Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:32
+1, zou die sheet ook wel graag willen hebben :)
Heb gister btw de Growth Egg gehaald, eerste drie rollen op max van elke char en Crystarium level 9. Met Vanille's Death duurde het bij mij ongeveer 10 minuten en 7 retry's. Had ik hem eindelijk neer met Death moest ik die picochu's nog. De nerd die ik ben was ik vergeten om passende paradigms te maken, zodat ik iedereen met 1x summon en voor de rest alleen maar Pain spammen, eindelijk doodkreeg.

Maar het was het waard, eindelijk Growth Egg :D Nu nog even levelen, story uitspelen en hopen/bidden dat ik nog de nodige accessoires heb voor Treasure Hunter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Kraziey schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:37:
+1, zou die sheet ook wel graag willen hebben :)
Heb gister btw de Growth Egg gehaald, eerste drie rollen op max van elke char en Crystarium level 9. Met Vanille's Death duurde het bij mij ongeveer 10 minuten en 7 retry's. Had ik hem eindelijk neer met Death moest ik die picochu's nog. De nerd die ik ben was ik vergeten om passende paradigms te maken, zodat ik iedereen met 1x summon en voor de rest alleen maar Pain spammen, eindelijk doodkreeg.

Maar het was het waard, eindelijk Growth Egg :D Nu nog even levelen, story uitspelen en hopen/bidden dat ik nog de nodige accessoires heb voor Treasure Hunter....
Ok voor iedereen een tip, verkoop niks, als je niks hebt gemist heb je alle accessoires, verkoop of dismantle de dubbele accessoires pas nadat je alle dingen groen hebt aangevinkt.

Het is niet zoeken naar de accessoires je hebt ze allemaal al aan het einde van het spel, enige wat naar is is het missen van zoveel Gil.

Hier is hij nog 10x te downloaden:

http://rapidshare.com/files/377217486/Accessories.xlsx.html

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Thnx!!! Ziet er nice uit!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

NP, ik denk dat ik nog zo'n 5 uur moet en dan ben ik klaar en dan kan hij eindelijk de kast in... wat een bevalling zeg.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Sm0k3r schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:27:
[...]

NP, ik denk dat ik nog zo'n 5 uur moet en dan ben ik klaar en dan kan hij eindelijk de kast in... wat een bevalling zeg.
Haha. Ik ben weer gemotiveerd geraakt door de verhalen hier en omdat een vriend van mij hem nu op platinum heeft, die bastard!! >:) Alleen zei hij dat ie er ongeveer 86 uur over heeft gedaan. Op PSN zie ik idd de platinum trophy staan, maar niet zijn tijd. Iemand enige idee hoe ik dit kan controleren, want als ik de tijden hier lees dan vind ik het superknap dat hij alles in 86 uur heeft gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Kraziey schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:31:
[...]

Haha. Ik ben weer gemotiveerd geraakt door de verhalen hier en omdat een vriend van mij hem nu op platinum heeft, die bastard!! >:) Alleen zei hij dat ie er ongeveer 86 uur over heeft gedaan. Op PSN zie ik idd de platinum trophy staan, maar niet zijn tijd. Iemand enige idee hoe ik dit kan controleren, want als ik de tijden hier lees dan vind ik het superknap dat hij alles in 86 uur heeft gefixed.
Dat vind ik zeker knap, respect voor de 86 uur!!!!

Dat is zeker laag, iedereen die ik op andere forum zie zitten allemaal boven de 110 uur minimaal..

Je kan het niet checken zonder achter zijn PS3 te zitten en FF13 op te starten maar 86 is erg erg erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
HIER kun je de Accessories lijst van Sm0k3r onbeperkt downloaden.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Kraziey schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:31:
[...]

Er zijn zelfs hacks voor, zodat je 9999999hP, 99999 str etc hebt, dus zelfs dat zegt dus niets :P
Maar ik ga er even vanuit dat ie niet liegt (he, ik ben de e-penis allang ontgroeid) en het is zeker knap als je dat lukt.

Thnx voor de download hierboven me :) Net nog twee traps in 4 beurten gekregen, zo krijg je twee avonden niets, zo heb je opeens mazzel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Pheno79 schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:31:
[...]

Er zijn zelfs hacks voor, zodat je 9999999hP, 99999 str etc hebt, dus zelfs dat zegt dus niets :P
Maar ik ga er even vanuit dat ie niet liegt (he, ik ben de e-penis allang ontgroeid) en het is zeker knap als je dat lukt.

Thnx voor de download hierboven me :) Net nog twee traps in 4 beurten gekregen, zo krijg je twee avonden niets, zo heb je opeens mazzel :)
De hack waar je het over hebt is een misinterpretatie van een n00b, die keek naar de CP van iemand die op 999.999 stond, niet zijn health.

En traps heb je maar 4 van nodig, de genji glove heb je 3 van, 2 kan je upgraden voor weinig en dismantlen en krijg je trap. voor. Bespaart je weer tijd en kan je de connaisseur catalog weg doen zodat je alleen plat. ingot en goldnuggets krijgt (indien je al genoeg darkmatters hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Hmmm, ga dan van de week toch maar even langs. Wil gewoon weten of hij het daadwerkelijk in 86 uur heeft gedaan. Of hij is misschien die 1 voor de 86 vergeten (186) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Kraziey schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:41:
Hmmm, ga dan van de week toch maar even langs. Wil gewoon weten of hij het daadwerkelijk in 86 uur heeft gedaan. Of hij is misschien die 1 voor de 86 vergeten (186) :P
Dat is mogelijk en klinkt erg reeel, maar hij heeft het alsnog goed gedaan indien hij 86 uur heeft verbruikt, ik baal dat ik zoveel tijd kwijt raak van mijn vrije tijd aan FF13, ik kan niet stoppen tot ik klaar ben, is een vloek en een zegen van mij (heb ik met alles).

Nog 2 dure (adamantite) wapens upgraden, de rest heb ik alle items al voor, vandaag heb ik platinum als het zo door gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Sm0k3r op 18-04-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Sm0k3r schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:50:
[...]

Dat is mogelijk en klinkt erg reeel, maar hij heeft het alsnog goed gedaan indien hij 86 uur heeft verbruikt, ik baal dat ik zoveel tijd kwijt raak van mijn vrije tijd aan FF13, ik kan niet stoppen tot ik klaar ben, is een vloek en een zegen van mij (heb ik met alles).

Nog 2 dure (adamantite) wapens upgraden, de rest heb ik alle items al voor, vandaag heb ik platinum als het zo door gaat.
Nou, ik vind het knap dat je de tijd en geduld ervoor kan opbrengen (en ieder ander). Ik heb namelijk een hoop acc. verkocht, dus kans is groot dat ik de 100% niet ga halen. En denk echt niet dat ik de game overnieuw ga spelen om alles nog een keer te doen, iets teveel van het goede :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Kraziey, check gewoon even of je de elemental ringen wel hebt, en anders de charms, dan is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Sm0k3r schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:34:
[...]

De hack waar je het over hebt is een misinterpretatie van een n00b, die keek naar de CP van iemand die op 999.999 stond, niet zijn health.

En traps heb je maar 4 van nodig, de genji glove heb je 3 van, 2 kan je upgraden voor weinig en dismantlen en krijg je trap. voor. Bespaart je weer tijd en kan je de connaisseur catalog weg doen zodat je alleen plat. ingot en goldnuggets krijgt (indien je al genoeg darkmatters hebt).
http://www.youtube.com/watch?v=kVTOznHIYGk

Dan mag je me dit uitleggen. Of ben ik ook n00b? :+

Stacken die catalogs nog trouwens?

[ Voor 5% gewijzigd door Pheno79 op 18-04-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

OK dat is fucked up, sterk zijn en worden is 1 ding maar dit is volgens mij geen PS3 want als het goed is kan dit niet op PS3, dat met n00b is uit andere fora en hij liet heel wat anders zien.

Stacken doen zelfde niet, dus 2x collector is verspilling, wel alle andere bij elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Sm0k3r op 18-04-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Sm0k3r schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:28:
[...]

OK dat is fucked up, sterk zijn en worden is 1 ding maar dit is volgens mij geen PS3 want als het goed is kan dit niet op PS3, dat met n00b is uit andere fora en hij liet heel wat anders zien.
Oh, er zullen vast mensen zijn die niet kunnen lezen, maar deze viel me op. Die Shao's krijg ik niet eens makkelijk neer, laat staan de long. Erg irritant, als ze achter elkaar gaan ultima'en + bay'en. Dan kijk je eens een youtubje en dan zie je dat de meeste mensen meer mazzel hebben met die beesten :D

Nou ja, ik heb nog 2 dark matter nodig geloof ik. Over 5 jaar heb ik die wel bij elkaar :')

Maar het stacked dus ook niet als ik iedereen 1 collector geef?

[ Voor 4% gewijzigd door Pheno79 op 18-04-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Pheno79 schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:32:
[...]

Oh, er zullen vast mensen zijn die niet kunnen lezen, maar deze viel me op. Die Shao's krijg ik niet eens makkelijk neer, laat staan de long. Erg irritant, als ze achter elkaar gaan ultima'en + bay'en. Dan kijk je eens een youtubje en dan zie je dat de meeste mensen meer mazzel hebben met die beesten :D

Nou ja, ik heb nog 2 dark matter nodig geloof ik. Over 5 jaar heb ik die wel bij elkaar :')
Tip, tegen shao long, geef alle debuffs en eindig met daze, hij is vatbaar voor daze, dan buff je jouw team tot de max en rammen maar hou paradigm open als je al aan het slaan bent, zie je dat bay komt meteen sen/sen/sen dan gaat er maar 2000 ofzo vanaf en wachten op quake, meteen daarna weer slaan, hij zal niet gaan stampen, mark my words ;)

Raakt hij je weer en je bent bijna dood, geen paniek debuff en DAZE, kan je rustig healen en buffen en dan geef je hem meteen weer een rammel.

En iedereen collector geven is zelfde als stacken dus werkt niet, 1 is voldoende

[ Voor 10% gewijzigd door Sm0k3r op 18-04-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Ik probeer zoiets al, al begin ik met sab/syn/syn, om mezelf haste te geven. Daarna sab/sab/sab met mezelf als dazer. Dan SYN/MED/SYN, zodat ik bravera/faithera en die meuk op me kan casten. Light gooit enfire. Vanille heelt. Daarna RAV/RAV/RAV en staggeren maar. Tenminste, op papier. Die instant stagger wil niet echt. Dus dan zie ik weer een Ultimate richting me gaan, 3xSEN, daarna zijn de debufs weer bijna weg, enfin, je snapt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Pheno79 schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:46:
Ik probeer zoiets al, al begin ik met sab/syn/syn, om mezelf haste te geven. Daarna sab/sab/sab met mezelf als dazer. Dan SYN/MED/SYN, zodat ik bravera/faithera en die meuk op me kan casten. Light gooit enfire. Vanille heelt. Daarna RAV/RAV/RAV en staggeren maar. Tenminste, op papier. Die instant stagger wil niet echt. Dus dan zie ik weer een Ultimate richting me gaan, 3xSEN, daarna zijn de debufs weer bijna weg, enfin, je snapt het.
Je verspilt tijd hiermee, zo begin ik en dit is mijn team Fang/Light/Vanille

sen/sen/sen (want hij begint met quake)

meteen

sab/sab/sab (laat fang alleen slow doen en curse en eindig met daze want light en vanille doen de peril, deshell en deprotect, hier bespaar je tijd mee) EINDIG MET DAZE ANDERS IS HIJ WEER WAKKER!!!

na de daze die gehit is

syn/syn/syn (tot de team helemaal max is)

dan doe ik

com/rav/rav (en na deze niet switchen, gewoon nogmaals aanvallen)

dan switchen naar

com/rav/rav (zodat je nogmaals kan aanvallen maar hou je paradigm menu open tijdens slaan, er bestaat een kans op bay of ultima zodat je snel kan switchen naar sen/sen/sen)

hij gaat na deze stampen dus sen/sen/sen 100% stamp

na stampen weer com/rav/rav

nu komt bay of ultima dus sen/sen/sen, healen na dit alles en ff debuffen met sab/sab/sab (en let op, jij als fang alleen slow en curse die andere doen de rest dus bespaar je tijd mee)

en weer beuken.

Dit is volgorde van mijn paradigm voor adamtoise en shau longgui battles:

sen/sen/sen
sab/sab/sab
syn/syn/syn
com/rav/rav
com/rav/rav
med/med/med

[ Voor 6% gewijzigd door Sm0k3r op 18-04-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Na zo'n stamp moet ik weer helen hoor, wat voor items gebruik je in hemelsnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Pheno79 schreef op zondag 18 april 2010 @ 14:09:
Na zo'n stamp moet ik weer helen hoor, wat voor items gebruik je in hemelsnaam?
Na die stamp hoef je niet te helen als je sen/sen/sen bent geweest die doet maar +/-2000 damage en geen paniek, sab/sab/sab en eindigen met daze kan je biertje pakken naar toilet en dan buffen je team... hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Ik ga nu ergens anders een biertje pakken, na 2 uur nog geen dark matter, ik wist niet eens dat het statistisch mogelijk was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Pheno79 schreef op zondag 18 april 2010 @ 14:16:
Ik ga nu ergens anders een biertje pakken, na 2 uur nog geen dark matter, ik wist niet eens dat het statistisch mogelijk was :D
Ik moet het vandaag afkrijgen en dit zijn mijn items:

Fang

Kains Lance lvl 100
Collector Catalog
Kaiser Knuckles
Genji Glove
Sprint Shoes

Light

Omega Weapon (Lionheart)
Wurtzite Bangle
Speed Sash
Energy Sash
Sprint Shoes

Vanille

Magistral Crest
Connoisseur Catalog
Diamon Bangle
Sprint Shoes

En al 2 uur bezig en geen Darkmatter??!!! Dan doe je iets verkeerds, ik ben nu 1 uur bezig heb al 4 Plat. ingots en 6 Gold Nuggets, Darkmatters ook gekregen maar die verkoop ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Sm0k3r op 18-04-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pheno79 schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:32:
[...]

Maar het stacked dus ook niet als ik iedereen 1 collector geef?
Ik heb die Shoalong Gui's onder de knie. Zeer gemakkelijk eigenlijk.

Ik gebruik nu voor alles dezelde paragdims en 5ster alles en iedereen (uitgemaxt crystarium, ultimate weapons).

Gebruik de klasses:

Syn - Syn - Syn
Sen - Sen - Sen
Med- Med - Med
Sab - Sab - Sab
Rav - Rav - Rav
Com - Com - Com

Je begint als Syn.

Dan even naar Med.

Dan weer naar Syn en switchen naar Sab (slow is een must) als je volledig gebuffed ben.

Sen - Sen - Sen als je hem Ultima of Bay (gevolgd door Quake) ziet doen.

Naar Med om te healen, switchen naar Rav voor de stagger en Com voor de finish.

Hij zou in 2 minuten neer moeten gaan.

Soms moet je wat gaan healen als hij in stagger zit en kan je hem niet finishen, dus soms 2 staggers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Sm0k3r schreef op zondag 18 april 2010 @ 14:21:
[...]

Ik moet het vandaag afkrijgen en dit zijn mijn items:

Fang

Kains Lance lvl 100
Collector Catalog
Kaiser Knuckles
Genji Glove
Sprint Shoes

Light

Omega Weapon (Lionheart)
Wurtzite Bangle
Speed Sash
Energy Sash
Sprint Shoes

Vanille

Magistral Crest
Connoisseur Catalog
Diamon Bangle
Sprint Shoes

En al 2 uur bezig en geen Darkmatter??!!! Dan doe je iets verkeerds, ik ben nu 1 uur bezig heb al 4 Plat. ingots en 6 Gold Nuggets, Darkmatters ook gekregen maar die verkoop ik.
Mja, voor bepaalde items die je hebt, heb je al dark matter nodig :'(

En ik weet ook niet wat er aan de hand is, maar de drops vallen me erg tegen op die beesten. Ik ga nu nog een uurtje proberen, maar ik verwacht weinig. Ik heb mijn wapens ook nog niet allemaal kunnen uppen, omdat ook die golden nuggets en ingots nou niet bepaald met bosjes vallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Yessss, ik ben "The Ultimate Warrior" eindelijk.... ik had geen zin meer om te grinden voor geld, toen maar mijn wapens verkocht voor de 2 adamantites en ik had meer dan voldoende Gil, ik kon dus gisteren al klaar zijn of eergisteren pfffffffffffffffffffff

Nou dat was mijn FF 13 avontuur, ik zal thread nog tijdje in de gaten houden om te kijken of ik nog kan helpen.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Sm0k3r schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:49:
Yessss, ik ben "The Ultimate Warrior" eindelijk.... ik had geen zin meer om te grinden voor geld, toen maar mijn wapens verkocht voor de 2 adamantites en ik had meer dan voldoende Gil, ik kon dus gisteren al klaar zijn of eergisteren pfffffffffffffffffffff

Nou dat was mijn FF 13 avontuur, ik zal thread nog tijdje in de gaten houden om te kijken of ik nog kan helpen.

Succes.
Afbeeldingslocatie: http://www.geografica.be/site/sites/default/files/algemeen/thumbs_up.jpg

:*)

Hoeveel uur heb je er over gedaan?
Ik ben gestopt nadat ik de Chocobo's unlockte. misschien dat ik ooit nog eens verder ga om alle marks te verslaan... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Ike. schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:59:
[...]

:*)

Hoeveel uur heb je er over gedaan?
Ik ben gestopt nadat ik de Chocobo's unlockte. misschien dat ik ooit nog eens verder ga om alle marks te verslaan... >:)
148 en was erg bang dat hij niet unlockte en dat ik moest backtracken of nog erger opnieuw moest beginnen!!!

Gelukkig niet... phew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 20:56
Sm0k3r schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:49:

Succes.
Congrats :D Kijken of ik het zelf ook kan volhouden.

Even nog een vraag van je Equipment checklist.
Ik hoef niet al die accessiores te upgraden toch? Alleen bijv. de items die het laatste item in het rijtje geeft (800 hp->1500 hp).

Kan ik trouwens Bijna alle Components verkopen? behalve de super goeie die dik XP geven en die kleintjes die +3x Xp geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Remcov250 schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:23:
[...]

Congrats :D Kijken of ik het zelf ook kan volhouden.

Even nog een vraag van je Equipment checklist.
Ik hoef niet al die accessiores te upgraden toch? Alleen bijv. de items die het laatste item in het rijtje geeft (800 hp->1500 hp).

Kan ik trouwens Bijna alle Components verkopen? behalve de super goeie die dik XP geven en die kleintjes die +3x Xp geven?
Over de lijst, je moet alle namen in je bezit hebben gehad, dus alles moet je groen hebben aan kunnen vinken.

Bijvoorbeeld; iron, gold, platinum, diamond, titanium, adamantite en wurztite bangle moet je allemaal in je lijst hebben gehad. Wapens dito.

Components gewoon op gebruiken voor kleine simpele dingen. Components leveren toch niks op dus liever opmaken.

Supertip: mensen die van links naar rechts wapens upgraden, dus eerste alle lightning wapens, dan die van Sazh dan Snow etc. etc. kunnen daarna die wapens verkopen maar wel nadat je alles groen hebt kunnen aanvinken oftewel je hebt ze met naam in je lijst staan, dit levert paar miljoen op. De mannen die je niet gebruikt geef je de wapens die het minst opleveren natuurlijk, dat is wel logisch toch?

De wapens die je met uraninite, adamantite en petrovskite moet upgraden als laatst doen, dan hoef je niet daarvoor Gil te farmen.

Als ik dit eerder had gedaan was ik vorige week al klaar, dus dit is mijn tip aan jullie ;)

MAAR LET OP, VERKOOP GEEN TIER 1 WAPEN OF ACCESSOIRE WANT DIE MOET DUS NOG VAN NAAM VERANDEREN, HOU DE LIJST AAN!

[ Voor 3% gewijzigd door Sm0k3r op 18-04-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-01 15:21

Ezr

Xiliath schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:59:
Ik heb die excel ook even gedownload, wat een handig ding zeg. met name de exp voor elke item is super en de upgrade items.
_/-\o_
ow mooi de lijstje voor items is voor mij niet zo intressant maar die xp zowiezo wel gebruik soms echt zwaar te veel items en soms weer te weinig dan gaat me x3 exp weer weg kan soms zeer irritant zijn

mijn dank voor het lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:16
Ik ben bijna klaar met de Marks, ben nu bij 59 aangekomen, de 2 Raktavija's...
Deze zijn wel lastiger dan ik had gedacht, had in de Faultwarrens al moeite met 1.
De Pain Dampener ability schijnt te werken, maar hoeveel moet ik dan wel niet investeren om de 4 Sorcerer's Marks (per persoon) te upgraden naar Magical Crests? Dan heb ik 4 Dark Matters (per persoon0 nodig...
Dus ik denk dat ik iedereen gewoon Witch's Bracelets ga geven om de Magic resistance omhoog te halen...
Dan Lightning haar Army of one laten doen en hopen op een snelle stagger van de eerste.

De Cactus van 54 had ik uiteindelijk binnen 25 seconden, met de Instant Chain ability en een beetje geluk denk. Dus gelijk 2 trophies erbij.

Voor de accessoiers ben ik nog niet echt aan het kijken, dat doe ik pas als ik alle Marks klaar heb en alle chrystariums gemaxt (dat duurt lang!!!).

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

dvdkiwi schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:46:
Ik ben bijna klaar met de Marks, ben nu bij 59 aangekomen, de 2 Raktavija's...
Deze zijn wel lastiger dan ik had gedacht, had in de Faultwarrens al moeite met 1.
De Pain Dampener ability schijnt te werken, maar hoeveel moet ik dan wel niet investeren om de 4 Sorcerer's Marks (per persoon) te upgraden naar Magical Crests? Dan heb ik 4 Dark Matters (per persoon0 nodig...
Dus ik denk dat ik iedereen gewoon Witch's Bracelets ga geven om de Magic resistance omhoog te halen...
Dan Lightning haar Army of one laten doen en hopen op een snelle stagger van de eerste.

De Cactus van 54 had ik uiteindelijk binnen 25 seconden, met de Instant Chain ability en een beetje geluk denk. Dus gelijk 2 trophies erbij.

Voor de accessoiers ben ik nog niet echt aan het kijken, dat doe ik pas als ik alle Marks klaar heb en alle chrystariums gemaxt (dat duurt lang!!!).
Voor die 2 monsters had ik als het goed is mijn taktiek al doorgegeven om 5 sterren te halen, hier in het kort

sen/sen/sen
sab/sab/sab
syn/syn/syn
com/rav/rav
com/rav/rav
med/med/med

battle beginnen met focussen op 1 met sab/sab/sab, puur alleen om stagger meter als een gek omhoog te laten gaan, meteen com/rav/rav techniek, zie je dat hij multicast doet gewoon sen/sen/sen 500 damage maar en meteen weer beuken, niet zo bang met allemaal items, ik heb geen 1 verdedigende item in mijn equipment zitten alleen leven en sprintshoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 2 Raktavija's waren vrij pittig, maar hou gewoon een sentinel in je team met wat Magic Defence en je zal niet al teveel problemen hebben. Verder met 2 of 3 Rav's de chain meter opbouwen en zodra hij staggered is naar Relentless Assault gaan en met Lightning Army of One gaan spammen tot ie een perc van 800% of hoger heeft, dan afmaken. Als er eenmaal eentje dood is is het super makkelijk om de tweede af te maken.

Oh ja, begin met een sab/sab/sab setup en zorg dat ze beide Slow krijgen. Helpt ook :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:15
Kom ik net aan in chapter 10, kun je alle rollen gebruiken. Ik denk, heuj, cheap upgraden! Kost dat per "bolletje" 3000 cp! ;( huilie! maargoed, nu rustig verder spelen! En Haste is verrekte handig! iemand een idee wanneer Hope die krijgt, want Sahz is traag :')

Trouwens, einde chapter 9, die boss
spoiler:
barthadelusdinges
, hoe krijg je die in godsnaam onder de 5 min kapot. ik heb er 7 min over gedaan (wel in 1x gehaald zonder buffs enzo) en zonder Haste (Sahz was me te slap) maar dan nog 0 sterren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, 3000CP voor een bolletje... Moet nu 60.000-120.000CP per bolletje inleveren :P Oh en @ Killed-1, als ik me niet vergis kan Hope die leren op Crystarium level 9.

Heb vandaag eindelijk m'n Kain's Lance gemaxed, m'n eerste volledig upgraded ultimate weapon. Heb nog 3 tier2 wapens in star*level (helter-skelter, Hresvelgr, Malboro Wand). Maar eens wat trapezo's gaan farmen I guess..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:50:
Lol, 3000CP voor een bolletje... Moet nu 60.000-120.000CP per bolletje inleveren :P Oh en @ Killed-1, als ik me niet vergis kan Hope die leren op Crystarium level 9.

Heb vandaag eindelijk m'n Kain's Lance gemaxed, m'n eerste volledig upgraded ultimate weapon. Heb nog 3 tier2 wapens in star*level (helter-skelter, Hresvelgr, Malboro Wand). Maar eens wat trapezo's gaan farmen I guess..
3000 CP voor 5/10 HP is minder leuk dan 60.000 CP voor 400 HP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Ike. schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:31:
[...]

3000 CP voor 5/10 HP is minder leuk dan 60.000 CP voor 400 HP ;)
In drie crystalaria krijg je anders een stuk minder dan die 400HP voor 60K CP:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sm0k3r schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:40:
[...]

Dat vind ik zeker knap, respect voor de 86 uur!!!!

Dat is zeker laag, iedereen die ik op andere forum zie zitten allemaal boven de 110 uur minimaal..

Je kan het niet checken zonder achter zijn PS3 te zitten en FF13 op te starten maar 86 is erg erg erg weinig.
@Kraziey & Sm0k3r

Allereerst gefeliciteerd Sm0k3r, (Ik had je graag voor geweest ;) En zoals ik al aangaf heb ik het overwogen om opnieuw te beginnen, EN OOK GEDAAN!!

Die 86 uur is zeer te doen, mather a fact, ik denk dat ik het zelfs onder de 60 UUR ga halen!

Ik ben dus opnieuw begonnen, en zit nu op 33 uur, en dit is wat ik al heb bereikt.

Aangekomen op grandpulse, en onmiddelijk naar de Behemoth + Meho... gegaan om CP te farmen,
2 uurtjes gedaan, en al mijn rollen voor zover mogelijk gemaxed!!!

Marks behaald tot en met 20 in 1X

Daarna doorgespeeld tot en met Barthendelus, TERUG GEKEERD naar grandpulse,
om toch maar een poging te wagen om Neochu te verslaan voor de GROWTH EGG,
en wat denk je hij ging in 2x na de DEATH cast DOOD!!!! ben nog steeds verbaast!!

Marks behaald tot en met 29 in 1x

Omdat het zo makkelijk ging, dacht ik, doe voor de gein ook eens een paar ADAMANTOISE
en ja hoor, ook hier heb ik er 5 verslagen en inmiddels 5x platinum ingot verkregen en MILJOEN
op de bank staan.

Daarna doorgelopen tot EDENHALL, en ook maar eens paar SCARLETITE weten te bemachtigen
om zo mijn acc te upgraden. Heb nog maar 1 weapon geupgrade en dat is FANGS weapon.

Het enige Paradigm dat ik gedurende deze periode heb gebruikt is RAV SAB RAV!

Geen gekke prestatie moet ik zeggen voor 33 uur..

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Destianto schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 08:07:
[...]

@Kraziey & Sm0k3r

Allereerst gefeliciteerd Sm0k3r, (Ik had je graag voor geweest ;) En zoals ik al aangaf heb ik het overwogen om opnieuw te beginnen, EN OOK GEDAAN!!

Die 86 uur is zeer te doen, mather a fact, ik denk dat ik het zelfs onder de 60 UUR ga halen!

Ik ben dus opnieuw begonnen, en zit nu op 33 uur, en dit is wat ik al heb bereikt.

Aangekomen op grandpulse, en onmiddelijk naar de Behemoth + Meho... gegaan om CP te farmen,
2 uurtjes gedaan, en al mijn rollen voor zover mogelijk gemaxed!!!

Marks behaald tot en met 20 in 1X

Daarna doorgespeeld tot en met Barthendelus, TERUG GEKEERD naar grandpulse,
om toch maar een poging te wagen om Neochu te verslaan voor de GROWTH EGG,
en wat denk je hij ging in 2x na de DEATH cast DOOD!!!! ben nog steeds verbaast!!

Marks behaald tot en met 29 in 1x

Omdat het zo makkelijk ging, dacht ik, doe voor de gein ook eens een paar ADAMANTOISE
en ja hoor, ook hier heb ik er 5 verslagen en inmiddels 5x platinum ingot verkregen en MILJOEN
op de bank staan.

Daarna doorgelopen tot EDENHALL, en ook maar eens paar SCARLETITE weten te bemachtigen
om zo mijn acc te upgraden. Heb nog maar 1 weapon geupgrade en dat is FANGS weapon.

Het enige Paradigm dat ik gedurende deze periode heb gebruikt is RAV SAB RAV!

Geen gekke prestatie moet ik zeggen voor 33 uur..
Opnieuw begonnen...damned jij hebt zin.

En waarom had je de marks niet al gehaald zoals ik toen zei met je sterke mannen en deze run alleen puur voor accessoires en wapens.

Dan had je amper wat nodig en ben je nog sneller klaar.

Maar iig succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:03:
Die 2 Raktavija's waren vrij pittig, maar hou gewoon een sentinel in je team met wat Magic Defence en je zal niet al teveel problemen hebben. Verder met 2 of 3 Rav's de chain meter opbouwen en zodra hij staggered is naar Relentless Assault gaan en met Lightning Army of One gaan spammen tot ie een perc van 800% of hoger heeft, dan afmaken. Als er eenmaal eentje dood is is het super makkelijk om de tweede af te maken.

Oh ja, begin met een sab/sab/sab setup en zorg dat ze beide Slow krijgen. Helpt ook :)
De tackiek van Smok3r neem ik ook mee, ben nu alles aan het uitmaxen (iedereen is nu 4 rollen op max) om 3 sabs/syns te krijgen.
Ik heb het met een/twee sentinels geprobeerd, maar het lijkt alsof alle 3 de partijen er door geraakt worden, en flink ook.
Gister had ik er 1 bijna, maar toen was mijn party ook dood...
Vanmiddag weer proberen, daarna de missie met de Adamantortoise. Daar had ik er gisteren ook bijna 1 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 07:44
Hmm, na al jullie verhalen gelezen te hebben vraag ik me af of ik nog wel goed bezig ben of dat ik echt zwaar verkeerde dingen aan het doen ben. Vooral destianto en zijn 2de replay doen mij denken dat ik erg veel heb laten liggen. De eerste keer dat ik op gran pulse aan kwam heb ik 4 marks gedaan en ben meteen weer verder gegaan met het verhaal. Ik zit nu in chapter12, en heb net een baas verslagen, diegene aan het einde van dat smalle 'snelweg' gedeelte. Ben de naam vergeten, lijkt op een grote mechanische kever vond ik <_< Ik heb voor de main karakters de wapens op lvl1 nog steeds, maar wel *. Voor zover ik begrijp kan ik de catalyst op mobs in gran pulse vinden om ze naar lvl2 te krijgen. Tevens heb ik geen enkele rol nog max. Ik speel met Light/Fang/Vanille of Hope, en start als rav/sab/sab, en swith dan naar rav/com/rav of com/rav/rav. Alhoewel ik bijna altijd 5 sterren rating heb, behalve op bazen meestal, denk ik toch dat ik een groot deel mis vanwege al die verhalen hier op gran pulse. Krijg ik nog een mogelijkheid om terug te keren naar Gran Pulse voor het einde van het verhaal, of moet ik het verhaal eerst uitspelen? Ik zou graag wat wapens lvl2 maken voordat ik het verhaal uitspeel.

Wat raden jullie aan?

ps: is er ergens een lijstje met beste wapens per persoon? Ik gebruik Lionheart, Bladed Lance, Pearlwing Staff en Ninurta wanneer ik met Hope speel. Vind het moeilijk in te schatten wat nu de beste wapens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
in chapter 13 krijg je nog een kans om terug naar pulse te gaan voordat je het uitspeeld.
beste wapens hangt af van wat je zelf beter vind. elk wapen heeft zijn eigen eigenschappen.
keuze is ook de balans tussen magic en strength. wil je een wapen met uberstrength en geen magic, of andersom of een compromis.
Zelf gebruik ik Lionheart (Lightning) Taming Pole (Fang) en Hawkeye (hope).
Al deze wapens heb ik nu op tier 2 op * level.
Ik mis de catalyst nog om ze te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Hoe ga je overigens in Crystarium level omhoog, wat zijn de randvoorwaarden daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
hoever je in de storyline zit.
lvl 10 komt pas vrij na de eindbaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Vreemd, ik zit nu in het vliegende schip (ben de naam kwijt) waar ik Barthandelus niet verslagen krijg. Het viel me al op dat ik met de gewone vijanden op de trappen naar beneden al veel moeite heb. Ik zag ook laatst een filmpje van anderen hoe ze de eindbaas verslaan, maar die hebben veel meer HP dan ik. Hope heeft bij mij 600 HP, in het filmpje zit hij al op 1200.

Ik doe dus duidelijk wat verkeerd, te hard gerushed, of zie ik wat over het hoofd, want de Crystarium tree heb ik voor dat hoofdstuk bijna compleet, alleen krijg de hoofden niet snel genoeg dood voordat de Magic Amplication begint, daarna ben ik zelfs met twee medics "fishfood"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roxors schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:25:
Hmm, na al jullie verhalen gelezen te hebben vraag ik me af of ik nog wel goed bezig ben of dat ik echt zwaar verkeerde dingen aan het doen ben. Vooral destianto en zijn 2de replay doen mij denken dat ik erg veel heb laten liggen. De eerste keer dat ik op gran pulse aan kwam heb ik 4 marks gedaan en ben meteen weer verder gegaan met het verhaal. Ik zit nu in chapter12, en heb net een baas verslagen, diegene aan het einde van dat smalle 'snelweg' gedeelte. Ben de naam vergeten, lijkt op een grote mechanische kever vond ik <_< Ik heb voor de main karakters de wapens op lvl1 nog steeds, maar wel *. Voor zover ik begrijp kan ik de catalyst op mobs in gran pulse vinden om ze naar lvl2 te krijgen. Tevens heb ik geen enkele rol nog max. Ik speel met Light/Fang/Vanille of Hope, en start als rav/sab/sab, en swith dan naar rav/com/rav of com/rav/rav. Alhoewel ik bijna altijd 5 sterren rating heb, behalve op bazen meestal, denk ik toch dat ik een groot deel mis vanwege al die verhalen hier op gran pulse. Krijg ik nog een mogelijkheid om terug te keren naar Gran Pulse voor het einde van het verhaal, of moet ik het verhaal eerst uitspelen? Ik zou graag wat wapens lvl2 maken voordat ik het verhaal uitspeel.

Wat raden jullie aan?

ps: is er ergens een lijstje met beste wapens per persoon? Ik gebruik Lionheart, Bladed Lance, Pearlwing Staff en Ninurta wanneer ik met Hope speel. Vind het moeilijk in te schatten wat nu de beste wapens zijn.
Ik heb net hetzelde gedaan als jij. Ik heb misschien 5 missies gespeeld op Gran Pulse als ik er de eerste keer passeerde.

Je kunt ze achteraf nog allemaal doen, en sommige moet je achteraf doen omdat je niet sterk genoeg bent de eerste keer dat je er passeert.

Voor wapens raad ik aan (ik gebruik Fang - Vanille - Lightening)

Fang: Bladed Lance (veel strength en ook wat magic)
Vanille: Belladonna Wand (improved debuffing, magic)
Lightning: Lionheart (quick stagger, strenght en magic gelijk)

Natuurlijk moet je ze wel upgraden. Ik denk dat ze allemaal Perovskite gebruiken als catalyst en dan later natuurlijk de trapezehedron voor hun ultimate state.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine tip voor Adamentoise gil farming: Doe de connoisseur catalog weg als je je Traps hebt voor je 3 mains.

De Ignots vallen bij bosjes nu ik hem niet meer staan heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cardinal schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:10:
Vreemd, ik zit nu in het vliegende schip (ben de naam kwijt) waar ik Barthandelus niet verslagen krijg. Het viel me al op dat ik met de gewone vijanden op de trappen naar beneden al veel moeite heb. Ik zag ook laatst een filmpje van anderen hoe ze de eindbaas verslaan, maar die hebben veel meer HP dan ik. Hope heeft bij mij 600 HP, in het filmpje zit hij al op 1200.

Ik doe dus duidelijk wat verkeerd, te hard gerushed, of zie ik wat over het hoofd, want de Crystarium tree heb ik voor dat hoofdstuk bijna compleet, alleen krijg de hoofden niet snel genoeg dood voordat de Magic Amplication begint, daarna ben ik zelfs met twee medics "fishfood"
Ik weet niet meer hoe sterk je moet zijn op dat ship, is al te lang geleden.

Als je zegt dat je Crystarium bijna compleet is, dan bedoel je voor alle 3 de rollen, correct?

Misschien gebruikt de kerel in het filmpje bangles (item die je meer HP geeft)?

Als ik me niet vergis moet je als je hem Magic Amplication zie doen gewoon beginnen aan te vallen, hoe meer damage hij krijgt terwijl hij zijn aanval laadt, hoe minder damage hij doet.

Maar dat kan bij een andere Barth. zijn (je moet hem meerdere malen verslaan) kan ik me niet meer herinneren.

Mss eens proberen met een Sentinal in je team (sentinal vangt damage op voor de andere members van je team).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezr

Ezr

Cardinal schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:10:

moet te doen zijn ik had volgens mij rond de 700hp bij eerste x barth en het ging vrij makkelijk ik denk dat je toch moet wennen aan het paradigm geval snel switchen probeer ook wat te buffen / debuffen helpt ook wel

[ Voor 12% gewijzigd door Ezr op 20-04-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
nou ja, als je zegt dat je zo ver ontwikkeld ben als mogelijk is op dat punt, en je krijgt hem niet dood, dan lig het blijkbaar toch aan de strategie die je gebruikt.
Zoals hiervoor gezegd, gebruik bangles om je hp op te krikken, en gebruik paradigms met een sentinel erin.
vergeet ook niet de kracht van buffs (haste, protect, shell).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
Ik heb tijdens het spel zelf geen een keer cp gefarmed, missions gedaan of iets geupgrade. Alleen vanaf chapter 13 ben ik terug gegaan voor mission( voornaamlijk growth egg) ik heb eigenlijk nooit het gevoel gehad dat iets moeilijk was, alleen eidolon (LOL) . je kan het spel makkelijk halen zonder iets speciaals te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
@ degene die in dat schip zit met barthelandusdingesweetikveelhoejedatschrijft; maar 600 HP bij hope? Bij mij zat die daar rond de 1000 zonder bangles. (ik was daar gisteren) En heb hem met light/fang/hope als voornamelijk rav/com/rav en com/sen/med gedaan. Wel 7 minuten bezig geweest, maar zonder ook maar 1x dood te gaan. Doe voordat je begint met aanvallen wel een librascope! Dan weet je van zijn armor meteen welke waar zwak tegen is, en welke je juist healt met wat voor aanval. Zijn armor was binnen een minuut compleet weg...

edit; ik hoor iedereen ook over farmen in chapter 9 enzo, maar ik heb alleen bij die grote cirkel in chapter 9 een extra halve ronde gedaan. En toen had ik aan t eind van chapter 9 in totaal 100K+ gil, en alles wat tot dat punt te maxen was kwa crystarium gemaxt. Ik ben toch niet de enige die dat heeft? (ik vermijd trouwens geen enkele vijand, pak alles wat ik tegenkom)

[ Voor 26% gewijzigd door TFDev op 20-04-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:15:
Kleine tip voor Adamentoise gil farming: Doe de connoisseur catalog weg als je je Traps hebt voor je 3 mains.
Klopt het dat je de connaisseur catalog krijgt door de collector catalog met een Mnar Stone te upgraden?

Ik heb nu wel profijt van de collector/survivalist catalogs, de shrouds en items komen redelijk rap binnen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 20-04-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezr

Ezr

Trouwens nog een vraagje misschien een noobvraag maar klopt het dat je target time bij mobs korter word door hogere stats? mobs waarbij ik makkelijk 5 star haalde bij chapter 10 kom ik nu aan het einde tegen en als ik 3 secondes langer neem dan normaal zit ik direct op 3 of 4 stars terwijl ik veell sneller ben dan eerst :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
klopt, hoe beter je wapens/accessoires, hoe lager je target time.
Laatste mark missie geeft een Gold Watch, waarmee je target time weer omhoog gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Ezr schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:28:
Trouwens nog een vraagje misschien een noobvraag maar klopt het dat je target time bij mobs korter word door hogere stats? mobs waarbij ik makkelijk 5 star haalde bij chapter 10 kom ik nu aan het einde tegen en als ik 3 secondes langer neem dan normaal zit ik direct op 3 of 4 stars terwijl ik veell sneller ben dan eerst :S
dat klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
volgens mij is je target time inderdaad enigzins afhankelijk van je stats/progressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mission 54 gehaald, die pokke Gigantuar afgeslacht. Was eigenlijk best makkelijk, voorheen probeerde ik hem nog te debuffen, chainen etc, maar het is allemaal niet nodig. Gewoon 2x Com en een RAV en hem afmaken, zoveel HP heeft ie niet. Zelf spelen met een SEN en Fang/Light laten spelen als COM is ook een vrij simpele manier, al haal je de 5* wss dan niet.

Heb nu alle missions gedaan op de final mission na, nummer 64 :) Vercingetorix.. Ik denk dat ik eerst maar wat ga trainen voordat ik hem aanpak, van wat ik heb gelezen is het de sterkste vijand in de gehele game. Trophy percentage staat nu op 71% O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sm0k3r schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:20:
[...]

En waarom had je de marks niet al gehaald zoals ik toen zei met je sterke mannen en deze run alleen puur voor accessoires en wapens.

Dan had je amper wat nodig en ben je nog sneller klaar.

Maar iig succes.
Omdat ik nog steeds de Shalong Gui moet verslaan om de Dark Matter te farmen, om zo alle accesoires te verkrijgen. Zal dus zo ie zo een paar mark moeten verslaan om de benodigde ACC te verkrijgen.

Genji Glove is een must, Frost Rings is een must , en Mark 63 is een must om te farmen/upgraden etc.

Er zijn alleen wel unlock conditions voor deze marks, vandaar dat ik de marks nog een x moet doen. Zal uiteraard niet alles op 5***** gaan halen op deze safegame. Maar ik heb nu echt geen enkele moeite met het verslaan van bosses/marks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Roxors schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:25:
Hmm, na al jullie verhalen gelezen te hebben vraag ik me af of ik nog wel goed bezig ben of dat ik echt zwaar verkeerde dingen aan het doen ben. Vooral destianto en zijn 2de replay doen mij denken dat ik erg veel heb laten liggen. De eerste keer dat ik op gran pulse aan kwam heb ik 4 marks gedaan en ben meteen weer verder gegaan met het verhaal.
HI Roxors,

Maak je niet druk over je gemaakte keuzes. Je hebt zeer waarschijnlijk goed gehandeld. Omdat ik nu weet wat ik precies moet doen, heb ik het ook gedaan. (Het is overigens niet aan te raden tenzij je en EXPERT FF XIII bent ;) De 1ste keer heb ik ook maar 2 marks verslagen. Wel een uurtje hier en daar gefarmed voor CP en gil.

Het is goedkoper en verstandiger om ACC te upgraden i.p.v weapons in het begin.
Denk aan de Warriors Wristband ( strength + 100 en Sorcerres Mask magic + 100 )

Als je aangekomen bent op chatper 12 of 13 kan je Scartelite farmen om zo deze ACC om te zetten naar
tier3. Heb nu 2 Powergloves en Auto Bravery om Fang. 2 Wyrding Glymph en Auto Faith op Light, en 1 Wyrding glymph / Connoiseur Catalog en Growth Egg om Hope. ( alle acc op max uiteraard )

Wanneer je deze upgrade hoef je eigenlijk niet eens wapens te upgraden, tot nadat je de game hebt uitgespeeld en dus pas echte uitdagingen aangaat.

Momenteel Light / Fang / Hope bijna alles gedaan met RAV SAB RAV. Daarna swicthen naar RAB COM RAV. Dit is erg effectief in chapter 12 en 13.

Bekijk mijn voorgaande post overs TACKTIEKEN en UPGRADES etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 20-04-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:47:
Vandaag mission 54 gehaald, die pokke Gigantuar afgeslacht. Was eigenlijk best makkelijk, voorheen probeerde ik hem nog te debuffen, chainen etc, maar het is allemaal niet nodig. Gewoon 2x Com en een RAV en hem afmaken, zoveel HP heeft ie niet. Zelf spelen met een SEN en Fang/Light laten spelen als COM is ook een vrij simpele manier, al haal je de 5* wss dan niet.

Heb nu alle missions gedaan op de final mission na, nummer 64 :) Vercingetorix.. Ik denk dat ik eerst maar wat ga trainen voordat ik hem aanpak, van wat ik heb gelezen is het de sterkste vijand in de gehele game. Trophy percentage staat nu op 71% O-)
Persoonlijk vond ik Mark 64 erg ZWAK. Zorg dat je goed bent equiped met Defensive ACC, vooral wind upgrades ;) voor iedereen. En je zal niet echt veel moeite hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Destianto schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:47:
[...]

Persoonlijk vond ik Mark 64 erg ZWAK. Zorg dat je goed bent equiped met Defensive ACC, vooral wind upgrades ;) voor iedereen. En je zal niet echt veel moeite hebben.
64 is pas sterk als je niet snel genoeg bent, zijn zwaard wordt steeds sterker. maar erg makkelijk met 1 sentinel en die moet Snow zijn met zijn 30.000HP. Hij geeft als het goed is ook meeste CP 150.000

ohh destianto, soto ayam roelt...

[ Voor 4% gewijzigd door Sm0k3r op 20-04-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
Zojuist me eerste pogingen met upgrades gedaan :) Toch makkelijker dan ik dacht. Heb me 3 Sprint boots gemaakt, 1 morale Talisman en een Aurora Scarf. Jammer dat sprint boots maar voor zo kort is. Had bijna Hope vervangen door Vanille ma bij lange fights mis ik de haste. Weet ook niet of de Aurora scarf het wel waard is om te equipen. Heb je toch meer aan +100 Str ofzo :S. Agja, Mooi begin voor me Acc. Binnenkort eens beginnen met weapons.

Kan iemand me wapens aanraden voor alle helden? Zit nog flink te twijfelen want ik heb geen idee hoe ik straks naar het spel kijk als ik het hele Crystarium vol hem (bijv. of Lightning nog steeds Magic doet of dan gewoon een Com/Sen wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik heb net ook alle Marks afgemaakt, op de laatste na, Vercingetorix.
Even geprobeerd maar hij was poepiesterk.
Verder zelfde verhaal als Touchdown: Trophies op 71% en flink oefenen voor mark 64... (thanx destianto voor de wind upgrade tips!)
Heb nu per char 4 rollen op max, de 5e op lvl 1 a 2.
Ben het CP farmen eigenlijk wel een beetje beu nou, gaat erg langzaam vind ik zelf.
Qua 5 sterren moet ik er nog 20, maar denk dat ik die ga doen na mark 64.

De 2 Rakjavita's had ik toch redelijk makkelijk, iedereen had 4 Witch's Bracelets om magic defense te boosten. Het duurde 17 minuten maar was niet echt moeilijk.
De artemartoise heb ik met vanille-Fang-Hope gedaan, eerst Sab-sab-Sab en daarna Death spammen met Sab-Med-Med. De benen waren vrij snel out, het beest zelf ging toen ie eenmaal staggered was.
Dacht dit ook wel even toe te passen op de Long Gui, maar die is toch wat sterker als ik dacht haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Hehe, 100%. Long Gui in 1x verslagen, zonder Eidolon. Eerst wel vaak lopen 'oefenen' op Shao, want die dark matter had ik nodig. Nu had ik in 4 beurten 3 dark matter, dus die twee uur van vorige week zijn in een klap vergeten. Toen maar meteen voor the big guy gegaan. Ik was alleen vergeten TP te sparen, dus dat merkte ik op het moment dat ik opeens 1/1/0 stond, door de ability om 1 HP over te houden als je dood zou zijn. Mazzel.... Dan maar renew, en heel snel healen en hopen dat Long zijn ultima (of wat dan ook) niet zou gebruiken. Einde verhaal.

Daarna voor de lol nog een paar keer gedaan, maar dat gaat nu eigenlijk vrij gemakkelijk. 8 minuten is mijn beste tijd, maar zonder problemen (en Eidolon).

Zo, er is weer een gat in mijn leven, wat moet ik nu :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
een vriendin zoeken? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Ik ben al getrouwd. Mijn vrouw vind cactuar erg tof :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Mazzelpik, een vrouw die niet zeurt als je gamed, en dan ook nog eens tijd over hebben! Als ik tegen mijn vriendin zeg; ik heb even een spel gespeeld op de PS3/xbox gaat t zo van; waarom dat nou weer, dom gedoe.

Maargoed, weer ontopic; ik had vandaag geen tijd voor FFXIII morgen hoop ik weer! En dan op naar grand pulse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Gefeliciteerd!! 8)
Die hoop ik ook ooit te hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Ben begonnen met de missies. Ik wil een trape. hebben, maar krijg niks van die adamtoises :@ zelfs geen platinum ignot :@ heb wel de connasoir op * en de catalog idem. Om Gil te farmen lijkt me Eden wel goed aangezien je daar perfume kran krijgen die 12.5K opbrengen. CP farmen is niet zo moeilijk met de Egg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Killed-1 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:19:
Mazzelpik, een vrouw die niet zeurt als je gamed, en dan ook nog eens tijd over hebben! Als ik tegen mijn vriendin zeg; ik heb even een spel gespeeld op de PS3/xbox gaat t zo van; waarom dat nou weer, dom gedoe.

Maargoed, weer ontopic; ik had vandaag geen tijd voor FFXIII morgen hoop ik weer! En dan op naar grand pulse :)
begin met het geven van een DS met Picross. Laat ze dan professor Layton spelen en daarna een keer Dragon Quest proberen.
Misschien is ze dan om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Unknown Alien schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:22:
Ben begonnen met de missies. Ik wil een trape. hebben, maar krijg niks van die adamtoises :@ zelfs geen platinum ignot :@ heb wel de connasoir op * en de catalog idem. Om Gil te farmen lijkt me Eden wel goed aangezien je daar perfume kran krijgen die 12.5K opbrengen. CP farmen is niet zo moeilijk met de Egg
Advies, is uiteraard save/load. Overigens kan je in het begin beter de Collectors Catalog equipen voor de " Normal Item Drop, zodat je de platinum ingot krijgt, om zodanig je wapens te upgraden, daardoor word waarschijnlijk de tijd die je erover doet om hem te verslaan korter.

Als je nog niet sterk genoeg bent ga je je voor de Vanille Death Tacktiek, stap de battle binnen met
Vanille - Fang - Hope als SAB SAB SYN, (Vanille Marloboro wand weapon ) onmiddelijk summon oproepen,
en death op hem los laten, todat hij doodgaat, moet gebeuren voordat hij weer opstaat! binnen 3 minuten dus!
Soms zelfs al na 3x death casten!

Als het niet lukt quit/reload.

Er is ook een TIP dat zodra je 1 Trapezedhron hebt, om een wapen te upgraden en te dismantelen zodat je uiteindelijk 3 stuks Trapezedhron krijgt, dit raad ik overigens NIET aan.

De gil die je daarin moet steken ligt ongeveer tussen de 1.500.000 en 2.000.000 gil, dat is het voor mij niet waard. Liever quit/reload totdat je er genoeg hebt.

Verspil je tijd niet aan het farmen van Perfumes, liever aan het farmen van CP 1 chapter verder ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 21-04-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Unknown Alien schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:22:
de beste kans om daar gil te farmen verdwijnt helaas als je de game uitgespeeld hebt.
Er zit daar een savepunt (bij de 3 warp gates) met een groep van 4 vijanden, en een groep van 3.
deze kun je heel makkelijk met een pre-emptive strike raken.
Dat zijn die dingen waar je perfume van krijgt en/of scarletite (secrifice ofzo).

Voordat je het spel uitspeeld kun je een stukje verder lopen en terug, en zijn ze weer terug.
Nu moet je eerst saven/loaden, of door een warp poort en terug om de vijanden te laten respawnen.
Helaas ondekte ik dit te laat, anders had ik hier wat meer tijd doorgebracht.
Voorheen kon je daar ca 1 miljoen per uur farmen, nadat je het uitgespeeld hebt zou dit maar rond de 3 ton zitten.
Destianto schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:35:
[...]
Overigens kan je in het begin beter de Survivalist Catalog equipen voor de " Normal Item Drop, zodat je de platinum ingot krijgt,
Survivolist heeft niks met normal item drop te maken, maar met shrouds. Dit werkt onafhankelijk van elkaar.
Om een normal item te krijgen moet je gewoon NIET de collector's catalog (of conn. catalog) gebruiken.
Of je dan wel of niet de survivolist wilt dragen voor shrouds maakt dan niet uit voor de item drop.
Er is ook een TIP dat zodra je 1 Trapezedhron hebt, om een wapen te upgraden en te dismantelen zodat je uiteindelijk 3 stuks Trapezedhron krijgt, dit raad ik overigens NIET aan.

De gil die je daarin moet steken ligt ongeveer tussen de 1.500.000 en 2.000.000 gil, dat is het voor mij niet waard. Liever quit/reload totdat je er genoeg hebt.

Verspil je tijd niet aan het farmen van Perfumes, liever aan het farmen van CP 1 chapter verder ;)
Deze tip word in feite gegeven als alternatief voor het kopen van traps. dan ben je voor 3 stuks 6 miljoen kwijt.
De upgrade/dismantle trick is dan goedkoper. Nog goedkoper is inderdaad om hem te winnen, maar dat moet dan wel lukken.

[ Voor 35% gewijzigd door M a r c o op 21-04-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Destianto schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:19:
Dan is het blijkbaar toch gelukt om nieuwe fans te werven ;) WELKOM.
En wanneer ben je een echte "FAN" dan? Ik heb vanaf deel 1 t/m 8 gespeeld en de eerste delen op mijn super famicom waarvan deel 3 in het Japans en deel 8(volgens mij deel 5 in US) ook. En ik vind 13 toch wel een VETTE FF deel.
Enige wat ik jammer vind zijn de magics die matig zijn, de summons matig ik had liever een mooie aanval gezien zoals in VII. De muziek vind ik gaar.

EN dat gemauw van liniar hahaha de andere delen moest je ook van dorp naar dorp of grot naar grot om het verhaal te volgen. je kan nu alleen niet naar vorige chapters gaan. Heeft ook weinig zin in dit deel. En het spel is niet moeilijk op en paar dingen na, maar om het uit te spelen hoef je geen RPG genie te zijn B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Even een kleine aanvulling op de post van Marco, met de growth egg kan je dus idd, 71.000 Cp per battle krijgen. Battle duur niet langer dan 3 minuten. Je kan zover ugraden als je wilt. (zelfs de alternatieve rollen)
deze moet je vol benutten. Ook al ben je hier 5 uur bezig zal je geen spijt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
[...]

Advies, is uiteraard save/load. Overigens kan je in het begin beter de Survivalist Catalog equipen voor de " Normal Item Drop, zodat je de platinum ingot krijgt, om zodanig je wapens te upgraden, daardoor word waarschijnlijk de tijd die je erover doet om hem te verslaan korter.

Als je nog niet sterk genoeg bent ga je je voor de Vanille Death Tacktiek, stap de battle binnen met
Vanille - Fang - Hope als SAB SAB SYN, (Vanille Marloboro wand weapon ) onmiddelijk summon oproepen,
en death op hem los laten, todat hij doodgaat, moet gebeuren voordat hij weer opstaat! binnen 3 minuten dus!
Soms zelfs al na 3x death casten!

Als het niet lukt quit/reload.

Thx die adamatoise killen is geen probleem. Krijg alleen niks 8)7 maar ik heb nog niet geprobeerd om zonder die connasoir. van de week ff prob. Verder heb ik wel lightning\fang\hope op tier 2 * weapon.

[coute]Er zit daar een savepunt (bij de 3 warp gates) met een groep van 4 vijanden, en een groep van 3.
deze kun je heel makkelijk met een pre-emptive strike raken.
Dat zijn die dingen waar je perfume van krijgt en/of scarletite (secrifice ofzo).
[/qoute] ken de plek eerlijk gezegd niet opgelet wat ik krijg. ff tjekken dan
thx. Verder vind ik het wel gaaf om in Eden rodn te lopen met al die grotere enemies.

Ik heb wel rustig aan gedaan om het uit te spelen 77 uur. Elk chapter grinden vind ik sws leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Destianto schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:52:
Even een kleine aanvulling op de post van Marco, met de growth egg kan je dus idd, 71.000 Cp per battle krijgen. Battle duur niet langer dan 3 minuten. Je kan zover ugraden als je wilt. (zelfs de alternatieve rollen)
deze moet je vol benutten. Ook al ben je hier 5 uur bezig zal je geen spijt krijgen.
Schrale is dat deze op lvl 1 blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

M a r c o schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:39:
[...]

Om een normal item te krijgen moet je gewoon NIET de collector's catalog (of conn. catalog) gebruiken.
Of je dan wel of niet de survivolist wilt dragen voor shrouds maakt dan niet uit voor de item drop.
Pardon bedoelde de collectors catalog, en het verhoogd wel degelijk de kans op Platinum Ingot.

Vind je het persoonlijk verstandig, om de tacktiek toe te passen om je Trapezedron te verdrievoudigen?
Hoeveel geld je er in moet stoppen om 1 wapen 3tier fully te upgraden, en het daarna weer uit elkaar te halen.

De tijd die je nodig hebt om GIL te FARMEN. (Minimaal 10-15 Platinum Ingots) en de kans dat je die daadwerkelijk krijgt, In tegenstelling tot de tijd die je investeerd Quit/Load om zo je Trapezedhrons te krijgen met behulp van de Conn catalog is veel interresanter.

Schrale is dat deze op lvl 1 blijven

Nee hoor tot level 2 ;) kost je dan wel 30.000 - 60.000 cp per stuk ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 21-04-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
[...]

Advies, is uiteraard save/load.
....
Bedoel je dan retry of echt opnieuw de savegame laden?
nm....ik las het verkeerd. begrijp het verhaal al. Na een drop kun je natuurlijk niet retry-en |:(
Maar kun je dan niet even heen en weer lopen en toch die ingot houden, of duurt dat te lang?

[ Voor 31% gewijzigd door Coolsnarf op 21-04-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik zou nooit bezwaar hebben om een troost prijs Platinum Ingot te krijgen ;) die heb je 1maal toch nodig om je wapens/acc te upgrden, maar wanneer je die al gemaxed hebt. Zal je de trapezhedron echt nodig hebben.

Je kan idd wel gewoon rondlopen, voor respawn, maar je zal waarschijnlijk dan wel weer TP moeten farmen om de Summon op te roepen. Als je toch bezig bent met het verslaan van Adamantoise zorg dan dat het MARK 63 is!! Heeft minder leven ongeveer 3,5 mil en je krijgt zo ie zo de Gold Nugget A 60.000 gil. ( of je daar genoegen mee neemt is wat anders ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Greatsword op 21-04-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik heb net mijn accossoirelijst eens doorgekeken, moet nog wel een aantal items kopen/upgraden.
Gelukkig niks gemist tijdens de storymode.
Voor het upgraden heb ik niet heel veel meer nodig:
-4 Dark Matter (a 840.000 het stuk)
-2 Adamantite (a 220.000 het stuk)
-1 Uranite (a 45.000)
-14 Perovskite (a 30.000 het stuk)

Heb, na alle premium items verkocht te hebben, zo'n 860.000 Gil op de "bank"
Als iedereen uitgemaxt is gaat de Growth Egg ook de verkoop in, krijg je toch 250.000 voor!!!
(mss de Neonchu een paar keer pakken voor extra Eggs)
Connaisseur Catalog staat ook voor 125.000 te koop, dus daar wat extra van maken is mss ook handig.

Dus de accessoires upgraden komt wel goed, denk alleen dat het heel lang gaat duren om alle wapens lvl2 te krijgen...

Nu moet ik alleen nog uitzoeken hoeveel exp ik in iedere upgrade moet stoppen, zodat ik maar 1 x biologische componenten hoef te gebruiken (voor de exp x3).
De strategy guide is mooi, maar het hele upgrade systeem snap ik niet echt...
Wordt dus even een extra save-file aanmaken en experimenteren :)

[ Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 22-04-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
dvdkiwi schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:50:
(mss de Neonchu een paar keer pakken voor extra Eggs)
extra growth egg's??
dat gaat niet werken.
Dergelijke mission rewards krijg je maar 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
mmm jammer... dat had flink aangetikt anders in redelijk korte tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

dvdkiwi schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:50:
denk alleen dat het heel lang gaat duren om alle wapens lvl2 te krijgen...
Je hoeft de wapens niet volledig te upgraden in level 2.
Met andere woorden wanneer Tier 1 wapen max is *
gebruik je de catalyst om het 2de wapen te krijgen.

Dit kost bijna niks. ongeveer 50.000 exp per wapen.
Dus even 36x vibran ooze erop gooien voor de multiplier x 3. en dan een paar Particle Accelerators a 10.000 gil per stuk en je bent al klaar. Wel even saven voordat je upgrade. Soms kost het maar 1,2,3 stuk ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je wel extra Genji Gloves van die missies krijgen? Buiten de 3 die je sowieso al krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

nope. Secondary rewards zijn altijd items of components

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Nope, 3 genji gloves is de max. Meer heb je eigenlijk ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
kan iemand eens simpel uitleggen hoe nu precies te upgraden...
bij welk level accessoire je bv welke biologische component moet gebruiken (en hoeveel) voor de exp x3.
ik heb het geprobeerd maar kom er echt geen wijs uit.
sommige components geven helemaal geen multiplier, terwijl sommigen een x1.25 geven bij een bepaalde hoeveelheid en een ander weer x1.75 bij dat aantal.
en hoe weet je hoeveel exp je nodig hebt tot je aan * zit? de maximun levels per accessoire kan ik zo aflezen in de guide, dat is het probleeem niet.

ik heb in ieder geval alle basis accessoires in bezit nu. Alleen degene die je dmv upgraden krijgt moet ik dus nog.
is het slim om van mijn gil (moet dan nog wel eerst 700.000 bij-farmen) de wapens bij Gigamesh te kopen die ik nog niet heb?

hopelijk kan iemand mij wegwijs maken in het upgrade wereldje, zou zonde zijn als ik alles er straks voor niks in stop... (toen ik het spel net had heb ik dus wel veel lage exp components in mijn accesoires gestopt. wist nog niks van het hele systeem, maar dat waren dus waarschijnlijk premium components > stom!)

@Destianto: denk dat ik nu we snap hoe het met de wapens zit. Dus die vibrian ooze en accellerators zijn de enige dingen die ik daarvoor nodig heb? (tenminste, denk dat jij het ook zo hebt gedaan omdat het de makkelijkste manier is)

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 22-04-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vibrant Ooze x36 geeft een 3x multiplier, kan je kopen bij Creature Comforts. Daarna zoveel mogelijk Perfect Conductors erop gooien, is qua gil/exp verhouding het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
maar hoe weet je nou hoeveel Perfect conductors je nodig hebt voor lvl *?
dat scheelt ook per accessoire weer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat scheelt per wapen/accessoire. Staan wel guides op internet hoeveel exp je precies nodig hebt om naar *-level te gaan.

-edit-: Voila: http://www.xbox360achieve...m/showthread.php?t=214099

Lijst van de wapens en hoeveel exp ze nodig hebben.

-edit2- en hier de accesories: http://www.xbox360achieve...m/showthread.php?t=216606

Inclusief de catalysts die je nodig hebt.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
thanx!
Heb nu geen printertje bij de hand, maar ga er morgen gelijk mee aan de slag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

de meeste acc hebben maar 2 levels. Dus dat is makkelijk. je ziet dat 1 level 1000 exp kost.
dan gooi je daar een paar components tegen aan en je hebt onmiddelijk * behaald.

Voor de acc die meerdere levels hebben, power wristband/ sorcceres mask etc. moet je een paar keer gokken. Als je ziet dat level 1 bijv 1000 cp vraagt. en max level is 11 bijv. Kan je schatten dat het ook 11x zoveel is. Vermenigvuldig eerst met de Vibrant ooze, 36x (omdat je dan 501 exp haalt = Mulltiplier x3.

Alle organic components kan je het beste verkopen. voor de mechanical components gebruik je in het begin ( zolang je nog geen R&D Depot hebt unlocked idd. Perfect Conductors. Daarna kan je beter over gaan naar Particle Accelerators. Mechanical components zijn alleen maar interresant als je er veel van hebt.
Als je dus bijvoorbeeld naar een shop zou gaan, en je klikt op sell components, kan je aan de waarde van wat je ervoor krijgt meestal ook wel een indruk krijgen van hoe goed het daadwerkelijk is.

Na 2 of 3x gokken zit je meestal wel goed. (als je een beetje kunt rekenen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Greatsword op 22-04-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Oke, ik weet nu wel hoe het zit met die 501+ exp, om de x3 te krijgen.
Dat is dus duidelijk.
Dat level 11 een veelvoud van bv 1000exp (lvl1), is wel een redelijke guideline, want het neemt volgens mij exponentieel toe...
Kijk, nu kan ik eindelijk aan de slag met slim upgraden!!
Thanx voor de uitleg iedereen :)
Had ik eerder moeten weten haha, heb de eerste helft van het spel maar vanalles in upgrades gestopt, zonder te weten wat het was eigenlijk.

In ieder geval ga ik nu eerst mijn items in stock opmaken, en daarna Ooze's en accellerators kopen.
De wapens komen daarna wel, moet toch eerst ook nog rustig de chryst uitmaxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
Voor de platina trophie te bemachtigen hoef je de 3de rangs wapens toch niet naar lvl 100 te gooien he?
Ik zie momenteel geen nut in om deze nog te lvlen. Heb zoiezo het spel tot en met mission 58 gespeeld zonder enige upgrades, nu toch begonnen om eens wat sterker te worden dus verwacht ook niet dat ik perse lvl 100 rank 3 weapons nodig heb.

Verkopen jullie trouwens alle andere componets behalve de +Exp x 3 compononets en de 5-6 components waarmee je je item upgrade?

Momenteel lijkt het meer een verspilling van je EXP Multiplier om andere components te gebruiken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Waarom gebruiken jullie vibrant ooze om de multiplier omhoog te krijgen, deze zijn veel efficienter en ook gewoon te koop:

Otherworldly Bone
Diabolic Tail
Transparent Ooze

En je hoeft niet meerdere malen de winkel in, je kan deze alle 3 kopen want ze geven zelfde multi van +21 ipv +14 van de vibrant ooze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
terwijl ze op een andere site weer wicked fangs aanbevelen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Volgens de strategy guide zijn dit de beste multiplier components (gil/exp wise):
Sturdy Bone (+14, 80 gil)
Barbed tail (+14, 80 gil)
Vibrant Ooze (+14, 80 gil)
Otherwordly Bone (+21, 150 gil)
Diabolic Tail (+21, 150 gil)
Transparent ooze (+21, 150 gil)

De eerste 3 (36 nodig voor x3 = 2880 gil) zijn dus iets goedkoper dan de laatse 3 (24 nodig voor x3 = 3600 gil), maar scheelt bijna niks.
Remcov250 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:46:
Voor de platina trophie te bemachtigen hoef je de 3de rangs wapens toch niet naar lvl 100 te gooien he?
Nee, 1 tier 3 wapen per char is genoeg, dus je hebt 6 traps nodig om 1 max wapen per char te maken.
Verder upgraden is niet nodig.

[ Voor 37% gewijzigd door Superkiwi op 23-04-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
de traps gaan niet hard trouwens.
Nu 7 keer de Adamantortoise verslaan.
1 trap, 3 platinum ignots en 3 keer niks.
ik draag de connaisseur catalog.
Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste