Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
[quote]Faust schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:04:

(Zelfs niet rpgs heb ik traag uitgespeeld overigens: uncharted 1 zomer 2008, steeds 2 uur gespeeld ofzo per week, hele zomervakantie plezier van gehad :) (mede door het feit dat ik alleen 's avonds kon spelen ivm zon op tv en gordijnen die niet volledig licht tegenhouden). Dead Space zelfs nog langer, heb er 6 maanden over gedaan, maar altijd als ik zin had in een fantastische game, dan kon ik het gewoon opstarten.)

Lol! Dan rij je toch direct ff naar een gordijnen winkel. AL helemaal als het om zo spel gaat.

2 uur per week spelen en de hele zomer vakantie plezier van hebben ? :s

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 13:57

pjvandesande

GC.Collect(head);

Het weekend zit er weer op, dus even geen Final Fantasy meer. Maar hierbij mijn eerste indrukken:

The good
  • Grafisch echt bril-fucking-jant! Echt een next-gen RPG.
  • Battles zijn sneller en intenser. In het begin zijn ze erg makkelijk, maar ze worden steeds uitdagender.
  • Tijdens het spel speel je veel verschillende karakters, dit geeft mij een goed gevoel van afwisseling.
  • Elk half uur kom je zeker een save-point tegen.
  • Het verhaal word ondersteund met korte begeleidende teksten. Die worden gedosseerd met en met overlap aangeboden.
The bad
  • Geen stadjes waar je uren rond kunt lopen.
  • Crowd is soms lastig te verstaan. Ik spreek ze ook minder snel aan dan in vorige delen. Mede omdat hun spraak ook niet ondersteund wordt met ondertiteling.
  • Weinig exploring mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan 'm morgen pas ophalen. P-S-Y-C-H-E-D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Ik ben inmiddels halverwege chapter 8, en ik moet zeggen dat ik het steeds verbluffender vind!
Zeker als het gaat om de cut-scenes waarbij echt alle kleuren van de regenboog verschijnen.
Heerlijk om nieuwe items te vinden, en aan de juiste chars te koppelen.

Het verhaal is ook behoorlijk goed uitgewerkt, wel wat overdreven heroisch, maar ach, het blijft een aziatisch spel he :P

Op een gegeven moment had ik wel even een wtf! momentje, maar het viel gelukkig mee...
spoiler:
Dat stuk waarbij Snow net Hope gered heeft, en vervolgens zelf in elkaar zakt,
waarna Hope alleen (:o!) tegen die laatst gevochten baas staat..

Ik denk alleen niet dat je er meer dan 40-50 uur mee zoet kan zijn...
spoiler:
voor je het weet zit je op disk2.. :(

spoiler:
Momenteel heb ik net Shaz zijn special behaald, ik vind het verbazingwekkend gemakkelijk allemaal...

Ik vind het soms wel lastig om bijv. nieuwe items toe te kennen aan de chars,
sommige items hebben een ability, die de huidig equipte items niet hebben,
maar je verliest vaak wel 20-30 magic of strength of zo, waardoor de dps output een stuk lager ligt.

En upgraden kost gigantisch veel geld / items.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:32
Aryawn schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:46:
Over guides gesproken: bij Future Zone is er een goede deal. Ze verkopen de game + Piggyback guide samen voor 55 Euro.

http://www.futurezone.nl/fz/
http://www.futurezone.nl/...tasy-xiii-game-guide.html (PS3)
http://www.futurezone.nl/...sy-xiii-game-guide-1.html (360)
Thanx voor de tip!! Na zaterdagochtend in de buurt rond te hebben gekeken, moest ik helaas teleurstellend zonder game naar huis. BS, FRS, Intertoys hadden hem allemaal al binnen, maar verkochten de game allemaal nog niet :( Nu maar bij futurezone.nl bestelt voor 55eurie + guide. Nu maar hopen dat ie snel op de mat valt. Kan echt niet meer wachten na al de verhalen hierzo!!! :9~
Wel leuk om alle ervaringen te lezen (behalve de spoilertags)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Kun je trouwens met een ander profiel een nieuwe game maken?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
evilpin0 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:21:

(Zelfs niet rpgs heb ik traag uitgespeeld overigens: uncharted 1 zomer 2008, steeds 2 uur gespeeld ofzo per week, hele zomervakantie plezier van gehad :) (mede door het feit dat ik alleen 's avonds kon spelen ivm zon op tv en gordijnen die niet volledig licht tegenhouden). Dead Space zelfs nog langer, heb er 6 maanden over gedaan, maar altijd als ik zin had in een fantastische game, dan kon ik het gewoon opstarten.)

Lol! Dan rij je toch direct ff naar een gordijnen winkel. AL helemaal als het om zo spel gaat.

2 uur per week spelen en de hele zomer vakantie plezier van hebben ? :s
Zie het als "yes, deze week weer een nieuwe aflevering van uncharted op televisie!"
Het blijft een beetje in je hoofd op die manier. 2 had ik in enkele dagen uit en heeft is me, ondanks dat het spectaculairder was, minder bijgebleven.
Maar allemaal heel imo en heel offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:02

westergas

rikkie_pc

Kraziey schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:18:
[...]

Thanx voor de tip!! Na zaterdagochtend in de buurt rond te hebben gekeken, moest ik helaas teleurstellend zonder game naar huis. BS, FRS, Intertoys hadden hem allemaal al binnen, maar verkochten de game allemaal nog niet :( Nu maar bij futurezone.nl bestelt voor 55eurie + guide. Nu maar hopen dat ie snel op de mat valt. Kan echt niet meer wachten na al de verhalen hierzo!!! :9~
Wel leuk om alle ervaringen te lezen (behalve de spoilertags)
Hij zou op daar inmiddels voorraad moeten zijn maar mijn bestelstatus is sinds vrijdagmiddag nog steeds onveranderd. Hoop hem morgen te kunnen spelen!

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Mjah kheb ook nog steeds geen mailtje van de FRS gehad dattie verstuurd is.... hoop toch wel dat dat vandaag gaat gebeuren.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden ik zag dat Shopto.net de CE editie weer op voorraad heeft. Mijn normale editie is op 4 maart verstuurd dus ik hoop dat hij binnenkort door de brievenbus valt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
westergas schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:02:
[...]

Hij zou op daar inmiddels voorraad moeten zijn maar mijn bestelstatus is sinds vrijdagmiddag nog steeds onveranderd. Hoop hem morgen te kunnen spelen!
Van de website:
Levertijd
De levertijd van producten op voorraad bedraagt 1-2 werkdagen (maandag t/m vrijdag). Als u uw order voor 15:00 uur plaatst wordt deze op dezelfde dag verstuurd als het product op voorraad is.

Pre-orders worden altijd voor de releasedatum verstuurd zodat u op de dag van release het spel in bezit heeft.
Ik ga er gewoon van uit dat hij morgen in de bus ploft, anders...... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die zonder preorder nog hopen een CE te scoren: Ik kom zojuist bij Intertoys vandaan, daar schijnt het spel pas vanaf vandaag te mogen worden verkocht. Ben nu de gelukkige bezitter van het enige exemplaar dat ze in filiaal Dordrecht hadden binnengekregen, maar wellicht zijn ze bij andere filialen nog te vinden.

Een FRS verkoper in dezelfde plaats wist mij overigens te melden dat FRS in geen enkel filiaal CE's zou hebben of krijgen, uitspraak van één persoon, bepaal zelf maar hoe veel waarde je er aan hecht.

Nu nog kijken of ik de verleiding kan weerstaan tot ik het einde van Heavy Rain heb gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Bart smit belde.
Ze kunnen hem niet leveren, want geen ce ontvangen.
Dus ik: ik ben bereid jullie 20 euro extra te geven voor een ce.
Even stil, en dan "ja we hebben er nog 2 liggen zie ik nu".
Ik heb toen opgehangen, stelletje armoedzaaiers..

Morgen de frs ce hopelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 14:01
pjvandesande schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:29:

Crowd is soms lastig te verstaan. Ik spreek ze ook minder snel aan dan in vorige delen. Mede omdat hun spraak ook niet ondersteund wordt met ondertiteling.
Dit is gewoon aan te zetten in de Settings, op X360 althans. :)

Zit zelf nu zo 24 uur in het spel, disc 3. Het is erg leuk en verslavend, maar de genoemde punten van kritiek zijn wel geldig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 17:07
24 uur op disc 3, hmmm ik zit met 10 uur nog op disc 1.

Vraag me wel af of ik de 40/50 uur vol ga maken dan, of er moeten op disc 3 geen filmpjes meer zitten....

/Edit:
Een van de leuke dingen in X was de arena, waardoor je nog een keer door het hele spel heen kon en natuurlijk de Dark Eaons :)
vraag me af of iets dergelijks hier ook in zit.

[ Voor 36% gewijzigd door janus_freggel op 08-03-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
janus_freggel schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:03:
24 uur op disc 3, hmmm ik zit met 10 uur nog op disc 1.

Vraag me wel af of ik de 40/50 uur vol ga maken dan, of er moeten op disc 3 geen filmpjes meer zitten....
Jemig, dat zou betekenen dat je nog meer dan de helft alleen op disc 3 moet doen?? Gaat me toch niet vertellen dat het minder is?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faust schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:37:
Bart smit belde.
Ze kunnen hem niet leveren, want geen ce ontvangen.
Dus ik: ik ben bereid jullie 20 euro extra te geven voor een ce.
Even stil, en dan "ja we hebben er nog 2 liggen zie ik nu".
Ik heb toen opgehangen, stelletje armoedzaaiers..

Morgen de frs ce hopelijk!
FRS gaat geen CE leveren toch?

Vriend van me heeft 'm wel bij de Eplaza opgepikt btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
FRS gaat CE leveren als je hem op tijd ge-preordered hebt (vóór wanneer weet ik niet precies, na een tijdje werd het iig van hun site gehaald).
In een FRS in Utrecht zag ik iig geen CE liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
Hoe zit het nu eigenlijk met de kwaliteit van de x360 versie van deze game .

Ik had gehoord dat hij niet eens in 720p kwaliteit op de disks gezet was.
En als het een halve port is dan hebk ook geen zin om de volle pot er voor te betalen en wachrt ik wel tot ie afgeprijsd is natuurlijk .

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
360 versie is idd naar beneden geschroeft wegens ruimtegebrek. Filmpjes zijn gecomprimeerd en de audio is dat ook. Dat wil tevens niet gelijk zeggen dat het een "halve" port is. Qua audiovisualiteit is hij misschien minder dan de PS3, maar volgens verschillende reacties hier is hij alsnog grafisch geweldig op de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
De X360 versie is 576p. Het menu (overlay) is wel 720p.

Alsnog is deze versie erg mooi, en voor de rest niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
Dan nu maar hopen dat ik hem vanavond kan oppikken in een winkel in de buurt , want in BE lijken de winkels moeilijk te doen om voor release datum FF 13 mee te geven

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
sleepwalkerbe schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:43:
Hoe zit het nu eigenlijk met de kwaliteit van de x360 versie van deze game .

Ik had gehoord dat hij niet eens in 720p kwaliteit op de disks gezet was.
En als het een halve port is dan hebk ook geen zin om de volle pot er voor te betalen en wachrt ik wel tot ie afgeprijsd is natuurlijk .
Voor de xbox 360 is dit een van de mooiste games ooit. als je geen ps 3 hebt en dus niet de twee naast elkaar kan zien zie je het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen mail van Frs :( als die er morgen niet is wordt ik boos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
Kan ik me voorstellen, ik blijf het idioot vinden dat mensen die hem maanden van te voren besteld hebben hem later krijgen dan mensen zoals ik, die even een paar dagen van te voren een winkel binnenlopen...

Na een uurtje of 10 spelen heeft het verhaal me eindelijk een beetje te pakken. Dat gevecht met Odin was leuk, heel kort maar heel intens. Ik denk niet dat ik veel mn kamer uit kom de komende dagen.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:25:
FRS stuurt doorgaans pas rond 5 uur 's ochtends een mail dat het de dag ervoor is verstuurd.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:56
Zelfde hier :( Vind het al balen dat ik gewoon vorige week dinsdag gepre-orderd had puur zodat ik dinsdag nog kon uitslapen en een mooie brief in me brievenbus zag aankomen. Denk dat ik in het vervolg gewoon de winkels ga afstormen ipv pre-orderen.

Heb morgen en woensdag vrij dus mocht het niet aankomen, ben ik boos! :D. agja komt wel goed, geen ervaring met frs ma hoop dat ik het spel voor 12 binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Khiu schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:34:
Kan ik me voorstellen, ik blijf het idioot vinden dat mensen die hem maanden van te voren besteld hebben hem later krijgen dan mensen zoals ik, die even een paar dagen van te voren een winkel binnenlopen...
Dit is ook exact de reden waarom ik nooit meer pre-order. Dit gebeurde me ooit eens met Zelda LTTP en sindsdien preorder ik echt niets meer maar loop lekker de winkel binnen als ie uit is :)

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mjah als ik hem morgen niet binnen krijg ga ik wel even een boos mailtje naar FRS sturen, dat veel mensen hem afgelopen weekend al in verschillende shops konden kopen en dat pre-orders benadeeld worden, zal wel niets uithalen magoed :P

voor de rest afwachten maar :P magoed dat ongeduld komt door al die positieve posts hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Chaoss schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:51:
Mjah als ik hem morgen niet binnen krijg ga ik wel even een boos mailtje naar FRS sturen, dat veel mensen hem afgelopen weekend al in verschillende shops konden kopen en dat pre-orders benadeeld worden, zal wel niets uithalen magoed :P
Ja dat is ook een beetje Zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk. natuurlijk. Als je pre-ordered en je het spel op de beloofde datum (morgen dus) binnen krijgt moet je niet zeuren dat andere mensen hem eerder hebben vind ik.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat is wel slecht van de FRS, ik heb het spel gisteren al gekocht bij de FRS in rotterdam centrum

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Cidolfas schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:09:
[...]

Ja dat is ook een beetje Zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk. natuurlijk. Als je pre-ordered en je het spel op de beloofde datum (morgen dus) binnen krijgt moet je niet zeuren dat andere mensen hem eerder hebben vind ik.
Nou nee, ze sturen notabene op vrijdag een mail dat ze de game niet eerder mogen uitleveren ivm embargo regels bladiebla, en vervolgens zijn er meerdere FRS'en die afgelopen weekend zijn gestart met de verkoop. noem me een mierenneuker maar dat is gewoon raar, en natuurlijk wordt mijn mening gehyped door dit topic :P maar het blijft raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:37
Ik heb dat pre-orderen al een tijd geleden opgegeven, 2x een slechte, nou ja slechte, ervaring mee gehad, WoW TBC kreeg ik 2 dagen later pas binnen en hetzelfde met nog een ander spel waar ik nu even niet op kan komen.

Toen maar besloten om voortaan in de winkel te reserveren en dan 's-ochtends vroeg hem gewoon op te halen ipv tot in de middag wachten totdat de postbode er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
blu-fox schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:45:
[...]

FRS stuurt doorgaans pas rond 5 uur 's ochtends een mail dat het de dag ervoor is verstuurd.
Dat vind ik dan vrij vreem aangezien ik Zaterdag ochtend (dus zater rond 5:00 uur 's nachts) een mail kreeg dat ie verstuurd was, en hij is nog steeds niet door de bus heen gevallen hier.

Kan echt niet meer wachten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Vraag aan mensen die de CE al hebben:
zit het ps3 spel bij de CE in "ps3-folie" ingepakt zoals een los spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Faust schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:41:
Vraag aan mensen die de CE al hebben:
zit het ps3 spel bij de CE in "ps3-folie" ingepakt zoals een los spel?
Ja. Maar het is niet precies hetzelfde als de normale uitgave, op de achterkant staat namelijk 'Not to be sold separately'.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

noobynater schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:40:
[...]

Dat vind ik dan vrij vreem aangezien ik Zaterdag ochtend (dus zater rond 5:00 uur 's nachts) een mail kreeg dat ie verstuurd was, en hij is nog steeds niet door de bus heen gevallen hier.

Kan echt niet meer wachten :9~
Dan heb je hun vorige mail gemist, FRS heeft vrijdag een mail verstuurd, dat je al wel een mail kon krijgen dat je bestelling ingepakt en verzonden was, maar dat hij dan pas vandaag de deur uit zou gaan ivm embargo.

Dus voor jou is het wel vrij zeker dat je hem morgen krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 08-03-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Nou nee, ze sturen notabene op vrijdag een mail dat ze de game niet eerder mogen uitleveren ivm embargo regels bladiebla, en vervolgens zijn er meerdere FRS'en die afgelopen weekend zijn gestart met de verkoop. noem me een mierenneuker maar dat is gewoon raar, en natuurlijk wordt mijn mening gehyped door dit topic maar het blijft raar.
Nou ja, gehyped. Je hebt gewoon gelijk. Hoewel ikzelf geen pre-order heb lopen vind ik het ook belachelijk dat iemand die er als één van de eerste bij is, gewoon wordt benadeeld. Wat is dan het zin van pre-orderen?? :? En als jij hem morgen niet binnen krijgt is het helemaal belachelijk!

[ Voor 42% gewijzigd door Kraziey op 08-03-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:48:
[...]

Dan heb je hun vorige mail gemist, FRS heeft vrijdag een mail verstuurd, dat je al wel een mail kon krijgen dat je bestelling ingepakt en verzonden was, maar dat hij dan pas vandaag de deur uit zou gaan ivm embargo.

Dus voor jou is het wel vrij zeker dat je hem morgen krijgt.
Ow, die mail had ik wel ontvangen maar verkeerd begrepen dan :P
Naja, dan hoop ik hem morgen binnen te krijgen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Morgen ga ik mijn versie van de CE ophalen bij de Bart Smit.
Bovenstaande over het afgelopen weekend al verkopen vind ik eigenlijk ook een naaistreek. Het is alleen wel zo dat ik toch niet had kunnen spelen. Dus morgen komt ook beter uit :P.
Wellicht dat mijn vrouw nog langs de BS is gelopen om te kijken, maar ik verwacht van niet (zij wil hem overigens ook heel graag hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:13
Ik pre-order zelf altijd bij E-Plaza, gewoon in de winkel. Zij verkopen 't vrijwel altijd een paar dagen eerder al, net als veel andere winkels. Online reserveren/pre-orderen werkt niet is ook mijn ervaring.

Even on-topic. Ben nu naar mijn mening bij een stuk in het spel waar het echt interessant begint te worden (ongeveer 2,5 uur bezig nu). Vind die hele log die je kan nakijken wel een erg handige toevoeging voor als je eens een stukje nét even gemist hebt van het verhaal. Geweldig spel in mijn ogen! :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08 19:21
Jeej, eindelijk Odin verslagen! Tot nu toe heb ik met de eindbazen nog geen enkele moeite gekost, maar deze heb ik minstens 20x over moeten doen. Nu weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
DEiE schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:42:
Jeej, eindelijk Odin verslagen! Tot nu toe heb ik met de eindbazen nog geen enkele moeite gekost, maar deze heb ik minstens 20x over moeten doen. Nu weer verder :)
Tip: gebruik Libra en druk op R1 (als je de PS3 versie hebt, bij de Xbox gok ik dat het de RB zal zijn). Zou je heel veel pogingen gescheeld hebben :P

[ Voor 9% gewijzigd door Chester op 08-03-2010 19:44 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-09 16:07
Heb het spel afgelopen zaterdag volkomen onverwachts in de bus gekregen (besteld bij Gamersland ofzo, iig die tent uit almere). Nu net 3 uurtjes gespeeld, wat speelt het heerlijk weg. Moet er wel bij zeggen dat ik geen die-hard rpg speler ben ;) Ziet er ook allemaal zo gelikt uit. Erg handig zijn die logs inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
Chester schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:43:
[...]

Tip: gebruik Libra en druk op R1 (als je de PS3 versie hebt, bij de Xbox gok ik dat het de RB zal zijn). Zou je heel veel pogingen gescheeld hebben :P
Heb ik gedaan, maar die zeiden me niet zo veel. Geen weakness tegen elementen, wat de tekentjes bovenin betekenen weet ik nog niet zo goed, maar die geven geen weaknesses aan. Waar adviseer jij om nog op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
DEiE schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:55:
[...]

Heb ik gedaan, maar die zeiden me niet zo veel. Geen weakness tegen elementen, wat de tekentjes bovenin betekenen weet ik nog niet zo goed, maar die geven geen weaknesses aan. Waar adviseer jij om nog op te letten?
Er staan ook tips onderaan. In geval van Odin, als ik me niet vergis:
spoiler:
Stond er dat hij een zwakte had tegen chain attacks en het healen van team maten. Je moest dus met Lightning ook als Ravager spelen. Verder letten op je health en switchen naar medic of pots gebruiken. Vervolgens weer als Ravager spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
Chester schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:15:
[...]

Er staan ook tips onderaan. In geval van Odin, als ik me niet vergis:
spoiler:
Stond er dat hij een zwakte had tegen chain attacks en het healen van team maten. Je moest dus met Lightning ook als Ravager spelen. Verder letten op je health en switchen naar medic of pots gebruiken. Vervolgens weer als Ravager spammen.
spoiler:
Ahh, tijdens het spelen was het healen van teammates nog niet bekend, de bovenste wel, maar chainen lukte me niet lekker. Nu in mijn datalog zie ik ze inderdaad allebij staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
DEiE schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:23:
[...]

spoiler:
Ahh, tijdens het spelen was het healen van teammates nog niet bekend, de bovenste wel, maar chainen lukte me niet lekker. Nu in mijn datalog zie ik ze inderdaad allebij staan :)
spoiler:
Als Ravager auto-chain blijven gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Kraziey schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:57:
[...]

Van de website:

Levertijd
De levertijd van producten op voorraad bedraagt 1-2 werkdagen (maandag t/m vrijdag). Als u uw order voor 15:00 uur plaatst wordt deze op dezelfde dag verstuurd als het product op voorraad is.

Pre-orders worden altijd voor de releasedatum verstuurd zodat u op de dag van release het spel in bezit heeft.

Ik ga er gewoon van uit dat hij morgen in de bus ploft, anders...... :o
Anders wat? Ga je met je voeten stampen en met de deuren slaan? ;) Dan zou ik maar vast beginnen want ik weet niet hoe het met jou zit...mijn orderstatus is nog steeds ongewijzigd.

Ik heb ook zo'n voorgevoel...die deal was wel *erg* scherp...misschien wel té scherp. En nu is ie ook nog eens niet verstuurd terwijl ie op voorraad zou moeten zijn....beetje vaag allemaal.

[ Voor 20% gewijzigd door westergas op 08-03-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Heel toevallig was ik nu ook bij Odin, wat een gevecht als je niet weet wat je moet doen, pure masacre :D

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookami
  • Laatst online: 28-08-2020
Misschien heb ik gewoon slecht gekeken, maar heeft iemand toevallig iets gehoord over het alsnog uitkomen van een Japanse voice over voor de Xbox 360 versie?

Heb namelijk recentelijk een xbox gekocht voor FF14 en de ps2 in de kast gezet, alleen om vervolgens te lezen dat alleen een engelse dub voor de xbox beschikbaar zal zijn. Major bummer want dubs zijn meestal echt heel slecht. Mocht er nog een japse versie komen dan wacht ik nog wel even met de aanschaf.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Kraziey schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:50:
[...]

Nou ja, gehyped. Je hebt gewoon gelijk. Hoewel ikzelf geen pre-order heb lopen vind ik het ook belachelijk dat iemand die er als één van de eerste bij is, gewoon wordt benadeeld. Wat is dan het zin van pre-orderen?? :? En als jij hem morgen niet binnen krijgt is het helemaal belachelijk!
Wat heeft een pre-order met snelheid te maken, je gaat akkoord met de release datum :?
Anderen die meer moeite doen en de winkels in lopen om te kijken zijn altijd als eerste, ik doe dat zelf ook en ik ben alweer net als elke FF sinds de ps1 aantal dagen voor release aan het spelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Ookami schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:59:
Misschien heb ik gewoon slecht gekeken, maar heeft iemand toevallig iets gehoord over het alsnog uitkomen van een Japanse voice over voor de Xbox 360 versie?

Heb namelijk recentelijk een xbox gekocht voor FF14 en de ps2 in de kast gezet, alleen om vervolgens te lezen dat alleen een engelse dub voor de xbox beschikbaar zal zijn. Major bummer want dubs zijn meestal echt heel slecht. Mocht er nog een japse versie komen dan wacht ik nog wel even met de aanschaf.

Thanks
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er nog een Japanse dub verschijnt, niks over gehoord ook en bij de vorige FF games was ook geen Japanse dub voor zover ik weet. Misschien dat er een 'International' versie met Japanse voices en Engelse subs uitkomt in Japan die je zou kunnen importeren, maar als die er al komt komt-ie hoogstwaarschijnlijk alleen voor de PS3 uit.

Je weet toch btw wel dat FFXIV (vooralsnog) niet op de 360 uitkomt? Of typo :P

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Mutatie schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:04:
[...]

Wat heeft een pre-order met snelheid te maken, je gaat akkoord met de release datum :?
Anderen die meer moeite doen en de winkels in lopen om te kijken zijn altijd als eerste, ik doe dat zelf ook en ik ben alweer net als elke FF sinds de ps1 aantal dagen voor release aan het spelen :*)
Dat heeft het niet, heb ik volgens mij ook nergens gezegd.. Ik vind gewoon dat als men het embargo overtreedt, de pre-order klanten worden benadeeld. Dat is wat ik zei en volgens mij niets meer of minder.
Anders wat? Ga je met je voeten stampen en met de deuren slaan? ;) Dan zou ik maar vast beginnen want ik weet niet hoe het met jou zit...mijn orderstatus is nog steeds ongewijzigd.

Ik heb ook zo'n voorgevoel...die deal was wel *erg* scherp...misschien wel té scherp. En nu is ie ook nog eens niet verstuurd terwijl ie op voorraad zou moeten zijn....beetje vaag allemaal.
En huilen, serieus.. :'( :9 . Maar goed, we gaan het zien. Heb net even 3 shopreviews gelezen die niet al te positief waren.... Kunnen we iig met zijn 2-en molotovs gaan gooien! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Chester schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:43:
[...]

Ja. Maar het is niet precies hetzelfde als de normale uitgave, op de achterkant staat namelijk 'Not to be sold separately'.
bedankt! dat wilde ik even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Waarom bestel je online als je het spel heel snel wil hebben? Dat doe ik alleen met games waar ik rustig een week of meer op kan wachten en waar ik niet de volle prijs voor over heb. Ik heb 'm gewoon in de winkel gehaald vandaag.

Het is alles wat ik er van verwacht had: Melodrama, af en toe tenenkrommende dialogen, maar heel sfeervol, grafisch mooi en een lekker combatsysteem met verslavende upgrades en een verhaal wat je continu naar voren sleept.

Ik ga hier wel van genieten de komende weekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Laatst online: 11-09 09:59
damn wat een gave mooie game.... zeer verslavend... ben zo bang dat ik eventueel te snel uitspeel,,, al ga ik vannuit dat bij FF reeks nooit zo snel uitspeel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die datalogs zijn inderdaad erg handig, die kunnen gewoon zoveel duidelijkheid geven en dingen opmerken die jij nog niet gezien of bedacht hebt. Het zelfde was met Mass Effect, die had ook zo'n soort systeem waardoor heel lekker kon inleven in die wereld.

Verder vind het battlesysteem echt gaaf. Ik vind het wel ingewikkelder, zeker met Paragim Shift enzo. Maar daarnaast is het ook heel erg dynamisch. Verhaallijn is weer super, ik kan weer echt meeleven met die personages. De meeste personages vind ik echt leuk, en dan met name Lightning, Snow en Sazh. Helaas had ik gisteren maar 2 uurtjes kunnen spelen, maar het smaakt zeker naar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 17:30
harlekein schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 00:07:
Waarom bestel je online als je het spel heel snel wil hebben? Dat doe ik alleen met games waar ik rustig een week of meer op kan wachten en waar ik niet de volle prijs voor over heb. Ik heb 'm gewoon in de winkel gehaald vandaag.
Valt wel mee, elke webshop waar ik ooit iets besteld heb, had ik het nog altijd de dag erna binnen. 1 keer duurder het 1 dag langer.
Maar ik hoef dan ook niet meteen alles op de releasedag, zo graag hoef ik nou ook weer niet een spel te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Precies, er word een belofte gemaakt dat de game de dag voor release wordt verstuurd zodat je hme op de realease dag binnen hebt. Het is ook gewoon een nederlandse webshop, uds zon zneding is ook maar een dag onderweg.

Maar ik heb na vanmorgen is mijn zending van FRS nog steeds niet de deur uit :( en dat valt me wel tegen van de FRS, op deze manier is het dubbel zuur.

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 09-03-2010 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ik snap ook niet dat er nog steeds mensen zijn die pre orderen. Heb het spel altijd een dag eerder voordat de preorders binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Maar ik heb na vanmorgen is mijn zending van FRS nog steeds niet de deur uit en dat valt me wel tegen van de FRS, op deze manier is het dubbel zuur.
Yep, zeker. Ook hier nog steeds geen mail gehad van futurezone dat ie is verstuurt.
harlekein schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 00:07:
Bij Consoleshop (en waarschijnlijk nog meer anderen) kan het wel gewoon, die hebben hem zelfs vrijdag al verstuurd. Als er op de site staat aangegeven dat ze hem een dag voor release versturen en beloven dat je hem op de releasedag zelf binnen heb, dan ga je daar toch vanuit?

[ Voor 11% gewijzigd door Kraziey op 09-03-2010 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

en zeker bij een shop als de FRS dat is ook niet een of ander vaag webwinkeltje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Chaoss schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 08:34:
en zeker bij een shop als de FRS dat is ook niet een of ander vaag webwinkeltje..
Of het kan in jouw geval ook zo zijn het mailtje wat je eerder hebt gehad (al ingepakt vanwege de vele pre-orders en wordt pas maandag verstuurd) het laatste mailtje is. In feite staat daar al in dat hij al is ingepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Denk het niet in die mails tond jusit dat je nog zo'n verzend bevestiging zou krijgen

Edit, kreeg net mailtje van FRS:
Beste klant,

Wij sturen je deze email naar aanleiding van je preorder voor Final Fantasy XIII..
Door een logistiek probleem hebben wij je bestelling helaas niet tijdig kunnen verzenden.
Wij verwachten je bestelling vandaag te kunnen versturen.

Wij bieden je onze oprechte excuses aan voor de vertraging.

Met vriendelijke groet,

FREE RECORD SHOP

[ Voor 71% gewijzigd door Chaoss op 09-03-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ben zelf nu goed op weg binnen disk 2 =) . Net aanbeland in chapter 7 (Palumpolum). Erg verslavend spel, kan niet anders zeggen...

spoiler:
Bij die sterke non-boss beesten: break-attack en dan poison, is your friend
:)

Snappen jullie trouwens precies het Summon systeem ? . Ik heb nu door dat je nadat je summoned het beste eerst een tijdje met de Summon kunt vechten (zodat de Gestalt balk van je Summoner omhoog gaat, tot vlak voordat je Summon zelf op 0 staat) en dat je dus het beste op het laatste moment kunt switchen naar Gestalt (de mount) ???

Op dat moment ben ik een beetje de draad kwijt... Je ziet een timer, welke bijv. begint bij 12 (maar tevens ook afloopt). Kun je dan bijv. 4 individuele acties van "3 punten" doen, en komt de finishing move vanzelf ? . of moet dat ook nog vlak voor tijd / heeft het nut om die gelijk te doen ? :? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
StarWolf, bijna goed.

Eerst vecht je samen om je Gestalt balkje te vullen, en zodra de SP (bijna) op is, ga je in Gestalt Mode.
Afhankelijk van hoe vol je balkje is, krijgt je Eidolon punten, die je kan besteden aan moves, of allemaal tegelijk opmaakt met je "ultimate attack" (hoe meer punten je hebt, hoe effectiever).

Ikzelf ben niet onder de indruk van de kracht van de Eidolons (heb ze nu alle 6). Die shrouds die je pre-combat kan gebruiken zijn veel effectiever. Maarja, die heb je niet oneindig. :(

[ Voor 26% gewijzigd door XanaduNL op 09-03-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 18:50
Iemand besteld bij Bart smit? op de site zie ik dat ie 'verstuurd is' maar totaal geen mail verkeer.
Ik heb nog nooit eerder bij BS besteld dus geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Laatst online: 08-09 11:39
Hoe verdelen jullie de cp over de verschillende personages. Laat je elke personage maar 1 rol zijn of maximaal 2 per personage. Dus bijv Lightning ravager en commander of alleen commander zodat ze daar extra goed in is. Heb nog geen goed gevoel hoe je je cp moet verdelen.

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

SpeeDRaZoR3 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:39:
Hoe verdelen jullie de cp over de verschillende personages. Laat je elke personage maar 1 rol zijn of maximaal 2 per personage. Dus bijv Lightning ravager en commander of alleen commander zodat ze daar extra goed in is. Heb nog geen goed gevoel hoe je je cp moet verdelen.
Op het moment doe ik de CP verdelen op waar ik de meeste stat upgrades krijg, Dus bijvoorbeeld bij Commando de hp+10 en de strength +5 orbs, en bij Ravager weer de magic + orbs. de skills doe ik verdelen op basis van welke role ik het meest gebruik.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:46
Mijn versie is gisteren wel verstuurd (gelukkig) en hopelijk komt ie zo binnen.
Ookami schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:59:

Thanks
Er zitten geen Japanese stemmen bij beide versies, volgens Square Enix doordat ze geen ruimte meer hadden op de schijf. Ik heb persoonlijk weinig last van Engelse stemmen meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
SpeeDRaZoR3 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:39:
In het begin speel je veel met teams van 2. Dus CP verdelen over 2 roles is handiger, en meestal heb je toch CP over.

Zodra je zelf je teams kan maken, zou ik concentreren op 1 role per character. En de 2e role er een beetje achteraan laten hobbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
Zidane007nl schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:57:
Mijn versie is gisteren wel verstuurd (gelukkig) en hopelijk komt ie zo binnen.

[...]

Er zitten geen Japanese stemmen bij beide versies, volgens Square Enix doordat ze geen ruimte meer hadden op de schijf. Ik heb persoonlijk weinig last van Engelse stemmen meestal.
Engelse stemmen zijn voor mij ook niet zo'n probleen, dan hoef ik geen ondertitels te lezen ;). Meestal zijn er aan de engelse stemmen wel wat aandacht besteed, zodat deze niet hinderlijk zijn om naar te luisteren (Bij Vanille gaat dit dus niet op).
Zelf heb ik meer moeite met nederlandse stemmen, deze zijn meestal erg amateuristisch gedaan. Games met nederlandse stemmen komen er bij mij doorgaans ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

http://www.gamefaqs.com/console/ps3/file/928790/58716
Als er nog mensen zijn die ergens vast zitten...
...heb de faq gebruikt om te kijken of ik ergens wat vergeten was :X

Tot nu toe zeer vermakelijk dat FFXIII, stuk snellere gameplay dan FFX en FFVIII.

Vanavond weer verder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Ik heb de CE ontvangen!!!!!!
(FRS 8 feb pre-ordered online en betaald )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Nice!

Zelf maar even via e-mail contact gehad met Futurezone (eigenlijk Nextic) en die bevestigen dat mijn bestelling gister is verzonden en vandaag op de mat moet vallen. Ben zeer benieuwd! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
XanaduNL schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:04:
[...]
In het begin speel je veel met teams van 2. Dus CP verdelen over 2 roles is handiger, en meestal heb je toch CP over.
Zodra je zelf je teams kan maken, zou ik concentreren op 1 role per character. En de 2e role er een beetje achteraan laten hobbelen.
Ik ben nu bij chapter 5 en heb geen enkel probleem om alle rollen te maxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

ik heb 'm nu ook! :) Zojuist gehaald bij de bartsmit hier (hoewel ik amper tijd zal hebben om te spelen de komende maanden :(, maar ja:P).

Er zit trouwens ook een registration code bij. Dit is de eerste keer dat ik meemaak dat je een spel kunt registreren. Wat krijg je hier eigenlijk voor terug als je dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanaduNL schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:32:
StarWolf, bijna goed.

Ikzelf ben niet onder de indruk van de kracht van de Eidolons (heb ze nu alle 6). Die shrouds die je pre-combat kan gebruiken zijn veel effectiever. Maarja, die heb je niet oneindig. :(
Ben ik daar even blij mee. In FF9 waren ze ook goed (ook niet OP) in FFX was het helemaal erg. Summon was gewoon einde gevecht en sleept je gewoon door elke boss fight heen. Wat wel leuk van FFX was dat je extra summons buiten de storyline kon krijgen. In FXII waren summons ook gewoon goed. Niet te sterk, niet te zwak, gewoon goed.

Hier heb ik nog geen summons, heb nog steeds maar 2 uur gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wejo, ik heb 'm in m'n handen.

PSYCHED TO THE MAX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
8x4 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:23:
ik heb 'm nu ook! :) Zojuist gehaald bij de bartsmit hier (hoewel ik amper tijd zal hebben om te spelen de komende maanden :(, maar ja:P).

Er zit trouwens ook een registration code bij. Dit is de eerste keer dat ik meemaak dat je een spel kunt registreren. Wat krijg je hier eigenlijk voor terug als je dit doet?
Heb het spel zelf helaas nog niet :( (pre-order is nog niet binnen) maar ik denk dat die code is om je aan te melden voor de FF XIV beta

http://blog.us.playstatio...er-for-final-fantasy-xiv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:15
Zucht... Final Fantasy XIII of God of War 3... :|

Ik wou eerst voor God of War 3 gaan maar jullie brengen mij aan het twijfelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Ike. schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:05:
[...]

Heb het spel zelf helaas nog niet :( (pre-order is nog niet binnen) maar ik denk dat die code is om je aan te melden voor de FF XIV beta

http://blog.us.playstatio...er-for-final-fantasy-xiv/
Dat zou ik heel erg gaaf vinden als dat echt zo is. :D
Ben helemaal fan van 11 en kan dan 14 uit gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Ik moest btw zo hard lachen toen hier iemand zei dat hij "White Knight Chronicles" ging halen in plaats van FF XIII :P

Niet dat WKC geen goed spel zou zijn, maar come on now!
Ik las in de spits, metro of pers vanochtend een review van dat spel:
-dat de kwaliteit lachwekkend was: dialogen hoor je als monden gesloten zijn
-je maakt je character die vervolgens als diebele broertje met de main-character meerent, zonder ooit een woord te zeggen...

Eigenlijk vind ik WKC wel bij die persoon passen :P

ontopic: net even de OST naar itunes geripped. Boekje kort doorgekeken, omgeving en vijand spoilers! dus de helft geskipped. Kaarten bekeken. Eraan geroken. Voldaan alles teruggestopt in de doos, behalve spel natuurlijk. En ik ga het netjes opbergen zodat de doos niet kan beschadigen.

Over 50 jaar pak ik het van zolder en dan vertel ik mijn kleinkinderen dat blu-rays handige schijfjes van vroeger waren, die in het begin slechts 50GB maximaal konden bevatten.
Ik vertel ze over de grote console war, dat FF XIII uiteindelijk alleen op de PS3 zonder concessies mogelijk bleek.
En dat ik voordat het spel uitkwam toen de winkels ben afgegaan, in de hoop dat ze het spel eerder zouden meegeven.

Of ik ze ook over het (mogelijk) legendarische spel ga vertellen dat moet uit de komende weken blijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Lol. Nu heb ik de reviews van WKC nog niet gelezen, maar het had mij enigzins nog wel geprikkeld moet ik zeggen. Was vooral benieuwd naar het online gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Kraziey schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:34:
Lol. Nu heb ik de reviews van WKC nog niet gelezen, maar het had mij enigzins nog wel geprikkeld moet ik zeggen. Was vooral benieuwd naar het online gedeelte.
Er werd geen woord daarover gerept. Maar de online zou wel interessant kunnen zijn.
Verder ziet het uit als een ps2 spel in hi res, en dan heb ik het niet over FFX..

Maar het is daarnaast ook al 2 jaar te laat. En zelfs toen al achterhaald.
Jeanne d arc en dark cloud hebben me echter zeer kunnen bekoren, dus fingers crossed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Als je een beeld va WKC wilt krijgen moet je even de review op www.gamekings.tv opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 19:33
Gister ook nog even snel langs de Dimension Plus gefietst om mijn ps3 versie op te halen :)
Helaas nog niet veel kunnen spelen, maar damn wat een graphics _/-\o_ Ziet er top uit en vond het (kleine stukje wat ik speelde) best lekker spelen. Morgen maar een dagje vrij nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:39
Ik vind de camera toch wel zo tergend kak werken! De acceleratie is veel te snel. Hij zwiept alle kanten op. Heel erg wennen na Uncharted 2.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

Faust schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:43:
Ik heb de CE ontvangen!!!!!!
(FRS 8 feb pre-ordered online en betaald )
@ Faust DM

Andere mensen die hier FFXIII CE besteld hebben via FRS. Deze ontvangen via reguliere post of via pakketdienst? Ik heb nog niks ontvangen helaas. En wil graag spelen vanvavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Weapon Upgrade ?

Voor de mensen die ook al wat verder zijn, hebben jullie je wapens al geupgrade? Zo ja vanaf welke chapter?
ik begrijp namelijk niet precies wat ik moet doen, ( ik heb de CE guide )
en snap dat je eerst een berg aan "organic compontenten" moet gebruiken om de multiplier bonus te
krijgen van X 3, zodat je daarna een mechanic component gebruikt en dan die exp points x 3 krijgt.

Kiezen jullie eigenlijk ook maar 1 wapen per persoon uit om up te graden? Aangezien je niet veel gil en componenten hebt? en wacht je daarmee tot de laatste chapter? Ben namelijk bang dat ik zometeen
al mn zuurverdiende componenten verkeerd investeer.

Verder geen problemen alleen dat ik steeds te veel CP heb, en het irritant vind dat ik steeds moet wachten
tot het veld weer wordt uitgebreid.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Aaaargh, ik wil met Lightning spelen! Als ik met Vanille wil spelen koop ik wel een ijsje...

Ik vind die weapon upgrades ook wel moeilijk, qua overwegingen dan. Normaal zou ik alles wat ik heb op dat moment gewoon upgraden, maar nu ben ik bang dat ik dan nieuwe wapens niet meer kan upgraden omdat ik te weinig geld heb. Accessoires heb ik nog helemaal niets mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
Sluuz schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:30:
Ik vind de camera toch wel zo tergend kak werken! De acceleratie is veel te snel. Hij zwiept alle kanten op. Heel erg wennen na Uncharted 2.
Ben ik het inderdaad mee eens. Ook het automatisch draaien van de camera gaat niet altijd even lekker. Ik probeerde een preemptive strike te maken, maar werd gezien. Ik vluchtte weg, en toen begon de camera rondjes te draaien, waardoor het voor het monster niet zo moeilijk meer was mij ongemerkt aan te vallen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Khiu schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:05:
Aaaargh, ik wil met Lightning spelen! Als ik met Vanille wil spelen koop ik wel een ijsje...

Ik vind die weapon upgrades ook wel moeilijk, qua overwegingen dan. Normaal zou ik alles wat ik heb op dat moment gewoon upgraden, maar nu ben ik bang dat ik dan nieuwe wapens niet meer kan upgraden omdat ik te weinig geld heb. Accessoires heb ik nog helemaal niets mee gedaan.
Hmm ik heb in chapter 4 gewoon geen componenten meer, omdat ik alles in mijn wapens gestopt heb ;-) toch maar even doorsparen dan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
hmm, net een tijdje vast gezeten op een heel lullig stukje in chapter 4, waar ik twee bommen en twee robot-dingen moest verslaan. Door de self-destruct van de bommen ging Vanille wel heel snel dood steeds. Ik heb mijn eerste Phoenix Down moeten gebruiken hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Destianto schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:40:
Weapon Upgrade ?

Voor de mensen die ook al wat verder zijn, hebben jullie je wapens al geupgrade? Zo ja vanaf welke chapter?
ik begrijp namelijk niet precies wat ik moet doen, ( ik heb de CE guide )
en snap dat je eerst een berg aan "organic compontenten" moet gebruiken om de multiplier bonus te
krijgen van X 3, zodat je daarna een mechanic component gebruikt en dan die exp points x 3 krijgt.

Kiezen jullie eigenlijk ook maar 1 wapen per persoon uit om up te graden? Aangezien je niet veel gil en componenten hebt? en wacht je daarmee tot de laatste chapter? Ben namelijk bang dat ik zometeen
al mn zuurverdiende componenten verkeerd investeer.

Verder geen problemen alleen dat ik steeds te veel CP heb, en het irritant vind dat ik steeds moet wachten
tot het veld weer wordt uitgebreid.
Upgraden is nog een vak apart zeg. Het schijnt inderdaad dat je zo snel mogelijk je multiplier omhoog moet gooien en dan zorgen dat je zoveel mogelijk XP in één keer moet versieren met 1 soort component omdat de multiplier ook weer lager wordt nadat je materialen hebt toegepast. Je kunt meerdere levels tegelijk stijgen dus je kunt meer materialen toepassen dan het aantal XP dat je nodig hebt voor het volgende level (kijk alleen uit dat je niet meer XP erin stopt dan nodig is voor de levelcap). Ik heb mijn Gladius voor Lightning nu op level 19 en de guns van Sazh op 11 zitten maar heb niet het idee dat ik dat echt efficiënt gedaan heb. Wapens van Hope en Vanille zitten nu rond de level 5 of 6.

Ik heb inderdaad ook maar 1 wapen per persoon, de rest wordt gewoon verkocht (hierdoor kwam ik in chapter 7 aan met bijna 40k gil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faust schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:10:

ontopic: net even de OST naar itunes geripped. Boekje kort doorgekeken, omgeving en vijand spoilers! dus de helft geskipped. Kaarten bekeken. Eraan geroken. Voldaan alles teruggestopt in de doos, behalve spel natuurlijk. En ik ga het netjes opbergen zodat de doos niet kan beschadigen.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Kraziey schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:52:
Nice!

Zelf maar even via e-mail contact gehad met Futurezone (eigenlijk Nextic) en die bevestigen dat mijn bestelling gister is verzonden en vandaag op de mat moet vallen. Ben zeer benieuwd! :o
Jij al wat binnen? Ik nog niets helaas...ook futurezone/nextic maar even gemaild...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
westergas schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:59:
[...]

Jij al wat binnen? Ik nog niets helaas...ook futurezone/nextic maar even gemaild...
Ik weet het nog niet, ben vanavond rond 22.00 pas thuis. Zal toch wel gewoon door de bus passen, een game + guide. Ik hoop het eigenlijk wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

KneoK schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:26:
[...]

Upgraden is nog een vak apart zeg. Het schijnt inderdaad dat je zo snel mogelijk je multiplier omhoog moet gooien en dan zorgen dat je zoveel mogelijk XP in één keer moet versieren met 1 soort component omdat de multiplier ook weer lager wordt nadat je materialen hebt toegepast. Je kunt meerdere levels tegelijk stijgen dus je kunt meer materialen toepassen dan het aantal XP dat je nodig hebt voor het volgende level (kijk alleen uit dat je niet meer XP erin stopt dan nodig is voor de levelcap). Ik heb mijn Gladius voor Lightning nu op level 19 en de guns van Sazh op 11 zitten maar heb niet het idee dat ik dat echt efficiënt gedaan heb. Wapens van Hope en Vanille zitten nu rond de level 5 of 6.

Ik heb inderdaad ook maar 1 wapen per persoon, de rest wordt gewoon verkocht (hierdoor kwam ik in chapter 7 aan met bijna 40k gil).
Ondertussen ook wat geexperimenteerd, maar niet opgeslagen, alleen om te kijken hoe ver ik kon komen.
zit zonder de upgrade op 270 qua strength.

Heb ook de gladus geupgrade tot max * en daarna de catalysator gebruikt,
kreeg toen de Helter Skelter, op level 19 met strength van 399 !

denk alleen niet dat ik het ga houden, Hoe kom je aan zoveel geld? wat heb je verkocht dan?
ik bedoel al die scraps en componenten die je vind / of krijg na een battle moet je toch gebruiken
voor het upgraden van je wapen, ( kijk je naar de ranking van het component? ) aangezien 6 als average staat in de guide, is het dan wijs om alles onder ranking 6 te verkopen voor geld?

Heb wel veel verdient aan de Incentive en Credit chips, a 2500 per stuk,
maar die hebben dan ook geen EXP waarde.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste