Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:00
Ik probeerde het met soort van deze tactiek:
http://www.youtube.com/watch?v=K5Eopd2kXig
Die komt redelijk overeen met de tactiek voor de Adamantortoise, dus moet lukken.
Ik krijg 'm wel hoor, duurt alleen even ;)
En mark 64 ga ik nog even voor kijken, zou leuk zijn als ik die ook een deze dagen eens ga aanpakken.

*edit*
haha, had ik de laatste dagen geen geluk (2 Platinum Ignots op 30 kills), vandaag ging het stukken sneller.
8 Platinum Ignots en 1 trapezohedron op 20 kills in 2 uur... hoe groot kan het verschil zijn.
Wel lekker 1,7 miljoen Gil verzameld, alleen heb ik het niet echt nodig ;)
Zit sterk te twijfelen om die Trap in een Kain's Lance te stoppen en te dismantelen.
Kost me niet heel veel want Fangs wapens zijn allemaal al ver tier 2 (alle anderen trouwens ook).

[ Voor 42% gewijzigd door Superkiwi op 06-05-2010 09:06 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTB
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 10:24

VTB

Ik ben nu bij Mission 62 aangekomen. En werd daar genadeloos afgeslacht. Ben dus maar begonnen met het levelen van alle overige rollen en upgraden van de wapens/acc.

Moet zeggen dat de CP grind techniek van Destianto goed werkt. (Faustwarrens aflopen) Op dit moment haal ik in een half uurtje. (Ataccus doe ik nog steeds 15 minuten over) zo'n 350-400k. Jammer dat er bij die catussen geen save zit.

Daarnaast heb ik de Death tip gebruikt (weet zo snel even niet meer wie dat hier zei) om de adamantortoise te mollen.
Ik pak steeds die adamantortoise vlak bij het save punt tussen de rotsen. Tot nu toe steeds maar maximaal 2 of 3 retries en death werkt ook echt. De 5 keer dat ik hem nu heb versalgen leverde me 3 ingots en 1 trap op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
dvdkiwi schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:30:
En mark 64 ga ik nog even voor kijken, zou leuk zijn als ik die ook een deze dagen eens ga aanpakken.
Mark 64 is niet zo heel lastig als je weet dat Poison enorm kan helpen.
Ik heb em verslagen met Vanille/Fang/Hope. Lightning heeft ook Poison maak ik koos voor Vanille omdat zij een betere MED is en met de mallboro wand zijn haar debuffs snel gecast. Poison haalt een aantal miljoen HP weg. Zodra de mark Impenetrable Aura doet -> Healen en stats buffen als hij uit Aura komt elke keer meteen SAB/SAB/SAB totdat hij weer Poison heeft. Laatste 30% HP heb ik gedaan met de summon terwijl de mark posion had, langzaamste aanval (1 punt) en de Posion zuigt em helemaal leeg :P

[ Voor 11% gewijzigd door Ike. op 06-05-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Hoe zijn de mensen hier in het begin omgegaan met upgrades? Ik was begonnen met het upgraden van wat wapens, maar nu vind ik elke keer weer andere (betere :?).

Ik durf nu eigenlijk niet meer te investeren in upgrades. Welke wapens moet ik me op focussen? En heeft het zin om accessoires te upgraden?

Ik ben in act 7 (bijna 8, maar ben even de respawnende snipers aan het farmen om al mn skills te maxen en wat geld te verdienen).

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 06-05-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Bosmonster schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:39:
Hoe zijn de mensen hier in het begin omgegaan met upgrades? Ik was begonnen met het upgraden van wat wapens, maar nu vind ik elke keer weer andere (betere :?).

Ik durf nu eigenlijk niet meer te investeren in upgrades. Welke wapens moet ik me op focussen? En heeft het zin om accessoires te upgraden?

Ik ben in act 7 (bijna 8, maar ben even de respawnende snipers aan het farmen om al mn skills te maxen en wat geld te verdienen).
Er is niet '1 beste wapen' voor iedereen. Ieder wapen heeft zijn voor- en nadelen. Het beste is om de/een guide erbij te pakken en de verschillen te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

westergas

rikkie_pc

Bosmonster schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:39:

Je hebt eigenlijk de upgrades niet echt nodig bij het spelen van de verhaallijn, gewoon je kristallen op peil houden is voldoende. Na de verhaallijn upgraden is mijn advies, dan weet je ook dat je niets hebt gemist...

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ok thanks, dan wacht ik gewoon even met upgraden en spaar mn components en gil op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
350-400K doe je goed bij 1 run in de Faultwarrens!
Daar kwam ik lang niet aan, zat zelf rond de 250-300.
Maar het tikt erg lekker aan, en de bomb cores (waar je er op een gegeven moment er ontzettend veel van hebt) zijn ook nog eens veel xp punten waard!
Ike. schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:10:
[...]

Mark 64 is niet zo heel lastig als je weet dat Poison enorm kan helpen.
Ik heb em verslagen met Vanille/Fang/Hope. Lightning heeft ook Poison maak ik koos voor Vanille omdat zij een betere MED is en met de de mallboro wand zijn haar debuffs snel gecast. Poison haalt een aantal miljoen HP weg. Zodra de mark Impenetrable Aura doet -> Healen en stats buffen als hij uit Aura komt elke keer meteen SAB/SAB/SAB totdat hij weer Poison heeft. Laatste 30% HP heb ik gedaan met de summon terwijl de mark posion had, langzaamste aanval (1 punt) en de Posion zuigt em helemaal leeg :P
Bedankt voor de tip!
Wordt pas na het weekend dat ik het kan proberen...
Equipment zeker iedereen Genji Gloves, Fang Kaiser knuckles, iedereen magic/wind resistance?
Als ik die gehaald heb ga ik gelijk langs Bahkti, dan krijg ik de treasure hunter trophy :)
Denk dat ik een van de weinigen ben die ´m niet voor het laatst bewaard heeft...

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 06-05-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
dvdkiwi schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:46:
[...]

Bedankt voor de tip!
Wordt pas na het weekend dat ik het kan proberen...
Equipment zeker iedereen Genji Gloves, Fang Kaiser knuckles, iedereen magic/wind resistance?
En doet de tier 3 van de marlboro wand het ook nog goed? Af en toe ben je abilities kwijt als je een tier 3 maakt...
Als ik die gehaald heb ga ik gelijk langs Bahkti, dan krijg ik de treasure hunter trophy :)
Denk dat ik een van de weinigen ben die ´m niet voor het laatst bewaard heeft...
Genji Gloves heb ik niet gebruikt, ik kwam met Vanille en Hope niet in de buurt van de 99,999 dmg. Het is moeilijk om een hoge stagger te halen omdat Impenetrable Aura de stagger reset en alle debuffs uitschakeld.
Ik gebruikte wind resistance en +Magic/Strength items.

[ Voor 7% gewijzigd door Ike. op 06-05-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ike. schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:50:
[...]

Genji Gloves heb ik niet gebruikt, ik kwam met Vanille en Hope niet in de buurt van de 99,999 dmg.
Ik gebruikte wind resistance en +Magic/Strength items
Oke dan.
Denk dat Genji Gloves ook pas echt zin hebben als je een tegenstander staggered hebt gekregen.
Weet niet hoe dat bij Mark 64 zit, maar lijkt me niet heel waarschijnlijk dat je daar flink op los kan meppen.

Ik ga trouwens de Millstein van Vanille, die al halverwege tier 2 is, verder upgraden naar Nirvana *
Die 3 traps die ik nog nodig heb zijn makkelijk verdiend zo, en dan is het maken van mijn resterende 3 tier 3 wapens een eitje.

[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 06-05-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:32
Gisteren na poging 14 dan eindelijk barthendelus (1e keer) verslagen. Uiteindelijk behaalt zonder dat Doom werd gecast. Ik heb hem uiteindelijk behaalt door mijn crystanium te maxen en mijn wapens naar level 9 te upgraden. Ik meot zeggen dat ik momenteel overpowered ben, maar eindelijk weer lol in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
14 pogingen???
volgens mij gebruikte je dan ook niet bepaald een effectieve strategie.
Er zijn maar enkele eindbazen die ik een 2e keer moest proberen. Meeste waren van de 1e keer dood.

ik ben ook nog steeds bezig trouwens.
Ik heb nu 6 traps verzameld, en moet nu nog 5 dark matters,
en ongeveer 500k gil om alle wapens en accesoires te bemachtigen voor de trophy.
Crystatium is volledig gemaxed ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:32
Zeker wel, de laatste keer was hij vrij snel dood. Alleen heb ik voorbij vijanden gerushed en daar heb ik de consequenties van gemerkt. Ik heb een tijd gefarmed op de plateaus voor de eindbaas en daar werd het door farmen steeds makkelijker, waardoor ik barthendelus ook makkelijker kon verslaan.

Daarnaast was ik bang voor Destructo, waar ik hem juist moest aanvallen ipv afwachten. Als je dat soort zaken weet wordt het opeens veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Cardinal schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:24:
Zeker wel, de laatste keer was hij vrij snel dood. Alleen heb ik voorbij vijanden gerushed en daar heb ik de consequenties van gemerkt. Ik heb een tijd gefarmed op de plateaus voor de eindbaas en daar werd het door farmen steeds makkelijker, waardoor ik barthendelus ook makkelijker kon verslaan.

Daarnaast was ik bang voor Destructo, waar ik hem juist moest aanvallen ipv afwachten. Als je dat soort zaken weet wordt het opeens veel makkelijker.
Mijn cristal dinges zat helemaal vol en ik moest ook ff op youtube kijken hoe hem te verslaan en als je googelt zie je dat wij niet de enigen zijn. Die destructo nekt je gewoon als je verdedigd ipv aanvalt...
spoiler: amper spoiler
Dit is gewoon verreweg het moeilijkste stukje in de story, stukken pittiger dan de eindbazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Zo, het moest er nu eindelijk maar eens van komen: Mark 64.....
Met Lightning-Fang-Hope en Aegisol/Fortisol de battle ingegaan.
Begonnen met sab-Sab-Sab, gelijk poison gecast en de andere 2 een paar spells laten doen.
Toen Rav-Com-Med.
Tijdens zijn "brake" Med-Med-Med (korte sessies, met een med in battle niet veel damage opgelopen) en Syn-Syn-Syn.
Als ie weer terug is gelijk Sab-Sab-Sab en het hele verhaalt opnieuw.
Tijdens zijn grote aanvallen Sen-Sen-Sen.
Het ging in 8.22 minuten, vrij makkelijk eigenlijk.

Dus de trophy voor alle marks gekregen, en gelijk die voor alle undying.
Toen als een gek naar Bahkti, want met de Gold Watch natuurlijk ook de treasure hunter trophy binnen!

Nu alleen nog 12 marks op 5 sterren halen en een Long Gui verslaan.
En daarna? Opnieuw beginnen denk ik haha ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 12-05-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ik heb hem ook net gedaan.
van de 1e keer gelukt wel, maar wel 15 minuten.
Laatste 2 mil hp duurde heel lang.
Hij ging zichzelf heel vaak healen, en mijn buffs verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
met poison gaat ie vrij snel dood...

Heb nu alle marks 5 sterren, het enige wat nog rest voor de platinum trophy is een Long Gui verslaan.
Leuke job voor morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ik heb mark 64 net nog een keer gedaan met de gold watch aan. dan heb je ipv 15 min iets van 18 minuten target time.
had ik deze keer niet nodig. Had hem nu in 7:05.
eerste keer had ik Light / Fang / Vanille met Light als Com en Fang als RAV. foutje waar ik later achter kwam.
2e keer heb ik Fang als party leader genomen, en die COM gemaakt en Light RAV. Dit werkte veel beter,
Bovendien kon ik nu met Fang Slow casten, wat ze anders bijna nooit deed vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Daar ben ik ook achter ja, dat ze niet altijd het meest logische eerst casten...
Eigenlijk bijna nooit als eerste wat jij wilt haha ;)
Daarom had ik Light genomen en poison telkens als eerste gecast.

*edit*
Gaat nu de Long Gui even pakken voor de platinum...
:P

....9 minuten later......
woehoe! De Platinum trophy is binnen :)
Heeft me uiteindelijk 135 uur gekost.

[ Voor 31% gewijzigd door Superkiwi op 14-05-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTB

VTB

dvdkiwi schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:16:
Daar ben ik ook achter ja, dat ze niet altijd het meest logische eerst casten...
Eigenlijk bijna nooit als eerste wat jij wilt haha ;)
Daarom had ik Light genomen en poison telkens als eerste gecast.

*edit*
Gaat nu de Long Gui even pakken voor de platinum...
:P

....9 minuten later......
woehoe! De Platinum trophy is binnen :)
Heeft me uiteindelijk 135 uur gekost.
Netjes.

Dit weekend laatste mark verslagen en een Long Gui.
Nu alleen nog 21 marks opnieuw doen voor de 5 sterren + nog de wapens en acc. achievement. (Zit nu op 83 uur)

Het is trouwens wel klote dat ineens alle Adamantortoises Long Gui's worden als je mark 63 verslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
VTB schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:00:
[...]

Het is trouwens wel klote dat ineens alle Adamantortoises Long Gui's worden als je mark 63 verslaat.
Ze veranderen pas nadat je alle marks van de cirkel op Archylte Steppe hebt verslagen.

De 2 Adamantortoise die rondlopen op de Archylte Steppe worden geen Long Gui. Ook die ene in Eden blijft een Adamantortoise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik wou eerst ook "alles" halen na de story maar ik kan me er niet toe zetten ban ik bang. Wel al een paar wapens geupgrade maar ik kan me niet motiveren om verder te spelen. Uiteindelijk heb je natuurlijk niet zo gek veel meer aan al die ultimate wapens e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Nee klopt , maar het is wel leuk om te zien wat andere wapens doen.. (en het zijn véél verschillende)
Uiteindelijk doen de meesten het toch voor de trophy.
Zonde om die laatste dan niet even mee te pakken natuurlijk ;)

Ik ga nu nog wel eens Gran Pulse op, gewoon voor de fun met wapens en batlle teams welke ik nooit gebruikt heb...
Vind het erg zonde om zo'n cool spel nu in de kast te zetten ;)
Zit er ook aan te denken om de story mode lekker rustig weer opnieuw te gaan doen, maar dan met andere tactieken of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Heb FF sinds gisteren, begin valt me niet tegen (had heel veel negatieve reactie's gelezen erover), het verhaal is tot nu toe wel even wennen. Wat me wel tegenstaat, zijn de momenten die je met Sazh en Vanille speelt. Vooral tegen de Pulsework Soldier's duren de gevechten minutenlang, waardoor ik er zoveel mogelijk omheen loop (typ dit ook tijdens een gevecht tegen een Pulsework Soldier, zucht). Het battlesysteem is wel heel anders dan die van vorige Final Fantasy's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Knul schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:15:
Het battlesysteem is wel heel anders dan die van vorige Final Fantasy's.
Klopt, Je ramt bijna alleen maar op X tijdens battles en halverwege leer je paradigms gebruiken en dan mag je L1 ook gebruiken :P

Vind het battlesysteem van Final Fantasy X nog steeds het fijnst.

[ Voor 11% gewijzigd door Ike. op 20-05-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Ike. schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:31:
[...]

Klopt, De ramt bijna alleen maar op X tijdens battles en halverwege leer je paradigms gebruiken en dan mag je L1 ook gebruiken :P

Vind het battlesysteem van Final Fantasy X nog steeds het fijnst.
Nou, inderdaad. Ben nu hersenloos op X aan het rammen bij die pulsework soldiers... Vorige gevecht duurde 17 minuten wtf 8)7 . Echt, ik mis Lightning op dit moment heeeel erg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Knul schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:50:
[...]

Nou, inderdaad. Ben nu hersenloos op X aan het rammen bij die pulsework soldiers... Vorige gevecht duurde 17 minuten wtf 8)7 . Echt, ik mis Lightning op dit moment heeeel erg :P
Cast libra.
Als je niet weet waar je vijand een zwakte voor heeft zal de auto attack (X) niet de beste aanval kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Die soldiers zijn vervelend, maar 17 min.. dan doe je echt iets niet goed... Heb je wel com/rav? Want in de story-mode vond ik juist Sazh en Vanille bizar veel damage doen samen, aangezien ze als com/rav beiden ranged doen (scheelt hoop tijd). Daarnaast zijn zij een goed syn/sab duo. Als je daarmee begint is alles zo neer.

En libra lijkt me redelijk standaard op nieuwe enemies.

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 20-05-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf redelijk nieuw met Final Fantasy, maar ik moet zeggen dat deze game mij erg goed bevalt. Altijd maar games met "perfecte" games uit het verleden vergelijken heeft niet zo veel zin eerlijk gezegd, ik geniet gewoon van een game ... het is entertainment, en al dat gezeik over een spel ... speel hem of niet toch? :D.

Zelf hou ik namelijk meer van actie games waar ik zelf de controle heb over wat ik doe. Dit spel komt er wel in de buurt van. Het lineaire vind ik op zit niet zo'n probleem. Ik ben ook met Metroid 2 op de Wii bezig, en hoewel ik dat heen en weer lopen niet storend vind, moet ik zeggen dat ik soms weer een spel weer spelen waar ik gewoon simpel weg vooruit kan lopen :D.

Dit battle systeem bevalt me erg goed. Dat switchen maakt het toch wel tactisch genoeg voor mij, en daarnaast iedere keer heb je andere combo's waardoor het niet constant hetzelfde is ... iedere keer moet je een andere tactiek zoeken, dat houdt het spel levend.

Ik heb alleen geen idee wat ik met wapens moet doen, welke te gebruiken. Eindelijk een wapen op level 6 gekregen, dan krijg je een nieuw wapen die wel erg goed lijkt, maar of ik nu verder moet spelen met het wapen wat ik heb of niet ... geen idee.

Dismantle bevalt tot nu toe niet, je krijgt er geen drol voor terug ... en volgens mij kun je het beter verkopen en dat items kopen. Hoe doen jullie dit ? Of moet ik online maar zoeken welke wapens je het beste kunt houden ?

Grafisch is het het mooiste spel wat ik ooit gezien heb, speel hem op de PS3 ... mooie stijl, kan niet anders zeggen. Verhaal bevalt me ook wel, soms zijn ze wel erg dramatisch, maar de rode draad vind ik wel interessant.

Die Snow ... dit stem, is die nu van "Dante" ? Want hij lijkt er heel erg op.

Sindskort oo op de PSP FF VII, die is ook erg leuk ... daarna denk ik FF VIII er ook op aan te schaffen. Op de DS heb ik FF, die Chrystal Chronicles reeks. Is andere koek, maar wel leuk ... heeft verder niets met de gameplay van de PS-reeks te maken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Ook nog even een korte vraag, heb een beetje hetzelfde probleem met mijn wapens als mijn voorganger hierboven. Tot hoever moet je een wapen nou upgraden? Hoe weet je nou welke je het beste kan upgraden en hoe weet je wanneer een nieuw wapen dat in het begin slecht is beter kan worden? Is er ergens een goede guide te vinden? Want ik kloot nu maar wat aan met het upgraden ;)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
inXs schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:55:
Is er ergens een goede guide te vinden? Want ik kloot nu maar wat aan met het upgraden ;)
wist je dat er een zoekmachine bestaat voor internet waar je een zoekterm kan invoeren, en die dingen voor je kan vinden. ;)
kijk zo werkt dat:
http://lmgtfy.com/?q=final+fantasy+13+upgrade+guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
@inxs & bob:
Wat zeker moeite waard is is het hele topic (of in ieder geval de 2e helft) door te lezen...
Staat werkelijk vol met tips, alleen is het heffe zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

M a r c o schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:04:
[...]

wist je dat er een zoekmachine bestaat voor internet waar je een zoekterm kan invoeren, en die dingen voor je kan vinden. ;)
kijk zo werkt dat:
http://lmgtfy.com/?q=final+fantasy+13+upgrade+guide
Uiteraard weet ik dat ;) en had er ook een hele rits gevonden, alleen op de 1 of andere manier zijn ze compleet onduidelijk lijkt wel.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTB

VTB

Gisteren 5 sterren gehaald op alle mark missies. Mark 54, die grootte cactus was nog het moeilijkst. Daarna nog de eindbaas op 5 sterren verslagen. Die is dan ineens heel erg makkelijk.

Nu moet ik alleen nog de accessoires trophy achievement. Ik kom er alleen niet achter hoe deze achievement nu werkt.
Moet je alleen een item een keer gehad hebben? Of moet je ze ook een keer ge-equipt hebben? Of moetje ze allemaal in je inventory hebben.

Ik heb bijvoorbeeld de Icicle (nogwat) maar 1 keer. Deze kun niet kopen en volgens mij dropt die ook nergens meer. Je kunt dit item meen ik 2 keer upgraden. Kan ik dan gewoon 2 keer upgraden en door gaan met het volgende accesoire?
Dit om te voorkomen dat ik dadelijk uren bezig ben met het grinden van Dark Matter ed. En ik de achievement sowieso niet meer kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Je moet elk assecoire 1x in je inventory gehad hebben.
Je hoeft ze dus niet ge-equipped gehad te hebben.
Stel je hebt de Gold Bangle, en die upgrade je naar bv de platinum bangle.
Nu heb je deze dus allebei een keer in je bezit gehad.
Zo doe je dat met alle items. (er staan in dit topics complete lijsten van alle assecoires met het aantal xp wat je nodig hebt voor de upgrade).

Let wel: verkoop zeker geen charms, aangezien je die maar 1x krijgt en nergens kunt kopen!!
Mijn tip is om helemaal geen assecoires te verkopen, zelfs niet als je ze dubbel hebt.
Je kan beter de components welke "can be sold for a premium" verkopen, die zijn daar tenslotte voor.
Tegen sommige vijanden heb je veel magic resistance items nodig, altijd handig om er dan een paar (ik heb toen 12 dezelfde gebruikt) te hebben.

Qua wapens is het als volgt:
Alle wapens (48 stuks) moet je tier 1 hebben gehad, en allemaal moet je ze tier 2 hebben gemaakt.
Per character hoef je maar 1 wapen naar tier 3 te upgraden (omdat de naam voor tier 3 wapens bij een bepaald character hetzelfde is).

Het kost flink tijd, vooral de wapens, maar het is een leuke bezigheid haha ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 25-05-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Laatst online: 18:56
Knul schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:50:
[...]

Zo snel mogelijk proberen te 'staggeren', dit wil weleens werken door eerder aan te vallen ipv te wachten tot alledrie de balkjes vol zijn. Ben daar nu zelf ook nl, afgelopen zaterdag begonnen. Ik vind juist Hope samen met Lightning of Vanille een ramp...

Even mijn bevindingen:
  • Grafisch geweldig! Nog nooit zo'n mooie game gezien
  • Verhaal redelijk lineair; maar vindt FF8 het leukste spel aller tijden en die is ook lineair aan het begin
  • Vechtsysteem is wennen na FF8, maar ik vind het goed bedacht. Het is nu nog veel X-bashen, maar wanneer je tegen grotere vijanden komt moet je wel strategie bedenken
Overall vind ik het tot nu toe een top spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artacis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:48
Gisteren heb ik hem ook uitgespeeld (het was opeens 3 uur 's nachts wtf!) _/-\o_ . Zoals ik hier wel meer heb gelezen was de eindbaas niet al te moeilijk. Ik heb de eindbaas in 1x verslagen met de combi Fang/Hope/Vanille.

Had wel zoiets van 'huh, is dit het einde nou?' Naar mijn gevoel moest er nog meer komen, had eigenlijk nog niet verwacht dat dit het laatste level zou zijn. Het verhaal snap ik nog steeds niet helemaal. Ja de hoofdlijn wel, maar wie+wat allemaal is, doet, en heeft gedaan, is me niet helemaal duidelijk.

Tot het Eden-level speelde ik vooral met Light/Snow/Vanille. Sash heb ik niet meer gespeeld toen het niet meer hoefde (hij leek zo slap in vergelijking met Fang/Light/Snow?). Op een gegeven moment zat zijn chrystarium zelfs op 750.000 omdat ik hem nooit upgrade :P .

Ik heb nu 47% van de tophies behaald en 59 uur gespeeld. Ik dacht er over om verder te spelen, maar als ik zie dat mensen hier soms wel 150 uur besteed hebben aan het behalen van een platinium en daarvoor eindeloos hebben moeten farmen, weet ik niet of ik daar het geduld voor kan opbrengen.

Ik ga nog wel een paar van de openstaande missies op Gran Pulse spelen. Dat lijkt me nog wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-01 15:21

Ezr

artacis schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:19:
Gisteren heb ik hem ook uitgespeeld (het was opeens 3 uur 's nachts wtf!) _/-\o_ . Zoals ik hier wel meer heb gelezen was de eindbaas niet al te moeilijk. Ik heb de eindbaas in 1x verslagen met de combi Fang/Hope/Vanille.

Had wel zoiets van 'huh, is dit het einde nou?' Naar mijn gevoel moest er nog meer komen, had eigenlijk nog niet verwacht dat dit het laatste level zou zijn. Het verhaal snap ik nog steeds niet helemaal. Ja de hoofdlijn wel, maar wie+wat allemaal is, doet, en heeft gedaan, is me niet helemaal duidelijk.

Tot het Eden-level speelde ik vooral met Light/Snow/Vanille. Sash heb ik niet meer gespeeld toen het niet meer hoefde (hij leek zo slap in vergelijking met Fang/Light/Snow?). Op een gegeven moment zat zijn chrystarium zelfs op 750.000 omdat ik hem nooit upgrade :P .

Ik heb nu 47% van de tophies behaald en 59 uur gespeeld. Ik dacht er over om verder te spelen, maar als ik zie dat mensen hier soms wel 150 uur besteed hebben aan het behalen van een platinium en daarvoor eindeloos hebben moeten farmen, weet ik niet of ik daar het geduld voor kan opbrengen.

Ik ga nog wel een paar van de openstaande missies op Gran Pulse spelen. Dat lijkt me nog wel leuk!
het gaat wel allemaal vanzelf als je ooit nog zin hebt om te spelen heb je tenminste nog wat te doen anders als je der echt tegenop gaat kijken van ik moet nog 100 uur spelen om alles te behalen dan komt er niks van terecht denk ik zo 8) heb hem inmiddels al een tijdje uitgespeeld maar ben nog bezig met de marks ik doe gewoon 3x in de maand ofz 1 mark en ik zie wel ik ga het niet teveel spelen anders krijg ik een hekel aan het spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
artacis schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:19:

150 uur is inderdaad mogelijk, en daar zat ik ook dicht in de buurt (135 uur).
Maar als je het effectief aanpakt is het ook in een stuk minder tijd te doen hoor.
Een uur of 100 (misschien iets minder) is volgens mij ook wel te doen.
Het save punt vlakbij de Adamantortoise van mark 63 spaart heel veel tijd en levert ontzettend veel op (om gil en traps te farmen).
Ik maakte iedere keer de trip terug naar de stone omdat de gold nugget per keer lekker was, maar als je het savepunt gebruikt en alleen opnieuw activeert als je niks krijgt (platinum Ignot of Trapezohedron) gaat het sneller lijkt wel.
En zo duurt het maar 2 tot 3 minuten per keer in plaats van 20 minuten heen en weer lopen.

De missies op Gran Pulse (Cie'th stones) zou ik allemaal doen als ik jou was.
Buiten dat ze gewoon leuk zijn om te doen worden ze tegen het einde ook erg uitdagend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ik moet enkel nog de eindbaas op 5 sterren doen,
een long gui verslaan,
en de trophy voor alle acc. en wapens.
voor die laatste moet ik nog 5 dark matters farmen.

Dit zal alleen iets gaan worden om tussendoor te doen als ik me verveel.
ben het farmen nu wat beu, en heb GTA4 liberty city stories nu opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artacis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:48
dvdkiwi schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:00:
[...]
De missies op Gran Pulse (Cie'th stones) zou ik allemaal doen als ik jou was.
Buiten dat ze gewoon leuk zijn om te doen worden ze tegen het einde ook erg uitdagend.
Ga ik zeker doen! En achja, ik zie wel of ik hem helemaal ga uitspelen... Het is een mooie bonus als het me lukt haha. De extra missies lijken me in ieder geval nog wel leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Ik ben de laatste jaren zeer negatief tegenover Square Enix en vooral de FF franchise, maar het valt me tot nu toe niks tegen (ik geef ze nog 1 kans).

Ja, het spel is veel te lineair en het leveldesign is inspiratieloos (je weet bv al waar de items zitten, namelijk alle splitsingen op de map) maar het belangrijkste, namelijk het battlesysteem, is wel okay.
Het switchen tussen de rollen is lekker snel, en ook echt nuttig. Verder kan je ook dood gaan als je niet de goede strategie hebt, ook positief. De auto-attack functie is een beetje lame, maar nog lang niet zo lame als FF12 waar je echt niks meer hoefde te doen. Ik ben niet zo ver nog (net geleerd een eidolon te gebruiken) maar ik voorzie wel leuke gameplay mogelijkheden openen
Het kan, als het uitdagend blijft, zomaar de eerste 'voldoende' worden voor een FF sinds FF10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:16:
@inxs & bob:
Wat zeker moeite waard is is het hele topic (of in ieder geval de 2e helft) door te lezen...
Staat werkelijk vol met tips, alleen is het heffe zoeken ;)
Gaan we doen :D.

Inmiddels de boss van Chapter 9 omgelegd,
spoiler:
dat was voor ons in 3 keer (speel het samen idd). De initiele 3 Paradigms waren net niet goed genoeg, dus vanmorgen heb ik er even 6 aangemaakt. We hadden een buff en een heal paradigm ... maar dat ging te langzaam ... dus 1 heal paradigm met 2 healers erin ... en ook in bijna iedere een aanvaller. We stonden vaak te wachten tot de buffs vol waren of dat we gehealed waren ... en daarna begon die Destructo (of zoiets) al ... dus ik bleef maar aandringen dat we moesten blijven aanvallen. Uiteindelijk dus gelukt. De eerste keer duurde het te lang, we kregen een of andere Doom spel op ons ... die was verre van prettig :D
.

Ja, ik lees her en der verschillende meningen over het spel. Ikzelf vind het tot nu toe een van de beste spellen die ik ooit gespeeld heb, dat battle systeem is wat mij betreft erg goed. En je kan echt wel doodgaan, het is niet te makkelijk in ieder geval. Tot nu toe zijn alles 3 klassen per karakter gemaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
SeamusXanthus schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:13:
Het kan, als het uitdagend blijft, zomaar de eerste 'voldoende' worden voor een FF sinds FF10.
Je hebt vast FFXI niet gespeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Ben nu net bij chapter 8 en had aardig moeite met baas van chapter 7. Ik ben al paar keer game over gegaan en red het vaak niet om meer dan 3 sterren te krijgen voor mijn gevecht. Wellicht update ik mijn wapens niet genoeg, maar heb ook veel te weinig accessoires en geld om veel wapens up-te-daten...

Lekker pittig dus, houden we van :)

ps. Wat zijn sommige filmpjes mooi gemaakt zeg!!! Soms valt mn bekkie half open ;) Mijn vriendin vroeg laatst welke film ik keek! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
TimmieVelthuis schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:55:
Ben nu net bij chapter 8 en had aardig moeite met baas van chapter 7. Ik ben al paar keer game over gegaan en red het vaak niet om meer dan 3 sterren te krijgen voor mijn gevecht. Wellicht update ik mijn wapens niet genoeg, maar heb ook veel te weinig accessoires en geld om veel wapens up-te-daten...

Lekker pittig dus, houden we van :)

ps. Wat zijn sommige filmpjes mooi gemaakt zeg!!! Soms valt mn bekkie half open ;) Mijn vriendin vroeg laatst welke film ik keek! _/-\o_
Je hoeft je wapens niet te upgraden om 5 sterren te kunnen halen. Het is een kwestie van weten waar de enemy een zwakte voor heeft en goede paradigms opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Xiliath schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:45:
[...]

Je hebt vast FFXI niet gespeeld ;)
Helaas wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Ik speel al sinds EU release en het wordt nu pas wat minder. Beste MMO (veel overlopers komen terug :p)
Heb er veel mensen leren kennen en een aantal erg goede echte RL vrienden aan over gehouden. (we hebben een erg grote NL/BE shell)
heb je ffxi veel gespeeld dan? Of maar kort?
Tot zover de FFXI plug :p

Moet toch echt weer eens tijd maken om de laatste achievments te halen voor ffxiii :s

[ Voor 12% gewijzigd door Xiliath op 01-06-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Kort, het was zo'n eindeloze grind, niet normaal meer. Ongeinspireerde leveldesign, quests, etc. Misschien dat het laat in de game wel leuk wordt, maar als ik eerst honderden uren me loop te ergeren hoeft het van mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Tja, als je kort hebt gespeeld, dan kan je er helaas geen goed oordeel over geven IMO. En het grinden is wel aangepast. En partyplay blijft natuurlijk de belangrijkste pijler van ffxi. Als je daar niet van houd, dan wordt je al behoorlijk beperkt. Voor mij blijft t iig een topgame, net als ffxiii :D En 12 vond ik ook absoluut niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Bosmonster schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:25:
Die soldiers zijn vervelend, maar 17 min.. dan doe je echt iets niet goed... Heb je wel com/rav? Want in de story-mode vond ik juist Sazh en Vanille bizar veel damage doen samen, aangezien ze als com/rav beiden ranged doen (scheelt hoop tijd). Daarnaast zijn zij een goed syn/sab duo. Als je daarmee begint is alles zo neer.

En libra lijkt me redelijk standaard op nieuwe enemies.
Ja, daar kwam ik ook iets te laat achter. Ik had Vanille als healer en Sazh als commando, wat dus niet helemaal ideaal was. Nu ze com/rav combo zijn gaat het inderdaad lekker snel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben weer wat verder gekomen. Het levellen wordt al een stuk zwaarder omdat je best veel punten nodig hebt.

We hebben de eerste 6 missions gedaan, maar daarna zijn we verder gegaan met het verhaal. Kom je dan in de problemen wat betreft experience (TPs) ?

We spelen momenteel met Lightning, Fang en Hope. Komen erachter dat op hoger level zeker, een saboteur erg handig is. In moeilijk gevechten beginnen we vaak met Bully Paradigm, en healen waar nodig is, dan gaan we over op een COM/SAB/RAV combo ... zodra dit niet meer nodig is, slachten we de boel echt af met COM/RAV/RAV :D.

Blijft een bruut spel, momenteel echt mijn favoriete spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 07:47:
We hebben de eerste 6 missions gedaan, maar daarna zijn we verder gegaan met het verhaal. Kom je dan in de problemen wat betreft experience (TPs) ?
Nee je komt niet in de problemen...
Ik heb eerst het verhaal uitgespeeld en ben pas daarna de marks gaan doen.
Voordeel als je er eerst een paar gelijk doet is wel dat je chars wat verder ontwikkeld zijn, en dat kan weer handig zijn tegen de eindbazen...

De Bully paragim is idd handig, ik gebruik hem ook redelijk vaak.
Wat ook lekker werkt is beginnen met Syn-Com-Rav.
Hope snel alles laten buffen en daarna afmaken Rav-Rav-Com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:36:
[...]Nee je komt niet in de problemen...
Ik heb eerst het verhaal uitgespeeld en ben pas daarna de marks gaan doen.
Voordeel als je er eerst een paar gelijk doet is wel dat je chars wat verder ontwikkeld zijn, en dat kan weer handig zijn tegen de eindbazen...

De Bully paragim is idd handig, ik gebruik hem ook redelijk vaak.
Wat ook lekker werkt is beginnen met Syn-Com-Rav.
Hope snel alles laten buffen en daarna afmaken Rav-Rav-Com.
Grappig dat je dat zegt over die boss fights ... die laatste Eidolon was echt bijna niet te doen ... gelukkig was Fang een saboteur, want die heb je volgens mij nodig.

Later kwamen we een Juggernaut tegen ... eentje die je volgens mij echt over moet slaan of zo ... na 3 seconden is Hope al dood, en Lightning en Fang bijna ... dus die hebben wij laten staan.

Inmiddels wel Mission 20 gedaan, en we zijn nu bij Mission 21-B ... en gelukkig kunnen we nu teleporten ... en evt anders missions doen als we daar zin in hebben, wel een goede feature vind ik. Ben nog steeds verbaasd over hoe groot deze game is, die is echt iedere cent waard !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 20:01
In sommige tutorials lijkt het dat als je het verhaal uitgespeeld hebt toch nog door kan gaan. Klopt dat? Zou namelijk wel mooi zijn om sommige trophies nog te kunnen halen :)

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ja klopt.
Het verhaal is na chapter 13 klaar, en dan "spawn" je weer voor de eindbaas.
Vanaf daar kan je warpen naar Gran Pulse om alle side missies te doen of lekker doelloos rond te lopen, of de eindbaas nog een keer verslaan, wat jij wilt. :P
Je kan ook je chrystarium pas uitmaxen na het hoofdverhaal.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:01:
Later kwamen we een Juggernaut tegen ... eentje die je volgens mij echt over moet slaan of zo ... na 3 seconden is Hope al dood, en Lightning en Fang bijna ... dus die hebben wij laten staan.
Die zijn lastig ja, de eerste keer inderdaad beter om te mijden ;)
Als je alles uitgemaxt hebt zal je je verbazen over hoe makkelijk je een Juggernaut verslaat...
Uberhaubt zul je dan heel veel monsters met gemak verslaan :P

[ Voor 55% gewijzigd door Superkiwi op 08-06-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of t hier al gepost is(ga niet zoeken ivm spoilers), maar in Japan is dus een versie gekomen dat Japanse voice heeft en engelse subtitles. De saves van EU en US versies werken gewoon met deze versie. Voor de mensen die engelse dubs slecht vinden is dit een mooie uitkomst :)

http://www.play-asia.com/...+fantasy+13+-70-3ufd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Er staat bij dat het chinese spraak is, en tot slot:
This item is not available for shipping to

•European Union

:F , jammer

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 15:58:
Er staat bij dat het chinese spraak is, en tot slot:
This item is not available for shipping to

•European Union

:F , jammer
Voice: Japanese; Subtitles: Chinese (traditional), Chinese (Simplified) English

De dubs is Japans. Blijkbaar foutje. Was vergeten dat playasia geen ps3 games meer verstuurd naar eu etc. Je kan Yesasia wel bestellen, die versturen wel naar EU. Of je kan ook op Ebay bestellen, staan genoeg op.

LINK

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Even een vraagje voor de mensen die FF13 al hebben uitgespeeld.

Ben nu in chapter 11, maar kan naar chapter 12... kan je vanuit chapter 12 weer naar de locatie in chapter 11?
Ik gebruik maar geen namen, anders geef ik aardig wat spoilers weg.

Hoop dat jullie mij begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
TimmieVelthuis schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:14:
Even een vraagje voor de mensen die FF13 al hebben uitgespeeld.

Ben nu in chapter 11, maar kan naar chapter 12... kan je vanuit chapter 12 weer naar de locatie in chapter 11?
Ik gebruik maar geen namen, anders geef ik aardig wat spoilers weg.

Hoop dat jullie mij begrijpen :)
Ja, nadat je het spel uit hebt kan je terug naar Grand Pulse en daar de missions afmaken.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
vlak voor de eindbaas is er nog een portal waarmee je terug naar grand pulse kunt, en andersom.
ik neem aan dat je dat bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
gnimmeL_kraD schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:57:
[...]

Ja, nadat je het spel uit hebt kan je terug naar Grand Pulse en daar de missions afmaken.
Top, dan ga ik verder met chapter 12. Heb lang genoeg op Gran Pulse gezeten, wil weer andere actie :)
M a r c o schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:57:
vlak voor de eindbaas is er nog een portal waarmee je terug naar grand pulse kunt, en andersom.
ik neem aan dat je dat bedoeld?
Je bedoelt de waystone in Oerba? Die weet ik. Het ging mij er meer om dat wanneer je in chapter 12 bent dat je dan ook weer terug kan naar Gran Pulse. Daar heb ik nu antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
TimmieVelthuis schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:07:
Je bedoelt de waystone in Oerba? Die weet ik. Het ging mij er meer om dat wanneer je in chapter 12 bent dat je dan ook weer terug kan naar Gran Pulse. Daar heb ik nu antwoord op.
Nee, ik bedoelde echt de eindbaas.
Daar is een portal (iets anders dan de waystone), waar gnimmeL_kraD het ook over heeft.
Alleen kun je dus ook nog terug naar grand pulse voordat je naar de eindbaas gaat, en hoef je het niet perse eerst uit te spelen om terug te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
M a r c o schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:38:
[...]
Nee, ik bedoelde echt de eindbaas.
Daar is een portal (iets anders dan de waystone), waar gnimmeL_kraD het ook over heeft.
Alleen kun je dus ook nog terug naar grand pulse voordat je naar de eindbaas gaat, en hoef je het niet perse eerst uit te spelen om terug te kunnen.
Ah, ok. Weet ik genoeg, ik dank je hartelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
ik speel het nu zon kleine 9 uurtjes (chapter 5/6)

Op dit moment vind ik:

Battle systeem briljant!
Verhaal goed zoals elke Final fantasy

wereld.. SLECHT... komop man.. alles is 1 recht stuk. met een beetje geluk heb je dan een splitsing...
Is dit gedaan omdat de xbox versie het anders niet aankon???

Momenteel vind ik FF X nog de beste.. of het moet me straks aardig verrassen:D

[ Voor 8% gewijzigd door AlphaWierie op 25-06-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
AlphaWierie schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:25:
Momenteel vind ik FF X nog de beste.
Blitzball! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Idd blitzball champion via die savepoints ! lol

Maar ook de open werelden, en de mogelijkheid om later op dat schip de hele wereld nog een x rond te vliegen.
plekken waar je toch dingen was vergeten (geheime aeons enz) ff weer scoren, was echt ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
AlphaWierie schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:21:
[...]
Idd blitzball champion via die savepoints ! lol

Maar ook de open werelden, en de mogelijkheid om later op dat schip de hele wereld nog een x rond te vliegen.
plekken waar je toch dingen was vergeten (geheime aeons enz) ff weer scoren, was echt ideaal
Ik heb FF X nooit gespeeld, maar mis de vrijheid ook wel hoor. FF VIII is mijn all time favourite. Heerlijk hoe je dan met Balamb Garden en later met Ragnarok de hele map over kan gaan waar je maar wil.

Die laatste naam... en deeltje 13 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTB

VTB

Ik moet nu alleen nog voor 2 characters de wapens upgraden. Het probleem is dat ik dus steeds geen Gil heb. (Die stenen heb ik al om lvl 3 wapen te krijgen)
Wat ik nu doe is steeds de enige ademontoise mollen die op grand pulse loopt in de hoop dat die een platinum ingot dropt.
Zijn er nog andere manieren om Gil te grinden.
Long Gui dropt ook die ingot maar daar doe je (althans ik) langer over te verslaan dan een simpele quit - load iedere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
VTB schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:03:
Ik moet nu alleen nog voor 2 characters de wapens upgraden. Het probleem is dat ik dus steeds geen Gil heb. (Die stenen heb ik al om lvl 3 wapen te krijgen)
Wat ik nu doe is steeds de enige ademontoise mollen die op grand pulse loopt in de hoop dat die een platinum ingot dropt.
Zijn er nog andere manieren om Gil te grinden.
Long Gui dropt ook die ingot maar daar doe je (althans ik) langer over te verslaan dan een simpele quit - load iedere keer.
Dat is helaas de beste manier om gil te verdienen. Als je alles verder al hebt voor de Equip trophy, kan je gewoon al je andere wapens/equip verkopen en die laatste 2 wapens maken.
Je hoeft niet alles tegelijk in je inventory te hebben!
gebruik natuurlijk wel een extra save file voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Mark 63 verslaan, een paar keer.
Dropt ie niks, dan krijg je wel 60.000 gil voor de moeite.
Ik had die missie met saven/loaden wel heel vaak een hit moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTB

VTB

Bedankt voor de tips.
Het verkopen van de wapens en accesoires was uiteindelijk precies genoeg om alle wapens van Snow en Hope te upgraden.

Helaas kreeg ik nog steeds niet de achievement. Bleek dat ik met het upgraden van de accesoires de titanium bangle had overgeslagen.
Uiteindelijk nu dus de 100% gehaald in 101 uur.

Nu is het wachten op Versus of deel 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

VTB schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:49:
Bedankt voor de tips.

Uiteindelijk nu dus de 100% gehaald in 101 uur.

Nu is het wachten op Versus of deel 15
Geen slechte prestatie, (was dit je eerste playtrough? ) vergeet niet dat XIV ook op de pc EN ps3 uitkomt ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik ben nu in hoofdstuk 7 aangekomen waardoor ik Fang in mijn party heb.

Nu bemerk ik dat ik Lightning veel meer als RAV gebruikt en Fang als COM. Ik vraag me af of ik nu voor Lightning me ook moet concentreren op Magic en minder op Strength. Ik heb mijn power wristband aan Fang gegeven en Lightning een Magician's Mark, maar ik ben niet zeker of dit eigenlijk wel klopt (en ook een wapen waardoor ze minder STR, maar wel weer meer MAG heeft).

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
DarthDavy schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:02:
Ik ben nu in hoofdstuk 7 aangekomen waardoor ik Fang in mijn party heb.

Nu bemerk ik dat ik Lightning veel meer als RAV gebruikt en Fang als COM. Ik vraag me af of ik nu voor Lightning me ook moet concentreren op Magic en minder op Strength. Ik heb mijn power wristband aan Fang gegeven en Lightning een Magician's Mark, maar ik ben niet zeker of dit eigenlijk wel klopt (en ook een wapen waardoor ze minder STR, maar wel weer meer MAG heeft).
Als je party compleet is klopt het dat Lightning vooral als RAV zal vechten, +STR heeft dan niet zoveel effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Destianto schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:16:
[...]

Geen slechte prestatie, (was dit je eerste playtrough? ) vergeet niet dat XIV ook op de pc EN ps3 uitkomt ;)
Het wordt hoog tijd dat we eens een FFXIV topic starten aangezien de game al in september uitkomt.
Iemand interesse? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Xiliath schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:47:
[...]

Het wordt hoog tijd dat we eens een FFXIV topic starten aangezien de game al in september uitkomt.
Iemand interesse? :+
Goed idee, maar aangezien de PC versie eerder uitkomt lijkt het me een goed intiatief voor de PC'ers. Ik heb overigens geen ervaring met FFXI, dus ben benieuwd of een MMO RPG ook het FF gevoel geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 04:41

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 17:25:
[...]

Voice: Japanese; Subtitles: Chinese (traditional), Chinese (Simplified) English

De dubs is Japans. Blijkbaar foutje. Was vergeten dat playasia geen ps3 games meer verstuurd naar eu etc. Je kan Yesasia wel bestellen, die versturen wel naar EU. Of je kan ook op Ebay bestellen, staan genoeg op.

LINK
ZO, dat klinkt potentieel wel interessant! Mijn voorkeur gaat toch altijd uit naar de oorspronkelijke versie ipv een dub

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Son Goku schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:54:
[...]

ZO, dat klinkt potentieel wel interessant! Mijn voorkeur gaat toch altijd uit naar de oorspronkelijke versie ipv een dub
Ik ga m binnenkort wel halen. Wil voor platina gaan, dan wil ik m in t Japans spelen, want de dubs zijn echt zo irritant! Het is zo moeilijk om t verhaal en die personages dan serieus te nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 04:41

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Hopenlijk gaat ie niet te duur worden :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Dit weekend FFXIII uitgespeeld. Toch wel een goede game hoor. Karakters waren prima verschillend van elkaar. En dit was de eerste FF sinds tijden waar je ook echt je best moest doen bij de gevechten, anders ga je gewoon dood.
Verhaal en visuals waren ook prima. Weinig te klagen dus.

Nu bezig met een bij jullie waarschijnlijk bekende mission.... Iets met een 'N' :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het juist de makkelijkste FF ooit. Het verhaal was von dik erg dunnetjes en te cliche. Mijn favo FF blijft tot de dag van vandaag X>VII>VIII>VI>IX>XIII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
SeamusXanthus schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:17:
Dit weekend FFXIII uitgespeeld. Toch wel een goede game hoor. Karakters waren prima verschillend van elkaar. En dit was de eerste FF sinds tijden waar je ook echt je best moest doen bij de gevechten, anders ga je gewoon dood.
Verhaal en visuals waren ook prima. Weinig te klagen dus.

Nu bezig met een bij jullie waarschijnlijk bekende mission.... Iets met een 'N' :'(
Ik gok mission 55 voor de growth egg... das een erg leuke ja :) Succes ermee!
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:49:
Ik vond het juist de makkelijkste FF ooit. Het verhaal was von dik erg dunnetjes en te cliche. Mijn favo FF blijft tot de dag van vandaag X>VII>VIII>VI>IX>XIII.
Het verhaal is niet uitgebreid, maar zeker niet erg dunnetjes zoals jij het omschrijft. Er zijn veel filmpjes en verhalen die veel achtergrondinformatie tonen. Verder vind ik deeltje 8 het beste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ik ben nu al een tijdje in hoofdstuk 11 aangekomen en tot nu toe heb ik me heel goed geamuseerd en het lineaire aspect heeft me helemaal niet gestoord.

Maar nu begint de balans in het spel me wat te storen. Je wordt in hoofdstuk 11 in die steppe gedropt waar je eigenlijk nog niets kan aanvangen omdat je party nog niet sterk genoeg is. Erger nog: bij de uitbreiding van de crystarium naar level 8 is de CP-kost exponentieel gestegen zodat het levellen een stuk trager gaat. Op zich is dat niet erg, maar wat ik wel erger vind, is dat ik na die steppe tegenover vijanden kom te staan in de lineaire stukken die ik ook nog niet aan kan.

Een voorbeeldje: net na de steppe kom je in een ondergrondse tunnel terecht waar Atomos nieuwe tunnels aan het graven is. In het begin is er een zijpad met op het einde een treasure sphere. Maar die treasure sphere wordt bewaakt door een grote robot die keer op keer met zijn wrecking ball ability mijn ganse party wipet. Na 20 keer proberen zoek ik op hoe ik die moet aanpakken om tot de conclusie te komen dat je die pas aankan wanneer je eigenlijk ongeveer alles van de level 8 crystarium unlockt hebt (en dan voornamelijk je belangrijkste role levels). Aangezien ik nog maar net level 8 van het crystarium tot mijn beschikking heb gekregen en ik geen CP gegrind heb, heb ik nog maar amper een paar bolletjes van het level 8 van het crystarium unlockt.

Er zijn dus twee opties: ofwel ga ik CP grinden ofwel laat ik die treasure sphere voorlopig links liggen. Omdat ik geen zin heb om CP te grinden koos ik voor de tweede optie, maar een paar meter verder op het originele pad kom ik tegenover een Boxed Phalanx te staan. Een gevecht waarbij je voorbij moet, wil je verder gaan. Die Boxed Phalanx is ook te sterk voor mijn huidige party, maar met een summon van Odin erbij kreeg ik hem toch neer. Vanaf dan is ieder gevecht tegen de limiet van mijn mogelijkheden en voelt ieder gevecht als een moeilijke bossfight aan. Met verder nog een gevecht tegen een Boxed Phalanx waarbij ik alweer op Odin moest terugvallen om hem neer te krijgen.

Na het ritje in Atomos kom je in een nieuw gebied terecht en nu loop ik echt met mijn hoofd tegen de muur. Er zijn hier een boel treasure spheres die bewaakt worden door groepen vijanden die mijn party totaal niet aankan. Deze moet ik dus alweer negeren, maar ook op de weg waar ik voorbij moet staan er nu vijanden waar ik zonder Odin totaal niet voorbij geraak. En aangezien je niet ieder gevecht Odin kan summonen voel ik me nu verplicht om CP te grinden om de belangrijkste role levels te unlocken.

Dit is een spijtige zaak, want tot nu toe zat het best goed met de balans van de moelijkheidsgraad van het spel. Maar in het hoofdstuk 11 is de balans zoek. Het spel geeft je in hoofdstuk 11 level 8 van het crystarium en verplicht je eigenlijk van het eerst bijna volledig te unlocken voor je verder kan in het spel. Beetje krom en ik hoop maar dat dit niet het geval zal zijn voor de overige twee hoofdstukken, anders weet ik niet of ik FFXIII wel tot zijn einde ga spelen en dat zou jammer zijn, want dit is de eerste FF na FFVIII en FFX waar ik weer zoveel plezier aan beleefd heb.

Nog enkele weetjes: ik speel met Lightning, Fang en Hope in mijn party. Ik gebruikte voornamelijk Relentless Assault (RAV - COM - RAV) als actieve paradigm met diversity (RAV - COM - MED) om te healen. Maar nu ben ik overgeschakeld naar Delta Attack (COM - SEN - RAV) en Solidarity (COM - SEN - MED) om te healen. Ook heb ik credit chips en incentive chips verkocht om power wristbands en sorceress masks te kopen. Dus op dat vlak denk ik niet dat ik fundamenteels iets verkeerd doe. Ik heb natuurlijk ook paradigms waar een synergist en/of een saboteur inzit, maar die gebruik ik minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Laatst online: 07-01 16:39
Wanneer je het spel hebt uitgespeeld kan je deze gebieden opnieuw bezoeken. Eea is dan wat makkelijker :).

Ook moet je steeds meer een sentinel gebruiken. Dan gaat een battle wellicht wat langzamer, maar je gaat ook minder snel dood. In jouw party kan je bv ook protection (med, sen, syn) of evened odds gebruiken (med, sab, syn). Wil je wat meer risico, gebruik ruthless (com, sab, rav).

Persoonlijk vond ik die phalanx mannetjes wel pittig, maar niet onmogelijk. Alleen die boxed phalanx kan je niet met een surprise attack pakken, de anders mobs in die regio wel. Ik had echter wel in de vorige hoofdstukken alles gekilled, dus was sterk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@darthdavy,

Als je geen zin hebt om te grinden zal je niet ver komen, de beste tacktiek is dan ook eigenlijk om juist alles te maxen voordat je een nieuwe chapter begint. En zodra je het nieuwe chapter binnenkomt het liefst een aardige storage op de bank hebben zodat je gelijk al wat velden kan vullen.

Het probleem wat je ondervindt in je huidige missie zit m in je tacktiek.
Je charachters zijn goed, maar je kan beter de missie binnenlopen met Light-Fang-Hope, en de volgende paradigms. Rav-Sab-Rav , wacht tot fang 2 effectieve spells heeft gecast op 1 of 2 van de enemies, (niet wachten totdat ze ze allemaal heeft gedaan, blijven switchen) daarna Rav-Com-Rav.

Voor fang zijn als sab, deprotect/deshell/slow etc cruciaal. de meeste enemies zijn daar vatbaar lightning ( mechanische) en aero (wind) kies het juiste element voor de juiste vijanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Destianto schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 09:17:
@darthdavy,

Als je geen zin hebt om te grinden zal je niet ver komen, de beste tacktiek is dan ook eigenlijk om juist alles te maxen voordat je een nieuwe chapter begint. En zodra je het nieuwe chapter binnenkomt het liefst een aardige storage op de bank hebben zodat je gelijk al wat velden kan vullen.
Dat heb ik dus ook begrepen en mijn post hierover is om een statement te maken dat ik dit jammer vind. Ik ben ervan overtuigd eens ik role level 4 zal hebben op mijn drie karakters dat ik die vijanden in dit chapter met gemak fileer. Mijn probleem hieromtrent is dat dit in hoofdstuk 11 niet netjes gebalanceerd is, terwijl dit in de voorgaande hoofdstukken wel het geval is.
Het probleem wat je ondervindt in je huidige missie zit m in je tacktiek.
Je charachters zijn goed, maar je kan beter de missie binnenlopen met Light-Fang-Hope, en de volgende paradigms. Rav-Sab-Rav , wacht tot fang 2 effectieve spells heeft gecast op 1 of 2 van de enemies, (niet wachten totdat ze ze allemaal heeft gedaan, blijven switchen) daarna Rav-Com-Rav.

Voor fang zijn als sab, deprotect/deshell/slow etc cruciaal. de meeste enemies zijn daar vatbaar lightning ( mechanische) en aero (wind) kies het juiste element voor de juiste vijanden.
Ik maak ook goed gebruik van mijn SAB en SYN rollen. Relentless Assault (RAV - COM - RAV) is echt geen optie voor mij op dit ogenblik. De meeste vijanden slaan momenteel Lightning en Hope zo dood. Fang as SEN is echt een noodzaak, want zij is de enigste die de aanvallen van de vijanden kan weerstaan.

Er zal niets anders opzitten dan wat te grinden om op elk van mijn karakters één extra role level te halen en dan ben ik ervan overtuigd dat de gevechten een stuk vlotter zullen. Het is alleen jammer dat ik dit moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
DarthDavy schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 07:50:
Met verder nog een gevecht tegen een Boxed Phalanx waarbij ik alweer op Odin moest terugvallen om hem neer te krijgen.
Maak je borst maar alvast nat, even later kom je een verplichte mission/boss variant van die Boxed Phalanx tegen. Voordat ik die aankon was ik wel even twee uurtjes grinden verder....

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

DarthDavy schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:05:
[...]

Mijn probleem hieromtrent is dat dit in hoofdstuk 11 niet netjes gebalanceerd is, terwijl dit in de voorgaande hoofdstukken wel het geval is.
Als ze de game zodanig hadden gebalanceerd dan zit er toch geen uitdaging in, FF is juist een RPG waarin je moet levelen om vijanden te kunnen verslaan. Had je liever gehad dat je de hele tijd makkelijk door de game heen kon walsen, en dan na het uitspelen (als je voor de sidequests gaat) ongelooflijk lang moet battelen om 1 vijand neer te krijgen? Vind het overigens nog ruim meevallen, ik heb in voorgaande delen langer moeten grinden om sommige vijanden te kunnen verslaan (FFX)

En het probleem hoeft niet alleen je paradigms te zijn, gebuikt je wel juiste wapens en acc, eventueel al bezig met het upgraden?

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 20-07-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Destianto schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:11:
[...]

Als ze de game zodanig hadden gebalanceerd dan zit er toch geen uitdaging in, FF is juist een RPG waarin je moet levelen om vijanden te kunnen verslaan. Had je liever gehad dat je de hele tijd makkelijk door de game heen kon walsen, en dan na het uitspelen (als je voor de sidequests gaat) ongelooflijk lang moet battelen om 1 vijand neer te krijgen? Vind het overigens nog ruim meevallen, ik heb in voorgaande delen langer moeten grinden om sommige vijanden te kunnen verslaan (FFX)

En het probleem hoeft niet alleen je paradigms te zijn, gebuikt je wel juiste wapens en acc, eventueel al bezig met het upgraden?
Het is anders wel altijd zo geweest in Final Fantasy games. Ik kan me niet herinneren dat grinden nodig was om ze uit te spelen, dus storyline only, niet de optione dingen meegerekend (hooguit magic grinden in FF VIII als je het systeem niet doorhad waardoor grinden niet hoefde).

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Ik heb totaal niet hoeven grinden om het spel uit te spelen, maar het spel wordt wel moeilijk inderdaad (ik snap ook niet dat mensen dit zo'n makkelijke FF vinden want ik ging veel vaker dood dan in de vorige delen) vanaf het moment dat je in de open wereld komt.

@DarthDavy, ik had exact hetzelfde 'probleem' maar ik weet vrijwel zeker dat je met onderstaande tip weer in een normale flow komt zonder te hoeven CP farmen.
spoiler:
wat ik heb gedaan toen het rond Atomos erg moeilijk werd is terug gegaan, en me geconcentreerd op de missions in volgorde van nummering te spelen. Je komt dan vrij snel in een gebied waar de monster makkelijker te verslaan zijn. Als je de nummering van missions blijft volgen, gaat de moeilijkheid langzaam omhoog tot je rond mission 20(?) vanzelf weer richting Atomos komt. Die treasure sphere bij die Juggernaut is trouwens voorlopig niet te killen (ik heb hem in elk geval overgeslagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

SeamusXanthus schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:58:
Ik heb totaal niet hoeven grinden. ik ging veel vaker dood dan in de vorige delen vanaf het moment dat je in de open wereld komt.
8)7 omdat je niet hebt gegrind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Destianto schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:08:
[...]

8)7 omdat je niet hebt gegrind
Bij andere FF hoef je ook niet te grinden hoor (de hele oude misschien wel trouwens, kan ik me niet zo goed herinneren). Als je gewoon de sidequests doet die je tegen komt ben je altijd van dusdanig hoog level dat de story super makkelijk is. Daarna moet je wel verschrikkelijk grinden om de post-game bosses te killen.

Bij FF XIII hoef je ook niet te grinden, maar door de beperkte hoeveelheid sidequests level je natuurlijker met de game mee. Bij andere delen was er zoveel te doen altijd dat ik van relatief veel hoger level was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
spoiler:
wat ik heb gedaan toen het rond Atomos erg moeilijk werd is terug gegaan, en me geconcentreerd op de missions in volgorde van nummering te spelen. Je komt dan vrij snel in een gebied waar de monster makkelijker te verslaan zijn. Als je de nummering van missions blijft volgen, gaat de moeilijkheid langzaam omhoog tot je rond mission 20(?) vanzelf weer richting Atomos komt. Die treasure sphere bij die Juggernaut is trouwens voorlopig niet te killen (ik heb hem in elk geval overgeslagen)
Dit valt bij mij toch echt onder grinden hoor. Omdat het zwaarder is ga je missies doen om sterk genoeg te worden voor de verhaallijn.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
spoiler:
Op de een of andere manier heb ik die vijand vrij makkelijk verslagen. Ok het koste me wel 26 minuten, maar hij was prima te doen. Verder heb ik niet echt gegrind. Rustig gespeeld en hier en daar wat meer rond gelopen dan nodig, maar dat is meer omdat ik elk hoekje en gaatje wil verkennen! Dat valt bij mij niet onder grinden, maar het spel zo volledig mogelijk proberen te spelen. (Ik ben nu net voorbij Atomos en begin nu mijn eerste roles lvl 4 vol te krijgen, verder heb ik pas de eerste 8 missies ofzo gedaan!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Volgens mij is die Juggernaut de enige tegenstander die ik niet kon verslaan de eerste keer dat ik hem bezocht, alle andere vijanden wel.

Nu ik met de missions bezig ben is het een stuk frustrerender, dan zijn de vijanden pas sterk! (na mission 50 vooral :)) Je wapen upgraden tot een tier 3 wapen duurt eigenlijk te lang, omdat ik geen trapezahedron krijg... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
gnimmeL_kraD schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:34:
[...]

Dit valt bij mij toch echt onder grinden hoor. Omdat het zwaarder is ga je missies doen om sterk genoeg te worden voor de verhaallijn.
Absoluut niet.

"Grinding is a term used in video gaming to describe the process of engaging in repetitive and/or non-entertaining gameplay in order to gain access to other features within the game"

Die missies zijn gewoon onderdeel van de gameplay, en je komt continu in nieuwe gebieden, inclusief allerlei cutscenes waarbij het verhaal wordt uitgediept.
Het enige wat je kan zeggen is dat ik wat sidemissions heb gedaan om mezelf beter te maken. Ik heb geen enkel gevecht 2 keer gedaan (behalve als ik ze niet kon ontwijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
SeamusXanthus schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:13:
[...]

Absoluut niet.

"Grinding is a term used in video gaming to describe the process of engaging in repetitive and/or non-entertaining gameplay in order to gain access to other features within the game"
Ik weet het niet hoor, maar ik vond die optione missies niet echt entertaining gameplay. Het was puur van ga naar punt x, sloop beest, klaar. Het voegt niets toe aan het verhaal (en ja, ik heb ze allemaal gedaan. Het enige wat enigzins iets toevoegde was het Titan gedeelte).

Geef mij maar een NPC in een dorpje waarvoor ik object y in gebied x moet ophalen en daarmee het verhaal dieper wordt uitgewerkt met de dingen die je daar tegenkomt en/of gezegd worden.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Een sidequest met tig verschillende uitdagende monsters , vele waarvan alleen post-game beschikbaar, op vele lokaties kan je naar mijn mening echt onmogelijk grinden noemen, ook al vind je het persoonlijk niet leuk om te doen.

Als je willekeurige beesten tig keer moet verslaan (en bewust moet opzoeken) om sterk genoeg te worden om zo'n missie te halen: dat is grinden. Maar goed, ik wil er geen welles-nietes van gaan maken dus ik hou er nu mee op :)
Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste