Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:34:
Misschien domme vraag. Maar ik ontvang snel een G1 unlocked (nederlands) waarin ik een KPN sim ga stoppen. Moet ik dan nog ergens rekening mee houden gezien updates enz?
nee hoeft niet. Werkt prima, ik heb een USA G1 die geroot is en ADP draaid en werkt prima met telfort (ook KPN), updates krijg je gewoon gepushed, heeft niets met je provider te maken zolang je maar internet hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:37

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

stavast schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:37:
hebben meer mensen er last van dat de verbinding steeds verbreekt. ik hoor dan een lage toon en weg is de verbinding. ik word er gek van. ik heb gewoon vol bereik! ik heb Hi en ben woonachtig in Utrecht, Tuindorp. las wel dat mensen rond het station er ook last van hadden.
Probeer het eens een tijdje met 3G uitgeschakeld (wireless settings->Mobile networks->Use 2G only). Je maakt dan gebruik van het "oude" GSM netwerk ipv bellen via UMTS. Dan weet je in ieder geval waar het aan ligt...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
Twee Dee schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:29:
[...]

Probeer het eens een tijdje met 3G uitgeschakeld (wireless settings->Mobile networks->Use 2G only). Je maakt dan gebruik van het "oude" GSM netwerk ipv bellen via UMTS. Dan weet je in ieder geval waar het aan ligt...
ik ga het proberen, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb (gelukkig) een manier gevonden om asf en asx(en welke andere) streams af te spelen. Je streamt ze dan in feite van je eigen pc.

1. Maak een account aan op orb.com en voeg je favoriete radio stations toe(bijv. 3fm).
2. Download Androrb via de Android Market
3. Login op Androrb en je radiozenders staan bij "webradio's"

Op deze manier kun je ook al je eigen mp3's/video's/foto's op je mobiel streamen. Erg handig dus :) (Je pc moet btw wel aan staan om van deze service gebruik te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
Mijn G1 geeft bij het aansluiten met zowel Windows (XP, Vista en 7) als OSX (10.5.6 en 10.5.7) geen mount-notification meer, heeft iemand ditzelfde probleem?

Heb me sufgezocht op internet, er zijn wel mensen met hetzelfde probleem. Maar helaas heeft niemand van die mensen een oplossing gevonden :S

Wat hielp niet?

- Factoryreset
- De cupcake update
- Manuele unmount en mount van de SD-card
- SD-card uit de G1 halen (en er weer indoen uiteraard :))

Ik heb alles al geprobeerd eigenlijk 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door fabianspoelman op 28-05-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 20:48
Ik heb een probleem met de contacts die ik in Gmail heb. Van een enkeling zie ik netjes de contact photo verschijnen op m'n android G1. Maar van veel mensen ook niet. Deze laatste groep heeft echter wel een foto in gtalk en gmail. Hoe kan ik ervoor zorgen dat m'n G1 deze foto's gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
fabianspoelman schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:38:
Mijn G1 geeft bij het aansluiten met zowel Windows (XP, Vista en 7) als OSX (10.5.6 en 10.5.7) geen mount-notification meer, heeft iemand ditzelfde probleem?

Heb me sufgezocht op internet, er zijn wel mensen met hetzelfde probleem. Maar helaas heeft niemand van die mensen een oplossing gevonden :S

Factoryreset helpt niet, de cupcake update hielp ook niet, ik heb alles al geprobeerd eigenlijk 8)7
Het klinkt misschien dom, maar krijg je het ook niet in je statusbalk te zien? Ik kreeg eerst echt een popup, maar als ik hem nu aansluit krijg ik alleen een icoontje te zien in de statusbalk. Die sleep je even naar beneden en dan klik je op de mount knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
disweb schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:50:
[...]

Het klinkt misschien dom, maar krijg je het ook niet in je statusbalk te zien? Ik kreeg eerst echt een popup, maar als ik hem nu aansluit krijg ik alleen een icoontje te zien in de statusbalk. Die sleep je even naar beneden en dan klik je op de mount knop ;)
Dat is dus precies wat ik niet meer krijg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hadden veel mensen het al ontdekt, maar ik kwam er laatst pas op:

1. Als je de 'home' knoop van je toestel ingedrukt houdt krijg je de shortcuts naar je meest gebruikte applicaties te zien.

2. De klok op van je alarm kun je wijzigen door er op te drukken, en dan in het volgende scherm: onderin naar links/rechts swipen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sinds een tijdje zitten er Tasks in Google Calendar. Iemand er al in geslaagd die te syncen met zijn G1 Android Enabled Phone ( :+ ) ?

Ik namelijk niet, en Google is vrij stil hieromtrend.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:24:
Ik heb (gelukkig) een manier gevonden om asf en asx(en welke andere) streams af te spelen. Je streamt ze dan in feite van je eigen pc.

1. Maak een account aan op orb.com en voeg je favoriete radio stations toe(bijv. 3fm).
2. Download Androrb via de Android Market
3. Login op Androrb en je radiozenders staan bij "webradio's"

Op deze manier kun je ook al je eigen mp3's/video's/foto's op je mobiel streamen. Erg handig dus :) (Je pc moet btw wel aan staan om van deze service gebruik te maken)
Het werkt over wifi, maar ik kwam er vandaag achter dat het niet lukt over 3g. Iemand die dit wel is gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:06
Snake schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:59:
Sinds een tijdje zitten er Tasks in Google Calendar. Iemand er al in geslaagd die te syncen met zijn G1 Android Enabled Phone ( :+ ) ?

Ik ga hier met de browser heen (https://mail.google.com/tasks). Werkt prima. Voor google apps moet je er nog /a/jedomeinnaam.nl achter zetten.

Op dezelfde manier gebruik ik google docs via https://docs.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Snake schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:59:

En dat zou ik inderdaad ook wel willen weten. Lijkt mij namelijk een erg handige feature!

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Balachmar schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:36:
[...]

En dat zou ik inderdaad ook wel willen weten. Lijkt mij namelijk een erg handige feature!
Nu we dan toch bezig zijn.... een soort van tooltje dat de eerstvolgende 5 afspraken uit je kalender(s) laat zien op je home screen zou ook wel handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:36:
[...]

Nu we dan toch bezig zijn.... een soort van tooltje dat de eerstvolgende 5 afspraken uit je kalender(s) laat zien op je home screen zou ook wel handig zijn!
Quickcal is erg handig! Zoek die maar eens op in de Market ;)
Met één druk op de knop zie je eerst komende afspraken goed gesorteerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Laudor schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:34:
[...]

Ik ga hier met de browser heen (https://mail.google.com/tasks). Werkt prima. Voor google apps moet je er nog /a/jedomeinnaam.nl achter zetten.

Op dezelfde manier gebruik ik google docs via https://docs.google.com
Yes dat wist ik, die heb ik al mooi als snelkoppelingen op mijn scherm staan. Maar ik zou graag dat _ALLE_ services in een app worden omgezet. Reader, Docs, Tasks.

Voor Reader gebruik ik nu newsrob, werkt wel goed, maar t zou mooier zijn moest het van Google zijn =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:53:
[...]

Quickcal is erg handig! Zoek die maar eens op in de Market ;)
Met één druk op de knop zie je eerst komende afspraken goed gesorteerd.
Ik krijg ***** van die Android Market. Quickcal niet te vinden... Fbook niet te vinden.

Grrrrr en dat van Google, DE searchgigant... en dan zo'n brakke searchfunctie.

[ Voor 4% gewijzigd door Snake op 28-05-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de Windows Vista aHome theme draaien (evil!)

Afbeeldingslocatie: http://www.android.com/market/apps/ahomewindowsvista-lg-01.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.android.com/market/apps/ahomewindowsvista-lg-02.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.android.com/market/apps/ahomewindowsvista-lg-03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:11:
[...]

Ik krijg ***** van die Android Market. Quickcal niet te vinden... Fbook niet te vinden.

Grrrrr en dat van Google, DE searchgigant... en dan zo'n brakke searchfunctie.
Hij staat in Market als Quickcalendar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:17:
[...]

Hij staat in Market als Quickcalendar
Thanks. Ik snap gewoon niet waarom ie Quickcal niet herkent ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij een teaser van HayKuro, wat ziet de Hero build er super uit!!!
http://www.youtube.com/watch?v=VRX5N5bte68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
iemand al de ion versie in gebruik?

zie:

Linken naar roms is not done!

[ Voor 43% gewijzigd door DaannO op 30-05-2009 10:14 ]

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raydekok schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:11:
iemand al de ion versie in gebruik?

zie:

[mbr]Linken naar roms is not done![/]
Ja heb ik, super snel geen NL ondersteuning en zit er niet veel extra's in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen hoe je de auto correctie (bij sms berichten) uit kunt zetten? Die functionaliteit is toch minder handig dan het lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:31:
Kan iemand me vertellen hoe je de auto correctie (bij sms berichten) uit kunt zetten? Die functionaliteit is toch minder handig dan het lijkt...
Klik op menu -> settings (instellingen) -> Locale and Settings (uhmmm) -> Android Keyboard of Device Keyboard -> En je bent er, kun je aanpassen ;)

PS. Heb jij dan NL taalcorrectie? Al staat je telefoon op Engels, dan werkt NL correctie niet (bij mij niet in ieder geval). Bij de engelse versie heb ik hem ook uitgezet omdat het dan alleen maar irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx!

Ik heb nog een probleem. Ik heb PureRSS gedownload om rss feeds te lezen. Werkt op zich prima :) Maar het lijkt alsof deze applicatie geen gebruik van wifi maakt, na ongeveer 24 uur gebruik zit ik op 2.5mb aan "cell" data, terwijl ik haast altijd wifi in de buurt heb. Is dit een fout van android of van PureRSS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Ik heb een ADP en ik wilde su worden in de Terminal Emulator. Na het invoeren van su, kreeg ik: uid 10001 not allowed to su. Oplossing staat hier.

[ Voor 29% gewijzigd door KS1987 op 03-06-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:22
Ik heb hier een G1 met nog de oude 1.1 software erop. Nu gebruik ik een sim van telfort, en heb ik geen update gehad of wat.
Is het moeilijk deze los te downloaden, of gewoon met de hand updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://android.clients.g...a-ota-148830.de6a94ca.zip

is wel de USA versie maar zo te zien zonder automatisch dingen versturen naar Amerika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

en als je gewoon via je telefoon checkt voor updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ondersteund android ook push to mail? Ik bedoel niet via gmail maar andere mail clients/providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
GoldenSample schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 01:00:
en als je gewoon via je telefoon checkt voor updates?
En hou zou dat moeten? Heb nog nergens iets gevonden om daar naar te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Bij mij crashed de G1 vrij vaak. Ik denk wel een paar keer per week. Ik hoopte dat dit met cupcake over zou zijn maar het is nog steeds zo. De enige verbetering met cupcake is dat hij automatisch opnieuw opstart, daarvoor moest ik altijd de batterij verwijderen.

Ineens word het beeld zwart, hij reageerd nergens meer op, en even later zie je het android logo en start hij opnieuw op. Vrij irritant. Ik maak dit op de gekste momenten mee. Na het ophangen van een telefoongesprek, maar MEESTAL als ik hem gewoon uit mn zak pak om hem te gebruiken. Meerdere mensen met deze ervaring? of ligt het misschien aan een bepaalde applicatie die ik draai?

Ik gebruik een retail G1 met officiele cupcake en laatste beveiligingspatch.

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
KnEuTeR schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:51:
Bij mij crashed de G1 vrij vaak. Ik denk wel een paar keer per week. Ik hoopte dat dit met cupcake over zou zijn maar het is nog steeds zo. De enige verbetering met cupcake is dat hij automatisch opnieuw opstart, daarvoor moest ik altijd de batterij verwijderen.

Ineens word het beeld zwart, hij reageerd nergens meer op, en even later zie je het android logo en start hij opnieuw op. Vrij irritant. Ik maak dit op de gekste momenten mee. Na het ophangen van een telefoongesprek, maar MEESTAL als ik hem gewoon uit mn zak pak om hem te gebruiken. Meerdere mensen met deze ervaring? of ligt het misschien aan een bepaalde applicatie die ik draai?

Ik gebruik een retail G1 met officiele cupcake en laatste beveiligingspatch.
Ik heb hier echt nooit last van, dus denk dat het aan een bepaalde applicatie ligt. Heb je geen applicatie die altijd op de achtergrond draait? openHome, aHome, dxTop, SweeterHome ofzo?

Anders zou ik gewoon eens je telefoon wipen (alles eraf gooien) en android vers installeren, als het dan nog steeds is gewoon terug naar de winkel gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 22:37
Guys, wat denken jullie van de i7500 van Samsung? Ik zat de specs op www.samsungi7500.nl te bekijken maar heb om eerlijk te zijn totaal geen verstand van mobieltjes :D Werkt die Google Lite Chrome browser een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

goldmemberf1 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:57:
Guys, wat denken jullie van de i7500 van Samsung? Ik zat de specs op www.samsungi7500.nl te bekijken maar heb om eerlijk te zijn totaal geen verstand van mobieltjes :D Werkt die Google Lite Chrome browser een beetje?
Die lijkt mij inderdaad netjes. Maar ik heb vandaag besloten dat ik niet ga wachten. Ik ga de Magic bestellen. Ik MOET en ik ZAL een Android phone... NU. :-)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 09:05
spaceboy schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:16:
Die lijkt mij inderdaad netjes. Maar ik heb vandaag besloten dat ik niet ga wachten. Ik ga de Magic bestellen. Ik MOET en ik ZAL een Android phone... NU. :-)
Ja dat gevoel heb ik ook maar die gare Vodafone laat nietsss van zich horen dammit! :(

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

disweb schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:57:
[...]

Ik heb hier echt nooit last van, dus denk dat het aan een bepaalde applicatie ligt. Heb je geen applicatie die altijd op de achtergrond draait? openHome, aHome, dxTop, SweeterHome ofzo?

Anders zou ik gewoon eens je telefoon wipen (alles eraf gooien) en android vers installeren, als het dan nog steeds is gewoon terug naar de winkel gaan ;)
Ik heb wel wat programma's draaien ja, maar je komt er nooit achter welke de problemen veroorzaakt....

Het gebeurde trouwens net weer :s Kenmerkend van het probleem is dat ik me PIN code voor me simkaart opnieuw moet intoetsen. De recent programs list is ook leeg (menu knop tijdje inhouden) De telefoon is dus gereboot. (soms zie je het reboot proces ook) Maar de uptime in de system information staat wel gewoon op paar dagen! Dus beetje vreemd. Denk dat ik binnenkort maar eens ga wipen. :s

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 16:01

MethinX

't is wat!

Ik ben op zoek naar een appje waarmee ik een locatie kan opslaan, en vervolgens weer makkelijk via compas/radar app naar die locatie terug kan navigeren. Bijvoorbeeld als mijn auto ergens geparkeerd staat ofzo :)

Ik heb het geprobeerd met Google Maps, AndNav2 en LocMark. Het opslaan van een locatie lukt wel, maar om hem vervolgens te gebruiken voor de radar en terug te navigeren lukt me niet. Heeft iemand nog tips?

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
MethinX schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:24:
Ik ben op zoek naar een appje waarmee ik een locatie kan opslaan, en vervolgens weer makkelijk via compas/radar app naar die locatie terug kan navigeren. Bijvoorbeeld als mijn auto ergens geparkeerd staat ofzo :)

Ik heb het geprobeerd met Google Maps, AndNav2 en LocMark. Het opslaan van een locatie lukt wel, maar om hem vervolgens te gebruiken voor de radar en terug te navigeren lukt me niet. Heeft iemand nog tips?
Park car doet exact wat jij wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:18:
[...]

Ja dat gevoel heb ik ook maar die gare Vodafone laat nietsss van zich horen dammit! :(
Er waren wat probleempjes inderdaad met een systeem ofzo maar heb zojuist m'n bestelling gedaan. Eindelijk... Android... will... be... mine... :-) Helaas wordt het waarschijnlijk net na het weekend dat ik m'n Magic krijg.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 08:10
smeerbartje schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:56:
[...]

Als ik "park car" invoer op de market wordt er alleen niet zichtbaar.

Zelf ben ik ook op zoek naar een soortgelijke app maar dan wel een die zonder maps werkt (in verband met het gebruik buiten nederland)

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Tim_bots schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 12:25:
[...]

Als ik "park car" invoer op de market wordt er alleen niet zichtbaar.

Zelf ben ik ook op zoek naar een soortgelijke app maar dan wel een die zonder maps werkt (in verband met het gebruik buiten nederland)
http://lmgtfy.com/?q=park+car+android

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 09:05
spaceboy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:17:
Er waren wat probleempjes inderdaad met een systeem ofzo maar heb zojuist m'n bestelling gedaan. Eindelijk... Android... will... be... mine... :-) Helaas wordt het waarschijnlijk net na het weekend dat ik m'n Magic krijg.
:X OMG! M'n bestelling heb ik al LANG gedaan, vijf mensen aan de lijn gehad van Vodafone, niéts konden ze me vertellen. Ik moest maar wachten op een e-mail van ze en dan wéér bellen tegen die tijd. Welnu, die e-mail is er uiteraard nog steeds niet. Fijnnnn. Ben nu ietsjes jaloers. Een klein beetje maar hoor. ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Bedankt voor de google tip ;)

Maar volgens mij is ie verwijderd uit de Market ofzo, want daarin is hij inderdaad niet te vinden..

Wat me wel lukt is via google maps een punt opslaan en een routebeschrijving genereren naar die plek. Alleen werkt Google Maps jammer genoeg niet met het kompas.. En heb ik liever de radar hiervoor in de plaats. In AndNav2 krijg ik de radar alleen aan de praat bij het klikken op de kaart, maar niet bij het gebruiken van een favorite locatie.. ZUCHT! :) Iemand nog tips of andere apps?

[ Voor 40% gewijzigd door MethinX op 03-06-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MethinX schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:24:

Parkmate al geprobeerd of Radar? Overigens zie ook:

Android Software & Discussie
[daar past die discussie beter zodat deze over het Android OS zelf kan gaan, en gemakkelijker te doorzoeken voor mensen met vragen of Android of Software in gesplitste topics]

En misschien dat een Geocaching programmaatje ook wel doet wat jij wilt. Dus zoek eens naar Geocaching tools op Android Market, misschien dat je dan wat verder komt naar wat je zoekt. (geocaching is dat spul van iets verstoppen op een locatie en anderen die het moeten zoeken ahdv de coordinaten).

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:55:
[...]

Parkmate al geprobeerd of Radar? Overigens zie ook:
Parkmate is ook al niet meer te vinden :/ Zowel met als zonder spatie geprobeerd..
Radar kan alleeen gebruikt worden met aanstuuring vanuit andere apps..

Bedankt voor de tip voor geocaching tools, die ga ik even uitproberen. Ik hoop dat ik dan ook makkelijk een "schat" toe kan voegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op een blog bepaalde functies die ik niet op mijn G1 zie? Ik heb gewoon versie 1.5 erop staat, maar hier bijvoorbeeld twee functies die ik niet kan vinden:

Dat luidsprekertje bij de zoek widget voor voice search.
Afbeeldingslocatie: http://www.geek.com/wp-content/uploads/2009/05/home-screen-with-multiple-widgets.png

Batch edit functies in Gmail.
Afbeeldingslocatie: http://www.geek.com/wp-content/uploads/2009/05/gmail.png

Is dat alleen beschikbaar in de VS? Zoja, dan snap ik dat wel met voicesearch, maar waarom mogen we geen batch edit functies in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Kan iemand misschien zeggen hoe ik me android 1.1 update naar 1.5 met de hand?
Heb namelijk niks geen updates gezien via me telfort simkaart.

De telefoon naar updates laten zoeken kan ik nergens vinden in de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

TerminalNL schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:58:
Even googlelen gaf me deze link: http://www.androidworld.n...pcake-handmatig-op-je-g1/
Maar iets zegt me dat je dat niet bedoelt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Nou het liefst gewoon dat die normaal ernaar zoekt of wat.
Maar ik had deze link ook al gevonden, maar de download link voor het bestand is dood ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

TerminalNL schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:05:
Nou het liefst gewoon dat die normaal ernaar zoekt of wat.
Maar ik had deze link ook al gevonden, maar de download link voor het bestand is dood ;)
Hier heb je een link die wel werkt: http://www.flyupload.com/?fid=504814219
Ikzelf heb nog geen android powered mobile, dus ik kan je op een andere manier niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
TerminalNL schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:58:
Heb namelijk niks geen updates gezien via me telfort simkaart.

De telefoon naar updates laten zoeken kan ik nergens vinden in de telefoon.
Klik op menu, dan settings, about phone en dan system updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Laudor schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:18:
[...]

Klik op menu, dan settings, about phone en dan system updates.
Staat heel veel, maar geen system updates, of ook maar iets van updates.
Probeer eerst wel de bovenstaande link! Vervalt hiermee me garantie, of is het gewoon de officieele release?

edit:

Heb het geprobeerd, maar ik krijg een foutmelding tijdens het laden van het .zip bestand op ongeveer 30%.

[ Voor 14% gewijzigd door TerminalNL op 03-06-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps batch edit functies heb ik wel gewoon :p, ik moet eens wat meer gaan slapen. Voice search is dan waarschijnlijk alleen in de US beschikbaar vanwege het verschil in talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een applicatie die ik jullie aanraad: Places Directory, misschien kan die in de OP opgenomen worden.

http://googlemobile.blogs...tory-app-for-android.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

@ Hierboven: Let wel op dat er problemen KUNNEN optreden met een US Rom op een UK versie van de gsm.

Ik heb een US, en de UK Cupcake werkte perfect er op. En dit geeft natuurlijk geen garanties dat het omgekeerd werkt.

Maar het KAN echt wel voorkomen dat er dingen niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:34:
@ Hierboven: Let wel op dat er problemen KUNNEN optreden met een US Rom op een UK versie van de gsm.

Ik heb een US, en de UK Cupcake werkte perfect er op. En dit geeft natuurlijk geen garanties dat het omgekeerd werkt.

Maar het KAN echt wel voorkomen dat er dingen niet werken.
Verstuurt de US/UK rom geen SMSjes naar de US/UK in the background :? Zoiets was toch een tijdje terug in het nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:54:
[...]

Verstuurt de US/UK rom geen SMSjes naar de US/UK in the background :? Zoiets was toch een tijdje terug in het nieuws.
Doet mijne ook (US), maar mijn provider ondersteund dat nummer niet. (Maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

smeerbartje schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:56:
[...]

lose-me-not misschien? kost wel 1 dollar...
Voor een app die toch vrij simpel kan zijn...

[ Voor 15% gewijzigd door Balachmar op 03-06-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Overigens, dit is een beetje een domme request, maar ik ben lekker in het Android Framework gedoken, en nu vraag ik aan jullie: Wat is een applicatie die jullie zouden willen zien, zodat ik wat ideetjes heb :+

[ Voor 200% gewijzigd door Snake op 03-06-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Snake schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:06:
Overigens, dit is een beetje een domme request, maar ik ben lekker in het Android Framework gedoken, en nu vraag ik aan jullie: Wat is een applicatie die jullie zouden willen zien, zodat ik wat ideetjes heb :+
Ga je mee doen aan de ADC2? De Adroid Developer Challenge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Balachmar schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:07:
[...]

Ga je mee doen aan de ADC2? De Adroid Developer Challenge?
Neen ik verveel me steendood en ik heb niets te doen snachts :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik zat te denken aan een applicatie die de inkomende telefoontjes/smsjes filtert zodat je 's nachts gewoon lekker door kan slapen als je dronken vrienden je opbellen/smsen. Belt een vriend je op... dan is je mobiel stil. Bellen je ouders dan gaat het ding wel over.

Dus afhankelijk van het tijdstip (in te stellen door gebruiker) en beller (paar mensen in een soort van whitelist) maakt je mobiel geluid, of niet.
Of bestaat die al?

[ Voor 13% gewijzigd door job op 03-06-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
ik weet niet hoever je programmeer skills reiken, maar ik zou graag een programma als mymobiler voor android willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Een keyboard-backlight-toggle die in 1.5 werkt :)

Hier iets dat ik zelf al gevonden heb:
Q: How can I control the keyboard backlight?

A: The keyboard backlight can be controlled via /sys/class/leds/keyboard-backlight/brightness It appears that it's a simple on-off control (echoing '0' turns it off, echoing '1' or higher turns it on). For some reason, the default system backlight control stuff seems to set this to "83", but I don't know why. I can't seem to see any difference between 83 and any other number. The file is readable by anyone, but only writable by root, so you'll need root access to the phone to manipulate it this way.
Zonder root-access zou leuk zijn, maar als het niet anders kan dat ding maar even rooten :) (bij de witte G1 zijn de toetsen slecht zichtbaar met de backlight aan als het niet donker is)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Wat moet ik precies instellen zodat mijn G1 telefoon mijn huidige locatie automatisch doorgeeft aan Google Talk? Ik heb onder 'beveiliging en locatie' de optie 'draadloze netwerken gebruiken' aangezet. Mijn telefoon geeft echter niet standaard mijn locatie door als 'dat zinnetje onder mijn naam' in Gtalk. Iemand een suggestie? Ik kan de status handmatig bijwerken door naar de maps applicatie te gaan en te kiezen voor menu - lattitude. Op deze manier 'foreer' ik een refresh. Ik zou echter willen dat deze automatisch plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
kan iemand mij vertellen hoe ik nandroid aan de praat krijg. ik start mn tel op via home en aan/uit knop en dan zou ik een script moeten runnen. alleen kent mijn computer geen .sh bestanden. hoe moet ik het nou doen? wil namelijk de nieuwe jf 1.51 erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:42

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

stavast schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:14:
kan iemand mij vertellen hoe ik nandroid aan de praat krijg. ik start mn tel op via home en aan/uit knop en dan zou ik een script moeten runnen. alleen kent mijn computer geen .sh bestanden. hoe moet ik het nou doen? wil namelijk de nieuwe jf 1.51 erop zetten.
.sh bestand is linux script file en nandroid is Backup.

Als je wilt updaten zou je een update.zip file moeten hebben van 1.51 en op je SD kaart zetten.
Ik ga hier morgen (vandaag) even mee bezig ik moet namelijke ook nog updaten, ik zal m'n bevindingen hier over posten als ik klaar ben.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
TerreurBV schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 00:18:
[...]

.sh bestand is linux script file en nandroid is Backup.

Als je wilt updaten zou je een update.zip file moeten hebben van 1.51 en op je SD kaart zetten.
Ik ga hier morgen (vandaag) even mee bezig ik moet namelijke ook nog updaten, ik zal m'n bevindingen hier over posten als ik klaar ben.
ja dat snap ik allemaal, maar ik wil een backup maken alvorens ik 1.51 installeer, anders ben ik alles kwijt. maar ik las dat ik moet opstarten via home & aan/uit knop en dan alt b .. en ergens anders lees ik weer geen alt b, maar gewoon usb erin en dan het script runnen.

het installeren is geen probleem verder. toch bedankt, ben benieuwd naar je bevindingen.

edit: het is in middels gelukt met het maken van een backup. gewoon de recovery 1.44 van jf erop gezet en toen kon ik wel een backup maken.

[ Voor 8% gewijzigd door stavast op 04-06-2009 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
TerreurBV schreef op zondag 10 mei 2009 @ 10:34:
Ik heb gisteren mijn bootscreen aangepast (liep tegen veel dingen aan) dus ik heb een aangepast versie gemaakt in het Nederlands Enjoy..

Handleiding Bootscreen veranderen van een rooted G1 met HARDSPL bootloader en android 1.5/1.1

///// Voor dat we beginnen moet er een aantal dingen kloppen je pc moet de juiste drivers hebben voor je G1.

Download de SDK van hier
http://developer.android.com/sdk/1.5_r1/index.html versie 1.5
http://developer.android.com/sdk/1.1_r1/index.html versie 1.1

In de map van de SDK staat een andere map genaamd 'usb_drivers'
Gebruik deze drivers voor je rom versie.

Zorg dat bij Hardware manager de telefoon aan gegeven word als ADB Iterface.
HTC Dream Composite ADB Interface Zonder een gele driehoek met ! of gewoon een gele ! /////

///// Voor de telefoon heb je de laatste HARDSPL bootloader nodig,
Benogdigheden staan hier en uitleg ook.

VER: HSPL10.95.3000
ZIP: splhard1_update_signed.zip

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=455860 /////

Als dit allemaal uptodate is dan kunnen we beginnen.

1.Neem een afbeelding die je wilt als bootscreen met de afmeting van 320x480
Sla deze op als (gebruik .JPG of .PNG)

2.Download deze map http://members.home.nl/deventerror/Boot_images.zip pak deze uit op je Desktop, makkelijkste is om dit op je bureaublad te doen.
bij gebruik van 1.5 vervang je 'fastboot' 'adb' 'AdbWinApi.dll' van de 1.5 SDK naar de fastboot map op je bureaublad.

3.Zet je telefoon uit en start in de bootloader (Camera+Power)
Koppel de telefoon aan je pc je zult een bootloader zien ( met drie androids mannetjes op skateboards)
Midden in het scherm moet nu 'Serial0' staan druk nu op de backtoets en er zal 'fastboot' verschijnen.

4.Nu is alles klaar om aangepast te worden.

5.Start CMD op 'start' 'uitvoeren' typ 'CMD' druk op enter.

6. Typ ''cd bureaublad'' druk op enter en dan ''cd fastboot'' druk op enter. (zonder '' )

7.Open de Create map klik op CreateG1Splash.exe start deze op.

8.Nu je in CreateG1Splash.exe bent open je het plaatje dat je wilt
En druk je op 'convert' nu komt de converte versie in de map create

12. Kopieer mysplash.rgb565 naar de fastboot map

14. Kopieer en plak deze commando's in CMD (Zonder #1/2/3)
#1 fastboot flash splash1 mysplash.rgb565
#2 fastboot flash splash2 mysplash.rgb565
#3 fastboot reboot

Basic is overgenomen van een tutorial van XDA maar gaf problemen deze is geupdate en aangepast tegen bugs die naar de tijd zijn ontstaan.

Convert tool is van jesusfreke.

Getest windows XP pro 32bit en Vista 64bit
ik wil hier even aan toevoegen dat wanneer je de melding krijgt "< waiting for device >" je waarschijnlijk de drivers niet goed heb geinstalleerd. wanneer je in fastboot zit en je telefoon aangesloten is, dan moet je even naar apparaat beheer gaan. vervolgens kijk je bij usb apparaten, als het goed is zie je daar ergens een drie hoekje staan. je moet dan gewoon even de drivers bij werken.

hier kwam ik vandaag achter. wanneer ik de gsm gewoon aansluit dan wordt hij herkend als adb apparaat, in fastboot was dit niet het geval. na het opnieuw installeren van de drivers in fastboot mode werkte alles perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

stavast schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:42:
[...]

ik wil hier even aan toevoegen dat wanneer je de melding krijgt "< waiting for device >" je waarschijnlijk de drivers niet goed heb geinstalleerd. wanneer je in fastboot zit en je telefoon aangesloten is, dan moet je even naar apparaat beheer gaan. vervolgens kijk je bij usb apparaten, als het goed is zie je daar ergens een drie hoekje staan. je moet dan gewoon even de drivers bij werken.

hier kwam ik vandaag achter. wanneer ik de gsm gewoon aansluit dan wordt hij herkend als adb apparaat, in fastboot was dit niet het geval. na het opnieuw installeren van de drivers in fastboot mode werkte alles perfect!
Ja idd je moet de drivers installeren als je telefoon is aangesloten althans bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om als ik een sms krijg het ledje een andere kleur te laten knipperen dan als ik email krijg? Op zich wel handig omdat ik vrij veel mail krijg die vaak niet direct aandacht nodig hebben terwijl sms vaak wel meteen aandacht nodig heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 12:15
Toch maar even een crosspost omdat het Android software topic niet helemaal storm loopt:
En daar doen we dus niet aan.

[ Voor 74% gewijzigd door RoD op 04-06-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit mag dus in het softwaretopic.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 04-06-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
hoeveel topics moet ik nu eigenlijk bekijken om een beetje op de hoogte te blijven van android en de apps?! bij de windows based telefoons worden toch ook gewoon de apps besproken in het zelfde topic. snap dat alles beetje overzichtelijk moet blijven maar overdrijven is ook een vak. kan er niet gewoon een "het grote Android topic" gemaakt worden? heb het idee dat de telefoons allemaal hetzelfde kunnen en dat het besturingssysteem niet van elkaar verschillen, misschien heel minimaal. het zou in ieder geval dat autoritaire gedrag flink verminderen.

[ Voor 38% gewijzigd door stavast op 04-06-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
smeerbartje schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:54:
Wat moet ik precies instellen zodat mijn G1 telefoon mijn huidige locatie automatisch doorgeeft aan Google Talk? Ik heb onder 'beveiliging en locatie' de optie 'draadloze netwerken gebruiken' aangezet. Mijn telefoon geeft echter niet standaard mijn locatie door als 'dat zinnetje onder mijn naam' in Gtalk. Iemand een suggestie? Ik kan de status handmatig bijwerken door naar de maps applicatie te gaan en te kiezen voor menu - lattitude. Op deze manier 'foreer' ik een refresh. Ik zou echter willen dat deze automatisch plaatsvindt.
Niemand die hier meer over kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Ik ben het wel eens met stavast. Voorbeeld: Als de oplossing voor het probleem van smeerbartje een app is, dan hoort die vraag hier niet thuis, terwijl het hier wel thuis hoort als het standaard android functionaliteit is. En hoe zit het met de apps van Google, zoals maps, browser, gmail etc. Dat zijn toch ook apps, die horen hier dan ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heeft android eigenlijk geen asf/asx streaming support. Dat vind ik toch wel een flinke tegenvaller(omdat er ook geen fm op de magic zit).

Staat dit nog op de todo lijst van google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testpanel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 09:24
Ik heb zojuist m`n g1 binnen gekregen.
Android is echt super! Kreeg zelfs al na een paar minuutje de Cupcake update ter beschikking..
Nu heb ik een vraagje over het onscreen toetsenbord..
Als ik m`n G1 draai in landscape mode (zonder toetsenbord uit te klappen), draait A. het scherm al niet mee (En dan heb ik het over de home screen) en B. verschijnt het onscreen toetsenbord niet..
Ze staan beide wel ingeschakeld.
Weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn? :o

(In bijvoorbeeld: De Market, draait hij wel in landscape mode, als ik m`n G1 draai..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Testpanel schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:54:
Ik heb zojuist m`n g1 binnen gekregen.
Android is echt super! Kreeg zelfs al na een paar minuutje de Cupcake update ter beschikking..
Nu heb ik een vraagje over het onscreen toetsenbord..
Als ik m`n G1 draai in landscape mode (zonder toetsenbord uit te klappen), draait A. het scherm al niet mee (En dan heb ik het over de home screen) en B. verschijnt het onscreen toetsenbord niet..
Ze staan beide wel ingeschakeld.
Weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn? :o

(In bijvoorbeeld: De Market, draait hij wel in landscape mode, als ik m`n G1 draai..)
Dat is een feature. De engie plek waarbij hij dat niet doet is je home screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Nou die update van JF 1.51 werkt niet geweldig Android nu sloom en valt uit :s
Vanavond maar weer even wipen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
TerreurBV schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:08:
Nou die update van JF 1.51 werkt niet geweldig Android nu sloom en valt uit :s
Vanavond maar weer even wipen en opnieuw installeren.
ik kreeg ook wat problemen met programma's en dergelijk. had alleen de changes update. heb besloten om toch maar de gehele 1.51 van js te pakken en mijn G1 te wipen, nou doet hij het weer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Weet iemand een wat specifiekere Nederlandse release date dan 'Q3' voor de Samsung I7500 welke Android 1.5 zou moeten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kellhus schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:21:
Weet iemand een wat specifiekere Nederlandse release date dan 'Q3' voor de Samsung I7500 welke Android 1.5 zou moeten draaien?
Ik hoop deze maand nog.

Hij is over een week verkrijgbaar in Duitsland via o2 voor 420 euro los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik heb sinds een paar dagen een Android telefoon(G1) maar het lukt me niet om via bluetooth de contacten van mijn SE P1i door te sturen. Kan Android soms niet met het type omgaan ofzo?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Erasmo schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:29:
Ik heb sinds een paar dagen een Android telefoon(G1) maar het lukt me niet om via bluetooth de contacten van mijn SE P1i door te sturen. Kan Android soms niet met het type omgaan ofzo?
Android kan nog helemaal niks met bleutooth alleen koptelefoon en handsfree bleutooth apparaten besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Erasmo schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:29:
Beste optie is SE P1i te synchroniseren met gmail als dat rechtstreeks kan, of eerst syncen met outlook of thunderbird. En dan outlook/thunderbird syncen met gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Balachmar schreef op maandag 08 juni 2009 @ 08:14:
[...]

Beste optie is SE P1i te synchroniseren met gmail als dat rechtstreeks kan, of eerst syncen met outlook of thunderbird. En dan outlook/thunderbird syncen met gmail.
had ook een p1i erg fijn ding. ik heb via www.zyb.com alles gebackupped daarna alles netjes gemaakt en naar gmail. en voila!!!

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
smeerbartje schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:11:
[...]

Niemand die hier meer over kan vertellen?
Na wat zoekwerk kwam ik uit op deze thread; het is dus een bekend probleem. Niemand van de mede-tweakers die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand een link naar de VMware image van een Android build? Op het net vind ik wel screenshots, maar geen instructies om het te compileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is niet de plek voor dat soort dingen. We hebben hier een feedbacktopic. Graag daar wel wat constructiever reageren.

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 09-06-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
*knip* zie hierboven.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 09-06-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over Android: als er SMSjes worden verstuurd terwijl mijn telefoon uistaat krijgen die als verzonden-tijdstip het tijdstip mee zodra ik m'n telefoon weer aanzet, als ze binnenkomen. Zelfs via 'via message details' kan ik niet zien wanneer de SMS verzonden aan mij is.

Is het mogelijk op Android om te zien op welk tijdstip de SMS ook verzonden is?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:54

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

zAo schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:14:
Heeft iemand een link naar de VMware image van een Android build? Op het net vind ik wel screenshots, maar geen instructies om het te compileren.
http://eoghans.devsite.googlepages.com/androidinvirtualbox

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testpanel
Als ik het goed begrijp, kun je momenteel dus nog niet via Bluetooth bijvoorbeeld een foto oversturen naar een andere telefoon?
Als dat zo is, zou dat een mooi punt zijn om verbeterd te worden in een volgende versie lijkt mij.
Of is er een applicatie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Testpanel schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:32:
Als ik het goed begrijp, kun je momenteel dus nog niet via Bluetooth bijvoorbeeld een foto oversturen naar een andere telefoon?
Als dat zo is, zou dat een mooi punt zijn om verbeterd te worden in een volgende versie lijkt mij.
Er is een applicatie voor: Bluex, deze kost €1,40 in de Android Market en maakt het mogelijk om bestanden te verzenden en te ontvangen.
Naar mijn weten zijn ze bij Google wel bezig OBEX te implenteren in Android.
wellicht dat dit bij de Donut firmware tevoorschijn komt? Ik hoop het wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testpanel
DaJohn schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:07:
[...]

Er is een applicatie voor: Bluex, deze kost €1,40 in de Android Market en maakt het mogelijk om bestanden te verzenden en te ontvangen.
Naar mijn weten zijn ze bij Google wel bezig OBEX te implenteren in Android.
wellicht dat dit bij de Donut firmware tevoorschijn komt? Ik hoop het wel!!
Bedankt voor de info :)
Hoop idd dat ze het misschien in Donut kunnen stoppen..
Las net toevallig dat de reden waarvoor het er niet in zit was, dat ze niet genoeg tijd hadden om het met de release erin te bouwen.
We zullen zien waar het schip strandt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Testpanel schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:32:
Nope nog geen default optie van Android. Via hacks is het wel mogelijk. Daarentegen, kun je heel gemakkelijk de foto e-mailen, op picasa zetten waarvan de ander hem kan downloaden via automagisch e-mail link geloof ik zelfs, of je SD kaartje even uitwisselen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:08:
Even een vraagje over Android: als er SMSjes worden verstuurd terwijl mijn telefoon uistaat krijgen die als verzonden-tijdstip het tijdstip mee zodra ik m'n telefoon weer aanzet, als ze binnenkomen. Zelfs via 'via message details' kan ik niet zien wanneer de SMS verzonden aan mij is.

Is het mogelijk op Android om te zien op welk tijdstip de SMS ook verzonden is?
Dit viel me laatst ook al op, niet echt handig. Weet iemand hoe dit te fixen is?
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic behandeld alleen de Cupcake-releases van Android. Het is dus geen dumptopic over alles wat met Android te maken heeft.

Het bespreken van software voor Android kan hier.