Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ike. schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:00:
[...]

Welke 3 wapens probeer je Omega te krijgen?
Ik ben nu in Eden aangekomen en heb 700,000 Gil.

Voor Lighting is de Organyx het sterkste wapen. (maar deze kan je pas na het verslaan van een moeilijke mark kopen toch?)
De Gladius -> Helter-skelter heeft veel STR (448) maar in vergelijking met andere wapens weinig Magic (190). Lighting vecht ook vaak als Ravanger en dan is Magic het belangrijkste, daarom denk ik dat ik van de Blazefire Saber een Flamberge maak. (323/323).

Voor Hope is alleen Magic belangrijk, de Hawkeye -> Eagletalon heeft 506 Magic. Lijkt me geen moeilijke keus, andere wapens hebben veel minder Magic Points.

Fang krijgt de Dragonhorn.

Wat vinden jullie van deze keuzes? Moet alleen nog even bedenken of ik eerst Lighting of Hope upgrade. Fang is vaak Sentinel dus die kan even wachten :P met 700,000 Gil komt je niet zo ver (heb alle 3 de wapens al wel op hun eerste max. level)
Zie dat je ook al aardig op weg bent ;) Ik was zojuist ook even aan het experimenteren om te zien wat het beste lijkt voor Lightning, heb de mogelijkheid om Organyx te kopen bij Gilgamesh, maar het wapen valt me fel tegen. Het is namelijk super traag, (ook al gecombineerd met Auto Haste, First Strike, en nog een ATB adv accesoire, maar vind het de prijs eigenlijk niet waard, ( eigen mening natuurlijk ) daarom hou ik het bij mijn Lionheart into Omega ( Quick Stagger blijft een groot voordeel) en aangezien je alle Marks op 5 ***** moet kunnen halen, lijkt het met niet verstandig om voor de Organyx te gaan. En omdat ik nu met Fang als Leader speel, en dus ook regelmatig Lightning als RAV inzet, is dus een zeer goede verhouding.

Inmiddels voor Fang idd gegaan voor Dragoon into Dragonhorn into Kain's Lance, en ook al die gemaximized.
dit omdat zij voor mij enkel de rol als COM/SAB/SEN speelt. Uitstekend wapen overigens. ( wanneer een adamontoise staggerred is op 999% kan je met haar Highwind abillity een 900.000 hit performen!!! 8)7

En met mijn 3de charachter Hope, ben ik gegaan voor Hawkey, ( dit was de moeilijkste beslissing tot nu toe)
had de characther namelijk de hele tijd equiped met Vidofnir into Hresvelgir (max) maar omdat het de belangrijke Defence Maintenance abillity heeft (in comb met de juiste acc) pos status duration extension.
wilde ik deze niet Fullly upgraden. Ook toen de Malphas gekocht van Gilgamesh voor 198.000 om dat de stats er goed uitzagen. wat blijkt. Paper Tiger / Silk Tiger is echt DRASTISCH mijn HP gaat van 14.000 naar 8000 !!! SORRY dat heb ik er niet voor over.

Voor de overige charachter houd ik het even voor gezien, ga hierna beginnen aan aankopen van Dark Matter op zo een paar acc te Maximizen en te upgraden/Dismantelen. ( heb nog 2 ribbons - Super ribbons nodig ) ;)
om MARK 55 te kunnen verslaan.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Heeft Quick Stagger ook effect als Lightning als COM vecht?

Al eerder gevraagd maar kreeg geen antwoord: :D
Heeft het nut om accessories die auto stats (bijv. auto-Haste, auto-Bravery etc..) geven te levelen (max level bij die acc. is altijd 2)? Kost niet veel maar als het geen effect heeft is het toch zonde van de Gil.

[ Voor 84% gewijzigd door Ike. op 19-03-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ike. schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:09:
Heeft Quick Stagger ook effect als Lightning als COM vecht?

Al eerder gevraagd maar kreeg geen antwoord: :D
Heeft het nut om accessories die auto stats (bijv. auto-Haste, auto-Bravery etc..) geven te levelen (max level bij die acc. is altijd 2)? Kost niet veel maar als het geen effect heeft is het toch zonde van de Gil.
Ik heb geen idee om eerlijk te zijn, maar voor die 2000 exp points laat ik het niet zitten.
heb het stiekem toch maar gedaan ;) Quick stagger werkt volgens mij alleen maar als RAV
maar juist omdat ik Lightning in samenwerking vaak met Hope als RAV laat staggeren.
en daarna switch naar Fang COM Lightning RAV ( t/m 999% stagger) en daarna alsnog als COM
werkt het uitstekend. Versla Adamantoise c.a 3.500.000 HP op 2 minuut en 7 seconde. ( en dan maar hopen dat ie Platinum Ingot laat vallen. anders reboot!! save/load verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Wat auto-... accesoires betreft:
Wat vindt je belangrijker:
- 100STR of magic
- auto-haste (50% snellere ATB charge) vanaf de start (welke je SYN niet hoeft te casten)

Moet je voor jezelf na gaan, maar een
auto-haste + auto-bravery voor een COM en een
auto-haste + auto-faith voor een RAV en een
auto-protect + auto-shell voor een SEN

zijn heel erg sterk, met name de bovenste 2.

Tis maar net wat je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogey_21
  • Laatst online: 05-12-2022
@Ike.
Verkijk je niet op de lage strength van de axisblade. (tov lionheart) In combinatie met de juiste accesoires is door de snelheid van de ATB deze net zo sterk (veel meer beurten, waardoor zelfde effect als quickstagger en veel damage over de tijd gezien ) en veelzijdiger (voor het jugglen bijvoorbeeld). Door velen (terecht) gezien als de beste wapen voor lightning. (wanneer upgrade --> omega weapon)

[ Voor 11% gewijzigd door bogey_21 op 19-03-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Ben even aan het upgraden gegaan. Wat gaat de Gil dan snel op :p Heb nog 34,000 over van de 700,000

Ben toch maar voor de Quick Stagger gegaan met Lightning omdat de gevechten nu bijna allemaal langer duren (en veel boss fights) waarbij een snelle Stagger erg handig is.

Mijn team nu:
Lightning; HP 4870 (935/1068)
Ultima Weapon Lv.37
-Sorcerer's Mark Lv.1 (Magic +100)
-Sprint Shoes ★ (Auto-Haste)
-Blessed Talisman Lv1 (Auto-Faith)

Fang; HP 5520 (1133/587)
Bladed Lance★
-Soulfont Talisman Lv.1 (Auto-Shell)
-Shield Talisman Lv.1 (Auto-Protect)
-Gold Bangle Lv.1 (HP+250)

Hope; HP 4165 (626/1425)
Eagletalon ★
-Blessed Talisman Lv.1 (Auto-Faith)
-Sprint Shoes ★ (Auto-Haste)
-Diamond Bangle Lv.1 (HP+500)

Bij Boss fights verwissel ik de meeste auto items omdat bij erg lange gevechten imo de '+accessoires' beter zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Ike. op 19-03-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Aardige opstelling, er was ook een tijd dat ik Fang als SEN gebruikte, vandaar waarschijnlijk deze accecoires. Nu is Fang bij mij meer COM of SAB. Naarmate je vordert zal je strategie uitterraard veranderen.

Maar als we toch aan het showen zijn, wil ik mijn strategie ook even delen.
Dit met name in een gevecht tegen Adamantoise.

Fang: HP 21.650 / ST 3.328 / MAG 1.006 (eerst sab voor status dan com)
- Dragoon Lance into Kain's Lance level MAX (100)
- Power Glove strength + 250 MAX
- [b]Power Glove [/b strength + 250 ]MAX
- Genji Glove ( damage upuntill 999.999)
- Sprint Shoes auto haste MAX

Lightning HP 17.040 / ST 2.081 / MAG 2.081 (eerst rav tot stagger 999% dan com)
- Lionheart into Omega Weapon level MAX (100)
- Warriors Wristband lv1 strength + 100
- Sorceres Mask lv1 magic + 100

- Hope HP 15.035 / ST 1.107 / MAG 2.784 (altijd rav)
- Weirding Glyph lv1 magic + 150
- Collector Catalog Item collector MAX
- Genji Glove ( damage upuntill 999.999 )
- Blessed Talisman auto faith MAX

In normale Battle

Fang: 1 Powerglove vervangen voor Morale Talisman Max ( Auto Bravery )

Lightning: Sprint Shoes (Auto Haste) , Morale Talisman Max (Auto Bravery)
Aurora Scarf MAX (First Strike) Warriors Wristband ( strength + 100)

Hope: Collector catalog vervangen door Sprint Shoes (Auto Haste)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Greatsword op 19-03-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Nice. Zo te zien gaat je HP erg hard omhoog op het einde :P

wat doet First Strike? is dit een auto preemptive strike?

[ Voor 33% gewijzigd door Ike. op 19-03-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ike. schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:44:
Nice. Zo te zien gaat je HP erg hard omhoog op het einde :P
Uhhh 117 uur nu , misschien ligt het daar aan ;)
First Strike, dan is je volledige ATB balk al opgeladen als je de battle ingaat.
wel handig als je 6 balken hebt ;) in combinatie met Autohaste zijn battles al over voordat ze begonnen zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Greatsword op 19-03-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Destianto schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:47:
[...]

Uhhh 117 uur nu , misschien ligt het daar aan ;)
First Strike, dan is je volledige ATB balk al opgeladen als je de battle ingaat.
wel handig als je 6 balken hebt ;) in combinatie met Autohaste zijn battles al over voordat ze begonnen zijn.
ik bedoelde niet qua tijd 8) +400 HP per 'bolletje' unlocken is best veel, kost ook wat CP >:)
Ik zit nu op 36 uur.
heb je alles al unlocked voor iedereen?

[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 19-03-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

@Destianto, waar kan ik Collector Catalog: Item collector vinden? ;)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
ken schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 20:00:
Die kan je vinden in de Taejin's Tower op Gran Pulse (Chapter 11). Er is een 'geheime' 7e Tier als je Tahaka verslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ken schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 20:00:
Vanaf Chapter 11 kom je op Grand Pulse terecht je kan dan via Vallis Media naar de uiteindelijke plaats Taejins Tower, je moet daar een hele klus verrichten, uiteindelijk op de 7de verdieping heb je de mogelijkheid om nog 1 laatse lift te activeren. en dan op de cloven spire ( rooftop) ligt het item op de grond..

Het is ook te koop in de winkel voor 100.000 gil, maar ik raad het je sterk af om het te kopen echt zonde van je gil. en het is het echt niet waard.

Je kan deze acc ook upgraden, en dan begint het interresan te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ike. schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:29:
[...]

ik bedoelde niet qua tijd 8) +400 HP per 'bolletje' unlocken is best veel, kost ook wat CP >:)
Ik zit nu op 36 uur.
heb je alles al unlocked voor iedereen?
Uhh de 3 main rollen van iedereen wel ja. Nu is het gewoon bijna niet leuk meer.
De andere rollen kan je dus nu ook vervullen, maar guess what. de prijzen zijn echt absurt geworden, en de beloning is 3x NIKS i.p.v HP + 250-500 betaal je nu makkelijk 60.000 - 120.000 voor HP + 10 !!!
belachelijk gewoon. ( het is alleen wel een trophy waard als je alle charachters op alle levels max hebt)
weet alleen niet of ik dit er voor over heb.

Moet momenteel nog 3 marks verslaan. en dan ben ik eigenlijk klaar.
Tenzij ik iedereen echt op 5 ***** wil verslaan, al hoewel ik denk toch zeker 80-85 % al 5 sterren heb.

Heb ik in alle voorgaande FF's wel echt alles unlocked voor iederen ( Vrijwillig) Ultitmate Weapons, minigames, chocbos etc. Maar op de huidige generatie consoles heb je iets als Trophies. Om aan te duiden hoe loyaal (verslavend) je eigenlijk bent. Uhhm...Weet niet echt of ik dit leuk vind. Heb het gevoel dat ik met moet bewijzen, maar tegenover wie????

[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 19-03-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ike. schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 20:04:
[...]

Die kan je vinden in de Taejin's Tower op Gran Pulse (Chapter 11). Er is een 'geheime' 7e Tier als je Tahaka verslaat.
Destianto schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 20:09:
[...]

Vanaf Chapter 11 kom je op Grand Pulse terecht je kan dan via Vallis Media naar de uiteindelijke plaats Taejins Tower, je moet daar een hele klus verrichten, uiteindelijk op de 7de verdieping heb je de mogelijkheid om nog 1 laatse lift te activeren. en dan op de cloven spire ( rooftop) ligt het item op de grond..

Het is ook te koop in de winkel voor 100.000 gil, maar ik raad het je sterk af om het te kopen echt zonde van je gil. en het is het echt niet waard.

Je kan deze acc ook upgraden, en dan begint het interresan te worden ;)

Ik zit nu bij Chapter 10. Lightning heeft nu Helter-skelter lv39 en mijn gils zijn op..... Hopen dat dit in en na chapter 10 wel weer bijgevuld kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Ga nu bij Siren Park even CP farmen.
Wat is het verschil tussen de Collector Catalog en de upgrade daarvan (Connoisseur Catalog)? In de guide staat geen stats info over deze items.

[ Voor 4% gewijzigd door Ike. op 20-03-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ike. schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:25:
Ga nu bij Siren Park even CP farmen.
Wat is het verschil tussen de Collector Catalog en de upgrade daarvan (Connoisseur Catalog)? In de guide staat geen stats info over deze items.
De ene verhoogt de kans op "normale items" / de 2de op "zeldzame items"
erg handig. je hebt ze alleen wel allebei nodig.

Adamantoise laat als Normal item vallen Platinum Ingot a 150.000 gil
Rare item, Trapozehdron ( nodig om je wapens te upgraden naar Omega.

Uhmm Pagina 144 al bekeken van de CE?

Oh en als je nog een stukje verder loopt naar Eden hall, krijg een lang pad met een een stuk of 8
Sacrifices volgens mij die als normal items Perfume laten vallen 12.500 gil per stuk.

en rare item de catalyst Scarletite. Heb hier ook een uurtje rond gebracht volgens mij ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Greatsword op 20-03-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:44

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Kraziey schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:08:
Kleine tip voor leveling spot als je net uit die Ark komt. Het betreft een Behemoth King in zijn eentje welke je simpel van achter kan aanvallen. Hij zit bij het savepoint van de Archylte Stepp - Northern Highplain.
Zodra je hem hebt verslagen dan keer je je om en spring je het randje af naar een lager stukje grond (dit is aangegeven met een geel cirkeltje). Vervolgens loop je terug naar boven en hij is weer gerespawned.

Totale tijd per battle (inclusief rondje lopen voor respawn): 59 seconden en per battle 4000 CP :)

De andere leveling spots ben ik zelf nog niet sterk genoeg voor, vandaar deze bevinding. Hoop dat mensen er wat aan hebben!
Welke level is dit?

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Chapter 11, aankomst Grand Pulse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:44

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Destianto schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:46:
[...]

Chapter 11, aankomst Grand Pulse.
Dan heb ik nog een heel lang weg te gaan ben steeds bij het einde van chapter 4 :$ Helaas niet veel tijd om te spelen..

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Kraziey schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:08:
Kleine tip voor leveling spot als je net uit die Ark komt. Het betreft een Behemoth King in zijn eentje welke je simpel van achter kan aanvallen. Hij zit bij het savepoint van de Archylte Stepp - Northern Highplain.
Zodra je hem hebt verslagen dan keer je je om en spring je het randje af naar een lager stukje grond (dit is aangegeven met een geel cirkeltje). Vervolgens loop je terug naar boven en hij is weer gerespawned.

Totale tijd per battle (inclusief rondje lopen voor respawn): 59 seconden en per battle 4000 CP :)

De andere leveling spots ben ik zelf nog niet sterk genoeg voor, vandaar deze bevinding. Hoop dat mensen er wat aan hebben!
Ik krijg hem niet dood bij de 1ste stagger, daarna gaat hij healen en maak ik geen schijn van kans meer :)

Hoe kan ik hem het best verslaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben nu beland bij chapter 11 en wil die King Behemoth gaan farmen maar daarvoor moet ik me wapens wat upgraden. Alleen kan ik nog geen perfect conductors kopen uit de shop. Enig idee wat ik moet doen om die te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Lukin schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:13:
Ik ben nu beland bij chapter 11 en wil die King Behemoth gaan farmen maar daarvoor moet ik me wapens wat upgraden. Alleen kan ik nog geen perfect conductors kopen uit de shop. Enig idee wat ik moet doen om die te unlocken?
perfect conductors komen vanzelf in een store. weet zo niet precies vanaf wanneer je ze kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Ike. schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:21:
[...]

perfect conductors komen vanzelf in een store. weet zo niet precies vanaf wanneer je ze kan kopen.
Een tijdje in Chapter 11 komen ze in de shop.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
ken schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:55:
[...]

Ik krijg hem niet dood bij de 1ste stagger, daarna gaat hij healen en maak ik geen schijn van kans meer :)

Ik kreeg hem ook niet dood, pas na 6 keer proberen. maar doe geen moeite, loop het pad verder in de grot. Daar binnen in de grot kun je veeeeeeel beter levelen. Mob packs van 5 mobs die je binnen 40 sec kan killen voor 5k exp. Ik heb daar even gelopen (15min) en had meer dan 100k verzameld. Echt super spot! Ik ga verlopig nog niet verder met de story maar eerst daar verdere levelen iig totdat ik de main roles maxed heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Splendid schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:46:
[...]

Ik kreeg hem ook niet dood, pas na 6 keer proberen. maar doe geen moeite, loop het pad verder in de grot. Daar binnen in de grot kun je veeeeeeel beter levelen. Mob packs van 5 mobs die je binnen 40 sec kan killen voor 5k exp. Ik heb daar even gelopen (15min) en had meer dan 100k verzameld. Echt super spot! Ik ga verlopig nog niet verder met de story maar eerst daar verdere levelen iig totdat ik de main roles maxed heb :D
hehe inderdaad en bij een van de zijtaken kan je de mobs makkelijk laten respawnen door de event battle steeds opnieuw te proberen :)

Edit: Ah die perfect conductors komen beschikbaar bij het overgaan in het nieuwe gedeelte van de tunnels. Gelijk Gladius geupgrade naar Helter Skelter lvl 54 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Lukin op 20-03-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Lukin schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:49:
[...]

hehe inderdaad en bij een van de zijtaken kan je de mobs makkelijk laten respawnen door de event battle steeds opnieuw te proberen :)

Edit: Ah die perfect conductors komen beschikbaar bij het overgaan in het nieuwe gedeelte van de tunnels. Gelijk Gladius geupgrade naar Helter Skelter lvl 54 :)
oke nice! Ik ben nog steeds niet verder gegaan, heb al wel alle main roles gemaxed nu, lvl 4 op dit moment dus nog. maar levelen gaat daar wel heerlijk, de CP's vliegen binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
ken schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:55:
[...]

Party met je 2 sterkste commanders en een goeie sentinel.
Dat zal dan worden: Lightning, Fang en Snow

Waarom:
Een sentinel doet de stagger meter veeel langzamer zakken als hij de enemy heeft geprovoked.
Meeste dmg in stagger komt van COM, dus daar de 2 sterkste voor gebruiken.
Wel eerst met Lightning natuurlijk als RAV de staggermeter vol nuken en dan pas switchen naar com com sen.

En inderdaad, verderop is het beter wat exp farmen betreft, maar zo heb ik m verslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Destianto schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:43:
[...]

Oh en als je nog een stukje verder loopt naar Eden hall, krijg een lang pad met een een stuk of 8
Sacrifices volgens mij die als normal items Perfume laten vallen 12.500 gil per stuk.

en rare item de catalyst Scarletite. Heb hier ook een uurtje rond gebracht volgens mij ;)
}:O

Eden Hall is de beste plek tot nu toe om GIl te verzamelen.
Ik heb in een uurtje meer dan 1,000,000 Gil verdient. Scarletite krijg je maar 7,000 voor als je deze verkoopt maar je bespaart wel 100,000 Gil per stuk.

Heb nu bijna alle 3 de basis rollen compleet nog voor het laatste level 8)

Highwind is echt een toffe aanval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

m0nk schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:32:
zo, flink ziek geweest maar kan eindelijk beginnen met FF! Mijn vriendin kwam net terug uit de stad met: [afbeelding]

Kan niet wachten.. :)
Een collectors editie van de Official Guide? Wat moet ik mij daar bij voorstellen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:12:
[...]

Een collectors editie van de Official Guide? Wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Heeft een harde kaft en 16 extra pagina's die het verhaal van Final Fantasy XIII samenvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Mooiere kaft en genummerd :)
Inhoud is volgens mij hetzelfde.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ike. schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:20:
[...]

Heeft een harde kaft en 16 extra pagina's die het verhaal van Final Fantasy XIII samenvat.
Leuk. Een hard cover valt bij mij zowiezo altijd meer in de smaak. Wat ik mij bij dergelijke guides wel altijd afvraag is of het niet te veel van het verhaal spoilert als je er doorheen bladert.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:22:
[...]

Leuk. Een hard cover valt bij mij zowiezo altijd meer in de smaak. Wat ik mij bij dergelijke guides wel altijd afvraag is of het niet te veel van het verhaal spoilert als je er doorheen bladert.
Dit verschilt per gedeelte van de guide. Bij de walkthrough word je niets verteld over het verhaal. Je krijgt alleen info over de maps, side quests, hidden items, strategy tips voor boss fights en character development...

De guide is erg goed ingedeeld zodat je zelf kan 'kiezen' welke informatie je wel of niet wilt lezen

[ Voor 14% gewijzigd door Ike. op 21-03-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Is er op Grand Pulse een handige plek om Gil te harvesten? :P wil mijn wapens upgraden heb een lvl 20 zwaard en lvl 20 boemerang (:P) volgens mij si dat niet bijster hoog op dit punt in het spel.... maar goed m'n geld is ook op :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Na de toren in chapter 11 kan je een robot repareren die je vervolgens components geeft ter waarde van 500.000 Gil. Het beste is om eerst CP te farmen in de grotten in deel 1 van chapter 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

welke grotten bedoel je? ik ben al op grnad pulse met die sidequests bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Als je de verhaal lijn volgt dan vertrek je uit grand pulse en ga je een ravijn in en kom je in een tunnel terecht daar kan je heel goed CP farmen. Aan het einde van chapter 11 unlock je lvl 9 Crystarium. Per bol 12.000 - 18.000 CP nodig. Ik had 700k CP op dit punt over met max lvl 8 ingevuld en kon nog lang niet alles unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Even 2 vragen voor de Die-hards FF13 spelers :)

1: Waar kan je eigenlijk adamantite kopen/krijgen?

2: Is het verstandig om Colletor catalog direct up te graden naar max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
ken schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:57:

1. R&D Depot shop, 220,000 gil per stuk.
- Weet zo niet of je Adamantite kan vinden of een monster deze dropped.

2. Nee, is niet nodig.
- Ik upgrade de Colletor Catalog pas als ik het verhaal uit heb en Gil moet gaan farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ken schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:57:

Adamantite kan je kopen in R&D depot na het verslaan van Mark 7.
wel prijzig hoor 220.000 heb het volgens mij niet 1x gebruikt, welk wapen wil je upgraden?

De collector catalog kan je gerust max upgraden en omzetten met een minar stone naar
de Connoisieur voor (zeldzame items) je krijg na het verslaan van een mark nog een keer de originele collectors catalog terug. Ook krijg je nadat deze acc hebt equiped nog net zo vaak de normale items hoor. het verhoogt alleen de kansen dat je ook de zeldzame krijgt, en die kan je meestal weer verkopen voor gil. wat natuurlijk aanzienlijk hoger ligt dan wanneer je een normal item zou verkopen.

Die ike is me weer steeds voor he ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Greatsword op 21-03-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Even snel een vraagje:

ik zit nu in chapter 11 in Tajins Tower, Als ik verder ga met de storyline kan ik dan nog zonder problemen terug komen naar Gran's plains etc? ook middenin het volgende chapter b.v.?

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

TeGek schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:13:
Even snel een vraagje:

ik zit nu in chapter 11 in Tajins Tower, Als ik verder ga met de storyline kan ik dan nog zonder problemen terug komen naar Gran's plains etc? ook middenin het volgende chapter b.v.?
nope, vanaf 13 pas weer, gelukkig wel bij het begin, Maar daar ben je zo door heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Destianto schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:04:
[...]

Die ike is me weer steeds voor he ;)
:+

Ik ben nu halverwege in het laatste Chapter. De guide vermeld een goede CP farm spot (32,000 CP per kill) Is er ook zo'n goede farm plek als je het verhaal uit hebt?

Ik ga niet voor de Platinum Trophy vind een aantal trophies echt zonde van mijn tijd. (Treasure Hunter en Master's Seal trophies bijv.) Wil wel alle 6 de 'Role Seal trophies'. (voor 3 heb ik nu al genoeg CP gespaard met de 3 characters waarmee ik niet speel). Maar weet nog niet waar je het beste CP kan farmen hiervoor (720.000 CP per level 10 is echt véééél) Is Hunt 55 moeilijk te verslaan voor de Growth Egg?

[ Voor 9% gewijzigd door Ike. op 21-03-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Altijd super dat er snel wordt gereageerd. Ik lees altijd mee tijdens het spelen van FF 13 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ike. schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:18:
[...]

:+

Ik ben nu halverwege in het laatste Chapter. De guide vermeld een goede CP farm spot (32,000 CP per kill) Is er ook zo'n goede farm plek als je het verhaal uit hebt?

Ik ga niet voor de Platinum Trophy vind een aantal trophies echt zonde van mijn tijd. (Treasure Hunter en Master's Seal trophies bijv.) Wil wel alle 6 de 'Role Seal trophies'. (voor 3 heb ik nu al genoeg CP gespaard met de 3 characters waarmee ik niet speel). Maar weet nog niet waar je het beste CP kan farmen hiervoor (720.000 CP per level 10 is echt véééél)
Is idd echt een super farm spot. Maar hij is wel echt keihard!! toen ik daar aankwam had ik allr rollen van idereen al op max gehaald. Maar had me voorgenomen om voor iedereen 500.000 cp te sparen. en dat heb ik ook gedaan. en dat zou ik ook adviseren, want na het uitspelen krijg je de 10de etage, en dan ben je echt blij als je daar al voor 70 % in een keer door heen kan.

Na het uitspelen blijft het de saaide eindeloze Adamantoise verslaan. voor zowel Cp 40.000 per stuk. of de Trapohzehdron (rare) of platinum ingot (normal) maar ook heel vaak niet!!! a 150.000 gil. Heb er volgens mij al een stuk of 100 van afgeslacht.

Hunt 55 is echt een uidaging!!! hij is redelijk lastig. heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen met Fang Snow Hope. (snow als SEN) 25.000 hp en nog steeds veel stress. Raad je aan om Omega weapons te hebben. Ribbon upgrades ( had geen gil voor superribbon, catlyst dark mattter) was me te duur. en zorg ervoor dat je TP op 5 staat. want je gaat de Dispelga echt 5x willen gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Greatsword op 21-03-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Destianto schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:32:
[...]

Hunt 55 heeft mij veel stress opgeleverd!!! hij is echt ziekelijk moeilijk. heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen met Fang Snow Hope. (snow als SEN) 25.000 hp en nog steeds veel stress. Raad je aan om Omega weapons te hebben. Ribbon upgrades ( had geen gil voor superribbon, catlyst dark mattter) was me te duur. en zorg ervoor dat je TP op 5 staat. want je gaat de Dispelga echt 5x willen gebruiken.
Dan ga ik daar ook een tijd farmen. Hoelang deed jij over 500,000?

Vond net deze tip op internet:
Mark 55: Neochu
Tips and Strategies: You can only reach this mark with a Chocobo. Use Vanille as a Saboteur and party leader. Equip the Belladona Wand and repeatedly cast Death until the mark dies. Have the other party members act as a Medic and a Sentinel to protect Vanille. This is the easiest strategy to defeating the mark.
Duurt nog wel even voordat ik er tegen zal vechten maar vind het leuk om dit van te voren uit te zoeken :P

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 21-03-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Khad in zo'b ravijn van Grand Pulse, een relatief snelle farm spot gevonden 3200CP in ongeveer 40-50 sec. (incl lopen en respawn etc).

Heb nu 2 chars met een lvl 4 role (waar lvl3 helemaal maxed is). Ik ga hier even door totdat ik de roles die ik gebruik op LVL4 heb.

Wapen van Lightning (Blazefire) en Hope (hawkeye) heb ik nu beide op lvl 26 (=max *) hoe kan ik die nu verder upgraden? met een speciaal item ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:20:
Khad in zo'b ravijn van Grand Pulse, een relatief snelle farm spot gevonden 3200CP in ongeveer 40-50 sec. (incl lopen en respawn etc).

Heb nu 2 chars met een lvl 4 role (waar lvl3 helemaal maxed is). Ik ga hier even door totdat ik de roles die ik gebruik op LVL4 heb.

Wapen van Lightning (Blazefire) en Hope (hawkeye) heb ik nu beide op lvl 26 (=max *) hoe kan ik die nu verder upgraden? met een speciaal item ofzo?
Klopt, je hebt een Catalyst item nodig.

Ik raad aan om eerst wat Gil te sparen want na een upgrade zijn de stats lager dan eerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mark 55 is de 2de keer dat je tegen hem vecht, bij de eerste keer is het idd een goede strategie, zo heb ik m ook verslagen met de Death spell. Maar wanneer zijn HP dropt onder de 50% komen ervan die kleine picachu achtige wezens een stuk of 5/6 die ook nog een HP van 110.000 hebben. en zware defence. Hun aanvallen zijn gecoordineert op 1 characther steeds.

maar bij de 2de maal zijn die picachu wezens er al gelijk, het is dus bijna onmogelijk om in leven te blijven, te curen, (esuna / dispelga) en dan maar hopen. maar wie weet? ik heb m gewoon echt verslagen.

[ Voor 37% gewijzigd door Greatsword op 21-03-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ike. schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:27:
[...]

Klopt, je hebt een Catalyst item nodig.

Ik raad aan om eerst wat Gil te sparen want na een upgrade zijn de stats lager dan eerst
Sowieso ik kan die catalyst niet eens betalen :P

Ga eerst maar even door met CP farmen, tot ik de benodigde roles op lvl4 heb, dan maar eens kijken wat ik verder ga doen, nog wat sidequests of eindelijk weer eens een stukje main quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Welke wapens prefereren jullie om te upgraden naar de final versie?
Ik zit nu in chapter12 en heb gladius lvl2 *, hawkeye lvl2 * en taming pole lvl2 *

Alleen de hawkeye voor Hope lijkt me een duidelijke keuze.
Voor Lightning en Fang vind ik t toch wat lastiger. gladius wordt t in ieder geval niet, dus dan neig ik naar blazefire saber, hauteclaire of lionheart.

Ik heb ook ergens gelezen dat je Fang als eerste een lvl3 wilt geven om de adamantoise te farmen met de highwind ability. Maar zal ik dan de taming pole upgraden of een dragoon lance?

Denk dat ik iig van iedereen alle wapens ga cappen op lvl2 en er even mee ga spelen. Dat is toch el cheapo vergeleken met het upgraden van 2 naar 3*

Blijft toch een lastige keuze :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Xiliath schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:21:
Welke wapens prefereren jullie om te upgraden naar de final versie?
Ik zit nu in chapter12 en heb gladius lvl2 *, hawkeye lvl2 * en taming pole lvl2 *

Alleen de hawkeye voor Hope lijkt me een duidelijke keuze.
Voor Lightning en Fang vind ik t toch wat lastiger. gladius wordt t in ieder geval niet, dus dan neig ik naar blazefire saber, hauteclaire of lionheart.

Ik heb ook ergens gelezen dat je Fang als eerste een lvl3 wilt geven om de adamantoise te farmen met de highwind ability. Maar zal ik dan de taming pole upgraden of een dragoon lance?

Denk dat ik iig van iedereen alle wapens ga cappen op lvl2 en er even mee ga spelen. Dat is toch el cheapo vergeleken met het upgraden van 2 naar 3*

Blijft toch een lastige keuze :p
Lightning Lionheart into Omega. ( quick stagger grootstte voordeel ) ook het wapen dat je kan kopen in gilg shop is het niet waard. Te langzaam.

Fang Dragonhorn into Kains Lance. Echt brute kracht wanneer een enemy staggerred is, en highwind toepast. een hit gekregen van 700.000 !!!!! max is 999.999 met de Genji glove acc. Uitteraard wel op Max.
koste plaatje voor de laatste upgrade. ongeveer 1.5 mil

Voor hope ook de Hawkey gekozen en fully upgraded.
Veel succes met je eerste Adamontoise. Hij staat bij mij nu op automatische piloot.
gemiddelde tijd 2.07 Oh yeah!!

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 21-03-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ike. schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:40:
[...]

Dan ga ik daar ook een tijd farmen. Hoelang deed jij over 500,000?

[...]
uhh 500.000 gedeeld door 32.000 he ;) volgens mij een klein uurtje ofzo. Battles waren volgens mij binnen 3-5 min voorbij. Val eerst die soldier aan dan pas die andere razendsnelle gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Adamantoise is toch pas na de endgame?
Denk dat dat nog iets te vroeg voor me is :p
Eerst maar eens chapter 12 door zien te komen.
En tx voor de tips, dan laat ik die taming pole maar voor wat het is.
En met lightning de lionheart doen, had al zo'n vermoeden dat die t beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Xiliath schreef op zondag 21 maart 2010 @ 22:33:
Adamantoise is toch pas na de endgame?
Denk dat dat nog iets te vroeg voor me is :p
Eerst maar eens chapter 12 door zien te komen.
En tx voor de tips, dan laat ik die taming pole maar voor wat het is.
En met lightning de lionheart doen, had al zo'n vermoeden dat die t beste is.
Als het goed is liep Adamantoise al langs in Edenhall, daar had je al een poging kunnen wagen.
maar zeer waarschijnlijk werd je na de eerste aanval van c.a 10.000 hp in 1x gecrusht.

Veel succes me de laatste chapters, de final boss in de 2de vorm is echt simpel trouwens.
had m in 2 minuten uitgeschakeld, en ook nog eens daarmee een trophy unlocked zonder dat ik me
er bewust van was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Ik zit nog in het eden under siege deel, heb daar al wel 3 normale adamannogwat gekilled onder de 2min, vond ik wel aardig :D
Hall kom ik straks, dus krijg mn ass daar hard gewooped zo denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Destianto schreef op zondag 21 maart 2010 @ 22:54:
[...]

Als het goed is liep Adamantoise al langs in Edenhall, daar had je al een poging kunnen wagen.
maar zeer waarschijnlijk werd je na de eerste aanval van c.a 10.000 hp in 1x gecrusht.

Veel succes me de laatste chapters, de final boss in de 2de vorm is echt simpel trouwens.
had m in 2 minuten uitgeschakeld, en ook nog eens daarmee een trophy unlocked zonder dat ik me
er bewust van was ;)
Klopt In Eden moet je zoiezo 1x tegen een Adamantoise vechten, deze battle start automatisch na een cutscene. Ik vond em niet zo heel lastig om te verslaan. Hij doet alleen veel aanvallen achter elkaar die iedereen raakt en dat is best irritant :+

Adamantoise zit ik elke Final Fantasy sinds deel II , best cool 8)
Xiliath schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:01:
Ik zit nog in het eden under siege deel, heb daar al wel 3 normale adamannogwat gekilled onder de 2min, vond ik wel aardig :D
Hall kom ik straks, dus krijg mn ass daar hard gewooped zo denk ik :p
Eden Hall is niet moeilijker. In het laatste Chapter word het iets lastiger als je tegen van die 'race kippen' :P moet vechten en er ook nog andere vijanden bij zijn. Combat Clinic FTW!

[ Voor 26% gewijzigd door Ike. op 21-03-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ike. schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:05:
[...]

Klopt In Eden moet je zoiezo 1x tegen een Adamantoise vechten, deze battle start automatisch na een cutscene. Ik vond em niet zo heel lastig om te verslaan. Hij doet alleen veel aanvallen achter elkaar die iedereen raakt en dat is best irritant :+
Volgens mij hebben we het over een andere enemy, ik heb het volgens mij over de broer van adamantoise, die loopt voorbij net voordat je de lange hall ingaat.

HP ongeveer 5.000.000 het lijkt me sterk dat iemand die daar heeft verslagen. omdat 1 aanval echt 10.000 hp damage doet, tenzij je gelijk een Summon oproept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Destianto schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:22:
[...]

Volgens mij hebben we het over een andere enemy, ik heb het volgens mij over de broer van adamantoise, die loopt voorbij net voordat je de lange hall ingaat.

HP ongeveer 5.000.000 het lijkt me sterk dat iemand die daar heeft verslagen. omdat 1 aanval echt 10.000 hp damage doet, tenzij je gelijk een Summon oproept.
hmm... dan zijn er misschien 2 verschillende. zal morgen eens kijken in de Guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Yep, de grote broer loopt daar rond ja, had ik al gelezen :D
edit: en nu kom ik m tegen, 1 schop, hele pt dood :p

[ Voor 31% gewijzigd door Xiliath op 22-03-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gister eindelijk weer wat tijd gehad om te spelen, kzit nu op 39 speeluren,

Heb gister Mission 32 gedaan, Rank B dus die was lastig voor mijn lvl, kon dat beest gelukkig van achter aanvallen anders had ik hem nooit gehaald :P heb nu een stuk of 10 sidequest gedaan. Bij al mijn roles (2 per char) heb ik nu op lvl4.

Kheb nu heel Yaschas Massif en alle sidequest daar gedaan, wat ik me afvraag moet je daar ook doorheen voor de mainquest? want ergens op die map krijg je een cutscene van een voorbij vliegende l'cie die ze dan moeten volgens om het dorp van Fang en Vanille te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Hmmm, ik ben er gisteren achtergekomen dat je maximaal 999999 CP kan hebben. Ik heb geen idee hoelang Sash (of hoe heet die gast) er al op staat en hoeveel ik dus gemist heb :(

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
gnimmeL_kraD schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:42:
Hmmm, ik ben er gisteren achtergekomen dat je maximaal 999999 CP kan hebben. Ik heb geen idee hoelang Sash (of hoe heet die gast) er al op staat en hoeveel ik dus gemist heb :(
Hehe ik merkte dat gister ook op dat er geen ruimte meer is bij de characters om een extra getal weer te geven om CP in de miljoenen te laten zien dus toen gauw m'n CP besteed. Gister CH13 uitgespeeld.

spoiler:
Ik deed nogal moeilijk bij de allerlaatste incarnatie van de eindbaas. Ik moeilijk lopen doen met buffs en debuffs. Op een gegeven moment counter op 200, denk ik shit te weinig tijd meer. nah ja aanvallen dan maar... gaat dat domme ding dood voordat de counter op 50 is..... Zonde van mn sterren. Was bijna max level 9 crystarium en mijn helter skelter was geupgrade tot *.

[ Voor 4% gewijzigd door Lukin op 22-03-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

gnimmeL_kraD schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:42:
/mjah lullig:P op een gegeven moment ben je ook best lang bezig CP uitgegeven ik had gister 3 chars met "maar" 300CP (de chars waar ik niet mee speelde) en dan benje wel even bezig met opwaarderen, om een of andere lijtk het wel of de chars waar je neit meet speelt sneller CP krijgen :P

De chars waar mee ik speel opwaardeer ik vaak even voor het saven, dus die hebben bij mij nooit veel CP staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wat een fantastische game is dit _/-\o_

Heb voorheen alleen FFX gespeeld op de PS2 maar op een gegeven moment snapte ik er weinig meer van; ik zat in een of andere vage wereld waar ik tegen evenbeelden van mij eidolons aan het vechten was. Geen idee of dat 'de eindbaas' was maar ik kwam er maar niet doorheen. Vond het behoorlijk verwarrend.

Maar FFXIII kan ik echt helemaal in wegdromen. Geweldig hoe ze toch zo'n creatieve wereld verzinnen. Het voelt ook echt aan als een en al epicness! De fantastische graphics en bombastische muziek helpen daar zeker aan mee. Leef ook echt mee met de personages (arme Vanille aan het einde van chapter 8), knap gedaan.

Zit nu in chapter 9 en ben heel benieuwd hoe het verhaal zich gaat ontvouwen. Vind het lineare ook helemaal niet erg, dat voorkomt bij mij tenminste een hoop verwarring die ik bij FFX wel had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Chaoss schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:01:
Gister eindelijk weer wat tijd gehad om te spelen, kzit nu op 39 speeluren,

Heb gister Mission 32 gedaan, Rank B dus die was lastig voor mijn lvl, kon dat beest gelukkig van achter aanvallen anders had ik hem nooit gehaald :P heb nu een stuk of 10 sidequest gedaan. Bij al mijn roles (2 per char) heb ik nu op lvl4.

Kheb nu heel Yaschas Massif en alle sidequest daar gedaan, wat ik me afvraag moet je daar ook doorheen voor de mainquest? want ergens op die map krijg je een cutscene van een voorbij vliegende l'cie die ze dan moeten volgens om het dorp van Fang en Vanille te vinden.
Nope yaschas Massif is optioneel. Kan je straks vele marks vinden. Je bent pas in chapter 11 aangkomen, of ben je vanuit 13 weer terug gegaan naar Grand Pulse? Als je nog in Chapter 11 bent kan je beter even wachten met de Marks, de beloningen zijn niet zo heel groot, en is alleen maar tijdrovend.

Moet zelf nog 3 lastige verslaan en dan ben ik klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 20:25
Ik ben nog niet zo bijzonder ver, pas net die crystalized zone uitgegaan, maar wat irriteer ik me nu al aan die kleine etterbak Hope. Is het nu zo freaking moeilijk om even te zeggen dat hij de zoon is van die vrouw, die Snow probeerde te redden?

De characters vind ik wat 'over the top', zeker Vanille is gewoon een ADHD kleuter, Sash (of hoe die afro heet) staat na elk gevecht mij iets te popie met zijn guns te spelen, Lighting en Snow vind ik dan nog redelijk ok.

Ben nu net Fang tegengekomen met Snow, die mag ik wel. Weet niet of ze ook in je party komt, dat merk ik vanavond wel :P

Nu heb ik enkel ergens iets van de tutorial gemist, maar is het mogelijk een attack al uit te voeren als je volledige bar nog niet vol is? Soms wil ik enkel zo'n AoE doen met Lightning, maar moet ik nog 1 'bar' wachten tot ze hem doet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

kazuka schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:58:
Wat een fantastische game is dit _/-\o_

Heb voorheen alleen FFX gespeeld op de PS2 maar op een gegeven moment snapte ik er weinig meer van; ik zat in een of andere vage wereld waar ik tegen evenbeelden van mij eidolons aan het vechten was. Geen idee of dat 'de eindbaas' was maar ik kwam er maar niet doorheen. Vond het behoorlijk verwarrend.

Maar FFXIII kan ik echt helemaal in wegdromen. Geweldig hoe ze toch zo'n creatieve wereld verzinnen. Het voelt ook echt aan als een en al epicness! De fantastische graphics en bombastische muziek helpen daar zeker aan mee. Leef ook echt mee met de personages (arme Vanille aan het einde van chapter 8), knap gedaan.

Zit nu in chapter 9 en ben heel benieuwd hoe het verhaal zich gaat ontvouwen. Vind het lineare ook helemaal niet erg, dat voorkomt bij mij tenminste een hoop verwarring die ik bij FFX wel had :P
FFX is mijn grootste liefde, de Eidolons waren niet de Ultiamate boss. die kon je unlocken door middel van alle getemde beesten te vangen, en uiteindelijk kreeg je dan Penance. Ik had rond de 200 uur op de teller staan. En heb de game meerdere malen gespeeld. echt een super sterk verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

SinergyX schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:25:
Ik ben nog niet zo bijzonder ver, pas net die crystalized zone uitgegaan, maar wat irriteer ik me nu al aan die kleine etterbak Hope. Is het nu zo freaking moeilijk om even te zeggen dat hij de zoon is van die vrouw, die Snow probeerde te redden?

De characters vind ik wat 'over the top', zeker Vanille is gewoon een ADHD kleuter, Sash (of hoe die afro heet) staat na elk gevecht mij iets te popie met zijn guns te spelen, Lighting en Snow vind ik dan nog redelijk ok.

Ben nu net Fang tegengekomen met Snow, die mag ik wel. Weet niet of ze ook in je party komt, dat merk ik vanavond wel :P

Nu heb ik enkel ergens iets van de tutorial gemist, maar is het mogelijk een attack al uit te voeren als je volledige bar nog niet vol is? Soms wil ik enkel zo'n AoE doen met Lightning, maar moet ik nog 1 'bar' wachten tot ze hem doet.
yep. als 1 balk al vol is, kan je gelijk op (ps3) driehoekje klikken en dan val je gelijk aan. werkt ook als je 2 bars of meerder gevuld hebt.

Oh en, dat soort info is ook altijd terug te vinden in de Datalog ;) in het menu.

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 22-03-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Destianto schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:30:
yep. als 1 balk al vol is, kan je gelijk op (ps3) driehoekje klikken en dan val je gelijk aan. werkt ook als je 2 bars of meerder gevuld hebt.
Aah ik zat al alle knoppen in te drukken, driehoekje dus vergeten :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Destianto schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:15:
[...]

Nope yaschas Massif is optioneel. Kan je straks vele marks vinden. Je bent pas in chapter 11 aangkomen, of ben je vanuit 13 weer terug gegaan naar Grand Pulse? Als je nog in Chapter 11 bent kan je beter even wachten met de Marks, de beloningen zijn niet zo heel groot, en is alleen maar tijdrovend.

Moet zelf nog 3 lastige verslaan en dan ben ik klaar ;)
nope ben bij chapter 11, heb net mijn character roels geupgrade tot lvl4 :P sommige zijn pittig jah, Rank C en D zijn opzich te doen, maar rank B is akntej boort voor mij.

Ga denk ik binnenkort maar weer verder met de mainquest, heb nu al zo'n 9 uur rond gehangen op Gran Pulse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zit nu ook in Chapter 11. Ben van plan om er te blijven farmen tot ik 3 rollen per persoon op lvl4 heb staan. Daarna even verder met de main quest line, kom wel terug wanneer ik het uitgespeeld heb. Wil al die grote beesten ook nog een keer afmaken :9
Ben nu steeds de Behemoth King aan het farmen. Dit geeft me 4k CP, en een gevecht duurt 27 sec. Iemand betere farm tips, of kan ik voorlopig het beste de Behemoth King blijven farmen?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Is er eigenlijk ergens te vinden wat de governing attribute en invloed is (dus str of mag) van de skills die je chars gebruiken? Op de beschrijving van skills afgaande - en hoe ze er in actie uitzien - lijkt elke role wel een mix te hebben van zowel strength als magic based skills, maar echt gedetailleerde info kan ik niet vinden. En da's een beetje lastig als je equipment gaat kiezen/levellen ;)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
Ik weet niet of deze al een keer is langsgekomen, maar ik vind em erg handig:
http://img30.imageshack.us/img30/7812/wem.jpg

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Khiu schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:06:
Heb ik nog niet eerder gezien, bedankt! Die gaan we er naast houden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Khiu schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:06:
Is wel aardig, maar de calculatie word heel anders. Voorbeeld in het begin is een Ultracompact Reactor van 50.000 gil 40.000 exp points waard. Wanneer je echter Lightnings Lionheart hebt geupgrade naar Omega.
is ineens de waarde gehalveerd naar 20.000 exp. Het blijft dus puzzelen, daarom altijd van te voren even saven en dan pas shoppen en experimenteren.

FYI

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 22-03-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ben nu in chapter 5 aanbeland. Heb de eerste eidolon met Snow tegen gekomen. En lees ik het nu goed en is Fang dus de vrouw die leiding gaf en aan PSICOMS het bevel gaf Snow mee te nemen? (Na het eidolon gevecht) Zo ja, dan mag ik haar nu al :P Weet ik ook meteen met welke personages ik door ga zodra ik zelf de keus heb 3 personages uit te kiezen. Lightning, Fang en Snow. Tenzij Fang geen medic kan zijn (of althans in 1ste instantie geen medic als rol heeft primair of secundair) want dan hou ik Vanille wel aan. Hope kan ik iig totaal niet uit staan. Gesloten, verbitterd emo kid dat het is. Krijgt tig keer de kans tegen Snow te keer te gaan en heeft het lef niet dat te doen. Sazh vind ik wel ok, maar minder als Lightning en Snow.

Vind het fijn hoe meer ik vorder in de game hoe meer het verhaal zich ontrafelt. Zeker nu lijkt wel hoe verder ik geraak hoe meer alles op zijn plek valt. Vind het fijn dat je vanuit ieders personage krijgt te zien welke invloed het plot op hen heeft. Begin trouwens niet aan zelf commando´s in te voeren, libra, die techniek zet ik in bij boss battles. Met auto battle pakt ie dan automatisch de aanvallen mee die op de zwaktes van de boss in gaan. Althans, als ik de tutorial mag geloven doet ie dat, daar vertrouw ik op. ;)

Vind een combi van drie paradigms (COM RAV MED + RAV RAV RAV + COM SYN MED) wel fijn werken. Ook leuk om te zien dat meerdere vijanden elkaar aanvallen en jou links laten liggen. Ik laat de een de ander verzwakken en ondertussen vaag ik de sterkste tegenstander weg zodat ik met de zwakste verzwakte over blijf. Heb ook meegemaakt bij een verkeerde keus dat het slecht kan uitpakken though. Gingen ze allebei op mij af nadat ik 1 groepje had weggevaagd. Dus het is altijd uitkijken welke groep je overhoudt en welke je weg vaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Fang is je beste Commander en 2de Sentinel, Het curen kan je beter aan Hope overlaten, hem kan je eventueel vervangen door Vanille, hoe wel het niet aan te raden is. Lightning is ook een goede Medic, maar dat adviseer ik pas nadat je de 3 main rollen hebt vervult.

Je combinaties van Paradigms zijn echter niet slim. je moet de Medic role alleen gebruiken wanneer nodig.
anders verdoe je tijd, en haal je de 5***** niet constant.

Zie mijn voorgaande Paradigms Tactiek voor meer tips.

[ Voor 72% gewijzigd door Greatsword op 22-03-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zijn die 5ster zo belangrijk? (zoals Bayonetta met die platinum rewards). Hope wil ik echt niet als healer, ik heb zo de skeit aan dat klote jochie :P Begreep dat Fang deel van je party wordt, dus ik dacht een mix van Snow, Fang, Lightning en Vanille (Fang kan healen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Die opzet van veelvuldig MED erin heb ik alleen voor de boss battles. Normaliter voor de "gewone" mobs, alles wat tussen je beginpunt in een chapter en boss battle zit doe ik af met COM RAV RAV of COM RAV SEN of natuurlijk meteen erin hakken met RAV RAV RAV. Heb ik heal nodig, haal ik de med erbij. Maar die gebruik ik zoals gezegd met name bij boss battles. Voor de rest issie niet nodig tot dusver althans. Heb wel battles gehad waarbij ik bleef switchen met L1. Had ik met name bij een boss battle waarbij je na 1 heal overschakelde naar volledige aanval, kon je na 1 klap wederom healen.

Heb je post met paradigms tactics wel doorgenomen, maar wellicht is het handiger die op te nemen in de OP. Want ondertussen moet je 8/9 pagina´s terug gaan wil je ze terug lezen. En op p. 1 issie meer centraler en gemakkelijker te vinden.

edit: Waarom die 5 ster? Is gewoon een soorttevan 2de trophy iets. Net zoals een race tegen de tijd, je wilt gewoon de tijd voor zijn en dus alle sterren halen als het even kan. Stukje aansporing om zo snel mogelijk te zijn dus. Maar alle trophies ga ik niet halen, daar heb ik dan weer geen zin in. Maar die sterren met FF XIII zie je direct na een gevecht dus heb ik de tik telkens 5 te halen, al lukt dat me nu minder vaak. En dat ligt weer verscholen in het feit dat ik mijn paradigms maar eens grondig moet herzien. (welke zijn effectief, welke minder) Want CP´s stop ik per personage gewoon in de rollen die zij kunnen vertolken tot dusver. Dus Lightning: COM/RAV, Vanille: MED/RAV enz. Concentreer mij dus op 2 rollen per personage, eentje als main, eentje als alt.
Openingspost. ;)

Hmm.. dus Lightning + Fang + Hope en/of Vanille afgewisseld met Snow is het beste?

[ Voor 38% gewijzigd door Joosie200 op 22-03-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

SinergyX schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:20:
Zijn die 5ster zo belangrijk? (zoals Bayonetta met die platinum rewards). Hope wil ik echt niet als healer, ik heb zo de skeit aan dat klote jochie :P Begreep dat Fang deel van je party wordt, dus ik dacht een mix van Snow, Fang, Lightning en Vanille (Fang kan healen?)
Meer sterren is meer kans op items = meer dingen om te verkopen = meer gil.
Fang is geen charachter om te healen.

Fang Lightning Hope blijft de beste optie. vervang ander hope voor vanille.
Snow is de sterkste SEN dus die kan je af en toe vervangen. Heb m zelf alleen gebruikt tegenover Adamantoise of Mark 55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Joosie200 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:26:

Heb je post met paradigms tactics wel doorgenomen, maar wellicht is het handiger die op te nemen in de OP. Want ondertussen moet je 8/9 pagina´s terug gaan wil je ze terug lezen. En op p. 1 issie meer centraler en gemakkelijker te vinden.
Sorry OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Openingspost; eerste post in een topic ;)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Destianto schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:28:
[...]

FFX is mijn grootste liefde, de Eidolons waren niet de Ultiamate boss. die kon je unlocken door middel van alle getemde beesten te vangen, en uiteindelijk kreeg je dan Penance. Ik had rond de 200 uur op de teller staan. En heb de game meerdere malen gespeeld. echt een super sterk verhaal.
Dat jij fanatiek FF speler bent heb ik intussen wel door ja :P Heb wel het idee dat FXIII wat meer 'verwesterd' is om een breder publiek aan te spreken, iets wat je bij veel andere grote franchises ook steeds meer ziet.
Toch heeft het nog genoeg diepgang denk ik omdat jij als fanatieke FF gamer je ei er zo te zien ook wel in kwijt kan ;)

Easy to learn, difficult to master.

edit: en terwijl ik dit type zie ik dat Square Enix exact hetzelfde meldt :P
http://www.insidegamer.nl...eam-mogelijk-gemaakt.html

[ Voor 11% gewijzigd door kazuka op 22-03-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Opening Post :)

An sich boeit mij al die supergear toch niet zo, als ik het spel uitspeel ben ik al blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

kazuka schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:33:
[...]

Dat jij fanatiek FF speler bent heb ik intussen wel door ja :P Heb wel het idee dat FXIII wat meer 'verwesterd' is om een breder publiek aan te spreken, iets wat je bij veel andere grote franchises ook steeds meer ziet.
Toch heeft het nog genoeg diepgang denk ik omdat jij als fanatieke FF gamer je ei er zo te zien ook wel in kwijt kan ;)

Easy to learn, difficult to master.

edit: en terwijl ik dit type zie ik dat Square Enix exact hetzelfde meldt :P
http://www.insidegamer.nl...eam-mogelijk-gemaakt.html
Dat gevoel is inderdaad sterk aanwezig. Ik heb ook al eerder aangegeven dat ik een volwaardige review wil plaatsten nadat ik echt klaar ben. Had alleen een klein dipje, je moet op een gegeven moment echt steeds dezelfde procedure herhalen (adamantoise) verslaan voor gil. En dat werd een beetje eentonig. Ik vind dat je dan pas echt een oordeel kan doen over de game nadat je alles gedaan hebt wat je kunt doen. Nog 3 marks te gaan ;) en een paar acc upgrades. Die dark matters zijn echt te duur!!! 840.000 gil per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Destianto schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:32:
[...]
Is wel aardig, maar de calculatie word heel anders. Voorbeeld in het begin is een Ultracompact Reactor van 50.000 gil 40.000 exp points waard. Wanneer je echter Lightnings Lionheart hebt geupgrade naar Omega.
is ineens de waarde gehalveerd naar 20.000 exp. Het blijft dus puzzelen, daarom altijd van te voren even saven en dan pas shoppen en experimenteren.

FYI
Maar het vereiste maximum blijft toch hetzelfde? Dan klopt die chart toch nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Khiu schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:58:
[...]

Maar het vereiste maximum blijft toch hetzelfde? Dan klopt die chart toch nog steeds?
Ik geloof dat de chart wel zal kloppen. Maar het is nog steeds lastig te berekenen wat je precies nodig hebt.
Wanneer je Lionheart bijv omzet naar Omega. begin je al gelijk op level 35 van de 100.
maar aangezien je de multiplier x 3 hebt gedaan. en dan ipv. 120.000 (40.000 x 3 krijgt) krijg je veel minder.
volgens mij de helft. En de upgrade van level 35 naar level 36 loopt ook weer steeds om.
er wordt wel vermeldt in guide dat het oplopende bedrag evenredig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Laatst online: 25-06 08:18
Misschien een wat minder diepe vraag: ik ben net aangekomen op de steppe waar je voor het eerst Cie'th stones kunt vinden. Nu heb ik de eerste opdracht gehaald, de tweede steen geactiveerd (iets over een inulupupupu (ofzoiets) die door een pack andere beesten wordt bijgestaan) maar ik kan deze nergens vinden!? Waar moet ik zoeken om deze battle aan te gaan?

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Destianto schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:05:
[...]
Ik geloof dat de chart wel zal kloppen. Maar het is nog steeds lastig te berekenen wat je precies nodig hebt.
Wanneer je Lionheart bijv omzet naar Omega. begin je al gelijk op level 35 van de 100.
maar aangezien je de multiplier x 3 hebt gedaan. en dan ipv. 120.000 (40.000 x 3 krijgt) krijg je veel minder.
volgens mij de helft. En de upgrade van level 35 naar level 36 loopt ook weer steeds om.
er wordt wel vermeldt in guide dat het oplopende bedrag evenredig is.
Ok thx, dan blijven we bij het upgraden iig even goed opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
VinnieV schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:15:
Misschien een wat minder diepe vraag: ik ben net aangekomen op de steppe waar je voor het eerst Cie'th stones kunt vinden. Nu heb ik de eerste opdracht gehaald, de tweede steen geactiveerd (iets over een inulupupupu (ofzoiets) die door een pack andere beesten wordt bijgestaan) maar ik kan deze nergens vinden!? Waar moet ik zoeken om deze battle aan te gaan?
De missiedoelen staan als sterretje aangegeven op je kaart. Zoom de kaart gewoon even helemaal uit en je ziet vanzelf waar je naartoe moet gaan. :)

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
En.... Verhaal uitgespeeld :*)
Wat zijn die cutscenes toch prachtig gemaakt!!!

Helaas geen 5 sterren bij Orphan (Second Form) omdat hij 5% voor de stagger een skill deed waardoor die balk weer leeg was |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Ike. op 22-03-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Nog even flink aan de bak gegaan, ben weer een stuk verder. Bizar mooie cutscenes zitten er tussen, mooiste stuk is nog wel met Serah en Snow, op dat strand. Ben nu in soort van wit crystal achtige omgeving met Lightning en Hope, echt voor de eerste keer dat ik paar keer dood ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
SinergyX schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 01:39:
Nog even flink aan de bak gegaan, ben weer een stuk verder. Bizar mooie cutscenes zitten er tussen, mooiste stuk is nog wel met Serah en Snow, op dat strand. Ben nu in soort van wit crystal achtige omgeving met Lightning en Hope, echt voor de eerste keer dat ik paar keer dood ging.
Dan moet je nog een heel stuk en er komen nog veel meer mooie cutscenes, enjoy!

Ben zelf net in chapter 13 aangebeland. Lightning, Fang, Vanille en Sash hebben nu hun tier2 wapens maxed out, alsmede hun Crystalium voor de main roles, heb flink moeten grinden maar dan heb je ook wat ;-)
Nu moet ik nog aan de catalyst zien te komen om die wapens weer verder te upgraden (en heel veel gil natuurlijk ;-)

[ Voor 25% gewijzigd door wimpie007 op 23-03-2010 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Laatst online: 25-06 08:18
gnimmeL_kraD schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:58:
[...]

De missiedoelen staan als sterretje aangegeven op je kaart. Zoom de kaart gewoon even helemaal uit en je ziet vanzelf waar je naartoe moet gaan. :)
Helemaal gemist.....dank! }:O

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
wimpie007 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 01:55:
Dan moet je nog een heel stuk en er komen nog veel meer mooie cutscenes, enjoy!
Zo'n vermoeden had ik al :P Maar viel me op dat bij het gebruik van een synergist of saboteur, ik bijna nooit 5 ster aan. Direct vol met COM RAV (voor langzamere stagger terugval) en volgende attack-chain RAV RAV veel sneller alles neer haalde. Heb nu 3x een 0 ster gehaald :$

Wel fijn dat Hope Fire heeft, soort van AoE attack ipv alle standaard single target attacks.

Het stukje met Sazh en Vanille vond ik liev O+ Tekent ze eerst zo'n lijn, dont cross it, later ligt ze tegen sazh aan :P

Playtime zit bijna op 6 uur, ik doe rustig aan :) Speciaal voor dat strandstuk nog aparte saving gemaakt, mooi show stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik ben nu gestuit op Odin. Mooi stukje trouwens voordat je bij Odin uit komt :D Eindelijk doet Hope eens wat tofs. Odin heb ik nog niet klein weten te krijgen, maar via youtube weet ik nu hoe hem aan te moeten vallen. Merkte dat ik eerst met COM/RAV afgewisseld met RAV/MED niet ver kwam. Toen maar COM/RAV en MED/MED geprobeerd, kwam al een stuk verder. Maar dat was hem ook niet. Heb trouwens nu de mogelijkheid bij de save points wapens up te graden. Is het slecht om dat meteen al te doen? Heb voor iedereen behalve Sazh (kan hem nu niet langer uit staan) hun desbetreffende wapen op lvl 3. Gladius lvl 3 dus voor Lightning, rod voor Vanille op lvl 3 enzovoort.

Met name gisteren liep ik me toch te ergeren aan Sazh in battles. Het duurde gewoon echt tientallen secondes voordat ie uberhaupt volledig wilde aanvallen. Ik weet ook dat je met driehoekje niet hoeft af te wachten, maar toch. Telkens bijna stagger, wacht meneertje te lang en weg balk. Kun je weer opnieuw beginnen. In die situaties vind ik Vanille/Hope toch echt beter vechten. Die rammen de balk tenminste wel tot stagger vol. Ben blij als ik hem kan droppen iig. Heb de main rollen voor elk personage nu vol op lvl 1. Nu nog de secundaire rollen vol stoppen met CP. Voor nu heb ik liever lightning/vanille/hope, maarja.. het verhaal dwingt je de ene keer met 2 personages te gaan (nu vanille/sazh en lightning/hope anderzijds), slechts spaarzame momenten heb je er 3 nu tot je beschikking. Of dan heb je er eindelijk 3, zijn de battles zo gemakkelijk dat je er geen 3 nodig hebt. Terwijl de lastige battles met 2 zijn vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Joosie200 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:52:
Ik ben nu gestuit op Odin. Mooi stukje trouwens voordat je bij Odin uit komt :D Eindelijk doet Hope eens wat tofs. Odin heb ik nog niet klein weten te krijgen, maar via youtube weet ik nu hoe hem aan te moeten vallen. Merkte dat ik eerst met COM/RAV afgewisseld met RAV/MED niet ver kwam. Toen maar COM/RAV en MED/MED geprobeerd, kwam al een stuk verder. Maar dat was hem ook niet. Heb trouwens nu de mogelijkheid bij de save points wapens up te graden. Is het slecht om dat meteen al te doen? Heb voor iedereen behalve Sazh (kan hem nu niet langer uit staan) hun desbetreffende wapen op lvl 3. Gladius lvl 3 dus voor Lightning, rod voor Vanille op lvl 3 enzovoort.

Met name gisteren liep ik me toch te ergeren aan Sazh in battles. Het duurde gewoon echt tientallen secondes voordat ie uberhaupt volledig wilde aanvallen. Ik weet ook dat je met driehoekje niet hoeft af te wachten, maar toch. Telkens bijna stagger, wacht meneertje te lang en weg balk. Kun je weer opnieuw beginnen. In die situaties vind ik Vanille/Hope toch echt beter vechten. Die rammen de balk tenminste wel tot stagger vol. Ben blij als ik hem kan droppen iig. Heb de main rollen voor elk personage nu vol op lvl 1. Nu nog de secundaire rollen vol stoppen met CP. Voor nu heb ik liever lightning/vanille/hope, maarja.. het verhaal dwingt je de ene keer met 2 personages te gaan (nu vanille/sazh en lightning/hope anderzijds), slechts spaarzame momenten heb je er 3 nu tot je beschikking. Of dan heb je er eindelijk 3, zijn de battles zo gemakkelijk dat je er geen 3 nodig hebt. Terwijl de lastige battles met 2 zijn vind ik.
Ik was na Odin eigenlijk de Eidolon gevechten zat. Ik heb de volgende Eidolon gevechten gewoon opgelost door een Desceptisol, Fortisol en Aegisol te gebruiken en er gewoon keihard doorheen te hakken.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Joosie200 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:52:
Odin is toch met Lightning/Hope? Daar ging ik COM/MED en RAV/RAV, erg goed timen met zijn attacks en kwam er in 1x doorheen. Wisselde zo'n beetje elke attack van set.

Ik upgrade enkel Gladius voor Lighning, dat zou beste wapen voor haar zijn (lvl6 atm), en de magic guns voor Sazh. Snap niet waarom standaard wapen van Vanille een STR wapen is, zij is toch volledig magic? (MED, SAB en RAV).

Sazh/Vanille vind ik fijner spelen dan nu Hope/Lightning, als MED kan Lightning niets en ik ben niet al te best als MED :P Sazh/Vanille heb je veel meer combo's tot je beschikking (COM/RAV, COM/MED, RAV/MED etc). Al snap ik de logica achter auto van Sazh niet, hij doet altijd 3x Ruin als COM, maar Attack doet meer damage :?

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 23-03-2010 10:39 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 23 Laatste