Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Treasure Hunter, heb 2 ringen verkocht Frost en die Wind ring, (en ja ook de Charms)

Onherstelbaar.

Ben benieuwd hoeveel uur ik weer zou moeten investeren aangezien ik door het hele verhaal / cutscenes kan skippen.

zou vrijdagavond tot zondag avond haalbaar zijn?? ( om het verhaal uit te spelen )

[ Voor 51% gewijzigd door Greatsword op 13-04-2010 13:56 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier eigenlijk al mensen die platinum hebben gehaald?

Zo Ja hoe heb je dan alle charactes helemaal geupgrade in het crystarium.
Want op een gegeven moment kost 1 stap zo'n 30.000 cp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:15:
Zijn hier eigenlijk al mensen die platinum hebben gehaald?

Zo Ja hoe heb je dan alle charactes helemaal geupgrade in het crystarium.
Want op een gegeven moment kost 1 stap zo'n 30.000 cp
1 stap kost 120.000 hahahahaha en ja alle skills zijn maxed en hiermee doe ik de missions:

(erg vreemde paradims)

sen/sen/sen
sab/sab/sab
syn/syn/syn
com/rav/rav
com/rav/rav
med/med/med

de 3 laatste missies die ik moet doen zitten in die titan trials en zijn een lachertje dus vanavond heb ik die trophy en dan alleen nog treasure hunter (na treasure hunter heb ik meteen platina)....pffffffff...waar is de Gil man!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Sm0k3r op 13-04-2010 14:28 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Destianto schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:27:
Treasure Hunter, heb 2 ringen verkocht Frost en die Wind ring, (en ja ook de Charms)

Onherstelbaar.

Ben benieuwd hoeveel uur ik weer zou moeten investeren aangezien ik door het hele verhaal / cutscenes kan skippen.

zou vrijdagavond tot zondag avond haalbaar zijn?? ( om het verhaal uit te spelen )
Ja maat van me heeft ook in 1,5 dag einde gehaald, maar dan zou ik als ik jou was eerst de missions doen met jouw huidige stats, en dan opnieuw alleen voor de treasure hunter.

Veel succes kerel!

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sm0k3r schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:27:
[...]

1 stap kost 120.000 hahahahaha en ja alle skills zijn maxed en hiermee doe ik de missions:

(erg vreemde paradims)

sen/sen/sen
sab/sab/sab
syn/syn/syn
com/rav/rav
com/rav/rav
med/med/med

de 3 laatste missies die ik moet doen zitten in die titan trials en zijn een lachertje dus vanavond heb ik die trophy en dan alleen nog treasure hunter (na treasure hunter heb ik meteen platina)....pffffffff...waar is de Gil man!!!!
120.000 :| pfff dat gaat dus nog wel een tijdje duren voordat ik daar ben haha.
Is er nog een suggestie welke plek of welk Montster het meeste cp oplevert.
Of is dat gewoon dat grote monster op gran pulse met die slagtanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Daar had ik niet eens bij stil gestaan, dacht dat ik ALLES opnieuw moest doen. maar dat valt nog wel te doen. enkel gil farmen ( adamantoise verslaan) om een paar wapens te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@just Jan

Nah 60.000 voor de HP&MP 120.000 voor de Role levels of Abillities.

Lees even 1 pagina terug voor de CP Farm Tactiek

[ Voor 34% gewijzigd door Greatsword op 13-04-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Destianto schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:39:
Daar had ik niet eens bij stil gestaan, dacht dat ik ALLES opnieuw moest doen. maar dat valt nog wel te doen. enkel gil farmen ( adamantoise verslaan) om een paar wapens te kopen.
Trophies zijn niet save gerelateerd, gewoon de missions doen en DAN PAS opnieuw beginnen voor treasure hunter.

Kom op MSN man hahahaha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik zit op werk, ben nu online met mn werk msn ( voor interne communicatie) dus kan je niet op luidspreker zetten ;) Die paar marks lijken me geen probleem voor je, moet je nog veel kopen/upgraden?

[ Voor 26% gewijzigd door Greatsword op 13-04-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
feit is wel dat je veel gil, components en catalysts die je nodig hebt voor je items te upgraden krijgt tijdens missies en CP farmen.
Dit moet hij dus evengoed in zijn nieuwe game doen.

Want als ik het goed begrepen heb, moet je alle items bezitten of gehad hebben in 1 savegame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Gil is geen probleem, components ook niet. Catalyst, jah daar heb je een goed punt. Dark Matter farm, vraagt toch een wel developped party ( alle rollen maxed ) bij voorkeur.

Maar ik denk dat ik het wel onder de 60 uur kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

M a r c o schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:48:
feit is wel dat je veel gil, components en catalysts die je nodig hebt voor je items te upgraden krijgt tijdens missies en CP farmen.
Dit moet hij dus evengoed in zijn nieuwe game doen.

Want als ik het goed begrepen heb, moet je alle items bezitten of gehad hebben in 1 savegame
WTF, ik heb ooit 1 wapen verkocht, dus ik kan nooit die trophy halen?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:54:
[...]

WTF, ik heb ooit 1 wapen verkocht, dus ik kan nooit die trophy halen?
Jawel :P Opnieuw beginnen :P

Maar is er nergens een lijst van wat je allemaal nodig heb om die trophy te halen?
Ik heb wel een lijst van Ps3trophy.com
Maar daar staan maar 119 Accesoires. Maar dat klopt volgens mij niet. dat is toch veels te weinig?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

zo, dat is flink pauper

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Nee joh, alle wapens zijn te kopen ingame. Alleen sommige accessoires niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Destianto schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:13:
Om de trophy te bemachtigen moet je ook alle accesoires in bezit hebben gehad.
de meeste kan je kopen in de shops, maar de volgende ringen niet:

Ember / Frost / Spark / Aqua / Zephyr / Clay
deze dus. als je deze verkoopt, voor je ze geupgrade hebt (en zo dus ook de tier 2 en 3 versie in bezit gehad hebt) dan ben je de l*l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
En daarom heb ik niks verkocht :P
Sowieso zijn alleen de Gold Nuggets en Platinum Drops de moeite waard om te verkopen.
Alle accessoires heb ik bewaard onder het mom van "misschien heb ik ze ooit nog nodig" ;)
Destianto schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:27:
Ik weet niet of het lukt, maar bij mission 11 is de reward 2x Frost Ring
De windringen zaten alleen in Treasure spheres, dus daar kan ik je niet aan helpen...

[ Voor 45% gewijzigd door Superkiwi op 13-04-2010 15:13 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
dvdkiwi schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:08:
En daarom heb ik niks verkocht :P
Sowieso zijn alleen de Gold Nuggets en Platinum Drops de moeite waard om te verkopen.
Alle accessoires heb ik bewaard onder het mom van "misschien heb ik ze ooit nog nodig" ;)

[...]

De windringen zaten alleen in Treasure spheres, dus daar kan ik je niet aan helpen...
Credit chips, moogle/chocobo/cactuar dolls zijn ook gewoon te verkopen. Het staat altijd in de omschrijving van een item wat het is (bij die items staat iets in de trend van "can be sold for premium").

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Normaal ben ik ook iemand die helemaal niets verkoopt ( tenzij ik 99 items heb) maar omdat het nergens stond aangegeven ( ook niet in de CE guide!!!) en de game zo gefixeerd is om GIL wie had er dan gedacht
dat je een achterlijke acc met Resist Ice + 20 % nou van belang zou zijn. En ook de Charm versie heeft RANDOM ice eater. Nou daar zat ik dus niet op te wachten. en vandaar die fout gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

dvdkiwi schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:08:
ik had ALLES al gedaan, alle marks verslagen alle treasures unlocked. Moest alleen nog wat marks op 5***** halen, en een paar wapens/acc upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Tja, da's mooi kak dan.....
Volegnde keer dus na ieder chapter een nieuwe savegame aanmaken ipv de oude te overschrijven ;)
platinum trophies haal je niet zomaar O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 13-04-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Destianto schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:16:
Normaal ben ik ook iemand die helemaal niets verkoopt ( tenzij ik 99 items heb) maar omdat het nergens stond aangegeven ( ook niet in de CE guide!!!) en de game zo gefixeerd is om GIL wie had er dan gedacht
dat je een achterlijke acc met Resist Ice + 20 % nou van belang zou zijn. En ook de Charm versie heeft RANDOM ice eater. Nou daar zat ik dus niet op te wachten. en vandaar die fout gemaakt.
Heb je met je 1e playtrough een guide/walktrough gebruikt? Dat verpest bij mij toch echt de hele game ervaring. De 2e keer pak ik wel een guide erbij om alles te doen (in het geval van FF13 was er gelukkig weinig te missen, want ik verkoop toch nooit wat ;P) Storywise heb je toch geen Gil nodig, alleen endgame.

[ Voor 3% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 13-04-2010 15:22 ]

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb al 4 save games, maar altijd met intervals van 1 uur, (zodat als ik een fout maak nog kan herstellen :)
maar deze fout is te groot. ( heb overigens nog wel 1 save game die ik bewaard heb die wat ouder is....er bestaat een mogelijkheid dat ik daar nog niet alle marks heb verslagen. Maar of dat he waard is...Uhhm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Destianto schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:23:
Ik heb al 4 save games, maar altijd met intervals van 1 uur, (zodat als ik een fout maak nog kan herstellen :)
maar deze fout is te groot. ( heb overigens nog wel 1 save game die ik bewaard heb die wat ouder is....er bestaat een mogelijkheid dat ik daar nog niet alle marks heb verslagen. Maar of dat he waard is...Uhhm
haha, dat herken ik wel met andere games ja! Meestal begin ik dan toch opnieuw omdat ik toch nooit echt "de feeling" kan krijgen met de "oude" parties.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

gnimmeL_kraD schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:21:
[...]
Heb je met je 1e playtrough een guide/walktrough gebruikt? Dat verpest bij mij toch echt de hele game ervaring. De 2e keer pak ik wel een guide erbij om alles te doen (in het geval van FF13 was er gelukkig weinig te missen, want ik verkoop toch nooit wat ;P) Storywise heb je toch geen Gil nodig, alleen endgame.
Heb helaas niet meer zoveel tijd om de game meerdere keren te spelen ( dat was mijn gedachte voordat ik de fout maakte) De playtrough heb ik enkel voor basis elementen gebruikt, ik houd me helemaal niet aan strategien vanuit de guide, alleen wel handig om te weten waar een treasure te vinden is, en wilde die niet graag over het hoofd zien ( wat in de voorgaande FF's nog wel eens kon gebeuren)

Verder heb ik eigenlijk het meeste zelf uitgepuzzeld, mijn eigen strategien gemaakt ( en gedeeld hier op het tweakers form)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik loop met de guide altijd achter mijn progressie aan, zodat ik kan kijken of ik wat gemist heb, en eventueel terug kan gaan.
Voor de strategien gebruik ik lekker mijn eigen ding.

Heb hem ondertussen uitgespeeld, bij de laatste moeilijke bossfight best wat pogingen nodig gehad, maar wel gehaald.
spoiler:
En het allerlaatste gevecht bij de eerste poging netjes in 2:01, en dus 5 sterren, zonder een synergist of andere self-buffs :P
En dan had ik nog niet eens de basic roles gemaxt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Ik speelde maar met 1 savegame en heb nu nog steeds maar 1 savegame, je moet gewoon opletten.

En alle trophies met 1 savegame halen is lariekoek, trophies zijn gebonden aan behalen van een vereiste, niet een savegame.

Destianto kan gewoon de mission 5 sterren halen en daarmee aan de eisen voldaan om die trophy te halen en daarna opnieuw voor de treasure hunter, trust me....

Wat ik wel irritant vind is dat het nergend wordt aangegeven dat je item al hebt gehad, dus ik heb nu alle wapens level 3 (van elk 1) maar ik gebruik er maar 3, ik vind het niet veilig om die andere 3 te dismantlen want kan het nergens vinden dat ze dan al meegeteld zijn en ja ik weet wat er staat "HELD every weapon and accessory" oftewel verleden tijd en niet hold every weapon...

Niemand die het kan aantonen, iig ik ken niemand die hem al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

RonnieB82 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:38:
Ik loop met de guide altijd achter mijn progressie aan, zodat ik kan kijken of ik wat gemist heb, en eventueel terug kan gaan.
Voor de strategien gebruik ik lekker mijn eigen ding.

Heb hem ondertussen uitgespeeld, bij de laatste moeilijke bossfight best wat pogingen nodig gehad, maar wel gehaald.
spoiler:
En het allerlaatste gevecht bij de eerste poging netjes in 2:01, en dus 5 sterren, zonder een synergist of andere self-buffs :P
En dan had ik nog niet eens de basic roles gemaxt...
2:01?? dan speelde jij niet met geupgrade wapens, ik moest onder de 1:20 uitkomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie niet
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 08:37
@Sm0k3r

Dat is ook niet wat er bedoeld wordt, maar dat hij wel alle items opnieuw moet verzamelen/upgraden. degene die hij nu in zijn bezit heeft tellen daarvoor niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Sm0k3r schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:52:
[...]

2:01?? dan speelde jij niet met geupgrade wapens, ik moest onder de 1:20 uitkomen....
Ik heb op alle 3 de chars een tier2 wapen, waarvan ik er 2 gemaxed hebt naar *, bij de 3e is ie halverwege.
verder geen sprint shoes, golden watch of andere speciale equipment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

RonnieB82 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:23:
[...]

Ik heb op alle 3 de chars een tier2 wapen, waarvan ik er 2 gemaxed hebt naar *, bij de 3e is ie halverwege.
verder geen sprint shoes, golden watch of andere speciale equipment.
apart.... mazzelpik, ik moest hem 2 keer doen, 1 keer om uit te spelen en terug om hem de echte rammel te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

In de guide staat idd dat je ze ooit in je bezit moet hebben gehad. Dus als je alle wapens al in je bezit hebt, en upgrade naar de 2de versie, ( slechts 1 tier 3 weapon per persoon wordt gerekend) dan moet het voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Destianto schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:37:
In de guide staat idd dat je ze ooit in je bezit moet hebben gehad. Dus als je alle wapens al in je bezit hebt, en upgrade naar de 2de versie, ( slechts 1 tier 3 weapon per persoon wordt gerekend) dan moet het voldoende zijn.
Daarna kan ik ze weg doen??? hmmmmm zo verleidelijk, dt bespaart mij veel tijd om te farmen voor accessoires.

Zal ik het doen of niet, wel of niet, wel of niet....

Oh en net al de 3 missions gehaald die ik moest doen, bewust die van Titan Trials bewaard zodat ik ze in 1x kon doen, binnen 10 min. was het gepiept, dus nu alleen de treasure hunter nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
De Zirnitra en de Raktavija bij de Titan trials heb ik inmiddels gehaald.
Ik heb mijn party compleet omgegooid (van Light-Fang-Sazh naar Vanille-Fang-Hope)
De Death ability van Vanille zie ik het nut (nog) niet van in, die doet maar erg weinig damage...
Fang moet erbij als Sab omdat Vanille geen Slow kan casten...
Dus meeste tijd begonnen met Med-Sab-Syn, en daarna Redentless Aussault en Combat Clinic om te healen.
Vanille healt wel als de beste, vooral nu ze haar Marlboro Wand (upgrade van de Beladonna Wand) heeft.
Bij beide vijanden niet eens op het randje van dood geweest, als de HP meters half leeg waren was het veel.
Fang is een goede Sentinel, alleen Vanille gaat steeds naast haar staan en vangt dus ook klappen...
Nu alleen de Neochu nog en de verrassingstrial.
Het enige wat me opvalt is dat de trials ervoor veel langzamer gaan dan met mijn originele party..... terwijl ik de "grote" bazen in tegenstelling tot mijn oude party wel haal.

Vraag: Is de Neonchu van missie 55 een beetje te doen met een party die alle 3 main rollen op max zijn?
Ik ben wel geinteresseerd in die growth egg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Vanille-death, geduld en na een paar keer proberen krijg je m daar mee dood.
Heb m zo gehaald met een bijna leeg lvl9 crystarium. (en daarna met egg 64k CP elke 1,5/2min op die wladisaurus ofzo bij die lift vlak voor de eindbaas.)

[ Voor 27% gewijzigd door Xiliath op 13-04-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Dus haar Death moet even soort van opladen zeg maar?
Ik heb 'm nu een paar keer gebruikt maar zie iedere keer maar net iets meer damage als bij een normale attack.
Morgen ga ik 'm proberen, thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Nee, death heeft een kleine kans om m in 1 keer helemaal dood te krijgen. Daarna hoef je alleen de kleintjes nog even neer te meppen en je hebt je growth-egg.
Gebruik gewoon fang voor SEN en hope als healer en death spammen met vanille. Ga je dood, load en try again. (en gebruik die belladonna's wand van Vanille als je de gil hebt, die verhoogt de kans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Ah, zit dat zo!
Net even op youtube gekeken, daar ging het als volgt:
Vanille-Fang-Lightning.
Fang constant als Sen, Vanille constant als Med, Lightning switchte tussen Rav en Com.
Eerst de kleintjes afgemaakt met Lightning, healen en debuffen met Vanille.
Daarna naar Sab met Vanille en death spammen.
Hij had 'm na 2x dood...

De Belladonna's wand heb ik, is ondertussen geupgrade naar de Marlbore Wand. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 13-04-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:59:
Dus haar Death moet even soort van opladen zeg maar?
Ik heb 'm nu een paar keer gebruikt maar zie iedere keer maar net iets meer damage als bij een normale attack.
Morgen ga ik 'm proberen, thanx!
At random zal Death een instant KO geven aan een tegenstander.

Als je debuffs gebruikt zal Death sneller lukken.

Hij moet niet "opladen", je moet gewoon geluk hebben.

Natuurlijk is dit enkel handig tegen sterke tegenstanders als je party eigenlijk niet sterk genoeg is, post game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Coowl, ik heb het gezien ja... als het werkt werkt het ook gelijk goed!!
Denk dat ik hiermee de Neonchu met de Growth Egg wel moet kunnen pakken.
Dan ga ik daarna wel de laatste paar marks doen.
Daarna een kwestie van de marks op 5 sterren halen (zo´n 60% heb ik al 5 sterren), maar dat moet met de watch en de juiste party niet zo´n probleem zijn.
De teasure hunter trophy kijk ik wel, ik maak straks een lijst van wat ik al heb en wat ik nog moet (upgraden).

Btw ook de Limit Breaker trophy gehaald, met de Eidolon van Fang 440000 damage gedaan op een Artemadoise (kleinste variant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Op hoeveel uur zitten jullie trouwens, ben ik best benieuwd naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sm0k3r schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:14:
144 uur, en toen gestopt. ( gisteren een poging gedaan om opnieuw te beginnen, ongelooflijk hoe snel het gaat als je alle tutorial en cutscenes skipped)

Ik droomde even dat ik mn weapons kon meenemen omdat ik de game al een keer heb uitgespeeld.......
en toen werd ik wakker door die tergend langzame ATB balk ;)

Ik vind overigens Haste ook niet al te snel, Mis eigenlijk BERSERK had die graag los gelaten op een Adamantoise >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 14-04-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Destianto schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:31:
[...]

144 uur, en toen gestopt. ( gisteren een poging gedaan om opnieuw te beginnen, ongelooflijk hoe snel het gaat als je alle tutorial en cutscenes skipped)

Ik droomde even dat ik mn weapons kon meenemen omdat ik de game al een keer heb uitgespeeld.......
en toen werd ik wakker door die tergend langzame ATB balk ;)
Dat is zo naar, waarom kan je net als in andere spellen je save niet gebruiken om game opnieuw te spelen, mijn vriendin wilt ook FF 13 spelen omdat ze 7 heeft gespeeld maar die heeft al geen zin meer om te spelen omdat ze mij bezig heeft gezien en hoeveel moeite mij het heeft gekost om zo ver te zijn.

Ik mis nog 1 darkmatter en dan ben ik klaar om te upgraden, dan is het afstrepen/ aanvinken en het spel afronden, dit is tevens ook laatste FF die ik zal speel, ik word te oud en heb te weinig tijd, heb helemaal niks anders aangeraakt dankzij FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Laatst online: 12-09 13:32
Sm0k3r schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:15:
[...]
heb helemaal niks anders aangeraakt dankzij FF.
Eehh, zelfs je vriendin niet?... :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Je hebt een vriendin die FF7 heeft gespeeld? Nu kan ik me voorstellen dat FF XIII nog wel een beetje een " Girly Touch " heeft maar FF7 is toch echt hardcore. Supercoole vriendin dan ;)

Op een gegeven moment was ik op grand pulse die 2 Shalong Gui's om en om aan het verslaan ( daar vlak bij mark 63 ) 1 staat op een heuveltje, en de ander een paar meter verder, gemiddeld 1.45 (Connoiseur Catalog equiped). En de Dark Matters begonnen te droppen als een gek. Heb er nu nog een stuk of 10 over!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm ik heb 'm in 48 uur uitgespeeld en daar gaat denk ik niks meer bij komen, helemaal niet als ik jullie zo bezig hoor over al het benodigde farmen en dergelijke voor wat gamerpoints/trophies.
Misschien dat ik de rollen nog eens allemaal ga maxen, dat gaat allemaal gelijktijdig en is toch weer 6 achievements maar dan houdt het toch ook wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 20:56
Zo, gister een einde aan het verhaal gemaakt en toch maar eens het spel uitgespeeld.
Super mooi einde :)

Nu kan het farmen eindelijk beginnen :D
Ben nu met me missions bezig (momenteel mission 19). Daarna tijd om adamantioses te gaan farmen, lukt nu nog niet zo perfect. en heb geen zin om Death skill de hele dag te spammen :) Doe ik later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Ok de update van gisteravond, ik heb alle accessoires (geupgrade met darkmatters en adamantite die nodig waren) en mis nog 4 dure wapens, dan heb ik paar MILJOEN nodig aan gil om alle overige wapens naar level 2 te brengen en nog 2 wapens naar level 3.
Dan naar robotje voor trophy en kan FF13 de kast in en neem ik afscheid van de FF franchise...........pfffffffffffffffff

Dan weer hop naar SF4 en daar de laatste trophies voor binnenhalen en nog 1 trophy voor Blaz Blue die gebugged is, heb al meer dan 200 ranked potjes en nog steeds niet de verdomde trophy...

edit: shao long gui in 1:43 wtf, ok ik speel anders dat wel, ik daze en buff mijn hele party tot max en met peuk en wijntje erbij sla ik hem de grond in en kom ik op +/- 3:00 - 3:10

[ Voor 14% gewijzigd door Sm0k3r op 14-04-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Uiteraard nadat ik al mijn Charachters met de max ACC heb equiped.

Fang Light Hope

Fang 3x Kaiser Knuckles + Genji
Light Weirding Glymph / Kaiser / Genji / Sprint Shoes
Hope: Connoiseur / Genji / Weirding Glymph / Sprint Shoes

en dan mijn Shalong Tactiek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

85 uur ongeveer.

Heb net heel mijn crystalium uitgemaxt. Ben nu aan het gil farmen voor dark matters te kopen (voor de kaiser knuckles voor Fang).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:26:
[...]

85 uur ongeveer.

Heb net heel mijn crystalium uitgemaxt. Ben nu aan het gil farmen voor dark matters te kopen (voor de kaiser knuckles voor Fang).
Darkmatter niet kopen, zonde van geld, shao long gui geeft dat, je geld besteden aan adamantites en wapens kopen die dure crap in de gilgamesh shop.

Doe dit en ben je binnen de 120 uur klaar, trust me ;)

Nog een tip, accessoires gewoon levelen naar level 3 en ophouden niet nog meer besteden, bespaart je hoop geld want je mannen kunnen iedereen al aan, die hebben geen strenth 1000 extra nodig, max jou level 3 wapens naar level 100 die je gebruikt dus en de andere wapens levelen naar level 3 net aan en dan stoppen en geld steken in accessoires upgraden. Zo werk je het efficients en ben je ook sneller klaar.

[ Voor 29% gewijzigd door Sm0k3r op 14-04-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
De Neonchu van missie 55 net even verslagen.
Wilde eerst defensief gaan en alle kleintjes eerst afmaken, maar de grote bleek na een kleine 6 minuten toch te sterk voor mijn party.
Toen nog maar eens geprobeerd op de agressieve toer: Lightning als Med, Fang als Sen en Vanille als Sab.
Vanaf het begin Death gespammed op het beest, en warempel, na 2 pogingen was ie er geweest :P
Toen nog de kleintjes afgemaakt, alles bij elkaar 1.47 minuten geduurd.

De growth egg is zijn value nu al waard, man man wat gaat het farmen lekker hard nu!
Vooral in Ma'habara is het heerlijk snel farmen...

Ik heb de Growth Egg geupgrade naar Growth Egg * , maar heeft dat nog enig verder nut?

75 uur bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

dvdkiwi schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:11:
Wilde eerst defensief gaan en alle kleintjes eerst afmaken, maar de grote bleek na een kleine 6 minuten toch te sterk voor mijn party.
Toen nog maar eens geprobeerd op de agressieve toer: Lightning als Med, Fang als Sen en Vanille als Sab.
Vanaf het begin Death gespammed op het beest, en warempel, na 2 pogingen was ie er geweest :P

De growth egg is zijn value nu al waard, man man wat gaat het farmen lekker hard nu!

Ik heb de Growth Egg geupgrade naar Growth Egg * , maar heeft dat nog enig verder nut?

75 uur bezig
Heeft geen nut 2x blijft 2x, maar gelukkig is hij niet zo duur om te upgraden, en mahabara.. ik denk dat ik weet waar jij bent, goede plek om te farmen als je niet super sterk bent, een plek met van die modder mannen en vogels en springende ijs ballen toch?? Levert heel veel CP op en spawnen lekker snel (niemand op internet had het erover maar ik ging het klokken en bleek betere plek te zijn dan die 2 grote beesten die vechten want je moest te ver lopen om ze te laten spawnen).

Veel mensen kijken naar CP van vijand en tijd wat het kost om tegen te vechten maar vergeten de tijd die ze kwijt raken om vijand te laten respawnen, save/quit/load ook zonde als je in kortere tijd ze kan laten spawnen door simpelweg een hoek om te lopen.

Zelfde als die ochu zodirekt met jouw growth egg, gebruik summon op ochu (bahamuth) en dan loop je naar save en alle planten zijn er weer, minder dan 10 sec. spawn tijd en die planten zijn binnen 5 sec dood omdat het constant pre-emptive is, daarna is je TP vol en dan weer ochu binnen 2 min beuken met bahamuth, eerst slaan op ochu met alle 3 de karakters dus com/rav/rav en op de helft meteen bahamuth.

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Sm0k3r op 14-04-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat ook meteen de beste farm plek van het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
dvdkiwi schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:11:

75 uur bezig
Vraagje daarover, in hoever is jouw Crystarium gemaxed (max level, aantal roles per char.)? Dan heb ik iig wat referentiemateriaal en kan ik kijken of ik hem ook aankan. (anders loop ik terug voor nix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Kraziey schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:54:
[...]

Vraagje daarover, in hoever is jouw Crystarium gemaxed (max level, aantal roles per char.)? Dan heb ik iig wat referentiemateriaal en kan ik kijken of ik hem ook aankan. (anders loop ik terug voor nix).
Voor de Neochu i.c.m. death spammen maakt het niet al teveel uit, vereiste is belladonna/ marlboro wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 00:00:
Is dat ook meteen de beste farm plek van het spel?
Beste plek hangt van jouw level af, ik zie veel mensen roepen dit is beste plek, dat is beste plek maar houden geen rekening met het level van de persoon die het vraagt.

In mijn vorige post had ik het al een beetje uitgelegd:

Ben je nog niet krachtig genoeg om de Ochu te verslaan binnen 2 minuten...dan is de 13000CP die hij geeft erg weinig itt de plek in de mahabara grotten, doe je te lang over die vogels en springende ijsballen dan moet je die 2 grote vechtende katten verslaan richting de mahabara grotten vanaf archyle steps/ central expense, verandert de behemoth king (1 van die grote katten) dan ben je ook niet sterk genoeg voor hun en is de 6600CP ook te weinig en dan moet je politie agenten verslaan (wat trouwens een hele goede is want krijg je niet alleen simpel CP voor maar veel geld in de vorm van credit en incentive chips).

Kijk gewoon hoelang je over een gevecht doet en dan kom je er zelf achter wat de beste plek voor je is om even rond te blijven hangen zodat de andere plekken interessanter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
Ik had mission 55 verslagen toen ik begin chapter 13 zat. Nog geen crystarium gemaxed op dat moment ( kon trouwens maar tot lvl 9) en gewoon verslagen via de SAB/SEN/MED tactiek en soms switchen naar MED/SEN/MED. Was alleen vergeten een paradigm erbij te zetten voor die kleine gozers :P
Zat ik daar met mijn SAB/SEN/MED en SAB/SEN/COM en Med/SEN/MED. Was na 15 minuten switchen gelukkig klaar en zelfs een 5* rating gehaald :D Ik voelde me zo *** toen ik erachter kwam dat ik geen MED/SEN/COM combo had gemaakt. Was zelfs bijna 2x de fout in gegaan en dood gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Kraziey schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:54:
[...]

Ik had in ieder geval mijn 3 main rollen per character tegen max aan.
2 rollen per char op max, de 3e rol moest iedereen nog 4 of 5 upgades..
Wapen inderdaad de Belladonna Wand voor Vanille (die ik heb geupgrade naar de Marlboro Wand)
Daarmee is het te doen, zelfs met een iets minder advancede party.
Ik had wel het idee dat de Neonchu's aanvallen steeds sterker werden, dus had geluk dat ik 'm heel snel dood had met Death.

@just_jan: Mab'hara is een van de beste farmplekken ja (ook met een niet zo sterke party). Ik loop het stuk "zijweg" tot aan waar de Juggernauth in het hok zat, en dan weer terug.
Met pre-emptive strikes heb je 4 tot 5 mannetjes (Hoplites, die gele robots) binnen 10 seconden, en toch weer 10000CP erbij.

De Faultwarrens is ook een heel prima plek, vooral de Borgbear Hero doet het goed qua CP.
En als het te moeilijk wordt kan je altijd terug teleporten naar het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Sm0k3r schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:06:
[...]

Voor de Neochu i.c.m. death spammen maakt het niet al teveel uit, vereiste is belladonna/ marlboro wand.
Nou ja, vereiste.... Ik wist toen nog niet eens dat die wand er was en had hem toch na 3x dood via death ;)

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

gnimmeL_kraD schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:23:
[...]

Nou ja, vereiste.... Ik wist toen nog niet eens dat die wand er was en had hem toch na 3x dood via death ;)
Is ook willekeurig, maar je vergroot je kans als je de belladonna of marlboro wand gebruikt. En de Ochu en Neochu is vatbaar voor Death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Laatst online: 25-06 08:18
Mmm, ik heb ook een vraagje, ik heb op 2 na alle Cíeth stone missies gedaan (alleen 62 en 63 nog) maar de achievements voor de middles en higher mssions zijn nog niet unlocked....doe ik iets verkeerd of heb ik een bug gevonden?

En als ik toch bezig ben: hoe versla je die 2 zwevende multicasters op van missie 62 (of 63?) die op de great plane op een berg zitten? Ik heb werkelijk geen idee: shrouds helpen niet, mijn ravagers lijken weinig op te schieten met de stagger meter en die twee gasten doen niks anders dan multicast.....

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

VinnieV schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:18:
Mmm, ik heb ook een vraagje, ik heb op 2 na alle Cíeth stone missies gedaan (alleen 62 en 63 nog) maar de achievements voor de middles en higher mssions zijn nog niet unlocked....doe ik iets verkeerd of heb ik een bug gevonden?

En als ik toch bezig ben: hoe versla je die 2 zwevende multicasters op van missie 62 (of 63?) die op de great plane op een berg zitten? Ik heb werkelijk geen idee: shrouds helpen niet, mijn ravagers lijken weinig op te schieten met de stagger meter en die twee gasten doen niks anders dan multicast.....
Hoe sterk ben je en heb je alle crystariums unlocked, zo ja, dan was dit mijn manier:

Beginnen met debuf en ik had sab/sab/sab, niet perse om te debuffen maar kijk eens voor de grap naar zijn stagger meter.

Staat er multicast dan heb je genoeg tijd om sen/sen/sen te gebruiken, wachten tot de cast is geweest en dan com/rav/rav en blijven beuken tot hij staggerd is, zie je weer een multicast icoon, ophouden met slaan en sen/sen/sen (gaat opeens maar 200 tot max 500 vanaf), multicast geweest weer beuken.

Als het goed is hoef je niet eens te healen want de multicast doet abnormaal lage damage als je alle 3 sentinel bent.

Heb je nog niet alle skills dan moet je later terug komen, ik had op het begin ook moeite totdat ik alles max had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Sm0k3r schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:06:
[...]

Thnx!! :o Toch maar proberen vanaaf dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Laatst online: 25-06 08:18
Sm0k3r schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:31:
[...]

Hoe sterk ben je en heb je alle crystariums unlocked, zo ja, dan was dit mijn manier:

Beginnen met debuf en ik had sab/sab/sab, niet perse om te debuffen maar kijk eens voor de grap naar zijn stagger meter.

Staat er multicast dan heb je genoeg tijd om sen/sen/sen te gebruiken, wachten tot de cast is geweest en dan com/rav/rav en blijven beuken tot hij staggerd is, zie je weer een multicast icoon, ophouden met slaan en sen/sen/sen (gaat opeens maar 200 tot max 500 vanaf), multicast geweest weer beuken.

Als het goed is hoef je niet eens te healen want de multicast doet abnormaal lage damage als je alle 3 sentinel bent.

Heb je nog niet alle skills dan moet je later terug komen, ik had op het begin ook moeite totdat ik alles max had.
Kij da's info waar ik wat mee kan...gaan we doen, ik op nog niet de Crystaniums op max alle rollen, maar inmiddels wel een growth egg, dus da's een kwestie van tijd...thnx! _/-\o_

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
VinnieV schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:18:
Misschien eens de missies doornemen in de map-menu.
Daar staan alle missies op volgorde, maar alleen die waarvan je de Cie´th stones hebt aangeraakt.
Waarschijnlijk (hoop ik voor je dan) mis je 1 of 2 nummers...

[ Voor 29% gewijzigd door Superkiwi op 16-04-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
zo, ik ga nu ook chapter 13 in.
Ik heb mijn main rollen al maxed op crystatium lvl 9.
Dus ik zie geen reden om nog gebruik te maken van de poort om terug te gaan.
Nu ga ik maar in 1 keer door naar het einde ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Xiliath schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:09:
Gebruik gewoon fang voor SEN en hope als healer en death spammen met vanille. Ga je dood, load en try again. (en gebruik die belladonna's wand van Vanille als je de gil hebt, die verhoogt de kans)
Dank u _/-\o_ ff nagelezen en gelukt!

spoiler: Growth Egg
Had Vanille/Fang/Sazh. Halverwege lvl4 (net klaar met chap. 11 eindbaas. Had rollen opgewaardeerd die hiervoor het belangrijkst waren. Voornamelijk abilities en health. Laatste was zo'n 6.5-7k) en nog een tipje gelezen van 3* General's Belt (eentje geupgrade per char, rest was me te duur), dus 47% phys. reduction. Shroud buffs en daarna SAB/SEN/SYN om de buffs omhoog te houden en eventueel aan te vullen. Bij paniek wisselen naar MED/SEN/MED. Malboro wand geupgrade naar sterretje.

Kleintjes deden wel veel schade, maar was niet genoeg om je echt zorgen om te maken (tijd zat om naar Combat Medic te schakelen). Nadat Death lukte ff vol healen, daarna een Quake en een Summon en er waren er nog maar 3 over.

Duurde wel lang voordat Death lukte ;( Bijna 1,5 uur bezig geweest, maar betaalt zich wel terug :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_H_G_ schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:06:
[...]

Dank u _/-\o_ ff nagelezen en gelukt!

spoiler: Growth Egg
Had Vanille/Fang/Sazh. Halverwege lvl4 (net klaar met chap. 11 eindbaas. Had rollen opgewaardeerd die hiervoor het belangrijkst waren. Voornamelijk abilities en health. Laatste was zo'n 6.5-7k) en nog een tipje gelezen van 3* General's Belt (eentje geupgrade per char, rest was me te duur), dus 47% phys. reduction. Shroud buffs en daarna SAB/SEN/SYN om de buffs omhoog te houden en eventueel aan te vullen. Bij paniek wisselen naar MED/SEN/MED. Malboro wand geupgrade naar sterretje.

Kleintjes deden wel veel schade, maar was niet genoeg om je echt zorgen om te maken (tijd zat om naar Combat Medic te schakelen). Nadat Death lukte ff vol healen, daarna een Quake en een Summon en er waren er nog maar 3 over.

Duurde wel lang voordat Death lukte ;( Bijna 1,5 uur bezig geweest, maar betaalt zich wel terug :D
wow _/-\o_ _/-\o_ dat je dat ZOLANG kan volhouden met alleen te spammen. Echt waar _/-\o_
Adamantortoise heb ik ook dat zitten te doen.. en was na 15 min spammen het helemaal zat en quit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm even een vraagje over een directe post-game kwestie:

spoiler:
Kun je na het loaden van de savegame waarin je 'm hebt uitgespeeld ook nog terug naar het stuk in Orphan's Cradle waar die Wladisaus en Bandersnatch etc los rondlopen?? Je komt terug in de Narthex (witte deel voor de bazen) en de portal van daar uit terug gaat naar een heel klein stukje Orphan's Cradle met enkel de portals naar Pulse en Eden, geen weg een andere kant op ofzo :/
Ik dacht even wat CP te gaan verzamelen om de 6 roles te maxen en dan 'm definitief in de kast te stoppen maargoed als ik niet direct terug naar die lui kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:09:
Hmm even een vraagje over een directe post-game kwestie:

spoiler:
Kun je na het loaden van de savegame waarin je 'm hebt uitgespeeld ook nog terug naar het stuk in Orphan's Cradle waar die Wladisaus en Bandersnatch etc los rondlopen?? Je komt terug in de Narthex (witte deel voor de bazen) en de portal van daar uit terug gaat naar een heel klein stukje Orphan's Cradle met enkel de portals naar Pulse en Eden, geen weg een andere kant op ofzo :/
Ik dacht even wat CP te gaan verzamelen om de 6 roles te maxen en dan 'm definitief in de kast te stoppen maargoed als ik niet direct terug naar die lui kan :(
Helaas dat kan niet meer tenzij je helemaal opnieuw begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 02:43:
[...]

wow _/-\o_ _/-\o_ dat je dat ZOLANG kan volhouden met alleen te spammen. Echt waar _/-\o_
Adamantortoise heb ik ook dat zitten te doen.. en was na 15 min spammen het helemaal zat en quit gedaan.
:D ik vind dat death ook helemaal niks, als ik zo'n beest wil verslaan, dan op de normale manier, door zijn hp hard naar beneden te rammen ;)

Momenteel nog niet sterk genoeg, gisteren missie 45 geprobeerd (neochu geloof ik), maar daar was ik na 1 klap al dood :D
heb hem al wel uitgespeeld, maar mijn characters zijn nog niet supersterk, alleen snow is nog over de 10k hp, en de crystalariums heb ik nog lang niet vol... (die 60000CP bolletjes duren langgggg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
RonnieB82 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:50:
[...]

:D ik vind dat death ook helemaal niks, als ik zo'n beest wil verslaan, dan op de normale manier, door zijn hp hard naar beneden te rammen ;)

Momenteel nog niet sterk genoeg, gisteren missie 45 geprobeerd (neochu geloof ik), maar daar was ik na 1 klap al dood :D
heb hem al wel uitgespeeld, maar mijn characters zijn nog niet supersterk, alleen snow is nog over de 10k hp, en de crystalariums heb ik nog lang niet vol... (die 60000CP bolletjes duren langgggg)
Voor de growth Egg is het zeker waard om eens Death te gebruiken. Dubbel CP is gewoon te nice :)
Anders zit je gewoon tijd te verdoen op monsters om CP te farmen. Ik ga me nu alleen nog de Death tactiek gebruiken bij Adamantioses denk ik, tenzij ik ze straks als kan verslaan zonder deze tactiek maar verwacht het niet :P Eerst eens alle missions/accessiores halen en een begin gaan maken met upgraden van items.

Heb nu nog steeds geen een wapen/accessiore geupgrade, dus tijd dat ik er een begin aan ga maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

RonnieB82 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:50:
[...]

120.000 balletjes heb je ook hoor hahahaha

En Snow komt zonder accessoires op de 30000 aan health oftewel de super sentinel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Ik moest alleen nog de laatst overgebleven Trial (E1) van Titan, de Neonchu...
Ik heb 22 minuten geswitched tussen Death spammen en healen/debuffen... maar had ´m wel.
Probeer ´m vanmiddag nog een keer, heb ik ´m binnen 10 a 12 minuten niet dan restart.
De 22 minuten was niet genoeg voor een enkele ster helaas...

De laatste "verrassings" trial was wel erg makkelijk...
Die duurde wel lang vanwege de hoge HP van het beestje, maar heeft me niet in de problemen gebracht.

Nu nog maar 7 marks... vanavond beginnen met de grote Cactus ;)

Ik had iedere char ge-equiped met een collector´s catalog, maar dat heeft geen nut dus. 1 per party is genoeg.
Genji Glove heb ik nu, ben benieuwd wat die gaat brengen...
Iemand ook een idee wat de "twenty-sided Die" accessoire doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
dvdkiwi schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:33:
Iemand ook een idee wat de "twenty-sided Die" accessoire doet?
vangt damage op maar dit is random per hit (kan 1 HP zijn maar ook 1000+), het is niet bekend wat de max is.

[ Voor 7% gewijzigd door Ike. op 16-04-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Ike. schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:19:
[...]

vangt damage op maar dit is random per hit (kan 1 HP zijn maar ook 1000+), het is niet bekend wat de max is.
Het is nu verdomd saai, ben alleen maar adamantoise en shoalong giu aan het rammelen, krijg vaak de ingot en gold nugget maar het gaat te langzaam, moet nog maar 2 wapens kopen en upgraden, de rest is allemaal al gedaan.

Het lijkt alsof de computer mij soms pest, gewoon 5 adamantoise en 10 shaolong gui verslaan en geen drops!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
pfff, ik wordt gek van de Cactuar met z'n 10000 naalden...
verschillende party's, paragims, niks lijkt te werken.
kan iemand misschien vertellen over de instant chain ability, die schijnt (met een beetje geluk) wel te werken lees ik hier en daar.
heb alleen geen idee waar ik mijn party dan mee moet uitrusten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
dvdkiwi schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 23:17:
pfff, ik wordt gek van de Cactuar met z'n 10000 naalden...
verschillende party's, paragims, niks lijkt te werken.
kan iemand misschien vertellen over de instant chain ability, die schijnt (met een beetje geluk) wel te werken lees ik hier en daar.
heb alleen geen idee waar ik mijn party dan mee moet uitrusten...
Videootje:
http://www.youtube.com/watch?v=vYFDmVrvFdA

[ Voor 11% gewijzigd door Ike. op 16-04-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Wow, dat gaat snel!
Hier wordt neem ik aan de quick stagger techniek ook gebruikt...
En de Daze is om de needles te stoppen?
Zal eens kijken hoe ik mijn party uit moet rusten.
Het lijkt hier zo simpel haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 02:43:
wow? Iets zegt me dat je niet alle achievements gaat halen ;) Ik ook niet, want 1,5 uur is niks vergeleken met de andere nodige grinds (en daar pas ik voor). Doe het juist om tijd te besparen (CP vliegt nu binnen en hoef er verder niet voor te grinden).

[ Voor 9% gewijzigd door _H_G_ op 17-04-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:08:
Wow, dat gaat snel!
Hier wordt neem ik aan de quick stagger techniek ook gebruikt...
En de Daze is om de needles te stoppen?
Zal eens kijken hoe ik mijn party uit moet rusten.
Het lijkt hier zo simpel haha
Ik heb hem gewoon verslaan met

Sen - Med - Com
Sen - Med - Rav
Rav - Med - Rav
Com - Med - Com

5 minuten en hij ging neer, mijn crystalium was wel a gemaxt en iedereen had +40 ofzo damage resist en ultimate weapons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sm0k3r schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 21:57:
[...]

Het is nu verdomd saai, ben alleen maar adamantoise en shoalong giu aan het rammelen, krijg vaak de ingot en gold nugget maar het gaat te langzaam, moet nog maar 2 wapens kopen en upgraden, de rest is allemaal al gedaan.

Het lijkt alsof de computer mij soms pest, gewoon 5 adamantoise en 10 shaolong gui verslaan en geen drops!!!
Toen ik begon met adamantoise farming, met collectors en conn. catalogs, heb ik de eerste 20 keer niets gekregen.

Nu gebeurt het ook nog vaak dat ik 10 gevechten na elkaar niets krijg.

Dan zie ik mijn broer spelen die nog maar net adamantoisen kan verslaan en hij krijgt 2 op 3 gevechten ignots. Randomness ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Lange lijst, maar alle accessoires voor de treasure hunter trophy even op een rij:

----- Bangles (HP+) -----
1. Iron Bangle (HP +50)
2. Silver Bangle (HP +100)
3. Tungsten Bangle (HP +150)
4. Titanium Bangle (HP +200)
5. Gold Bangle (HP +250)
6. Mithril Bangle (HP +300)
7. Platinum Bangle (HP +400)
8. Diamond Bangle (HP +500)
9. Adaman Bangle (HP +800)
10. Wurtzite Bangle (HP +1500)

----- Wristbands (Physical Attack+) -----
11. Power Wristband (Physical Attack +20)
12. Brawler's Wristband (Physical Attack +50)
13. Warrior's Wristband (Physical Attack +100)
14. Power Glove (Physical Attack +150)
15. Kaiser Knuckles (Physical Attack +200)

----- Mark/Glyphs/Crests (Magical Attack+) -----
16. Magician's Mark (Magical Attack +20)
17. Shaman's Mark (Magical Attack +50)
18. Sorcerer's Mark (Magical Attack +100)
19. Weirding Glyph (Magical Attack +150)
20. Magistral Crest (Magical Attack +200)

----- Belts (Physical Resistance+) -----
21. Black Belt (Physical Resistance +10%)
22. General's Belt (Physical Resistance +15%)
23. Champion's Belt (Physical Resistance +20%)

----- Braces (Magical Resistance+) -----
24. Rune Brace (Magical Resistance +10%)
25. Witch's Brace (Magical Resistance +15%)
26. Magus's Brace (Magical Resistance +20%)

----- Armlets (Physical & Magical Resistance+) -----
27. Royal Armlet (Physical & Magical Resistance +5%)
28. Imperial Armlet (Physical & Magical Resistance +10%)

----- Elemental Rings (Elemental Resistance+) -----
29. Ember Ring (Fire Resistance +20%)
30. Blaze Fire Ring (Fire Resistance +25%)
31. Salamandrine Flame Ring (Fire Resistance +30%)

32. Frost Ring (Ice Resistance +20%)
33. Icicle Ring (Ice Resistance +25%)
34. Boreal Ring (Ice Resistance +30%)

35. Spark Ring (Thunder Resistance +20%)
36. Fulmen Ring (Thunder Resistance +25%)
37. Raijin Ring (Thunder Resistance +30%)

38. Aqua Ring (Water Resistance +20%)
39. Riptide Ring (Water Resistance +25%)
40. Nereid Stream Ring (Water Resistance +30%)

41. Zephyr Ring (Wind Resistance +20%)
42. Gale Ring (Wind Resistance +25%)
43. Sylphid Ring (Wind Resistance +30%)

44. Clay Ring (Earth Resistance +20%)
45. Siltstone Ring (Earth Resistance +25%)
46. Gaian Ring (Earth Resistance +30%)

----- Status Rings (Status Resistance+) -----
47. Giant's Glove (Resist Debravery +30%)
48. Warlord's Glove (Resist Debravery +40%)

49. Glass Buckle (Resist Defaith +30%)
50. Tektite Buckle (Resist Defaith +40%)

51. Metal Armband (Resist Deprotect +30%)
52. Ceramic Armband (Resist Deprotect +40%)

53. Serenity Sachet (Resist Deshell +30%)
54. Safeguard Sachet (Resist Deshell +40%)

55. Glass Orb (Resist Slow +30%)
56. Dragonfly Orb (Resist Slow +40%)

57. Star Pendant (Resist Bio +30%)
58. Starfall Pendant (Resist Bio +40%)

59. Pearl Necklace (Resist Weak +30%)
60. Gemstone Necklace (Resist Weak +40%)

61. Warding Talisman (Resist Curse +30%)
62. Hexbane Talisman (Resist Curse +40%)

63. Pain Dampener (Resist Pain +30%)
64. Pain Deflector (Resist Pain +40%)

65. White Cape (Resist Fog +30%)
66. Effulgent Cape (Resist Fog +40%)

67. Rainbow Anklet (Resist Daze +30%)
68. Moonbow Anklet (Resist Daze +40%)

69. Cherub's Crown (Resist Death +30%)
70. Seraph's Crown (Resist Death +40%)

----- Auto/Critical Accessories (Auto/Critical Abilities) -----
71. Guardian Amulet (Critical: Protect)
72. Shield Talisman (Auto-Protect)

73. Auric Amulet (Critical: Shell)
74. Soulfront Talisman (Auto-Shell)

75. Watchman's Amulet (Critical: Veil)
76. Shrouding Talisman (Auto-Veil)

77. Hero's Amulet (Critical: Bravery)
78. Morale Talisman (Auto-Bravery)

79. Saint's Amulet (Critical: Faith)
80. Blessed Talisman (Auto-Faith)

81. Zealot's Amulet (Critical: Vigilance)
82. Battle Talisman (Auto-Vigilance)

83. Flamebane Brooch (Critical: Barfire)
84. Flameshield Earring (Auto-Barfire)

85. Frostbane Brooch (Critical: Barfrost)
86. Frostshield Earring (Auto-Barfrost)

87. Sparkbane Brooch (Critical: Barthunder)
88. Sparkshield Earring (Auto-Barthunder)

89. Aquabane Brooch (Critical: Barwater)
90. Aquashield Earring (Auto-Barwater)

91. Hermes Sandals (Critical: Haste)
92. Sprint Shoes (Auto-Haste)

93. Tetratic Crown (Critical: Tetradefense [all buffs])
94. Tetratic Tiara (Auto-Tetradefense [all buffs])

----- Special Accessories (Special Abilities) -----
95. Doctor's Code (Improved Potions)

96. Whistlewind Scarf (ATB Advantage [+1 ATB at start])
97. Aurora Scarf (First Strike [Full ATB at start])
98. Nimbletoe Boots (Improved Evasion)

99. Gold Watch (Time Extension - Mission 64)
100. Winner's Medal (Victory: TB Charge)
101. Survivalist Catalog (Shroud Scavenger [higher chance of shroud spoils])
102. Collector Catalog (Item Scavenger)
103. Connoisseur Catalog (Item Collector)

104. Hunter's Friend (Kill: Libra)
105. Speed Sash (Kill: ATB Charge)
106. Energy Sash (Kill: TB Charge)

107. Entite Ring (Elemental Resistance +10)
108. Goddess' Favor (Rapid Recovery)

109. Ribbon (Resilience +20%)
110. Super Ribbon (Resilience +25%)

111. Genji Gauntlet (Break the 99,999 Damage Limit - Mission 51, 62, 63)

112. Grow Egg (2x CP - Mission 55)

----- Charms/Die (Absorb Elements) -----
113. Fire Charm (Random: Fire Eater)
114. Ice Charm (Random: Ice Eater)
115. Lightning Charm (Random: Lightning Eater)
116. Water Charm (Random: Water Eater)
117. Wind Charm (Random: Wind Eater)
118. Earth Charm (Random: Earth Eater)
119. Twenty-Sided Dice (Random: Nullify Damage - Mission 48)

Note: All Charms are located in treasure chests on Gran Pulse and cannot be bought/synthesized.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:59:
[...]

Toen ik begon met adamantoise farming, met collectors en conn. catalogs, heb ik de eerste 20 keer niets gekregen.

Nu gebeurt het ook nog vaak dat ik 10 gevechten na elkaar niets krijg.

Dan zie ik mijn broer spelen die nog maar net adamantoisen kan verslaan en hij krijgt 2 op 3 gevechten ignots. Randomness ftw.
NM, ging ff herstarten FF13 en nu krijg ik ze weer achter elkaar, bijna klaar, heb alle wapens en nu alleen nog paar centjes voor de adamantites en ik kan afronden.

En voor de gigantuar was dit mijn setup, Lighting icm Lionheart/speedsash/energysash (de speed en energy sash maken instant stagger en gigantuar is er erg vatbaar voor) com/rav/rav 2x om snel te switchen en hij is binnen 1 minuut dood.

Veel plezier! hehehehe

p.s. lukt de instant stagger niet na de eerste paar klappen van lighting dan retry je de battle, simpel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Ik heb een excel sheet met alle wapens en accessoires, iemand interesse zodat je kan afvinken?

Half zelf gemaakt met wat je nodig hebt om level te upgraden, oftewel lekker makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Even een vraag: Waar haal je de speed sash en energy sash vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

dvdkiwi schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:37:
Even een vraag: Waar haal je de speed sash en energy sash vandaan?
Die hoor je te hebben want die krijg je gewoon van een vijand, en de energy sash is een speedsash geupgrade met een mnar stone.

Heb je hem niet kan je hem gewoon kopen in moogleworks oh en ik gebruik trouwens ook op de adaman en shaolong gui, werkt af en toe en scheelt weer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Ah dan zal ik ´m wel hebben... zal eens kijken vanavond.
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Hij kan 10x gedownload worden de excel:

http://rapidshare.com/files/376902906/Accessories.xlsx.html

Eerst alle vakjes wit maken zodat je ze net als ik groen kan maken.

[ Voor 25% gewijzigd door Sm0k3r op 17-04-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Sm0k3r schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:50:

kan hem eventueel uploaden voor je!!
kan ie oneindig gedownload worden :)

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ik heb hem in ieder geval al binnengehaald. mijn dank hiervoor.

Ik sta nu op het punt om de final eindbaas te bezoeken, en daarna kijken of ik genoeg geduld kan opbrengen om alle trophies te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Dutchzilla schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 14:18:
[...]

kan hem eventueel uploaden voor je!!
kan ie oneindig gedownload worden :)
Zoveel mensen zitten er hier toch niet die voor alles gaan, dus 10x lijkt me genoeg, maar als je wilt kan je het doen en link hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Ik heb die excel ook even gedownload, wat een handig ding zeg. met name de exp voor elke item is super en de upgrade items.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Xiliath schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:59:
Ik heb die excel ook even gedownload, wat een handig ding zeg. met name de exp voor elke item is super en de upgrade items.
_/-\o_
Knip plak werk kerel, ik moest wel anders wist ik niet wat en hoeveel ik nog moest, de wapens zijn helemaal een hel, saven, loaden, upgraden, ohhh fout, quit, load, upgraden, fuck weer fout, quit, load en eindelijk goed pfffffffffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
dat was makkelijk _/-\o_
direct na het verslaan van de eindbaas missie 55 gedaan voor growth egg.
de 4e deathspell was al raak (had marlborro wand gebruikt)
had daarna alleen nogal moeite met die kleine knakkers, maar heb ze toch dood gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

M a r c o schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 23:24:
dat was makkelijk _/-\o_
direct na het verslaan van de eindbaas missie 55 gedaan voor growth egg.
de 4e deathspell was al raak (had marlborro wand gebruikt)
had daarna alleen nogal moeite met die kleine knakkers, maar heb ze toch dood gekregen.
de missies 5 sterren behalen pas doen als je alle crysts. max heb, zodat je de sen/sen/sen, sab/sab/sab, syn/syn/syn, med/med/med, com/rav/rav en com/rav/rav paradigm kan gebruiken.

Dit vind ik persoonlijk het makkelijkst, alles gaat ontzettend rap dan, healen, aanvallen, buffen en debuffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
Sm0k3r schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:50:

Meh 10x is al gebruikt :( Blijkbaar toch genoeg vraag naar.

Zou je hem naam mij kunnen mailen? dan DM ik je mijn email adres. Of je moet hem nogmaals ergens uploaden :)

Wel super! kan ik teminste eens kijken wat en hoe en begin maken met upgrades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_H_G_ schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:38:
[...]

wow? Iets zegt me dat je niet alle achievements gaat halen ;) Ik ook niet, want 1,5 uur is niks vergeleken met de andere nodige grinds (en daar pas ik voor). Doe het juist om tijd te besparen (CP vliegt nu binnen en hoef er verder niet voor te grinden).
ha nee ik ga zeker niet alle achievements halen. Als ik het tijd vind om te kappen dan kap ik. Heb bijna 90 uur erop zitten en heb/kan alle monsters verslaan, incl shalong gui en adamantoise. Ik kan erg goed grinden met MMORG games dus dat is het probleem niet. Alleen in jouw geval is het 1.5 uur grinden voor 40k cp (of 80k met growth egg) en een heel mager kans op een goed drop, is de tijd totaal niet waard. Als je simpel verder grind op andere monsters en sterker wordt dan kan je de adamantoise binnen 2 min ELKE keer verslaan. Wat ik dus "wow" vind is dat ondanks datgene je TOCH nog doorzet. Het was niet bedoeld om je te kleineren :)
Spel gaat bij mij de kast in want alle accesoires halen zit er toch ECHT niet in voor mij. Nu maar wachten op de next installment ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Sm0k3r schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:17:
[...]

Zoveel mensen zitten er hier toch niet die voor alles gaan, dus 10x lijkt me genoeg, maar als je wilt kan je het doen en link hier plaatsen.
J evergist je denk ik. Ik zou het ook graag willen hebben, het scheelt wat onderzoekstijd :)
Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste