Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 22:56

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

CJ schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 00:20:
Dat verhaal klopt.

Oorspronkelijk zou Windows Vista als basis Windows Drivermodel 2.0 krijgen.... met als uitbreiding WDDM 2.1. Dit zou er o.a. voor zorgen dat multi-tasking op de GPU seamless gebeurde en veel zaken konden veel efficienter gemanaged worden door de GPU en het OS, waardoor de boel veel stabieler en sneller zou zijn. Dit kwam o.a. door de Advanced Scheduler die in WDDM2.0 zat. Je kan dan bv tegelijkertijd Folding@Home doen, terwijl tegelijkertijd een HD filmpje seamless zonder glitches op je scherm getoverd wordt, dit alles zonder dat de GPU stalled of de desktop er onder te lijden heeft.

Microsoft gooide de plannen voor WDDM2.0 echter in de ijskast en Vista werd geleverd met WDDM 1.0. Met DX11 en Win 7 gaan we naar WDDM 1.1, dus nog niet datgene wat WDDM 2.0 had kunnen brengen. Het vermoeden (eigenlijk meer een publiek geheim) is dat NV als een verwaand klein kind moord en brand begon te krijsen en dat MS daarvoor gezwicht is.

ATI was erg pissig over deze beslissing, want zij hadden binnen het ontwerp van de R6x0 generatie al gates toegewezen aan de pre-emption functies van WDDM2.0. Dus de R600 had veel ongebruikte functies aan boord.... transistoren die niet gebruikt werden.

Ooit afgevraagd hoe de RV670 zo'n 60M transistoren kleiner was dan de R600, maar toch volledig DX10.1 compliant was (die 256-bit memory interface bespaarde zo'n 200M transistoren)? Of hoe de RV635 ten opzichte van de RV630 kleiner was, terwijl die RV635 wel DX10.1 compliant was en RV630 niet? Ik heb dit nooit 100% bevestigd gekregen, maar het zou me niks verbazen als ATI in de refreshes al die WDDM2.0 functies er uit gesloopt heeft aangezien het toch voorlopig niet gebruikt zou worden. Niet in Windows 7, niet in DX11.

Overigens kan ik je zeggen dat het verhaal van Charlie dit keer voor de verandering wel eens erg dicht bij de waarheid zou kunnen liggen. ;)

Voor meer informatie over hoe WDDM2.0 er eigenlijk uit had moeten zien en wat voor voordelen het bracht tov WDDM1.0 zie dit informatie PPT bestand: http://download.microsoft...cf47d23cd/PRI103_WH06.ppt

Het nieuwe topic komt trouwens in de loop van morgen.
Als ik dat zo lees, kan je dan concluderen dat de R600 (HD2900) eigenlijk dus gewoon DX11 compliant is?

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Vista en Win7, beide 64-bit.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Halve offtopic mode

Ik moet voor een klant een systeem in mekaar zetten dat gebruik maakt van 2 schermen (2 schermen vormen 1 grote desktop in dit geval).
Kunnen alle ATI kaarten dmv Hydravision dit? Ik denk dan aan de goedkoopste die ik kan vinden. De Sapphire 4350 256mb.
Ik vind wel info over Hydravision, maar er staat niets bij de kaart zelf...

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:57

superwashandje

grofheid alom

Oet schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:58:
[...]

Als ik dat zo lees, kan je dan concluderen dat de R600 (HD2900) eigenlijk dus gewoon DX11 compliant is?
daarop verdergaand; als je een hd2900 hebt krijg je dan met dx11 ineens een performance boost?
en is de hd2900 ook dx 10.1 compatible? dit heb ik nog nergens eerder gezien eerlijk gezegd.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:59
Ik vind de releasenotes een beetje teleurstellend. Er zitten niet echt Performance updates bij. Ik had dat eigenlijk wel verwacht, vooral nog voor de HD4890.. Nvidia had ik de laatste driver ook weer paar keer 20% gevonden voor de GTX275...

Valt daar nog iets in de verwachten?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen performance updates??
Catalyst™ 9.5 brings performance benefits in several cases where framerates are CPUlimited.
Some measured examples are:

- Unigine Tropics DX9 – performance gains of up to 11% for single GPU and ATI
CrossFireX™ configurations with anti-aliasing enabled
- Company of Heroes – performance gains of up to 10% for both single GPU and ATI
CrossFireX™ configurations
- BattleForge – performance gains of up to 10% for ATI CrossFireX™ configurations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Aries.Mu schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:04:
Halve offtopic mode

Ik moet voor een klant een systeem in mekaar zetten dat gebruik maakt van 2 schermen (2 schermen vormen 1 grote desktop in dit geval).
Kunnen alle ATI kaarten dmv Hydravision dit? Ik denk dan aan de goedkoopste die ik kan vinden. De Sapphire 4350 256mb.
Ik vind wel info over Hydravision, maar er staat niets bij de kaart zelf...

Als je ook echt de startbalk door wilt trekken en dat als je games start beide schermen gebruikt worden en het midden dus tussen de twee schermen in zit weet ik het niet.

Extended desktop en clone kan altijd mits je maar een kaart hebt met twee uitgangen. Persoonlijk zou ik wel voor dual DVI gaan. Die d-sub geven soms slecht beeld.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 28-08 23:19

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 00:20:

Overigens kan ik je zeggen dat het verhaal van Charlie dit keer voor de verandering wel eens erg dicht bij de waarheid zou kunnen liggen. ;)
Dan zal dat puur geluk zijn, want het principe dat ze (NV) nu nog geen dx10.1/11 ondersteunen is van weinig "voorspellende" waarde mbt perf. voor het volgende ontwerp, het kan zomaar een designafweging geweest toendertijd. En de G80 kwam ook from nowhere.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Klopt. G80 kwam ook zo maar ineens uit het niets.

De "voorspellende" waarde baseer ik dan ook op geheel andere zaken dan het feit dat ze nu nog geen DX10.1/DX11 ondersteunen. :Y)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Astennu schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:36:
[...]

Als je ook echt de startbalk door wilt trekken en dat als je games start beide schermen gebruikt worden en het midden dus tussen de twee schermen in zit weet ik het niet.

Extended desktop en clone kan altijd mits je maar een kaart hebt met twee uitgangen. Persoonlijk zou ik wel voor dual DVI gaan. Die d-sub geven soms slecht beeld.
Thx, die HD4350 heeft HDMI, DVI en d-sub, dus HDMI -> DVI zou ook moeten lukken.
Blijkaar kan extended desktop gewoon met XP in het control panel. En Hydravision kan de rest heb ik ondertussen gevonden.
8)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:58:

De "voorspellende" waarde baseer ik dan ook op geheel andere zaken dan het feit dat ze nu nog geen DX10.1/DX11 ondersteunen. :Y)
Ik heb zelden meegemaakt dat geruchten het juist hadden mbt de perf.(verhoudingen) dus ik ben benieuwd :Y)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Had ik al gezegd dat wat ik hoor van developers en AIBs absoluut geen betrekking heeft op de performance? ;)

Oh en RV840 staat ook nog voor het eind van dit jaar op de planning volgens een roadmap die ik onder ogen kreeg. Gek genoeg geen spoor van RV830.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:16
Hacku schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:02:
[...]

Vista en Win7, beide 64-bit.
Okay dan ga ik toch maar even een Catalyst Crew Feedback formulier invullen dat ik geen beschikking heb over de Display Manager...op een cleane install van Win7 RC 7100 (HD2900 XT)

Als er nog meer HD2900 XT Win7 x64 (of andere natuurlijk) gebruikers zijn met een vergelijkbaar probleem:

Hier is mijn Catalyst Feedback:
Display Manager is not showing in CCC, therefor I can't clone/expand (or any kind of adjustment)my screen to my TV (connected throught SVHS HQ-cable)

Theater Mode in CCC Avivo isn't working either, though I can enable it if I expand or duplicate my screen through the Windows Screen Adjustments. But in these settings I can't control the resolution, screen position (and theater mode) of either screen. So still even if enabled through Windows Duplication / Expand CCC Theater mode isn't working, no fullscreen video's are shown on my TV, and as said I can't control the display position / panning / resolution / etc.

I made some screenshots in a fresh and clean install of Windows 7 RC build 7100 x64 of CCC with the Catalyst 9.5 suite.

Force TV detect doesn't solve anything, display manager still isnt showing, and the same goes for Manual of Automatic detection of displays

http://www.kleinelaptops.nl/CCC1.jpg
http://www.kleinelaptops.nl/CCC2.jpg

In Windows XP Professional 32-bit SP3 on the same machine/computer (dual-boot) the display manager is working just fine.

The hyperlink below is to a forum/blog in Dutch, where I explaned my problem. Other users have stated that they do not experience these problems with newer ATI cards from the 4800 series.

The same problem I have discribed occurs with the 9.4 Catalyst suite on Win7 but I thought it had something to do with Windows 7 itself and didn't report it.

[ Voor 67% gewijzigd door StraightOn.NL op 20-05-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 29-07 21:57
CJ schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:05:
Had ik al gezegd dat wat ik hoor van developers en AIBs absoluut geen betrekking heeft op de performance? ;)
Ja, dat zei je al ;). En het had ook niet te maken met de prijs, dus volgens mij blijft de introductie datum dan over. Misschien kun je daar nog wat over zeggen ;).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
The Flying Dutchman schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:28:
[...]

Ja, dat zei je al ;). En het had ook niet te maken met de prijs, dus volgens mij blijft de introductie datum dan over. Misschien kun je daar nog wat over zeggen ;).
Powerverbruik heb je ook nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 21:03
Gurneyhck schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:41:
[...]

Het is ook mogelijk dat er een bijzondere designchange is waardoor bv crossfire op een opmerkelijk makkelijke manier door een soort (build-in) co-chips wordt ondersteund waardoor het voor de developers overkomt als single-chip.

Of misschien wel de grap van het jaar: x86 compatibiliteit. :+

[ Voor 8% gewijzigd door denheer op 20-05-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 22:10
Gurneyhck schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:41:
[...]

Wat blijft er dan nog over dat je kan horen van developers en AIBs:

Prijs
Performance
Powerverbruik
Lanceringsdatum
Bijzondere designchange (zie Deneer)

Je zegt ook iets over RV840. Als je naar de productnummers kijkt van RV7xx dan zou je moeten verwachten dat de RV840 een 32nm "testversie" is voor het nieuwe procede.

[ Voor 3% gewijzigd door penetreerbeer op 20-05-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:05:
Cryptisch ja en mijn opmerking heeft betrekking op Charlie die zich wel waagt aan blind gokwerk.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Laatst online: 28-04-2024
Een 32nm 'HD5770' zou wel een heel erg interessant en voor nVidia waarschijnlijk beangstigende kaart worden. Ze kunnen nu al niet echt met iets tegenover de HD4770 komen, laat staan als daar een 32nm opvolger met DX11 van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
dahakon schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:59:
Een 32nm 'HD5770' zou wel een heel erg interessant en voor nVidia waarschijnlijk beangstigende kaart worden. Ze kunnen nu al niet echt met iets tegenover de HD4770 komen, laat staan als daar een 32nm opvolger met DX11 van komt.
Volgens mij komen er geen videokaarten van ATi en nVidia op 32nm. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Laatst online: 28-04-2024
-The_Mask- schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 18:06:
[...]

Volgens mij komen er geen videokaarten van ATi en nVidia op 32nm. ;)
Er zijn geruchten over hoe AMD wellicht een beetje moe wordt van de problemen met het 40nm procede. Daarnaast zijn er geruchten over dat AMD wellicht op zoek is naar andere bakkers voor kaarten. Daarnaast zijn er de feiten dat Global Foundries bezig is met het 32nm procede en al wafers kan bakken (als ik het allemaal goed heb meegekregen van de verschillende interviews van GF mensen). Daarnaast is er de wetenschap dat AMD gemakkelijk ruimte in kan inkopen voor dergelijke vernieuwende procedees, daar AMD deels eigenaar is.

Als je dit alles optelt bij een eerder verhaal dat AMD daadwerkelijk al aan het kijken is naar het 32nm procede en wellicht al dit jaar kaarten zou willen uitbrengen op dat procede, dan weet je maar nooit. Het zou ook prima passen in het onderschatten dat nVidia doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
dahakon schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 18:12:
[...]

Er zijn geruchten over hoe AMD wellicht een beetje moe wordt van de problemen met het 40nm procede. Daarnaast zijn er geruchten over dat AMD wellicht op zoek is naar andere bakkers voor kaarten. Daarnaast zijn er de feiten dat Global Foundries bezig is met het 32nm procede en al wafers kan bakken (als ik het allemaal goed heb meegekregen van de verschillende interviews van GF mensen). Daarnaast is er de wetenschap dat AMD gemakkelijk ruimte in kan inkopen voor dergelijke vernieuwende procedees, daar AMD deels eigenaar is.

Als je dit alles optelt bij een eerder verhaal dat AMD daadwerkelijk al aan het kijken is naar het 32nm procede en wellicht al dit jaar kaarten zou willen uitbrengen op dat procede, dan weet je maar nooit. Het zou ook prima passen in het onderschatten dat nVidia doet.
Je hebt gelijk werd al in oktober vorig jaar geopperd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Daarnaast zijn er de feiten dat Global Foundries bezig is met het 32nm procede en al wafers kan bakken
Voor CPU's, niet GPU's. Daar zit een groot verschil in. Daarnaast staat 32nm pas voor 2011 op de roadmap. Wel even realistisch blijven mensen ;)
Het zou ook prima passen in het onderschatten dat nVidia doet.
Nee, hierop bedoelde CJ het zeker niet.
Je hebt gelijk werd al in oktober vorig jaar geopperd.
Volgens mij staat er totaal wat anders in dat artikel.

[ Voor 14% gewijzigd door XWB op 20-05-2009 18:22 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
ik denk niet dat ati meteen gaat voor 32 nm na maar 1 40nm generatie. Ik denk eerder dat ze 40nm nog wat gaan verbeteren het word nogal duur namelijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hacku schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 18:20:
[...]
Volgens mij staat er totaal wat anders in dat artikel.
Hoe bedoel je precies?
Het enige wat ik zei was dat ATi en nVidia niet van plan zijn 32nm GPU's te maken, maar door de Foundry nu kunnen ze het wel. En het zou niet eens zo vreemd zijn natuurlijk. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

[b]StraightOn.NL schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:39
(overigens lijkt die screenshot van jou wel erg op WinXP, waar mijn Display Manager ook gewoon werkt...Ik heb het hier over Win7 x64 7100)
Het blijkt maar weer eens dat ik 's nachts nog wel eens wat over het hooft zie, dat is idd. XP (x64). :p
Sorry. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
penetreerbeer schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:06:
[...]

Wat blijft er dan nog over dat je kan horen van developers en AIBs:

Prijs
Performance
Powerverbruik
Lanceringsdatum
Bijzondere designchange (zie Deneer)

Je zegt ook iets over RV840. Als je naar de productnummers kijkt van RV7xx dan zou je moeten verwachten dat de RV840 een 32nm "testversie" is voor het nieuwe procede.
Helemaal fout. Het is toeval dat de RV740 40nm werd. Het is helemaal niet mogelijk om nu al 32nm te hebben dat krijgen we pas over een jaar als niet anderhalf.

Performance zal gewoon een redelijk voorspelbare gain zijn ergens in de richting van 50-80%. Verbruik tja. Ik zou zeggen RV740 x2 of x2,5 dan zit je tussen de 160-200 watt.

Lever datum gok ik nog steeds ergens September-Oktober.

Geen bijzondere design dingen gewoon een geoptimaliseerde RV790 core op 40nm met DX11 er in. En natuurlijk de nodige extra shaders robs/tmu's.

Waar CJ het over heeft heeft denk ik meer te maken met een gok die nVidia mogelijk aan het nemen is. Of dat nVidia dit jaar niet kan gaan halen met hun GT300.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:16
SECURITEH schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 18:37:
[...]

Het blijkt maar weer eens dat ik 's nachts nog wel eens wat over het hooft zie, dat is idd. XP (x64). :p
Sorry. :(
no problem :P uit andere reacties blijkt namelijk dat ze in Win7 wel degelijk gewoon een display manager hebben :)

Het moet dus wel een compatibiliteits probleem zijn van mijn HD2900 XT en heb daarom ook een CC Feedback ingevuld (vraag is of ze er wat mee doen uiteraard..)

Ik heb een clean install van Win7 erop staan, en dus ook een fresh install van de officieele 9.5's . Bij 9.4 had ik overigens ook al hetzelfde probleem...sucks best wel hard kan ik jullie vertellen...Heel vervelend om nu niet meer lekker een filmpje te kijken terwijl ik of mijn vriendin gewoon aan het werk is op de PC, bovendien kan ik nu op de TV niet zien wat ik doe en heb ik dus ook niks aan mijn afstandsbediening (voor de pc) want mijn PC staat op het 'kantoor' nu moet ik dus telkens opstaan als ik iets wil wijzigen oid.

Toch bedankt voor je reactie uiteraard, en ik hoor het graag als er nog meer mensen zijn die dit probleem ondervinden.

Ik ben nu net overigens ook eens Overdrive aan het laten lopen en 3Dmark aant draaien.

3Dmark06 geeft iets lager resultaten dan ik van XP gewend ben, maar Overdrive lijkt met 9.5 wel erg mooie resultaten neer te zetten! Nu moet ik hem alleen nog ff helemaal stabiel zien te krijgen (ja ook de CPU en geheugen zijn overgeklokt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Radeon HD4730:
AMD is dressing up a new ATI Radeon SKU to go to office soon. The Radeon HD 4730 beats our guesswork, and wits both in one shot. The new SKU is not based on a scaled-down 40 nm RV740 GPU the HD 4770 is based on, but rather on a new RV770 variant, dubbed the RV770CE. This GPU also physically identical to the RV770, has part of its configuration identical to the RV770LE (Radeon HD 4830), while its memory interface is 128-bit GDDR5 instead of 256-bit GDDR3.

The only explanation we have in store is that perhaps AMD is looking to save on using lesser number of memory chips per board (while not crippling the memory interface), and that RV770 is in healthier stock than the RV740. Pictured below is the PowerColor Radeon HD 4730 PCS, one of the first cards based on the GPU. Other important specifications, such as stream processor count, and clock-speeds are yet to surface. Ideally it should cash-in on a price-segment below that of the Radeon HD 4770.

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/09-05-20/56a.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 20-05-2009 19:24 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Nog even en je ziet bij ATi de bomen door het bos ook niet meer:

HD4830
HD4850
HD4870
HD4870X2
HD4850X2
HD4330
HD4350
HD4530
HD4550
HD4570
HD4630
HD4650
HD4670
HD4730
HD4750
HD4770
HD4890

:| :P

[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 20-05-2009 19:38 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het is iig een duidelijke nummering.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja, maar daar is dan ook alles mee gezegd... _/-\o_ _O-

Weet jij het nog?

Ik niet iig... B)

[ Voor 27% gewijzigd door Format-C op 20-05-2009 19:38 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:59
RappieRappie schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 19:31:
Nog even en je ziet bij ATi de bomen door het bos ook niet meer:

HD4830
HD4850
HD4870
HD4870X2
HD4850X2
HD4350
HD4530
HD4550
HD4570
HD4630
HD4650
HD4670
HD4730
HD4750
HD4770
HD4890

:| :P
Als je het zo doet niet nee haha.
Als je ze op normale nummering doet zie je ook performance wise

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ach, keus zat iig... Daar zal het niet aan liggen. :+ :)

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 20-05-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
RappieRappie schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 19:36:
Mja, maar daar is dan ook alles mee gezegd... _/-\o_ _O-

Weet jij het nog?

Ik niet iig... B)
Last van de warmte? Neem anders een biertje ofzo ;)

offtopic:
Of een lekker koud bad, liefst met enkele meiden erbij (maar daar kan je het ook weer wam van krijgen).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nummering is logischer dan bij Nvidia. Het blijft alleen gek dat de hd4830 eruit wordt gegooid door de hd4770. Maarja de hd4830 wordt al niet meer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Uhmm slecht idee :S Als het verbruik nu maar niet hoger is dan dat van een HD4770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Gewoon het duurste model kiezen, dan zit je altijd goed :D

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoe geraak je anders de overgebleven 'slechtere' RV770's kwijt? Ze verkopen nu niet meer echt goed.
Als het verbruik nu maar niet hoger is dan dat van een HD4770.
Zit er wel in.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zie ik daar twee 6-pins PCIe aansluitingen op die HD4730?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:56:
Zie ik daar twee 6-pins PCIe aansluitingen op die HD4730?
Dat zie je idd, maar dat lijkt me vreemd. Kan me namelijk niet voorstellen dat het verbruik over de 150 Watt gaat.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Volgens mij hebben alle RV770 based kaarten tot nu toe 2 connectors gehad. CJ heeft een poos terug uitgelegd waardoor deze chip by design een hoog verbruik heeft. Op zo'n budgetkaart lijkt het me echter een dikke fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:03:
Volgens mij hebben alle RV770 based kaarten tot nu toe 2 connectors gehad. CJ heeft een poos terug uitgelegd waardoor deze chip by design een hoog verbruik heeft. Op zo'n budgetkaart lijkt het me echter een dikke fail.
HD 4850? ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

:/

Echt waar? Ik heb er verdorie zelf een gehad.... FAIL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de HD4850 zelfs zonder 6 pins connector krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:32:
Je kan de HD4850 zelfs zonder 6 pins connector krijgen :).
Dat was de HD4830 maar de HD4850 heeft gewoon een conector. Maar die HD4730 zou GDDR5 hebben. Misschien stripped down HD4870 kaarten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 18:21

artificial_sun

Mazda Rx7

HD4870X2
HD4850X2
HD4890
HD4870
HD4850
HD4770
HD4830 (EOL)
HD4750
HD4730
HD4670
HD4650
HD4630
HD4570
HD4550
HD4530
HD4350
Speciaal voor RappieRappie, nu op volgorde van performance. Enige vreemde eend is die dode HD4830.

Weet niet of iemand er iets aan heeft. Ik niet igg :+

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:04
Ik kan de release notes op de AMD website niet openen...

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 20:13
4530? 4570? 4630? 4730 ik bedoelde 4750? Waar halen jullie die nummers vandaan? Ik heb ze nog nooit gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door NitroX infinity op 21-05-2009 00:51 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

mobility ;)

De 4730 is die binnenkort te verschijnen 770CE

[ Voor 69% gewijzigd door Edmin op 21-05-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02
zit net te kijken naar mijn oude voodoo 5 5500 agp kaartje en bedenk me ineens dat toendertijd (volgens mij) IEDERE game prima schaalde met deze ``sli op 1 kaart`` oplossing. (correct me if i`m wrong)

crossfire en sli wordt steeds beter maar er zijn nog altijd een handvol games waarbij het niet of nauwlijks werkt. hoe zat dat dan bij de voodoo constructie? kan iemand me dat uitleggen?

en deze kaart had 64mb maar was dat toendertijd ook maar 32mb effectief? kan er niets over vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:26:
[...]

Gewoon het duurste model kiezen, dan zit je altijd goed :D
Pcies! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
meljor schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:37:
zit net te kijken naar mijn oude voodoo 5 5500 agp kaartje en bedenk me ineens dat toendertijd (volgens mij) IEDERE game prima schaalde met deze ``sli op 1 kaart`` oplossing. (correct me if i`m wrong)

crossfire en sli wordt steeds beter maar er zijn nog altijd een handvol games waarbij het niet of nauwlijks werkt. hoe zat dat dan bij de voodoo constructie? kan iemand me dat uitleggen?

en deze kaart had 64mb maar was dat toendertijd ook maar 32mb effectief? kan er niets over vinden....
Niet elke game schaalde prima mee. En de methode die er gebruikt werd ("scan-line interleave", dus het om en om laten renderen van de lijnen op je scherm) heeft dezelfde nadelen als Split Screen Rendering (ene helft van het scherm door GPU1, andere helft door GPU2). Een van die nadelen is dat ook bij de originele SLI kaarten van 3dfx het geheugen niet wordt gedeeld. Dat is nog altijd de heilige graal in de multi-GPU wereld. Op een 64MB kaart had dus elke GPU toegang tot 32MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:54:
[...]

Dat was de HD4830 maar de HD4850 heeft gewoon een conector. Maar die HD4730 zou GDDR5 hebben. Misschien stripped down HD4870 kaarten ?
Idd het was een 4830:
nieuws: Triplex komt met kleine HD 4830 zonder zespins powerconnector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuw topic komt er zo aan.

Edit: hier dus [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 101

[ Voor 63% gewijzigd door een moderator op 21-05-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

:)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hulde voor CJ met deel 100! :D

Denken we er aan om het netjes te houden? Dan komen we tot een topic waarin de topicwaarschuwing gebruikt kan gaan worden voor leuke dingen?