Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag.
Of wij (de mannen) dit spel nog zo superleuk zouden vinden.
Als die bloedmooie karakters lelijke vrouwen onder de wratten zouden zijn.

Valt me zeker op dat met elk deel die karakters steeds mooier en mooier worden haha
Ps.vind dat zelf niet erg hoor. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:31:
Even een vraagje.
Ik heb ergens in dit forum gelezen waar je die equipment kan vinden waardoor je over de 9999 damage kan.
Maar kan het niet meer vinden.
Dus de vraag.Hoe heet die Equipment en waar kan ik die vinden
Zonder Genji Glove kan je max 99,999 damage doen niet 9,999

Genji glove krijg je als je mission 51/62 verslaat.
geloof dat je de Genji glove 3x in het spel kan vinden(weet niet zeker)

http://www.youtube.com/wa...Kc0KnOR2I&feature=related

[ Voor 12% gewijzigd door Ike. op 04-04-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:56
DM mij even wat je er voor wilt hebben?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
Poeh zojuist door dit spel gekomen (de verhaal lijn afgemaakt). Maargoed snappen doe ik hem niet helemaal maar wat een einde zeg, alleen dat was het spelen hiervan al meer dan de moeite waard :). Is er ook een optie al die videos af te spelen zonder alles weer te spelen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24
Youtube kijken? :+ Dat is zo'n beetje enige methode. (of je moet tussendoor hebben gesaved).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
En uuhm nu ik hem (uitgespeeld) heb zijn er toch nog 25 archievements die ik niet gehaald heb , als ik zo die wil halen me chars verder lvlen enzo moet je dan gewoon je laatste save pakken en dan helemaal terug wandelen? en kan dat ook gewoon?

Ohja en nog wat, gaandeweg kreeg je gil (iets van centjes) maar ik heb deze nooit gebruikt en in die shop zag ik allemaal items waar ik aan dacht wat moet ik ermee? :P

[ Voor 26% gewijzigd door Diversity op 04-04-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Wapens upgraden hoofdzakelijk. Zijn hele guides voor welke items je het beste kan kopen.

Ook kan je wat gear kopen en upgraden, maar bv die resist zooi heb ik nog nooit gebruikt.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Ik zag op screenshots een massive monster dat over de rotsen heen keek.
in grand pulse ofzo. wat is dat voor een monster? Ik kan de screens niet meer vinden :(
en kun je daar tegen vechten of niet?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Dutchzilla schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:36:
Ik zag op screenshots een massive monster dat over de rotsen heen keek.
in grand pulse ofzo. wat is dat voor een monster? Ik kan de screens niet meer vinden :(
en kun je daar tegen vechten of niet?
Is een 'monster' die je tegen komt wanneer je de 'Fault Warrens side-quests' doet. (moeilijkste marks in het spel)

spoiler:
nee je kan er niet tegen vechten.

lees dit topic eens terug. Destianto heeft er meer info over gepost.

[ Voor 9% gewijzigd door Ike. op 04-04-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
spoiler:
Fang zegt toch iets over dat het ook een Fal'cie is? Lijkt me best stoer tegen zoiets te moeten vechten :P Footstomps van 40-50k dmg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Eindelijk alle Marks gehaald! 8)

Viel op zich erg mee behalve de laatste 2, die waren echt k*t :)

Ik zag dat Adamantoise ineens was veranderd naar Long Gui. Is dit als je alle Marks hebt gehaald?

Op Youtube zag ik een filmpje met alle party members met 999.999 HP. Hoe kan je dit eigenlijk krijgen?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
ken schreef op maandag 05 april 2010 @ 03:26:
Eindelijk alle Marks gehaald! 8)

Viel op zich erg mee behalve de laatste 2, die waren echt k*t :)

Ik zag dat Adamantoise ineens was veranderd naar Long Gui. Is dit als je alle Marks hebt gehaald?

Op Youtube zag ik een filmpje met alle party members met 999.999 HP. Hoe kan je dit eigenlijk krijgen?
als je mark 51 verslaat verschijnt Long Gui,

999,999 HP kan niet. Xbox hack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
savegame editor, schijnt op de xbox mogelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diversity schreef op zondag 04 april 2010 @ 22:25:
En uuhm nu ik hem (uitgespeeld) heb zijn er toch nog 25 archievements die ik niet gehaald heb , als ik zo die wil halen me chars verder lvlen enzo moet je dan gewoon je laatste save pakken en dan helemaal terug wandelen? en kan dat ook gewoon?

Ohja en nog wat, gaandeweg kreeg je gil (iets van centjes) maar ik heb deze nooit gebruikt en in die shop zag ik allemaal items waar ik aan dacht wat moet ik ermee? :P
Jep idd. Gewoon de laatste save pakken en je zit weer voor Orphan. Stukje terug lopen en de warps pakken naar Eden of Gran Pulse. Gil zul je harder dan ooit nodig hebben om je gear te upgraden. Sommige componenten kun je direct verkopen voor goed GIL. Deze kun je herkennen door in de omschrijven te kijken naar "Can be sold for a premium price". Een aantal zijn, incentive chips, (moon)blossom seeds, perfume en de beste component Platinum Ingot (150k per). 70+ uur nu en ik begin aardig tegen de cap te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

999.999 HP? Ik heb alle rollen gemaxed en zelfs al zou je de benodigde HP ACC equipen dan zou je het nog niet halen. Overigens lijkt een Hack me ook niet realistisch aangezien FF voorheen alleen te "cheaten" was op een gameshark achtige manier.

Nog 3 trophies te gaan. Alle marks op 5* / Alle treasures en dan Ultimate Hero (PS3 Only 8)

Kan je de link plaatsen KEN? Denk namelijk dat je CP en HP door elkaar hebt gehaald.

Even iets anders, ik zie in de vele youtube filmpjes dat de characthers goudkleurige wapens hebben, heb ik iets gemist, kan me namelijk niet herinneren dat ik die ook heb gehad en heb tier 3 weapons op max?

[ Voor 27% gewijzigd door Greatsword op 05-04-2010 12:31 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
Pfff ik ben begonnen met die marks , dan gebruik ik zo'n guide voor. maar telkens als je loopt veranderd die map wat resulteert in het niet kunnen van die klere dingen >.<. Echt een schijt irritante map systeem zeg. Weet iemand nog een goeie guide waar wel wegwijs uit te komen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Destianto schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:07:
Even iets anders, ik zie in de vele youtube filmpjes dat de characthers goudkleurige wapens hebben, heb ik iets gemist, kan me namelijk niet herinneren dat ik die ook heb gehad en heb tier 3 weapons op max?
Ik zal even kijken of ik het nog kan vinden.

Gouden wapens kan je krijgen door SYN. Op een gegeven moment worden je wapens goud zodat je meer damage kan aanbrengen :)
Diversity schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:21:
Pfff ik ben begonnen met die marks , dan gebruik ik zo'n guide voor. maar telkens als je loopt veranderd die map wat resulteert in het niet kunnen van die klere dingen >.<. Echt een schijt irritante map systeem zeg. Weet iemand nog een goeie guide waar wel wegwijs uit te komen is?
Haha, ik ken het probleem. Echt vet irritant ;)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Diversity schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:21:
Als de map er anders uitziet dan in een guide dan moet je gewoon even omdraaien en de map opnieuw openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Destianto schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:07:
999.999 HP? Ik heb alle rollen gemaxed en zelfs al zou je de benodigde HP ACC equipen dan zou je het nog niet halen. Overigens lijkt een Hack me ook niet realistisch aangezien FF voorheen alleen te "cheaten" was op een gameshark achtige manier.

Nog 3 trophies te gaan. Alle marks op 5* / Alle treasures en dan Ultimate Hero (PS3 Only 8)

Kan je de link plaatsen KEN? Denk namelijk dat je CP en HP door elkaar hebt gehaald.

Dat is een Syn die jou vuurelement geeft of iets dergelijks, ik ben nog maar 1 skill verwijderd en dan heeft iedereen alle skills, dan komen de wapens dus ook treasure hunter en ga dan pas de marks doen, want dan heb ik alle wapens en accessoires en beter kan ik dan niet zijn.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ken schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:52:
[...]

Gouden wapens kan je krijgen door SYN. Op een gegeven moment worden je wapens goud zodat je meer damage kan aanbrengen :)
Enfire?

Zojuist paradigim SYN SYN SYN, tegen long gui en zie idd goudkleurige wapens ;)

Thanks, jammer dat ze er niet altijd zo uit zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Greatsword op 05-04-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Wow, net op chapter 12 aangekomen, en wat is het pittig :P

Eerst al zo'n behemoth geval, en later zo'n groot beest zoals ze op die open wereld rondlopen... helaas kan ik hem nu niet ontwijken! Heeft wel een poging of 10 gekost om daar langs te komen, maar uiteindelijk wel gelukt... Vanille heeft best wat moeite om het healen bij te houden, terwijl ik haar magic echt hoog heb! (1200+ geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:07
Hoe belangrijk is de Gil die je oogst precies?
Ik zit nu in het laatste chapter, maar heb heel het spel nog geen gil uitgegeven, en het loopt aardig op nu...
Mijn wapens heb ik geupgrade met gewonnen/gevonden items, dus niks hoeven kopen nog.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

dvdkiwi schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:43:
Hoe belangrijk is de Gil die je oogst precies?
Ik zit nu in het laatste chapter, maar heb heel het spel nog geen gil uitgegeven, en het loopt aardig op nu...
Mijn wapens heb ik geupgrade met gewonnen/gevonden items, dus niks hoeven kopen nog.
Gil is uiteindelijk erg belangrijk voor het upgraden van wapens en het behalen van treasure hunter.

Ik ben nu bezig met Gil farmen pffffffffffff moeizaam en saaie bedoening...

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Oke, dat is dus nog voor een latere zorg... eerst maar eens de story afmaken.
Wapens upgraden lukt me zonder gil nog vrij aardig, heb ze voor bijna iedere char nu op * staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

dvdkiwi schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:57:
Oke, dat is dus nog voor een latere zorg... eerst maar eens de story afmaken.
Wapens upgraden lukt me zonder gil nog vrij aardig, heb ze voor bijna iedere char nu op * staan.
Ik ook alleen level 3 is een hell, je hebt in totaal 15 ja 15 traphezdrons nodig, 2 miljoen per stuk, en ja het klopt je kan ze ook krijgen door strategisch dingen te dismantlen, maar dat laat alsnog niet weg dat je miljoenen nodig hebt....... uren weer kwijt, zit nu al op 94 uur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Het is niet de bedoeling datje Trapezehdrons koopt. Versla Adamantoise en hij laat ze als Rare item vallen.

Goed bezig DVDKIWI, had ook bijna geen enkel item of acc gekocht, dan kan je straks in 1x door
naar het upgradeable weapon max.

Het kost je wel ongeveer 1.000.000 - 1.500.000 om je Omega weapon te upgraden aan gil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Destianto schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:33:
Het is niet de bedoeling datje Trapezehdrons koopt. Versla Adamantoise en hij laat ze als Rare item vallen.

Goed bezig DVDKIWI, had ook bijna geen enkel item of acc gekocht, dan kan je straks in 1x door
naar het upgradeable weapon max.

Het kost je wel ongeveer 1.000.000 - 1.500.000 om je Omega weapon te upgraden aan gil.
Klopt wat je zegt, maar het zijn alsnog miljoenen die je erbij moet verdienen, ik heb ook niks verkocht behalve credit chips of een andere chip die wel geld oplevert.

offtopic: je hebt trouwens een buddy invite van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Lees mijn voorgaande post Weapons, Gil & Upgrades pt2.

Heb namelijk bijna alles verkocht wat ik had. Voor de wapens kan je al vroeg kiezen welke je wilt gaan upgraden, 1 of 2 stuks per characther. Voor de accesoires. Degene die je gevonden hebt, kan je bijna allemaal verkopen. Belangrijke zijn degene die je zelf upgrade/dismanteld. (o.a sprint shoes)

Auto haste/protect/shell/bravery/faith etc.

En uitteraard Strength/Magic +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

haha kom net trippende cactus tegen, heeft die nog enige verdere nut?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ud1GKMQEoPoHlfSCGyJcwiiF/full.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Fietsbel op 05-04-2010 16:14 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

*dubbelpost*

[ Voor 97% gewijzigd door Fietsbel op 05-04-2010 16:14 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Destianto schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:09:
Lees mijn voorgaande post Weapons, Gil & Upgrades pt2.

Heb namelijk bijna alles verkocht wat ik had. Voor de wapens kan je al vroeg kiezen welke je wilt gaan upgraden, 1 of 2 stuks per characther. Voor de accesoires. Degene die je gevonden hebt, kan je bijna allemaal verkopen. Belangrijke zijn degene die je zelf upgrade/dismanteld. (o.a sprint shoes)

Auto haste/protect/shell/bravery/faith etc.

En uitteraard Strength/Magic +
I know, heb al een hele strategie, heb alle wapens zo, ga ze upgraden naar level. 2, alleen de wapens houden die ik nodig heb per karakter en de rest dismantlen of verkopen.

Accessoires precies hetzelfde, upgraden die ik nodig heb en upgraden naar andere vorm en daarna dismantlen of verkopen.

Ben dan klaar denk ik met trophy hunter en dan de 5 sterren marks halen en platinum trophy in de wacht slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Fietsbel schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:10:
haha kom net trippende cactus tegen, heeft die nog enige verdere nut?

[afbeelding]
Een van de marks, eind in de 50 dacht ik. Ding schijnt tegen de 10k AoE dmg te kunnen doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Cactuar ;) mark 54.
10.000 needles inderdaad. Volgens mij deed hij in de vorige delen zelfs 100.000 needles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Destianto schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:22:
Cactuar ;) mark 54.
10.000 needles inderdaad. Volgens mij deed hij in de vorige delen zelfs 100.000 needles
nope 10.000 needles, in deel 8 was het je summon die als eerst boven de 9999 grens uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Uhhmm ik ben 90% zeker dat er een cactuar was die 100.000 needles deed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Destianto schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:10:
Uhhmm ik ben 90% zeker dat er een cactuar was die 100.000 needles deed...
Ben ik nog nooit tegen gekomen, of het is een deel op de PS2, want die heb ik niet gehad en zodoende niet kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23
Kan me inderdaad ook wel zoiets herinneren, was dat niet de Cactuar King? Heb ff me FFX strategy guide doorgebladerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik dacht dat die cactus een easter egg was ofzo, ben zelf pas bij mark 12 dus heb nog wel een tijdje te gaan. het enige wat de cactus deed was kick, dus hij was erg makkelijk om te verslaan.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
tiguan schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:31:
Kan me inderdaad ook wel zoiets herinneren, was dat niet de Cactuar King? Heb ff me FFX strategy guide doorgebladerd.
Cactuar King had 100.000 HP ;)

http://www.ffcompendium.com/h/espmon/cactuar.shtml
Fietsbel schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:32:
Ik dacht dat die cactus een easter egg was ofzo, ben zelf pas bij mark 12 dus heb nog wel een tijdje te gaan. het enige wat de cactus deed was kick, dus hij was erg makkelijk om te verslaan.
Vanaf FFXI zit er in bijna elk deel de Cactuar :P net zoals een character genaamd Cid en de Chocobo's (er zijn zo nog een aantal 'monsters'/items die je in bijna elk deel tegenkomt.)

[ Voor 30% gewijzigd door Ike. op 05-04-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 20:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Volgens http://finalfantasy.wikia.com/wiki/1000_Needles zit in Crisis Core de "100.000 needles" attack. In FF X zit een 99,999 Needles (Cactaur King in de Arena).

Ben hard onderweg om FF XIII uit te spelen. Zit ergens in chapter 12 nu. Had eerst wat moeite om bij Oerba te komen omdat de pijl daar direct naar toe wees toen ik op Pulse aankwam. Maar na een paar marks gedaan te hebben werd ik eerst weer ergens anders naar toe geleid (voor mark 7 geloof ik) om daarna pas weer richting Oerba geleid te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 05-04-2010 22:24 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
How to kill Adamantoise ASAP?

Zelf zit ik nu op iets minder dan 2min met de volgende strat met Fang/Lightning/Vanille
- Fight starten met fortisol (kost weinig en scheelt buffen at start)
- Met RAV/RAV/RAV direct left leg staggeren in 1 round
- Switch naar COM/MED/MED en met highwind left leg killen
- Met RAV/RAV/RAV right leg staggeren in 2 rounds (andere chars starten met adamantoise te targeten :s)
- Switch naar COM/MED/MED en met highwind right leg killen.
- Met SAB/SAB/SAB debuffen (slow/deprotect/deshell/imperil)
- RAV/RAV/RAV 2 rounds om te staggeren
- COM/COM/RAV 2 rounds meppen, dan zit stagger op 999%
- COM/COM/COM 1 round en dan is ie dood.

11/12 rounds total dus afhankelijk hoe snel debuffs plakken.

En ik kwam er achter dat ik ook zonder fortisol en buffs m neerkrijg, maar dan moet stagger op leg iets hoger, dus halve ronde extra :p

Iemand een andere/snellere strat?
(ga zelf met Sazh proberen als ik zn weapon max heb, maar blitz werkt niet op leg aangezien je 3 targets hebt, nog eens uitzoeken)

[ Voor 8% gewijzigd door Xiliath op 06-04-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Laatst online: 12-09 13:32
spoiler: aangepaste spoiler
Zit nu zelf voor Orphan en ben die Wladislaus aan het farmen voor CP. Echt apart dat ik twee chapters hiervoor zoveel moeite deed voor 4000 CP met de Behemoth King, terwijl ik nu voor 32.000 CP bezig ben 8)7.

Denk dat ik nog wel ff hier blijf en dan Orphan maar ga slachten.

Daarna begint het feest, maar ik moet toegeven dat ik steeds vaker een andere game opstart (BF:BC2).

Excuses voor het laten ontbreken van de spoiler tag!

[ Voor 11% gewijzigd door Kraziey op 06-04-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lichte spoilert betreffende het verhaal hierboven maargoed ik kan er mee leven.
Ik zit zelf net in het begin van chapter 12 nu, en ik had even een vraagje; is het mogelijk om vroeg in chapter 12 terug te gaan naar de open wereld om wat extra dingetjes doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Xiliath schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 08:40:
How to kill Adamantoise ASAP?

Zelf zit ik nu op iets minder dan 2min met de volgende strat met Fang/Lightning/Vanille
- Fight starten met fortisol (kost weinig en scheelt buffen at start)
- Met RAV/RAV/RAV direct left leg staggeren in 1 round
- Switch naar COM/MED/MED en met highwind left leg killen
- Met RAV/RAV/RAV right leg staggeren in 2 rounds (andere chars starten met adamantoise te targeten :s)
- Switch naar COM/MED/MED en met highwind right leg killen.
- Met SAB/SAB/SAB debuffen (slow/deprotect/deshell/imperil)
- RAV/RAV/RAV 2 rounds om te staggeren
- COM/COM/RAV 2 rounds meppen, dan zit stagger op 999%
- COM/COM/COM 1 round en dan is ie dood.

11/12 rounds total dus afhankelijk hoe snel debuffs plakken.

En ik kwam er achter dat ik ook zonder fortisol en buffs m neerkrijg, maar dan moet stagger op leg iets hoger, dus halve ronde extra :p

Iemand een andere/snellere strat?

(ga zelf met Sazh proberen als ik zn weapon max heb, maar blitz werkt niet op leg aangezien je 3 targets hebt, nog eens uitzoeken)
Vanille death trick :>

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Grapjas, zonder death/summon natuurlijk ;)
Waarom? Death is onbetrouwbaar en TP is lastig aan te komen. (kan tp shroud krijgen via desynth maar kost uiteindelijk meer tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ike. schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:29:
[...]

Cactuar King had 100.000 HP ;)

http://www.ffcompendium.com/h/espmon/cactuar.shtml

[...]

Vanaf FFXI zit er in bijna elk deel de Cactuar :P net zoals een character genaamd Cid en de Chocobo's (er zijn zo nog een aantal 'monsters'/items die je in bijna elk deel tegenkomt.)
Huh? Vanaf FFXI? Bedoel je niet FF2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:50:
[...]

Huh? Vanaf FFXI? Bedoel je niet FF2?
Ik bedoelde FFVI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, FF2. En ik bedoelde FF5. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:00:
Haha, FF2. En ik bedoelde FF5. :-)
Cactuars, titled Cactrots in the original SNES English translation, have their first appearance in Final Fantasy VI. They can only be found in a small desert in the World of Ruin. Cactuars leave behind 10000 Gil and 10 Magic Points, the largest of any common enemy.
Heb het spel na het behalen van de Chocobo's niet meer gespeelt. Misschien van de week nog even de Chocobo Dig Trophy en de Superstar Trophy halen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ike. op 06-04-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:19:
Lichte spoilert betreffende het verhaal hierboven maargoed ik kan er mee leven.
Ik zit zelf net in het begin van chapter 12 nu, en ik had even een vraagje; is het mogelijk om vroeg in chapter 12 terug te gaan naar de open wereld om wat extra dingetjes doen?
Ow sorry, welk puntje eigenlijk dan? Dan pas ik hem even aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Kraziey schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:02:
[...]

Ow sorry, welk puntje eigenlijk dan? Dan pas ik hem even aan :D
spoiler:
Ik denk het "Orphan killen"stukje :+

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was 'm ja ^^ :p Zit in chapter 12 nu en wist nog niet dat dat daadwerkelijk zou gebeuren maargoed, het zou toch niet lang meer duren.

Even schaamteloos; iemand nog antwoord op m'n originele vraag? (kun je vanuit begin chapter 12 terug naar chapter 11, 'open wereld'?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Ja dat kan, maar ik raad je aan om m eerst uit te spelen, daarna kan je saven en als je die save laad dan kom je weer vlak voor de eindbattle uit. Dan heb je crystarium level10 unlocked en kan je de echt moeilijke marks etc gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2024

Jacman

Kida!

En het schijnt dat B&W outfitters for Biggs & Wegde staat. Ook 2 terugkerende karakters (en de co-piloten van Luke in Star Wars deel 4)

psn-id: Jacman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah okay bedankt, ik zat er zelf aan te denken om eerst wat makkelijke dingetjes te doen om zo iets beter voorbereid te zijn op het einde (ik heb niet zo heel veel side-stuff gedaan). Ik zal iig gewoon doorgaan en mocht ik een teleportding tegenkomen dan bekijk ik wel even wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Check mijn voorgaande Adamantoise Tactiek ( pag 58)

Het gaat je zo ie zo iets kosten. Of duurzame items die je nu gebruikt of tijd. Als je 1 van de characters equiped met alle TP acc krijg je (TG/Gestalt bonus)

Wanneer je naar sulaya spring loopt om daar mark 64 te activeren (om dan altijd de Gold Nugget te krijgen a 60.000 gil) kan je daar alle vijanden makkelijk afmaken en stijgt de TP heel snel als je hebt geactiveerd.

Warp daarna terug naar Grand Pulse (northern parth) en versla daar de Behemoth+mem nog iets met pre-emptive strike en je bent binnen een paar ronden klaar.

(inmiddels is mijn tijd uiteraard om hem te verslaan afgenomen, ongeveer 1.50)

[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 06-04-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
@Destianto
Waar blijft die review van je?
Ik ben razend benieuwd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

HI Xillath, had van het weekend eindelijk weer wat tijd om te spelen. Moet nog 2 dingen doen, een paar marks op 5 ***** en nog een paar ACC upgraden, En dan heb ik de Tropy Ultimate Hero (ps3).
Wat is die Dark Matter toch lastig om aan te komen zeg.
Heb inmiddels een stuk of 20 van die Shalong Gui verslagen, ACC voor Rare Item equiped en nog steeds maar 2 Dark matters gekregen. Ik zal daarna mijn review plaatsen, leuk dat je ernaar uit kijkt. Ik zal mijn best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Is het niet sneller om de adamantoise in Eden te farmen voor gil en daar je dark matters mee te kopen?
En hoe lang doe jij over zo'n Shalong Gui? Ik moet die mark nog even doen om ze te unlocken maar ben er nog een beetje huiverig voor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Voordat ik achter mijn huidige tacktiek was gekomen, was ik de hele tijd in Eden, maar de Adamantortoise heeft daar iets van 5.3 mil aan HP. (toen ik nog niet sterk genoeg was de Vanille Death tactiek gebruikt.
daarna telkens TP gefarmed met de behemoths en juggernauts.

Mark 63 en de Adamantortoise op Grand Pulse daarentegen hebben iets van 3.4 mil aan HP, gaat dus ook sneller. En ook de Platinum Ingot is geen garantie, Mark 64 heeft als troostprijs nog wel de Gold Nugget, (maar daar nam ik nooit genoegen mee ;)

Ik gebruik trouwens nooit Shrouds.

Shalong Gui Tacktiek (dark matter farming)

Fang - Light- Hope

De Shalong gui stelt niet veel voor, zorg dat je de battle instapt met SEN SEN SEN, daarna switchen naar
SAB RAV SYN ( cast slow) en SYN SYN SYN om jezelf te beschermen. Terug naar vorig paradigm om Deprotect/Deshell/Imperial/Curse daarna COM RAV RAV tot stagger, en op 999% los gaan met COM COM COM houdt ook MED MED MED klaar voor een snelle recovery. De tijd weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar zo ie zo 5 sterren. Zijn Bay aanval is wel echt krachtig, het kan je hele party uitschakelen (zelfs op alle roles lv5) en protect. Houdt daarom de Highwind gereed als final attack.

De echte uitdaging is dan ook Long Gui ( waar je ook een Trophy voor krijgt) Het heeft alleen weinig nut
om hem meerdere malen te verslaan omdat je er niks bijzonders voor krijgt. Dezelfde items als de normale Adamantoise (mark 63) Misschien wel goed voor je ego 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 06-04-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-01 15:21

Ezr

Destianto schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:33:
HI Xillath, had van het weekend eindelijk weer wat tijd om te spelen. Moet nog 2 dingen doen, een paar marks op 5 ***** en nog een paar ACC upgraden, En dan heb ik de Tropy Ultimate Hero (ps3).
Wat is die Dark Matter toch lastig om aan te komen zeg.
Heb inmiddels een stuk of 20 van die Shalong Gui verslagen, ACC voor Rare Item equiped en nog steeds maar 2 Dark matters gekregen. Ik zal daarna mijn review plaatsen, leuk dat je ernaar uit kijkt. Ik zal mijn best doen.
Ik moet toegeven ik kijk ook uit naar je review ik heb de laatste tijd bijna niet meer gespeeld vanwege lange dagen op werk dus maak de review zo lang mogelijk heb ik tenminste hier ook wat te doen hehe 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
krijg maar geen 5 sterren bij Orphan (Second Form) voor de Trophy.
Ik haal het qua tijd makkelijk (15 sec. laatste keer) maar kreeg maar 3 sterren |:(

begin met RAV/COM/RAV, gebruik Army of One een aantal keer voor snelle stagger en 999% daarna COM/COM/RAV. Start met auto-haste voor iedereen en auto-faith/bravery.

Echt irritant dat je steeds 15 min. kwijt bent om de eerste 2 opnieuw te verslaan. >:)

[ Voor 47% gewijzigd door Ike. op 06-04-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

vervelend, ik had m wel in 1x gehaald, heb je alle marks al verslagen? Zo ja kan je het proberen met
ACC Gold Watch ( dan heb je meer tijd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Destianto schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:14:
vervelend, ik had m wel in 1x gehaald, heb je alle marks al verslagen? Zo ja kan je het proberen met
ACC Gold Watch ( dan heb je meer tijd )
Nee, heb er maar een stuk of 10 verslagen, ben gestopt nadat ik de Chocobo's unlockte.
Heb geen zin om 30+ uur te besteden alleen aan het levelen en verslaan van marks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Destianto schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:56:
Voordat ik achter mijn huidige tacktiek was gekomen, was ik de hele tijd in Eden, maar de Adamantortoise heeft daar iets van 5.3 mil aan HP. (toen ik nog niet sterk genoeg was de Vanille Death tactiek gebruikt.
daarna telkens TP gefarmed met de behemoths en juggernauts.

Mark 63 en de Adamantortoise op Grand Pulse daarentegen hebben iets van 3.4 mil aan HP, gaat dus ook sneller. En ook de Platinum Ingot is geen garantie, Mark 64 heeft als troostprijs nog wel de Gold Nugget, (maar daar nam ik nooit genoegen mee ;)

Ik gebruik trouwens nooit Shrouds.

Shalong Gui Tacktiek (dark matter farming)

Fang - Light- Hope

De Shalong gui stelt niet veel voor, zorg dat je de battle instapt met SEN SEN SEN, daarna switchen naar
SAB RAV SYN ( cast slow) en SYN SYN SYN om jezelf te beschermen. Terug naar vorig paradigm om Deprotect/Deshell/Imperial/Curse daarna COM RAV RAV tot stagger, en op 999% los gaan met COM COM COM houdt ook MED MED MED klaar voor een snelle recovery. De tijd weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar zo ie zo 5 sterren. Zijn Bay aanval is wel echt krachtig, het kan je hele party uitschakelen (zelfs op alle roles lv5) en protect. Houdt daarom de Highwind gereed als final attack.

De echte uitdaging is dan ook Long Gui ( waar je ook een Trophy voor krijgt) Het heeft alleen weinig nut
om hem meerdere malen te verslaan omdat je er niks bijzonders voor krijgt. Dezelfde items als de normale Adamantoise (mark 63) Misschien wel goed voor je ego 8)
Mark 64 is dat die vliegende duivel, die duurt redelijk lang voor maar 1 gold nugget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Sm0k3r schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:40:
[...]

Mark 64 is dat die vliegende duivel, die duurt redelijk lang voor maar 1 gold nugget.
Mark 64 is Vercingetorix waar je de Gold Watch krijgt als reward.

Sterkste monster in het spel.

[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 06-04-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mark 64 Vercingetorix , sterkste monster in het spel, is dat een mening of een feit?
ik zou hem eerder beschrijven als irritantste, of ik het een FF Ultimate boss waardig vind, NEE.

Had dan liever Titan gezien.

Misschien in de stoute dromen DLC en alsnog een waardige tegenstander.

[ Voor 14% gewijzigd door Greatsword op 06-04-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Weet je wat ik erg erg irritant vind, het wisselen van accessoires, in de oude delen kon je clicken dan pak je hem op en click je bij iemand anders en heeft die nu de accessoire en heb jij dan zijn accessoire onder de click.

Hier moet je removen onthouden wat je toch alweer wou, zoeken in een scrollbare lijst ipv heel groot over je scherm net als in 7 en 8, we hebben nu breedbeeld, benut het man!!!!

Daarom kan ik haast niet wachten tot ik alle super items hebt, en die mark.55 wat een poep, ze zijn niet sterk alleen je moet geduldig zijn en dat ben ik helaas niet, zoals mark.64 waar ik bijna mijn haren uit mijn kop trok (wel met 5 sterren gehaald) omdat het zo lang duurde, 8 minuten ofzo (ja dat is lang voor een gevecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Destianto schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:55:
Mark 64 Vercingetorix , sterkste monster in het spel, is dat een mening of een feit?
ik zou hem eerder beschrijven als irritantste, of ik het een FF Ultimate boss waardig vind, NEE.

Had dan liever Titan gezien.

Misschien in de stoute dromen DLC en alsnog een waardige tegenstander.
Mening (bron: wikicheats) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

het is idd irritant dat er geen soortgelijk profiel is dat je kan opslaan voor al je acc en weapons.
was wel handig geweest. dat je kon switchen tussen bepaalde equipments.

Had het ook superhandig gevonden als er wat shortcuts waren met Paradigms tijdens de battle,
L2 en R2 bijvoorbeeld. SEN SEN SEN en MED MED MED waren ideaal geweest als triggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Ik ga ook ff pauzeren met FF 13, ben al 101 uur kwijt aan het spel.

Moet Blazblue nog 1 verdomde trophy en SF4 nog 4 of 5 trophies dus ga nu weer de fighters oppakken.

Ik heb alleen Gil nodig en veel, ga eerst maar accessoires noteren in excel en aanstrepen welke ik al heb gedaan, dan dismantlen waar nodig en verkopen. Dan pas wapens aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nog 1 trophy? Heb je alle marks op 5***** en de Treassure Hunter Trophy al? Gevolgt door Ulitmate Hero Trophy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik had de Limit Break trophy nu al binnen (meer dan 99.999 dmg?) maar dat zou toch niet kunnen zonder die limit dmg gloves? (genji gloves?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Destianto schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:28:
Nog 1 trophy? Heb je alle marks op 5***** en de Treassure Hunter Trophy al? Gevolgt door Ulitmate Hero Trophy?
Huh? Blazblue nog 1 trophy, niet FF 13, daar moet ik de Treasure Hunter, Adamant Will en L'Cie Paragon nog, Ultimate hero krijg je automatisch bij behalen van deze 3 (voor mij dan) want Ultimate hero is platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

SinergyX schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:34:
Ik had de Limit Break trophy nu al binnen (meer dan 99.999 dmg?) maar dat zou toch niet kunnen zonder die limit dmg gloves? (genji gloves?)
Dan heb je een summon gebruikt, had ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, net proudclad en adamanchelid neergehakt, dat was nog niet makkelijk. Wel verbazingwekkend hoe verschrikkelijk veel verschil een aegisol en fortisol erbij uitmaakt zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23
Ik wilde net gaan vragen of er nou niemand problemen had met deze vijand, want ik kon niks terug vinden in het topic. Heb 'm gisteren 3 keer geprobeerd met verschillende setups maar ik geloof dat ik een paar rollen tekort kom voor deze. Heb stiekum in een Gamefaq gekeken hoe je 'm het beste kan teckelen maar ik kan de aanbevolen setups net niet allemaal maken :P

Sorry ik heb het over Proudclad.

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 06-04-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:09:
Ik wilde net gaan vragen of er nou niemand problemen had met deze vijand, want ik kon niks terug vinden in het topic. Heb 'm gisteren 3 keer geprobeerd met verschillende setups maar ik geloof dat ik een paar rollen tekort kom voor deze. Heb stiekum in een Gamefaq gekeken hoe je 'm het beste kan teckelen maar ik kan de aanbevolen setups net niet allemaal maken :P
Welke vijand heb je het nu over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik ben bij chapter 11 de bossfight tegen
spoiler:
Barthandelus. Alles gaat eigenlijk goed, maar als hij 1.4 miljoen hp over heeft cast hij doom op me (volgens de walkthrough zou dit bij 500.000 hp moeten zijn), deze 1.4 miljoen hp kan ik natuurlijk nooit verslaan binnen de tijd, iemand tips?

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:26:
spoiler:
Barthandelus. Alles gaat eigenlijk goed, maar als hij 1.4 miljoen hp over heeft cast hij doom op me (volgens de walkthrough zou dit bij 500.000 hp moeten zijn), deze 1.4 miljoen hp kan ik natuurlijk nooit verslaan binnen de tijd, iemand tips?
spoiler:
Volgens mij moest je dan juist blijven slaan met je sterkste setup tot hij een soort kreun geluid maakt, dan cast hij niks meer o.i.d. Zit alleen op werk dus kan het niet checken soz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
spoiler:
Doom wordt gecast op basis van targettijd, niet op een bepaalde set HP. Die skill van Maiser heeft iets van Apocolips ofzo, deze gaat hij opeens chargen en dan moet je inderdaad vol doormeppen tot dat hij kreunt, dan wordt die aoe dmg gehalveerd (normaal een instant party kill).

In kort, sneller meppen. Direct aan het begin debuffs en buffs (SYN/COM/SAB, of zelfs SYN/RAV/SAB), zo snel mogelijk richting die stagger en zo lang mogelijk zonder MED proberen vol te houden. Zorg wel dat je hoog in je HP blijft, die mega gun die hij af en toe doet dropt iedereen HP tot een 2-5% ofzo, dan een COM/MED/MED, of handiger een SEN/MED/MED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:47:
[...]

spoiler:
Volgens mij moest je dan juist blijven slaan met je sterkste setup tot hij een soort kreun geluid maakt, dan cast hij niks meer o.i.d. Zit alleen op werk dus kan het niet checken soz :)
spoiler:
Dat is het eerste gevecht, niet die in chapter 11

Ik had hetzelfde probleem een beetje, opgelost door het volgende te doen (ik speel met Light/Fang/Vanille)
spoiler:
Beginnen met 2 shrouds, Aegisol en Fortisol. Begin van het gevecht Slow en Imperil op hem. Vervolgens weghakken maar, in het begin kun je 'm snoeihard slaan zonder dat hij erg veel damage doet. Af en toe healen met bv. Com/Rav/Med (diversity) of 2 Meds als het heel snel moet.
Zo kreeg ik 'm tot 3/4 dood voordat de shrouds uitgewerkt waren, daarna was het even wat langzamer afmaken maar snel genoeg zodat hij geen doom cast.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:26:
spoiler:
Aanvallender spelen, Doom wordt gecast op tijd, niet op HP. Je sterkste MED is bv gewoon beter in meer healen, dus die zet je daar ook voor in. Niet een Sasz (bijvoorbeeld), die eeuwen cure aan het casten is. Zet anders twee MED's, die na een flinke aanval Iedereen in notime weer op peil hebben. Meteen daarna switchen, zorgen voor een Synergist met Haste (weer snelheid extra, dus extra killsnelheid). Bij sommige wezens zul je merken dat je niet te veilig moet spelen, want dan red je het nauwelijks. Of niet, in dit specifieke geval :)
Ikzelf zorg ervoor dat ik ook MED kan zijn, die weer kan raisen, mocht het nodig zijn. De AI wil nog wel eens curen bovenaan zijn lijstje hebben, terwijl ik liever iemand weer op de been heb :)

Haste en een goede med, dat geeft goede hope... (wat een tip :') ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
haha ik doe iets heel fout en heel goed:
laatste bossfight deel 1: 22 minuut 10
laatste bossfight deel 2: 1 minuut 47
wel lekker snel gegaan ;)
wat een kippenvel fantastisch mooi einde, jammer dat het verhaal nu klaar is eigenlijk .
nu maar gaan gatheren op gran pulse :)

@ post hierboven: met Fang als party leider kreeg ik geen doom.... met Lightning ook 6x geprobeerd of zo.

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 06-04-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:02:
[...]

spoiler:
Dat is het eerste gevecht, niet die in chapter 11

Ik had hetzelfde probleem een beetje, opgelost door het volgende te doen (ik speel met Light/Fang/Vanille)
spoiler:
Beginnen met 2 shrouds, Aegisol en Fortisol. Begin van het gevecht Slow en Imperil op hem. Vervolgens weghakken maar, in het begin kun je 'm snoeihard slaan zonder dat hij erg veel damage doet. Af en toe healen met bv. Com/Rav/Med (diversity) of 2 Meds als het heel snel moet.
Zo kreeg ik 'm tot 3/4 dood voordat de shrouds uitgewerkt waren, daarna was het even wat langzamer afmaken maar snel genoeg zodat hij geen doom cast.

Succes :)
Dank u is gelukt. Zeker die aegisol en fortisol aan begin hielp erg veel, ook even nog wat wapens geupgrade en dan gaat de damage heel snel, dat ding heeft geen eens
spoiler:
doom op me kunnen casten, had als part fang/lightning/snow dan af en toe slow casten en dan rav rav com en bij stagger com com rav.
Anyways heel erg bedankt voor de tips mensen, ik kan nu weer verder :D zit nu op 37.5 uur playtime

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
dvdkiwi schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:15:
haha ik doe iets heel fout en heel goed:
laatste bossfight deel 1: 22 minuut 10
laatste bossfight deel 2: 1 minuut 47
wel lekker snel gegaan ;)
wat een kippenvel fantastisch mooi einde, jammer dat het verhaal nu klaar is eigenlijk .
nu maar gaan gatheren op gran pulse :)

@ post hierboven: met Fang als party leider kreeg ik geen doom.... met Lightning ook 6x geprobeerd of zo.
kreeg je met '1.47' 5 sterren bij het laatste gevecht? -> een gouden trophy.
Vandaag meerdere keren verslagen maar krijg em maar niet op 5 sterren. Orphan deel 1 versla ik nu binnen 5 min. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Ike. op 06-04-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
ja ik heb de trophy ;)
Lightning Fang Hope > redentless assault
Lightning haar "one man army" (machtige ability!)gebruikt, de hele tijd (eerst even snel haste gecast)
Toen de staggermeter de eerste keer 3/4 leeg was Odin geroepen, die deed 1x een trucje en orphan was niet meer :) (guide zegt dat ie na 3x stagger pas dood gaat dus viel erg mee haha)
had eigenlijk op z'n rug moeten gaan zitten voor de limit breaker trophy....

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 06-04-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Zal dat morgen proberen :)

Wat voor aanval(len) deed Odin? zonder Gestalt Mode doet ie toch niet zoveel dmg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Die one man army, is dat een RAV ability? Vind het jammer dat alle 'signature' abilities niet in rolls zoals SEN of COM zitten (Vanille -> death, SAB, Light Snow en Fang hebben dacht alle in RAV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:54:
Die one man army, is dat een RAV ability? Vind het jammer dat alle 'signature' abilities niet in rolls zoals SEN of COM zitten (Vanille -> death, SAB, Light Snow en Fang hebben dacht alle in RAV).
One Man Army is inderdaad een RAV ability van Lightning.
Fang's High Wind is een COM ability

[ Voor 4% gewijzigd door Ike. op 06-04-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Wat Odin deed heb ik niet gezien, hij stond net 1 seconde in het veld, de HP meter van Orphan was nog best aardig gevuld, maar 1 afstandschot was genoeg...
Dacht dat ie al wel rond de 800 a 900% stagger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Nooit geweten dat die Vanille death dus ook 5 ATB's waren :P
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Te0cjZrOCjw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Voor wie nog niet bij het einde is: in het allerlaatste level kan je flink CP gatheren...
32000 per gevecht van 3 a 4 minuten, een van de beste plekken om CP punten te sparen.
Ik ben helaas maar 3 keer op en neer gegaan, had wel alle main rollen op max, maar het nieuwe uitgebreide chrystallium kost toch bizar veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Nu weer maar 4 sterren bij Orphan!

Target Time : 1,55
Initiative Bonus: X1.0
Battle Duration: 1,23!!!!
Points Per Second: 86
Score: 12752

Equip:
Lightning:
Ultima Weapon (maxed)
Spring Shoes
3x +Magic items (+350 total)

Fang:
Glaive (maxed)
Sprint Shoes
3x +Strength (+350 total)

Hope:
Eagletalon (maxed)
Sprint Shoes
3x +Magic (+300 total)

[ Voor 43% gewijzigd door Ike. op 07-04-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Ike. schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:14:
Nu weer maar 4 sterren bij orphan!!!!

Target Time : 1,55
Initiative Bonus: X1.0
Battle Duration: 1,23
Points Per Second: 86
Score: 12752

Equip:
Lightning:
Ultima Weapon (maxed)
Spring Shoes
3x + magic items (+350 total)

Fang:
Glaive (maxed)
Sprint Shoes
3x + Strength (+350 total)

Hope:
Eagletalon (maxed)
Sprint Shoes
3x + magic (+300 total)
Onder de 1:20 moet je komen, ik deed het met debuf com rav sab, dan com rav rav blijven spammen, 2x zelfde paradigm zodat ik com rav rav en daarna naar com rav rav kon gaan.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
dvdkiwi schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:04:
Voor wie nog niet bij het einde is: in het allerlaatste level kan je flink CP gatheren...
32000 per gevecht van 3 a 4 minuten, een van de beste plekken om CP punten te sparen.
Ik ben helaas maar 3 keer op en neer gegaan, had wel alle main rollen op max, maar het nieuwe uitgebreide chrystallium kost toch bizar veel!
Je bedoeld in de 'hyperkamer'? (met die zwevende plateau's). Wat had ik een hekel aan die lokatie, precies de mobs die ik niet graag zie, liepen daar volop rond (zoals die klote politiemotor).

Ik loop weer op die grote ruimte op Pulse, bizar verschil hoe je eerst zoveel moeite moest doen voor een mob, je nu maar beetje XXXX staat te rammen omdat je het toch wel haal. Zoals die Mark 12 boss (om die ruimte te openen met die rode 'deur'), ging zo makkelijk plat. Al blijven die behomoth mobs nog aardig pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
SinergyX schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:22:
[...]

Je bedoeld in de 'hyperkamer'? (met die zwevende plateau's). Wat had ik een hekel aan die lokatie, precies de mobs die ik niet graag zie, liepen daar volop rond (zoals die klote politiemotor).

Ik loop weer op die grote ruimte op Pulse, bizar verschil hoe je eerst zoveel moeite moest doen voor een mob, je nu maar beetje XXXX staat te rammen omdat je het toch wel haal. Zoals die Mark 12 boss (om die ruimte te openen met die rode 'deur'), ging zo makkelijk plat. Al blijven die behomoth mobs nog aardig pittig.
Ik heb er echt nog nooit een politiemotor gezien op het einde. Wat jij bedoelt is echt een stuk terug nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Sm0k3r schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:21:
[...]

Onder de 1:20 moet je komen, ik deed het met debuf com rav sab, dan com rav rav blijven spammen, 2x zelfde paradigm zodat ik com rav rav en daarna naar com rav rav kon gaan.

Succes
Wat heeft het voor nut om naar dezelfde paradigm te switchen?
SAB had ik laatste keer ook geprobeerd maar had geen effect want hij is immune voor de meeste debuffs.

[ Voor 30% gewijzigd door Ike. op 07-04-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Pheno79 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:28:
[...]

Ik heb er echt nog nooit een politiemotor gezien op het einde. Wat jij bedoelt is echt een stuk terug nog :)
Aquila Velocycle, niet echt een politiemotor maar heeft er wel wat van weg ;) en die zitten een plek voordat de Wladislaus, Jabberwocky en die andere vrij rondlopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Kraziey op 07-04-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 17:55

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Ike. schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:40:
[...]

Wat heeft het voor nut om naar dezelfde paradigm te switchen?
SAB had ik laatste keer ook geprobeerd maar had geen effect want hij is immune voor de meeste debuffs.

Ga eens kijken of je makkelijk aan een Genji Glove kan komen want Fang doet bij 999% Stagger de max damage.
als je wisselt nadat de ATB balk minimaal een keer is volgelopen, dan begin je met een volle balk zelf als je deze voor het wisselen leeg is, hierdoor doe je dus gemiddeld meer aanvallen.
Komt dus hier op neer:

- Begin gevecht
- Aanvallen
- Wisselen, balk is vol
- Aanvallen
- Wachten tot balk vol
- Aanvallen
- Wisselen, balk is vol
- etc

Taru tossing moet een olympische sport worden

Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste