• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Hmm.. Hoewel je Hope kut vind, is hij wel 1 van de makkelijkere endgame characters die je kan gebruiken als je niet teveel wilt grinden. Ik heb zonder hem het spel niet kunnen uitspelen (ala ik was te lui om te grinden). Zijn medic + syn is gewoon super handig later. Maar zonder hem lukt het ook wel.

Met Sazh lack je wat damage (immers je bouwt hem wss Syn en Blaster, dus Fang voor als Defender en Attack (en als het moet ook jammer). En verder natuurlijk Vanille als Medic en Jammer. En zonder wapens upgraden kom je der ook :P

Zo zie ik het, je kan ook Lightning als medic gebruiken, maar dan mis je weer alle dispels. Tis maar hoeveel tijd je erin wilt steken :P

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
.

[ Voor 101% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 16:03 ]

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Yes, lijkt mij prima, behalve dat je bij fang ipv RAV juist SAB neemt. Je hebt later de stopga enzo hard nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
De special attack van Fang (weet de naam niet meer) heb je nodig om de poten van de adamantoises te oneshotten ;) Haar weapon dus als eerste volledig upgraden. Is veruit de sterkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:00
High Wind ;)
Die is inderdaad dodelijk als de poten eenmaal staggered zijn :*)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ik hier vanmiddag mee ga beginnen om hem op platinum tehalen.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25
Platinum is volgens mij inclusief alle 'bosses' van het einde, daar zal je aardig tijdje mee bezig zijn. Ik heb nooit mijn wapens volledig geupgrade, dan heb je meteen een flinke achterstand.

Ik dacht trouwens dat Sazh 1 van de sterkste was, vanwege blitz in stagger?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
@just_jan:
Hoever ben je al met je trofeeën en welke moet je nog?
Anders is het lastig tips geven ;)

Voor alle wapens te upgraden raad ik je aan Mark 63 te doen, over and over and over....
Laat ie niks vallen: savegame laden en opnieuw (spaart je de 20 minuten teruglopen naar de Cie'th Stone)
Platinum Ignots hark je zo lekker binnen en af en toe een Trapezohedron, die je nodig hebt.
Tegen de tijd dat je genoeg traps hebt, heb je zoveel gil verzameld dat je je daar niet meer druk om hoef te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu net begonnen , (heb net Snow zijn eidelon gehaald met zeer veel gemak) heb hem al een keer uitgespeeld maar was toen zoveel dingen vergeten te doen , en alle wapens verkocht.
dat ik hem nu toch eindelijk een keer op platinum wil hebben voordat deeltje 13-2 uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Oke dan, dan heb ik maar 1 tip voor je:
sla niks over en verkoop niks ;)
Als je alle cutscenes skipt en alles pakt wat je maar kan dan moet je er in een uur of 80 wel doorheen zijn denk ik.
Succes in ieder geval en veel plezier weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:28:
Oke dan, dan heb ik maar 1 tip voor je:
sla niks over en verkoop niks ;)
Als je alle cutscenes skipt en alles pakt wat je maar kan dan moet je er in een uur of 80 wel doorheen zijn denk ik.
Succes in ieder geval en veel plezier weer :P
Dat gaat zeker wel lukken , denk dat ik die platinum wel binnen 2 weekjes binnen heb.. en zoals ik al zei ik ben een groot Final fantasy fan.

Ik heb Nr 7 6 keer uitgespeeld.
En ffx 5 keer (5 kee ruim 100 uur :P )
dus komt wel goed met plezier haha :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:36:
[...]

Dat gaat zeker wel lukken , denk dat ik die platinum wel binnen 2 weekjes binnen heb.. en zoals ik al zei ik ben een groot Final fantasy fan.

Ik heb Nr 7 6 keer uitgespeeld.
En ffx 5 keer (5 kee ruim 100 uur :P )
dus komt wel goed met plezier haha :P :P
OT: Heb je penance ook verslagen in ffx? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 19:23
Zo, even een topicbump.

ik ben laatst ook weer opnieuw begonnen met FFXIII. De vorige keer was ik "gestopt" bij aankomst op gran pulse, kon toen niet verder ivm mijn huis. Ik heb er nu ong 28 uur in zitten, en loop eindelijk echt rond op gran pulse. Maar dat is me een partij lastig soms! Waar je in chapter 1 t/m 10 alle role's kon maxen kom je nu gewoon zwaar CP tekort, evenals dat er vijanden zijn (behemoth king) die je met 1 klap dood hebben (hurl). Dus daar loop ik maar omheen... Verder voordat ik verder ga met de story line eerst maar een paar marks afronden voor wat CP...

Tot op heden eigenlijk nog niets geupgrade, op het feit na dat ik 1 set sprint shoes heb gemaakt uit de tetric crown die je krijgt in chapter 10.

Kan het trouwens kwaad om eerst een par cieth stones te pakken voordat je verder gaat met de main story-line?

ik wil hem namelijk wel fatsoenlijk uitgespeeld hebben voordat deeltje XIII-2 komt. En ook komt er van FFX een HD remake!! Ik heb FFX, FFX-2 en FFXII nogsteeds liggen met een verstofte PS2. omdat ik die nogsteeds een keer (uit) moet spelen! Speciaal daarvoor aangeschaft. Alleen wacht ik daar denkik wel mee tot de HD remake :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25
Ik ben vrij linieair door hele verhaal heen gegaan, aantal punten heb ik opnieuw gedaan om wat extra CP bij te sprokkelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Killed-1 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:18:
ik wil hem namelijk wel fatsoenlijk uitgespeeld hebben voordat deeltje XIII-2 komt. En ook komt er van FFX een HD remake!! Ik heb FFX, FFX-2 en FFXII nogsteeds liggen met een verstofte PS2. omdat ik die nogsteeds een keer (uit) moet spelen! Speciaal daarvoor aangeschaft. Alleen wacht ik daar denkik wel mee tot de HD remake :)
hehe...ik was weer aan FFX begonnen (een uur of 50) toen ik hoorde dat die een remake krijgt. Meteen de disk uit mijn PS3 getrokken en lekker even wachten tot die er is :p

Ik moet FFXIII ook nog (helemaal) uitspelen voordat XIII-2 komt, maar kan me er nog niet echt toe zetten.
Heb het spel wel uitgespeeld en moet nu gaan grinden om de laatste mark te verslaan (met 5* rating), zo'n uber schildpad neer te meppen en alle wapens te maken :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Ug, als je alle wapens wilt maken ben je super veel tijd kwijt aan het verzamelen van catalysts :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Gisteren samen met mijn vrouw opnieuw begonnen aan FFXIII (Na FFXIII-2 gekocht te hebben).
We waren los van elkaar begonnen waarbij mijn vrouw het verste was, maar besloten om samen te spelen. Dit zodat we verder komen ipv ieder hetzelfde te moeten doen.

We hebben het begin gedeelte nu in een avond door gespeeld, dus wellicht vanavond weer verder. Ben benieuwd. Het spel ziet er nog steeds mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Lekker samen aan het spelen.
Enige wat ik nog niet aandurf/snap is het upgraden van items en wapens. Iets met organisch verhoogd onzichtbare exp en mechanisch verhoogt zichtbare exp.
Daarnaast nog iets met X1, X2 en X3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Even googelen hier en daar, en zijn spreadsheatjes te vinden waar precies de waarde van de vermenigvuldigers opstaat, net als welke je "moet" gebruiken puur als vermenigvuldiger en welke juist niet.
Volgens mij vind je hier in het topic ook nog zulke linkjes.
Het helpt wel als je weet wat je waarvoor moet en kunt gebruiken; scheelt een hoop tijd en grindwerk.

*edit*
Even gezocht in het topic, en zie hier:
http://sephirosuy.blogspo.../ff13-component-list.html
Ik heb deze ook gebruikt, erg handig :)

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 13-03-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Super bedankt!
Ik had wel gezocht, maar dan moet je natuurlijk weten waarnaar je zoekt.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

nFo

FINAL FANTASY XIII returns to Windows PC ! *O*

The FINAL FANTASY XIII trilogy is officially making its way to Windows PC starting on October 9th when the first game of the series will be made available on Steam, the Square Enix Online Store and other digital download services at a price of $15.99.
Later next Spring, the rest of the games in the trilogy will be made available to complete the epic saga.

Steam users can grab an additional 10% savings with your preorder today! Additionally, the FINAL FANTASY XIII trilogy will also come with Steam Trading cards.

http://store.steampowered.com/app/292120

http://na.square-enix.com...y-xiii-returns-windows-pc

Ik had wel de PS3 versie voor een deel gespeeld, maar was meer onder de indruk van de cutscenes, muziek en de art style, dan de gameplay.
Ik probeer het wel even nog een keer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Nog meer mensen die XIII op steam hebben gekocht? Die van mij is bijna klaar met installeren, 50 gb! Hoop dat het wat is en ga zeker de JAP voices aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43

SkyStreaker

Move on up!

Kimi-Alonso schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 00:01:
Nog meer mensen die XIII op steam hebben gekocht? Die van mij is bijna klaar met installeren, 50 gb! Hoop dat het wat is en ga zeker de JAP voices aanzetten :)
Mag je nog ff wachten op het unpacken - 120+ GB :+

Vervelende is wel dat er geupscaled wordt en de cutscenes gecompressed zijn. Er zijn truucjes voor, maar ik hoop toch echt dat Squeenix een update uit brengt waar wij dit handmatig kunnen toepassen. Het lijkt haast een 1:1 X360 -> PC compilatie.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
De max resolutie is ingesteld op 1280x720, maar dmv aan plugin wel te upscalen. Verder apart dat de hele game quit als je op ESC drukt. Wel tof dat de cutscenes in 60fps zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:25
Zelf heb ik een save van m'n Xbox, heeft er iemand al iets gevonden om die save over te zetten/om te zetten? Met een hex editor kon ik al zien dat de chapter name en de game time gewoon als plain text in zowel Xbox als PC save game file staan. Gewoon de ".dat" file vervangen door die van een Xbox werkt helaas niet, dat zou te gemakkelijk zijn :) Een compare match tussen beide hex files leverde ook niks op.

Iemand nog suggesties hoe verder te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:12
Weet iemand hoe het opzwepende bass nummer heet wat je op een gegeven moment te horen krijgt wanneer je of in een ondergrondse ruimte bent of in een een of andere dungeon ruimte? Het is in ieder geval vrij ver in het spel.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Even vragen naar de bekende weg maar al gegoogled/geyoutubed naar de soundtrack?
Misschien dat shazam (of hoe die app ook heet) het nummer herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
dvdkiwi schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 00:53:
Even vragen naar de bekende weg maar al gegoogled/geyoutubed naar de soundtrack?
Misschien dat shazam (of hoe die app ook heet) het nummer herkent?
Dit heb ik al gedaan maar ik krijg het nummer niet te horen in alle FF13 OST compilaties. Ik heb het spel zelf niet meer maar herinnerde mij het nummer toen ik een stuk over Final Fantasy las een aantal dagen geleden, dat gedeelte van het spel is me nog het meeste bijgebleven.

Wat ik nog kan doen is een playthrough van iemand bekijken maar tegenwoordig bevatten de playthroughs geen muziek om auteursrechtenschending te voorkomen (youtube).

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Staat ie ook niet op één van de vier discs die op de wiki te vinden zijn?
Wikipedia: Music of Final Fantasy XIII

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
dvdkiwi schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:30:
Staat ie ook niet op één van de vier discs die op de wiki te vinden zijn?
Wikipedia: Music of Final Fantasy XIII
Bedankt voor de tip. Ik had het uiteindelijk toch gevonden via een google zoekterm ff13 bass music underground, ergens op pagina 5, haha.

[YouTube: The Vile Peaks - Final Fantasy XIII Music Extended]

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste