our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Lijkt mij niet helemaal de bedoeling omdat het een gewone T-Mobile G1 is. Geen export of iets dergelijks. Ik kan hem toch gewoon opsturen voor garantie?raydekok schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:37:
sd kaartje die speciaal gemaakt is om je G1 mee te kraken zegmaar. lees het allemaal maar eens door. wordt vanzelf duidelijk.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 14-05-2009 11:28 ]
We have also added seller support for developers from Germany, France,
Spain, the Netherlands, and Austria. Developers from these countries can
now go to the publisher website to publish their priced applications.
Google Checkout serves as the payment and billing mechanism for Android
Market in all countries. Developers who do not already have a Google
Checkout merchant account can easily sign up for one via the publisher
website. Developers can find more information about priced applications
in Android Market at http://market.android.com/support/.
Zeker mooi! Eindelijk zou ik zelfs zeggen. Hebben een half jaar achterstand op de Amerikanen.falcon4ever schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:53:
Vanmorgen een e-mail gekregen dat het nu ook mogelijk is als Nederlandse developer paid apps online te zetten
[...]
Mijn app staat er in ieder geval al in. Is een paniek knop waarmee je smsjes met een tekst en je locatie kan sturen naar vooraf ingestelde contactpersonen.
(Dit is niet als reclame bedoeld, vandaar dat ik de naam van de app zelf niet noem)
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Haha die zag ik gisteren in de market staanBalachmar schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:03:
[...]
Zeker mooi! Eindelijk zou ik zelfs zeggen. Hebben een half jaar achterstand op de Amerikanen.
Mijn app staat er in ieder geval al in. Is een paniek knop waarmee je smsjes met een tekst en je locatie kan sturen naar vooraf ingestelde contactpersonen.
(Dit is niet als reclame bedoeld, vandaar dat ik de naam van de app zelf niet noem)
Ikzelf heb een erg leuk idee voor een spel op android, alleen kan er dus echt helemaal niks van. Zou het wel graag willen leren. Misschien dat hier iemand geïnteresseerd is?
[ Voor 14% gewijzigd door disweb op 14-05-2009 19:14 ]
Is het mogelijk, om op basis van de afspraken in je calender/agenda (liefst Gmail-calendar), je telefoonmodus te schakelen van stil/discreet naar normaal?
Wat ik dus graag wil, is dat m'n telefoon zelf begrijpt, dat als ik iets in mijn agenda heb staan waarbij ik op prive sta, de telefoon zelf op discreet/slit gaat. Ik heb te vaak dat ik mijn huidige toestel op stil zet, vergeet van stil af te halen, en vervolgens 10 gesprekken mis.
Anoniem: 181496
Het is toch de bedoeling dat hij automatisch overgaat naar een andere instelling als je die andere locatie bereikt hebt... die je via "locations' hebt aangegeven?
Jawel, maar ik heb gemerkt dat sinds Cupcake Locale niet meer echt wil meewerken bij mij.Anoniem: 181496 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:29:
Wie gebruikt er Locale?
Het is toch de bedoeling dat hij automatisch overgaat naar een andere instelling als je die andere locatie bereikt hebt... die je via "locations' hebt aangegeven?
Bedankt voor je reactie!disweb schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:13:
[...]
Haha die zag ik gisteren in de market staanZou nog wel eens handig kunnen zijn ook!
Ikzelf heb een erg leuk idee voor een spel op android, alleen kan er dus echt helemaal niks van. Zou het wel graag willen leren. Misschien dat hier iemand geïnteresseerd is?
En geinteresserd in goede ideeen altijd. Kan alleen niet garanderen dat ik het ook echt maak. Druk enzo...
Je kan me als het goed is PMen of gewoon hier posten.
Dat kan volgens mij niet. MAARRRRR het was in ieder geval best goed te maken.DeX schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:25:
Na flink wat rond gezocht te hebben in Andriod OS reviews en dergelijke rest me nog maar 1 vraag:
Is het mogelijk, om op basis van de afspraken in je calender/agenda (liefst Gmail-calendar), je telefoonmodus te schakelen van stil/discreet naar normaal?
Wat ik dus graag wil, is dat m'n telefoon zelf begrijpt, dat als ik iets in mijn agenda heb staan waarbij ik op prive sta, de telefoon zelf op discreet/slit gaat. Ik heb te vaak dat ik mijn huidige toestel op stil zet, vergeet van stil af te halen, en vervolgens 10 gesprekken mis.
Ik weet alleen niet meer of het in 1.5 nog makkelijk gaat. Daarmee is het voor apps onmogelijk geworden bepaalde system settings te veranderen. Maar ik weet niet of silent mode aanzetten daarbij zit. Zo op het eerste gezicht moet het wel kunnen.
Een service zou dan kunnen kijken of er een item in je prive agenda bezig is en hem dan op stil zetten.
Port 'flight control' van de iphone naar android, vraag er 1 euro voor en je wordt rijkBalachmar schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:43:
[...]
Bedankt voor je reactie!
En geinteresserd in goede ideeen altijd. Kan alleen niet garanderen dat ik het ook echt maak. Druk enzo...
Je kan me als het goed is PMen of gewoon hier posten.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Toch blijf ik het raar vinden dat er nog steeds niet zoiets is. Thanks.Balachmar schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:50:
[...]
Dat kan volgens mij niet. MAARRRRR het was in ieder geval best goed te maken.
Ik weet alleen niet meer of het in 1.5 nog makkelijk gaat. Daarmee is het voor apps onmogelijk geworden bepaalde system settings te veranderen. Maar ik weet niet of silent mode aanzetten daarbij zit. Zo op het eerste gezicht moet het wel kunnen.
Een service zou dan kunnen kijken of er een item in je prive agenda bezig is en hem dan op stil zetten.
Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen
Yeah! Zeker in ieder geval een goed begin. Dan kan ik in ieder geval er voor zorgen dat mijn telefoon stil is tijdens de lessen, en op trillen staat tijdens de pauzes en vervolgens weer op full-volume als ik klaar ben met werk.Velvet schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:35:
Dit is niet precies wat je bedoelt, maar met het programmaatje Timeriffic kun je wel vaste tijden instellen wanneer je telefoon standaard op een bepaald profiel gaat. Handig voor als je een regelmatig rooster hebt.
Nu nog een telefoon zoeken
Nickname does not reflect reality
Wellicht gedeeltelijk toepasselijk, alleen lijkt mij Timeriffic iets beter, aangezien GPS niet kan bepalen of ik les aan het geven ben, of pauze heb aangezien de leslokaal en docentenkamer op elkaar staanBrad Pitt schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:46:
Er is ook een programma dat op basis van je GPS-lokatie bepaalt of de telefoon stil moet zijn of daadwerkelijk overgaat. Dat lijkt me ook wel ideaal in dit geval. Probleem is echter dat ik geen idee meer heb hoe dat programma heet. Heb ook nog geen Android telefoon maar had het wel even moeten noteren, achteraf
[ Voor 98% gewijzigd door Suepahfly op 15-05-2009 14:56 ]
Lokatie wordt om de 10 minuten gecontroleerd om accu te sparen misschien dat je daar last van hebt.Anoniem: 181496 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:29:
Wie gebruikt er Locale?
En locale kan zelf de gps niet meer aanzetten dus je bent gelimiteerd op cellbased en wifibased lokatie bepaling. Of je moet zelf gps aanzetten.
Staat ook in de faq van locale.
Sinds de update merk ik vaak dat bewegingen schokkerig zijn of veel later dan dat ik een beweging uitgevoerd heb. Ik heb gebruik gemaakt van de image van de HTC site voor mijn ADP1.
De firmware versie komt overeen met versienummer die ik online tegenkom:
1.5
62.505.20.17H_2.22.19.26I
2.6.27-00392.g8312baf
android-build@apa27 #72
dream_devphone-userdebug 1.5 CRB21
147201 test-keys
Iemand dezelfde ervaring - heb ik iets over het hoofd gezien?
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Nee, niet uit privacy overwegingen. Maar uit de overweging dat een programma dit soort systeem instellingen niet zonder medeweten van de gebruiker moet kunnen veranderen. Het programma moet nu de gebruiker naar het juiste instelling menu sturen, waar de gebruiker zelf de optie verandert. (Geldt namelijk niet alleen voor GPS.)pkwarts schreef op zondag 17 mei 2009 @ 00:22:
Ook usefull switchers kan ondanks een update nog steeds niet de GPS aanzetten. Wellicht dat Google dit vanwege privacyzorgen uitgezet heeft?
Maar ik denk dat er in de toekomst het permission systeem nog wel eens op de schop zal gaan. Misschien meer zoals je nu met sommige firewalls hebt. De eerste keer dat een programma je GPS aan wil zetten, kun je zeggen dat is goed. En dat je dan kan zeggen dat ie het moet onthouden of niet.
De naam is Paniekknop in het Nederlands. Als je hem wilt uitproberen graag. (Je mag hem terug brengen hoor, maar hoeft natuurlijk niet
Of weet iemand hoe je dat kan testen op de ADP of emulator?
Aantal kleinigheidjes die ik hier wil vermelden. Misschien heeft iemand er een oplossing of workaround voor:
• Je kunt niet wisselen van type agenda (prive / zakelijk) als de afspraak eenmaal staat. In Google Calendar op de PC kan dit wel gewoon.
• Er is geen delete toets. De delete toets boven de ENTER is eigenlijk een backspace.
• Ik mis de home en end knoppen. Voor zover ik weet zijn die ook niet toegevoegd aan het onscreen keyboard.
• De icoontjes op het hoofdscherm zijn te groot, er past niet genoeg op. Een van de weinige dingen die Windows Mobile beter doet.
• Bij de market zou ik de betaalde applicaties er uit willen filteren.
Desondanks vind ik het een geweldig OS en zal ik het iedereen aanraden, die overweegt een nieuwe telefoon aan te schaffen.
Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen
Anoniem: 291270
Ik krijg helaas een leuke melding dat er niets (in de Market) gevonden kan worden.Balachmar schreef op zondag 17 mei 2009 @ 13:44:
Zou trouwens iemand naar mijn app kunnen kijken of nu de nederlandse tekst er goed uit ziet?
De naam is Paniekknop in het Nederlands. Als je hem wilt uitproberen graag. (Je mag hem terug brengen hoor, maar hoeft natuurlijk niet.)
Of weet iemand hoe je dat kan testen op de ADP of emulator?
Wou het wel graag proberen.
Zoek op panic button.Anoniem: 291270 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:54:
[...]
Ik krijg helaas een leuke melding dat er niets (in de Market) gevonden kan worden.
Wou het wel graag proberen.
Si vis pacem, para bellum
Anoniem: 291270
Same result.
Ik probeer het over een uurtje ofzo nog wel weer eens, waarschijnlijk heeft Google wat tijd nodig.
Anoniem: 181496
Ik kwam er idd achter dat hij GPS niet zelf meer aanzette, nu heb ik continu m'n WiFi verbinding aanstaan..nu maar hopen dat hij daardoor niet in een keer die batterij leeg trekt.Krypt schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 23:46:
[...]
Lokatie wordt om de 10 minuten gecontroleerd om accu te sparen misschien dat je daar last van hebt.
En locale kan zelf de gps niet meer aanzetten dus je bent gelimiteerd op cellbased en wifibased lokatie bepaling. Of je moet zelf gps aanzetten.
Staat ook in de faq van locale.
Ik heb die weer widget er ook al af moeten halen, die vroeg te veel stroom einde van de dag was m'n bat echt leeg.
Je kunt OpenHome eens proberen, daarmee kun je tot 7 schermen als homescreen instellen. Ikzelf gebruik dat. Home screen is de middelste met daarop de belangrijkste apps, en links en rechts ervan wat andere dingen (links 1 en 2 voor games, links 3 voor fun apps, rechts 1 voor overige belangrijke dingen, rechts 2 voor contacten (snel bellen met bettercut) en rechts 3 voor system apps). Werkt perfect en ziet er gelikt uit!PromWarMachine schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:34:
• De icoontjes op het hoofdscherm zijn te groot, er past niet genoeg op. Een van de weinige dingen die Windows Mobile beter doet.
Screenshot van mijn homescreen nu (allemaal zonder root!):

mmm, vreemd de laatste keer was het vrijwel instantaan.Anoniem: 291270 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:04:
[...]
Same result.
Ik probeer het over een uurtje ofzo nog wel weer eens, waarschijnlijk heeft Google wat tijd nodig.
Ik kan hem wel vinden bij panic. Nederlands zou Paniekknop moeten zijn. Hij is trouwens wel betaald, dus misschien filter je die eruit?
[ Voor 4% gewijzigd door Balachmar op 18-05-2009 08:52 ]
wie heeft de multi touch functie geïnstalleerd / ervaring ermee? ik zit er erg aan te denken, maar ik moet eerst nog mijn Android root access geven..
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Ervaringen over multitouch zijn denk ik te vinden aan 't begin van dit topic of in deel 1. Op zich werkt 't prima (in de aangepaste browser en maps) alleen zijn er niet veel applicaties die er gebruik van maken.ReseTTim schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:07:
get-multi-touch-support-on-your-t-mobile-g1-today
wie heeft de multi touch functie geïnstalleerd / ervaring ermee? ik zit er erg aan te denken, maar ik moet eerst nog mijn Android root access geven..
Even m'n frustratie spuien: mijn g1 is gestolen uit mijn slaapkamer, terwijl ik daar gewoon lag te slapen!
had ik laatst ook in de kroeg met m´n biertje....christi schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:12:
offtopic:
Even m'n frustratie spuien: mijn g1 is gestolen uit mijn slaapkamer, terwijl ik daar gewoon lag te slapen!
Anyway. Vodafone geeft vandaag nog geen thuis voor het orderen van de HTC Magic. Morgen maar weer proberen. Tot nu toe staat tie niet op voorraad.
Dat is balen!christi schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:12:
offtopic:
Toch wel een punt. Als je G1 gestolen is, dan is in feite ook je GMail-account gestolen. Ik heb mijn G1 met een patroon beveiligd, maar hoe veilig is dat?
Oei wat vervelend, heb je daar psychisch geen schade van?christi schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:12:
offtopic:
Kan me voorstellen dat dat wat met je doet als iemand bij je is terwijl je slaapt, en door je spullen loopt te snuffelen
Owner of DBIT Consultancy
Ik heb een korte vraag, waar ik na veel zoeken zelf niet achter ben gekomen.
Sinds kort ben ik in het bezit van een G1, met een vodafone abbo.
Internet etc is geen probleem, maar welke mailserver moet ik instellen voor de uitgaande mail?
Als ik het smtp adres van mijn eigen domein gebruik dan lukt het simpelweg niet om verbinding te maken en ik kan dus geen enkel email account toevoegen aan de mail software..
Bij de Jesusfreke 1.5 zit op google maps en de browser multitouch werkt best leuk niet zo als op iphone maar het werktReseTTim schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:07:
get-multi-touch-support-on-your-t-mobile-g1-today
www.vodafone.nl/magic kan je je opgeven. Hoef je niet elke dag te bellen.bertjeee schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:14:
[...]
had ik laatst ook in de kroeg met m´n biertje....
Anyway. Vodafone geeft vandaag nog geen thuis voor het orderen van de HTC Magic. Morgen maar weer proberen. Tot nu toe staat tie niet op voorraad.
[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 18-05-2009 12:23 ]
heb het even in google gestopt en die kwam met iets als dit http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8046gerbenvandijk schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:03:
Besten,
Ik heb een korte vraag, waar ik na veel zoeken zelf niet achter ben gekomen.
Sinds kort ben ik in het bezit van een G1, met een vodafone abbo.
Internet etc is geen probleem, maar welke mailserver moet ik instellen voor de uitgaande mail?
Als ik het smtp adres van mijn eigen domein gebruik dan lukt het simpelweg niet om verbinding te maken en ik kan dus geen enkel email account toevoegen aan de mail software..
heb als zoek functie "uitgaande mailserver vodafone" gebruikt.. veel succes
Ik heb wel dezelfde ervaring - maar als ik de "close everything" app gebruik claim ik weer waardevolle resurces terugTwee Dee schreef op zondag 17 mei 2009 @ 00:06:
Ik gebruik nu enige weken 1.5 maar merk toch wat vreemds. Overal lees ik hoe performance verbeterd is en menu's en de browser sneller scrollen - ik merk het tegenovergestelde.
Sinds de update merk ik vaak dat bewegingen schokkerig zijn of veel later dan dat ik een beweging uitgevoerd heb. Ik heb gebruik gemaakt van de image van de HTC site voor mijn ADP1.
De firmware versie komt overeen met versienummer die ik online tegenkom:
1.5
62.505.20.17H_2.22.19.26I
2.6.27-00392.g8312baf
android-build@apa27 #72
dream_devphone-userdebug 1.5 CRB21
147201 test-keys
Iemand dezelfde ervaring - heb ik iets over het hoofd gezien?
:j
Thanks! Had deze site al wel bekeken, maar ik las wat dieper door en toen zei iemand: wifi uitzetten. Ik zit nu thuis en dan werkt uiteraard alleen de smtp server van mn internetprovider. Via 3g gedaan met smtpauth.vodafone.nl en tadaa!stavast schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:38:
[...]
heb het even in google gestopt en die kwam met iets als dit http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8046
heb als zoek functie "uitgaande mailserver vodafone" gebruikt.. veel succes
Dit zou toch geen verschil uit moeten maken? Bij Android gaan de apps toch "on hold" en worden de resources vrijgemaakt als de apps niet gebruikt worden?Jeanpaul145 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:42:
[...]
Ik heb wel dezelfde ervaring - maar als ik de "close everything" app gebruik claim ik weer waardevolle resurces terug
Kan iemand dit verhaal bevestigen en heeft iemand een mirror voor de update bestanden?
Anoniem: 189953
Grotendeels mee eens, Android bevalt me heel erg goed.PromWarMachine schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:34:
Dit is by far het beste OS op telefoons dat ik tot nu toe heb gehad. Heb Android nu een maand of 3 en ben nog steeds zeer tevreden!
Voor sommige misschien vloeken in de kerk, maar voor mij is het een gedeelde 1e plaats met de iPhone.
Ik zal een aantal vragen beantwoorden/mijn ervaring/mening er over geven.
Geen idee, bij mij staat alles door elkaar, ik gebruik zelf de 24u p/dag dan ook maar 1 keerPromWarMachine schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:34:
• Je kunt niet wisselen van type agenda (prive / zakelijk) als de afspraak eenmaal staat. In Google Calendar op de PC kan dit wel gewoon.
Voor mij geen probleem, de backspace delete ook prima, alleen achteruit.PromWarMachine schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:34:
• Er is geen delete toets. De delete toets boven de ENTER is eigenlijk een backspace.
Dit kun je heel makkelijk doen door gewoon aan te klikken waar je wilt zijn, de cursor verspringt naar de plek die je aanwijst. Eventueel kun je scrollen met het balletje tussen je toetsen, ideaal.PromWarMachine schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:34:
• Ik mis de home en end knoppen. Voor zover ik weet zijn die ook niet toegevoegd aan het onscreen keyboard.
Juist niet, Android is gemaakt om met je vingers te bedienen. Door de te kleine iconen moet je juist bij WM weer terugvallen op je stylus. Bij nieuwe initiatieven om WM "vinger-vriendelijk" te maken, maken ze juist alles weer groter, juist omdat klein dus niet werkt. (denk aan TouchFlow 3D van HTC Diamond/Pro/HD/etc..)PromWarMachine schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:34:
Die was al beantwoord, maar om het rijtje compleet te maken;PromWarMachine schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:34:
• Bij de market zou ik de betaalde applicaties er uit willen filteren.
druk op de menu toets en bij instellingen kun je dit aanpassen.
Ik snap na 1 dag niet hoe ik windows mobile zo lang heb kunnen volhouden, je kunt dit spul gewoon effectief met je vingers bedienen
alleen de contactlist / belgedeelte is imo wat omslachtig gemaakt. Was beter geweest als je dat met een vingerbeweging op je scherm kon krijgen (like met touchflo van htc).
De menu's hadden ook een andere indeling mogen hebben naar mijn gevoel (gesorteerd, nu is het 1 grote dumpbak van programma's, als dingen als settings bv. dmv tabbladen achtig iets gesorteerd waren denk ik dat het sneller werkte, als je nu iets zoekt van een applicatie scroll je je wezenloos).
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Anoniem: 69767
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 20-05-2009 08:30 ]
Ik klap de G1 altijd open en begin de naam te typen van degenen die ik wil bellen en dan werkt het allemaal heel simpel en snel.polthemol schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 07:15:
alleen de contactlist / belgedeelte is imo wat omslachtig gemaakt. Was beter geweest als je dat met een vingerbeweging op je scherm kon krijgen (like met touchflo van htc).
Damn; heb eergisteren mijn update.zip van mijn sd af gedonderd. Kan hem ook nergens meer vinden. iedereen linkt naar de google pagina waar ie nu niet meer op staat.rhepius schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:12:
Ik heb vandaag mijn G1 binnengekregen. Ik gebruik de komende 3 maanden mijn Vodafone abonnement totdat mijn nieuwe T-Mobile abonnement ingaat. Ik wil nu de 1.5 update binnen halen maar deze krijg ik niet via een OTA update gezien ik een Vodafone simkaart gebruik. Mijn huidige firmware versie is 1.1 en het buildnummer 123099. Ik heb begrepen dat ik eerst handmatig moet updaten naar RC9 en daarna pas (ook handmatig) naar 1.5 kan gaan. De links naar de updatefiles voor RC9 en 1.5 lijken echter niet meer te werken.
Kan iemand dit verhaal bevestigen en heeft iemand een mirror voor de update bestanden?
Gebruiken op eigen risico etc.
[ Voor 15% gewijzigd door PeterPan op 20-05-2009 17:03 ]
Voor mensen in je naaste omgeving niet. Meesten die mijn telefoon vaker zien weten meestal al wel wat het patroon is. Nou heb ik ook niet zo'n ingewikkeld patroon. Dan ga je veel te snel mis als je even snel wilt kijken op je scherm.Laudor schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:41:
[...]
Dat is balen!
Toch wel een punt. Als je G1 gestolen is, dan is in feite ook je GMail-account gestolen. Ik heb mijn G1 met een patroon beveiligd, maar hoe veilig is dat?
Als je niet regelmatige je scherm schoonmaakt een vette vingers hebt is patroon gewoon uit te lezen op schermjip_86 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 22:30:
[...]
Voor mensen in je naaste omgeving niet. Meesten die mijn telefoon vaker zien weten meestal al wel wat het patroon is. Nou heb ik ook niet zo'n ingewikkeld patroon. Dan ga je veel te snel mis als je even snel wilt kijken op je scherm.
bron: http://www.androidworld.nl/mini-securityupdate-voor-adroid-15/3272/#comments
http://www.pocketgamer.co...Zeebo/feature.asp?c=13361
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 21-05-2009 19:35 ]
Is dit een vraag of een opmerking? Want je kunt je android ook nog beveiligen met het slepen van je vinger over het scherm in een bepaalde figuur.raydekok schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:12:
die screen lock is toch eigenlijk hetzelfde al sde nokia menu+sterretje functie. niks meer dan toetsen beveiligen. niet echt een veiligheidsding.
Ik heb hem ook. Build number is van CRB17 naar CRB43 gegaan.Gotfather schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:24:
"Het blijkt dat hij vanochtend een kleine update van Google van Android 1.5 heeft gehad. Verder zijn er geen bijzonderheden gemeld in de update. Ook heb ik nog geen nieuws op diverse andere sites kunnen vinden. Rendel heeft een “gewone “T-Mobile G1 en draait geen JF."
bron: http://www.androidworld.nl/mini-securityupdate-voor-adroid-15/3272/#comments
Omdat ik je geen DM kan verturen maar even zo; Heb je een orgineel van dat plaatje op je home. Kan die ook wel gebruiken op mijn telefoondisweb schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:28:
[...]
Je kunt OpenHome eens proberen, daarmee kun je tot 7 schermen als homescreen instellen. Ikzelf gebruik dat. Home screen is de middelste met daarop de belangrijkste apps, en links en rechts ervan wat andere dingen (links 1 en 2 voor games, links 3 voor fun apps, rechts 1 voor overige belangrijke dingen, rechts 2 voor contacten (snel bellen met bettercut) en rechts 3 voor system apps). Werkt perfect en ziet er gelikt uit!
Screenshot van mijn homescreen nu (allemaal zonder root!):
[afbeelding]
Anoniem: 130514
Je kunt ook via wi-fi updaten :!rhepius schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:12:
Ik heb vandaag mijn G1 binnengekregen. Ik gebruik de komende 3 maanden mijn Vodafone abonnement totdat mijn nieuwe T-Mobile abonnement ingaat. Ik wil nu de 1.5 update binnen halen maar deze krijg ik niet via een OTA update gezien ik een Vodafone simkaart gebruik. Mijn huidige firmware versie is 1.1 en het buildnummer 123099. Ik heb begrepen dat ik eerst handmatig moet updaten naar RC9 en daarna pas (ook handmatig) naar 1.5 kan gaan. De links naar de updatefiles voor RC9 en 1.5 lijken echter niet meer te werken.
Maar natuurlijk:Tha_T schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:04:
[...]
Omdat ik je geen DM kan verturen maar even zo; Heb je een orgineel van dat plaatje op je home. Kan die ook wel gebruiken op mijn telefoon

Hier nog veel meer mooie wallpapers op maat gemaakt voor de G1: http://androidcommunity.c...lpapers-png-format-13850/

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Mooie plaatjes. Fleurt de hele telefoon ineens van op. Thanks voor de linkdisweb schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:33:
[...]
Maar natuurlijk: [afbeelding]
Hier nog veel meer mooie wallpapers op maat gemaakt voor de G1: http://androidcommunity.c...lpapers-png-format-13850/
Stond er niks in de achter grond te draaien? Er zijn programma's die niet helemaal afsluiten en dan rustig door gaan.ReseTTim schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:31:
vanochtend om uur of 3 mijn Android opgeladen tot 94% was hij om 11 uur vanochtend.. of misschien al eerder helemaal leeg
Mja of een app heeft je GPS aanlaten staan.TerreurBV schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:27:
[...]
Stond er niks in de achter grond te draaien? Er zijn programma's die niet helemaal afsluiten en dan rustig door gaan.
Onder info stond wel vermeldt dat het enkel een security fix was.Gotfather schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:24:
"Het blijkt dat hij vanochtend een kleine update van Google van Android 1.5 heeft gehad. Verder zijn er geen bijzonderheden gemeld in de update. Ook heb ik nog geen nieuws op diverse andere sites kunnen vinden. Rendel heeft een “gewone “T-Mobile G1 en draait geen JF."
[ Voor 98% gewijzigd door pven op 24-05-2009 15:05 ]
Na twee weken van fora's afspeuren wil ik toch de actieve en kundige heren van het forum vragen of ze mij kunnen helpen;
Ik zou het echt heel relaxed vinden om met mijn android toestel (G1) op een WPA2 Enterprise wifi netwerk te kunnen inloggen met PEAP.
Om eerlijk te zijn ben ik voorlopig niet bereid om mijn telefoon te rooten om dit voor elkaar te krijgen.
Is het niet mogelijk om een applicatie te maken in de sfeer van "WifiHelper" die zou kunnen assisteren bij het inloggen? Dit uiteraard zonder root.
alvast thnx!
Volgens mij is dit nog niet mogelijk zonder te rooten...lkuljanski schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:18:
Allen,
Na twee weken van fora's afspeuren wil ik toch de actieve en kundige heren van het forum vragen of ze mij kunnen helpen;
Ik zou het echt heel relaxed vinden om met mijn android toestel (G1) op een WPA2 Enterprise wifi netwerk te kunnen inloggen met PEAP.
Om eerlijk te zijn ben ik voorlopig niet bereid om mijn telefoon te rooten om dit voor elkaar te krijgen.
Is het niet mogelijk om een applicatie te maken in de sfeer van "WifiHelper" die zou kunnen assisteren bij het inloggen? Dit uiteraard zonder root.
alvast thnx!
Anoniem: 44492
Nee hier geen last van jou probleem.TerreurBV schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:49:
Mensen met rooted phone of dev ook last van als je een sms wilt sturen en iemand uit de contact lijst selecteert dat die dan twee sms'jes stuurt ipv een?
toevallig alleen bij contactpersonen met een comma in de naam? (bijv achternaam, voornaam)Mensen met rooted phone of dev ook last van als je een sms wilt sturen en iemand uit de contact lijst selecteert dat die dan twee sms'jes stuurt ipv een?
zoja, is bekend probleem, heb ik ook op een t-mobile non-rooted G1
[ Voor 33% gewijzigd door Gotfather op 25-05-2009 17:25 ]
Bij mij geeft die dus dan aan de de naam ''Van jansen, jan <+31012345678>,''Gotfather schreef op maandag 25 mei 2009 @ 17:21:
[...]
toevallig alleen bij contactpersonen met een comma in de naam? (bijv achternaam, voornaam)
zoja, is bekend probleem, heb ik ook op een t-mobile non-rooted G1
Anoniem: 255075
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Als ik je goed begrijp moet ik dus via streamfurious naar shoutcast gaan en daar mijn station zoeken? (via de 3fm wabsite lukt het me iig niet)Boeboe schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:56:
hoezo het lukt je niet? Ik luister al online streams sinds ik mijn G1 2 maanden geleden gekocht heb. Streamfurious erop en spelen maar
Als ik bij shoutcast op 3fm klik krijg ik de error: "Could not connect".
Ik maak overigens gebruik van de HTC Magic.
edit: "F5" did the trick
edit:
Wel jammer dat er nog geen widgets voor Android zijn. Ik las dat dit vanaf 1.5 wel mogelijk is. Ik zou het wel fijn vinden als er goede rss, weer, koersen/valuta widgets kwamen(zoals ik bijv. op mijn macbook heb).
Verder ben ik tot nu toe helemaal tevreden met Android(op streamen van 3fm na)
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 255075 op 26-05-2009 09:08 ]
Ik stream 3FM met het programma: Online Radio Beta. en dan met de stream: http://shoutcast.omroep.nl:8104/listen.plsAnoniem: 255075 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:11:
[...]
Als ik je goed begrijp moet ik dus via streamfurious naar shoutcast gaan en daar mijn station zoeken? (via de 3fm wabsite lukt het me iig niet)
Als ik bij shoutcast op 3fm klik krijg ik de error: "Could not connect".
Ik maak overigens gebruik van de HTC Magic.
edit:
Wel jammer dat er nog geen widgets voor Android zijn. Ik las dat dit vanaf 1.5 wel mogelijk is. Ik zou het wel fijn vinden als er goede rss, weer, koersen/valuta widgets kwamen(zoals ik bijv. op mijn macbook heb).
Verder ben ik tot nu toe helemaal tevreden met Android(op streamen van 3fm na)
Normaal gesproken moet je verbinden met een open wireless en dan authenticeren via een (cisco) vpn client. Een andere mogelijkheid is volgens mij dmv. een wpa2 enterprise, wat android ook niet standaard kan.
Is het iemand al gelukt om met een "beter" beveiligde wireless te verbinden? Zo ja, hoe?
Indien je root hebt kan je de volgende methoden proberen:Anoniem: 255075 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:24:
Weet iemand of het mogelijk is om verbinden met de wireless op de UvT.
Normaal gesproken moet je verbinden met een open wireless en dan authenticeren via een (cisco) vpn client. Een andere mogelijkheid is volgens mij dmv. een wpa2 enterprise, wat android ook niet standaard kan.
Is het iemand al gelukt om met een "beter" beveiligde wireless te verbinden? Zo ja, hoe?
1. Instellen via wifi helper http://www.cyrket.com/package/fan.Wifi
( http://fredzhung.blogspot.com/ / http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=3765595 )
2. Een van de tips volgen die in deze issue list staan:
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=1386
Dat proggie kan ik niet vinden in de marketfalcon4ever schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:48:
[...]
Indien je root hebt kan je de volgende methoden proberen:
1. Instellen via wifi helper http://www.cyrket.com/package/fan.Wifi
( http://fredzhung.blogspot.com/ / http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=3765595 )
2. Een van de tips volgen die in deze issue list staan:
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=1386
root op de HTC Magic is zeker wel mogelijkAnoniem: 255075 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 14:04:
Heb helaas geen root en is volgens mijn voor de Magic ook nog niet mogelijk.
Waarom niet? Magic staat gelijk aan G1 als op specificaties gaat, dus RC7 zal ook werken op de magic als je hem wilt rooten.Anoniem: 255075 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 14:04:
Heb helaas geen root en is volgens mijn voor de Magic ook nog niet mogelijk.
OK, het is al 2 dagen mogelijk zie ik: http://www.androidplanet.nl/1557/rootacces-op-je-htc-magic/TerreurBV schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:18:
[...]
Waarom niet? Magic staat gelijk aan G1 als op specificaties gaat, dus RC7 zal ook werken op de magic als je hem wilt rooten.
Op de blog in m'n post staat een directe link: http://web.ics.purdue.edu/%7Ezhang42/wifiHelper.apk
Dank ik zal eens kijken of ik op eduroam kan. Hier op mijn plek zo even alleen geen ontvangst, hoewel mijn laptop dat wel heeft...falcon4ever schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:44:
[...]
Op de blog in m'n post staat een directe link: http://web.ics.purdue.edu/%7Ezhang42/wifiHelper.apk
http://www.xbmcfreak.nl/
Dat probleem heb ik ook. Buiten dat kan Android standaard wpa2 enterprise niet aan(misschien dat ie daarom niet zichtbaar is?).Balachmar schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:04:
[...]
Dank ik zal eens kijken of ik op eduroam kan. Hier op mijn plek zo even alleen geen ontvangst, hoewel mijn laptop dat wel heeft...
Never mind, vaak ben je te bang om je nieuwe schatje pijn te doen
[ Voor 12% gewijzigd door smeerbartje op 27-05-2009 17:51 ]
Anoniem: 35844
Anoniem: 293531
Dus als je hem al niet OTA zou krijgen kan je handmatig updaten.
Dit topic behandeld alleen de Cupcake-releases van Android. Het is dus geen dumptopic over alles wat met Android te maken heeft.
Het bespreken van software voor Android kan hier.