Oh, dat ding. Die kom je op de farmplek niet meer tegen. Die irritantste die daar rondlopen geven de minste punten, vind ikKraziey schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:43:
[...]
Aquila Velocycle, niet echt een politiemotor maar heeft er wel wat van wegen die zitten een plek voordat de Wladislaus, Jabberwocky en die andere vrij rondlopen.
Waar ik super van baal is gevecht tegen adaman./ long gui, camera blijft maar draaien en ik zie vaak niet zijn poot omhoog komen zodat ik snel sen sen sen kan worden.....schijtziek word ik hiervan
.
Heb al in de settings gekeken of camera niet gewoon stil kan blijven maar helaas...
Heb al in de settings gekeken of camera niet gewoon stil kan blijven maar helaas...
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Je kan zelf de camera ook bijsturen he. Werkt niet altijd even goed, maar t is in ieder geval iets.
Tijdens een gevecht??Xiliath schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:08:
Je kan zelf de camera ook bijsturen he. Werkt niet altijd even goed, maar t is in ieder geval iets.
Dat is nieuw voor me, ga het uittesten... thanks alvast
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Dat is zoiets als dat ik na een tijdje erachter kwam dat ik een aanvalssequence door middel van pijltje naar rechts als je "abilities" hebt geselecteerd weer kon herhalen
De camera probeerde ik eigenlijk meteen, maar dat herhalen wist ik dan weer niet
En hoe staat het ermee? heb je de Shalong en Long gui al verslagen? ( zonder shrouds)Sm0k3r schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:38:
gevecht tegen adaman./ long gui
Het inwisselen van 999.999 CP voor 1 dark matter had er voor mij ook wel ingemogen
[ Voor 19% gewijzigd door Greatsword op 07-04-2010 14:55 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
@ Destianto
Vind het knap hoor, dat je de game zo diep aan het spelen ben. Ik weet niet of ik het kan opbrengen, maar als ik aan de andere kant al deze verhalen lees dan kriebelt het toch weer
.
Wanneer komt de review
(niet zeikerig bedoeld, maar ben zeer benieuwd
)
Vind het knap hoor, dat je de game zo diep aan het spelen ben. Ik weet niet of ik het kan opbrengen, maar als ik aan de andere kant al deze verhalen lees dan kriebelt het toch weer
Wanneer komt de review
Ik kan het ook niet loslaten hoor. Ik wil alle trophies, dus ben er ook druk mee bezig. Ik moet toch eens een platinum op mijn PS3 hebben
Yep ben net zo ver als jij, nog maar 2 trophies te gaan......pffffffffffffDestianto schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:53:
[...]
En hoe staat het ermee? heb je de Shalong en Long gui al verslagen? ( zonder shrouds)
Het inwisselen van 999.999 CP voor 1 dark matter had er voor mij ook wel ingemogen
Vanavond weer verder met zoeken naar geld hehehehe zowel in game als in echte leven is geld altijd zo'n probleem hahahahahahaha story of my life....
Ik heb het echt moeilijk gehad, had namelijk 1 week vrij genomen om de game te spelen, dacht dat het wel haalbaar zou zijn om alles te doen, ( niet dus ) zat op ongeveer 110 uur na 7 dagen.
Daarna is het echt moeilijk geweest om telkens een paar uurtjes na het werk te spelen. Vandaar dat het een tijdje heeft geduurt om wat dingen te behalen.
Op enkele youtube filmpjes ben ik soms wel verbaast hoe kort mensen over bepaalde dingen hebben gedaan.
Zie gameplay tijden varierend van 80 - 100 uur bij het verslaan van Long Gui's en Marks.
Maar ik laat me niet zo opjagen, ik houdt ervan om mn tijd te nemen en echt intens te genieten van FF.
De sleur waar ik me nu in bevindt is het farmen van dark matters, de paar marks met 5 ***** lijken me geen probleem nu met de goldwatch en juiste DEF ACC. Hoop dat ik wat meer geluk heb aankomende Shalong Battles voor de dark matters. En dan nog een hoop Adamantoise verslaan voor de Platinum Ingot om wat weapons acc, etc te kopen voor de Treasure Hunter Trophy, ( had misschien vanaf het begin moeten aanvinken welke ik allemaal had, heb namelijk al een boel verkocht, en kan het me niet allemaal meer herinneren
In princiepe zou ik de review al kunnen schrijven, maar wacht nog even tot ik echt klaar ben met de game.
Nog eventjes geduld aub.
Daarna is het echt moeilijk geweest om telkens een paar uurtjes na het werk te spelen. Vandaar dat het een tijdje heeft geduurt om wat dingen te behalen.
Op enkele youtube filmpjes ben ik soms wel verbaast hoe kort mensen over bepaalde dingen hebben gedaan.
Zie gameplay tijden varierend van 80 - 100 uur bij het verslaan van Long Gui's en Marks.
Maar ik laat me niet zo opjagen, ik houdt ervan om mn tijd te nemen en echt intens te genieten van FF.
De sleur waar ik me nu in bevindt is het farmen van dark matters, de paar marks met 5 ***** lijken me geen probleem nu met de goldwatch en juiste DEF ACC. Hoop dat ik wat meer geluk heb aankomende Shalong Battles voor de dark matters. En dan nog een hoop Adamantoise verslaan voor de Platinum Ingot om wat weapons acc, etc te kopen voor de Treasure Hunter Trophy, ( had misschien vanaf het begin moeten aanvinken welke ik allemaal had, heb namelijk al een boel verkocht, en kan het me niet allemaal meer herinneren
In princiepe zou ik de review al kunnen schrijven, maar wacht nog even tot ik echt klaar ben met de game.
Nog eventjes geduld aub.
Zo zit ik ook met iedere game van "Dit word mijn eerste Platinum!" en dan blijven steken tussen de 80/90%Pheno79 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:16:
Ik kan het ook niet loslaten hoor. Ik wil alle trophies, dus ben er ook druk mee bezig. Ik moet toch eens een platinum op mijn PS3 hebben
Hier ook een brandnieuwe FF eigenaar. Had me van te voren iets ingelezen waardoor het inkomen in het verhaal vlot verliep. Heb net de tutorial gekregen over item leveling and upgrading. Kom daar nog slecht uit. Vind het paradigm wisselen echt super tof en actie vol.
Heb zin in de rest!
Heb zin in de rest!
Ik heb geen spullen verkocht qua weapons acc, dus dat moet wel goed komen.
Maar dat tijdsgebrek ken ik
Maar dat tijdsgebrek ken ik
Pheno79 zegt:
Uiteraard jullie ook hoorSm0k3r zegt:
Yep ben net zo ver als jij, nog maar 2 trophies te gaan......pffffffffffff
Vanavond weer verder met zoeken naar geld hehehehe zowel in game als in echte leven is geld altijd zo'n probleem hahahahahahaha story of my life....

Die figuren ja, daar kan je erg veel CP halen in korte tijd.Kraziey schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:43:
[...]
Aquila Velocycle, niet echt een politiemotor maar heeft er wel wat van wegen die zitten een plek voordat de Wladislaus, Jabberwocky en die andere vrij rondlopen.
Ik heb daar iets van 220.000 gehaald met 2x heen en weer.
Had er eigenlijk wat langer moeten blijven want daar kom je dus nooit meer terug...
@Ike:
Hier de equipment die ik gebruikt heb voor Orphan (en 5 sterren):
Lightning:
Weapon:
Hauteclaire *
Accessoires:
Diamond bangle lvl17
Godess's Favor lvl1
Rainbow Anklet *
Fang:
Weapon:
Bladed Lance *
Accessoires:
Silver Bangle lvl1
Tungsten Bangle lvl1
Rainbow Anklet lvl1
Hope:
Weapon:
Ninurta *
Accessoires:
Weirding Glyph lvl2
Adamant Bangle lvl1
Gold Bangle lvl1
Dit is mijn eerste RPG, dus weet er niet veel van, maar deze accessoires heb ik random gekozen om ze oa meer HP te geven en vanwege de extra weerstand tegen bepaalde elementen. De weerstand tegen de elementen is puur random omdat ik niet weet welke vijand welke attack gaat doen, dus ik dacht iedereen een beetje van alles. De weerstand tegen Daze ed vond ik wel nuttig, ik hou er niet van als tegenstanders dingen op mijn chars casten
Voor de wapens heb ik degene gekozen die volgens de guide de meeste strength en magic potential hadden (van de wapens die ik in bezit had, er zijn voor sommige karakters nog iets betere te krijgen, maar de shop waar die te halen zouden zijn staat niet in mijn shop-lijst)
Verder had ik de 3 main rollen voor iedere char tot max geleveld (dus t/m role level 4)
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 07-04-2010 18:27 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Verwijderd
Right, de lol is er nu voor mij een beetje af. Ik zit geloof ik vlak voor het eind en ik ben gewoon niet sterk genoeg ofzo. Ik heb verscheidene vijanden met een decepticol voorbij moeten lopen omdat het toch een kansloze missie was om deze neer te krijgen, de rest zijn allemaal gevechten van weet ik het hoe lang en daar heb ik gewoon geen zin in. Teruggaan heb ik ook niet bepaald zin in aangezien dat een pokkeneind lopen is en ik toch niet zo veel behoefte heb aan dat hele stuk nóg een keer doen...
Ik heb net het gevecht met
Ohja ik heb overigens in chapter 12 géén mogelijkheid gezien om terug te teleporten naar andere gebieden. Als dat nou het geval was geweest..
Ik heb net het gevecht met
spoiler:
maar gewoon halverwege afgebroken want ik viel bijna in slaap zo lang duurde het.proudclad, de tweede keer
Ohja ik heb overigens in chapter 12 géén mogelijkheid gezien om terug te teleporten naar andere gebieden. Als dat nou het geval was geweest..
Wel handig voor mij om te weten: ik zit in chapter 11Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:04:
Right, de lol is er nu voor mij een beetje af. Ik zit geloof ik vlak voor het eind en ik ben gewoon niet sterk genoeg ofzo. Ik heb verscheidene vijanden met een decepticol voorbij moeten lopen omdat het toch een kansloze missie was om deze neer te krijgen, de rest zijn allemaal gevechten van weet ik het hoe lang en daar heb ik gewoon geen zin in. Teruggaan heb ik ook niet bepaald zin in aangezien dat een pokkeneind lopen is en ik toch niet zo veel behoefte heb aan dat hele stuk nóg een keer doen...
Ik heb net het gevecht metspoiler:maar gewoon halverwege afgebroken want ik viel bijna in slaap zo lang duurde het.proudclad, de tweede keer
spoiler:
, wanneer komt dit Point of no Return? Dus op welk moment moet je flink beginnen met levelen?
(Vanille's edoilon)
Ticking away the moments that make up the dull day
Verwijderd
Heb net missie 62 gedaan (om de genji glove the krijgen). Langste gevecht ooit. Meer dan 2 uur!
Eenmaal de eerste verslaan was het peanuts om de tweede neer te krijgen.
Daarna ben ik begonnen amdementoisen neer te leggen, maar heb er al 5 verslaan en nog niets gekregen.
Er is me verteld dat die dingen droppen van 150.000gil en ook soms de catalyst voor je wapens om te zetten naar hun hoogste vorm, maar heb blijkbaar geen geluk.
PS, die Growth Egg van missie 55 deed wonderen om alles uit te maxen (CP x 2). Momenteel heeft iedereen al 4 klasses uitgemaxt.
Eenmaal de eerste verslaan was het peanuts om de tweede neer te krijgen.
Daarna ben ik begonnen amdementoisen neer te leggen, maar heb er al 5 verslaan en nog niets gekregen.
Er is me verteld dat die dingen droppen van 150.000gil en ook soms de catalyst voor je wapens om te zetten naar hun hoogste vorm, maar heb blijkbaar geen geluk.
PS, die Growth Egg van missie 55 deed wonderen om alles uit te maxen (CP x 2). Momenteel heeft iedereen al 4 klasses uitgemaxt.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 20:28 ]
Verwijderd
De eindbaas is redelijk gemakkelijk te verslaan, dus je moet niet echt super buffed zijn (maak wel dat je death resistant items hebt voor tegen Orphan).Radagast2005 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:17:
[...]
wanneer komt dit Point of no Return? Dus op welk moment moet je flink beginnen met levelen?
Eens je de eindbaas verslaan hebt, mag je in grind modus gaan op de steppe op Gran Pulse.
Ik versloeg constant die king behamoth die aan het vechten was met die reuze wolf aan de uitgang van de steppe. Je hebt altijd een pre-emptive strike en het gevecht is in 30 seconden ofzo gedaan. Je krijgt 6600CP per gevecht.
Eens alle 3 de hoofdklasses uitgespeeld waren ging ik achter de Growth Egg van missie 55, die geeft double CP, maar het is verdomme een moeilijke baas om te verslaan.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 20:36 ]
Vanille-deathVerwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:33:
[...]
Eens alle 3 de hoofdklasses uitgespeeld waren ging ik achter de Growth Egg van missie 55, die geeft double CP, maar het is verdomme een moeilijke baas om te verslaan.
En die behemoth met reuze-wolf die kan je nadat je de game hebt uitgespeeld binnen 10sec neer krijgen.
Erg leuk met growth-egg.
Maar maak je niet druk om CP/crystarium, die max je sneller dan je denkt.
Ik doe daar zo iets ongelofelijk fout dan, bijna nooit heb ik een pre-emtive strike. Om even stagger op te bouwen op die behamoth haal ik niet, hij health 100% en kom ik op 1-2 ster max.Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:33:
Ik versloeg constant die king behamoth die aan het vechten was met die reuze wolf aan de uitgang van de steppe. Je hebt altijd een pre-emptive strike en het gevecht is in 30 seconden ofzo gedaan. Je krijgt 6600CP per gevecht.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Sjee, na nog een poging eindelijk die vervelende baas in chapter 12 verslagen.
Het hielp nogal om Lightning te vervangen voor Sazh als Synergist (en Ravager), met als team dan Fang, Sazh, Vanille. Ook hielp Bahamut op het moment van stagger behoorlijk veel!
Alsnog duurde het 23 minuten maargoed. Blij zat dat ik er voorbij ben. Voorspelt alleen weinig goeds voor wat er nog komen gaat, al zal dat niet zo heel veel meer zijn gok ik.
Het hielp nogal om Lightning te vervangen voor Sazh als Synergist (en Ravager), met als team dan Fang, Sazh, Vanille. Ook hielp Bahamut op het moment van stagger behoorlijk veel!
Alsnog duurde het 23 minuten maargoed. Blij zat dat ik er voorbij ben. Voorspelt alleen weinig goeds voor wat er nog komen gaat, al zal dat niet zo heel veel meer zijn gok ik.
Die speelde ik vrij easy
spoiler:
De truc is simpel, nooit staggeren. Enkel commando's Fang, Sazh en Light, haste via Sazh, in nood Fang SEN rest MED, maar nooit de stagger halen. Gaat eigelijk bizar simpel dan
Eventueel Fang via SAB wat buffs removen, gaat best makkelijk
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 08-04-2010 00:33 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Ja die tactiek was ik ook achter alleen dan zou in mijn geval het gevecht echt eeuwen lang duren. Je kunt die truc nog iets verfijnen namelijk zo:SinergyX schreef op donderdag 08 april 2010 @ 00:33:
Die speelde ik vrij easy
spoiler:De truc is simpel, nooit staggeren. Enkel commando's Fang, Sazh en Light, haste via Sazh, in nood Fang SEN rest MED, maar nooit de stagger halen. Gaat eigelijk bizar simpel danEventueel Fang via SAB wat buffs removen, gaat best makkelijk
spoiler:
Zodra de proudclad op annihilation mode staat, dus op de grond, meteen staggeren en hakken maar. Twee voordelen; ten eerste kun je 'm 'jugglen' met launch of aeroga of iets, en ten tweede doet hij dan geen retalliatory strike! Mijn issue deze keer waarom het zo lang duurde was echter dat ik iets te snel HP kwijt raakte zonder SEN en MED als hij in annihilation mode stond (vooral af en toe met die iets hardere knal)
spoiler: Proudclad
Ik heb proudclad eindelijk ook verslagen, de tweede ook zelfs. In dit geval had ik m'n party aangepast naar Lightning/Hope/Fang. Hope voor de haste en MED natuurlijk en Fang voor het debuffen van de vijand op het kleine momentje dat het kan. Verder is het inderdaad rammen totdat ie z'n keiharde attacks gaat doen, op dat moment wisselde ik naar MED/MED/SYN of MED/MED/SEN (dat weet ik ff niet uit me hoofd nu) om 'm even tot rust te laten komen en dan weer er op hakken. Geen eidolon nodig gehad overigens, die dingen gebruik ik eigenlijk nooit.
Verwijderd
Hmm toch nog een aangename verrassing in het begin van hoofdstuk 13
spoiler:
Dan toch eindelijk de portal terug naar Pulse om het een en ander gedaan te krijgen zoals in ieder geval wat wapens flink upgraden en crystariums volgooien
Ik zou voor je Crystarium gewoon nog even verder lopen, mobs die 32.000 CP geven in een korte tijdVerwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:11:
Hmm toch nog een aangename verrassing in het begin van hoofdstuk 13
spoiler:Dan toch eindelijk de portal terug naar Pulse om het een en ander gedaan te krijgen zoals in ieder geval wat wapens flink upgraden en crystariums volgooien
Ben er zelf nu ook een tijdje aan het farmen.
Verwijderd
Ow dat is wel interessant. Ook te verslaan met een niet zo machtige party?Kraziey schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:52:
[...]
Ik zou voor je Crystarium gewoon nog even verder lopen, mobs die 32.000 CP geven in een korte tijd
Ben er zelf nu ook een tijdje aan het farmen.
Alhoewel ik trouwens denk ik toch alsnog eerst nog wat missies ga doen.
Maak gebruik van deze nuttige farmplek. alle rollen max en 899.999 cp op de bank, omdat je na het verslaan van de baas ook nog eens 100.000 krijgt.
Gebruiken SAB en SYN nu nog effecten van Magic of Strength? SAB kan wel wat damage doen, maar gebruik ze hoofdzakelijk voor debuffs. Anders ga ik toch Snow ombouw tot multi-jobber, hij staat nu stof te happen met ruim 600k CP.
Tja, wat is een niet zo machtige party? Ik zou het gewoon proberen en als het je niet bevalt dan kan je altijd nog terug naar Gran Pulse. Of je saved hem op een nieuw slot zodat je niet terug hoeft te lopen naar die portal. In het begin ging het bij mij ook niet zo snel, maar na mate je het Crystarium leveled wordt het ook steeds makkelijk.Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:02:
[...]
Ow dat is wel interessant. Ook te verslaan met een niet zo machtige party?
Alhoewel ik trouwens denk ik toch alsnog eerst nog wat missies ga doen.
Verwijderd
Ik zal het weldra eens gaan proberen. Vooralsnog ben ik net even verdwaald geraakt op Pulse (Mahabara gedeelte, verkeerde afslag met Atomos gemaakt ofzoKraziey schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:52:
[...]
Tja, wat is een niet zo machtige party? Ik zou het gewoon proberen en als het je niet bevalt dan kan je altijd nog terug naar Gran Pulse. Of je saved hem op een nieuw slot zodat je niet terug hoeft te lopen naar die portal. In het begin ging het bij mij ook niet zo snel, maar na mate je het Crystarium leveled wordt het ook steeds makkelijk.
Aah, die moet ik ook nog. De Juggernaut volgens mij? 
Ow wacht, die heb je al gedaan. (leren lezen!!
)
Ow wacht, die heb je al gedaan. (leren lezen!!

[ Voor 33% gewijzigd door Kraziey op 08-04-2010 14:33 ]
Verwijderd
Ik heb net die eidelon van Fang binnen 26 seconden binnengehaald..
Grote tip om het zo snel te doen.
Gebruik je schrouds.
Dan is het supermakkelijk
Gebruik je schrouds.
Verwijderd
Juggernaut ben ik ooit tegengekomen maar daar was ik toen nog lang niet sterk genoeg voor. Ik kwam nu zo'n blauwe Tyrant tegen, die ging eigenlijk zonder problemen neer.Kraziey schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:21:
Aah, die moet ik ook nog. De Juggernaut volgens mij?
Ow wacht, die heb je al gedaan. (leren lezen!!)
Alles is makkelijk met shrouds, het is juist de kunst om het zonder te doen, en mocht je ze toch willen gebruiken doe het dan voor een waardige tegenstander, als je al moeite hebt met een Eidolon zal je nog voor vele uitdagingen komen te staanVerwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:44:
Ik heb net die eidelon van Fang binnen 26 seconden binnengehaald..
Gebruik je schrouds.
" echte mannen gebruiken geen steroids" hahaha
[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 08-04-2010 16:45 ]
Ach, het is maar hoe je het bekijkt. Ik ben zelf bezig met de laatste 3 marks die opzich wel pittig zijn.Destianto schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:34:
[...]
Alles is makkelijk met shrouds, het is juist de kunst om het zonder te doen, en mocht je ze toch willen gebruiken doe het dan voor een waardige tegenstander, als je al moeite hebt met een Eidolon zal je nog voor vele uitdagingen komen te staan
" echte mannen gebruiken geen steroids" hahaha
Maar voor die Eidolons heb ik ook gewoon alle shrouds gebruikt. Ik vond het een beetje lame gevechten tegen die Eidolons. Sowieso vind ik het vrij flauw dat je met bepaalde gevechten zomaar je party doorelkaar gehusselt wordt (wat zeer irritant is, vooral omdat je dan geen juiste paradigms hebt en na een fail dus wel gewoon je party setup kan aanpassen!).
Als voorbeeld (het komt echt vaker voor): Discswap 2>3; had ik ineens Snow in mijn party met <500HP terwijl de rest op >2000HP zat ofzo. Volgende try mocht ik dus wel voor het gevecht nog het crystarium aanvullen, laat me het dan direct doen!
Deze FF heeft gewoon veel flauwe vechtmomenten en mobcombinaties (vlak voor de eindbaas anyone?). Dat vond ik echt het enige nadeel van deze FF.
Overigens kunnen shrouds ook zeker nadelig werken, aangezien ze toch korter duren dan echt buffen en ze altijd precies aflopen als ik ze het meeste nodig heb
[ Voor 7% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 08-04-2010 16:52 ]
Dat niet zozeer heb eigenlijk totaal geen opmerking over de vechtmomenten kan soms wat langer duren maar dat is opzich aan te passen door je char wat sterker te maken of een andere tactiek te kiezen. Alleen ben ik zelf van mening dat er veel meer in het spel had kunnen zitten zonder er veel meer werk aan te doen zoals bijv ik weet niet precies hoe die stad het maar word gerevered als 'city of dreams' met die chocobo ranch waarom zet je daar niet een aantal events neer hoeft niet perse iets supermoois te zijn gewoon wat om tijd in te steken het shopen via een savepoint is ook echt zoiets .. waarom zet je die shops niet per npc zoveel beter imhognimmeL_kraD schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:51:
[...]
Deze FF heeft gewoon veel flauwe vechtmomenten en mobcombinaties (vlak voor de eindbaas anyone?). Dat vond ik echt het enige nadeel van deze FF.
Juiste acc selecteren. Debuffing + 30 % , maar ja ieder zijn strategie toch.
[ Voor 32% gewijzigd door Greatsword op 08-04-2010 17:04 ]
Hoe zit het precies met wapens upgraden?
Ik heb de meeste wapens nu op "sterretje", is ie dan ook op z'n max?
Wat ik begreep zijn er 3 stages van upgrade, maar dat begrijp ik niet helemaal want ik kan geen items meer ter upgrade in mij wapens stoppen...
Iemand nog goede farmtips voor Gran Pulse?
De Behemoth Kings gaan aardig, maar moet ergens beter kunnen toch (zelf dacht ik aan Maw of the Abyss)?
Wat een verschil met voor chapter 13 en nu, dat de Behemoth Kings nu zonder enige moeite te verslaan zijn terwijl ik er eind van de storymode zoveel moeite mee had...
Meeste groepen vijanden op Gran Pulse gaan nu binnen enkele seconden (kost me meestal wel de 5 sterren omdat de target time ook erg laag is)
Wat ik begreep zijn er 3 stages van upgrade, maar dat begrijp ik niet helemaal want ik kan geen items meer ter upgrade in mij wapens stoppen...
De Behemoth Kings gaan aardig, maar moet ergens beter kunnen toch (zelf dacht ik aan Maw of the Abyss)?
Wat een verschil met voor chapter 13 en nu, dat de Behemoth Kings nu zonder enige moeite te verslaan zijn terwijl ik er eind van de storymode zoveel moeite mee had...
Meeste groepen vijanden op Gran Pulse gaan nu binnen enkele seconden (kost me meestal wel de 5 sterren omdat de target time ook erg laag is)
Die twee vechtende grote beesten (King Behemoth + ?) voor de ingang naar de Maw is een goede plek. Als je sterk bent, dan kost dat gevecht je 5 sec en levert het je 6k CP op (12k met growth egg). Je kan dit gevecht makkelijk resetten door even naar het savepoint te lopen (+/- 3 meter verder) en dan weer terug.dvdkiwi schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:26:
Hoe zit het precies met wapens upgraden?
Verwijderd
Helemaal mee eens. Moet je eens gaan kijken naar FF7, wat je dáár allemaal kon! Gigantische open wereld met tientallen dorpjes en interessante plekken, allerlei mensen om mee te praten, winkels om dingen te kopen en gewoon veel levendigheid overal, chocobos om te verzamelen, vliegtuig, geheime eilanden etc.Ezr schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:02:
[...]
Dat niet zozeer heb eigenlijk totaal geen opmerking over de vechtmomenten kan soms wat langer duren maar dat is opzich aan te passen door je char wat sterker te maken of een andere tactiek te kiezen. Alleen ben ik zelf van mening dat er veel meer in het spel had kunnen zitten zonder er veel meer werk aan te doen zoals bijv ik weet niet precies hoe die stad het maar word gerevered als 'city of dreams' met die chocobo ranch waarom zet je daar niet een aantal events neer hoeft niet perse iets supermoois te zijn gewoon wat om tijd in te steken het shopen via een savepoint is ook echt zoiets .. waarom zet je die shops niet per npc zoveel beter imho
Dan had je de Gold Saucer nog, dát was pas de city of dreams. Ik heb uren en dan ook uren doorgebracht daar om echt van alles te doen. Chocobo races, battle arena, met je chick in het reuzenrad, gokken, armpje drukken noem maar op. Dat mis ik heel erg in deze FF, het is nu gewoon lopen-vechten-lopen-vechten-cinematic-lopen-vechten en dan op het eind optioneel een paar speciale mannetjes vechten.
My thoughts excactly...Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:56:
[...]
Helemaal mee eens. Moet je eens gaan kijken naar FF7, wat je dáár allemaal kon! Gigantische open wereld met tientallen dorpjes en interessante plekken, allerlei mensen om mee te praten, winkels om dingen te kopen en gewoon veel levendigheid overal, chocobos om te verzamelen, vliegtuig, geheime eilanden etc.
Dan had je de Gold Saucer nog, dát was pas de city of dreams. Ik heb uren en dan ook uren doorgebracht daar om echt van alles te doen. Chocobo races, battle arena, met je chick in het reuzenrad, gokken, armpje drukken noem maar op. Dat mis ik heel erg in deze FF, het is nu gewoon lopen-vechten-lopen-vechten-cinematic-lopen-vechten en dan op het eind optioneel een paar speciale mannetjes vechten.
Dit is op X-2 na de eerste FF die ik niet van plan ben te houden, gaat gewoon ingeruild worden wanneer ik klaar ben
Square Enix kreeg het voor elkaar de voor mij mooiste gameserie totaal te verpesten. Ja het is een leuk
en heeeeeeeeel mooi, maar oh zo saai spelletje geworden..RIP FF...en dan is er ook nog niks soortgelijks in de plaats
Ik heb nog hoop op Mistwalker, maar op een of andere manier voelen de jrpg's deze generatie allemaal zo kaal en clean aan, de SNES en PS1 rpg's voelden veel voller, mysteriuezer en dieper..(persoonlijk zeg ik zelfs mooier

[ Voor 9% gewijzigd door Mutatie op 08-04-2010 18:33 ]
Ik zit nu op de Palamecia en heb in mijn team Lightning, Hope, Fang en Snow zitten. Nu wil ik mijn team aanpassen en Fang vervangen voor Snow maar dat gaat niet? ( Paradigms >> Battle Team is greyed out en ik krijg de melding "You cannot change your team members at this time")
Doe ik iets verkeerd of kan dit pas echt later in de game?
Ik speel het spel niet meer. Ben bij de eerste boss gekomen in die tower (chapter 11 volgens mij).
Maar ik heb geen drang meer om te gaan spelen. Het spel ligt nu al een week stof te happen. Erg jammer...
Maar ik heb geen drang meer om te gaan spelen. Het spel ligt nu al een week stof te happen. Erg jammer...
nee, ja.Prutzer80 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:53:
(in chronologische volgorde)
Verwijderd
Heb net heel die cirkel met missies uitgespeeld op de steppe in Gran Pulse (56 tot 61 waren zeer gemakkelijk, 62 niet), veranderen die adementoisen en hun kleine broertjes toch wel in andere beesten. En ik dacht dat je eerst missie 63 moest doen voordat dat gebeurde, lol.
Had al 11 adementoisen neergelegd, 5 sterren constant met conn. item en nog wat item boosters, had nog steeds niets gekregen, zelfs geen platinum ignot. Ik zie me sneller de overige twee rollen uitmaxen van ieder personage dan ultimate weapons te hebben.
Weet iemand een goede "gil farming" plaats or missie ofzo?
Had al 11 adementoisen neergelegd, 5 sterren constant met conn. item en nog wat item boosters, had nog steeds niets gekregen, zelfs geen platinum ignot. Ik zie me sneller de overige twee rollen uitmaxen van ieder personage dan ultimate weapons te hebben.
Weet iemand een goede "gil farming" plaats or missie ofzo?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 22:10 ]
Heb je wel de juiste ACC equiped voor de "normal drop item" Na het verslaan van mark 63 krijg je zo ie zo de Gold nugget a 60.000 gil. Je kan daar genoegen mee nemen, andere save/load.
Verwijderd
Ja, heb een voor de normale drop item en de special drop item en ook een voor shrouds.
Bedankt voor de tip, zal dan maar missie 63 farmen.
Bedankt voor de tip, zal dan maar missie 63 farmen.
Beste plek om te farmen vind ik zelf nog steeds de adamantoise in Eden. Heb net mn crystarium gemaxed en heb al 3 ultimate weapons gemaxed en in totaal iets van 5-6 traps als drop gehad en veel ingots.
Voordeel daar is dat de savepoint er direct naast zit, en als je alle soldiers en monsters daar killed dan kan je adamantoise ook laten repoppen daar even snel naar de deur en terug te lopen. Sneller krijg je het niet
Voordeel daar is dat de savepoint er direct naast zit, en als je alle soldiers en monsters daar killed dan kan je adamantoise ook laten repoppen daar even snel naar de deur en terug te lopen. Sneller krijg je het niet
[ Voor 35% gewijzigd door Xiliath op 09-04-2010 00:42 ]
Gister avond mijn eerste Eidelon te pakken gehad ( Shiva Sisters ) heerlijk gevoel waanzinning mooie introductie ook van de Eidelon. Hier de PS3 maar uitgezet aangezien well uhm ik anders vanacht waarschijnlijk geen slaap had gehad.
Tot nu toe bijzonder om te spelen het duurde even voor ik de verschillen kon tussen fal'Cie > l'Cie > Cie'th maar dat mag de pret niet drukken ik hou er wel van als niet alles in het begin gelijk perfect duidelijk is het houd je nieuwsgierg
Tot nu toe bijzonder om te spelen het duurde even voor ik de verschillen kon tussen fal'Cie > l'Cie > Cie'th maar dat mag de pret niet drukken ik hou er wel van als niet alles in het begin gelijk perfect duidelijk is het houd je nieuwsgierg
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Dat is ongeveer dezelfde reactie die ik krijg van bijna alle FF fans die ik ken en dat zijn er toch wel een hoop ook op internet weer dezelfde reactie. Dus alle fans geven dit aan , maar square doet weer zo koppig door niet te luisteren naar de fans. Ik vraag me af welke genius er voor gekozen heeft om die events eruit te halen hoe haal je het in je hoofd om dat te doen echt waar zoveel tijd stoppen in het perfectioneren van de uiterlijk van de game battlesysteem ook zowveel tijd in gestopt waarschijnlijk.. en de belangrijkste onderdeel gewoon eruithalen terwijl dat toch volgens mij het minste tijd zou vragen. Hoe moeilijk is het om een arena in het spel te stoppen waar je non stop zonder dat geloop mobs kan slachten? niet veel lijkt me terwijl de uiteindelijk speler toch echt zwaar veel meer uur te besteden heeft aan het spel. Ik vraag me toch echt af wat hun motief daarvoor is misschien dat 1 van jullie enig idee heeft?Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:56:
[...]
Helemaal mee eens. Moet je eens gaan kijken naar FF7, wat je dáár allemaal kon! Gigantische open wereld met tientallen dorpjes en interessante plekken, allerlei mensen om mee te praten, winkels om dingen te kopen en gewoon veel levendigheid overal, chocobos om te verzamelen, vliegtuig, geheime eilanden etc.
Alleen luisteren naar fans werkt niet, daar trekt je geen nieuwe mensen mee aan.
Ze hebben iets anders geprobeerd, ook die 'vader' van FF series was er niet superblij mee, maar 'an sich' is het wel een briljant spel (voor een niet FF-kenner, zelf heb ik FF7 ook maar tot .. naja, dat moment gespeeld).
Ok, ze hadden die ene stad met Sazh en Vanille (war ook die chocobo's lopen) enorm kunnen uitbouwen, dat je later terug kon en allemaal minigames kan gaan doen. (of kan dit al?
)
Ze hebben iets anders geprobeerd, ook die 'vader' van FF series was er niet superblij mee, maar 'an sich' is het wel een briljant spel (voor een niet FF-kenner, zelf heb ik FF7 ook maar tot .. naja, dat moment gespeeld).
Ok, ze hadden die ene stad met Sazh en Vanille (war ook die chocobo's lopen) enorm kunnen uitbouwen, dat je later terug kon en allemaal minigames kan gaan doen. (of kan dit al?
Waarschijnlijk deze weg gekozen, omdat dit deel toegankelijk moet zijn voor iedereen, en met name de nieuwe mensen, die voor het eerst kennis maken met Final Fantasy ( de Xbox gebruikers )
Het bewandelen van dorpjes en daar met iedereen praten, vragen naar directions, het langs gaan van verschillende shops, weapons/acc/items etc haalt de flow uit de game.
Er is daarom gekozen voor een game waarbij je niet lang stil hoeft te staan, en ze willen je graag gefocused houden op het verhaal, zonder al te veel poes pas.
Het bewandelen van dorpjes en daar met iedereen praten, vragen naar directions, het langs gaan van verschillende shops, weapons/acc/items etc haalt de flow uit de game.
Er is daarom gekozen voor een game waarbij je niet lang stil hoeft te staan, en ze willen je graag gefocused houden op het verhaal, zonder al te veel poes pas.
Ik moet hier wel aan toevoegen dat het juist zo dwalen door bevoorbeeld Midgar je een veel sterkere band kreeg omdat je je af en toe totaal hulpeloos voelt waar je nu heen moetDestianto schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:00:
Waarschijnlijk deze weg gekozen, omdat dit deel toegankelijk moet zijn voor iedereen, en met name de nieuwe mensen, die voor het eerst kennis maken met Final Fantasy ( de Xbox gebruikers )
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Ik heb de hele game (voor zover ik ben dan) als zeer positief ervaren.
De eerdere FF games heb ik niet gespeeld, maar toen ik uitgelegd kreeg wat turned base inhield (sorry ben geen RPG fanaat) heb ik 2 keer moeten nadenken over het kopen van deze game.
Dus maar even van een maatje geleend om het spel te checken.
En warempel, na 5 minuten spelen wist ik al: deze moet ik hebben!!
De fans van de vorige FF kijken waarschijnlijk heel anders naar deze nieuwe titel (vergelijken 'm met vorige delen ed), maar voor mij (nieuwkomer) is ie in ieder geval heel toegankelijk...
Ben blij dat ik bij dit deel ingestapt ben haha
Het verhaal wordt dmv de cutscenes echt prachtig verteld, dus ben blij dat er geen onnodige dingen in het spel zitten die het tempo eruit zouden halen.
Heb tot zover nog niks negatiefs kunnen ontdekken in de game, buiten de hopeloze Hope dan...
De eerdere FF games heb ik niet gespeeld, maar toen ik uitgelegd kreeg wat turned base inhield (sorry ben geen RPG fanaat) heb ik 2 keer moeten nadenken over het kopen van deze game.
Dus maar even van een maatje geleend om het spel te checken.
En warempel, na 5 minuten spelen wist ik al: deze moet ik hebben!!
De fans van de vorige FF kijken waarschijnlijk heel anders naar deze nieuwe titel (vergelijken 'm met vorige delen ed), maar voor mij (nieuwkomer) is ie in ieder geval heel toegankelijk...
Ben blij dat ik bij dit deel ingestapt ben haha
Het verhaal wordt dmv de cutscenes echt prachtig verteld, dus ben blij dat er geen onnodige dingen in het spel zitten die het tempo eruit zouden halen.
Heb tot zover nog niks negatiefs kunnen ontdekken in de game, buiten de hopeloze Hope dan...
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 09-04-2010 17:18 ]
Dan is het blijkbaar toch gelukt om nieuwe fans te werven
WELKOM.
[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 09-04-2010 17:20 ]
Danku!!
*gaat weer schatzoeken met de chocobo's*
*gaat weer schatzoeken met de chocobo's*
Verwijderd
Verdorie die Long Gui zijn pittige tegenstanders. Heb er nog veel moeite mee, maar het lukt wel
Ook voor Long Gui, kan je mijn Shalong Gui tacktiek toepassen (pag 63)Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:27:
Verdorie die Long Gui zijn pittige tegenstanders. Heb er nog veel moeite mee, maar het lukt wel
De Long Gui ben ik nog niet, maar de grote Cacti is anders ook een vervelend plantje...
10000 naaldjes en mijn members zijn zo goed als dood.
Meneer cactus geeft me ook niet even de tijd om te healen of zo
Wel bijna alle chocobo treasures gevonden, hij geeft het ruim op tijd aan als er iets begraven ligt
Alleen jammer dat er maar 5 beschikbaar zijn iedere keer als je op Gran Pulse bent.
Op Gran Pulse is er een aparte "zijweg" welke alleen met de chocobo te bereiken is.
Daar zijn ook aardige CP farmbeesten aanwezig. Soort etende planten met een dikke papa
10000CP....
10000 naaldjes en mijn members zijn zo goed als dood.
Meneer cactus geeft me ook niet even de tijd om te healen of zo

Wel bijna alle chocobo treasures gevonden, hij geeft het ruim op tijd aan als er iets begraven ligt
Alleen jammer dat er maar 5 beschikbaar zijn iedere keer als je op Gran Pulse bent.
Op Gran Pulse is er een aparte "zijweg" welke alleen met de chocobo te bereiken is.
Daar zijn ook aardige CP farmbeesten aanwezig. Soort etende planten met een dikke papa
10000CP....
[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 10-04-2010 13:36 ]
Want er waren al zoveel FF delen uitgekomen op de ps3?Destianto schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:00:

FF13 is "toegankelijker" in de zin dat je absoluut NIETS meer moet doen buiten het lopen van de ene cutscene naar de andere, resulterend in een doodsaai spel. FF13 is rommel geworden met hele mooie cutscenes, ze hadden er beter gewoon een film van gemaakt. Dat 90% van alle FF fans FF13 afbreken heeft niets met "nostalgie" te maken, de snes en psx versies waren gewoon superieur op alle vlakken, punt.
[ Voor 10% gewijzigd door boe2 op 10-04-2010 13:57 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Heeft iemand hier al die Treasure Hunter Trophie gehaald?.
Want ik heb al vele wapens.
Maar ik heb geen idee of ik nou elk wapen tot Omega moet upgraden.
Hoeveel wapens er uberhaubt zijn.
Dus als iemand dat weet?
Want ik heb al vele wapens.
Maar ik heb geen idee of ik nou elk wapen tot Omega moet upgraden.
Hoeveel wapens er uberhaubt zijn.
Dus als iemand dat weet?
1 omega weapon (tier 3) per characther is nodig. De overige dien je dan te kopen. Ben nu geld aan het farmen, om alles te kunnen kopen/upgaden.
Dat is een mening, geen feit.Boeboe schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:55:
FF13 is "toegankelijker" in de zin dat je absoluut NIETS meer moet doen buiten het lopen van de ene cutscene naar de andere, resulterend in een doodsaai spel. FF13 is rommel geworden met hele mooie cutscenes, ze hadden er beter gewoon een film van gemaakt. Dat 90% van alle FF fans FF13 afbreken heeft niets met "nostalgie" te maken, de snes en psx versies waren gewoon superieur op alle vlakken, punt.
Hoe weet je wat je al in bezit hebt gehad en wat niet....Destianto schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:29:
1 omega weapon (tier 3) per characther is nodig. De overige dien je dan te kopen. Ben nu geld aan het farmen, om alles te kunnen kopen/upgaden.
Ik heb ook veel onderdelen in wapenupgrades zitten, een lijst met alles wat je in bezit hebt (gehad) zou handig zijn!
Of is er een lijst met dingen die je echt alleen via de shops kan krijgen?
Door het spel te spelen denk ik zelf niks te missen...
Een mening die ook ik deel.
Het spel speelt heel oppervlakkig.
Wat ik zie in het spel is een enorm "het had zo vet kunnen zijn" gevoel.
Ben nu net in Gran Pulse gekomen en ik denk dat het daar bij gaat blijven.
Het enige waar ik aan denk tijdens het spelen is of ik FF6-8 niet eens zal installeren
Spel is voor mij persoonlijk een teleurstelling.
Niet dat het slecht is, maar waar ik een 9 had verwacht is het een 6 geworden.
RPGs trekken mij door hun verhaal, diepgang en interactie, alsof je een boek speelt.
Alles van FF13 zit in de cutscenes, de rest is 1 grote offline MMORPG.
Voor zover Char interaction...... bar bar bar slecht.
Wat mij wel trekt aan FF13 is het verhaal, maar dat is niet genoeg voor mij om door te grinden.
Want zo voelt het voor mij, grinden brrrrrr.
Aangezien ik het verhaal wel wil afzien zal ik de cutscenes binnenkort bekijken op youtube ofzo
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Onherstelbare Fout voor de Treasure Hunter Trophy?
Ik denk dat ik met een groot probleem zit, iemand tips/advies.
Om de trophy te bemachtigen moet je ook alle accesoires in bezit hebben gehad.
de meeste kan je kopen in de shops, maar de volgende ringen niet:
Ember / Frost / Spark / Aqua / Zephyr / Clay
Nu heb ik deze allemaal in bezit gehad maar verkocht en dus nooit geupgrade m.b.v de catalyst om zo tier 3 acc te krijgen. Ook al de Charms heb ik destijds verkocht ( die dus na fully upgrade/dismantle ) de ringen zou produceren.
Enemies laten alleen shrouds vallen, alle Marks al verslagen.
Wie oh Wie?
http://www.trueachievemen...re-hunter-achievement.htm
" If you sold the rings before upgrading AND you sell these charms, then you're screwed "
Bye Bye Ultimate Hero
Nu heb ik deze allemaal in bezit gehad maar verkocht en dus nooit geupgrade m.b.v de catalyst om zo tier 3 acc te krijgen. Ook al de Charms heb ik destijds verkocht ( die dus na fully upgrade/dismantle ) de ringen zou produceren.
Wie oh Wie?
" If you sold the rings before upgrading AND you sell these charms, then you're screwed "
Bye Bye Ultimate Hero
[ Voor 20% gewijzigd door Greatsword op 10-04-2010 17:11 ]
Boh das best hardDestianto schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:13:
Onherstelbare Fout voor de Treasure Hunter Trophy?
Wie oh Wie?
Bye Bye Ultimate Hero
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ben blij dat ik tot nu toe nog niks geupgrade/verkocht heb. Ga nu lekker kijken tot hoever ik kan komen zonder iets te verkopen of te upgraden, daarna eens een lijstje maken van wat ik moet gaan halen etc.
Weet iemand misschien of zijn lijst al ergens bestaat? in excel bestand ofzo?
Ben zelf nu bij chapter 13 bij de portals. dus terug gegaan naar gran pulse om eens te beginnen met missions. gaat nu lekker
Komt er trouwens nog een laatste level in het paradigm? zit nu 1 niveau boven de class lvl 4..
EDIT:
oei die ringen moet ik ook maar eens nakijken
[ Voor 6% gewijzigd door Bexxerz op 10-04-2010 18:20 ]
Dat is waarschijnlijk crystarium lvl 9.Remcov250 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:18:
[...]
Komt er trouwens nog een laatste level in het paradigm? zit nu 1 niveau boven de class lvl 4..
Na de eindbaas komt lvl 10 als laatste lvl vrij.
Ik heb ze allemaal, van sommige de 2e tier al.oei die ringen moet ik ook maar eens nakijkendenk nie dat ik die heb :S:S::S
Ik heb nog niks geupgrade,dismantled of verkocht.
Ik zit nu net na de tower en net voor oerba.
Ik heb wel al wat markt gedaan. zowieso de eerste 17, en nog enkele die ik onderweg tegenkwam.
Hoe kom jij aan Tier 2 Acc zonder upgraden??Ik heb ze allemaal, van sommige de 2e tier al.
Ik heb nog niks geupgrade,dismantled of verkocht.

[ Voor 30% gewijzigd door Excelb-boy op 10-04-2010 22:29 ]
Verwijderd
Maar je kan die wapens toch wel gewoon upgraden(ik ben nu opnieuw begonnen omdat ik alles al had verkocht)
Ik ben nu in staat om de Gladius te upgraden(ben op dat schip vanille aan het bevrijden)naar de Helter Skellter.
als ik dat nu up grade dan kan ik toch gewoon die trophy halen omdat ik nu Gladius heb ge equipt?
Ik ben nu in staat om de Gladius te upgraden(ben op dat schip vanille aan het bevrijden)naar de Helter Skellter.
als ik dat nu up grade dan kan ik toch gewoon die trophy halen omdat ik nu Gladius heb ge equipt?
Je hoeft alles alleen maar 1x in je bezit te hebben gehad. maakt dus niet uit of je het niet gebruikt of verkoopt.Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:27:
Maar je kan die wapens toch wel gewoon upgraden(ik ben nu opnieuw begonnen omdat ik alles al had verkocht)
Let wel op dat je bepaalde acc. alleen maar kan krijgen via upgraden/dismantelen. (dus niet alles zomaar verkopen wat je niet gebruikt.)
[ Voor 12% gewijzigd door Ike. op 10-04-2010 22:39 ]
Verwijderd
Yep, je moet alle equips "ooit" in je inventory hebben gehad.Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:27:
edit...
Weer te langzaam....
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 22:38 ]
Als mijn lijst klopt, is een Fulmen ring een upgraded versie van de spark ring.Excelb-boy schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:15:
[...]
Hoe kom jij aan Tier 2 Acc zonder upgraden??![]()
fulmen ring krijg je bij mission 6 als het goed is.
Ik heb 2 fulmen rings.
Zelfde voor aqua ring en riptide ring.
Zephys en Gale ring.
Verwijderd
Ben nu van plan om helemaal niets te verkopen,tenzij ik het dubbel heb.Ike. schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:37:
[...]
Je hoeft alles alleen maar 1x in je bezit te hebben gehad. maakt dus niet uit of je het niet gebruikt of verkoopt.
Let wel op dat je bepaalde acc. alleen maar kan krijgen via upgraden/dismantelen. (dus niet alles zomaar verkopen wat je niet gebruikt.)
Dat moet je niet doen..Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:51:
[...]
Ben nu van plan om helemaal niets te verkopen,tenzij ik het dubbel heb.
Sommige acc. 'moet' je meerdere keren hebben
Verwijderd
Dan verkoop ik helemaal niksIke. schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:02:
[...]
Dat moet je niet doen..
Sommige acc. 'moet' je meerdere keren hebben
Misschien dat iemand een oplossing weet, of het bekend voor komt.
Na chapter 11 word je Crystarium weer uitgebreid, en ik had voor elke char veel CP om te besteden.
Na alle punten besteed te hebben, merk ik op dat het HP van Sazh op 2128 staat. Terwijl ik 3 roles op max 4 heb. En ik ook zeker weet dat Sazh ( samen met Snow ) eerst de hoogste waren qua HP.
Weet iemand een oplossing voor dit vreemde probleem ?
Na chapter 11 word je Crystarium weer uitgebreid, en ik had voor elke char veel CP om te besteden.
Na alle punten besteed te hebben, merk ik op dat het HP van Sazh op 2128 staat. Terwijl ik 3 roles op max 4 heb. En ik ook zeker weet dat Sazh ( samen met Snow ) eerst de hoogste waren qua HP.
-
Verwijderd
Een van zijn wapens zorgt ervoor dat zijn hp wordt verminderd met 40 of 60% (paper tiger of silk tiger).powerplay schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:40:
Misschien dat iemand een oplossing weet, of het bekend voor komt.
Ha, je bent mijn held!Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:47:
[...]
Een van zijn wapens zorgt ervoor dat zijn hp wordt verminderd met 40 of 60% (paper tiger of silk tiger).
Inderdaad, het wapen Pleiades Hi-Powers heeft Paper Tiger!
Danku
-
Verwijderd
Whew! Heb 'm net uitgespeeld en het eind was erg mooi, toch uiteindelijk zeker de moeite waard. Alleen een beetje voorbarig van mij om te denken dat de klus zo gepiept zou zijn, ondertussen is het alweer twee uur 'snachts 
Wel mooi bij de allerlaatste baas nog even de limit breaker achievement gehaald, heb ik die nog even meegepakt (ik denk namelijk niet dat ik nog alle extra's ga proberen te halen)
Heb overigens Fang - Hope - Vanille gebruikt voor het eindgevecht, m'n gebruikelijke Light - Fang - Vanille lukte het niet mee.
Wel mooi bij de allerlaatste baas nog even de limit breaker achievement gehaald, heb ik die nog even meegepakt (ik denk namelijk niet dat ik nog alle extra's ga proberen te halen)
Heb overigens Fang - Hope - Vanille gebruikt voor het eindgevecht, m'n gebruikelijke Light - Fang - Vanille lukte het niet mee.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 02:02 ]
En in traditionele (J)RPG's hoef je niet te grinden?GekkeR schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:56:
[...]
...
Wat mij wel trekt aan FF13 is het verhaal, maar dat is niet genoeg voor mij om door te grinden.
Want zo voelt het voor mij, grinden brrrrrr.
Aangezien ik het verhaal wel wil afzien zal ik de cutscenes binnenkort bekijken op youtube ofzo
Ik ben nu wat CP aan het farmen bij Chapter 13 en pak elke keer de
Mijn vraag is of er mensen zijn die dit sneller hebben gedaan? Ik buff / debuff eerst, om daarna volledig in te hakken met com/com/rav. Misschien dat iemand een andere, snellere tactiek heeft, hoe sneller, hoe beter namelijk
.
spoiler: Naam Mob
die in zijn eentje staat. Ik doe ongeveer 1:30 minuut over een battle en dan heen en weer lopen naar de save-point. Wladislaus
Mijn vraag is of er mensen zijn die dit sneller hebben gedaan? Ik buff / debuff eerst, om daarna volledig in te hakken met com/com/rav. Misschien dat iemand een andere, snellere tactiek heeft, hoe sneller, hoe beter namelijk
Verwijderd
Hmm ik heb die alleen in het 'verplichte' stuk gedaan en deed er kneiterlang over toen, ik ging nogal voorzichtig aan het werk (ik had niet zoveel zin meer in doodgaan, het was al laat hehe)Kraziey schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:17:
Ik ben nu wat CP aan het farmen bij Chapter 13 en pak elke keer despoiler: Naam Mobdie in zijn eentje staat. Ik doe ongeveer 1:30 minuut over een battle en dan heen en weer lopen naar de save-point.Wladislaus
Mijn vraag is of er mensen zijn die dit sneller hebben gedaan? Ik buff / debuff eerst, om daarna volledig in te hakken met com/com/rav. Misschien dat iemand een andere, snellere tactiek heeft, hoe sneller, hoe beter namelijk.
spoiler:
Jabberwocky & Bandersnatch en de groep van 4 van die sactum ventjes, laatste groepje voor de portal)
Met 2 sab's in je team waren die om te smullen zo simpel.
Zonde, er staan er meer, inclusief wat grote beesten die leuk te grinden zijn. 1:30 is aardig overigens, misschien kan het sneller met de juiste items. Bv Aurora scarf (of sash, even kwijt). Dan heb je al een vol ATB balkje bij de start. Icm haste op de haste-caster en "instant stagger" synergy items, zal het net wat sneller gaanKraziey schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:17:
Ik ben nu wat CP aan het farmen bij Chapter 13 en pak elke keer despoiler: Naam Mobdie in zijn eentje staat. Ik doe ongeveer 1:30 minuut over een battle en dan heen en weer lopen naar de save-point.Wladislaus
Mijn vraag is of er mensen zijn die dit sneller hebben gedaan? Ik buff / debuff eerst, om daarna volledig in te hakken met com/com/rav. Misschien dat iemand een andere, snellere tactiek heeft, hoe sneller, hoe beter namelijk.
Dat is idd zo, maar zelf ben ik veel langer dan 1:30 minuut bezig om de rest te verslaanPheno79 schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:55:
[...]
Zonde, er staan er meer, inclusief wat grote beesten die leuk te grinden zijn. 1:30 is aardig overigens, misschien kan het sneller met de juiste items. Bv Aurora scarf (of sash, even kwijt). Dan heb je al een vol ATB balkje bij de start. Icm haste op de haste-caster en "instant stagger" synergy items, zal het net wat sneller gaan
spoiler: Namen mobs
. Misschien dat ik iets niet goed doe, maar ik zal inderdaad eens even kijken naar de Equipment en accessoires, want momenteel heb ik de chars puur ingesteld op damage dealen (behalve Hope dan). Thnx voor de tip!
JabberWocky en Bandersnatch, Sanctum mannetje
Toen ik daar was heb ik een post gemaakt dat ik er 1:15 over deed. Maar volgens mij ging het later nog een stuk sneller. Starten met SAB SAB SAB en dan meppen met COM COM RAV (staggermeter krijg je toch niet vol) Auto-haste en bravery/faith items en je hebt geen SYN modus nodig voor buffs. Het is even spelen met de opties, enfire doet bv wel weer erg veel extra damage.
Zal ik eens wat SAB CP in Fang en Lightning stoppen, CP zatXiliath schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:18:
Toen ik daar was heb ik een post gemaakt dat ik er 1:15 over deed. Maar volgens mij ging het later nog een stuk sneller. Starten met SAB SAB SAB en dan meppen met COM COM RAV (staggermeter krijg je toch niet vol) Auto-haste en bravery/faith items en je hebt geen SYN modus nodig voor buffs. Het is even spelen met de opties, enfire doet bv wel weer erg veel extra damage.
Had jij dan niet dat een character het loodje legde, want die dude mept er nog aardig op los en snel ook.
Haha ja die had ik ook een aantal weken terug had hem best wat geupgrade kwam ik later achter meteen maar weer mijn weapon geswitched -_-powerplay schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:54:
[...]
Ha, je bent mijn held!
Inderdaad, het wapen Pleiades Hi-Powers heeft Paper Tiger!
Danku
Beste plek om CP te farmen is ochu met growth egg, i.c.m. met summon die je telkens kan doen.
Er zitten bloemen om hem heen en een cactuar die 10000 oplevert + 26600 voor de ochu.
Ik heb trouwens nog 9 missions te gaan om op 5 sterren te zetten en heb van alle wapens een level 3.
De 3 main wapens zijn al level 100.
Platinum here i come!!!
Er zitten bloemen om hem heen en een cactuar die 10000 oplevert + 26600 voor de ochu.
Ik heb trouwens nog 9 missions te gaan om op 5 sterren te zetten en heb van alle wapens een level 3.
De 3 main wapens zijn al level 100.
Platinum here i come!!!
Question, is de Ochu / Neochu te doen met alleen het Crystarium op level 9? Want dan haal ik eerst die growth egg en ga ik dan CP farmen.
Niet de Neochu, die kan je niet aan. De normale groene versie, die moet je hebben, battle i.c.m. summon hoort minder dan 1:20 te duren. En dan weer alle bloemen doden en cactuar, dan naar savepoint lopen en weer terug en bloemen doden en je hebt genoeg TP om weer summon te gebruiken, gebruik Fang als leider met bahamuth op level.3 summon en alle platjes gaan dood.Kraziey schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:42:
Question, is de Ochu / Neochu te doen met alleen het Crystarium op level 9? Want dan haal ik eerst die growth egg en ga ik dan CP farmen.
Oki, eerst de growth egg halen kan ik dus vergeten. Dan blijf ik nu wel even op mijn huidige plaats om de reserve CP vol te gooien en daarna verder met het einde.
Thnx!!
Thnx!!
Poe, ben nu bij de laatste marks aangekomen (de A marks)...
Nu wordt het toch wel moeilijk, heb veel moeite met de Zirnitra, Raktavija en de Neochu.
Mijn party, met allemaal een HP van rond de 16 a 18000 is erg snel dood.
Zelfs met 3 meds is de schade af en toe niet bij te houden.
Denk dat ik eerst nog wat ga farmen om alle niet-main rollen wat op te krikken voor de extra HP.
De Treasure hunter trophy, dat gaat toch alleen om wapens en accessoires?
Dan wordt het redelijk makkelijk bij te houden, want ik heb daar niks van verkocht/dismanteld..
Maar even een lijst maken binnekkort.
Nu wordt het toch wel moeilijk, heb veel moeite met de Zirnitra, Raktavija en de Neochu.
Denk dat ik eerst nog wat ga farmen om alle niet-main rollen wat op te krikken voor de extra HP.
Dan wordt het redelijk makkelijk bij te houden, want ik heb daar niks van verkocht/dismanteld..
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 13-04-2010 12:34 ]
Ik heb een excel hahahahahadvdkiwi schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:33:
Poe, ben nu bij de laatste marks aangekomen (de A marks)...
En Zirnitra is debuffen en daarna beuken, Neochu moet ik ook 5 sterren halen, heb 1tje op 5 sterren en ga nu voor die ander.
Death op Neochu werkt, spammen als een gek, lukt het niet restart.
Nog 3 missies verwijderd van Trophy, vanavond na etenstijd afronden en dan nog die verdomde laatste trophy.
[ Voor 5% gewijzigd door Sm0k3r op 13-04-2010 13:14 ]
CP Farm TactiekSm0k3r schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:40:
Beste plek om CP te farmen is ochu met growth egg, i.c.m. met summon die je telkens kan doen.
Beste plek om CP te farmen nadat je de Growth Egg hebt is Fault Warrens. Als je een beetje een developed party hebt, gaat dit razendsnel, ik heb hier mijn characthers rollen gemaxed.
Mark 35, Linksaflsaan
Mark 36 ( versla ook de regular enemies ter plaaste ) Weer linksafslaan ,
Mark 38, (wederom de locale enemies verlaan), Rechtsafslaan
Mark 42, Nu ben je aangekomen op het Salamander Path. Daar vind je 2 parties van Cacatuars 1 van 3 en 1 van 5, die 15.000 CP per stuk!!! kunnen opleveren, de battle duurt minder dan een minuut (auto haste) want ze willen graag " adieu " ontsnappen. Alleen deze zijn dus al goed voor 120.000 CP! ( maar je mag blij zijn als je er in totaal 6 verslaat, nog steeds goed voor 90.000 CP dus, Daarna kies ik voor mijn persoonlijk favoriet
Mark 51 die ook nog eens 150.000 aan CP geeft.
In totaal geeft dit rondje je tussen de 300.000 en 400.000 CP meen ik. Doe dit een paar keer en je bent zo klaar.
Ik overweeg om helemaal opnieuw te beginnen, Die ene gemiste trophy knaagt aan me.
[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 13-04-2010 13:28 ]
Ik zal het eens proberen... zie op youtube filmpjes van party's met een HP van 10 a 11000 en die halen het ook.Sm0k3r schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:13:
[...]
En Zirnitra is debuffen en daarna beuken, Neochu moet ik ook 5 sterren halen, heb 1tje op 5 sterren en ga nu voor die ander.
Death op Neochu werkt, spammen als een gek, lukt het niet restart.
Na de Neochu krijg je de Growth Egg?
Dat zou wel schelen om CP te farmen!
Ben gek op Behemoth Kings (prachtige beesten!), dus die gaan heeeel veel geslacht worden haha
Welke trophy heb je gemist dan?Destianto schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:17:
Ik overweeg om helemaal opnieuw te beginnen, Die ene gemiste trophy knaagt aan me.
[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 13-04-2010 13:24 ]