Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
net een battle achter de rug in chapter 9 als ik me niet vergis tegen
spoiler:
cid raines

was voor mij de eerste bossbattle die echt uitdagend was.
Heb hem wel van de 1e keer verslagen, maar duurde wel meer dan 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-01 15:21

Ezr

Het valt me opzich wel op hoeveel mensen er eigenlijk beginnen met de build com/com/rav terwijl ik het liefst gewoon op rav/rav/rav wil blijven. ik build meestal gewoon wat stager op met me sab/rav/rav of com/rav/rav in het begin van de battle daarna ga ik door op rav/rav/rav totdat ik de mobs tot 999% stagger heb dan switch ik naar com/com/rav het liefst heb ik de commanders dan gebuffed met enfire wat extra damage doet. heb zo een aantal keren 999.999 damage gedaan met smite terwijl ik op dit moment nog in chapter 12 ben. en sazh vanille vallen opzich wel mee hoe irritant ze zijn (gekreun van vanille) sazh heb ik geen problemen mee, maar die kleine etter hope irriteert me echt zwaar erg.

Voor zo ver een fantastische game alleen had ik wel wat meer verwacht gezien de tijd die square enix ervoor genomen heeft bijvoorbeeld konden ze de equipment wel wat uitbreiden vind zelf schandalig dat ze alleen maar een aantal weapons en een paar accesoires ermee op zijn gehouden. gladius een wapen die je bijna in het begin krijgt is 1 van de betere wapens dat vind ik toch wel triest omdat je hiervoor altijd de epic van epic wapens pas na de eindbazen op andere vorige delen kon krijgen nu is het gewoon een gare sword die je gelijk krijgt en maar up gaat graden totdat hij goed is vind ik zelf dus nix aan geef mij maar steeds nieuwe equipment waar ik blij van kan worden ipv steeds hetzelfde wapen moeten upgraden

Mensen die roepen het spel is lineair hebben geen eigen mening maar lopen gewoon te kopieeren wat al die game sites lopen uit te kramen

Het spel krijgt iig van mij een 9/10 tot zo ver dat kan nog minimaal een 8 worden en misschien nog wel een 9.5 dat zie ik nog wel als ik het spel volledig heb uitgespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
[b][message=33728368,noline]

Mensen die roepen het spel is lineair hebben geen eigen mening maar lopen gewoon te kopieeren wat al die game sites lopen uit te kramen
Heb jij ook andere delen van Final Fantasy gespeeld? Vergeleken met alle vorige Final Fantasy spellen is deel XIII gewoon erg lineair, dat is gewoon een feit. Meningen verschillen of dit erg is of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Ike. op 29-03-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezr

Ezr

Ike. schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:38:
[...]

Heb jij ook andere delen van Final Fantasy gespeeld? Vergeleken met alle vorige Final Fantasy spellen is deel XIII gewoon erg lineair, dat is gewoon een feit. Meningen verschillen of dit erg is of niet.
Ik heb vrijwel elke deel van FF gespeeld met uitzonderding tot de eerste 3 delen heb ook vroeger chrono trigger seiken denetsu gespeeld soort van zelfde genre en zelfde makers als ik het me niet vergis. maar ik sta open voor andere meningen je moet me niet verkeerd begrijpen, maar als ik zo het geheel lees van reacties dan staat er het is lineair zonder enige argument ervoor dan denk ik van kom met je eigen mening, want als echt minpunten moet aangeven van FF13 dan is toch het lineaire spel een van de laatste minpunten die ik zou opnoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24
Ik heb tijdje 3x RAV gespeeld om stagger erg hoog te halen, maar Light doet aanzienlijk meer dmg als COM dat ik vaak die 200-300% meer net zo goed COM had kunnen zijn en net zoveel damage zou doen. (ik heb nu dacht 16k gehaald :P). Ik heb alle supergear enzo nog niet, al zit mijn inventory vol met accesories, gebruik ik veelal maar HP en mag/str items.

Zit nu in de toren 6de verdieping, die bats zijn zooo zwak tegen ruin, kom ik ze tegen is het bijna altijd 3x COM spelen :P

2de poging op een juggernaut ging niet zo erg goed :(

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
Ik heb de verhaallijn uit maar nog steeds heb ik een gele pijl? Vaag!
Ik wil die Marks missions gaan doen maar die pijl brengt me in verwarring, en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=eCrpksS_1GE]

Kregen jullie hier ook niet een gigantisch Efteling / Fata Morgana gevoel bij? :P

Toen ik in Nautilus aan het rondsjouwen was zocht ik toch wel ff de ingang voor de Droomvlucht ofzo :+

Prachtig level trouwens, keek m'n ogen er echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
wimpie007 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:34:
Ik wil die Marks missions gaan doen maar die pijl brengt me in verwarring, en nu?
Niet naar die pijl kijken. Marks die je nog moet doen zijn te herkennen aan de blinking marks op je map. De plek om de huidige missie uit te gaan vechten wordt aangemerkt met een rode ster.
Ezr schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:32:
Het valt me opzich wel op hoeveel mensen er eigenlijk beginnen met de build com/com/rav terwijl ik het liefst gewoon op rav/rav/rav wil blijven. ik build meestal gewoon wat stager op met me sab/rav/rav of com/rav/rav in het begin van de battle daarna ga ik door op rav/rav/rav totdat ik de mobs tot 999% stagger heb dan switch ik naar com/com/rav het liefst heb ik de commanders dan gebuffed met enfire wat extra damage doet. heb zo een aantal keren 999.999 damage gedaan met smite terwijl ik op dit moment nog in chapter 12 ben. en sazh vanille vallen opzich wel mee hoe irritant ze zijn (gekreun van vanille) sazh heb ik geen problemen mee, maar die kleine etter hope irriteert me echt zwaar erg.
RAV/RAV/RAV heeft als probleem dat de stagger korter is. Tenminste, dat idee heb ik erg sterk. Een goed opgebouwde stagger duurt langer, vandaar dat veel mensen COM/RAV/RAV doen. En even tussendoor een SAB met slow om de stagger nog meer te rekken :) Niet alle mobs hebben 999% stagger nodig overigens ;)

In latere hunt missies heb je weinig aan RAV/RAV/RAV, dan zul je met toch iets tactischere paraduigms moeten wisselen om het te redden.

Qua items vind ik het prima, lekker upgraden :~

[ Voor 58% gewijzigd door Pheno79 op 30-03-2010 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 17:55

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Voor zover ik weet is voor stagger een COM/SAB alleen echt nodig zolang anders de stagger kans heeft om af te lopen. Als je snel genoeg aanvalt en de balk ver genoeg is, gaat het met RAVx3 het snelst lijkt me.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Shin_Alu schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:45:
Voor zover ik weet is voor stagger een COM/SAB alleen echt nodig zolang anders de stagger kans heeft om af te lopen. Als je snel genoeg aanvalt en de balk ver genoeg is, gaat het met RAVx3 het snelst lijkt me.
Ik weet niet wat het is, maar als ik drie RAV's gebruik loopt daarna als het wezen in stagger is de balk sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

Pheno79 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:49:
[...]
Ik weet niet wat het is, maar als ik drie RAV's gebruik loopt daarna als het wezen in stagger is de balk sneller leeg.
ik gebruik dan de technique "quake" deze laat de stagger meter heel wat langzamer zakken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

[...]
Hij gaat wel sneller leeg, maar na 1 hit staat hij weer op het oude niveau ongeacht of het door een COM of RAV komt. Wat ik ook deed bij sommige gevechten waar ik maar een party van 2 had:

COM/RAV tot ca. 40%, daarna RAV/RAV om te staggeren. Die 40% ging niet op voordat iemand weer raakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezr

Ezr

[...]
hij loopt inderdaad snel leeg met 3x rav maar als je een goede combo
met com of sab uitvoert en snel een switch maakt dan heb je en je stagger snel omhoog en hij gaat dan ook niet zo snel omlaag het is een kwestie van timing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
amaterasu schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:52:
[...]

ik gebruik dan de technique "quake" deze laat de stagger meter heel wat langzamer zakken. :D
Ik heb nog nooit de behoefte gehad om tp te gebruiken. Ook potions en andere spullen gebruik ik nooit. Iets wat ik graag beter uitgewerkt had gezien. Niet volledig geheeld zijn na een gevecht had het spel al zoveel uitdagender gemaakt....

Voor de rest lukt het me prima hoor, tot en met hoofdstuk 10 zonder upgrades of crystalarium gewerkt, gewoon om te proberen :D

[ Voor 12% gewijzigd door Pheno79 op 30-03-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezr

Ezr

Pheno79 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:57:
[...]

Ik heb nog nooit de behoefte gehad om tp te gebruiken. Ook potions en andere spullen gebruik ik nooit. Iets wat ik graag beter uitgewerkt had gezien. Niet volledig geheeld zijn na een gevecht had het spel al zoveel uitdagender gemaakt....

Voor de rest lukt het me prima hoor, tot en met hoofdstuk 10 zonder upgrades of crystalarium gewerkt, gewoon om te proberen :D
Ik weet niet waarom maar ik ben doe zelf ook altijd zo gierig met me tp en extra items gebruik ze nooit in battles :P ik heb zelfs de meeste phoenix down gewoon in shops verkocht gebruik ze toch bijna nooit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Pheno79 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:57:
[...]

Ik weet het niet....bij eigenlijk bijna alle RPG's die ik gespeeld heb is het dan alleen in het begin uitdagender. Na een uur of 15/20 had ik dan niet eens potions meer nodig om toch mijn health vol te houden!
Tenzij ze een keer een systeem bedenken waarbij het echt werkt vindt ik het prima zo, dan hoef ik niet na elk gevecht even in het menu te healen.
(ikzelf ben heel benieuwd naar Resonance of Fate, hoor dat die echt moeilijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Shin_Alu schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:55:
[...]

Hij gaat wel sneller leeg, maar na 1 hit staat hij weer op het oude niveau ongeacht of het door een COM of RAV komt. Wat ik ook deed bij sommige gevechten waar ik maar een party van 2 had:

COM/RAV tot ca. 40%, daarna RAV/RAV om te staggeren. Die 40% ging niet op voordat iemand weer raakte.
Niet wanneer het eenmaal gestaggered is. Snel met 3x RAV staggeren geeft ook een kortere stagger periode.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Coolsnarf schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:54:
[...]

Ik weet het niet....bij eigenlijk bijna alle RPG's die ik gespeeld heb is het dan alleen in het begin uitdagender. Na een uur of 15/20 had ik dan niet eens potions meer nodig om toch mijn health vol te houden!
Tenzij ze een keer een systeem bedenken waarbij het echt werkt vindt ik het prima zo, dan hoef ik niet na elk gevecht even in het menu te healen.
(ikzelf ben heel benieuwd naar Resonance of Fate, hoor dat die echt moeilijk is)
Ik kan me niet herinneren dat ik uberhaupt ooit potions nodig heb gehad in een enkele Final Fantasy game.... Hooguit cure-potions (tegen de debuffs).

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Chester schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:54:
[...]

Niet wanneer het eenmaal gestaggered is. Snel met 3x RAV staggeren geeft ook een kortere stagger periode.
Ook als je hem er net voor met een COM raakt of overgaat naar iets met COM tijdens de stagger, wat voor de damage sowieso beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Shin_Alu schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:17:
[...]

Ook als je hem er net voor met een COM raakt of overgaat naar iets met COM tijdens de stagger, wat voor de damage sowieso beter is?
Hoe vaker je met de COM raakt, hoe trager het terug zal lopen. Daarom doe ik meestal COM+RAV+RAV, COM+RAV+MED of COM+RAV+SEN. Wanneer het eenmaal gestaggered is, COM+COM en de derde is dan RAV of MED, afhankelijk van de situatie.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezr

Ezr

Chester schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:32:
[...]

Hoe vaker je met de COM raakt, hoe trager het terug zal lopen. Daarom doe ik meestal COM+RAV+RAV, COM+RAV+MED of COM+RAV+SEN. Wanneer het eenmaal gestaggered is, COM+COM en de derde is dan RAV of MED, afhankelijk van de situatie.
Maar na het staggeren ga je dus wel over naar 3x Rav sinds je dan niet meer het vertragen nodig hebt van com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ezr schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:41:
[...]

Maar na het staggeren ga je dus wel over naar 3x Rav sinds je dan niet meer het vertragen nodig hebt van com?
Nee, dat zeg ik net, na het staggeren ga ik naar op zn minst 2x COM. COM doet veel meer damage.

[ Voor 5% gewijzigd door Chester op 30-03-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezr

Ezr

Chester schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:47:
[...]

Nee, dat zeg ik net, na het staggeren ga ik naar op zn minst 2x COM. COM doet veel meer damage.
waarom direct naar 2 x com dat snap ik dus niet is het niet logischer om eerst 999% te krijgen als dit mogelijk is en daarna over te gaan naar commander? 1x hit van een ravanger kan 30% tot 40% extra damage opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ezr schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:50:
[...]

waarom direct naar 2 x com dat snap ik dus niet is het niet logischer om eerst 999% te krijgen als dit mogelijk is en daarna over te gaan naar commander? 1x hit van een ravanger kan 30% tot 40% extra damage opleveren
Omdat de staggerbalk aan het leeglopen is terwijl jij met je RAV's 999% probeert te krijgen. Met COM's zijn vijanden al vaak dood voordat ze uberhaupt bij 999% zijn :P COM doet gewoon vet meer damage dan RAV en is ideaal na een stagger.

Voordat een vijand gestaggered wordt, doet een COM ook meer damage dan een RAV (afhankelijk van wat de vijand allemaal resist natuurlijk). Maar als je alleen aanvalt met COM's, staggered een vijand heel erg laat. Ik begin gevechten dus altijd met COM+RAV+RAV. Zo worden ze redelijk snel gestaggered, en loopt de stagger balk niet erg snel leeg omdat er ook een COM bij zit. Bij een sterkere vijand is SEN+RAV+RAV ook goed, een SEN heeft namelijk dezelfde invloed op de stagger snelheden als een COM. Een SAB ook als ik me niet vergis.

[ Voor 7% gewijzigd door Chester op 30-03-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stagger tot 650%ish met Com-Rav-Rav en dan naar Com-Com-Rav switchen werkt lekker hoor. 999% is niet nodig en zo doe je toch nog lekker extra damage in vergelijking met 3x Rav of Com-Rav-Rav.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezr

Ezr

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:58:
Stagger tot 650%ish met Com-Rav-Rav en dan naar Com-Com-Rav switchen werkt lekker hoor. 999% is niet nodig en zo doe je toch nog lekker extra damage in vergelijking met 3x Rav of Com-Rav-Rav.
je kan misschien gelijk hebben maar ik heb liever die extra grote getallen op me scherm ook al is dat voor misschien een minder korte periode als je met 999% commander attack met full syn buff doet dan heb je toch wat meer damage denk ik 349% meer damage om precies te zijn in ruil voor ongeveer 13 secondes die je erover doet om met 3x rav 349% op te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Ezr schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:09:
[...]

je kan misschien gelijk hebben maar ik heb liever die extra grote getallen op me scherm ook al is dat voor misschien een minder korte periode als je met 999% commander attack met full syn buff doet dan heb je toch wat meer damage denk ik 349% meer damage om precies te zijn in ruil voor ongeveer 13 secondes die je erover doet om met 3x rav 349% op te bouwen
Met twee coms doe je meestal meer damage in stagger. Dat is gewoon een feit. Zonde om daar drie RAVS op te zetten. Of iemand is immune voor physical attacks natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neemt niet weg dat ik ook wel eens hoge getallen wil zien hoor dus ik snap je punt zeker wel :P
Maar voor lange bossfights is overschakelen naar meerdere Com's rond de 650% het effectiefst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Tip voor de mensen die hem nog moeten kopen. Ik heb FFXIII net gekocht bij de MM Amsterdam Arena voor 39 euro. Geen aanbieding, gewoon voor deze prijs in de schappen. :)
Goedkoper dus dan de laagste prijs in Pricewatch

[ Voor 12% gewijzigd door Floppie op 30-03-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ezr schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:32:
heb zo een aantal keren 999.999 damage gedaan met smite terwijl ik op dit moment nog in chapter 12 ben.
Je hebt daadwerkelijk de 999.999 behaald met smite? sorry wat was smite ook alweer, is dat niet een auto abillity? Ik heb maximaal 700.000 kunnen halen met een summon. na de stagger op 700% gehaald te hebben tegen adamantoise. Heb omega weapons op max. maar nog nooit een single hit gehaald boven de 200.000 Met de Highwind abillity van Fang haal ik wel wel rond de 300.000 - 700.000 per hit.

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 30-03-2010 13:19 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:34:
Open de "map" vanuit je menu en kijk waar de rode ster staat. Die rode ster is waar je moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enigste die standaard op "Decimation" staat (Com - Rav - Syn)?

Vooral tegen die kleine Adementiose (of hoe ze ook noemen) is het handig.

Eens je haste en protect hebt, switchen naar Com - Rav - Rav en als ie in stagger is een Com Com Rav voor de kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:00:
[...]

Open de "map" vanuit je menu en kijk waar de rode ster staat. Die rode ster is waar je moet zijn.
Ja dat snap ik maar ik begrijp die pijl niet, waar wil ie me dan heensturen, het verhaal is toch al klaar? Of is dat wellicht een of ander secret objective of
spoiler:
kan ik Orphan nog een keer slayen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:13:
[...]

Ja dat snap ik maar ik begrijp die pijl niet, waar wil ie me dan heensturen, het verhaal is toch al klaar? Of is dat wellicht een of ander secret objective of kan ik Orphan nog een keer slayen?
Ik denk dat die pijl je terug naar het warp punt stuurt om naar Orphan's Craddle te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Laatst online: 12-09 13:32
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:06:

Eens je haste en protect hebt, switchen naar Com - Rav - Rav en als ie in stagger is een Com Com Rav voor de kill.
Iedereen heeft bij mij al de Auto-Haste en eentje heeft Auto-Protect. Gebruik Decimation wel, maar niet meer als start Paradigm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:15:
[...]

Ik denk dat die pijl je terug naar het warp punt stuurt om naar Orphan's Craddle te gaan.
Correct! :)

ps, gebruik even de quote optie tegen spoilers

[ Voor 12% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 30-03-2010 14:19 ]

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coachmans
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 22:48
wimpie007 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:13:
[...]

Ja dat snap ik maar ik begrijp die pijl niet, waar wil ie me dan heensturen, het verhaal is toch al klaar? Of is dat wellicht een of ander secret objective of kan ik Orphan nog een keer slayen?
spoiler:
Dan kun je inderdaad Orphan nog een keer slayen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezr

Ezr

Destianto schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:17:
[...]

Je hebt daadwerkelijk de 999.999 behaald met smite? sorry wat was smite ook alweer, is dat niet een auto abillity? Ik heb maximaal 700.000 kunnen halen met een summon. na de stagger op 700% gehaald te hebben tegen adamantoise. Heb omega weapons op max. maar nog nooit een single hit gehaald boven de 200.000 Met de Highwind abillity van Fang haal ik wel wel rond de 300.000 - 700.000 per hit.
dat is een sword attack van lightning die aan het einde van een stagger komt dus net als je staggerbar bijna leeg is dan doe je een extra harde aanval mits je tegenstander in de lucht zit die de mob als het ware naar beneden smijt ik had mijn stagger trouwens op 999% moet wel zeggen dat het me 3 of 4 keer gelukt is maar dat is meestal bij mobs met low resistance dus niet op bosses

[ Voor 9% gewijzigd door Ezr op 30-03-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Smite:
Enhances a Commando's standard Attack command when an enemy is poised to recover from a Stagger.
Het is wel zoals Destiano zegt een auto-abilitie, welke niet beperkt is tot Lighting alleen.

Maar hoe leip, 999.999 damage :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezr

Ezr

Kraziey schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:58:
Smite:
Enhances a Commando's standard Attack command when an enemy is poised to recover from a Stagger.
Het is wel zoals Destiano zegt een auto-abilitie, welke niet beperkt is tot Lighting alleen.

Maar hoe leip, 999.999 damage :o
klopt volgens mij kunnen alle melee chars smite gebruiken als het in de crystarium staat ik heb zelf alleen met lightning smite kunnen uitvoeren met andere chars kom ik niet eens in de buurt van 999.999 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Ezr schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:37:
[...]

klopt volgens mij kunnen alle melee chars smite gebruiken als het in de crystarium staat ik heb zelf alleen met lightning smite kunnen uitvoeren met andere chars kom ik niet eens in de buurt van 999.999 :P
Ook niet met Fang? Zij is immers een veel sterkere COM.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

gnimmeL_kraD schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:49:
[...]

Ook niet met Fang? Zij is immers een veel sterkere COM.
Fang Dragonhorn into Kain's lance MAX , 4 rollen max. single Attack adamantoise in stagger 100.000 - 220.000. Highwind 300.000 - 700.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:06:

Meeste fights begin ik op RAV/SEN/SAB, wissel enkel als ik weet waar ik tegen moet (die bats zijn enorm zwak tegen ruin, dus 2x COM en RAV - Vanille kan nog geen COM hier). Verder heeft enkel Sazh nu nog Haste bij mij, en die krijg ik nergens makkelijk in de party. (Fang als COM/SAB/SEN, Light als COM/RAV MED in nood, Vanille als RAV/SAB/MED).

Viel me namelijk op dat de laatste fights in Chapter 11 bijzonder makkelijk gingen met deze setup, wel op 1 fight ruim 20 minuten lopen meppen, maar alles in 1x gehaald. De cutscene van 11->12 is echt vet gedaan, jammer dat ik iets te laat doorhad dat ik 'actie' moest ondernemen direct na de cutscene, met characters die ik nooit gebruik en setups die gewoon dom zijn.
spoiler:
Eerst met Odeilon van Light tegen dat grote politie ding, dit had ik dus niet door, daarna zelf vechten, immume alles dus stagger is enige optie. Zit je daar met Light, Snow, Vanille, heb je dus enkel setups waar Vanille SAB is, heb je 0,0 aan, Light als enige de medic en dan nog een COM/COM/MED setup, lekker nuttig op een stagger moment

[ Voor 33% gewijzigd door SinergyX op 30-03-2010 18:12 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destianto schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:03:
[...]

Fang Dragonhorn into Kain's lance MAX , 4 rollen max. single Attack adamantoise in stagger 100.000 - 220.000. Highwind 300.000 - 700.000
Doe je ook deprotect op schildpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Strategie tegen Adamontoise.

Fang Ligthning Hope

SAB RAV SYN

wanneer de battle begint gelijk openen met een Bahamut.
laat bahamut damage aanrichten en de stagger meter opvullen.
in de tussentijd doe jij Deprotect/Deshell/Imperial/Slow

daarna launch je tot op de laatse klap Bahamut (stagger meter zit dan rond de 500%)
Bahamut aanvallen alleen de Circle knop ps3. stagger loopt op tot 690 / 740 %
laatste hit Triangle Stagger loopt op tot 999% en doet damage rond de 500.000

Eenmaal terug in de battle cast Hope gelijk Haste op alle characters.
Als dat gedaan is switch je direct naar

COM RAV RAV om nog een keer de stagger meter op te vullen
adamantoise ligt nog steeds op de grond.
Zodra de stagger meter rond de 800% is,
overschakelen naar COM COM RAV

Je kan eventueel eindigen met Highwind voor extra damage.

Tijd 2.07 seconde 5 sterren.

Zorg wel dat dit mark 63 is die je steeds verslaat, als hij dan geen Platinum Ingot of trapozehdron laat vallen heb je tenminste nog wel de gold dust terwaarde van 60.000 gil.

Alhoewel ik zelf steeds reboot deed ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 31-03-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ben nu aanbeland in chapter 6. Heb die reuze gemechaniseerde paddo achter de rug. Kostte me voor het eerst wel 2 phoenix downs voor Hope als ook 2 potions voor Light. Maar ach, eerste keer meteen gecleared al duurde het wel donders lang tot ie stagger was. Ben dus met Light/Hope in Pallempolum en Sazh/Vanille hebben hun route verlegd, i.p.v. naar pallempolum naar een andere plek toe. Light/Hope hebben hun wapens nu op lvl3, met Hope zit ik nu met medic en synergist op lvl 2, ravager is nog lvl 1. Light heb ik commander op lvl 2 en daarna ravager op lvl 2. Medic bleef op lvl 1 steken. Weekje geleden had ik mijn laatste speelsessie, dus ik doe lekker rustig aan. Heb geen: ik moet hem z.s.m. uitspelen gevoel bij FFXIII i.t.t. voorgaande delen (maarja, kan ook komen doordat ik nu fulltime werk, huishouden, fitness e.d. erbij heb en toen ik bijv. FF X speelde gewoon al mijn tijd kon stoppen in die game :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destianto schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:30:
[...]

Strategie tegen Adamontoise.

...
Ging er meer om waarom fang geen 999.999 dmg met highwind doet :P maar ik zie dat je geen brave op fang doet.

Mijn strategie is deprotect/deshell op een been en in de tussentijd door de ai haste en protect op iedereen casten. Dan het been staggeren + highwind en daarna hetzelfde tegen het andere been. Als hij valt met fang deprotect/deshell/imperli casten en in de tussentijd cast de ai brave en faith op iedereen > rav x3 staggeren tot 950+ en dan com x 3 en eventueel met highwind eindigen voordat hij weer staat = +/- 2,5 minuut zonder summon.

Ik wil het ook eens met de sahz methode proberen, maar wil eerst zijn procs upgraden maar hiervoor heb je een dark matter nodig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Joosie200 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:44:
Ben nu aanbeland in chapter 6. Heb die reuze gemechaniseerde paddo achter de rug. Kostte me voor het eerst wel 2 phoenix downs voor Hope als ook 2 potions voor Light. Maar ach, eerste keer meteen gecleared al duurde het wel donders lang tot ie stagger was. Ben dus met Light/Hope in Pallempolum en Sazh/Vanille hebben hun route verlegd, i.p.v. naar pallempolum naar een andere plek toe. Light/Hope hebben hun wapens nu op lvl3, met Hope zit ik nu met medic en synergist op lvl 2, ravager is nog lvl 1. Light heb ik commander op lvl 2 en daarna ravager op lvl 2. Medic bleef op lvl 1 steken. Weekje geleden had ik mijn laatste speelsessie, dus ik doe lekker rustig aan. Heb geen: ik moet hem z.s.m. uitspelen gevoel bij FFXIII i.t.t. voorgaande delen (maarja, kan ook komen doordat ik nu fulltime werk, huishouden, fitness e.d. erbij heb en toen ik bijv. FF X speelde gewoon al mijn tijd kon stoppen in die game :P)
35 uur hier, en eindelijk in laatste chapter :X Erg rustig aan gedaan, moet zeker nog 50 marks doen.

Ik heb bij de eerste chapters hun 'hoofdjob' vast gehouden, hope en vanille voor medic en ravage, sazh en light voor commando/ravager (sazh en hope evt nog voor syn, maar gebruikte ik nooit, vanille als sabateur is wel erg leuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Zo, ook uitgespeeld. Ben nu de walkthrough aan het doorlezen en ben hier en daar wel wat vergeten. Zit te twijfelen tussen opnieuw beginnen met walkthrough of Marks gaan killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-t-r-e-m-e schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:42:
Zo, ook uitgespeeld. Ben nu de walkthrough aan het doorlezen en ben hier en daar wel wat vergeten. Zit te twijfelen tussen opnieuw beginnen met walkthrough of Marks gaan killen.
Er zijn toch niet zo heel veel missables in dit spel? Ik zag zelf in ieder geval geen reden om het spel opnieuw te spelen en ben gewoon verder gegaan met de marks/upgraden van equips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Ik wil het ook eens met de sahz methode proberen, maar wil eerst zijn procs upgraden maar hiervoor heb je een dark matter nodig
Is dat toevallig de methode waar je Sazh inzet als COM en dan Blitz uitvoert met een bepaalde wapen welke de strength onwijst hoog van is? Result is dacht ik een zestal hits met een hoog damage gehalte. Een vriend zei zoiets tegen me, maar ben er zelf nog niet aan toegekomen om dit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Pleiades wapen gok ik? Ding heeft geen magic, enkel strength. Procyons hebben dark matter nodig, dat zou de andere zijn, maar die geeft stagger increase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Sazh zijn blitz zal op een enkele target 6 maal schieten in tegenstelling tot blitz van bv lightning of fang waar je maar 1 maal hit.
Met 3 blitz achter elkaar haal je dus zonder genji gloves max 1.8mil dmg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Xiliath schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:21:
Sazh zijn blitz zal op een enkele target 6 maal schieten in tegenstelling tot blitz van bv lightning of fang waar je maar 1 maal hit.
Zow dan!!, en dat terwijl ik Sazh op de bank heb zitten samen met Vanille en Snow. Vanaaf maar even de guide openslaan om te kijken welke wapens het moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Foutje, hij doet 12 shots per Blitz, maar lang niet alle shots raken ook doel.
En dan heb je ook nog de leuke Random: Instant Chain ability.
Hiermee heb je een kleine kans om de enemy instant te chainen na elke attack. En ja, dat is dus ook PER SHOT in blitz van Sazh.
Leuk he die Sazh ;)

Over z'n wapens:
Pleiades geeft de meeste STR (1150) en geen MAG maar heeft de silk tiger property.
2e is de Rigels met STR en MAg op 1006/1014 en heeft stagger lock.
Antares en Procyons zijn goed vanwege de properties Chain Bonus Boost en Stagger Maintenance en hebben 610 en 620 STR.
Blijft lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Xiliath schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:21:
Wat haal je tegen adamantoise? Off stagger / In stagger.
OH en by the way, Paper silk/Tiger silk Sucks big time!

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 31-03-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
http://www.youtube.com/watch?v=KF4v2UIjyj8
@2.50 begint sazh met blitz, maar qua dmg valt dat toch nog wel mee?. (ok 6 hits = 180k dmg per blitz @ 700% stagger). Auteur zegt wel low lvl spec, buiten de lvl1 gun heeft hij over de 10k HP, dat is geen zeker geen low stats :P

[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 31-03-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

SinergyX schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:50:
http://www.youtube.com/watch?v=KF4v2UIjyj8
@2.50 begint sazh met blitz, maar qua dmg valt dat toch nog wel mee?. (ok 6 hits = 180k dmg per blitz @ 700% stagger). Auteur zegt wel low lvl spec, buiten de lvl1 gun heeft hij over de 10k HP, dat is geen zeker geen low stats :P
Mwaaahh...vind mijn strategie beter/korter. Sazh is niet echt mijn characther. Beetje stereotype Nigga with a gun?

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 31-03-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik ben even op zoek naar een 'echte' dmg dealende sazh :P Toch benieuwd wat hij schiet met een tier 3 Procyons :P (Total Eclipses, ruim 600 meer str dan een lvl1 procyon).

http://www.youtube.com/watch?v=thAKsjresIw
@1.30 60k dmg per hit (360k dmg) en daarna komen er 180k hits maar niet zeker of die van hem zijn (dat is tegen de 1mil dmg per blitz). Dat is serieuze zieke dmg :P

[ Voor 37% gewijzigd door SinergyX op 31-03-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn inderdaad "lage" stats. Uiteindelijk komt Sahz ver boven de 20K HP.

Zoiets kan met Sahz:

http://www.youtube.com/watch?v=thAKsjresIw

Let wel dit is dus niet de normale mantoise, maar eentje met iets van 10m HP...

Edit
Sin was sneller... :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Mischien toch even Light afwisselen, buiten COM/RAV kan ze niet echt healen (of niet nodig), Sazh heeft als bonus haste, dat weegt toch wel iets tegen de lagere damage tov Lightning :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:07:
[...]

Er zijn toch niet zo heel veel missables in dit spel? Ik zag zelf in ieder geval geen reden om het spel opnieuw te spelen en ben gewoon verder gegaan met de marks/upgraden van equips.
Er zijn wel wat geheime locaties met items die ik gemist heb. Ik wil eigenlijk de achievement halen t.a.v. het bezitten of in bezit hebben gehad van alle items in het spel. (1 ultima weapon per persoon) Ik weet alleen niet of alle items ook te koop zijn en zo ja, of deze dan meetellen in de achievement als je ze koopt.

Overigens kan het zijn dat ik het snel beu ben en ermee stop maar dat terzijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
X-t-r-e-m-e schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:39:
[...]

Er zijn wel wat geheime locaties met items die ik gemist heb. Ik wil eigenlijk de achievement halen t.a.v. het bezitten of in bezit hebben gehad van alle items in het spel. (1 ultima weapon per persoon) Ik weet alleen niet of alle items ook te koop zijn en zo ja, of deze dan meetellen in de achievement als je ze koopt.

Overigens kan het zijn dat ik het snel beu ben en ermee stop maar dat terzijde :)
daarvoor hoef je niet opnieuw te beginnen.. alle items die je kan vinden kan je ook kopen of krijgen door items te upgraden/dismantelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Is het niet enigszins raar dat ik maar 39,95 bij de Bart Smit in Nieuwegein heb betaald voor dit spel? staat ook zo op de bon enzo.

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
ElmarNieser schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:43:
Is het niet enigszins raar dat ik maar 39,95 bij de Bart Smit in Nieuwegein heb betaald voor dit spel? staat ook zo op de bon enzo.
Hoezo? Er zijn meerdere winkels die het spel nu in de aanbieding hebben. (€40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
Whoopie ben bij disk 3 beland :P Eens kijken of het lukt dit paasweekend er doorheen te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Ike. schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:11:
[...]

Hoezo? Er zijn meerdere winkels die het spel nu in de aanbieding hebben. (€40)
Ohh dat wist ik niet! ik dacht ook 54,XX bij het spellen rek te zien staan. Bij de kassa was het dus een aangename verassing :) Ik dacht het is vast een fout in het kassa systeem :P

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
oke, als je voor het eerst op Gran Pulse komt, moet je dus goed leren welke beesten je met een grote boog omheen moet lopen 8)7
ik word hier genadeloos afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zit nu in de hele vage ruimte, dat wordt nog aardig pittig zeg (chapter 12 denk ik nog, na nogwat's criddle) :/ De 2 arena bosses heb ik al gedaan, die gingen makkelijk, maar als 'random' mobs 3x l'cieth en 3x die rush-vogels? Maargoed, daar ben ik nu doorheen (ok, immortal heb ik overgeslagen, kolere die doet au), en nu 3x Sanctum guardians voor me.

Gaat redelijk, maar die removen nonstop je buffs en die charge lukt me niet op tijd alle 3 te interupten = instant wipe. Beste was 1 neer, die 2 over waren nog teveel moeite. Leuk dat er geen save-moment is, dus moet dit wel halen :/

edit, we zijn er voorbij :P

Wat is Orphan een teleurstelling, geen kans op party of setups te wisselen, ben je op 25% krijg je argumented wrath ofzo op je, instant kill :/ Daar heb je dan 30 minuten voor zitten kloten.

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 01-04-2010 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Cherubis, of een ribbon kunnen wel helpen tegen die death-achtige skill. Het is even doorbijten, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
SinergyX schreef op donderdag 01 april 2010 @ 00:49:
Zit nu in de hele vage ruimte, dat wordt nog aardig pittig zeg (chapter 12 denk ik nog, na nogwat's criddle) :/ De 2 arena bosses heb ik al gedaan, die gingen makkelijk, maar als 'random' mobs 3x l'cieth en 3x die rush-vogels? Maargoed, daar ben ik nu doorheen (ok, immortal heb ik overgeslagen, kolere die doet au), en nu 3x Sanctum guardians voor me.

Gaat redelijk, maar die removen nonstop je buffs en die charge lukt me niet op tijd alle 3 te interupten = instant wipe. Beste was 1 neer, die 2 over waren nog teveel moeite. Leuk dat er geen save-moment is, dus moet dit wel halen :/

edit, we zijn er voorbij :P

Wat is Orphan een teleurstelling, geen kans op party of setups te wisselen, ben je op 25% krijg je argumented wrath ofzo op je, instant kill :/ Daar heb je dan 30 minuten voor zitten kloten.
Gebruik com, rav, rav met af en toe een med om hem te staggeren. Dan com, com, rav en voordat je stagger meter leeg is healen naar 100% en switchen naar sen, med, med. Begin ook het gevecht met een med, sab en syn om je party te buffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Poging 2 t/m 7 waren geen succes :( Eerste deel gaat nog (barthelonas), daarna Orphan gaat het mis. Die zwarte ball removed steeds mijn buffs, kom ik nog redelijk doorheen maar dan komt die Progenitorial Wrath, whoomp, instant kill. Weet nooit wanneer die cast, dus moet nagenoeg altijd met een SEN vechten zodat ik nooit die skill op m'n dak krijg.

Setup is Sazh/Fang/vanille, bij stagger doet sazh echt zieke damage, en heb vanille liever als sab erbij dan hope als syn.

Update, 2 uur later en EINDELIJK gehaald :D Die cirkel boss is beetje pushover, 5star haal ik nog lang niet, maar serieus:
spoiler:
WAT EEN FLUT EINDE! Fang en Vanille opeens uberduper in 1 of ander vaag beest, whoomp crystal bla bla, hoppa Pulse en Cocoon gered, hun finito.

Mooiste stukken blijven het strand met Snow, dat pretpark met Vanille en Sazh en zeker het tussenfilmpje op die racebaan, met mooie combo acties met de eilodons. Beetje jammer, na aftiteling de vraag of je wil saven, ik netjes saven. Kom je weer terug in het hoofdmenu, laad je de saving, sta je weer in Orphans Craddle (vlak voor eind boss). Kan je niet verder ofzo?

[ Voor 40% gewijzigd door SinergyX op 02-04-2010 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt problemen met die adamantoise (of adamantortoise).
5 keer geprobeerd en elke keer kill ik 1 been en bij de 2e been is het toch te veel.
Ik heb orphan al gekilled en marks 1-35 gedaan met nog een aantal 5x marks. Maar het lijk of ik bij deze turtle geen krasje kan doen. Setup light, fang, hope. De meeste zijn lvl 5 in hun MAIN 3 rollen. Toch ik zit meer te healen / buffen dan ik dat ding aan het killen ben. Wat voor equipment is aan te raden? Ik heb maar 1 gaian ring (40% earth resist) en de rest heb ik dus +str/magic en sprint boots gedaan. Advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:31:

Update, 2 uur later en EINDELIJK gehaald :D Die cirkel boss is beetje pushover, 5star haal ik nog lang niet, maar serieus:
spoiler:
WAT EEN FLUT EINDE! Fang en Vanille opeens uberduper in 1 of ander vaag beest, whoomp crystal bla bla, hoppa Pulse en Cocoon gered, hun finito.
Het je wel opgelet bij alle cutscenes??

spoiler:
Fang en Vanille (zijn samen Ragnarok) waren 'gemanipuleerd' door Pulse fal'Cie Anima om Cocoon te vernietigen 500 jaar voor begin van het spel, dit mislukte omdat Vanille te bang is en Fang alleen niet sterk genoeg was (zie gat in planeet Cocoon). Nu lukt het Fang niet om opnieuw Ragnarok te worden en voordat Vanille Ragnarok word grijpt de 'gang' in.
Uiteindelijk worden ze toch samen Ragnarok om Cocoon te vernietigen met als doel hun focus te behalen wetende dat de kristalvorming ervoor zal zorgen dat Cocoon niet op Pulse zal neerstorten.

Denk dat dit zo ongeveer wel correct is.

Vind het wel een sterk einde. Wat had je dan verwacht?

Na het uitspelen van het verhaal kan je via de Portals terug naar Pulse voor side quests etc..

Jammer dat er geen optie is om cutscenes nogmaals te kijken :(

[ Voor 63% gewijzigd door Ike. op 02-04-2010 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
spoiler:
Daar kwam ik achter tijdens 2de boss, wanneer fang beetje gemarteld wordt. Maar eigelijk hebben ze niet voldoen aan hun afspraak, save cocoon, is immers niet meer leefbaar. Vind het alleen 'dom' dat je daarna 'verder gaat' met doodleuk fang en vanille weer in je party, als je soort van terug gaat in de tijd maar dan wel met je laatste lvl crystalium erbij. Had veel meer een happy ever after verwacht, zeker omdat ik vanaf chapter 9 altijd met vanille en fang speelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Wees blij dat ze de mogelijkheid hebben gemaakt om verder te spelen na het einde en op die manier allerlei side-quests af te maken die zonder lvl10 crystarium niet of nauwelijks te doen zijn.
Dat je kan saven en daarna een stukje teruggezet wordt is ook logisch, dan kan je de laatste bosses namelijk proberen te 5starren als je daar behoefte aan hebt.
Niet te veel over nadenken zou ik zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Dat is waar :) Denk dat er nog veel te veel frustatie van Orphan tussen zat, speelde uiteindelijk met hope/fang/vanille en weet totaal niet hoe ik dit precies heb gehaald. Nonstop healen en buffen, geluk gehad met die wrath kill en terwijl ik druk bezig was, opeens klaar :P

Klopt het dat normale mobs opeens ook een hogere criteria hebben om 5 star te halen? Had eerder 3 van die tijgerdingen, echt bijna alles in eerste attackchain dood, en nog geen 5 star.

Nu nog leuke farm spot zien te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 01:35:
Ik heb echt problemen met die adamantoise (of adamantortoise).
Zie mijn voorgaande Adamantoise Strategie (pag 58)

Je kan ook nog voor de zwakkere strategie gaan.

Kies Vanille als main charachter (SAB) equip Auto Haste en het liefst ook Auto Vigilance.

zodra de batte begint summon oproepen zodat hij neervalt. De enige aanval die je doet is DEATH
succes rate is klein. maar ik heb het aardig wat keren voor elkaar gekregen soms zelfs al na 3x!!!
soms ook na 10 min. Het is maar net hoeveel geduld je hebt, en hoe sterk je party is.

[ Voor 49% gewijzigd door Greatsword op 02-04-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dus geen summon gebruiken in het begin. Is zo langdradig dat ik na de adamantoise weer moet gaan TP hunten. Als ik een summon gebruik kan ik hem wel afmaken maar zonder is toch te moeilijk voor me.
Na de 2 benen onderuit te hebben gehaald duurt het TE lang om deprotect/deshell/slow en imperial op em te krijgen en als het uiteindelijk gelukt is heeft het te lang geduurd en staat het binnen 10 seconde weer op.
Enige wat ik eigenlijk "mis" zijn tier 3 wapens maar dat hoeft toch niet teveel uit te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 01:55:
Ik wil dus geen summon gebruiken in het begin. Is zo langdradig dat ik na de adamantoise weer moet gaan TP hunten. Als ik een summon gebruik kan ik hem wel afmaken maar zonder is toch te moeilijk voor me.
Na de 2 benen onderuit te hebben gehaald duurt het TE lang om deprotect/deshell/slow en imperial op em te krijgen en als het uiteindelijk gelukt is heeft het te lang geduurd en staat het binnen 10 seconde weer op.
Enige wat ik eigenlijk "mis" zijn tier 3 wapens maar dat hoeft toch niet teveel uit te maken?
Nouja, als ik de laatste ster-boss zie, dat je 5star een trophy krijg, no way dat ik maar in de buurt kom van de snelheid waarmee hij op youtube plat gaat. Terwijl ik al 2 tier2 wapens heb, mischien dat tier3 met die extra ATB toch het verschil maakt?

(buiten het feit dat ik net 6k HP heb, die gasten op youtube over de 10k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
SinergyX schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 02:28:
[...]

Nouja, als ik de laatste ster-boss zie, dat je 5star een trophy krijg, no way dat ik maar in de buurt kom van de snelheid waarmee hij op youtube plat gaat. Terwijl ik al 2 tier2 wapens heb, mischien dat tier3 met die extra ATB toch het verschil maakt?

(buiten het feit dat ik net 6k HP heb, die gasten op youtube over de 10k).
10,000+ HP haal je erg snel wanneer je het laatste crystalium level unlocked.

5 sterren is niet heel moeilijk. Zorg dat iedereen haste heeft (RAV/SAB/SYN bijv.) en daarna SAB/RAV/RAV totdat de stagger rond de 700 is dan swtchen naar COM/COM/RAV.

[ Voor 13% gewijzigd door Ike. op 03-04-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 01:55:
Die wapens zijn niet noodzakelijk. Gebruik je wel altijd haste? Als het gevecht begint laat ik Hope eerst altijd haste en (als hij snel genoeg is) protect op iedereen casten. Tijdens het vallen van de schildpad switch ik naar SAB en een SYN. Dan cast ik deprotect/deshell/imperli (ik weet niet zeker of slow werkt/nuttig is?). In de tussentijd cast Hope dan Brave en Faith.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ike. schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 10:33:
10,000+ HP haal je erg snel wanneer je het laatste crystalium level unlocked.

5 sterren is niet heel moeilijk. Zorg dat iedereen haste heeft (RAV/SAB/SYN bijv.) en daarna SAB/RAV/RAV totdat de stagger rond de 700 is dan swtchen naar COM/COM/RAV.
Vaak buff ik zelf met sazh (haste/atkUP op mij en fang, haste/magicUP op vanille), dat gaat veel sneller dan Hope zelf zou doen door de AI (1 per keer ofzo?). Het is die sweep ability (met die zwarte weet ik wat het is), dat je hele party meters de lucht in wordt gemept, daar verlies ik bagger veel tijd, soms zo erg dat ik mijn stagger kwijt raak. (enkel sentinel lijkt tegen zo'n sweep te kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 20:56
Verdomme, Ben ik bezig met de Fal'cie boss in chapter 11 boven op de toren. Heb ik em op 0.5 % of weet ik veel hoe weinig doet die me met 2 attacks killen :(((((( Was net zo happy dat ik eindelijk zo ver was (was 2de try :P ma deed zeer rustig aan). Volgende keer ma gewoon blijven focussen ipv ALL OUT DMG op de laatste %'en -.-' Straks nog maar eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik merk dat ik m'n tijd neem, zit nu op de 6e tier van Tenjin's Tower en heb er 42 uur gameplay opzitten. Bij aankomst in Gran Pulse heb ik de eerste 7 marks gedaan, die waren niet echt moeilijk. Bij de Tower een paar verplicht geloof ik, die zijn tot nu toe ook niet echt moeilijk. Ik ben sinds chapter 11 overgestapt op een party met Lightning, Sazh en Vanille. De SYN van Sazh is super om mee te beginnen. Vanille laat ik meteen als SAB starten en Lightning is altijd COM. Tot nu toe mis ik de SEN van Snow en Fang nog niet moet ik zeggen maar wellicht komt dat nog?

Upgraden van wapens gaat niet heel vlot bij mij. Heb Lightning nu op lvl 23 met Helter Skelter en de rest maxed op 1 ster. Ik vraag me af of het niet meer nut heeft om eerst je accesories te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik had altijd Fang bij me, bij aantal mobs is het wel handig alle attacks op 1 target te hebben, en mij boeit die 5star niet altijd. Wel heb ik voor Fang alle equipment volledig geupgrade, die magic en physical resist (25% en 20% afaik?) en die hero nogwat, 500HP base (700HP upgrade?).

Voordeel dat Fang ook als SAB kan, dus heb ik een SAB/SEN/COM in het midden, als er flinke debuff nodig is zet ik vanille ook in. (buffs removen ofzo). Zelf speel ik of met Sazh (SEN/COM en af en toe RAV), maar vaker met Lightning, haar attacks zijn toch een stuk sneller en Sazh heeft op stagger geen Launch ability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
kazuka schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:39:

Ik vraag me af of het niet meer nut heeft om eerst je accesories te upgraden?
Ik heb alleen 3x auto-Haste, 2x auto-Faith en auto-Bravery accesories gemaakt. auto-Shell en Protect zijn goed voor SEN maar deze kan je vinden.
HP/strength/magic acc. hoef je niet te upgraden, je vind vanzelf betere later in het spel.

[ Voor 39% gewijzigd door Ike. op 03-04-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Ik ben nu 7 hoofstukken ver en ik vind het eigenlijk bij nader inzien toch wel een suf spel. Het is absoluut mooi gemaakt en ik vind bijvoorbeeld Final Fantasy VII nog steeds het gaafste spel wat ik ooit heb gespeeld, maar FF XIII is zoooo reeeeeete-lineair... ik heb op geen enkel moment het idee dat ik een spel speel, maar dat ik af en toe iets mag "doen" in een film waarvan ik toch geen invloed heb op het vervolg. Is natuurlijk altijd wel zo met games, maar in dit geval vind ik het zo frustrerend (all you can do is die), dat ik ermee kap.

Iemand interesse? (PS3) ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Jammer, als het verhaal en de setting je niet echt trekt kan ik me voorstellen dat de eerste chapters een sleur zijn. Ik vond de eerst 10 chapters geweldig, mooie storytelling, geweldige cutscenes, muziek en graphics. Het is een soort setup en opbouw om vanaf chapter 11 helemaal los te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap niet waarom Square deze weg is ingeslagen. Na de eindbaas kan je pas de rollen maxen? 8)7
Dus de endgame stuff etc kan je doen waneer het verhaal voorbij is. Apart .. maar een hele rare weg.
Maar goed, het is een leuk spel met de beste graphics tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 02:08:
Snap niet waarom Square deze weg is ingeslagen. Na de eindbaas kan je pas de rollen maxen? 8)7
Dus de endgame stuff etc kan je doen waneer het verhaal voorbij is. Apart .. maar een hele rare weg.
Maar goed, het is een leuk spel met de beste graphics tot nu toe.
Ik begrijp het, op deze manier blijf je wel betrokken bij het verhaal. Als je in chapter 11 eerst alle marks zou gaan halen ben je aan het eind vergeten waar het verhaal over gaat. Alleen hadden ze de setting moeten gebruiken na het eind van het verhaal.

PAS OP: EINDE SPOILER

spoiler:
Dus een setting met een bevroren Cocoon, geen Vanille en Fang en dat je bijvoorbeeld Gran Pulse veilig moet maken voor de mensen door de Marks te verslaan. Had er nog beetje een verhaal aan gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
X-t-r-e-m-e schreef op zondag 04 april 2010 @ 09:48:
[...]

Ik begrijp het, op deze manier blijf je wel betrokken bij het verhaal. Als je in chapter 11 eerst alle marks zou gaan halen ben je aan het eind vergeten waar het verhaal over gaat. Alleen hadden ze de setting moeten gebruiken na het eind van het verhaal.

PAS OP: EINDE SPOILER

spoiler:
Dus een setting met een bevroren Cocoon, geen Vanille en Fang en dat je bijvoorbeeld Gran Pulse veilig moet maken voor de mensen door de Marks te verslaan. Had er nog beetje een verhaal aan gezeten.
Idd, dat is wat mij op een gegeven moment in FF XII bezig hield. De sidequests etc en op een gegeven moment had ik gewoon geen interesse meer in het verhaal. Op dat punt vind ik dit in FF XIII wel veel beter gedaan en mag van mij terugkomen in future FF games. In de lineaire setup van Chapter 1-11 had voor mij wel iets meer vrijheid in gemogen. Ik zeg voor de volgende FF game een mooie middenweg tussen deze punten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
X-t-r-e-m-e schreef op zondag 04 april 2010 @ 09:48:
Wel bij het verhaal betrokken, maar eigelijk 0,0 nut om nog als 'casual' speler nog uberhaubt verder te gaan. Het verhaal is klaar, over, einde. Je wordt een uur of 2 back in time gezet en je mag dingen opnieuw doen, maar wat je doet, elke mark en elke rol die er te halen is, het gevecht tegen Orphan blijft hetzelfde, de uitkomst blijft hetzelfde.

Goed, nu is het nog even leuk om nu wel een behomath lord (king, wathever) wel neer te kunnen meppen, wat mij eerst niet helemaal goed af ging, en mogelijk wel die mark doen om dat stuk land vrij te spelen, maar wat heeft het nog voor nut buiten wat betere gear en hier en daar een trophy? De 3 bosses blijven, het einde blijft hetzelfde.

Had er dan nog een twist aan gegooid, dat je alle omega wapens moest halen en alle marks, dat het einde heel anders zou zijn. Iets waar je 12 chapters naar toe werkte, ook daadwerkelijk afgelopen is.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 04-04-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Zoals destino al ongeveer zei: waar doe je het allemaal voor als het verhaal al voorbij is? Enig voor jezelf (en wellicht voor de trophies), zodat een echte final fantasy fan kan zeggen dat je het "echt" uitgespeeld hebt. Voor een casual gamer, gooit het spel eruit en doet het nooit meer open waardoor toch hele mooie dingen in het spel gemist wordt omdat dat pas nadat je het spel uitgespeeld hebt kan zien. Bijna 30 % van het spel zit toch echt na het einde vind ik. Erg zonde om te missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:17

nFo

Ben nu met de PS3 versie bezig, scheelt weer paar disc's. :P
Alleen ik vroeg mij af: Ik zit nu in chapter 3 dat ijsmeer zeg maar.
En nu moet ik die CP gaan verdelen, maar ik weet niet welke rollen ik moet kiezen voor iedereen.

Lightning: COM
Sazh, kon maar eentje kiezen dus die maar.
Vanille: Medic ?

En de rest ?

[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 04-04-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Hope en Vanille zou ik MED in iedergeval doen (vanille later ook SAB en RAV, Hope SYN en RAV), Snow COM/SEN, Sazh SYN/COM/RAV, uiteindelijk lightning ook RAV en MED.

Sazh kan vrij snel Haste halen, erg handig, voor MED's is het handig snel Cura te krijgen (party heal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Ik zit nu dus ook op Gran Pulse en heb de eerste Cie'th quests gedaan. Ik heb het gevoel alsof ik te zwak ben.

spoiler:
Ik ben nu in die grot bij de Pulse Fal'Cie die tunnels graaft

en mijn party blijft qua HP op zo rond 2000. Ook heb ik nauwelijks Gil, dus echt upgraden qua wapens kan ik ook niet echt. Is dit normaal in dit stadium van de game of had ik al veel sterker moeten zijn?

Ticking away the moments that make up the dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23
Op Gran Pulse kan je goed levellen en dat is ook de bedoeling. Ik heb mijn 3 main characters daar iig opgeleveld tot ze hun 3 rollen in het chrystarium hadden gemaxed en daarna ben ik pas verder gegaan. Heb ook wapens geupgrade maar ik vond chrystarium meer prioriteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje.
Ik heb ergens in dit forum gelezen waar je die equipment kan vinden waardoor je over de 9999 damage kan.
Maar kan het niet meer vinden.
Dus de vraag.Hoe heet die Equipment en waar kan ik die vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik zit nu bijna op 100 uur en moet nog een aantal Marks verslaan (stuk of 5)

Al mijn party members hebben >20.000+ HP en per persoon nu 5x Lv.5 rollen (max).

Misschien voor de gein alle rollen max halen? :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste