dvdkiwi schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:45:
Het enige wat ik nog nodig heb is 1 trapezohedron.
Heb 3 wapens op tier 3, dus denk dat ik voor die ene trapezohedron probeer te gaan en dan via dismantelen 3 ervoor terug krijg. gelukkig bijna klaar nu, wordt gek van mark 63.
Net 20 keer gedaan en maar 2 Platinum Ignots.
totaal nu 70 keer gedaan, 2 traps en 11 ignots.... beetje magertjes.
ik wordt wel steeds sneller, doe het nu in 1 minuut 22.
Voor die laatste trap ga ik gewoon het savepunt vlakbij de mark gebruiken. Die Gold Nuggets heb ik ook niet echt nodig meer.
Long Gui weer bijna gelukt, maar na z'n eerste stagger periode doet ie iedere keer Stamp-Bay/Roar-Ultima... geen tijd om te healen en te veel voor de Sens...
Er is een hele eenvoudige en risicoloze manier om Long Gui te verslaan.
Kies Vanille/Fang/Lightning als party, met als paradigm setup
[SAB/SYN/SYN] Default
[SAB/RAV/RAV]
[SAB/COM/COM]
[COM/COM/COM]
Vanille moet de Nirvana hebben, geupgraded vanuit de Belladonna Wand/Marlboro. Accessoires: Blessed Talisman, Sprint Shoes en magic accessoires (bv. magical crest). Fang en Lightning moeten voornamelijk strength accessoires krijgen.
Zorg dat je min. 3 TP hebt (het is makkelijker om 3 aan te houden, dan 5, omdat het grinden vanuit 0->3 TP sneller gaat dan vanuit 2 naar 5 TP).
De basisstrategie is om voor ongeveer de helft Long Gui's HP te reduceren met poison, door het gevecht uit te rekken, en de andere helft hem dood te maken met Death, gecombineerd met bonus door de COM/COM/COM paradigm setup.
In stappen:
1. Summon Vanille's Eidolon.
2. Cast Deshell/Deprotect eerst in een beurt (3+3 ATB), dan poison (6 ATB), dan imperil (6 ATB). Het liefst wil je poison zo snel mogelijk casten, maar mijn ervaring is dat deshell de kans op het inflicten van poison flink vergroot.
3. Herhaal stap 2 voor zoveel mogelijk totdat de Hecatoncheir's tijd opraakt. Ga naar Gestalt mode op het allerlaatste moment.
4. In gestalt mode ga je nu herhaaldelijk de chain cannon move doen (Up+X op de PS3, Up+A op 360). Dit doe je echter door *zoveel* mogelijk de tijd te nemen tussen elke move: d.w.z. laat het wijzertje lopen tot 4, en voer dan pas de move uit.
5. Dit doe je 29 keer, en voor de laatste keer voer je Hecatoncheir's ultimate uit, Gaian Salvo, door op driehoekje dan wel Y te drukken (resp. PS3/360). Als het goed is, heeft de poison move nu alleen al de helft van Long Gui's HP weggenomen.
6. Eenmaal terug in de normale party mode, ga je weer de spells in stap 2 proberen te casten, net zolang totdat je teammates de hele party gebuffed heeft (Haste/Bravera/Faith/Enfire zijn belangrijk).
7. Als iedereen gebuffed is, switch naar SAB/RAV/RAV om Long Gui te staggeren. Blijf in deze paradigm totdat de stagger 999% is.
8. Als dat gebeurd is, switch je naar SAB/COM/COM, en ga je Death casten.
9. GELIJK nadat je Death cast, moet je switchen naar COM/COM/COM om gebruik te maken van de volledige Commando bonus. Als iedereen Lv5 commando is, dan is Death met een low level Nirvana wapen al genoeg voor 900+k damage!
10. Herhaal stappen 8-9 totdat Long Gui dood is. In principe moet het dus binnen één stagger lukken.
Het helpt dus als iedereen Lv5 commando is. Als je Nirvana gemaxed is, moet 999k damage al sowieso makkelijk lukken.
Een variant hiervan vind je hier:
Link.
Als je niks krijgt met farmen, zou ik gewoon je save reloaden en opnieuw proberen. Bespaart je tijd wat betreft farmen...