Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Killed-1 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:49:
Ik hou dit topic op mijn werk altijd in de gaten, en krijg dan telkens meer en meer zin om te spelen! Heb nu pas 4 uur gespeeld, en kan gewoon niet meer spelen ivm mijn werk/vriendin/huisje. Daar baal ik echt van! Ik wil namelijk zsm naar chapter 11! :P

edit; Ik heb trouwens in een opwelling 2 wapens verkocht een paar dagen terug (eerste van lightning en de eerste van vanille, was dat een domme zet, en zo ja; kun je ze ook terugkopen? :/ )
Ja dat kan, geen probleem, elk wapen is te koop. Er zijn zelfs wapens die je alleen maar kan kopen
door het unlocken van Gilgamesh Inc. Bijvoorbeeld. Over wapens hoef je je dus niet druk te maken.
Voor lightning heb je alleen Gladius nodig tot het eind, en dan Lionheart.

Voor Vanille, is de healing staff wel goed.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hmm jammer, kom net thuis nog geen guide van de FRS, vleemd is vorige week donderdag al verstuurd...

Jammer khad wel even zin om eea te bestuderen.

Eerst maar even eten koken en vanavond wat tijd vri maken om weer verder te spelen :P

[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 15-03-2010 17:52 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 16:37

RaseriaN

So much choices..

Wat een vet spel.. heb na FF7 maar heel kort FF8 nog gespeeld en toen had ik er genoeg van. Nu met FF13 moet ik zeggen dat het weer heerlijk voelt en speelt. Soms is het beetje irritant dat je gedwongen wordt in bepaalde teams/opstellingen te spelen. Maar zoals enkele hier al zeggen, dat komt helemaal goed.. voordeel hiervan is wel, dat je dus elke char leert kennen en later een betere keuze kunt maken :)

Net aan het begin van Disc2, dus moet nog een heel eind, maar dat boeit me niet.. heb er helemaal zin in :D

Imho, is de moeilijkheid in het begin niet erg hoog en hoop dat dat later in de game beter uit de verf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Destianto schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:03:
[...]

Ik heb ook de gladius geupgrade, zoals ik al aangaf is dit de slimste keuze. Zie ook mijn chapter Weapons, Gil * UPgrades pt2. Je kan het beste 24 Otherworldly Boones gebruikten om de multliplier x3 te krijgen. Dit in combinatie met Perefect conductors a 1600 gil per stuk a 751 exp per stuk.
Wanneer en in welke shop kun je deze Perefect conductors kopen? Ik zit al in chapter 9 en heb alle shops uitgeplozen maar ik kan deze nog steeds niet kopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Destianto schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:03:
[...]
Ik heb ook de gladius geupgrade, zoals ik al aangaf is dit de slimste keuze. .Dit wapen toen nog omgezet met de catalyst naar Helter Skelter.
<knip>
Daarna uiteindelijk gegaan voor Lionheart into Ultimate into Omega.
Ik snap je redenatie niet ;)

Je zegt "toen nog omgezet", en uiteindelijk bouw je niet veel later een compleet ander wapen op naar max. level / ultimate / omega. Klik even op de bovenstaande link en zie dat er andere wapens zijn (die van 280.000 aanschafprijs maar even niet meegerekend) die beter zijn kwa Strength+Magic?
Het enige wat wel anders is de special ability. Dus ik blijf bij mijn punt: de Gladius is niet per definitie de beste (zeker niet voor Lightning als RAV & Fang als COM, ook al gebruik je idd af en toe COM/COM).

Het kostte mij persoonlijk behoorlijk wat geld om hem volledig te upgraden, wat ik ook direct in een ander wapen had kunnen stoppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Splendid schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:21:
[...]
Wanneer en in welke shop kun je deze Perefect conductors kopen? Ik zit al in chapter 9 en heb alle shops uitgeplozen maar ik kan deze nog steeds niet kopen :?
Lenora Garage, maar niet eerder beschikbaar dan in chapter 11... echter let op: volgens de guide/gamefaqs zijn er betere ratios _/-\o_ :

Organic (x3) - 36 stuks:

Sturdy Bone +14 80gil (beste)
Barbed Tail +14 80gil (beste)
Vibrant Ooze +14 80gil (beste)

Organic (x3) - 24 stuks:

Otherworldly Bone +21 150gil
Diabolic Tail +21 150gil
Transparent Ooze +21 150gil

Mechanical:

Van boven naar beneden, bovenste item kan "overkill" zijn:

Ultracompact Reactor 40,000 Exp Average 50,000gil (beste)
Supercharger 774 Exp Average 1,600gil (1-na beste)
Particle Accelerator 4,800 Exp Average 10,000gil (etc.)
Turboprop 768 Exp Average 1,600gil
Superconductor 400 Exp Average 840gil
Perfect Conductor 751 Exp Average 1,600gil
Chobham Armor 460 Exp Average 1,000gil
Bomb Core 551 Exp Average 1,200gil
Tesla Turbine 823 Exp Average 1,800gil.

[ Voor 54% gewijzigd door StarWolfer op 16-03-2010 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Weet iemand wat het totaal kost om van Tetatedric Crown -> Sprint Shoes te maken?

* Upgrade naar Tetatedric Tiara max.
* Dismantle for Hermes Sandals.
* Transform Hermes Sandals met Perovskite (30.000 Gil)

[ Voor 99% gewijzigd door Ike. op 15-03-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

StarWolf schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:47:
[...]

Ik snap je redenatie niet ;)

Je zegt "toen nog omgezet", en uiteindelijk bouw je niet veel later een compleet ander wapen op naar max. level / ultimate / omega. Klik even op de bovenstaande link en zie dat er andere wapens zijn (die van 280.000 aanschafprijs maar even niet meegerekend) die beter zijn kwa Strength+Magic?
Het enige wat wel anders is de special ability. Dus ik blijf bij mijn punt: de Gladius is niet per definitie de beste (zeker niet voor Lightning als RAV & Fang als COM, ook al gebruik je idd af en toe COM/COM).

Het kostte mij persoonlijk behoorlijk wat geld om hem volledig te upgraden, wat ik ook direct in een ander wapen had kunnen stoppen. :)
De gladius is een wapen wat je gratis als treasure kunt vinden, al heel vroeg in de game. (chapter 2)
het is daarom ideaal om voor dit wapen te kiezen om je eerste upgrade te doen. De andere wapens die je namelijk van Lightning krijgt, krijg je pas veel later in de game. En zodoende je al gevorded bent, heb je alvast een grote voorsprong kunnen maken. Eerste rangs weapons kun je max tot level 21 upgraden.
dat kost dus ook niet veel EXP. Wanneer je dit wapen Fully upgrade, en met de catalyst omzet naar Helter Skelter, heb je 1 van de sterkste wapens, De 2de interresante is de Lifesaber, maar omdat je die pas in (chapter 9 krijg, lijkt het me niet dat je zo lang wilt wachten) daarom is de gladius het beste wapen.

Het uiteindelijke doel was/is de Lionheart naar Ultimate naar Omega omzetten.
Maar ook dit wapen krijg je pas in chapter 12. Waarom kies ik voor Lionheart? Ook al is het niet het sterkste wapen, het heeft zo ie zo Quick Stagger! En dat is een enorm verschil.

Als je refereert naar de Organyx die je idd voor 280.000 gil kan kopen, je kunt deze pas bemachtigen
naar het verslaan van Mark 46 dat is een Rank A enemy. En daar kan je echt niet met een zwak wapen aankomen. Ik benzelf tot Mark 41 gekomen, in 1x je kan namelijk 5 Marks achter elkaar verslaan op de Faultwarrens.

Lightning is ook een sterke RAV, maar omdat RAV juist goed is om je Stagger op te bouwen samen met hope bijvoorbeeld. Kan je daarna het beste swichten naar COM COM RAV, eenmaal staggered om er snel een eind aan te breien.

Hoop dat het duidelijk genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ike. schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:15:
Weet iemand wat het totaal kost om van Tetatedric Crown -> Sprint Shoes te maken?

* Upgrade naar Tetatedric Tiara max.
* Dismantle for Hermes Sandals.
* Transform Hermes Sandals met Perovskite (30.000 Gil)
Ike Let op

Accesoires upgraden is meestal niet duur. zolang het status effecten zijn
Ik meen dat het slechts 2000 exp is. je hoeft dus niet eens De multiplier eerst op 3 te zetten.

Beter kan je de Tetedric Crown upgraden en dan idd omzetten met catalyst Scarletite.

dan krijg je de Tetadric Tiara, dit kost ook weer ongeveer 2000 exp.

Als je die dismanteld krijg je meteen de Sprint shoes!!

Dit heb ik zelf 3x gedaan. Iedereen heeft bij mij Auto Haste.

[ Voor 71% gewijzigd door Greatsword op 15-03-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Splendid schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:21:
[...]

Ik heb in de hele game maar 2 combinaties gemaakt.

En dat zijn de voordeligste die er zijn.

24 Otherworldy boones a 150 gil per stuk = 3600 gil
Dit in combinatie met Perfect Conductors a 1600 gil per stuk.
Om van level 1 naar max te gaan (1st rangs wapen) kost het ongeveer 50.000

Met 23 perfect conductors zit je al op meer dan 50.000 exp points en dus meer dan genoeg.

Nadat je de catalyst hebt gebruikt kan je dus eventueel dat wapen ook weer fully upgraden.
dit is een stuk duurder. ongeveer 450.000 exp.

Ook hiervoor heb ik nog steeds Perfect Condutors gebruikt, omdat de ultra Compact Reactoor
a 40.000 exp points ( in comb met 24 otherworldy boones) 120.000 EXP points per stuk!!1

pas laat beschikbaar komt. Die gebruik ik enkel om mijn wapen Fully om te zetten naar Omega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Destianto schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:25:
[...]

Ike Let op

Accesoires upgraden is meestal niet duur. zolang het status effecten zijn
Ik meen dat het slechts 2000 exp is. je hoeft dus niet eens De multiplier eerst op 3 te zetten.

Beter kan je de Tetedric Crown upgraden en dan idd omzetten met catalyst Scarletite.

dan krijg je de Tetadric Tiara, dit kost ook weer ongeveer 2000 exp.

Als je die dismanteld krijg je meteen de Sprint shoes!!

Dit heb ik zelf 3x gedaan. Iedereen heeft bij mij Auto Haste.
Thanks. zal het morgen proberen :)

Ben nu in Chapter 11, net de eerste summon voor Hope verslagen/gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Destianto schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:36:
[...]

Ik heb in de hele game maar 2 combinaties gemaakt.

En dat zijn de voordeligste die er zijn.

24 Otherworldy boones a 150 gil per stuk = 3600 gil
Dit in combinatie met Perfect Conductors a 1600 gil per stuk.
Om van level 1 naar max te gaan (1st rangs wapen) kost het ongeveer 50.000

Met 23 perfect conductors zit je al op meer dan 50.000 exp points en dus meer dan genoeg.

Nadat je de catalyst hebt gebruikt kan je dus eventueel dat wapen ook weer fully upgraden.
dit is een stuk duurder. ongeveer 450.000 exp.

Ook hiervoor heb ik nog steeds Perfect Condutors gebruikt, omdat de ultra Compact Reactoor
a 40.000 exp points ( in comb met 24 otherworldy boones) 120.000 EXP points per stuk!!1

pas laat beschikbaar komt. Die gebruik ik enkel om mijn wapen Fully om te zetten naar Omega.
Mooi stuk tekst, maar geen antwoord op zijn vraag ;)
Starwolf heeft m al wel beantwoordt een paar posts hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:11

beuker19

Killerbeuker is so OP

:( kan bijna niet wachten tot ie morgen bij mij in de bus valt

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Xiliath schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:25:
[...]

Mooi stuk tekst, maar geen antwoord op zijn vraag ;)
Starwolf heeft m al wel beantwoordt een paar posts hierboven :)
Daarom heb ik het ook alleen maar aangevuld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Laatste Post voor het slapen gaan,

Heel de avond bezig geweest met het verslaan van enkele Amandotoise om de Platium Ingot te krijgen
Waarde 150.000 gil per stuk. Hiervan telkens 3 Ultracompact Reactors gekocht om de Lioneheart
volledig te upgraden naar Omega, wat denk je zit nu op level 99 van de 100. Ik moet er maar over dromen.
Morgen nog een dag. ( vecht nu in edenhall by the way ) heb regelmatig 6 hits van 99.999 IEDER!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gisteren verder gegaan met Barthandlus na 3 pogingen is het gelukt, maar ging echt niet zo gemakkelijk als ik hier las, voor mijn gevoel heb ik meer geluk gehad dan wijsheid, die magic attack zorgden er bij mij echt voor dat ik maar een klein streepje health overhield kon allemaal net!

Lightning had eerst zo'n 1200 health, kheb een item van +100 healt zover geupgrade dat ik op een totaal van 1300 uitkwam.

Daarna kwam ik in die "ark" sommige vijanden gingen erg gemakkelijk, maar een aantal had ik serieus moeite mee, vooral op het einde als je steeds door van die ruimtes met alnge gangen en open ronde ruimtes met vijanden komt (saai stuk overigens) had ik veel moeite met de vijanden (iig meer dan in alle levels ervoor).

Ik heb dus het gevoel dat ik eits verkeerd doe?
kheb iig wel alle CP punten uitgegeven. Ben ook mijn wapens aan het upgraden geweest etc. Khb nu een gladius van lvl 18.

Speel constant met Light - Fang - Hope.

Ben nu bijh et stuk waar ik die Eidolon van Fang moet verslaan, ben gewoon in no-time dood daar :( i must be doing something wrong.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 16-03-2010 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Chaoss schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:16:
Ben nu bijh et stuk waar ik die Eidolon van Fang moet verslaan, ben gewoon in no-time dood daar :( i must be doing something wrong.
Dat vond ik de makkelijkste.
Als je libra doet dan zie je waar zn meter door vol loopt.
Bij Bahamut (Fang's eidolon) is dat door
spoiler:
klappen opvangen (SEN), debuffen (SAB) en chain dmg (RAV)
Maar als je SEN MED MED gaat dan hoef je niks te doen en haal je hem ook met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Chaoss schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:16:
Gisteren verder gegaan met Barthandlus na 3 pogingen is het gelukt, maar ging echt niet zo gemakkelijk als ik hier las, voor mijn gevoel heb ik meer geluk gehad dan wijsheid, die magic attack zorgden er bij mij echt voor dat ik maar een klein streepje health overhield kon allemaal net!

Lightning had eerst zo'n 1200 health, kheb een item van +100 healt zover geupgrade dat ik op een totaal van 1300 uitkwam.
Ik had ook wat moeite met Barthandlus. Ik had een HP van 1200 met Lightning, na 2 fails op die uber attack van Barthandlus (instant death) heb ik maar de +200HP accessoires gebruikt en toen ging het net, kleine 100HP over en toen ging ie neer.

Dit was overigens wel de leukste boss fight tot nu toe, lekkere uitdaging :)

Hierna ben ik maar gaan slapen, mooi chapter 10, hopelijk vanavond chapter 11 :P

[ Voor 14% gewijzigd door Splendid op 16-03-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 19:23
Ik heb welgeteld gister 20 min kunnen spelen, ben nognieteens door chapter 3 heen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Laatst online: 28-04 19:33
Ah de Tweakers.net review is er : reviews: Final Fantasy XIII

Even lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 16:37

RaseriaN

So much choices..

Killed-1 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:09:
Ik heb welgeteld gister 20 min kunnen spelen, ben nognieteens door chapter 3 heen :'(
Maak je niet druk ;) Waar de rest is, kom je vanzelf.. belangrijker is om er van te genieten :)

@Ontopic
Zelf gisteren nog paar uurtjes kunnen spelen en nu net door het Whitewood bos heen (spelling?) en nu een beetje door die gevangenis/experiment hal aan het rennen. Deze vind ik, tot nu toe, het saaiste om te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Xiliath schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:33:
[...]

Dat vond ik de makkelijkste.
Als je libra doet dan zie je waar zn meter door vol loopt.
Bij Bahamut (Fang's eidolon) is dat door
spoiler:
klappen opvangen (SEN), debuffen (SAB) en chain dmg (RAV)
Maar als je SEN MED MED gaat dan hoef je niks te doen en haal je hem ook met gemak.
bedankt voor de tip, ik vergeet inderdaad wel eens zo'n scope dinges te casten. :P

Vonden jullie het level design van "de ark" ook zo saai? vooral de 2'de helft. alleen maar rechte gangen met open ruimtes met fights, en dat alles in een supersaai design. imho een schraal contrast met het prachtige design van de andere levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Ik stockpile al die crap nu omdat ik er nog geen guides op nageslagen heb, maar eigenlijk is het dus gewoon handig al die goedkope components te verpatsen, en er duurdere/betere voor in de plaats te kopen?

Wbt de meningen over FF 13 vind ik het wel grappig dat ik zelf nu eens aan de andere kant sta ;) voor mij is het m'n eerst jrpg EN final fantasy, en word ik dus niet gehinderd door voorgaande ervaringen met deze serie. Dit staat pal tegenover bv Oblivion, die me door het continue vergelijken met Morrowind (de voorganger en imo betere game) meer tegenviel dan misschien nodig was geweest.

Op een bepaalde manier maakt FF nu wel een grotere fout dan Oblivion maakte. Per chapter unlock je nieuwe niveaus in het crystarium, en krijg je genoeg crystogen om zo'n beetje alle opties wel te leren. Je hoeft dus niet echt na te denken hoe je je char ontwikkelt, en je kan ook niet vooruitlopen omdat die nieuwe niveaus er nog niet zijn. Zoals creatures in Oblivion met je mee levelden nivelleert FF dus ook je encounters, door char ontwikkeling en creatures op elkaar af te stemmen. Dit is misschien veilig omdat je zo niet echt "fouten" kan maken, maar op diezelfde manier kan je ook niet excelleren. In Oblivion kon dat laatste echter nog wel, door je specifiek op bepaalde skills te richten.

Het lineaire stoort me (nog) helemaal niet. Juist omdat je steeds een ander stukje van het verhaal speelt - en met wisselelde lead characters - blijft het afwisselend genoeg, en word je juist uitgedaagd een character goed te spelen die je anders niet zou kiezen als leader.

En staggered behemoths launchen met lightning wordt nooit oud _O_

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Clay schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:20:
Ik stockpile al die crap nu omdat ik er nog geen guides op nageslagen heb, maar eigenlijk is het dus gewoon handig al die goedkope components te verpatsen, en er duurdere/betere voor in de plaats te kopen?
In mijn voorgaande posts, ben ik uitgebreid ingegaan op het upgraden. Het komt er idd op neer dat je het beste de meeste dingen verkoopt. persoonlijk maar steeds 2 dingen gecombineerd in het begin.
En pas bij het einde (Omega weapon) de duurste Ultracompact reactor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
De intro barst al van de fouten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Xiliath schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:44:
[...]

De intro barst al van de fouten :(
Voor als iemand nog wilt aanvullen,mijn post in het Geachte Redactie forum, ik hoop eigenlijk stiekem dat de review herzien wordt...het lijkt alsof er maar 3 uurtjes gespeeld is en daarop de hele game beoordeeld wordt: final fantasy XIII review

[ Voor 27% gewijzigd door TeGek op 16-03-2010 10:49 ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Clay schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:20:
Op een bepaalde manier maakt FF nu wel een grotere fout dan Oblivion maakte. Per chapter unlock je nieuwe niveaus in het crystarium, en krijg je genoeg crystogen om zo'n beetje alle opties wel te leren. Je hoeft dus niet echt na te denken hoe je je char ontwikkelt, en je kan ook niet vooruitlopen omdat die nieuwe niveaus er nog niet zijn. Zoals creatures in Oblivion met je mee levelden nivelleert FF dus ook je encounters, door char ontwikkeling en creatures op elkaar af te stemmen. Dit is misschien veilig omdat je zo niet echt "fouten" kan maken, maar op diezelfde manier kan je ook niet excelleren. In Oblivion kon dat laatste echter nog wel, door je specifiek op bepaalde skills te richten.
Dat is alleen in het begin zo he, als je straks wat verder bent gaat dat niet meer werken ;)

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
TeGek schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:48:
[...]

Voor als iemand nog wilt aanvullen,mijn post in het Geachte Redactie forum, ik hoop eigenlijk stiekem dat de review herzien wordt...het lijkt alsof er maar 3 uurtjes gespeeld is en daarop de hele game beoordeeld wordt: final fantasy XIII review
Je zit er wel zelf ook nog wat naast aangezien er nogal een verschil is tussen een Cocoon Fal`cie en een Pulse Fal`cie ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Creepy schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:00:
[...]

Je zit er wel zelf ook nog wat naast aangezien er nogal een verschil is tussen een Cocoon Fal`cie en een Pulse Fal`cie ;)
Maar het volk is ook bang van de Sanctum/Cocoon Fal'cie, Want die bepalen of je purged wordt of niet 8)

offtopic:
Natuurlijk snap ik dat dit niet helemaal zo is maar ik heb eigenlijk geen zin nog een edit te doen op die post :x

[ Voor 16% gewijzigd door TeGek op 16-03-2010 11:03 ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

TeGek schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:48:
[...]

Ik ben van plan om een uitgebreide review te plaatsen nadat ik klaar ben met alles. Heb de game al uitgespeeld, en bezit al Omega Weaopons op level 99 van de 100. De marks t/m 41 behaald. Hoop dat ik einde van het weekend iets relevants kan plaatsen.Ben nu constant bezig met het verslaan van Adamontoise om de Platinum Ingot te krijgen 150.000 gil per stuk om fully te upgraden, Het koste me ongeveer 1.400 000 gil om Omega Weapon op Max level 100 te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Greatsword op 16-03-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een klein dingetje waar ik me aan erger, trouwens.. :-)

Het feit dat je eerst weer helemaal 'uit' de savepoint moet, om er vervolgens weer in te gaan als je klaar bent met upgraden, en dan wil shoppen. Of eerst wil saven, dan wil shoppen. Niet erg handuuug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:37:
Nog een klein dingetje waar ik me aan erger, trouwens.. :-)

Het feit dat je eerst weer helemaal 'uit' de savepoint moet, om er vervolgens weer in te gaan als je klaar bent met upgraden, en dan wil shoppen. Of eerst wil saven, dan wil shoppen. Niet erg handuuug.
je kan gewoon blijven staan hoor, dan krijg je vanzelf weer de opties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, really?

Woopsie daisy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
FYI, guide staat momenteel op usenet. De walkthrough laat ik lekker voor wat het is, wil het allemaal zelf ervaren. Stats van wapens e.d. zijn wel erg handig.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Nog even over de score, het aantal sterren en wat je wapen er mee te maken heeft. (wat ik al eerder hier een keer genoemd heb)
Onderstaande quote komt van een gamefaq vandaan.
Erg interessant!

http://www.gamefaqs.com/console/ps3/file/928790/59246
[Battle Rank]==============================================================

Battle Rank is calculated between 0 and 5 stars

| 4 Stars | 12,000 - 12,999 | 3x | 3x | Normal |
| 3 Stars | 9,000 - 11,999 | Normal | Normal | Normal |
| 2 Stars | 8,000 - 8,999 | Half | None | 2x |
| 1 Star | 7,000 - 7,999 | 1/4th | None | 4x |
| 0 Stars | 0 - 6,999 | 1/8th | None | 8x |
*==========================================================================*

Score = {[(Time Objective) - (Battle Time)] x (Battle Rate)} + 10,000

Time Objective = [(Enemy Strength) / (Party Member Strength)] + 8

Enemy Strength is the sum of the following:

[(HP at the start of Battle) x (enemy level)] / 16
In the case that the enemy's level is above 50, it is calculated as 50.

Party Member Strength is the sum of the following:

[(Attack power x ATB Level) / (3.5 + ATB Level)]
Attack power means the highest value between magic and physical attack.

Time Objective has a max limit of 10 hours and a minimum of 12 seconds for
the first enemy and 4 seconds for each additional enemy. The Golden Watch
accessory, if equipped on a character who did not die in battle, will
multiply the Time Objective by 1.1

Battle Rate = [(10,000) / (Time Objective)]

In the case of a pre-emptive strike, the Score will be multiplied by 1.2.

The time itself is calculated in seconds and always rounded down. In
other words, there is no difference between 56 seconds and 56.9 seconds.

Pointers for increasing your Battle Rank:

1) You can equip the golden watch accessory to increase the Time Objective,
but equipping more than 1 will not help.

2) Not equipping the ultimate weapons will not only decrease your attack
power, it will also decrease your ATB gauge giving you even more allotted
time.

3) Items with Auto-brave / faith can increase damage without increasing
attack power, while items with auto-haste will decrease the amount of time
taken to defeat the enemy party.

4) In any given party, you will probably have 1 physical attacker, 1
magical attacker, and 1 support character. Your support character does
not need high attack power; this should increase the allotted time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Gisteren las ik de review op mijn werk en de laatste tien pagina's hier. Vervolgens na werk een exemplaar gehaald bij de MM voor 44 euro. Gisteravond begonnen. Ben gekomen tot het moment dat ze l'cie zijn. Zeg maar vanaf het moment dat je je eigen paradigm kunt samenstellen. Heb de gladius (zo was het toch?) meegegeven aan Lightning zodra ik die vond. Voordat de game gereleased werd was ik nog niet volledig op de hoogte van het verhaal. Dus ik vind de opzet wel fijn, je went aan de ene kant aan het vechtsysteem aan de andere kant wordt je middels flashbacks e.d. het verhaal duidelijk gemaakt.

Aan de ene kant vind ik die data log die je tot je beschikking hebt handig. Maar er komen ook zoveel entries in te staan die je allang en breed gelezen hebt (zoals de 1ste keer dat je een nieuwe tegenstander tegen komt bijv.) Dat vind ik minder, want ik heb altijd de gewoonte niets meer als zijnde "nieuw toegevoegd" te willen zien en moet ik dus alles bij langs tot ik weer verder kan gamen. Dat hele paradigm trouwens komt mij over als zijnde een soorttevan garment grid. Ook in X-2 kon je namelijk snel on the fly wisselen van specialiteiten. Heb alle CP van Lightning nu in Commander zitten, CP van Sazh in Ravager en dito voor Vanille.

Wat ik merk bij boss battles dat je gewoon een bepaalde aanvalstempo moet hanteren. Als in: 2x aanvallen, 1x heal, 2x aanvallen, 1x heal. Doe je dat niet consequent dan ben je op een gegeven moment te laat met heal en ligt Lightning KO en dus game over. Qua verhaal komt het wel een beetje in de buurt van WOII. Werkte je toen samen of onder 1 hoedje met joden kon je razzia's verwachten. Wordt je hiero verdacht van contact met Pulse, wordt je opgeruimd. Met als groot verschil dat je van het kwade kamp een opdracht meekrijgt en je dus hier door beide kampen wordt opgejaagd. Lekker dan.. :P

Afijn.. genoeg getypt voor nu. Tijd om naar het werk te gaan. Vanavond door, zit halverwege chapter 2 volgens mij, tenzij chapter 3 al begonnen is, geen idee precies. Ben iig bij dat uitgekristaliseerde meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Wat voor werk doe jij dat je 10 pagina's en een review rustig door kan lezen? :)

heb zelf de strategy guide via een torrent gevonden en damn, wat is dat ding mooi en vooral ook handig.
Maar eens even kijken waar ik dat ding kan ophalen. Een must-have voor de final fantasy verslaafde imo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 07:20

RKD

Xiliath schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:06:
Wat voor werk doe jij dat je 10 pagina's en een review rustig door kan lezen? :)

heb zelf de strategy guide via een torrent gevonden en damn, wat is dat ding mooi en vooral ook handig.
Maar eens even kijken waar ik dat ding kan ophalen. Een must-have voor de final fantasy verslaafde imo :D
Met 25 ppp valt het wel mee hoor ;)

Toch ook maar eens die guide opzoeken...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Ik ben gisteren eindelijk in chapter 11 aangekomen, eindelijk op grand pulse en wat meer vrijheid. Al lijkt er nog weinig te doen, een groot kaal landschap. Maar ik kan beginnen aan de eerste side quests en hopelijk eens de benodigde items kopen/vinden waarmee ik mijn weapons kan gaan upgraden want ik zie ze nog steeds niet in de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Laatst online: 09-09 21:40
Splendid schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:09:
Ik ben gisteren eindelijk in chapter 11 aangekomen, eindelijk op grand pulse en wat meer vrijheid. Al lijkt er nog weinig te doen, een groot kaal landschap. Maar ik kan beginnen aan de eerste side quests en hopelijk eens de benodigde items kopen/vinden waarmee ik mijn weapons kan gaan upgraden want ik zie ze nog steeds niet in de shop.
Ja dat probleem had ik ook, volgens mij komen de betere items pas aan het eind van chapter 11 in de shops :(

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Kheb de guide gister binnen gekregen, erg mooi boek! er werdt eerder gevraagd of dat boek enige "verzamelaarswaarde" heeft imho is dat zeker zo want naast de nuttige informatie staan er erg mooie afbeeldingen in, zeker een boek wat de liefhebber in huis moet hebben, en voor die 6-7 euro die ik er voor betaald heb een koopje :P

Ik ben gisteravond ook aangekomen op grand pulse, en dat geeft een beetje een dubbel gevoel, aan de ene kant geeft de vrijheid een heerlijk gevoel, echt de kans om wat "echte" sidequests te doen en wat extre CP en cash te verdienen (wel nodig want ik ben nagenoeg blut :P).

Aan de andere kant is de open vlakte het lelijkste gedeelte van de game, saai ontwerp, simpel, leeg, echt het tegenover gestelde van de prachtige ontworpen en grafisch indrukwekkende voorgaande levels. Daarnaast lijkt er erg weinig aandacht aan die sidequest gegeven te zijn, meer dan "versla dat beest" is het niet volgens mij? echt een schril contrast met de rest van de game en als je niet beter wist zou je denken dat je een budget game aan het spelen was :P

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 17-03-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

Gister kwam ik naast gamemania en zag hem liggen voor de ps3.. kon het dus niet laten hem mee te nemen.
En heb hier dan ook geen spijt van :D wat een top game. Verhaal is tot nu toe geweldig en de cutscenes te mooi voor woorden. De gameplay begint al ietwat herhaaldelijk te worden maar dat verpest mijn plezier in deze game niet :D echt weer een top game van Square Enix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Even een korte update, die ik met iedereen MOET delen, want ik ben daadwerkelijk
geschokt. op een POSITIEVE manier. Zoals ik al aangaf ben ik lang en breed klaar met het verhaal, nu echter alleen nog bezig met het verslaan van de Marks, en sommige wapens nog naar OMEGA omzetten of althans de 3de versie van het wapen.

Na Mark 51 te hebben verslagen Attacus HP 9.135.000 ( 1ste poging 3 sterren )
de reward Genji Glove gekregen, Deze accesoire heeft uncapped damage, inhoudelijk
de mogelijkheid om een hit te performen van 999.999 !!!!

Ik kijk er erg naar uit om dit daadwerkelijk voor elkaar te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 12:44

Thermometer

Whoop Whoop!

Destianto schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:44:
Even een korte update, die ik met iedereen MOET delen, want ik ben daadwerkelijk
geschokt. op een POSITIEVE manier. Zoals ik al aangaf ben ik lang en breed klaar met het verhaal, nu echter alleen nog bezig met het verslaan van de Marks, en sommige wapens nog naar OMEGA omzetten of althans de 3de versie van het wapen.

Na Mark 51 te hebben verslagen Attacus HP 9.135.000 ( 1ste poging 3 sterren )
de reward Genji Glove gekregen, Deze accesoire heeft uncapped damage, inhoudelijk
de mogelijkheid om een hit te performen van 999.999 !!!!

Ik kijk er erg naar uit om dit daadwerkelijk voor elkaar te krijgen ;)
Omg, ik hoopte al dat SE (Square Enix) niet zo stom zou zijn om in dit lineaire deel geen 'secrets' te verstoppen. Dit is echt tof! Zoiets was er in vorige delen ook al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Iemand toevallig ook de Piggyback CE guide besteld bij play.com? Volgens de orderstatus zou deze al 4 maart op de post zijn gegaan, maar ik heb nog steeds niets ontvangen. De enige andere keer dat een bestelling er meer dan een week over heeft gedaan is deze kwijt geraakt bij de post. Begin me dus een beetje zorgen te maken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Laat maar :)

[ Voor 86% gewijzigd door ken op 17-03-2010 23:14 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Ik heb de CE guide gister opgehaald bij de game mania in Zeist. Moest er wel een stukje voor omrijden, maar damn, wat een ongelooflijk mooi boek zeg. De aanschafprijs dubbel en dwars waard.

Gisteravond bezig geweest met de laatste eidolon battle (die van Vanille) en die was toch wel heel erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Ik ben nu ook aangekomen op grand pulse, maar begrijp ik het goed dat ik eerst verder kan gaan met het verhaal en dan pas de marks verslaan of kan ik nooit meer terug naar grand pulse? Want heb nu best wel wat moeite met het verlsaan van die Marks(1ste 2 zijn met moeite gelukt....)

Welke battleteams gebruiken jullie?
Betrap me erop dat ik wnow niet gebruik omdat ie slap is ;-) alleen handig als sentinel maar dan duurt de battle zo lang!

[ Voor 22% gewijzigd door wimpie007 op 18-03-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
wimpie007 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:14:
Ik ben nu ook aangekomen op grand pulse, maar begrijp ik het goed dat ik eerst verder kan gaan met het verhaal en dan pas de marks verslaan of kan ik nooit meer terug naar grand pulse? Want heb nu best wel wat moeite met het verlsaan van die Marks(1ste 2 zijn met moeite gelukt....)
Ik heb zelf eerst de eerste 6 of 7 gedaan ofzo om even te levelen. Dit komt eigenlijk omdat ik te zwak was om de missie-mobs in de toren te verslaan (vooral die phalanx, dit was echt de moeilijkste mob/baas tot nu toe en ik zit in chapter 12).

Overigens gebruik ik zelf Lightning/Hope/Fang met de setup RAV/RAV/COM hoofdzakelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 18-03-2010 11:17 ]

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

m0nk

16-09-2003 15.15

zo, flink ziek geweest maar kan eindelijk beginnen met FF! Mijn vriendin kwam net terug uit de stad met: Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.71/904250001-904300000/904285801-904285900/904285810_6_SPXt.jpeg

Kan niet wachten.. :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Ik merk dat ik sentinel steeds meer begin te gebruiken.
Enorm voordeel van sentinel is dat de stagger meter van een gestaggerde enemy veel langzamer zakt als die geprovoked is.
Mark 1 kan je van achter aanvallen voor een pre-emptive strike, dan is ie heel rap dood.
Mark 2 kan je een shroud gebruiken voor een pre-emptive strike, dan met blitz of quake direct alle enemies staggeren en met een sentinel in je groep blijft die stagger zo lang actief dat je ze 1 voor 1 neerknuppeld.
Beide met gemak op die manier 5 sterren gehaald terwijl ik toch niet gepowerleveld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je na Grand Pulse altijd nog terugkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:03:
Kan je na Grand Pulse altijd nog terugkeren?
Naar Grand Pulse: ja
Naar alle gebieden voor Grand Pulse: nee

Lekker simpel :)

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Heeft het nut om accessories die auto stats (bijv. auto-Haste, auto-Bravery etc..) geven aan het begin van een gevecht te levelen (max level bij die acc. is altijd 2)?

Ben nu aan het begin van de Taejin's Tower.

Zit te twijfelen om nu voor Fang een Morale Talisman te maken (auto-Bravery) en een Blesssed Talisman voor Lightning (auto-Faith). +25% is beter dan de +100 (m.) atk items.

[ Voor 51% gewijzigd door Ike. op 18-03-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik huppel ook nog steeds op Grand Pulse rond, ben wat begonnen met die sidequests, daar kun je aardig wat uren mee zoet zijn volgens mij, voor de 3'de missie ofzo moest ik zo'n soort van "canyon" in, zo'n gedeelte wat apart gaat laden maar wat niet bij de mainquest hoort volgens mij) en in die canyon liggen dan ook weer een aantal van die cie stones, voor dat ik daar mee klaar was moest ik een aantal keer die canyon op en neer rennen. en kwas zo 4 uur en 4 sidequests verder :P

ben nu in die canyon bij een soort van vervallen stad/gebouw aangekomen, weet zo ff neit hoe het heet daar, amar dat hoort toch niet bij de mainquest? want kvin dit gedeelte nu wel lang duren, en ik wil nog niet met de mainquest verder.

[ Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 18-03-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Volgens mij is dat allemaal side-quest materiaal.

Als dat bij dat gedeelte is met een Stone onder een soort brug/viaduct ding, en daar achter nog een stuk vlakliggende in een cirkeltje, dan zit ik daar nu ook :p

Hmm, ik typ weer lekker duidelijk als ik dit zo terug lees.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zojuist mijn eerste hit van 700.000 gepresteerd, im awesome!!!
Fang's Dragoon lance gekocht in de Gilgamesh shop, en geupgrade tot Kain's Lance
Nu nog 999.999 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Ik heb net 3 Platinum Ingot en 1 Gold Nugget gekregen bij de 'Repairing Bhakti' Side-Quest in Oerba. Deze items zijn 150,000 en 60,000 Gil waard. Heb je deze items later in het spel nog ergens voor nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 18-03-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik ben nu bij het welbekende farm plek in chapter 9. Tot hoever hebben jullie hier gefarmed?

Lightning heb ik tot het 2de wapen van Gladium geupgrade en zit nu op lv 21, maar twijfel om toch door te gaan of verder te farmen :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ike. schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:20:
Ik heb net 3 Platinum Ingot en 1 Gold Nugget gekregen bij de 'Repairing Bhakti' Side-Quest in Oerba. Deze items zijn 150,000 en 60,000 Gil waard. Heb je deze items later in het spel nog ergens voor nodig?
Nope deze zijn juist voor het geld. Later zijn ze heel moeilijk te krijgen. Het is namelijk mijn huidige bezigheid om Adamantoise te verslaan om deze 2 items te krijgen. Om zo genoeg gil bij elkaar te krijgen om mijn wapens te upgraden. Geniet ervan zou ik zeggen. En begin met het upgraden van wapens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ken schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:29:
Ik ben nu bij het welbekende farm plek in chapter 9. Tot hoever hebben jullie hier gefarmed?

Lightning heb ik tot het 2de wapen van Gladium geupgrade en zit nu op lv 21, maar twijfel om toch door te gaan of verder te farmen :)
Als je Gladius al hebt upgegrade ( en misschien al hebt omgezet naar Helter Skelter) zal je aardig wat gil nodig hebben. De volgende Max upgrade kost ongeveer 450.000 exp om naar max level 61 te komen.

persoonlijk heb ik helemaal geen tijd besteed aan de farm plek. Ben gewoon verder gegaan met het verhaal in chapter 11-13 kom je genoeg Sacrafice enemys tegen die Perfume laten vallen. a 12.500 gil per stuk ( klinkt veel nu ) totdat je straks minmaal 1.500.000 gil nodig hebt om je Omega wapen up te graden ;)
dus advies blijf niet te lang daar, aangezien je naar lange tijd niet genoeg gil zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Gisteren avond (eigenlijk nacht :) ) bij die turtle eindbaas gekomen. Ik heb tot nog toe niets geupgrade en gebruik meestal als combinaties RAV-COM, RAV-RAV en MED-COM of MED-RAV. Nou die turtle had ik in één keer neer en op 5 sterren.

Gewoon openen met RAV-COM en terwijl deze aanvalt al switchen naar RAV-RAV. Op deze manier loopt de stagger meter niet snel terug. Vervolgens RAV-RAV en staggeren en na een aanval MED-COM om de stagger meter weer langzaam te laten lopen en weer RAV-RAV. Als de stagger meter vol is naar RAV-COM of MED-COM. Na 3 keer de stagger meter vol te hebben gehad was hij zo neer. Wel twee keer een phoenix down moeten gebruiken voor hope ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Destianto schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:30:
[...]

Nope deze zijn juist voor het geld. Later zijn ze heel moeilijk te krijgen. Het is namelijk mijn huidige bezigheid om Adamantoise te verslaan om deze 2 items te krijgen. Om zo genoeg gil bij elkaar te krijgen om mijn wapens te upgraden. Geniet ervan zou ik zeggen. En begin met het upgraden van wapens ;)
Thanks!

In de guide (blz. 220 van de CE) staat een stuk hoe je 4 mil. Gil kan besparen bij het maken van Trapezohedrons.

Als je een maxed Kain's Lance of Nirvana (kost ongeveer 1,5 mil Gil om te maken) dismantled krijg je 3 Trapezohedrons en nog wat crap wat 216.000 Gil waard is.

[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 18-03-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ike. schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:44:
[...]

Thanks!

In de guide (blz. 220 van de CE) staat een stuk hoe je 4 mil. Gil kan besparen bij het maken van Trapezohedrons.

Als je een maxed Kain's Lance of Nirvana (kost ongeveer 1,5 mil Gil om te maken) dismantled krijg je 3 Trapezohedrons en nog wat crap wat 216.000 Gil waard is.
Al gedaan, maar wanneer je de Trapezohedron hebt, kan je een wapen eindelijk veranderen in Omega weapon, echter dan begin je meestal rond level 35 van het wapen van de 100 !! om dan ook nog eens naar Max level 100 te krijgen, heb je ongeveer 1.500.000 gil nodig voor Ultracompact Reactors a 50.000 gil per stuk, a varierend van 20.000 t/m 40.000 exp points per stuk x multiplier x 3.

Nog steeds een aardige klus kan ik jezeggen. Want de Amandotise laat niet altijd de Platinum Ingot vallen desondanks de Accesoire om de freq te verhogen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu bij chapter 10.
Gebruik Lightning, snow en hope en hun wapens zij 6 / 2 / 5. Is dat wel goed? Want als ik zo lees lijkt het of ik (zwaar) achterloop en hoor ik iets van lvl 14 wapens te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spel ziet er heel tof uit, ik ga hem waarschijnlijk wel kopen voor de PS3, als ik de PS3 van m'n broer kan lenen om hem even op uit te spelen. :+ Is het een spel die je in 3 dagen uitspeelt of ben je er een stukje langer mee bezig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 02:13:
Het spel ziet er heel tof uit, ik ga hem waarschijnlijk wel kopen voor de PS3, als ik de PS3 van m'n broer kan lenen om hem even op uit te spelen. :+ Is het een spel die je in 3 dagen uitspeelt of ben je er een stukje langer mee bezig? :)
Ben je van plan 24 uur per dag te spelen? :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 02:14:
[...]

Ben je van plan 24 uur per dag te spelen? :P
Nee moet ook eten en zo, dus zo'n 23 uur maar. :+ Nee, gewoon misschien paar (2-3) uurtjes per dag. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 02:36:
[...]

Nee moet ook eten en zo, dus zo'n 23 uur maar. :+ Nee, gewoon misschien paar (2-3) uurtjes per dag. :9
Dan zul je em zeker niet in 2 a 3 dagen uitspelen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 02:42:
[...]

Dan zul je em zeker niet in 2 a 3 dagen uitspelen.
Hoeveel uur heb jij er over gedaan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 02:44:
[...]

Hoeveel uur heb jij er over gedaan? :+
Nog niet uitgespeeld, maar ik zit bijna bij de 30 uur volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 03:16:
[...]

Nog niet uitgespeeld, maar ik zit bijna bij de 30 uur volgens mij.
Ah kijk dat begint er meer op te lijken, zijn de graphics werkelijk zo goed als dat het lijkt in de screenshots? :) En je speelt hem waarschijnlijk op de PS3 hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
De graphics zijn inderdaad zo goed =) En ik speel het inderdaad op de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 03:35:
De graphics zijn inderdaad zo goed =) En ik speel het inderdaad op de PS3.
Nice, dan moet ik hem maar eens aanschaffen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 02:13:
Grapjas, ben je uberhaubt bekend met de Final Fantasy reeks, de game staat er namelijk bekend om dat het meestal een verhaallijn heeft van minimaal 40 uur. en side quests die nog eens tientalllen uren extra gameplay kunnen opleveren. Ik ga nu richting de 110 uur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 01:57:
Ben nu bij chapter 10.
Gebruik Lightning, snow en hope en hun wapens zij 6 / 2 / 5. Is dat wel goed? Want als ik zo lees lijkt het of ik (zwaar) achterloop en hoor ik iets van lvl 14 wapens te hebben?
Lees aub mijn voorgaande post over Weapons, Gil & Upgrades pt2. daar zul je de meeste
antwoorden in terugvinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
Ik heb gisteren de strategy guide gehaald, erg mooi boek :)
Staat veel waardevolle info in, de walktrough gebruik ik niet echt, al wel gezien dat ik een aantal van die item containers gemist heb. :'( Geen wapens ofzo gemist, paar potion-achtige zaken.
Verder beetje roles van elke character doorgekeken. Erg vermakelijk :)
offtopic: edit button

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
We hebben hier in deventer naar mijn weten maar 1 gamesshop ("speciaalzaak") genaamd Castle-games. Daar hadden ze de normale guide, en de CE nietmeer... Wil hem toch wel graag hebben (CE graag! :P) Maar waar kun je die halen of bestellen en met pay-pal betalen? (random reader kapot, en kan zelf geen nieuwe halen, tijdtekort!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
Ik heb hem bij dimensionplus gehaald in Delft (niet de CE trouwens). Volgens mij kun je daar online ook met paypal betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Daar is de CE 29.99... ik heb hem ergens anders gevonden voor 25, maar dan komt er 8 euro verzendskosten bij. Maakt toch weer 33 euro voor "een boekje" (:P) Even wat meerdere reacties afwachten, en anders toch maar vanavond bestellen voor 33 eypo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Meeste game mania hebben m nog wel.
Ik ben er voor naar game mania in zeist gereden van de week, daar hadden ze er nog 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:29:

'Farm' plek? Wat bedoel je daar precies mee?

Zit ook in Chapter 9 namelijk, dus ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:37
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:04:
[...]

'Farm' plek? Wat bedoel je daar precies mee?

Zit ook in Chapter 9 namelijk, dus ben wel benieuwd.
De PSICOM mannetjes daar droppen incentive chips die voor 2.5k te verkopen zijn. Je kunt daar rondjes lopen om zo CP en gil te verzamelen. 1 rondje is iets van 8k cp en 13-15 incentive chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aah, beter. Dat had ik wel door, ja.

Ff voor de zekerheid. :-) Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
heb m ook voor de ps3 gehaald moet zeggen vermaak me heel erg, ben pas bij chapter 4 ofzo dus nog heel erg in het begin maar verhaal is wel geinig en hoop op paar dikke monster fights later ( lees al goeie dingen hier dus dat komt dan wel goed ).
wordt mijn ps3 eens eindelijk voor ies anders gebruikt dan media center :D
heeft iemand m al uit gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
De guide is ook in PDF te vinden trouwens ;-)

Gebruik hem zelf niet trouwens, leuker om zelf dingen te ontdekken.

Ben nu in chapter 11 en heb:

Lighling: Helterskelter Lvl31 en voor de rest iedereens tier1 wapen op * behalve die van snow
Krijg alleen vaak geen 5 sterren meer, doe ik dan iets verkeerd? Zo lang duren de battles niet namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Doordat je je wapens geleveld hebt, gaat de default time per battle naar beneden.
Equip de characters die voornamelijk geen dmg doen (SEN, SAB, MED, SYN roles) met een lvl 1 wapen.
De time per battle gaat dan de lucht in en haal je dus ook makkelijker 5 sterren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

MrHarry schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:31:
heb m ook voor de ps3 gehaald moet zeggen vermaak me heel erg, ben pas bij chapter 4 ofzo dus nog heel erg in het begin maar verhaal is wel geinig en hoop op paar dikke monster fights later ( lees al goeie dingen hier dus dat komt dan wel goed ).
wordt mijn ps3 eens eindelijk voor ies anders gebruikt dan media center :D
heeft iemand m al uit gespeeld?
Yep, vorige week al, maar na het uitspelen begint de game eigenlijk pas. Marks verslaan, upgraden van wapens etc. Ben nu 115 uur bezig, en nog lang niet klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

wimpie007 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:34:
De guide is ook in PDF te vinden trouwens ;-)

Gebruik hem zelf niet trouwens, leuker om zelf dingen te ontdekken.

Ben nu in chapter 11 en heb:

Lighling: Helterskelter Lvl31 en voor de rest iedereens tier1 wapen op * behalve die van snow
Krijg alleen vaak geen 5 sterren meer, doe ik dan iets verkeerd? Zo lang duren de battles niet namelijk!
Vanaf chapter 11, worden de enemies wat sterker, het is dus niet meer vanzelfsprekend dat je telkens 5 sterren haalt. Maar misschien moet je overwegen om andere charachters te sellecteren.
met Com Rav Rav, moet je meestal geen problemen hebben.

Heb overigens zelf niet met snow gespeeld.

Mijn ideale setup was Lightning Fang Hope.
Altijd goed voor 5 sterren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

_Johannn_ schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:20:
[...]

De PSICOM mannetjes daar droppen incentive chips die voor 2.5k te verkopen zijn. Je kunt daar rondjes lopen om zo CP en gil te verzamelen. 1 rondje is iets van 8k cp en 13-15 incentive chips.
Wie heeft er daadwerkelijk tijd geinvesteerd om dit te doen, en hoeveel gil hebben jullie verzameld.
het lijkt mij namelijk nog steeds tijdverspilling.

Ben momenteel namelijk bezig met het Maximizen van Accesoires en Omega weapons en kan wel wat gil gebruiken. (momenteel door Adamontoise te verslaan --> gold nugget + platinum ingot a 60.000 gil en 150.000 gil per stuk.

Maar aangezien 1 dark matter al 840.000 kost........moet je met heel wat incentive chips komen aanzetten.
En het fully upgraden van een omega weapon kost ook al ongeveer 1.500.000 gil per stuk.

[ Voor 30% gewijzigd door Greatsword op 19-03-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Johannn_ schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:29:
[...]

Ik ga het denk ik eens proberen.
en btw Destianto er bestaat een Edit knop O-) dan hoef je niet te triple posten :+

[ Voor 28% gewijzigd door amaterasu op 19-03-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destianto schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:04:
[...]

Grapjas, ben je uberhaubt bekend met de Final Fantasy reeks, de game staat er namelijk bekend om dat het meestal een verhaallijn heeft van minimaal 40 uur. en side quests die nog eens tientalllen uren extra gameplay kunnen opleveren. Ik ga nu richting de 110 uur!
Haha, nee ben er niet echt bekend mee. :9 Maar ik had al wel zo'n vermoeden dat het een spel zou zijn waar je lang mee bezig kunt zijn, dat is toch wel mooier dan korte spellen. Zie trouwens de tag MMORPG, maar dat is het toch niet, of wel? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:56
Bah gister bezig geweest met Sazh's Eidolon,
wat een rot beest :P krijg hem maar niet onder controlle. Vanavond nog maar eens proberen.

Probleem is dat ik volgende de guide als buffer/debuffer moet gaan spelen maar ik heb deze nooit echt geleveld, dus loop nog wat achter op skills :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Weet er iemand of er verschillen zijn tussen de versies die in Amerika en Europa worden verkocht? Anders neem ik hem uit Amerika mee, scheelt weer iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

amaterasu schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:33:
[...]

Ik ga het denk ik eens proberen.
en btw Destianto er bestaat een Edit knop O-) dan hoef je niet te triple posten :+
Tripple post? het zijn reacties/suggesties op verschillende onderwerpen. Het is niet zo dat ik 3 maal hetzelfde antwoord geef ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Destianto schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:41:
[...]

Tripple post? het zijn reacties/suggesties op verschillende onderwerpen. Het is niet zo dat ik 3 maal hetzelfde antwoord geef ;)
nee maar je post wel 3x achterelkaar terwijl alles makkelijk in een post kan doormiddel van edit :P maar laten we niet offtopic gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Welke 3 wapens probeer je Omega te krijgen?
Ik ben nu in Eden aangekomen en heb 700,000 Gil.

Voor Lighting is de Organyx het sterkste wapen. (maar deze kan je pas na het verslaan van een moeilijke mark kopen toch?)
De Gladius -> Helter-skelter heeft veel STR (448) maar in vergelijking met andere wapens weinig Magic (190). Lighting vecht ook vaak als Ravanger en dan is Magic het belangrijkste, daarom denk ik dat ik van de Blazefire Saber een Flamberge maak. (323/323).

Voor Hope is alleen Magic belangrijk, de Hawkeye -> Eagletalon heeft 506 Magic. Lijkt me geen moeilijke keus, andere wapens hebben veel minder Magic Points.

Fang krijgt de Dragonhorn.

Wat vinden jullie van deze keuzes? Moet alleen nog even bedenken of ik eerst Lighting of Hope upgrade. Fang is vaak Sentinel dus die kan even wachten :P met 700,000 Gil komt je niet zo ver (heb alle 3 de wapens al wel op hun eerste max. level)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Laatst online: 12-09 13:32
Kleine tip voor leveling spot als je net uit die Ark komt. Het betreft een Behemoth King in zijn eentje welke je simpel van achter kan aanvallen. Hij zit bij het savepoint van de Archylte Stepp - Northern Highplain.
Zodra je hem hebt verslagen dan keer je je om en spring je het randje af naar een lager stukje grond (dit is aangegeven met een geel cirkeltje). Vervolgens loop je terug naar boven en hij is weer gerespawned.

Totale tijd per battle (inclusief rondje lopen voor respawn): 59 seconden en per battle 4000 CP :)

De andere leveling spots ben ik zelf nog niet sterk genoeg voor, vandaar deze bevinding. Hoop dat mensen er wat aan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:37
Destianto schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:29:
[...]

Wie heeft er daadwerkelijk tijd geinvesteerd om dit te doen, en hoeveel gil hebben jullie verzameld.
het lijkt mij namelijk nog steeds tijdverspilling.
Ik heb daar een paar uur rondjes gelopen, puur en alleen om mijn CP voor alle roles te maxen. Was een mooie plek omdat het ook nog eens aardig wat gil opleverde. Ik denk dat ik er zo 300k verzameld heb en daarmee voornamelijk lightnings wapen mee heb geupgrade.
Pagina: 1 ... 11 ... 23 Laatste