Ben nog aan het twijfelen om de guide aan te schaffen of niet.
Is de guide het geld waard +/- €20? en heeft het echt toegevoegde waarde?
Is de guide het geld waard +/- €20? en heeft het echt toegevoegde waarde?
[ Voor 17% gewijzigd door noobynater op 09-03-2010 17:23 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 09-03-2010 17:52 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Guide is wel erg nuttig, staat een soort van walkthrough in, maar ook een overzicht met alle upgrades van wapens/accessoires. Een monster lijst staat er ook compleet in, en een lijst van alle side-quests die je kan doen na het uitspelen van het spel. Zeker de 10 eurootjes waard!Chaoss schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:41:
inderdaad same here, heb de game nog niet maar al wel die aanbieding voor een guide a 9,99.
Zelfde vraag als hierboven is die guide nuttigom het anders te zeggen, wat zou ik zonder de guide missen.
Edit: net mailtje vna de FRS dat de game verzonden is, morgen vrij dus lekker op de post wachten.:P
PSN: speedrazor3
39
#FFTB #CRO validator Kingstaker
Ben net thuis en er ligt hier een grote envelop met FF XIII + de guidewestergas schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:59:
[...]
Jij al wat binnen? Ik nog niets helaas...ook futurezone/nextic maar even gemaild...
Is ie met de post (tnt) verstuurd? Ik had niets vandaag....Kraziey schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:47:
[...]
Ben net thuis en er ligt hier een grote envelop met FF XIII + de guidegeniaal, voor 55 eurie de game + guide! Thnx futurezone!!
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
[ Voor 39% gewijzigd door Faust op 09-03-2010 22:42 ]
lolFaust schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:39:
Ik heb de game al van zondag, maar ik zal de game vannacht niet spelen uit respect voor de tweakers die de game nog niet hebben..
Ja, die wel al na een paar dagen
#FFTB #CRO validator Kingstaker
Yep, beide zaten in een grote bubbeltjes envelop met drie postzegels van 88 cent erop. Wel vaag dat jij niets heb gekregen dan, maar dan zal die morgen wel komen.westergas schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:28:
[...]
Is ie met de post (tnt) verstuurd? Ik had niets vandaag....
Verwijderd
Op de xbox op de back knop ;-)P-Nut schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 02:08:
ben mn minimap kwijtof hoort dat zo? kan namelijk niet terugvinden hoe ik het terug kan krijgen?
stelletje fuckers bij de FRS daar gaat 5 euro van mijn kortingRemcov250 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:12:
Mensen die bij de FRS voor 60 euro het spel besteld hadden kunnen 5 euro terug krijgen omdat het spel goedkoper is gemaaktteminste zo kreeg ik dan in een mail te horen.
[ Voor 27% gewijzigd door Chaoss op 10-03-2010 11:01 ]
Verwijderd
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 10:57 ]
thanks noobyhater!noobynater schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:13:
@Faust, Ik ben nu even aan het kijken zelf met mijn bestelling.
Hopelijk is het vanavond gelukt en dan kun je eventueel met mijn link proberen, ik hou je op de hoogte
[ Voor 43% gewijzigd door Chaoss op 10-03-2010 11:33 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 11:38 ]
Ah ok, over die wapens is idd wel handig, maar aan de andere kant is het ook wel uitdagend om er zelf achter te komenChaoss schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:32:
Als je de omschrijving van de Guide in webshops leest staat er dat de guide geen spoilers bevat... in hoeverre dat waar isik zou er wel in durven kijken (ga ik ook doen) je kan dan voor jezelf wel bepalen wat je wel/niet leest.
Bv de dingen over weapon upgrades etc zijn ook bij een eerste speel sessie al handig.
Er zijn vijanden met dezelfde naam/uiterlijk als in voorgaande delen. Weet zo niet alle namen.Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:37:
Ben ook wel benieuwd in hoeverre 'classic' FF enemies terugkomen in deze game, als Bombs, Cactuars, Marlboro's, etc.
Het walkthrough gedeelte bevat geen spoilers over het verhaal. alleen info over maps/items/enemies etc..Kraziey schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:29:
Even een vraag over de guide. Ik heb de gewone guide en hij zit nog netjes in plastic. Nou wil ik er pas tijdens de 2de playsessie er gretig gebruik van maken, maar ben ook benieuwd of er wat qua verhaal in de guide staat (achtergrondverhaal, meer info over characters). Staat dit in de guide of moet ik hem lekker dicht laten omdat ie teveel spoilers bevat?
Ene kant ben ik juist blij met geen dorpjes meer.. niet zoeken naar dat ene huisje waar die ene pipo in zit waarmee je moet praten.. Bij FF7 waar je uitleg krijgt over de materia dat je 10 trappen op moet daarna weer af en dan weer omhoog zwaar irritant..[b][message=33610238,noline]
Ontopic, ik vind het jammer dat je niet kan rondbanjeren in dorpjes enzo, maar wat er overblijft is wel een lineaire koningsgame, die er prachtig uitziet met een superdikke battlesystem. Ik ben fan.
Select op de PS3P-Nut schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 02:08:
ben mn minimap kwijtof hoort dat zo? kan namelijk niet terugvinden hoe ik het terug kan krijgen?
In hun webshop is hij 59,99 dus denk sommige vestigingen.ourplayground schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:49:
Ik las net dat MM de game voor E44,- heeft, weet iemand of dit voor alle MM geldt, of is dit bij een specifiek filiaal??
iemand enige ervaring met Deventer?Eximius schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:51:
[...]
In hun webshop is hij 59,99 dus denk sommige vestigingen.
http://entertainment.mediamarkt.nl/algemeen/marketing_3/
Oki, thnx! Denk dat ik hem vanavond maar eens ga bekijken dan.Ike. schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:45:
[...]
Het walkthrough gedeelte bevat geen spoilers over het verhaal. alleen info over maps/items/enemies etc..
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
[ Voor 21% gewijzigd door Viper® op 10-03-2010 13:10 ]
Bij MM Cruquius issie in ieder geval €44,- heb m net gehaald. Wachten loont dus tochourplayground schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:49:
Ik las net dat MM de game voor E44,- heeft, weet iemand of dit voor alle MM geldt, of is dit bij een specifiek filiaal??
Ik heb gewoon even gebeld, en dan kunnen ze je aangeven of die nog op voorraad is en welke prijs ze je kunnen geven.Macchill schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:20:
Iemand dan ook al ervaring met MM in Zoetermeer?
of anders Den Haag Centrum?
[ Voor 60% gewijzigd door Sluuz op 10-03-2010 14:51 ]
PSN: Sluuz
[ Voor 5% gewijzigd door Macchill op 10-03-2010 15:00 . Reden: adds ]
Heb de mijne zojuist ook geannuleerdnoobynater schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:36:
Ziezo geregeld, ik krijg mooi mijn 9 euro terug gestort en ik kan binnen in de lokale FRS mijn guide ophalen voor 4 euro
Kan nog steeds hoor, gisteren moest ik plassen, controller mee naar wc, x drukken, toen ik terug kwam netjes gewonnen en klaar om verder te wandelenourplayground schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:23:
Nou net even 15 min het spel er in gehad (ps3) en werkelijk waar wat een graphics!! Vecht systeem is, in het begin in ieder geval, ook erg logisch en goed te doen denk ik. Vond het fijne aan FF 10 dat het vecht systeem rustig was, je kan rustig met een peukie op de bank FF spelen, die tijd is voorbij helaas... haha
Nu al verslaafd?Mutatie schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:57:
[...]
Kan nog steeds hoor, gisteren moest ik plassen, controller mee naar wc, x drukken, toen ik terug kwam netjes gewonnen en klaar om verder te wandelen![]()
Maar nie alle battles zijn zo
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
@ koning NoobyhaterHet ordernummer van je bestelling is: 1-95239680
Het totale bedrag van de order is: € 4,00
Jouw producten:
1 x Strategy Guide / Final Fantasy Xiii Actie € 9,99
... Raar menneke...Faust schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:11:
[...]
Hoop alleen dat ze geen 360 knoppen in de guide gebruikt hebben, als dat zo is dan verscheur ik de guide direct!
[ Voor 92% gewijzigd door Slaapje op 10-03-2010 17:39 ]
To dare is to do
Lol,Faust schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:11:
Hoop alleen dat ze geen 360 knoppen in de guide gebruikt hebben, als dat zo is dan verscheur ik de guide direct!
ik deed 1 vijand tegelijk.Sander1991 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:08:
Hmm ben nu ongeveer 8 uur aan het spelen geweest (ik doe alles rustig aan, alle geheimen vinden etc) en loop nu tegen gevechten aan waar ik niet 5 sterren haal.
spoiler:Dit is met Sazh & Vanillevla. Het gaat vooral om die mechanische robots die als weakness lightning hebben (kut, ben de naam kwijt). Het lukt me maar niet, met geen enkele paradigm om ze op tijd dood te krijgen voor 5 ster. Doe ongeveer 2 min over een gevecht tegen 2 van die beesten, waardoor ik 0 sterren krijg. Wat het meeste damage doet in mijn setup is te beginnen met de paradigm waarbij ik mijzelf + vanille buff, en vanille als saboteur de tegenstander debuffed. Daarna switchen naar 2 ravager modus (heet dual-caster volgens mij) daar beetje damage doen en ondertussen switchen naar medic voor de nodige heals. Wat doe ik fout? Ik weet via Libra dat ze een weakness voor lightning hebben, maar allebij mijn characters kunnen geen lightning, ook niet beschikbaar verder in een van de crystal-trees.
[ Voor 4% gewijzigd door Ike. op 10-03-2010 20:27 ]
Hardstikke bedankt! Dan ga ik wat punten in Commander investeren voor Sazh, zit namelijk nog weinig cp in die tree.Ike. schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:23:
[...]
ik deed 1 vijand tegelijk.
Eerst debuff met Vanille en Sazh als Ravanger, als de vijand beide statussen heeft switch ik naar Ravanger (vanille) en Commander (sazh)
Ravanger zorgt voor de chain gauges en met de commander doe je dan veel damage
2 Ravangers doen minder damage dan 1 Ravanger en 1 Commander.
het klopt dat je nog geen lightning attacks hebt. deze krijg je later in het spel.
[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 10-03-2010 20:47 ]
Nee, met 5 sterren krijg je een veel betere kans op een rare item drop. Met 0 sterren een betere kans op een normal drop. Hoe meer sterren, hoe meer TP recovered ook, helaas geen cpIke. schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:47:
Wat is eigenlijk het nut van de sterren na een gevecht?
Enige logische lijkt me is dat je meer cp krijgt bij meer sterren, klopt dit?
Ik ben er ook achter gekomen, niet met plassen maar gewoon met roken haha telefoneren werkt niet want dan luister je toch niet naar het gesprek aangezien de game vele malen interessanter is dan een gemiddeld telefoon gesprek haha.Kan nog steeds hoor, gisteren moest ik plassen, controller mee naar wc, x drukken, toen ik terug kwam netjes gewonnen en klaar om verder te wandelen
Maar nie alle battles zijn zo
[ Voor 12% gewijzigd door ourplayground op 11-03-2010 08:19 ]
To dare is to do
PSN: Sluuz
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Je hebt hem?westergas schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:49:
1e indruk, grafisch mooi maar verder niets aan. Zoals eerder gemeld volstaat het om X ingedrukt te houden.
Dit zal neem ik aan een stuk beter worden als de de reviews en de posts hier mag geloven
[ Voor 9% gewijzigd door Kraziey op 11-03-2010 09:26 ]
Momenteel kan je het nog goed af met deze 2, maar ik denk verder in het spel dat je dan nog wel eens nieuwe aan zou moeten maken. Zeker als je een speciaal onderdeel kan perfectioneren als COM, RAV of MED bijvoorbeeld. Maar zover ben ik nog niet en red het nog erg goed met switchen tussen deze 2.Nohead schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:51:
Ik heb wat advies nodig over het paradigm systeem:
Ben nu nog in het begin van de spel en heb net het paradigm tot mijn beschikking. Standaard 2 keuzes COM RAV RAV en COM SEN MED. Heeft het al zin om andere paradigms toe te voegen zo vroeg in het spel? Of heeft dat volgens jullie nog geen toegevoegde waarde. Ik heb bijv. zelf al geprobeerd om RAV RAV RAV toe te voegen. Maar ben niet overtuigd dat dit meer dmg doet.
Soms kan het driehoekje ook handig zijn.. haha als je niet wil wachten tot je energie weer helemaal opgeladen is. Momenteel ben ik het met je eens dat het vooral op X drukken is, dat zal wel zo blijven, maar dan met meer tactvol inzicht haha1e indruk, grafisch mooi maar verder niets aan. Zoals eerder gemeld volstaat het om X ingedrukt te houden.
Dit zal neem ik aan een stuk beter worden als de de reviews en de posts hier mag geloven
Op zich is het niet zo erg als je geen 5 stars haalt, heeft volgens mij alleen met TP te maken. Maar: ik buff eigenlijk zelden met 'gewone' enemies; nergens voor nodig. Gewoon allout gaan en naar een healer paradigm switchen wanneer het nodig is. Ikheb gemerkt dat gevechten sneller gaan als je met een commando/rav de staggerbar tot zo'n 40% vol laat lopen en dan overgaat op dualcasting (rav/rav). Wanneer een enemy staggert is het zo over.Sander1991 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:08:
Hmm ben nu ongeveer 8 uur aan het spelen geweest (ik doe alles rustig aan, alle geheimen vinden etc) en loop nu tegen gevechten aan waar ik niet 5 sterren haal.
spoiler:Dit is met Sazh & Vanillevla. Het gaat vooral om die mechanische robots die als weakness lightning hebben (kut, ben de naam kwijt). Het lukt me maar niet, met geen enkele paradigm om ze op tijd dood te krijgen voor 5 ster. Doe ongeveer 2 min over een gevecht tegen 2 van die beesten, waardoor ik 0 sterren krijg. Wat het meeste damage doet in mijn setup is te beginnen met de paradigm waarbij ik mijzelf + vanille buff, en vanille als saboteur de tegenstander debuffed. Daarna switchen naar 2 ravager modus (heet dual-caster volgens mij) daar beetje damage doen en ondertussen switchen naar medic voor de nodige heals. Wat doe ik fout? Ik weet via Libra dat ze een weakness voor lightning hebben, maar allebij mijn characters kunnen geen lightning, ook niet beschikbaar verder in een van de crystal-trees.
Nee de rollen nemen wel toe narmate da game vordert, maar de 3 chars waarmee je veht worden voor je bepaald en je groep wordt vaak opgesplits waardoor je keuzes ook wat beperkt worden.kloos2 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:10:
Toch jammer dat niet elke character alle roles tot zijn beschikking heeft. Had van te voren al beetje in gedachten wie ik wat wilde gaan laten doen, maar dat komt dus niet helemaal uit...
Komt dat misschien later nog, of zijn dit de roles per character waarmee je het moet doen?
mjah vindt ik ook, gaf al aan dat de opbouw qua gameplay wel erg traag gaat. heb nu 9-10 uren gespeeld en ben nu zover dat ik characters en weapons kan upgradenourplayground schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:15:
Daarnaast vindt ik het erg vervelend dat je zo lang in lv.1 blijft hangen en niet automatisch naar lv.2 gaat dit moet je blijkbaar vrijspelen.
[ Voor 32% gewijzigd door Chaoss op 11-03-2010 10:03 ]
Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.
Hmm ik heb naar mijn weten geen monsters overgeslagen, sommige zelfde meerdere keren gedaan. Maar heb wel CP besteed aan andere roles van eenzelfde character. Bijvoorbeeld Lightning gebruik ik altijd als Commando, maar heb ook wat skills uit Ravager gekozen, zoals +HP/+Str. Heb jij dat niet gedaan?Khiu schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:49:
Wat is nou precies de invloed van een level omhoog gaan met je role? Heb ik iets over het hoofd gezien?
Ik vind het vreemd dat sommigen niet altijd genoeg CP hebben, slaan jullie dan vaak monsters over?
[ Voor 34% gewijzigd door kloos2 op 11-03-2010 11:05 . Reden: quote erbij ]
klopt, ik weet niet welke rpgs dit al eerder deden, maar wat FF betreft is het een geweldige en welkome innovatie. Het feit dat dit in geen enkele 'negatieve' review terugkomt spreekt wat mij betreft voor zich.Mfpower schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:52:
Volgens mij is de eerste 20 uur van het spel gewoon een soort van tutorial waarbij je alles leert; daarna krijg je vrijheid (als ik de reviews moet geloven). Het verhaal is wel leidend in dit spel. Ik vind het trouwens juist erg goed dat je levels pas unlocken als je voorbij een baas bent. In andere RPG's kon je levelen tot je zo sterk was dat de baas niet echt meer een uitdaging was. Nu moet je blijven nadenken over je strategie. De meeste bazen heb ik tot nu dan ook niet in 1x gehaald. Met name Odin was een tough bastard.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq