Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-06 10:30
Ik heb de update voor cupcake van quickcalendar geinstalleerd en diet doet het prima.
Het meest gebruik ik de applicatie zelf eigenlijk, want daar zie je in 1 oogopslag alle komende afspraken voor de komende X tijd waar je heel makkelijk doorheen kunt browsen.
Daarnaast zet quick calendar de 2 opkomende / lopende in de notification bar. Dit is voor mij al meer dan voldoende.

Moet eerlijk zeggen dat ik enorm uitkeek naar de widgets voor 1.5 (vooral calendar) , maar nu ik heb gezien hoe ontiechelijk lomp en groot ze eruit zien, zie ik het voordeel er al niet meer van. Want als je zo'n widget op je scherm zet is al bijna heel je scherm vol. Als je dat vergelijkt met windows mobile kun je daar veel efficienter zaken op je homescreen kwijt.

Desondanks ben ik enorm tevreden en is het vooral zoeken naar een manier die je zelf fijn vind om mee te werken. Zo is de quickcalendar shortcut op mijn desktop voor mij de perfecte manier om mijn calendar te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-06 19:00

Balachmar

The truth is out there

Ach het wordt natuurlijk gewoon even wachten totdat iemand de door ons gewenste widget maakt.
Ach, misschien maak ik hem zelf wel, als het niet te moeilijk is. Immers is het gewoon bestaande info weergeven.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

voor iedereen met een rooted g1:

als je betaalde applicaties en applicaties die alleen nog maar in de us van a te krijgen zijn wilt hebben, download dan op de market de app 'market-enabler'. Werkt alleen als je root hebt omdat ie wat bestanden aanpast enzo waardoor de market verbinding maakt met de amerikaanse market.
Als je het niet meer wilt kun je met market-enabler alles weer terugdraaien. Werkt bij mij prima iig :)

zo kun je bijvoorbeeld een free app downloaden in amerika om al je af- en bijschrijvingen en tegoeden van paypal te kunnen beheren :)

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-06 17:23

-ko-

Leidend Voorwerp

CupCake is vanochtend naar mij gepushed. Alle core apps die ik gebruik zijn gelukkig al geupdated en ik loopt niet echt tegen veel problemen aan voor wat betreft incompatible apps.

Wat is jullie ervaring?

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-05 22:19

pkwarts

555433800

Ik ben vooral heel blij met de snelheid. Dat kon de G1 wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb cupcake nu 2 dagen draaien en ben super tevreden, maar...
als ik mail krijg in de standaard mail applicatie krijg ik niet meer de mogelijkheid om ook externe plaatjes te laden.
iemand hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik vind zo vreemd als ik een video maakt en hij is langer om te versturen via MMS of mail dat ik hem dan ook niet naar youtube kan uploaden!? :?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
XMassacre schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:27:
voor iedereen met een rooted g1:

als je betaalde applicaties en applicaties die alleen nog maar in de us van a te krijgen zijn wilt hebben, download dan op de market de app 'market-enabler'. Werkt alleen als je root hebt omdat ie wat bestanden aanpast enzo waardoor de market verbinding maakt met de amerikaanse market.
Als je het niet meer wilt kun je met market-enabler alles weer terugdraaien. Werkt bij mij prima iig :)

zo kun je bijvoorbeeld een free app downloaden in amerika om al je af- en bijschrijvingen en tegoeden van paypal te kunnen beheren :)
En toen werkte het niet meer :(
Gelukkig wel Jewellust en nog een paar apps kunnen kopen voor het geblokt werd...

Edit: geen paniek, het ligt aan het feit dat ik mijn telefoon opnieuw had opgestart. Opnieuw de app starten en ze zijn er weer :P

[ Voor 8% gewijzigd door Velvet op 07-05-2009 21:07 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Velvet schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:03:
[...]

En toen werkte het niet meer :(
Gelukkig wel Jewellust en nog een paar apps kunnen kopen voor het geblokt werd...

Edit: geen paniek, het ligt aan het feit dat ik mijn telefoon opnieuw had opgestart. Opnieuw de app starten en ze zijn er weer :P
Hoe betaal jij dan? met Google check out en creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi_roy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 08:30
Anoniem: 107425 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:27:
Samsung komt ook met een Android telefoon, namelijk de Samsung I7500... Hier zijn al wat specs te zien... Ik had gehoord dat ie rond de 300 euro gaat kosten dus dat valt mee!
Zijn er al meer specificaties over deze telefoon bekend, en wanneer die beschikbaar is& voor welke prijs? Ik mis de telefoon nog in de pricewatch, maar de hierboven genoemde 300 Euro klinkt heel goed!

Had het volgende gevonden: http://www.samsungi7500.nl/
Hierop staat dat de telefoon in juni beschikbaar zou zijn. Dat is toch al best snel. Er is echter binnen het forum geen topic over te vinden, is dat omdat deze telefoon niet interessant is, of android nog niet echt genoeg aanslaat?
Anyway, lijkt mij wel een mooi toestel voor een tegekke prijs (mocht dit kloppen). Benieuwd naar de eerste gebruikers ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerLeonov
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 12:09
Ik heb Cupcake vanmiddag opgehaald en kan de andere commentaren wel onderschrijven: niet revolutionair, maar wel een duidelijk verbetering. Wel heb ik ineens problemen met wifi. Anderen ook dergelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 15:17

spaceboy

Op grote hoogte

hoi_roy schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:19:
[...]

Zijn er al meer specificaties over deze telefoon bekend, en wanneer die beschikbaar is& voor welke prijs? Ik mis de telefoon nog in de pricewatch, maar de hierboven genoemde 300 Euro klinkt heel goed!

Hierop staat dat de telefoon in juni beschikbaar zou zijn. Dat is toch al best snel. Er is echter binnen het forum geen topic over te vinden, is dat omdat deze telefoon niet interessant is, of android nog niet echt genoeg aanslaat?
Anyway, lijkt mij wel een mooi toestel voor een tegekke prijs (mocht dit kloppen). Benieuwd naar de eerste gebruikers ervaringen.
Yes, me too. Sowieso zijn de 2 negatieve punten die je van de HTC Magic (was eerst mijn favoriet) wel overal leest hier kennelijk (hopelijk) niet aan de orde:

- slechte accu-duur
- brakke camera

Maar we zullen nog ff geduld moeten hebben. IK wacht in elk geval ff met de preorder van de Magic.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 12:50

blaatschaaap

schaap

Iemand enig idee hoelang het duurt voordat de telefoon klaar is met updaten? Mijne ging uit en is al een uur niet meer aangegaan, als ik de aanknop inhou gaat er een rood lampje knipperen =/

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:04
blaatschaaap schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:00:
Iemand enig idee hoelang het duurt voordat de telefoon klaar is met updaten? Mijne ging uit en is al een uur niet meer aangegaan, als ik de aanknop inhou gaat er een rood lampje knipperen =/
hang em eens aan de oplader.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 12:50

blaatschaaap

schaap

P5ycho schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:22:
[...]

hang em eens aan de oplader.
Hm oke, batterij was dus leeg.. Wel vreemd aangezien ik de update heb gestart met ruim 50% battery over.

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
TerreurBV schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:16:
[...]

Hoe betaal jij dan? met Google check out en creditcard?
Ja, dat klopt, gaat heel gemakkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

blaatschaaap schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:29:
[...]

Hm oke, batterij was dus leeg.. Wel vreemd aangezien ik de update heb gestart met ruim 50% battery over.
Wim idiot! :P had mij gewoon gevraagd..
Ik ga vandaag ff kijken of ik hem kan rooten word beetje flauw van die T-mobile apps en standaard Thema..

[ Voor 3% gewijzigd door 42dpi op 08-05-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

spaceboy schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 07:20:
[...]

Yes, me too. Sowieso zijn de 2 negatieve punten die je van de HTC Magic (was eerst mijn favoriet) wel overal leest hier kennelijk (hopelijk) niet aan de orde:

- slechte accu-duur
- brakke camera

Maar we zullen nog ff geduld moeten hebben. IK wacht in elk geval ff met de preorder van de Magic.
Geen enkele smartphone doet het goed op gebied van energie dit moment. Blackberry Bold en iPhone included. Mijn ADP doet circa 96 uur met default battery na volledig opgeladen geweest te zijn. Dit is met conservatief gebruik en wifi aan/uit op regelmatige intervallen om te synchroniseren. Ik gebruik hem dan ook vooral als een pda. Ze zeggen dat de HTC Magic het beter doet dan de G1 op gebied van batterij, dus ik denk dat je toch nog wat uurtjes extra er kan uithalen. Camera boeit me niet, die is ongeacht je telefoon toch average qua kwaliteit. Sowieso vraagt een betere camera, meer van je batterij en dat is een concessie die ik niet wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107425

hoi_roy schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:19:
[...]

Samsung heeft zelf aangegeven dat de telefoon vanaf juni in europa zal worden uitgebracht dus ik neem aan dat dit dan ook geldt voor Nederland maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ie eerst in een ander land uitkomt... 300 euro is wel een gerucht dat volgens mij ergens op een blog tevoorschijn kwam, kan me voorstellen dat ie in eerste instantie misschien toch wat duurder wordt maar ja afwachten inderdaad :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Kan iemand mij effe helpen, ik heb nu al paar tutorials gezien over het rooten van de G1 maar ik word er niet helemaal duidelijke van welke nu veilig is en goed werkt inc met 1.5 :) en welke build ik het best kan nemen.

Mailtje met info zal zeer gewaardeerd worden Terreurbv {a} gmail ,com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Om je telefoon te rooten kun je het beste deze guide volgen.
De meest up-to-date builds zijn de 1.5-builds, kies welke je het meest aanspreekt (TheDude, Haykuro, JesusFreke, etc.) en installeer die! Lees de bijbehorende draadjes op bv. XDA-developers voor meer details en verschillen tussen de builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Velvet schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:18:
Om je telefoon te rooten kun je het beste deze guide volgen.
De meest up-to-date builds zijn de 1.5-builds, kies welke je het meest aanspreekt (TheDude, Haykuro, JesusFreke, etc.) en installeer die! Lees de bijbehorende draadjes op bv. XDA-developers voor meer details en verschillen tussen de builds.
die how to van XDA gaat niet werken krijg bij elke downgrade poging ''00028002 not allow''

[ Voor 11% gewijzigd door 42dpi op 08-05-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
TerreurBV schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:09:
die how to van XDA gaat niet werken krijg bij elke downgrade poging ''00028002 not allow''
Voor mij werkte deze manier wel:
http://www.androidworld.n.../viewtopic.php?f=22&t=641

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Gedeeltelijke, naja ik heb nu JF 1.5 er opstaan ziet er best leuk uit zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
TerreurBV schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:09:
[...]

Heb je wel een gold card gemaakt (met Qmat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Velvet schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 10:03:
[...]

Heb je wel een gold card gemaakt (met Qmat)?
Oja is allemaal gelukt ik heb nu een coldcard doormiddel van de CID :D ik draai nu ook 1.5 Jf

BTW met die market-enabler kan je dus niet betalen met paypal?

[ Voor 11% gewijzigd door 42dpi op 09-05-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 21:27

verbraakje

🚦

nee helaas niet... moet nog even iemand een programma voor schrijven hoop ik (A)

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
verbraakje schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:33:
nee helaas niet... moet nog even iemand een programma voor schrijven hoop ik (A)
Weinig kans, tenzij Google het alsnog zelf toevoegt. Maar die kans acht ik heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291270

Inderdaad. Een optie is uiteraard wel een soort van 'alternatieve market', niet gerunned door Google. Maar dat brengt weer tal van andere issues met zich mee:

- Twee dingen, die identiek hetzelfde doen. Kan, en zal, een hoop verwarring brengen.
- Hoop technische stuff, onder andere het/de betalingssyste(e)m(en), de hosting van de apps (wat nu eigenlijk geen probleem is, Google draait de servers)

Enzovoort. Voornamelijk op technisch vlak zal het een hoop sleutelen worden, aan iets wat eigenlijk nog onnodig is ook. Google is én blijft je grootste concurrent. Alles is al geregeld.

(Ik dacht, ik doe eens een gooi in de ring met iets totaal anders)

Inmiddels al wat meer nieuws, over betaalde apps in NL? Laatste bericht betreffende dat onderwerp.. Pff, alweer een tijdje terug! Wat ik me nog zo herinner, was dat het nog voor de komst van Cupcake zou komen.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Anoniem: 291270 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:55:
Inderdaad. Een optie is uiteraard wel een soort van 'alternatieve market', niet gerunned door Google. Maar dat brengt weer tal van andere issues met zich mee:

- Twee dingen, die identiek hetzelfde doen. Kan, en zal, een hoop verwarring brengen.
- Hoop technische stuff, onder andere het/de betalingssyste(e)m(en), de hosting van de apps (wat nu eigenlijk geen probleem is, Google draait de servers)

Enzovoort. Voornamelijk op technisch vlak zal het een hoop sleutelen worden, aan iets wat eigenlijk nog onnodig is ook. Google is én blijft je grootste concurrent. Alles is al geregeld.

(Ik dacht, ik doe eens een gooi in de ring met iets totaal anders)

Inmiddels al wat meer nieuws, over betaalde apps in NL? Laatste bericht betreffende dat onderwerp.. Pff, alweer een tijdje terug! Wat ik me nog zo herinner, was dat het nog voor de komst van Cupcake zou komen.

Iemand?
In de dev maillist van 6 mei stond het volgende:
In the next couple weeks, we will add buyer support for priced apps in the
following countries: France, Italy, Spain, and Netherlands. Also, we are
finalizing the work to enable developers in Germany, Austria, Netherlands,
France, and Spain to offer priced applications in the coming weeks.
Dus hopelijk krijgen we binnenkort eindelijk betaalde apps in nederland.

@verbraakje:
Het lijkt me niet logisch dat google ooit paypal gaat ondersteunen aangezien zij zelf een vergelijkbare service runnen (google checkout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-06 11:03
Een nieuw filmpje met de Samsung i7500:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

falcon4ever schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:26:
[...]

In de dev maillist van 6 mei stond het volgende:

[...]

Dus hopelijk krijgen we binnenkort eindelijk betaalde apps in nederland.

@verbraakje:
Het lijkt me niet logisch dat google ooit paypal gaat ondersteunen aangezien zij zelf een vergelijkbare service runnen (google checkout)
Laat Google dan het zelfde ondersteunen als Paypal ik betaal met Paypal en zei halen het van mij rekening, laat ze anders Ideal ondersteunen of oid.
Ik wil geen creditcard en heb zo ding nergens voor nodig, en zo zijn er meer mensen.

Creditcards is Amerikaans ding in Nederland of Europa helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-06 11:55
Credit Cards kun je ook in Nederland krijgen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Weet er iemand hoe je de apps terugzet op de gsm als je Apps op de SD hebt gezet. Probleem is dat ik van kaartje ga vervangen (van 2gb naar 8gb) en dat alle apps dus op die 2gb kaart staan. Als ik die 8gb er zo insteek geeft die constant errors omdat alles op de sdkaart staat, maar dan ook echt alles(oa market, calender,....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Laudor schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:10:
Credit Cards kun je ook in Nederland krijgen hoor.
Ik suggereer ook helemaa niet dat er geen creditcards in Nederland te krijgen zijn op wat baseer je dat in mij reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
M3 SMGII schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:21:
Weet er iemand hoe je de apps terugzet op de gsm als je Apps op de SD hebt gezet. Probleem is dat ik van kaartje ga vervangen (van 2gb naar 8gb) en dat alle apps dus op die 2gb kaart staan. Als ik die 8gb er zo insteek geeft die constant errors omdat alles op de sdkaart staat, maar dan ook echt alles(oa market, calender,....)
kan je de sd kaart niet klonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-06 12:37

MaDLiVe

.-Observer-.

^ Ik heb alles gewoon gekopieerd en dat werkt.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11-2024

MrE

Sugardaddy take me home..

Ik ben zelf erg geïnteresseerd in de G1 (en, mocht hij bijtijds, uit zijn de G2).

Nu zag ik op de T-Mobile site alleen dat de G1 altijd verbinding heeft met het internet. Ik ben van plan om de telefoon regelmatig in het buitenland (België en Frankrijk) te gebruiken.
Ik vraag mij af of dit niet een erg kostbare grap gaat worden als de telefoon in het buitenland verbinding blijft maken met het internet.
Daarnaast zag ik dat er wat issues waren rond de implentatie van bluetooth. Ik ben van plan om een stereo BT headset te gaan gebruiken. Kan iemand bevestigen of dit werkt op deze telefoon? (Op de HTC pagina staat dit namelijk bij de HTC Magic wel expliciet aangegeven, maar bij de Dream niet.)
Ik luister ook regelmatig (minimaal drie uur per dag) naar de radio via de telefoon maar heb nergens gelezen dat er een radio op deze telefoon zit. Nu kan ik via internet radio luisteren, maar ik vraag mij af of het Web-n-Walk abonnement dit toelaat wat dataverkeer betreft.

[ Voor 5% gewijzigd door MrE op 10-05-2009 02:41 ]

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
MrE schreef op zondag 10 mei 2009 @ 02:32:
Ik ben zelf erg geïnteresseerd in de G1 (en, mocht hij bijtijds, uit zijn de G2).

Nu zag ik op de T-Mobile site alleen dat de G1 altijd verbinding heeft met het internet. Ik ben van plan om de telefoon regelmatig in het buitenland (België en Frankrijk) te gebruiken.
Ik vraag mij af of dit niet een erg kostbare grap gaat worden als de telefoon in het buitenland verbinding blijft maken met het internet.
Daarnaast zag ik dat er wat issues waren rond de implentatie van bluetooth. Ik ben van plan om een stereo BT headset te gaan gebruiken. Kan iemand bevestigen of dit werkt op deze telefoon? (Op de HTC pagina staat dit namelijk bij de HTC Magic wel expliciet aangegeven, maar bij de Dream niet.)
Ik luister ook regelmatig (minimaal drie uur per dag) naar de radio via de telefoon maar heb nergens gelezen dat er een radio op deze telefoon zit. Nu kan ik via internet radio luisteren, maar ik vraag mij af of het Web-n-Walk abonnement dit toelaat wat dataverkeer betreft.
Je kan roaming voor data verkeer uitzetten en anders kan je APNdroid downloaden en daarmee je dataverkeer echt uitzetten.

Met de 1.5 firmware werk bluetooth stereo perfect (Ik gebruik deze zelf icm met de sony DR-BT21G)
Er zit geen radio op de telefoon maar je kan 'streamfurious' gebruiken om webstreams (shoutcast) af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik heb gisteren mijn bootscreen aangepast (liep tegen veel dingen aan) dus ik heb een aangepast versie gemaakt in het Nederlands Enjoy..

Handleiding Bootscreen veranderen van een rooted G1 met HARDSPL bootloader en android 1.5/1.1

///// Voor dat we beginnen moet er een aantal dingen kloppen je pc moet de juiste drivers hebben voor je G1.

Download de SDK van hier
http://developer.android.com/sdk/1.5_r1/index.html versie 1.5
http://developer.android.com/sdk/1.1_r1/index.html versie 1.1

In de map van de SDK staat een andere map genaamd 'usb_drivers'
Gebruik deze drivers voor je rom versie.

Zorg dat bij Hardware manager de telefoon aan gegeven word als ADB Iterface.
HTC Dream Composite ADB Interface Zonder een gele driehoek met ! of gewoon een gele ! /////

///// Voor de telefoon heb je de laatste HARDSPL bootloader nodig,
Benogdigheden staan hier en uitleg ook.

VER: HSPL10.95.3000
ZIP: splhard1_update_signed.zip

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=455860 /////

Als dit allemaal uptodate is dan kunnen we beginnen.

1.Neem een afbeelding die je wilt als bootscreen met de afmeting van 320x480
Sla deze op als (gebruik .JPG of .PNG)

2.Download deze map http://members.home.nl/deventerror/Boot_images.zip pak deze uit op je Desktop, makkelijkste is om dit op je bureaublad te doen.
bij gebruik van 1.5 vervang je 'fastboot' 'adb' 'AdbWinApi.dll' van de 1.5 SDK naar de fastboot map op je bureaublad.

3.Zet je telefoon uit en start in de bootloader (Camera+Power)
Koppel de telefoon aan je pc je zult een bootloader zien ( met drie androids mannetjes op skateboards)
Midden in het scherm moet nu 'Serial0' staan druk nu op de backtoets en er zal 'fastboot' verschijnen.

4.Nu is alles klaar om aangepast te worden.

5.Start CMD op 'start' 'uitvoeren' typ 'CMD' druk op enter.

6. Typ ''cd bureaublad'' druk op enter en dan ''cd fastboot'' druk op enter. (zonder '' )

7.Open de Create map klik op CreateG1Splash.exe start deze op.

8.Nu je in CreateG1Splash.exe bent open je het plaatje dat je wilt
En druk je op 'convert' nu komt de converte versie in de map create

12. Kopieer mysplash.rgb565 naar de fastboot map

14. Kopieer en plak deze commando's in CMD (Zonder #1/2/3)
#1 fastboot flash splash1 mysplash.rgb565
#2 fastboot flash splash2 mysplash.rgb565
#3 fastboot reboot

Basic is overgenomen van een tutorial van XDA maar gaf problemen deze is geupdate en aangepast tegen bugs die naar de tijd zijn ontstaan.

Convert tool is van jesusfreke.

Getest windows XP pro 32bit en Vista 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE

MrE

falcon4ever schreef op zondag 10 mei 2009 @ 08:42:
[...]

Je kan roaming voor data verkeer uitzetten en anders kan je APNdroid downloaden en daarmee je dataverkeer echt uitzetten.

Met de 1.5 firmware werk bluetooth stereo perfect (Ik gebruik deze zelf icm met de sony DR-BT21G
DR-BT21G)

Er zit geen radio op de telefoon maar je kan 'streamfurious' gebruiken om webstreams (shoutcast) af te spelen.
Bedankt voor je reactie en de tips. Ook bedankt voor je toelichting en de vermelding van je type headset. Ik had tot nu toe alleen een Jabra en een Philips gevonden die ik kon gebruiken om mee te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

MrE schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:52:
[...]

Bedankt voor je reactie en de tips. Ook bedankt voor je toelichting en de vermelding van je type headset. Ik had tot nu toe alleen een Jabra en een Philips gevonden die ik kon gebruiken om mee te bellen.
http://www.pdashop.nl/pro...tooth-stereo-headset.html
Ik heb deze doet het goed is niet top of de line maar de prijs is er ook na 10 meter en hij doet het nog goed bellen en stereo doet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
stavast schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:57:
[...]

kan je de sd kaart niet klonen?
weet niet, ik zal is proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-06 17:23

-ko-

Leidend Voorwerp

Ik heb een wazig probleempje. Ik heb een stukje software geïnstalleerd (APNDroid, maar heb het ook wel eens bij een andere app gezien..) en die komt niet in het menu terecht. Ik moet naar de market om dit aan en uit te zetten. Weet iemand hoe je je menu handmatig kan updaten?

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik heb er via de search in deel1 en dit deel nog niets over gevonden, dus ik hoop dat ik nu geen 'oud nieuws' vertel. Misschien zijn er hier gebruikers met hetzelfde probleem, die ook door t-mobile met een kluitje het riet ingestuurd worden.

Mijn g1 (bijna een maand in mijn bezit) heeft vrij vaak connectieproblemen, niet alleen met betrekking tot internet, maar ook sms en bel verkeer verloopt niet soepel. Meerdere malen per dag ontvang ik een sms waarin staat dat ik in het afgelopen uur oproepen heb gemist (terwijl de telefoon geen enkele keer over gegaan is), daarnaast komt het ook vrij vaak voor dat ik smsjes minimaal 10minuten na het verzend tijdstip ontvang, soms heb ik zelfs helemaal geen bereik.
Ik ben al jaren abonnee bij t-mobile (sinds het BEN tijdperk), al die jaren in Utrecht gewoond en ik heb nooit problemen ondervonden. T-mobile heeft mij ook nog niet verder kunnen helpen, zij zeiden dat ze niet bekend waren met het probleem (overigens heb ik op het t-mobile forum zelf intussen 'lotgenoten' gevonden, dus het lijkt me sterk dat zie hier niet van op de hoogte zijn). Afgelopen donderdag heb ik in de t-mobile shop wel een nieuwe simkaart gekregen en diezelfde avond en vrijdag geen (merkbare) problemen ondervonden, echter begonnen gisteren de gemiste oproepen helaas weer. Ik heb daarom mijn sim kaart weer in mijn oude telefoon gedaan en de G1 ga ik morgen maar eens bij de shop langsbrengen :)

Overigens is er op het t-mobile forum een post van iemand die zegt dat het aan het type simkaart zou kunnen liggen (verschillende fabrikanten). Dus als er hier nog mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten als ik: er is nog hoop! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts

pkwarts

555433800

Woon je toevallig vlak bij het station in Utrecht? Of heb je overal hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE

MrE

TerreurBV schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:57:
[...]

http://www.pdashop.nl/pro...tooth-stereo-headset.html
Ik heb deze doet het goed is niet top of de line maar de prijs is er ook na 10 meter en hij doet het nog goed bellen en stereo doet perfect.
Besdankt voor de tip. Deze is een stuk beter geprijsd dan de modellen die ik gevonden heb. Die liggen allemaal zo rond de €80 tot €120. Ik ga nog eens zoeken naar een model dat daar tussen inzit om een goede keus te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 21:27

verbraakje

🚦

weet iemand wanneer de samsung uitkomt. heb nu momenteel de g1 sinds 15 december en dus voor mij alweer een beetje ouder.(A) bovendien voor mij nooit meer een ander os als android op de telefoon wat een hemel als het goed is komt de g2 begin volgende maand uit en mijn abbo loopt nog 3 maanden dus heb nog 3 maanden om te wachten dus iemand die weet wanneer de samsung uit komt mag het zeggen;)

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
pkwarts schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:14:
Woon je toevallig vlak bij het station in Utrecht? Of heb je overal hetzelfde probleem?
Ik woon redelijk dichtbij het station, ongeveer 10minuten lopen, in lombok. Ik bevind me eigenlijk altijd in de buurt van het station (ik werk net buiten Hoog Catharijne en ik studeer ook in het centrum), dus ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat ik de problemen ook ergens anders heb, alhoewel ik wel van een voorval wat buiten het centrum weet. Ik was vanwege mijn studie op de University College in de buurt van de Galgenwaard en ook daar had ik problemen (met smsen en gemiste oproepen).

Je gaat me toch niet vertellen dat de NS naast de treinvertragingen ook verantwoordelijk is voor mijn smsvertragingen he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:57
BT headsets van SonyEricsson werken ook perfect... Type weet ik niet maar komen mooiere geluiden uit dan toen ik hem aan me Diamond had.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts

pkwarts

555433800

nioz schreef op maandag 11 mei 2009 @ 06:11:
[...]

Ik woon redelijk dichtbij het station, ongeveer 10minuten lopen, in lombok. Ik bevind me eigenlijk altijd in de buurt van het station (ik werk net buiten Hoog Catharijne en ik studeer ook in het centrum), dus ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat ik de problemen ook ergens anders heb, alhoewel ik wel van een voorval wat buiten het centrum weet. Ik was vanwege mijn studie op de University College in de buurt van de Galgenwaard en ook daar had ik problemen (met smsen en gemiste oproepen).

Je gaat me toch niet vertellen dat de NS naast de treinvertragingen ook verantwoordelijk is voor mijn smsvertragingen he? ;)
Ik heb wel verhalen gehoord over Hoog Catharijne ja en een zendmast. Moet ik weer even terugzoeken echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts

pkwarts

555433800

Ah blijkbaar stonden die verhalen in dit topic :P Even rechtsbovenin op Utrecht zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 16:42
Zelf heb ik een bluetooth heasdset van de de Philips SHB6100 serie.

De prijs weet ik helaas niet meer maar bij de it's (rotterdam alexandrium) was deze goedkoper al bij de meeste web-winkels. Ook zit bij deze headset een 3,5 mm -> bluetooth adaptor. Dit ding doet het ook goed met de G1 en Cupcace

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-06 13:00
nioz schreef op zondag 10 mei 2009 @ 20:46:
Ik heb er via de search in deel1 en dit deel nog niets over gevonden, dus ik hoop dat ik nu geen 'oud nieuws' vertel. Misschien zijn er hier gebruikers met hetzelfde probleem, die ook door t-mobile met een kluitje het riet ingestuurd worden.

Mijn g1 (bijna een maand in mijn bezit) heeft vrij vaak connectieproblemen, niet alleen met betrekking tot internet, maar ook sms en bel verkeer verloopt niet soepel. Meerdere malen per dag ontvang ik een sms waarin staat dat ik in het afgelopen uur oproepen heb gemist (terwijl de telefoon geen enkele keer over gegaan is), daarnaast komt het ook vrij vaak voor dat ik smsjes minimaal 10minuten na het verzend tijdstip ontvang, soms heb ik zelfs helemaal geen bereik.
Ik ben al jaren abonnee bij t-mobile (sinds het BEN tijdperk), al die jaren in Utrecht gewoond en ik heb nooit problemen ondervonden. T-mobile heeft mij ook nog niet verder kunnen helpen, zij zeiden dat ze niet bekend waren met het probleem (overigens heb ik op het t-mobile forum zelf intussen 'lotgenoten' gevonden, dus het lijkt me sterk dat zie hier niet van op de hoogte zijn). Afgelopen donderdag heb ik in de t-mobile shop wel een nieuwe simkaart gekregen en diezelfde avond en vrijdag geen (merkbare) problemen ondervonden, echter begonnen gisteren de gemiste oproepen helaas weer. Ik heb daarom mijn sim kaart weer in mijn oude telefoon gedaan en de G1 ga ik morgen maar eens bij de shop langsbrengen :)

Overigens is er op het t-mobile forum een post van iemand die zegt dat het aan het type simkaart zou kunnen liggen (verschillende fabrikanten). Dus als er hier nog mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten als ik: er is nog hoop! ;)
Ik heb dus idd ook dezelfde problemen en werk vlakbij het station. De problemen doen zich echter ook gewoon voor bij mij thuis (Ledig Erf). Ik word er af en toe echt gek van. Hij connect niet wanneer ik bel en mensen moeten mij tig keer bellen omdat ze de eerste paar keren direct mijn voicemail krijgen.

Mijn SIM-kaart is denk ik een jaar of 4-5 oud en heb er nooit problemen mee gehad. Dus wellicht dat een nieuwe simkaart helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
M3 SMGII schreef op zondag 10 mei 2009 @ 15:00:
[...]

weet niet, ik zal is proberen. :)
is het al gelukt? wil misschien mijn kaart eerdaags ook vergroten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:01

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

pelt schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:20:
[...]

Ik heb dus idd ook dezelfde problemen en werk vlakbij het station. De problemen doen zich echter ook gewoon voor bij mij thuis (Ledig Erf). Ik word er af en toe echt gek van. Hij connect niet wanneer ik bel en mensen moeten mij tig keer bellen omdat ze de eerste paar keren direct mijn voicemail krijgen.

Mijn SIM-kaart is denk ik een jaar of 4-5 oud en heb er nooit problemen mee gehad. Dus wellicht dat een nieuwe simkaart helpt.
Op mijn kantoor heb ik hetzelfde probleem gehad - en juist in mijn eigen kamer, in de rest van het pand gaat het goed...

Ik heb het opgelost door op kantoor mijn telefoon van 3G naar 2G te switchen. Telefonie wordt via 3G over het UMTS netwerk afgehandeld, 2G via het ouderwetse (en betrouwbare...???) GSM netwerk.

Ook mijn HTC Tytn was vrijwel onbruikbaar als telefoon als het op 3G stond ingesteld. Provider: Vodafone.

Probeer het eens!

[ Voor 3% gewijzigd door Twee Dee op 11-05-2009 15:19 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Heb de afgelopen 2 weken met veel plezier mijn G1 (T-Mobile abbo) meegenomen naar Frankrijk. Ik heb gebruik gemaakt van de browser, mail (af en toe een foto verzonden), IM+ voor msn, Google Maps, Weather Channel. Één keer een sms-je ontvangen dat ik driekwart van de max (10MB) had verbruikt. Verder niet meer dan 5 a 6 MB per dag. Ik heb Netcounter gebruikt om het in de gaten te houden. Dit alles kost maximaal 5 euro per dag, hetgeen ik heel redelijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Laudor schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:27:
Heb de afgelopen 2 weken met veel plezier mijn G1 (T-Mobile abbo) meegenomen naar Frankrijk. Ik heb gebruik gemaakt van de browser, mail (af en toe een foto verzonden), IM+ voor msn, Google Maps, Weather Channel. Één keer een sms-je ontvangen dat ik driekwart van de max (10MB) had verbruikt. Verder niet meer dan 5 a 6 MB per dag. Ik heb Netcounter gebruikt om het in de gaten te houden. Dit alles kost maximaal 5 euro per dag, hetgeen ik heel redelijk vind.
Klinkt anders dan die sms'jes die ik kreeg van T-mobile in Portugal 2 euro per MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Laatst online: 18-03 14:00

Tim

Zo, vandaag mijn dev phone eens onder handen genomen. De digitizer was gebroken en de trackball ging niet meer naar links. Het scherm is nu weer goed, maar de trackball doet het nog steeds niet (nu niet meer naar rechts) en ik heb geen zin om hem weer uit elkaar te halen. Iemand tips om het schoon te maken van buiten af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

nioz schreef op zondag 10 mei 2009 @ 20:46:

Probeer de simkaart eerst eens in een ander toestel, bv. een cheap prepaid toestel van T-Mobile. Dan kun je in ieder geval uitsluiten of het aan het toestel, sim / netwerk ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
Tes schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:55:
Zo, vandaag mijn dev phone eens onder handen genomen. De digitizer was gebroken en de trackball ging niet meer naar links. Het scherm is nu weer goed, maar de trackball doet het nog steeds niet (nu niet meer naar rechts) en ik heb geen zin om hem weer uit elkaar te halen. Iemand tips om het schoon te maken van buiten af?
mijn bluetooth muis van apple heeft ook zo'n trackball. deze geeft om de zoveel tijd kuren, dus ik was op zoek gegaan naar een remedie. en toen kwam ik de volgende tip tegen (volgens mij was het ook uit de service manual van apple):

pak een schoon a4tje en ga dan met de trackball een beetje "rijden" over het papier.

het zal met de g1 wat moeilijker gaan gezien de ligging. maar misschien kan je het aan de buiten kant van een tafel doen. zodat je scherm naar de grond wijst en je balletje nog op de tafel zit. vervolgens een beetje alle kanten op bewegen. dit helpt voor mijn muis altijd goed.

laat even weten of het heeft geholpen.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
stavast schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:02:
[...]

is het al gelukt? wil misschien mijn kaart eerdaags ook vergroten
nog niet geprobeerd. Kaartje van 8gb is terug nr de winkel want deed raar. Nu ff wachten om te experimenteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Hier een mooie bespreking van wat nieuwe features in 1.5:

http://www.geek.com/artic...about-android-15-2009058/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
in een van de filmpjes zie je een muis in beeld verschijnen. weet iemand of er een programma is waarmee je vanaf je computer de g1 kan besturen. mymobiler voor android dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tes schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:55:
maak 'm heeeeel licht vochtig en scrol dan alle kanten op.

Keek de straks in de market en zie dat ik ook paid-apps heb met m'n JF 1.50 (ADP) :)

[ Voor 8% gewijzigd door GoldenSample op 12-05-2009 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

GoldenSample schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:23:
[...]

Keek de straks in de market en zie dat ik ook paid-apps heb met m'n JF 1.50 (ADP) :)
En zonder die market enabler?
Zou de market dan nu ook echt geopend zijn voor NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Ik heb ook payed apps in de market staan.
We'll jammer dat het alleen met een gmail.com account werkt. Ik heb een googleapps account, met daaraan google checkout maar werkt niet met de market.

Die wil dus perse een gmail.com account. Zucht. Dat is echt jammer.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
GoldenSample schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:23:
[...]

Hier ook, vanmorgen stonden er op eens paid-apps in m'n lijst (HTC ADP 1.5).
Overigens zie ik wel een mix van prijzen in dollars en ponden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:30
stavast schreef op maandag 11 mei 2009 @ 19:22:
[...]

in een van de filmpjes zie je een muis in beeld verschijnen. weet iemand of er een programma is waarmee je vanaf je computer de g1 kan besturen. mymobiler voor android dus.
Dat is toch gewoon een video van de emulator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Klopt ik kan ze nu ook zien. Nog geen apps gezien die ik ook echt wil hebben, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 12:21
Ik zit erover te denken om een G1 aan te schaffen, maar heb een aantal vragen.
  1. Ik wil eigenlijk een 1-kaar abonnement. Ik bel maar heel weinig. Op deze site kost een Relax 200 abonnement 20,75 euro per maand. Is dit nu inclusief die web-b-walk? En kennen jullie deze website? Hoe kan het dat de prijzen zo veel goedkoper zijn dan rechtstreeks bij t-mobile?
  2. Wat zijn de exacte verscillen tussen de G1 en de G2? Het 'echte' toetsenbord op de G1 lijkt mij juist handig, toch?
  3. Kun je de G1 gewoon opladen met een standaard USB mini plugje? (die van een digitale camera bijvoorbeeld). Ja dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Op die site staat dat het incl web'n'walk standaard is,zal dan ook we'll zo zijn.
En je kan hem opladen met een mini usb;het moet zelfs want er zit geen andere aansluiting op.

Verschillen tussen g1 en g2 weet ik zo niet,dat moet je even opzoeken.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
Krypt schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:20:
Op die site staat dat het incl web'n'walk standaard is,zal dan ook we'll zo zijn.
ik zal er maar niet van uit gaan, volgens mij komen de kosten voor het internet er gewoon nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
inmiddels mag je de Magic ook preregistreren bij Vodafone.
http://www.vodafone.nl/sh...reregistratie/cat12870008

De afteller staat inmiddels op: 2 weken 6 dagen en 22 uur... en dan nog een beetje. Dus volgens mij per 2 juni is tie beschikbaar.

edit: nouja, je kan een mailtje krijgen wanneer je 'm kunt reserveren bij de online shop... toch niet helemaal hetzelfde als een preregistratie volgens mij...

[ Voor 20% gewijzigd door theHoff op 12-05-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181496

pelt schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:20:
[...]

Ik woon zelf in Sterrewijk ( achter ledig erf ) en heb alleen last dat het soms erg lang duurt voordat ie connect.
En 3G die niet stabiel is, vaak geen internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of ik iets fout doe, maar sinds die update naar 1.5, kan ik niet meer downgraden om te jailbreaken.
Via Telnet werkt het normaal altijd.

# First I recommend rebooting your phone after installing the telnet client and disabling the screen timeout.
# Press enter a few times to clear the hidden console.
# Type telnetd and press enter (It will open up the contact search while you’re typing but don’t worry this is normal).
# Open the application tab and start the telnet client.
# Keep the settings (server: localhost with port: 23), press connect to server.
# You should now see a console.

Dat werkt niet meer :( , ben al aan het zoeken wat ik fout doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Dit moet je dus serieus goed doen anders werkt het niet en krijg error bij localhost connectie.
Anoniem: 181496 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:47:
# Press enter a few times to clear the hidden console.
# Type telnetd and press enter (It will open up the contact search while youre typing but dont worry this is normal).
Ik heb zelfde gehad.

[ Voor 24% gewijzigd door 42dpi op 12-05-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TerreurBV schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:58:
Dit moet je dus serieus goed doen anders werkt het niet en krijg error bij localhost connectie.

[...]

Ik heb zelfde gehad.
Ik heb dit al zo vaak gedaan, simkaart eruit gehaald, reboot en gelijk telnetd ingetypt en telnet opgestart.
Werkt normaal altijd...

Maar heb jij de oplossing gevonden?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 181496 op 12-05-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ja door echt twee keer op Enter te drukken en telnetd in te typen dan kom je in de contacten lijst en druk je op enter zo dra je telnetd in scherm ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291270

Nice, de eerste lijstjes met ' Top 10 Paid ..... " beginnen binnen te stromen.:)

"Top 10 paid games for Android"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TerreurBV schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:04:
[...]

Ja door echt twee keer op Enter te drukken en telnetd in te typen dan kom je in de contacten lijst en druk je op enter zo dra je telnetd in scherm ziet staan.
Ik had ondertussen de tekst veranderd ;)
Maar heb jij dit ook vanaf 1.5 geprobeert?

Edit, het is me gelukt, via de dream.nbh file RC7
Hiermee kan ik wel gebruik van telnet maken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 181496 op 12-05-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik mag over een tijdje weer een nieuwe telefoon uitzoeken bij mijn abbo.
Nu ben ik erg benieuwd of android ondertussen rijp is voor de normale gebruikers?
Dus niet iemand die alles wil modden, maar dat het gewoon moet werken.
Werkt het daar goed voor, genoeg apps voor te vinden ondertussen in de store? :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DennusB schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:11:
Nu ben ik erg benieuwd of android ondertussen rijp is voor de normale gebruikers?
Werkt het daar goed voor, genoeg apps voor te vinden ondertussen in de store? :)
Gewoon een dikke aanrader, alles werkt perfect! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Enkele replies zijn verplaatst naar Non-Windows Based Mobiles & PDA's Feedback Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Omdat er op dit moment nog maar één telefoon is met het Android-besturingssysteem, is het nu nog handig om alles in één topic te houden. Zodra er meer telefoons uit zijn, moeten we maar even kijken of het nodig is om extra topics te starten voor die specifieke telefoons. Op dit moment wordt er toch nog het meest gepraat over Android in het algemeen, met af en toe een specifieke vraag/ervaring met betrekking tot de G1.

Zodra er erg veel telefoons met Android zijn, ga ik ze niet meer allemaal zo uitgebreid in de TS zetten :+ , maar de markt is nog erg pril, en volgens mij past alles nog wel in één topic op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DennusB schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:11:
Dat is iets wat je zelf zal moeten bepalen. Lees ervaringen, reviews, probeer de apparaten eens uit. We verwachten op GoT dat je zelf kunt bedenken wat je wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE

MrE

Weet iemand of er offline navigatiesoftware beschikbaar is voor de G1?

Ik heb inmiddels AndNav gevonden, maar daarbij moet ik tiles preloaden om vervolgens mee te kunnen navigeren in offline mode. Niet echt hetgene dat ik zoek.
Ook vond ik Telenav Maar dat is op abonnementbasis en is volgens mij ook niet offline (gezien de funties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Krypt schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:44:
Ik heb ook payed apps in de market staan.
We'll jammer dat het alleen met een gmail.com account werkt. Ik heb een googleapps account, met daaraan google checkout maar werkt niet met de market.

Die wil dus perse een gmail.com account. Zucht. Dat is echt jammer.
Ik heb ook een googleapps account en geen gmail.com account, maar bij mij werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalfnl2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07-2024

gandalfnl2000

I'm UniQue, just Like you

Ik probeer Meebo aan de praat te krijgen maar helaas lukt het niet :?

Als ik de app opstart dan krijg ik de melding "Helaas Toepassing Meebo (in proces com.meebo) reageert niet." vervolgens 2 keuzes: Nu sluiten of wachten.

Iemand bekent met dit probleem? Wellicht een setting elders in de G1?

Provider T-Mobile

thnx

[ Voor 13% gewijzigd door gandalfnl2000 op 13-05-2009 08:51 . Reden: Exacte textmelding op G1 aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Velvet schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:22:
Omdat er op dit moment nog maar één telefoon is met het Android-besturingssysteem, is het nu nog handig om alles in één topic te houden. Zodra er meer telefoons uit zijn, moeten we maar even kijken of het nodig is om extra topics te starten voor die specifieke telefoons. Op dit moment wordt er toch nog het meest gepraat over Android in het algemeen, met af en toe een specifieke vraag/ervaring met betrekking tot de G1.

Zodra er erg veel telefoons met Android zijn, ga ik ze niet meer allemaal zo uitgebreid in de TS zetten :+ , maar de markt is nog erg pril, en volgens mij past alles nog wel in één topic op dit moment.
Agreed..Magic komt over een maand en die samsung nog later ze hebben allemaal de zelfde spects op opslag na en camera dus android zou best gewoon in een topic passen..maar goed wie ben ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
gandalfnl2000 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 08:46:
Ik probeer Meebo aan de praat te krijgen maar helaas lukt het niet :?

Als ik de app opstart dan krijg ik de melding "Helaas Toepassing Meebo (in proces com.meebo) reageert niet." vervolgens 2 keuzes: Nu sluiten of wachten.

Iemand bekent met dit probleem? Wellicht een setting elders in de G1?

Provider T-Mobile

thnx
dit zou komen door dat de app niet compatibel is met 1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vraagje. Is het mogelijk om een android telefoon via bluetooth te koppelen aan je laptop? Op dit moment heb ik een symbian telefoon en die gebruik ik als bluetoothmodem om via gprs in te bellen zodat ik via m'n gprs abbo op internet kan met m'n laptop. Kan dit ook met android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
je kunt tetheren via wifi, mits je root access hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door P5ycho op 13-05-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 12:21
*weg*

[ Voor 92% gewijzigd door pven op 25-05-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
bertjeee schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:25:
Vraagje. Is het mogelijk om een android telefoon via bluetooth te koppelen aan je laptop? Op dit moment heb ik een symbian telefoon en die gebruik ik als bluetoothmodem om via gprs in te bellen zodat ik via m'n gprs abbo op internet kan met m'n laptop. Kan dit ook met android?
Met pdanet kun je via de data of wifi verbinding van je g1 het internet op.
Dit kan zonder 'm te rooten, maar hij moet wel via usb aangesloten zijn op je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalfnl2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07-2024

gandalfnl2000

I'm UniQue, just Like you

M3 SMGII schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:32:
[...]

dit zou komen door dat de app niet compatibel is met 1.5.
Als dat de reden is dan hoop ik dat Meebo snel een update beschikbaar stelt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Spike_1981
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06-2022
Ik krijg een foutmelding bij het updaten van het toestel naar 1.5:

E:Can’t symlink /system/bin/bugreport
E:Failure at line 626:
symlink dumpstate SYSTEM:bin/bugreport
installation aborted.

Nu start mijn telefoon ook niet meer op. Weet iemand hoe ik mijn toestel weer werkend kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
check dit even precies hetzelfde probleem.

http://www.androidworld.n...-kan-mij-helpen-t778.html

ik denk dat je voor een goldcard moet gaan en hem moet laten rooten. of is ie al root? dan si het makkelijk.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Spike_1981
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06-2022
raydekok schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:55:
check dit even precies hetzelfde probleem.

http://www.androidworld.n...-kan-mij-helpen-t778.html

ik denk dat je voor een goldcard moet gaan en hem moet laten rooten. of is ie al root? dan si het makkelijk.
Goldcard? Kun je mij uitleggen wat dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

gandalfnl2000 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:49:
[...]
Als dat de reden is dan hoop ik dat Meebo snel een update beschikbaar stelt :O
Meeboo werkt hier perfect op 1.5 (jfk build)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic behandeld alleen de Cupcake-releases van Android. Het is dus geen dumptopic over alles wat met Android te maken heeft.

Het bespreken van software voor Android kan hier.