinden waar precies de waarde van de vermenigvuldigers opstaat, net als welke je "moet" gebruiken puur als vermenigvuldiger en welke juist niet.
Volgens mij vind je hier in het topic ook nog zulke linkjes.
Het helpt wel als je weet wat je waarvoor moet en kunt gebruiken; scheelt een hoop tijd en grindwerk.

*edit*
Even gezocht in het topic, en zie hier:
http://sephirosuy.blogspo.../ff13-component-list.html
Ik heb deze ook gebruikt, erg handig :)

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 13-03-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Super bedankt!
Ik had wel gezocht, maar dan moet je natuurlijk weten waarnaar je zoekt.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 08:35

nFo

FINAL FANTASY XIII returns to Windows PC ! *O*

The FINAL FANTASY XIII trilogy is officially making its way to Windows PC starting on October 9th when the first game of the series will be made available on Steam, the Square Enix Online Store and other digital download services at a price of $15.99.
Later next Spring, the rest of the games in the trilogy will be made available to complete the epic saga.

Steam users can grab an additional 10% savings with your preorder today! Additionally, the FINAL FANTASY XIII trilogy will also come with Steam Trading cards.

http://store.steampowered.com/app/292120

http://na.square-enix.com...y-xiii-returns-windows-pc

Ik had wel de PS3 versie voor een deel gespeeld, maar was meer onder de indruk van de cutscenes, muziek en de art style, dan de gameplay.
Ik probeer het wel even nog een keer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Nog meer mensen die XIII op steam hebben gekocht? Die van mij is bijna klaar met installeren, 50 gb! Hoop dat het wat is en ga zeker de JAP voices aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:09

SkyStreaker

Move on up!

Kimi-Alonso schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 00:01:
Nog meer mensen die XIII op steam hebben gekocht? Die van mij is bijna klaar met installeren, 50 gb! Hoop dat het wat is en ga zeker de JAP voices aanzetten :)
Mag je nog ff wachten op het unpacken - 120+ GB :+

Vervelende is wel dat er geupscaled wordt en de cutscenes gecompressed zijn. Er zijn truucjes voor, maar ik hoop toch echt dat Squeenix een update uit brengt waar wij dit handmatig kunnen toepassen. Het lijkt haast een 1:1 X360 -> PC compilatie.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
De max resolutie is ingesteld op 1280x720, maar dmv aan plugin wel te upscalen. Verder apart dat de hele game quit als je op ESC drukt. Wel tof dat de cutscenes in 60fps zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-07 10:43
Zelf heb ik een save van m'n Xbox, heeft er iemand al iets gevonden om die save over te zetten/om te zetten? Met een hex editor kon ik al zien dat de chapter name en de game time gewoon als plain text in zowel Xbox als PC save game file staan. Gewoon de ".dat" file vervangen door die van een Xbox werkt helaas niet, dat zou te gemakkelijk zijn :) Een compare match tussen beide hex files leverde ook niks op.

Iemand nog suggesties hoe verder te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:58
Weet iemand hoe het opzwepende bass nummer heet wat je op een gegeven moment te horen krijgt wanneer je of in een ondergrondse ruimte bent of in een een of andere dungeon ruimte? Het is in ieder geval vrij ver in het spel.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Even vragen naar de bekende weg maar al gegoogled/geyoutubed naar de soundtrack?
Misschien dat shazam (of hoe die app ook heet) het nummer herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
dvdkiwi schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 00:53:
Even vragen naar de bekende weg maar al gegoogled/geyoutubed naar de soundtrack?
Misschien dat shazam (of hoe die app ook heet) het nummer herkent?
Dit heb ik al gedaan maar ik krijg het nummer niet te horen in alle FF13 OST compilaties. Ik heb het spel zelf niet meer maar herinnerde mij het nummer toen ik een stuk over Final Fantasy las een aantal dagen geleden, dat gedeelte van het spel is me nog het meeste bijgebleven.

Wat ik nog kan doen is een playthrough van iemand bekijken maar tegenwoordig bevatten de playthroughs geen muziek om auteursrechtenschending te voorkomen (youtube).

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Staat ie ook niet op één van de vier discs die op de wiki te vinden zijn?
Wikipedia: Music of Final Fantasy XIII

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
dvdkiwi schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:30:
Staat ie ook niet op één van de vier discs die op de wiki te vinden zijn?
Wikipedia: Music of Final Fantasy XIII
Bedankt voor de tip. Ik had het uiteindelijk toch gevonden via een google zoekterm ff13 bass music underground, ergens op pagina 5, haha.

[YouTube: The Vile Peaks - Final Fantasy XIII Music Extended]

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste