Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G.Scholtens schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:52:
Ik had ergens gelezen dat deze game ook voor de pc uit zou komen? Maar kan nergens een release date vinden? Weet iemand hier meer over?
Komt niet voor de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Was het maar waar O-)
Het spel zou de eerste dag binnen zijn (met bonnetje erbij :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

D'r is wel een negatieve review geplaatst hoor :P

en het spel heeft genoeg kleine minpuntjes, maar de Graphics, het verhaal, de characters en de prachtig ontworpen omgevingen maken gewoon heel veel goed :)

van mij krijgt het spel een 8 :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Chaoss schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:23:
D'r is wel een negatieve review geplaatst hoor :P

en het spel heeft genoeg kleine minpuntjes, maar de Graphics, het verhaal, de characters en de prachtig ontworpen omgevingen maken gewoon heel veel goed :)

van mij krijgt het spel een 8 :P
Je weet wat ze zeggen: niets is perfect!
Maar als de goede punten het goed afwegen tegen de slechte punten, dan is het een sterspel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:24
Vullen jullie alle roles van een character of bewaar je cp voor latere upgrades? Ik heb nu voornamelijk punten in de mainrole van characters, en dan in andere roles nog wat str/hp/magic upgrades. Kan nu level omhoog met roles, had alleen nog niet genoeg cp ervoor.
Jeps ik vul alles tot de nok toe, meer uit voorzorg zeg maar, je weet maar nooit wanneer je je character voor iets anders dient te gebruiken, daarnaast gaat je CP zo snel omhoog dat dit ook relatief makkelijk kan.
Upgraden van wapens heb ik momenteel ook alleen nog met Lightning gedaan. Heb wapen en accessory van Lightning geupgrade, de rest nog niet. Kwam aantal keer een x2 x0.25 en x0.50 bonus tegen
hoe kom je aan een weapon upgrade dan??? Die heb ik nog niet kunnen vinden...
Wat is nou precies de invloed van een level omhoog gaan met je role? Heb ik iets over het hoofd gezien?
Ik vind het vreemd dat sommigen niet altijd genoeg CP hebben, slaan jullie dan vaak monsters over?
Ik sla nooit monsters over, ik hak alles in de pan wat maar te hakken valt! Hierdoor heb je bijna nooit te weinig CP, na 2 a3 gevechten is er dan weer standaard ca 100 CP toegevoegd.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Sommige games moeten op PC blijven en sommige op de consoles..
tenminste, dat is mijn mening

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 19:33
Weapon upgrade krijg je ook na verloop van tijd. Kun je gebruiken bij Save Points, net als de Shops.

Ik had ook een tijd lang geen problemen met CP, maar nu kost een role upgrade aardig wat CP. Waardoor ik krap kom te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
ourplayground schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:37:
[...]

hoe kom je aan een weapon upgrade dan??? Die heb ik nog niet kunnen vinden...
Ik heb aan het begin een zwaardje voor Lightning al gevonden, nu net eentje voor Vanilla.
spoiler: Little Spoiler
Ik ben net voorbij het stuk waarbij de groep hun mooie l'Cie tatoes krijgen, en ik heb nog een aantal extra wapens in mijn inventory liggen roesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ik vind het trouwens juist erg goed dat je levels pas unlocken als je voorbij een baas bent. In andere RPG's kon je levelen tot je zo sterk was dat de baas niet echt meer een uitdaging was.
Aan de andere kant is het toch ook wel gaaf (vind ik tenminste) dat als je ergens een optionele mob tegen komt die veels te sterk is, je gaat levelen en later terug komt. Kom je erachter dat ie nog niet is te verslaan en level je weer / pas je de tactics aan en weer proberen. Ben zelf nog niet heel ver, maar uit de ervaringen van anderen maak ik op dat dit niet echt meer aan de orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Zhalix schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:43:
[...]

Ik heb aan het begin een zwaardje voor Lightning al gevonden, nu net eentje voor Vanilla.
spoiler: Little Spoiler
Ik ben net voorbij het stuk waarbij de groep hun mooie l'Cie tatoes krijgen, en ik heb nog een aantal extra wapens in mijn inventory liggen roesten.
Die heb ik ook gevonden..
spoiler:
een prachtig stafje toch??

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Trouwens, wat betreft die weapon upgrades, pompen jullie je bestaande wapens helemaal vol met de onderdelen die je gevonden hebt? Kheb al wat wat geupgrade, heb nu zward van lightning op lvl4, guns van Sazh op lvl3, paar andere ook op lvl2 of 3 en heb nog wel wat grondstoffen over, maar ben bang dat als ik straks een beter wapen tegen kom dat ik die dan liever upgrade.

Maar alles maar bewaren voor als je ooit een beter wapen tegen komt is ook maar saai aangezien die weapon drop extreem laag is.

Kunje eignelijk na upgraden og de orginele/basis sepcs van het wapen ergens terug vinden?

Wat het level design betreft, kvin de begin levels en daarna het gekristalisserde meer erg mooi, level daarna op de schroothopen zijn wat minder qua design. Ik kijk er naar uit om op Pulse te spelen, maar dat gaat nog wel even duren denk ik :)

[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 11-03-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
Misschien krijg je na disassemble uit een geupgrade wapen wel meer components om dat te compenseren?

Ik vind het ook zonde om te bewaren tot je het beste wapen hebt. Gebruik ook geen guide oid dus weet ook niet of ik het beste wapen heb of niet :) Ik maak niet gelijk alle components op, maar gebruik ze wel zo nu en dan op mijn wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Jah dat vroeg ik me ook al af... hoeveel je terug krijg na het disassemblen... hopelijk ontvang ik de guide van de FRS een dezer dagen die geeft daar misschien antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:32
Die guide voegt die echt wat toe? want ik heb er 2 gezien, een hardcover en meer een magazine, volgens mij is het gewoon dezelfde guide maar wat voegt het toe? behalve achievement guide en dat je precies weet waar iets ligt? Staan er ook mooie plaatjes in zoals artwork? want daar gaat het mij om eigenlijk. Jammer dat ze gesealed zijn dus dat je niet even snel kan doorbladeren.

Net als bij de CE van FF, dat artboek hoe groot is het? want als ik de CE zie dan kan het nooit een dik boekje zijn. Of zijn het toch 100 pagina's? Die posters zijn toch gewoon even groot als het doosje zelf?

Verder echt een vet spel, ben alleen niet echt ver, al ren je er wel aardig snel door tot nu, zo nu en dan een pittig gevecht waar je even wat beter moet opletten en iets tacktiek gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
Hey heren,

Zit nu in een of ander bos.... met die gast met de guns en dat meisje... maar wil eigenlijk wel een stukje freeroamen.... Kan dat? In het begin dacht ik ergens iets gezien te hebben van als je het even zat bent dan... en dan kon je iets kiezen... bij die shop dingen... maar ik heb daar nu shop / upgrade / cancel en save staan en kan er dus niet ff "tussen uit"....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savageone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 23:17
ourplayground schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:37:
[...]

Ik sla nooit monsters over, ik hak alles in de pan wat maar te hakken valt! Hierdoor heb je bijna nooit te weinig CP, na 2 a3 gevechten is er dan weer standaard ca 100 CP toegevoegd.
in chapter 5 gaat het al wat krapper worden met CP dan gaat het je niet meer lukken om alles beetje gelijktijdig omhoog te krijgen . ik moet nu 220 of 320 betalen om een skill omhoog te halen(lightning en hope) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 23:07

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Wie heeft er ook zo'n moeite met het gevecht van die tulpenbol in het bos?
Dik 10 minuten bezig, en veel potions, phoenix downs kwijt. :( Pittig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
LeVortex schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:07:
Die guide voegt die echt wat toe? want ik heb er 2 gezien, een hardcover en meer een magazine, volgens mij is het gewoon dezelfde guide maar wat voegt het toe? behalve achievement guide en dat je precies weet waar iets ligt? Staan er ook mooie plaatjes in zoals artwork? want daar gaat het mij om eigenlijk. Jammer dat ze gesealed zijn dus dat je niet even snel kan doorbladeren.

Net als bij de CE van FF, dat artboek hoe groot is het? want als ik de CE zie dan kan het nooit een dik boekje zijn. Of zijn het toch 100 pagina's? Die posters zijn toch gewoon even groot als het doosje zelf?

Verder echt een vet spel, ben alleen niet echt ver, al ren je er wel aardig snel door tot nu, zo nu en dan een pittig gevecht waar je even wat beter moet opletten en iets tacktiek gebruiken.
Klopt het is een heel dun boekje, en die posters zijn geen posters maar art-prints. Ze zijn inderdaad allemaal vrij klein, even groot als een DVD hoesje ongeveer. Als je de CE voor de artboek wilt halen, zou ik het niet doen, het stelt namelijk niet veel voor.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Pjotrik schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:16:
Wie heeft er ook zo'n moeite met het gevecht van die tulpenbol in het bos?
Dik 10 minuten bezig, en veel potions, phoenix downs kwijt. :( Pittig :D
ik weet ff niet welke dat is.... maar veelal helpt dat swappen van rav naar com en med etc redelijk goed.
Ik had zelf probleem met odin de eerste 2 keer... 3e keer won ik redelijk makkelijk.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 01:24
Nog ff over Vanille, als ik haar hoor praten heb ik het vermoeden dat 't een Australier is die Amerikaans probeert te lullen, echt zo fout.

/edit: damn, heb nog gelijk ook: klik

[ Voor 27% gewijzigd door tiguan op 11-03-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Woa dat accent vind ik nog wel meevallen, maar dat peipstemmetje en dan dat gezucht... aaargh...maar wat ik nog erger vindt is hoe ze loopt... damn wat een ergernis om daar mee te spelen, ik vraag me werkelijk af of de makers dit nou echt leuk/komisch/goed vinden :P

Heeft iemand al een goeie Resource site (digitale guide) voor FF13 gevonden?

en de TS mag ook wel eens uitgebreid worden met info over Chars etc. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 11-03-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

tiguan schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:32:
Nog ff over Vanille, als ik haar hoor praten heb ik het vermoeden dat 't een Australier is die Amerikaans probeert te lullen, echt zo fout.
Volgens mij probeert ze niet speciaal een Amerikaans accent eraan vast te knopen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Grannd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:06:
[...]

Volgens mij probeert ze niet speciaal een Amerikaans accent eraan vast te knopen hoor.
Nee ze probeert speciaal irritant te zijn :)

Het begint bij mij nu ook moeilijker te worden, net gewoon geen een ster gehaald na een gevecht.
lastig om met vuur en lucht een robot uit te schakelen.. iemand tips?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Ze moet gewoon der mond houden, daar zijn we het met zijn allen over eens. Een vraag (graag zonder spoiler) voor degene die al verder zijn:
Zitten er in deze FF ook weer een Cid en Biggs & Wedge etc? Vind het altijd wel grappig die cameo’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Lord_T schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:09:
Hey heren,
Zit nu in een of ander bos.... met die gast met de guns en dat meisje... maar wil eigenlijk wel een stukje freeroamen.... Kan dat? In het begin dacht ik ergens iets gezien te hebben van als je het even zat bent dan... en dan kon je iets kiezen... bij die shop dingen... maar ik heb daar nu shop / upgrade / cancel en save staan en kan er dus niet ff "tussen uit"....
Nee, je kunt er op dat moment nog niet even tussenuit. Dat komt pas (een behoorlijk stuk) later. Het enige wat je kunt doen is "saven"/game herstarten, of tussen de linaire area's lopen die je al kent: de enemies zijn dan gerespawned. Maar ja, echt ertussenuit is dat niet. Hooguit goed voor het maxen van CP/materials verzamelen.
Chaoss schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:02:
Jah dat vroeg ik me ook al af... hoeveel je terug krijg na het disassemblen... hopelijk ontvang ik de guide van de FRS een dezer dagen die geeft daar misschien antwoord op.
Ik heb een lvl 4 weapon gedisassembled (eerste zwaard van Lightning even uit mijn hoofd), en kreeg maar 1 item terug, wat ook nog eens waardeloos was (weinig Exp). Had zelf gehoopt op meerdere materials of bijv. 50% van wat ik er ingestopt had :'( . Iemand andere ervaringen (of wat zegt het boek ervan) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
ourplayground schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:15:
[...]

Nee ze probeert speciaal irritant te zijn :)

Het begint bij mij nu ook moeilijker te worden, net gewoon geen een ster gehaald na een gevecht.
lastig om met vuur en lucht een robot uit te schakelen.. iemand tips?
Die robot met lightning weakness? Een van de twee saboteur skills zorgt ervoor dat hij een stuk sneller staggerd, dat hielp bij mij een stuk, maar 5 sterren was niet haalbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Ik heb een lvl 4 weapon gedisassembled (eerste zwaard van Lightning even uit mijn hoofd), en kreeg maar 1 item terug, wat ook nog eens waardeloos was (weinig Exp). Had zelf gehoopt op meerdere materials of bijv. 50% van wat ik er ingestopt had . Iemand andere ervaringen (of wat zegt het boek ervan)?
Het boekje zegt dat je echt waardevolle items terug krijgt als je een volledig geupgraded weapon disassembled. Alles wat niet volledig is geupgrade is niet echt boeiend om te disassembled. Zegt de guide iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Nog een tip wat ik gister op een forum las:
Upgrade je wapens en accesoires alleen als het ECHT nodig is.
Je time limit wordt namelijk een heel stuk lager als je sterkere equip gebruikt.

En ik lees hier dat de hoeveel cp die je ontvangt niet afhankelijk is van het aantal sterren, maar dat vraag ik me toch echt af. Vanavond maar eens testen bij een save point. (terwijl ik ffxiv alpha/beta download, die MOET ik vanavond ook nog proberen/testen :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
wappie1980 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:38:
Je time limit wordt namelijk een heel stuk lager als je sterkere equip gebruikt.

En ik lees hier dat de hoeveel cp die je ontvangt niet afhankelijk is van het aantal sterren, maar dat vraag ik me toch echt af. Vanavond maar eens testen bij een save point. (terwijl ik ffxiv alpha/beta download, die MOET ik vanavond ook nog proberen/testen :D)
huh mis ik iets FF14?? wie wat hoe waar?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54

Huh wat FFXIV beta? Is die al uit!? Ik heb mij daar ook voor ingeschreven maar nog niks van vernomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Splendid schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:44:
[...]

Huh wat FFXIV beta? Is die al uit!? Ik heb mij daar ook voor ingeschreven maar nog niks van vernomen!
BETA is er nog niet. als deze er is zal je dat op elke game site als nieuwsitem zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Ike. schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:47:
[...]

BETA is er nog niet. als deze er is zal je dat op elke game site als nieuwsitem zien ;)
Ja lijkt mij ook erg sterk, houd het namelijk nauwlettend in de gaten. Al gaat dat s'avonds wat minder nu ik vol in XIII zit :D. Kan nu net 'summons' gebruiken. Bijna chapter 5 dus, me like! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
offtopic:
Sorry jongens, maar ik heb 1 maart toch echt een uitnodiging gehad voor de alpha test die vanaf vandaag van start gaat. Mag er verder natuurlijk niets over vertellen ;)

[quote]Ike. schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:47:
[...]

[/quote]
Klopt als een bus.
Check onderstaande forumpost maar eens:
http://ffxi.allakhazam.co...07183142979&num=16&page=1

Laatste tip:
Er bestaat een gesloten ffxi forum op http://forum.swordsandroses.be
Daar loopt ook een ffxiv topic achter gesloten deuren ;)

Edit:
En voor de werkelijk ongelovigen:
https://dev-eu.ffxiv.com

[ Voor 13% gewijzigd door Xiliath op 11-03-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
wappie1980 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:57:
offtopic:
Sorry jongens, maar ik heb 1 maart toch echt een uitnodiging gehad voor de alpha test die vanaf vandaag van start gaat. Mag er verder natuurlijk niets over vertellen ;)

[quote]Ike. schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:47:
[...]

[/quote]
Klopt als een bus.
Check onderstaande forumpost maar eens:
http://ffxi.allakhazam.co...07183142979&num=16&page=1

Laatste tip:
Er bestaat een gesloten ffxi forum op http://forum.swordsandroses.be
Daar loopt ook een ffxiv topic achter gesloten deuren ;)

Edit:
En voor de werkelijk ongelovigen:
https://dev-eu.ffxiv.com
Lucky bastard! Ik heb mij met 2 accounts ingeschreven maar op geen van beide een uitnodiging gehad helaas...achja, gelukkig FFXIII spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2

Hmm wat bedoel je met Time Limit? Snelheid waarmee je ATB volloopt of de lengte van je ATB of nog wat anders? :)

Wel raar dat het nadelig zou zijn om je wapens te upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
kloos2 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:07:
[...]

Hmm wat bedoel je met Time Limit? Snelheid waarmee je ATB volloopt of de lengte van je ATB of nog wat anders? :)

Wel raar dat het nadelig zou zijn om je wapens te upgraden...
De hoeveelheid tijd die je hebt om 3 sterren te scoren.
Als je betere equip hebt, dan gaat die tijd omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
waar kan je je wapens upgraden???? o komt dat later in de game?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
wappie1980 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:10:
[...]

Ah zo, mja voorlopig nog geen problemen mee gehad om 5 sterren te halen. Lijkt me niet heel erg nadelig, aangezien je ook meer damage doet.
ourplayground schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:10:
waar kan je je wapens upgraden???? o komt dat later in de game?
Klopt, komt later in de game, verschijnt dan een extra optie bij je Save Points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
wappie1980 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:10:
[...]

Maar als je betere wapens hebt, ben je ook sneller klaar :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:31

Mfpower

In dubio

Over de guide en equipment. Ik heb de guide wel gekocht maar ik gebruik 'm niet als walkthrough. Het enige wat ik gelezen heb is dat je beter tot veel later kunt wachten met je items upgraden en dat je goed moet zoeken naar een bonus/exp ratio van je upgrade items. En de betere items komen later.

De guide is wel nuttig. Ik probeer m zelf zo min mogelijk te gebruiken (misschien pas echt bij een 2e playthrough).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Vanille kan inderdaad echt hard kreunen :)
Maar ik vind het wel iets hebben, zo onderscheidt ze zich tenminste van de andere characters (die niet voortdurend kreunen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Kraziey schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:17:
Ze moet gewoon der mond houden, daar zijn we het met zijn allen over eens. Een vraag (graag zonder spoiler) voor degene die al verder zijn:
Zitten er in deze FF ook weer een Cid en Biggs & Wedge etc? Vind het altijd wel grappig die cameo’s.
Yup, erg leuk altijd. Cid kom je redelijk snel tegen, uiteraard ook weer echt een 'Cid' figuur.

Nog geen biggs & wedge tegengekomen, maar wellicht komt dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
RonnieB82 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:45:
[...]

Yup, erg leuk altijd. Cid kom je redelijk snel tegen, uiteraard ook weer echt een 'Cid' figuur.

Nog geen biggs & wedge tegengekomen, maar wellicht komt dat nog.
Hehehe, nice :D. Nog wat anders, ligt het aan mij of doet Sazh bij een Paradigm Shift net alsof hij een Cactuar is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
offtopic: is het al 5 uur... ik wil gamen... verslaafd? ach...

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 07:49
Zit ondertussen in Chapter 7 (stuk na het bos met Vanille en Sazh), maar heb nog geen enkel wapen/accessoire een upgrade gegeven. Heb het nog niet nodig gevonden, gevechten gaan nog erg makkelijk allemaal, dus bewaar alles maar gewoon voor wanneer ik het wel nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 11-09 21:31

Mfpower

In dubio

ourplayground schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:38:
offtopic: is het al 5 uur... ik wil gamen... verslaafd? ach...
Hier hetzelfde.. Het werkende leven is zwaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffffffrtttt. Morgen gaat die Playstation mooi mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:32:
Pffffffrtttt. Morgen gaat die Playstation mooi mee!
Naar het werk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Ben nu bij het begin van Chapter 07

Laatste gevecht in Chapter 06 (tegen Enki & Enlil) was het eerste gevecht wat best lastig was.
Scalebeast zijn rotbeesten :P Makkelijk maar duurt lang voordat ze dood zijn.

Spel is erg goed. Heb geen last van het 'lineaire', misschien omdat je in de eerste Chapters elke keer wisselt van speelbare personages en lokaties.
Vind het verhaal ook best goed maar nog niet zo boeiend als dat van Final Fantasy X. Speel nu meestal 1 Chapter per keer. Bij deel X kon ik de controller niet zo snel neerleggen.

Vind het Crystarium (level/skill) systeem te simpel. Bij deel X en XII kon ik uren bezig zijn met de Sphere Grid en Licensing System zoekend naar de beste volgende stappen voor elk personage.

Grafisch is het gewoon het mooiste (RPG) spel ooit.
Hoop dat er een optie is om cutscenes nogmaals te kijken, heb deze nog niet gevonden.

[ Voor 15% gewijzigd door Ike. op 11-03-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jah die skill tree is best wel nutteloos kan even goed automatisch gaan want je hoeft eignelijk geen keuzes te maken... je keist alleen welke abbilitie je als eerste wilt upgraden.... voor de rest heb je toch wel genoeg punten om alles te halen.

Vanavond weer 3 uurtejs gespeeld (moest stoppen m'n vrouw moest wii fitten :P) en ben nu ergesn op het einde (denk ik) van "eden" waar je tegen een soort van "paddestoel" gast moet vechten, die is best lastig! tot de eerste keer staggerd gaat wel, maar daarna komtie zo sterk terug dat ik amper de tijd krijg te healen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ike. schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:00:
Scalebeast zijn rotbeesten :P Makkelijk maar duurt lang voordat ze dood zijn.
spoiler:
Vanille's Poison al geprobeerd op het moment dat hij Staggered is?. Erg prettig
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
Olla mede FF spelers.... Inmiddels ben ik bij het huis van HOPE en heb hier een (farm loop) gevonden...

ik loop een rondje in het huis en dan spawnen er continue 2 groeps van die soldiers.... fijne hiervan is dat ze best regelmatig "incentive chips" droppen.... deze leveren geen ene drol op voor het upgraden van je wapens ECHTER zijn deze bij de shop voor 2,500 te verkopen! Hiervan kan je weer andere items kopen die veel meer opleveren voor het upgraden van je wapens.... inmiddels half uurtje loop gedaan en voor 100000 aan geld verdient aan verkopen incentive chips haha :P maar kzal wel verder gaan wapen is inmiddels level 15 van Lightning (nog steeds eerste wapen dus misschien maar over stappen naar die falcion met stagger maintanence)

//EDIT
ben blijkbaar niet de enige die deze farm loop heeft gevonden haha
http://www.youtube.com/watch?v=Ky8vZfHc5JY

[ Voor 7% gewijzigd door P-Nut op 12-03-2010 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
Chaoss schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 21:42:
jah die skill tree is best wel nutteloos kan even goed automatisch gaan want je hoeft eignelijk geen keuzes te maken... je keist alleen welke abbilitie je als eerste wilt upgraden.... voor de rest heb je toch wel genoeg punten om alles te halen.
Ik zit nu in chapter 5/6 maar kan nu echt niet meer alles kiezen wat ik wil, alles kost nu zo'n 300 CP :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
StarWolf schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:18:
[...]

spoiler:
Vanille's Poison al geprobeerd op het moment dat hij Staggered is?. Erg prettig
:)
Maar even trainen dan! :) gisteren ongeveer 20 minuten gedaan om hem 3x Staggered te krijgen... dat duurde enorm lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
De sphere grid was inderdaad minder lineair.
Wapenupgrades zoek ik overigens liever zelf uit, ben bang dat het anders te makkelijk is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kloos2 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:05:
[...]

Ik zit nu in chapter 5/6 maar kan nu echt niet meer alles kiezen wat ik wil, alles kost nu zo'n 300 CP :|
hmm ow geen moeite mee gehad en ik zit ergens in chapter 6... over het algemeen gebruikt een character 2 roles die doe ik continu upgraden tot ze niet verder kunnen en dan pas ga ik naar de 3'de role. Gaat eigenlijk prima. Het is alleen even kiezen welke role je op dat moment als eerste gaat levelen... maar heb nou niet het gevoel dat dat zo bepalend is in de gameplay, en verder hoef je binnen een role ook totaal geen keuzes te maken.

Ik poste eerder da tik in "eden" was maar dat klopt niet, was in dat level voor Paludinges (die stad) white forest ofzo? ben de naam ff kwijt. erg mooi level qua design weer! die "paddo" is inmiddels verslagen pittige eindbaas is dat.

Daarna Elin en Erin (of hoe heten ze? ben echt zo slecht in namen) tegen gekomen. die vond ik wel gemakkelijk geloof dat ik het met de 2'de poging al gehaald heb. Maar kvon het wel koewle monsters :+

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 12-03-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand al opgevallen dat Sazh pedo-trekjes heeft?

Liep gister met Vanille voor hem uit toen hij opeens zei "Look at that view!".
Daarna nog een paar andere opmerkingen, maar die weet ik zo niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Haha jah die ene keer dattie onder haar rokje keek 8)7 gelukkig deed zijn kuiken hem de andere kant opkijken! Maja mag dan een leip kind zijn met x-benen maar ze heeft wel mooie borsten.

(hmm nu ik deze zin tiep klinkt het best wel als een faut spel)

[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 12-03-2010 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Gisteravond weer even gespeeld (Vile Peaks) maar ik moet toegeven dat ik op een gegeven moment erg moe werd om op X te drukken elke keer.. Ook het continu switchen tussen de characters vindt ik persoonlijk niet echt fijn, wat allemaal resulteerde in "maar" een uurtje FF omdat ik er geen zin meer in had.. :X 8)7 :$

Gaan deze twee punten nog veranderen of is dit een beetje de essentie van de hele game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Zhalix schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:16:
[...]

Maar even trainen dan! :) gisteren ongeveer 20 minuten gedaan om hem 3x Staggered te krijgen... dat duurde enorm lang!
Tip2:
spoiler:
Poison helpt een boel, maar het idee bij die monsters is dat je magic-debuffs niet blijven 'plakken'.
Als je nou de-shell, de-protect en poison doet in stagger-mode dan plakken ze wel. En dan zijn ze opeens heel snel neer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

kloos2 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:05:
[...]

lol, ik zit nu op chapter11 of 12 ofzo, en heb weer nieuwe 'ringen' erbij gekregen. Nu kosten ze 4000cp per stuk...

Ander vraagje, stel dat ik de kracht van het healen hoger wil, voldoet het verhogen van de magic, of moet ik op andere dingen letten? (heb namelijk het gevoel dat lightning net zo goed kan healen als vanilla, terwijl vanilla veel meer magic punten heeft)

[ Voor 27% gewijzigd door GeleFles op 12-03-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
RonnieB82 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:21:
[...]
lol, ik zit nu op chapter11 of 12 ofzo, en heb weer nieuwe 'ringen' erbij gekregen. Nu kosten ze 4000cp per stuk...
Ja, logisch, maar dat betekend toch ook dat je niet zomaar alles nog kan nemen qua 'skills' ? Dan moet je ook keuzes maken welke richting je op wilt met je character lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Haha jah die ene keer dattie onder haar rokje keek gelukkig deed zijn kuiken hem de andere kant opkijken! Maja mag dan een leip kind zijn met x-benen maar ze heeft wel mooie borsten.

(hmm nu ik deze zin tiep klinkt het best wel als een faut spel)
fout spel... of foute mind, haha maar viel mij ook al op, wel valt me op dat er veel mensen zijn die meer vrije tijd hebben dan ik, frustrerend.. heb de summon van lightning ook verslagen trouwens, man wat irritant!!! uiteindelijk als je hem door hebt erg simpel, maar heeft me zeker 5 retries gekost!

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

kloos2 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:35:
[...]

Ja, logisch, maar dat betekend toch ook dat je niet zomaar alles nog kan nemen qua 'skills' ? Dan moet je ook keuzes maken welke richting je op wilt met je character lijkt me.
Yep, tot aan chapter10/11 kun je vaak alles volmaken voordat je crystalarium (ofzo?) uitbreid, maar volgens mij gaat dat nu niet zo gemakkelijk meer, en moet je echt keuzes gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik zit nu net in dat bos, en toen was ik te moe om verder te gaan :P ( het was halve nacht, moest vanochtend weer om iets voor 7 op)
Het is zo saai om met Sazh te spelen altijd een paar van die zwakke skills, heel repetitive... Dat was vooral heel erg met die Pulsework Soldiers :(
spoiler:
Die gigantische soort van Oddish aan het einde van dat crystalized bos ding was echt makkelijk, duurde wel lang maarja :P Gewoon Lightning op COM en Hope switchen tussen MED en RAV.
Overigens was Odin wel een leuke challenge ik ben ondertussen al weer vergeten hoe ik het deed, wel had ik naar 5x gameover de battle speed maar op slow gezet dat maakt het wel een stuk makkelijker :)
Btw voor mensen die hun wapens niet upgraden, gewoon doen. Het maakt het voor mij persoonlijk een stuk leuker om iets met die items te doen :)
Hoe speccen jullie Lightning trouwens? Ik spec alleen in COM en RAV tot nu toe aangezien ik meestal toch Hope of Vanille als MED gebruik, en ik doe vrij weinig met SYN specs aangezien ik tot nu geen enkele nuttige skill ben tegen gekomen bij Hope.

Ik snap trouwens echt niet wat iedereen tegen Vanille heeft, ik vind het echt een awesome character altijd zo geniaal vrolijk en zo :P ik erger mezelf meer aan Sazh, niet echt mijn favo char ofzo.
Verder speel ik het liefste met Lightning met als leader en ik vind het dan erg fijn om er Vanille of Hope bij te hebben. Snow speelde ook altijd best wel fijn, maar het is best wel een tijd geleden dat ik daar me kon spelen :'(

Het spel is wel echt super vet en ik kan niet wachten om verder te spelen :9~
ourplayground schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:39:

fout spel... of foute mind, haha maar viel mij ook al op, wel valt me op dat er veel mensen zijn die meer vrije tijd hebben dan ik, frustrerend.. heb de summon van lightning ook verslagen trouwens, man wat irritant!!! uiteindelijk als je hem door hebt erg simpel, maar heeft me zeker 5 retries gekost!
spoiler:
Odin was wel leuk om te verslaan, ik Lightning de heletijd in RAV en switche ik Hope tussen RAV en MED

[ Voor 14% gewijzigd door noobynater op 12-03-2010 09:51 . Reden: Zag een bericht dat ik erbij wou quoten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
ourplayground schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:39:
[...]
Hehe ja bij die eidolons moet ik me er ook telkens toe zetten niet alleen damage te doen, maar ook goed op te letten wat de weaknesses zijn. Kost me ook telkens wat retries.

Hier ook niet veel vrije tijd :( woensdag wel een dagje vrij genomen om ff te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:58:
Is iemand al opgevallen dat Sazh pedo-trekjes heeft?

Liep gister met Vanille voor hem uit toen hij opeens zei "Look at that view!".
Daarna nog een paar andere opmerkingen, maar die weet ik zo niet meer :P
Volgens Wikipedia is ze 19, dus het mag :P (al vind ik ook dat ze er een stuk jonger uitziet).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Flotter schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:36:
[...]

Volgens Wikipedia is ze 19, dus het mag :P (al vind ik ook dat ze er een stuk jonger uitziet).
Hahaha, tis toch ook ongelovelijk dit. Sinds wanneer is Wiki een betrouwbare bron :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
19.. om het hele verhaal te legaliseren,... slim..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
let op de borsten, ze bewegen als ze lopen etc... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Òf jullie zijn allemaal maagd, òf jullie zijn allemaal gek.

Ik vind 'r nog steeds gewoon fucking irritant.

Edit: of ik ben gay, dat kan ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 11:22 . Reden: Heh. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
Ik vind dr ook fucking irritant(ben misschien een klein beetje gek, maar daar houdt het op)!

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
ja gek zou wel kunnen.. of jij gay.. ik weet het niet haha

Ze wordt er niet minder irritant om.

Even over het weapon upgrade gebeuren, uit nieuwsgierigheid heb ik toch even wat wapentjes geupgrade, maar ik merk verder niets in het langer worden van de " oplaadtijden".. iets wat ik eerder hier wel voorbij zag komen. Of heb ik nog niet genoeg geupgrade??

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
bones schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:14:
let op de borsten, ze bewegen als ze lopen etc... :9
Dude.... Als ik jou zo hoor moet je geen DOA games + de volleyball games gaan spelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
ourplayground schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:30:
Even over het weapon upgrade gebeuren, uit nieuwsgierigheid heb ik toch even wat wapentjes geupgrade, maar ik merk verder niets in het langer worden van de " oplaadtijden".. iets wat ik eerder hier wel voorbij zag komen. Of heb ik nog niet genoeg geupgrade??
Ik denk dat je bedoeld dat de Time Limit verkleind zou worden? De tijd die je krijgt om battle te winnen zou worden verkort als je je wapens upgrade. Ik heb er ook nog niet echt last van, heb het wapen van Lightning nu op lvl 6, maar haal veelal nog 4-5 sterren in de gevechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:56
ourplayground schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:30:
ja gek zou wel kunnen.. of jij gay.. ik weet het niet haha

Ze wordt er niet minder irritant om.

Iemand had erna gepost dat dit niet temaken had met je Oplaad tijd van je balkjes maar dat de tijd om X aantal sterren te halen lager wordt.

Kan iemand me trouwens vertellen hoeveel chapters er in totaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haar loppje en manier van doen zijn irritant, maar het meest vervelende vind ik toch wel dat ze (vooral in het begin) zo dom van de hak op de tak springt. Emotioneel moment, wordmeteen gevolgd door een superenthousiast huppeltje etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ze si een beetje labiel snap dat dan :P

frustrerend overigens dat je als speler altijd net niet onder de rokjes van de dames kunt kijken :D

[ Voor 59% gewijzigd door Chaoss op 12-03-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Ik zit er serieus aan te denken om haar voor de rest van de game te boycotten. Gewoon niet levelen en gelijk dood laten gaan. }) Zou toch een trophy waard moeten zijn om deze battles met 2 man te winnen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie trouwens van de soundtrack?

Moet zeggen dat ik op de battle theme, Leona Lewis en enkele pianodeuntjes de soundtrack ronduit slecht vind.

Uematsu for president!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie trouwens van de soundtrack?

Moet zeggen dat ik op de battle theme, Leona Lewis en enkele pianodeuntjes na de soundtrack ronduit slecht vind.

Uematsu for president!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Kvin de soundtrack wel goed, nog nooit storend geweest enpast geod bij e game... en Leona klinkt imho wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed? Serieus?

Vergelijk deze dungeon themes eens met Uematsu's werk. Ongeïnspireerde achtergronddeuntjes allom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
De muziek vind ik niet storend, heeft laatst zelfs nog als achtergrond muziek gefungeerd bij het eten haha.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het ook niet storend... Ik mis gewoon de catchy tunes die er voorheen wel altijd in zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 19:23
Zo, 2 dagen gespeeld, alleen maar 2.5 uur over 2 dagen ofzo, omdat ik nogal weinig tijd heb :'( Maar verder kan het spel mij wel goed bekoren, alleen het "button bashen" (X) is nogal saai, en als je zelf wat commandos opgeeft (waar je eigenlijk veel te weinig keuze in hebt in t begin) dan ben je al gauw 3x zolang bezig met een gevecht, met een slechter resultaat als uitkomst. Maar dat komt straks vanzelf goed!

Ook nog geen lastige vijanden tegengekomen, maar dat komt vanzelf nog wel neem ik aan :P Heb hier al gelezen dat t begin (de eerste (15/20?) uren) gewoon een soort van grote tutorial is. Ik ga gewoon elke keer als ik tijd heb lekker spelen :) Wat dat betreft zijn de (vele) savepoints wel handig, maar je wordt er eigenlijk wel mee doodgegooit vind ik. Je kan op bijna elke hoek/om de 5 min saven :P

Ook het commentaar op vanille kan ik nog niet echt goed snappen, tot zover is haar gedrag niet echt storend :P Maar misschien komt dat nogwel? Die jappaners zijn wel goed in t neerzetten van rare karakters iig! Verder vind ik de verschillen tussen de 1080P cutscenes en ingame "720P cutscenes"wel heel groot. Maar daarmee zeg ik niet dat ik de game lelijk vind, in tegendeel! Al is het niet wat ik ervan verwacht had. Toch zijn veel dingen niet echt strak afgerond en sommige textures heel ruw in vergelijking met andere textures die er direct naast zitten. (ik speel de ps3 versie op een fullHD tv btw)

Ik hoop dat t verhaal wat ingrijpender gaat worden, maar die datalog is een goeie toevoeging en ik begin er al wat in te komen :) Alleen vind ik het heel irritant dat bij elk item dat je oppakt/krijgt (ookal heb je hem al) weer zo'n knipperend uitroepteken bij je item gedeelte komt te staan 8)7 Dat is zeker niet uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Net een mailtje van de FRS gehad dat mijn guide klaar ligt in de winkel, morgen even ophalen dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Had vanmorgen ook een mailtje dat mijn guide verzonden was, vandaag nog niet ontvangen, zal morgen wel komen...

Khad vanmiddag vrij, dus lekker de hele middag FF gespeeld. heb er sinds woensdag toch in totaal zon 15 uun aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:56
Ik heb mijn guide gecanceled zodat ik hem opnieuw kon bestellen inclusief mijn coupon bon die ik kreeg (5 euro). Als ik nu op de link klik voor die guide krijg ik een lege winkelwagen :P blijkbaar was de voorraad op dus even maandag nog eens proberen want ik moet hem nu hebben :S

OT:

Ben nu bij de Chapter na het bos met Vanille, Denk 7-8 ? Heb het wel naar mijn zin :)

Ik heb mijn Auto attack button geswitched met de Abilities zodat ik minder vaak op auto attack klik. Maakt het wat leuker voor mezelf. Jammer genoeg ben ik er achter gekomen hoe je nu je Abilities moet repeaten, dus hier maak ik automatisch gebruik van :P. Kan niet wachten tot ik de Eidolons van me andere characters te zien krijg :D

Super spel.

[ Voor 44% gewijzigd door Bexxerz op 12-03-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
P-Nut schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 01:34:
Olla mede FF spelers.... Inmiddels ben ik bij het huis van HOPE en heb hier een (farm loop) gevonden...

ik loop een rondje in het huis en dan spawnen er continue 2 groeps van die soldiers.... fijne hiervan is dat ze best regelmatig "incentive chips" droppen.... deze leveren geen ene drol op voor het upgraden van je wapens ECHTER zijn deze bij de shop voor 2,500 te verkopen! Hiervan kan je weer andere items kopen die veel meer opleveren voor het upgraden van je wapens.... inmiddels half uurtje loop gedaan en voor 100000 aan geld verdient aan verkopen incentive chips haha :P maar kzal wel verder gaan wapen is inmiddels level 15 van Lightning (nog steeds eerste wapen dus misschien maar over stappen naar die falcion met stagger maintanence)

//EDIT
ben blijkbaar niet de enige die deze farm loop heeft gevonden haha
http://www.youtube.com/watch?v=Ky8vZfHc5JY
Weet je zeker dat je die items later niet ergens voor kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:37
Ike. schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:55:
[...]
Weet je zeker dat je die items later niet ergens voor kan gebruiken?
Volgens mij zijn ze enkel nuttig voor de verkoop, als info staat er ook bij "can be sold for a premium" oid.

Om wapens up te graden leveren ze bijna geen xp op, wel kun je ze voor 2.5k verkopen aan een shop en daar een item kopen voor 840 gil die heel veel xp voor wapen upgrades geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
_Johannn_ schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:06:
[...]

Volgens mij zijn ze enkel nuttig voor de verkoop, als info staat er ook bij "can be sold for a premium" oid.

Om wapens up te graden leveren ze bijna geen xp op, wel kun je ze voor 2.5k verkopen aan een shop en daar een item kopen voor 840 gil die heel veel xp voor wapen upgrades geeft.
Bij mij 'droppen' ze niet zo vaak :(
Nu al 8x achter elkaar alleen phoenix down of niets, wel constant 5 sterren natuurlijk.

Edit: lijkt dat je score boven de 15.000 moet komen anders krijg je ze niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Ike. op 12-03-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:19
Voor de mensen die nog niet bij chapter 9 zijn en heel makkelijk cp willen farmen:

http://www.youtube.com/watch?v=KNoEiHDCBlo (lang leve respawn)

Hier nog één voor wat verder ingame

http://www.youtube.com/wa...-uFwoxm3Y&feature=related (6600 cp iedere 2 minuten)

Ik vind het een vermakelijke game, ook al is het meer verhaal nu in het begin dan zelf handelingen uitvoeren...

[ Voor 17% gewijzigd door PacinoAllstars op 12-03-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
/edit

[ Voor 204% gewijzigd door Ike. op 13-03-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
gisteren door het bos gebanjerd, erg vermakelijk, wel een beetje makkelijk... tot die eindbaas
spoiler:
wat is de champignon een lastige zeg!! heeft me zeker 8 retries gekost totdat ik op de "laffe" manier hem heb verslagen door hope medic te maken en ik maar button bashen... niet charmant, uiteindelijk wel effectief..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:37
Ike. schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:24:
[...]

Bij mij 'droppen' ze niet zo vaak :(
Nu al 8x achter elkaar alleen phoenix down of niets, wel constant 5 sterren natuurlijk.

Edit: lijkt dat je score boven de 15.000 moet komen anders krijg je ze niet.
Ik zit nu zelf in chapter 9 en daar kun je ook rondjes lopen en daar van die PSICOM mannetjes afmaken. 1 rondje geeft meestal 10-12 van die chips, easy money ook heb je na 1 rondje 6k cp :) Zit nu op 170k gil :)

Ga daar ff door totdat ik bij alle char alle roles helemaal vol heb met CP :)

Oh en voor degene die een wapen guide nodig hebben, het enige wat ik tot op heden ben tegengekomen is: http://ff-13.info/category/weapons/

[ Voor 10% gewijzigd door _Johannn_ op 13-03-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb sinds gisteren FF13 en vermaak me kostelijk. Ik begin die paradigms, crystarium en stuff wel te begrijpen. Enige wat ik niet snap: ik heb met die crystarium nu bepaalde karakters "vol" ontwikkeld, maar ze staan nog allemaal op level 1. Ook de verschillende "klassen" (Ravager bv). Hoe krijg ik die naar level 2? Of is dat gewoon doorknokken? :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
spaceboy schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:37:
Ik heb sinds gisteren FF13 en vermaak me kostelijk. Ik begin die paradigms, crystarium en stuff wel te begrijpen. Enige wat ik niet snap: ik heb met die crystarium nu bepaalde karakters "vol" ontwikkeld, maar ze staan nog allemaal op level 1. Ook de verschillende "klassen" (Ravager bv). Hoe krijg ik die naar level 2? Of is dat gewoon doorknokken? :)
Je krijgt opties via crystarium om role level te upgraden.... ;)
Dus ff doorspelen tot die beschikbaar komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Yup jeunlocked nieuwe levels door te spelen dan krijg je een meldingdat je je chars verder kunt ontwikkelen.
ourplayground schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 07:48:
gisteren door het bos gebanjerd, erg vermakelijk, wel een beetje makkelijk... tot die eindbaas
spoiler:
wat is de champignon een lastige zeg!! heeft me zeker 8 retries gekost totdat ik op de "laffe" manier hem heb verslagen door hope medic te maken en ik maar button bashen... niet charmant, uiteindelijk wel effectief..
.
Jah die paddo is een lastige, kheb verschillende paradigms geprobeerd maar geen combinatie gevonden waarbij hij echt sneldoodging....idd kwestie van bashen en veel healen.
/
De volgnede eindbazen (speel je met vanille en sazh) die erin en elin (of hoe ze ook maar heten ) zijn weer veel gemakkelijker die had ik al in poging 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:11
Ik wordt echt helemaal wanhopig van de ingame witty remarks en general comments;

Hope die van mij echt zelfmoord mag plegen om zijn manisch depressiviteit en 'ineens' bedenkt dat ie sterker moet worden en Lightning tussendoor gaat vertellen dat je je niet door je angst moet laten kennen oid. Echt gast, look in the fucking mirror!

Vanille die dr bek niet kan houden en hak-op-de-tak uitspraken doet; "I'll go look ahead' terwijl ze echt niets kan (en ze loopt ook rustig voorbij vijanden). "Blablabla, ciao *rent weg*"....

In het algemeen vind ik de emoties in het spel niet over komen. Regelmatig moet ik de datalog nakijken bij de events om te kijken wtf er nou aan de hand is qua characters en hun emotie.

Oh, en ik vind het verhaal moeizaam op gang komen, in FFXII had ik in het begin veel meer immersion qua verhaal.

Other than that is het best een leuk spel O-)
Pagina: 1 ... 9 ... 23 Laatste