Balen, kan plaatje niet zien op stage hier. Maar kan me nog wel herrineren hoe ze eruit zag. Haar leeftijd was ook niet af te lezen aan haar uiterlijk
XII was compleet anders dan de voorgaande delen, maar vond ik ook zeer goed. de storyline was dit keer ook vanuit een compleet andere invalshoek. Ik vond m wel aardig
Fran....
Haar accent was ook super cute, en dat metalen staartje ^^
[ Voor 11% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 25-03-2010 14:12 ]
Voorgaande deeltjes staan mij niet zo meer bij (buiten natuurlijk FF7), maar dit speelt wel lekker weg.
Wel zeker dat een 2de het hele verhaal uitspelen een no-go is, daar is het zeker te lineair voor.
Bij Bayonetta kan je na het uitspelen alle chapters vrij opnieuw spelen, zoiets had ik wel graag willen zien bij FF13. Even terug naar dat strand (Snow zoekt Serah), of het begin stuk in 'city of dreams' met Sazh en Vanille, of van mij part zelfs paar cutscenes (Lightning heeft mooi stukje dialoog).
Wel zeker dat een 2de het hele verhaal uitspelen een no-go is, daar is het zeker te lineair voor.
Bij Bayonetta kan je na het uitspelen alle chapters vrij opnieuw spelen, zoiets had ik wel graag willen zien bij FF13. Even terug naar dat strand (Snow zoekt Serah), of het begin stuk in 'city of dreams' met Sazh en Vanille, of van mij part zelfs paar cutscenes (Lightning heeft mooi stukje dialoog).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat zie ik mezelf dus ook niet doen als ik eenmaal door het verhaal heen ben....[b][message=33705000,noline]Dat je na de eind baas Marks kan doen kunnen vele imo niet boeien. Omdat het eigenlijk geen meerwaarde op het verhaal heeft meer. Uiteindelijk zal ik ook wel alle Marks verslaan en wapens naar lvl 3 zetten maar ja.. voor wat?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
oke ik ben nu bij het einde van level 9. Wapens zijn rond de level 9 en heb tevens alle cryst. op max op dit moment.
Ik heb nu best veel gil rond de 100000.
Ik wil graag me wapens verder ugraden maar heb geen idee waar te beginnen.
Ik speel met Lighting, Hope en Fang.
Heeft er misschien iemand tips? wat ik het beste kan kopen/verkopen en wat de betere mogelijkheden zijn om mijn wapens te upgraden?
Heeft er misschien iemand tips? wat ik het beste kan kopen/verkopen en wat de betere mogelijkheden zijn om mijn wapens te upgraden?
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Fang's wapen heb ik als laatste gedaan omdat deze veel als SENtinel zal vechten. SEN hebben geen extra strength nodig.sekeroglan schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:32:
oke ik ben nu bij het einde van level 9. Wapens zijn rond de level 9 en heb tevens alle cryst. op max op dit moment.
Ik heb alleen voor Lighning en Hope hun wapens gemaxed op tier2, Fang heeft bij mij nog steeds maar een max tier1 omdat het gewoon niet nodig was/is om deze te upgraden
Het grootste gedeelte van de tijd is Fang toch echt een COM bij mij moet ik zeggen....Ike. schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:38:
[...]
Fang's wapen heb ik als laatste gedaan omdat deze veel als SENtinel zal vechten. SEN hebben geen extra strength nodig.
Ik heb alleen voor Lighning en Hope hun wapens gemaxed op tier2, Fang heeft bij mij nog steeds maar een max tier1 omdat het gewoon niet nodig was/is om deze te upgraden
In de laatste Chapters heb ik bijna bij elk gevecht een SEN gebruikt. Ik starte 95% van de gevechten met Delta attack (COM/SEN/RAV). Vijanden die veel damage doen zijn zo veel makkelijker te verslaan.gnimmeL_kraD schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:45:
[...]
Het grootste gedeelte van de tijd is Fang toch echt een COM bij mij moet ik zeggen....
[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 25-03-2010 15:00 ]
Je weet dat Fang niet de beste SEN is? Fang is de beste COM en Snow de beste SEN.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Tier 2??Ike. schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:38:
[...]
Fang's wapen heb ik als laatste gedaan omdat deze veel als SENtinel zal vechten. SEN hebben geen extra strength nodig.
Is er ergens guide, waar ik kan zien wat ik moet kopen voor elk wapen?
#Tier1 = standaard wapen.sekeroglan schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:22:
[...]
Tier 2??
Is er ergens guide, waar ik kan zien wat ik moet kopen voor elk wapen?
#Tier 2 = eerste upgrade (naam veranderd).
#Omega wapens.
Je moet niet naar 1 klasse kijken.Chester schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:03:
Je weet dat Fang niet de beste SEN is? Fang is de beste COM en Snow de beste SEN.
Fang is een mindere SEN dan Snow maar wel de beste COM. Snow heeft meer HP maar dat had ik niet nodig. Daarom koos ik voor Fang. Ieder zijn eigen voorkeur
Het Grote boek raadt ook aan om met Lightning/Fang/Hope te spelen.
[ Voor 57% gewijzigd door Ike. op 25-03-2010 15:36 ]
Kan me niet voorstellen dat dit in de Bijbel staatHet Grote boek raadt ook aan om met Lightning/Fang/Hope te spelen.
Dat is niet het grote boek, dit is het grote boekKraziey schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:40:
[...]
Kan me niet voorstellen dat dit in de Bijbel staat![]()

Overigens bestond mijn standaard party ook uit Lightning/Hope/Fang (zonder guide btw, het speelde gewoon lekker met RAV/RAV/COM).
[ Voor 17% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 25-03-2010 15:50 ]
Heb zelf geprobeerd om als Lightning/vanille/hope verder te gaan omdat ik lightning supervet vind als RAV. Jammer genoeg was dit niet echt effectief en kon ik geen bazen verslaan
nu maar terug naar Lightning /hope/ fang gegaan en alles gaat perfect. Jammer genoeg niet mijn perfecte setup mja.
Ik ga normaal altijd voor de female only parties, alleen was Hope niet echt te vervangen voor Vanille helaas.
Fran was een uitzondering, kompleet nutteloos maar ze mocht dus echt niet uit mijn party!
Fran was een uitzondering, kompleet nutteloos maar ze mocht dus echt niet uit mijn party!
[ Voor 31% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 25-03-2010 16:08 ]
Ik moet zeggen dat ik die combo heel lang vol heb kunnen houden. Tot ergens in chapter 12 geloof ik, maar op een gegeven moment heb je wel Sentinels nodig;)Remcov250 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:02:
Heb zelf geprobeerd om als Lightning/vanille/hope verder te gaan omdat ik lightning supervet vind als RAV. Jammer genoeg was dit niet echt effectief en kon ik geen bazen verslaannu maar terug naar Lightning /hope/ fang gegaan en alles gaat perfect. Jammer genoeg niet mijn perfecte setup mja.
Daarna met Fang/Hope/Vanille verder gegaan. Hope had nog niet genoeg medic skills (en Lightning al helemaal niet)
Taru tossing moet een olympische sport worden
Welke items zijn goed voor x1 of x3 van je exp?
en welke items kan je beter verkopen dan dat je ze gebruikt om te upgraden?
Of is er ergens een guide waar ik info kan vinden over de items en wat ze doen?
[ Voor 24% gewijzigd door sekeroglan op 25-03-2010 17:29 ]
Destianto heeft verschillende goede weapon/item info posts gemaakt in dit topic, lees even terug. (rond pagina 40)sekeroglan schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:28:
Organische items helpen voor de multiplier maar geven weinig XP.sekeroglan schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:28:
Mechanische items verlagen je multiplier maar geven veel XP.
De truck is dus om eerst door organische items een 3x te halen en dan een zooi mechanische items gebruiken.
<offtopic>Ike. schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:31:
[...]
Destianto heeft verschillende goede weapon/item info posts gemaakt in dit topic, lees even terug. (rond pagina 40)
Pagina nummers werken hier helaas niet echt aangezien die nogal afhankelijk zijn van je instellingen. Ik zit pas op pag 14 bijv.
</offtopic
Taru tossing moet een olympische sport worden
Pagina 6 hierShin_Alu schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:36:
[...]
<offtopic>
Pagina nummers werken hier helaas niet echt aangezien die nogal afhankelijk zijn van je instellingen. Ik zit pas op pag 14 bijv.
</offtopic
Dan maar op datum.. rond 12 MaartShin_Alu schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:36:
[...]
<offtopic>
</offtopic
[ Voor 4% gewijzigd door Ike. op 25-03-2010 17:45 ]
Bedankt heren!
Begin het nu een beetje te begrijpen
Begin het nu een beetje te begrijpen
Grappig die voorkeuren over party-samenstelling, ik heb weer heel wat anders, Lightning/Snow/Vanille 
Met Lightning level ik voornamelijk RAV (al was dat eerst COM), met Snow doe ik COM/SEN, en Vanille voor MED en een beetje RAV/SAB.
Met Lightning level ik voornamelijk RAV (al was dat eerst COM), met Snow doe ik COM/SEN, en Vanille voor MED en een beetje RAV/SAB.
Je moet niet altijd met een 'Medic paradigm' spelen! Het is veel beter om pas te switchen naar een paradigm met 1 MED wanneer iemand minder dan 50% HP heeft en weer terug switchen als iedereen weer genoeg HP heeft. (niet voor boss fights)RonnieB82 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:57:
Grappig die voorkeuren over party-samenstelling, ik heb weer heel wat anders, Lightning/Snow/Vanille
Waarom Vanille? Hope is een sterkere RAV en een betere MED dan Vanille.
[ Voor 22% gewijzigd door Ike. op 25-03-2010 19:10 ]
Verwijderd
Even snel mijn manier van upgraden:
36 sturdy bones kopen = 2880 gil krijg je instant x3 bonus.
Dan met perfect conductors de benodigde xp erin pompen. Dit is natuurlijk het beste omdat als je het 1 voor 1 doet je je bonus verliest. Wapens tier 1 hebben rond 50k xp nodig om max te krijgen. Dan een catalyst gebruiken om het naar tier 2 te brengen. Verschillende wapens hebben verschillende catalyst nodig om het naar tier 2 te veranderen, dat je moet ff opzoeken.
Accesoires hebben verschillende max cap en daar moet je beetje mee testen dmv save, test upgrades, quit, load game.
Deze upgrade methode's wordt overall aanbevolen en staat dus ook in de official guide
Dan met perfect conductors de benodigde xp erin pompen. Dit is natuurlijk het beste omdat als je het 1 voor 1 doet je je bonus verliest. Wapens tier 1 hebben rond 50k xp nodig om max te krijgen. Dan een catalyst gebruiken om het naar tier 2 te brengen. Verschillende wapens hebben verschillende catalyst nodig om het naar tier 2 te veranderen, dat je moet ff opzoeken.
Accesoires hebben verschillende max cap en daar moet je beetje mee testen dmv save, test upgrades, quit, load game.
Deze upgrade methode's wordt overall aanbevolen en staat dus ook in de official guide
Ik gebruik ook Vanille. Heb liever haar MED + SAB skills dan Hope zijn RAV + MED skills. Ik speel zelf altijd met Lightning/Vanille/Snow en Lightning/Vanille/Sahz.Ike. schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:02:
[...]
Je moet niet altijd met een 'Medic paradigm' spelen! Het is veel beter om pas te switchen naar een paradigm met 1 MED wanneer iemand minder dan 50% HP heeft en weer terug switchen als iedereen weer genoeg HP heeft. (niet voor boss fights)
[ Voor 5% gewijzigd door Chester op 25-03-2010 19:49 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Is het verschil in MED tussen vanille en hope zo groot dan? Vanille kan altijd nog als SAB/RAV, hope dacht ik RAV/SYN (buffs?). Lady only lijkt me wel wat, daarnaast dan een man only (Sazh, Snow, Hope), als ik echt niets te doen heb.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Misschien dat het verschil beter te merken is wanneer je het hebt uitgespeeld en de grote monsters gaat jagen. Ik zit nu in Chapter 12, en heb bijna altijd Vanille als MED gebruikt en tot nu toe alles met gemak gehaald (hier en daar een baas 2 of 3x moeten doen).SinergyX schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:54:
Is het verschil in MED tussen vanille en hope zo groot dan? Vanille kan altijd nog als SAB/RAV, hope dacht ik RAV/SYN (buffs?). Lady only lijkt me wel wat, daarnaast dan een man only (Sazh, Snow, Hope), als ik echt niets te doen heb.
mijn start-paradigim is ook RAV/RAV/COM (heerlijk om snel de stagger aan te schoppen), pas als er klappen vallen gaat vanille tijdelijk naar MED. mocht het nodig zijn dat er debuffs nodig zijn, dan schakel ik Vanille naar SAB, anders gaat ze weer terug naar RAV.Ike. schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:02:
[...]
Je moet niet altijd met een 'Medic paradigm' spelen! Het is veel beter om pas te switchen naar een paradigm met 1 MED wanneer iemand minder dan 50% HP heeft en weer terug switchen als iedereen weer genoeg HP heeft. (niet voor boss fights)
Ik vind hope juist een beetje weinig hp hebben, momenteel zit ik op chapter11, en vanille heeft nu bijna 3000hp, terwijl hope nog maar 2000 heeft. vooral omdat je af en toe wat mobs tegen komt die in 1x een hoop damage doen, zie ik hope dat niet zo snel overleven... (en vanille is natuurlijk veel cuter als hope
[ Voor 18% gewijzigd door GeleFles op 25-03-2010 20:03 ]
Tis mij om het even, vind hope/vanille allebei wel even sterk als med en rav. Maarja, zit nog maar in chapter 5 hé. Als ik over 3 de beschikking heb altijd: com/rav/rav als uitgangspunt, stagger opbouwen, stagger >> rav/rav/rav, krijgt lightning er van langs of de aanvoerder atm, medic paradigm erbij slepen. Verander daar weinig in trouwens.
Net zoals bij X-2 ladies only lijkt mij nu ook wel wat. Ga ik lekker verder met lightning/fang/vanille. Vanille kan med/rav even goed als Hope vind ik, daarnaast fungeert ze af en toe ook nog mooi als sab. Als fang echt de betere commander is, stuur ik lightning wel terug naar rav als primaire rol. Wel jammer though, want ze doet het goed als commander tot dusver. Vind haar als een van de weinige een echt sterke speler die je tot je beschikking hebt. Dan ga ik dus fang (com) / lightning (rav) / vanille (rav) starten, switch naar: rav/rav/rav en voor heal com (lightining)/ med (vanille) / fang (welke 2de rol heeft zij?)
Net zoals bij X-2 ladies only lijkt mij nu ook wel wat. Ga ik lekker verder met lightning/fang/vanille. Vanille kan med/rav even goed als Hope vind ik, daarnaast fungeert ze af en toe ook nog mooi als sab. Als fang echt de betere commander is, stuur ik lightning wel terug naar rav als primaire rol. Wel jammer though, want ze doet het goed als commander tot dusver. Vind haar als een van de weinige een echt sterke speler die je tot je beschikking hebt. Dan ga ik dus fang (com) / lightning (rav) / vanille (rav) starten, switch naar: rav/rav/rav en voor heal com (lightining)/ med (vanille) / fang (welke 2de rol heeft zij?)
2e,3e role van Fang zijn SEN en SAB
[ Voor 24% gewijzigd door Xiliath op 25-03-2010 23:01 ]
Met 2 RAV stagger je snel genoeg. Denk dat 3 zelfs nadelig is omdat je staggermeter dan sneller leegloopt. COM zet bij elke hit de stagger meter even still. als SAB zijn debuffs lukken neemt de stagger meter ook toe.Joosie200 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:50:
Tis mij om het even, vind hope/vanille allebei wel even sterk als med en rav. Maarja, zit nog maar in chapter 5 hé. Als ik over 3 de beschikking heb altijd: com/rav/rav als uitgangspunt, stagger opbouwen, stagger >> rav/rav/rav, krijgt lightning er van langs of de aanvoerder atm, medic paradigm erbij slepen. Verander daar weinig in trouwens.
Lees hier weinig over de SYN rol. Deze is ook best belangrijk.
Protect en Shell zijn een must bij boss fights.
Als je eenmaal Haste hebt gebruikt wil je niet meer zonder vechten
[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 25-03-2010 23:28 ]
Gaat dat zo hard in 1 chapter? Ik ben net op 10 aangekomen, maar hoogste is Snow met 2k en de rest hangt er een beetje onder (met hope nog onder de 1000).RonnieB82 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:00:
Ik vind hope juist een beetje weinig hp hebben, momenteel zit ik op chapter11, en vanille heeft nu bijna 3000hp, terwijl hope nog maar 2000 heeft. vooral omdat je af en toe wat mobs tegen komt die in 1x een hoop damage doen, zie ik hope dat niet zo snel overleven... (en vanille is natuurlijk veel cuter als hope)
Nu wel alle 'crystals' vrij gespeeld, maar je hebt er weinig aan eigelijk. Een full str heb je niets aan RAV/MED, maar een full magic doet amper iets goed in COM of SEN. Mischien handig voor de stats, dat dan wel.
Hoe word eigelijk healing/dmg bepaald? Puur door magic * iets = heal? Vanille heeft op het moment meer magic dan Hope, zou je toch verwachten dat zij beter kan healen of als RAV dmg doen?
Lightning heeft best redelijke magic, maar in stagger ga ik al vrij snel naar COM/COM/RAV, lightning doet zeker 2x meer damage als COM in stagger (goed, je % dmg loopt niet echt op, maar compenseert wel een enorm stuk).
[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 26-03-2010 00:56 ]
COM doet ook meer damage dan RAV. RAV zorgt ervoor dat je snel kunt staggeren, COM doet veel damage, maar weinig stagger. Ook zorgt COM (of SEN, SAB) er voor dat de stagger balk minder snel leeg loopt.
Naast dat strength/magic invloed heeft op je aanvallen, hebben role levels er ook invloed op.
Naast dat strength/magic invloed heeft op je aanvallen, hebben role levels er ook invloed op.
[ Voor 19% gewijzigd door Chester op 26-03-2010 01:30 ]
Zo de knetters , volgens mij heb ik mijn eerste echte boss gevecht gehad, kwam maar niet voorbij dat kreng.
Ik weet de naam niet maar het was in chapter 5 , en het was een soort van bloemenbeest die steeds veranderde van vuur/water/lightning. Na de eerste 3 pogingen had ik door wat de bedoeling was , om vervolgens 3/4 keer dood te gaan op steeds 1/2%. Maar na een uur was het dan gelukt en ik had hem nog met 5 sterren ook
En daarna maar gestopt omdat ik weer vroeg op moest, maar vanavond hoop ik toh weer wat verder te kunnen komen.
Ik weet de naam niet maar het was in chapter 5 , en het was een soort van bloemenbeest die steeds veranderde van vuur/water/lightning. Na de eerste 3 pogingen had ik door wat de bedoeling was , om vervolgens 3/4 keer dood te gaan op steeds 1/2%. Maar na een uur was het dan gelukt en ik had hem nog met 5 sterren ook
Ik had juist begrepen dat je superconductors moet gebruiken in plaats van perfect conductors. Deze zouden meer XP per Gil opleveren.Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:23:
Even snel mijn manier van upgraden:
TruegnimmeL_kraD schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:22:
[...]
Ik had juist begrepen dat je superconductors moet gebruiken in plaats van perfect conductors. Deze zouden meer XP per Gil opleveren.

Chapter 11 is wel het grootste chapter volgens mij, dus daar is een hoop progressie te halenSinergyX schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 00:55:
[...]
Gaat dat zo hard in 1 chapter? Ik ben net op 10 aangekomen, maar hoogste is Snow met 2k en de rest hangt er een beetje onder (met hope nog onder de 1000).
Had wel even een #$#@$@# moment einde van chapter 10,
En maar niet doorhebben hoe die boss werkt, 2x magic amp en dat was nonstop AoE. Tot 5x geprobeerd (steeds met retry) en uiteindelijk door mijn potjes en phoenix down. Saving opnieuw geladen, iets andere setup, deze keer met wat lezen hoe en wat. Snapte ik ook meteen wat ik dus fout deed
Best bizar, dat iemand op youtube met geen enkele punt gespendeerd in roles diezelfde boss weet neer te maaien. Hij gebruikt wel een oidelon op de laatste 100k (hij castte bij mij trouwens geen doom), ik kon dat zelf redelijk snel wegmeppen.
Is er ook iets van een manier op je party uit elkaar te laten lopen? In chapter 11 heb je die mobs die best wat AoE doen, soms staat lightning opeens aan de andere kant en wordt nooit geraakt (Fang is SEN).
Mischien dat ik in die Ark maar tijdje ga farmen, extra statpoints binnentrekken van de overige roles.
spoiler:
Sydley aka bathendalos ofzo?
En maar niet doorhebben hoe die boss werkt, 2x magic amp en dat was nonstop AoE. Tot 5x geprobeerd (steeds met retry) en uiteindelijk door mijn potjes en phoenix down. Saving opnieuw geladen, iets andere setup, deze keer met wat lezen hoe en wat. Snapte ik ook meteen wat ik dus fout deed

Best bizar, dat iemand op youtube met geen enkele punt gespendeerd in roles diezelfde boss weet neer te maaien. Hij gebruikt wel een oidelon op de laatste 100k (hij castte bij mij trouwens geen doom), ik kon dat zelf redelijk snel wegmeppen.
Is er ook iets van een manier op je party uit elkaar te laten lopen? In chapter 11 heb je die mobs die best wat AoE doen, soms staat lightning opeens aan de andere kant en wordt nooit geraakt (Fang is SEN).
Mischien dat ik in die Ark maar tijdje ga farmen, extra statpoints binnentrekken van de overige roles.
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 26-03-2010 10:34 ]
Ik weet niet hoe ver je bent, maar Vanille heeft een briljante SAB skill, die niemand anders heeft. Hope vind ik een erg lage HP hebben en zeker op het laatste chapters merk je dat goed. Tenminste, als je alles wilt halen, anders heb je e rgeen last vanIke. schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:02:
[...]
Ik heb Vanille eigenlijk altijd als partymember bij de echt lompe beesten, omdat ik dan haar exclusive skill kan spammen.
Laat Fang als COM aanvallen, zodra ze aan het meppen is shiften naar SEN, dan staat zij dichtbij en de rest ver weg, geen last meer van nasty AoESinergyX schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:33:
Ben gister maar even wezen grinden op die mooie mooie farm plek. (1mil CP in een half uur max met egg)
heb nu crystalarium voor alle characters gemaxed. Wat kost die laatste circle veel zeg voor de 3 mindere roles (net nadat je lvl 2 voor die role hebt)
30.000/60.000 CP per stuk! :x
Dit weekend de laatste bosses maar eens hard afmaken en dan begin met de echte endgame
Ah, dat is een aardige oplossing
Sazh blijft wel stoer als COM, beetje pewpew met zijn guns
Jammer dat zijn stats niet in de buurt komen van Fang, Light of Snow, dus heb er niet zoveel aan. Plus hij is erg traag met Ruin. (samen met Vanille had ik nonstop problemen die stagger vol te gooien).
Verwijderd
Boem.
Heb 'm met 'pijn' in m'n hart verkocht. Het is gewoon echt niks voor mij.
Hopen dat Versus XIII mij meer kan bekoren.
Heb 'm met 'pijn' in m'n hart verkocht. Het is gewoon echt niks voor mij.
Hopen dat Versus XIII mij meer kan bekoren.
Anders doe ik gewoon...Ike. schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:15:
[...]
Met 2 RAV stagger je snel genoeg. Denk dat 3 zelfs nadelig is omdat je staggermeter dan sneller leegloopt. COM zet bij elke hit de stagger meter even still. als SAB zijn debuffs lukken neemt de stagger meter ook toe.
Lees hier weinig over de SYN rol. Deze is ook best belangrijk.
Fang/Light/Vanille
Beginnen met: COM/RAV/RAV
Heal nodig: SEN/COM/MED
Buffs: SEN/COM/SAB
Maar SYN, is die anders dan SEN? Want je hebt toch enkel: Sentinel, Commander, Ravager, Medic, Saboteur? Of mis ik een rol? Of is SYN synergist o.i.d.?
Commander hou ik iig aan, want die doet een freeze op de leegloop als opbouw van stagger. SAB/SEN voor de nodige buffs of debuffs, MED voor heal en RAV voor extra damage naast commander. Ben een beetje alvast paradigms aan het uit denken zodra ik eindelijk weer drie party members heb. @diversity: is dat aan het eind van chapter 5? Ik zie het vanzelf wel, heb doordeweeks weinig tijd voor FF. Ben doordeweeks meer van BFH ´s avonds en in het weekend FF weer oppikken.
Syn is handig, zeker in een later stadium. Ik start veel battles met een SYN om zo iig Haste te krijgen. Scheelt enorm.
SYN = Synergist. SEN = Sentinel.
Sentinel, Commander, Ravager, Medic, Saboteur en Syntergist zijn alle roles.
Voor het gros van de gevechten begin ik met een COM/RAV/RAV combo. Mochter er erg veel enemies zijn dan met een COM/SEN/RAV. Bij bosses begin ik dan weer vaak met en COM/RAV/SAB of een COM/SAB/SYN.
Als er nog maar 1 enemy over is dan zo snel mogelijk staggeren (COM/RAV/RAV en daarna over naar een RAV/RAV/RAV als dat nodig is en ik de ruimte heb om die paradigm aan te maken) om dan over te schakelen naar een COM/COM/RAV om zo wat meer damage te doen.
Sentinel, Commander, Ravager, Medic, Saboteur en Syntergist zijn alle roles.
Voor het gros van de gevechten begin ik met een COM/RAV/RAV combo. Mochter er erg veel enemies zijn dan met een COM/SEN/RAV. Bij bosses begin ik dan weer vaak met en COM/RAV/SAB of een COM/SAB/SYN.
Als er nog maar 1 enemy over is dan zo snel mogelijk staggeren (COM/RAV/RAV en daarna over naar een RAV/RAV/RAV als dat nodig is en ik de ruimte heb om die paradigm aan te maken) om dan over te schakelen naar een COM/COM/RAV om zo wat meer damage te doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 26-03-2010 11:49 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Over de stagger meter nog even iets wat veel mensen niet weten denk ik:
Debuffs van SAB vertragen de leegloop van de stagger meter net zo hard als een COM. Erg handig.
Als je een enemy gestaggered hebt en je hebt een SEN die m geprovoked heeft dan zakt de stagger meter 2 keer zo langzaam! Dit is voor aral bij bosses erg handig, aangezien je SEN de meeste klappen opvangt en je stagger-time 2 keer zo lang wordt.
Debuffs van SAB vertragen de leegloop van de stagger meter net zo hard als een COM. Erg handig.
Als je een enemy gestaggered hebt en je hebt een SEN die m geprovoked heeft dan zakt de stagger meter 2 keer zo langzaam! Dit is voor aral bij bosses erg handig, aangezien je SEN de meeste klappen opvangt en je stagger-time 2 keer zo lang wordt.
Oh, interessant, dat wist ik niet. Dit maakt wel weer andere interessante party setups mogelijk. Dus ipv. COM/RAV/RAV, SAB/RAV/RAVXiliath schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:19:
Dus zou je bij zulke gevechten beter afzijn met een COM/SEN/RAV? (rav voor stagger % opkrikken, COM voor de dmg). Want als je sentinal wisselt naar COM of dergelijke, dan is de provoke ook meteen weg.Xiliath schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:19:
Synergist (SYN) is de buffer, initieel dacht ik alleen sazh die dat kan. Saboteur (SAB) is de debuffer, die van alles op de mobs kan casten (slow, remove buffs, reduce resistance etc).Joosie200 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:23:
Maar SYN, is die anders dan SEN? Want je hebt toch enkel: Sentinel, Commander, Ravager, Medic, Saboteur? Of mis ik een rol? Of is SYN synergist o.i.d.?
[ Voor 45% gewijzigd door SinergyX op 26-03-2010 12:57 ]
Goed, laat ik het dan anders verwoorden. Als je de indeling van je team zo wilt hebben: fang/lightning/vanille. Welke paradigms zijn dan het handigst om hoe dan ook bij je te hebben?
Ik dacht namelijk ten eerste aan com/rav/rav (primaire rollen), ten tweede aan sen/com/med (secundaire rollen), ten derde aan com/com/sab, of is er een betere derde paradigm te verzinnen? 1e paradigm gebruik je om stagger op te bouwen, 2e paradigm voor heal, 3e voor afwisseling m.b.t. debuffen en sterke aanval. Heb je weliswaar geen synergist die party members buffed, maar die dingen die je voor de battle haste enzo geven (ben de naam kwijt) vind ik daar praktischer voor. Want het buffen kost tijd eenmaal in combat. Terwijl je met die potions het direct vanaf de start hebt.
Sazh eruit omdat ie zwak is in aanvallen + niet de handigste aanvallen pakt + kan hem niet uit staan. Hope eruit, want Vanille kan alles wat ie ook kan en zodoende hou je een female team in tact. Snow is jammer om hem te missen, want die vind ik wel nuttig om te hebben. Maarja.. das het punt ook, het liefste heb ik hun sowieso: Snow/Lightning/Hope. Die combi speelt het fijnste. Maar als Fang een ijzersterke com is en handig als sentinel heb je Snow niet nodig. Want die is toch sentinel als primaire rol? Das het punt, ik heb geen goed overzicht van alle personages + bijbehorende in eerste instantie primaire en secundaire rollen. Dat je op een gegeven moment voor elk personage elke klasse kunt uitdiepen, leuk en aardig. Maar ik wil graag vasthouden aan de in eerste instantie toebedeelde klasses per personage als je snapt wat ik bedoel.
Sazh eruit omdat ie zwak is in aanvallen + niet de handigste aanvallen pakt + kan hem niet uit staan. Hope eruit, want Vanille kan alles wat ie ook kan en zodoende hou je een female team in tact. Snow is jammer om hem te missen, want die vind ik wel nuttig om te hebben. Maarja.. das het punt ook, het liefste heb ik hun sowieso: Snow/Lightning/Hope. Die combi speelt het fijnste. Maar als Fang een ijzersterke com is en handig als sentinel heb je Snow niet nodig. Want die is toch sentinel als primaire rol? Das het punt, ik heb geen goed overzicht van alle personages + bijbehorende in eerste instantie primaire en secundaire rollen. Dat je op een gegeven moment voor elk personage elke klasse kunt uitdiepen, leuk en aardig. Maar ik wil graag vasthouden aan de in eerste instantie toebedeelde klasses per personage als je snapt wat ik bedoel.
Daar loop ik ook vaak tegenaan, iedereen praat wel over XX is beter dan XX, maar waar praten we dan over? Marginale verschillen? (Vanille healt voor 400, Hope voor 450? fictieve cijfers). Daarbij is het ook nog enorm afhankelijk van je gear, je lvl van wapens/accesories etc.
Ik heb nu standaard Light, Fang en Vanille in de varianten:
RAV/COM/RAV (stagger style)
COM/SAB/SAB (al gebruik ik die niet vaak, debuffen, deze wil ik RAV/SAB/SAB proberen)
COM/SEN/MED (basic heal setje met provoke)
RAV/COM/MED (aanval met wat heal)
De laatste wissel ik tussen 3:
COM/SEN/RAV (tegen groot aantal mobs en toch wat dmg)
COM/COM/RAV (stagger op boss)
MED/SEN/MED (mega heal setje)
Ik heb nu standaard Light, Fang en Vanille in de varianten:
RAV/COM/RAV (stagger style)
COM/SAB/SAB (al gebruik ik die niet vaak, debuffen, deze wil ik RAV/SAB/SAB proberen)
COM/SEN/MED (basic heal setje met provoke)
RAV/COM/MED (aanval met wat heal)
De laatste wissel ik tussen 3:
COM/SEN/RAV (tegen groot aantal mobs en toch wat dmg)
COM/COM/RAV (stagger op boss)
MED/SEN/MED (mega heal setje)
Weet alweer hoe ze heten, als ik gewoon ga voor Light, Fang en Vanille kun je de afwezigheid van een synergist compenseren door gebruik te maken van shrouds bij grote battles, dus bij bossbattles. Dan laat ik het bij RAV/COM/RAV, COM/SEN/MED en COM/SEN/RAV. Heb een hekel aan meer paradigms dan 3 in battles want ik heb nu al te vaak meegemaakt dat ik telkens te snel scroll en de verkeerde paradigm pak. Vaak is dat wanneer ik heal nodig heb, dus klik ik verkeerd en bam geen heal. Niets vervelender dan dat. Dus hou ik graag paradigms overzichtelijk en dus 3. Eentje standaard, dus gemakkelijker swichten door de standaard paradigm in het midden staat. Hoef ik met switchen slechts 1 naar boven of onder te scrollen.
Trouwens, dat vind ik wel het leuke aan deze FF.
Gewoon het nadenken over het invullen van je paradigms, je kunt meerdere strategieën meenemen en je pakt gewoon die strategie die het beste met jouw speelstijl overeenkomt. Dat vind ik zelf ook gewoon leuk om te doen, zonder FF XIII te spelen.
Trouwens, dat vind ik wel het leuke aan deze FF.
[ Voor 17% gewijzigd door Joosie200 op 26-03-2010 13:31 ]
Je kunt tot zes paradigms maken, dus waarom moeilijk doen? Gewoon op een lege regel een nieuwe aanmaken in het paradigm customizeJoosie200 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:13:
Goed, laat ik het dan anders verwoorden. Als je de indeling van je team zo wilt hebben: fang/lightning/vanille. Welke paradigms zijn dan het handigst om hoe dan ook bij je te hebben?Ik dacht namelijk ten eerste aan com/rav/rav (primaire rollen), ten tweede aan sen/com/med (secundaire rollen), ten derde aan com/com/sab, of is er een betere derde paradigm te verzinnen? 1e paradigm gebruik je om stagger op te bouwen, 2e paradigm voor heal, 3e voor afwisseling m.b.t. debuffen en sterke aanval. Heb je weliswaar geen synergist die party members buffed, maar die dingen die je voor de battle haste enzo geven (ben de naam kwijt) vind ik daar praktischer voor. Want het buffen kost tijd eenmaal in combat. Terwijl je met die potions het direct vanaf de start hebt.
En over de rollen: als je voor trophies/achievements gaat maakt het niet uit, want een van 'uitdagingen' is om iedereen in alles te maxxen
Xiliath schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:01:
[...]
Laat Fang als COM aanvallen, zodra ze aan het meppen is shiften naar SEN, dan staat zij dichtbij en de rest ver weg, geen last meer van nasty AoE![]()
Ben gister maar even wezen grinden op die mooie mooie farm plek. (1mil CP in een half uur max met egg)
heb nu crystalarium voor alle characters gemaxed. Wat kost die laatste circle veel zeg voor de 3 mindere roles (net nadat je lvl 2 voor die role hebt)
30.000/60.000 CP per stuk! :x
Dit weekend de laatste bosses maar eens hard afmaken en dan begin met de echte endgame
spoiler:
Je hebt de laatste bosses niet gedaan? Jij gaat zo op je neus kijken qua crystalarium 
[ Voor 22% gewijzigd door Pheno79 op 26-03-2010 14:04 ]
Ik weet ook wel dat de CP cost in stage 10 gigantisch isPheno79 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:02:
spoiler:Je hebt de laatste bosses niet gedaan? Jij gaat zo op je neus kijken qua crystalarium
Met cp capped op alle characters en growth egg in m'n zak moet ik toch een aardige start kunnen maken
Over paradigm setups (hier kan je eeuwig over praten
De volgende setups vind ik heerlijk: (ik speel voornamelijk met Lightning/Fang/Hope)
SYN/SAB/SYN (met auto haste items al aan, uber snel alle buffs en debuffs klaar)
MED/SAB/SYN (ff healen als je nog niet klaar bent)
MED/SEN/MED (when the shit hits the fan, en je kan hiermee supersnel healen en weer verder gaan)
RAV/SAB/RAV (voor easy mobs om snel te staggeren/debuffen, RAV/COM/RAV gebruik ik haast nooit)
COM/COM/RAV en COM/COM/SYN en COM/COM/MED om er snel een einde aan te maken
SEN builds gebruik ik bijna alleen voor bosses.
Ik kies verschillende paradigms, op basis van het gevecht wat ik aan ga. De growth egg moet ik nog halen, ik ga alleen nog keihard dood bij de etter. Nu moet ik zeggen dat ik niets geupgrade heb, zelfs de crystalarium heb ik pas gedaan toen ik in chapter 11 zat. Ik wilde weten hoe ver ik kon komen zonder enige leveling/upgrading
En dan gebruik je Fang met haar SEN mode erg vaak kan ik je zeggen 
Daarna is het ook echt niet meer te doen. In het begin van 11 wil het nog wel met moeite, maar dat is vrij snel voorbij

Daarna is het ook echt niet meer te doen. In het begin van 11 wil het nog wel met moeite, maar dat is vrij snel voorbij
Zo was wel even bezig met die eidolon van Vanille 
Ben nu al een tijdje in Chapter 11. Ben net aangekomen in de tower. Kan niet wachten tot Hope de ability Haste krijgt
dat maakt het allemaal zo veel makkelijker
Ben nu al een tijdje in Chapter 11. Ben net aangekomen in de tower. Kan niet wachten tot Hope de ability Haste krijgt
Ooooh vanille krijgt er ook eentje
Neem aan dan Hope ook nog?
(best wel jammer dat je enkel de eidolon van de leader kan activeren, weet nog in FF7 dat je ze van elke char kon activeren).
Veel filmpjes op youtube zie ik trouwens wel de combo Light,Fang en Vanille, groot aantal filmpjes van YakuzaSasa (ofzo, heeft een berg tutorials) allemaal met die setup.
(best wel jammer dat je enkel de eidolon van de leader kan activeren, weet nog in FF7 dat je ze van elke char kon activeren).
Veel filmpjes op youtube zie ik trouwens wel de combo Light,Fang en Vanille, groot aantal filmpjes van YakuzaSasa (ofzo, heeft een berg tutorials) allemaal met die setup.
[ Voor 98% gewijzigd door SinergyX op 26-03-2010 15:29 ]
Square Enix niet helemaal tevreden over Final Fantasy XIII
Mensen kunnen niet altijd even goed tegen kritiek en bedrijven die een product proberen te verkopen nog veel minder. Vandaar dat iedere ontwikkelaar hun game het beste vindt wat er ooit gemaakt is. Final Fantasy XIII is een goed spel, maar vrijwel iedere reviewer had een paar kanttekeningen. De makers geven nu officieel toe dat ze het wel eens zijn met het kritiek dat Final Fantasy te verduren krijgt.
Nogmaals, FFXIII is een goed spel, maar de COE en directeur van Square Enix Yoichi Wada geeft eerlijk toe dat het spel beter had kunnen zijn als er andere beslissingen waren genomen. Het meeste kritiek komt voort uit de grote mate van lineariteit die niet terug te vinden is in de andere delen van de succesvolle serie. Tijdens de lancering van de game in de Verenigde Staten zei Yoichi:” I believe this is a well done game, however there are points we could improve on. In order to realize those improvements we would have to incur more development costs. Therefore, I would rather not elaborate on that."
Het lijkt er dus op dat de beslissing is genomen op basis van budget en niet omdat de makers het de beste keuze voor de game vonden. Wat vinden jullie van de nieuwe structuur van de game?
Mensen kunnen niet altijd even goed tegen kritiek en bedrijven die een product proberen te verkopen nog veel minder. Vandaar dat iedere ontwikkelaar hun game het beste vindt wat er ooit gemaakt is. Final Fantasy XIII is een goed spel, maar vrijwel iedere reviewer had een paar kanttekeningen. De makers geven nu officieel toe dat ze het wel eens zijn met het kritiek dat Final Fantasy te verduren krijgt.
Nogmaals, FFXIII is een goed spel, maar de COE en directeur van Square Enix Yoichi Wada geeft eerlijk toe dat het spel beter had kunnen zijn als er andere beslissingen waren genomen. Het meeste kritiek komt voort uit de grote mate van lineariteit die niet terug te vinden is in de andere delen van de succesvolle serie. Tijdens de lancering van de game in de Verenigde Staten zei Yoichi:” I believe this is a well done game, however there are points we could improve on. In order to realize those improvements we would have to incur more development costs. Therefore, I would rather not elaborate on that."
Het lijkt er dus op dat de beslissing is genomen op basis van budget en niet omdat de makers het de beste keuze voor de game vonden. Wat vinden jullie van de nieuwe structuur van de game?
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Tja, de munt kent twee kanten. Je wordt nu aan het handje genomen door het gros van de game wat er toe leidt dat je geen afleiding (lees sidequests) hebt en gewoon goed in het verhaal kan komen. Andere kant is dat je die vrijheid gewend bent van de eerdere FF games en zo de gameplay die daarmee komt toch gaat missen (tot chapter 11 dan). Persoonlijk zie ik dit lineaire liever niet meer terug in toekomstige games. Tuurlijk waren de andere FF ook in het begin lineair, maar je kon daarbinnen nog wel een aantal kanten op. Dat miste ik in dit deel.
Het is inderdaad schijnvrijheid, maar het gaf toch wel een beter gevoel. Als je goed gaat terugdenken dan heeft eigenlijk iedere FF die schijnvrijheid in het begin. Misschien kun je wel naar een overworldmap, maar dan ben je beperkt tot waar het verhaal je naartoe wilt brengen. Pas veel later in de games was je echt vrij (dan kreeg je een airship oid, redelijk standaard).Kraziey schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:48:
Tja, de munt kent twee kanten. Je wordt nu aan het handje genomen door het gros van de game wat er toe leidt dat je geen afleiding (lees sidequests) hebt en gewoon goed in het verhaal kan komen. Andere kant is dat je die vrijheid gewend bent van de eerdere FF games en zo de gameplay die daarmee komt toch gaat missen (tot chapter 11 dan). Persoonlijk zie ik dit lineaire liever niet meer terug in toekomstige games. Tuurlijk waren de andere FF ook in het begin lineair, maar je kon daarbinnen nog wel een aantal kanten op. Dat miste ik in dit deel.
Je kunt ook de eidolon van andere activeren hoor. Moet je het character als leader selecteren bij paradigms.SinergyX schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:26:
Ooooh vanille krijgt er ook eentjeNeem aan dan Hope ook nog?
Ik gebruik zelf Light/Hope/Fang
1. rav/rav/com
2. com/rav/com
3. rav/med/com
4. med/med/sen
5. optioneel
Met bovenstaande set-up kom ik aardig uit de verf tegen normale foes. Tegen de bosses gebruik ik elke keer andere characters en set-ups.
Iets wat mij in een keer te binnen schiet. Waarom is het niet mogelijk om tijdens de battle, als je van paradigm verwisseld, ook van teamleider te wisselen? Dus als je overschakelt naar een andere paradigm, dat in diezelfde paradigm je teamleider bijvoorbeeld altijd Hope is? Dan zou ik die Eidolons tenminste een keer gebruiken, nu is dat minimaal (3x in de hele game + 1x verplicht Odin). Of het kan wel en ik heb hoe dom ook over het hoofd gezien..Je kunt ook de eidolon van andere activeren hoor. Moet je het character als leader selecteren bij paradigms.

Inderdaad, als het gaat om puur het aantal keer dat ik summons heb gebruikt dan is dat op één hand te tellen. Beetje tegenovergesteld als met FF8Kraziey schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:42:
[...]
Iets wat mij in een keer te binnen schiet. Waarom is het niet mogelijk om tijdens de battle, als je van paradigm verwisseld, ook van teamleider te wisselen? Dus als je overschakelt naar een andere paradigm, dat in diezelfde paradigm je teamleider bijvoorbeeld altijd Hope is? Dan zou ik die Eidolons tenminste een keer gebruiken, nu is dat minimaal (3x in de hele game + 1x verplicht Odin). Of het kan wel en ik heb hoe dom ook over het hoofd gezien..
Alleen bij de eindbaas kan het even handig zijn, om je te refreshen zeg maar. Voor de rest heb je ze niet al te hard nodig
Verwijderd
Summons zijn ook wel handig tegen die grote schildpadden. De summon zorgt ervoor dat de schildpad meteen voor een tijdje gaat liggen.
Die huge dingen op Pulse bedoel je? Liep er per ongeluk in, 2 footstomp van dat beest = party wipeVerwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:41:
Summons zijn ook wel handig tegen die grote schildpadden. De summon zorgt ervoor dat de schildpad meteen voor een tijdje gaat liggen.
Ik zit nu dus ook te k*tten bij Barthandelus.
Na 5x geprobeerd te hebben toch vrij gefrustreerd de xbox uitgezet..
Elke keer als hij die "special" van hem doet ( doom ofzoiets ), is mijn halve party in 1 klap dood, inclusief de leader.
Zou het een oplossing zijn om te switchen met Snow/Light/Hope naar SEN/MED/MED?
De vorige pogingen waren overigens met Light/Snow/Hope, steeds switchend tussen RAV/SEN/MED en RAV/COM/MED..
Elke keer als hij die "special" van hem doet ( doom ofzoiets ), is mijn halve party in 1 klap dood, inclusief de leader.
De vorige pogingen waren overigens met Light/Snow/Hope, steeds switchend tussen RAV/SEN/MED en RAV/COM/MED..
Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG
Met de juiste items en paradigms is dat niet nodig. Ik weet dat de stomps belachelijk veel damage doet. Het zijn volgens mij "earth" elementen en daar heb je prima items voor om ze te weerstaan. Met een HEA/MED (***Square Enix met dat verschil in versies) heb je dan weinig te Eidolonnen. Het is overigens wel makkelijker met Eidolon merkte ik toen ik dat eens probeerde. Tenminste als je genoeg damage doet of mazzel hebt met Vanilles speciale skill. Maar je kunt ze ook op de lange wijze aan.Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:41:
Net ook bij Barthandelus aangekomen en was gek genoeg de eerste boss die ik in 1 keer haaldeRyber schreef op zondag 28 maart 2010 @ 04:39:
Ik gebruikte Lightning/Snow/Hope in een COM/SEN/MED opstelling en wisselde ze af met als COM/RAV/RAV.
Weet niet hoe je HP zit maar Lightning is bij mij 1500, Snow 2000 en Hope 1000. Daarmee ovelreef ik in elk geval zijn special attack Destructor o.i.d. zonder al teveel moeite.
Ik zit nu in Chapter 12 in Eden. Voordat je een gebouw in loopt komt er ook zo`n beest langs. Volgens mij is het niet de bedoeling om die aan te vallen omdat je zwaar underleveled bent (1 footstomp = dood). Toch heb ik het voor elkaar gekregen met Vanille -> 40.000CPPheno79 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 09:45:
[...]
Met de juiste items en paradigms is dat niet nodig. Ik weet dat de stomps belachelijk veel damage doet. Het zijn volgens mij "earth" elementen en daar heb je prima items voor om ze te weerstaan. Met een HEA/MED (***Square Enix met dat verschil in versies) heb je dan weinig te Eidolonnen. Het is overigens wel makkelijker met Eidolon merkte ik toen ik dat eens probeerde. Tenminste als je genoeg damage doet of mazzel hebt met Vanilles speciale skill. Maar je kunt ze ook op de lange wijze aan.
spoiler: Adamantoise killen
Truc was dus -> Vanille als leader + Fang + Hope/Sasz. SAB-SAB-SYN. Hope cast haste op je. Zodra het beest z`n voet optilt, summon gebruiken. daarna de standaard spells gebruiken (deshell/curse etc.), waarna het Death spammen begint 
Succes is niet verzekerd, 8x geprobeerd, waarvan 2x met succes
Ryber schreef op zondag 28 maart 2010 @ 04:39:
spoiler:
Destructor bedoel je? Juist als hij gaat chargen voor die spel, ga over op massieve aanval (com/rav/rav) en blijf spammen tot je hem hard hoort zuchten/kreunen/geluid maakt
Daar wordt die damage gehalveerd en kan je veel makkelijker overleven.
Daarbij, doe de koppen in bepaalde volgorde van 1 t/m 4, 2,1,3,4. (3 en 4 niet zeker, maar hou lightning over als laatste - kijk gewoon naar de spells die ze doen om te weten welke). 2 moet je zeker voor zijn magic amp kunnen halen, ik gebruikte een odeilon bij hoofd nr 3 zodat nr 4 ook bijna dood is.
Een Sen heeft weinig nut, gezien bij mag amp 2 alle koppen massieve AoE doen. Die moeten zo spoedig mogelijk plat (boss fight 2 is een ander verhaal
).
Daarbij, doe de koppen in bepaalde volgorde van 1 t/m 4, 2,1,3,4. (3 en 4 niet zeker, maar hou lightning over als laatste - kijk gewoon naar de spells die ze doen om te weten welke). 2 moet je zeker voor zijn magic amp kunnen halen, ik gebruikte een odeilon bij hoofd nr 3 zodat nr 4 ook bijna dood is.
Een Sen heeft weinig nut, gezien bij mag amp 2 alle koppen massieve AoE doen. Die moeten zo spoedig mogelijk plat (boss fight 2 is een ander verhaal
Dat kan. Ik heb echt nooit mazzel met die spell, dus ik doe het op de zekere manier. Ik heb het eens geprobeerd, maar naar 20x had ik het wel gezien met haar skill. Ze zakt er maar inenrico670 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:26:
[...]
Ik zit nu in Chapter 12 in Eden. Voordat je een gebouw in loopt komt er ook zo`n beest langs. Volgens mij is het niet de bedoeling om die aan te vallen omdat je zwaar underleveled bent (1 footstomp = dood). Toch heb ik het voor elkaar gekregen met Vanille -> 40.000CP
spoiler: Adamantoise killenTruc was dus -> Vanille als leader + Fang + Hope/Sasz. SAB-SAB-SYN. Hope cast haste op je. Zodra het beest z`n voet optilt, summon gebruiken. daarna de standaard spells gebruiken (deshell/curse etc.), waarna het Death spammen begint
Vandaag die f*cker ook tegengekomen. Zat op 25% toen ik nog dacht dat het een eitje was. Blast die met Destructo plots m'n hele party in één schot naar de hel. Krabte toen op mn hoofd en heb de ps3 maar uitgezetRyber schreef op zondag 28 maart 2010 @ 04:39:

Straks nog maar eens proberen.
Zit nu bij de boss Dahaka in Chapter 11. Wat een irritante boss zeg. Ben maar gestopt met hem te verslaan en heb ga nu eerst de crystalarium maxen. Kwam er bijvoorbeeld achter dat niemand nog dispelga heeft en dat is best handig
.
Moet zeggen dat ik bij aankomst in de Tenji's tower wel veel meer zin heb om het spel uit te gaan spelen.
Vind het echter wel zwaar K*T dat Hope nog steeds geen Haste heeft. Sazh gebruik ik niet in mijn party omdat ik hem niet functioneel vindt in mijn opstelling.
Moet zeggen dat ik bij aankomst in de Tenji's tower wel veel meer zin heb om het spel uit te gaan spelen.
Vind het echter wel zwaar K*T dat Hope nog steeds geen Haste heeft. Sazh gebruik ik niet in mijn party omdat ik hem niet functioneel vindt in mijn opstelling.
Ik kan ook heel Haste niet vinden in zijn crystalium, ik dacht dat ik rank 3 nu was.aaaido schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:25:
Mischien toch maar met sazh gaan spelen, maar healen kan hij niet en sentinal al helemaal niet. (heb liever fang/lightning voor de damage).
Haste kan je ook pas in de latere levels unlocken. Sazh kan Haste als eerste unlocken.SinergyX schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:41:
[...]
Ik kan ook heel Haste niet vinden in zijn crystalium, ik dacht dat ik rank 3 nu was.
Mischien toch maar met sazh gaan spelen, maar healen kan hij niet en sentinal al helemaal niet. (heb liever fang/lightning voor de damage).
Je kan ook de Tetric Tiara/Crown upgraden/dismantelen en dan krijg je Sprint Shoes -> Auto-Haste
[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 28-03-2010 18:01 ]
Ah, daar. Als hij gaat chargen voor die aanval moet je vol COM/RAV/RAV gaan. Gewoon raggen, niet nadenken. Opeens zie je dat hij een rare beweging maakt en dan zit je aardig. Zijn spell zal daarna relatief veel minder damage doen.nemo55 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:00:
[...]
Vandaag die f*cker ook tegengekomen. Zat op 25% toen ik nog dacht dat het een eitje was. Blast die met Destructo plots m'n hele party in één schot naar de hel. Krabte toen op mn hoofd en heb de ps3 maar uitgezet.
Straks nog maar eens proberen.
Ik heb mijzelf goed weten te vermaken met het spel. Ik was van plan na het verhaal gespeeld te hebben de characters te maxen en de echt grote bazen te verslaan. Ik merk alleen dat ik het een oersaaie grind vind. Dat was in FFX beter opgelost met de arena. Dat in combinatie met het automatische battle systeem zorgt er voor dat ik hier niet voor de 100% zal gaan.
Ik heb de game zojuist op martkplaats geknald. Het blijft een heel goed spel, maar het mist wel een aantal charmepunten van voorgaande FF games.
Ik heb de game zojuist op martkplaats geknald. Het blijft een heel goed spel, maar het mist wel een aantal charmepunten van voorgaande FF games.
Zo, net de CE guide besteld voor 23. nogwat inc verzenden. En nu even verder spelen! Zit pas in chapter 5 met 11 uur speeltijd. Ik wil die guide ivm alle wapens en acc. en hoe en wat het beste te upgraden / dismantelen en waarom
Kan het op inet wel vinden, maar vind zo'n boek dan een stuk leuker
Het is mij dan toch geluktPheno79 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:03:
[...]
Ah, daar. Als hij gaat chargen voor die aanval moet je vol COM/RAV/RAV gaan. Gewoon raggen, niet nadenken. Opeens zie je dat hij een rare beweging maakt en dan zit je aardig. Zijn spell zal daarna relatief veel minder damage doen.
Inderdaad met RAV/RAV/COM spammen, en na destructo naar MED/MED/SEN (ik heb het gehaald met Light/Vanille/Snow), en daarna weer terug naar spammen, af en toe potion (40 potions later
Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG
Met de wetenschap dat die destructo ff een stuk minder op je pan inhakt als je flinke damage uithaalt terwijl ie aan het drukken is, is het wel goed te doen. Met Sazh, Vanille en Light switchen tussen [rav,rav,rav], [med, med, syn] en [com, com, rav] + een Odinnetje ertussen was ie zo van de plank.
Next!
Next!

Ik zit nou in chapter 9 en tot nu toe vermaak ik me wel ermee.
Ik kon een aantal weken geleden bij de FRS de gewone versie bestellen voor 4 euro, alleen de guide was na 2 dagen alweer uitverkocht.Killed-1 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:10:
Zo, net de CE guide besteld voor 23. nogwat inc verzenden. En nu even verder spelen! Zit pas in chapter 5 met 11 uur speeltijd. Ik wil die guide ivm alle wapens en acc. en hoe en wat het beste te upgraden / dismantelen en waaromKan het op inet wel vinden, maar vind zo'n boek dan een stuk leuker
Net in chapter 5 die opgefokte bloembol gehad. De 1e keer wilde het niet echt lukken, maar beginnen met 2 schrouds doet een hele hoop. De 2e keer zonder ook maar 1 probleem gehaald.
Goede tip!enrico670 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:26:
[...]
spoiler: Adamantoise killenTruc was dus -> Vanille als leader + Fang + Hope/Sasz. SAB-SAB-SYN. Hope cast haste op je. Zodra het beest z`n voet optilt, summon gebruiken. daarna de standaard spells gebruiken (deshell/curse etc.), waarna het Death spammen begint
Wacht nog steeds op een Trapozehdron. 2x de Platinum Ingot gekregen en een aantal keren helemaal niets
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
En zo was ik in het grote vrije landschap terechtgekomen, met de marks en de grote enge mobs die je liever niet aan wil vallen (behamoth boss?). Eerste 6 marks redelijk simpel, mark 7 (moet je voor het verhaal doen), was een freaking ramp. Guide legt het leuk uit, maar voor mij ging het voor geen meter.
Na zo'n 12 pogingen en zo'n 1000 scheldwoorden later, toch weten te halen, Sazh blijkt af en toe toch belangrijk (haste). Verhaal weer flink verder gespeeld, kom ik halverwege zo'n Cie'th tegen bij een rode muur, mark 11 dacht ik? Ok, die was helemaal no go, massieve AoE's was het snel afgelopen (zat amper op 3k health).
Vanille's Odeilon in 1 x gehaald, had ik absoluut niet verwacht. Verderop was het weer schelden, een Juggernaut. Dom genoeg kwam ik met toeval de opmerking tegen dat je gewoon berg debuffs erop moet gooien, hij gaat 15-20sec 'steam cleaning' doen en je kan voluit. Daarna weer MED/SEN/SAB en opnieuw.
Uiteindelijk de toren bereikt, waar je de 3 bosses neer moet meppen, die vielen wel weer bizar mee. Ik had meer problemen met die tussen 'mini bosses', 3 robots en zo'n enorm brede robot die nonstop nieuwe robots spawnt en ze 'upgrade' (= full buffed). Uiteindelijk maar RAV/SEN/SAB (light/fang/vanille) gegaan, duurt langer maar stuk makkelijker te doen.
Moeilijkheidsgraad gaat hard omhoog, wel mijn eerste upgrade gedaan, lightning met de helter-skelter of hoe dat ding heet.
Na zo'n 12 pogingen en zo'n 1000 scheldwoorden later, toch weten te halen, Sazh blijkt af en toe toch belangrijk (haste). Verhaal weer flink verder gespeeld, kom ik halverwege zo'n Cie'th tegen bij een rode muur, mark 11 dacht ik? Ok, die was helemaal no go, massieve AoE's was het snel afgelopen (zat amper op 3k health).
Vanille's Odeilon in 1 x gehaald, had ik absoluut niet verwacht. Verderop was het weer schelden, een Juggernaut. Dom genoeg kwam ik met toeval de opmerking tegen dat je gewoon berg debuffs erop moet gooien, hij gaat 15-20sec 'steam cleaning' doen en je kan voluit. Daarna weer MED/SEN/SAB en opnieuw.
Uiteindelijk de toren bereikt, waar je de 3 bosses neer moet meppen, die vielen wel weer bizar mee. Ik had meer problemen met die tussen 'mini bosses', 3 robots en zo'n enorm brede robot die nonstop nieuwe robots spawnt en ze 'upgrade' (= full buffed). Uiteindelijk maar RAV/SEN/SAB (light/fang/vanille) gegaan, duurt langer maar stuk makkelijker te doen.
Moeilijkheidsgraad gaat hard omhoog, wel mijn eerste upgrade gedaan, lightning met de helter-skelter of hoe dat ding heet.
Die robots zijn erg irritant ja. Health afmeppen gaat langzaam en staggeren zo niet nog langzamer. Ik heb ook de RAV/SEN/SAB (light, snow vanille) gebruikt (en MED/SEN/MED om te healen) om eerst die grote bot te verslaan zodat er geen nieuwe bots meer worden gespawn. Duurt een tijdje maar werkt wel.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Snow heb ik maar als crystalium dummy gebruikt, gebruik hem echt nooit dus maar random wat punten in verschillende roles gooien. Hij heeft nog steeds een baggervloot aan HP, maar Fang doet toch meer damage in COM mode, waar ik regelmatig naar switch. Snap alleen niet waarom ze ene keer Steelguard gebruikt en andere keren Mediguard (ze krijgt dan wel damage, maar healt zichzelf ook - zeker op trage mobs blijft ze nagenoeg zelf in leven zonder heal).
Nu Sazh nog goed in de party krijgen, zijn Haste buff is echt heerlijk, maar als COM of RAV is hij 10x niets vergeleken met Light of Fang (of Snow). Wel stoer is zijn 4x ATB attack, 3 dual gun attacks de laatste koppelt hij beide guns aan elkaar en schiet als een soort rifle. Nadeel dat hij geen launch kan doen met zijn guns, zeker bosses die staggered nog kunnen aanvallen heb je meer aan Light en Fang. (en dacht dat Ravager ook iets van een launch ability heeft).
Nu Sazh nog goed in de party krijgen, zijn Haste buff is echt heerlijk, maar als COM of RAV is hij 10x niets vergeleken met Light of Fang (of Snow). Wel stoer is zijn 4x ATB attack, 3 dual gun attacks de laatste koppelt hij beide guns aan elkaar en schiet als een soort rifle. Nadeel dat hij geen launch kan doen met zijn guns, zeker bosses die staggered nog kunnen aanvallen heb je meer aan Light en Fang. (en dacht dat Ravager ook iets van een launch ability heeft).
Zit nu net in Orphans Cradle en ben een tijdelijk even gestopt met het verhaallijn. De Sacrificies laten mooie Parfumes en Scarletites vallen en ook ben ik begonnen met wat Marks. Nu heb ik veelal gehoord en gelezen dat het beter is om de verhaallijn af te maken en pas daarna te grinden voor gil., maar eigenlijk vind ik het hier een waar paradijs. Nu lees ik hier en daar dat de Adamantoise gil veel kunnen opleveren, maar aanzienlijk meer tijd kost om ze neer te krijgen + het feit dat het niet altijd zeker is dat je zo een Platinum Ingot krijgt.
Mijn vraag is dus wat qua tijd en droprate efficiënter is, mijn plekje nu of toch maar langere battles met de Adamantoise en de wat lagere droprate van die Platinum Ingot?
Mijn vraag is dus wat qua tijd en droprate efficiënter is, mijn plekje nu of toch maar langere battles met de Adamantoise en de wat lagere droprate van die Platinum Ingot?
Adamantoise:
Normal drop 25%
Platinum Ingot
Rare drop 1%
Trapezohedron
Sacrifice:
Normal drop 25%
Perfume
Rare drop 5%
Scarletite
Normal drop 25%
Platinum Ingot
Rare drop 1%
Trapezohedron
Sacrifice:
Normal drop 25%
Perfume
Rare drop 5%
Scarletite
[ Voor 38% gewijzigd door Ike. op 29-03-2010 14:43 ]
Hmm even een vraagje,
Ben pas op Gran Pulse aangestrand en had me eerste Mission geaccepteerd. Ik ben nu gewoon de pijl zeg maar aan het volgen en ben nu door zon grot heen. Ik dacht eerst dat de eerste missions bij het verhaal hoorde, maar heb het idee dat ik deze nu oversla. Kan iemand me even bevestigen of ik nu nog bezig ben met die 1ste misson of verder aan het gaan ben met het verhaal? en kan ik nog tijdens deze chapter terug naar Gran Pulse plaats met de missions of moet ik afwachten tot ergens later??
Ben pas op Gran Pulse aangestrand en had me eerste Mission geaccepteerd. Ik ben nu gewoon de pijl zeg maar aan het volgen en ben nu door zon grot heen. Ik dacht eerst dat de eerste missions bij het verhaal hoorde, maar heb het idee dat ik deze nu oversla. Kan iemand me even bevestigen of ik nu nog bezig ben met die 1ste misson of verder aan het gaan ben met het verhaal? en kan ik nog tijdens deze chapter terug naar Gran Pulse plaats met de missions of moet ik afwachten tot ergens later??
Ow, dat zegt meer dan genoegIke. schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:41:
Adamantoise:
Normal drop 25%
Platinum Ingot
Rare drop 1%
Trapezohedron
Sacrifice:
Normal drop 25%
Perfume
Rare drop 5%
Scarletite
Thnx!!
De Missions horen niet bij het verhaal. Als je de 'pijl' volgt ga je verder met het verhaal. De hunts zijn de roze sterretjes op je map. De legenda van de kaart geeft dit gewoon aan.Remcov250 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:53:
Hmm even een vraagje,
Tip: speel eerst het verhaal en ga daarna de Hunts verslaan
[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 29-03-2010 15:08 ]
Ik denk dat je nog wel even gaat blijven. Er komen tegenstanders aan met 32k aan CP en 2 minuten om ze neer te maaien.Kraziey schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:54:
[...]
Ow, dat zegt meer dan genoegZelf krijg ik nu in een battle met 3 Sacrifices altijd 1 Perfume, maar meestal 2 of 1 Perfume + 1 Scarletite. Maar uit de cijfers is het wel duidelijk dat ik nu verder moet gaan
.
Thnx!!
Grappig, met de missions heb ik echt weinig problemen gehad (alleen 11 was een beetje pittig, 2 of 3 tries nodig gehad).SinergyX schreef op maandag 29 maart 2010 @ 09:16:
En zo was ik in het grote vrije landschap terechtgekomen, met de marks en de grote enge mobs die je liever niet aan wil vallen (behamoth boss?). Eerste 6 marks redelijk simpel, mark 7 (moet je voor het verhaal doen), was een freaking ramp. Guide legt het leuk uit, maar voor mij ging het voor geen meter.
Sazh heb ik niet meer in mijn party gehad sinds ik zelf de party kan samenstellen.
Vanille's Eidolon had ik veel meer moeite mee, ik gok een poging of 10 ofzo... (in het begin vaak dood, daarna niet genoeg gestalt binnen de tijd)
De juggernaut kun je trouwens nog overslaan, die doet inderdaad massive damage. (die doe ik wel als ik later terugben)
Die brede robots zijn irritant ja, ik ga daar altijd eerst vol op los met RAV/RAV/COM om die brede zo snel mogelijk dood te krijgen.
Dubbele MED's gebruik ik nooit, meestal heal ik met RAV/COM/MED, en als het echt zwaar word COM/SEN/MED.
Ok bedanktIke. schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:04:
[...]
De Missions horen niet bij het verhaal. Als je de 'pijl' volgt ga je verder met het verhaal. De hunts zijn de roze sterretjes op je map. De legenda van de kaart geeft dit gewoon aan.
Wel jammer
Ik ben pas verder gegaan na alle B missies te hebben gedaan, dus je kunt kiezen. Verder met de missies, waarvoor je vooral betere items krijgt, of verder met het verhaal, waar je straks op een punt komt dat er een oneindige bak met CP langs kan komen. Kwestie van heen en terug lopen naar een savepoint.
Aantal moet je wel voor het verhaal doen, zo is 7 deel van het verhaal (ook je gele pijl stuurt je erheen) en voor die toren zitten er nog 2.Ike. schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:04:
De Missions horen niet bij het verhaal. Als je de 'pijl' volgt ga je verder met het verhaal. De hunts zijn de roze sterretjes op je map. De legenda van de kaart geeft dit gewoon aan.